۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۲۲۵۴
تعداد نظرات: ۸۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۷
کد ۶۲۲۲۵۴
انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ با اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان موافق هستید؟

در 90 دقیقه امروز می‌خواهیم در مورد اصلاح «قانون منع به کارگیری بازنشستگان» با هم گفت‌وگو کنیم.

عصر ایران- اصلاح «قانون منع به کارگیری بازنشستگان» در مشاغل دولتی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

قانون «ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» برای اولین بار در جلسه علنی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی تصویب و در  ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به تأیید شورای نگهبان رسید.

قانونی که تلاش می‌کرد راه را برای اشتغال جوانان هموار کند اما با تبصره‌هایی که داشت نتوانست در عمل، آنطور که باید تاثیر گذار باشد.

تعدادی از  استثناهای این قانون،باعث شده است تا این قانون در عمل، کارایی لازم را نداشته و با  تبدیل شدن این استثناها به  قانون و تفسیر مجدد آن، راه  برای ابقای بسیاری از بازنشستگان در پست‌های مدیریتی نیز  هموار شود.

براساس این تبصره‌ها،  تعدادی از مقامات از جمله سفرا، معاونان رئیس جمهور،استانداران، رؤسای مناطق آزاد، شهرداران، مدیران شرکت‌های وابسته به دولت و ...از شمول این قانون مستثنی شده بودند.

براساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور در صورتیکه این اصلاحیه اصلاح و به شکل قانون اجرایی شود، بیش از هزار و ۷۰۰ نفر از بازنشستگانی که مجدد مشغول به کار شده اند، باید از گردونه اشتغال خارج شوند.

حالا در 90 دقیقه امروز می‌خواهیم در مورد این لایحه با هم گفت‌وگو کنیم.

1-با اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان موافق هستید؟

2-فکر می‌کنید ورود نسل‌های جدید به حلقه مدیران چه تاثیری در رشد کشور دارد؟

3-از تجربه بازنشستگان چگونه می‌شود استفاده کرد؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:30 دقیقه تا 13:00. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

 

 

