۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۶۵۰۸۴
تعداد نظرات: ۱۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۶
کد ۵۶۵۰۸۴
انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۶
مروری بر پژوهش های جهانی که آموزش و پرورش به آن بی اعتناست

فاجعه ای که همه پذیرفته اند: آغاز به کار مدارس قبل از ساعت 8 صبح/ شکنجه صبحگاهی بچه ها

بدن کودکان و نوجوانان برای خواب شبانه در ساعات نزدیک به نیمه شب برنامه ریزی شده است.

 عصر ایران؛ اندیشکده آموزش و پرورش - میلیون ها کودک و نوجوان ایرانی، هر صبح در حالی که آرزو می کنند ای کاش می توانستند کمی بیشتر بخوابند، با آزردگی خاطر به مدرسه می روند. بسیاری از آنها، به ویژه در شهرهای بزرگ، ساعت 6 یا 6.5 صبح بیدار به زحمت از خواب بیدار می شوند تا بتوانند قبل از 7.5 خود را به کلاس برسانند.

اما آیا لزومی دارد بچه ها را از خواب محروم کنیم و اول صبح به مدرسه بکشانیم؟ اصلاً بر چه مبنای علمی باید کلاس های مدارس صبح زود شروع شود؟ آیا جز این است که این رویه، ناشی از نگاه سنتی پادگانی به مدرسه است؟!

فاجعه ای که همه پذیرفته اند: آغاز به کار مدارس قبل از ساعت 8 صبح!

ما به طور جدی مخالف آغاز به کار مدارس در صبح زود هستیم؛ اگر مدارس ما به جای 7.5 صبح، بعد از ساعت 9.5 - 9 آغاز به کار کنند، نه تنها اختلالی در نظام آموزشی رخ نمی دهد، بلکه میزان یادگیری و سلامت کودکان و نوجوانان به طرز آشکاری بالا خواهد رفت.

 این ادعایی است که پژوهش های علمی بر آن صحه گذاشته اند. با این حال، آموزش و پرورش ایران که قاعدتاً باید یک دستگاه علم محور باشد، اساساً توجهی به یافته های علمی نمی کند؛ گو این که اساساً علم در این باره سکوت کرده یا تمام علم نزد مدیران آموزش و پرورش ایران است!

تأخیر در آغاز کار مدارس باعث بهبود یادگیری می شود

اگر بخواهیم دستاوردهای علمی در این باره را مرور کنیم می توانیم به مرکز تحقیقات کاربردی و ارتقاء آموزشی دانشگاه مینه سوتای آمریکا اشاره کنیم که به این پرسش قدیمی پاسخ داده است که آیا شروع دیر تر کلاس های آموزشی شیفت صبح مدارس منتج به افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان خواهد شد؟

محققان این مرکز با بررسی داده های بیش از 9000 دانش آموز از هشت دبیرستان در مینه سوتا، کلرادو و وایومینگ به این نتیجه دست یافتند که تاخیر در آغاز کلاس های صبح مدارس سبب افزایش تمایل به حضور، نمرات بهتر در آزمون ها و به خصوص تست های ریاضی، انگلیسی، مطالعات اجتماعی و همین طور علوم تجربی خواهد شد.
مدارس همچنین شاهد کاهش استرس، سوء مصرف مواد مخدر و علائم افسردگی در دانش آموزان خود بوده اند.

 آموزش و پرورش، متهم اصلی اختلال در ساعت بیولوژیکی بدن دانش آموزان

در سال 1998 مری کرکسون، محقق دانشگاه براون (از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های آمریکا) بررسی های گسترده خود را روی تعدادی دانش آموز مقطع دهم آغاز کرد و در نهایت با تجمیع نتایج بررسی مشخص شد که بیدار شدن در ساعت 7:20 صبح سبب اختلال در ریتم ساعت بیولوژیکی بدن نوجوانان خواهد شد و آنها در کلاس دچار خواب آلودگی پاتولوژیک  می شوند و سطح یادگیری شان پایین می آید.

در واقع ، آموزش و پرورش که دانش آموزان را مجبور به بیداری زودهنگام می کند، متهم اصلی اختلال در ساعت بیولوژیکی فرزندان مان است.

البته این مشکل مختص ایران نیست و هنوز در بسیاری از کشورهای جهان، طبق باور قدیمی که باید آموزش کودکان و نوجوانان را از صبح زود شروع کرد، مدارس شروع زودهنگام دارند.

نوجوانان نمی توانند شب ها زود بخوابند

شاید گفته شود که بهتر است به جای تاخیر انداختن در شروع صبحگاهی مدارس، دانش آموزان را ملزم به زودتر خوابیدن کرد اما تمرکز 4 ساله آکادمی کودکان و نوجوانان آمریکا (سازمانی با عضویت 66000 پزشک و پژوهشگر) بر مسئله ارتباط خواب صبحگاهی و سلامتی دانش آموزان، منتج به کشف نتایج جالبی شده است.

طبق داده های به دست آمده وادار کردن دانش آموزان به خواب شبانه زود تر، آثـار مناسبی بر جای نخواهد گذاشت چرا که آنها در سن تغییرات هورمونی خاص خود هستند و این تغییرات به طور مستقیم بر سیکل خواب و بیداری آن ها تاثیر گذار بوده و سبب می شوند فرد احساس خستگی را دیر تر از رده های سنی میانسال بروز دهد و دیرتر تمایل به خواب داشته باشد.

همچنین بر اساس تحقیقات دانشگاه براون آمریکا  "ساعت داخلی بدن و یا همان ساعت بیولوژیکی در رده های سنی کودک و نوجوان که به مدرسه می روند به نحو متفاوتی از سایر افراد عمل می کند. به عنوان مثال نوجوانان نمی توانند همانند افراد مسن شب ها خیلی زود بخوابند و زمان زیادی طول می کشد تا به خواب روند."

بررسی های محقق دیگری به نام "جودی اوون" نیز نشان می دهد که برنامه ریزی بدن اکثر نوجوانان اجازه خواب شبانه زود تر از ساعت 23  را نخواهد داد.

وی می گوید: ما از نوجوانان دانش آموز خود انتظار یادگیری مناسب را داریم اما درست زمانی که سطح هوشیاری آن ها را پایین تر حد ممکن است!

این محقق می افزاید: بیدار شدن از خواب در ساعت 6 یا 7 صبح، منجر به مشکلات جدی در ارتباط با کمبود خواب خواهد شد و یادگیری را تحت الشعاع قرار می دهد.

کم خوابی دانش آموزان و حوادث منجر به جراحت

مدتی قبل نیز لس آنجلس تایمز نتایج یک پژوهش را منتشر کرد که اعلام می داشت: دانش آموزانی که  خواب شبانه کافی دریافت نمی کنند حدود دو سوم بیشتر از بقیه دچار آسیب و جراحت خواهند شد.
جالب است بدانید که بیش از 20 درصد این جراحات نیازمند مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان ها هستند!
این در حالی است که خواب کافی می تواند منتج به تعادل بهتر، هماهنگی بیشتر چشم ها و همچنین عکس العل های دقیق تر شود.

هوشیاری مغز کودکان و نوجوانان بعد از ساعت 9 صبح

اکثر متخصصین عصب شناسی معتقد هستند که بدن کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه برای خواب شبانه در ساعات نزدیک به نیمه شب برنامه ریزی شده است. بدین ترتیب تا ساعت 9.5 - 9 صبح بدن به هوشیاری کامل خود دست نخواهد یافت. این وضعیت در مورد ساعت بیولوژیک بدن خانم ها تا 19 سالگی و برای آقایان تا 21 سالگی برقرار خواهد بود.

 جالب اینجاست که در برنامه مدارس، درس هایی مانند ریاضی را در ساعات اولیه صبح تدریس و چنین استدلال می کنند که ذهن در ابتدای صبح آماده تر است؛ حال آن که غلط بودن این گزاره، به لحاظ علمی ثابت شده است و یکی از علل ضعف ریاضی در بین ایرانیان نیز همین است که اکثر آنها در ساعاتی سر کلاس ریاضی نشسته اند که ذهن شان هنوز به آمادگی و هوشیاری کامل نرسیده بود.

آموزش و پرورش ایران به علم اعتنا خواهد کرد؟!

