۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۹۰۲۰۸
تعداد نظرات: ۱۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۱-۰۷-۱۳۹۸
کد ۶۹۰۲۰۸
انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۱-۰۷-۱۳۹۸

بازگشایی مدارس را تبریک نمی گوییم؛ به هفت دلیل!

در مدارس ما، انبوهی از دانستنی ها به خورد بچه ها می دهند که قریب به اتفاق شان اساساً به درد نمی خورد.

عصر ایران؛ جعفر محمدی - اول مهر و بازگشایی مدارس را تبریک نمی گویم، به چند دلیل:

1 - بچه های ما با دنیایی از انرژی وارد مدرسه می شوند و نظام آموزشی در طول سال های تحصیل، از آن کودکان سرزنده، کنجکاو، پرسشگر، پرنشاط و پرامید، افرادی عمدتاً سرکوب شده، بی تفاوت، کم رمق و ناامید می سازد. ورودی های اول دبستان و خروجی های سال آخر دبیرستان را با هم مقایسه کنید!

2 - در مدارس ما، انبوهی از دانستنی ها به خورد بچه ها می دهند که قریب به اتفاق شان اساساً به درد نمی خورد. خواندن و نوشتن و تسلط نسبی بر روی چهار عمل اصلی ریاضی، مهم ترین دستاورد 12 سال عمر بی بازگشت بچه های ماست و حال آن که همه این ها را می توان در مدت کوتاه تری هم آموخت. الگوریتم، معادلات، نام باکتری ها و تعداد پاهای شپش و ... در زندگی ما هیچ گاه به کار نیامد و به زندگی کودکان مان نیز غنایی نخواهد بخشید.

بچه های ما 12 سال از کودکی و نوجوانی شان درمدارس سپری می کنند بی آن که خودباوری، کنترل خشم، کار گروهی، حل مسأله، مدیریت زمان، اقتصاد فردی، اعتماد به نفس، تنظیم روابط اجتماعی، حقوق شهروندی، سواد رسانه ای، نحوه غذا خوردن، مراقبت از سلامتی جسمانی و ... را یاد بگیرند.   

آنها حتی بعد از سال ها نشستن در کلاس های زبان انگلیسی و عربی، از خواندن یک متن روزنامه ای معمولی هم به این زبان ها عاجرند. 
آیا این اتلاف همه جانبه عمر و هزینه، تبریک دارد؟!

بازگشایی مدارس را تبریک نمی گوییم؛ به هفت دلیل!

3 - بچه ها ما مجبورند برخلاف ساعت بیولوژیک شان صبح های زود از خواب بیدار شوند و درست در ساعاتی که باید به اقتضای سن شان در خواب ناز باشند، با خواب آلودگی به مدرسه بروند و بدن شان دچار کمبود خواب مزمن شود.

4 - بچه های ما مجبورند، کیف های سنگین مدرسه را که بیش از حد استاندارد بر ستون فقرات شان فشار وارد می کند بر دوش بکشند و مستعد دردهای پا و کمر در بزرگسالی شوند.

5 - بچه های ما -به ویژه در سال های اولیه دوره ابتدایی- از بازی ها، فضاها، موقعیت ها و رفتارهای مناسب کودکی محروم می شوند و به جای کودکی، درگیر مشق و رقابت و استرس امتحان و دیر شدن مدرسه و ... می شوند.

6 - بچه های ما در مدارسی درس می خوانند که به تفاوت هایشان اهمیتی داده نمی شود؛ برای نظام آموزشی ما مهم نیست که کدام دانش آموز در ریاضی استعداد دارد و کدام در ادبیات؟ کدام شان مستعد تبدیل شدن به یک ورزشکار بزرگ است و کدام شان در علوم انسانی یا هنر نقاشی آتیه دارد؟
همه را به یک چوب می رانند و همه را با یک متر و محک می سنجند.

7 - اگر قرار است آغاز سال تحصیلی را تبریک بگوییم باید به موسسات کنکور و کمک آموزشی تبریک گفت که از صدقه سر میلیون ها دانش  آموز و خانواده هایشان، درآمدهای میلیاردی دارند و نیز به صدا و سیما که قراردادهای میلیاردی با این مؤسسات می بندد و حساب هایش را پر می کند. پس چرا باید به دانش آموزان و خانواده های آنان تبریک گفت که قرار است چاه نفت مؤسسات باشند! 

مطالب مرتبط

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۸
در انتظار بررسی: ۹۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
10
348
آی گل گفتیی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
ممشکل اصلی آموزش و پرورش درگیر بودن افرادی در خارج از این سیستم با ان و دادن پیشنهادهای غیر آموزشی و پرورشی از سوی کسانی است که خاطرات بدی از معلمین و دوران مدرسه خود دارند.
عبدل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
من موندم این پنج نفر به چی رای منفی دادن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
جای بسی تعجب داره به جای پرداختن به مشکلات اساسی نظام آموزشی فقط به وزن کوله پشتی بچه ها و خواب نازشون توجه شده که که البته به نظر نمیاد مشکل اساسی باشه و به سادگی قابل حله. در واقع مشکلات نظام آموزشی محرومیت از تحصیل هزاران دانش آموز به دلیل فقر است. هنوز هزاران مدرسه بدون حداقل امکانات آموزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها وجود دارد. بودجه آموزش و پروش رقمی معادل 50 هزار میلیارد تومان است حدود 4 میلیارد دلار حتی کمتر از بودجه آموزش پرورش کشور 5 میلیونی فنلاند در مقابل بودجه 165 میلیاد دلاری ژاپن و 80 میلیارد دلاری کشور انگلیس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
13
259
افرین.
دمت گرم. بویژه که تقریبا چیزی را از قلم نیانداخته ای.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
مقاله رو کسی نوشته که خارج از گوده و از مشکلات سیستمی و کمبود بودجه و صرفه جویی در اموزش و پرورش خبر نداره و خاطرات بدی از دوران مدرسه اش داره لذا تا میتونه علیه اموزش و پرورش مینویسه، نوشته هاتون سو گیری داره
باربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
مشکل مالی اموزش و پرورش به دولت مربوط میشه و کشوری که سالانه کلی نفت می فروشه این سیستم اموزشیش نیست در ضمن یکی می خواد به معلمهای ما درس بده که چطور استعداد پروری کنند و زندگی رو به بچه های بیاموزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
ناشناس ۱۶:۴۱ موضوع این متن علل و ریشه های مشکلات آموزش نیست که اگر بخواییم به این بپردازیم موضوع بودجه یکی از علل هست . از از بودجه مهمتر نگرش مسئولین به امر آموزش هست .
انبوهی از دانستنی ها بدرد نخور، ساعت آموزش نامناسب ، کیفهای سنگین بی محتوا و خیل موارد دیگر به نگاه غلط برنامه ریزان آموزش برمیگردد نه بودجه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
یه چیزی از قلم افتاده . اینکه دانشگاه های ما هم به همین مصیبتها دچارند منتها به شکلی دیگر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
14
249
عالی بود. لطفا این موضوع را هم در نظر بگیرید، بچه های ما حالا می دانند که بعد از سال ها درس خواندن و تحصیل در نهایت باید پیک موتوری یا منشی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
عالی بود حرفت واقعا درسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
9
219
دقیقاً‌

