۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۴۳۷۲
تعداد نظرات: ۱۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۱-۰۹-۱۳۹۷
کد ۶۴۴۳۷۲
انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۱-۰۹-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ راهکار شما برای کاهش مصرف بنزین چیست؟/ با افزایش قیمت بنزین موافق هستید؟

می‌خواهیم در 90 دقیقه گفت‌وگو در مورد افزایش قیمت بنزین با هم صحبت کنیم.

عصر ایران- این روزها بحث بنزین در کشور حسابی داغ است. کارت‌های سوخت دوباره در حال فعال شدن است و از گوشه کنار شنیده می‌شود که قرار است با افزایش قیمت بنزین هم روبرو شویم.

در همین ارتباط حسن روحانی رییس جمهور می‌گوید: « در دنیا، روزهای تعطیل بنزین یک نرخ دارد، روز کار یک نرخ دارد، موقع شلوغی یک نرخ دارد، نرخ‌ها روز به روز و ساعتی تغییر می‌کند. ما به قیمت ثابت بنزین عادت کرده‌ایم.»

علی مطهری نیز در این مورد گفت:« اختلاف قیمت بنزین در ایران با سایر کشورهای همسایه بسیار زیاد است و به راحتی بنزین قاچاق می‌شود. بنابراین این به صلاح کشور نیست و من گفتم که حدس می‌زنم مردم با دو نرخی شدن بنزین موافق باشند.»

با توجه به این سخنان حالا می‌خواهیم در 90 دقیقه گفت‌وگو در مورد افزایش قیمت بنزین با هم صحبت کنیم.

1-با افزایش قیمت بنزین موافق هستید؟

2- راهکار شما برای کاهش مصرف بنزین چیست؟

3-آیا موافق استفاده از روش دیگر کشورها برای حل مشکل مصرف زیاد بنزین هستید؟

4-به نظر شما کارت سوخت می‌تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرد؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 12:00 دقیقه تا 13:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۴۷
غیر قابل انتشار: ۹
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
5
9
با گزینه سه موافقیم بشرط اینکه سایر شرایط نیز مانند آنها باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
به نظرم فرهنگ استفاده از دوچرخه بايد رواج پيدا كنه ،
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
7
33
واقعا داره به مردم فشار میاد لطفا قیمت ها رو زیاد نکنید
پاسخ ها
باربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
من با افزایش قیمت بنزین به قیمت جهانی موافقم بشرطی اینکه تعرفه خودرو حذف بشه در اینصورت هم دولت از محل درامدهای نفتی بودجه اش تامین میشه هم ما هوای سالم تری خواهیم داشت و هم خودرو سازهای ما یه تکونی می خورند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
4
35
1-آزادسازی و سوبسیت دولت به واردات خودروهای برقی و یا بنزینی با مصرف اندک
2-ممنوعیت تولید خودروهای داخلی گران و پرمصرف
3-الزام خودروسازها به هیبریدی کردن لگن های داخلی

با افزایش قیمت بنزین هم قطعا مخالفم. به دلیل اینکه گرانی بنزین پیامدهای زیر را بدنبال دارد:
1-گرانی کرایه حمل و نقل
2-گرانی گوشت، مرغ، غلات، حبوبات و مایحتاج
3-حتی گرانی محصولات پزشکی
4-گرانی همه چیز

دیگر ملت تحمل هیچ نوع گرانی را ندارد.

