۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۳۸۲۲۹
تعداد نظرات: ۱۰۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۹-۰۸-۱۳۹۷
کد ۶۳۸۲۲۹
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۹-۰۸-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ به نظر شما تعطیلات در ایران زیاد است یا نه؟

در 90 دقیقه گفت‌وگو می‌خواهیم در مورد میزان تعطیلات در ایران با هم گفت‌وگو کنیم.

عصر ایران- سال‌هاست که در مورد میزان تعطیلات در ایران حرف‌های مختلفی زده می‌شود. برخی بر این باور هستند که تعطیلات در ایران کم است و عده‌ای دیگر بر زیاد بودن تعطیلات و تاثیر منفی آن بر اقتصاد و آموزش ایران سخن به میان می‌آورند.

یک بررسی آماری نشان می‌دهد با توجه به تعطیلات سال 1397، 51 روز تعطیلات آخر هفته و 25 روز تعطیلات رسمی در ایران وجود دارد.

حالا در 90 دقیقه گفت‌وگو می‌خواهیم در مورد این تعطیلات باهم گفت و گو کنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ به نظر شما تعطیلات در ایران زیاد است یا نه؟

 

1- آیا میزان تعطیلات در ایران زیاد است؟

2- آیا این تعطیلات تاثیر منفی در روند کشور دارد؟

3- با کم کردن تعطیلات نوروز موافق هستید؟

4- چه نظری در مورد تعطیلات زمستانی دارید؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 دقیقه تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۳۱
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
4
11
خدایی کم. ما نسبت به خیلی از کشورهای دیگه تعطیلات کمی داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
11
در مقایسه با برخی کشور زیاد نیست کم هم هست.
مهسا
Malaysia
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
3
10
باتوجه به اینکه در اکثر شهرهای ایران پنجشنبه روز کاری محسوب میشه، تعطیلات ایران در مقایسه با سایر کشورها خیلی کمتر هست.
محمد
United States of America
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
9
آقا به خدا کم. این تطعیلات زمستانی بیاد خوب میشه. در ضمن خدا کنه که شبنه رو به جای پنجشنبه تعطیل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
والا بخدا پنجشنبه تعطیل نیست !!!!
مهراب
Germany
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
7
5
بله تعطیلات ۳ ماهه تابستان و یکماهه نوروز یکطرف و مناسبت‌های مختلف ،بین تعطیلی و تعطیلات بارش و آلودگی هوا مملکت را به نابوده کشانده.کارفرمایان و دولت مجبور است برای همه این ایام حقوق و بیمه لحاظ کند..کاش تعطیلات نوروز را به ۳ روز تقلیل میدادن
ناشناس
Germany
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
5
6
بنده یک سوال از شما دارم. مملکت ما مشکلی بزرگتر از تعطیلات نداره واقعا!؟ هر جای این مملکت پا بذاری، هزاران مشکل جلوت سبز میشه، بعد شما از میزان تعطیلات میپرسید؟
ناشناس
Netherlands
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
7
برا ما مهندسای بیکار که کل یوم تعطیل و کل ارض جهنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
5
ممکنه زیاد باشه ولی طوری هست که میزان طعتیلات کافی به نظر نمیرسه، یعنی مردم روحیه نمیگیرند...بیشتر از اینم توضیح بدم نظر غیر قابل پخش میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
6
اگر تعطیلات آخر هفته رو یک روز در نظر بگیریم، کم هست نسبت به سایر کشورها، اگر دو روز حساب کنیم، زیاد هستش.
تا جایی که می دونم به جز تهران در سایر استان ها پنجشنبه ها هم روز کاری به حساب میاد، پس تعطیلات کم هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
والا تو تهدانم روز كاریه !
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
4
ای بابا تعطیلات کم و زیادش مهم نیست.مهم کیفیت تعطیلات . ما با این وضعیت بی پولی غصه پرداخت اقساط و سیر کردن زن و بچه داریم تعطیلات پیش کش.دیگه کاری هم نیست تعطیلات بریم سرکار ی مهندس با 15 سابقه کار حالا چون همه پروژه های این مملکت خوابیده باید به چه کنم چه کنم بیفته.شرمنده دلم بد پر بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
10
تعطیلات مردم نه ولی تعطیلات مسئولان اره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
4
خيلي كم است بايد بيشتر شود مانند تعطيلات زمستاني و شنبه هم به جاي پنجشنبه تعطيل كنند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
9
درود. تعطیلات در ایران اصلا زیاد نیست و حتی نسبت به خیلی از کشورها کمتر است. آنچه که مهم است نرخ بهره وری و راندمان کاری در همان ساعات کاری است که در کشور ما در حد فاجعه است. اگر حتی یک سوم ساعات کاری از کل ساعات کاری را، کسانی که کار می کنند، درست کار کنند، وضعییت خیلی فرق خواهد کرد. تعطیلات زیاد نیست، بی مسئولیتی زیاد است.
آموزگار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
2
1-خیر
2-خیر
3-خیر
4-بله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
4
به نظر من تعطیلات کم ولی نامنظم است.
اگر پنج‌شنبه و جمعه همزمان تعطیل شود نظم خوبی پیدا میکند
مریم
United States of America
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
3
تعطیلاتمون خیلی پراکندست مثلا بعضی هاشونون یه جا جمعشون کنیم خوبه
نماینده ها تو تابستان 2هفته میرن تعطیلات
مگه اونا قوم برترن
اما ما کارمندهای ساده بجز تعطیلات عید ، تعطیلی دیگه ای نداریم که بخواهیم بریم تفریح
تازه اونم میخوان کم کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
7
تعطیلات کم و بی کیفیت است
میم.ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
3
اگر شنبه و جمعه تعطیل رسمی اعلام بشن در سراسر کشور،نه تنها روند اقتصادی کشور کم نخواهد شد بلکه باعث افزایش هم خواهد شد.
تعطیلات آخر هفته در هر کشوری باعث رشد گردشگری،افزایش سرمایه گذاری در شهرهای اطراف و در نتیجه باعث توسعه اقتصادی،افزایش اشتغال و خیلی مزایای دیگر خواهد شد.
اعظمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
3
