۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۹۱۴۰
تعداد نظرات: ۸۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۹-۰۱-۱۳۹۴
کد ۳۸۹۱۴۰
انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۹-۰۱-۱۳۹۴

یک نکته درس آموز برای ما : چین و سقوط هواپیمای آلمانی در فرانسه

جعفر محمدی
عصر ایران - روز چهارم فروردین، یک فروند هواپیمای مسافری آلمانی بر فراز کوه های آلپ فرانسه سقوط کرد و همه 150 سرنشین آن کشته شدند.

دو روز بعد، مشخص شد که علت سقوط این هواپیما، نقص فنی نبوده است، بلکه کمک خلبان هواپیما در دقایقی که خلبان کابین را ترک کرده بود، اقدام به دستکاری در سیستم کنترل هواپیما کرده و به عمد باعث سقوط آن شده است. این کمک خلبان از بیماری افسردگی رنج می برد و این موضوع را از شرکت هواپیمایی اش پنهان کرده بود.

یک نکته درس آموز برای ما : چین و سقوط هواپیمای آلمانی در فرانسه

بلافاصله بعد از مشخص شدن علت این سقوط مرگبار، سازمان هواپیمایی ملی چین در دستورالعملی فوری به همه شرکت های هواپیمایی این کشور اعلام کرد که از این پس هیچ یک از خلبانان و کمک خلبانان در طول پرواز مجاز به ماندن در کابین به صورت انفرادی نیستند.

در بیانیه سازمان ملی هواپیمایی چین تاکید شده است که به دلیل نگرانی و ترس از وجود حوادثی از این دست، از این پس هیچ یک از خلبانان و کمک خلبانان شرکت های هواپیمایی این کشور در طول پرواز مجاز به ماندن در کابین به صورت انفرادی نبوده و به هنگام خروج هر یک از آنان، یکی از اعضای خدمه پرواز باید در کابین حاضر شود.

این دستورالعمل جدید به عنوان یکی از بندهای جدید به آخرین نسخه چاپ شده «کتابچه اصول ایمنی پرواز» در چین افزوده شده است.

این خبر، هر چند ناظر به یک موضوع تخصصی هوانوردی است اما واقعیت این است که در دل خود، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

چین تا 40 سال پیش، حرفی برای گفتن در عرصه اقتصاد نداشت اما اینک اقتصاد آن در تعقیب اقتصاد آمریکاست و تقریباً هیچ خانه ای در هیچ کدام از شهرهای جهان وجود ندارد که کالایی ساخت چین در آن وجود نداشته باشد ( ولو در حد یک سیم در داخل یک وسیله برقی).

در این نوشتار، البته قصد نداریم ابعاد اقتصاد چین را بررسی کنیم بلکه صرفاً به خبر سقوط هواپیما و واکنش چینی ها به آن می پردازیم.
دقت کنید: در 4 فروردین یک هواپیمای آلمانی در فرانسه سقوط می کند و 4 روز بعد، یک اتفاق در چین رخ می دهد: چون علت سقوط هواپیما، دستکاری کمک خلبان در دقایق تنهایی بوده است، چینی ها، بند جدیدی به کتابچه اصول ایمنی پرواز خود می افزایند مبنی بر این که از این به بعد، در هیچ لحظه ای از پرواز، نباید در کابین خلبان کمتر از 2 نفر حضور داشته باشند.

این اقدام سریع چینی ها، نشانه چه چیزی است؟ آیا جز این است که نشان می دهد چینی ها به جهان به دیده "درس آموزی" می نگرند و می کوشند آنچه را آموخته اند، به کار ببندند؟
این همان راز پیشرفت چینی هاست.

آنها برخلاف برخی ملت های در خودمانده جهان، دریافته اند که نیازی نیست که چرخ را از نو بسازند. چینی ها درک کرده اند که الزامی نیست نقش معلم را در جهان بازی کنند، همین که مانند شاگردی تیزهوش به کلاس درس دنیا بنگرند، خواسته یا ناخواسته، برای دیگران معلم و الگو خواهند شد.
آنها نه فقط  بعد از  سقوط یک هواپیما در گوشه ای از جهان با خود می اندیشند که از این حادثه چه درسی می توانیم یاد بگیریم ، بلکه در جای جای اقتصاد و سیاست خویش نیز چنین هستند ، از توسعه مناطق آزاد در اواخر قرن گذشته که از ژاپنی ها یاد گرفتند تا خودروسازی که از اروپایی ها تقلید کردند و اینک حتی به آمریکا هم خودرو می فروشند.