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۵۲
غیر قابل انتشار: ۱۳
محمد
United States of America
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
22
بله، ما کار نداریم و بازنشستگان همچنان سر کار هستند
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
17
همه باید تلاش کنند که اصلن استثنا نباشد و الا کشک است و چرت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
4
15
چرا مخالف باشیم. بازنشسته ها مشاور باشن و جوان ها مدیر.
فارسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
16
واقعا باید بدون تعارف با همه بازنشستگان برخورد شود. به خدا جوان های ما بیکار هستند
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
16
برادر ما بیکار است و عده ای 80 سال سن سرکار هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
14
بله با این قانون موافق هستم زیرا اقلب بازنشستگان حاضر در منصب هایی دولتی همانهایی هستند که در شرایط اول انقلاب بکباره و بدون طی نمودن مسیر درست کاری از پشت میزهای دانشگاه و با احساسات انقلابی مناصب مدیریتی را اشغال نموده و تصمیماتی گرفتند که امروز کشور دچار بحران شده است، لازمست تا مناسب و پستهای مدیریتی را به کارشناسانی سپرد که واقعا مسیر درست کارشناسی را طی کرده باشند و مدیریت شغلشان نباشد بلکه دانش اکتسابی برایشان باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
12
برند و جا رو برای فرزندان خارج نشینشون باز کنند. حیف نیست چنین ژن های خوبی توی بلاد کفر حروم بشند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
13
بله باید بازنشستگان کنار بکشند یعنی آنها را اخراج کنیم دو تا از فرزندان من بیکارند افرادی را میشناسم که بعداز بازنشستگی دو جا کار میکنند و این بی انصافی است
میثم
China
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
9
تجربه گرانبها ترین نعمت هست به شرطی که طرف بی خاصیت و دزد نباشد. سابقه کاری افراد نشان دهنده ارزش افراد است. می توانند به عنوان مشاور باشند.
وحيد
United States of America
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
12
3
موافق نيستم چون اين قضيه رو بايد در نظر گرفت كه خيلي از مديراني كه شما با عنوان بازنشسته ياد ميكنين كساني هستن كه زمان احمدي نژاد با ٢٠ يا ٢٥ سال با فشار دولت بازنشست شدند وهمه جاي دنيا معمولا مديران ارشد ٣٥ تا ٤٠ سال سابقه خدمت دارند اما به نظرمن بايد سازكاري پيش بيني كرد كه اين مديران در طول خدمت مجدد حقوق بازنشستگي قطع بشه
علی
Germany
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
3
2
بکار گیری بازنشستگان دربهترین حالت ادامه. همان کارهای قبلی با مسئولیت کمتر .همیشه برای بازنشسته نیروی قوی وجایگزین هست .خودم بازنشسته هستم ولی موافق بکارگیری بازنشستگان نیستم مگر فقط در صندوق بازنشستگی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
4
5
1-بازنشستگان تجربه دارند و به درد میخورد.
2- مدیران جوان به نفع کشورند.
3-مشاوره با حقوق و مزایای کمتر نسبت به جوانان
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
12
باید کاری کرد که سر سی سال طرف باز نشسته شود و این کار هم باید اول بزرگان انجام دهند بله مشاور خوب است در حد محدود در هر اداره یک یا دو نفر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
9
اگر بازنشستگان از حقوق و مزایای کافی برخوردار باشند نیازی به کار ندارند و باید از تجربیات آنها استفاده شود اما متأسفانه در کشور ما برای خیلی از بازنشستگان بازنشستگی تازه آغاز گرفتاری است زیرا حقوق آنها مکفی نیست و مجبور هستند که دوباره از نو کارکنند.
اما برخی که حقوق کافی داشته اند اما بیشتر برای سر قدرت باقی ماندن تلاش می کنند باید قانون بازنشستگی در مورد این افراد اجرا شود تا بدنه مدیریتی کشور جوان و علمی و چابک شود.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
2
از بازنشستگان صاحب نظر مى بايست در حرفه خود به عنوان مشاوران واقعى و نه بصورت نمادين استفاده گردد
ولى مجلس نبايد زير بار استثنائات برود و بايد قانون رو اجرا كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
بنظر من قانون نباید استثناء داشته باشد.
این ضعف بزرگی است که یک قانون مصوب مجلس، بصورت ماده واحده و با عنوان " ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان" باشد ولی باستناد 2 تبصره ذیل آن ، بتوان تعداد زیادی بازنشسته را بطور کاملا قانونی در دستگاههای اجرایی مجددا بکار گرفت!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
9
قانون باید در مورد همه بازنشستگان اجرا شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
4
بازنشسته نمی خوایم نمی خوایم
یک پدر
United States of America
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
4
برای شغل پسرم به شدت با این طرح موافق هستم
سیدمحمد رضوی
Netherlands
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
باوضعیت موجود در کشور مابهتراست نیروهای جوان شایسته متخصص ومتعهدبه کارگمارده شوندتابلکه بتوانند ازخلاقیت وشجاعت خویش استفاده بهینه رابرده وکشور را از تنگناهابرهانندبازنشستگان بهتراست تجربیات خودرابه نسل جوان انتقال داده وانان رادرپیشبرداهداف کشورکمک نمایندلازم به ذکراست من خودم یک بازنشسته هستم وگفتارم را ازسر خیرخواهی عرض مینمایم ووست دارم کشورم به لحاظ اقتصادی سیاسی ،علمی ،نظامی و......بهترین باشدوموجبات سرافرازی مردم عزیز ودوست داشتنی کشورم رافراهم سازد.