اگر با همین دست‌فرمون بریم، نسلی ملتهب‌تر و مضطرب‌تر از دهۀ 1360 را خواهیم دید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
8
193
این همه گفتن چه فایده، کو گوش شنوا؟! دختر من امسال رفت پیش دبستانی، ۱۴تا کتاب دادن از ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ سر کلاس باید باشن، برای چی واقعا؟؟؟ چرا نظارتی وجود نداره؟!
دارم تمام تلاشم رو می‌کنم و کاراش رو انجام میدم تا بعد ابتدایش مهاجرت کنیم یه کشور دیگه، از ما که گذشت لااقل این بچه ها نسوزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
برو داداش
برو که خوش رفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
52
95
به نظرم اتفاقا نظام آموزش مدارس یا وجود مشکلاتی که داره خیلی بهتر از دانشگاه ها کار میکنه. تحصیل در دانشگاه واقعا وقت تلف کردنه.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
متاسفانه مدارس و دانشگاه ها همه سر و ته یک کرباسن...
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
13
91
درد رو همه میدانن لطف کن راه درمانی بیاب. راه درمانی که عمل شود. پس فاتحه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
6
113
حرف حق جواب ندارد!!!
فرهاد امیرخانی
Germany
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
75
55
جناب آقای محمدی سلام، مطلبتان عالی بود به غیر از بند هفت!
در بند هفت به نظرم توپ رو جای دیگه ای انداختید و بیهوده یک تو سری به سر این موسسات زدید.
ولی درباره مدارس کاش به این نکته هم اشاره می کردید که در مدارس کشور ما به دلیل جدایی دختران و پسران، یک انحراف شدید جنسیتی ایجاد شده که بی تفاوتی به این موضوع آثارش را در جای جای کشور نشان می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
به نظر از ذینفعان موسسات کنکور هستی که ساز مخالف با بند 7 می زنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اتفاقا درست ترین بندش همون بند هفت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اتفاقاً مهمترين بند هم همون بند هفت بود كه بقيه بندها زير مجموعه ي اون قرار مي گيرند و چه بسا همين عامل از تغييرات بنيادين در نظام آموزشي جلوگيري مي كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اتفاقا مهمترین بدبختی آموزش و پرورش ما همین کنکور و موسسات کنکور هستند.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
111
باز شدن مدرسه به معنی باز شدن مشکلات جدید برای خانواده ها بعنوان مسال در سال جاری باوجود انکه مانتو سال قبل فرزندم سالم بود مدرسه ما را مجبور کردند مانتو جدید ( مانتو و شلوار و مقنعه )به قیمت 235000 تومان از مدرسه خریداری نماییم در صورتیکه همان مانتو را بیرون با همان کیفیت به نصف قیمت می توان خریداری نمود و این اختلاف قیمت به جیب چه کسی می رود ؟؟ و فشار بیشتر علاوه بر شهریه ثبت نام به دوش خانواده ها تحمیل می گردد
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
بله انگار بعضی مدیران مدارس با تولیدی ها گاوبندی دارن...
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
89
ديگر با اين وضعيت گراني كمر شكن نوشت افزار بايد برويم همان عصر بيسوادي
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
57
مخصوصاً مورد آخری از همه مهمتر (دردناک تر)است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
وشايد دليل وچود موارد قبلي...
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
6
62
برخوردهای ناشایست و تنبیه های روحی و جسمی معلمان و مدیران رو از قلم انداختی آقای نویسنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
34
16
چرا در حمایت از اختصاص بودجه کافی به مدارس، درین چند سال حتی یک مقاله ننوشتین، حالا توقع دارین مدرسه ها مهارت یاد بدن و نشاط آور باشند؟؟!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
شما نخوندي اخوي
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
تورو خدا ول کنید این معلما رو خیته نشدین انقد گیر به معلم میدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اين كار تخصصيه و مطمئنا كار مطبوعات نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
12
54
وقتی حقوق معلما خیلی پایینه و اکثرا دنبال شغل دوم هستند دیگه رمقی برای شغل معلمیشون ندارن و فکرشون درگیر قسط و کرایه و .... است. چون حقوق معلمی کمترین حقوق هاست هر کس از هرجا رونده میشه میره معلم میشه ، ولی اگر بالاترین حقوق ها رو به معلما میدادن نخبه ها سر و دست میشکستن که معلم بشن لذا بهترین ها میرفتن معلم میشدن،
و نکته ی دیگه اینه که ریاست ادارات اموزش و پرورش در شهرستان های کشور به صورت سیاسی و ارتباط با نمایندگان و لابی ها تعیین میشن و نه بر اساس شایستگی ، و اون رئیس اون اداره هم معاونانش رو به صورت روابط سیاسی انتخاب میکنه، خوب شما از این سیستم که شایسته سالاری نیست چه انتظاری دارین؟
و باید بدونین که کتابها و تجهیز مدارس با حداکثر صرفه جویی و میخان که کار بزرگ را با حداقل هزینه کرد انجام بدن ، صددر صد نتیجه منفی و ضعیف خواهد بود، چون وقتی بخواهین از خرج و هزینه های اموزش بزنین فقط کمیت خواهید داشت منهای کیفیت !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
شما به عنوان یک معلم نباید فقط سنگ خودتان را به سینه بزنید مگر مشاغل دیگر حقوقشان بالاتر از شماست همین توقعات است که جامعه را به چند دستگی کشانده ما همه یک شکم و یک سری فرزند داریم و همه باید زندگی کنند نه فقط من معلم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
البته اینکه حقوق معلمها پایین درسته ولی توجیه خوبی برای کم کاری نیست . ولی این یکی از مشکلاته . مشکل اصلی اینه که کل نظام آموزشی غلطه و این تقصیر معلم نیست . من در آشنایانم معلم زیاد دارم اکثرشون به روش آموزشی که به ناچار بهشون تحمیل شده اعتقادی ندارن .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
من خودم یک کارگرم و می بینم که حقوق معلم ها به نسبت ساعت کاری از ماها زیادتره....
پس مشکل جای دیگه ای هست... چرا وجدان کاری نداریم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
7
2
وقتی حقوق معلما خیلی پایینه و اکثرا دنبال شغل دوم هستند دیگه رمقی برای شغل معلمیشون ندارن و فکرشون درگیر قسط و کرایه و .... است. چون حقوق معلمی کمترین حقوق هاست هر کس از هرجا رونده میشه میره معلم میشه ، ولی اگر بالاترین حقوق ها رو به معلما میدادن نخبه ها سر و دست میشکستن که معلم بشن لذا بهترین ها میرفتن معلم میشدن،
