۰۶ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۸۷۵۴
تعداد نظرات: ۲۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۲۴-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۸۷۵۴
انتشار: ۲۳:۳۴ - ۲۴-۱۲-۱۳۹۸

آیلاند یا آنلاین؟! / نکته‌ای دربارۀ تمسخر معلم وظیفه شناس

تمسخر معلمی که هیچ تعلق و سابقه‌ای در فضای آنلاین ندارد کار موجهی نیست. به عکس باید علاقه و وظیفه‌شناسی او را ستود.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- هر چند شایعۀ اخراج معلم گیلانی که در فراخوان مجازی دانش آموزان خود، واژۀ «آنلاین» را به اشتباه «آیلاند» تلفظ می‌کند تکذیب شده اما برخی منابع محلی از افسرده شدن این خانم معلم با تجربه به خاطر حجم تمسخرها در فضای مجازی و «دابسمش»‌هایی که با این موضوع ساخته شده خبر می‌دهند.آیلاند یا آنلاین؟! /  نکته‌ای دربارۀ تمسخر معلم وظیفه شناس

تلفظ اشتباه یک واژه را می‌توان نشانۀ ناآگاهی فرد از آن موضوع دانست اما همیشه هم قابل انتقاد نیست. تنها در صورتی قابل نقد است که شخص در آن حوزه مدعی تخصص باشد یا با مدرک تحصیلی و رشتۀ کاری او سازگار نباشد.

مثلا اگر یک پزشک به «آسپیرین» بگوید «آسپورین» اسباب نگرانی است چون نشان می دهد در این زمینه مطالعه‌ای ندارد و دربارۀ بقیه اطلاعات او هم شک می کنیم. اما اگر یک خانم کهن سال اشتباه تلفظ کند جای نگرانی ندارد چون ندانستن شکل درست تلفظ از جانب او زیانی را متوجه کسی نمی کند.

فرد تحصیل کرده‌ای را می‌شناسم که حین تماشای مسابقۀ فوتبال به «آفساید» می‌گوید: هافسان!

این تلفظ نشان می‌دهد که اطلاعات ورزشی او «سماعی» یا «شنیداری» است و چون کارشناسان کلمۀ «آفساید» را با تأکید بر تمام حروف ادا نمی‌کنند این گونه در حافظۀ او ثبت شده است. اما اگر یک خبرنگار ورزشی در متنی بنویسد «هافسان» آن گاه فاجعه است. چون نشان می دهد مطالب ورزشی را نمی‌خواند.

در کوران انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 هفته‌نامه ای سیاسی را هر هفته تهیه می‌کردم و همه مطالب آن را می‌خواندم. صفحۀ ورزشی هم داشت و یک بار در تحلیل یک بازی فوتبال، سه بار نوشته بود: پنارت!

ما هم در کودکی و نوجوانی به جای « پنالتی» می گفتیم پنارت و نه حتی پنالت!

هنوز هم بچه ها موقع بازی می گویند پنارت اما فرق است بین نویسنده‌ای که اشتباه می‌نویسد و مردمان عادی و باز تفاوت است بین نوشتار و گفتار.

در نظر داشته باشیم که این خانم معلم اهل فضای مجازی نیست و به خاطر تعطیل شدن مدارس از سر اجبار سر و کارش با آن افتاده و از این رو در حوزۀ تخصصی خود خطا نکرده است.

اهل رسانه‌های «برخط» یا «آنلاین» یا خرید آنلاین نیست ولی اگر معلم شیمی باشد و مثلا جدول «مندلیوف» را « پندلیوف» تلفظ کند آن گاه نشان بی سوادی است و جای اغماض ندارد چون یعنی الفبا را نمی داند.

در این که اطلاعات عمومی جامعه به رغم وفور اطلاعات افزایش نیافته البته تردیدی نیست. در همین برنامۀ اخیر مهران مدیری خانمی نام «گابریل گارسیا مارکز» را به شکل خنده داری تلفظ کرد و تازه گفت نام او را روی خیابانی گذاشته‌اند که احتمالا منظور او «نلسون ماندلا» بوده است!

این که خانم معلم به «آنلاین» می گوید «آیلاند» یعنی با این فضا بیگانه است اما اگر معلم قدیمی باشد که هست و گویا بازنشسته هم شده اند مشخص است که در زمان تحصیل و تدریس او چنین کلمه‌ای رایج نبوده است.

پس همواره به خاطر کم سوادی نیست. گاهی به خاطر اختلاف نسل است و دربارۀ این خانم معلم قطعا روشن است که به دلیل اختلاف نسلی است و کافی است به سن او توجه شود.

چند سال پیش دوستی اتومبیل تازه ای خریده بود. پرسیدم « شیویداق» هم دارد؟ با تعجب نگاه کرد. نه او و دیگران معنی آن را نمی‌دانستند. تا گفتم «سان روف» متوجه شدند. این تفاوت نسلی است.

زمان ما آن کلمه رایج بوده و حالا این واژه. علت این است که در دهه 50 که امکان وارد کردن اتومبیل از آلمان از طریق ترکیه فراهم بود برخی اصطلاحات آلمانی رایج شد. همین «اتوبان» ریشه در آن سال‌ها دارد. شیویداق یا با تلفظ آلمانی «شیبه داخ» هم آلمانی است در حالی که نسل امروز واژه های انگلیسی را بیشتر به کار می‌برند.

به یاد می‌آورم محمود احمدی‌نژاد در اولین کنفرانس خبری پس از اعلام نتایج مرحلۀ دوم انتخابات ریاست جمهوری در محل شورای شهر تهران، واژۀ «دکترین» -با تلفظ in- را به صورت «دکتریَن»- yan- تلفظ کرد. اگر عنوان «دکتری» نداشت جای تعجب نبود ولی آن روز شگفت‌زده شدم.

از این مثال‌ها فراوان است و می‌خواهم نتیجه بگیرم اگر وزیر ارتباطات یا وزیر علوم یا هر مقام دیگر که عنوان علمی برای خود قایل است به «آنلاین» بگوید «آیلاند» واقعاً فاجعه و بی برو برگرد علامت بی‌سوادی است اما دربارۀ این خانم معلم این‌گونه نیست. چون او معلم آنلاین نیست و کرونای لعنتی او را به این شیوۀ تدریس واداشته و حالا که وظیفه‌شناسی کرده سرزنش و تمسخر منصفانه نیست.

ضمن این‌که در نظر داشته باشیم کلمۀ فارسی را اشتباه تلفظ نکرده و فراوان‌اند افرادی که از عهدۀ تلفظ درست واژه‌های بیگانه برنمی‌آیند.

در این روزهای کرونایی برای تحمل روزهای خانه‌نشینی راه‌های بهتری هم هست.

----------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

ماجرای تدریس آنلاین خانم معلم/ آموزش وپرورش گیلان: اخراج معلم آستارایی شایعه است

برچسب ها: معلم گیلانی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۱۸
در انتظار بررسی: ۹۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
15
433
لودگی و لومپنیسم نه فقط تو ایران بلکه تو دنیا بیداد میکنه... اینکه هر فردی با یه گوشی و دوربین و اینترنت و با روش های نامتعارف سعی بر جلب توجه و معروف شدن میکنه... منی که خودم از این نسل هستم و 20 سالمه به شدت از این رفتار ها ناراحت میشم اما انتظار ندارم ادمی که تو عمرش 5 دقیقه هم مطلب اموزشی نخونده بیاد و فرهنگ و ادب اجتماعی رو رعایت کنه. همه چیز, همه چیز برمیگرده به دولت ها و نظام های اموزشی غلط کشور ها... این معضل فقط مربوط به ایران نیست متاسفانه...
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اگر با لودگی سعی کنیم سطح سواد معلمینی که به خاطر دغدغه نان حتی تو سال 1 کتاب نمیخونن و بالاببریم کمک کردیم به هرچه بالاتر رفتن سواد بچه هامون و بالتبع اون جامعه
دوست آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ضمن احترام به تمام معلمان زحمت کش
دوستان زیاد سخت نگیرید این مسخره کردن نیست یه شوخی کرده تو این اوضاع که خنده ای باشد برای دلهای پر اضطراب
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
واقعا دمت گرم با شما صد در در صد موافقم ...متاسفانه جامعه امروز ایران فقط همین چند قلم رو خوب یاد گرفته: تمسخر، چرخ زدن در فضای مجازی ، بار گذاری محتوای سخیف و بی ارزش در شبکه های اجتماعی یک روز به نام داپس مش یک روز به نام شاخ اینستا و و و...من متخصص فناوری اطلاعات هستم و با توجه به نوع شغلم هر روز ساعت ها با سیستم ها و سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری سروکار دارم و می بینم متاسفانه بساری ازکسایی که در وب حضور دارند حتی بلد نیستند فارسی حرف بزنندو صد ها اشتباه ساختاری در نوشتار و گفتار و بیان و غیره دارند...اما لودگی و دلقک بازی و بی ادبی رو خوب بلد هستند
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
من ابتدا فکر میکردم مسأله صرفا یک طنز باشه ، چون دختر خودم هم به همین روش با معلمانش در ارتباط هست و این همه گیری باعث ایجاد جو شوخی با آموزش آنلاین شده ، چندتا مسأله وجود داره، اول اینکه تو مملکتی که این همه جوان بیکار وجود داره چرا یک معلم بازنشسته که ۱۸ سال از زمان بازنشستگی ش گذشته باید کماکان سر کار باشه؟ مگر قحطی نیروهای تحصیلکرده جوان و به روز وجود داشته؟ مسأله بعدی اینکه در کنار اینکه تمسخر بده ولی یک مسأله رو هم به اندازه وزنش باید بزرگ کرد ،این خانم معلم اشتباه داشتن و اشتباه کردن، عده ای هم با زبان طنزبا موضوع برخورد کردن ، حالا همه رو به لودگی و لمپنیسم محکوم کردن هم از اون به اصطلاح تمسخر دست کمی نداره، توی همه دنیا از این دست انتفاقات میفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
چرا با فرستنده این مطلب برخورد قانونی نمیشه و همچنین انتشار دهندگان آن؟؟ اینم کروناست؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
یکی از تفریحات بچگی ما شوخی با اشتباهات مادر بزرگ بود (هیچ وقت نتونست بگه پلیس،میگفت فلیس و..)،هیچ وقت هم به دل نمیگرفت تا اینکه بزرگ شدیم ،اتفاقا خیلی هم صداقتش رو دوست داشتیم ،خودش هم از شوخی ما میخندید ،ول کنید بابا .
یتیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آن کسی که صدای این معلم زحمتکش ضبط کرده و برای تمسخر در فضای مجازی انتشار داده بی فرهنگ واقعی است باید از انجام این اعمال شرمنده باشد،آزار معلم بازنشسته ای با 47سال سابقه خدمت عین نا انسانی و نا جوانمردی است.آن همه نماینده دکتر و مهند س تو مجلس نتوانستند کلمه fatf ,یا موزه لوور را درست تلفظ کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
آقا وحید...
تولید و انتشار این ویدئوهای منزجر کننده محصول افکاری شبیه به افکار شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
مادر بزرگ ها شوخی نوه ها رو تحمل می کنن ولی تمسخر یا حتی شوخی در فضای مجازی و جلوی دید میلیونها نفر کار بسیار بدی است. مطمئنا" ما اگر جلوی جمع های رسمی ادای مادر بزرگمان رو در می آوردیم بهش بر می خورد
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
4
7
با عرض سلام و ادب
من خودم یک معلم هستم
هر چند مسخره کردن هر کس و تحت هر شرایطی نکوهیده هست ولی ای کاش به جای آسمان ریسمان بافتن،می فرمودید که یک معلم بنا به رسالتی که دارد موظف ،تاکید می کنم موظف است همگام با نسلی که با آن سر و کار دارد جلو برود ،سوالی که پیش میاد اینه که معلمی که زبان مخاطبان خود را نداند چه تأثیری می تواند بر آن بگذارد
کمی هم انتفاد پذیر باشیم هر چند تلخ و سوزنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
19
370
خیلی ناراحت شدم
خصلت تمسخر با فرهنگ و دین ما جور درنمیاد
چرا اینجوری شدیم؟
همون که مسخره میکنه قطعا خودش عیوبی پنهان زیادی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اتفاقا تمسخر و خود برتر بینی در ذات ما ایرانی هاست ...
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خیلی هم با فرهنگ ما جور در میاد چرا خودتون رو گول میزنید؟؟
علی
| Canada |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مادر من به رفسنجانی می گفت فسنجانی ما هم هیچ وقت نگفتیم که تلفظ تو درست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
متاسفانه کاملا در فرهنگ ما تمسخر رایجه دوست عزیز.
از استاد دانشگاه بگیر تاااااا...
ناشناس
| France |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
قطعا اگر یک معلم یزدی یا اصفهانی آیلاند می گفت مورد توجه قرار نمی گرفت
یکسری افراد با ترک زبان ها مشکل دارند
امیدوارم این کارها ادامه پیدا نکنه چون با احساسات یک قوم بازی می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
علی آقا...
اگر مادر شما بابت وظیفه شناسی یک اشتباه کرده بود و در سطح فضای مجازی به آن گستردگی به او میخندیدند و تمسخر میکردند باز هم این حرف را میزدی؟!!!