سلام، فکر نمیکنم تعداد تغطیلات زیاد باشد، مشکل اصلی ما ساعت کار مفید در طول ساعات اداری است که باید فکری برایش کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
سلام. به نظر من به گفت و گو در خصوص طولانی بودن تعطیلات بهتر است فرهنگ سازی کنیم مردم در ساعاتی که در اداره و سایر محل های کار هستند با همه توان کار کنند. موضوع اصلی به نظر من بهره وری پایین در محل کار می باشد. اگر در همین روزهای غیر تعطیل مردم ایران هم مانند مثلا ژاپنی ها کار و تلاش کنند ما پیشرفت خواهیم کرد و نیازی به کم کردن روزهای تعطیل نیست.
SAM
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
5
با کم کردن تعطیلات نوروز موافق نیستم
اما یکسری از تعطیلات باید لغو شود مانند 14-15 خرداد نیاز به تعطیلات ندارد. یا تعطیلات شهادت ها باید برداشته شود مگر موارد خاص.
تعطیلات زمستانه برای آموزش پرورش یا همه ارگانها؟
برای تعطیلات زمستانه یک زمانبندی دقیق می خواهد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
5
تعطیلات متاسفانه فقط برا مسئولین است که توانایی استفاده دارند نه مردم عادی که برا یک لقمه نان باید بدوند
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
5
حالا فرضاً که تعطیلات زیاد باشه (که زیاد نیست) اگر کم بشه قراره چه اتفاقی بیفته؟ اقتصاد شکوفا بشه؟ واقعاً تو ایران اقتصاد و آموزش ربطی تعطیلات داره؟ یا به مدیریت ربط داره؟
عادت کردیم اصل رو وصل کنیم بچسبیم به فرعیات و سُرنا را از سر گشادش می‌زنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
4
تعطیلات زیاد که نیست کم هم هست
خیلی از ادارات پنجشنبه ها تعطیلن ولی خیلی ها هم تعطیل نیستن
چرا مبنا رو گذاشتن ادارات و ارگان هایی که پنجشنبه تعطیلن؟ ( عملا دو برابر ما که پنجشنبه میریم سر کار تعطیل هستند)
اگر قراره تعطیلی ها رو کم کنن ادارات رو اجبار کنن پنجشنبه ها برن سر کار
نه مثل ما بدبختا که امیدمون به تعطیلی های رسمی هست
شهبازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
4
خیر خیر خیر. کارکنان شرکتهای خصوصی را با شرکتهای دولتی که تا ساعت 14 یا 15 سر کار هستند و پنج شنبه ها هم تعطیل هستند مقایسه نفرمایید. جالب است که کشورهایی مثل فرانسه 36 ساعت در هفته کار می کنند و ما باید صبح تا شب در تلاش باشیم. ایراد مدیریت کلان را چرا ما کارمندان باید جبران نماییم؟!! در مقایسه با سایر کشور های جهان تعطیلات ما بسیار کم و بی محتواست!
سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
3
اشتباه محاسباتی عده ای اینست که پنجشنبه ها رو جز تعطیلات محاسبه می کنند در صورتی که این روز فقط در تهران و آموزش و پرورش و برخی اداره های دولتی شهرهای دیگر تعطیل است ولی در بانک ها ، شرکت های خصوصی ، کارخانه ها و دانشگا ه های آزاد و غیر انتفاعی و ... پنجشنبه ها تعطیل نیستند. در واقع پنجشنبه تعطیل رسمی نیست.
تقریبا بالای 98 درصد کشورهای جهان دو روز تعطیلی رسمی در هفته دارند. علاوه بر کشورهای امریکایی و اروپایی حتی کشورهای عربی (به غیر از جیبوتی) و حتی افغانستان دو روز تعطیلی رسمی هستند.
عدالت در تعطیلات وجود ندارد. تعطیل بودن پنجسنبه برای ادارات دولتی تهران یا ادارت خاص بعضی کلان شهرها تبعیض نادرستی در تعیین تعطیلات است .
بررسی‌های انجام شده نشان داده است که میزان بهره‌وری کشورها با ساعت کار نسبت معکوس دارد.
افزایش تعطیلات می‌تواند در برخی موارد از هزینه‌های اضافی بکاهد و در بسیاری از موارد نیز، با افزایش بهره‌وری نیروی کار در سایر روزهای هفته، میزان کارایی روزهای دیگر را بالا ببرد. به‌عنوان‌مثال، برآورد شده‌است که تعطیلی یک روز می‌تواند از برخی هزینه‌های غیرمستقیم مثل آلودگی در کلان‌شهرها نیز بکاهد.
و باعث رونق گردشگری شود.
چون الان اعضای یک خانواده که یکی از اعضا پنجشنبه نیمه وقت یا تمام وقت باید سرکار یا دانشگاه برود نمی توانند برای تعطیلات اخر هفته برنامه ریزی کنند.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
4
نه زياد نيست. بيشتر هم بشه بهتر. مثلا نوروز بنظرم كمه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
به نظر من تعطیلات از نظر حجم متناسب است ولی موضوع مهم اینکه وقتی تعطیلات را هب دلیل بی پولی و نبود امکانات مجبور باشی در خانه سرکنی دیگه 10 برابر هم که بشه کافی نیست.
از طرفی اگر با مدیریت درست جلوی تعطیلی های گرد و خاک و ... گرفته بشه مابقی تعطیلات رسمی کافیه.
یه نکته دیگه هم اینکه بدک نیست یک هفته تعطیلات زمستانه داشته باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
4
به دیدگاه من دو روز تعطیلی در پایان هفته لازم هست چون کارگران و کارمندان دو روز رو میتونن به خانواده گرامیشان برسند و وقتشان را با ایشان بگذرانند و به طبیعت گردی بروند و بعد از آن هفته ای پر انرژی رو آغاز کنند
الان که 5شنبه ها نیمه تعطیل هست کل روز کارگر رو خراب میکنه و فقط خستگی براش میمونه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
4
تعطیلات در ایران زیاد نیست، مناسب است.
ولی به نظر بنده، چون ایرانی هستیم، اگر چند روز هم تعطیلات ملی (مذهبی که به اندازه کافی هست) داشته باشیم، فکر کنم بهتر باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
4
خیر. کمه. با توجه به تعطبلات کشوارهای توسعه یافته و ساعت کاری کارکنان اون کشورها خیلی کم هم هست.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
اولاً،برای کشوری که راندمان کار در آن پایین هست، افزایش تعطیلات خودش یک راه حل می باشد.
ثانیاً، در کشور ما که تنش های فکری و عصبی برای همه مردم و در هر قشری بیش از حد معمول وجود دارد، تعطیلات می تواند به عنوان یک مرهم روی درد مردم باشد، شاید کارگری فرصت کند به ولایتش سفر کند و با خانواده دیدار کند، کارمند، دانشجو یا دانش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
به نسبن جاهای دیگه زیاد نیست فقط نا منظمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
والا چیزی که ما می بینیم اینه که مملکت تعطیله