و نکته ی دیگه اینه که ریاست ادارات اموزش و پرورش در شهرستان های کشور به صورت سیاسی و ارتباط با نمایندگان و لابی ها تعیین میشن و نه بر اساس شایستگی ، و اون رئیس اون اداره هم معاونانش رو به صورت روابط سیاسی انتخاب میکنه، خوب شما از این سیستم که شایسته سالاری نیست چه انتظاری دارین؟
و باید بدونین که کتابها و تجهیز مدارس با حداکثر صرفه جویی و میخان که کار بزرگ را با حداقل هزینه کرد انجام بدن ، صددر صد نتیجه منفی و ضعیف خواهد بود، چون وقتی بخواهین از خرج و هزینه های اموزش بزنین فقط کمیت خواهید داشت منهای کیفیت !
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
5
38
تو همون بند اول همه حرف ها رو زدی برادر . من دقیقا به همین دلایل به هیچ وجه راضی به فرستادن بچه هام به مدرسه نبودم . پیگیر هم بودم که در خانه آموزش ببیند که آموزش و پرورش موافقت نکرد.
پاسخ ها
ایرانی دیگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
اگه این کارو می کردی شاید سرنوشت بچه هات مثل ادیسون می شد..... اونهم توی خونه درس خوند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
67
از همه بدتر مثل پادگان صبحگاه برگزار میکنن و از جلو نظام میدن و تو صف وایمیستن. بابا این کارا مال پادگانه نه مدرسه
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
12
درست گفتيد ولي ه تأثيري نداره، كاش همه از اين مملكت مهاجرت ميكرديم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
خودمون باید درستش کنیم هرچند ذره ذره و آرام آرام....
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
7
51
درست گفتيد ولي ه تأثيري نداره، كاش همه از اين مملكت مهاجرت ميكرديم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
گل گفتي
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
5
55
خانه از بنیان کج است
خواجه در نقش ایوان است
مطالب شما به اضافه خیلی موارد دیگر که در ذهن بسیاری از هموطنان و منجمله اینجانب است کاملا بجاست. اما به ریشه های تنومند این کجی ها و انحرافات اشاره نکردید. شاید هم نمیتوانید اشاره کنید !!!؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
سلام. وقت بخیر
درست شعری که نوشتید اینست:
" خانه از پای بست ( بند )ویران است"
"خواجه در بند نقش ایوان است."
" شیخ اجل سعدی شیرازی "
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
23
واقعن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
10
34
منم با نظر فرهاد امیر خوانی موافقم که مدارس از ابتدا تا انتها مختلط باشد چرا که خود اینجوری بزرگ شده ام ولی متاسفانه فرزندانم خیر و مضرات ناشی از انحراف جنسیتی و عدم شناخت از جنس مخالف را در زندگی فرزندانم بچشم میبینم مضافا اینکه مجبورم هر روز برای رساندن پسر و دخترم به مدرسه دو مسیر متفاوت و شلوغ را طی کرده و اتلاف وقت زیادی را موجب میشود.
محسن آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
40
درود بی پایان بر نویسنده این مقاله که همه حرف های دل ما رو یکجا زد. چه زمانی قراره این سیستم بیمار آموزش ما اصلاح بشه خدا میدونه و چه زمانی باید متوجه بشیم تا به آموزش صحیح بچه ها بها داده نشه هیچ چیز اصلاح نمیشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
39
جالب بود خدا را شکر ملت دارند می فهمند چه بر سر مارفته است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
24
8
جمله تون واقعا ته دل خیلیارو خالی کرد. نباید اینطور بنویسید. مبارم بودن یه چیزه و صحبت در مورد مشکلات یه چیز دیگه. به امید معدران و پدران نگران و امیدوار لطمه نزنید
ناشناس
United States of America
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
34
8
من درس خواندم و از درس و فیزیک و هندسه ضرری نکردم. در شرکت هایی کار کردم که بیشتر دانسته هایم به دردم خورد فقط اوایل در کار اجرایی کمی بی تجربه بودم . نمره هایم حتی در دبیرستان کمتر از هفده نبود و حتی نمره بیست هم داشتم.از بچگی به جای کیهان بچه ها مجله دانشمند میخواندم.پس مدرسه به خودی خود بد نیست. باید دید از آن چه می خواهید.البته به دلایل خانوادگی در ایران نماندم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
بابا دانشمند!!!
امیر
Turkey
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
9
33
تحصیل اکثر دانش آموزان بغیر از زبان مادری رو از قلم انداختین!
مصطفی سیدزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
21
با سلام و عرض ادب
بسیار درست میفرمایید تجربه خیلی از کشورها از جمله کره جنوبی ثابت کرده اموزش از حوزه هایست که چنانچه اساتید بزرگ کشور در زمینه های روانشناسی جامعه شناسی و سایر علوم ذیربط با ان برخورد ریشه ای کنند و عملیاتی شوند میتواند زمینه ساز سعادت و بر عکس ان عامل سیه روزی و بزه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
تعداد دانش آموزانی که در کره جنوبی خودکشی می کنند رو به افزایشه...دانش آموزان کره جنوبی، چنان به گوشی معتاد شده اند، که اونها رو به مراکز ترک اعتیاد می برند..عجب آموزشی!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
22
ای کاش یک گوش شنوا در مسئولین مملکت بود وگرنه این موضع و ده ها و صدها موضوع مشابه این هست که می شود راجع به آن نوشت اما وقتی حتی یک قدم در جهت اصلاح برداشته نشود باعث یک نا امیدی در توده مردم می شود و دوم اینکه کم کم همه به این نتیجه می رسند که عمدی در کار است که کارها درست نمی شود
Mortexa
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
28
به چه درد می خوره این حرفها زندگیه همه ما رو نابود کردند تو بهترین ایام زندگیم حتی حق بازی کردن نداشتم الانم که بزرگ شدم همش بدبختی و غصه اینهمه درس خوندم آخرشم تو سری خور دوست آشنا شدم تازه می گفتن آینده روشنی دارم روشنش اینه تاریکش چیه اگه کل دنیا رو هم بدن نمیتونن کودکیمو برگردونن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
26
10
تا جیب معلم خالیه همینه که هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
تا معلم بفکر فقط خودشه وضع از این هم بدتره .
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
5
33
حيف به اين همه استعداد خدادادي بچه هاي گل اين مملكت كه با يك نظام آموزشي خراب بيهوده هدر ميشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
43
این همه درس بخوانی لیسانس فوق لیسانس و دکتری بگیری اخر سر هم بیکار بمونی...
یک تعویض روغنی که سوادش سیکله از من دکتری مهندسی بیشتر در امد داره....
این همه مخمو درگیر فرمول و امتحان و .... کردم
ای کاش منم دلال بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
39
5
میخواهی در مدارس بسته شود که راحت بشی