ما مشکل داریم و مشکل ما دقیقا این تفکرات بی مبنا و ناشی از بی معرفتی است
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
در جامعه ای که دروغ توش مثل نقل و نبات باشه [این رفتار ها هم] رواج پیدا میکنه.
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
من موافق مسخره کردن افراد نیستم. ولی باید با آمزش و پرورشی که ورودی هاش از افراد سطح پایین علمی کشور هستن و هیچ برانامه ای هم برای افزایش ارتقا سطح کیفی معلمین شاغل با اینهمه تعطیلات نداره چه باید کرد؟ به خدا من معلمینی رو میشناسم کهبجز تو درس مورد آموزش خودشون هیچگونه سوادی ندارن و حتی همون درس رو برای پایه های بالاتر هم نمیتونن ارائه بدن. حتما این جمله رو به کرات شنیدین که بابا ولشکن بچه یه ماه مدرسه نره چی میشه مگه؟؟این جمله از سر بی تفاوتی والدین نیست بلکه نشانگر سطح کیفی فوق العاده نازل آموزش ها و معلمین ماست. من تلاش این خانوم معلم رو قدر میدنم اما واقعا لازمه برنامه هایی برای آپدیت معلمین و افزایش کیفیت اونها در نظر گرفته بشه.ماشالا وقت و تعطیلات هم که زیاد دارن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
7
350
بعضی ها مگه غیره مسخره بازی و جک درست کردن از هر چیز واتفاقی هنر دیگه ای هم داره؟!.من به شخصه از طرف ملت ایران از این بانوی محترم عذر می خوام
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
داداش اون بانوی محترم معلم این مملکته؛ قراره به بچه ی تو سواد یاد بده؛ قراره یاد بده به آنلاین بگه آیلاند؛ دقت داری که الان کسی که با اینترنت غریبه باشه بی سواد محسوب میشه دیگه؟ تعارف که نداریم حالا سن ایشون زیاد یا کم. صد البته که مسخره کردن زشته و احترام همه باید حفظ بشه، و باز هم صد البته درسته که کل مملکت یه وضعیت ناجوری ه و به قول یکی از دوستانی که پیام گذاشته وضعیت طوری شده که معلم بیچاره برای گذران زندگی باید انقدر انرژی صرف کنه که جایی برای آپدیت کردن و کتاب خوندن و ... برای خودش پیدا نمیکنه؛ اینا همه آسیب اجتماعی قبول؛ ولی این رو هم قبول کنید که این جو طنز در جواب به یک اشتباهی بود که اشتباه لپی هم نیست، اشتباه در زمینه غیر تخصصی هم نیست، اشتباه کردن در موردی هست که اگه بلد نباشی بی سواد محسوب میشی و البته که معلم یه مملکت باید از باسواد ترین ها باشه تا فرزندای با سوادی بتونیم داشته باشیم و مملکتمون در آینده پیشرفت کنه وگرنه بیسواد بیسواد بار میاره؛ از طرف دیگه در مورد رفتارای غلطمون بی فرهنگ هم بی فرهنگ بر میاره...
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
5
312
متاسفانه ازین اخلاق ها در همه ما ایرانیا وجود داره... من به شخصه ازین معلم بزرگوار عذرخواهی می کنم... و امیدوارم دوباره به کارشون با قدرت ادامه بدن...
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
278
این افرادی که برای دلقک بازی این شخص رو به مسخره گرفتن به این فکر نکردن که بچه داره، شوهر داره، فامیل داره و... جلوی اینها تحقیر میشه؟ بخاطر چند دقیقه لودگی و دلقک بازی یه نفر رو ترور شخصیت میکنن که چند دقیقه از عمر بی ارزششون رو خوش بگذرونن. بعضی گیرهایی که ما ها تو زندگی داریم و نمیفهمیم از کجا داریم چوب می خوریم به خاطر همین کار هاست... به قول قرآن وای بر مسخره کنندگان...
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
لان با همین کرونا هم شوخی می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
این رفتارها دقیقا نشانه نداشتن تقواست... هرچند که این دلشکستگی برای این بانوی بزرگوار قطعا باعث تقرب الهی او خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
206
دوره راهنمایی اِسکول به معنای مدرسه را اُسکول خواندم و کلاس منفجر شد. هنوز بعد از دهها سال در ذهنم مانده و تا مدت ها دوستان مسخره می‌کردند. تقصیری نداشتم داوطلب خواندن درس جدید شدم و برای اولین بار آن کلمه را می‌دیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
من هم (دستگاه گوارشي ) رو ( دستگاه گوشواراي ) خوندم بعد ديدم همه كلاس ميخندند من هم با اونا خنديدم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
پدربزرگ مرحومم انفولانزا را عام غلامرضا میخواند و ما به روی خودمان نمی آوردیم.
یک دانش آموز دبیرستان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
3
213
اگر والدین بدانند بچه های آنها سر کلاس چه افعال ناشایست و چه گفتارهای رکیکی به کار می برند به راحتی یک معلم را به خاطر تلفظ یک کلمه این قدر مسخره نمی کردند. اگر قرار باشد معلمان والدین بسیاری از دانش آموزان را برای این الفاظ و افعال به مدرسه فرا بخوانند باید نیمی از کار آموزش تعطیل شود. منتها معلمان خود را به ندبدن و نشنیدن میزنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آفرین و درود بر شما
mm2
| Germany |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
به عنوان پدر یک دانش آموز حق با شماست و من هیچ توجیهی ندارم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
186
سلام. کسایی که این جور مسخره بازی ها رو درمیارن یه کم فکر کنن متوجه میشن که مدیون همین خانم معلم های دلسوز و مهربان هستن که بهشون خواندن و نوشتن یاد دادن. چرا به جای قدردانی از این فرشته های مهربان دنبال سوژه میگردیم که مسخره اش کنیم و بهش بخندیم؟!!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
43
92
یاد موزه لووووور افتادم:)))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
48
139
پیشنهادی برای آیلاند!

معلمی در جریان آموزش مجازی شاگردانش، کلمه «آنلاین» را به اشتباه «آیلاند» تلفظ کرد. این موضوع در بحبوحه خبرهای بد کرونایی، دستاویزی شد برای خنده و تمسخر.
کاری که از هر بی هنری برمی‌آید.

به یاد داستانی از ماجرای «» افتادم. داستانی که صحت و سقمش چندان اهمیت ندارد. زیرا حکمت نهفته در داستان اثر خود را می‌گذارد.
گویند یکی از رؤسای جمهور امریکا هنگام تایید یک عملیات، به جای مخفف «» به معنای ( ) به اشتباه از حرف «» به جای «» استفاده کرد و نوشت: «»!
از آن پس، به احترام او کلمه «» وارد فرهنگ مردم شد و به معنای درستی و تایید چیزی مورد استفاده قرار گرفت.
پیشنهاد می کنم به احترام این معلم عزیز، از این پس همه «آیلاند» باشیم!
باور کنید آیلاند، بومی‌تر، فارسی‌تر ، شیرین‌تر و بامحتواتر از واژه فرهنگستانی «برخط» است. وقتی بگویی من آیلاند م، یعنی کلمه شما در عین شیرینی و بومی بودن، حامل پیام احترام به یک معلم است.
من به احترام این معلم، لااقل به مدت یکسال، آیلاند خواهم بود.
بیائید همه آیلاند باشیم. شاید کسانی که معلم محترمی را تمسخر کردند نیز پشیمان شده باشند، و با این اقدام گناه بزرگ آنان نیز تبدیل به حسنه شود.


پس از امروز به جای واژه بیگانه و نامأنوس آنلاین، همه «آیلاند» باشیم

#آیلاند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
آیلند یعنی چی ؟ که بخواد از این به بعد استفاده بشه !!! عجب نبوغی !!! عجب پیشنهاد آبکی ای !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ناشناس جان همه اش که پرانتز و گیومه خالی شد! اگه نمیشه بیان کرد یا کلا ننویس یا یک رفرنسی بده تا بتونیم اصل ماجرا رو بخونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
درود به شرفت
و درود به شرف آموزگارانی که با حداقل حقوق و امکانات
انسان بودن و وظیفه اخلاقی و اجتماعی را پاس میدارند .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
چه زیبا پیشنهادی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
با توجه به اینکه کلمه بومی نیست بنظرم پیشنهاد خوبی است و کسی نمیتواند بگوید با پاسداشت فارسی مغایر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
قضیه کلمۀ Okay است.

