۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۶۵۳۹۰
تعداد نظرات: ۱۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۹-۰۷-۱۳۹۶
کد ۵۶۵۳۹۰
انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۹-۰۷-۱۳۹۶

مخالفان "شروع دیرتر مدارس صبحگاهی" چه می گویند؟ / پاسخ های عصر ایران

وقتی مدارس ساعت 7 یا 7:30 باز شوند و کلاس ها را ساعت 9 یا 9:30 آغاز کنند، این امکان به خانواده ها داده می شود که هر کدام بر مبنای برنامه خودشان، در این بازه 2 ساعته، فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا بفرستند.

 عصر ایران؛ اندیشکده آموزش و پرورش - روز گذشته مطلبی در عصر ایران منتشر کردیم تحت عنوان: "فاجعه ای که همه پذیرفته اند: آغاز به کار مدارس قبل از ساعت 8 صبح/ شکنجه صبحگاهی بچه ها" .

در آن نوشتار، موضوع ساعت مناسب برای آغاز کار مدارس در شیفت صبح مورد بررسی قرار گرفت. خلاصه مطلب این بود که طبق نتایج پژوهش های علمی در مراکز معتبر دانشگاهی جهان:

1 - ذهن کودکان و نوجوانانی که در سن مدرسه هستند، تا قبل از ساعت 9.5 - 9 به آمادگی کامل برای یادگیری ایده آل نمی رسد.

2 - زود برخاستن از خواب، میزان یادگیری دانش آموزان را کاهش می دهد.

3 - دانش آموزان مدارسی که دیرتر از آغاز به کار می کنند، نمرات بهتری در درس ها می گیرند.

4 - ساعت بیولوژیک نوجوانان طوری طراحی شده است که آنها به طور طبیعی، نزدیک به نیمه شب می خوابند (حدود ساعت 23).

5 - دانش آموزان به 8 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارند و کمبود دریافت خواب شبانه، آسیب های جدی به سلامت و روند یادگیری آنها وارد می کند.

لذا با توجه به همه این یافته های علمی، بهتر است مدارس در شیفت صبح، یک و نیم الی دو ساعت دیرتر کار خود را آغاز کنند.

انتشار این مطلب، بازخوردهای زیادی داشت و نظرات متعددی از سوی خوانندگان فرهیخته عصر ایران ارسال شد که اغلب، از دیر آغاز شدن کار مدارس در شیفت صبح حمایت کرده اند و تعداد دیگری از آنها نیز ضمن مخالفت با این موضوع دلایلی نیز مطرح کرده بودند.

در یادداشت امروز می خواهیم به بررسی دلایل مخالفان و تحلیل آنها بپردازیم تا بتوانیم به جمع بندی بهتری برسیم؛ ضمن این که باب گفت و گو باز است و آن طور که مطلع شده ایم، مسؤولان ارشد وزارت آموزش و پرورش نیز نوشته ها عصر ایران و کامنت های کاربران در موضوعات مرتبط را دنبال می کنند.

در زیر به برخی نقدها بر مطلب عصر ایران می پردازیم:

* به جای آن که بچه ها دیر بیدار شوند، باید آنها را ملزم کنیم که شب ها زودتر بخوابند تا کسری خواب نداشته باشند.

- ساعت بیولوژیک بدن انسان از 10-9 سالگی به بعد، به طور اتوماتیک، دچار یک الی دو ساعت تاخیر می شود. به این معنا که اگر کودک شما تا قبل از این، ساعت 21 تا 22 به راحتی می خوابید، از 9 سالگی تا حدود 20 سالگی، با یکی دو ساعت تأخیر می خوابد و این یک پدیده کاملاً طبیعی است.

به تجربه شخصی خود و اطرافیان تان هم نگاه کنید، همین را تایید خواهید کرد. البته ممکن است، نوجوانی ساعت 21 هم به راحتی بخوابد ولی بحث ما، قاعده کلی حاکم بر اکثریت است.

بنابراین، اجبار کودکان و نوجوانان، بعد از 9 سالگی به خوابیدن قبل از ساعت 23، کاری غیر علمی و بر خلاف ساعت درونی و طبعیت خدادادی آنهاست.

البته در شرایط کنونی که آنها "مجبور" هستند اول صبح بیدار شوند، زودتر خوابیدن شان، بهتر از کمبود خواب است؛ اما شرایط خود ساخته ما، واقعیت های علمی را تغییر نمی دهند و بهتر است فرزندان دانش آموز ما، از ساعت 23 تا 8 صبح بخوابند تا 21 تا 6 صبح. ( هر دو ، 9 ساعت خواب هستند اما اولی منطبق با ساعت درونی بدن و دومی منطبق با الزاماتی که خودمان به خودمان تحمیل کرده ایم.)

* اگر مدارس، دیر از ادارات آغاز به کار کنند، تکلیف دانش آموزانی که توسط والدین کارمند به مدارس رسانده می شود چیست؟ آیا باید ادارات هم دیرتر آغاز به کار کنند؟ آیا این تن پروری نیست؟

- توجه کنیم که بحث درباره ساعت آغاز به کار "دانش آموزان" مدارس است نه کارمندان. به نظر ما هم باید ادارات، کارخانه ها، شرکت ها و نهادهای دیگر کار خود را صبح زود آغاز کنند. قرار نیست دچار تن پروری و پرخوابی شویم؛ مخصوصاً در شرایط کنونی که کشور به کار و تلاش بیشتری نیاز دارد.در چنین شرایطی، اکثریت دانش آموزان، بعد از خواب کافی، ساعت 9 به مدرسه می رسند و آن دسته از دانش آموزان که به لحاظ خانوادگی باید زودتر از خانه خارج شوند، زودتر به مدرسه می روند.

اما تکلیف دانش آموزانی که والدین کارمند دارند چیست؟
پیشنهاد ما این است که مدارس، مانند شرایط کنونی، از ساعت 7:30 - 7 باز باشند و کار پذیرش دانش آموزان را آغاز کنند. فراموش نکنیم که پرسنل مدرسه، بزرگسال و کارمند هستند و باید صبح اول وقت، کار خود را آغاز کنند.

وقتی مدارس ساعت 7 یا 7:30 باز شوند و کلاس ها را ساعت 9 یا 9:30 آغاز  کنند، این امکان به خانواده ها داده می شود که هر کدام بر مبنای برنامه خودشان، در این بازه 2 ساعته، فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا بفرستند.
در چنین شرایطی، اکثریت دانش آموزان، بعد از خواب کافی، ساعت 9 به مدرسه می رسند و آن دسته از دانش آموزان که به لحاظ خانوادگی باید زودتر از خانه خارج شوند، زودتر به مدرسه می روند.

مدرسه نیز برای این دانش آموزان باید تمهیداتی داشته باشد؛ از استراحت در نمازخانه و گپ و گفت با معلمان تا بازی های مختلف و رفع اشکال و ... ؛ برنامه رسمی آموزشی اما از همان ساعت 9 یا 9:30 آغاز می شود.

با اجرای این برنامه، اکثریت بچه ها خواب کافی بر مبنای ساعت بیولوژیک خود دریافت می کنند و گروه دیگری که ناچار هستند زودتر به مدرسه بروند، در ابتدای حضور در مدرسه که ذهن شان آمادگی کامل یادگیری ندارد، مشغول فعالیت های سازنده تری می شوند.

این منطقی نیست که چون نمی توان همه بچه ها را ساعت 9 به مدرسه ببریم، پس باید همه شان را ساعت 7 راهی مدرسه کنیم! بهتر است پروژه نجات را درباره هر تعداد که بتوانیم، اجرا کنیم.

* اگر مدارس را دیر شروع کنند، باید دیر هم تمام کنند و بچه ها مجبورند ساعات زیادتری از بعد از ظهر را در کلاس بمانند؛ این کار، آنها را خسته تر می کند.

- نقد وارد شده درست است. برای حل این مشکل، باید مشکل بزرگتری را از بین برد و آن حجم بالای برنامه های درسی روزانه است.
باید به ویژه در دوران ابتدایی از حجم مطالب درسی و ساعات حضور در مدرسه کاست (حتی اگر تغییری در ساعت آغاز به کار مدارس ندهند).
این باور غلطی است که فکر کنیم بچه هایمان هر چه بیشتر سر کلاس باشند، انسان های موفق تری خواهند شد!

* برخی از مدارس دو شیفته هستند؛ اگر شیفت صبح با تاخیر شروع شود، شیفت بعد از ظهر، خیلی دیر تمام می شود.

- اگر اصلاح ساختاری شود و طول کلاس ها کوتاه شود، این مشکل حل می شود ولی تا آن موقع - که به نظر پروسه ای طولانی است - می توان در مدارس دو شیفته، ساعات کاری مدارس را تغییر نداد یا کمی تغییر داد.
قرار نیست به خاطر وجود درصد اندکی مدارس دو شیفته، مدارس یک شیفته را نیز از دستاورد علمی تأخیر در ساعت آغاز به کار مدارس، محروم کرد. همان طور که گفتیم عقل حکم می کند که پروژه نجات را درباره هر تعداد که بتوانیم، اجرا کنیم.

