۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۵۲۷۳
تعداد نظرات: ۱۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۵۲۷۳
انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۴

شاید تیم ایران از وین برگردد/ توافق فقط به شرط "لغو تحریم"

خبرهایی که از وین می رسد حکایت از آن دارد تیم ایرانی مذاکره کننده، به چیزی کمتر از لغو تحریم ها رضایت نداده و این دلیل تمدید مذاکرات است.
عصر ایران - مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 ، درست در آخرین ساعات پنجشنبه -که قرار بود به پایان برسد- با اتفاق عجیبی مواجه شد: گروه کشورهای غربی و به ویژه آمریکا، بخشی از آنچه توافق شده بود را زیر پا گذاشتند و توافق صورت نگرفت.

هر چند به دلیل این که متن مذاکرات منتشر نشده است و جز اشخاص حاضر در هتل کوبورگ (محل مذاکرات) و افراد معدودی در پایتخت های 7 کشور، نمی دانند که آنچه طرف مقابل "دبه" کرد دقیقاً چه بوده است اما کلیات قضیه این است که " لغو تحریم ها" موضوعی است که غربی ها خواستند در آخرین ساعات مذاکره به نحوی از کنارش بگذرند و چماق تحریم را بر سر ایران نگه دارند.
این اتفاقی است که عباس عراقچی از آن به عنوان "دلبستگی طرف مقابل به تحریم ها" یاد کرده است.

شاید تیم ایران از وین برگردد/ توافق فقط به شرط

واقعیت این است که قصد ایران از شرکت در این گفت و گوها ، این است که بتواند در برابر اعطای امتیازاتی و چشم پوشی از برخی حقوق هسته ای خود، یک امتیاز مهم بگیرد و آن "لغو تحریم ها"ست.

بنابر این، اگر قرار باشد در انتهای مذاکرات، همه چیز باشد ولی لغو تحریم نباشد، اساساً چیزی به دست نیاورده ایم. این را تیم مذاکره کننده ایرانی به خوبی می داند و به همین دلیل است که در برابر همه فشارهای 1+5 ، بر روی این موضوع کلیدی پافشاری می کند.
 ظریف در این باره به طرف های مذاکره گفته است که باید بین "فشار" و "توافق"، یکی را انتخاب کنند. نمی شود که هم دم از توافق زد و هم تحریم ها را نگه داشت!

 البته این شگرد آنها به ویژه آمریکایی هاست که با استفاده از بار روانی و مطالبه ایجاد شده ، بخواهند در لحظات آخر، برخی توافقات را تغییر دهند و امیدوار باشند طرف مقابل که یک روند فرسایشی در مذاکرات را پیموده، رضایت دهد.
با این حال، خبرهایی که از وین می رسد حکایت از آن دارد تیم ایرانی مذاکره کننده، به چیزی کمتر از لغو تحریم ها رضایت نداده و این دلیل تمدید مذاکرات است.

حال اگر 1+5 همچنان بخواهد برخلاف توافقات پیشین، تحریم ها را حفظ کند، ایران گزینه ای جز عدم توافق ندارد زیرا قرار نیست امتیاز بدهیم و هیچ نگیریم.
حتی در صورت ادامه 1+5 بر مواضع غیر اصولی اش و زیر پا گذاشتن آنچه پیش از این مورد توافق قرار گرفته، حتی امکان فراخواندن تیم ایران از مذاکرات وجود دارد.

همچنین با رویکرد حاضر که از پنجشنبه شاهدش هستیم، گروه های مخالف توافق در ایران بار دیگر لابی های خود را با برخی نمایندگان مجلس از سر گرفته اند تا در صورت شکست مذاکرات، "طرح تشدید فعالیت های هسته ای ایران" را به سرعت در دستور کار خود قرار دهند. این بار البته دولت نیز با چنین طرحی موافقت خواهد کرد چرا که رئیس جمهور نیز به صراحت گفته است که در چنان فرضی، رویکرد ایران ، شدیدتر از آنچه در مخیله 1+5 است خواهد بود.

درست است که مردم ایران در آرزوی توافق هستند و درست است که توافق ناظر بر لغو تحریم ها، نیاز امروز ایران است اما توافق بدون لغو تحریم ها، اساساً نه مطلوب ایرانی هاست و نه شدنی.

با اتفاقات جدید، مردم ایران می دانند که مسؤولیت هر گونه شکست احتمالی مذاکرات با 1+5 است چرا که ایران حتی حاضر شد از برخی حقوق هسته ای اش صرف نظر کند ولی این طرف مقابل بود که دلبسته تحریم ها شده بود و نمی توانست از آن دل بکند.

در چنین فرضی، اگر ظریف و تیمش بدون توافق هم به وطن بازگردند، تلاش صادقانه ای که در این دو سال کردند، در خور ستایش است و مردم قدردان شان هستند چرا که آنان برای دفاع از منافع ملی ایران در این نبرد نابرابر دیپلماتیک حاضر شدند و نه برای هر گونه توافقی ولو بدون لغو تحریم ها.