کارت سوخت هم جلوی قاچاق را نمی گیرد چون ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
7
29
مردم زیر بار گرانی کمرشون خم شده این یک فقره رو حداقل گران نکنن
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
3
29
واقعا با این مشکل الان وقت گران کردن بنزین است
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
11
24
افزایش قیمت بنزین و رایگان کردن حمل و نقل عمومی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
این صحبت شما در تهران و چند شهر بزرگ خوبه، اما برای کل کشور مناسب نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
14
1-پایین آوردن هزینه حمل و نقل عمومی
2-بالا بردن کیفیت حمل و نقل عمومی
3-دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی
4-زمانبندی مشخص برای خودروسازان جهت حذف خودروهای درون سوز
5-اعطای مجوز به سرمایه گذاران برای راه اندازی کارخانه تولید خودروهای الکتریکی
6-حذف تعرفه واردات خودروهای درون سوز
7-پایین آوردن قیمت سوخت های جایگزین
8-تولید خودروهای ویژه سوخت های دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
یه مشت کلی گویی که هیچ وقت عملی نمیشه
هر وقت کشور ما عرضه تولید خودرو بنزینی با کیفیت داشت اونوقت حرف از خودرو الکتریکی بزنید، اینجا رانت حرف اول رو می زنه و تموم، خودتون رو سر کار نذارید و حداقل به فکر زن و بچه تون باشید، اگرم وضعتون خوبه و مشکلی ندارید به فکر اون کسایی که تو نون شبشون موندن باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
3
6
افزایش کیفیت خودروهای داخلی، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، ارائه مشوق هایی برای استفاده از دوچرخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
13
6
قیمت رو زیاد نکنید
به هر ماشین ۶۰ لیتر در ماه بدهید، بیشتر از این مقدار هم اصلا ندهید.
به اتوبوس و کامیون و غیره هم با همین قیمت موجود بدهید،
راهی جز این ندارید، جامعه توان روانی افزایش قیمت رو نداره
قاچاق هم مملکت رو بیچاره کرده
از این راه حل های علمی تخیلی هم ندید، مثل هر کارت ملی بنزین بگیره
فراموش کردید که چقدر آدم تو این مملکت سواد استفاده از تکنولوژی مدرن رو ندارن که به کارت ملی بنزین بدین بعد یارو در بازار آزاد! که فین تک باشه سهمیه اش رو بفروشه و از تفکرهای علمی تخیلی !
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
4
24
فقط واردات خودرو با کیفیت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
32
اگه دولت دلسوز بود و اگه مافیای خودرو سازی اجازه میداد، ورود خودروهای هیبریدی و برقی رو آزاد میکردن
فرهاد سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
8
9
برای هرخانوارماهانه 120 لیترکه قابل ذخیره شدن باشه با قیمت لیتری 1000تومان درنظرگرفته بشه اگرشخص درخانواربیش از2اتومبیل داشته باشه برای دومی به بعد سهمیه کمتردرنظرگرفته بشه تا جلوی قاجاق سوخت گرفته بشه اگرقاچاق نمی شد ایرادی نداشت سهمیه بندی نشه
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
5
6
درشرایط فعلی گران کردن سوخت اجحاف به مردم است اما به صورت عادی اگر اقتصاد ما در وضع مطلوبی باشد آزاد شدن نرخ کمک زیادی به اقتصاد میکند.ضمن اینکه درشرایط کنونی استفاده از کارت سوخت بسیار کار خوبی است ومشخص میشود که مصرف واضافه مصرف کجاها هست به شرطی که درست اجرا شود ازقاچاق هم جلوگیری میکند.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
4
درشرایط فعلی گران کردن سوخت اجحاف به مردم است اما به صورت عادی اگر اقتصاد ما در وضع مطلوبی باشد آزاد شدن نرخ کمک زیادی به اقتصاد میکند.ضمن اینکه درشرایط کنونی استفاده از کارت سوخت بسیار کار خوبی است ومشخص میشود که مصرف واضافه مصرف کجاها هست به شرطی که درست اجرا شود ازقاچاق هم جلوگیری میکند.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
6
6
سلام. مطابق آمار هر ایرانی حدود 1.15 لیتر روزانه مصرف بنزین داره و مطابق با آمار کل بنزین مصرفی داخل تولید میشه. با یه حساب سر انگشتی هر ایرانی حدود 35 لیتر بزنین ماهیانه مصرف میکنه. خب اگه سهم هر ایرانی از یارانه بنزین به صورت کارت بنزین پرداخت و مازاد اون به قیمت جهانی محاسبه بشه.
ادریس
United States of America
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
4
7
باسلام
قطعا افزایش نرخ بنزین به مردم فشار میاره در صورتی موفق خواهند شد که یارانه بنزین رو به صورت نقد به حساب سرپرست خوانوار واریز کنند و این مزایا داره ۱ قاچاق سوخت به کل حذف خواهد شد ما مرز نشینیم برید بپرسید ببینید روزانه چند ملیون لیتر از مرز های غربی جنوبی و شرقی خارج میشه ۲همه به طور یکسان از یارانه بنزین استفاده میکنند۳ دولت از جیب مردم بنزین همسایه هارو تامین نمیکنه و چرخ اقتصاد رونق میگیره با تشکر
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
11
دامادبنده دريك شهرستان كوچك با وسيله شخصي مسافر كشي ميكند به هرچي اعتقاد داريد قسم ميدهم باور كنيد روز گذشته فقط 20هزار تومان كار كرده بود حالا اگر بنزين گران شود چي ميشود درامد زميني هزينه ها فضايي اول درامد مردم را بالا ببريد بعد فكر گران كردن باشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
15
6
گران کردن بنزین
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
3
21
واقعا من موندم این مسولین چی فکر میکنن در مورد مردم. مگه درآمد و حقوق ما مثل کشورهای عربی یا اروپایی هست که دارن قیمت بنزین رو با اونا قیاس میکنن. آخه ظلمی آشکارتر از این هست که بعد از انفجار قیمت دلار که مردم رو به خاک نشونده باز هم به نظر این بی کفایتها کافی نبوده و باز فکر میکنن جای فشار و افزایش وجود داره. بسه دیگه بسه. من و تمام هم سن های من هیچگاه این ها رو نخواهیم بخشید.همه آرزوهامونو به باد دادن رفت.
لطفا اگه شما هم جزو اینا نیستی نظرمو بزار.مرسی
میثم
Netherlands
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
9
9
با توجه به شرایط کنونی و با یک برنامه ریزی درست و پایه ایی مثل تعرفه بنزین ارزان برای وسایل حمل و نقل عمومی و باربری ، بله موافق گران شدن بنزین هستم که سود بیشتری برای کشور دارد
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
6
18
چرا برای جلوگیری از قاچاق باید هزینه های مردم رو افزایش بدهند فقط؟؟؟؟
هر راهکاری که شامل افزایش قیمت نباشد قابل بررسی است. نرخ دلار رو بیارن 1000 تومن، اختلاف قیمت بنزین ما با همسایه ها از بین میره و قاچاق قطع میشه.
وگرنه این استدلال فردا به گوجه و سیب زمینی و نان و ماست هم میرسه. چون با این قیمت دلار قاچاق کردن هر چیزی کلی ارزش داره نه فقط بنزین !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
12
عصر ایران رو دوست داریم چون تکه اگه کاری هم نکنه حداقل اینکه آزادی بیان ب ما داده
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
9
1- خیر مگر ذرامد مازیادشده که سوخت و بالطبع ان بقیه خدمات نیز گران شود
2- اصلاح طراحی در خودروها
3- بله
4- مگر سوخت با کامیون قاچاق نمی شود کارت چند درصد نقش دارد
اميرحسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
10
بنده با افزايش نرخ بنزين در شرايط فعلي موافق نيستم! نميشود که هر موقع اوضاع به نفع حکومت نباشد سريع قوانيني وضع شوند که جلوي اين زيان گرفته شود ولي هنگاميکه اوضاع به نفع مردم بدتر شود هيچگونه عکس العملي ترتيب داده نشود براي اصلاح امور بايد موارد بصورت برد برد تحليل شوند درآمد فعلي مردم به هيچ وجه کفاف زندگي روزمره را هم نميدهد چه رسد به اينکه سرپرست خانوار بايد پس اندازهايي براي مواردي از قبيل هزينه هاي افزايش اجاره مسکن بيماري اعضا خانواده و خيلي از موارد ضروري ديگر که در چنين شرایطي مغفول مانده اند بدهد حالا با افزايش نرخ سوخت نيز مشکلات چندين برابر خواهند شد چرا که تجربه سالهاي قبل نشان داده افزايش قيمت حاملهاي انرژي تاثير به سزايي بر روي نرخ تورم خواهد داشت آيا اساتيد محترم در دولت تدبير و اميد با چنين تدابيري ديگر اميدي براي مردم گذاشته اند