جهان پر است از تجربه های بشری که ملت های مختلف در طول اعصار و قرون آن را بر روی هم انباشته اند و تنها کسانی که درگیر غرور و خودبزرگ بینی هستند، نمی توانند از این تجربه ها استفاده کنند و ای بسا آن را نافی اعتبار ملی خود بدانند.

ایران نیز به عنوان کشوری مستعد پیشرفت، چاره ای جز یادگیری از جهان ندارد. لازمه این مهم نیز پذیرفتن این واقعیت است که باید چشم و گوش مان را همانند دانشجویی کنجکاو و مشتاق پیشرفت، به جهان بگشاییم و ببینیم تجربه بشری در صنعت، کشاورزی، سیاست، توریسم، بازرگانی، قومیت ها ، آموزش و پرورش، بانکداری، رشد علمی، مرزبانی، امنیت و ... چه چیزهای گران بهایی برای عرضه دارد.
بسیاری از این تجربیات نیز به آسانی و رایگان در اختیار است و تنها تشنگی یادگیری و شوق پیشرفت می خواهد تا از این ثروت بشری بهره گرفت.

به یاد داشته باشیم که «اگر بیاموزیم، "الگو" و اگر نیاموزیم، "عبرت" می شویم» ؛ چین و کره شمالی که دست بر قضا همسایه هم اند و هر دو در مسلک کمونیسم، دو نمونه بارز از این واقعیت اند: یکی همواره آموخته و باز با تشنگی می آموزد و الگویی شده که بسیاری از کشورها بدان غبطه می خورند و دیگری، چشم و گوش خود بر جهان بسته و خود را برتر و سر تر می داند و عبرت جهانیان شده است.

راستی ما چقدر در اندیشه آموختن در مدرسه بشری جهان هستیم؟!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۸۷
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
9
761
درود بر شما . گاهي از شنيدن برخي از عبارتها و جملات مسئولين ضمن تعجب دچار ترس مي شوم . مديريت جهان و بسياري از اين دست عبارت در بيان مسئولين ناديده انگاشتن تجربيات و ساختن مجدد چرخ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
"آنها برخلاف برخی ملت های در خودمانده جهان، دریافته اند که نیازی نیست که چرخ را از نو بسازند" ... و البته همان چرخ را هم هیچگاه نمیتوانند بسازند.
ناشناس
Spain
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
7
351
احسنت بر شما
حسين
Germany
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
464
55
به نظر من حضور همزمان دو نفر در كابين نمي تونه از اتفاقات مشابه جلوگيري كنه چون كمك خلبان ميتونست ابتدا خلبان را به قتل برسونه يا دست و پاشو ببنده و بعد نقشش را عملياتي كنه به نظر مي رسه بايد از ایران بخواهند آخرين روش امنيت پرواز را به اونها ياد بده همانطور كه ما خيلي چيزها را از اونها ياد مي گيريم
پاسخ ها
میثاق
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
جالب بود ههههههههههههههههههههههه

لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ویکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
با این استدلال من به شما پیشنهاد میکنم برای خونه ات نه دیوار بساز نه قفل چون هیچ کدوم صددرصد نیستن!!
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
کلا ما خوب بلدیم خودمون مسخره کنیم اما امنیت پرواز های ما با توجه به تهدیداتی که هست بسیار عالی است . اگر هواپیمایی هم مشکلی داره فنی است نه امنیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
واسه یه فیلم اکشن خیلی خوبه!!!!!
البته متذکر بشم که بعداز 11 سپتامبر این قانون دو نفر همزمان در کابین جزء قوانین پرواز آمریکا شد که دیگران جدی نگرفتند و گفتن زیاده رویه.
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
خودتم فهميدي چي گفتي؟
Reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
دست شما درد نکنه
نویسنده اطلاعاتی از امنیت پرواز تو ایران نداره و همچنین افرادی که نمره منفی به نظر شما داده اند
امنیت پرواز از نظر نیرو انسانی تو ایارن تو کل دنیا اول
ولی متاسفانه از نظر فنی امنیت پروازمون نقص های داره که بر میگرده به تحریم ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
باید یه مامور امنیت پرواز(که آشنا با فنون کاراته هست )رو بزارند تو اتاق خلبان که همدیگه رو نکشن، بعد هم یه مامور امنیت دیگه بزارن که هوای مامور اولی رو داشته باشه .....یه راه دیگش اینه که کلا در هواپیما رو بردارند که همه هوا همو داشته باشن ;)
حسین
| Germany |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
بسیار از کشورهای جهان مخصوصا از اروپا قبلا از ایران درخواست آموزش امنیت پرواز داشته اند و رتبه ایران در جهان اول است (از نظر هواپیماربایی و حوادث غیر فنی و ...)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خب چرا منفی دادید؟ بنده خدا راست میگه. اگه طرف قصد انجام کاری رو داشته باشه به راحتی میتونه انجام بده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
3
335
رهبران چین در برابر آمریکایی ها و اروپایی ها آگاهانه و به عمد خود را جهان سومی و نیازمند به کمکهای دیگران معرفی میکنند و هرگز لاف بزرگی و بزرگزادگی نمیزنند تا بتوانند به توسعۀ زیرساختهای کشور بپردازند. مدعی «مدیریت جهانی» نمیشوند تا دیگران را به خود طلبکار کنند، اما در عمل در مدیریت جهانی هم دخیلند. مدیران ما باید این شیوه را بیاموزند و بیشتر کار کنند و کمتر ادعا !
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
علاوه بر مديريت جهاني در همه زمينه علوم نظري،فني ، تجربي ، اقتصادي....تخصص داشته واظهار نظر ميكنيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
زنده باد!
میثاق فروغی از ساری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
4
229
راستی ما چقدر در اندیشه آموختن در مدرسه بشری جهان هستیم؟!
جواب من : 0 درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
بله تعریف ما از انسان و پیشرفت با اونا فرق می کنه.
رضا
Germany
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
230
خوب بیان ازمایادبگیرن که محتویات جعبه سیاه روچهارصد روزبعدازحادثه اونم نقص فنی میگیم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
لایک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
نقص فنی خیر!
اشتباه خلبان خارجی!
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
123
پند واندرز از این واضح تر ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
2
171
مقاله جالبی بود برای آنان که پیوسته می گویند ما به هیچکس نیازی نداریم !
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
162
24
مرگ بر چین جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
اين نظر بود يا فرياد؟
ناشناس
United States of America
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
36
54
البته تا امروز در کشور امریکا هیچ خودروی ساخت چین پاش باز نشده. البته اصل کار و گفته شما را تایید می کنم.
حامد دانا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
181
13
جناب عصر ايران! خيلي تحت تأثير انديشه‌هاي جناب دكتر سريع‌القلم هستيد! كمي نگاه انتقادي به انديشه‌هاي حضرت ايشان نيز بد نيست.
با احترام به هر دو بزرگوار:‌ عصر ايران و سريع‌القلم
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
چه ربطی داشت؟!
حامد دانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
«سی ویژگی سیاست خارجی کارآمد» از آقای سریع‌القلم را كه در همين سايت منتشر شده است ملاحظه فرماييد، تا دریابید ربطش را.
با احترام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
5
123