البته تا دوشنبه فرصت هست تا 1+5 به ویژه آمریکا ، تصمیم سیاسی درست را بگیرد و توافقی که متضمن برد - برد است را شکل دهد. ما نیز امیدواریم توافق تاریخی حاصل شود ولی طرف های مذاکره کننده بدانند که مردم ایران، خواهان توافقی هستند که متضمن حفظ حقوق آنها و لغو تحریم ها باشد و نه چیز دیگر.

آنها تصور نکنند که با توجه به فضای عمومی ایران که خواهان توافق است، می توانند انتظار داشته باشند هر سندی به عنوان "توافق" مورد پذیرش تیم ایرانی قرار بگیرد؛ توافق تنها یک راه دارد: لغو تحریم و نه چیزی کمتر از آن.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۲۶۴
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
112
1491
تحریم که اثری نداشت! جالا چرا مهم شده اشت؟
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
تحریم و هر چیزی که بشود رقیب را زمین زد یا منحرفش کرد، چیز عجیبی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
میخوای بدون گرفتن هیچ امتنیازی توافق کنیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
اینو به تیم مذاکره کننده بگو
حمید
| Netherlands |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
شما که اینقدر بامزه هستی میشه بفرمایی پس برای چی رفتیم مذاکره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
چند روز پیش سیف و دولت اعلام کرده اند بعد از توافق و رفع تحریمها مردم منتظر کاهش قیمت ها و کاهش قیمت دلار نباشند !!!! حتی سیف گفته می خواهند دلار رسمی را به دلار ازاد نزدیک کنند و تک نرخی کند یعنی افزایش به 3300 تومان !!! آقای روحانی با این سیاست شما و بانک بانک مرکزی سود توافق و رفع تحریمها برای مردم چیست ؟؟؟؟؟؟؟ باز هم ادامه گرانی دلار و کالاها و فشار بر مردم......واقعا متاسفم .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
هیچکی نگفت بی اثر است...اما اثر داخل از اثر تحریم بیشتره!!!بابا خود دوالتیام میگن...
ضمنا اگه بخواد توافق بشه و تحریمی برداشته نشه چرا مذاکره...
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
192
423
مگر می شود به نوادگان کودتاگران دولت مرحوم دکتر مصدق اعتماد کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
حالا مصدق شد مرحوم!!!! یه خیابون به نامش تو ایران هست؟
عبدالجبار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
403
159
توافق هسته ای حاصل نمیشود مگر توافقی که از سوی ۵+۱ حقوق ملت شریف ایران را پایمال کند لذا این امر نیز محال است با وجود عناصر دلسوز انقلاب در راس هیئت مذاکره کننده ایرانی
حسین افتخاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
78
472
واقعا غربیها چی فکر میکنن؟ تحریم ها بمونه و فردو بشه آزمایشگاه؟!
حتی ی کودک 6 ساله هم فریب این معامله ساده لوحانه رو نمیخوره!!
فکر کردن ایران مثل لیبی که هسته ایشو نابود کنن و بعدا سر لغو تحریم ها دبه کنن!
یا مثل عراقه که از نداشتن سلاح شیمیایی مطمین بشن و ی ماه بعد حمله کنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
آقا این فردو و ... تو این چند سال چه گلی بر سر ایران زده که اینقدر نگرانشم؟ جز اینکه بنگاههای اقتصادی ضربه زده؟
اگه نمیدونید - بدونید کل زندگی و خونواده ی من در زمان احمدی نژاد بخاطر تحریمها و رکود بی سابقه از هم پاشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
158
348
آمریکای روباه
خوزستاني مخلص
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
80
1154
آقاي احممممممممممممممممممممممدي نژاد حالت چطور؟؟؟؟؟اقاي احمدي نژاد داغونمون كردي داغون مي فهمي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
اگه در دوران آقای احمدی نزاد همان مواد هسته ای که آقای روحانی باهاش معامله کرد،درست نمی شد الان همینجای کار هم نبودیم داداش گل من!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
خدا لعنت کند کسانی که 8 سال ایران را ویران کردند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
آقای مخلص اتفاقا باید بنویسی آقای احمدی نژاد کجایی که آمریکاییها را بهتر از غرب پرستان شناخته بودی؟ یادت به خیر! کجایی تا ببینی دلخوشان به اوباما توسط اوباما کیش و مات شده اند!
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
هموطن 13:40 کدوم مواد هسته ای ؟؟؟ کدوم پیشرفت؟؟؟ دولت قبل فقط ملت رو در دام انداخت که خلاصی ازش بسیار سخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
آقای ناشناس 14:30 رفتی تو غرب زندگی می کنی و نفست از جای گرم در میادغرب پرست کیه ؟ این دولت بدبخت که داره جون میکنه ملت رو از منجلاب هشت ساله بکشه بیرون یا تویی که کشورتو ول کردی رفتی وسط همون غربیا ؟
هومهر
| Germany |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
هوا گرمه / داری هذیون می گی/
بعده 23 ماه استقرار دولت هنوز هیچ برنامه ای رو پیاده نکردن / اگر یه کار خوبی صورت بگیره ما کردیم اگه خرابکاری بشه " احمدي نژاد داغونمون كردي داغون مي فهمي؟؟؟؟؟"
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
10
878
خداوکیلی همه مردم ایران خسته شدند از این همه بلاتکلیفی.
همه صنوف stand by شدن تا انتایج مشخص بشه.
لعنت به باعث و بانه تحریم ها
پاسخ ها
بدون نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
مگر طرف مقابل را نمي شناسيد ، از اول هم قصد نيرنگ داشته اند ضمن اينكه علم هسته ايهم حق ما بوده و هست و آنچه همه مي دانيم آنها زياده خواهند
ميلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
لطفاً از طرف مردم حرف نزنيد! خسته!!!!.....
دنیا
Saudi Arabia
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
63
366
از فکر تمدید تحریمها تنم میلرزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
خانم نترس خدا با ماست
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
نه اصلا. خوبیه این مذاکرات این بود که ما برنده ایم تحت هر حالتی.
دو سال پیش یه سری تروریست بودیم. الان تو خود آمریکا هم صحبتشه که چرا ما رو تحریم کردن و اینکه ایران حامی تروریسمه آیا حقیقت داره یا نه. فقط این عبرت یشه تا جنگ واقعی افکار عمومی رو واگذار نکنیم و درست و منطقی حرکت کنیم نه با حرکتهای صداسیمایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
به دینت نگاه کن اخوی که از دشمنت میترسی :)

