۱۵ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۸۲۰۸
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۱-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۸۲۰۸
انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۱-۱۲-۱۳۹۸

مطهری: مسئولیت جان مردم با مخالفان قرنطینه قم است

باید مشخص شود چه کسانی و با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند.

مطهری: مسئولیت جان مردم با مخالفان قرنطینه قم استنماینده مردم تهران در مجلس، درباره ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده به کرونا گفت: جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است. ولی درست این بود که از ابتدا برای جلوگیری از شیوع کرونا، قم را قرنطینه می‌کردند. باید مشخص شود آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی در قم مانع قرنطینه شده است؟

قرنطینه کانون‌های آلوده هنوز هم می‌تواند مفید باشد

به گزارش عصر ایران، علی مطهری، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، افزود: طبق نظر متخصصان و تجربه‌ای که در چین رقم خورد، قرنطینه شهرها و کانون‌های آلوده در حال حاضر هم می‌تواند مفید باشد، ولی کار درست این بود که همان زمان که ویروس کرونا در قم پیدا شد، قرنطینه این استان را شروع می‌کردند تا آلودگی به سایر نقاط کشور سرایت نکند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر این مساله که باید بررسی شود که چه عاملی مانع از قرنطینه قم در همان روز اول آلودگی شده است، گفت: باید مشخص شود چه کسانی با چه انگیزه‌ای مانع قرنطینه اولیه قم شدند. آیا وزارت بهداشت در این باره کوتاهی کرده یا مقاومت‌هایی بر اساس عقاید عوام‌فریبانه و خرافی در شهر قم وجود داشته است؟

آیا تولیت آستان حضرت معصومه در قرنطینه نشدن قم دخیل بوده است؟

مطهری ادامه داد: در صورت وجود مقاومت‌هایی برای قرنطینه قم، باید معلوم شود عوامل مخالف چه کسانی بوده‌اند؛ مثلاً آیا تولیت آستان حضرت معصومه در این قضیه دخیل بوده است یا نه. این موارد باید بررسی شوند و اگر کوتاهی صورت گرفته است، مسئولیت جان مردم با آنهاست و حتماً باید پیگرد قضایی انجام شود که چرا عده‌ای در یک کار تخصصی پزشکی دخالت کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: این سوالات همواره مطرح است که چرا قم همان روز قرنطینه نشد؛ آیا وزارت بهداشت هم همین نظر را داشته است یا آنها خواستار قرنطینه بودند و گروهی مقاومت کردند و این کار حیاتی انجام نشد.

قطعاً ورود ویروس چند روز قبل از 30 بهمن بوده است

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود خبر ورود کرونا به کشور با تاخیر و همزمان با خبر فوت 2 نفر مبتلا به کرونا در قم اعلام شده است، توضیح داد: 30 بهمن خبر ورود کرونا به قم و فوت 2 نفر اعلام شد. قطعاً ورود ویروس چندین روز قبل بوده است. درباره تاخیر یا عدم تاخیر در اعلام خبر اطلاعات کافی ندارم.

مطهری با تاکید دوباره درباره ضرورت قرنطینه شهرهای آلوده به ویروس کرونا، گفت: جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است. الان هم قرنطینه شهرهای آلوده لازم است. البته همکاری مردم در اولویت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در پایان گفت: درباره قرنطینه شهرها متخصصان و پزشکان باید نظر بدهند. بر اساس نظر آنها، معتقدم کاری که قبلاً می‌توانستند با قرنطینه قم انجام دهند و انجام ندادند، وضعیت را به اینجا رسانده است. بنابراین برای مهار آن باید هزینه بیشتر و تلاش چندبرابری صرف شود و خوشبختانه پزشکان و پرستاران ما از جان‌شان مایه گذاشته‌اند و به فضل خدا از این بلا عبور خواهیم کرد.

