۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۸۶۳۷۷
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۸-۱۲-۱۳۹۳
کد ۳۸۶۳۷۷
انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۸-۱۲-۱۳۹۳
راهور ناامن ترین خودروهای ایران را معرفی کرد:پراید، پیکان وانت و نیسان وانت

مهر شرم آور "استاندارد" بر خودروهای ناامن: تجارت "آهن و خون" تا کی و کجا؟!

آیا زمان آن نرسیده است که سازمان ملی استاندارد به وظیفه ملی خود عمل کند و به جای حفظ منافع خودروسازان، به فکر جان افرادی باشد که قرار است در محصولات ناامن بعدی خودروسازان کشته شوند؟
عصر ایران - رییس پلیس راهور نیروی انتظامی می گوید: پراید، وانت پیکان و وانت نیسان پر تصادف ترین و نا امن ترین خودروها در کشور هستند و بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

این سخن را سردار اسکندر مؤمنی بارها گفته است ولی گویا قرار نیست کسی دلواپس جان هایی که در ناامن ترین خودروهای ایران از بین می روند، باشد: پراید، پیکان وانت و نیسان وانت همچنان تولید می شوند تا مردم ایران را بکُشند؛ به همین سادگی و درست به همین سادگی!

مهر شرم آور

البته توجیهاتی هم دارند، از جمله سایپایی ها می گویند که چون تعدا پراید زیاد است ، بنابراین تصادفاتش هم طبیعتاً زیاد است. این البته حرف درستی است ولی اگر به سخنان سردار توجه بیشتری شود، مشخص می شود که متولی راهنمایی و رانندگی کشور -که آمار همه تصادفات را دارد- تصریح می کند که این خودروها، نه تنها پرتصادف ترین اند ، که "ناامن ترین" هم هستند.

بنابر این، اگر این توجیه پذیرفته شود که چون تعداد پراید زیاد است، لاجرم تصادفاتش هم زیاد است، قطعاً نمی توان از کنار ناامن بودن آن گذشت. توجیه پرتعداد بودن، در خصوص پیکان وانت و نیسان وانت که اساساً صدق نمی کند.

تصور کنید که اگر به جای پراید، یک خودروی ایمن - هر خودرویی - در ایران تولید یا وارد می شد و به دلیل تیراژ بالایش، بیشترین تصادفات را به خود اختصاص می داد، آیا تلفاتش نیز مانند پراید بود؟

مهر شرم آور

قطعاً پاسخ منفی است زیرا امروز خودروسازان معتبر دنیا، ایمنی خودروی خود را مبتنی بر این تعریف می کنند که ممکن است هر کدام از محصولات آنها تصادف شدید داشته باشد و لذا باید فکری به آن لحظه "مرگ و زندگی" کرد و الّا سوار کردن موتور محرکه بر روی بدنه و چهار عدد چرخ ، کار چندان شاقی نیست.

پراید، پیکان وانت و نیسان وانت در شرایطی در ایران تولید می شوند که تکنولوژی آنها متعلق به قرن گذشته است و در هیچ جای دنیا نظیرشان تولید نمی شود اما چون در ایران، جان آدمیزاد گویا چندان ارجمند نیست و در فقدان شرایط رقابتی برابر ، خودروسازان وطنی این محصولان ناامن را تبدیل به "چاه نفت بی پایان" خود کرده اند و به "تجارت آهن و خون" ادامه می دهند.


عقل سلیمی که نگران جان مردم است ایجاب می کند که ابتدا تولید این خودروهای مرگبار ، فوراً متوقف شود و سپس با همکاری الزامی تولید کنندگان این خودروها، عملیات جمع آوری و جایگزینی این خودروها آغاز شود زیرا در غیر این صورت، حتی در صورت توقف تولید نیز ، تا سالیان متمادی محصولات تولید شده قبلی، به آدمکشی خود ادامه خواهند داد.
با این حال شاهدیم که نه تنها امیدی برای این کار نیست ، بلکه تازه وانت پراید را هم تولید کرده اند!

اسفناک تر و شرم آورتر نیز این است که در این کشور، سازمان ملی استاندارد نیز همچنان این خودروهای عهدبوق و آدمکش را "استاندارد" می داند و خودروسازان هم به استناد همین مجوز استاندارد، نه به توصیه های دلسوزانه راهور توجه می کنند و نه ناله های خانواده هایی که داغدار این خودروها شده اند را می شنوند. حرف هم بزنی می گویند: خودروهای ما استاندارد هستند و مدارکش هم موجود است!

بنابراین، اگر این خودروهای ناامن که صفرشان هم فرسوده است، همچنان تولید می شوند و سالانه تعداد زیادی را به کشتن می دهند یا نخاع شان را قطع می کنند یا به انواع جراحت های دیگر مبتلا می نمایند، مقصر ردیف اول، نه خودروسازها ، که سازمان ملی استاندارد است که چشم بر ناامن بودن این خودروها بسته و مدام آنها را استاندارد می نامد و تجاهل می کند که این کار،نه فقط بازی با جان و مال مردم که بی اعتبار کردن خود سازمان ملی استاندارد است. 

آیا زمان آن نرسیده است که سازمان ملی استاندارد به وظیفه ملی خود عمل کند و به جای حفظ منافع خودروسازان، به فکر جان افرادی باشد که قرار است در محصولات ناامن بعدی خودروسازان کشته شوند؟

مهر و امضایی که استاندارد این خودروهای ناامن را تأیید می کند، شراکت رسمی در یک آدمکشی سیستماتیک است که حتی اگر در این دنیا تعقیب نشود، در محکمه عدل الهی ، مورد عقوبت قرار خواهد گرفت و آنجا ، لابی های خودروسازی به داد هیچ کس نخواهند رسید.

جوابیه استاندارد

سازمان ملی استاندارد ایران در پی انتشار خبری تحت عنوان "مهر شرم آور استاندارد بر خودروهای نا امن، تجارت آهن و خون تا کی و کجا؟!" جوابیه ای به شرح زیر ارسال کرد:

مدیر مسوول محترم سایت عصر ایران

با سلام و احترام


پیرو خبر منتشره در روز دوشنبه 18 اسفند با عنوان "مهر شرم آور استاندارد بر خودروهای نا امن، تجارت آهن و خون تا کی و کجا؟!" با کد خبر 386377 جوابیه سازمان ملی استاندارد به شرح زیر اعلام می شود:

1- در مقاله مذکور، سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص تلفات خودروهایی که نا امن شمرده شده مقصر ردیف اول خوانده شده که چشم بر نا امن بودن این خودروها بسته و تجاهل می کند! و با این کار نه فقط با جان و مال مردم بازی می کند بلکه اعتبار خود را نیز زیر سوال می برد. همچنین سازمان ملی استاندارد ایران متهم به حفظ منافع خودروسازان و لابی گری با آنان و شراکت در یک آدمکشی سیستماتیک نیز شده است. لازم به ذکر است این نحوه اتهام زنی مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است و این سازمان حق خود می داند اقدامات لازم قانونی را در این خصوص به عمل آورد.