خدا برای بندگانش کافی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
19
187
و اين همان سياست است... سناريو را طوري مينويسند كه آخرش هرچه كه دلشان از ابتدا ميخواست بشود...
مردم هم طبق معمول سركار هستند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
هزار تا لایک داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
22
361
نمی فهمم ! آمریکا اگه تحریم ها رو برنداره ! اصلا برای چی مذاکره می کنیم؟!!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
40
204
بله فضای داخلی ایران خواهان توافق هست ولیکن نه هر توافقی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
18
390
اقا جون
این حرف ها چیه.تحریم چیه
مگه کاغذ پاره نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
شازده پسر اگر توافق منجر به رفع تحریم نشه اصلا ما مگه دیوونه ایم که تاسیستمان را پلمپ کنیم؟ کمی به مغز مبارک فشار بیار!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
منم موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
13
203
خستمون کردن به قرآن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
منافق نباش
ایرانی مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
7
121
تحلیل کاملا منطقی و درستی هست. هرچند امیدوارم توافق بشه اما به نظرم وقتی نتیجه بعد از لوزان بازهم این همه پیچیدگی و شد و نشد داره، واقعا اگر توافق بشه سر اجرا این همه اختلاف سلیقه و تفسیر پیش نمی یاد. متاسفانه بعید به نظر می رسه.
علی آبی
United States of America
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
7
95
تورو خدا تمومش کنید بعد بیاید ایران
باور کنید از این همه اخبار مختلف خسته شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
35
98
آمریکا هم خدا را میخواد ، هم خرما را !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
آمریکا شکر خورده!
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
11
176
واقعا می بایست از آقای ظریف و تیم مذاکره کننده تشکر کرد.
خدا پشت و پناهتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
بابت چی بانوو ؟؟
الان چه کار شاقی کردن ؟؟
فقط فیلمون کردن فیلم . میفهمی فیلم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
ناشناس 15:33 چی رو فیلم کردن؟
8 سال پشت سر هم فلسفه بافی و تاریخ تعریف کردن به اسم بسته پیشنهادی فیلم بود یا مذاکرات واقعی امروز.
توی اون هشت سال هم به شعور دنیا توهین شد و هم به شعور ملت خودمون.
شما از مذاکرات گذشته یک خط رو خبر داری که مذاکرات امروز را فیلم می دونی؟
ناشناس
United States of America
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
32
117
تیتر رو انتخاب کن عصر ایران
1-زندگی در ایزان سخت تر میشود
2-عدم توافق = جنگ
3-توافق را لولو برد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
10
255
وقتی احمدی نژاد می گفت "تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست"،حالا داریم می بینیم که هر کدام از این کاغذ پاره ها چه مشکلاتی را برای ما درست کرده است.در واقع اختلاف اصلی در پایان ماراتن نفس گیر مذاکرات،همین بندهایی است که در قطعنامه ها علیه ایران آمده و احمدی نژاد بدون آگاهی و شاید هم با آگاهی کامل از عواقب این قطعنامه ها در آینده برای ملت،آنها را به مردم و کشور تحمیل کرد.
خدا نگذره از هر کس که به فکر آینده ملت و سرزمینش نیست.
khoram
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
41
113
فرقی نمیکنه چه دولتی در ایران سرکار باشه امریکایی ها میخوان مارو ذلیل کنن مردن بهتراز با ذلت زیستنه اقای ظریف هم با همین مقاومتش تا الان نشون داده زیر بار ذلت نمیره و شجاع هست
چه توافق بکنه چه برگرده برای ما عزیزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
لطفا از طرف خودت تنها نظر بده
ما توی کشور خودمون له شدیم له.