همین مدارس به قول شما دست و پا شکیته بهتر از ابن است که نباشد
به قول معروف کاچی بهتر از هیچی
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
شما میتوانی به جای اب سالم ، اب جوب رو هم بخوری برادر . ولی در شان و شخصیت یک ایرانی که کشوری ثروتمند داریم این شرایط همانند اب جوبه . شاید تشنگی رو رفع کنه ولی هزار مرض دیگه میاره
م.ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
15
عالی مخصوصا بند دو.
نوشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
20
متاسفانه تعداد دانش آموزان را گفتن ۴۲ نفر باید باشه با این تعداد دانش آموز معلم فقط مبصر کلاس میشه ..... یعنی چه کار باید کرد با این حجم از دانش آموز ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
والا ما دوم دبیرستان 80 نفر بودیم تو یه کلاس!
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
46
4
کلا نویسندگان عصر ایران بنظرم خاطره خوبی از دوران مدرسه ندارند و گرنه اینقدر سیاه نمایی و منفی بافی برای چی ؟ هنوزم همین مدارس سنتی با همین شیوه و روش از هزاران نهاد و سازمان دیگه سالمتر و مفید تره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
شما خاطره خوبی داری ؟ میشه تعریف کنی ؟ خجالت نکش یرادر . ببینیم چه کاره بودی
ناشناس"
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
23
من يك معلم باز نشسته هستم و اين تجربه را دارم كه درسهاى تءورى تنها دردى را از فرزندان مان براى اينده علاج نميكند دستها بايد كار بدانند بچه ها را يك بعدى تربيت نكنيد در كنار درس حرفه و هنر را به انها اموزش دهيد معلومات عمومى دانش اموزان صفر است از ادبيات غنى كشورمان از تاريخ و جغرافى حد اقل كشورمان چيزى نياموخته اند بهتر است انها را طورى تربيت كنيم كه بعد از تحصيلات بتوانند روى پاى خود بايستند تا وبال والدين و اجتماع نباشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
30
کلا درس خوندن تو این مملکت وقت تلف کردنه
حسین
Germany
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
22
13
اینهایی که گفتید به کار شما نیومدند اتفاقا مبانی اصلی پیشرفت صنعتی و پزشکی هستند. در حال حاضر پشرفته ترین کشورها آنهایی هستند که ریاضیات کاربردی قوی تری دارند
طبیعی است که به کار یک نویسنده نمی آیند.
حذف آنها یعنی عقب ماندگی
کاری که باید بشود، این است که آموزشها به زبان کودکانه و جذاب بیان شوند و هنر زندگی و در کنار آن هنر راه اندازی و اداره کسب و کار را باید به بچه ها بیاموزند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
2
21
حق بیامرزه اون که شیرت داد
سارینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
19
عالی بود
شهروند ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
31
13
شماداری اینجا تلف میشی برو وزیر آموزش پرورش شو اونوقت ببینیم بازم شعار میدی و آرمان گرایی میکنی ؟؟؟؟؟
اگه میتونید راه حل عملیاتی بدید وگرنه امروزه همه مردم ایران برای خودشون یه پا صاحب نظرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
عزيزم راه حل رو اون آقايوني كه مسئوليتش رو پذيرفته اند و دارند از بيت المال ارتزاق مي كنند بايد پيدا كنند و جوابگو باشند.
لطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
22
درود برشما جناب محمدی حق مطلب را ادا کردید
البته باید عرض کنم فاجعه در مدارس بسیار بلاتر از اینهاست
در باره کس دیگری هم قصد قضاوت ندارم بلکه یک موضوع عینی در مورد فرزند خودم هست تقاضا می کنم منتشر کنید
امروز اول مهراولین روز ورود پسرم به مدرسه بود معلمش با خشونت بچه هفت ساله رو هل داده و از روی نیمکت روی زمین اندخته و در مقابل بچه تحقیرش کرده بچه ای که با فراوان به مدرسه رفته بود با بغض و گریه بیرون آمد طوری که التماس می کرد بابا جان دیگر منو با این مدرسه نفرست با کلی توجیه خواستیم آرام اش کنیم ولی گفت به نمی توانم بروم چون می ترسم و دست نحیفش که در اثر زمین خوردن کبود شده بود را نشانمان داد که با من چنین رفتار کردند ما این خشونت را از یک بیمار روانی هم انتظار نداشتیم چه برسه به معلم!!
ضمن احترام به معلمین مجرب و دلسوز ، باید عرض کنم این معلم نماهای خطرناک که هر ساله کلی آسیب به دانش آموزان و افکار عمومی جامعه می زنند بایر از سیستم فشل آموزش و پرورش پاکسازی و درمان شوند
همین روز اول امیدمان را به یاس تبدیل کرد
ناشناس
Sweden
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
14
19
اینکه شما کیگی چرا الگوریتم و معادله و... به دانش آموزان یاد میدن به نظر من یک کم بیراهه
مدرسه مثل یک رستوران علوم مختلف رو می ذاره جلوت تا تست کنی و ببینی علاقه ات چیه و ادامه اش بدی
و گرنه من از کجا باید بفهمم که به انتگرال یا ستاره شناسی یا ... علاقه مندم و استعدادشو دارم؟
حالا اینکه در معرفی این علوم درست عمل نمیشه و ... بحث دیگه ایه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
3
سلام ضمن تشکر کجای عالم درکنار نطام آموزش و پرورش رسمی که نماینده حاکمیت است درست نقطه مقابل آن دستگاه تبلیعاتی حاکمیت از روز اول مهر تبلیعات موسسات کنکور و... را در قبال اخذ پول در صدا و سیما امرد کنه و به ریش فرهنگیان بخنده و با این کار مانند مثل معروف یکی برشاخ بن میبرید !اخر تاکی موسسات خصوصی و کنکوری آموزش و پرورش و معلمان و برنامه درسی را تحقیر و به فکر جیب خودشون باشند جالبه صدا وسیما بفکر پولش و خلاف مصلحت و تعلیم و تربیت همار اونها شده!!
ناشناس
United States of America
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
3
4
سلام واقعا عالی بود همه بندهاش درست بود.ومیتونست بندهایی اضافه شودتاسف انگیزووحشتناک
پروانه
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
3
سلام و وقت بخیر
واقعا عالی بود واقعا لایک دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
3
دانش اموزان دبیرستانی اکثرادنبال خشونت ودعواهستندکسی به درس اهمیت نمی ده بعضی ازدانش اموزان ده ترم زبان خوندن اماساده ترین پرسش هارانمی توانندجواب بدن نمره هاهم که دراصل دوتاشده (ابتدایی)خوب وخیلی خوب برای اینکه معلم ودفترداردرثبت نمرات راحت باشن همه راخیلی خوب می دن چه زرنگ چه تنبل دانش اموزمی دونه قبوله دیگه دغدغه نمره ودرس ناره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
2
بسیار عالی...گل گفتی..خودمون از جمله سرخوردگان هستیم که کل دوران تحصیل را صرف حفظ کردن فرمول کردیم..و آخر هیچ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
2