2- اگر چه این مقاله فقط یک متن احساسی است و هیچ بار فنی قابل بحثی ندارد اما در آن با زیرکی سعی شده نقش سازمان ها و ارگان های ناظر و مسوول در خصوص عملکرد خودروسازان را نادیده شمرده و مقصر اصلی میزان سوانح رانندگی در ایران را وضعیت ایمنی خودرو و سازمان تایید کننده این ایمنی قلمداد نماید. مطابق آمار و اطلاعات اخذ شده از پلیس راهور ناجا از مجموع 305786 مورد سانحه رانندگی در سال 92 تعداد 7037 سانحه (2.3 درصد) منجر به فوت شده است. مطابق همین آمار 69.8 درصد این سوانح به علت خطای انسانی، 22.4 درصد به علت نقص موثر راه و 7.8 درصد به علت نقص وسیله نقلیه حادث شده است. این آمار به خوبی بیانگر این موضوع است که چنانچه فرهنگ رعایت قوانین و مقررات رانندگی و ترافیکی حاکم شود، به نحو چشمگیری آمار سوانح و تلفات رانندگی کاهش خواهد یافت. اما چگونه می توان این فرهنگ را ایجاد نمود؟ قطعا در گام اول رسانه های عمومی نقش به سزایی در ایجاد این فرهنگ دارند. تدوین قوانین جزایی بازدارنده و ایجاد زیرساخت های لازم برای کنترل های محسوس و نامحسوس رعایت این قوانین از دیگر ملزومات ایجاد این فرهنگ می باشد. بنابراین مهم ترین علت میزان تلفات رانندگی در ایران تعداد زیاد سوانح رانندگی است و چنانچه علت (سوانح) کاهش یابد به خودی خود معلول (تلفات) نیز کاهش خواهد یافت.

3- رییس پلیس راهور ناجا سردار اسکندر مومنی در روز یکشنبه مورخ 93.12.17 اعلام نمود به ازاء هر 10 هزار خودرو در دنیا 7.5 نفر کشته می شوند که این آمار در ایران 5.9 نفر به ازاء هر 10 هزار خودرو می باشد. همچنین ایشان اعلام نمودند در سال 84 تعداد کل خودرو در کشور حدود 7.5 میلیون خودرو بوده که این تعداد در حال حاضر به 18 میلیون خودرو رسیده است. در همین حال آمار تلفات از 27 هزار 762 نفر در سال 84 به 16 هزار نفر در پایان سال 93 رسیده است. ایشان نیز به لزوم رعایت قوانین و ارتقاء فرهنگ ترافیک در بین مردم تاکید کرده و اضافه نمودند 20 درصد تصادفات رانندگی به دلیل مکالمه با تلفن همراه رخ می دهد.

4- این که عنوان شود خودرو نا امن است و باعث تلفات بالا می شود و سازمان ملی استاندارد  ایران در این خصوص مقصر است نیز به علت نا آشنایی نگارنده با وظایف این سازمان می باشد. بر طبق قوانین موجود سازمان ملی استاندارد ایران موظف به کنترل رعایت استانداردهایی است که در شورای عالی استاندارد تصویب می شود. این شورا به ریاست رییس جمهور و با عضویت تعدادی از وزرا و مقامات قضایی تشکیل و با رای اکثریت، سازمان ملی استانداردها اجباری می شود. در خصوص خودرو از ابتدای دهه 80 پس از تصویب شورای عالی استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران موظف به کنترل اجرای اجباری تعداد 51 استاندارد خودرویی در کشور شد. با مصوبه هیات دولت رعایت اجرای استاندارد مصرف سوخت نیز به این مجموعه اضافه و تعداد کل استانداردهای خودرویی که این سازمان موظف به کنترل آن می باشد به 52 استاندارد افزایش یافت. بر این تعداد 3 استاندارد مربوط به آلایندگی خودرو نیز اضافه می شود که البته کنترل رعایت آنها بر عهده سازمان محیط زیست می باشد. با توجه به مصوبه مذکور خودروهای جدید و وارداتی از نیمه سال 82 موظف به رعایت این استانداردها شدند. به عبارت دیگر عمر رعایت استانداردها توسط خودروهای قدیمی و پرتیراژ کشور (که خودروهای ذکر شده در مقاله را نیز شامل می شود) به زحمت به 5 سال می رسد.

5- اما با نگاهی به متوسط سن ناوگان خودرو در کشور محرز می گردد که بخش عمده ای از خودروهای در حال تردد در کشور فاقد تایید این سازمان بوده و یا به عبارت دیگر قبل از تایید نوع خودروی مزبور تولید و عرضه شده اند. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، از بین 91 هزار و 898 خودروی عمومی مسافری کشور شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه تا پایان سال 92 بیش از 35 درصد عمری کمتر از 10 سال دارند. به عبارت دیگر حدود 65 درصد خودروهای عمومی کشور عمری بیش از 10 سال (قبل از اجباری شدن استانداردهای خودرویی در کشور) دارند.

6- اما استانداردهای خودرو در کشور که به استانداردهای تایید نوع مشهور شده چیست؟ این استانداردها مجموعه ای از به روزترین استانداردهای تایید نوع در دنیاست که نه تنها در اتحادیه اروپا ملاک صدور تاییدیه خودروست بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا نیز ملاک و مرجع تایید و صادرات خودرو محسوب می شود. مرجع استانداردهای ذکر شده، استانداردهای اتحادیه اروپا است که هم اکنون نیز در مجموعه کشورهای این اتحادیه لازم الاجراست. لازم به ذکر است این استانداردها ویژگی های قابل قبول ایمنی و کیفیت لازم برای صدور مجوز تردد خودرو را تضمین می کند و به هیچ عنوان حد بالا و ایده آل کیفیت برای این صنعت محسوب نمی شود. لازم به ذکر است استانداردهای مذکور در کمیته های تدوین استاندارد ملی با مشارکت دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی مرتبط بومی سازی شده و با عنوان استاندارد ملی به اجرا گذاشته می شود.

7- متاسفانه وابستگی صنعت خودرو کشور هم از نظر نرم افزاری (دانش فنی طراحی و نوآوری) و هم سخت افزاری (تجهیزات تولید و قطعات خودرو) وابستگی هایی به خارج از کشور داشته و یکی از دلایل رشد کند کیفی در این صنعت همین وابستگی ها و محدودیت های به وجود آمده در اثر تحریم های بین المللی است اما با وجود این شرایط در حال حاضر همه خودروهای تولید داخل که مجوز شماره گذاری دارند موفق به رعایت کلیه الزامات و آزمون های مندرج در استانداردهای تایید نوع شده اند. این آزمون ها در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده در داخل کشور و یا در مراکز آزمون معتبر خارج از کشور انجام شده است. همچنین این سازمان با تدوین روش اجرایی محصوص کنترل خودروسازان، تولیدات تایید شده را تحت کنترل و پایش مستمر و برنامه ریزی شده قرار داده است.

8- این سازمان علاوه بر استانداردهای تایید نوع که به آنها اشاره شد، الزامات ویژه ای را به تناسب صنعت خودرو در کشور وضع نموده که اهم آن الزام به نصب ترمز ضد قفل در همه تولیدات و الزام به نصب کیسه ایمنی هوا در تولیدات سبک می باشد. این الزامات جزء استانداردهای تایید نوع نبوده ولی با توجه به شرایط داخلی اجباری شده است.