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
14
در مملکت ما هزینه خرید خودرو بسیار زیاد و هزینه های داشت آن نسبت به دیگر کشورها کم است. نمی شود هردو را بالا برد چون ظلم به مردم است. هزینه خرید را در سطح جهانی نگه دارید هزینه استفاده و نگهداشت آن را نیز به سطح جهانی ببرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
11
وقتي حقوق ها كفاف 2 هفته از ماه رو هم نميده افزايش بنزين كمر ملت رو ميشكنه . يه فكر باشه پشت اين كار از پايه درست كنن كسي مخالف نيست . شما حقوق پايه رو بكن 3 تومن باشه بنزين رو بكن 5000 تومن .
خيلي راحت ميشه شهر رو مجهز به موتور هاي برقي ارزان و به صرفه كرد تا هم مشكل بنزين حل بشه و هم هواي آلوده . ميشه خودرو برقي ارزان قيمت توليد كرد نه اينكه براي يه ماشين برقي 400 ميليون تومن پول زور از مردم بگيرن .
كارت سوخت هم هيچ تاثيري نداره به هيچ وجه وقتي 100 تا راه دور زدن از طرف خود دولت بازه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
14
فقط بنزین مونده بود گرون بشه اونم بسم الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
6
10
گران بشه من عاشق گران شدن بنزین هستم. نه تنها بنزین، همه چیز باید گران بشه. کلاً ارزانی خوب نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
6
9
به هر خانوار ۱۲۰ لیتر ماهی بدن.ذخیره هم بشه.هرکی هم استفاده نکرده بفروشه
دهلران
United States of America
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
5
11
دولت میخواد بابحث کم و زیاد کردن قیمت بنزین مردم رو از تورم همه کالاهای دیگه دور کنه
ممد
United States of America
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
14
در هر صورت هیچی نصیب ملت نمیشه
فقط به فکر خودشونن
نظر و وضعیت ملت هم براشون مهم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
16
۱. اگر واقعا دولت قصد کاهش مصرف و آلودگی را دارد باید واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی بدون ریالی تعرفه مالیات و عوارض آزاد شود.
۲. دولت به جای درآمد از ساخت خودرو به درآمد از محل فروش سوخت برسد. دوستان شاغل در صنعت خودرو را هم در حوزه ارائه خدمات پس از فروش بفرستیم‌. یا در صنایع فرآوری محصولات معدنی. ما کشور خودروساز نیستیم. و کشور تولید محصولات کشاورزی هم نیستیم. ما حداکثر باید نیاز داخلیمان را در کشاورزی تولید کنیم. ما در عوض کشور معادن هستیم و باید فرآوری معادن و مواد خام را انجام دهیم.
۳. نسبت به درآمد هزینه سوخت در کشور ما ان قدر هم پایین نیست. باید درآمد افزایش یابد و در عوض قیمت سوخت هم بالا برود. بله اگر ما هم معادل ۳ هزار یورو در ماه حقوق بگیریم باید سوخت هم لیتری ۱.۵ یورو شود‌.
شاهرخ
United Arab Emirates
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
8
این دقیقا یکی از دلایلی هست که ما بعنوان یک کشور جهان سوم شناخته میشیم... یک پروژه ی خوب و موفق رو که شروع شده و باعث کاهش چشمگیر قاچاق سوخت شده رو با هوچی گری زمین میزنیم صرفا بخاطر اینکه این طرح موفق از طرف رقیب سیاسیمون بوده و نه از ما... بعد از چند سال ندانم کاری و عاجز موندن از کنترل سوخت مصرفی کشور مجبور میشیم اون طرح رو دوباره اجرا کنیم یعنی دقیقا بازمیگردیم به نقطه ی اول!! این وسط نه کسی مواخذه میشه و نه بازخواست یا محاکمه و ضرری هم که این چند سال کشور متحمل میشه هم مثل همیشه میافته پای ملت...
جواد خان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
3
10
من هم با افزایش قیمت سوخت مخالفم و هم با دو نرخی شدن سوخت، به دلایل زیر:
1- درصد بسیار کمی از قاچاق سوخت از جایگاه است که با کارت می شود کنترل کرد.
2- قیمت سوخت در ایران خیلی بالا است، مردم ما می فهمند اما شما فکر می کنید ..... آقایان حقوق ما را به دلار دهید و آنگاه سوخت را به دلار حساب کنید. شما می خواهید درامد مردم به ریال باشد اما قیمت بنزین را به دلار به جیب مبارک شما واریز کنند.
حداقل دستمزد در اروپا حدود 2000 یورو است که میشه حدود 25 میلیون. شما هم حقوق 25 میلیونی به کارگران بدهید و بنزین را بکنید لیتری 12000 تومان
احسان
United States of America
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
7
عامل اصلی مصرف بالای بنزین تولید ماشین های بی کیفیت توسط خودروسازان داخلیه.دلیلی نداره مردم با گرون شدن بنزین چوب بی کفایتی مسوولین رو بخورن.
در مناطق مرزی میشه با کنترل بهتر مرزها جلوی قاچاق رو گرفت
یعقوب فخاری
France
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
6
سلام گران شدن بنزبن به صلاح نیست وافعا مردم خودشان به ابن نتیجه برسند که صرفه جویی کنند وتاکنون هم اینگونه کارها جلو قاچاق را نگرفته ونخواهد گرفت اقایون نمایندگان ویا بعضی از مسولین هم چون خودشون مسکل ندارن این پیشنهاد را میدهند و رییس جمهور محترم هم برگرده به شعارهای انتخاباتی خودشون هم فکر کنند که چه وعده هایی دادن والان چبسده دلار امروز که ارزون شده یه برابر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
5
سلام. به نظر من، در صورت ساخت یا آزاد شدن ورود خودروهای کم مصرف ضمن افزایش ایمنی، مصرف سوخت هم کم خواهد شد و در کل به نفع کشور و اقتصاد آنست. با این خودروهایی که با قیمت گران تولید میشود و بدون حق انتخاب به مردم داده میشود، امیدی به کاهش مصرف سوخت نیست. تنها راه جلوگیری از انحصار خودروسازهاست.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
6
2
موافق افزایش قیمت بنزین هستم بشرط آتکه مابه التفاوت آن صرف حمل ونقل عمومی شود البته استفاده از تجربه دیگران که درهرکاری باید مورد توجه قرار بگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
3
8
پسته دونه ای هزار تومن کشمش دونه ای سیصد تومن خیلی خنده داره
دانیال
Germany
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
5
برای پاسخ به این سوال بهتره به گذشته و مثلا به سال۹۴ که بنزین به۱۰۰۰ تومان رسید برگردیم.آیا تحقیق و مطالعاتی انجام شده است که آماری را درخصوص کنترل ترافیک به واسطه افزایش نرخ بنزین ارائه دهد؟
مطمئنا پاسخ منفی است..پس باید کاهش ترافیک را در دوگزینه زیر یافت:
یکی بهبود زیرساختهای حمل ونقل(مانند دیگرکشورها)
دیگری فرهنگ سازی برای استفاده از حمل و نقلهای جایگزین(مانند دیگر کشورها)
عوام فریبی است که فقط وفقط برای افزایش نرخ سوخت،به دیگر کشورها رجوع کنیم و آنها را دلیل بیاوریم.
چرخه ی سوخت
United Arab Emirates
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
11
دولت سال ۸۴: میخواهیم سوخت را سهمیه بندی کنیم
دولت سال ۸۶: طرح سهمیه بندی سوخت با موفقیت اجرا شد
دولت سال ۹۲: طرح سهمیه بندی سوخت باطل خواهد شد
دولت سال ۹۳: ابطال کارتهای سوخت با موفقیت انجام شد
دولت سال ۹۷: طرح سهمیه بندی سوخت دوباره به اجرا در خواهد آمد
دولت سال ۹۷: این طرح (احتمالا) با موفقیت به پایان رسید
.
.
.
و این چرخه ی معیوب همچنان ادامه خواهد داشت......
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
10
1- بنزيني كه توسط افراد عادي ممكن است قاچاق شود بسيار كمتر از مقداري است كه دولت تدبير و اميد در بوق و كرنا كرده! اگر قاچاقي هم باشد كار مردم عادي نيست!
2- راهكار دولت گران كردن بنزين است! چرا؟ چون دولت پول لازم دارد و نميتواند از بيرون تامين كند ميخواهد دست در جيب ملت كند! صحبت از سلامت مردم و صرفه جويي نيست! چون اگر چنين بود اين وضع ماشينهاي داخل نبود! خطهاي مترو هم خيلي قبلتر راه افتاده بود!
البته به نظر من راه حل 5 هم هست كه ملت بايد به ان فكر كنند.
ناشناس
Netherlands
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
7
اگر مصرف بنزین خودروهای داخلی را با خارجی مقایسه کنید می بینید که مشکل در خودروهای داخلی است و یا باید ورود خودرو را آزادتر کرد تا خودروسازان از انحصار سوءاستفاده نکنند و یا آلایندگی و مصرف بالای بنزین را با گران کردن نرخ بنزین درمان نکنند. اگر هم قصد گران کردن دارند، بهانه مصرف بالا ی بنزین را نیاورند. بگویند پول کم داریم، گران کردیم.