عالی بود امسال هر چه دانش آموز تیز هوشان داشتیم یا دانشگاه آزاد در حد لیسانس یا بدون کنکور رفتند برای ثبت نام این هم عاقبت این همه فشار به دانش آموز و چشم و هم چشمی های والدین دلم بر اشون خیلی سوخت
ایهان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
2
واقعا عالی عالی عالی اشاره کردین به تک تک مشکلات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
3
من امسال سال دوازدهم هستم و کاملا حرف های شما رو تایید میکنم .
از هر موضوعی میشه گذشت ،اما از اینکه نظام اموزشی اشتباه عمل میکنه ن کاش یکی رسیدگی کنه .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
5
با سلام من یکی از شکست خوردگان تحصیلی تو این کشورم دانش آموز زرنگ و پرتلاشي بودم اما به دلایلی به نتیجه نرسیدم و افسردگی و ناکامی از زندگی و دنیا نصیبم شد
ناشناس
United States of America
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
راستش قسمت اعظم مشکلاتی که ما تا اخر عمرون باهاش روبرویم در همین سیستم اموزشی غلط هست. از اتش زدن اتوبوس ها بعد دربی دعواهایی که توی مترو میبینم گرفته تا جو زدگی هامون در برخورد با مسایل سیاسی و اجتماعی اینا نشونه عدم کنترل خشم و هیجانات و عدم توانایی تصمیم سازی هست. به این باید بی اعتمادی به همدیکه و دولت و تمایل به کار فردی که نتیجه اموزش ندادن کار گروهی رو هم اضافه کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
4
پسر یکی ازآشنایان دردوره راهنمایی نفردوم ایران دررشته ورزش شنا بود درمدرسه معلم ورزش به ایشان 14 داده بود پدرش جهت اعتراض به معلم ورزش وباحکم قهرمانی فرزندش به مدرسه مراجعه میکنه معلم ورزش میگه این حکم به ورد نمیخوره طبق دستورالعمل باید 100منر در چند ثانیه می دوید وچند بارفیکس میرفت و... تانمره خوب میگرفت
فریحه
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
نوشتن خیلی چیزا راحته کاش به اندازه که مینویسیم و گله داریم یه تلاشی در جهت تحقق این رویاها بکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
4
سلام.
جناب آقای محمدی شما به عنوان نویسنده و نقاد متنی به تحریر در آوردی که به شخصه با بعضی از بندها موافق و با بعضی مخالف بودم اما به پدر و مادرها و از جمله خودم توصیه می کنم که جلوی بچه ها اینقدر از مشکلات حداقل سیستم آموزش صحبت نکنیم. مهمترین عامل امید به آینده است که ما نا خواسته از فرزندانمان می گیریم و این یعنی فاجعه.
در دهه ۶۰ کلاسهای تا ۵۰ نفر و دو شیفت توسط اکثر ما تجربه شده و سخت گیری و صف و .... اما به دلیل عدم بازگویی مشکلات توسط والدین مدرسه محیط دوست داشتنی بچه ها بود علی رغم تمام مشکلات. بیایید این دل خوشی کودکانه را از فرزندان خود نگیریم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
سلام.پسر من هم کلاس اول میره.7 صبح باید بره تا ساعت یک و نیم بعد از ظهر. با کلی وسایل جانبی که مدرسه گفته بیارن با اضافه کتاب دفترای خودشون...این یعنی سرکوب انگیزه و نشاط بچه ها..توروخدا یک متنی تنظیم کنید و پیگیر باشید...هیچ جای دنیا دیگه این سیستم اجرا نمیشه...همه جا دیگه آموزش رو مخصوصا آموزش ابتدایی با تفریح و پارکهای آموزشی و محیطهای پرنشاط انجام میشه...بخدا خیلی وضعیت اسفباری داره آموزش ما....استرس سیستماتیک از اول به بچه وارد میاد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
1
واقعا عالی بود دمتان گرم که حرف دل ما رو زدید
ولی همه ما این مشکلات رو میدونیم مسئولین همه میدونند اما چرا هیچکس کاری نمیکنه
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
4
اين آموزش و پرورش جاي تسليت دارد.
روز اول مدرسه معلم خانم كلاس ششم در منطقه يوسف آباد ، در اولين پندها و تجربه هاي شخص اش به بچه ها مي گويد كه من بچه ها را آنچنان زده ام كه خون از دهانشان بيرون ريخته و هر كسي هم حرف گوش نكند فحش و ناسزا مي گويم.
اين است نظام آموزشي ما و معلمين ما .
شروع نظام آموزشي سال 98-99 را به همه فرزندان ايراني تسليت عرض ميكنم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
6
2
عنوان مقاله زننده است ،لطفا در آن دقت کنید.
بیتا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
6
خیلی خیلی سپاسگزارم از مطالب مفید شما و توجه ویژه سایت عصر ایران به مسائل آموزشی و پرورشی.به عنوان یک مادر که پسرم سوم دبستان است واقعا درک میکنم که بی علاقگی بچه ها به درس و مدرسه و جذاب نبودن مدارس یعنی چی......اما متأسفانه هیچ کس به فکر اصلاح این نظام پوسیده آموزشی نیست و اکثر خانواده ها هم این سیستم و روشها را می پسندند.
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
2
2
واقعا دستت درد نكنه كاش به گوش مسولين بي مسولان نيز برسد
بابک خرمدین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
4
خانه نظام آموزش و پرورش از بنیاد خراب است ..از نو باید ساخته شود.این مرده هفت کفن پوسانده ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
3
7
وای حیف عمر گران که 12 سال جوانی را تلف میکند چون بی حاصل است خروجی دبیرستان ارزش علمی ندارد دکترا بگیری بعد باید راننده اسنپ بشی یا زمین شخم بزنی افسوس میخورم چرا اینقدر به بچه ام فشا رآوردم درس بخون این ریاضی به این سنگینی دیفرانسیل و هندسه تحلیلی کجای زندگی بدردش میخوره در صورتی که هنوز نمیدونه محبت را باید چحوری جبران کنه ؟ چگونه توکارهای خونه باید کمک کنه ؟ و خیلی چیز های دیگر که با معدل 20 بدست نیومده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
عمل‌کرد کلی آموزش و پرورش به دلیل کشانیدن کنکور هراسی به سطح تحصیلی دوران ابتدایی؛ ناتوان و نادانا سازی کودکان و نوجوانان بیش‌تر نیست.
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
3
باید یک فکری برای بی انگیزه بودن بچه ها کرد ما اولیا با هزار و امید بچه ها را روانه مدارس میکنیم محیط مدارس باید تا مقطع بالا پر از انرژی و امید به آینده و زیبایی باشد نه نفرت و ناامیدی و بی رمقی و بی حالی و کم حوسه و سرخورده چطور این اتفاق میفتد چرا به مملکت و ارق ملی توجه نمی شود بچه ها که بیشتر عمرشان در محیط مدرسه می گذرد باید کجا انرژی خود را صرف کنند باید چاره اندیشی بشود این فضا و این مدرسه فعلی جوابگوی آینده این مملکت و دنیای فعلی جدید نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
2
4
اينكه سيستم آموزش و پرورش ما خروجي خوبي ندارد لزوما به معني بيهوده بودن آموزش ها نيست، در دنيا همين آموزش ها رو ميدن مشكل در جهت دهي افراد و استفاده از استعداد هاي ايشان است
لذا اتفاقا در سيستم مملكت سيستمي كه به نسبت به ماهيت وجودي آن نزديكتر بوده و عملكرد قابل قبولتري بر اساس شرح وظايف دارد آموزش و پرورش است مشكل بيشتر مربوط به حوزه هاي خارج از آموزش و پروش است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