در پایان خاطر نشان می سازد سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی کنترل کیفیت تولید در کشور اهتمام ویژه ای در ارتقاء توانمندی های خود در حوزه استانداردهای خودرو به عمل آورده که ماحصل آن بهره گیری از بازرسان و متخصصان خودرو در بیش از 18 شرکت بازرسی فنی در سراسر کشور است، ولی متاسفانه این حوزه همچنان از فقدان بعضی از امکانات آزمون رنج می برد که در صورت تخصیص اعتبار ویژه به این بخش، برنامه ریزی برای تاسیس مجموعه آزمایشگاه های صنعت خودرو در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت.

خواهشمند است مقرر فرمایید، وفق قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه ارسالی در همان بخش اقدام شود.

امیدعلی مسعودی
مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات بین الملل


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۲۰۳
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Germany
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
7
665
نویسنده محترم
با سلام و احترام باید گفت یا گریست که حرف مردم را کسی نمی شنود. این گونه مسائل هم مثل آب در هاون کوبیدن است
پاسخ ها
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ببخشيد مشكل خود مردم هم هستند
درحال حاضر تيبا(كه نوع ديگري از پرايد است با همان پلتفرم) را 27 ميليون مي خرند ولي سمند SE با قيمت 26 ميليون را مي گويند گران است و هزار توقع ديگر هم دارند و سمند 29 ميليوني را نمي خرند. بله مشكل خود مردمند كه براي جان و امنيت خانواده خود ارزش قائل نيستند و همچنين قرار نگرفتن تست تصادف در استانداردهاي توليد و واردات خودرو
به امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
بگو با 29 میلیون تومان چند مدل خودروهای امن خارجی می شه خرید؟ داخلی ها را با هم مقایسه نکن! هر جفتشون مفت گرونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
شما واردات خودرو رو آزاد کن ، مردم خودرو با کیفیت داشته باشن بعد ببین که تو امار تصادفات و مرگ و میر تاثیر داره یا نه!
Traxtorchoo.dk
| Denmark |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
زمانی خودرو ساز داخلی بفکر اصلاح بر میاید که واردات خودروهای استاندارد خارجی با کمترین تعرفه مجاز شود آنموقع یا خودرو ساز داخلی بفکر اصلاح میافتد یا اینکه بساطش را جمع میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
سمند هم شد ماشین آخه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
گریستن نمیخواهد یک عده مرد میخواهد از ریس سازمان استاندارد شکایت کند تا در قبال گرفتن پول از خودرو سازان بهمردم گورخر نفروشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
4
112
:(((((
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
جالبه اکثر نظرات در مورد قیمت و کیفیت خودرو هست !!!!! یکی نیست بگوید ترسناک ترین شیوه رانندگی جهان را داریم . ای کاش برای جان خود و دیگران کمی احترام بگذاریم ای کاش ادب و احترام را فقط در هنگام تعارف عبور از درب ندانیم !!!1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
28
360
مشکل از خود ماست که نه تنها این ماشین های آشغال رو میخریم
بلکه پیش پیش پولشو میدیم بهشون
خوب هر کی هم جای خودروسازان عزیز باشه و ببینه هر آشغالی که تولید میکنن رو مردم با کمال میل میخرن دیگه به فکر کیفیت نمیفته
رقابتی هم که وجود نداره
بین خودشون پخش میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
مشکل ز کسایی هست که نمیزارن ماشین های خارجی بیان تو ایران تولید کنن.
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ببخشیدا مثل اینکه نفست از جای گرم در میاد .همین پراید رو هم با هزار بدبختی میخریم.مشکل عدم ورود خودروهای خارجی بدون گمرکی به ایران و انحصار ایران خودرو و سایپا هستش.الکی گردن مردم ننداز
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
راست میگی مردم پول دارن ولی میرن پراید میخرن.اصلا با عقل جور درمیاد؟قبل اینکه حرف بزنی یه ذره فکر کن بهد حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اقا ماشین خارجی هم بیاید باز همین فرهنگ رانندگی را داریم . چرا 30سال پیش که نه دوربین بود نه بزرگراه این همه تلفات نداشتیم ؟بی فرهنگی این مردم را کشته نه بی پولی .
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
مشکل اینه که صنعت خودرو در کشور ما انحصاریه خوب مردمم چیکار کنن وقتی گزینه دیگه نیست مجبورن بخرن والا هشکی نمی خواد که پولشو دور بریزه که
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
شما اگه خواسته باشی با زیر30 تومن وسیله بخری، چه راهی داری؟ کلا نخری؟
مشکل از بالاست!
از مجلسه که به خودروساز فشار نمیاره.
مشکل اینجاست که کسی نمیتونه یقه خودروساز رو بگیره! چرا؟ چون صاحبش دولته! چون مدیرش دولتیه!
چرا ماشین لباسشویی خطر ساز نمیشه؟ یا اجاق گاز؟ یا یخچال؟ چون پدر سازنده رو در میارن اگه ایراد ایجاد بشه!
خط تولید اتوبوس که آتش میگرفت رو تعطیل کردند تا رفع ایراد. ولی خط تولید پژو 405 تا مدتها کار میکرد و قربانی میگرفت، تعطیل هم نشد!
همه وسایلی اند که بدون ایمنی خطر ساز میشن؟
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
شما تشریف ببر بنز و بی ام دابلیو بخر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
نگران نباشین قراره از چین ماشین ارزون وارد کنیم
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
واوود واقعا هستن همچین افرادی
توجیه شون هم اینه: پول تو دور نریز!
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
8
303
میگن تو کشور امنیت هست پس کو.هرساله ما اندازه 8سال دفاع مقدس کشته میدهیم. کمک کمک کمک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
واقعا تلفات ما در دوران جنگ از الان کمتر بود. عجیب ولی واقعی است.
سعید
| France |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
این را به کسانی بگویید که خطرناک رانندگی می‌کنند. فقط خودرو مقصر نیست.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
تو هشت سال جنگ 44 هزار شهید ارتش و تعداد بسیار بیشتری بسیجی و مردم عادی شهید شدن در حالی که بیشترین کشته های جاده ای ایران 29 هزار نفر 10 سال پیش بوده، لطفا برای به کرسی نشوندن حرفت دروغ نباف که این مشکلات دیگری ایجاد می کنه
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
30
208
رسانه هاي محترم تا كي مي خواهيد مسوليتهاي خود مردم را به گردن ديگران بي اندازيد...
خودرو ها و جاده هاي ما بسيار بي كيفيت و نا امن هستند اين درست است. اما به خدا ما هم بايد به فكر خودمان باشيم ماهم بايد روش رانندگي با خودروهاي بي كيفيت در جاده هاي نا امن رو بدانيم. چرا باور نمي كنيم نبايد آرام برانيم...
نبايد انحراف به چپ داشته باشيم..
نبايد فاصله رو با خودرو جلويي رعايت كنيم .. نبايد خسته رانندگي كنيم..
به خدا مشكل اصلي شعور و درك ما از رانندگيه...
مجددا تاكيد مي كنم با احترام به همه و قبول وضعيت بسيار نامناسب خودرو و جاده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
با شما کاملا موافقم.
اگر به جای پراید پورشه هم سوار بشیم بی احتیاطی حادثه آفرینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
دقیقاً
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
دوست عزیز اگر تفکر اینکه بدون پرداختن به کیفیت خودرو فقط با فرهنگ سازی جلوی مرگ و میر را بگیریم درست بود، مطمئن باشید کشورهای پیشرفته بیمار نبودند تا به هر دو بپردازند.
هر کدام از این عوامل تاثیر گذار هستند. شاید تاثیر کیفیت خودرو معادل سالانه 5000 کشته باشد!!!
برای درک این مسئله تصور کنید ماشین زیر پای همین مردم خودروهای استاندارد بود. آیا بازهم مقدار کشته ها اینقدر بود؟
باید جواب بدید افرادی مثل شما تا کی میخوان عواقب بی کیفیت بودن خودروها رو به گردن فرهنگ مردم بیندازن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آقای مهرداد صحبتهای شما را قبول ندارم. ایمنی خودرو یعنی اگر انسان خطا کرد خودرو بتواند سلامت سرنشین را حفظ کند. در پراید با هر سرعتی حتی 50 کیلومتر در ساعت تصادف بشود سرنشین آسیب جدی می بیند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
4
171
سارتر : اگر در هر نقطه ای از جهان خونی به ناحق ریخته شود تمام مردم دنیا دستشان به آن خون آلودست..