موافق
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
8
1- موافق هستم
2- ورود نسل جدید یعنی استفاده از علم بروز
3- افراد بازنشسته هرچیزی در چنته داشته اند در طول مدت خدمت رو کرده اند دیگر چیزی برای ارائه ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
اگر فرض کنیم هدف از بکارگیری مجدد بازنشستگان ، استفاده از تجارب ارزشمند آنان است، در این صورت باید به این نکته توجه داشت که، فردی که در طول 30 سال خدمت در یک سازمان، نتوانسته جانشین پروری کند و دانش و تجربه خود را به نسل بعدی سازمان منتقل کند، چگونه در قالب قرارداد مجدد پس از بازنشستگی این کار را انجام خواهد داد؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
متاسفانه حقوق بازنشستگی در ایران افتضاح است اگر مانند سایر بلاد کفر زندگی خوبی برای بازنشستگان فراهم میکردیم اینان باید راحت وآسوده به سفرهای تفریحی میرفتند تا دوباره از صبح تا شب بدنبال یک لقمه نان با چند فرزند دانشگاهی وعروس وداماد بدوند
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
6
یه شدت طرح خوبی. نمایندگان دنبالش باشن ما هم حمایت می کنیم
خسروی م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
اگر گستره این قانون فقط شامل پست های غیرحاکمیتی باشد ، این طرح از هم اکنون شکست خورده است
همه افراد چه از سیاسیون و چه از مدیران و وزیران و... باید شامل این طرح باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
3
0
من سال 89 بازنشسته شدم، بازنشسته پيش از موعد، 4 سال از آن قانون استفاده كردم و در سن 45 سالگي با 30 سال بازنشسته شدم. همان سال يكي از اقوام از امريكا آمد و وقتي صبح مرا ديد، با تعجب گفت تو نبايد سر كار باشي؟ گفتم بازنشسته شدم. با تعجب نگاهم كرد. باورش نمي شد.
كاملا" برايش غيرقابل باور بود. همينطور براي خودم كه از آن به بعد بايد در پارك مي نشستم و تغيير فصل ها را نظاره مي كردم.
ناشناس
Canada
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
قوانین مختالف باز نشیتگی در ایران بسیار عجیب است در زمان احمدی نزاد با 5سال زودتر کارکنان مقاضی را بازنشسته کردنوچهار سال هم دوره دانشگاهی داشتم وسه سال هم سنوات ارفاقی ودر سن 43 سالگی با سی سال سابقه بازنشت شدم با درجه علمی فوق لیسانس .وافعا از فرصت طلایی قانون استفاده کردم بابا من حداقل 22 سال دیگر میتونستم کار کنم تازه قوی میشدم ولی درام دولتی بسیار کم بود .امدم بیست ودوسال بعد را در کانادا کار کنم.افسوس می خورم برای مصوبین قوانین بازنشستگی که به همین راحتی نیزو را از دست می دهند .43 سال بازنشستگی یعنی چی ؟در کانادا هر موقع کار را شروع کنی سن بازنشستگی 65 است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
قطعا با عدم بکار گیری بازنشستگان موافقم. جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است. آنها هیچ کارایی نداشته و ندارند، نتیجه عملکردشان را داریم در وضعیت امروز مملکت میبینیم. نباید هیچ تفاوتی بین بازنشستگان قائل شد، همه باید به موقع باز نشست بشوند و نیروی جوان، کارآمد و آشنا به مسائل و فناوریهای روز دنیا جایگزین آنها شوند. بهترین جوانان ما که از بهترین دانشگاههای درجه اول ایران فارغ التحصیل شده اند الان بیکار میگردند
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
باید جاروبراجوانها بازکنندمطمینا جوانهاخلاقتروباانگیزه ی بیشترکارمیکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
1
باید افراد موثر را حفظ ‌کرد ولی یک هزارم باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
بله با این قانون موافق هستم و معتقد م که باید تمام تبصره های آن هم ملغی گردد و راه برای بازگشت جوانان و استخدام انان مهیا گردد.
بيژن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
اين رو نظر بگيرين كه معمولا گزينه بعد از مديران بازنشسته اقازاده هاي ژن خوب هستند؛ مثال مديران جوان محسن هاشمي ؛عليخاني ؛ موسوي لاري وخيلي هاي ديگه كه هنرشون فقط فرزند پدر بودنه......
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
در آموزش و پرورش بسیاری از بازنشستگان مشغول به کار هستند که متاسفانه خیلی از آن ها از نظر علمی نیز به روز نیستند .
سید
Germany
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
سلام.
بنده شاغل در یک شرکت خصولتی هستم. مدیر عامل شرکت ما که خود یک بازنشسته است پس از شروع بازنشستگی تعداد کثیری از بازنشستگان را بکار گرفته است.
جای سوال است چرا زمانی که اینقدر جوان تحصیل کرده بیکار وجود دارد که حاضرند با حداقل حقوق مشغول بکار شوند این بازنشستگان سیر و مرفه با حقوق های چند ده میلیونی دوباره بکار گرفته می شوند.
اگر به تخصص ویژه ای دارند چرا جانشین پروری نشده و اگر تخصص ویژه ندارند ( که ندارند) آیا این بکارگیری بازنشستگان خود عاملی برای اشتغال بکار مدیر عامل پیر ما نیست؟
از هر سو که بنگریم اشتغال بازنشستگان خیانتی بزرگ است. مسئولین کشور برای اشتغال جوانان شده فکری اساسی برای این موضوع بکنید.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