6
البته در کنار آن هم باید گفت این همه درس بخوان آخر سر هم اونهایی که سهمیه دارن و درسشون پایین تر ا تو هست بهترین رشته و دانشگاه را میرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
4
واقعا حرفای شمارو باید به طلا گرفت حرف دل خیلی از ما فارغ التحصیلای بیکار رو زدی شانزده سال درس خوندم ولی انگار هیچی بلد نیستم اگه بشینی دوسال زبان بخونی استاد میشی ولی اینا الکی هرسال یه کتاب زیر بغل ما دادن بقول دوستمون یه جمله تو روزنامه رو هم نمیتونیم معنی کنیم خدا ازشون نگذره با این سیستمای مسخرشون ایران همیشه صد سال عقبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
3
عالی،عالی،عالی،عالی،عالی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
5
با سلام
چرا واقعا این اصل قانون اساسی که آموزش را رایگان می داند مغفول مانده کسی به کسی نیست چرا مقامات بلند پایه مملکت بی توجه هستند این نظام آموزش نسل های آینده را می سازد و اثرات آن دهها سال ادامه خواهد داشت من با مشکلات آشنا هستم ولی مگر دیگر کشورها چه می کنند ؟ ما باید آموزش را رایگان کنیم حداقل تا قبل از دانشگاه . چند روز پیش اعلام کردند حدود 14 میلیون دانش آموز دبستان داریم و حدود 8 میلیون در مقاطع دیگه ، این در حالی است که هرم سنی در سنین 14 تا 17 سال باید بزرگتر باشد اگر نتیجه گیری من درست باشد یعنی تعداد زیادی از دانش آموزان وقتی توان کار کردن پیدا کردند ترک تحصیل کرده اند به جای دبیرستان و هنرستان ، کار کردن را انتخاب کرده اند . پیشنهاد می کنم یک کمپین #آموزش رایگان حق کودکان است طراحی شود .
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
7
چرا نگفتی دانش اموزا باید زبان مادریشان را فراموش و با زبان دیگری تحصیل کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
7
2
شما غلط می کنید
سوخته دل
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
10
ديروز دختر بچه 6 ساله ام را فرستادم مدرسه
45 دقيقه بچه ها را توي آفتاب داغ جنوب نگه داشتن تو صف و بعد از جلو نظام و گوشزد كردن رعايت حجاب اسلامي و سخنراني و ورزش صبحگاهي چند تا از بچه ها از گرما بيهوش شدن
واقعا براي يك دختر بچه 6 ساله رعايت حجاب اسلامي يعني چي ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
5
6
البته شما صرفآ نویسنده ای عمومی در ایران هستی و قطعآ رشته علوم انسانی خونده ای و طبیعتآ از سایر علوم ریاضی و تجربی چیزی نمی دانی و اگر اندکی هم در دوران تحصیل در مدرسه خونده باشی فکر می کنی به دردت نخورده؛ درحالیکه:
1- قرار نیست هر چیزی که در مدرسه یاد می گیری در آینده همان چیز عینآ بکارت بیاد، مثلآ دونستن تعداد پاهای شپش طوری بدردت بخوره که درامدت رو زیاد کنه چون ما ایرانیها و کلآ جهان سومی ها کار رو صرفآ کسب درامد می دونیم، درحالیکه هدف از آموختن علوم مختلف در سنین مدرسه، بیشتر بازشدن ذهن و فکر دانش آموز و آشنایی با علوم و فنون و تغییر نگرش او به جهان و درنهایت استعدادیابی و هدایت او به سمت علاقه و پتانسیل در دوره های بالاتر تحصیل است، هرچند دانستن حداقل معلوماتی از ریاضیات و علوم و بهداشت و محیط زیست و ادب و تاریخ و جغرافی برای هرکسی با هر شغلی لازم است. بعلاوه اگر قرار باشه هر کسی دقیقآ جیزهایی رو یاد بگیره که در آینده شغلی اش دقیقآ همون ها رو نیاز داشته باشه آیا نسل بشر تبدیل به تعدادی ماشین از پیش برنامه ریزی شده نمی شه؟! 30 سال پیش دوستی داشتم که تحصیل را از دبستان ترک کرده بود، روزی بمن گفت بشر که همه چیز رو کشف و اختراع کرده حالا دیگه برای چی اینقدر مدرسه و دانشگاه هست؟!
...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
4
بخشهایی از این مطلب درست و بخشهایی نادرست است. در تمام دنیا بچه ها صبح زود به مدرسه می روند. ضمنا یادگیری مهارتهای اجتماعی نافی یادگیری الگوریتم و آشنایی با انواع باکتری و ... به صورت کاربردی و مورد نیاز دانش آموزان نیست و هر دوی اینها باید در کنار هم باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
4
درود بر شرفت که حرف دل ما رو زدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
2
به نظرتون علتش چیه ؟
مسئولین واقعاً این موضوع رو درک نمی کنند یا اینکه قراره در این کشور نسل نابغه و نخبه ایی بوجود نیاد و اگر هم بیاد از طریق فرار مغزها دو دستی تقدیم بشه به غربی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
4
بهتر بود که بجای مخالفت اساسی و ریشه ای با مدرسه چیزهایی رو که فکر می کنی در مدرسه یاد نمی دهند و لازم است یاد بدهند، بگی نه اینکه با اساس مدرسه که یاد دادن و تمرین:
- آموزشهای عمومی و علوم و مهارتهای اولیه و عمومی لازم برای هر فرد با هر شغل و هدایت او بسوی استعداد و علاقه شغلی اش
- نظم پذیری و قانونمداری
- آمادگی برای ورود به اجتماع
است، مخالفت کنی.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
2
3
دمت گرم واقعا ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
2
شما تبریک نگو
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
5
4
من حدود ۷ ساله معلم قران هستم خدا را صد هزار مرتبه شکر همه ی شاگردانم با شوق و ذوق در کلاس حاضر می شوند . دلایل زیادی دارد و مهم ترین دلیل ذوق و شوق بچه ها اینه ک من اول سعی کردم روی خودم و هدفم کار کنم و تنوع در کلاسم داشته باشم کلاس اینجوری برای بچه ها خسته کننده نمیشه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
درس معلم ار بود زمزمه محبتی
جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را
قراملكي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
5
4
از جمله موارد تسلیت گفتنی به خانواده و دانش آموزان، تحصیل به زبان غیر مادری است. کودکی که هیچ آشنایی با زبان فارسی ندارد به ناگاه در محیطی خشن به زبانی که با آن بیگانه است مجبور به تحصیل می شود.
شاید قبلا به واسطه تلویزیون بچه ها با زبان فارسی آشنا می شدند ولی اکنون به دلیل عدم تماشای آن، این زبان تماما بیگانه است.
البته طبق روال این نظر تایید نخواهد شد امام همینکه نویسنده مقاله آن را بخواند مغتنم است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
4
3
گزارشی عوامانه دادین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
5
اکثر بندهای این مقاله موافقم
ولی موافق نازپروردگی و فرزند سالاری که نسل ما در پیش گرفته نیستم.
قطعا اوضاع اقتصادی و... کشور اینجوری نمیمونه و کشور نیازمند نیروی پرتوان و علمی هستش و خواهد بود نه تنبل و نازپرورده