وای به حال مسئولینی که با سکوت خود به این کار کمک میکنند و چه بسا از تنور این تولید پولی هم به جیب میزنند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
5
140
عجب باید گفت ظاهراً شعار جدید:
"تجارت آهن و خون" حق مسلم ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
3
104
موقعی قوانین وضع شده بنفع تولید کنندگان اتوموبیلهای عهد بوق و آدم کش است و یک خودرو استاندارد خارجی با قیمتی در حدود 5/2 الی 3 برابر قیمت آن در کشورهای خارجی بدست مصرف کننده میرسد؛ مردم بیچاره مجبورند این ماشینهای غیر استاندارد را خریداری نمایند چون پولشان به خرید ماشین استاندارد خارجی نمیرسد. زمانی خودرو ساز داخلی بفکر اصلاح بر میاید که واردات خودروهای استاندارد خارجی با کمترین تعرفه مجاز شود آنموقع یا خودرو ساز داخلی بفکر اصلاح میافتد یا اینکه بساطش را جمع میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
آخه مشکل اینه که خودرو سازی مال همین مسئولینه چطوری میشه انتظار داشت که ......
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
57
81
بنظر بنده مهمترین عامل تصادف نه خودروی پراید بلکه قرهنگ رانندگی پراید است. کافی است چند ساعتی در خیابان ها و بزرگراههای تهران رانندگی کنید تا از دست رانندگان پراید به خصوص رانندگان تاکسی و آژانس پراید کلافه شوید . متاسفانه اکثر رانندگان پراید هیچگونه اعتنایی به مقررات رانندگی و رغایت حقوق دیگران ندارند و باعث اکثر تصادفات می باشند.
علی
Germany
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
4
120
تولید این خودرو ها را متوقف کنید. با یک شرکت خارجی قرار داد ببندی د در ایران کارخانه بزنند ولی با مهندسان ایرانی.
انرژی هسته ای داریم. ماشینی استاندارد نداریم؟
پاسخ ها
سعید
| France |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
وضعیت رانندگی مردم افتضاح است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
كو بابا ... ما كه خير از هيچ انرژي نديديم ... چه هسته اي چه غير هسته اي همه دنيا داره بنزين ارزون ميشه اينجا گرون ميشه ... شما ميدوني از وقتي نيروگاه بوشهر راه اندازي شده چقدر روي فيش برق اضافه كردن ؟!!!!.... ايران مملكت عجايب و غرايبه !!!!
آمنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
6
74
به نظر من وقتی انسان خودش برای خودش ارزش قائل نباشه از دیگری نمیتونه توقع داشته باشه
خانواده های ایرانی خودشون باید برای جونشون ارزش قائل باشن و به هر ترفندی هست از خرید خودروی نا امن پرهیز کنن وقتی سایپا هر روز قیمت پراید مزخرف رو افزایش میده و مردم هم بجای نخریدن بیشتر استقبال میکنن خوب معلومه که کسی دلش برای این مردم نمیسوزه اونم کسانی که هیچ بویی از وجدان کاری و شرف انسانی نبردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
مردم به اجبار این ماشین ها رو میخرن در این زمانه چاره ای از داشتن یک وسیله نقلیه نیست از طرفی هم عده ای تولید ماشین رو در انحصار خود گرفته اند و قانون هم از انها حمایت میکنه تا هر جور که به نفعشون باشه تولید کنن نه قانون از مصرف کننده که بیشتر مردم عادی و زحمتکش و مستضعف هستن حمایت میکنه و نه خود تولید کننده انگیزه ای داره که امنیت اونا رو مد نظر بگیره پس مردم فقط یک حق انتخاب دارن اون هم خرید ماشین های بی کیفیت و پر خطر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اگر همین الان مردم تصمیم بگیرند تا هیچ خودرو صفر کیلومتری خرید نکنند تا 10 سال همین خودروهای توی بازار کفاف می کنه. توی این فرصت اگر دولت ها حمایت کردند و خودرو خارجی با نرخ مناسب وارد کردند که هیچ بدون کمک دولت ها هم مردم اگر از اونها خودرو نخرند خودروسازها مجبور می شوند که خودرو به درد بخور تولید کنند و از خیر پراید و پیکان وانت و ... بگذرند! البته اینجا ایران است و خیلی مردم فقط شعار می دهند و خیر و صلاح خویش را یا نمی دانند یا منفعتشان چیز دیگریست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
هیچ اجباری برای خریدن قاتل خود وعزیزانتون نیست. از وسایل عمومی استفاده کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اگر همون یک حق انتخاب رو تحریم کنید اون شرکت تولید کننده یا مجبور میشه کرکره رو بکشه پایین یا کیفیتشو ببره بالا.
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
86
در محکمه عدل الهی لابی های خودروسازی به داد هیچ کس نخواهند رسید.