حال از مسؤولان وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر که بسیار سخن از تحول در مدارس می گوید می پرسیم با توجه به نتایج دهها و صدها پژوهش معتبر علمی در جهان، آیا می خواهند همچنان به تقلید از گذشتگان ادامه دهند یا با مبنا قرار دادن علم، ساعت آغاز به کار مدارس یکی دو ساعت به تعویق بیندازند و میلیون ها کودک و نوجوان را از منافع آن بهره مند گردانند؟

منتظر "تحول علم محور" در این خصوص هستیم.
عصر ایران موضوع را پیگیری خواهد کرد.

بعد از تحریر:
شاید گفته شود با تاخیر در آغاز به کار مدارس، تکلیف دانش آموزانی که توسط پدر و مادرهای کارمندشان به مدرسه برده می شود چه می شود؟ عصر ایران در یادداشت بعدی به این سوال پاسخ خواهد داد. شما هم اگر نظری دارید، ارسال کنید.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۴۳
در انتظار بررسی: ۱۲۶
غیر قابل انتشار: ۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
15
177
ای جانم!
جانا سخن از زبان ما می گویی!
دقیقاً از ابتدای مهر تا انتهای سال تحصیلی هر روز صبح که فرزندم را بیدار می کنم با این جمله اش روبرو می شوم:
«متنفرم از اینکه هر روز صبح زود باید بیدار شم برم سر صف و...».
جالب تر اینه که مدرسه ها هم الزام می کنن که ساعت 7:20 دقیقه باید داخل مدرسه باشید و گرنه از نمره انضباط کم می کنیم... معمولن از بچه های درشت تر از بقیه به عنوان مامور ثبت اسامی بچه هایی که دیر اومدن استفاده می کنن تا یه استرس درست و حسابی هم اول صبحی بدن به بچه ها و بعد بفرستنشون سرکلاس...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
همیشه برای من سوال بوده که چرا باید بچه ها اینقدر زود برن مدرسه!؟ ساعات ادارات هم همینطور! مشاغل آزاد زودتر از 10 شروع فعالیت ندارند، بعد از بچه ها انتظار داریم صبحها ورزش کنند، خوب بخوابند، خوب صبحانه بخورند و هم خوب درس رو بفهمند!!!! بعد از تربیت و پرورش تووی مدارس که خبری نیست، ی مشت بچه بی هدف و ضعیف که فقط ی مشت شعر حفظ کردند تحویل جامعه میدیم که تکلیفشون با جامعه روشن نیست و بالعکس. جمع کنید این سیستم مزخرف بی هدف رو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
بجای رشد و پیشرفت در نظام آموزشی گویا قرار است آخرین میخها بر تابوت آن کوفته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
اين مطلب اصلا صحيح نيست. خود خانواده ها كاملا مقصر هستند؛ آقا يا خانم محترم نويسنده بچه براي اينكه صبح ها راحت تر بلند بشه بايد شب حداكثر تا ساعت 10 بخوابه. خود خانواده ها با بچه هاشون تا 2 يا 3 بامداد مي نشينند و بعد انتظار دارن بچه ها صبح راحت تر از خواب بلند بشن. واقعا اين يادداشت و بيشتر نظرات اين چنيني خيلي غيركارشناسانه است چرا كه خانواده ها كم كاري خودشون را به گردن يكي ديگه مي اندازند.
مجتبي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
سلام. عصر ايران كه انديشكده آموزش و پرورش راه مي‌اندازد چرا به پژوهش اعتقاد ندارد:
در برزیل نیز دانش‌آموزان از اولین هفته ماه فوریه به مدرسه می‌روند و سال تحصیلی آنان در اولین هفته دسامبر به اتمام می‌رسد. همچنین دانش‌آموزان برزیلی در ماه ژوئیه فرصت دارند دو هفته به تعطیلات زمستانی بروند.

بسیاری از مدارس این کشور برای دانش‌آموزان لباس‌های یک شکل طراحی کرده‌اند و محصلان از هفت صبح تا ظهر در مدرسه حضور دارند.
دانش‌آموزان چینی نیز با شروع ماه سپتامبر به مدرسه می‌روند و سال تحصیلی تا اواسط ژوئیه سال آینده ادامه می‌یابد. تعطیلات تابستانی نیز با حضور در کلاس‌های تابستانی یا مطالعه برای آزمون‌های ورودی صرف می‌شود. همچنین دانش‌آموزان از ساعت 7:30 صبح تا 17 در مدرسه حضور داشته و دو ساعت وقت نهاری دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی اینفوپلاس، علاوه بر اینها در کره جنوبی نیز سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می‌شود که از ماه مارس شروع می‌شود و تا ماه فوریه ادامه می‌یابد. دانش‌آموزان از ساعت هشت صبح تا 16 در مدرسه حضور دارند و پیش از ترک مدرسه موظف هستند که کلاس را نظافت کنند.