فعلا که ما در حال تحقیق و پژوهش برای اختراع "چرخ" هستینم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
3
89
توضیح زیبایی بود برای اینکه ما چرا حرف چندانی برای گفتن نداریم ،زیرا که چیز زیادی نیاموخته ایم و همیشه معتقدیم هنر نزد ایرانیان است و بس. نظیرکامنت بالا که اینگونه گفته است
((به نظر من حضور همزمان دو نفر در كابين نمي تونه از اتفاقات مشابه جلوگيري كنه چون كمك خلبان ميتونست ابتدا خلبان را به قتل برسونه يا دست و پاشو ببنده و بعد نقشش را عملياتي كنه به نظر مي رسه بايد از ایران بخواهند آخرين روش امنيت پرواز را به اونها ياد بده همانطور كه ما خيلي چيزها را از اونها ياد مي گيريم ))
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
3
26
تصمیم چین تحسین برانگیزه و مطمئنا" در همه ایرلاینا اجرا میشه ولی سوال من اینه، مگه ایرباس مهندس پرواز نداره؟ اونم داخل کابین میشینه، یعنی هم خلبان و هم مهندس پرواز باهم کابینو ترک کردن؟!
پاسخ ها
آریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
دوست عزیز تنها نمونه ایرباس که احتیاج به حضور مهندس پرواز در کابین داره هواپیما غول پیکر A380 میباشد
ناشناس
Kazakhstan
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
3
79
فرق چینی ها با ما در این است که آنها وطن پرست هستند. وطن پرست که باشی خود به خود هوشیار و بیدار میگردی.
پاسخ ها
هـادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
نه دوست عزیز ناشناس. مشکل اصلی مدیران هستند که فقط به فکر ظاهر قضایا هستند تا میز و صندلی خودشون رو نگه دارن و در درجه بعد کارکنانی که انگیزه ای جز گذران ساعات کار ندارن. من برای یک مورد کاری به چین رفتم و ندیدم که خیلی سخت کار کنن (گروه ایرانی خیلی بیشتر و سخت تر کار میکرد) اما اونها نظم خیلی خوبی داشتن و همیشه جلوتر از نیاز مشتری بودن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
90
6
شما چقدر ساده اید که همه خبر هایی را که میشنوید براحتی باور میکنید--این چندمین هواپیما و شاید چهارمین است که طی یکسال گذشته سقوط کرده و همیشه هم علت اصلی گفته نشده--علت ان کنترل از راه دور است--که
توسط ان و با هک کردن سیستم امنیتی هواپیما میتوان کنترل انرا بدست گرفت--که فقط دو کشور در جهان انرا دارند یکی امریکا و دیگری شوروی--البته قرار نبود شوروی هم انرا داشته باشد ولی انرا بدست اورده--و علت سرپوش گذاشتن روی ان هم جلوگیری از ورشکستگی شرکتهای بزرگ هواپیماای است.
پاسخ ها
ali62
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
:|
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خب پس الان شما که گفتی، منتظر ورشکستگی شرکتهای هواپیمایی باشیم دیگه به زودی؟
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
شوروی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
نظریه توطئه دست از سر ما بر نمیداره
ممی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
خیالاتی
ناشناس
Canada
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
1
16
کانادا هم بلافاصله در همان روز انتشار خبر عدم سلامت روانی کمک خلبان، این قانون حضور همزمان دونفر در کابین خلبان در تمامی لحظات پرواز را صادر و اجرایی کرد. امید که ما هم درس بگیریم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
5
رسد ادمی به جایی که بداند همی نادان است حوادثی ازاین دست ضمن اینکه بسیار تلخ وناگوار است که باید در همینجا به خانواده های این عزیزان تسلیت گفت حاوی نکاتی آموزنده است شاید این یک نمونه نادر از اتفاقاتی باشد که در طول سالیان دراز اتفاق می افتد که البته توانسته از چکابهای مستمر خلبانان نیز عبور کند لذا هر کاری از نظر کارشناسان این امور برای به حداقل رساندن این حودث انجام شود قابل تحسین است
پندار نیک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
39
درود بر تحلیلگران تیز بین عصر ایران! شما با تیز بینی و واقع نگری در تحلیل مسائل باعث روشنگری در جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی مردم می شوید. امیدوارم همه ما اعم از مردم و مسئولین از تجربیات سایر کشورها و سایر ملل تجربیات ارزنده ای را کسب کنیم و به فکر اختراع مجدد چرخ نباشیم!!! به امید آن روز
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
1
13
نکته جالبی بود اما من فکر می کنم که این آیین نامه وجود داشته و اصولا این کار باید در خطوط هوایی انجام بشه اما خطوط هوایی جرمن وینگرز این قانون را اجرا نمی کرده. یعنی اینکه چین به صورت خودکار این قانون را تعیین و تدوین نکرده. فقط بند آیین نامه ای که باید اجرا میشده را به اجرا گذاشته. البته بازم جای درس آموزی داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
2
65
کلا ما ایرانی ها همه چی رو میدونیم.