که البته برای OK، تاریخچه‌های بسیاری در اینترنت نوشته شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
7
191
درود بر همه معلمان زحمت کش. آیلاید یا آنلاین مهم نیست مهم اینه که در درس خودش خوب درس بده و مسئولیت شناس باشه من مدرس دانشگاه هستم و این معلم وطیفه شناس را تحسین می کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
4
204
من هم معلم بازنشسته هستم وبه این همکارم افتخار میکنم ومتوجهم که با چه زحمتی تونسته به این حد ازفضای مجازی تسلط پیداکنه تاازعقب ماندن شاگرداش جلوگیری کنه ایشان نباید از لودگی بیفرهنگان ناراحت بشن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
من هیات علمی دانشگاه هستم. باور کنید بعضی از همکاران قدیمی تر ما آنهم در دانشکده برق که قاعدتا بیشتر باید با کامپیوتر و اینترنت آشنایی داشته باشند در ضبط و بارگذاری یک ویدئو برای دانشجویان کلی مشکل داشتند.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
7
194
فکرنکنم اشتباه لفظی این خانم معلم زحمتکش ازاون عمل احمقانه شخصی که کتاب علمی روبه بهانه واهی آتیش میزنه فاجعه بارترباشه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اشتباه تلفظ این خانم معلم بازنشسته اصلا با کار زشت و فجیع اون کسی که کتاب علمی و پزشکی را آتش زده قابل مقایسه نیست. این فرد اتش افروز آگاهانه در صدد تحمیق جامعه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
0
ایشون معلمه و با بچه ها در ارتباطه. فقط کافیه یکی از اونها فکر کنه شیوه صحیحش همینه که معلمشون میگه. فردای روز تو جامعه تکرار میکنه مسخره ش میکنن و آسبیب روحی میبینه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
6
122
سلام
کاش بجای نوشتن این همه مطلب که نادرست هم نیست
نوشته هاتون همراه بود با یک تقدیر عملی از ایشون حتی به گرفتن یک عکس همراه با ایشان از عصر ایران
به امید عمل‌کردن اگه از دستتون بر میاد البته نه فقط حرف زدن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
3
105
عادتی پیدا کردیم کسی اشتباهی میکنه فقط مسخرش میکنیم و از اشتباه بقیه خوشحال هم میشیم. دیگه لودگی جزوی از شخصیت هامون داره میشه.
متاسفانه وضعیت ادب و احترام توی این مملکت داره به قهقرا میره. اگر توی شبکه های مجازی مثل اینستاگرام و خصوصا توییتر عضو نیستید, بهتون تبریک میگم, چون واقعا نجات پیدا کردید و اگر عضو هستید حتما وضعیت شعور و ادب حاکم بر جامعه رو مشاهده میکنید. جوری شده که به جای اینکه نسل قبل بر نسل جدید تاثیر بذاره, نسل جدید داره بر نسل قدیم هم تاثیر میذاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
نسل جدید هفده هجده ساله داره به نسل منوشما که در چهل و چندسالگی هستیم توهین میکنه.
ناشناس
Germany
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
4
174
اگه اینطوری نبودیم که به این روز نمی افتادیم!
اگه درک می کردیم که باید به معلم وظیفه شناس باسابقه احترام گذاشت و سر خم کرد و دستش را بوسید و نه اینکه مسخره اش کرد که به این روز نمی افتادیم! می شدیم مثل ژاپن یا همان چین که توانست با انضباط و قانون و نظم و دیسیپلین یک میلیارد و نیم جمعیتش را از کرونا نجات دهد! حتی اگر با با روش "قرون وسطایی" قرنطینه!!!!!!!!
اگر احترام به معلم را می فهمیدیم که ماسک احتکار نمی کردیم!
اگر احترام به معلم می فهمیدیم که مایع ضدعفونی احتکار نمی کردیم!
اگر احترام به معلم می فهمیدیم که در اوج بحران کرونا برای خرید غیرضروری بیرون نمی رفتیم!
اگر احترام به معلم می فهمیدیم که در این بحران جاده های شمال را ترافیک نمی کردیم!
اگر احترام به معلم می فهمیدیم که .....
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دوست عزیز احترام های قدیم از بین رفته. فقط هم به خاطر گسترش همین فضای آیلاند.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
11
67
زیادند از این باسوادهای اینترنتی که مرجع شبه-علمشان، کانال‌ها و سایت‌های بی‌هویت است. حالا چرا این خانم ناراحت شده برای منِ دهه پنجاهی جای تعجب دارد.
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
5
139
من اگر شاگرد این خانم معلم گرامی بودم به داشتن چنین معلمی افتخار میکردم که علیرغم عدم آشنایی کافی با فضای مجازی پا پیش گذاشته و در صدد آموزش مجازی بچه ها هستند تا از درس عقب نمونند. امیدوارم در مقابل برخوردهای اشتباهی که با فایل صوتی ایشان صورت گرفته، مسئولی هم پیدا بشه و از ایشون به دلیل داشتن وجدان کاری قابل ستایش، تقدیر در خور شانی از این بزرگوار بعمل بیاره.
سرباز
Germany
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
5
151
موزه لوور رو هم بد نبود میگفتین

درضمن این معلم باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیره چون وظیفشو در بدترین شرایط ممکن انجام داده، جامعه ما به امثال ایشون واقعا نیاز داره افرادی که تو شرایطی که همه دنبال فرار از مسوولیت هستن با تمام سختی ها و ناشناخته های انجام وظیفه در شرایط جدید کارشون رو انجام میدن .