سپاس
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
190
21
«درست است که مردم ایران در آرزوی توافق هستند»...
شما اینظوری حرف می زنید بعد انتظار دارید اونها به ما امتیاز بدند.
کی ما در آآآآآآآرزوی توافق هستیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
هستیم آرش خان هستیم.
جز کدم آقازاده ایید که تحریم ها به نفع تون شده ؟
منصور از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
83
52
دوستان و هموطنان عزیز احساسی سخن نگوئید چون
تحریم های وضع شده بر علیه ایران یک روزه تصویب نشده اند فلذا به نظر بنده جهت رفع تمامی تحریم ها حداقل ده سال زمان لازم است .
لازم به ذکر است که بعضی از تحریم های رژیم صدام بعد از ده سال اعدام ایشان برداشته شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
حالت خوبه؟؟؟
مارو با صدام مقایسه می کنی؟
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
من تا قبل از اين مذاكرات يه همچين تصوري داشتم، اما تيم مذاكره‌كننده ايراني ثابت كرد كه نخير! جز اين هم ميشه و الان توقعمون اونقدر بالا رفته كه ديگه به چند ماه هم رضايت نميدهيم!
Shahin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
بله . با نظر منصور کاملا موافقم . رفع بعضی از تحریم ها مدت ها زمان نیاز داره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
68
41
به نظر من بيش از آنكه ايران نيازمند توافق باشه؛ 5+1 نيازمنده!!!فكرمي كريم آمريكايي ها عاقلن؛ نگو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
5+1 چه نيازي به توافق دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
30
52
امیدوارم توافق منطقی انجام بشه، اما اگر نشد در دفاع از ایران اسلامی لحظه ای کوتاه نخواهیم آمد. البته باید به وقتش این همه هزینه بر مملکت تحمیل نمی شد، به هر حال گذشته ها گذشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
54
31
خواهش ميکنم از اصطلاح برد برد استفاده نکنيد چرا که الان طرف هاي ايران دارن به ما زور ميگن و ما داريم از برخي از حقوقمون به خاطر فشار اونها ميگذريم
برد برد براي زماني است که دو طرف بر سر موضوعي که براي هر دو طرف انتفاع دارد به کار مي رود وليکن الان ما براي جلوگيري از ضرر بيشتر و رسيدن به حقمون مذاکره مي کنيم در واقع ما از حقمون کوتاه ميايم نه طرفهاي ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
9
62
عصری جون به نظرم کم کم داری امادمون می کنی که بگی توافق نمیشه . بابا ما طاقت ش رو داریم سکته نمی زنیم . بگو خلاص
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
20
60
امیدوارم توافق بشه.اما اگه نشد باز هم تیم مذاکره کننده برندس.چون نشان دادن که جمهوری اسلامی اهل گفتگوی منطقی است.
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
108
62
قدرت های بزرگ باید بدانند که در صورت عدم توافق در این مرحله انشاالله در مرحله بعد باید برای کم کردن تعداد ساخت بمب اتم با طرف ایرانی چانه زنی کنند از این رو ما ملت ایران تقاضا میکنیم سران هرچه زودتر بطرف ساخت بمب اتم پیش بروند حالا که اسرائیل دارد چرا ما نداشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
ایول ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
يك نفر اين برادر را خاموش كنه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
ایران در بعد وضعیتی گیر کرده یک زمانی - دوره احمدی نژاد- بدون فکر شروع کردن به غنی سازی و قطعنامه را جدی نگرفتند , حالا در این وضعیت نمی دونیم چه کار کنیم , فکر می کنید ساخت بمب اتم مشکل ایران را برطرف می کنه یا وضعیت بدتر میشه؟ ایران مثل کره شمالی میشه یا مثل عراق؟ ولی در کل راهی را دولت احمدی نژاد وارد آن شد اشتباه بود , اگر با فکر !! امور مربوط به هسته ای را انجام داده بودند, اعلان همه دنبال توافق و برداشته شدن تحریم و ... نبودیم, امیدواریم آقای ظریف و تیمشان بتوانند کار انجام بدهند. با آرزوی موفقیتشان ...
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
شاید هم موضوع مذاکره نفت در برابر غذا باشد
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
بهرام خان ما بمب اتمی نمی خواهیم از طرف خودت بگو نه همه
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
14
دیگه مگه تحریمی هم مونده آخه که بخوان بازم بزارن ؟