میگید نه یه سوال از مردم تو کوچه بازار بکنید ببینید جطوری جواب میدن. نمیدونم اصلا برای ما ناشناخته است

ما بهترین، زیباترین، بافرهنگترین، با هوشترین، با تاریخ ترین، قدیمی ترین، زیرکترین، و ترین های دیگر دنیا هستیم. فقط حقمون رو خوردن :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
25
ایران نیز به عنوان کشوری مستعد پیشرفت، چاره ای جز یادگیری از جهان ندارد. لازمه این مهم نیز پذیرفتن این واقعیت است که باید چشم و گوش مان را همانند دانشجویی کنجکاو و مشتاق پیشرفت، به جهان بگشاییم و ببینیم تجربه بشری در صنعت، کشاورزی، سیاست، توریسم، بازرگانی، قومیت ها ، آموزش و پرورش، بانکداری، رشد علمی، مرزبانی، امنیت و ... چه چیزهای گران بهایی برای عرضه دارد.
بسیاری از این تجربیات نیز به آسانی و رایگان در اختیار است و تنها تشنگی یادگیری و شوق پیشرفت می خواهد تا از این ثروت بشری بهره گرفت.
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
1
29
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
49
عصر ایران تحلیل جالبی کردید.. من با 38 سال سن الان تو حوزه نفت و گاز رییس یک بخش مهم هستم که 60 نفر کارمند زیر مجموعه این بخش هست. اگر چه خودم رو هیچ وقت در بین این همه انسان فرهیخته مدیر و دانشمند کسی نمیدونم، ولی باید بگم مملکت ما بزرگترین مشکلی که داره مشکل مدیریت و تفکر مدیریتیه. فرق ما و چین اینجا مشخص میشه. نداشتن تفکر مدیریتی به مطالعه و دانش مدیران ما، مسئولیت پذیری و تعهد برمیگرده که متاسفانه بدلیل دخالت سیاست در همه شئونات زندگی ما موجب شده مدیران ما به جای اصلاح و بهبود همیشه به فکر جلب کردن رضایت مافوق باشن. اما چینی ها یه چیز رو یاد گرفتن و اون بهبود دادن همه چیز در زندگی هست و تا الان هم موفق بودن. ای کاش یه روز هم ما ایرانی ها بتونیم از دنیا این چیزها رو یاد بگیریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
1
43
کاملا موافقم،ادعای ما ایرانیا ما رو کشته
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
61
6
سلام
مرغ همسایه غازه !!!
اطلاعات نویسنده در مورد امنیت پروازهای ایران ناقصه
امنیت پرواز تو ایران از بابت نیروی انسانی در بالاترین سطح قرار داره آلمانیها و چینی ها و امریکایها باید از ما الگو برداری کنند.
مهران
Germany
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
3
29
واقعا متن هوشمندانه و مفیدی بود. برای مخالفان عرضی نیست جز پذیرش صدای مخالف اما برای موافقان عرض می کنم که در مچموع درست می فرمایید ولی در خلوت خودتان یک نگاه بکنبد که آیا فقط مسئولان ما باید یاد بگیرند یا اینکه بد نیست خود ما هم نگاهی به همین رفتار "مرکز عالم " گونه مان بیاندازیم.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
درود بر شما ، اصولا مدیران و مسئولان ما که از مریخ نیومدن ، همین ما مردم هستیم که به پست و مقام می رسیم . ما خودمون رو باید درست کنیم ، هر کس باید خودش رو اصلاح کنه ، اون موقع ست که مدیران و مسئولان هم خوب می شن ...
ناشناس
Germany
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
1
37
بعد از سقوط هواپیای آلمانی بدون اغراق صدها ساعت راجع به این موضوع در رسانه ها بحث صورت گرفته است ما با داشتن چندین اتفاق از این نوع چه کرده ا یم و جه درسهائی از آن آموخته ایم. مشکل دراین است که در کشور ما هیچ چیز سرجای خود نیست کارهای بزرگ به کوتوله های سیاسی پر مدعا که به گفته ی امام (ره) توانائی اداره ی یک نانوائی ندارند سپرده میشود که نتیجه اش همین جائی است که الآن ایستاده ایم
سعبون
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
3
9
با کلیت مطلب موافقم ولی اجبار به حضور دونفر در کابین از خود کشورهای اروپایی شروع شد. بهترین راه برای عدم تکرار چنین حوادثی ایجاد امکانات خودکشی شخصی برای افرادی است که درچنین شغلهایی کار می کنند. کارف ما باید با فراغ خاطر امکا خودکشی را برای افراد افسرده فراهم آورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
