۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۴۲۶۰
تعداد نظرات: ۱۴۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۴۲۶۰
انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۴

کافه گفت و گو / اگر حضور زنان در استادیوم های ورزشی آزاد شود...

متاسفانه الفاظ رکیک و واکنش های زننده در استادیوم ها در روی سکوی تماشاگران امری عادی شده و از طرف دیگر در داخل میدان هم شرایط چندان قابل پیش بینی نیست...
عصرایران - حضور زنان در ورزشگاه ها موضوعی است که هر از چندی مطرح می شود و از یک سو مسؤولان و رسانه ها در این رابطه مسائلی را مطرح می کنند و از سوی دیگر برخی میزبانی های ایران در عرصه بین المللی منوط به حضور بانوان در ورزشگاه ها شده است. عصر ایران نیز اصولاً حامی آزادی حضور زنان در ورزشگاه هاست اما مسأله ای که کمتر به آن پرداخته شده شرایط فرهنگی ورزشگاه ها است که در کافه امروز پیرامون آن صحبت می کنیم.

کافه گفت و گو / حضور زنان در ورزشگاه ها

احتمالا همه بر این نکته اذعان دارند که ورزشگاه ها در شرایط کنونی وضعیت مطلوبی از لحاظ اخلاقی و فرهنگی ندارند و متاسفانه الفاظ رکیک و واکنش های زننده در استادیوم ها در روی سکوی تماشاگران امری عادی شده و از طرف دیگر در داخل میدان هم شرایط چندان قابل پیش بینی نیست و اتفاقات زشت و نا خوشایند در مقاطعی رخ داده است. البته در همه ورزش ها ، اوضاع به این بدی هم نیست و بسیارند ورزش ها و سالن های ورزشی که تماشاگرانی با رفتارهای اصولی دارند.

در کافه امروز می خواهیم در این رابطه صحبت کنیم که اگر جز بانوان هستید با فرض مجاز شدن حضور بانوان در ورزشگاه ها در وضعیت کنونی به تماشای مسابقات خواهید رفت؟

دیدگاهتان درباره حضور دختر و همسرتان در ورزشگاه ها چیست؟

وضعیت فرهنگی ورزشگاه ها را چگونه می توان اصلاح کرد؟

تا ساعت 14 در رابطه با این موضوع تبادل نظر خواهیم کرد و نظرات شما منعکس خواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۱۰۲
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
24
230
آقا بحث اینه که بزارین خودشون واسه خودشون تصمیم بگیرن.عین مردها
این که آزاد بزاریم برن بعضیا فک می کنن یعنی به زور هلشون می دیم برن ورزشگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
حق انتخاب را به مردم بدهیم . نباید به جای مردم تصمیم گرفت . شاید خانمی دوست داشته باشد در همین فضای کنونی ورزشگاهها حضور یابد و به ناملایمات موجود اهمیتی ندهد .خیلی از ما الان هم صلاح نمیدانیم جا هایی برویم اما اختیار داشتن یک حق است برای انسان .
طارق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
من یه پیشنهاد دارم.برای شروع کار میتونه خوب باشه.به جای اینکه تیمی رو یه علت فحاشی و ...در بازی بعد از حضور تماشاگرانش محروم کنند ،اجازه بدن تو بازی بعد فقط بانوان طرفدار اون تیم وارد ورزشگاه بشن و ممنوعیت فقط برای مردان باشه.میشه خیلی سخت گیری هم کرد و برای دقایق کوتاه فحاشی هم همین کار رو کرد.اینطوری بازی ها هم بدون تماشاگر نمیشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
به نظرتون این فحاشی ها فقط توی ورزشگاه ها اتفاق می افته؟
فقط کافیه چند دقیقه تو خیابون های این شهر قدم بزنید
این آدم هایی که توی ورزشگاهها هستن همین ادم هایی هستند که توی شهر در رفت و امدن،از فضا که نیاوردنشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
15
191
به نظر من اگه به نسبت خوبی زنان و دختران در ورزشگاه باشند مثل سینما پارک مترو دانشگاه بیمارستان و ... فضای فرهنگی ورزشگاهها از ناهنجاریها پاکتر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
دقیقا. اصولا جایی که خانم ها هستند آقایون بیشتر مراقب واژه هایی که به کار می برند هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
24
138
'دیدگاهتان درباره حضور دختر و همسرتان در ورزشگاه ها چیست؟" نمیدونم تا کی مردایی که شاید قدرت درک و تمیزشون از یه زن هم سن و هم سطحشون پایینتره باید در مورد کارهایی که یه زن میتونه انجام بده یا جایی که میتونه بره و... نظرخواهی بشه
هیچ چیز در این دنیا به اندازه زن بودن تو این کشور بی در و پیکر سخت نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
منم با این که مردها خودشون رو بر زن ها تحمیل کنند موافق نیستم ولی این سوالی که پرسیده، بر مبنای واقعیت موجود هست که در جامعه ما جریان داره
مجد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
اینکه با نفرت راجع به اظهار نظر مردها صحبت می کنید ناشی از اعتقاد قبلی و فکر شما به تفکیک جنسیتی در حقوق اجتماعی می شود و متاسفانه نظر شما ناشی از دگم اندیشی فمنیستی است. به نظر من حقّ هر مرد و زنی هست که در شرایط مساوی نظرشون رو راجع به چیزی که مربوط به زنان/مردان هست، بگویند. و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
اقای مجد لطفا یه مثال بزنید که خانم ها در مورد رفتار آقایون پوشش اقایون باید و نباید زندگی آقایون ....حق اظهار نظر داشته باشن؟
مجد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
دوست عزیز (ناشناس|۱۳:۳۸)نقد من و منظور من دقیقاً متوجه همین مطلبی است که شما می فرمائید. در مبحث آزادی بیان مهم نیست که یک انسان مرد است یا زن و موضوع مربوط به یک زن است یا مرد. موضوع مهم است، پس بجای پرداختن به گوینده آیا بهتر و زیبنده تر نیست که به موضوع صحبت بپردازیم؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
16
140
اين حق زنان است . با حضور بانوان در ورزشگاهها ادب نيز دربين مردان بهتر و بيشتر رعايت خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
9
81
درهر صورت تفکیک جنسیتی و موانع ارتباطی در این مورد مشکلات دیگری به وجود میاره.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
11
104
باسلام
به نظر من هرجا خانمها حضور داشته اند وضعیت فرهنگی آن فضا بسیار بهتر از زمانی است که تنها مردان حضور دارند. حضور بانوان در استادیوم ها فضایی فراهم می کند که در آن جوانان روحیه خانم ها را رعایت می کنند و هم بخاطر حفظ شخصیت خودشان از رفتارهای پرخاشگرانه پرهیز میکنند. بنده شخصا با رفتن همسرم به استادیوم چه به صورت خانوادگی و چه تنها مشکلی ندارم...