مگه قطعنامه دون'شون پاره نشده ؟ با چی میخوان پس دوباره تحریم بزارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
8
2
به نظرم اول بايد تكليف تحريمها را روشن ميكردند بعد سر موضوعات ديگه بحث ميكردند در اينصورت پس از اتمام جلسات بند اول كه تحريمها بود اول اجرا ميشد بعد نوبت بندهاي بعدي ميرسيد ولي اينجوري اين يانكيها فكر ميكنند ما به هر قيمتي توافق ميكنيم در بررسي آخرين موضوعات هر روز موضوعات جديدي را دبه ميكنند.
سید
Germany
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
7
10
آره تحریمها بمونه، ایران هم محدودیت ها را بپذیره!
ما هم که پشت گوشامون مخملیه!!!
قربانت، ستاره بچینی، تحریم کنی، ما هم غنی سازی 90 درصد کنیم، بوس بوس!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
169
29
درود بر احمدی نژاد ...
اميد
Netherlands
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
10
11
ديگي كه براي ما(ايرانيها) نميجوشه ميخوام كله سگ(عربستان و اسرائيل) توش بجوشه
ظاهرا قرار نيست نسل ما زندگي واقعي رو تجربه كنه.
بايد آماده بشيم براي زندگي در باتلاق.
البته اين اتفاق بايد براي آمريكاييها گرون تر از ويتنام بشه، اينطوري ما كه به حقمون نرسيديم حداقل دلمون خنك ميشه.
يه كاري ميكنيم كه هر روز يه هواپيما جنازه بره آمريكا.
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
1
11
ما مردم هم دائم در اضطرابيم ، هم زجر تحريمها را تحمل ميكنيم ، هم درد انتظار توافق يا عدم توافق را ميكشيم و هم بايد از همه چيز بيخبر باشيم ، ميگوئيد طرف مذاكره دبه در آورده اما واضح و روشن نيست روي كدام بند از تفاهم لوزان ؟ آنها هم دائم تكذيب ميكنند و توپ را بزمين ما مياندازند !! تو اين بلبشو ظاهرا" فقط مردمند كه گيج شده اند و نميدانند سرنوشتشان چگونه رقم خواهد خورد .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
4
9
نباید میگذاشتیم اجماع جهانی علیه ایران شکل بگیرد و این همه تحریم جور واجور هوار بشه سرمون
الان که شده فقط باید دنبال لغو آن و جلوگیری از تکرار آن باشیم و بس!!
هر توافقی که شامل لغو کلیه تحریم ها نشود باطل است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
1
14
سلام به هموطنای خوبم
لطفا صبور باشیم و سعی کنیم به وزیر و همراهاش دلگرمی بدیم،خداییش همزمان دارن با 6 تا تیم دست و پنجه نرم میکنن.ایشالاه که تلاشاشون نتیجه مثبت بده و وضعیت کشور بهتر از قبل بشه.این حق همه ماست.از دکتر ظریف و همراهاش متشکرم که واقعا داره برای ملت از جونش مایه میذاره.به امید ایرانی آبادتر و مردمی شاداب تر.با تشکر از عصر ایران
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
10
8
بجاي اينكه بستان اين گاو وحشي را بگيريم و ازش شيرش استفاده كنيم داريم با شاخش بازي ميكنيم و نتيجه اش فشار به مردم و بخصوص قشر آسيب پذير
جامعه و اين گاو وحشي اينقدر زور داره. كه ما فكر ميكنيم داريم با ١+٥ مذاكره ميكنيم و اين در حاليست
اون چهار كشور. آلمان فرانسه انگليس و چين مترسك هستند اين امريكاي لعنتي تصميم گيرنده است
اگر راي اونا اهميت داشت و امريكا يك راي داشت
مسئله تمام شده بود
مرگ بر امريكا و متحدانش زورگويان لعنتي
ان شا الله آقا و سرورمون بياد حق اين زورگويان رو
كف دستشان بگذاره
الهم عجل لوليك الفرج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
2
12
تحریمها که کاغذ پاره بود خوب پس چه اصراری برای برداشتن ان وجود دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
8
5
توافق هسته ای ** دویست تومن بسته ای
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
4
14
از اون روزي داريم ميترسيم كه خدائي ناكرده نون توسفرمون بشه سهميه اي ، بعد بشه كپني ، بعد بشه بيسكوئيت ، بعد بشه زهرماري
از اون روزي ميترسيم كه آنقدر گفته باشيم مرگ بر اون كشور غربي ، عربي و .... كه براي سلام كردنمون هم عادت شده باشه و بگوئيم مرگ
از آن روزي بايد ترسيد كه خدائي ناكرده فرزندانمونو قرباني فقرو بدبختيمون كنيم
اصلا كي بايد تابان اين همه رضالت و تحقيرشدن ما رو بده ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
4
21
پس تکلیف جشن وافق هسته ای و انتخاب تیتر برای روزنامه هاتون چی میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
6
13
احمدي نزادها اين مملكت را ويران كردند
اسد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
15
75
احمدی نژاد این سنگیه که تو انداختی تو چاه میفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سجاد از اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
9
25
با سلام
دوستان عزیز ابدا نگران نباشید.نهایتا توافق حاصل خواهد شد و این جنگ و گریز صرفا بخاطر ترس دو طرف مذاکرات از مخالفین داخلی هست.
هر دو طرف سعی میکنن جنگ زرگری راه بیندازند تا به مخالفین خود بگویند ما به راحتی زیر بار توافق نرفتیم و کلی جنگیدیم و طرف رو مجبور به توافق کردیم .یعنی ترس هر دو گروه باعث طولانی شدن شده است و گرنه توافقات قطعا صورت خواهد گرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
20
17
آقا ما حاظریم بجنگیم ولی جون مادرتون از این بلاتکلیفی درمون بیارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
43
22
توافق وقتی حاصل میشه که ایران به غنی سازی نود درصدی برسه همچنانکه پذیرش حداقلهای
غنی سازی بعد از رسیدن به غنی سازی بیست درصدی به رسمیت شناخته شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
تمام مشکلات و بدبختی ایران از زمان حکومت احمدی نژاد بود که بدون برنامه فقط شعار میداد و آنها هم با تصویب قطنامه باعث بدبختی و تنگتر شدن دایره زندگی و افزایش فشار به مردم بدبخت و کم درآمد شده چرا که پولدارها مشکلی نداشتن همچون زمان جنگ که در مناطق مرفه و بالا دست کشور سکونت داشته و آسیبی به آنها نرسیده امید است بادرایت و استعانت از خداوند متعال با توافق خوب گره مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور باز شود و شاهد رونق اقتصادی و بهبود وضع زندگی افراد و اقشار اسیب پذیر و اشتغال جوانان باشیم . انشاالله
افشار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
24
19
اصلا این مذاکرات ناعادلانه و ناجوانمردانه است 5+1 در این مورد دقیقا مثل کفتارها عمل می کنند.
مذاککره باید بین 5 نفر از ایران و 5 نفر از طرف همه این کشورها باشد و این نشان می دهد که اگر چه دنیا به ظاهر دنیای حقوق بشر و تمدنه ولی از زمان بربریت هم بدتر و وحشیانه تره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
10
33
ما ايراني ها خواستار توافقيم ولي با لغو همه تحريم ها. اگر امريكائيها مي خواهند دبه كنند ، بهتره وايسند تا زير پاشان علف سبز كنه، بدونن به اين خواسته نخواهند رسيد.
پاسخ ها
کیا
| Netherlands |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
دوست عزیزی که میگی "بهتره وايسند تا زير پاشان علف سبز كنه، بدونن به اين خواسته نخواهند رسيد. "