مهندسای ما میرن کارخونه تا ظهر سرشون تو گوشی شونه منتظرن ظهر ناهار بخورن برگردن خونه. کارخونه هم که چن ماهه داره خاک می خوره.

با این اوضاع هیچ فرقی نداره تعطیلی. فقط کارگر روزمزد اون روز تعطیلو نون نداره بخوره وگرنه عملا تولید و صنعت و ساخت و ساز تعطیل تعطیله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
خیلی هم کمه مثلا اگه کم بشه کارخانه ها سه شیفته کارخواهند کرد ؟یا کارمندان کاررباب رجوع را شلاقی انجام خواهندداد؟ پس زیاد بشه بهتره تازه اختلاسها هم کمتر میشه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
3
اولاً،برای کشوری که راندمان کار در آن پایین هست، افزایش تعطیلات خودش یک راه حل می باشد.
ثانیاً، در کشور ما که تنش های فکری و عصبی برای همه مردم و در هر قشری بیش از حد معمول وجود دارد، تعطیلات می تواند به عنوان یک مرهم روی درد مردم باشد، شاید کارگری فرصت کند به ولایتش سفر کند و با خانواده دیدار کند، کارمند، دانشجو یا دانش آموزی با کمی استراحت دوباره بتواند فعالیتهایش را با انرژی بیشتری ادامه دهد و ...
در کل هیچ دلیل منطقی برای کاهش تعطیلات با این اوضاع مملکت نمی بینم، برعکس باید تعطیلات دو روز آخر هفته هم بطور رسمی اعلام شود، تا هم باعث توزیع شدن سفرهای بین شهری در طول سال گردد و هم در فصول سرد سال به کاهش آلودگی هوای کلانشهرها کمک کند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
من آمار دقیقی از تعطیلات سایر کشورها ندارم. ولی فکر می کنم مشکل اصلی پایین بودن بهره وری هست نه میزان تعطیلات که فرض کنید نهایتا 10روز به روزهای کاری اضافه بشه ولی مطمئن باشید اتفاق خاصی نمیفته. موضوع مهم دیگه عدم انطباق تقویم کاری ایران با اکثر کشورهای دنیاست که تا به حال فکری برای این موضوع نشده.
اکبر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
من کاری به کشورهای دیگه ندارم هر کشوری باید بنابه مصالح کشورخودش تصمیم بگیره
نطر من اینکه که تعطیلات سه شنبه و چهار شنبه را به روز پنج شنبه موکول کنند و یکشنبه و دوشنبه به روزشنبه
تا هم از تعطیلات خوب استفاده بشه و هم به اقتصاد بهم ریخته کشور آسیب کمتری بزنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
1
تعطیلاتی که بازدهی کار را افزایش ندهد وموجب خستگی وکسالت بیشتر می شود و هزینه ای برای کیفیت بخشیدن به آن وجود ندارد قطعا بد ونامناسب است اما اگر بجای کمیت تعطیلات بفکر کیفیت واستفاده مناسب وروحیه بخشی به مردم باشیم قطعا یک روز تعطیل کارکرد مهم خودرا خواهد داشت پس بهتراین است که ببینیم مردم چگونه تعطیلات خودرا می گذرانند نه اینکه چه میزان تعطیلات وجود دارد بنظر می رسد تعطیلات فعلی نقشی ایستایی دارد نه نقش تحرک بخشی وامید وتلاش بیشتر
علیرضا ک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
0
با توجه به تعطیلی دو روز در هفته در کشورهای دنیا ، میزان تعطیلات در ایران زیاد نیست ولی ضروری است تعطیلات نوروز کاهش و به جای آن تعطیلات یک هفته ای زمستانی جایگزین شود
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
تعطیلات خیلی کمتره ، باید بیشتر شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
پاسخ سوالات اول تا سوم خیر است . اما برای تعطیلات زمستانی باید همه ابعاد از جمله اشتغال والدین نیز در نظر گرفته شود
فاطمه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
تعطیلات در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی کمتر هست ولی بنظرم مردم ایران هم خیلی از تعطیلات بخاطر شرایط مالی به وجود اومده نمی تونن بهره ببرن واقعا جای تاسف داره!!!
كارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
تعطيلي دولتي كه با بروكراسي اداري يكسره چوب لاي چرخ اقتصاد وتوليد وكشاورزي مي كند خيلي هم كم است .هرچقدر ادارات بيشتر تعطيل باشند مردم راحت ترند.فقط فكري به حال تعطيلات آموزشي در مملكت بشود كفايت مي كند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
تعطیلات رو باید ببینیم چه کاربردی یا فوایدی داره، به طور مثال اگر دوشنبه هفته آینده تعطیل شود چه اتفاقی می افتد، همه در خانه هایشان محبوس می شوند و تا دیر وقت می خوابند
اما اگر تعطیلیها بر اساس شرایط آب و هوایی و مناسبات اتفاق بیافتد خیلی بهتر از تعطیلی بعضی از روزهاییست که در وسط روز قرار میگیرد.
در کل تعطیلی ها در ایران معمولی هستند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
3
تعطیلات ایام عید زیاده باید یک هفته باشه
جمعه و شنبه باید تعطیل باشه تا با سیستم بانکی دنیا همراه باشیم
پنجشنبه نباید تعطیل یا نیمه تعطیل باشه.
از بس اقتصاد درخشانی داریم این همه تعطیلی داریم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
به نظر من‌نه تنها کمه بلکه باید بیشتر هم بشه
چون اکثر اداره جات و وزارت خونه ها و سازمان ها و ... کل کار مفیدی که میکنن در روز کمتر از ۲۰ دقیقه هست و فقط مصرف کننده هستند و انرژی برق و گاز و اب و هوا و .. هدر میدهند ... وقتی تو این مملکت هیچ کار مفیدی انجام نمیشه چرا باید تعطیلی کم شه پس بزار بیشترم بشه حد اقل صرفه جویی در هزینه های حامل انرژی انچام شه ...
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
0
بلی تعطیلات در کل بسیار زیاد است
با کم کردن تعطیلات نوروزی بشدت مخالفم
نظری در باره تعطیلات زمستانی ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
کشور ایران در مقایسه باسایر کشورها تعطیلات زیادی ندارد.فقط تعطیلات نوروز کمی شبیه تعطیلات سایر کشورهاست لیکن چون این تعطیلی فقط مربوط به آموزش و پرورش می شود نقش موثر خود را کامل ندارد ،تعطیلات علاوه بر ایجاد روحیه نشاط باعث رونق اقتصادی از طریق گردشگری می شود .متاسفانه تعطیلات در تقویم ایران بسیار کم و پراکنده می باشد که به هیچ وجه نقش سازنده ای در اقتصار و گردش پولی ندارد،مضافا بخش عمده ای از تعطیلات در ایران مربوط به سوگواری های مذهبی است که با شاخص های تعریف شده تعطیلات به طور مرسوم از تعاریف ذکر شده قابل قیاس نمی باشد
ساناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
1- آیا میزان تعطیلات در ایران زیاد است؟
خیر