حالا گروهی دلقک و لوده و کم فهم بخوان ایشون رو مورد تمسخر قرار بدن از کم بی شعوری خودشونه!!
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اگر با لودگی سعی کنیم سطح سواد معلمینی که به خاطر دغدغه نان حتی تو سال 1 کتاب نمیخونن و بالاببریم کمک کردیم به هرچه بالاتر رفتن سواد بچه هامون و بالتبع اون جامعه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خانم ۱۷ سال پس از بازنشستگی داره تدریس میکنه؟؟! چرا؟!
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اقا وحید لودگی فقط بی فرهنگی میاره.شما اگر یک دوره کاری اموزشی تو غرب دیده باشی هیچ کس به خاطر اشتباه شما حق تمسخر شما رو نداره مگر این که مدعی اون تخصص باشید ..اینهایی که شما میگید مگه شعورشون به اون اندازه میرسه که به خاطر کتاب خوندن معلم این کار رو کرده باشن؟اینها یک مشت عقده ای هستن که میخوان با تمسخر دیگرا ن عقده حقارتشان را خالی کنند
ليلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
2
واقعا معلمان از اقشار دلسوز جامعه هستند و معلم دختر من در اين چند روزه واقعا داره زحمت مي كشه و از طريق فضاي مجازي تدريس مي كنه و زحماتش قابل ستايشه و متاسفم براي افرادي كه زحمات اين عزيزان رو ناديده گرفتن و معلم دلسوز كه يه كلمه رو اشتباه تلفظ كرد مسخره كردن.
مجتبی کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
6
1
معلمی که به خودش زحمت یادگیری ساده ترین کلمات انگیلیسی رو نمیده، ازش نمیشه انتظار داشت که به دانش آموزاش چیزی یاد بده.
همون بهتر که معلمای اینطوری مورد تمسخر قرار بگیرن که شاید تلنگری باشه براشون که با دانش 30 سال پیشون نیان سر کلاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
3
10
پلیس فتا باید این افراد رو تنبیه کنه. این رفتار ها خود یک برهم زننده عدالت اجتماعی است.
چواد عامری
United States of America
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
17
بسمه تعالی
اینجانب با بیش از 17 سال تجربه تدریس در دانشگاه در ایران و کالح در کشور آمریکا واینکه هم اکنون در کشور آمریکا بعنوان هیآت علمی در کالج مشغول به تدریس هستم میخواهم مراتب احترام و ادب را به این خانم معلم گرامی ابراز داشته با تمام وحود از ایشان دلحویی نمایم. لطفا مراتب احترام و عذرخواهی اینجانب را از طرف افراد نااگاه که چه بسا به قصد مزاح موجب رتجش ایشان شدند ابلاغ قرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
9
3
شما اشتباهات همه رو بدون اسمشون گفتین فقط اسم احمدی نژاد را گفتین معلومه خیلی متعصبین. آیا حق الناس را در مورد اون رعایت کردین؟ آیا اون راضیه که شما باعث تمسخرش بشین؟
والا منم دکتری دارم ولی phd دارم و تا حالا دکترین را تو متون علمیمون ندیدم و بنظرم برا مباحث سیاسیه.
خواهشا اصلاح شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
متعصب نیستن.اینا عمدا مینویسن.مریضن
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
قدیما دکترین (doctriyan) تلفظ میکردن من خودم بارها و بارها این تلفظ رو شندم و بکار بردم ولی چند سالی هست که تلفظ صحیح اونو دکترین بکار میبرن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
13
متاسفانه با اینکه مرگ از همیشه به ما نزدیک تر شده است و هر روز می بینیم که خبر درگذشت تعدادی از هموطنانمان به گوشمان می رسد باز هم عبرت نمی گیریم و کارهای زشت گذشته را دوباره تکرار می کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
6
2
مقصر اصلیه این ماجرا و ماجراهای از این دست شما و هم فکراتون هستید. میگید چرا؟ خدمتتون عرض میکنم، میخواین منتشر کنید یا نه. ولی حداقل خودتون بخونیدش.
وقتی برای شکست دادن رقیب سیاسیتون، دست به دامن فضای مجازی شدید باید فکر اینجا رو هم میکردید.شما برای اینکه بتونین رغیب سیاسیتون رو در منگنه قرار بدین، با سرعت برق و باد فضایی رو تو کشور توسعه دادین که کمترین نظارت و اعمال حاکمیت توش رو از بین بردین، از طبق معمول از اعتراض های به حق دلسوزان جامعه هم با ایجاد دوقطبی به نفع خودتون استفاده کردید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
10
7
خانم شوخی کردن ، جنبه داشته باشید ، تازه باید خوشحال باشید که چقدر مردم تو این اوضوع روحیشون شاد شد
به خدا منم از خدامه که یه کاری کنم همه بخندن
شما که کار زشتی نکردید....
جدی نگیرید این دنیا رو ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
10
4
مسخره کردن، به خصوص مسخره کردن معلم و کسی که در سن ۶۷ سالگی است واقعا جای توجیه نداشته و محکوم است ولی انصافا از یک معلم ندانستن واژه آنلاین انتظار نمی رود.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
23
2
دوستان هرکی آیلانده یه بله بگه بدونم آیلانده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
7
کاش از فضای مجازی بهتر استفاده میکردیم
آبروی ی نفر رو بردن انگار آبروی کل انسانیت رو بردیم
یک مادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
7
3
به نظر من اون چیزی که باعث شد گفتار این معلم جلب توجه کنه صرفا نحوه گفتن کلمه آنلاین نبود بلکه شیوه حرف زدن و مورد خطاب قرار دادن دانش آموزانش بود. معمولا از بس از مقام والای معلم گفته میشه، انتظارات هم بالا میره و هیچ کس از یه خانم معلم انتظار نداره با اون لحن صحبت کنه.
از هر کس متناسب با شغل و شخصیت اجتماعیش انتظار میره ، به همین دلیله که گاهی می بینیم افراد شاغل در حرفه های متفاوت شیوه سخن گفتن متفاوت از هم دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
6
سلام این معلم عزیز کلمه ای بکار برد که کاملا صحیح و بجا بود ولی متاسفانه به علت جهل برخی باعث کج فهمی شد .
آیلان به ترکی یعنی بیدار"" هر کس آیلانده ""یعنی هرکسی بیدار شده جمله شیرین ترکی را با کج فهمی به تمسخر گرفتیم . منظور معلم این بود هر کس بیداره بقیه را هم بیدار کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
من یک ترک هستم اما در زبانمان چیزی به نام آیلاند نداریم
اما مسخره کردن ایشان محکوم و زشته
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
6
به نام خدا
من دو دختر دارم کلاس هشتم و پنجم . برنامه های آموزشی شبکه آموزش رو برا تحصیل بچه ها پخش میشه بعضی مواقع دنبال میکنم و و برنامه این خانم معلم عزیز رو ندیدم. اما به واقع مطمئن هستم ایشون یکی از بهترین معلمان با تجربه ای هست که به وظیفه خودش به خوبی عمل کرده . ایراد نداره .... همه ما مگه تلفظ تمام کلمات رو بلدیم .... من دستان این معلم عزیز رو می بوسم و امید وارم با روحیه ای بهتر به کارشون ادامه بده. و اونهایی که فقط تمسخر آموزش دیده اند و آموزش می دهند بهتر است بروند ببینند این معلم عزیز چقدر انسان باسواد و شریف تربیت کرده و آموزش داده . معلم عزیز من از شما معذرت می خواهم ..... از جانب تمام افراد
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
2
سلام اگر سایت وزین عصرایران از آنجایی که شهرستان پاوه جز استان کرمانشاه است بنویسد پاوه از توابع کردستان باید بهش خرده گرفت یا نه/...
نیما
Brazil
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
3
1
معلمی که نداند آنلاین چی هست و اصولا هر استاد و معلمی که نداند اینترنت چیست شایسته معلمی نیست
نیما
Brazil
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
25
6
معلمی که نداند آنلاین چی هست و اصولا هر استاد و معلمی که نداند اینترنت چیست شایسته معلمی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مردمی هم که حرمت و احترام معلم را نگه ندارند و به جای انتقاد خصوصی ،دلقک بازی و لودگی و ریشخند کرن مردم برای جبران عقده حقارتشون کارشون باشه ،لیاقت سواد اموزی هم ندارن و در بهترین حالت باید ازشون در کارهای بازیافت زباله استفاده کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
به اندازه سن، جوانی و سوادت و نه تجربه حرف زدی.
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
من مطمئن هستم که کسی که شما خواندن و نوشتنتان را به او مدیون هستید هم تلفظ درست بسیاری از این کلمات را نمی دانند چون انسان های نسل گذشته هستند و درست نیست اینطور با آنان رفتار شود!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
7
حتی برای کسانی که در یک موضوعی متخصص هستند تلفظ اشتباه فاجعه نیست و نباید موجب مسخره کردن فرد شود و نباید قضاوت کرد که این فرد در آن زمینه بی سواد است
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
یک مشت ادم نادان واحمق فقط اینکارها میکنند دورود بر این معلم
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
8
سلام.
عضو هیات علمی دانشگاه که معاون پژوهشی دانشکده هم هست، بارها در گفته هایش از کلمه ی «گاها» استفاده می کند.
بسیاری از کسانی که کتاب نوشته اند و سمینار می گذارند ساعتی فلان میلیون تومان، بارها و بارها کلمات زبان فارسی را اشتباه و گاه بدمعنا، تلفظ می کنند و مدعی اند که مشاور ده ها و صدها شرکت بین المللی بوده اند ولی کلمات اصلی بحث مورد ادعای شان را بلد نیستند بنویسند و بخوانند.
نماینده ی مجلس بلد نیست مخفف واژه ی معادل «پیمان منع به کارگیری سلاح های هسته ای» را تلفظ کند.
اینها همه در امانند چون قدرت دارند، زور دارند، جایگاه دارند، ولی یک معلم از نسل گذشته که هیچ ادعایی در خصوصو آنچه گفته نداردف باید مورد تمسخر قرار گیرد.
چه بسا کسانی زبان به تمسخر او گشوده اند که خودشان در فهرستی که بالا نوشتم، قرار دارند.
َاُف بر ما، بی فرهنگ ترین مدعیان فرهنگ.
شرمنده ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خیلی ها هنوز از افعال کمکی[داشتن(بودن)+فعل اصلی] برای بیان زمان حال استفاده میکنن در حالیکه این استفاده از فعل کمکی در زبانهای اروپایی(مثل انگلیسی و فرانسه و آلمانی)دیده میشه.مثل (دارم میام) یا (داریم آماده می شیم)که غلط هستند.اما چون زیاد استفاده میشه متوجه نمی شیم که غلطه.در فارسی باید گفت(می آیم) (آماده می شویم)
عصر ایران البته در سال های اخیر و در کتاب های درسی مدارس در دروس فارسی استفاده از مصدر «داشتن» به رسمیت شناخته شده که نشان می دهد هژمونی دستور زبانی ها تمام شده و زبان شناسان هم در تدوین کتب درسی دخالت دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
5
سلام آقای وزیر آموزش و پرورش
آقای معاون رییس جمهور
آقای رییس جمهور
کجاست حمایتهای شما ؟
کدامتان به این معلم دلسوز زنگ زدید و خداقوت گفتید، با تلفن زدن که کرونا نمی گیرید
بخاطر همین بی تفاوتی هایی که به دلسوزان این کشور دارید و داشتید ما از رایی که به شما دادیم هزار هزار بار پشیمان شده ایم
عصر ایران وزیر آموزش و پرورش توییت گذاشت و پیام فرسناد و ادای احترام و دل جویی کرد.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
0
وای بر جامعه وکشورمان که اینگونه رو به نابودی از لحاظ اخلاق و حرمت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
2
یادی کنیم از موزه لور
فرناز
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
7
من سالها کارشناس کامپیوتر دانشکده پزشکی بودم شاید 95 درصد همکاران پزشک وکارمند میگن دکس تاپ نه دسک تاپ ،صرفا یک اشتباهه شنیداریه همین
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مثل ماجرای فلاکس و فلاسک
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
این که شنیداری نمیشه. گفتاری میشه!
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
6
متاسفانه مطالبی که نوشته اید هرچند صحیح هست ربطی به مساله فوق ندارد.ایشان سواد ارتباط با فضای مجازی رادر حدی که برای ایشان لازم هست داشته اند .فقط در تلفظ یک کلمه اشکال دارند که ان هم میتواند به خاطر این باشد که در برخی لهجه ها بعصی کلمات به اصطلاح در دهان نمیچرخند.حتی درمورد زبان های مختلف هم این مساله صدق میکند که گاه دریک زبان برخی حروف وهجاها قابل ادا نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ببخشید اشتباها منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
15
صدای این خانم معلم اولین بار توسط چه کسی پخش شد؟ قطعا یکی از دانش آموزانی که منتظر دریافت آموزش مجازی بودند! من در آستانه ورود به دهه پنجم زندگی هستم و هنوز شیطنت های دوران مدرسه در مورد معلمان را به یاد دارم، اما آن زمان ها به این شکل نبود که معلمان را به کل تخریب کنند، حرمت و حتی ترس از معلم همیشه وجود داشت. ببینید نظام اخلاقی جامعه ما چقدر سقوط کرده که چند دخترک نوجوان (واقعا دختر یا پسر بودنشان اهمیتی ندارد) چگونه صدای معلم خود را ضبط کرده و در این حجم وسیع و برای تخریب و تحقیر منتشر می کنند و والدین و بزرگ ترها نیز لذت برده و به آن می خندند.
آن دخترکی که این کار را کرده به خیال خود انتقام نیم نمره کمتری که از معلم دریافت کرده بوده را گرفته و یا فریاد معلم برای توجه به درس را تلافی کرده اما چه کسی انتقام یک نسل از این سیستم آموزشی و اخلاقی ناکارآمد را خواهد گرفت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
8
خانم معلم عزیز شنیدن صدای گرمتون که توش احساس وظیفه و دلسوزی موج میزنه آدم رو به زندگی امیدوار میکنه ازتون ممنونیم کاش این متن ها رو بخونید و بدونید که این پخش شدن صداتون باعث شد که همه بدونن هستند کسانی که در این برهه ی غم انگیز دلشون برای فرزندان این مملکت میتپه . دوستتون داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
6
روزی که حس کنیم یک خانواده داریم به نام ملت ایران آنموقع چنین بی احترامی هایی را نخواهیم دید . متاسفانه همه با هم غریبه هستیم و برایمان مهم نیست که رفتار ما چه میزان ناراحتی برای دیگران بوجود می آورد .
هنگامه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
6
خدا از سر تقصیراتمون بگذره، ببخش بانووووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
7
درود فراوان میفرستم بر همین معلم فداکار . آیلاند درست تره اگه بعضی مسخره کنندگان اون شعور حداقلی رو داشتن. اینایی که مسخره کننده هستن در کلاس اول دبستان واژه " آب و بابا" معلم عزیز ده ها بار تکرار کرد تا یاد گرفتن. اینا خودشون فراموش کردن چی بودن؟؟؟ چقد متاسفم برا اینگونه افراد بی فرهنگ و نادان.
تن تن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
6
2
بله دیگه وقتی دکتر و مهندس و نماینده مجلس نتونن یه کلمه رو درست تلفظ کنن معلم هم حق داره
این نوشته شما چندتا نکته متفی داره
۱_خیلی راحت بیسوادی مردم رو عادی جلوه دادین و قبحشواز بین بردین
۲_شغل معلمی رو پایین تر از مشاغل مثال زده تون دونستین
۳_موضوع فقط مشکل تلفظ نبود موضوع این بود که این خانم اصلا به محیط مجازی واقف نیست
۴_آنلاین یه کلمه تخصصی نیست
خلاصه که خیلی راحت قبح بیسوادی رو بین مردم از بین بردین
عصر ایران

نویسنده مطلب اتفاقا بر کاربرد درست وازگان بسیار حساس است حتی نسبت به شکسته نویسی در فضای مجازی.


سه نکته مدنظر این نوشته است:


اول این که معلم قدیمی واژه آنلاین را تنها به صورت سماعی شنیده و حسب اجبار کرونایی به این فضا روی آورده است.