ضمنا با توجه به این که خیلی از دارندگان خودرو یارانه نمیگیرند، افزایش نرخ بنزین و برگشت سهم هر ایرانی به صورت یارانه هم به آنها نمیرسد و ظالمانه است
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
6
5
۱- برای هر شماره ملی ۳۰ لیتر در هر ماه با قیمت ۱۰۰۰ تومان شارژ شود.
۲- در صورتی که صاحب کارت ملی سهم خود را مصرف نکرده باشد، تا بازه ای معین مثلا سه ماه یا شش ماه ذخیره بنزینش به قیمت آزاد محاسبه و هزینه های آب و برق و گاز وی در صورتی که امتیاز ات مذکور بنام وی باشد از حساب کارت ملی او کسر گردد. مبلغ مازاد مثل سهام یا اعتبار برای خرید انحصارا کالای ایرانی و حداکثر نصف مبلغ مذکور بصورت نقدی در کارت ملی اشخاص شارژ شده و یا سهمیه بنزین مذکور به هر کارتی که مایل باشد با هر قیمتی که توافق می کنند قابل انتقال باشد.
۳- کسانی که تمایلی به مصرف کردن سهمیه بنزین خود ندارند بر اساس قیمت اعلامی در هر ماه، مبلغ مذکور می تواند به درگاههای مختلف دولتی وصل شده و صاحب کارت بتواند مثلا خدمات پزشکی - دندانپزشکی- بهداشت و غیره دریافت کند.
۴- هر کس بیشتر از سهمیه ماهانه نیاز دارد لطف کند از جیب مبارک قیمت تمام شده بنزین بعلاوه درصدی مالیات به دولت بپردازد.
۵- بنزین ۱۰۰۰ تومانی خیانت به سرمایه ملی است. برای اینکه خودمون منتفع شویم نباید سرمایه کشور را آتش بزنیم.
۶- صددر صد موافق گران شدن بنزین هستم اگر چه خودم ماهانه صد لیتر بنزین مصرف می کنم دنگم نرم باید هزینه آن را پرداخت کنم نباید برادر و خواهرم که در روستای خراسان شمالی هستند هزینه تهران گردی مرا بپردازند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
11
دستمزدها به صورت بین المللی پرداخت بشه کالا های اساسی و محصولات و خودرو و .... مطابق تجارت جهانی صادرات و وارداتش آزاد بشه تو یه اقتصاد رقابتی اونوقت بنزین هم آزاد بشه خوبه اما وقتی دستمزدهامون کلا به زیر 100دلار رسیده نباید انتظار داشت که موافق افزایش قیمت ها باشیم و مدام قیمت بنزین رو با جاهای دیگه دنیا مقایسه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
امر دیگه ای نیست!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
6
2
من موافقم.اینجوری مردم کمتر از خودرو های شخصی استفاده میکنند.در عوض دولت به همه مردم و حتی آنهایی که خودرو ندارند از 18 سالگی یارانه بنزین بدهد.حمل و نقل عمومی هم رایگان بشود.آن موقع بنزین را اگر 3 برابر هم بکنند خوب است.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
4
3
شما یک سفر بیایید جنوب کشور ببینید وانت ها یا لنج ها چجوری دارن گازوییل و بنزین قاچاق میکنن... بعد حرف از خوب یا بد بودن یک پروژه بزنید....
حسن روحانی
United Arab Emirates
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
5
3
البته از نظر دولت فخیمه ی دوازدهم همه چی بده مگر اینکه عکس اش ثابت بشه.... فعلا در مورد کارت سوخت مثل اینکه واسشون ثابت شده!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
5
کارت سوخت فقط ابزاری است برای گران کردن سوخت
والا قاچاقچی سوخت کار خودشو خوب بلده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
7
سلام
يك موضوع كاملا مشخصه درآمد سرانه ايراني ها در حد استاندارد جهاني بالا بره اونوقت نه فقط قيمت حاملهاي انرژي آزاد بشه كه قيمت همه خدمات و كالاها آزاد بشه اين روش كه قيمت بنزين هر چند سال بالا بره دردي رو دوا نميكنه نه براي دولت نه براي ملت
براي كاهش مصرف سوخت هم اين كلاف سر درگمه به جاي اينكه از مصرف كننده شروع بشه اين كار بايد از توليد كننده شروع بشه يعني خودروي استاندارد با قيمت مناسب
جاده استاندارد
شهر با زيرساخت مناسب حمل ونقل عمومي
و...
كه با وضعيت فعلي اقتصاد و صنعت و فرهنگ ايران امريست محال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
8
سلام
چرا اینقدر از ارزان بودن قیمت بنزین با کشور های دیگر صحبت می کنید .شما اول حقوق ملت را مانند کشور های خارجی پرداخت کنید و بعد قیمت بنزین را افزایش دهید.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
3
آلودگی هوا ربطی به نوع ماشین نداره... مشکل تهران اینه که کلان شهریه با ده ها میلیون جمعیت تو یک منطقه ی بسیار کوچک جغرافیایی... معلومه که باعث ایجاد هزاران مشکل میشه...
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
3
بهبود حمل و نقل و عمومی و افزایش عوارض خودرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
6
لطفا به آقای روحانی بفرمایید هر وقت استاندارد زندگی در ایران به اون کشورهایی که میگید نرخ بنزینشون چند نرخی هست رسید یعد هم شما همون کاری رو بکنید.مسئولان این مملکت فکر میکنن زمان تیرکمون شاهه که مردم از هیچی خبر نداشته باشن. علی الحساب یک نمونه رایج وضعیت بیمه بیکاری برای کلیه شهروندان بیکار یا هزینه بیمه بهداشت و درمان رو در همون کشور ها بهشون یاد آوری کنید، حقوق بشر و آزادی بیان پیش کش.
مازیار خورشیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
9
درود بیکران،
قبل اینکه به راهکاری برای کاهش مصرف بنزین فکر‌کنید، به دنبال چرایی افزایش مصرف بنزین باشیم!
به نظر من مردم مظلوم و ستمدیده ایران زمین نه تنها از مشتریان پرمصرف بنزین نیستند، اتفاقا در این یکی دو ساله اخیر در مصرف بنزین صرفه جویی می کنند و از قطره قطره بنزین نهایت استفاده را می برند!
اما چون به یکباره و با برنامه ریزی حاکمیت دارایی و سرمایه هایشان به بیش از۶۰۰ درصد کاهش پیدا کرد و به اتفاق بیش از ۷۰ درصد دیگر هموطنان به زیر خط فقر سقوط کردند، مجبور شدند در شیفت سوم کاری به رانندگی در اسنپ و ... روی بیاورند و این افزایش بنزین به این علت است، اگر به آمار رانندگان شرکتهای اسنپ و ... توجه کنید و یا از بین هموطنان نظرسنجی نمایید، دقیقا متوجه میشوید از جواب ۱۶ ساله فاقد گواهینامه تا پیرمرد ۸۰ ساله و بانوان جوان تا مسن همگی برای لقمه ای نان حلال و شرافتمندانه از صبح تا نیمه های شب مشغول رانندگی و ... هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
9
قیمت دلار را کاهش بدهند اتوماتیک قاچاق بنزین قطع میشود.
farjad
United States of America
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
5
به نظر بنده یکی از روشهای کاهش مصرف سوخت بالابردن ارزش پول ملی کشور است .چون هرچه ارزش پول ملی بیشتر شود قاچاق سوخت کمتر میشود .روش دوه تولید خودروهای با کیفیت ومصرف پایین است. یکی از دلایل مصرف سوخت بالا در کشور تولید وتوزیع بنزین بی کیفیت هم است
مجیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
6
مصرف بنزین زیاد نیست . ماشین تو جامعه زیاده . ترافیک بالاست چون راهها درست نیست .بروید جلوی قاچاق رو بگیرید . قیمت بنزین نباید افزایش کند . بنزین با زندگی مردم ارتباط مستقیمی دارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
11
بعد 6 سال لجبازی با هر کار دولت قبل و حذف کارت سوخت و گران کردن دلار و برگشت سر جاییکه بودیم حالا پدر مردم رو با گران کردن سوخت دربیارید
تاوان بی تدبیری دولتمردان رو مردم باید بدهند؟
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
3
سلام، کارت سوخت هیچ مشکلی رو حل نمیکنه قبلا هم مشکلی رو حل نکرد. هرچند با گرونی مخالفم ولی افزایش قیمت سوخت به نفع همه مرده. ولی باید حمل نقل عمومی کم هزینه تر و راحت تر بشه. مطمئنم زمان سفر مردم کمتر میشه و هزینه هاشون با حمل نقل عمومی کمتر میشه. یه سری قیمت ها شاید بره بالا ... ولی دولت میتونه با سود حاصله اون قیمت ها رو تا مدتی کوتاهی معتدل کنه. کلا موافقم افزایش قیمت سوخت و این افزایش از بهترین افزایش قیمت هاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
3
بنظر بنده دولت در بحث نظارت فوق العاده ضعیف عمل می کند هزینه های ضعف دولت رو نباید مردم پرداخت کنند بنظر بنده بهتره جهت جلوگیری از قاچاق سوخت ضمن قوی کردن نظارت ارزش پول ملی را بالا ببرند تا جایی که دیگر قاچاق سوخت توجیه نداشته باشد.
حسین احسانی
Canada
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
4
1- با گران شدن قیمت سوخت مخالفم به چند دلیل:
* نیمی از قیمت هر لیتر بنزین را قیمت نفت خام تشکیل میدهد. نفت خام که از 20 تا 120 دلار فروش رفته که نشان دهنده این موضوع میباشد که قیمت این کالا بر اساس نیاز جهانی تعیین میشود و قیمت روز نشان دهنده ارزش واقعی آن نیست. این موضوع برای کشور هایی که صنعت نفت دولتی یا خصوصی دارند اندکی متفاوت است. برای روشن شدن موضوع امریکا را مثال خوبی است. قیمت هر لیتر بنزین در این کشور حال حاضر 43 سنت میباشد. که 18% آن مالیات میباشد. از انجایی که قیمت دلار در مملکت ما نرخ واقعی خود را ندارد. با این فرض اشتباه اگر نرخ دلار را 10000 تومان در نظر بگیریم
هر لیتر بنزین 4300 تومان در امریکا منهای مالیات میشود 3300 تومان. 25 درصد این قیمت مربوط میشود به حمل و نقل و پالایش و.. است که در پالایشگها میشود 2400 تومان. با توجه به اختلاف فاحش دستمزد بین کشور ما با امریکا در (حداقل حقوق در امریکا ساعتی 8 دلار است) با این حال قیمت تولید هر بشکه نفت خام تولید داخل امریکا 5 دلار ارزانتر از قیمت جهانی است . هم اکنون مصرف کننده امریکایی قیمتی به مراتب پایین تر از قیمت جهانی پرداخت میکنند. حالا در نظر بگیرید که صنعت نفتی ما کاملا دولتی ست و صنعت نفت امریکا تقربا کاملا خصوصی است. در این حالت دولت ایران با پول مردم دست به استخراج، پالایش و توزیع میزند.
(ادامه دارد)
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
5
تو کشورهای خارجی بنزین گرونه ولی ماشین ارزونه اونم ماشینهای باکیفیت . بیان اینجا قیمت ماشین رو پایین بیارن و واردات رو بدون گمرک آزاد کنن و ما بتونیم ماشین با کیفیت به معنای واقعی و با قیمت واقعی سوار شیم بعد بیان قیمت بنزین رو افزایش بدن . چرا ایرانی نمیتونه بهترین ماشینهای روز رو سوار بشه ؟ مگه لیاقتشو نداره ؟
محمد طا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
5
با افزایش قیمت سوخت به قیمت جهانی موافق هستم به شرط اینکه ماشین و خودرو هم به قیمت جهانی به اینجانب فروخته شود
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
4
اخه ما چی مون درسته که بنزینمون درست باشه...گرون ش کنید بابا گرون
یک بنده خدا
Netherlands
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
0
با درودها. بنده با افزایش قیمت بنزین بطور جزیی موافق هستم.راهکار کاهش مصرف بنزین هم در کوتاه مدت استفاده از دوچرخه و بیوموتورها در صورت ایجاد باند مخصوص به حرکت انهاست و در دراز مدت کاستن از تعداد خودروهای سطح شهر است.در مورد سوال سوم بلی.می شود مانند لوکزامبورگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی را رایگان کرد. کارت سوخت هم تا حدود زیادی می تواند جلوی قاچاق را بگیرد.
سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
5
افزایش قیمت بنزین برای قشر مرفه جامعه مشکلی ایجاد نمیکنه . قشر آسیب پذیر و کارمند و کارگر بیچاره میشن
یک بنده خدا
Netherlands
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
2
با درودها. بنده با افزایش قیمت بنزین بطور جزیی موافق هستم.راهکار کاهش مصرف بنزین هم در کوتاه مدت استفاده از دوچرخه و بیوموتورها در صورت ایجاد باند مخصوص به حرکت انهاست و در دراز مدت کاستن از تعداد خودروهای سطح شهر است.در مورد سوال سوم بلی.می شود مانند لوکزامبورگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی را رایگان کرد. کارت سوخت هم تا حدود زیادی می تواند جلوی قاچاق را بگیرد.
خرم اباد لرستان
Germany
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
5
تحصیل رایگان . خدمات رایگان برای عموم از جمله حمل و نقل عمومی مترو و قطار و اتوبوس و .... قیمت بنزین ۱۰۰ هزار بشه به فقرا و طبقه پایین فشار نمیاد بلکه اون موقع دیگه ارگان های پر مصرف و طبقه بالا از جیب پرداخت میکنن با این روال که دولت کاسه چه کنم چه کنم دستش گرفته از قرار معلوم باز توپ میوفته تو زمین ما مردم فقیر
باقری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
6
الف) افزایش سهم حمل و نقل عمومی شهری:

1) پرداخت یارانه ویژه به سوخت و لوازم مصرفی خودروهای عمومی
2) کاهش قیمت خودروهای عمومی و ارائه وام بلند مدت به متقاضیان
3) نصب GPS و تاکسی متر بر روی خودروهای عمومی و نظارت بر عملکرد آنان
4) توسعه ابزارهای مبتنی بر IT مانند تاکسی های اینترنتی
5) اجبار سازمانها به استفاده از سرویس برای کارکنان
6) ایجاد سرویسهای عمومی مختص دانش آموزان و یا کارمندان (اتوبوس دانش آموزی و ...)
7) افزایش خطوط مترو
8) توسعه خطوط BRT
9) اصلاح خیابان ها، چهارراه ها و کلیه مسیرهای تردد خودرو
10) اخذ عوارض خودرو بر مبنای میزان آلایندگی و میزان تردد
11) جلوگیری از بار ترافیکی ناشی از توقف و پارک دوبل با استفاده از ابزارهایی مانند پارکومتر

ب) کاهش مصرف سوخت خودروها:

1) حذف تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و کم مصرف
2) اجبار خودروسازان به اولویت قراردادن مصرف سوخت در تولید محصولات
3) اجبار به نصب و استفاده از GPS و مسیریابها
4) ارائه تسهیلات جهت تعویض خودروهای فرسوده

د) بهبود زیرساختها و سیاستهای ملی مرتبط:

1) گسترش کمی و کیفی دولت الکترونیک
2) گسترش کمی و کیفی حمل و نقل ریلی
3) متمرکز نمودن محل جغرافیایی سازمانهای همکار و افزایش ارتباطات الکترونیکی بین آنها
4) رونق دور کاری و محاسبه حقوق بر مبنای عملکرد بجای کارکرد ساعتی
5) مدیریت ساعات کاری سازمانها (ساعات کاری شناور)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
3
چند سوال 1-آیا هرسال بدلیل پایین آمدن ارزش پول ملی باید قیمت سوخت را افزایش داد؟؟؟؟آیا درکاهش پول ملی مردم نقش دارند تا هزینه آن رابپردازند؟؟؟؟؟
2- درکدام کشورها هم قیمت سوخت افزایش پیدا میکند وهم ارزش خودروهایی که ارزش واقعی آنها کمتر از 1میلیون تومان هست؟؟؟؟
3-دولت هم قیمت بنزین راآزادکند وهم ورودخودرو هاراوخودروسازان اگرتوان رقابت دارند فعالیت درغیر ان صورت خدمات وتعمیرات رابرعهده بگیرند
4-آیادولت هم میخواهد ازافزایش قیمت خودرو وهم ازافزایش قیمت بنزین سود ببرد.؟؟؟؟
5-آیاهزینه ماشین های تولیدی کشورکه مصرف بنزین بالای 6لیتر اس مردم بایست بپردازند؟؟؟
6- دولت اگرنگران مصرف سوختهای فسیلی وهزینه سلامتی مردم و....است چرااجازه ورودماشین هایی که مصرف پایین است نمیدهد
تاکی می بایست نگاه سودانگارانه داشته باشد؟؟؟
7-تاکی مردم میبایست سلامتی خودرافدای خودروهایی کنند که دولت ازمصرف بالای بنزین برای
افزایش قیمت بنزین سود ببرد؟؟؟؟
8-آیاارزش پول ملی افزایش پیدا کندقاچاق دراین رابطه معنا دارد؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
4
با سلام
1-نرخ بنزین رو گرون کنید به یورو یا دلار و حقوق هم مانند کشورهای دیگه و به همون میزان به یورو و دلار پرداخت بشه.
2- وجود کارت سوخت با توجه به قاچاق خوبه و عادلانه اینه که برای هر نفر سهمیه ای در نظر بگیرند واگه شخص نخواست مصرف کنه بتونه بفروشه و یا معادل ریالیش به کارتش واریز بشه حداقل سهمیه هر نفر 30 لیتر
3- بنده حاضرم بنزین لیتر 4000 تومنی بزنم ولی بشرط این که پراید رو به قیمت واقعیش یعنی 2 میلیون تومان بخرم یا ماشین متوسط روز اروپا رو حداکثر 100 میلیون بخرم نه هشتصد میلیون.
ناشناس
Canada
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
8
و کشور امریکا با صنعت خصوصی توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون استفاده از اعتبارات ملی دست به ساخت و هزینه کرد برای استخراج و پالایش میزند که البته پول آن را روی محصول تولید شده از مصرف کننده به درستی دریافت میکند.
از طرفی فروش خودرو در ایران با قیمت دوبرابری نسبت به اصل آن صورت میگیرد. طبق اظهارات گمرک کشور در سال 94 خودروی پژو پارس با قیمت 18 میلیون تومان صادر شده است که همین خودرو در آن زمان 40 میلیون تومان قیمت داشت. با این حساب هر ایرانی مالک خودرو در زمان خرید. پولی که به اسم یارانه سوخت داده میشود را نقدا و یک جا به دولت داده.