2- آیا این تعطیلات تاثیر منفی در روند کشور دارد؟
خیر !! چیزی كه تاثیر منفی میذاره نبود مدیریت صحیح و وجود اختلاص و دزدیه ! نه تعطیلات !

3- با کم کردن تعطیلات نوروز موافق هستید؟
خیر !!!!!!!!! چرا باید از تنها دلخوشیم بگذریم ؟!؟!؟

4- چه نظری در مورد تعطیلات زمستانی دارید؟
اكثر كشورها تعطیلات تابستانه و زمستانه دارن. البته ، اكثر كشور ها خیلی چیزهای دیگه هم دارن كه ما نداریم !!
در خارج شنبه و یكشنبه دو روز تعطیلی دارن درحالیكه برای ما فقط یه جمعه تعطیله ! تعطیلی پنجشنبه ها فقط مختص دولتی هاس !!
یه ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
3
واقعا کامنت های ملت رو که میخونم تعجب میکنم. از بس تعطیلی داریم تو این کشور به خدا خسته شدیم. حالا جالبه ملت میان و میگن که کمه.
همشهریان عزیز! اشتباهشان در اینجاست که کشور ما رو با کشورهای دیگه مقایسه میکنن. تو کشورهای خارجی 5 روز هفته رو بکوب کار میکنن، و 2 روزم استراحت دارند. ولی تو کشور ما هر روز کاری بری هر اداره ماشالا کارمندان اون اداره نشستن یا با همکاران مشغول گفتگو هستند یا تو یکی از شبکه های اجتماعی! مشغول خواندن خبر!
حالا کی و چه مواقعی این کارمندان کار میکنند من که سر درنمیارم. حقوقی هم که میگیرن والا به خدا از سرشون زیاده و در مقابل کاری که انجام میدن بسیار بسیار بالاست.
امید به گزاشتن این کامنت و نه حذف آن.
سپاس.
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
کوتاه و مفید و مختصر :