اونا دبه نمیکنن میتونن بزنن زیره همه چی

ما با اونا مشکل داریم :| نه اونا با ما تا الان جناب آقای ظریف و معاونان شون این کارو دارن میکنن و سعی شون بر این هستش که تحریم ها از بین بره

دولت احمدی نژاد کشور و عقب انداخت که وزیر ارتباطات و معاونشون میگه 40 سال عقبیم / هند از ما بهتره حتی اینترنتش
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
4
56
امیدوارم روزی نرسد که به جای چانه بر سر تحریم تسلیحاتی مجبور باشیم بر سر تحریم گندم و دارو بنشیم پشت میز مذاکره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
4
35
نتیجه عدم توافق فقط و فقط عرصه زندگی رابرای ما طبقات ضعیف سخت تر و تنگ تر می کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
42
13
1- حالا فهمیدی دلواپسان نگران چی هستند ؟
2- وقتی اعتراف میکنی که ما از برخی حقوقمان میگذریم تا تحریمهای ظالمانه کنار برود در مقابل زورگویان و سلطه طلبان پس نگوییم معامله برد -برد و برای ما باخت هس ولی یکی با ضرر کمتر دیگری با ضرر بیشتر یا شاید یک ضرر برای دوره ای و ضرر دیگر برای دوره دیگر و این است نظام سلطه و مردمی که نمی خواهند مطیع محض سلطه گران باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
17
41
واقعا بعضی ها بیش از حد ترسو هستند و خود را باخته اند
آقا همه مردم ایران توافق خوب را می خواهند
هیچ کس مریض نیست که تحریم را دوست داشته باشد
اما شما امتیازی می دهید و امتیازی می گیرید
اگر قرار باشد تحریم ها بماند و ما همه امتیازات را بدهیم اصلا برای چه مذاکره کردیم خوب از اول همه چیز را می دادیم و تحریم ها هم بود
بابا یه خورده محکم باشید ما هم مثل شما از تحریم ضربه زیاد خوردیم ولی حاضر نیستیم به هر خفتی تن به توافق ناجوانمرادنه دهیم
به قول دکتر ظریف غربی ها بین توافق و تحریم یکی را انتخاب کنند
زرنگ تشریف دارند هم خر می خواهند هم خرما رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
5
5
همون اتفاقی که سر توافق الجزایر افتاد ، بدون شک سر توافق لوزان میاد

فقط از دست میدیم ، بدون اینکه چیزی بدست بیاریم :)

نمیدونم مردم ما تاریخ نمیخونن ؟ از عملکرد اینا بی خبرن یا واقعا خودشون رو به بی خبری زدن !!!