واقعا حرف قشنگیست.
ناشناس
Germany
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
76
مگر سازمان استاندارد در کشور ما شریک تجاری خودروسازان است که این گونه چشم بر ناامنی خودروها می بندد؟
علی
Germany
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
12
101
باسلام
راننده ای هستم که از سال ۱۳۶۱ گواهینامه گرفته م و هیچگاه قبول ندارم که فقط کیفیت اتومبیل های ما مقصر هست راهنمایی و رانندگی که فعلا فله ای گواهینامه میدهد هم بسیار زیاد مقصر است. در این برهه از زمان که ما متاسفانه مشغول روز مردگی هستیم وضعییت روحی و روانی رانندگان و متقاضیان گواهینامه باید سنجیده شود. هر چند اتومبیل ها کیفییت ندارند اما کیفییت رانندگی افراد نیز تنزل شدید پیدا کرده است
پاسخ ها
سعید
| France |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
درود بر شما
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
60
وقتي بازار رقابت راانقدر تنگ ميكنند كه خودشان درميدان تنها بمانند مشتري اگر نخرد چه كار بكند كدام سازمان حمايت ازمصرف كننده به درد مردم رسيدگي ميكند هرسازس بزنند مشتري با ان ميرقصد دست اخر هم كلي طلبكار هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
این حرف درست نیست. در حال حاضر تعداد شرکت های تولید کننده و انواع خودرو در بازار واقعا زیاد است.
راننده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
58
مشکل اینه که هم تولید کننده و هم سازمان نظارت کننده،حکومتی هستند و تابع مصلحت سنجی ها در شرایط حساس کنونی هستند. همین زیرساخت اشتباه،موجب استفاده از مدیران سیاسی به جای مدیران کاربلد شده که نتیجه اش تولید همین ارابه های مرگ است.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
53
ممنون از عصر ایران که وجدان بیدارت متوجه این موضوع شده...واقعا وقتشه هزینه وفایده بشه ببینیم که اصلا تولید خودرو برای کشور مفید بوده یا نه؟؟؟چیزی که بدست آوردیم یک صنعت فرسوده وضعیف و سالانه 20000 کشته در تصادف.آیا راه بهتری وجود نداره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
دیشب اخبار ساعت 19 می گفت چرا این همه خودرو وارد میشه. با اقتصاد مقاومتی تناسب نداره! نمی دونم کجای اقتصاد مقاومتی گفته ماشین هایی تولید بشه که مصرف بنزین اونها هر صد کیلومتر 10 لیتر باشه و اینقدر بی کیفیت با تعداد کشته های بالا در تصادفات؟
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
5
5
اولا" وقتی راهنمایی رانندگی به همین راحتی با 200 تومن گواهینامه میده این میشه طرفی که فرق ماشین راستکی و با ماشین لباسشویی نمیدونه میاد تو خیابون پس دلواپس الکی مردم نشه لطفا"
دوما" اون ادمه با شعوری که با پراید 160 میره با تانک هم 160بری تصادف کنی هیچی ازت نمیمونه
سوما" شعور رانندگیمونو ببریم بالا به استاندارد و جاده و در و دیوار هم گیر ندیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
6
ببينيد اگه قرار بود دولت كاري بكنه يا خود خودروساز تا حالا اينكارو ميكرد، بهترين كار تو اين جور مواقع تحريم خريد هست ، نخريد، وقتي يه كالا رو دستشون بمونه مجبور ميشن يه فكري به حالش بكنن فقط كافيه دو سه ماه اينكارو بكنن
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
3
ممنون
پراید سوار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
3
75
بنده به سبب آشنایی با یکی از مدیران سایپا، جمله سردار مومنی را به ایشان گفتم. جالبه که شاکی شدند و گفتند که سردار مومنی با این حرفش باعث شده در صادرات پراید به عراق مشکل ایجاد شود! و به تولید ملی ضربه وارد شود!
من هم گفتم خدا رو شکر سردار با این حرفشون حداقل جون عراقی ها رو نجات داد.
مثل اینکه جون ایرانی ها برای کسی ارزش ندارد!
پاسخ ها
آآآآآ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
ما کجامون درسته، البته راست گفته این صحبت ها قطعا در کوتاه مدت به صادرات ملی ضربه می زنه، ولی در بلند مدت عامل تبلیغ خودروهای داخلی می شه،
1- مشکل از مردم خودمونه که می خرن-قوانین رو رعایت نیم کنن
2-خودروسازان
3-وزارت راه + راهور ناجا
4-تاریخ کشورمون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
45
همه چیزمان به همه چیزمان میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
54
تا وقتي كه آدم ها و جونشون تو اين مملكت مهم نيستن اين اتفاق هزاران بار ديگه تكرار ميشه.ميوه ها آلوده .آبها آلوده.هوا آلوده .برنجها آلوده.بنزين ها بي كيفيت.ماشينها بي كيفيت.و.....
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
38
با تشکر از نویسنده محترم
به نظر من باید مردم در مقابل سازمان استاندارد و شرکت های خودروسازی تجمع مسالمت امیز و اعتراض امیز (البته با مجوز)کنن تا مسوولین به خودشون بیان. وگرنه اب از اب تکون نمیخوره.
پاسخ ها
سعید
| France |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
در این کشور با تجمع هیچ مشکلی حل نشده و نمی‌شود.
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
35
واقعا این که بگیم وانت نیسان یا پیکان استاندارد یورو 1 رو هم حتی داره با تمام تغییراتی که روش دادند یک شوخی تلخه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
3
60
خودروی روز دنیا که تنها دو یا سه سال کار کرده و قیمتش یک چهارم قیمت مشابه اش در داخل کشور است را اجازه نمیدن وارد بشه ، بعد ماشین با تکنولوژی قرن گذشته رو به خلق الله تحمیل میکنند! واقعا تفکر پشت این تصمیم چی میتونه باشه ؟؟ خودتون قضاوت کنید !
ايراني غيور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
61
آقا تو اين مملكت مگر جان مردم هم براي مسئولين اهميت دارد ؛ چيزي كه براي مديران اين كشور مهم است توليد ثروت به هر شيوه و براي كسب منفعت شخصي است !!!!!!!!
پاسخ ها
سعید
| France |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
توی این مملکت در درجه اول جان ملت برای خود ملت هم اهمیت ندارد. مشکل اینجاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
19
65
متاسفانه راهنمایی و رانندگی فقط فشار را بر مردم وارد میکند بطور مثال سرعت مجاز خودرو در اتوبانهای داخل شهر از 100 به 80 و در بعضی از اتوبانهای خارج شهر از 120 به 100 محدود شده که با توجه به وسعت کشور این سرعت اصلا جوابگو نیست در صورتیکه در کشوری مثل آلمان اصلا محدودیت سرعت در اتوبانها مفهومی ندارد و آمار مرگ و میر و تصادفات بخاطر ایمنی بالای خودروها بسیار پایین است.
پاسخ ها
سعید
| France |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
یعنی شما کیفیت و استاندارد جاده‌ و اتوبان در ایران را با آلمان یکی می‌دانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
اقا شیوه رانندگی المان هم با ایران مقایسه کنید لطفا . ایا انجا هم لایی میکشند ؟ ایا انجا بدون راهنما میپیچند ؟ ایا انجا وسط بزرگراه برای سوار کردن مسافر میخ کوب ترمز میکنند ؟؟ یک نگاه به رانندگی ما بنداز بخدا اگر همه مردم ما بنز هم سوار شوند باز هم همین طوری رانندگی میکنیم . انجا اگر تخلف رانندگی داشته باشی تا اخر عمر بد سابقه میشی . مردم هیچ جا به یک قانون شکن اعتماد نمی کنند . ما کجا انها کجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
من نمی دونم چرا ایرانی ها علاقه دارند آمار من در آوردی خودشون رو به اسم اروپا و آمریکا در بیارند