پژوهش چيز ديگري نشان مي دهد. مشكل ساعت شروع مدرسه نيست. علل ديگري موجب عدم انگيزش دانش‌آموزان براي حضور در كلاس‌هاي پادگاني مي شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
حالا سر صف هم باید ورزش صبگاهی می کردیم.الانم ازش متنفرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
44
51
اگر مدارس ما به جای 7.5 صبح، بعد از ساعت 9.5 - 9 آغاز به کار کنن!؟ موافقم ولی چه کسی آن ها را به مدرسه ببرد > ادارات را تعطیل کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
همه نسل آینده را تباه کنیم که ادارات فشل ما می خوان 8 شروع به کار کنند؟
نیازی به تعطیلی ادارات نیست ، با کمی فکر و برنامه می توان راهی یافت.
الان کشورها و ایالت هایی که ساعت کار مدارس شان دیر تر است چه می کنند؟ همان الگو را بررسی و بومی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
خوب مگه آسمون به زمین میاد ادارات هم ساعت 9 شروع بکار کنند. مردم که تازه ساعت 10 بیدار میشن.
رضا ثمین زاده
Brazil
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
5
103
سلام ینده خود معاون دبستان پسرانه هستم ساعت شروع به کار مدارس ابتدایی بهتر است از ساعت 9 صبح باشد چرا که بچه ها به اندازه کافی خواب بوده اند و این ساعت به بعد هوشیاری بهتری دارند و از طرفی ترافیک سطح شهر ها هم کم شده است
سعید
Germany
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
117
45
فاجعه نیست. فاجعه از وقتی شروع شد که بچه به جای اینکه ساعت 9 شب بخوابد ساعت 12 شب به بعد می خوابد. البته من نوعی هر شب فرزندم حدود ساعت 9 می خوابد و 6 و نیم صبح بیدار می شود و واقعا خوابش کامل می شود
پاسخ ها
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
پسر من بین 9 تا 10 شب میخوابه، ولی ساعت هفت صبح هنوزم دلش میخواد بخوابه، حدود ساعت 8 تا 8:30 خوابش کامل میشه.
بچه با بچه فرق میکنه، نمیشه یه نسخه واسه همشون پیچید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
احسنت
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
سام عزیز بچه شما ساعت 10شب هم بخوابه و به قول خودتان 8 تا 8 و نیم ساعت خوابش کامل بشه باز هم ساعت 6 تا 6 و نیم ،8 ساعت خوابش کامل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
خب بقیه همسایه ها که این زمان خواب نیستند رو باید چیکار کرد؟ با سر و صدای 9 شب خیابان و آپارتمان باید چکار کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
آقا سعید، به نظر من که یک معلم هستم و ساعت 10:30نشده می خوابم فاجعه است که دانش آموز تا ساعت 12 یا 1 حتی 2 بیدار باشد. جالبه که تعداد دانش آموزانی که شب زود می خوابند خیلی کمه البته دبیرستان و پیش دانشگاهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
بابا ژنرال !!!! بابا پادگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
8
50
نظر خوبیه،ولی کشورهایی که ساعت مدارسشون 9 صبحه،ساعت کار اداراتشونم 9 یا 9.5 .بااین وضعیت زندگی ما ایرانیا که پدر و مادر صبح زود باید برن سرکار،تکلیف بچه ها ی کوچک ابتدایی چی میشه ؟ خودشون میتونن ساعت 9 برن مدرسه؟؟؟باید همه چیز همزمان درست بشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
باید ساعت کار ادارات هم مثلا تا 9 یا 9:30 شناوری داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
دقیقا این کشورهایی که میگین کدوم کشورها هستن؟؟
تا جایی که من میدونم تو آلمان بچه ها باید 9 شب بخوابند و قبل 7 هم بیدار بشن!
کم مردممون تنبلن، هی تزهای جدید برا بدبخت تر ازین شدنمون بدید!
بچه ای که یاد نگیره سحرخیز باشه ،نه نوجوونیش سحرخیز میشه نه بزرگسالیش.
شب برای خواب هس نه زندگی خفاشی!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
شما بچه تون رو به زودتر تحویل مدرسه بدین. گناه بچه های ما چیه؟
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
66
اقاااا اگه این کارو بکنین من حاضرم برم دوباره بشینم کلاس اول ... تازه پنجشنبه ها هم تعطیلم تا چند سال هم اصلا نمره برام معنا و مفهوم نداره ... کلی خوش به حالم میشه !!!
ولی خارج از شوخی برای نسل آینده کشورمون بیایید بهترین ها رو فراهم کنیم چون ما ها که سوختیم حداقل اینا با تحقیقات و کار کارشناسی و برنامه ریزی درست رشد کنن ...
به امید سربلندی ایرانم به دست توانای کوچولوهای دوست داشتنیمون
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
118
30
آقا جان این اراجیف چیه از خود در می کنین . باشی .... مطمئن باشید اگر ساعت کار مدارس رو از 7/5 به 8/5 هم تغییر دهند باز عده ای خوابشان برایشان مهم تر میباشد. ما هم بچه بودیم و بچه داریم و مدرسه می روند و صبح زود هم برمی خیزند و .... تو رو خدا دایه مهربان تر از مادر نشین .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
مشکل اینه که عصر ایران فکر میکنه همه میتونن درک و فهم درستی از مسائل داشته باشند ولی فقط تهران و افراد متوسط رو به بالای اطراف خودش رو نگاه میکنه(حتی اگه همین تهران هم به سمت جنوب بریم دیدگاهها 180 درجه متفاوته) و این جور ادمها رو نمیتونه در نظر بگیره و نقش فرهنگ و اگاهی و سواد عمومی رو توی محاسباتش نمیاره. رای اوردن دور دوم احمدی نژاد سطح سواد و اگاهی این کشور بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
45
18
سلام . بچه های امروزی علیرغم در اختیار داشتن امکانات زیاد از نظر علمی در سطح پایینی نسبت به سالهای قبل برخوردارند. توجه بیش از حد و عدم برنامه ریزی جهت ساعت خواب و ... علت خواب آلودگی آنها می باشد که نشان از بی مسئولیتی والدین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
10
60
احسنت و هزار هزار آفرین بر این مقاله اینجانب دارای فرزند کلاس نهمی هستم و دقیقا از زمان مدرسه رفتن فرزندم مبتلا به این معضل هستم و اصلا و اصلا فکر نمیکردم مقاله و گزارش جامعی در این خصوص بتوانم گیر بیاورم گویی انگار دقیقا و دقیقا موضوع مشکل ماست که من مطمئنم این مشکل گریبانگیر بسیاری از والدین و دانش آموزان است اصولا اعتقاد بر این است بدن چه از لحاظ فعالیت فیزیکی و چه یادگیری در زمان اوایل صبح پتانسیل کمتری دارد به همین دلیل هم کلیه فعالیتهای ورزشی، تمرینات و مسابقات همگی در ساعات بعد از ظهر و چه بسا غروب انجام میگیردانصافا حق مطلب ادا شده با دلایل و مستندات. ضمن تشکر از شما خواهشمندیم به منظور بهبود کیفیت آموزش ، ایجاد نشاط و افزایش بهره وری این موضوع را تا حصول نتیجه ای مطلوب پیگیری فرمایید همچنین از تمرکز و حساسیت آن سایت محترم حول محور آموزشو پرورش سپاسگزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
بدن چه از لحاظ فعالیت فیزیکی و چه یادگیری در زمان اوایل صبح پتانسیل کمتری دارد؟؟؟؟؟

به همین دلیل هم کلیه فعالیتهای ورزشی، تمرینات و مسابقات همگی در ساعات بعد از ظهر و چه بسا غروب انجام میگیرد؟؟؟؟؟

انصافا حق مطلب ادا شده با دلایل و مستندات؟؟؟؟؟
شما دیگه خیلی باحالی!!!!!
صدفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
3
55
بدتر از این بیدار شدن 7 صبح، یک هفته در میان بودن شیفت مدارس است، به طوری که بچه یک هفته باید زودتر از 7 و یک هفته ساعت 10 بیدار شود که به کلی باعث ویران شدن ساعت بیولوژیک بدنش می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
30
28
ساعت 9 شروع بشه ساعت چند تعطیل بشن ؟ اونوقت میگن بچه ها شکم خالی و گرسنه تا 2 مدرسه هستند 3 میرسن خونه !
همینجوریش هم نسل جدید عادت کرده تا ظهر بخوابه و 11 به زور بیدار میشه چه برسه به اینکه خوابیدن رسمی بشه و از بچگی عادت کنن .
سیستم ناکارامد و از بنیان ایراد داره باید از پایه ویران کرد و ساخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
احسنت
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
14
25
لطفا درمورد دانشگاه ازاد هم این نکته رو یاد آوری کنید که ساعت 7/5 شروع میکنه و بچه ها چطور 7/5 صبح مثلا از شرق تهران باید تا علوم تحقیقات برن با چی برم اصلا وسیله ایی نیست و همیشه هم دیر میرسند !
اگر ارتش یا نظامی ها زود میرن بعلت داشتن سرویس هست ولی دانشجویان تو صف های مترو و اتوبوس چطور باید برن !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
جوان مملکت که سنش رسیده به بیست و چند سال اگه در اوج جوانی به خودش زحمت نده و زود بیدارشون براش سخت باشه چطور میخواد مشکلات زندگی را حل کنه ؟! تن پروری و راحت طلبی هم حدی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
32
فاجعه آمیزتر از آنچه گفته شده این است که در شهر کرمان سرویس مدارس دو شیفته هستند و برای اینکه به شیفت دوم برسند دانش آموزان شیفت اول را خیلی زود به مدرسه می‎برند. برای مثال دانش آموزی که کلاس آن ساعت هفت و سی دقیقه شروع می‎شود باید حداکثر ساعت شش ونیم سوار سرویس شود. و پس از حداکثر ده دقیق به مدرسه می رسد و این مدت قابل توجه باید زودتر از خواب بیدار شود و در این شرایط نمی تواند به خوبی صبحانه بخورد و.... لذا فدای سودجویی رانندگان سرویس با همکاری و بی اعتنایی مدیران آموزش و پرورش و مدارس می شوند.به مسولین مربوطه هم بارها بیان مسئله شده اما اثربخش نیست.متاسفانه آموزشو پرورش کرمان در اداره و کنترل سرویس ها عاجز است. به نظر می رسد در این رابطه لازم است مقررات ملی تنظیم شود.
افشین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
29
31
با سلام فرزند من ساعت 9 الی 9.5 شب زمان خوابشه و صبحها همزمان با من که سر کار میرم بیدار میشه و خدا روشکر مشکلی هم نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
منم همین طور
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
منم همچنین
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
زود بخواب، زود بلند شو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
4
22
ممنون لطفا به این رویه برای اصلاح نظام آموزشی ادامه بدهید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
6
29
قانون شش و هفت صبح برای شصت و هفتاد سال قبل که اینترنت نبود برق نبود خیلی خوب بود و حثی سی سال قبل هم که فقط یک یا دو شبکه تلویزیونی داشیم قابل تحمل بود اما اکنون نوجوانان زودتر از ساعت دوازده به رختخواب نمی روند اگر هم به زور بروند خوابشان نمی برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
ایت برمیگردهخ به ترتبیت اشتباه و کم کاری والدین . قرار نیست مملکت خودشو با والدین غیر مسئول تطبیق بده . تربیت فقط غذا دادن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
اگه بدونه 7 صبح کلاس داره مشغول شب زنده داری نمیشه، اگه هم شد نتیجه تربیت نادرست والدینش هس و نتیجش هم میشه بهره نبردن از کلاس درس و حقشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
8
12
مادران شاغل چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
هیچی!!!
پیچ پیچی!!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
8
33
من خودم فرزند دانش آموز دوره بتدایی دارم . متاسفانه دارم به عینه میبینم که مصائب بیدار شدن ساعت 6 و حرکت شش و نیم چقدر بر بی انگیزگی و بی علاقگی فرزندم تدثیر گذاشته.
کاش یکی توی مسئولین آموزش و پرورش پیدا بشه و تدبیری بیندیشه.
بهترین ساعت شروع کلاس 9 صبح هست.
اون دوستی که نظر داده فاجعه از اونجا شروع شد که بچه ها به جای 9 شب 12 میخوابند در جوابشون عرض کنم که به هر حال تغییر رویه فرهنگها و جوامع امری است ناگزیر پس به جای فرار از موقعیت بهتره همگام سازی صورت بگیره.
ساعت شروع کلاس اگر از 9 شروع بشه بهتر از اینه که بچه ها بدون تمرکز سر کلاس بشینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
غییر رویه فرهنگها و جوامع امری است ناگزیر؟؟؟؟؟
خیلی باحالی!!!!!
یعنی کلا فرهنگ سازی را بذاریم در کوزه نه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
درسته فرهنگ تغییر کرده. اما جلوی فرهنگ غلط رو باید گرفت نه این که بش دامن زد.
افسوس با این وضعیت که داریم پیش میریم هیچ امیدی نیس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
3
16
آقايان به بهانه بدتر ازگناه اينكه ظرفيت نداريم مدارس را دو شيفته و سه شيفته كردند.
درصبح همه خواب به سركلاس مي روند و بعد از ظهريها هم چرت ميزنندو در تاريكي شب به خانه برميگردند و ديگر حال درس خواندن ندارند.
مدارس بايد 9 تا 3 باشد .به ترافيك هم كمك زيادي ميكند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
اونوخ با کی برن مدرسه؟
تا ساعت 9 کی کنارشون باشه؟
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
17
سپاس! بسیاری از مقررات آموزشی ما با زمانه امروز هماهنگ نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
23
10
مقاله مذكور كاملا غلط است
"بدن کودکان و نوجوانان برای خواب شبانه در ساعات نزدیک به نیمه شب برنامه ریزی شده است. بدین ترتیب تا ساعت 9.5 - 9 صبح مغز و بدن آنها به هوشیاری کامل خود دست نخواهد یافت".
خنده دارترين چيزي كه تا به حال شنيده ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
احسنت
سعادت
| Germany |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
بله دوست عزیز، این مقاله سورس این نوشته مقاله‌ای هست که دانش‌آموزان نوجوان رو بررسی می‌کنه یعنی به زبان علمی تین ایجرها رو. اما دوست عزیز عصر ایرانی ما اونو به همه کودکان تسری داده. البته قبول دارم بچه‌های کوچک هم واقعاً صبح ساعت 7 خوابن، اما این‌که بگیم بچه 8 ساله باید ساعت 11 و 12 شب بخوابه 9 صبح بیدار بشه حرف خیلی مسخره‌ای هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
7
این ها را نوشتید آیا آموزش و پرورش به آن اصلا فکر میکند ؟
و یا راه حل منطقی به آن می دهد بعید می دانم اقدامی صورت پذیرد .