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
10
83
بنظرم خضور زنان و دختران در وززشگاه ها باعث میشود تا میزان فحش هایی که در ورزشگاه داده میشود خیلی کم شود به این دلیل که وقتی ناموس خود ما در ورزشگاه باشد دیگر الفاظ رکیک نمیتوان داد من خودم ... موافق حضور زنان در ورزشگاه ها هستم
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
6
56
من برای دیدن فوتبال با اون وضع فجیع اخلاقی که در سکوها هست نمی رم ولی برای والیبال می رم چون فضای مناسبی در استادیوم های والیبال وجود داره که با فوتبال هزار برابر تفاوت داره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
7
97
همچین میگید الفاظ رکیک و حرفهای زشت و زننده ، که هرکی ندونه فکر می کنه تو جامعه ، تو خیابون ها ، تو مترو ، تو تاکسی ، تو اتوبوس همه دارند غزلیات حافظ و سعدی رو زمزمه می کنند ، فقط اونهایی که میرن استادویم بی ادب هستند ؛ نه خیر من اصلا قبول ندارم ، وضعیت فرهنگی ما تو جامعه روزمره مون نه تنها هیچ تفاوتی با استادیوم نداره بلکه بدتر هم هست ؛ پس لطفا این موضوع رو بهونه نکنید ...
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
60
اگر حضور زنان در استادیوم های ورزشی آزاد شود ، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد!
مگه نه اینکه زمانی ویدئو ممنوع بود ، مگه نه اینکه ماهواره ممنوعه! نهایتا یک یا دو بازی اتفاقات کمی میفته و بعد عادی میشه!
همین مردم تو جاهای شلوغ دیگه هم حضور پیدا میکنن که زن و مرد قاطی ن مگه اتفاقی میفته! استادیوم که دیگه بدتر از کنسرت نیس که! اونجا عادی پیش میره اینجا هم همینطور!
صمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
123
من تا به حال چند بار در یکی از کشورهای اروپایی ورزشگاه رفتم و اونجا شما یک صندلی مشخص خریداری می کنید و خودتون تصمیم می گیرید در کنارچه کسانی بنشینید ، کلا سه یا چهار بخش داره:
1- طرفدار پرشور 2- خانوادگی 3- جایگاه ویژه 4- اقتصادی
قسمتهای پشت دروازه میشه پرشور (با تخفیف بلیت)، خانوادگی هم با پرشورها فاصله داره (قیمتش بالاتره و امکانات بیشتری داره) و جایگاه ویژه هم خودمون تو ایران داریم ، نکته ی جالب اینجاست که شما صندلی مخصوص خریداری می کنید و بنابه هر بخشی که انتخاب کردید باید رفتار مناسب اون بخش داشته باشید مثلا کسی حق نداره تو قسمت خانوادگی شرب خمر بکنه و یا کلمات رکیک به کار ببره و ... در غیر اینصورت در هر قسمت برای تقریبا هر 100 یا 200 نفر یک پلیس (گارد) ورزشگاه هست که شما رو به بیرون هدایت می کنه.
به نظر من تنها آزاد شدن حضور بانوان کافی نیست و باید ورزشگاهها هم نظمی داشته باشن همینطور الله بختکی آزاد بشه مشکلاتی رو در پی خواهد داشت و باید قبلش صندلی ها شماره گذاری بشن و ورزشگاه تقسیم بندی بشه وگرنه خیلی زود بهانه دست دلواپسان میافته تا همه چیز رو به حالت قبل برگردانند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
تو اروپا حتي براي افراد با سوئ سابقه هم جايگاه خاص در نظر ميگيرن و از ديدن بازي محرومش نمي كنن ولي اينجا صورت سوال پاك ميشه چون جوابي براش نداريم
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1000000 لایک . کاملا درست و منطقی و عاقلانه و متمدنانه است البته باید فرهنگ سازی هم بسرعت انجام بشود از طریق صدا و سیما و جراید و بیلبوردها و ...
كورش-اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ديدگاه درستي است.در ابتدا مي توان خانواده ها را از ادارات دولتي و اصناف دعوت نمايند.و در مراحل بعد عموميت بيشتري پيدا كند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
11
66
اگر از همون ابتدا ، دختر و پسرها رو از هم نترسونن و جدا نکنن، دیگه این مسائل اساسا پیش نمیاد
ممنون از عصرایران که این بحث رو به اشتراک گذاشت
habib
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
156
15
زنان بهتراست درورزشگاه حاضرنشوند بدلیل حفظ وامنیت خودشان : مگرهیچ عاقلی به دهان شیر میرود؟ این همان مثال است . دراتوبوس هند ببینید درملاء عام چه بلایی برسر زنها آمده است بهتراست بیشترخانمها بیشتردقت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بهتره در مورد خانم ها اظهار نظر نفرمایید و تعیین تکلیف هم نکنید
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
هر کس از دید خود صحبت میکند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
این یک حق انتخاب طبیعی برای زنان هست و نه اینکه شما در مورد آنها تصمیم بگیرید
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
112
19
با این وضع کمتر کسی حاضر میشه که بذاره ننه و باجیش بره ورزشگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
شما نذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
این تصمیم شخصی شماست، اما دیگران حق انتخاب باید داشته باشند
میرحسین خادمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
10
58
من با حضور زنان در ورزشگاهها موافقم...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
7
37
خانمها خیلی تو روحیشون فرق می کنه اگه برن ورزشگاهها - خیلی دلم براشون میسوزه - بیشر زمانی که میبینم زنای خارجی توی ورزشگاهها با چه حیجانی دارن بازیها رو تماشا میکنند.
اما وضع فرهنگی هم باید خوب بشه و خانمها یا دختر خامها نباید این وسط قربانی بشن_قربانی فحش و قربانی نرفتن نرفتن به ورزشگاهها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
34
آه که چه قضاوت قشنگی داریم؟ بی ادبی پرخاشگری می کند محترمی مجازات می شود.این ذهنیت (حمایت از جرم و مجرم) در مقابل غیر مجرم در کدام قانون و فرهنگ پذیرفته است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
59
چند سوال از مسئولین:
1. آیا حضور مردان در یک محیط ورزشی که انواع و اقسام الفاظ رکیک بکار می رود اشکالی ندارد؟
2. اگر منع حضور بانوان را حفظ کرامت ایشان بدانیم یعنی مردان دارای کرامت نیستند؟ حال آنکه در قران کریم از هر دو جنس به نیکی یاد شده است!
3. رسیدگی و رفع مشکلات فرهنگی در ورزشگاه ها متولی و مسئول ندارد؟
4. چرا مسئولین همواره سعی میکنند بجای حل نمودن صورت مساله آن را پاک نمایند؟
5. تعیین تکلیف برای بانوانی که مردان از دامن ایشان به معراج می روند از سوی مردان آیا گناه نیست؟
6. این همه سختگیری ،خالی گذاشتن میدان فرهنگی برای هتاکان نیست؟
7. آیا در سینما و سایر مکان های عمومی که مردان و زنان بهمراه خانواده های خود حضور پیدا می کنند شاهد چنین ناهنجاری هایی هستیم؟
محیط بان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
152
14
راست میگه یکی دو تا بازی اتفاقاتی می افته بعد عادی میشه . البته این اتفاقات عادی میشه و کم کم اینقدر عادی میشه که تجاوز به یه دختر روی سکو جلوی چشم همه هم عادی میشه . اصلا روش اصلاح طلبی عادی سازی همه کارهاست .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
شما خودتو به یه دکتر روانپزشک نشون بده حتما
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
خاک بر سرت با این دیگاه توحشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
فکر شما خیلی خرابه
كورش - اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
دوست عزيز .بعد از تاريخچه اين همه محدوديت در جامعه آيا هنوز به اين نتيجه نرسيده اي كه كرامت اخلاقي و انساني تنها در شرايط اختيار معنا پيدا ميكنه.اين همه مصداق از ريا كاري و دين فروشي و اخلاق فروشي آيا هنوز كافي نيست؟به آمارها مراجعه كن شايد بهتر تحليل كني .