بله. 100% . شرکت ما شده مدرسه ییر مردها. این قانون باید در شرکتهای خصوصی هم اجرایی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
6
یکی از پایه های دموکراسی که در کشور ما لنگ می زنه همین قانونه. به نظرم تصویب شدن یا نشدنش فرق زیادی نداره چون اگر بخواهند کسی را نگه دارند یا خودش بخواهد بماند، تبصره و استثناء که سهله براش حدیث و روایت هم نازل می کنند. به بیان دیگه قانون همینجوری آبکشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
به شرطی که برای هیچ پست و مقامی استثنا قائل نشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
این مطلب در بخش خصوصی فقط به کارفرما مربوط است و در بخش دولتی هم نباید افراد قبل 65 سالگی بازنشست شوند پس در صورت اصلاح قانون و رعایت این امر خود به خود مطلب منتفی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
3
اگر مسوولیت را امری از جانب خدا فرض کنیم، عشق خدمت به بندگان خدا مثل چسب 123 طرف را می چسبونه به میز و تنها مرگ می تونه جدایش کند.
اهواز / 65
United States of America
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
من قطعا با ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان موافقم. ولی همه میدونیم که این قوانین هر چی هم که دربارشون جوسازی بشه اما در عمل کارایی چندانی ندارند و کسی نمیتونه جلوی بازنشستگانِ شاغل رو بگیره.
با احترام به همه قدیمی ها و باسابقه ها ولی فکر میکنم تجربه اونها خیلی مفید و مثبت نبوده و اگه نسل جدید ازش استفاده نکنه هیچ اتفاقی نمی افته
گرگری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
جناب آذری جهرمی وزیر ارتباطات که مو ضوع را از طریق اینستاگرام رسانه ای کرد در زیز مجموعه اش بیش ا ز9000 نفر بالای سی سال و چند صد نفر بازنشسته به کار برگشته دارد شعار بر عمل می چربد رطب خورده کی منع رطب کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
به تدبیر این مجلس و دولت امیدی نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
1
عالیه! چه وقت واریز میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
همه رو بايد بريزن بيرون اگه تجربيات اينها به درد ميخورد كه وضع ما اين نبود
مراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
يك بار براي هميشه بايد تكليف نحوه و محدوديت هاي استفاده از بازنشستگان معظم و بزرگوار در بخش دولتي روشن گردد. به عبارت ديگر اگر اين عزيزان توانايي و ابتكار عمل داتند در اين 30 سال خدمت ارايه كرده اند و ديگر بعيده منبعد از توانايي مشابه براي عمل داشته باشند. در ثاني، چرخش و پوست اندازي مديريتي براي بهداشت و سلامت سيستم مديريتي و انگيزش خدمت ضروري و تجربه شده است.
سوم اينكه عدالت حكم ميكند فرصت كار و ابتكار براي جوانان و فارغ التحصيلان گذاشته شود.
چهارم اينكه اين عزيزان بازنشسته بروند در بخش خصوصي خودشون را اثبات كنند و مشغول شوند، يا اينكه خودشان كارآفريني كنند.
خلاصه اينكه تداوم ميزداري و پست خواهي ايشان امكان انتقال ارام و ايجاد تحول و به روز رساني مديريتي را از سيستم بي حال و ديوانسالار كشور سلب نموده و خطر انقطاع مديريتي كشور را تهديد ميكند. اماو صد اما "اين محدوديت در فرصت خدمت و توجه به سن مسيولين" بايد به همه اركان تصميم گيري و مديريتي در همه سطوح تعميم يابد تا امكان اجرايي بدون درز و سوراخ فراهم گردد. استثنا يعني شكست!
شخصا معتقدم منافع جايگزيني بازنشستگان با افراد جوان هر جند كمتر مجرب به مراتب از حفظ چند نفر قحط الرجال مسن و ضعيف بيشتر است ان منتم تعقلون.
با تشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
به نظر من حتی باید قانون بازنشستگی پیش از موعد هم دوباره راه بندازن . چون واقعا وضع مملکت خرابه هیچ کاری انجام نمیشه . اینا برن خونه هاشون شاید جوانها بعتر چرخ مملکت رو بچرخونن .حتما
الف
United States of America
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
سه نکته:
1)یادمان باشد مدیران مسن امروزی همان جوانان بی تجربه سابق بوده اند و مهم ترین تفاوت آنها با نسل جوان امروزی، در تحصیلات عالیه جوانان امروزی است. بسیاری از مدیران با مدارک دیپلم و پایین تر وارد مشاغل و پست های مدیریتی دولتی و حکومتی شدند و بعدها در دانشگاه ادامه تحصیل دادند. در حالی که جوان امروزی با دید علمی تر و تفکرات نو آماده به کار هستند. تصور اینکه با بازنشستگی مدیران بازنشسته، سابقه و تجربه سی ساله از بین می رود ساده انگارانه است. جامعه ی پویا به تصمیمات نو و عملکرد تازه ای نیاز خواهد داشت در غیر این صورت، تصمیمات مدیران قدیمی چندان مورد توجه جمعیت جوان امروزی نخواهد بود.
2)این قانون می تواند از مهاجرت نخبه ها و جوانان مستعد و توانا جلوگیری کند.
3)برای اجرای قانون مستثنی قایل نباشیم. لازم است این قانون در تمامی مناصب و پست های دولتی و حکومتی اجرایی بشه. اجرای ناقص هر قانونی و مستثنی کردن عده ای از انجام اون، حتی در صورت مفید بودن اون قانون، نتایج مثبتی نخواهد داشت. در این باره یاداوری لازم است که سازمان بازرسی کل کشور بیش از تمام دستگاه های متولی، به دنبال اجرایی کردن این قانون است، در حالیکه تعداد بازنشستگان شاغل در همان سازمان اگر بیشتر از مابقی سازمان ها و ارگان ها نباشد، کمتر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