عصر ایران همچنان این بحث را باز نگه می دارد و منتظر دیدگاه های مخالف و موافق است تا از رهگذر این همفکری عمومی، افق های وسیع تری پیش روی همه ما والدین، معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

به فکر بچه هایمان باشیم، آینده آنها و آینده ایرانی که تنها سهم ما از زمین است. 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
7
43
علاوه بر مدارس ادارات هم باید ساعت کاری دیرتر یا شیفتی داشته باشندبارها اول وقت اداری مراجعه کرده ایم اما با درهای بسته اتاق مسیول پرونده که یا خواب مانده و در ترافیک معطل است یا درحال صرف صبحانه مواجه شده ایم اگر هم درمحل کار حاصر باشند بداخلاق و بدررفتار هستند و درست پاسخ گویی نمیکنند طبیعیست فردی که شش صبح از خانه بیرون میاد و بدون خواب کافی درمحل کار حاصر میشود نمی تواند انتطارات را براورده کند ضمن اینکه چه دلیلی دارد درشرایطی که ساعت کار شرکتهای حصوصی معمولا نه تا پنج است ادارات هفت و نیم یا هشت تا دو مشعول کار باشند و مردم مجبور به رفت و امد در ساعاتی که مناسبشان نیست ...ساختار کارو تحصیل در کشور بیماری زاست از مشکلات روانیو اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدلیل استرس و بی خوابی تا تغییر شکل ستون فقرات و اسیب ریه ها
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
4
42
ما باید کشورهای پیشرفته را الگو قرار داده و نظام آموزشی را از پایه اصلاح کنیم، مثلا در مدارس کانادا اصلا سه سال اول ابتدایی ریاضیات تدریس نمیشود و اکثر برنامه ها تفریحیست، ولی مثلا در ایران برای آموزش عمیق ریاضی به کودک اول ابتدایی آموزش فوق برنامه چرتکه میگذارند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
به نظر کن دانش اموز باید صبحانه را در خانه بخورد وساعت 10الی 11 به مدرسه برود
کاری که من می کردم وهمیشه از طرف مدیران ومسولین تنبیه می شدم
یادم هست سال دیپلم انضباط من 2 شد
ونهای انضباط 12
اما من در درس موفق بودم وخود خوان ومدارج تحصیلی را خود خوان طی کردم وبهتر از دوست های سحر خیز شدم
الان هم باید روزی 13 ساعت کار شبانه و4-5 ساعت روزانه مهندسی انجام بدمیعنی روزی 20ساعت
این به اون در
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
سلام بنده متوجه نشدم !!
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
48
8
قابل تقدیر است که عصر ایران به اموزش توجه دارد اما ایا سردبیر این سایت مدیر مدرسه یا معلم بوده اند؟! حجم مطالب اموزشی تان زیادی زیاد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
25
یک زمانی مغازه های تجریش ساعت 8 صبح باز بودند ولی الان ساعت 10 یکی یکی باز می کنند.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
72
18
عصر ایران عزیز در اسلام به سحر خیزی و نخابیدن بعد از سحر سفارش شده دقیقا بر عکس اون چیزی که شما میگید
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
دراین خصوص من برای کارمندان و کارگران معتقدم که سحرخیز باشند.
ولی برای دانش آموزان فقط ابتدایی مخالفم.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
مشکل مردم ما این است که به دیر خوابیدن عادت کرده اند و گرنه اگر ساعت 10 بخوابند ساعت 6 صبح با هشت ساعت خواب کافی سرحال بیدار می شوند
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
5
44
آقا خدا خیرتون بده که این مسائل رو مطرح میکنید. پسر من کلاس اول دبستانه. دو هفته اول تا ظهر تو مدرسه بودن اما از اون به بعد تا حدود سه باید باشن. هنوز چیزی نگذشته خسته شده و میگه مدرسه رو دوست ندارم خسته میشم. شبها هم خیلی زود میخوابه ولی دلزده شده.دلم براش میسوزه. کاش که مسئولان فکری بکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
10
27
احسنت به پاسخ ها و راهکار های در خور عصر ایران عالی بود.

کارائی بچه هایی که تا ساعت 8 و نیم الی 9 می خوابند به مراتب بالاتر است و بنده به شخصه این موضوع رو در مورد پسر خودم تصدیق می کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
27
سلامت روحی، روانی و جسمی کودکان از همه چیز مهمتر هست
خبازي مقدم خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
33
يكي از كشورهاي موفق در اين مورد را الگوي خود قرار بدهيد
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
19
درخصوص مدارس ابتدای با این پیشنهاد موافقم که مدارس حدود یک ساعت دیرتر بازشوند.
ولی در خصوص کارزمندان معتقدم اول صبح انسان پرانرژی و سرحالتر است به شرطی که برنامه خواب منظمی داشته باشیم. یعنی حداقل تا ساعت 23 به خواب برویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
2
23
عدم خواب کافی باعث مرگ سلول های مغزی میشود
كمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
21
تغييرات در مدارس الزامي است. تا كي اين محافظه كاريها را داريم. ساعات شروع مدارس بايد طبق اين مقاله شناور شود. تعطيلات مدارس نيز بايد در طول سال پخش شود. بهترين فرصت مسافرت در ايران ارديبهشت است كه داشتن بچه مدرسه اي اين اجازه را نميدهد. يا تعطيلات زمستاني كه از آودگي هوا و تعطيلي اجباري ميكاهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
18
بابا اینها از ساعت بیولوژیکی بدن چی میدونند تازه اگر هم بخواند کاری کنند بجای اصلاح بدتر خراب کاری میکنند
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
4
10
شاید (اگر مسئولان بخواهند تغییری ایجاد کنند) بهتر باشد ابتدا چند مدرسه به صورت آزمایشی این رویکرد را دنبال کنند تا به صورت آزمون و خطا به نظامی بهینه برسند.
واقعا پیش از یادگیری مهمتر این است که بچه‌ها مدرسه را دوست داشته باشند.
فرض کنید مطالبی آموزش داده شود و دانش‌آموز با اکراه آن مطالب را برای امتحان حفظ کند؛ مسلما خیلی زود آنها را فراموش می‌کند چون ناخودآگاه آن را از خاطرات تلخ خودش تلقی می‌کند. در حالی که اگر یک پنجم همان مطالب را با دل خوش و در فضایی مناسب یاد بگیرد همه چیز فرق می‌کند.
محمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
5
26
عجب راهكاريي !
بچه هاي خانواده هايي كه كارمند هستن ساعت ٧ برن تو نمازخونه بخوابن و با معلم گفتگو كنن از اونطرف همزمان با بچه هايي كه ٢ ساعت ديرتر اومدن تعطيل بشن.
فك ميكنم تعداد اين بچه ها خيلي زياد باشن اصلا عملي نيست
تنها راه الگو قرار دادن نظام آموزشي موفق در دنياست
نه تنها زمان بلكه محتوا و روش تدريس و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
این راهکار خودش روحیه بچه رو خراب میکنه، چون پدر و مادرش شاغل هستن باید الکی زود بیدار بشه، اون وقت بقیه راحت بخوابن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
اگر ساعت مدارس با تاخیر شروع بشه معلمان و کادر اموزش هم با تاخیر میان و معلوم نیست چه کسی باید بر بچه ها نظارت داشته باشه.
راهکار باید عملی باشه. مشکلات ساختاری زیادی داریم که اگه اونها برطرف بشه نیاز به دیر رفتن نیست. برای نمونه اگه به جای اموزش حجم زیاد مطالب حفظ کردنی بی فایده و فرار ساعات اول صبح به بازی و ورزش سپری بشه بچه ها برای رفتن به مدرسه حتی 6 صبح انگیزه دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
22
12
از مدرسه شروع شد به ادارات هم رسید ! تنبل خانه شاه عباس
یه ایرانی در قیاس با کشورهای پیرفته چند دقیقه کار میکنه ؟!
ایرانی فقط دنبال تطیلی و راحتی است . حتی حوصله آموزش و تربیت بچه را هم ندارند . دانش اموز باید ساعت ده بخوابه تا دوازده یکگ شب .
به فرض مدارس از 9 شروع بشن تا 2 ادامه داره و اونوقت چرت ظهر و اوج خستگی بچه میشه بحران جدید !
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
اگه نسبت درامد هر ایرانی رو با متوسط جهانی مقایسه کنی میبنی که داره زیاد هم کار میکنه.
شيوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
زرنگ خان شما خودت شغلت چي هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
آقای علی، اگر مردم ما درست کار می کردند ما الآن جزو کشورهای پیشرفته دنیا شده بودیم و درآمدمون هم خوب بود. ما فقط انتظار داریم کار نکنیم، غر بزنیم و حقوق مفت بگیریم.
شما برو تاریخ معاصر کره جنوبی و ژاپن رو بخون ببین چه فداکاری کردن مردمش تا به اینجا رسیدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
خانم/آقای ناشناس 15:16 مشکل از مردم نیست مشکل از جایی که توش اموزش مهارت سخت کوشی صداقت و... نهادینه نشده دانش اموزان ژاپنی از کودکی کار گروهی و مسوولیت پذیری رو یاد میگیرن و وظیفه دارن مسوولیتهایی رو در مدرسه به عهده بگیرن ولی در ایران برنامه ریزی برای مهارتهای مختلف فقط در حد حرف می مونه و عملی نمیشه و افراد بدون اموزش لازم وارد جامعه میشن و مهارت لازم رو برای بهره ور و موثر فعالیت ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
2
32
من پارسال مدتی در امریکا زندگی کردم هم ایالت کالیفرنیا هم تگزاس. ساعت شروع مدرسه 8.5 بود توی تگزاس و 9 در کالیفرنیا بود. جالبه که اگه دیرتر میرسیدند جریمه های متنوع داشتند و برای من خیلی عجیب بود. اما نکته ی اصلی ای که میخوام بگم اینه که با اینکه اتمام مدرسه ساعت 15.30 در کالیفرنیا و 16 در تگزاس بود خواهر من به شدت با اشتیاق میرفت مدرسه و هیچ وقت از اینکه این زمان طولانیه ناراحتی نشون نمیداد با اینکه الان توی ایران صبح به زور باید فرستادش مدرسه و از اینکه 2.30 تعطیل میشه کلی ناراحت و خسته اس.
نکته ی دیگه اینکه برام جالب بود خیلی از دانش اموزان حتی تا چند ساعت بیشتر داخل مدرسه میموندند برای کارهای فوق برنامه و ورزشی و موسیقی و ... اجباری نبود خودشون دوست داشتند
بحث فقط سر ساعت شروع و اتمام و مدت زمانش نیست. مدرسه باید جذابیت داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
من هم با نظر ایشان موافقم، عدم جذابیت در مدرسه باعث خستگی و دلزدگی میشه، نه الزاما ساعت شروع و اتمام آن، همینطور برای ادارات و سازمانها و محل کسب و کار
مهدی نورمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
17
دوستان عزیز و فرهیخته عصر ایران
از پیگیریهایتان سپاسگزارم.خواهش میکنم تا نتیجه مثبتی حاصل نشده موضوع مورد بحث را از سایت حذف نفرمایید.بخدا اگر مسولان حرکت کنند همین دوستانی که زحمت میکشند کامنت میگذارند ادامه را ه را راهنمایی میکنند و به سرانجام میرسانند.و موضوع دومی که پیشنهاد میکنم مطرح بفرمایید اینکه مدارس را به مدارس فنی و حرفه ای تبدیل کنند .بابا ما همه این دوران را سپری کردیم حضرت عباسی کدوم یک از کتابهای شفاهی امروز بکارمان میاید در حالی که اگر این 20 سال عمرمان را کا فنی یاد گرفته بودیم الان هممون ادمهای فنی بودیم که میتونستیم همه جای دنیا گلیممون را از اب بگیریم. سپاسگزارم
پاسخ ها
شيوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
احسنت . سالها يك مشت مطالب حفظي به درد نخور توي كله اي ما فرو كردن . وگرنه كاش كار تخصصي يادمون مي دادن. باور كنيد بيكاري تا اين حد نبود
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
9
وقتی قرار باشه فرزند خانواده ساعت 9 بره مدرسه ، پدر مجبور میشه سرویس بگیره ، کم کم پدر نیازی نمیبینه با خودرو شخصی بره و سعی میکنه برای کاهش هزینه از وسایل عمومی استفاده کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
اگر مادر هم کارمند باشد و کسی توی خانه نباشد چجوری می شود بچه خردسال را تنها توی منزل تنها گذاشت؟
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
داستان همان نان خوردن نداشتن و بیسکویت خوردن است!