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
خدا شفات بده!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
مگه تا حالا تو كدوم مكان عمومي تجاوز عادي شده كه اين دوميش باشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
خدا به انسان عقل داده که وقتی می خواد حرفی بزنه یا کاری کنه یا ... ازش استفاده کنه.
شما کلا مغزتو پر کردی از تحجر و جایی برای اندیشه نذاشتی متاسفانه.
اخه این چه حرف بی ربطی بود که زدی؟؟؟؟؟؟؟
خودت رو از بند تحجر و بی مغزی و بی فکری رها کن.
اگر نمی تونی جدی حتما برو پیش روانپزشک خوب. این رو هم برای تو گفتم هم برای امثال تو که اینجوری فکر می کنند
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
من مانده ام چگونه یک مرد همه همجمسانش را وحشی و متجاوز بالقوه می بیند! ...
چرا باید به خاطر مشتی بی سر و پا به میلیونها مرد محترم تهمت زد؟
البته این حرفها اشک تمساح است. مکر در خیابان زنان را ندزدیدند و تجاوز نکردند؟ انگیزه اصلی گویندگان این حرفها این است که زنان اصلا از صحنه اجتماع حذف شوند, مثل عربستان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
جاااااااااااااان؟
حامی
| Kazakhstan |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
زحمت نکشید اینها خیلی وقته خودشونو به خواب زدن بیدار نمشن تلاش نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
مگه توی خیابون دارن تجاوز میکنند؟ مگر فقط تو ورزشگاه همدیگر رو میبینند؟ شما چه فکری در باره ی مردان ایرانی کردید؟ ایران رو با هند اشتباه گرفتید، مردان ایرانی، با همه شیطنت ها و اشکالاتی که دارند، هرگز اونقدر کثیف نیستند. ضمنا کدام آدم عاقلی جلوی چشم این همه آدم به کسی تجاوز میکنه.
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
40
به نظر بنده حضور خانمها در ورزشگاهها باعث می شه آقایون بیشتر مراعات کنن و حتی افرادی که کمی شیشه خورده دارن در حضور خانمها سعی می کنن الفاظ نامناسب به کار نبرن و تداوم این امر باعث فرهنگ سازی میشه پس به شخصه با حضور خانمها در ورزشگاهها موافقم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
45
قدم اول میتونه اخراج و ممنوع الورود کردن همه این به اصطلاح لیدرهای بی تربیت و هتاک تیمها از ورزشگاهها باشه تا بعد از اون آدم بتونه بچه هاش رو با امنیت کامل بیاره ورزشگاه و بعد با ایجاد فضای فرهنگی مناسب ، به همراه خانواده از شور و هیجان مسابقات ورزشی لذت ببره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
جریمه بذارین خب
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
25
من خودم چون جو ورزشگاه ها را دوست ندارم نمیرم هر که دوست داره میره و هرکی هم دوست نداره نمیره . به شما چه مربوطه در این گونه مسائل دخالت میکنید .
دکتر رضا حسین زاده روانپزشک
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
47
20
تنها زمانی وضغیت ورزشگاهها درست میشه که جوانان و مردان از نظر جنسی خالی شده باشند.
همه ی جوانان نگیم اکثریت قریب به اتفاق از سرکوب جنسی رنج می برند.
و اگر خانمها به ورزشگاه بیایند ممکن است که اتفاقات بدی بیفته چون از نظر جنسی مردان سیر نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
مشکل شما مردا چيه که از نظر جنسي هميشه گرسنه هستين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
آقای به اصطلاح دکتر!!!
شما داری حرف بی ربط میزنی. آبروی مرد ها رو شما با این حرفات می بری.
اگر کسی بیماری جنسی داره نباید به همه تعمیم بدی.
که اگر واقعا دکتر بودی حتما می دونستی که مشکل جوان ها جای دیگریست که اینجا خودش رو نشون داده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
16
خیلی جالب است دولت راهکاره جلوگیری از فحش و دشنام نمی داند و یا بلد نیس لیدرها به سمت فرهنگ سازی بجای دشنام به تشویق تیم مورد علاقه اش سوق دهد
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
21
چرا باید این همه فحش داده بشه مگه به خود مردا برنمیخوره که این همه فحش بشنوند؟
یک زن مسلمان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
43
من خانومی مذهبی هستم که دوبازی در ورزشگاه آزادی مسابقه والیبال ایران- چین مهر 90 و ایران ژاپن جمعه آخرین بازی که خانم ها در ورزشگاه حضور داشتند، حضور داشتم.
هیچ لفظ رکیکی هم نشیندم و فضا به اندازه برای حضور خانوم ها سالم بود. تنها مشکل مشهود نبودن وسایل حمل ونقل برای برگشت برای خانوم ها بود
مشکل بی ادبی و بی فرهنگی بیشتر در مسابقات فوتبال وجود داره. میشه مثلا با اجبار حضور خانوادگی در ورزشگاه بدر این زمینه هم فرهنگ سازی کرد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
والیبال بعله
اما فوتبال با همه رشته های ورزشی متفاوت است .
آقا مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
26
به نظر من وقتی افراد با محارم خودشون برن ورزشگاه خود بخود الفاظ رکیک استفاده نمیشه. باید برای مردم شعور قایل شد و اجازه بدیم خود مردم تصمیم بگیرن برای خودشون و خودشون انتخاب کنن. من خودم شخصا اگر ببینم وقتی با همسرم میرم ورزشگاه جو مناسب نیست دیگه با همسرم نمیرم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
9
از ماست که بر ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
25
ماباید یاد بگیریم به زنها و دختران کشورمون احترام بگذاریم تا آن حد که در هرمکانی که مردان هم حضور داشتند احساس ناامنی نکنند.تا وقتی دیدما به زن دیدجنسی است هرگز چنین احترامی وجود نخواهد داشت و محدود کردن زن به خاطر نوع خلقتش ظلم به انسانیت است.هرچند که عرض کردم تا زمانی مردان کشورما به آن رشد اجتماعی برسند که شخصیت زن احترام بگذارند احساس نامنی درزنان به خصوص دراین مکانها(ورزشگاهها)وجود خواهندداشت.یااینکه هرمردی را وادار کنند با خواهر یا همسر یا مادرش بیاد استادیوم....