خدا برای بندگانش کافی است ، اگر بنده باشیم :)
بی کس و کار و بی پارتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
1
20
گور بابای توافق ........میخواد توافق بشه می خواد نشه بابا با فوق لیسانس با دو تا بچه مستاجرم بیکارم بیکارم ببببببببببییییییییییییکککککککککککااااااااااااااارررررررررررررررررممممممممممممممممممم.............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
5
9
ماروباش لباس آماده کرده بودیم برای جشن:)
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
13
ترک میز مذاکرات یک اشتباه استراتژیک است . تیم ایران باید بماند و آمریکایی ها را واردار به خروج کند اگر قرار است مذاکرات شکست بخورد
مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
1
5
اول - اقای ظریف گفته که به هیچ وجه میز مزاکرات را ترک نمیکند .
دوم - یک پیشنهاد اینکه اگر مشکل ادامه یافت نسبت به لغو تحریم بر روی سلاحهای دفاعی صورت گیرد . مثل موشک اس 300 - هلیکوپتر و......
تقریبا این محدودیت همانند محدودیت غنی سازی است .
مرتضی جعفری پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
12
همه میدونند که ما بخاطر تحریم پای مذاکره رفتیم و بس ...حالا اگر تحریمها برداشته نشه پس مذاکره برای چی بود
مریجون
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
18
7
کاری با کارهای اشتباه احمدی نژاد ندارم ولی خوب طرفهاش را شناخته بود
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
3
7
آقا به نظر من این کشکمش ها طبیعی هست و در نهایت توافق صورت خواهد گرفت اگر اسرایلی ها چوب لای چرخ نذارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
5
5
هر کجا پای آمریکا وسط باشه هیچ قراردادی امضا نخواهد شد آمریکا به دنبال امتیاز گرفتن به دنبال امتیاز دادن نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
3
17
دوهزار قطعنامه بدهید و خوش باشید
اونقدر قطعنامه بدهید که قطعنامه دانتان پاره شود
تحریم ها کاغذ پاره است
ما جهان رو مدیریت خواهیم کرد
ساختار نظام بین الملل به نفعملتهادرحال تغییر است
ساختار سازمان ملل باید اصلاح شود
اسرائیل باید از نقشه جهان محو بشه

یادمه مردی بود و گفتمانی بود که بجای مدیریت منابع و مدیریت روابط و مدیریت واقعیت ها دائم از آرمانهاش میگفت و از رویاهاش میگفت و به پشتوانه نهصد میلیارد دلار نفتی که به فنا رفت، میخواست زمین و زمان رو تصاحب کنه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
1
8
ما پشت تیم مذاکره کننده کشورمون هستیم و اونا مطمئن باشن اگر دو حالت توافق خوب صورت بگیره یا توافق بد صورت نگیره از نظر ملت یاران اونا قهرمان هستن شک نکنید
پس مقاومت کنید و حداقل چیز ممکن برای بی ارزش نبودن مذکرات که لغو(نه تعلیق) همه(نه بخشی) از تحریم هاست رو دنبال کنید
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
1
19
ببخشید سوالی ذهنم رو مشغول کرده
.
.
با حساب خساراتی که تحریم ها زده و پول و امتیازات یامفتی که روسیه گرفته و چین ی که خوب مارو دوشیده و فرصتهای ازدست رفته جوانان و ملت
..
.