کی گفته در آلمان محدودیت سرعت نیست؟ این همه خبر در مورد جریمه و توقیف ماشین ها در آلمان به خاطر سرعت بالا پس چیه؟ فرقش اینه اون ها فرهنگ رانندگی دارند از هر 1000 نفر یکی نخاله است اینجا از هر 1000 نفر یک نفر درست رانندگی می کنه
حسین
Kazakhstan
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
6
بازم ممنون از رسانه آزاد مرد عصر ایران
واقعا آیا تولید و قتل هزاران ایرانی بیگناه مصداق خیانت و جنایت نیست!!!!!!؟؟؟؟
جالبه که تولید این ارابه هاى مرگ در طول سه دولت پر ادعا ؛وطی 20سال گذشته ادامه داشته و تا کنون هیچ وجدان آزادی در مقابل این ها قد علم نکرده و هم اکنون این نسل کشی ادامه دارد !!!!!!فاین تذهبون !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
14
2
آب به آسیاب وارد کننده نریزید. من به عنوان یک متخصص در این زمینه به شما میگم که حتی خودروهای خیلی مشهور و گران قیمت جهان در سرعت های بالای 60 کیلومتر در ساعت به هیچ عنوان امن نیست و تصادف با آنها باعث صدمه جدی و مرگ خواهد بود. خودمون رو اصلاح کنیم. اگر کسی مطمئن رانندگی کنه با دوچرخه هم اتفاقی براش نمی افته و اگر نا امن براند و رانندگی نداند سوار تانک هم که بشه حتما آسیب به خودش و دیگران میزنه. این حرفها را فقط وارد کننده ها می زنند که می خوان آشغالهای کره و چین را به چند برابر قیمت به مردم بی خبر ایران بندازن.
مالباخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
6
1
بیش از80 درصد رانندگان با مقررات رانندگی بیگانه هستند . ضمنا راهنمای دارای کارشناسان وکاردانهای فراوانی درامور تعیین کمی وکیفی خودرودارند . ومیتوانند بامستندات علمی سازمان استاندارد را مجاب به رعایت ایمنی خودرو های ساخت داخل نمایند . درشرایط فعلی ضعف مدیریت اموزش فرهنگ ترافیک اصلی ترین معضل کشوراست. بجای وارد کردن خودرو وتولید بی کیفیت داخلی بنظرم اول متخصص وکارشناس راهنمایی وارد کنید بعد به عوامل دیگر به پردازید وبدانید این تنها را ه نجات ترافیک ومرگ ومیروخسارات تصادفات میباشد.
مهدی
Germany
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
3
هر چه گفتیم نشد
باز میگوییم، شاید بشود
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
4
در کیفیت پایین این سه خودرو که نام بردید شکی نیست. ولی خداوکیلی بی احتیاط ترین راننده ها هم رانندگان همین خودروها هستند. البته راننده های عاقل و صبور و با کلاس هم دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
9
ما خودمون به خودمون رحم نمیکنیم چطور توقع داریم امریکا و غرب به فکر حق مسلم ما باشن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
6
سلام خدمت همه نظر دهندگان عرض کنم مشکل ازمردم نیست گزینه دیگری روی میز نیست پس براساس سلیقه انتخاب می کنند .
2.باید مدارک تحصیلی مدیران فنی این شرکت ها و مدیران میانی کنترل شود که منطبق هست یا خیر ؟
3- وقتی هیچ نظارتی نباشد و بخش های تولیدی داخلی بصورت واسطه ای نه براساس گرید واقعی انتخاب شوند همین است که هست
4.قسمت 3 را با مقایسه ساده بین ال 90 و پراید بسادگی می توانید درک کنید درحالی که بیشتر قطعات ال 90 توسط تولید کننده داخلی تولید می شود اما به دلیل نظارت مهندسی مستمر تفاوت از زمین تا آسمان است .
4.تا کی می خواهید مردم را مقصر بدانید همه که نمی توانند ماشین خارجی بخرند اگر هم بخرند قطعات یدکی گران را از کجا بیاورند ؟
مجید
Italy
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
6
آمار تلفات جاده ای ایران در سال حدوداً برابر با آمار کل شهدای فلسطین از ابتدای جنگ با اسرائیل تا امروزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
7
جان ایرانی ظاهرا تنها چیزی است که ارزش ندارد .وگرنه تلفات انسانی تصادفات به این اندازه نبود .لابی های مجلس و وزارت صنایع در هر دوره فقط از سازندگان ارابه های مرگ حمایت کردند بجای اینکه از حق موکلانشان دفاع کنند .نمایندگانی که هیچوقت شجاعت نداشتند این مشکل را یکبار برای همیشه حل کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
10
اگر در بورکینافاسو یک نفر خون دماغ شود تیتر اول اخبار صدا و سیماست و بعد تصادفات خونبار که هرساله جان هزاران نفر را می گیرد را هیچوقت پوشش خبری نمی دهند چون نمی توانند به آمریکا و یا غربیها ربطش دهند
حسن
Saudi Arabia
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
6
دمت گرم عصر ایران
با اینکه با دیدگاه سیاسی ت موافق نیستم و همه نظراتمو سانسور! کردی وقتی نظر گذاشتم ولی توروخدا یکی به مسئولین بگه حمایت از پراید، حمایت از تولید ملی نیست بلکه خیانت در خیانت است.
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
5
متاسفانه الان ساده ترین راه برای جذب مخاطب شده کوبیدن خودروسازان و استاندارد! آیا با سختگیری استاندارد و توقف ساخت پراید و وانت، قیمت پراید و حمل و نقل چقدر میشود؟
گویی خودروسازان یک شبه از کره مریخ به ایران آمده اند. در هیچ مقاله ای ذکر نمیکنند هیات مدیره خودروسازان را که تعیین میکند؟ سوابق هرکدام چیست؟ آیا خودروساز قادر است بدون اجازه دولت ها آب بخورد؟ کدام شرکت خودرو ساز در دنیا حاضر است در ایران سرمایه گذاری کند؟ در کجای دنیا زنجیره تامین قطعات به شکل ایران است؟
کسری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
7
به همان سرعت که میروند و میمیرند کیفیت خودروهای بی کیفیت رسانه ای میشود. فردا دوباره روز دیگریست هرکس مرُد مرُد ،نه سایپا جواب می دهد نه ایران خودرو . کشتار نوروزی این دو قاتل را در یابید بهار نزدیک است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
5
مشکل اصلی خودرو ساز و یا سازمان استاندارد نیست،همه جای دنیا وقتی کالایی گرونه نمیخرن ولی ماها این فرهنگو نداریم!!نمیتونیم تحمل کنیم چندروز مثلا نون نخوریم یاگوجه نخوریم وبلد هم نیستیم جایگزین براش پیدا کنیم وفقط خودمونو بااوضاع وفق میدیم،ژاپن رو دولتش ژاپن نکرد مردمش کردن . . .
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
2
آمار بالای مرگ ومیر در تصادفات این چند سال اخیر اول فاقد امنبت بودن خودروهای تولید داخل .
دوم نداشتن جاده های فاقد استاندارد .
ونصبت به نعداد خودروهای موجود در کشور وسعت و پهنای آسفالته جاده وخروج خودروهای فرسوده جایگزین خودرونو هم امار تعداد خودرو هارا بالا برده هم راننده هارا که متاسفانه در 10 تا 20 سال پیش از 40نفری که امتحان دریافت گواهینامه میدادن فقط چند نفر به تعداد انگشتان دست قبول میشدند .
اما الان هرکسی بره قبوله .
یکساله دریافت .
بعد یکسال نمرد یا کسی رو نکشت .
برا5سال تمدید میشه که یکی دیگه از عوامل مهم در تصادف افراد ناشی که راهنمایی ورانندگی ومراکز آموزشی گواهینامه به این افراد میدهند هست .
اگر از آخزین عامل شروع به سخت گیری واقعی انجام بشه وبعد
پله بعدی نتیجه بهتری خواهد داشت.
هرکس اون یکی رو متهم میکنه.
چرا راهور توضیحی بابت گواهینامه صادر شده برای افراد ناشی و نابلد نمیده چون اونها هم به فکر جیب ودرامد خودشون هستند نه مردم همه فقط شعار میدن .
بله میگم از آخر چون راحت تر میشه کنترل و عملی بشه ولی با جمع کردن بساط خودرو سازها یکدفعه نمیشه (((((سنگ بزرگ نشانه نزدن است))))))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
4
خدایی این ماشین های داخلی کشورمون رو کشورهای عقب افتاده ام قبول نمی کنن سوار بشن ( اونم با قیمت های خیلی پایین تر ) ما چقد بد بختیم......وای به حالمون
samins
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
7