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
23
حضور بانوان در میادین ورزشی حق مسلم آنهاست . چقدر محدودیت برایشان قائل شده ایم ؟ از تحصیل در رشته های دانشگاهی دلخواه تا بازار کار . مثل 152 کشور دیگر دنیا باور کنیم که آنها هم نیمی از جامعه اند و مثل آقایان به تفریح و نشاط نیاز دارند ( اگر تفریح نسبی برای آقایان وجود داشته باشد )و هر روز افسرده تر و پرخاشگر تر می شوند . حضور آنها در میادین و استادیوم ها از بروز معضلات زیادی جلوگیری می کند.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
15
بالاخره اين ممنوعيت روزي بايستي شكسته شود مانند خيلي چيزها كه از آنها تابو ساخته بودند و در حال شكسته شدن هستند و يا تعديل در آنها را شاهديم.حضور بانوان در مكان‌هايي اتفاقا" باعث نظم و انضباط و ايجاد اخلاق مي‌شود.مانند هر كار و طرحي ممكن است در ابتداي اين كار(حضور بانوان در ورزشگاه‌ها) ناهنجاري‌هاي ديده شود وليكن در دراز مدت رو به بهبود خواهد نهاد.در ورزشگاه‌هاي كشورهاي اروپايي زنان و مردان در كنار هم نشسته و فوتبال تماشا مي‌كنند در لحظات مهيج فريادي از ذوق مي‌كشند و يا با كف زدن‌ها بازيكن تيمشان را تشويق مي‌كنند گويي در سالن تئاتر نشسته‌اند و هنرمندي را تشويق مي‌كنند . به اميد روزي كه فرهنگ ايراني را در عمل و نه در شعار به رخ دنيا بكشيم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
25
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری. آخه چون آقایون حرف رکیک میزنن خانم ها نباید برن استادیوم؟!!!! الان زن ها چه گناهی کردن؟ به کدامین گناه؟ خب اونایی رو که حرف رکیک میزنن نباید راه داد و باید بیرونشون کرد. یعنی منطق و عدالت موج میزنه!!
پاسخ ها
رويا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
جدا آخر منطق و عدالته...
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
9
بحث الفرظ رکیک و دعوا بین تماشاگرا و شلوغی بیش از حد (البته قبلنا خیلی شلوغ میشد) و قس علی هذا که ممکنه مثلا گفته بشه از نظر حکومت اسلامی اینها برای زنها مناسب نیست، عمدتا واسه فوتباله. پس تو بقیه ی ورزشها (مخصوصا والیبال که اخیرا تو کشور ما پرطرفدار شده) هیچ عذر و بهونه ای برای جلوگیری از حضور بانوان قابل قبول نیست. تو خود فوتبال هم حتی میشه مثلا با اختصاص جایگاه مخصوص برای بانوان این مشکلاتی که گفته شد را حل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
یعنی فوتبال ترکیبی از فحش و وحشیگری و تهدید و بی ادبی و آبرو ریزی و لات بازی است؟ این همه منکر ؟
رحيمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
10
بسياري از معضلاتي كه در حال حاضر به عنوان جرم و جنايت با اون در جامعه سر و كار داريم اساساً ناشي از همين فاصله و شكاف ايجاد شده بين دوجنس مخالف آغاز ميشه اگر ما در كشورمون بتونيم الگوي ايجاد روابط زن و مرد را درست پياده و به اجرا بگزاريم خيلي از مشكلات جامعه امروزي مان حل خواهد شد در يك كلام عرض كنم كه ما هنوز نتوانستيم احترام به همنوع و احترام به يكديگر را در كشور نهادينه كنيم !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
6
من خودم تا به حال ورزشگاه نرفتم و با حضور خانم ها در ورزشگاه ها هم موافق نیستم، اما ایجاد یک تقابل سنگین در این زمینه هیچ چیز را درست نمی کند و در واقع اگر این حضور بد است بهتر است خود افراد به این نتیجه برسند و گرنه با اجبار همه چیز برعکس جواب می دهد و به نظر بهتر است با ایجاد شرایطی به عنوان مثال تفاوت در های ورودی و مکان های حضور نسبت به مردان این اجازه به ایشان داده شود تا در ورزشگاه ها حضور یابند.
به جای اینکه از فرهنگ پایین جامعه بنالیم بهتر است آن را بالا ببریم و مطمئنا کارهایی که پیش از این در این زمینه انجام دادیم موثر نبوده و کارهای نوئی را باید تجربه کنیم
برادر یک زن مسلمان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
11
اجبار حضور خانوادگی در ورزشگاه خیلی ایده ی خوبیه آفرین به شما این کار می تونه جلوی خیلی از بی حرمتیها رو بگیره چطوری با خانواده میرن پیاده روی با خانواده هم برن ورزشگاه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
15
مردم باید در همه چیز خود ازاد باشن. مسئولین نباید برای مردم تعین تکلیف کنه. مردم خودشون بهتر سلاح خودشون تشخیص میدن. هر کی خواست میره هر کی هم نخواست نمیره.
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
7
به نظر اگه كسي احساس كنه كه يه روزي هم احتمال داره ناموسش تو اينطور جاها قرار ميگيره كم كم واسش فرهنگ ميشه كه تو اماكن عمومي الفاظ ركيك استفاده نكنه......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
17
با سلام دوستان مگر وضعيت اخلاقي و فرهنگي خيابانها بهتر از استاديوم هاست وقتي در خيابانهاي شهر با همسر و يا بچه ات راه مي روي نميدوني چطوري زود كارهايت را انجام دهي و به خانه فرار كني يهو مي بيني جواني شانزده هفتده ساله با الفاظي ركيك دوست خود را كه در سمت ديگر خيابان ميرود با صداي بلند، صدا مي زند يا دو سه جوان جلوي شما تو پياده رو راه مي روند و از اداي الفاظ ركيك و زشت هيچگونه ابايي ندارند بعضي وقتها كه بحث از فرهنگ و اخلاق در جامعه كنوني ايران مي شه ادم نمي دونه بخنده و يا گريه كنه
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
22
در يک جمع مردانه، چه صحبت هايي مجاز است؟
در يک جمع زنانه چي؟
قطعا متفاوت است.
حال در يک جمع مخلوط آيا همان بحث ها مي شود؟
قطعا خير.
ورزشگاه ها هم همينطوريه. الان فقط مردا هستند، اگه خانم هم باشند،قطعا جو فرق مي کنه.
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
15
اگه مرد ، مرد باشه ، تو ورزشگاه ها حرف ها و حرکت هایی ازش سر نمی زنه که باعث بشه خواهر و مادرش نتونن وارد ورزشگاه بشن.
مشکل از مردان هست
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
6
8
من نه موافق و نه مخالف حضور زنان در اجتماع هستم.
فقط خواهش از بانوان و بزرگان خانمها دارم كه براي ورود به جامعه اموزششون بديد.ببينيد وقتي قراره خانمي وارد محيطي مثلا كاري بشه ديگه نبايد مثل دختر بچه ها رفتار كنه.
خانمهايي كه من باهاشون در يك محيط كار ميكنم واقعا محيط كار رو با خونه بابا اشتباه گرفتند.