دوم این که این واژه فارسی نیست و اگر «برخط» زودتر رایج شده بد قطعا به درستی تلفظ می کرد. سوم این که جنس اشتباه او را باید از آن نماینده ای که « لوور» را نادرست تلفظ کرد جدا دانست چون آن اشتباه نشان می داد هیچ گاه دربارۀ لوور مطلبی نخوانده ولی دربارۀ این معلم نمی توان چنین قضاوتی داشت.

پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
با سلام.من خودم معلم زبان هستم. اتفاقا این واژه(online)در قسمت Language Melodyدرس دوم زبان نهم وجود دارد تحت عنوان:?Is it possible to book it online. احتمالا زبانش درست نچرخیده و یا تمرکز کافی در آن زمان نداشته است. اصلا مساله کم سوادی یا عدم دانش مطرح نیست.
وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
4
شوخی بود شوخی بود شوخی بود
با سلام و عرض احترام به تمام معلمان
بهتره نگیم مسخره . یه شوخی بود که باعث شد تو این وضعیت هراس انگیز مردم رو یکم بخندونه
زنده باد همه معلمای سرزمینم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کی فرهنگمون به اونجا میرسه که اذیت کردن مردم شوخی نیست.. خاک بر سر ما و این نسل بیشرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
با هم بخندیم. نه اینکه یه عده به یه نفر بخندند
ایرانی آباد و آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
6
معلم وظیفه شناس و متعهد....
آفرین بر غیرتت
[جهان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
بازم دستت درد نکنه مهران خان خدیر

چند سال قبل خانم تحصیلکرده و البته معلمی را دیدم که کیف سامسونت را سامسونِگ ( به کسر حرف ن ) تلفظ میکرد وقتی در خفا تلفظ درست این کلمه را گفتم کمی سرخ و سفید شد و اظهار داشت من فکر میکردم این کیف از کارخانه سامسونگ ( باز هم به کسر حرف ن ) است!! جامعه ای که اهل مطالعه و کتاب نباشد وضعش از این بهتر نمی شود!!البته توضیحات جنابعالی برای دفاع از یک معلم پایه ابتدائی در شهرستان قابل ستایش است اما جناب خدیر عزیز بیسوادی و نازل بودن سطح سواد قشر دانشگاه رفته امروز فاجعه است فاجعه!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
این توجیهات شما دلیل بر تمسخر شخصی نمیشود به نظر من پلیس فتا باید این دلقکها رو یک گوشمالی حسابی بده
ناشناس
| France |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دوست عزیز سلام
من هیئت علمی دانشگاه هستم از فرانسه، من تا بحال فکر می کردم " سامسونیت" هست حالا بعد از سال ها به اشتباهم پی بردم
مسلم پروین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
تو رو خدا هر کی مسولیت تو این زمینه داره که میتونه جلوی این آقا که اینجوری همه معلمها رو به تمسخر گرفته، بگیره . تو این اوضاع بد که همه معلمها دلشون برای تمام دانش آموزان و حال و هوای مدرسه تنگ شده یک نفر برای جلب توجه و اینکه تعداد لایک های خود رو بالا ببره همه ارزش ها رو زمین میندازه و اینجوری دل همه معلمها رو به درد میاره . خواهشا پیگیری کنید .
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
ضمنا جناب خدیر در میان این همه مثال ناتوانی در خواندن موزه لوور توسط نماینده مجلس بسیار نزدیکتر به هدفت بود تا اشتباه در خواندن کلمه دکترین که معمولا کلمات اینچنین به دلایل اینکه از انگلیسی به فارسی ترجمه می شود و در فارسی فتحه و کسره مشخص نیست و خرده سواد انگلیسی باعث می شود با پسوند آشنایی در انگلیسی اشتباه گرفته شود.
عصر ایران چون دربارۀ «لوور» همان موقع نوشته بودیم نخواستیم تکرار شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
2
به خداوندی خدا اینا کرونا هم کمشونه!!!
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
ناشناس
Germany
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
2
درود بر شرف این معلم و هزاران تاسف بر افرادی که با تمسخر و تهیه دابسمش روحیه این خانم را تضعیف کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
1
اگر فرهنگستان از کلمات ساده و راحت استفاده میکرد شاید کلمات فارسی خیلی راحت جایگزین میشد به نظر من واژه فارسی آنلاین ( مرتبط ) است مثلا بجای من آنلاینم میتوان گفت من مرتبطم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
من ترجیح می دم از آنلاین انگلیسی استفاده کنم تا مرتبط عربی!
بر عکس دیدگاه شما مرتبط اصلا فارسی نیست
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
معلمان همیشه مظلوم بودن.میدونید چند تا معلم در راه رسیدن به مناطق محروم تو جاده ها کشته شدن؟بسیاری از مشکلات امروزه به خاطر نادیده گرفتن این قشر طی سال ها بوده.
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
بسیار مایه مسرت است که همگان بادرک وفهم عالی از این معلم دلسوز با کامنتهای خود قدردانی میکنند .باشد که جامعه قدردان معلمان دلسوز باشد .درود برهمه معلمان این سرزمین
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
3
كلاً ملت ايران ملت مسخره گر و نخبه كشي هستند.همه چيز را مسخره مي كنند . كسي كه زياد درس بخونه مسخره و .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
ممنون عصر ایران، بنظر میرسه اکثر افراد نمیدونستند که این فایل ها و کلیپ ها واقعی باشه و همه فکر میکردند که جنبه طنز داشته توی این شرایط از اول. لذالازمه همه مون به نوبه خود از این معلم عزیز عذرخواهی و طلب بخشش کنیم.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
4
به پاس این معلم بزرگوار
پیشنهاد می کنم همه این به بعد به جای واژه آنلاین کلمه آیلاند رو استفاده کنیم
مهدی فیروزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
ایکاش مقاله نویس محترم بجای واژه کهنسال برای یک خانم معلمی که در حول وحوش ۵۰سالگی است می نوشت با تجربه زیاد درامور تدریس چون خیلی ها به این کلمه کهن سال ناراحت میشوند خصوصا خانم ها
عصر ایران کهن سال برای خانم معلم به کار برده نشده مربوط به مثال «آسپیرین» است و گفته شد که اگر پزشک نادرست بگوید قابل قبول نیست ولی از یک زن یا مرد کهن سال می توان پذیرفت. اگر پیام های دیگری هم دریافت شود نشان می دهد منظور نویسنده به درستی منتقل نسده و اصلاح می کنیم. آن گاه نظر شما و پاسخ نویسنده بلاوجه می شود!67 سال که سنی نیست. چشم بر هم بزنیم خودمان 67 ساله ایم البته اگر کرونا بگذارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
6
باید به معلمی که با این حقوق و مزایای ناچیز میاد و به هزینه خودش بسته اینترنت میخره و وظیفه شو سعی میکنه درست انجام بده مدال داد و تشویقش کرد.
پیشنهاد دوستی که گفته بودند همه با هم از این به بعد واژه آیلاند رو به جای آنلاین استفاده کنیم پیشنهاد خیلی جالبیه. از سایت وزین عصر ایران درخواست می کنم در این راه پیش قدم باشن.
پیروز و سربلند باشید
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
قطعاً آخر و عاقبت آن عده افرادی که انسان با عظمتی مثل این خانم معلم را مورد تمسخر قرار داده اند عین روز روشن است. چنین افرادی بر پایۀ موازنات و معادلات و چه بسا بر اساس جبر زمان قطعاً تقاص پس خواهند داد آنوقت متوجه لودگی خودشان خواهند شد ولی هزاران افسوس که دیر خواهد بود. بنده به عنوان یک عضو هیأت علمی دانشگاه، به احترام آن خانم معلم عزیز و با فرض ورودشان به کلاس درس بر پایشان بلند میشوم.
عزتشان بلند و مستدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
درود بر تمام معلمین زحمت کش همه انسانها اشتباهاتی دارند و دال بر بیسوادی آنها نیست ..ممونون از نوشته خوبتان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
7
2
موضوع رعایت ادب و تمسخر نکردن بجاست
آنا
یک نکته
چرا ایشون که علم روز رو نداره این همه سال بعد از بازنشستگی اصرار به تدریس داشته باشه
اونهم در غیر انتفاعی
با جود
این همه جوان فارغ التحصیل بیکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
جواب چرای شما خیلی واضح و روشن است!
نیاز مالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
جناب خدیر

صحبتهای شما درست است ، مسخره کردن کار بدی است ، اما میشد عصر ایران ایشان را پیدا می کرد و از این فرصت برای مشهور شدن ایشان استفاده می کرد ، ایشان هم اعلام می کرد خوشحالم که خنده به لب هموطنانم آمده است
گل محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
2
سلام
به نظرم اگر کلمه آیلاند را جایگزین کلمه آنلاین کنیم هیچ اتفاقی نمی افته
بارها پیش اومده که افرادی به اشتباه کلمه ای را اشتباه میگویند و یا می نویسند و اون کلمه جایگزین اصلی اون میشه
مثل هولد کردن که کسی به اشتباه هودل نوشت و الان هودل کردن در ادبیات نوشتاری و گفتاری بازارهای مالی رایج شده است
پس بیاییم به جای آنلاین بگوئیم آیلاند، به نظرم خیلی هم قشنگه.
عصر ایران گویا کلمۀ دهلی در فارسی هم به اشتباه جای دلهی را گرفته که در واقع همان «دلی» بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
چی میگین شما؟!!!
والا ما تو فارسی نه هودل شنیدیم تا حالا و نه دهلی!!!
نکنه ما فارس نیستیم؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
4
اکثر اساتید بزرگوار ما که معمولا تو رشته خودشون استاد تمام هم هستن، از تایپ یک صفحه تو محیط آفیس یا کار کردن با نرم افزارهای تخصصی خودشون و ابتدایی ترین مسائل محیط ویندوز عاجزن و کسی هم مسخرشون نمیکنه.
اغلب کسانی که آنلاین رو هر روز تکرار میکنن و این معلم عزیز رو مسخره میکنن، معنی لغوی اون رو بلد نیستن و فقط مثل طوطی تکرار میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دقیقا. کم سوادی از بیسوادی بدتر است
اصلاح فرهنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
با سلام، لهجه و قضاوت در مورد لهجه يك اصل قراردادي است، پس هيچكس حق قضاوت در مورد هيچ لهجه اي را ندارد. من هرگز تمسخر يك لهجه يا قوميت نه قبول دارم و نه مي پذيرم و معتقدم كه اين مسائل بذرهاي ايجاد نفاق و تفرقه و البته فروپاشي فرهنگي يك كشور كه در نهادينه شده و بايد توسط اهل فن ريشه يابي و رفع گردد. به هر حال از اينكه به اين موضوع توجه كرديد تشكر مي كنم و تا حدودي اميدوار شدم كه اين جامعه دلسوزاني دارد. من دست اين معلم دلسوز را مي بوسم و كار ايشون را تقدير مي كنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
این نشون دهنده ی عقده ها و کمبودهای درونیه که با به تمسخر گرفتن دیگران میخوان خودی نشون بدن و کمبودهاشون اینطوری جبران کنن
ناشناس
Iraq
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
خب اشتباه گفته باشه چی شده مگه ؟؟؟از ارزشش مگه کم شده اتفاقا نشون داده چقد ادم مسولیت پذیری بوده که وقت نکرده سرش تو گوشی باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
بعضی کلمات در زبانها یا حتی در جاهای مختلف، ممکن است تفاوت داشته باشند. مثلاً لغت often در انگلیس آفتن تلفظ میشه و در آمریکا آفن. کلمۀ come در شمال شهر منچستر کوم تلفظ میشه و در جنوب آن کام. عدد pi را میشناسیم در مدارس غالباً با تلفّظ پی گفته میشود ولی این تلفظ لاتین نیست، یونانی هم نیست تلفظ لاتین آن پای است ولی اگر کسی آنرا پی گفت به او نباید خرده کرفت چرا که اولین دانش آموخته ای که آنرا وارد فرهنگ ما کرده، اینجوری تلفظ کرده شاید او هم از استاد خارجی اش آموخته.نمیشود به درست ادانکردن تلفّظ انگلیسی خرده گرفت قرابت زیادی بین کلمات انگلیسی، فرانسوی و آلمانی است و یک کلمۀ یکسان در این سه زبان تلفظ متفاوت دارد.