حجم کتاب ها - شروع ساعات درس - ظرفیت کلاس - نوع آموزش - کیفیت مطالب درسی - و .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
4
9
شاید بهتر باشد به موضوع خواب به موقع خانواده و در نتیجه کاهش مصرف انرژی و ... در ساعات شب بپردازید. دیر رفتن بچه ها به مدرسه نوعی پاک کردن مسأله زندگی پرمصرف و بی منطق ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
احسنت
مهدی نورمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
5
15
با سلام. افرین بر فرهیختگان عصر ایران.
اما صد حیف که اراده ای بر اسان نمودن مشکلات نیست. چندی قبل اینجانب تمامی این طرحها را به سمع اقای نوبخت و جهانگیری و دیگگگر مسولان از طریق راهای ارتباطی که خودشان اعلام نموده بودند رساندم ولی همانطور که عرض کردم اراده ای نیست بای حل مشکلات. حتی پیشنهاد دادم که ساعات کاری ادارات را از ساعت 10 صبح کنید به خدا قسم اب از اب تکان نمیخوره ولی معضل ترافیک حل میشه ویا وزارتخانه ها را زوج و فرد کنید .من نمیدانم به چه علت دولتمردان ما سعی دارند تمامی اقشار جامعه اعم از کارمند دانش اموز ومهد کودکیها و دانشجویان و اربا روجوعها وووووو تمامی این عزیزان از ساعت 6 تا 9 باید بریزند در خیابان برای انجام امورشان. در حالی که در بدنه دولتی همکاران بنده عملا کار را از ساعت 9 شروع میکنند چون صبحانه و مرور سایتهای خبری البته اگر بعدش نخواهند بروند بیرون و استفاده از مرخصی ساعتی ..البته دولت هم حق داره که مشکل ترافیک را حل نکند از این طریق چون اگر مشکلات ترافیک حل شود اونوقت کجا بنزینها بسوزد و درامد دولت یک پایش ملنگد و بعدش هم خلاصه برای دولت بدم نیست که سر من و شما با ترفیک و جنگ اعصابو درگیریهای صبگاهی و دیگر مسایل گرم شود که کمتر از دولت سوال شود که چی شد که اینجوری شد.برای ارایه پیشنهادهای دیگر در خدمتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
حیف که شما رئیس جمهور نیستید آقا مهدی. البته جای خیلی افسوس نیس چون یه آقا محمودی بود که طرز فکرش بدجوری به دل امثال شما می نشست و آمد و ایران رو بدجوری آباد کرد...
یادش بخیر!
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
4
9
سلام
در برخی نظر های هموطنان خوندم که مشکلشون کارمند و رفتن سر صبح مطرخ شده و منم اعتقاد دارم برای کارمندان و کسانیکه کارشون صبح اول وقته سخته ولی مگه اکثریت کارمندن که باید همه به آتش اونا بسوزن ؟خیلیا شغلشون یعنی اکثریت آزاده و امکان 9 به بعد براشون فراهمه و چرا باید این اکثریت فدای اقلیت کارمند بشن ؟بهتره که بین این دوساعت 8رو انتخاب کنن تا هردو برنامه ای برای بچه هاشون قابل تنظیم باشه و مشکل اصلی آیندگان و نسل پویای ما حل بشه و شاید بتونیم رتبه جهانی وزارت خونه اموزش و پروشمونو کمی ارتقا بدیم
پاسخ ها
سعادت
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
شما خیلی باحالید که خودتونو اکثریت حساب کردید. واقعاً اکثریت افراد شاغل کار آزاد دارند؟ یعنی خودشون صاحب بیزینس هستند و می‌تونن هر وقت دوست داشتن برن سر کار؟ برادر عزیزم، مجتبی جان، وقتی می‌گن کارمند، منظور تمام نیروی کاری است که برای بخش دوبتی و چه برای بخش خصوصی کارمندی و کارگری می‌کنه. یعنی اون شاگرد در مغازه شما هم کارمند محسوب می‌شه. حالا دوست داری خودت بری در مغازه رو باز کنی طی بکشی شاگردت اول دانش آموزشو ببره مدرسه، خودش 10 صبح بیاد سر کار؟ نه واقعاً حاضری؟ بد نیست آدم می‌خواد حرف بزنه یه کم حرفو تو دهن غرغره کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
4
به نظرم یکی از دلایلش لااقل در برخی مناطق کشور اینه که مردم بعضا عادت کرده اند که ناهار خودشون رو حداکثر تا ساعت 2 میل کنند. اگه ساعت شروع بشه 9 اونوقت ناهار تا ساعت 4 به تاخیر میفته. این برای برخی شهرهای کشور خیلی قابل قبول نیست.
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
22
ببینید در کشورهای اروپایی که مدرنیته هستن ساعت شروع کلاس از 9 صبح تا 4 عصر.اما چگونه؟دوستم اسپانیا زندگی میکنه و تعریف میکرد که چقدر به تحصیل و تربیت بچه ها اونجا اهمیت میدن.همه چی تو مدرسه س.9تا13 درس.13 تا 14 نهار و استراحت.14 تا 16 انجام تکالیف در مدرسه.وقتی بچه میاد خونه دیگه کاملا از درس جدا میشه و پدرمادر دغدغه ندارن که تکالیفت چی شد!!!بچه ها با همکلاسیاشون درساشونو میخونن و از مدرسه لذت میبرن.نه مثل نظام اموزشی ما که مدیر با دانش اموز سر اصلاح موی سر درگیری فیزیکی انجام میده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
7
ابن درست اما در جاهایی که مدارس دو شیفت هستند شیفت بعد از ظهر کی باید شروع بشه؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
5
من که یادم میاد از زمان مدرسه رفتن خودم، همش کلا زنگ اول فقط چشمام باز بود اما مغزم خواب بود. یه بارم اینقدر که خواب آلود بودم زمین خوردم قبل اینکه سوار سرویس بشم تمام پام خونی شد.
جلال فرجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
9
با سلام
خدا پدر مادرتان را بيامرزد كه با طرح اين موضوع از يك فاجعه داريد جلو گيري مي كنيد
اميدوارم مديران آموزش و پرورش به اين نتيجه برسند كه كودك بايد تا 9 صبح بخوابد
بچه ها واقعا حالشان بد مي شود
با تشكر
جغتايي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
4
11
من بعنوان يك پدر از پرداختن شما به اين مساله واقعا قدرداني ميكنم.اميدوارم منشا اثر مطلوبي بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
8
11
بهترین کار شروع ساعت کاری از طلوع آفتاب تا ظهره.
این جوری به قیلوله هم می رسیم.