1 - زیاد و کم نسبت به سایر کشور ها : خیر زیاد نیست.
2 - خیر اصلا
3 - خیر اصلا
4 - محصل نیستم. ولی فکر میکنم برای خانواده ها مناسب نباشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
باتوجه به اینکه کشورهای اروپایی دوروز در هفته تعطیلی دارند بنابراین در سال با احتساب سایر تعطیلی ها در حدود 100 روز تعطیلی دارند که نسبت به ایران 25% بیشتره بنابراین تعطیلات ما اصلاً زیاد نیست و ما هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی اصلاً تعطیلات خوبی نداریم.
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
2
1
میزان تعطیلات زیاد نیست- کمی یا زیادی تعطیلات ازار دهنده نیست بی نظم و بی ربط و غیرضروری بودن و نگاه تعصبی آن ازار دهنده است
به یقین توقف چرخه فعالیت و اقتصاد کشور به صورت بی نظم و غیرضرور حتی یک دقیقه اش هم زیان بار است.و نیاز به فکر کردن نیست.
مقدار تعطیلات نوروز و زمستانی و سایر تعطیلات باید منطقی و هماهنگ با سایر کشورهای پیشرفته و بعضا مسلمان شود.
به اعتقاد من به جز دهم محرم تمام تعطیلات ناشی از عزاداری ها بهتر است حذف شوند.
تا حد که امکان ان هم هست نباید وسط هفته کاری تعطیلی رخ دهد . یعنی اگر مناسبتی در وسط هفته هست لزومی نیست وسط هفته تعطیل شود تا ان مناسبت برگزار شود می توان مراسم را به اخر هفته موکول کرد. در واقع باید روش احتراممان به ماسبت ها را تغییر دهیم. به جای 28 و 29 صفر اخرین پنج شنبه و جمعه ماه صفر - به جای 14 خرداد و 15 خرداد پنج شنبه و یا جمعه میان خرداد - به جای نیمه شعبان پنج شنبه میانی شعبان به جای 13 رجب و یا 27 رجب پنج شنبه و یا جمعه میانی و پایانی رجب مراسم برگزار کنید. همه مراسم های مناسبتی به آخر هفته ها منتقل گردد.
تقویم قمری ما با تقویم قمری کشورهای مسلمان یکی شود با مرکزیت مکه
تعطیلات فصلی به نسبت متعادل و با حذف تعطیلات فعلی و هماهنگ کردن آن با اعیاد قربان و فطر جایگزین شود.
تعطیلات نوروز کلا از 29 اسفند تا پایان اولین هفته فروردین شود تمام
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
خیر
با توجه به 51 روز تعطیلی آخر هفته و 25 روز تعطیلی رسمی (که اگر از این تعطیلی تعطلات نوروز را کم کنیم حدودا 11 روز تعطلات عزاداری و وفات است و 7 روز تعطلات میلاد که در تعطلات عزا هم بالجبار خدمات تفریحی به مردم تعطیل می شود) (ایران جمعا 76 روز تعطیلی و حداقل سایر کشورها 121 روز می باشد)پس در مقایسه با سایر کشورها (اینوفوگرافی در صورت امکان ارسال می شود) که آخر هفته 2 روز تعطیلی دارند ما تعطیلی خیلی کمتری هم داریم .
ضمنا این موضوع کمی تکراری شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
4
مغز های تعطیل کم نداریم.
کیانوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
تعطیلات زیاد نیست.مشکل اینجاست که کارمندان تو روزای کاری کار مفیدشون خیلی کمه.شاید روزی یک ساعت کار مفید.برای ی کار مختصر یک ماه معطلد می کنن.
یک عضو هیات علمی از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
تعطیلات در ایران زیاد یا کم بودنش مسئله اصلی نیست، مسئله اصلی اینست که تعطیلات در ایران هیچ حساب و کتابی ندارد، بنابراین تعطیلات کارائی خودش را از دست میدهد. مسئله دوم و خیلی مهم اینست که در ایران اصولا فرهنگ صحیح استفاده از تعطیلات به معنای بازیابی قوای ذهنی و جسمی برای شروع مجدد کار و تلاش وجود ندارد. در آخر هم به مسئولین توصیه میکنم هر وقت از بازیهای سیاسی فارغ شدند تلاش کنند که امکانات تفریحی و رفاهی را برای همه اقشار جامعه فراهم کنند، چون تعطیلی بدون تفریح و استراحت بیشتر خمودی و خستگی به دنبال دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
خیر زیاد نیس. تو کشورای اروپایی ۲روز در هفته تعطیلن در ایران یک روز!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
کم و زیاد بودن تعداد روزهای تعطیلی در ایران کمیت این مسئله است و اصلاح آن زیاد سخت نیست. مهم کیفیت مسئله است که در ایران برای روزهای تعطیل مردم برنامه ریزی وجود ندارد و مخصوصاً بعلت شرایط بد اقتصادی، روزهای تعطیلی اکثر مردم چیزی بیش از اتلف وقت نبوده بی هدف سپری می شود. مخصوصاً ایام ولادت ائمه در ایران برای عموم مردم برنامه ریزی نشده است و با گفتن اینکه ایران غرق جشن سرور است در رادیو و تلویزیون چیزی درست نمی شود. مخصوصاً در شهرهای کوچک روزهای تعطیلی ایام ولادت و شهادت فرقی با هم ندارند و شهرها سوت و کور و سکوت قبرستانی به این شهرها حاکم میشود!
ناشناس
Germany
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
3
مملکت همیجوریش تعطیله
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
1 - بر خلاف تصور اشتباه عامه مردم با احتساب تعطیلات آخر هفته که در ایران یک روز است تعطیلات در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است.
2- پنجشنبه در ایران تعطیل نیست. (تعطیل رسمی نیست و خیلی ارگان ها و شهرهای کشور و بخشهای خصوصی تعطیل نیستند)
تعطیلات انتهای هفته فرصت مناسبی برای تجدید قوا و کسب آرامش فکری در کنار خانواده است که در این زمینه در ایران تبعیض و بی عدالتی در کشورمان وجود دارد
3. توزیع تعطیلات در کشور ناهماهنگ و مضر است.
دوهفته تعطیلات عید غیرضروری و مضر برای اقتصاد و آموزش است ولی در زمستان که بر خلاف تابستان موقعیت مناسبی برای سفر به جنوب کشور است تعطیلات نداریم.
4. گینه ، مکزیک ، نپال ، فیلیپین ، اوگاندا ، فلسطین ، سومالی ، جیبوتی و ایران تقریبا تنها کشورهایی هستند که فقط یک روز تعطیلات آخر هفته دارند و 6 روز کاری.