با این حساب تکلیف ما با ارم استاندارد که روی اکثر محصولات تولیدی هست مشخص میشود یعنی هر جا هکچو علامتی دیدیم رجوع کنیم به عقل و بررسی خودمون!!!
رهگذر
United States of America
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
4
البته در ناامن بدون این خودروها هیچ شکی نیست. ولی یک مسله دیگه مزید بر علت شده این قدر آمار تصادف زیاد باشه فرهنگ ضعیف رانندگیه! یعنی با این وضعیت اگر به جای پراید بنز هم سوار شند فکر نمی کنم آمار تصادفات ما تغییر محسوسی داشته باشه! آمار کشته و زخمی ها کم می شه ولی تصادفات شاید بیشتر هم بشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
3
هیچوقت نظراتم با اینکه توهینی هم نیوده
فرهنگ رانندگی در ایران بسیار پایین می باشد و اکثر مواقع شاهد بودم که برا اینکه یک دقیق پشت چراغ قرمز نایستند به حالت مارپیچ و زیگزاگ و با سرعت رانندگی می کنند .همچنین اشتباه از ماست که با پیش پرداخت آهن پاره های تولید داخل و عدم تحویل به موقع آنها از تولید این خودروها حمایت و تولیدکنندگان را ترغیب و تشویق میکنیم که بجای کیفیت به تیراژ بالای تولید فکر کنند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
4
خوب پراید نخرید، آخه یه چیزی می گیا. مثلا اگه به جای پراید بیا ساتو تولید کنه کسی پول داره 90 میلیون پول ماشین بده!!! اینه دست به بدنه پراید بزنن قیمتش رو می برن بالای 30 میلیون
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
26
حرف دل مردم هم همین است. عصر ایران ام متشکریم
رضا
Japan
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
3
بايد مي نوشتيد " تجارت حلبي و خون تا كجا"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
3
پراید برای مسافرت برون شهری مناسب نیست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
3
0
ببخشيد عصر ايران جون اگه تو هركجاي دنيا هم بهترين وانت (از لحاظ ايمني) رو يك تن بار گوجه فرنگي بزني نبايد توقع داشته باشي كه اگه خواستي زير تريلر نري ترمزهاش برات كار كنه. از ماست كه برماست.
تولید کننده صنعتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
5
سلام.
نشان استاندارد برکالاهای بی کیفیت نه تنها شرم آور که بنوعی جنایت است. چه کسی مسئول سلامتی و جان صدهاهزار انسانیست که براثر اعتمادشان به این نشان دچار خسارت های جانی و مالی بعضاً غیر قابل جبران شده اند.شیرخشک. لبنیات. لوله های انتقال آب آشامیدنی. روغن های خوراکی. لنت ترمز.نوشابه.لوازم بهداشتي. ظروف پلاستیکی. قطعات یدکی خودرو. تجهیزات الکتریکی. لوازم وتجهیزات ساختمانی. خودروهای داخلی و وارداتی.آب بسته بندی شده.وصدهاوشاید هزاران کالای دیگر. که مردم از عدم کنترل کیفی صحیح آنها رنج میبرند.
اردشیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
1
با تشکر از مطلب مفیدتون.
یه نکته رو در نظر بگیرید اگر امروز یه پراید یا 405 که در قرن بیستم و دهه 80 تولید شده رو بسازن حداقل باید تا 15 سال دیگه تو خیابونها جولان بده!
اگر همین الان جلوی تولید این ماشینها رو بگیرن میشه گفت 15 سال دیگه نتیجه اش رو میشه دید!؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
4
1
دلیل تصادف پراید نیست , و هیچ ماشینی برای تصادف کردن ساخته نمیشه . وقتی میتونین از کیفیت پراید اشکال بگیرین که به دلیل نقص فنی باعث تصادف بشه. قطعا با سرعت بالای 120 با هر خودرویی تصادف کنین احتمال مرگ خیلی زیاده
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
1
اگر در خودرو سازان را تخته کنند در آمد دولت از ناحیه حق گمرکی بالا و خودروسازی به خطر می افته
فرانک
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
1
ای بابا چه دل خرمی داشته نگارنده این مطلب.انگار تو این مملکت زندگی نمیکنه و نمیدونه این حرفا رو چندین و چند سال است که همه دنیا میدونند ولی هیچ کس ( مونتاژ کاران عزیز خودرو،مسولین سخت کوش دولتی، نمایندگان محترم مجلس و ...)هیچ کاری نمیکند
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
2
راه حل این مسئله برداشتن تعرفه واردات خودرو است.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
2
پراید، پیکان وانت و نیسان وانت در شرایطی در ایران تولید می شوند که تکنولوژی آنها متعلق به قرن گذشته است و در هیچ جای دنیا نظیرشان تولید نمی شود اما چون در ایران، جان آدمیزاد گویا چندان ارجمند نیست و در فقدان شرایط رقابتی برابر ، خودروسازان وطنی این محصولان ناامن را تبدیل به "چاه نفت بی پایان" خود کرده اند و به "تجارت آهن و خون" ادامه می دهند.
...خیلی تکان دهنده بود زمانی که نمیذارن خودروهای خارجی با قیمت های واقعی وارد کشور شود مردم مجبورن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
4
"تجارت آهن و خون"
بهترین و گویا ترین عبارته برای این متن
با خون مردم عده دیگری پول به جیبشان میرود
دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
7
با سلام
بنده یه پیشنهاد سازنده دارم. یه آقایی در مناظره آمد و گفت من پراید سوار نمی شوم مگان سوار می شم و ایشان متولی تولید پراید در کشور است. پیشنهادم اینه که به این آقایان مدیران استاندارد و شرکتهای تولید پراید که اینقدر دفاع می کنند یک هزینه ای داده بشود به همراه یک پراید و از ایشان خواسته بشه که در پرتصادفترین جاده های کشور که پراید قربانی داده مسافرت کنند. بعد از اینکه ان شاءالله از مسافرت سالم بازگشتند من هم حرف آنها را خواهم پذیرفت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
5
خطر اصلی مربوط به این دو تصادف در عکسها نیامده است بله همان کامیونهای و تریلی های 30 تا 40 و شاید هم 50 سال قبل که در برخورد با خودروهای سواری بدلیل ارتفاع زیادی که از کف جاده دارد و هیچ سپری که مناسب برخورد با خودروهای سواری باشد در جلو و عقب ندارند سر نشینان خودروهای سواری میبلعد و چنین میشود که میبینید البته که خودرو پراید علیرغم شتاب و سرعت زیادی که دارد ترمز و کنترل درست و درمون ندارد همینطور نیسان خوشگله
و اگر این اتفاق در تعطیلات بیافتد قطعا در قسمت بار نیسان حدود 10نفری با اساس نشسته اند و البته بعد از تصادف دیگر در محل حادثه نیستند بلکه در کوهها و دره های اطراف باید دنبالشان گشت .
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
4
همه چیز دست بدست هم داده اند تا ما بدبخت باشیم از کارخانه های انحصار گر تا مسئولین کم توجه و ساده انگار و کمی کم خرد تا مردمی که که به فکر خود نیستند
صادقي
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
17
6
كاملا مشخصه كه شما به دنبال باج گيري از استاندارد يا خودروسازيها هستيد وگرنه مگر ميشود با 5 ميليون خانواده مستضعفي كه به همين پرايد راضي هستند اينگونه برخورد كنيد
مگر پرايد سوارها هموطن شما نيستند
مگر آنها دوست ندارند خودرو بهتري سوار شوند
بس كنيد اين سياه نمايي هاي نخ نما شده را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
10
مشكل از استاندارد است و بايد محاكمه شود
ابوالفضل
Australia
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
11
من برادرم رو به خاطر یک تصادف ساده داخل شهری پراید از دست دادم. درسته که تولید پراید ایجاد اشتغال کرده ولی آیا جون آدمها کمتر از ایجاد اشتغال ارزش داره؟!!
تنها کسی میتونه اینو درک کنه که چنین اتفاقی براش افتاده باشه.
عاطفه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
7
دلا سخن از زبان ما میگویی