---------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

مردم! اوضاع بدتر از آن است که فکر می‌کنید؛ در خانه بمانید

نقش«ماهان» در پرونده کروناگيت

آقای روحانی! مسوولان ستاد ملی مبارزه با کرونا! ادارات را تعطیل، کشور را قرنطینه و تردد را منع کنید/ کرونا وحشی‌تر شده است

نایب رییس فراکسیون امید: اگر قم قرنطینه شده‌بود، کرونا پخش نمی‌شد/ مدارس، بانک‌ها و ادارات باید تعطیل شوند
_____________________________

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۹۰
غیر قابل انتشار: ۲۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
10
39
وزیر کشور گفت قم نباید قرنطینه بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
3
31
طرح مردمی :
دولت از 29 اسفند تا 14 فروردین را کلا تعطیل و قرنطینه کامل خانوادگی اعلام کند , مشاغل بجز پزشکی و مایحتاج اولیه اجبارا تعطیل اعلام شوند . با توجه تناسب دوره نهفتگی ویروس با تعطیلات 14 روزه اشاعه متوقف خواهد شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
55
حتما این ویروس از ابتدا بهمن ماه بوده.بنده در تاریخ ۴ بهمن برای نمایشگاه کیف و کفش به قم سفرداشتم که در نمایشگاه یک گروه چینی بود و بنده دو روز بعد چنان بیماری کشیدم که تو این سی سال نکشیده بودم.اعم از بدن درد و سرفه های بسیار سنگین تب و لرز .همزمان همسرم هم مریض شد خوشبختانه هردو خوب شدیم اما سه هفته بطول انجامید و در این سه هفته کامل در خونه بودیم.دختر دو ساله من بیمار نشد.و الان با گذشت یک ماه هنوز تک سرفه و حتی سنگینی سینه دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
121
27
جناب مطهری جواب این سه سوال را بدهید؟
۱- آیا قرنطینه مانع انتشار ویروس می شود. پس چرا در اروپا به جز ایتالیا هیچ جا قرنطینه نشد؟
۲- آیا در ایتالیا با قرنطینه لومباردی موفق به عدم انتشار ویروس شدند؟
۳- آیا در این شرایط بسیار ویژه اعتماد عمومی بسیار مهم نیست و اظهارات شما در این شرایط باعث کاهش اعتماد و افزایش اضطراب در مردم نمی شود و این خودش آسیب بیشتری به مردم نمی زند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
3
33
پیداکنید پرتقال فروش را؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
75
15
جناب مطهری انشاالله سالم باشند و از این افاضات بفرمایند(به مانندسالیان گذشته از آب گل آلود ماهی بگیرند)،قم که جای خود دارد ،واتیکان را هم براش قرنطینه می کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
6
90
بله قطعاً رسیدگی میشود و با عوامل برخورد میشود مانند آنچه که در مورد هدف قرار گرفتن هواپیما انجام شد!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
6
61
وزارت بهداشت که میگفت قرنطینه مال یک قرن پیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
18
39
مسؤلش شمایید که در این شرایط که رییس جمهور معلوم نیست کجاست و چه می کند سکوت اختیار کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
3
37
خوشبختانه پزشکان و پرستاران ما از جان‌شان مایه گذاشته‌اند!!!! خوشبختانه!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
4
53
کادر پزشکی بخاطر مردم از جونشون میگذرن، اما یک عده با مدیریت غلطشون جون مردم را گرفتن.
هنوزم فقط به توصیه اکتفا میکنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
43
مطهری: مسئولیت جان مردم با مخالفان قرنطینه قم است
چه فايده دارد الان اين حرف را مي زنيد؟
جلوي فاجعه انساني كه در پيش داريم را بگيريد.
با حرف و حديث هيچ اتفاق خوشايندي نمي افتد .
فورا" اقدام كنيد. اگر به جان مردم علاقمنديد. اگر به ايران و ايراني بودن معتقديد. اگر به انسانيت ايمان داريد. اگر انسانيم بايد بجنبيم وگرنه كل جامعه به جان هم مي افتند.
نمکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
4
31
.ویروس چینی است انها سوسک می خورند در بازار شان گوشت سگ فروش میکند تو که اطلاعات نداری چرا حرف می زنی تولید چین است مال چین است مثل تمام جنسهای بنجل چینی که کلاه سر ما گذاشته وبه ما قالب میکنند وتولید ما را از رونق انداخته اند ساده لوح نباشید کار چین است دیدید مهارش کردند اینها کافرند میانمار را نگاه کنید با مسلمانان چه کردندباید قرنطینه می شد قم بی تدبیری شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
60
احسنت , باید فردی که عامل جلوگیری قزنطینه قم شد را معرفی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
47