زمان ما کی سرویس مدرسه داشتیم کی لب تاب و.. داشتیم تابستونا همگی ذوق میکردیم بریم سرکار و...

تمام دوستان حتی دو اخوی اینجانب محصول این آموزش پرورش هستن که الان بهترین جای دنیا استخدام شدن و در کشورهای خارجی بسیاری از ماها از لحاظ تئوری حرف نداریم منتهی بایستی بستر فرهنگی، اقتصادی و ارتباطی ما باید با دنیا و کشورهای درست و درمون بیشتر بشه و...
واصلاحات آموزشی و امکانات درخور نیاز جامعه و رشته های مرتبط با علایق هر فرد فراهم بشه

هرچند موافق برخی سختگیری های زیاد سیستم چینی در مورد کودکان نیستم ولی برخی مواقع سخت گیری و عدم نازپروردگی برای بچه هامون لازم هست و..
قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
2
5
کاملا موافقم..بچه های ما کاملا افسرده و با استرس فراوان این روزها رو میگذرونند..فقط من نظرم اینه که ما که می دونیم سیستم آموزشی مشکل داره چرا بازم به بچه ها سخت میگیریم ..حداقل ما اولیاها بهشون استرس ندیم..فلان کلاس برو این نمره رو بگیر و امثال این..بزارید خودشون واسه خودشون علاقمندی ایجاد کنن نه به زور ما.من سر درس خوندن ونمرات پسرم از پارسال دیگه حساس نیستم وبهش سخت نمیگیرم بیاین ازخودمون شروع کنیم.نظام آموزش ما هیچ ارزشی نداره.سلامتی بچه ها و روح وروانشون مهمتره
صمد مهدی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
5
با سلام