2- در کجا بنزین مصرف میشود؟ مطمئنا در خودرو ها. خودروهای پرمصرف و بی کیفیت داخلی، موتور سیکلتهای پر مصرف و الاینده علل اصلی مصرف بالای سوخت در کشور هستند در پله بعدی توان حمل و نقل ضعیف شهری و بین شهری مردم را مجبور به استفاده از خودرو میکند.
3- کشورهای دیگر با بستر سازی در جهت استفاده از خودروهای پاک مردم را تشویق به استفاده از خودرو های برقی میکنند. در کشور ما ورود خودرو کم مصرف با مشکل روبروست و با شرایط فعلی خرید آن برای مردم هم به رویایی تبدیل شده.
(ادامه دارد)
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
0
سلام فقط یک راه حل دارد:ایجاد اشتغال
رضا حسین زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
1
اولین کار برای کاهش مصرف سوخت ایجاد دولت الکترونیک است الان زمان آن نیست که برای استعلام یک سابقه بیمه مراجعه حضوری انجام شود لازم است مراجعات را حذف و کلیه فرآیندهای اداری را غیر حضوری نمائیم تا مردم فقط برای تفرح بیرون بیایند.
دومین کار برای کاهش مصرف سوخت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است تا هر کس هر وقت اراده نماید با سریعترین وسیله حمل و نقل عمومی مسافرت نماید نه اینکه بلیط قطار را یک ماه قبل باید رزرو نماید.
سومین کار کاهش مصرف خودروهای شخصی است الان خودروهای ما تقریبا 2 برابر خودروهای خارجی مشابه مصرف سوخت دارند.
چهارمین کار تولید خودروهای الکترونیکی با سوخت پاک می باشد.
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
4
فقط این یکی مونده گران بشه اون هم انجام بدهید تا ملت بدبخت تر بشوند و خیال شما راحت تر
خیلی ها با مسافرکشی امرار معاش می کنند با این کارتان آمار گرسنه ها را زیاد و زیاد تر می کنید
مهدی جرجافکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
6
در هیچ کجای سوالاتتون خبری از پیش زمینه ها برای افزایش قیمت بنزین صحبت نکردید:
1- در کل دنیا اگر نرخ بنزی هر روز فرق میکند سایر خدمات و اجناس ثابت میمونه و یک کارمند فقط برای مصرف سوخت برنامه ریزی میکنه
2- قیمت سوخت بر اساس نرخ تمام شده برای ان دولت محاسبه میشود و بر اساس سطح درامد مردم: ایا دولت برای پایین آمدن نرخ تمام شده و یا تولید بنزین با کیفیت داخلی هم با همین جدیت در افزایش قیمت تلاش کرده ؟
3- اینجا ایران است نه سوئیس یا کشورهای اروپایی جناب رئیس جمهور محترم! اگر مبنای مقایسه افزایش قیمت بنزین دنیاست ، پس همه خدمات دولت و حقوقها رو هم با دنیا مقایسه کنید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
2
فکر میکنم بهترین راه تعطیلی کارخانجات خودروسازی موجود و عقد قرارداد مشارکتی با یک برند مطرح مثل تویوتا، نه پژو، برای جایگزینی کلیه خودروهای مزخرفی که تولید میشوند.
بعد توسعه حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس و تاکسی و مدیریت زمان پیک شلوغی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
3
موافقم به شرطی که مازاد پولش صرف توسعه ماشینهای برقی و حمل و نقل عمومی شود نه پرتاب پوشک.
ناشناس
United States of America
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
1
-تولید خودروی برقی با قیمت پایین ( هم قیمت پراید یا کمتر )
-بالا بردن قیمت بنزین
-ارزان کردن قیمت حمل و نقل عمومی + بالا بردن کیفیت حمل و نقل عمومی
- درست کردن مسیر دوچرخه سواری تو خیابان ها
-درست کردن لاین اضافه برای خودروهای بالای ۲ سرنشین تو اوتوبان ها
و در نهایت آگاه سازی مسئولین نسبت به اینکه سود صادرات بنزین ، بیشتز از سود مصرف داخلی بنزینه
شوخی ؛ اعدام سلطان بنزین
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
6
اگه قیمت بنزین توی ایران ارزونه و داره به خارج قاچاق میشه، دستمزد کارگر و مهندس و نیروی کار بلد هم تو این کشور کمه و اونا هم دارن یکی یکی مهاجرت میکنن و به نوعی قاچاق میشن به اونور آب!!!! چرا هیچوقت به فکر قاچاق نیروهای نخبه و دکتر مهندسامون که صدها برابر ارزششون از بنزین و گازوییل بیشتره نیستین!!!!؟ چرا یکبار نمیگین که اشتغال ایجاد کنیم، دستمزدا رو بالا ببریم و شرایط زندگی رو خوب کنیم تا بلکه نیروهای نخبمون از کشور نرن!!!!!
قاچاق نیروهای کاربلدی که میلیاردها تومن هزینه براشون صرف شده تا به اینجا رسیدن مهم تره یا قاچاق 4 لیتر بنزین و گازوییل!!؟
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
4
برای کوتاه مدت
۱_سهمیه بندی سوخت
۲_از رده خارج کردن خودروهای پر مصرف
۳-بالا بردن ارزش پول ملی
۴_اختصاص مانده یارانه کم شدن یارانه سوخت به خاطر سهمیه بندیبه خودروهای هیبریدی
۵_اصلاح سیستم حمل و نقل و توزیع که عمده قاچاق در این بخش می باشد
۶_ تبلیغ برای اصلاح الگوی مصرف
۷_ایجاد اشتغال پایدار در نقاط مرزی
۸_گسترش شبکه حمل ونقل عمومی سریع السیر
۹_اصلاح دور برگردان ها که بعضا چند کیلومتر اضافه تر جهت دور زدن در مسیرها طی می شود
۱۰_کاهش بار ترافیکی در شهر ها
۱۱_اصلاح مسیرهای پر تردد بین شهری جهت سرعت سیر بالاتر
۱۲_کسترش دولت الکترونیکی و کاهش بروکراسی های بی خود اداری
۱۳- کنترل مرزهای وسیله پهبادها در تمام ساعات شبانه روزی
۱۴_کم کردن خودروهای دولتی و جلوگیری از جابجایی های بی حاصل
۱۵_حذف خودروهای اسکورت ت مدیران رده پایین دولتی و نظامی
۱۶_اختصاص یارانه به اشخاص نه خودرو چون ممکن است بسیاری دو یا چند خودرو داشته باشند
۱۷_جدی تر شدن معاینه فنی خودروها
و....
بعید است سیستم بتواند کاری کند
حسین احسانی
Sweden
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
4
4- قاچاق سوخت هم داستان عجیبی دارد. طبق اظهارات وزرات نفت روزانه 40 میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق میشود. طرح چند سوال ضروری مینماید.
یک محاسبه سر انگشتی نشان میدهد که تعداد 6-7 هزار تریلی تانکر دارد در کشور وجود دارد که هرکدام 20 هزار لیتر توانایی حمل بار دارند. برای این حجم از قاچاق نیاز است تا 2 هزار تریلی تانکر دار روزانه از مرزهای کشور سوخت قاچاق کنند. یا 20 هزار وانت نیسان نیاز است.

سوال اول) که چگونه عملا خروج این حجم از تریلی یا وانت از کشور بصورت قاچاقی امکان پذیر است؟

سوال دوم) سهمیه روزانه جایگاه های شهرها و روستاهای مرزی چه میزان است که فقط 1/3 مصرف سوخت کشور را میتوانند تحویل قاچاقچی داده و به مردم عادی هم خدمات رسانی کنند؟

به فرض غلط که ادعای قاچاق روزانه 40 میلیون لیتر سوخت توسط قاچاقچی با دبه های 20 لیتری و وانت و تریلی هم صحت داشته باشد.
این نشان از کم کاری مرزبانی، وزارت نفت، پالایش و پخش و کلیه نهادهای درگیر در این جریان دارد. چرا مردم باید جوابگو کم کاری مسئولین باشند؟

در آخر. افزایش قیمت بنزین باعث رشد فزاینده قیمت ها در زمینه حمل و نقل، کشاورزی، برق، آب، تولید و هر آنچه فکرش را بکنید خواهد شد.
دولت بنزین را منبعی پر دامد دیده و قصد دارد کاستی های خود را از این منبع جبران کند. مثل نوسانگیری های دلار که در چند ماه گذشته شاهد آن بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
6
با سلام
اولین و مهمترین سوال این است که آیا در ایران بنزین ارزان است؟
شاید همه فکر کنند این بدیهی ترین سوال است اما اگر نسبت درامد با آن مقایسه شود آنگاه می بینید بنزین در ایران گرانتر از سایر کشورهاست.
به دلیل نوع کارم غالبا با کارشناسان دیگر کشورها و سازمانهای بین المللی ارتباط داریم

حقوق کارکنان در مالزی، ترکیه، آفریقای جنوبی، قطر و امارات با تبدیل به یورو تقریبا از 3200 یورو به بالا است
با قیمت هر لیتر بنزین 1.04 یورو (بطور میانگین) هر کارمندی قدرت خرید 3000 لیتر بنزین را دارد آیا میانگین حقوق کارگر و کارمند در ایران 3 میلیون تومان است؟
نمی توان با ریال حقوق داد و به یورو از مردم هزینه گرفت