ايرادگيري، غيبت، تعطيل كردن كار،گريه و زاري ،توقعات بيجا ،انتظار كشيده شدن ناز و دلجويي واقعا برازنده محيط كار نيست.از خانمي با داشتن مدرك فوق ليسانس و دانشجوي دكترا بودن واقعا انتظار هست كه درك درستي از شرايط كاري داشته باشه كه متاسفانه نه خود ايشون و نه آموزش دهنده هاي به ايشون نتونسته اند حداقلي از لازمه هاي حضور در جمع رو يادشون بدهند
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
3
در شرایط فعلی وضعیت ورزشگاههای کشور مخصوصا در رشته فوتبال زیاد از نظر اخلاقی خوب نیست ولی یقین دارم که اگه بانوان محترم وارد ورزشگاه بشوند مردم خود به خود همه مسائل اخلاقی رو رعایت خواهند کرد.در ضمن نباید از رفتار بازیکنانی مثل خانزاده غافل شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
7
مشکل برمیگرده به زندگی اجتماعی ما ایرانی ها فرقی نمیکنه کجا باشی تاکسی یا مدرسه یادانشگاه ویا ورزشگاه ، آدما باکوچکترین ناراحتی به خاطربدست نیاوردن خواسته هاشون به خودشون جرأت میدن هرچی ازدهنشون درمیاد بگن ورفتارهای نابهنجار ازخودشون نشون بدن ، پس مشکل فقط ورزشی نیست ربطی به زن ومرد بودن نداره ، این یه فرهنگ شده که اگه خواستی دلت رو خالی کنی باید فوحش بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
27
4
یک سری از دوستان شدیدا موافق با این نظریه هستند که هیچ وقت نباید برا هیچ چیز محدودیت بذاریم و باید راه رو باز کنیم تا خود جریان، مسیر خودش رو پیدا کنه. مثلا اعتقاد دارند که دختر و پسر از اول زندگی باید با هم آشنا باشند و با هم رفت و آمد و ارتباط داشته باشند تا وقتی بزرگ شدند برای هم عادی شده باشند. (به اعتقاد یکی از دانشمندان غربی دختر و پسر باید از همان کودکی با بدن یکدیگر نیز آشنا باشند!!!)
با احترام به عرض دوستان می رسانم که این نظریات به صورت کامل در غرب پیاده شده و کاملا شکست خورده است و اگر کسی در این زمینه درست و حسابی بررسی و مطالعه کرده باشه می فهمه که با این کار مشکلات عدیده ای ایجاد شده و بنیان خانواده از هم پاشیده و خود غرب هم بر این نتیجه معترف هست.
با کدام توجیه دوستان اعتقاد دارند باید ما هم دنبال این تئوری باشیم واقعا جای بسی سوال است ...

در ضمن با شرایطی که الان در بین وضعیت فرهنگی خانمها در جامعه وجود دارد در صورت این که حضور خانمها در ورزشگاهها آزاد شود کاملا مشخص است که چه تیپ خانمهای به سمت ورزشگاهها هجوم خواهند آورد. قطعا در این مسیر امکان مدیریتی وجود نخواهد داشت و انحرافی که به وجود خواهد آمد غیرقابل کنترل خواهد شد. مطمئن باشید اون خانمی که محجبه و با حیا هست ترجیح می دهد در خیلی از اجتماعاتی که به صورت مختلط برگزار می شود شرکت نکند. نمونه اش را در بسیاری از مکانهای فرهنگی می توان مشاهده کرد که در اکثر موارد خانمهایی در اجتماعات مختلط حضور دارند که ظاهر مناسبی ندارند و بیشتر قصد دارند تیپ و قیافه خود رو به دیگران نشان دهند و اصلا به موضوع کار ندارند.

در ضمن دوستانی که می گن حضور بانوان باعث میشه آقایون بیشتر مراعات کنند: نمی دونم این استدلال بر اساس کدام منطق عقلی صورت گرفته است؟ خواهشمند است دلایل و شواهد خود رو ارائه کنند.
حسین میری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
18
2
این اتفاق یه فاجعه است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
8
سلام به دوستان،به نظر من حضور خانم ها در اماکن ورزشی به سالمتر شدن فضاها کمک میکنه من دیدم حتی اوناییکه شاید زیاد هم بی ادبی میکنند ولیکن در برخورد با خانم ها مودبانه رفتار میکنند زنان نیمی از جامعه مارو تشکیل میدن و علایق ورزشی هم بالطبع دارند نمیشه اونهارو نادیده گرفت ودر برابر خواسته هاشون مقاومت کرد هیچ مغایرتی هم حضورشون با عقل،عرف،وشرع نداره.
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
10
به نظرم وقتی فرد با خواهر مادر، زن یا نامزدش بره ورزشگاه مطمئنا سعی خواهد کرد ادب رو رعایت کنه و همینطور بغل دستی ها هم تحت تاثیر قرار می گیرن. به نظرم با حضور خانم ها جو ورزشگاهها خیلی بهتر می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
5
بله در همين شرايط بد هم به ورزشگاه مي روم با اميد آنکه با حضور مستمر خانم ها جو ورزشگاه ها بهتر شود.
آفرین
Australia
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
11
در یک محیط صد در صد زنانه مثل دانشکده‌های مامائی یا پرستاری قطعاً خانم‌ها با هم آزادانه شوخی‌ میکنند و از الفاظ نامناسب هم ممکن است استفاده شود. در یک دبیرستان پسرانه نیز وضعیت همین صورت است، ولی‌ غیر ممکن است در یک کلاس درس مخطلط دانشگاه بی‌ ادب‌ترین دانشجو هم به خود اجازه دهد که از الفاظ بی‌ ادبانه استفاده کند،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
6
در بسیاری از اجتماعات مختلط مانند راهپیمایی ها و...این امر نهادینه شده پس از چندی این امر نیز عادی وموجب اعتلای فرهنگی کشورمان در مجامع جهانی و پیشی گرفتن از کشورهایی مانند افغانستان و...خواهد شد
ناشناس
Singapore
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
6
به نظر من یکی از علت هایی که وضع ورزشگاه ها امروز به این صورته و الفاظ رکیک به کار میره همین عدم وجود خانم هاست. چرا در سالن های سینما یا مترو یا کنسرت فضا اینطور نیست؟
محمد
Germany
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
10
با سلام
از نظر من حضور زنان در ورزشگاه ها اگر مديريت شود و همراه با فرهنگ سازي و ايجاد محيط مناسب و شايسته حضور آنان باشد نه تنها هيچ مشکلي را ايجاد نمي کند بلکه دريچه اي بر روي ملت عزيز ايران باز مي شود که به تفريحات مفرح و سالم روي آورده و حد اقل دومين کشور غمگين دنيا نباشيم .
farshad
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
12
اخه تا کی ... مگه مردم حیونن ... مگه مردم نمی فهمن ... مگه مردم ایران فرهنگ ندارن ... به خاطر این مسئله ببینیدچقدر عقب افتادیم... انواع میزبانی های جهانی والیبال .جام ملت ها2019 و... رو ازمون گرفتن ... از این قضیه هم اقتصادی وهم ورزشی و هم ضرر کردیم
یک نظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
6
به نظر من اگر خانمها و آقایان در محوطه های جدا بنشینند ،مشکل عدم کنترل رفتار پا برجاست و تنها راه ترکیب جایگاه ها بصورت "طرفدار پرشور -آقایان(همراه با کنترل مامورین)" و " خانوادگی" میباشد. حفظ ادب و احترام و حیا از راه دور جواب نمیدهد. همین مشکل در سینما وجود ندارد ولی اگر تفکیک مکانی باشد آنجا هم مشکلات بروز میکند.