ا نصافا عین واقعیت است. نمی دانم عده ای عمدا یا سهوا در حال نابود کردن ثروت های مادی و معنوی کشور عزیزمان هستند.
ش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
8
تو اون دنیا باید جوابگوی ۱۲ سال از عمر ملتی که میتونست عرض ۵،۶ سال صرف
یادگیری مطالب به درد بخور میشد رو بیهوده تلف کردید باشید من از حقم نمی گذرم خیلی زجر کشیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
4
بسیار متین و درست ،ای کاش این حرفها و حقیقت ها که گفتین به گوش کسانی میرسید که کاری از دستشون بر میاد و قوانین رو میسازند و تا این مشکل بچه ها به یک مشکل اجتماعی و حاد تبدیل نشده چاره اندیشی میشد
مشکل اصلی جامعه ما این هست که تا یک مشکل حاد نشه دنبال راه حل نمیربم و اون موقع هم کمی دیر هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
3
3
نویسنده این مقاله خودش کجا درس خونده؟؟؟؟یا اصلأ سر کلاس نرفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
6
بخاطر همینه که اگه بهشون سال تحصیلی رو تبریک بگی چپ نگاهت می کنند درس بخونند به دیپلم برسند آخرش که قراره صندلی های دانشگاه فروخته بشه دوازده سال زندگی بچه های معصوم ما به باد میره نه از بچگی چیزی می فهمند نه از نوجوانی ، جوانی و بعدش هم که ما شاهدیم
افراد در رویارویی با ویروس‌های تنفسی، درگیر برونشیت حاد می‌شوند بهترین رژیم غذایی بیماران کلیوی تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام/ پاسخ ایران؛ راه‌اندازی مجموعه قابل‌توجهی از سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته نیمار در دبی خانه خرید (+عکس) خطوط تلگراف کرج؛ عکسی از دورۀ قاجار که یک شاهکار مینیمالیستی است غریب‌آبادی: قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام تبعاتی برای ایران نخواهد داشت لاریجانی و اعلام آمادگی برای توافق جدید هسته ای با امریکا روسیه: قطعنامه ضدایرانی تروئیکا در شورای حکام از حمایت چشمگیری برخوردار نیست هشدار پوتین به غرب: ما آماده‌ایم کارهای ساده روزانه که از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کنند کرواسی از ترکیه پهپاد خرید وزیر دفاع ایتالیا: اگر نتانیاهو وارد ایتالیا شود بازداشت می‌شود بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام عراقچی: عملیات «وعده صادق ۳» حتما اجرا می‌شود؛ هوشمندانه برخورد خواهیم کرد آیت الله جوادی آملی در دیدار فرمانده بسیج: اگر درست عمل کنیم، اگر بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، همه به ما احترام می گذارند و می توان بدون دردسر و با امنیت زندگی کرد