قاچاق بنزین در این حجم توسط افراد عادی کمی مشکوک است.
و ضمنا قیمت یک لیتر آب در اروپا از یک لیتر بنزین گرانتر است و حداقل 2.5 یورو است
سلامت و پایدار باشید
ناشناس
Germany
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
2
چرا برای جلوگیری از قاچاق باید هزینه های مردم رو افزایش بدهند فقط؟؟؟؟
هر راهکاری که شامل افزایش قیمت نباشد قابل بررسی است. نرخ دلار رو بیارن 1000 تومن، اختلاف قیمت بنزین ما با همسایه ها از بین میره و قاچاق قطع میشه.
وگرنه این استدلال فردا به گوجه و سیب زمینی و نان و ماست هم میرسه. چون با این قیمت دلار قاچاق کردن هر چیزی کلی ارزش داره نه فقط بنزین !
ناشناس
Germany
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
4
در همه جای دنیا قیمت اتومبیل پایین و در مقابل قیمت بنزین بالاست. در ایران دقیقا بر عکسه. بهتره ابتدا تعرفه واردات اتومبیلهای کم‌مصرف و هیبرید حذف و یا حد اقل کم شود و بعد قیمت بنزین افزایش یابد. در حال حاضر دولت روزی چهارصد میلیارد تومان سوبسید سوخت میده. حذف تعرفه و واردات اتومبیل با کیفیت میتونه از این محل جبران شود و در عوض با مصرف بهینه سوخت به کاهش آلودگی هوا هم کمک میشه.
با این کار شرکت های تنبل سازنده اتومبیل داخلی که سالها یکه تازی و رانت خواری کردن مجبورند در جهت ارتقای کیفیت محصول و کاهش سوخت حرکت کنند.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
1
در مرزهای کشور به علت اختلاف شدید دلار با ریال قاچاق همه اقلام کالای اساسی(گوشت، روغن، سیب زمینی و...) توجیه داره...
رو این حساب فردا حتما میخوان سایر کالاها رو هم سهمیه بندی کنن تا قاچاق نشه...
مدیران محترم اول درآمد مردم رو مثل سایر کشورها افزایش بده بعد کلا تمام قیمتهای داخلی رو هم به قیمت جهانی برسون اون موقع قاچاق رخ نخواهد داد...

اگر توان افزایش درآمد مردم رو ندارید خواهشا با قیمتها کاری نداشته باشید و برید با افرادی که قاچاق سوخت انجام (به صورت کلان) میدن یا دکل نفتی رو گم میکنن برخورد کنین...

دیگه مردم طاقت گرانی بیش از حد کالاهای اساسی رو ندارن....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
3
مگه اونروز تا حالا قاچاق سوخت نبوده که حالا یادشون افتاده؟ اینا همش بهانه است. میخان بگن کم نیاوردن. برای اینکه بنزین کمتر مصرف بشه باید تو خیابونها مسیرهای دوچرخه سواری و حتی منو ریل ایجادبشه که مردم بتونن بدون دغدغه تصادف، به رفت و آمد بپردازن. البته در این حکومت فعلا این بحثها رویاست. هنوز تو بحث خوراک و پوشاکمون موندیم براساس هرم مازلو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مسکن رو یادت رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
1
تنها راه کاهش مصرف سوخت توازن قیمت ریال با ارزهای خارجی مثل دلار است. لذا اگر مسئولین عنوان میکنند که باید قیمت بنزین را افزایش داده به قیمت فوب خلیج فارس نزدیک کنیم درست است اما یک روی دیگر نیز این موضوع دارد اینکه چرا ارزش پول ملی را بالا نمی برید که به همان هدف برسید؟ در ثانی مشکلی بابت اقزایش قیمت سوخت نیست اما به شرطیکه حذف رانت و تعرفه و گمرکی و شماره گذاری خودروها نیز صورت بگیرد و اجازه بدهند خودرو نیز با همان قیمت فوب خلیج فارس وارد شود و مردم هر خودرویی که خودشان دوست دارند تهیه کنند.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
5
راه توسعه جهانی شدن به معنای تمام است نه اینکه در چیز هایی که به سود دولت است جهانی باشیم در منافع مردم نه بومی عمل کنیم وقتی دستمزد در ایران از الگوی هیچ کشوری پیروی نمی کند دلیلی ندارد که برای فروش سوخت از دنیا پیروی کنیم. وقتی در خودرو سازی انحصاری عمل می کنیم دلیلی ندارد که در فروش سوخت نگاه جهانی داشته باشیم ، اگر به کشورهای پیشرفته نگاه کنیم می بینیم که در بسیاری از کشور ها به ازای هر دو نفر یک خودر شخصی وجود دارد ، اما در ایران به ازای هر هفت نفر یک خودرو (شخصی و عمومی) وجود دارد اما در آن کشور ها نه به اندازه ما مصرف سوخت دارند نه آلودگی ، دلیلش چیست؟ فقط یک دلیل دارد آنهم ایجاد فضای رقابتی در ارائه محصولات صنعتی است که باعث شده صانیع تولیدی خودرو بهترین خودرها با کمترین مصرف و بیشترین بازدهی و کمترین آلایندگی در اختیار مردم قرار دهند،
کسانی که راه حل را گران کردن سوخت می دانند که مردم سوخت مصرف نکنند به فکر آسایش مردم هستند یا زندانی کردن مردم ؟ با کدام زیر ساخت سوخت گران کنیم ؟ وسایل حمل و نقل عمومی ارزان داریم؟ آیا زمانی که بنزین از 100 تومان به 400 تومان افزایش یافت و چهارصد درصد افزایش یافت مصرف کمتر شد؟ آلایندگی کمتر شد؟ آیا زمانی که گازوئیل از 165 ریال یا 3500 ریال افزایش یافت مردم مصرف نکردند؟ افزایش 2200 درصدی در سوخت نتوانست جلو مصرف بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
جیب دولت که پرپول میشه حداقل ! ما بدبختا اگر بدبخت تر بشیم که مهم نیست دادا
ناشناس
Netherlands
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
9
2
بنزین از آب ارزانتر
کاری به حکومت ندارم، ولی این نفله کردن منابع ملی است
هر چیزی جای خود، موضوع‌های دیگر را با این ربط ندهید
با شناور کردن بنزین (بطور خاص) موافقم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
4
0
تعیین الگوریتم مصرف برای مصارف شخصی و ناوگان عمومی مشخص شود
گام و بعدی افزایش پله کانی قیمت بنزین برای جلوگیری از قاچاق آن که در مرزها بی داد میکند گزینه خوبی خواهد بود
برای ناوگان شخصی تا مصرف معینی برای همه یک قیمت در ماه و بعد از آن تا بازه مشخص دیگه ای یه قیمت و از مرز تعیین شده به بالا نیز قیمتی حداقل برابر فوب خلیج فارس تعیین شود تا آسیبی به اقشار کم درآمد وارد نگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
باید مصرف کسانی که مجبورند برای سر کار رفتن بین دو شهر نزدیک هر روز رفت و امد کنند مشخص شود و سهمیه ی ان ها در نظر گرفته شود
واقع بين
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
2
گراني بنزين جزء گراني در سطح جامعه پيامد ديگري ندارد چون بنزين گران شود دباره موج گراني كالاهاي بعدي كليد ميخورد از كرايه ماشين بگير تا برو بالا حتي رو پوشك وشير خوشك و قند شكر و غيره غيره تاثير ميگذارد گزينه 3 بهتر است !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
2
عصری جان عزیز لا به لای گزینه ها از خودروهای به روز دنیا با مصرف کم و آلایندگی پایین چیزی ندیددم و همچنین ناوگان حمل ونقل عمومی هم نبود . فک میکنی بنزین 5 تومنی رو میریزن تو پژو 405 ؟؟ کجای دنیا ماشین صدی 14 تا میسوزونه ؟؟ کجای دنیا واسه یه شهر یک میلیونی 25 تا خط واحد گذاشتن ؟؟ یک گرون هم نباید اضافه شه
میم.ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
1
سرمایه اصلی ما بنزین هست بنطر من بجای پول نقد باید بنزین مردم رو بدن به خودشون تا اینطوری هرکسی ک خواست خودش ازش استفاده کنه تا رونقی هم بین قشر کم درامد جامعه بشه.
دوین مسئله و مهمترین عامل اینه ک شرکتهای ساخت خودرو باید خصوصی سازی بشه تا شرکتهای خصوصی خودروهای الکتریکی رو به قیمت مناسب تولید و وارد بازار کنند.
مدیرت شرکتهای خصصوصی رو نباد دست کم گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
0
با افزایش موافق نیستم. بهترین راهکار همدل کردن جامعه است و آن هم تنها در سایه صداقت و کارآمدی مدیران و مسئولین و حمایت رسانه ها و افزایش حس وطن دوستی و امید است.
نا امیدی از بزرگترین گناهان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
اگر بنزین گران شود واقعا دیگه قیمت ها از کنترل خارج می شود و ما واقعا از پس خرج های کمر شکن بر نمی آییم
برای کاهش مصرف بنزین ماشین با کیفیت خارجی وارد کنند،
در داخل شهر هزینه ی استفاده از ماشین را افزایش دهند ولی در عوض وسایل حمل و نقل عمومی رایگان یا خیلی ارزان قرار دهند
فقط اگر بخان کارت سوخت قرار بدهند فکر کارمندان مناطق محروم که هر روز فاصله ی زیادی و بالای پنجاه کیلومتر را باید با وسیله ی خود بروند هم در نظر داشته باشند و سهمیه ی این قشر کارمندان رفت و آمدی را نیز در نظر داشته باشند تا همان هفته ی اول طرف سهمیه اش تمام نشود و بدبخت که هست بدبخت تر بشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
گرون کنن
گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست گرون ارزون هیچ حرفی نیست
هموطن
Netherlands
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
4
علت اصلي مصرف بالاي بنزين خودروهاي پرمصرف و بي كيفيت داخليست وگرنه مردم بنزين را به همراه غذا نمي نوشند!
راهكار كاهش مصرف بنزين هم واضحه، مثل همه جاي دنيا دست از حمايت اين به اصطلاح خودروسازان داخلي برداريد و تعرفه واردات را حذف كنيد اونوقت ببينيد هم مصرف بنزين كم ميشه هم آلودگي هوا و هم ميزان تلفات انساني!
دست كردن در جيب مردم اسمش كشورداري نيست! اين كارو همه بلد هستند. اگر واقعا مدير هستيد اين مشكل را از ريشه حل كنيد وگرنه تا قيامت شرايط همين خواهد بود!
محمد
United States of America
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
سلام
تشکر بابت باز کردن چنین پنجره ای