دوست نویسنده شما چرا نگران موضوع مهمتری نیستید؛ الآن خیلی از جوانها و نوجوانها کلمات فارسی را درست نمی‌نویسند مثلاً به جای بگذار می نویسند بذار، به جای رفتند مینویسند رفتن ، شاید چند سال دیگه به این شکل اصلاً خود زبان فارسی تغییر بکنه و برای نسل بعدی اگر بنویسیم آنها رفتند ، خواهد گفت این غلطه، درستش اونها رفتن است .

برخی از ما حتی صاحبان مدارک دانشگاهی هم کاربرد کلمات را درست نمیدانیم مثلاً یک بار در تلویزیون در یک میز گرد یکی از افراد به دیگری گفت "همانطور که شما عرض کردید من هم همین را فرمودم" . و تذکر شما بجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
5
سلام. بنده شخصاً از راه دور، دست بوس و خاک پای این معلم عزیز هستم. واقعا شرمنده هستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
خیلی از افراد ادا آدمهای باسواد را در بیاورند به فلاسک میگن فلاکس
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
احسنت به شما
درود بر شرف و وجدان کاری این معلم دلسوز که الگویی برای تمام ایرانیان هستند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
دست این معلم و تمامی معلمان عزیزی که در هر شرایطی دست از آموزش بر نمی دارند رو می بوسم.
ای کاش عصر ایران تمامی کامنتهای محبت آمیز رو برای ایشون ارسال کنه تا بلکه مرهمی باشه بر این همه نابخردی و جفای رواداشته شده توسط اقلیتی بی سواد و بی فرهنگ.

ما تو جایی زندگی می کنیم که نماینده مجلس دقت کنید نماینده مجلس موزه لوور رو درست نمیتونه تلفظ کنه حالا اگه یه معلم زحمتکشی در یه گوشه ای یه کلمه هم هم اشتباه گفت اینجوری باید باهاش تا کرد.
زهی به غیرت ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
دست این معلم رو میبوسم دلسوزی از صداش میباره
چقدر بعضی ها حقیرند که به این بانو جسارت کردن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
سعدی علیه الرحمه می فرمایند
بزرگش نخوانند اهل خرد