ملت از صبح تا شب کار می کنند و آخر هم کسری دارند، دوستان می فرمایند با سرویس تشریف ببرند مدرسه.

خیلی از خانواده ها حتی اتومبیل ندارند و با اتوبوس و پیاده فرزندشان را به مدرسه می برند، دوستان این را راهکار استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می دانند. انگار نه انگار که عمده ی خودروهای شخصی که در شهر تردد می کنند، تک سرنشین هستند و خیلی از آن ها اساساً حامل کودکان نیستند که با تغییر ساعت، این راهکار عجیب و غریب موجب کاهش ترافیک و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کند.

متأسفانه مدل مباحثه ما این است که اول نتیجه می گیریم و بعد براساس نتیجه، شروع به استدلال برای اثبات می کنیم. به عبارتی شیپور را از دهانه گشاد آن نواختن! در حالی که اول استدلال و مستندات وجود دارد و در نهایت، منطقی ترین نتیجه براساس آن.
رضا عطار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
8
واقعیت این است که بسیاری از رفت و آمدهای ما بخاطر بروکرسی های بیخود هست
زمانی که 40 سال پیش برنام اسکیپی را نگاه می کردم بچه در منزل واطاق خودش بصورت آنلاین درس می خوند و معلم هر وقت می خواست او را صدا می کرد. ولی ما در عصر دیجیتال این همه دانشجو را هر روز به دانشگاهها می کشانیم برای کلاسهایی که فقط سخنرانی و گوش دادن لازم است و بصورت تله کنفرانس نیز ممکن است. در بسیاری از ادارات ستادی اگر کارمند در منزل خود هم حضور داشته باشد می تواند همان کار را انجام بدهد.
همه مسائلی که دارم راه حل منطقی دارد ولی ظاهرا ما همه با هم تحت تاثیر یک سری اداب رسوم و بروکراسیها قصد داریم خود را نابود کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
6
اختصاص دادن يك زنگ یا نیم ساعت آخر هر زنگ به انجام تكاليف در مدرسه بطوري كه تنها تكليف براي خانه مطالعه آزاد باشد
سعید
Germany
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
11
12
چه علمی گفته ساعت بیولوژیک بدن ساعت 23 خوابیدن است؟! من یک کارمند هستم و 38 سال سن دارم و هر شب با خانواده ساعت 22 می خوابیم و صبح بین ساعت 6 تا 6 و نیم بیدار می شویم و هم خوابمان کامل است و هم طبق ساعت بیولوژیک بدن عمل کرده ایم.قبول کنید اینکه مردم عادت کرده اند تا نیمه شب بیدار بمانند و صبح تا لنگه ظهر بخوابند عادت غلطی است و ساعت بیولوژیک بدن نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
5
برای درک بهتر یک مطلب، بهتر است تعاریف کاملا قابل درک باشند مثلا اگر بگوئیم ساعت معینی از خواب روی درک تاثیر میگذاردیعنی چی برای مثال اگربا روش قدیم درک دانش اموز 70 درصد بود و حالا چندمیشود؟ 85یا 90یا95 درصد؟یعنی چند درصد تاثیر مثبت روی درک بهتر صورت میگیرد یعنی تعریف یک شاخص برای ارزیابی
در این مقاله من اصلا شاخصی جهت مقایسه ندیدم و خواننده های گرامی هم بر اساس مشکلات روزمره خود یا موافق بودند یا مخالف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
5
اگر یک جستجویی در اینترنت بکنید می بینید به عنوان مثال در امریکا و آلمان هم مدارس حدود ساعت 8 شروع به کار می کنند، فکر نکنم استدلال شما برای شروع مدارس در ساعت 9 الی 9:30 چندان مستدل باشه چون اگر بود کشورهای پیشرفته دنیا تا حالا اجراش کرده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
شما وقتی می خوای الگو برداری کنی، می گردی دنبال بهترین نظام های آموزشی که در حال حاضر فنلاند، سوئیس و بلژیک بالاترین امتیازات رو در این مورد دارند. ساعت شروع مدارس هم از 8:30 تا 9:45 متغیر هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
2
7
کارمندان با مشکل مواجه می شوند مگر اینکه ساعت کاری آنها نیز عقب بیافتد که در آنصورت با مشکل ترافیک و دیر شدن ساعت تعطیلی مدارس به ویژه مدارسی که دو شیفت هستند روبرو خواهیم شد . باید منطقی بود و از روی امیال شخصی یا تنبلی نظر ندهیم .
رضا گيلاني
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
5
راهكارهاي شما در ايران شدني نيست ...
احساني
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
9
اولين دليلي كه به عنوان ساعت بيولوژيك آورديد نشان مي دهد چقدر مطلب شما غير دقيق و غير علمي است.
چيزي كه پژوهشها نشان مي دهند اين است كه معمولا مردم ساعت 23 مي خوابند ولي هيچ وقت نگفته اند كه اين مطلوب است!!!


اينكه الان همه ساعت 23 و 24 مي خوابند، فقط دليلش اين است كه تلويزيون ها تا نيمه شب برنامه دارند. و دلايل مختلفي سبك زندگي هاي ما را ناسالم كرده اند.
بهتر است به آن دلايل بپردازيد و مردم و مخاطبين را به زود خوابيدن و سحرخيزي تشويق كنيد.
همه ي آدمهاي موفق در طول تاريخ شبها زود خوابيده اند و صبحها هم سحرخيز بوده اند.