نیم ساعت خواب قیلوله دم ظهر میتونه کل انرژی از دست رفته بدن از صبح تا ظهر را به بدن برگردونه ...

تازه بیدار بودن بین الطلوعین هم برکت زندگی و رزق و روزی را هم زیاد می کنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
احسنت
ناشناس
Canada
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
5
خدا خيرتون بده بلكه شما به فكر دانش آموزهاي بيچاره ما باشيد
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
6
خدایا چه ایده های جالبی می شنویم .خدا می دونه چه دانش آموز بودم چه معلم همیشه این موضوع رو با پوست و خون خودم درک می کردم و میکنیم .افسوس که درگیر بعضی از مسائل کهنه هستیم . دانش آموز بودم این ضرب المثل خیلی رنجم می داد سحرخیز باش تا کامروا باشی .چه جوری ی بچه باید ثابت کنه بابا به پیر به پیغمبر من گیج خوابم هیچی از درس نمی فهمم جز زجر و شکنجه
امیر محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
6
با سلام
قوانین مانند دانه های تسبیح به هم وصلند و با تغییر یک قانون باید قانونهای مرتبط دیگر هم بررسی شده و متحول شوند. یادمان نرود بچه های امروز مردان و زنان فردا هستند که باید جامعه آینده را بسازند . حدود بیست سال پیش قوانین در مورد احترام وعدم تنبیه و شخصیت دادن به بچه ها در مدارس تغییر کرد ولی فقط در همان حد و مرز بچه ها بود آن بچه ها اکنون بزرگ شدند و به سربازی رفتند اما قوانین آدم بزرگها در پادگانها تغییری نداشته و برایشان متفاوت و غیرقابل تحمل و خشن بود و اینگونه شد که هر از چند گاهی شاهد کشتار افسران به دست سربازان و خودکشی در پادگانها هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
19
دختر من کلاس سوم ابتدایی در یک دبسنان دولتی هست راس ساعت هفت و نیم سر کلاس هستند پسرم کلاس دهم مدرسه غیر انتفاعی ست که اونهم کلاسش هفت و نیم آغاز میشه پنج شنبه ها تا ساعت دو نیم درس دارند و جمعه ها هم باید برای امتحانات مختلف ،(شش جمعه) باید مدرسه باشند عملا دارند زندگی رو از بچه ها میگیرند .حتی مدرسه ساعت یازده رو برای ناهار در نظر گرفته .که هنوز ظهر نشده و قاعدتا برای ناهار مناسب نیست .کتابهای کمک درسی رو که دیگه نگو کیف پسر من باید با جر ثقیل بلند بشه .این بچه ها که نه جسم سالم دارند نه روح سالم قراره ایران رو بسازند .؟ فاجعه تمومی نداره
()
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
9
عصر ایران عزیز;
لطفا" یک مقاله و مقایسه ساعات کار در ایران و کشورهای پیشرفته نیز بذارید و تحقیقاتی که در مورد کاهش ساعات کار اداری و افزایش بهره وری و سلامت روح و روان کارمندان انجام شده و در خیلی از کشورها مثل آلمان به نتایج جالبی از کاهش ساعت کار اداری رسیدند هم توجه شود.
متشکرم
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
3
يك عمر سيستم آموزش و پرورش در شروع ساعت كار مدارس بر اين اساس بوده و هميشه هم در مواردي سعي و خطا حاكم بر اين نظام آموزشي.حالا براي مثلا" سه سال ساعت شروع كار مدارس را براي ساعت نه صبح بگذاريد تا ببينيم چي ميشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
6
آموزش و پرورش سنتی ترین وزارتخانه است و بعید است با این یافته های علمی کوتاه بیاید.
احسان
Germany
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
5
بنده به عنوان یک فرهنگی که سالهاست با کودکان سروکار دارم کاملا موافق این مقاله هستم و با توجه به اینکه دیگه اکثر مدارس دولتی و تمام مدارس غیر دولتی تک شیفت هستن اجرای این طرح کاملا شدنی هست.
تا الان که ساعت حضور دانش آموزان با کارمندان هماهنگ بود و مشاغل آزاد که معمولا 9به بعد سرکار میرن این مشکل و دارن از اونا بپرسین چیکار میکنن!
البته اگه امکان تغییر ساعت کارمندا نیست مدارس میتونن ساعت اول صیح و به یه زنگ ورزش مضاعف تبدبل کنن تا ساعت بشه 9یادمون باشه نزدیک به نصف کارمندای دولت همین معلما هستن که با تغییر ساعت مدارس مشکلی برای همراهی فرزندان خودشون به مدرسه واسشون پیش نمیاد. چون خودشون هم دیر میرن مدرسه.
البته با فرض ایجاد مشکل برای همراهی صبحگاهی کارمندا با فرزندانشون ،با تغییر ساعت مدارس از اون طرف مشکل برگشت دانش آموزان از مدارس بعد از اتمام ساعت مدرسه با توجه به نزدیک شدن خاتمه کار مدارس و ادارات برای کارمندا حل میشه به قول معروف این با اون درررررررررر
پاسخ ها
من
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
عالی بود .واقعا گل گفتی
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
4
2
دخترم کلاس هفتم است و امسال در تیزهوشان فرزانگان شهرک غرب پذیرفته شده است و هرروز ساعت 6 صبح باید با سرویس به مدرسه برود و گفتن که یک ربع به 7 باید دانش آموزان باید در مدرسه مراسم صبحگاهی داشته باشند و سرویس هر نفر از جنت آباد به شهرک غرب 2,800,000 تومان هست و قبل از ساعت 8 صبح فقط باعث اذیت دانش آموز و خانواده نتیجه دیگری ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
4
مورد خیلی خوبی بود که پرداختین.
ادارات هم میتونن یه ساعت دیرتر شروع بشن .در برخی کشورها ادارات از ساعت 9 یا 10 شروع به کار میکنن و ساعت 7 و نیم انزال آسمانی نیست.
پاسخ ها
سعادت
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
عزیز دل، شما داری بابت جنت آباد به شهرک غرب یا بالعکس هر مسیر 6000 هزار تومن پرداخت می‌کنی (2800000 تقسیم بر 9 ماه تقسیم بر 26 روز تقسیم بر 2 مسیر). می‌شه به عبارتی یک سواری 24 هزار تومن. خوب با سه تا از والدین بچه‌ها با هم یک سرویس بگیرین، شده هر روز از اسنپ و امثالهم، یک سوم این کرایه رو بدین. به نظرم مدرسه دخترت کمی تا قسمتی دزد تشریف دارن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
7
پیشنهاد خوبیه ساعت 9 باشه، ولی تا زمانی که قضیه رو به خبر 20:30 نکشونین مسئولین اعتنایی نخواهند کرد.
با تشکر
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
6
من بیست سال پیش تربیت معلم بودم الان هم معلمم . به کی بگیم با با واللا بالله نمی خوان نمی شنوند . اموزش و پرورش را کاملا ورشکسته کردند اقا. اموزش و پرورش ۳۰ سال پیش امروز جواب نمی ده نمی خوان عوض کنند داریم غرق می شیم در همه ابعاد زندگی کل جامعه اگر تغییر نکنیبم و نخواهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
6
آموزش و پرورش ایران به علم اعتنا خواهد کرد؟!