32
به یاد داشته باشیم که «اگر بیاموزیم، "الگو" و اگر نیاموزیم، "عبرت" می شویم» ؛
جمله فوق العاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
21
آنها برخلاف برخی ملت های در خودمانده جهان، دریافته اند که نیازی نیست که چرخ را از نو بسازند. چینی ها درک کرده اند که الزامی نیست نقش معلم را در جهان بازی کنند، همین که مانند شاگردی تیزهوش به کلاس درس دنیا بنگرند، خواسته یا ناخواسته، برای دیگران معلم و الگو خواهند شد.
sajjad
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
13
خیلی جالب بود کاش مسعولین ما هم اینطور باشن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
15
خیلی خوشحالم که ازاین سایت استفاده می کنم کارشناسای خوبی دارین از تجربه دیگران استفاده کردن زودتر بهتر کم هزینه تر و سالم تر رسین به هر مقصدی است
نبین که می گوید
ببین چه می گوید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
1
45
طبق اخبار صدا و سیما ما در همه زمینه ها دومین یا نهایتا سومین کشور دنیا بخصوص در فناوری هستیم و نیازی به درس گرفتن از دیگران نداریم!!!
ناشناس
Turkey
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
1
43
در کشور ما اگر قرار بود درس بگیریم خوب از کشته شدن اینهمه انسان به علت ناامن بودن خودرو های بی کیفیت جلوگیری می کردیم. چندی پیش جالب بود که مسئولی از سایپا در جوابیه ای به عصرایران گفته بود که به حسب گزارش پلیس علت بیشتر تصادفات اشتباه فردی راننده است. خوب عقلتو شکر معلومه که صحبت از ایمنی خودرو بعد از وقوع اتفاق است نه در صورتی که هیچ اتفاقی نیافتد. ما درس نمی گیریم چون خیلی ها به دنبال منافع خود هستند و کسی نیست که واقعا داد ملت را بزند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
7
پدیرش عمدی بودن حادثه توسط کمک خلبان اعتماد زیادی به سیستم مدیریتی جامعه آلمان ایجاد میکند . اگر چنین اتفاقی خدای ناکرده در مملکت ما رخ میداد حقیقت هیچ وقت روشن نمیشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
8
ریشه تکبرجهل ونادانی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
7
احسنت
واقعا از این به بعد به جای کشور عقب مانده باید بگیم کشور در خود مانده
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
7
خیلی عالی بود احسنت بر شما . با چه ادبیات خوبی حق مطلب را ادا کردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
3
برخلاف برخی ملت های در خودمانده جهان، دریافته اند که نیازی نیست که چرخ را از نو بسازند
رو خیلی خوب اومدی
سید محمد اعظمی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
1
آموزه ای از سقوط هواپيماي آلمانی
http://hrjournalist.com/post/652
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
1
درسته
ممقانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
0
عزیزم امریکا پس از یازده سپتامبر این قانون رو اجرا کرده یعنی از سال ۲۰۰۱ میلادی !!! چینی ها حدود چهارده سال از امریکا عقب هستند گمونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
6
چیتی ها مردمی پر مــــــدعا نیستند !!!!
حسن كريمي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
0
1- در اينكه ما تجربه هم كنيم باز اين بند را اضافه نخواهيم كرد شكي نيست .
2- بنظر ميرسد دليل سقوط عمليات تروريستي بوده ست كه بعلت ترس از اينكه مردم سوار نشوند و جلوگيري از سقوط سهام ايرباس دليل آن خطاي كمك خلبان اعلام شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
12
يك لحظه تصور كنيد چيني ها بجاي اقدامات ده بيست سال اخيرشون راه مقامات اقتصادي مارو پيش ميگرفتند..............اين دو ميليارد گرسنه بيكار با كره زمين چه ميكردند؟؟؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