.
انرژی هسته ای تا حالا چقدر برامون آب خورده؟
ناشناس
Germany
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
16
چه تحریمارو بردارن چه باقی بمونن هیچ فرقی به حال این ملت نمیکنه.
چون اگه بردارن جیب آقایون بیشتر پر میشه و باز هیچ دردی از ملت دوا نمیکنه و فساد اقتصادیا صد برابر میشه و چه تحریما باشن بازم همون فلاکت و بدبختی، میشیم یه کشور عینه کره شمالی و یه حصار دور خودمون میکشیم و بس.
بیخود خودمون قول نزنیم.
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
2
16
میدونم که باز نشر نمیکنید . اما لطفا سرنا را از در گشادش نزنید . نه اقای ظریف نه اقای جلیلی هیچکدوم انقدر قدرت نداشته و ندارند که بخواهند این توافق صورت بگیره یا نگیره مهم اینه که حکومت چه تصمیمی در این مورد گرفته باشه . خواسته های هر دو طرف مذاکره کاملا مشخصه . اما باید از همه سفر و پشت میز نشستن انها تشکر کرد . راستی داشتن انرژی هسته ای تا الان برای ما چقدر هزینه داشته ؟ لطفا دوستان موافق و مخالف بگن
حسین
Germany
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
4
7
نصف تحریم های ایران برای آمریکا یا اروپای بحران زده اعمال شود نابود می شوند
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
1
4
وقتی صحبت از بازی برد - برد است، پس در این بازی بازنده اصلی توافق لغو سایر تحریم ها بجز تحریم های تسلیحاتی روسیه است، چرا؟! چون در حال حاضر سود حاصل فروش نفت و گاز ایران به جیب روس ها می رود و در صورت برداشته شدن تحریم های نفتی و گازی ایران، روسها بازنده اصلی خواهند بود. با این شرایط روس ها به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار باشد توافق اینچنینی صورت بگیرد به ضررشان است و تحریم های تسلیحاتی نیز باید برداشته شود. البته این نه به خاطر دفاع از ایران است بکله تنها به این دلیل است که اگر ایران قرار است به بازار نفت و گاز برگردد پس باید ی سودی از این کار عایدش شود و ضرر وراده به حداقل برسد. پس آنها بر این باورند که مقداری از سود حاصل از فروش نفت و گاز ایران به روسیه سرازیر خواهد شد تنها در صورتی که تحریم های تسلیحاتی برداشته شوند و ایران با خرید تسلیحات از روسیه این بازی باخت روسیه را به برد - برد تبدلیل خواهد کرد! اینجاست که به یک ارداه قوی نیازمندیم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
0
3
عجله نکردی عصر ایران؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
8
7
کری با عصا آمده که اگر با لگد نشد با عصا به زیر میز مذاکرت بزند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
9
7
با اهرم فشار فقط بایستی مقابله به مثل کرد و تمام.
هموطن
United States of America
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
8
7
ممنونم از شما و سایت خوبتون. اینکه واقع بین هستین، نه می گید که تحریم ها کاغذها پاره هستن نه می گید که آقا دستا بالا، هر توافقی رو امضا کنید.
سال هاست که سایتتون رو می خونم.
همین که نظرهای متفاوتی رو تأیید می کنید خیلی خوبه.
امیدوارم که این رویه تون رو حفظ کنید.
موفق باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
5
13
من فقط می دونم حتی مسئولان هم میدونند که اگر شده 6 ماه بعدش تحریم ها از بین بره بااااااید قبول کنند چون اگه 2-3 سال دیگه تحریم باشیم 80 درصد مردم به معنای واقعی به خاک سیاه میشینند.
ناشناس
-
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
10
14
توافق بدون لغو تحریمها یعنی اینکه ما اجازه بازرسی به اماکن هسته ای و نظامی مان را به جاسوسان اروپایی و آمریکایی بدهیم تا پس از تهیه نقشه دقیق بلایی که بر سر عراق آوردند را بر سر ایران بیاورند ! حالا می فهمیم که چرا آمریکا اینقدر مشتاق مذاکره است تا هم افکار عمومی اش رابرای حمله به ایران توجیه کند و هم با دسترسی به سایتهای ایران تحت پوشش بازرسی های سازمان ملل حمله کم هزینه تر و سریعتری را علیه ایران طراحی کند .
سوشیانس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
3
15
توافق صورت می گیرد. والسلام
کامران قاسم‌پور، مدعی جدید وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد لیست خوراکی های ممنوعه برای افراد درگیر با فیبروکیستیک سینه رونالدو در آستانه محرومیت؛ خطای شدید او سوژه داغ رسانه‌ها شد (+فیلم) آنچلوتی: امباپه آماده درخشش است؛ مشکل ذهنی ندارد موشک ریبولت؛ رقیبی ارزان قیمت برای جاولین آمریکایی و اسپایک اسرائیلی/ شلیک کن و فراموش کن! (+فیلم و عکس) بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی برقرار شد جذب بازیکن جدید استقلال به بعد از بازی‌های آسیایی موکول شد حمله هوایی مجدد اسرائیل به ضاحیه بیروت/ تکذیب شهادت عضو ارشد حزب الله بهزیستی: سالانه ۶۷ هزار تصادف جاده‌ای به معلولیت منجر می‌شود مسی در جشن تولد 125 سالگی بارسلونا شرکت نمی‌کند معاون رئیس قوه قضاییه: برای اولین بار بعد از حدود ۱۳ سال شاهد کاهش سرقت بوده‌ایم استقلال با چالش مصدومیت روبرو شد؛ کاکوتا بازی با پاختاکور را از دست داد محکومیت بازیکن سرشناس برزیلی به ۹ سال زندان تایید شد یک مقام اوکراینی: اوکراین بیش از ۴۰ درصد قلمرو در منطقه کورسک را از دست داده سد آهنین حزب‌الله در برابر میل به پیشروی اسرائیل در جنوب لبنان
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