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
3
به نظر من وجود رفتارها و الفاظ زشت ذلیل بر حضور یا عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها نمیتونه باشه چرا که این رفتارها رو هر انسانی ممکنه انجام بده کما اینکه تو جامعه چه از جانب آقایون چه از جانب خانوما دیده میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
11
آقا بنده خودم مرد هستم و واقعا دوست دارم به ورزشگاه برم؛ ولی سر همین مسائل اخلاقی و بی اخلاقی های که در ورزشگاهها دیده می شود. خیلی کم به ورزشگاه میروم. کسی بنده رو مجبور نکرده که نرم، خودم تشخیص دادم که برم یا نرم. اینکه مسئولان ما فک میکنن که بیشتر از خانم های کشور ما می فهمند و برای اونا تصمیم میگیرند و خوب و بد را به انها گوشت زد می کنند، توهین به شخصیت، نجابت و شان زنان کشور ماست. زنان کشور ما اگه تشخیص دادن در این محیط ها نباید باشن نمیرن و اگه دوست داشتن میرن ورزشگاه. نیازی به تذکر اخلاقی نیست
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
3
متا سفانه الفاظ بسیار زشت است ودر مسابقات فوتبال،کشتی ،بوکس،فوتسال وهندبال نه خودم میروم ونه به خانواده اجازه رفتن میدم دخترم را برای تماشای والیبال وبسکتبال بردم والیبال عالی بود اما جو بسکتبال هم برای ورود خانمها جای تامل داره متاسفانه اهالی فوتبال برای خراب کردن جو والیبال در لیگ شرایتی را ایجاد کردند که باید مسئولین واهالی والیبال فکری بکنند تا این وضعیت سریعا" اصلاح بشه اگراین آفت به این سالنها هم برسه نباید به خانواده اجازه حضور داده شود البته فرهنگ والیبالیست ها همک با فوتبالیستها فرق دارد تفاوت معروف با پیام صادقیان چقدره یا برادران محمودی ها با برادران ف... در فوتبال چقدرمتفاوت....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
6
نظری که یکی از کاربرای محترم برای شروع حضور خانم ها داده بود خیلی قابل تامل بود اینکه وقتی تیمی به بازی بدون تماشاگر محکوم میشه فقط خانومها رو اجازه ورود بدن تا تماشاچی ها یاد بگیرن چطور باید تیمشون رو تشویق بکنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
8
مسلم بدونید اگه زنها به استادیوم بروند وضعیت استادیوم ها هم بهتر می شود.یکی از ذلایل وضع الان استادیوم ها این است که اکثر تماشا گران (خصوصا فوتبال) نوجوان هستند در حالیکه آمدن خانم ها یعنی باز شدن پای خانواده ها و بزرگترها به ورزشگاهها که فضای ورزشگاه رو بهتر میکنه.
دوما این چیزیه که همه جای دنیا داره انجام میشه و هیچ مشکلی هم نداره نمیدونم چرا ما اینقدر این قضیه رو تبدیل به تابو کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
2
در فرهنگ ما، طبقه بندیهای مختلف اخلاقی وجود دارد. یکی از این طبقه بندیها طبقه بندی بین خانمها و آقایان است. ادبیاتی که آقایان در مکالمه با هم مورد استفاده قرار میدهند، در مکالمه با خانمها تابو است، همین مورد در رابطه با خانمها هم صادق است. حال پرسش اینجاست اگر لغتی یا جمله ای نا هنجار است، پس گفتن و شنیدن آن چه ربطی به جنسیت دارد؟ اگر پذیرفته ایم که آقایان این لغتها را به کار ببرند و بشنوند، چرا خانمها نشنوند و به کار نبرند؟ اگر نباید شنید و به کار برد، چرا آقایان می شنوند و به کار می برند؟ مشکل ما ریشه ای و در نگاه متفاوت به زن و مرد است.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
10
من افتخار می کنم به این که تا الان استادیوم نرفتم و تا زمانی که خواهرهای خودم از این حقشون محروم هستن همچنان به شخصه به این عهد شخصیم پایبندم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
5
حالا که ورزشگاهها روز به روز خالی تر می شه و اینقدر بازیها بی خوده که هیچ کس رغبتی به دیدنش نداره، یادتون افتاده خانمها برن ورزشگاه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
4
بس کنید این شعارهای نخ نما و پوچ را. دائم میگویید در استادیومها آقایون حرفهای زشت میزنند و از این حرفها. در همان کشور مورد علاقه تان یعنی آمریکا از هر ده فیلم سینمایی، نه تاش پر است از انواع و اقسام ناسزاهای رکیک و صحنه های مستهجن بعد امثال شما دائم میگویید مردم ایران بی فرهنگ شدن و غیره و ذالک، مردم بی فرهنگ نبودند، از زمانی که پای ماهواره و اینترنت به ایران باز شد، بی فرهنگی هم بین مردم بیشتر شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
11
3
به جای ممنوعیت ورود زنان ، ورود مجردها را ممنوع کنند تا همه خانوادگی بیایند آنوقت می بینید که وضعیت چقدر سالم می شود
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
4
سلام برای رفتن خانمها به ورزشگاه خوب می باشد رفتار اقایون در جمعی که خانمها هستند خیلی مود ب و با فرهنگ می شود
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
6
تا الان هم كه اين اتفاق نيفتاده ، خودش نوعي عقب ماندگي فرهنگي رو ميرسونه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
5
یه فکر بکر: کلا استادیوم ها رو ببندن تا با پاک شدن صورت مساله، مشکل حل بشه
:-)
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
10
بدون شک باید ورود زنان به ورزشگاهها آزاد بشود .اینکه چرا الان این آزادی وجود ندارد بر میگردد به قانونهایی که متاثر از عدم شناخت جامعه است.وقتی شما در مورد موضوعی نگران و دلواپس شوید شاید راحت ترین راه حذف کل موضوع باشد ولی این بهترین راه حل نیست . ما داریم در مورد نیمی از جامعه صحبت میکنیم که اتفاقا انها نیز باید سرحال و آماده باشند و حضور در ورزشگاهها باعث تشویق این قشر نیز خواهد شد. فراموش نکنید زنان و مادران افسرده در آینده مردان افسرده تحویل جامعه خواهند داد و بر عکس.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
6
... صرف بیان الفاظ رکیک و واکنش های زننده در استادیوم ها نمی تواند عاملی برای ممنوعیت حضور زنان شود. چرا که رفتارهای زشت و الفاظ رکیک و زننده در جا جای شهر اتفاق می افتد. چندی پیش در یک تصادف رانندگی، الفاظ رکیک و زشتی بر زبان رانندگان جاری بود که متاسفانه دهها زن و کودک و نوچوان شاهد این صحنه زشت بودند. با این منطق حضور زنان در کوچه و خیابان هم ممنوع شود.