بنابراین پیشنهاد می شود:
1. تعطیلی رسمی شنبه ها برای همه در سراسر کشور و حذف تعطیلی ناعادلانه پنجشنبه از شهر تهران و ادارت خاص و ...
2. تعطیلی ایام عید یک هفته شده و دوازده و سیزده فروردین و چهارده و پانزده خرداد حذف و یک وهفته در ابتدای زمستان تعطیل رسمی سراسری شود. (تعطیلات زمستانه) می توان بجای تعطیلی 14 و پانزده خرداد مثل شهادت بسیاری از ائمه که تعطیل نیست صرفا روز عزا اعلام شود.
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
در کشور ما حتی در بین کارکنان دولت هم تعطیلات یکسان نیست.مثلا معلمان آموزش و پرورش در طول 8 ماه ونیم 20 تا 24 ساعت در هفته کار میکنند ولی در ادارات دولتی کارکنان 40 تا42 ساعت در هفته در تمام طول سال کار میکنند.کم کردن تعطیلات فقط باعث افزایش فشارهای عصبی کارکنان خواهد شد و هیچ اثری بر افزایش راندمان کاری نخواهد گذاشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
1- برای صنوف مختلف فرق می کند. برای صنوف و اداراتی که پنج شنبه ها تعطیل هستند، تعطیلات رسمی زیاد است. برای بقیه خیر.
2- با توجه به آنکه می گویند به طور رسمی پنج شنبه یا شنبه به تعطیلات آخر هفته افزوده می شود، تعطیلات زیاد خواهد بود.
3- در صورت افزوده شدن به تعطیلات آخر هفته، مرخصی قانونی کارمندان و کارگران زیاد خواهد بود.
4- آنچه بیش از همه به اقتصاد کشور ضربه می زند تعطیلات نامنظم و بین هفته است.
خلیج همیشه فارس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
بنظرم تعطیلات ، خیلی کاری به راندمان و بهره وری و اینکه چند روز سرکار باشیم و یا چند روز استراحت باشیم نداره . چون اگر واقعا کار کن باشیم همون مقداری که سر کار هستیم خدایی کار کنیم .چون هر چه بیشتر محل کارمون باشیم و بازدهی نباشه باعث میشه هزینه های زیادی روی دست سازمان بیافته .
تازه شایدم نسبت به کشورهای دیگه کم باشه ! چون با این افزایش قیمت و نامنظمی بازار امروز کشور ما ، وقتی بیای سرکار تبعیض ببینی و یا حقوق با تأخیر پرداخت میشه یا کامل پرداخت نمیشه یا توان اداره زندگی رو نداره کارمند بیچاره فقط افسرده میشه و بازدهی خوبی نداره برای اون مجموعه . ولی اگر در کنار خانواده بالشه شرایط بهتره .
موضوع بعد اینکه تعطیلات تابستون فقط برا معلم ها تابستون و تعطیلاتش هست و ربطی به بقیه کارمندان یا کارگران نداره و نمیشه جزو تعطیلت محسوبش کرد .
hooman
Germany
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
salam hooman hastam az Europe moteasefane font farsi nadaram
.
1- tatilat iran dar moghayese ba digar keshvarha kam hast chon masalan dar europe shanbe va yekshanbe tatil hast va karmandan kheili az edareha shanbe tatil hastan. ba ehtesabe tatilate chrismas hodoode120 rooz tatili dar sal vojood dare. hala moghayese konid ba iran , kolan cheghadr tatili baraye karkonan vojood dare ?

2- tatilate iran kam hast va ezafe shodane tatili ravane manfi nakhahad dasht. moshkele asli naboode bahrevarie mofid hast, naboode kare mofid hast. moshkele asli kar nakardan mofid dar sssate kar hast na vojoode tatilat, mojadad moghayese konid ba europe ke 120 rooz tatilan va besyar karatar ham kar mikonan. moshkele adame bahrevari dar iran ham nabooode barname kari va ya naboode paybandi be plan kari hast

3- kheir tatilate norooz chera bayad kam beshe ?in hame tatilie dige dar keshvar vojood dare hala moshkele keshvar shode tatilate norooz ?