واقعا جوک می گید ها. کدوم کار ما از روی علم هست که این هم یه نمونه اش باشه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
13
12
یهو تنبل خونه ی شاه عباس درست کنیم دیگه.
اگر به بچه درست آموزش داده بشه و راس ساعت 8:30 تا 9 شب بخوابه صبح هم سرحال بلند می شه. بعضی افراد فکر می کنند بچه ها رو باید مثل علف هرز ول کرد و نباید مقرراتی برای آنها گذاشت خانواده هایی هستند که تا ساعت 12 بچه پا به پای والدین پای تلویزیون می شینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
بسیار عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
خب بقیه همسایه ها که این زمان خواب نیستند رو باید چیکار کرد؟ با سر و صدای 9 شب خیابان و آپارتمان باید چکار کرد؟
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
11
ببینید ژاپنی ها چکار میکنند شما هم همین کار رو دنبال کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
3
خودم تمام خاطره ای که دارم نست خواب بودن و فقط زنگ آخر سرحال میشدم، درسم هم بد بود. بخاطر اینکه از خواب چیزی نمیفهمیدم
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
2
سلام، متاسفانه عدم تدبير و كيفيت نامطلوب مدارس موجب شده والدين حداقل براي پيدا كردن محيط آموزشي با رعايت اخلاقيات و بدون در نظر گرفتن كيفيت تحصيلي (كه با شرمندگي خيلي كم است) مدارس با فاصله مكاني زياد را انتخاب مي‌كنند كه اصلي‌ترين مشكل كارمند كوچولو شدن فرزندان و در ادامه باعث مشكلات روحي و ... آنان و همچنين ترافيك و مصرف سوخت و ... را بدنبال دارد كه مي‌بايست مدنظر قرار گيريد و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
6
6
كاملا تحليل شما غلط است و بر عكس آن
در هنگام مدرسه ساعات شب در ايران بين 6 عصر تا حداكثر 6.5 صبح است . وبهترين زمان خواب بين 9 شب تا شش صبح است كه هيچ بچه مدر سه يبش از 9 ساعت نمي خواهد و اگر پدر و مادرها همراه فرزندان شام را در ساعات 7 تا 8 ميل كنند علاوه برسلاميي ، بچه‌ها به راحتي در ساعت 9 شب مي خوابند
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
4
با سلام عالی نوشتید و وافعا خواسته ما والدین هم همینه ایکاش گوش شنوایی باشه و از همه مهمتر یک تصمیم گیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
5
چقدر زندگي كردن را سخت مي گيريم مي توانيم از الگوهاي كشورهاي ديگر استفاده كنيم
مادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
5
عصرايران عزيز ممنون از مطالب مفيدو ارزشمندت
بنظرتون مسوليني كه سرنوشت و سلامت جگرگوشهايمان را دردست گرفته اند هم اين مطالب را ميخوانند؟؟؟؟
بدترين روزهاي زندگي من روزهاي تحصيل تنها فرزندم بوده و هست!
بدليل سيستم اموزش غلط و شكنجه دهنده !!!
زهره
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
8
دخترمن کلاس هفتم مدرسه نمونه دولتی هست .کلاس هاشون 7 صبح شروع میشه و من باید ساعت 5:45 از خواب بیدارش کنم چون سرویسش ساعت 6:10 حرکت میکنه. شبهاساعت 9 به اجبار میفرستمش که بخوابه.دیگه خودم ازاین وضعیت خسته شدم. ایکاش عصر ایران با ارایه همین مقالات که پایه علمی هم دارند و با جمع آوری نظرات کاربران این مشکلات آموزشو پرورش را دنبال میکرد تا ان شاءالله بهبودی در این سیستم بیمار ایجاد بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
4
معلم ها بيشتر از بچه ها به خواب نياز دارن...!!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
4
کاهش حجم ترافیک رو هم به موارد بالا اضافه کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
5
با مطلب فوق بسیار موافقم ضمناً افرادی که دم از ترافیک و والدین کارمند می زنند به این نکته توجه کنند که همه ایران تهران و یا شهرهای بزرگ نیست.
s
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
3
6
درودبرشرف نویسنده این مقاله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
11
بنده چند روز پیش در ارمنستان بودم و دیدم که بچه ها ساعت 9 صبح سرحال و صبحانه خورده به مدرسه می روند. ضمنا کتابهایشان را آخر سال تمیز و پاکیزه به مدرسه تحویل می دهند تا دانش آموزان بعدی از آنها استفاده کنند و به این ترتیب صرفه جویی عظیمی در هزینه چاپ کتابهای درسی می کنند.
سعادت
Germany
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
4
3
دوست عزیز، منم با نظرت موافقم، فقط چون عیال بنده ساعت 7 و نیم و خودم راس ساعت 8 ساعت می زنیم و اداره دولتی هم نیستیم تازه بریم بشنیم صبحانه بخوریم، حتی نیهم ساعت بابت ناهار باید اضافه کار کنیم (از 8 تا 4 و نیم)، لطف کنت آدرس بده کلید خونه رو برات بفرستم. طرحت که انشاالله تصویب و اجرایی شد، بی زحمت هر روز صبح برو در خونه بچه رو صبحونه بده، لباس تنش کنم، و ببرش سر کوچه تحویل سرویس بده. البته تا دو هفته اول مهر باید خودت زحمت بردنش به مدرسه رو بکشی تا سرویس‌ها راه بیفتن. شرمنده می‌کنی. انشاالله جبران کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
2
ادارات رو هم اضافه کنید. مخصوصا کسانی که بین تهران و کرج رفت و آمد می کنن. عملا برای اینکه 8 سر کار باشیم باید 5:30 و در اوج خواب بیدار بشیم و از خونه برنیم بیرون!
سعادتمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
2
بهترين ساعت شروع مدرسه در تهران 8 صبح است
ناشناس
Netherlands
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
11
4
آقای عصر ایران تصمیم دارید از همین الان بچه را تنبل خانه شاه عباسی بار بیاورید. ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
8
با تشکر از نویسده اما انتقاد من از این مقاله یک بعدی بودن ان است نمونه برداری که انجام شده در چه شرایطی میباشد
1-امریکا کا ملا با ایران فرق میکند
2- قوانین کاملا فرق میکند
3- در اموزش علاوه بر خواب خوب -معلم-مدرسه-امکانات مدرسه- و ... مهم است
4- ایا در مورد تغذیه اون هم از نوع رایگان ان مطلبی نبود بنویسید
5- تحصیل رایگان چطور؟
6-نوع تغذیه دانش اموز چطور ؟
7-وسایل کمک درسی مدرسه
8-انگیزه اینکه بچه خودش بیدار بشه و با شوق وارد مدرسه بشه چطور
اینکه بخواهیم در مورد یک مسئله یک بعدی اعلام نظر کنیم به نظر من کاملا نادرسته انچه که مهم است بررسی کلیه فرایندهائی است که یک هدف را بوجود می اورند و تاثیری که این فرایند ها بر هم میگذارند
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
5
10
بهترین ساعت برای شروع مدرسه همون ساعت هشت صبح است. بجای این همه صغری کبری کردن، بهتر است بچه ها رو عادت بدهیم که ساعت 9:30 بخوابند و ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوند. قرار نیست برنامه های آموزشی مدارس را با ساعت بیداری شبانه پدر مادرها هماهنگ کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
7
سیستم مثلاً آموزش و پرورش در ایران یک سیستم فشل .......... . وقتی یاد دوران مدرسه می افتم موهای تنم سیخ می شه و حالم به هم می خوره . چه روزهای مزخرفی رو گذروندیم.
ناشناس
France
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
3
یادمه اونموقع که دبیرستان میرفتم ساعت شش باید بیدار می شدم ! با اتوبوس خط ده یا خط دوازده که دوطبقه بود از شرق تهران باید به مرکز تهران در خیابان جمهوری میرفتم! ولی حس و حال خوبی داشتم که ناشی از پایان دوره نوجوانی و رسیدن به جوانی بود!یادش بخیر! حیف از آن عمر که بر باد رفت حیف از آن نام که بر باد رفت!