مردم همه اينا را مي دانند ولي باور ندارند که مسئولي مسئوليت بپذيرد!!! کلا مسئولين مسئوليت پذير نيستند.
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
1
32
با سلام و خبر سلامتی برای ملت عزیز ایران
بنده بشخصه در خصوص سایر نظر آقای مطهری موافق نیستم ولی در این خصوص موافق و کاملا هم عقیده هستم . به نظر من مدیران یا استاندار قم یا هرکسی که کوتاهی کرده باید پاسخگو باشند. و الان هم کوتاهی صورت گرفته چون قرنطینه رو اعلام نمیکنن.
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
46
یعنی شما واقعا نمی دانید چه کسانی مانع قرنطینه قم شدند؟ حالا که کرونا خودی و غیرخودی نمیشناسه تازه از خواب خرگوشی بیدار شده اید
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
7
36
تنها نماینده ای که خیلی رک مسئله قرنطینه قم را پیش کشید .ولی چقدر دیر
زحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
9
42
آقای مطهری مشکل اساسی شما و اکثریت به اصطلاح اصلاح طلب این است که همیشه دوپهلو صحبت میکنید. بفرمایید فردی که در رأس مخالفان قرنطینه قم بود چه کسی است. تقریبا اکثر مردم اینرا میدانند.
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
18
12
ایشون عاشق مسئولیت را گردن دیگری انداختنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
18
14
انگیزه کاملا روشنه، اگر قم قرنطینه میشد همه میفهمیدند نقطه شروع قم نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
38
10
اگر قرنطینه موثر بود الان کرونا در ۱۲۰کشور پخش نشده بود
امیر
Switzerland
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
18
19
مسئول اینکار (قرنطینه) حسن فریدون هست و ایشان هیچ کاری نکردند. دیگران مسئول نیستند که بازخواست شوند! پس رئیس جمهور چکارست؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
8
56
آقایانی که میگفتن حرم حضرت معصومه شفا میده برن شفا بگیرن دیگه خدا ازتون نگذره
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
31
تو ایران مسئولیت با کدوم "میم" نوشته میشه؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
1
18
دلت خوشه . کی بود کی بود من نبودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
3
23
آقای مطهری کاش این موضوع جدی تر و دقیق از طرف شما که دستی بر آتش دارید بررس شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
26
13
چرا مطالبی که حتی گوینده اش هم با احتمال مطرح می کند و قعیطی ندارد به عنوان خبر کار می کنید و بیخودی استرس برای مردم ایجاد می کنید.
آقای مطهری کی تا حالا از رو قطعیت اظهار نظر کرده؟!!! همش میگه من اطلاع قطعی ندارم یه چیزایی شنیدم/
خجالب بکشید
این آقا غیر از تردید ایجاد کردن و توقف امور کشور تا به حال هیچ کار مفیدی نکرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
1
42
باید بررسی بشه کسانی که با قرنطینه قم مخالفت کردند الان خودشون تو قم هستند یا جایی مثل جزیره کیش فرار کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
21
17
جناب مطهری شما فکر میکنی فقط نماینده شدی که حرفهای دل‌ خوش‌کنک بزنی، این چهارسال اگر نماینده ما بودی پس چرا در مقابل بی‌تدبیریهای دولت ساکت بودی؟
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
9
بشرطی که بتونی گردنی یکی بزاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
16
20
متاسفم که نگذاشتند معدود نمایندگان واقعی و کارآمد مردم در مجلس مانند فرزند برومند شهید مطهری حضور داشته باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
19
جون مردم ایران برای این آقایان مهم نیست فقط حوالشون می کنم به خدا ...بدبختیم بخدا فقط اینجاییم که بمیریم
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
1
15
خدا عاقبت آقای علی مطهری را به خیر بکند برای امری که خودش شک دارد آیا مانع شدند قم قرنطینه شود که البته باید میشد موضع میگیرد ولی برای اظهار نظر وزیر بهداشت و خصوصا معاونش آقای حریرچی که رسما و پشت تریبون قرنطینه را قرون وسطایی و برای قبل از حنگ جهانی دوم میداند درست اظهار نظر نمیکند لااقل برای مصلحت روزگار هم شده اینقدر بازی با اعصاب و روان مردم نکنید قرنطینه از نظر من هم کار مفیدی است اگرچه بعضی ها اعتقاد دارند با توجه وضع معیشتی عد ه ای از مردم درست نیست صد در صد قرنطینه شود و مشکلات بزرگتری پیش میاید به این قضیه صفر و صد نمیشود نگاه کرد مثلا دولت هنگ کنگ که ۶۰۰ دلار آمریکا در این مدت یارانه داد و جریگه زیادی هم گذاشت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