كسي اگر با الگوي طبيعت سازگار شود، و شب زود بخوابد و صبح زود بيدار شود، حتما از نظر سلامتي و موفقيت تجربه خوبي در زندگي خواهد داشت.
پریسا
Germany
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
9
1- لطفا مستندات بند 4 رو بر مبنای مقالات Pubmed بیان بفرمایید.
2- ساعت بیولوژیک بدن کاملا بر اساس عادتی که براش به وجود میارین، قابل تنظیمه. همون طور که قطعا خیلی ها مشاهده کردن که صبح روز تعطیل هم مثل روزهای عادی بیدار میشن. اگر هر شب هم زود بخوابن، صبح ها زود بیدار میشن و مشکلی پیش نمیاد. من فکر می کن این کار راحت تر از تغییر کل نظام کشور، اعم از نظام آموزشی و ادارات و غیره است برای اجرای پیشنهاد شما!
3- واقعا نمازخونه به نظر شما محل استراحته؟!! من دیگه حرفی ندارم :| وقتی میگن ایران جاییه که مسجدش محل خوابیدنه، دانشگاه محل کار سیاسی و ال و بل، واقعا راسته و جالب اینکه رسانه ها هم که ادعای کار فرهنگی دارن، کاملا پشت این قضیه وایستادن و تایید می کنن که بله بله، برین تو مساجد و نمازخونه ها بخوابین!! درستش اصلا همینه!!
4- شما مثل اینکه تا حالا مدرسه تشریف نبردین و بچه ی مدرسه ای هم نداشتین. وگرنه می دونستین نگهداری مثلا 100 تا بچه ای که ساعت 7 اومدن، ولی کلاساشون ساعت 9 شروع میشه، اصلا ساده نیست. یه بار معلمای مدرسه ی ما تحصن کرده بودن، هیچ کس نیومد سر کلاس، ما بچه ها تو حیاط مدرسه همه مون ساعت آخر سردرد گرفته بودیم و موافق اون شرایط نبودیم. اون وقت شما میگین 100 تا 200 تا بچه رو ول کنین تو مدرسه تا وقتی زنگ کلاس بشه!!
پریسا
Germany
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
5
5- همین شما، اگر تو اون مدرسه، تو اون ساعت اتفاقی برای بچه ها بیفته، قطعا باز میاین میگین که خب معلم ها باید برای اون دو ساعت برنامه ای برای بچه ها بچینن که این رفتارها پیش نیاد!! یعنی عملا باز فردا میاین راهکار می دین که خب اون دو ساعتو برای بچه ها یه کلاسی بذارن تا بچه ها به هم نپرن!!
ناشناس
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
1
چند ایراد اساسی به پیشنهاد باز شدن مدرسه از ۷:۳۰ وارد هست. ابتدا اینکه طبق پیش فرض اولویت با بچه ها هست. درحالیکه فرزندان کارمندان مجبور هستند بخاطر حال والدین زودتر بیدار شوند و به مدرسه بروند و این ناقض فرض اولیه می باشد.
ثانیا با این کار تبیض بین بچه های کارمند و غیرکارمند ایجاد شده و بچه ها ساعت بیشتر باید در مدرسه بمانند.

پیشنهاد: آغاز به کار مدرسه از ۹. وزارت کار باید برای تسهیل وضعیت کارمندان که دارای فرزند خردسال مدرسه ای ِ بازه زمانه کاری را منعطف کند. در واقع کارمند برای رفاه حال فرزند کمی دیرتر به سر کار رفته و دیرتر هم از سرکار برگردد.
ناشناس
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
چند ایراد اساسی به پیشنهاد باز شدن مدرسه از ۷:۳۰ وارد هست. ابتدا اینکه طبق پیش فرض اولویت با بچه ها هست. درحالیکه فرزندان کارمندان مجبور هستند بخاطر حال والدین زودتر بیدار شوند و به مدرسه بروند و این ناقض فرض اولیه می باشد.
ثانیا با این کار تبیض بین بچه های کارمند و غیرکارمند ایجاد شده و بچه ها ساعت بیشتر باید در مدرسه بمانند.