کشوری که رئیس جمهورش 10 روز قهر می کنه میره خونه و آب از آب تکون نمی خوره یعنی اگر کل دولتش را تعطیل کنی اتفاقی نمی افته و چه بسا وضع بهتر هم بشه.
نهلاتنل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
جالبه تو شرکتهای دولتی با پستهای مدیر حراست و مدیر اداری و ... وارد میشن و دنبال حقوق و سنوات هم هستن
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
سلام رعایت احترام و بهره گیری از تجربیات پیش کسوتان یا همان بازنشستگان بر همه ما واجب است. بنا بر روایت ا لتجربه فوق العلم . با این حال باید مدیرانی که به سن بازنشستگی رسیده اند جای خود را به جوانترهایی که از توانمندی لازم و حد اقل تجربه برخوردار هستند بدهند و خود به عنوان مشاور در کنارشان باشند البته نه با دریافت حق المشاوره های نجومی. در جاهای دبگر نیز چنین است مثلا یک دبیر بازنشسته که عمری را در کلاس گذرانده و با ریز و بم آموزش و تربیت آشنا شده و نبایست به یکباره کنار گذاشته شود و جوان بی تجربه ای که تازه از دانشگاه آمده جای او را بگیرد. معلم خوب در کنار یک معلم خوب دیگر رشد می کند و تجربه می اندوزد. از این نکته هم غافل نباشیم که آنچه باعث شده بازنشستگان عزیزی که در غیر مناصب مدیریتی اشتغال داشته اند باز در بازار کار مشغول باشند هزینه های بالای زندگی و عدم کفاف حقوق بازنشستگی است و این نکته حائز اهمیت است که این گروه از بازنشستگان بیشتر از مدیران اشتغال دارند و در صورتی که از حقوق مکفی برخوردار شوند به یقین جای اشتغال بیشتری برای جوانان باز می شود هیچگاه یک جوان تازه به کار گرفته شده در هرم مدیریت جا نمی گیرد. پس آنهایی که می فرمایند من چند جوان بیکار دارم و این بازنشسته ها باید سریع جا رابرای آنها خالی کنند در اشتباهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
بله موافقم. اکثریت کسانی که در آستانه بازنشستگی هستند دیگر چیزی برای عرضه ندارند و هر چه در این 30 سال داشته اند از خود بروز داده اند. لذا بدنه مدیریت و کارشناسی و کارمندی کشور نیاز به ورود افراد تازه نفس البته با مدارج علمی مرتبط با شغل مورد نظر و سابقه مثبت فعالیت در آن زمینه را دارد. با تشکر.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
کشور ما رکورد داره در داشتن پیرترین مدیران
همین باعث شده که شجاعت و جسارت و توانایی لازم رو برای اداره امور کشور نداشته باشن
تا زمانی که این پیرمرد ها رو کار باشن عمرا بتونیم اصلاحات لازم رو انجام بدیم و پیشرفت کنیم. تو همه جلسه ها هم که یا خوابن یا نیستن اصلا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
در اموزش وپرورش بازنشستگان فرهنگی فراوانی دوباره اضافه کار گرفته اند.ولی چون به بازنشسته ها ۸ ساعت در هفته بیشتر اضافه کاری نمی دهند بقیه رابه نام یکی از شاغلین رد می کنند
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
ایران در وضعیتی است که باید نیروی های جوان ، تحصیل کرده ، کاردان، ایده پرداز و خلاق، روشنفکر را جایگزین کسانی نمایند که در حال حاضر در مستند قدرت هستند . آذری جهرمی تا حدودی موفق بوده و عملکردی بهتر از وزیران و مدیران دیگر داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
ما آنقدر ملت نجیبی هستیم که حتی به کسانی که غارتمان می کنند هم می گوییم: آقا زاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
خوبه. از نظر من که مشکلی نداره! چه وقت پحش میشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
مسوولیت در کشور از قانون بقای جرم و انرژی تبعیت می کنه! از بین نمیره بلکه از جایی به جای دیگر تغییر مکان می دهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
داستان همون " سفره" است. عده ای سر سفره نشسته اند و نمی خواهند بلند شوند!
مریم. ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
با سلام و عرض ادب خدمات تمامی عزیزان در خصوص بکارگیری مجدد بازنشستگان مگر در مملکت قحط الرجال است از اول ما داشتیم استاد شاگردی یعنی اگر کسی قرار است بازنشست شود دو سال قبل از بازنشستگی 2 یا 3 نفر از همکاران زیر دست او را جهت آموزش و یاددهی مسائل به کار می گیرند. با این همه جوانان بیکار در مملکت آیا رواست کسی که حقوق بازنشستگی می گیرد یک مبلغ زیادتر نیز بگیرد و سالیان سال همان پست را صاحب شود پس در این صورت تکلیف نسل جوان کشور چه می شود. جهت استفاده از تجریه بازنشستگان نیز می توانند ماهی یکبار جلساتی منظم برگزار نموده و از آنان جهت ارایه نظرات و راه حل های مختلف استفاده بگیرند.
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
بعید میدانم این طرح اجرایی بشه ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
خداوکیلی اسم قانون که میاد ته دلتون یه لبخند کوچولو نمیاد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
واقعا از موانع اشتغال جوانان همین اشتغال مجدد باز نشسته هاست...بیایید توی جزیره کیش ببینید اینجا پاتوق بازنشسته هاشده اونهم با حقوق های بالای ده پانزده ملیون. ...خب معلومه جوونا باید ول بگردن دنبال کار
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
سلام