به صورت کلی عرض میکنم
باتوجه به اینکه کشور ما در حال حاضر نفت داره
بهتر هست قیمت نفت کمی پایینتر از کشورهای دیگه باشه که نفت ندارند

توجه کنید کمی پایینتر

همچنین این مطلب که قیمت یک محصول یا خدمات ارائه شده همیشه ثابت باشه اشتباه هست
مثالی بخواهیم داشته باشیم
قیمت محصولاتی مثل مرغ یا خیار یا برق . اینترنت و غیره در طول سال ماه یا حتی روز متفاوت هست
حتی در شهر و روستا نیز متفاوت

مسئله دیگه قاچاق و قدرت خرید مردم ما هست
شاید بهترین راهکار بعد از اینکه قیمت بنزین آزاد بشه این هست
که به هر ایرانی سهمیه سوخت تعلق بگیره
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
هر گونه افزایش قیمتی در بنزین و سوخت در شرایط حاضر، بازی با آستانه تحمل مردم است. خیلی تحت فشاریم. با این وضعیت من شخصاً شرایط بسیار بدی دارم. اگر بنزین هم گران شود، قطعاً با مشکلات عدیده بیشتری مواجه خواهم شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
باافزایش قیمت موافق نیستم باسهمیه بندی دقیق وکارشناسی شده وباکارت سوخت موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
باافزایش قیمت موافق نیستم باسهمیه بندی دقیق وکارشناسی شده وباکارت سوخت موافقم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
3
فقط نمی دانم چراتمام دولتها وقتی می خواهندبنزین راگران کنند بفکر الودگی هوا وقاچاق می افتند؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
قیمت هر چه را بالا ببریم بهتر از بنزین است
افزایش قیمت بنزین بسیار فراگیر و بلافاصله تاثیر بدی ذر قیمتها دارد
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
3
با سلام و احترام
با تاييد نظر خيلي از دوستان.
بنده معتقدم در راستاي صرفه جويي در مصرف بنزين بايد
1- خودروهاي هيبريدي و كم مصرف با قيمت مناسب (درحد 30ميليون تومان) يا توليد كنيم يا وارد كنيم
2-خودروهاي داخلي كه پر مصرف هستند ديگر توليد نشود
3- وسايل حمل و نقل عمومي آنچنان افزايش پيدا كنند و قابل دسترس باشند كه مردم مايل به سوار شدن خودروي شخصي نباشند
4-اگر اتفاقات با رخ دهد جهت دولت به طرف صرفه جويي برود مردم نيز صرفه جويي مي نمايند و شايد بتوان قيمت بنزين را افزايش داد.
البته حقوق ها هم تراز قيمت بنزين و خيلي آيتم ها نيز بايد افزايش پيدا كنند و...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
2
1
سلام. بهترین کار اینست که سمیه بندی کنند. و میزان مصرف نرمال یک خانوار را (صرفنظر از تعداد افراد) بصورت کارشناسی شده حساب کنند. این میزان را با نرخ ۱۰۰۰ تومان و اضافه بر آن را با قیمت جهانی محاسبه و عرضه کنند. البته برای تاکسی و حمل و نقل عمومی میزان کارشناسی شده متناسب با آن شهر و نوع خدمت را در نظر بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
1
1
بنزين ما يکي از گران ترين بنزين هاي جهان است علت را مي دانيد:
-- حقوق يک کارگر تنها و تنها يک صد دولار است
_ توليدات اتوموبيل توسط دولت باعث گرديده که ماشين هاي بيکيفيت و با مصرف بنزين بالا تحويل مردم گردد
_ واردات ماشين هاي با بازده زياد و مصرف کم بنزين غدغن و بسيار نادر است.
_ حمل نقل عمومي ناقص و بسيار گران تمام مي شود.
_ برخلاف کشورهاي ديگر که اتوموبيل هايشان برقي و يا گازوئيلي است اکثريت ماشين هاي ما بنزيني با مصرف بالاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
2
به تعداد اعضای هر خانواده سهیه در نظر بگیرند و بنزین را تا حدودی گران کنند در اینصورت مردم بجای مصرف بیهوده بنزین آن را به اشخاص مصرف کننده واقعی میفروشند و پولش را هزینه و یا پس انداز می کنند و گرانی معقول بنزین هزینه قاچاق آن را بالاتربرده و به صرفه نمی شود.
بازداشت نگهبان سفارت آمریکا در نروژ به اتهام جاسوسی برای ایران و روسیه سردار سلامی: شریان‌ اقتصادی اسرائیل باید از زمین و دریا قطع شود واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به قطعنامه شورای حکام: ملاحظات هسته‌ای را کنار بگذاریم / هرچه تهدیدات بیشتر باشد، بهره مندیمان بیشتر می شود  علی لاریجانی مطرح کرد / اعلام آمادگی ایران برای توافق جدید هسته ای با ترامپ ماشین انسان‌شویی ساخته شد! واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل با ۲۸ حادثه‌دیده و ۴ مصدوم موز چسب‌ خورده روی دیوار ۶.۲ میلیون دلار در حراجی فروخته شد موشک‌های ویژه حزب‌الله فراتر از تل‌آویو را هدف قرار دادند/ انهدام تانک مرکاوای ارتش اشغالگر کدام سامانه مرجع اصلی اطلاعات مکانی و سکونتی افراد است؟ وزیر علوم: در چند سال اخیر، ۲۵ درصد از استادان دانشگاه مهاجرت کرده‌اند /بسیاری به خاطر معیشت می روند پیش بینی آب و هوا در هفته آینده/ آغاز بارش‌ ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تصویب ۱۲۴ هزار میلیارد تومان طرح برای محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان روزهای آفتابی تیم‌های ایتالیایی در زمستان اروپا دستگاه های کارت خوان اولیه چه شکلی بودند؟ (فیلم) تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۴ معلوم شد