پیشنهاد: آغاز به کار مدرسه از ۹. وزارت کار باید برای تسهیل وضعیت کارمندان که دارای فرزند خردسال مدرسه ای ِ بازه زمانه کاری را منعطف کند. در واقع کارمند برای رفاه حال فرزند کمی دیرتر به سر کار رفته و دیرتر هم از سرکار برگردد.
پاسخ ها
پریسا
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
اون وقت ارباب رجوع چیکار کنه؟ از کجا بدونه این مادر یا پدر محترم چه ساعتی قراره تشریف بیارن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
4
بچه من كلاس اوله مجبوره به زور ساعت شيش و نيم صبح بيدار شده واقعا هر روز صبح عذاب ميكشه و من شرمنده ميشم خيلي سخته براش و باعث نگراني شده . مسئولين بايد اين مورد رو مخصوصا در شهرهاي بزرگ بررسي كنند و راهكار مناسب پيدا كنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
عادتش بدی به جای نشستن پای ماهواره و بازی با گوشی تا ساعت 12 یا 1 ، ساعت 10 بخوابه مشکل خودت و بچه ت با هم حل میشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
زوتر بخوابه! یعنی چه که خانواده ها ، تازه نصف شب از میمهمانی شبانه بیاد. ایرانیها (اکثریت) آدمهای تن پرور هستند ، آقا یا خانم که از اداره می آید، بمب انرژی است و تازه هوس باشگاه و استخر و ... به سرش می زنه!!!! معلومه که در اداره کار نمی کنه!
با این وضع به هیچ کجا نمی رسیم! این خانه از پای بست ویرانه! اصولا کشورهای جهان سوم همینطورند
حق شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
3
به نظر بنده همانطور که براي براي تحصيل مقطع تعيين شده است براي شروع کلاس نيز به اين شکل عمل شود يعني مقطع ابتدايي ديرتر از مقطع راهنمايي و مقطع راهنمايي ديرتر از مقطع دبيرستان و دانشگاه. به اين ترتيب دانش آموز مرحله به مرحله زودتر بيدار شدن را تجربه خواهد کرد. با تشکر از سايت عصرايران
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
آقای پروفسور!!!!!!!
تنها چاره کار زودخوابیدنه! و علاج کار والدین هستند! چرا که آنها الگو هستند. چرا باید شبها دیر خوابید؟!
نبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
3
یکی از دلایلی که میتونه به روند آزادسازی ترافیک کمک کنه و دانش آموزان و کارمندان سر ساعت به محل کار یا کلاس درس برسند ، راع اندازی مجدد سرویسهای اداره جات میباشد ، بنده در مرکزی کار میکنم که دورتا دور آن مراکز اداری و بیمارستانی است و تنها در محل کار بنده حدود ششصد ماشین که صبحها تک سرنشین میباشد وارد عرصه ترافیک شده و باعث به هم خوردن نظم و انظباط میشود ، اگر دولت مردان مجدد به راه اندازی سرویسهای ادارات کنند مطمین باشید درصد بسیار بالایی از این معضل دیر رفتن و خستگی و ترافیک حل خواهد شد.
ه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
2
4
با سلام
دوستانی که ایراد می گیرن درخصوص مادران شاغل که چطور فرزندشون زودتر بره مدرسه چرا بخشنامه دولت رو نمیگن که به مادران اجازه داده شده بدون کسر شدن از مرخصی یک ساعت و ربع دیرتر سرکار باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
دوست عزیز میشه بفرمایید شماره مصوبه مورد نظر شما چنده؟ من کارمند دولتم غیر از دو سال اول زندگی فرزندانم حتی یک دقیقه هم مجوز دیرتر امدن و زودتر رفتن را نداشته ام هم من هم سایر کارمندان دولت که می شناسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
3
لطفا طرح ساماندهی تعطیلات و اجرایی شدن تعطیلی دو روز در هفته رو هم بررسی کنید متاسفانه این طرح خیلی وقته مسکوت مونده مشهد با وجود اینکه یک کلانشهره ولی همچنان یک روز هفته تعطیله و مشکلات زیادی مثل آلودگی هوا برای مردم بخصوص بیماران تنفسی ایجاد کرده
ز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
3
اول باید تعطیلات دو. روز در هفته رو سامان داد نه اینکه من و همسرم کارمندیم ولی دخترم که ابتدایی هست. رو باید پنج شنبه تنها بذاریم تو خونه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
چرا باید پنجشنبه مدارس تعطیل باشد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
5
چه جالب دیرتر بروند زودتر هم تعطیل بشوند، میشه بفرمایید این الگو در چند کشور دنیا موفق بوده؟
اگر هم دیرتر بروند دیرتر تعطیل شوند هزینه حقوق اضافه کارمندان مدارس که دو ساعت بیشتر باید کار کنند یا در محیط مدرسه باشند بر عهده کیست؟
نفرمایید دولت، چون دولت در حد حقوق کارمندان هم توان مالی ندارد چه برسد به بار مالی اضافه مدارس، اولیا هم که تمام مخارج مدرسه می پردازند اگر بخواهند این هم بپردازند از کجا بیاورند؟
این همه کشور های پیشرفته چرا از این کشورها الگو برداری نمی کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
5
بچه ها همه از مدرسه فراری اند قطعا راه فراری برای اون 2 ساعتی که اجباری نیست و صرفاً به دلیل مشغله والدین باید در مدرسه باشند، پیدا می کنند و ممکن است باعث مشکلاتی برای خود و خانواده شان شوند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
میشه معلمین زحمت کش ورزش رو پای کار کشید تا تو این دو ساعت ورزش مدارس کمی حرفه ای تر بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
6
12
چی شده؟ بچت دیر رسیده مدرسه مدیر مدرسه احضارت کرده، حالا اومدی کل نظام آموزشی تغییر بدی؟ عزیزم شب بچت زود بخوابون خودت هم زودتر برو خونه تو فضای مجازی کمتر سرک بکش، زودتر بخواب بچت به موقع بیدار میشه، دیگه از این مقالات نمیاد تو سرت،
البته میدونم اینو انتشار نمیدی ولی خدایی خودت استفاده کن برا زندگیت خوبه
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
باز هم این بحث فقط از رسانه ای مثل عصر ایران بر می اومد
حیف که تو این مملکت شما یه دونه اید
یا حداقل من نمونه ی دیگه ای از این دست سراغ ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
خواباندن کودکان دبستانی چالشی بزرگ برای خانواده است از طرفی معمولا اغلب پدران ساعت هشت شب منزل هستند قرار گرفتن در جمع خانواده ولذت بردن از حضور پدر بخصوص برای دختران در زمانی که انها را مجبور به خوابیدن راس ساعت نه الی ده شب هستند شاید بتوان گفت منافات با تمام معیارهای داشتن یک خانواده شاد وسالم دارد
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
3
کلا مدرسه ها را به تنبلخانه تبدیل کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
3
1
دست بردارید از تنبل کردن بچه ها. حجم بالای مطالب درسی فقط یه افسانه است. ومربوط به دهه ی شصت وهفتاد واوایل دهه ی هشتاد بود. الان سالهاست کتابای درسی به شدت آبکی شدن. قرار نیست که بچه ها وقتشون رو توی فضای مجازی بگذرونند. وتا دیر وقت بیدارباشن که صبح نتونند بیدارشن. اگر بچه علاقه به وقت گذاشتن روی دروسش نداره خب نفرستیدش مدرسه. بره تو بازار یه حرفه یادبگیره و مشغول کارشه. ولی کسی که میاد مدرسه یعنی قراره علم ودانش یادبگیره. درضمن هی از فلاند ونروژ مایه نگذارید. ما کشوری هستیم که دانشمندان بزرگی در طول تاریخمون داشتیم. از فارابی و ابن سینا و ملاصدرا بگیر تا خیام ودکتر حسابی و صدها نمونه ی مشابهش. جایگاهی که توی المپیادجهانی داریم هم نشون می ده به مراتب بهتر از نروژ هستیم. فریب اون رده بندی الکی نظامهای آموزشی رو نباید خورد. نظام اموزشی درست مال امریکا وچین وروسیه است که ابرقدرتهای جهان هستن وتوی هر زمینه ای مدالهای جهانی رو می گیرن. نروز وفلاند هیچ آش دهن سوزی نیستن که دنبال کپی ازشون هستید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
1
در خصوص بحث ساعت بیولوژیک بدن اگر دقت کنید همه دیدیم که چرخه خواب اغلب بچه ها در دوران تعطیلی تابستان از این رو به آن رو میشود تاجایی که بعضی شان ساعت 2 بامدان نهار میخورند و در طرح پیشنهادی شما مشکلی که رخ میدهد این است که وقتی بچه ها دیرتر بیدار میشوند در این حالت شب ها هم به همان نسبت دیرتر میخوابند مثلا از این به بعد بجای ساعت 23 یا 24 ساعت 3 بامداد می خوابند و باز هم ساعت 9 خواب آلود و کسل خواهند بود
بهتر این است که این موضوع در قالب یک پروژه تحقیقاتی روی گروه های آزمایشی در محیط های مختلف کشور خودمان تست شود تا نقاط ضعف و قوت آن دیده شود
ناشناس
United States of America
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
لطفا لینک تحقیقات مربوطه رو منتشر کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
واقعا دمتون گرم كه يكي پيگير وضع بچه هاي اين مملكت هست
ولي بعيد ميدونم اتفاقي بيفته
ناشناس
Germany
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
علاوه بر تمامی اینها دولت همه ساله اول فروردین و اول پاییز نیز ساعتهای بیولوژیک را با عقب و جلو کشیدن ساعت بهم میریزند که این نیز مزید بر علت شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
در مدارس فنلاند دانش اموزان کم سن تر ، ساعات کمتری را در مدرسه می گذرانند. دوشنبه ها 3 ساعت ، سه شنبه ها 4 ساعت وهر روز فرق میکند اما جمعا هفته ای 20ساعت را سرکلاس می گذرانند .

وجالب است بدانید که ساعات نهار هم جزء همین 3 تا 4 ساعت است .
متاسفانه در کشور ما مدارس مختلف با ساعات درسی متفاوت داریم .ولی حداقل آن چیزی است که مدارس دولتی دارند( 25 تا 30 ساعت ) و افتخار مدارس خاص و غیر دولتی اضافه کردن به ساعات درسی است ( تا 38 یا 42 ساعت ). حالا به این ها کلاس های خارج از مدرسه را هم اضافه کنید.این مدارس هدف اصلی شان کسب در آمد و خانواده نا آگاه نیز آلت دست آنان.واقعا بچه ها از کودکی و نوجوان شان لذت می برند.
ناشناس
Germany
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
4
عباس اقای محترم که میغرمایید در اسلام توصیه به سحرخیزی شده متعلق به زمانی بود که برق نبود و بعد از غروب افتاب همه مردم مانند مرغ میخوابیدند اما در زمان ما مرغها نیز با امدن برق دیگر غروب نمیخوابند پس مگر اینکه بچه سحر خیس بشود تا سحرخیز بشود
رضا از سیرجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
2
با سلام
ضمن تشکر از این پیشنهاد به جا -شایسته و دارای اثر بخشی خوب برای آینده سازان این مملکت
پسر من کلاس اول است باورتان می شود تا این بچه را صبح از خواب بیدار می کنیم و به مدرسه می فرستیم چه عذابی را همراه او ما والدین می کشیم تازه چه شب زود بخوابد و چه دیر آنچنان فرقی برایش نمی کند و با چشای پرخواب هر روز ناشتا می رود و باید حتما نیم ساعت از بیدارشدندش بگذرد تا بتواند صبحانه بخورد مطمئن هستم اکثر والدین هم وضعیتی مشابه من دارندو خواهشاً نظر واقعی خود ا اعلام فرمائید
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
3
بی زحمت منابع این یافته ها رو ذکر کنید. چرا که کل مطلب و پیشنهاد شما برپایه این یافته هاست. حداقل یکی دو موردش رو. تا بدونیم مراکز معتبر دانشگاهی که میگید دقیقا کجاهان.
مسیحا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
0
با سلام.بنده هم موافق تغییر ساعت و کم کردن حجم مطالب و ساعات درسی هستم .من کسی و میشناسم که تهران سرکارش هست خرمدشت کرج خونه داره صبح ساعت 4 بچه رو بیدار میکنه میاره با خودش .مطالب درس هم واقعا افتضاح هست موقعی که زبان انگلیسی و شروع میکنن که عربی و شروع میکنن من نمیگن عربی نخونن اما خداوکیلی دوتا زبان حوندن اونم با اون سختی زبان عربی کسی میتونه انگلیسی یاد بگیره .بعدش هم اون تلفظ هایی که یاد میدن کاملا متفاوت است با واقعیت زبان انگلیسی .یا ریاضی هر درسی و بگیم مشکل داره دانش اموز باید 9 تا 13 در درسه باشه اونم دوره ی ابتدایی که مهمترین دوره شخصیت سازی بچه است باید کار گروهی و اجتماعی بودن و یاد بگیره بعدش در دوره های بعدی به صورت یه دوره مطالب عمومی و دبریستان به صورت تخصصی مطالب گنجانده شود.
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
عصر ایران بحث خیلی مهم،علمی و جدی در مورد مدارس ابتدایی شروع کردین انشاالله که مسئولین وزارت آموزش و پرورش در این مورد تامل کرده و اقدام مناسبی را در این خصوص انجام دهند،حالا نه ساعت 7 و نه ساعت 9 ، اینجانب معتقدم که شروع کلاس درس ، ساعت 8 صبح برای بچه های ابتدایی مناسب باشد. امروزه شرایط زندگی با گذشته فرق کرده و همه ما قبول داریم که بچه های شهر نشین و آپارتمانی ما کمتر بازی میکنند و دیرتر میخوابند،حال گناه این بچه ها چیست که بنا به ضرورت کاری ما آنها را تا قبل از ساعت 7 صبح بیدار کنیم؟
ناشناس
United States of America
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
مشخصه مطلبی که زدید کار کارشناسی نیست و چون خودتون دوست داشتید صبحها دیرتر از خواب بیدار بشید پس به فکرتون رسیده دیر بلند شدن خوبه، این ساعت بیولوژیک رو که میفرمایید طراحی شده کی طراحی کرده؟!! مطالب رو طوری عنوان نکنید که بقیه رو نفهم فرض کنید و خودتون رو علامه دهر!
اینکه بچه ها دیر میخوابن و نمیتونن صبح زود بلند بشن مشکل از پدر و مادرها و بچه هاست نه نظام آموزشی، بچه باید 8 - 9 شب بخوابه تا ساعت 11 12 شب که میرسه کاملا در خواب عمیق فرو روفته باشه تنها اون زمانه که هورمون رشد ترشح میشه ، این مطالبی که شما عنوان کردید که ضد و نقیض هم هست و دوستان تو کامنت های قبلی گوشزد کردند، فقط به کوتاه شدن و کندذهن شدن بچه های آینده ایران منجر میشه، انتظار میره قبل از اینکه هر مطلبی در این سطح کلان بزنید قبلش کاملا مطالعه کارشناسی بکنید، البته مطالعه هم نمیخواد، شما برای پیشرفت علمی قبله تون رو آلمان قرار بدید دیگه نیازی به این همه فکر و کار کاشناسی هم ندارید
حسن
United States of America
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
2
0
به نظر من ساعات کار اداری در ایران نیز مشکل دارد. مدارس و ادارات باید ساعت 8:30 آغاز به کار کنند. در عصر جدی نباید انتظار داشت که همانند قدیم آدمها راس 9 شب تو رختخواب باشن!