که نام بزرگان به زشتی برد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
آنهایی باید مورد تمسخر قرار گیرند که تو این روزها هر چه میگن مسافرت نروید میگن ما پلیس دور زدیم و رفتیم
ناشناس
Germany
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
به این اشتباهات رایج اضافه کنید کلمه بیلیارد -که جتی بسیاری از تحصیل کرده های ما -آن را جایگزین "تریلیون"کرده اند.
میدانیم که 1000 میلیون=1میلیارد...و
1000میلیارد=یک تریلیون
حالا چرا این باسوادان به تریلیون میگویند هزار میلیارد یا بدتر از آن یک بیلیارد!! خدا می داند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
6
مسئولان قضایی و انتظامی میتوانند اون فرد بی شخصیتی که بدون اجازه این معلم عزیز، اقدام به انتشار صدای ایشان کرده را تحت پیگرد قاونی قرار بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
مسئولین [...] باندازه کافی سوژه برای پیگیری دارن و به مردم بابت هر مزخرفی گیر میدن.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
من همان زمانی که صوت را گوش دادم برای آموزش فرزندانم که شده چند بار بلند گفتم درود به شرف این خانم. با اینکه به اقتضای سن و شیوه زندگی آشنایی چندانی با فضای مجازی ندارد ولی تمام تلاشش را برای آموزش شاگردانش می کند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
7
خاک تو سر اونی که عقده هاش رو با تمسخر دیگران مخصوصاً این خانم معلم مسن بزرگوار خالی میکنه. متاسفم واسه این موجودات
کوثر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
6
وقتی که نظرات رو دیدم کمی امید گرفتم . اینکه هنوز هم هستند کسانی که راه درست را گم نکرده اند . کسانی که به بهانه ی خوشم می آید و دلم خواست فرهنگ یک جامعه را به نابودی نمی کشانند . اینکه لودگی هنوز کامل جای انسانیت رو نگرفته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
5
4
اولا هر مدرسي بايد به روز باشه
ثانيامعلمي كه ١٧ساله بازنشست شده،توي سن ٦٧سالگي بره مدرسه غيردولتي وجاي يه جوان بيكار رو بگيره؟
معلم جوان بود بلد بود بگه آنلاين
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کار ضبط کننده صدا زشت بوده
ضمنا جوان هنرمند و باسواد هم بیکار نمی ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
متاسفانه در سایه این لودگی ها، تمسخرها و جوک ساختن ها، ناکارآمدی سیستم‌ آموزش از ابتدائی، متوسطه و حتی آموزش عالی پنهان شده و بجای اینکه سیاست گذاران و مدیران ارشد فاقد صلاحیت را به پای میز محاکمه افکار عمومی بکشاند مظلوم ترین عضو این سیستم معیوب، یعنی معلمان مظلوم را نشانه گرفته است.
حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
2
خداوند متعال در آیه 11 سوره حجرات میفرمایند:
اى کسانى که ایمان آورده اید، نباید مردانى مردانِ دیگر را به مسخره گیرند، شاید آنان نزد خدا از اینان بهتر باشند، و نباید زنانى زنانِ دیگر را به مسخره گیرند، شاید آنان نزد خدا از اینان بهتر باشند، و عیوب یکدیگر را فاش نسازید و یکدیگر را با لقب ها و عنوان هاى بد یاد مکنید. یاد کردن مردم به بدى پس از ایمان آوردن آنان نارواست، و کسانى که از این گناهان توبه نکنند آنان ستمکارند.
زینب
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
که هر که بی هنر افتد ، نظر به عیب کند...
بیگ محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
درد اصلی اینه که:
نسلی که خودش رو خیلی لاکچچچچچچچچری می دونه این خانم معلم شصت و هفت ساله رو مسخره می کنه!
پ ن: تلفظ لاکچچچچچچری که سلبریتی ها و نوجوانان نسل امروزی شب و روز استفاده می کنند، غلط است!
درست آن لاکژژژژژژژژری یا لاکششششری است!
محسن ش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
4
ی هشتک حمایت از ایشون تو همین خبر اضافه کنید تا هر کی دوست داره حمایت کنه ازشون و بدونم تنها نیستن و اکثریت قدردان تلاششون هشتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
6
اونایی که تمسخر میکنن اتفاقن از شاگرد تنبل های همین خانم بوده اند که از طریق دانشگاه های بدون آزمون یه لیسانس هم گرفته اند ،اگر شعرهایی از مولانا یا سعدی ومتن کلیله ودمنه را این آقایون مسخره کننده ،بدون غلط مطالعه کردند ،بنده به عصر ایران قول میدم جایزه ای در خور به این بی سوادها هدیه بدهم.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
من این فیلم و لودگی افراد سبک مغز را ندیده ام. ولی از اینجا می گویم دستهای معلم وظیفه شناس را که از هر آنلاینی آنلاین تر است را می بوسم و ارزوی سلامتی و سربلندی ایشان را دارم. معلم عزیزم همیشه پاینده و آنلاین باشی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
من که صداش و کارش دوست دارم نه بخاطر تلفظ کلمه ایلاند . کارش انرژی بخشه دوست داشتنیه این همنواییش با شرایط و وظیفه شناسیشون
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
عصر ایران عزیز. ای کاش می توانستی به روشی تمامی عذرخواهی های ما را به این معلم بزرگوار برسانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
دست این معلم عزیز را با عشق میبوسم .....و بعنوان یک ایرانی از ایشان عذر خواهی میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
4
بیشتر مردم دنیا در تلفظ و یادگیری یک زبان بیگانه مشکل دارند. خارجی ها ، حتی آنها که مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی دارند ،چقدر کلمات فارسی را صحیح تلفظ میکنند و به جا استفاده میکنند؟ حتی تعداد زیادی از هموطنان خودمان که ساکن نقاطی غیر از پایتخت هستند بعضی از کلمات را با لهجه و گویش محلی خودشان به کار میبرند.
یادم میآید در یک کلاس زبان انگلیسی استاد که فارغ التحصیل آمریکا بود یک نوار کاست به انگلیسی گذاشت و از دانشجویان خواست که به یک سری سوال که خودش طرح میکرد به انگلیسی پاسخ دهند. بعد صحبتهای دانشجویان را به فارسی ترجمه کرد. تقریبا هیچ جمله صحیحی وجود نداشت در عین این که معنا را رسانده بودیم
بنابر این اصلا دلیلی برای خجالت کشیدن وجود ندارد. اما در فضای مجازی این روزها همه باید به هم کمک کنیم و قدر همدیگر رابدانیم.
از طرف آن معلم مهربان میگویم اگر این اشتباه من باعث شده تا قدری خنده بر لبان هموطنان بنشیند، کاری فراتر از آموزش یک درس انجام داد ه ام و از این بلبت خوشحالم نه ناراحت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
عالی نوشتید از عکس العمل غیرقابل دفاع برخی هموطنان. اما نکته ای که از نظر دور مانده است این که این معلم شریف که ظاهرا 17 سال بعد از بازنشستگی هنوز در حال فعالیت است که جای تقدیر دارد باید نسل تحت آموزش و دغدغه ها و امکانات آنها را بشناسد تا بتواند پاسخی درخور به انها ارائه دهد. دانش آموز معلم را فراتر از سن و سال معلم می بیند و از او آموزش می خواهد. آیا این وضعیت ناشی از اهمال آموزش و پرورش در نظارت بر اموزشگاه ها و معلمین نمی باشد. براستی که بله. در مقابل این معلم سر تعظیم فرو می آورم اما نمی پسندم که فرزند نسل امروزم شاگرد ایشان باشد.
جمالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
10
من درسن 74 سالگی دست این معلم فرزانه وبانوی گرامی را بافروتنی واحترام کامل میبوسم وبرای ادای احترام به ایشان درمقابلش کلاه ازسر برمیدارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
2
خب به قول شما بجای استفاده از این بانوی کهن سال!!! استفاده بشه که نمیتوانن کلمات روزمره ایی که بچه ها بصورت روزانه استفاده میکنن و استفاده کنه بهتره از جوانان استفاده بشه که هم آموزشی که دیدن کهنه نشه و از یادشون بره و هم حوصله به روز بودن رو داشته باشن
البته که ایشون اشتباه کردن و این ناراحتی نداره همه اشتباه میکنن
عصر ایران کهن سال برای مثال آسپیرین بود و منظور خانم معلم نیست. 67 سالگی میانسالی نیست نه کهن سالی
یکی مثل همه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
4
سلام من هم وقتی متوجه همچین کاری شدم بسیار متاسف شدم برای افرادی که حتی به شوخی با این صوت برخورد کردند خیلی ها با نت اداره یا در زمان کر(بخوانید بیکاری در محل کار و یا زمان کار) جوک می سازند و همیشه ساز مخالف می زنند به این خانم معلم عزیز عرص می کنم کاش تعهد و عیرت و عشق شما به معلمی در سایر افراد در مشاعل خودشان بود نرنج بانو //تنها جای رنجیدن این هست تربیت اشتباه عاملی شده تا تمسخر کاری بدون عیب و عار شمرده شود در صورتی که شنیده ام مسخره کردن مسخره کننده شفاعت نمی شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
6
یقینا این صدای ضبط شده را یکی از این والدین دانش اموزان این خانم معلم دلسوز به اشتراک گداشته و فقط به دهن ناقصش جوک ساختن خطور کرده ولی فکر نکرده که این معلم دلسوز چقدر به فکر فرزندان این این دیار مخصوصا فرزند این ناقص عقل است که در این شزایط دشوار به دانش اموزان خودش است واقعا متاسفم که به جای تشکر و قدردانی از این معلم دلسوز برایش جوک ساخته و تلاش این مربی را به باد داده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
8
تقریبا تمام کسانی که خطای دیگران را برجسته می کنند واز این کارلذت می برند به این وسیله می خواهند پوششی بر روی هزاران نا دانسته خود بگذارند که حوصله وهمت کسب آن را نداشته اندوکوچکی وحقارت و بی سوادی تر حم بر انگیز خود را با ادای چند اصطلاح خارجی که بلدند پوشش می دهند.بزرگ ترین انسانها ودانشمندان آنهایی بودند که گفتند نمی دانیم.بو علی سینا گفت:اندر دل من هزار خورشید بتافت/آخر به کمال ذره ای راه نیافت.حافظ گفت: کمال سر محبت ببین نه نقص گناه/ که هرکه بی هنر افتد نربه عیب کند.من از آن معلم عذر خواهی می کنم وبه او می گویم نه تنها که اشتباه مهمی نکرده بلکه حتی با عث شده بی هنران ظرفیت خود رانشان دهند .درود برمعلمان شریف وزحمتکش وبی ادعا که به جای دزدی واختلاس وادای روشنفکری در آوردن وروزی صد تا دروغ گفتن به سادگی حرف خود را می زنند وندانستن یک اصطلاح به زبان انگلیسی ذره ای از ارزش آنها کم نمی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
9
والا Npt را هم با Mp3 اشتیاه گرفتند ولی کسی جرئت تمسخر نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
6
دمت‌گرم معلم عزیز و دلسوز
لوکس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
4
3
ضعف بار هم در آموزش و پروش هست.اکثر معلم ها مدرک لیسانس اموزش ابتدایی دارن.چطور ممکنه این کلمه که به کرات در طی روز استفاده میشه به گوش کسی نخوره؟ باز هم مشکل بر میگرده به نحوه آموزش افراد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
6
بزرگوارترین و شریف ترین افرادی که در زندگی بیاد دارم معلم هایی بودند که در دوران تحصیل داشتم .
معلمی عشق و ایثاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
4
خانم معلم عزیز و دلسوز و محترم از راه دور دست شما را می بوسم و برایتان از خداوند تندرستی ممتد خواستارم
باید از ایشان و سایر معلمان ارجمند قدردانی مادی و معنوی شود یاشاسین
حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
8
با توجه به این که این معلم شریف 67 ساله هستند و 17 سال پس از بازنشستگی باز هم تقلا می کنند که به روز باشند و وجدان کاری خود را از دست نداده اند من مدرس دانشگاه به احترام چنین استاد شریفی کلاه از سر برداشته و در مقابلش سر تعظیم فرود می آورم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
4
تو هم كه فقط نظرهاي موافقت رو منتشر ميكني
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
3
ای کاش از مسئولین، کسی پیدا می‌شد، ای کاش صدا وسیما آنقدر جنم داست و سرش به تبلیغ رفتن به رفاه در روزهایی که التماس می‌کنند از خانه نیرون نروید، گرم نبود و کاری می‌کرد عزت این معلم عزیز، این شیرزنی که آبرویش را گذاشت اما بار سنگین مسئولیت آموزش فرزندانمان را حاظر نشد بر زمین بگذارد، به اندازه سر سوزنی با تجلیل از او، با نماد ساختن از او، برمی‌گرداند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
2
بقیه کامنت ها را هم بذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
5
خدایی ایلاند خیلی قشنگتر از انلاینه
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
5
بنام خدا
قطعامعلم زحمت کش اشتباه بزرگی انجام نداده فقط نوع کلمه ای که بکاربرده اشتباه بوده ومنظورش ردقالب جمله همان آنلاین بوده ونیاز به توضیح زیادندارد واینها کارشان همینه ‌دنبال تمسخردیگران هستند وبه قولی فالورپیدامی کنن
املای نانوشته غلط ندارد ‌هرکی مطلبی بنویسد ویابخواند احتمال اشتباه دارد
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
7
با احترام به این معلم زحمتکش گذشته از حواشی بوجود امده که هیچ وقت مورد تایید نمیباشد این موضوع در واقع یکی از مهمترین نقص های سیستم آموزشی ایران را که همان به روز نبودن کادر اموزشی حتی عدم آموزش وسایلی که مجبور به استفاده از ان میباشند را نشان داد چند سال پیش طبق تعریف یونسکو به کسی که قادر به کار با رایانه نباشد بیسواد گفته میشود .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
15
توجه کردید که این خانم معلم عزیز از چه الفاظ خوشایندی برای خطاب دختران دانش آموز استفاده می کرد؟ عزیزم گلم... خدا حفظش کنه......چقدر ما بی رحم و نمک نشناس هستیم گاهی؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
10