از این جهت که جای نیروی جوان و آمده کار را می گیرند ایراد دارد ولی می تون از افراد بازنشسته به عنوان مشاور اسفاده کرد. به هر جهت باید از تجربیات افراد قدیمی و خبره استفاده کرد...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
1-با اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان موافق هستید؟ این بحث اساساً غلط است. با بکارگیری شایسته ها، چه جوان و چه بازنشسته موافقیم و موضوع اصلی، صلاحیت است نه جوان یا بازنشسته. اصل موضوع را نمی توانیم حل کنیم، سراغ حاشیه می رویم.

2-فکر می‌کنید ورود نسل‌های جدید به حلقه مدیران چه تاثیری در رشد کشور دارد؟ آثار این را همینطوری نمی توان حدس زد. مسلماً برخی از بازنشسته های شایسته کنار می روند و برخی از جوان های شایسته سرکار خواهند آمد. و بالعکس. نتیجه معلوم نیست.

3-از تجربه بازنشستگان چگونه می‌شود استفاده کرد؟ بازهم تکرار می کنم: مهم شایستگی باید باشد و نظام و سیستمی برای به کارگیری شایسته ها تعریف و اجرا شود. اینگونه به مسایل نگاه کردن (بر اساس سن، جنسیت، قومیت، زبان، بازنشسته بودن یا جوان بودن و...) غلط است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
1
من مخالفم. این همه مغز کارکرده را یهو رها کنی تو اجتماع خطرناکه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
1
0
بجای این حرفها به فکر " ایزی لایف" و پوشک باشید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
به نظر من هیچ بازنشسته ای حاضر نیست دوباره کار کنه ما نباید سریع احساسی حرف بزنیم کدام بازنشسته است که نخواهد توی خونه بخوابه و ماه به ماه پولش را بگیره اما درست فکر کنیم حقوق بازنشسته خیلی کم میشه دوم عیالوارتر میشه سوم می توانیم از تجربه آنها استفاده کنیم اما با مدیر بودن جوانان مخالف هستم چرا چون در حال حاضر مدیر جوانی که سه سال آمده سرکار و بدون طی کردن مسیر درست با پارتی شده رییس اصلا وارد به قوانین و مقررات نیست امضاء نمی کنم هر چرا که دوست نداره کارهایی که اگر بگم دیوانه کننده است ما یا از این طر ف پشت بام می افتیم یا از آن طرف پشت بام باید افراد خبره سابقه دار جوان را بکار بگیرم
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
منظور از استفاده از جوانان در پست های مدیریتی، اتفاق هائی نظیر مهرداد بذرپاش نیست. به یک مدیر 40 - 45 ساله که پله های کاری رو طی کرده میگن مدیر جوان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
اگه مجانی بخوان کار کنند قدمشون روی چشم
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
بله کاملا چون در کشوری که بی کاری بیداد می کند و جوانان با تحصیلات عالیه حاضر به کارهای خدماتی مانند نگهبانی نیز هستند اما باز هم کار نیست در شرکت های دولتی بازنشستگان فراوانی وجود دارند به جز مدیران که با رابطه و قراردادهای سوری با پیمانکاران حقوق های کلان گرفته و عملا در دستگاه های دولتی کار می کنند بهتر است فکری نیز برای آنها کرد و ورود آنها را از هر طریق ممکن ممنوع کرد.
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
1- من موافق اصلاح قانون مذکور هستم.
2- نسل جدید فکر بازتری دارند و انرژی بیشتری برای کار کردن.
3- استفاده از تجربه افراد مسن به عنوان مشاور خوب است.