یادم هست سال 84 آقای احمدی نژاد برای اولین بار ساعتها رو جلو نکشید و من کلاس اول دبیرستان بودم. من و تموم دوستانم در اون مقطع بعنوان دانش آموز نوجوان از ساعت شروع مدارس کاملا راضی بودیم (کلاسها 7:30 شروع میشد که به عبارتی 8:30 رایج بود).

به نظر شخصی خودم، خواب 6 تا 8 صبح سوای از مابقی ساعات روزانه است. تنها زمانی که دانشگاه میرفتم ساعت بیولوژیکی بدن من رعایت شد. وضعیت دوران مدرسه که اظهر من الشمس است؛ الان هم که کارمندم ساعت کاری 7 صبح برای خودم و همکاران معضلی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
فکر کنم خوتان باید ساعت 9 بروید و برنامه مدرسه با شما تداخل می کند که دم از بژوهش های علمی بی سند می زنید . مدارس ما اینقدر مشکل دارند از جمله مکان مدرسه ، سواد و تخصص و وجدان کاری معلم، تعدادبچه ها در کلاس، وجود مدارس غیر انتفاعی و تعداد کادر آموزشی که این مورد گرچه با نظر شما مخالف هستم اگر درست هم باشد دردی را دوا نمی کندو ففط هزینه خانوادها را زیاد و هرج و مرج بشتری را بوجود می آورد و عملا غیر ممکن است.
صمیمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
پسر من هشت سالش و همیشه اول صبح که بیدارش میکنیم برای مدرسه میگه بابا من که کل روز بیکارم چرا باید ساعت شش بیدار بشم برم مدزسه ؟
فقط میگم قانون
هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
3
با این استدلال شما بچه های کارمندان آدم نیستند که مثل دیگران بیشتر بخوابند
ناه اشتغال مادر را به پای بچه میدانید
این چه متن غیر کارشناسی و از سر دلی است؟
بهترین زمان بیدار شدن انسان حداکثر تا نیم ساعت بعد از طلو آفتاب است
نه لنگه ظهر
در شهری چون مشهد گاها اذان ظهر ساعت 11 ظهر میشود ار بچه ایی تا 8بخوابد یعنی تا لنگ ظهر خوابیده
ناشناس
Sweden
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
اگر قرار به برگزاری ساعات کلاس درسی از نُه باشد در حالیکه دانش اموزان از هفت الی نُه میتوانند به مدرسه بروند این وسط تنها زحمت معلمین و مربیان مدرسه بیشتر میشودو به استرس بیشتر بین انها می انجامد!ایا اینکه انها صرفا چون بزرگسال هستند باید کمتر بخوابند درست است؟من بزرگسال همین الان اگر کمتر از نُه ساعت بخوابم دچار سردرد و گیجی میشوم!البته همه یکسان نیستند ولی راحتی دانش اموزان منجر به نارضایتی معلمان میشود!
ناشناس
Sweden
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
2
نباید بچه ها را به تنبلی و خواب در ساعات پایانی شب عادت داد! در اروپا بچه ها( تا سیزده سالگی) ساعت نُه الی نُه و نیم میخوابند و جالب اینکه خود بزرگسالان هم(به دلایل اقلیمی) شام را زود میل میکنند و بالطبع انها هم ساعت ده تا ده و نیم میخوابند ونه بیشتر! با داشتن اقلیمی گرم و خشک در اکثر نقاط کشورما حالا این هم یک ساعت آنورتر باشد! بزرگسال از یازده به آنور نباید بیدارباشد و کودک هم (تا سیزده چهارده سالگی) ماکزیمم تا ده می تواند بیدار باشد! تنبلی نکن بچه ها را هم تنبل بار نیاور!
reza
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
1
سایت عصر ایران از نقد و بررسی های شما در مورد مسائل آموزش و پرورش واقعا ممنونم. ولی دوستان عزیزم مشکل مدارس ما اصلا بحث این نیست که یه ساعت دیر تر شروع شوند اگه حتی یک ساعت هم دیرتر شروع شوند باز بچه ها تو مدارس خسته و کسل هستند. مشکل اصلی مدارس ما نبود تنوع کامل در مدارس هست. برخی از مدارس ما اصلا فضای استاندارد ندارند چه برسه به اینکه امکانات داشته باشند. دانش آموزی که یک و نیم ساعت در درس عربی در کلاس حضور می یابد و با انواع و اقسام تمرینات پرحجم و کسل کننده رو به رو می شود یا کلاس هایی که تعداد آنها به 40 نفر می رسد انتظار داریم دانش آموز با روحیه باشد. عزیزان مشکل جاهای دیگر هست نه زود رفتن یا دیر رفتن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
3
حرفهای دل من را میزنی. منم تمام دوران تحصیل ناراحت بودم، الان هم که فرزند مدرسه ای دارم برای صبح ببدار شدن زجر میکشم، همیشه فکر میکردم که من مورد دارم، ولی تازه فهمیوم که این مشکل خیلی هاست، خیلی ها هم راحت هستند، چرا سالت شروع کلاسها را به عهده مدیران خود مدارس نمیگذارند؟ یهسری از مدارس یاعت ۹ یا ۱۰ شروع به کار کنند و یه سری هم ۷ صبح. هر کسی بنا بر سرایط خودش فرزندش را در مدرسه مورد نیاز خودش ثبت نام کند
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
5
در قران شب مایه آرامش ارامش بیان شده درضمن در مصرف انرژی صرفه جویی چشمگیری صورت میپزیرد
حیدرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
6
ماایرانیهااگر بدانیم قراراست صبح ساعت 9 برویم مدرسه یا محل کار و اداره،شب قبلش قطعا تا ساعت یک و دو بیداریم.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
0
طرح 2ساعت برای اغاز کلاس فوق العاده است بنوعی باعث پخش شدن ترافیک صبحگاهی هم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
4
کاملا با دیر رفتن بچه ها به مدرسه مخالفم هر چی بیشتر میگذره نسلای جدید تن پرور تر و زیاده طلب تر میشن. آخر و عاقبتشم میشه یه مشت جوون که شب تا ساعت سه و چار صب تو اینترنت میچرخن و مهمترین کاری که انجام میدن اینه که به هم تیکه بندازنو و فحش بدن لایک و دیسلایک به هم تحویل بدن
یه عده دیگه شونم زندگیشون شده دابسمش و پسرایی که روسری و چادر به سر میکنن و نمایش میدن و خوشحال از اینکه کلی لایک گرفتن
اصلا همه چی برعکس شده اکثرا روزا خوابن و شبا بیدار. اکثر کسایی که شغل آزاد دارن به زور ساعت ده صب میرن سرکار . کارمندای دولتی هم که مجبورن زود برن سرکار با یه جسم خسته و بی تمرکز سر کار حاضر میشن
یکی از علل عدم پیشرفت کشورما همین عادت زود بیدار نشدنه که اگه از کوچیکی عادت بشه دیگه نمیشه درستش کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
2
همه جای دنیا ساعت 9 ساعت شروع کار ومدارس است و نتیجه آن پشرفت آن کشورها بوده
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
2
کاش عصرایران در مورد این مسائل دقیقتر نظر میداد. چنددرصد مدارس دو شیفت داریم؟ چنددرصد والدین کارمند هستنپ؟ و اصولا این کشورهای پیشرفته که مثال زدید مشکل تفاوت ساعت بچه ها با والدین رو چطور حل کردند؟ چه زیرساختهایی لازمه برای انجام این کار؟ چه تأثیری روی ترافیک داره؟