5
با سلام
تحلیل بسیار خوبی بود
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
6
عصرایران دلت خوشه ها. این جا آب از آب تکان نخواهد خورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
3
آن هادرک کرده اند که الزامی نیست نقش معلم را در جهان بازی کنند، همین که مانند شاگردی تیزهوش به کلاس درس دنیا بنگرند، خواسته یا ناخواسته، برای دیگران معلم و الگو خواهند شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
3
به سر بردن در لاک خودشیفتگی با چشم و گوش بسته!!!!!
مهتاب
Seychelles
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
3
بنظر میرسه که بایستی کنترل و چک آپ پزشکی خدمه پرواز دقیقا توسط ناوگان هواپیمائی صورت بگیره که معلوم کنه آیا خدمه از ناراحتی و بیماری رنج میبرند یا خیر . یکی از پارامترهای مهم در استخدام و بکار گیری نیروی خدمه هواپیمائی سلامت جسم و روح هست. یک جای این موضوع سقوط هواپیما لنگ میزنه . انداختند گردن کسی که خیلی کلیدی نبود و در عین حال هم مرده بود.مثل ایران.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
4
متاسفانه ایرانی ها بلدند ببینند غربی ها چجوری لباس میپوشند و ...
ای کاش ویژگی های خوبشونو یاد میگرفتن
کرامت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
9
به نظر بنده یکی از علت‌هایی که چین را به این درجه از پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی رسانده است، بحث ارزش‌ نهادن به ثروت و پول و درآمد است. بعبارتی از آن هنگام که رهبر جدید چین اعلام نمود که "ثروت با شکوه است" چین روند پیشرفت را طی کرده است. یعنی آنها به پول به عنوان "چرک کف دست" نگاه نکردند بلکه باورهای خود را در مورد پول و ثروت تغییر داده‌اند و باور کرده‌اند که پول و ثروت نقش اصلی و اساسی در پیشرفت و تکامل بشر دارد. به همین دلیل و برای دستیابی به پول و ثروت فراوان سیستم مدیریت کشور خود را از اساس تغییر داده‌اند. ما هم اگر باورها و نگاه خود به پول و ثروت زیاد داشتن را تغییر بدهیم و پول و ثروتمندی و توانگری را یک ارزش و نکته مثبت در زندگی خودمان بدانیم قطعا به سمت پولدار شدن و پولدار کردن کشور پیش خواهیم رفت و به سرعت پیشرفت خواهیم داشت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
21
هنر نزد ایرانیان است و بس. ما مشکلی نداریم، این دنیاست که مشکل دارد. باور ندارید؟ از صداوسیما بپرسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
7
درود بر شرفت
موسیمانه: از دست دادن سه امتیاز مقابل پاختاکور ناامیدکننده بود درگیری عجیب در بازی فولاد نوین؛ حمله برادر سرمربی به داور! علی عسگری همچنان در هیئت مدیره هلدینگ مالک استقلال ماندگار شد ادیب زارعی؛ آینده‌دار فوتبال ایران با آینده‌ای درخشان اینزاگی: طارمی حرفه‌ای تمام‌عیار است و به او ایمان دارم تصویر جدید از سفیر ایران در لبنان وزارت خارجه: بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تبعه افغانستانی غیرمجاز در کشور حضور دارند اتحادیه اروپا: مورا با تخت‌روانچی درباره طیف مختلفی از مسائل دیدار می‌کند تساوی استقلال مقابل پاختاکور؛ آبی‌پوشان همچنان در بحران نتایج (+خلاصه بازی) عضو اتاق بازرگانی ایران: تعداد «اسنپی‌ها» بیشتر از نیروی انسانی کارخانه‌ ها هستند رئیس ستاد تیپ گولانی استعفا کرد تغییر رنگ این موجودات به اندازه دویدن انسان به مدت ۲۵ دقیقه انرژی مصرف می‌کند یک مقام راهداری: روشنایی جاده‌های کشور الزامی نیست/ در کشورهایی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت هم سیستم روشنایی اجباری نیست مقاومت اسلامی عراق: اگر رژیم صهیونیستی بغداد را بزند، آمریکا را می زنیم معاون ترامپ: بچه‌دار شدن را تشویق می‌کنیم/ بچه‌ها روح زندگی‌اند