4- bale tatilate zemestani voojood dashte bashe khoobe chon ye balanci beyne tatilate tabestani ta norooz ijad mikone baraye daneshamoozan va mitoone dar sarfe jooyie energy ham khoob bashe
مهدی
Saudi Arabia
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
طبق امار و واقعیت های جوامع بشری در کل جهان وبخصوص جوامع پیشرفته میزان تعطیلات کم است
ق.م.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
به طور کلی کم. ای کاش اخر هفته دو روز تعطیل باشه. چون ما که پنجشنبه هم سر کاریم.
در ضمن بیشتر تعطیلات در ایران عزاداری هست که هیچ تاثیری بر روحیه نداره و برای اقشار مذهبی اصلا فرصتی برای تجدید قوا و روحیه و تفریح و مسافرت نیست. تنها تعطیلی متراکم هم که عید نوروز هست که همه تو این ایام مسافرت میرن که حجمبا ترافیک و تصادفات جاده ای تو این ایام به همین دلیله.
به نظرم راهکار زیر مناسب باشه.
اخر هفته دو روز تعطیلی رسمی داشته باشیم. تعیطیلات متراکم هر فصل 4 روز و یا اینکه در ادارات به اختیار کارمندان 4 روز تعطیلی و نه مرخصی بدن
تعطیلات عزا حذف و بففط اعیاد مذهبی تعطیل باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
موضوع تعطیلات رسمی نیست که چه بسا نسبت به کشورهای دیگر کم هم باشد، مشکل عدم برنامه ریزی برای روزهایی کاری و رخوت نهادهای اداره کننده کشور است که رد واقعه روزهای رسمی هم تعطیل هستند.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
0
اگر تعطیلات جمعه ها رو حساب نکنیم تعطیلات کمه
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطیلات کمه. مخصوصا تعطیلات نوروز. حداقل باید یه هفته باشه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطیلات آخر هفته در تمام کشور ها ۲ روز است بجز ایران تاکید میکنم تنها کشوری هستیم که ۱ روز تعطیلی آخر هفته داریم
و راندمان کاری افراد شاغل هم بسیار پایین است و به علت نداشتن استراحت کافی بسیاری از شاغلین بیمار هستند و فرصت رسیدگی به خود را ندارند
ضمنا تعطیلات هم چون در طول سال به طور مناسب پخش نشده با یک تعطیلی ۲-۳ روزه تردد در جاده ها چندین برابر میشود و مردم خسته از کار باید ساعتها در ترافیک بمانند تا به یک مسافرت و تفریح بروند و این بیشتر باعث خستگی فرد شاغل خواهد شد.
بگذریم که تربیت فرزند و گذران وقت با همسر و ... هم نیازمند فرصت است که ساعات کاری بالا این امکان را نمی دهد.
ضمنا بعد از ناهار در بیشتر ادارات کار خاصی انجام نمیشود و همه منتظر رفتن هستند ک اگر اجباری نباشد ۹۹٪ کارمندان بعد از ساعت ۱۴ از ادارات فرار میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطیلات برای معلمان مثلا خیلی زیاده ولی برای سایر ارگان ها کمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
0
نصف سال تعطیله . بدترینش تعطیلات سال نو . از دو روز قبل از تحویل تا 20 روز بعد !
کجای دنیا تعطیلات سال نو 25 روزه تازه اکثر شرکتها از اول اسفند موکول میکنن به سال بعد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
0
شاید کم نباشه اما پراکنده ست و لذا هیچ فایده ای هم نداره. هر جایی هم یه طور. مثلاً تهران عملاً 5شنبه ها تعطیله در حالیکه بقیه کشور نه.
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
1
0
ما بطور کل در هفته ۴روز از اقتصاد جهانی عقبیم(۵شنبه و جمعه ما تعطیلیم اونا کار میکنن، شنبه و۱شنبه اونا تعطیلن ما کار میکنیم )(تازه ساعت کارکردن ما و اونا، کیفیت کار کردن و ..... هم توی محاسباتتون لحاظ کنین) میزان تعطیلی رسمی و ۱۳ روز عید نوروز رو هم لحاظ کنین لطفا، به نتیجه میرسیم این تعطیلات زیاده !!!! باید کم بشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطیلات خیلی کم است ،تعطیلی خیلی حال مد دهد
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
به نظر من تعطیلات زیاد نیست، ولی سیستم کاری و بازدهی کاری یه جوریه که این تعطیلات زیاد به نظر میاد.مثلا شما دانشگاه رو در نظر بگیر. هر ترم چهار ماه هست و شاید توی این چهارماه ، سه چهار روزش تعطیل رسمی باشه ولی دو هفته اول ترم هنوز حذف و اضافه است و تکلیف کلاسها کامل مشخص نیست. دو هفته آخر ترم هم به خاطر امتحانات تعطیل میشه. این وسط چند جلسه هم استاد نمیادو....
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
با این شرایط اخلاقی اگر۳۶۵روز هم کار کنیم،بیشتر میریم توی منجلاب
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
با کم شدن تعطیلات نورزی مخالفم
تعطیلات ما نسبت به کشورهای دیگه خیلی کمه .واقعا باید خجالت بکشند با این حقوق ناچیز هنوز بخوان تعطیلات رو هم کم کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
مشكل تعطيلات رسمي نيست مشكل كلا تعطيل بودن همه جاست
shaishen
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطیلات؟
پنج شنبه و جمعه هم که سرکار میریم
تعطیلات کجا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
زیاد یا کم برای امثال من که همیشه مجبور به کار هستیم هیچ فرقی ندارد
علی سلطانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطیلات ایران از خیلی از جاهای دیگه دنیا کمتر هست.
همین تعطیلات عید که خیلی ها میگن زیاد هست تعطیلات کریسمس هم دو هفته است.
تازه اروپا تعطیلات شنبه یکشنبه هم را داره که در ایران پنج شنبه ها جز ادارات دولتی بقیه سر کار هستند.
من نمیدونم آقایون مسیول تو ایران به دنبال بیگاری کشیدن از مردم هستند؟
شما باید سیستم رو کارآمد کنی. با توجه به رشد بزرگ تکنولوژی در دنیا چرا سیستم ایران اینقدر کند و ناکارامد هست.
مسدولین به دنبال این هستند که با افزایش ساعت کاری این ناکارامدی را جبران کنند!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطیلات در ایران نسبت به سایر کشورها زیاد نیست ولی چون در طول سال پراکنده است نمی شود برای آن برنامه ریزی کرد و اتفاقا تنها تعطیلاتی که در کشور می‌شود برای آن برنامه ریزی کرد نوروز است. تعطیلات برنامه ریزی شده می‌تواند محرک بخش گردشگری و خدمات مرتبط با آن باشد ولی تعطیلات به شکل کنونی که یک یا دو روز وسط هفته تعطیل است نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطيلات كم هست و از اين تعطيلات كم نيز نمي توان استفاده بهينه كرد. به نظر من تعطيلات ملي و سراسري در ايران حداكثر 2 يا 3 روز بايد باشد. سپس كل كشور به 5 بخش يا ايالت يا ... تقسيم شود و تعطيلات در هر ايالت متفاون باشد. مثلا تعطيلات تابستاني را در استان هاي گرمسير داشته باشيم. و تعطيلات زمستاني را در استان هاي سردسير. در تهران و شهرهاي بزرگ و آلوده هم پاييز تعطيل باشد. به اين نحو امكان استفاده از جاده هاي كشور و هتل ها و مراكز تفريحي و گردشگري در تمام ايام سال و براي همه فراهم خواهد شد. نه اينكه روز هاي تعطيل به صورت اتفاقي در زمان هاي نامشخصي قرار ميگيرد و مردم از كل كشور به نقطه اي هجوم ببرند و بدون هيچ بهره اي به محل كارشان بازگردند.
وحید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
مشکل اصلی دارات دولتی هست که بازدهی ندارند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
تعطیلات زمانی مفید است که خانواده بتواند بودجه ای تهیه و به مسافرت برود.با وضع اقتصادی موجود تعطیلات یعنی نشستن در خانه.
egth
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
با توجه به دستمزد پايين نبايد تعطيلات را كم كرد.
محمد
Germany
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
2
تعطیلات در ایران بی نظم است.