و در نهایت اینکه تعدادی از بچه ها زودتر بیان مدرسه و تعدادی دیرتر حس تبعیض در بین بچه ها ایجاد نمیکنه؟ اونهایی که زودتر میان بعد حس تنفر دارن نسبت به بچه هایی که میتونن بیشتر بخوابن؟ بچه هایی که صبح زود میان دوساعت بیشتر در مدرسه هستند، این خسته کننده نیست؟ بهره وری ساعات پایانی کاهش پیدا نمیکنه!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
2
1
حالا همه شدن زن و شوهر کارمند!
ما چه گناهی داریم که تاوان شماها رو بدیم؛بخاطر اینکه شماها میخواید زیاد پول دربیارید ما هم باید۶صبح پاشیم؛خب هر کی ناراضیه به خانومش بگه نره سرکار ،بمون بچه رو تا ۹نگهداری کنه
ناشناس
United States of America
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
1
قابل تقديره كه عصر ايران به مسائل آموزشي توجه داره نكته اي كه خواستم بگم اينه كه اگه امكان داشته باشيد با مسئولين امر نيز مصاحبه داشته باشيد
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
تنها چاره کار؛ بحثِ استعداد یابی در اوایل شش سالگی هست. دلیلی ندارد برای بچه ای که به درس خوندن علاقه ندارد، مجبور کنیم که درس بخواند! این همه معلم و مدرسه و کارمند برای چه؟
امین طاها
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
با سلام کاش عصر ایران که این پیشنهاد را مطرح کرد از نظر علمی . نیر تحقیقی را با نظر کارشنایان مرتبط با ذکر مورد به خصوص بهترین زمان آمادگی حافظه برای یادگیری و همچنین مقایسه با کشورهای پیشرفته را نیر چاپ می کرد باتشکر
علی
Germany
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
2
طبق تحقیقات اخیر، بهترین زمان به خواب رفتن کودکان، 7 تا 8 شب است.....

نمی دونم طبق کدام منبع اصرار دارید که بچه ها باید تا نیمه شب بیدار باشند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
1
2
طرح و ایده بسیار عالی هست.ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه هست.با تغییرات مثبت قدم به سوی تعالی برداریم، این یکی از قدمهای رو به جلو برای رفع مشکل آموزش هست.خواهش میکنم از مسئولین به جای مقاومت با تغییرات سازنده اول یک تعداد از مدارس رو به صورت پایلوت مجری این طرح کنن، بعد نتایج رو بررسی کنن و اگر قانع شدن در سطح وسیعتری از کشور اجرا کنن.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
1
الان نیمی از بچه ها والدینشان کارمند هستن که توسط اونا به مدرسه میرن چطور میشه بچه ایی که 2 ساعت زودتر اومده مدرسه با اونی که 9/5 اومده یکطور رفتار کرد خودتون هم میدونید با شرایط فعلی جامعه این کار نشد است چرا وقت خودتون و مخاطبان را با این مطالب بلا استفاده هدر میدهید در باره نقدهای که بهتون شده پاسختون مسخره است مثلا یکی 7/30 بیاد یکی 9/30 تکلیف معلمان بیچاره چی میشه تکلیف ناهارشون چی میشه تعدادی زیادی از مدارس دوشیفته هستن اوا باید به روال سابق بروند بنظرتون این هرج و مرج نیست مثلا سرویسهای مدرسه دو نوبت بچه ها را برسونن ایا ترافیک بیشتر نمیشه چرا لقمه را می پیچید دور سرتون اولا ساعت درسی باید کم بشه مطالب غیر ضرور حذف بشن بچه عادت کنن زودتر بخوابن ساعت اول را اختصاص بدن به ورزش و بازی و صرف صبحانه که با خودشون بیارن مدرسه چیزی که بچه ها از اون غافل هستن این بهترین کار است خلاص
دانشجوي دكتراي علوم سياسي
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
1
0
مي توان اين طرح را به اين گونه پياده سازي كرد. در نقاطي كه دو مدرسه در مجاورت هم قرار دارند، يكي از آنها شروع به كارش ساعت 7 و نيم باشم و ديگري 9. تا خانواده ها به مقتضاي وضعيت شان توان تصميم گيري داشته باشند. اين نقطه استارت بعدها مي تواند با توجه به بازخودهايي كه دريافت مي كند ،‌توسعه يايد يا متوقف شود.
پس نياز نيست همه مدارس يكپارچه ساعت 9 شروع كنند. مي توان موردي در مورد مدارسي كه مدرسه اي در مجاورتشان است شروع كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
2
به نظر بنده موضوع اصلی مدارس ایران کتاب های درسی هستند. جذابیت کلاس های مدارس ایران کمتر هستش و دانش اموزان رغبتی نشان نمیدهند و خسته میشوند
موضوعات ثانویه ساعات شروع کلاس میباشد و امثال این موضوع.
اول باید به جذاب نمودن درس و کتاب و کلاس و دروس پرداخت.
کشورهای پیشرفته بخاطر دیرتر شروع شدن کلاس نیس ک مدارس بهتری دارن
بلکه بخاطر جذاب بودن درس و کلاس هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
1
لطفا در پیشنهاد و تنظیم مطالب بیشتر تامل فرمایید تا موضوع آموزش و پرورش با ایده هایی به دور از اولویت و ناپخته لوث نشود. ...بهرحال از توجه و زحمات شما ممنونیم.
حمیدرضا مهربان
Germany
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
1
ادارات هم ساعت 9 باز بشند هیچ اتفاقی نمیفته! بهتر هم هست!
بنده مغازه دار هستم
ساعت 8 الی 8.5 درب مغازه م رو باز میکنم و تا ساعت 1.5 مغازه هستم ، اون به بعد باید برم بانک ولی بانک بسته س! چرا؟ چون ساعت 7 باز کردن که هیچ یک از مشتری ها نمیان! دو ساعت الافی اول صبح!
باقی ادارات هم همینطورن! در حرف ساعت 7.5 باز هستن! ولی 7.5 تا 8 یکی یکی کارمندا دارن میان و تاخیر تا نیم ساعت رو جایز میدونن!
8 الی 8.5 تازه میشینن پشت سیستم و حال و احوال با هم! دیدم که میگم! یه نیم ساعت کار خلق الله رو راه میندازن! بعد حوالی 9 تک تک غیبشون میزنه! آقایون کجان؟ چون صبح 7.5 اومدن رفتن صبحونه و چایی!!! برادر عزیز صبحونه که میتونیم بخوریم که!! چشم! بفرمایید! ساعت 9.5 دوباره کار میکنن تا 11.5 ،
خب! با این شرایط بهتر نیست ادارات هم 9 باز بشن که هم همپوشانی با کار آزاد داشته باشن ، کار آزادی که بخش بزرگی از جامعه رو تشکیل میدن و زمان کارشون 9 به بعده؟ و هم 2 ساعت اول صبح کارمندان دولتی که به بطالت میگذره رو تو خونه سر کنن!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
با سلام

در منابع اسلامی آموزش و تربیت یک فرد در سنین مختلف مشخص شده است:

تا هفت سال بازی و تفریح
هفت سال بعد آموزش و تربیت
و هفت سال بعد تربیت، آموزش و کار
و در سنین بعد انسان باید خود تصمیم گیری نماید...

انسان در شبانه روز:
هفت ساعت خواب
چهار ساعت کار
هشت ساعت با خانواده، فامیل و اجتماع
و باقی ساعات فردی و مطالعه و تفکر و عبادت


بنابر این یک سال پیش دبستانی، یعنی یک سال کودکان را از کودکی محروم کردن، به حد کافی کودکان امروزی کودکی نمی کنند و محدود و محصور آپارتمان و کادر محدود پنجره کوچک تلویزیون و موبایل و تبلت هستند!

دوران دبستان برای کودکان فراهم نمودن بستری هموار است برای دو مرحله بعدی و هفت سال دیگر.

انباشت مطالب و تکالیف این راه را ناهموار می سازد، نبوغ پیشرس، بر خلاف صورت گمراه کننده اش برای کودکان مفید نیست.
بنابر این ساعت زیاد و تکالیف بیشتر هرگز توصیه نمی شود.

حقوق کودک خیلی مهم است که در جوامع امروزی نادیده گرفته می شود و در عوض به حقوق حاشیه ای کودک توجه می شود که باعث ننور و لوس شدن کودکان می شود.

اولین حقوق کودک حق برخورداری از آغوش گرم مادر در خانواده است، آغوش گرم، غذای گرم و پاکیزگی و آراستگی کودکان است که متاسفانه فدای کار و اقتصاد مادر در بیرون می شود.