همه ما افراد مسنی در فامیل داریم . ایا واقعا فکر انها بروز است؟ و ایا کسی که بالای 80 سال سن دارد میتواند برای همه گروه های سنی درست تصمیم بگیرد؟ مطمئنا خیر.
نسیم آبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
اگر استثنائی درکارنباشد با این قانون موافقم اما اگرقرارباشد امثال بنده را که به مراکزقدرت وصل نیستم ودر50 سالگی و بزورخانه نشین کرده اند(با بیست سال کارمدیریتی) و بقیه را که هرکدام به جایی وصل هستند واقلا" ده سال ازمن بزرگترندرا هنوز برسرکارنگه دارند،همان بهتر که این قانون مزخرف برچیده شود.
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
2
0
تو دانشگاهها بیش از 99% اساتیدی که باید بازنشسته بشوند و نشده اند معنای واقعی فسیل هستند
بنده شخصا به جای رفتن به موزه و دیدن فسیل به محل کار خودم در دانشگاه میروم و ایشان را بازدید می کنم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
با سلام . لپ مطلب اینکه اگر بازنشسته تامین مالی باشد و نیاز به شغل نداشته باشد .مشاغل دولتی که هیچ «در هیچ جایی نیاز به کارکردن ندارد . او وقت است که همه ارگانها دنبال باز نشسته از کار افتاده هم خواهند گشت و التماس می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
سلام
موافق بکار نگرفتن بازنشسته ها در دستگاه دولتی هستم. باید این قانون اصلاح بشه چرا که او مدیری که بعد از بازنشستگی دوباره جاشو به کسی نمیده مدیر نیست اصلا کار بلد هم نیست
سیفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
سلام:باتوجه به وضعیت بیکاری کشور این قانون بدون چون وچراوهرگونه تبصره ای بایدتصویب واجراشود.مطمئنم ثمرات مثبت اش بیش ازتبعات منفی اش خواهدبود.بعضی ازدوستان حتی بابیش از35 سال بااین ادعاکه خدمت میکنندخودرابازنشسته نمیکنندچون قانون تفسیر به رای شده ومتاسفانه قانون گذارهم باایجادتبصره واماواگردست اینگونه افرادرابازگذاشته لذاامیدوارم باتصویب وتاییدشورای نگهبان راه برای پیشرفت سایرافرادومدیران بازشودضمن اینکه باعث کاهش بیکاری حتی بادرصدکم خواهدشد.ان شاالله
داوود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
این قانون باید بدون هیچ استثنایی تصویب و اجرا شود. علاوه بر جنبه های منفی زیاد بکارگیری مجدد این افراد، باید به این نکته نیز اشاره کرد که بخشی از وضعیت فعلی کشور حاصل عملکرد نامناسب همین مدیرانی است که اکنون علی رغم بازنشستگی همچنان در مناصب مدیریتی مشغولند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
بهتراست اول قانون توضیح داده شود بعدنظرخواهی گردد.چراکه درحال حاضربکارگیری بازنشستگان تحت شرلیط خاصی انجام می شود اولا" تمام وقت نیست وثانیا" هیچ پست سازمانی ندارند.ثالثا" بیشتردرمقام مشورت انجام وظیفه می نمایند بدیهی است بااین شرایط چناچه نامبردگان هم بکارگرفته نشوند هیچ شانسی برای استخدام جوانان وافرادبیکار ایجاد نمی شود.به عبارتی چه این بازنشستگان بکارگرفته شوند وچه بکارگرفته نشوند بحث مجوزاستخدام جوانان وافرادبیکار مساله دیگری که باید به به شکل دیگری پرداخته شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
به نام خدا
با سلام خدمت همه دوستان
با توجه به تعداد زياد جوانان تحصيل كرده و جوياي كار اين مصوبه بايد با طرح سه فوريتي تصويب بشه و يك كارگروه از جوانان براي نظارت بر اجراي آن تشكيل بشه تا به طور صحيح اجرا بشه
در پتروشيمي بندرامام اين مديران تا ظهور در راس حرم مديريت قراردارن و بعد از بازنشتگي هم به صورت مشاور در همان سمت ميمانن و ديگر جاي براي جوانان باز نميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
بعنوان مشاور به کار گرفته شوند ولی سمت اجرایی نه.
بالاخره بعد از 30 سال کار دارای تجربیاتی هستند.
