فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۸۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۱-۰۴-۱۴۰۳
کد ۹۸۱۱۳۲
انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۱-۰۴-۱۴۰۳

ارتباط بین مصرف گوشت فرآوری شده با ابتلا به دیابت

ارتباط بین مصرف گوشت فرآوری شده با ابتلا به دیابت
نتایج تخمین زد که کاهش ۳۰ درصدی در مصرف گوشت قرمز به تنهایی - تقریبا یک چهارم پوند در هفته – می‌تواند از بیش از ۷۳۲هزار مورد دیابت، ۲۹۱هزار و ۵۰۰ مورد بیماری قلبی و ۳۲هزار و ۲۰۰ مورد سرطان روده پیشگیری کند.

نتایج پروژه شبیه‌سازی بین‌المللی جدید نشان داد با کاهش ۳۰ درصدی مصرف گوشت فرآوری‌شده بیش از ۳۵۰هزار مورد دیابت در ایالات‌متحده طی ۱۰ سال به همراه ۹۲هزار و ۵۰۰ مورد بیماری قلبی و ۵۳هزار و ۳۰۰ مورد سرطان روده بزرگ از بین خواهد رفت.

هلث گزارش کرد، بر اساس نتایج تحقیق جدید دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل ایالات‌متحده، اگر همزمان مصرف گوشت قرمز  نیز به میزان ۳۰ درصد کاهش یابد فواید سلامتی آنها حتی بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، لیندسی جاکس، محقق این تحقیق اظهار کرد کاهش مصرف گوشت توسط سازمان‌های ملی و بین‌المللی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای توصیه شده است.

او در بیانیه خبری ادینبورگ افزود نتایج تحقیق ما نشان می‌دهد که این تغییرات در رژیم‌های غذایی می‌تواند مزایای سلامتی قابل‌توجهی داشته باشد.

نتایج تخمین زد که کاهش ۳۰ درصدی در مصرف گوشت قرمز به تنهایی - تقریبا یک چهارم پوند در هفته – می‌تواند از بیش از ۷۳۲هزار مورد دیابت، ۲۹۱هزار و ۵۰۰ مورد بیماری قلبی و ۳۲هزار و ۲۰۰ مورد سرطان روده پیشگیری کند.

محققان دریافتند مردان سفید پوست و کسانی که سالانه ۲۵هزار تا ۵۵هزار دلار درآمد دارند بیشترین سود را از این رژیم غذایی دریافت خواهند کرد.

محققان در این تحقیق از داده‌های نظرسنجی بهداشتی دولت ایالات‌متحده برای شبیه‌سازی اثرات سلامتی ناشی از کاهش مصرف گوشت استفاده کردند.

آنان ریزشبیه‌سازی خود را به‌عنوان اولین موردی توصیف کردند که اثرات کاهش این مصرف را بر پیامدهای سلامتی متعدد در ایالات‌متحده تخمین زد. این تحقیق تاثیر کاهش‌ها را از ۵تا ۱۰۰ درصد محاسبه کرد.

محققان خاطرنشان کردند تحقیقات دیگر تاثیر مصرف سطوح بالای گوشت‌های فرآوری شده در رژیم غذایی را با بیماری‌های مزمن مرتبط دانستند، اما تعداد کمی از آنها تاثیر آن را بر چندین پیامد سلامتی بررسی کرده‌اند.

محققان می‌گویند یافته‌های آنان مبنی بر اینکه با کاهش گوشت قرمز بیشتر از کاهش مصرف گوشت‌های فرآوری شده از بیماری‌ها پیشگیری می‌شود، توضیح آسانی دارد؛ آمریکایی گوشت قرمز بیشتری یعنی میزان ۴۷ گرم در روز (۱.۶۶ اونس) مصرف می‌کنند که در مقابل ۲۹ گرم (۱.۰۲ اونس) مصرف گوشت فرآوری شده روزانه است.

آنان خاطرنشان کردند که تخمین‌های آنان باید با احتیاط تفسیر شود، زیرا اطلاعات کمتری در مورد تاثیر گوشت قرمز فرآوری‌نشده بر خطر بیماری مزمن وجود دارد.

آنان گفتند که در این مورد به تحقیق بیشتری نیاز است.

این یافته‌ها در نشریه The Lancet Planetary Health منتشر شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
خوش آمدگویی باشگاه فوتبال دهوک عراق به یحیی گل‌محمدی (عکس) رفع اختلال فنی در چهار بانک کشور تا ساعات آینده سوئد: جنگ روسیه و ناتو در آینده نزدیک محتمل است تداوم چالش دریافت روادید تیم ملی پیش از دیدار با نیوزیلند اعتراض غنا به تصمیم کانادا برای عدم صدور ویزای توماس پارتی زمان‌بندی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی در جام تختی روزهای پایانی بهار به چه کنسرت‌هایی برگزار می‌شود؟ پزشکیان به مردم: صبوری شما در برابر تنگناها و فشارهای اقتصادی، برای ما آزمونی بزرگ و مسئولیتی سنگین بود سیدمهدی طباطبایی: کسی فریب وحدت‌شکنان را نمی‌خورد تاریخ‌سازی ژاپن در لیگ ملت‌های والیبال واکنش شکیرا به شایعات عجیب پس از افتتاحیه جام جهانی آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی؛ میزبانی با ظرفیت ۶۰ هزار نفر نخست وزیر پاکستان به همتای قطری: توافق صلح به زودی برای امضای طرف‌ها آماده می‌شود پوتین از طرحی برای دونباس رونمایی کرد علیرضا فغانی داور دیدار حساس فرانسه و سنگال شد