در خانواده یکی باید اشتغال داشته باشد و اصل بر اشتغال مرد و پدر در بیرون است.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
این که بچه ها 7 به مدرسه برن و تا 9 بیکار اونجا پرسه بزنن به نظرم کار جالبی نیست چون دوساعت بیکار بودن بچه ها در مدرسه میتونه عواقب اجتماعی سویی رو در پی داشته باشه .
اینه که میگن کودکان والد کارمند براشون مشکل پیش میاد درست ولی حداقل میتونن این طرح رو در مدارس روستایی اجرایی کنند که والدین کارمند نیستند.
در شهرستان ها خیلی از بچه ها از روستا به شهر میان
سالهاست مسئولان ما فکر نمی کنن یک نوجوان روستایی که میشه گفت متوسط بیست تا سی کیلومتر از شهر دوره چله زمستان چجوری خودشو ساعت 7و نیم به مدرسه برسونه؟
حداقل میتونن این طرح رو در مدارس شهرستانها که دانش آموز روستایی در اون مدارس تحصیل می کنن پیاده کنند که برای دانش آموزان روستایی مشکلی پیش نیاد.
رضا ب.
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
1
2
بر اساس تحقیقاتی که محققین دانشگاه روچستر به عمل آورده اند نوجوانانی که قبل از ساعت 8:30 صبح به مدرسه می روند در معرض خطر ابتلا به افسردگی و اضظراب در بزرگسالی هستند حتی اگر خواب شبانه خوبی هم داشته باشند.
ugd
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
1
سلام
كار كارخانه ها هفت صبح شروع مي شود و كار ادارات 5/7 صبح ، براي بچه هاي كه پدر و مادر كارمند دارند بخصوص مقطع ابتدايي بسيار سخت و نشدني است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
2
به نظر من باید کودکان ونوجوانان وحتی بزرگسالان باید ساعت خواب خود را تنظیم کنند چون در همان کشور های پیش رفته که میگید هیچ بچه ای رو بعد از ساعت 9-10 شب در خیابان ویادر خانه بیدار نمیبینید اصلا فروشگاهها و مغازه ها اکثرا تا 9 شب بازه همین فضای مجازی و تلویزیون و .... رو هم اونا دارن نه اینکه تو ایران بخصوص شهر های بزرگ بچه کوچک شیر خوره هم پا به پای بزرگ تر ها بیداره حالا مدرسه اگر یک ساعتم دیر تر باز بشه تاثیری تو ایران نداره تاوقتی مردم فرهنگ دیر خوابیدن رو به بهانه تفریح و دیدن تلویزیون اصلاح نکنن
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
من دخترم کلاس دوم ابتدائی هست هر روز ساعت 9 تا 9.30 میخوابه صبخ هم ساعت 6 الی 6.30 بیدار میشه ولی در به در دنبال تعطیلاته که صبح کمی دیر از خواب بیدار بشه هر روز هم وقتی از خواب بیدار میشه تاساعتی هنوز هوشیاری کامل نداره منم موافقم که برای مقاطع ابتدائی ساعت شروع کلاسها باید اصلاح بشه و خیلی هم راحته اگه مسئولان بخوان میتونن از کشورهائی که این کار رو در مدارسشون انجام دادن تحقیق و الگو برداری بکنن. در ضمن تو اکثر اداره ها هم حتی کارمندان هم عملا تا ساعت 9 ،9.30 هنوز به صورت رسمی کارشون رو شروع نکردن ،پس خوبه که حال بچه ها رو باید خوب درک کنیم تا از درس و مدرسه زده نشن.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
1
0
تا اونجا که بنده اطلاع دارم سایت شما از دو چیز حمایت کرد
یکی باز موندن مغازه ها بعد از ساعت 12
یکی دیر بیدار شدن بچه ها برای مدرسه
کاری با مغایرت با تعالیم اسلامی ندارم
ولی بقول یه بنده خدایی : همه چیز با یک نگاه شروع شد . . .
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
این پیشنهاد برای این مطرح نشده که در سطح شهر دیسکو و پارتی برگزار شود و همه به عشق و حالشان برسند که به یک نگاه و اینها می رسید!!

باز بودن مغازه ها بعد از 12 یک بحث اقتصادی است که مزایا و معایت خود را دارد که به نظر معایب آن از طریق بخشی از مزایای بدست آمده قابل جبران است (مسائلی نظیر امنیت و یا بزه های احتمالی).

دیر بیدار شدن بچه ها هم یک امر طبیعی است که در بسیاری از کشورها اجرا می شود و در جایی از تعالیم اسلامی هم دیده نشده که کودکانتان را 6 صبح بیدار کنید.

اگر هم انتقادی هست، صرفاً درخصوص سایر مشکلات و مسائلی است که اجرای این پیشنهاد به همراه خواهد داشت که بزرگترین آن، مشکل رفت و آمد کودکان، تکلیف کلاس های بعد از ظهر، تکلیف برهم خوردن زمان بندی ها و ... خواهد بود.
رضا
United States of America
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
3
تا میتونین پیشنهاد بدین چون حتما گوش می کنن.
تمام دنیا به این نتیجه رسیدن که دو روز تعطیلی در هفته بهره وری رو بالا میبره و خانواده رو مستحکم تر میکنه. ما با این که می بینیم در هر دو مورد با بحران مواجه شدیم، غیر از تهران، کل مملکت رو 6 روز میکشیم تو اداره ها و شرکت ها تا انگیزه ها و خلاقیت ها روکشته و نگذاریم که پدر و مادر همچنین بچه ها همدیگه رو ببینن. جمعه ها هم که همه تز خستگی فقط خوابن
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
1
3
با سلام.
پاسخ به شبهات به نظر بسیار غیرکارشناسانه و صرفاً از موضع دفاع از مقاله ی اصلی؛ به هر شکل و حالتی ارائه شده است.

در جامعه امروز که عملاً مرد و زن هر دو با هم کار می کنند و تازه آخر ماه کسری هم دارند، تعداد کودکانی که می بایست توسط والدین کارمند به مدرسه برده شود بسیار زیاد است و از قضا کودکان خوبختی که پدران و مادران بیکار و خانه دار دارند، در اقلیت قرار دارند. با این تفسیر، عملاً اکثریت کودکان باید از همان ساعات ابتدایی (که در مقاله ی اصلی در ذم و بد بودن آن مرثیه ها خوانده شده است)، به مدرسه بروند و گویی اینجا قاعده ی علمی و ساعت بیولوژیکی بدن و چه و چه لحاظ نمی شود و تنها عده ای محدود و معدود از کودکان خوشبخت، فقط شرایط به نفعشان خواهد شد.

اگر در اروپا، ساعات مدارس بدین ترتیب است، ساعات کار شاغلان نیز با آن هماهنگی کامل دارد. نمی شود یک وجه قضیه را به زعم خود درست نمود و دهها مشکل به مشکلات فعلی افزود و بعد هم ژست روشنفکری گرفت که ما برای نجات کودکان داریم زحمت می کشیم. چرا که همه می دانند که حتی با فرض اجرا شدن این طرح؛ بدون اصلاح سایر معایب آن و سرسری دیدن مشکلات و ارائه ی راهکارهای فوق دم دستی برای آن (مثل همین پاسخ های شاذ باز بودن مدارس از 7 و کلاس و رفع اشکال و گفتگو با معلمان و ...)، این طرح در همان ماه های اول شکست خورده و به خانه ی اول بازخواهیم گشت.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
2
4
سلام دست اندکارن عصر ایران عزیز :چه اصراری بر جا انداختن یک پیشنهاد کاملا" اشتباه دارید. ما باید نسل آینده را فعالتر از این که هستند بار بیاوریم نه نسل تنبل و تن پرور . به قول شاعر کار نیکو کردن از پر کردن است. با تشکر
۲ کشته بر اثر سقوط جرثقیل تاور کرین در کرمانشاه تله‌پورت کوانتومی چیست؟ لحظه به رگبار بستن مناره یک مسجد در حال اذان توسط نظامیان اسرائیلی - غزه (فیلم) یک زن دارای تابعیت ترکیه در دولت جدید سوریه سمت گرفت جزییات تکان‌ دهنده از مرگ یک زن در مرکز نگهداری از معلولان تشکر ترامپ از ایلان ماسک به خاطر کمک به پیروزی در انتخابات (فیلم) بازداشت 3 نفر به دلیل آلودگی ۱۷۰ هکتار زمین کشاورزی در لرستان آتش گرفتن چادر‌های آوارگان بر اثر بمباران غرب خان یونس در جنوب نوار غزه توسط اسرائیل (فیلم) تکذیب روایتی از دیدار پزشکیان و رهبری با موضوع حجاب پست معنا دار خبرگزاری آناتولی ترکیه : در 22 روز اتفاق افتاد، 2 رئیس و 2 وزیر! (عکس) عضو شورای عالی فضای مجازی: مسئله رفع فیلترینگ این هفته در شورای عالی فضای مجازی به نتیجه خواهد رسید (فیلم) نماینده گم‌شده کنگره در یک مرکز مراقبتی پیدا شد لحظه باورنکردنی شکار تمساح توسط کوسه در سواحل استرالیا (فیلم) ۶۷ کشته بر اثر سه ازدحام جمعیت در نیجریه حفظ منافع یا خروج کامل؟ سناریوهای روسیه در سوریه پس از اسد