البته مبلغ ساعت مشاوره هم نباید بسیار بالا باشد زیرا ....
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
3
اگر بازنشسته ای که میره کنار، امثال ولایتی و جایگزین امثال مهرداد بذرپاش باشه، چه فرقی می کنه که این قانون باشه یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
1
براي اينكه بازنشسته ها دغدغه نداشته باشند و به فكر كاركردن در دستگاهها نيفتند لطفا" از فرزندانشان كه حتما" تحصيلكرده و بيكار هستند استفاده نمائيد و بجاي اينكه بازنشستگان مجددا" بكارگرفته شوند و با جسم ناتوانشان دغدغه مخارج زندگي فرزندانشان آنان را مجبور به كاركردن وادارد نسل تحصيلكرده كه همان فرزندان بازنشستگان مي باشند استفاده نمائيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
نظرات دوستان عمدتا بصورت احساسی ابراز گردیده در صورتیکه واقعیت چیز دیگریست
بازنشستگان فعلی در شرایطی استخدام شده بودند که مانند قریب باتفاق جوانان بیکار امروز بی تجربه بودند اما شرایط در انزمان بگونه ای بود که دستگاههای استخدام کننده موظف به گذاشتن دوره اموزشی برای مستخدمین جدید بودند واز طرفی مستخدمین قدیمی موظف به انتقال تجربیات خود به افرادجدید بودند در نتیجه روند بکارگیری نیروهای جدید وخروج نیروهای قدیمی در یک روند صحیح انجام میشد
لذا اگر دولت در مقابل خروج بازنشستگان مقاومت میکند بعلت هزینه زیادیست که قبلا برای انها کرده واز طرفی درحال حاضر شرایط دولت بگونه ایست که مجاز به هزینه برای اموزش نیروهای جدید نیست ونیروهای شاغل هم وظیفه ای برای انتقال تجربیات خود احساس نمیکنند که حتی پنهان کاری هم میکنند چون معتقدند باهزینه خود کسب نموده اند
واین بی تجربگی خصوصا در مشاغل مدیریتی هزینهای گزافی را بر دستگاهها تحمیل نموده وخواهد نمود
لذا تااین روند اصلاح نشود اصرار بر خروج نیروهای باتجربه اشتباه راهبردی خواه بود
بامید روزی که تمام جوانان شاغل گردند ودر تعامل با پیش کسوتان تجربیات شکست خورده ونادرست بازنشستگان را دوباره تجربه نکنند که یکی از مهمترین فاکتورهای افزایش قیمت تمام شده خدمات ومحصولات تکرار خطاهاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
2
یکی از حوزه هایی که بلبشو است همین بازنشستگی است متاسفانه در حالی که کشورهای توسعه یافته با آن همه قدرت اقتصادی روز بروز قوانین و مقراراتی میگذارند تا بازنشستگی را به تاخیر بیاندازند ولی ما در ایران هر روز به یک بهانه کاری میکنیم تا بازنشستگی زودتر اتفاق بیافتد. الان در ایران کسانی هستند که در زیر 50 سالگی بازنشست شده اند ولی در کشورهای توسعه یافته ما همچنین موردی پیدا نمی کنیم
۲ کشته بر اثر سقوط جرثقیل تاور کرین در کرمانشاه تله‌پورت کوانتومی چیست؟ لحظه به رگبار بستن مناره یک مسجد در حال اذان توسط نظامیان اسرائیلی - غزه (فیلم) یک زن دارای تابعیت ترکیه در دولت جدید سوریه سمت گرفت جزییات تکان‌ دهنده از مرگ یک زن در مرکز نگهداری از معلولان تشکر ترامپ از ایلان ماسک به خاطر کمک به پیروزی در انتخابات (فیلم) بازداشت 3 نفر به دلیل آلودگی ۱۷۰ هکتار زمین کشاورزی در لرستان آتش گرفتن چادر‌های آوارگان بر اثر بمباران غرب خان یونس در جنوب نوار غزه توسط اسرائیل (فیلم) تکذیب روایتی از دیدار پزشکیان و رهبری با موضوع حجاب پست معنا دار خبرگزاری آناتولی ترکیه : در 22 روز اتفاق افتاد، 2 رئیس و 2 وزیر! (عکس) عضو شورای عالی فضای مجازی: مسئله رفع فیلترینگ این هفته در شورای عالی فضای مجازی به نتیجه خواهد رسید (فیلم) نماینده گم‌شده کنگره در یک مرکز مراقبتی پیدا شد لحظه باورنکردنی شکار تمساح توسط کوسه در سواحل استرالیا (فیلم) ۶۷ کشته بر اثر سه ازدحام جمعیت در نیجریه حفظ منافع یا خروج کامل؟ سناریوهای روسیه در سوریه پس از اسد