3
19
چرا هیچکس حاضر نیست حقیقت را بیان کند مسوول این کار کاملا مشخص بوده و هست وزیر بهداشت مسوول تام‌الاختیار این موضوع بوده اگر هم کسی مخالف بوده صرفاً نظر شخصی بوده ولی وزیر بهداشت به صراحت اعلام کرد قرنطینه مال جنگ جهانی بوده و الان منسوخ شده ایشان حتی به خودشان زحمت نداد راجع به تجربه چین هم تحقیق کند تنها مقصر اصلی عدم قرنطینه قم فقط و فقط شخص وزیر بهداشت است حتی اگر تهدید هم شده باشد چیزی از مسوولیت ایشان کم نمی کند چون ایشان وزیر مملکت است نه صغیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
22
اگر شما پشت گوشت را دیدی، مسئولیت پذیری آقایان را هم خواهی دید.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
16
10
اقای مطهری بنده شخصا دزد هم دست شما نمیدهم ببری کلانتری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
15
تا حالا کی راجع به کدوم موضوع مسئولیت به گردن گرفته که این دومیش باشه؟
huh
Australia
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
5
Who is responsible
No one
How can you proof
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
3
19
دم شما گرم آقای مطهری درست گفتید
باید متهمان به جرم قتل غیر عمد محاکمه بشوند ..........
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
1
27
فقط این افراد باید محاکمه شوند.
محاکمه
محاکمه
محاکمه
این را تبدیل به خواست ملی کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
1
14
شوخی میفرمایید،اشباح که مسئولیت ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
5
حالا دیگه
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
3
11
دمت گرم مطهری عزیز که واقعیت و گفتی.
ناشناس
Germany
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
19
حکمرانی که مفهوم اپیدمی را هم سیاسی می انگارد، فاقد کمترین شایستگی است.
اگر مردمسالاری دینی بر قرار بود، حتما محاکمه اش می کردند!
#محاکمه_کنید_مقصر را
طرفه اینکه دستکش فروش را محاکمه می کنند؛ مانند داستان دزدی که چون در دزدی پایش شکست، صاحب خانه را محاکمه کردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
9
چرا توی این مملکت وارونه کارها انجام میشه !!
کسی دستور یا بخشنامه ای مبنی بر قرنطینه قم صادر کرده یا دیده ؟! واقعا فعالیتهای وزارت بهداشت و وزیر تحسین برانگیزه اما چرا وزیر گفت قرنطینه مربوط به جنگ جهانی اوله ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
2
18
تعویق زیارت هیچ مشکل شرعی ایجاد نمی کند. بحث قدرت نمایی بوده که منجر به از دست رفتن جان و مال(بیت المال در واقع) مردم شده است. مکان مقبره خیلی از بزرگان دین مشخص نیست اما این از اعتبار و میزان احترام ،محبوبیت و نفوذ آنها چیزی کم نکرده . مانند حضرت فاطمه یا خیلی از پیامبران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
11
پاسخگویی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
20
5
مغز قرون وسطایی دارید قرنطینه نه مرگ در ووهان را کم کرد نه در ایتالیا کمکم به بقیه مناطق دنیا هم میرسد
بنده خدا
Germany
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
4
6
آقا موضوع قم مربوط به قبل ميشه .... ولش كنيد ... چرا دائم فقط دنبال مقصر مي‌گرديد .... الان بايد تمركز تصميمات روي قرنطينه كل كشور باشه ... عين ايتاليا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
17
5
به گردن دولت و شخص روحانی و وزراشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
26
9
برو بابا ...این هم یه بهانه برا تاختن به دین و اسلام....
اخه ... طلب بگو چطور ویروس یه راست از قم سر دراورد در حالی که نه مرز داره با خارج نه فرودگاه...پس اول جای دیگه ای الوده بوده ولی چیزی نگفتن تا قم رو مقصر نشون بدن...خودتی جلبک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
19
آقای مطهری جواب شما به این پرسش جیست؟
اگر دربین مدیرانو مسئو.لان مجموعه ای از جهال، خائن و مزدور بیگانه برای کشتن مردم ایان دست داشته باشند چه کسی مسئول شناسائی سریع و قلع و قمع آنهاست؟ می فهمیدکه این کشتار کرونائی دست کمی از ترور منافقین در سالهای اول انقلاب ندارد . چطور انها را سریع شناسائی و معدوم کردیم ولی دراین موضوع بیکارو بیعار سخن گفته و موضوع را به قوه قضائیه و ...حواله میکنید؟ اصلا چقدر قراره حرف بزنید؟ یعنی نفهمیدید شیوع کرونا در ایران بدلیل همان جهالت خیانت و جنایت دست اندرکاران ملبس و غیرملبس است؟؟؟؟؟