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
7
سر چی بحث می کنیم؟ حق هر کسیه که انتخاب کنه می خواد بره یا نره؛ هیچ نهادی حق تعیین تکلیف برای مردم رو نداره!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
2
خیلی هم عالیست عالی. البته پیشنهاد طارق حتما حتما مد نظر قرار گیرد، مطمئنا تاثیر گذار است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
19
4
کلا بعضی از دوستان اعتقاد دارند هر تابویی باید شکسته شود!!!
آخه این چه نوع استدلال آوردنه عزیزان!!! یه کم عقل خود رو بذارید و سط و یه کم مطالعه کنید و یه کم با فکر نظر خودتون رو ارائه کنید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
الان مشکل تو چیه!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
ناشناس 12:09 مشکل ما اینه که تو از GERMANY داری با کمال ادب و احترامی که تو نظر دادنت مشهوده واسه خانمهای مملکت ما نظر میدی!!!!!
علی مصطفوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
7
یک پیشنهاد میدهم که مشکل استفاده از واژه های رکیک برطرف گردد ، یک مسابقه داربی ، پیپش رو ، بلیط فقط به افرادی که به همراه خانواده حضور به عمل میرسانند بدهید ، مطمئن باشید شپما هیچ واژه رکیکی را نخواهید شنید و از طرفی حضور خانواده ها باعث می شود از درگیری ها و .... نیز در امان باشید و مدیریت موضوع نیز برای شما راحت تر باشد .
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
9
زنان مي بايست حق حضور در ورزشگاهها راداشته باشند و وجود الفاظ ركيك هم به نظر من سريعا حل خواهد شد
ميلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
6
با سلام
در حال حاضر در سينما خانواده ها حضور پيدا مي كنند و بدون هيچ مشكلي مردم در كنار هم هستند و هيچ مشكلي ايجاد نمي شود. در ورزشگاهها هم نبايد تفكيك ايجاد كرد بايد بصورت مختلط و خانوادگي در ورزشگاه حاضر باشند . مطمئنا اگر از قبل بليط ها را (خصوصا در واليبال كه تنها دوازده هزار نفر است ) مديريت شود و به صورت خانوادگي فروخته شود بعد از مدتي ساختار تماشاگران تغيير كرده و رعايت بسياري از اصول اخلاقي تحقق مي يابد.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
9
با سلام خدمت همه ی دوستان
به نظر بنده بانوان حق دارند که در ورزشگاه ها حضور یابند (مانند آقایان).
من هرگز نتوانستم دلیل عقلی و منطقی یا حتی مذهبی برای منع حضور زنان در ورزشگاه پیدا کنم.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
5
سلام
به نظر من جوانان ومردان ایرانی آنقدر شرف و حیا دارند که ببینند جایی که خانواده وجود دارد نباید فحش و ناسزا دهند
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
23
7
زن باس بشوره بسابه فوتبال موتبال میخواد واسه چی
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بزن زنگو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
6
اگه خانمها بروند به ورزشگاهها براي تماشا، شايد آقايون خودشون رو جمع و جور كنند و حداقل تعدادي از آقايون با غيرت به احترام خانمها از الفاظ ركيك استفاده نكنند وجو موجود و رفتار آقايون محترمانه تر و اصولي تر شود
الهه
Germany
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
10
هیچ مشکلی پیش نمیاد
الان چون فضا ی ورزشگاهها مردونه محض هست چنین رفتاریهایی دور از انتظار نیست
اما در جاهای که مختلط هستند به طور مثال سینماها مردها هم بیشتر رعایت میکنند
جای نگرانی نیست
پاسخ ها
فقیهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
باسلام اول بایدفرهنگ سازی شود والا بااحساسات تصمیم گرفتن دراینده مشکلات زیادی بوجودمی ایید
برادر یک زن مسلمان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
2
اجبار حضور خانوادگی در ورزشگاه خیلی ایده ی خوبیه آفرین به شما این کار می تونه جلوی خیلی از بی حرمتیها رو بگیره چطوری با خانواده میرن پیاده روی با خانواده هم برن ورزشگاه
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
6
به اعتقادمن حاكميت هرچقدر در مسائل خصوصي و اعتقادات مردم كمتر دخالت كند ، هم به نفع حكومت و هم به نفع مردم خواهد بود. اكثريت مردم اين شعور و آگاهي را دارند كه تصميم بگيرند كجا بايد بروند و چه كارهايي بايد بكنند !! تجربه نشان داده است كه محدوديت بيش از حد نتيجه عكس مي دهد .لذا حكومت بايد بيشتر از اين به مردم اعتماد كند و لذا در اين مورد بخصوص نيز بانوان محترم خودشان بهتر تصميم مي گيرند كه چه محيطي براي حضورشان مناسب يا نامناسب است. ممنونم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
2
همچین میگین توی ورزشگاه الفاظ رکیک گفته میشه، انگار از کوچه و خیابون هامون خبر ندارین. تازه میشه بهونه ای باشه برای اینکه این وضع کمی اصلاح بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
1
باید فکری به حال جو فرهنگی استادیوم بشود نه اینکه صورت مسله رو پاک کرد
ورزشگاه یادگار امام تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
13
هیچ وقت یادم نمیره که یک یا دو فصل پیش در ورزشگاه یادگار امام تبریز تو یکی از باری های تیم تراکتورسازی تبریز از مادر شهید حسین فهمیده و چند تا از خانم های مسئول برای حضور تو ورزشگاه دعوت شده بود, با اینکه تو یادگار امام خیلی خیلی به ندرت پیش میاد که از الفاظ رکیک استفاده بشه ولی تو اون باری یه جوی بود که داور و بازیکنان حریف چند بار رو اعصاب تماشگران رفتن ولی خیلی جالب بود هیچ کس به خودش به دلیل حضور خانوم تو ورزشگاه اجازه استفاده از الفاظ بد نمی داد و حتی این نوجوون هایی که یک لحظه جوگیر میشدن و می خواستن یه چیزی بگن بقیه زود سرشون اعصبانی میشودن . می گفتن زشته تو ورزشگاه خانوم هست. واقها خیلی از آقایون پیش خانوم ها خیلی خیلی تو این زمینه ها مراعات می کنن. تجربه تبریز میتونه یک تجربه واقعی به این مساله باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
5
داشتن یک حق است برای انسان .
طارق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
من یه پیشنهاد دارم.برای شروع کار میتونه خوب باشه.به جای اینکه تیمی رو یه علت فحاشی و ...در بازی بعد از حضور تماشاگرانش محروم کنند ،اجازه بدن تو بازی بعد فقط بانوان طرفدار اون تیم وارد ورزشگاه بشن و ممنوعیت فقط برای مردان باشه.میشه خیلی سخت گیری هم کرد و برای دقایق کوتاه فحاشی هم همین کار رو کرد.اینطوری بازی ها هم بدون تماشاگر نمیشن.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
1
2
فوتبال آن هم در ایران ارزش تماشا کردن ندارد. در ورزشگاه که دیگر بد ترین حالت توجه به آن در ایران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
4
تصمیم باید با خود زنان باشد . ضمنا ما از بودن زن و مرد در یک مکان تابو ساخته ایم و محدودیت هایی بوجود آورده ایم که هیچ دست آورد اجتماعی مثبتی نداشته.