من معلم نیستم اما به نظرم معلمان از نظر صداقت، مهربانی، وظیفه شناسی و وجدان کاری در سطح بالای جامعه قرار دارند. به نوبه خودم از این معلم وظیفه شناس عذرخواهی می کنم و در برایرش سر تعظیم فرود می آورم. امیدوارم ایشان ناراحتی را کنار بگذارند و به میلیونها ایرانی فکر کنند که تدریس ارزشمند وی را ارج نهاده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
10
6
تمسخر این نوع تلفظ این معلم عزیز دلیلی بر زیر سوال بردن شخصیت و یا ارزش کاری این عزیز نیست ، این نوع تلفظ نشان از بی سوادی معلمان و البته سیستم آموزشی کشور هست که از زمانه خود و البته دانش آموزان عقبتر هستند مانند تمامی دستگاه های دولتی کشور که همیشه از مردم و جامعه عقب تر هستند . این ضعف فاحش را با احساسات گره نزنید و چیزی را توجیه نکنید . سیستم آموزشی طوطی وار همانطور که خروجی اش دانش آموزان و دانشجو ها و فارغ التحصیلان بی سواد و نا کار آمد هست معلمان کم سواد و بی سواد را همک در خود جذب میکند و پرورش میدهد که جز تسلط بر کتاب آموزشی به مفاهیم دیگری تسلط ندارند و اینطور مورد تمسخر قرار میگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اقای ناشناس جنابعالی هم بی سواد هستید چون دارید یک فعل اشتباه را با ایرادات یک سیستم عریض وطویل توجیه می کنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
5
انصافا که مهرداد خدیر نویسنده توانایی است. همین دو سه روز پیش یک مطلب سنگین و دقیق درباره سعید حجاریان نوشت و با این که می دانیم به هاشمی و خاتمی علاقه مند است اما اشتباه تحلیلی اونها رو گوشزد کرد.
جذابیت این نویسنده برای من همی اشاره هاشه. واقعا عالی بود. مثل نکته ی احمدی نژاد و دکترین اونم بعد 14 سال. جایی نخونده بودم.
ku36
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
آنهايي كه در اجتماعات سخنراني ميكنند يا گويندگان اخبار رسانه ها امكان دارد اشتباه تلفظي داشته باشند ويا به اصطلاح تپق بزنند و اين يك كار عادي است - ميخواهم يك مطلب اشاره كنم چندنفر از اين افراد ايرادگير ميدانند كه نام اسلحه روسي كلاشنينكف است نه كلاشينكف و شنونده بايد ايراد بگيرد و.....
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
به نظر من خون یکی بریزی بهتر است از این است که آبروی کسی بریزی من نمیدانم اینها جواب خدا را میخواند چی بدن در روز قیامت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
این کار قبیح و زشت ناشی از فرهنگ نژادپرستی ایرانیان دارد. همه چیز را مسخره می کنند. در ضمن اگر کلمه فارسی را هم اشتباه می گفت باز هم ایرادی نداشت چون بسیار ایرانی هستند که زبان اولشان فارسی نیست.
نکته دان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
خیلی از اینهایی که الان شاخ شده اند و فعال مجازی بحساب میان تا قبل از فراگیر شدن گوشی های لمسی و اندروید وقتی جلوشون میگفتی اینترنت با تمسخر بهت میگفتند این تر نت ؟ یا اون تر نت ؟
Mazda
Canada
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
موزه لوور، لوفور، لووور هم جایی دیدنی است در غرب آفریقا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
معلم اهل شهرستان آستارا هست
فاتحی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
سال 88 آقایی که نتایج انتخابات رو هر ساعت تو تلویزیون گزارش می کرد، هر سری که گزارشش تموم می شد با تأکید زیادی می گفت: نتایج به صورت لحظه ای و «اونلاین» به دست ما می رسد. خیلی هم تأکید داشت که حتما این کلمه ی «اونلاین» تو هر سری گزارش هاش چند بار تکرار کنه. هیچ کسی هم از این مسأله نه جوک ساخت نه دابسمش.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
0
من جانباز هستم و گوشام دچار کاهش شنوایی شدید حسی عصبی شده (یعنی درمان ندارد و سمعک هم علیرغم اینکه بهترین نوع موجود در دنیا را دارم کمک نمیکنه).در محاوره خیلی مشکل دارم خصوصا صدای دستگاه ها رو مثل تلویزیون و موبایل و بلندگو و....... مثلا اسم دروازه بان قدیمی رئال رو کاسیلاک(کاسیاک) میشنیدم و خیلی از کلمات دیگه رو حتا فارسی رو مثلا دفتر رو دختر و.......... گاهی اوقات که کسی بخاطر این موضوع مسخره ام میکنه بشدت عصبی میشم .!! منظورم اینه که ممکنه بنده خدا از طریق شنیداری یا به قول شما سماعی یاد گرفته و با توجه به سنشون کاهش شنوایی دارن ما نباید فوری جبهه بگیریم و طرف را به بیسوادی متهم کنیم . این ظرفیتی طرف مقابل رو میرسونه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
چرا اون مطابي كه در مورد اصطلاحات فوتبالي ازجمله آفسايد و كرنر ارسال كرده بودم رو منتشر نكردي؟!!
چون مطلب خودت ومثالهات زير سوال ميرفت
عضو هیئت علمی دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
1
ممنون از عصر ایران عزیز و نویسنده این مطلب و عرض تاسف برای کسانی که پاسخ وظیفه شناسی یک انسان شریف رو با تمسخر دادن، دابسمش ساختن یا این پیامها رو ارسال کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
بقیه کامنت ها را هم بگذارید رکورد شکنی رخ دهد در تعداددکامنت ها...
دست تون درد نکن...
براتون
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
مسخره کردن کار خوبی نیست و احترام ایشان باید حفظ بشه اما در روزگاری زندگی می کنیم که تقریبا تمامی مشاغل نیاز دارند دائما خودشان را بروز کنند یک زمانی فقط پزشکان بودند که حتی با وجود فوق تخصص تا آخر مطالعه می کردند ک مطالب جدید و جدیدتر یاد می گرفتند امروز کارمندان بگیرید تا مشاغل آزاد تا خدماتی ها و تعمیراتی ها و ... همه مجبورند دائما خود را بروز کنند والا در کار خود می مانند و کل ملت منهای کودکان ، کهنسالان و بیماران خاص باید حداقل موارد ابتدایی دنیای مجازی را بدانند چون دنیای امروز این شکلیه قدیم مثلا یک نجار کارش یک مشخصاتی داشت و 50 سال آن را تکرار می کرد امروز یک در را به هزار شکل و مواد و کاربرد می سازند وقتی امروز یک بچه ده ساله هم بر نت و مجازی مسلطه آیا معلم نباید اولیه های مجازی و نت را بداند ؟ ایشان یک کتاب کوچک مختصر و مفید از اطلاعات اولیه نت و مجازی را می خواند این اتفاق برایش نمی افتاد اتفاقی که محکومه اما خود ایشان هم بی تقصیر نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
نتکته جالب در کامنتها ارایه کامنت توضیحی عصر ایرانه که نشان میدهد نظرات را کامل میخوانند و حلاجی و منتشر ولی خدایی جالبه که نظر خودشان پشت نظر کامنتها باشه مخصوصادرخواستهایی که با مثبت منفی زیاد منتشر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
1
واقعا جای تأسف است که بعضی از افراد نادان بجای احترام به چنین معلمان زحمت کشی که با تمام وجود خودبرای فرزندان این کشور تلاش می کنند به انها بی احترامی می کنند حالا همه ما در زندگی شاید بعضی از کلمات را اشتباه بگوییم واین به‌ان معنا نیست که طرف بی سواد باشه حالا اونی که این موضوع بی خود را توی فضای مجازی منشر کرده باید خیلی احمق باشه ومن به عنوان یک دانش‌آموز از تمام معلمان دلسوز تشکرمیکنم
ناشناس
Germany
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
2
هیچکس این خانوم نمیشناسه حالا از قدیمی بودنش یه کلمه که رو درست تلفظ نمیکنه اصلا بعضی قومیت ها گویش ها لهجه ها کلمات خاص تلفظ میکنند بعد صداوسیما رفته از خانومی که اشتباه لفظی کرده فیلمبرداری کنه آبرو هستیش در کل جامعه ببره چرا دریده شدیم ؟ آبروی افراد میبریم داستان سرایی میکنیم همه چیز به مسخره بازی میگیریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
2
خانم معلم عزیز دست شما را می بوسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
1
درود بر معلمان سرزمینمان
حس مسئولیت پذیری این خانم معلم ستودنی است
دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
1
0
به هر حال این که سواد معلمان ما اکثرا پایینه و بچه های ما سردرگم شکی نیست و نیاز نیست از این معلم کم سواد این قدر دفاع کرد.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
حافظ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
من یه نفر با مدرک دکترا می شناسم به ضرس قاطع می گه" ضرس قاطر"
ناشناس
Germany
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
مردم باید خودشان به تطهیز فضای مجازی زوی آورند ! ما از صدا و سیما بخاطر بی اعتنایی به افکار عمومی و توهین به شعور مان فاصله گرفتیم و الات هم در فضای مجازی به افراد و گروههایی که سعی دارند به شعور ملت بازی کنند ، مثل برخورد با صدا و سیما برخورد شود !! اخبار کذب و غیر معقول و .... !!! باید عامل رد کانالهای غیر معقول قرار بگیرد
ناشناس
Germany
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
ولی جایی که دولت و رسانه مثلا ملی از هیچ فرصتی برای تحقیر و تضعیف معلم و مدرسه فروگذار نمی کنند ، از افکار عمومی جه انتظاری است ؟!
اميرحسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
2
به جاي سوژه کردن يک معلم بدبخت بريد جلوي افزايش قيمت دلار و سکه و سو مديريت اين مديران نالايق رو بگيريد. بايد به اين وضع مملکت داري گريه کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
3
اخلاق سقوط کرده است
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
1
واقعا با شنیدن این تمسخر بسیار متاسف شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
کاملا تحلیل درستی است. موافقم
کار بازیگری که موضوع را در فضای مجازی منتشر کرد. بسیار زشت و ناپسدیده بود. در مقاله جا داشت به آن اشاره می شد.
هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
1
3
من عاشق ایشونم. ندیده. معلم عزیز اگر به هر صورتی پسامم به شما رسید بدانید دستان شما رو میبوسم. شما کارگزار خدا در زمین هستید که توانستید با کلامی دلها را شاد کنید. اشتباهات لفظی ما نتوانست حتی خنده بر لب خودمان بیاورد. هنوز نمیدانم دریل درست است یا درل. لوستر درست است یا لوسر. فلاسک یا فلاکس. اصلا مهم نیست. مهم این است شما انقدر مهربانی که صدای الهام بخشت دل تمام مردم سرزمینت را گرم کرد. مهرت پایدار. از خداوند از ته قلبم برایتان شادی و سلامتی را خواستارم
رضا نیازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
1
2
ای برشرف کسی لعنت که تو این وضعیت دنبال همچبن سوژه ایی هست
همه انسانها خطا و اشتباه دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
2
چقدر حقیرند بعضی ها که حقارت خود را پشت حرکاتی زشت بر علیه دیگران پنهان میکنند
وچقدر حقیرترند کسانی که بی هنری ان حقیر را مشاهده واحیانا تایید میکنند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
1
0
ایکاش کرونا که میگن ویروس طراحی شده است به جای خطرناک بودن برای افراد میانسال و مسن برای جوانان خطرناکتر بود.
دبیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
1
دو‌نکته. اولا خطا های گفتاری اگر در تلفظ لغات بیگانه باشد قابل اغماض است و در این مورد اصل خدمت آن دبیر وظیفه شناس باید مورد توجه باشد تا خطای تلفظ اش. در خود صدا و سیما ماهها تبلیغ بهداشتی را پخش می کردند که روغن مایع را مایه نوشته بود مجریان پر ادعای معروف و چهره در گفتارشان خطاهای فارسی بسیاری دارند و کسی گوشزد نمی کند .نکته دوم تمسخر معلم ها و تحقیر و‌گاه ترغیب ایشان از صدا و سیما شروع شده و به جامعه تیری پیدا می کند ...
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
این خانم و امثال ایشان سرمایه هستن
خرابشون نکنین
mm2
Germany
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
0
اتفاقاٌ من وقتی فایل صوتی این معلم را گوش کردم، پیش خودم، برای اینهمه پیگیری و تعصب به کارشان به ایشان آفرین گفتم.
واقعاٌ نسل قدیمی معلمها یک چیز دیگه بودند.
خیلی از ما فکر می کنیم که مربی و معلم باید همه چیز را بداند در صورتیکه این یک فکر اشتباه است.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
1
بنده به عنوان یک ایرانی از این خانم معلم بزرگوار کمال پوزش رو دارم.
ناشناس
Germany
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
"دست این معلم عزیز را با عشق میبوسم .....و بعنوان یک ایرانی از ایشان عذر خواهی میکنم "
Schiebedach آلمانی به معنی "سقف کشوئی"
پشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
1
واقعا چقدر سقوط ازاد کردیم.
چقدر حقیر و بدبخت و بی فرهنگ شدیم.
سنگدان مرغ چه خاصیتی دارد و فواید آن برای چه کسی بیشتر است؟ خطرناک‌ترین درخت جهان حتی به‌عنوان سرپناه در هنگام بارندگی امن نیست جنگنده روسی Su-35 یا F-15EX آمریکایی؛ کدام‌ یک در نبرد تن به تن پیروز می‌شود؟(+عکس) قوی‌ترین موتورسیکلت های 2024؛ از آپریلیا تا کاوازاکی و بی‌ام‌و (+عکس) آتشگاه ۶۵ هزارساله عصر حجر / یک شاهکار مهندسی(+عکس) رتبه‌بندی ۱۰ ابرکامپیوتر قدرتمند جهان (+ اینفوگرافی) فلسفه چگونه می‌تواند دلیلی برای بلند شدن از تخت‌خواب پیدا کند؟ مصرف انرژی تغییر رنگ هشت‌پاها به اندازه ۲۵ دقیقه دویدن انسان آفت دهان، علت‌ها و درمان فرمانده دوران دفاع مقدس: باید هر چه می توانیم خط مقدم غزه و لبنان را پشتیبانی کنیم که اگر آن خط سقوط کند بعد نوبت ایران می‌رسد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکا در شمال شرق سوریه ایران خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای اعمال تحریم‌های مؤثر علیه اسرائیل شد سفیر اسرائیل در سازمان ملل: توافق آتش‌بس لبنان نهایی نشده اما نزدیک است افزایش شمار شهدای لبنان به ۳۷۶۸ نفر قاسم‌پور یا حسن یزدانی؛ معمای بزرگ کشتی ایران حل می‌شود؟