در ضمن در جواب دوستانی که مردم رو مقصر می دونن باید بگم این مردم همه ی جای دنیا دارن زندگی می کنن ولی این قلم مشکلات رو فقط تو ایران میشه دید.
تشکر فراوان از عصر ایران

خواهش می کنم در خصوص ثبت نامی های ال 90 که هنوز که هنوز است به انتظار تحویل خودرو نشسته اند و ایران خودرو در این خصوص احساس مسئولیتی نمی کنه هم مطلب بنویسید.
باز هم تشکر
ناشناس
Turkey
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
5
چرا عصر ایران شروع کننده یه کمپین مدنی پراید نخریم نباشه. شما اعلام کنید و ببینید که مردم هم همراهی خواهند کرد. متاسفانه حرکت های مدنی فقط به کمی سازماندهی احتیاج دارند. 6 ماه مردم نخرند بساطشان جمع می شود.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
4
همانطور که اجازه واردات لولزم خانگی، مواد بهداشتی- آرایشی، دارو، پوشاک، علم و دانش! و ... با شرایط نه چندان دشواربه ایران داه میشود، باید واردات خودرو هم تسهیل شود. اگر بیکار شدن عده کثیری از مردم را در اثر واردات خودرو خارجی بهانه میگیرند، پس چرا این کار را برای واردات فرش و صنایع دستی که ایران در این موارد حرف اول را میزند نمیکنند؟؟ آیا با وارد کردن اقلام فوق الذکر شاغلان آن عرصه ها بیکار نمیشوند؟؟
پاسخ مثبت است. اما چون متولیان آن صنایع در کشور مثل خودروسازها نفوذ انچنانی ندارند این کار انجام میشه. حرف من این است، آزادی واردات خودرو. دو شرکت خون ملت ر مینوشند!!!!!!!
psk
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
6
بعضی وقت ها با خودم فکر میکنم اگر کره ایی ها یا فرانسوی ها به ایران سفر کنند ماشین های 30 سال پیش خودشونو ببینند که ماشین روز ماست چه کیفی میکنند که چقدر از ما جلوتر هستند
دولت ها با مجوز تکرار تولید این اهن پاره ها به کارخانه های بیرقیب اونهم بدون ملزم کردن بالا بردن کیفیت خیانت بزرگی به این مردم کردن
درصورتی که کارخانه ها در کره یا کشور های دیگر میبایست تولیداتشون بر اساس راندمان تایینی دولت بالا ببرند در طی بازه های زمانی محتلف
ناشناس
France
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
2
11
بإسلام
مدت سه سال است در فرانسه زندگي ميكنم تا امروز در جاده نه در شهر و نه در جاده تصادف نديده ام.
اصولا در كشور هاي غربي به علت كيفيت جادهها و رعايت اصول و قوانين تعداد تصادفات بسيار كمتر است.
در كشور ما كيفيت آموزش رانندگي و سطح ازمونهاي رانندگي بسيار پايين است.
معاينات دوره اي خودروها بدرستي انجام نميگيرد و با اندك وجهي بدون رفع عيوب تاييديه فني صادر ميگردد.
اشخاصي كه تازه گواهينامه ميگيرند اولين خودرويي كه ميخرند پرايد است تازه آن هم دست چندم و فرسوده.
به علت تحريمها هيچ برند معتبري حاضر به همكاري با خودرو سازان ايراني نميباشد.
تمام اين صحبتها به معني توجيه بيكيفيتي خودروهاي ساخت داخل و بيكفايتي مديران خودروسازي در دهه گذشته نيست.
ولي بهتر است مشكلات كشور را با نگاه سطحي نبينيم.
بله ديگ بله چغندر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
7
سلام باید تولید این خودروهامتوقف بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
1
9
تا كي مردم ايران بايد با خونشون شكم اين خوروسازان رو پركنند؟
مهدی فضائلی نقل قول معاون پزشکیان از رهبری را تایید کرد قطعی برق نباید باعث گرفتار کردن مردم شود / خاموشی ها ارتباطی با قطع مازوت سوزی ندارد خاتمی: به قطعنامه شورای حکام جواب کوبنده بدهید/ این گرانی‌ها به نظام ضربه می‌زنند / بسیجیان، فرشتگان خدا بروی زمین اند انسداد جاده چالوس تا ۱۰ آذر / ترافیک سنگین در هراز محمد نزال عضو ارشد حماس: انتظار نمی‌رود مذاکرات غزه در صورت از سرگیری به نتیجه‌ای برسد می گویند «تحریم مهم نیست!» ؛ از جیب کی مهم نیست؟ (فیلم) درمان بیماری ایدز در کشور رایگان است بازداشت نگهبان سفارت آمریکا در نروژ به اتهام جاسوسی برای ایران و روسیه سردار سلامی: شریان‌ اقتصادی اسرائیل باید از زمین و دریا قطع شود واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به قطعنامه شورای حکام: ملاحظات هسته‌ای را کنار بگذاریم / هرچه تهدیدات بیشتر باشد، بهره مندیمان بیشتر می شود  علی لاریجانی مطرح کرد / اعلام آمادگی ایران برای توافق جدید هسته ای با ترامپ ماشین انسان‌شویی ساخته شد! واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل با ۲۸ حادثه‌دیده و ۴ مصدوم موز چسب‌ خورده روی دیوار ۶.۲ میلیون دلار در حراجی فروخته شد موشک‌های ویژه حزب‌الله فراتر از تل‌آویو را هدف قرار دادند/ انهدام تانک مرکاوای ارتش اشغالگر