محمد
Italy
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
4
به نظر من با حضور زنان در ورزشگاها جو ورزشگاه ها آرام آرام به سمتي خواهد رفت كه بتواند پذيراي خانومها باشد..يعني همه خودشونو تطبيق ميدهند و با گذشت زمان و جا افتادن موضوع حرف ركيك و برخورد بد از بين خواهد رفت
یک خانم کارمند هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
8
4
ما در همه طرح هایمان ابتدا به صورت آزمایشی عمل می کنیم و نقاط قوت و ضعف را بدست می آوریم سپس تصمیم گیری می کنیم در مورد ورود زنان به ورزشگاهها با نظر به "شان و شخصیت زن "بهتر است به صورت آزمایشی اجرا شود .البته در اتوبوس ها فکر نکنم حتی یک خانم هم حاضر باشد با مردان یک جا قرار بگیرند
اهل خمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
2
یه تیم که دارای تماشاگرای بی ادبه باید ازحضوراونا محروم بشه ومسئولین ورزشگاهامانع ورود اونا به ورزشگاها بشن تا ازیک طرف تیمها به فکراصلاح لیدرها وتماشاچیاشون(هرزه گوها) بیفتند وازطرف دیگه تماشاچیای بی منطق وبی ادب سرعقل بیان
توحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
4
8
من هم طرفدار حضور خانم ها در ورزشگاه هستم . من به دخترم هم اجازه می دهم که در صورت تمایل به ورزشگاه برود. در مورد همسرم هم خودش عاقل و بالغ هست و نیازی به اجازه گرفتن از من نیست. در ضمن اگر خانم ها به ورزشگاه بروند آقایان رفتار بهتری خواهند داشت. همچنین همین الانش در ورزشگاه تبریز تماشاگران هیچ فحاشی انجام نمی دهند.
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
6
بنظرم اگه خانم‌ها ب استادیوم برن کمک ب پیشرفت ورزش هم میکنه
آلتای
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
6
بیایید کاری که ترکیه میکنه رو اجرا کنیم برای آموزش فرهنگ صحیح استادیوم رفتن چند بازی مردارو محروم کنین فقط خانم ها برن استادیوم.بعد آغایون یه چیزایی دستگیرشون میشه
پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
2
بهترین سرگرمی برای خانم ها در این شرایط.با این کار به خیلی از مشکلات غلبه میکنیم
ارازمحمد از بندرترکمن
-
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
5
نظر همگی چه درست و چه اشتباه همگی چون ازجانب شخصی مثل من شایدهم برتر از من بیان شده کاملا مورد احترام است .این یک موضوع ولی نظرمن این:اگر محیط ورزشگاهها یا استادیومها بخاطر استفاده از الفاظ زشت توسط آقایون محیط مناسبی برای خانمها نیست ( البته محیط مناسبی برای آقایایون هم نیست) پس عا قلانه تر این هست که ورود آقایون به استادیوم ممنوع شود که عامل این رفتارهای نامناسب و زشت هستند !!!!!!!!!!!نه اینکه ورود بانوان را ممنوع کنیم .
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
14
3
لطفا بیشتر از این که هست اختلاط زن و مرد رو دامن نزنید دودش به چشم خودمون میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
خلاصه و مفید ...
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
2
3
رعایت ادب و اخلاقیات باید در همه جا از جمله ورزشگاهها مورد تأکید باشد. باید در این زمینه تمرین کنیم. در تمرین اشتباه و افت و خیز و آسیب هم هست. امور اخلاقی اگر به مردم سپرده شود، خود مردم به خوبی رعایت و مدیریت می کنند. وقتی بنا باشد محیط ورزشگاه ها خانوادگی باشد، فضا نیز تلطیف شده و بر روی جوان هایی که بدون خانواده به ورزشگاه آمده اند تأثیر مطلوب خواهد گذاشت و رفتارهای هیجانی آنها را کنترل نیز خواهد کرد. این موضوع می تواند در همه جا آثار مطلوب داشته باشد. ضمناً در ورزشگاها مشل سینما و پارکها خانواده ناخودآگاه و یا آگاهانه از افراد مجرد فاصله می گیرند. اگرچه اعتقاد دارم جوان های ایران به طور کلی مؤدی آداب هستند.
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
5
8
الان با گفتن جمله "دیدگاهتان درباره حضور دختر و همسرتان در ورزشگاه ها چیست؟" یعنی فقط از آقایون نظرخواهی کردین؟
به نظرتون اینکار درسته که در نظرسنجی حضور یا عدم حضور خانمها، فقط نظر آقایون لحاظ بشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
عزیزم سوال بالاییش رو هم بخون ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
14
دو نکته:
1-من یک مرد هستم و حق انتخاب دارم که ورزشگاه بروم یا نروم، زن هم باید همین حق را داشته باشد. حال دیگر فحش میدهند نمی دهند آن مساله دیگر هست.
2-حتی اگر الفاط رکیک هم باشد مطمئنا به مرور زمان از بین می رود، یک دوره کوتاه شاید سخت باشد اما مطمئنا تغییر از تک جنسیتی به دو جنسیتی تاثیر خود را خواهد گذاشت
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
3
21
کلا با تفکیک جنسیتی به هر شکل مخالم.
بدشانسی ستاره برزیلی بارسلونا؛ رکورددار تیرک در اروپا سخنگوی دولت: در کشوری که مجموع ذخایر نفت و گاز آن بالا است، قطع گاز منازل در زمستان جای شرمندگی دارد/ ما فکر کردیم ذخایر آبی زیر زمین همواره باقی خواهد ماند؛ مردم مقصر نیستند تصاویری از تخریب کامل منطقه جبالیا در شمال غزه در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی (فیلم) شهادت ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی از ابتدای حمله اسرائیل به غزه عروسک نحس بارسلونا؛ شکست‌های پی‌درپی در خانه هشدار به خانم‌ها: موقع باز کردن کاپوت ماشین به این نکته دقت کنید وگرنه ممکن است زیبایی تان را از دست بدهید (فیلم) هوای تهران تا 5 روز آینده آلوده است تصاویر شگفت‌انگیز از پروانه‌ای با بال‌های منحصر به فرد که دنیا را متحیر کرد (فیلم) نبرد سخت فایتر ایرانی در قلب روسیه؛ الهامی به مصاف حریفی قدرتمند می‌رود طرز پخت شیرینی های سنتی و محبوب در توکیو (فیلم) تلگرام برای اولین بار به سوددهی رسید ۱۳۰۶ روز دوری؛ زیدان فقط به این دو تیم فکر می‌کند! از «شعله» تا «روزی روزگاری»؛ یادی از ژاله علو به روایت زنجان‌پور تصاویری جالب از نشانه‌گذاری پلنگ ایرانی برای تعیین قلمرو (فیلم) بهروز رضوی: یک رادیو بود و یک ژاله علو