در باقی دنیا دو روز آخر هفته تعطیل است که عملا یک روز واقعا تعطیل است و مردم به کارهای شخصی در روز اول تعطیلات آخر هفته و تفریح و استراحت در روز دوم می پردازند و تعطیلات میان هفته بسیار کمتر است.

تعطیلات اصلی ما (عید نوروز) مقداری طولانی است اگر مقداری ازش کم بشه و در عوض در نقطه مقابل تعطیلاتی داشته باشیم.

در دنیا کریسمس می افته بین دو ترم تحصیلی و یک تعطیلی هم معمولا در میان تابستان هست.

ما تعطیلات اصلیمون در عید هست بنابراین سیستم تحصیلی باید 5 ماه قبل اون و 5 ماه بعد اون باشه و اینجوری یک تعطیلی بزرگ دیگه هم در مهر ماه خواهیم داشت. البته چنین تغییرات بزرگی معمولا خیلی سخته

- بعضی کشورها بعضی تعطیلاتشون رو به جای تاریخ مشخص در روز مشخص می گذارند مثلا به جای 13 فروردین میگن آخرین جمعه هفته دوم فروردین مثلا یا دوشنبه اول فلان ماه. به این ترتیب وقتی روزهای هفته در تقویم جابجا میشه اون تعطیلی همیشه روز دوشنبه یا هر روزی باقی میمونه و میشه تعطیلات رو مدیریت کرد.

در آلمان در ایالت های مختلف تعطیلی ها فرق داره و به تعطیلی های اقوام مختلف اهمیت داده میشه. ممکنه کردستان، لرستان یا آذربایجان روز خاصی براشون مهم باشه.

مدارس در ایالت های مختلف در آلمان در روزهای مختلفی تعطیلات تابستانیشون شروع و پایان داره تا بشه سفرها رو مدیریت کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
كمه
چونكه تعطيلات آخر هفته تو ايران يك روز هستش و اگر سرجمع حساب كنيد خيلي از كشورهاي ديگر تعداد روز تعطيل كمتري داريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
خیر تعداد تعطیلات ما زیاد نیست بلکه پراکندگیشان زیاد است و عملا این تعطیلات و روزهای بین التعطیلین را هم از جهت استفاده از تعطیلات و هم از جهت کاری بدون بهره وری کرده است.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
جمعه و شنبه تعطیل باشه
بقیه تعطیلیها حذف بشه
نوروز۱۴ روز تعطیل
عید فطر ۲ روز
عید قربان۲ روز
دیگه هیچ تعطیلی پذیرفته نیست
تعطیلات تابستانی مدارس که مال معلما و بچه هاست هم جای خودش باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
با توجه به اینکه کارایی در ایران پایینه درنتیجه هرقدر تعطیلات زیاد باشه سوخت کمتری استفاده میشه و برای کشور مفیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
تعطیلات در کشور ما زیاد نیست حتی در خیلی از روزهای تعطیل مثلا نوروز بسیاری از کارکنان و کارکران یرای ارائه خدمات سرکار هستند.البته چون نمایندگان ما چند روز قبل از تعطیلات عید تا 20 فروردین در مجلس نیستند فکر میکنند همه مملکت تعطیل می باشد. در کشور ما باید یهروری بالا برود وگر نه با کم کردن تعطیلات مشکلی حل نمی شود که بیشتر می شود . مضاف بر آن خیلی از تعطیلات رسمی در روزهای آخر هفته می باشد که جداگانه حساب میشود
مجتبی نورانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
مشکل اصلی تعطیلات متغیر در طول سال هستند. تا جای ممکن از تعطلات متغیر کم کنید و به تعطیلات ثابت (مانند نوروز) اضافه.
ناشناس
Germany
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
آقایون مجلسی ها که اینقدر صحبت از زیادی تعطیلات میکنن بهتره به خودشون نگاه کنن که سال به ۱۲ ماه تعطیل هستن و تعطیلات تابستانی و زمستانی رو علاوه بر تعطیلات رسمی و ۲ روز اخر هفته دارن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
1
عدم هماهنگی تقویم ما با تقویم بین المللی و فراوانی تعطیلات مناسبتی در کشور ما معضلات عدیده ای را به بار می آورد که لازم است با نظر خبرگان و کارشناسان ، و صد البته در نظر گرفتن دیدگاه عمومی مردم ، یک بازنگری اصولی صورت بگیرد .
بازداشت نگهبان سفارت آمریکا در نروژ به اتهام جاسوسی برای ایران و روسیه سردار سلامی: شریان‌ اقتصادی اسرائیل باید از زمین و دریا قطع شود واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به قطعنامه شورای حکام: ملاحظات هسته‌ای را کنار بگذاریم / هرچه تهدیدات بیشتر باشد، بهره مندیمان بیشتر می شود  علی لاریجانی مطرح کرد / اعلام آمادگی ایران برای توافق جدید هسته ای با ترامپ ماشین انسان‌شویی ساخته شد! واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل با ۲۸ حادثه‌دیده و ۴ مصدوم موز چسب‌ خورده روی دیوار ۶.۲ میلیون دلار در حراجی فروخته شد موشک‌های ویژه حزب‌الله فراتر از تل‌آویو را هدف قرار دادند/ انهدام تانک مرکاوای ارتش اشغالگر کدام سامانه مرجع اصلی اطلاعات مکانی و سکونتی افراد است؟ وزیر علوم: در چند سال اخیر، ۲۵ درصد از استادان دانشگاه مهاجرت کرده‌اند /بسیاری به خاطر معیشت می روند پیش بینی آب و هوا در هفته آینده/ آغاز بارش‌ ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تصویب ۱۲۴ هزار میلیارد تومان طرح برای محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان روزهای آفتابی تیم‌های ایتالیایی در زمستان اروپا دستگاه های کارت خوان اولیه چه شکلی بودند؟ (فیلم) تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۴ معلوم شد