لادن.م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
3
دختر من ساعت 6.20 صبح باید سوار سرویسش بشه. و این مستلزم اینه که حدود 5.50 از خواب بیدار بشه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
5
مشکل فقط صبح نیست که..
مدرسه پسر ما که الکی بچه ها را تا دو نیم نگه می دارن..
همیجور علاف و بدون برنامه...
بیچاره دانش آموزا..کاری از دستشون بر نمیاد...ما والدین هم که کاری نمی کنیم.
بخاطر اینکه مدیرمدرسه با این بهانه والدینو بتیغه...که مثلا کلاس فوق العاده گذاشته و هزینشو بگیره...
یه عکس مهر هم رو پیشونیش داغ کرده..
مثلا مدرسه دولتی است خیر سرش..
پارسال 750 هزارتومان با همین مسخره بازیا ازما کند...
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
2
واقعا مشكلات زيادي در اين مورد داريم بايستي كار كارشناسي واقعي شود درمورد ادارات هم چون ما نميتوانيم با حقوق كارمندي وبايك شغل چرخ زندگي خود رابچرخانيم پس به كار دوم در بعد از ظهر نياز مبرم داريم و اگر 9 صبح به سركار برويم كار دوم نميتوانيم انجام دهيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
7
4
با سلام
آقا مگه ما خودمون ساعت چند میرفتیم مدرسه بچه شب زود بخوابه خوابش کامله و صبح هم زود بیدارمی شه، این صحبتها هم مال این اکثر معلمهاست گفتم اکثر نه همه، یکم هم رجوع بشه به قرآن و احادیث که در مورد زود بیدارشدن و شادابی آن داریم
متآسفم که فقط به فکر رفاه هستیم ایرانی
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
2
خدا خیرتون بده که حرف دل بچه ها و بعضی از خانواده ها را میزنید. من با اینکه شاغلم اما حاضرم فرزندم دیر تر به مدرسه برود و زودتر برگردد. اما متأسفانه بسیاری از دوستان و همکارانم را دیده ام که مایلند فرزندشان با خودشان یا زودتر به مدرسه برود و بعدازظهر هم تا ساعت سه و یا بیشتر در مدرسه بماند.حتی مادرانی که خانه دارند. اما به نظر من واقعا اذیت کننده و سخت است.من که 40سال سن دارم و بیش از بیست سال است صبح زود بیدار میشم بازهم برام سخته چه برسه به بچه های کوچک.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
4
بعضی دوستان همچین میگن زود بیدار شدن و شروع کار کردن و مدرسه رفتن کار خوبی هست که اصلن به متن و رفرنس های علمی که داده توجه نمیکنند از نویسنده مقاله هم خواهشمندم نتایج ریسرچ ها رو با ذکر منبع بزاره زودتر بیدار شدن مهم نیست زودتر شروع به کار کردن و تحصیل وقتی بدن آمادگی نداره مشخص هست نمونش سیست فشل ادارات، این تفکر زود بیدار شدن فقط از این که رنج کشیدن در فرهنگ ما فضیلت هست میاد وگرنه من با اینکه زود میخوابیدم ولی به خاطر زود بیدار شدن همیشه تو کلاس ها خسته و در حال چرت زدن بودم اونایی که به فکر ساعت کارشون هستند تا بچه هاشون که زجر بکشند بهتر بچه نیارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
4
به نظر من بجای اینکه روز اول پائیز ساعت ها رو یک ساعت به عقب بکشیم و به حالت قبل برگردانیم،بهتر است ساعت کار مدارس و سایر ادارات را یک ساعت عقب تر ببریم یعنی یک ساعت دیرتر آغاز شوند.با این کار درا واقع با یک تیر دو هدف زده ایم.یکی صرفه جویی در مصرف برق است یعنی همان چیزی که هر سال بخاطرش ساعتها را در روز اول سال جلو میکشیم،اما اول مهر برعکس آن کار را انجام میدهیم.ما در تغییر ساعت صرفا از اروپاییها تقلید کردیم و شرایط جغرافیای خودمان را در نظر نگرفتیم که در آن طول شبانه روز در زمستان و تابستان با اروپا بسیار متفاوت است.
دیگر اینکه با این کار کودکان بجای 7.20 دقیقه ساعت 8.20 در مدرسه باید باشند،این یعنی یک ساعت خواب بیشتر.بدین ترتیب والدین هم می توانند بچه هایشان را مثل قبل به مدرسه برسانند.بخش غیر دولتی شامل بازار و کسبه هم که زودتراز ساعت 9 شروع به کار نمیکنند.شرکتهای غیر دولتی هم معمولا دیرتر از ادارات دولتی شروع به کار میکنند.
عصر ایران عزیز لطفا در این مورد با همکارانتان فکر کنید.
بهتو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
1
سلام لطفا گزارشی هم از تعطیلی مدارس تا ساعت 14 بعد از ظهر تهیه کنین که دانش آموز بیچاره با شکم گرسنه از ساعت 7/30 صبح تا ساعت 14/30 چگونه مغزش پذیرش اینهمه مطلب را دارد. دانشگاه ما ساعت 8-12 بیشتر کلاس ندارد. ممنمنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
10
آقا خودتو الکی خسته نکن
سیستم آموزشی در کشور ما بر اساس اصل "علاف نمودن و سرگرم ساختن" بنا نهاده شده
هدف ارائه آموزش و پرورش نیست
هدف داغون کردن دانش آموز و دانشجو و دلسرد کردن انها نسبت به همه چیز و مشغول سازی خانواده هاست !
ما باید برای بدیهی ترین نیازهای بشری له له بزنیم تا خدای نکرده هوس چیزهای خوب به سرمان نزند!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
11
8
آقای محترم که این مقاله رو نوشتی آدمهای موفق این دوره زمانه هم ساعت 10 می خوابند و 4 صبح بیدار می شوند اگه شما تنبلی و 12 و 1 می خوابی و تا 10 و 11 هم می خواهی بخوابی به بقیه چه ارتباطی داره و ثانیا راستی نماز صبح شما هم ساعت 9 خونده می شه
سحر خیز باش تا کامروا باشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
3
5
با سلام از همه درد آورتر اينه که از ابتداي هر سال يک ساعت ، ساعتها رو جلو مي کشند که به قول خودشان در مصرف انرژي صرفه جويي کنند . چه انرژي اي واجب تر از استراحت و خواب دانش آموزان بيچاره با آن سن و سال کم که مي بايست به خاطر اشتباه مسئولين به اندازه يک ساعت زودتر از موعد در تاريکي فروردين از خواب شيرين خود بلند شوند تا مثلاً بعضي ها حرف نا کارشناسي خود را به کرسي بنشانند . براي ما بزرگسالان از ابتداي هرسال براي رفتن به سرکار با کلي دردسر و بي رمقي و بي حالي مواجه هستيم ، چه برسد به دانش آموزان به خصوص دوره ابتدايي که براي صرفه جويي مصرف به اصطلاح انرژي، کودکان خودمان را يک ساعت زودتر از اين نعمت خداوندي (خواب صبحگاهي )دريغ کنيم .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
18
3
به جای این چیزها باید تنبیه بدنی را آزاد کنیم که بچه ها اینقدر هار نشوند.من همیشه بچه هایم را میزنم و حرف شنوی خوبی از من دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
3
برنامه ریزان ما فقط به مشکلات خودشان فکر کردند ، ادارات به ساعات کاری که ارنانشان باید در محل کار باشند،راهنمایی رانندگی به ترافیک خیابانها و.... همه چیمون از آخرین تکنولوژی روز دنیاست اما در این مساله مهم به دنیا نگاه نمیکنیم و بچه ها فقط سلامتشون فدای برنامه ریزیهای بزرگترها شده!
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
5
4
اين مقاله اصلا هم درست ، منطقي و علمي نيست. برادر جان بچه اگه شب به موقع بخوابه صبح هم راحت‌تر بيدار ميشه؛ در ضمن اگه به فرض مدرسه دير شروع بشه مسئله ناهار و گرما در فصول گرم چي ميشه؟؟؟. به نظرم پرداختن به اين مسايل جز افزايش تن پروري در كشور چيزي را حل نمي كنه.
ناشناس
Netherlands
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
3
با سلام
یعنی واقعا یک نفر مسئول و پاسخگو از وزارت آموزش و پروش نیست به این همه درخواست و پاسخ جواب بده واقعا تاسف آوره...
سعید
Netherlands
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
3
3
آمریکا غلط می کند تحقیقات کند. خودمون تحقیقات می کنیم ثابت میشه 6 صبح بهتره
معتمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
3
2
بچه من هم با خواب کم و به زور مدرسه می رود . شبها هم دوست دارند دیرتر بخوابند.
shaishen
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
3
1
کار نیست تو مملکت
الکی بچه هاتونو نفرستین مدرسه
غلامحسين
United States of America
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
3
همه جاي دنيا بچه ها صبح زود ميرن مدرسه.
بچه ها اگر زود بخوابن، ساعت بدنشون تنظيم ميشه ولي اگه تا نيمه شب بيدار بمونن معلومه صبح نميتونن برن مدرسه. بنظرم شما بهتره مطلبي در مورد اينكه در آمريكا بچه ها تو تلگرام و ... اوقاتشونو نميگذرونن بگين. بگين كه از كوچك و بزرگسال اونجا كتاب ميخونن به جاي اتلاف وقت در دنياي مجازي.
ناشناس
Germany
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
1
خدا ازت نگذره ...
خاطرات بد زنده شد ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
2
پدرها و مادرها نیاز دارند بچه ها زودتر بخوابند تا بتوانند ساعتی را در کنار هم به اسودگی بگذرانند. در فرهنگ آمریکایی سخت گیری زیادی روی ساعت خواب بچه ها می شود. بعنوان یک روانپزشک خواهشمندم قبل از نگارش مقالات اینچنینی با متخصصان مربوطه نیز مشورت کنید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
1
6
پسر من ساعت 6 بايد بلند شه تا صبحونه بخوره 7 راه بيفته بخدا سخته
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
1
کلاس باید کارگاه باشد راحت ازاد و متنوع مخصوصا برای کلاس اولیها از ساعت ۱۱ تا ۳ عصر نوشتن و خواندن باید جزئی کوچک از کلاس باشد مهارتهای مخصوص ان سن وسال خیلی با اهمیت تر از نوشتن وخواندن هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
3
3
یعنی مشکل مملکتما اینه که چرا ساعت مدارس و ادارات در جهت تمایلات تن پرورانه ما نیس؟!
چرا از ساعت کار مفید صحبتی نمی کنید؟!!
چرا عصر ایران زدی به جاده خاکی؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
2
1
مطالب روشنفکر مآبانه ای است که به عنوان مطلب علمی به خورد خوانندگان داده میشود. به جای تبدیل هشت صبح به نه صبح، سبک زندگی را اصلاح کنید. بگویید چرا مردم همانند ممالک غربی، با روشنایب و آفتاب قهر کرده اند و دوست دارند در تاریکی بیدار باشند و در روشنایی خواب!!!
به تعالیم اسلامی بیشتر توجه کنید و رفتار غربی ها را کورکورانه تقلید نکنید.
شاپور
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
مدرسه ها چه کاربردی دارن که 7 بری یا 9 بری مدرسه؟ با یوتیوب هرچی تو مدرسه درس داده میشه و نمیشه رو بچه ها میتونند یاد بگیرند. تا غربی ها اینکار رو نکردن شما بکنید شاید یه دفعه هم غرب دنبال رو ما شد.
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
3
یه کمپینی ایجاد بشه بصورت جدی این مطالبه رو پیگیری کنه کار کارشناسی انجام بشه مدل سازی از کشورهای موفق تو این زمینه انجام بشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
6
من بچه مدرسه‌ای دارم . اگر دانش آموز قبل نه شب بخوابد بسیار سرحال صبح بیدار خواهد بود. ما نباید کودکان را فدای تنبلی و شب نشینی خود کنیم. اتفاقاً اگر خودمان هم زودتر بخوابیم سالم تر خواهیم بود.
ناشناس
Germany
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
4
زندگی نسل ما رو که سوزوندیدن،۶ صبح سرویس میومد دنبالم تو تاریکی و سرما،زنگ اول دیکته می گفت معلم.دستامون اینقدر تو سرمامراسم اجباری صبحگاه خشک می شد که وقتی تند تند دیکته می گفت نمی تونستیم بنویسیم.پدر و مادر ها و معلم ها و مسولین محترم دهه های قبل که زندگی ما رو سوزوندید ،قسم میخورم به جنازه تون هم رحم نکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
1
با سلام این طرح رو شاید بشه در مدارس تک شیفت اجرا کرد ولی توجه داشته باشید که در بسیاری از استانها مدارس دو شیفت هنوز وجود داره. راه دور نریم بسیاری از مدارس دولتی استان البرز هنوز دو شیفته است. بنابراین چنین طرحی قابل اجرا در کل کشور نیست.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
4
مطلب خیلی خوبی بود. اکثر مردم اینا را نمیدونن و فکر میکنن هر کاری را باید صبح زود شروع کنن ازجمله مدارس.
بهتر است آماری از ساعت شروع بکار مدارس در سایر کشورها نیز ارائه گردد تا دقیقا بدانیم در دنیا چه میگذره و ما کجای کار هستیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
5
2
حدایش چرت گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
2
1
عصر ایران اقراط میکنی فاجعه وقتی که پدرومادر بخواند برند سرکار و بچه 7 ساله را باید تنها بگذارند و یا استعفا دهند بچه را ببرند مدرسه باید آموزش داد بچه ها زود بخوابند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
یک سوال
پدر مادرهایی که هردو شاغل هستند باید چکار کنند . هردو 7:30 برن سر کار بچه را با خودشان ببرند بعد ساعت 9 اونو ببرن مدرسه.
حسین
Netherlands
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
5
با سلام
به نظر بنده دولت یا آموزش و پرورش میتونه برای دانش اموزان سرویس هایی در نظر بگیره که از ساعت 8 صبح شروع به کار کنن و تا ساعت 9 هم بچه ها میتونن راحت به کلاس و درسشون برسون و از دیگر مزیت این کار اینه که ترافیک صبحگاهی که بخش زیادیش تو شهرای بزرگ بخاطر شروع مدارس هستش کنترل میشه و تهداد ماشین های کمتری هم بخاطر دانش اموزان مدرسه ای توی خیابونا راه میفتن اون وقت صبح. یعنی در واقع هم بهبود شرایط تحصیلی بچه ها و هم کنترل ترافیک و هم کاهش مصرف سوخت و انتشار الودگی رو به همراه خواهد داشت .
امیدوارم پیگیری کنند و نتیجه بخش باشه
میترا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
5
6
در تمام کشورهای پیشرفته دنیا کودک موظف است ساعت 9 شب به رختخواب برود اما در ایران کودک همراه بزرگسالان تا دیروقت بیدار است و به مهمانی شبانه می رود. معلوم است کودکی که شب خوب نخوابیده است، صبح زود نمی تواند بیدار شود.
پدر و مادرها لطفاً شیوه غلط زندگیتان را اصلاح کنید.
کانارد جنگنده چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟ (+عکس) تنبلی روده در کودکان؛ از علت تا عوارض افزایش خطر سکته قلبی با مصرف زیاد این ویتامین باکتری زباله‌ها رگ‌های خونی را پیر می‌کند 70 خواص وازلین برای زیبایی پوست ، مو و دندان + کاربردها چرا قورباغه‌های «چرنوبیل» سالم و طبیعی هستند؟(+عکس) تبدیل پوست موز به انرژی پاک! بعد از امارات یک اسرائیلی دیگر در آمریکا کشته شد آخرین تغییرات سازمان سنجش از زبان وزیر علوم سفارت ایران در ابوظبی: ادعای مداخله ایران در قتل خاخام اسرائیلی را قاطعانه رد می کنیم استاندار خوزستان وضعیت دانشجویان مسموم شده را پیگیری کرد فرستاده آمریکا: اگر ظرف روزهای آتی توافقی حاصل نشود، از میانجیگری میان لبنان و اسرائیل عقب نشینی می‌کنم درگیری مسلحانه در شیراز/ سارق مسلح کشته شد؛ همدستش دستگیر شد هشدار دبیر شورای اطلاع‌ رسانی دولت به مدیران دولتی؛ شان اصحاب رسانه را رعایت نکنید برخورد می‌‌کنیم فرمانده کل ارتش: دیرباورترین افراد هم به این نتیجه رسیدند که رژیم صهیونیستی بعد از ۲۵ سال دیگر جهان را نخواهد دید
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