۰۶ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۷۷۳۶
تعداد نظرات: ۱۰۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۳-۰۹-۱۳۸۹
کد ۱۴۷۷۳۶
انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۳-۰۹-۱۳۸۹

مراقب شیطنت های قطر از فرصت جام جهانی باشیم

برگزاری جام جهانی در قطر خبر حیرت انگیزی است به ویژه آن که در نظر آوریم که این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس تا کنون در هیچ جام جهانی شرکت نداشته است.
عصر ایران ، مسعود طاهری – برگزاری جام جهانی در قطر خبر حیرت انگیزی است به ویژه آن که در نظر آوریم که این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس تا کنون در هیچ جام جهانی شرکت نداشته است.

کشور قطر با وجود جمعیت و وسعت کم تا کنون توانسته به مدد دلارهای نفتی و گازی برای خود اعتبارات بین المللی بخرد . دولت قطر معضل نداشتن ورزشکار را با خرید ورزشکار از دیگر کشورها با قیمت های گزاف جبران می کند تا در مجامع بین المللی پرچم این کشور بالا برود.

این کشور همچنین در سایر مسایل سیاسی و منطقه ای نیز تلاش می کند تا با میانجیگری و برگزاری کنفرانس های بین المللی " سری در سرها " داشته باشد و نام خود را به عنوان یک کشور کوچک اما تاثیر گذار در مجامع جهانی مطرح کند.

تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد و به هر حال این حق هر کشوری است که تلاش کند تا نام خود را پرآوازه تر از آنچه که هست مطرح کند و در مجامع جهانی برای تامین منافع و امنیت ملی خود هر چه در توان دارد به کار بندد.

اما مشکل از آنجایی آغاز می شود که قطر به همراه دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ، از ادعاهای واهی امارات متحده عربی علیه تمامیت ارضی کشورما حمایت کرده و در سیاستی برنامه ریزی شده و بسیار هدفمند در پی تغییر نام و هویت تاریخی خلیج فارس و تبدیل آن به نام مجعولی به نام " خلیج ع ر ب ی " هستند.

به گمان بسیاری از ناظران ،میزبانی قطر برای بازیهای جام جهانی این فرصت تاریخی را به این کشور و دیگر کشورهای کرانه جنوبی خلیج فارس خواهد داد تا در این زمینه فعالیت کنند و نام مجعول را در اسناد و مکاتبات خود با فیفا و کشورهای شرکت کننده در بازیهای جام جهانی ، مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازیها ، پخش تلویزیونی بازیهای جام جهانی ، تبلیغات حاشیه ای و... به کرات مطرح کنند.

به نظر می رسد باید برای به حداقل رساندن تبعات منفی این اقدام احتمالی مقامات قطر و دیگر کشورهای کرانه جنوبی خلیج فارس دست به برنامه ریزی گسترده زد و این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس را ،در تامین اهداف نامشروع خود در دستبرد به تاریخ و هویت منطقه ناکام گذاشت.

مقامات قطر باید به شفافی بدانند که اگر بخواهند به شکلی متعارف میزبان جام جهانی باشند حرف و حدیثی نیست و مردم ایران این کشور همسایه را در برگزاری هر چه بهتر بازیهای جام جهانی یاری نیز می کنند ، اما اگر مقامات قطر بخواهند از این فرصتی که در اختیار آنها قرار گرفته سوء استفاده کرده و اهداف سیاسی خاص خود را بر بازیهای ورزشی تحمیل کنند ، باید بدانند که همه چیز آنگونه که می خواهند پیش نخواهد رفت و این کشور یکی از ناکام ترین میزبانان جام جهانی خواهد بود.

برخی بر این باورند کشوری که تا کنون پایش به توپ جام جهانی نخورده نباید میزبان این جام باشد و اعطای میزبانی جام جهانی به کشوری با ویژگی های قطر در حالی که کشورهای آماده ای چون آمریکا ، کره جنوبی و ژاپن داوطلب میزبانی این بازیها بودند ، کمی کج سلیقگی است ، اما به هر حال این مقامات قطری خواهند بود که ثابت خواهند کرد که ظرفیت برگزاری این بازیها را دارند یا نه؟  و بدون شک سوء استفاده برای طرح ادعاهای مجعول درباره نام تاریخی " خلیج فارس " یکی از مصادیق ارزیابی دولت قطر در این زمینه خواهد بود و ما امیدواریم دولت قطر از این آزمون سربلند بیرون آید.
برای همسایه جنوبی مان ، یک میزبانی خوب و خاطره انگیز را آرزومندیم.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
Netherlands
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
9
109
خدایا یعنی ما اینقدر بدبختیم که اینا می تونن میزبان بشن ما نمی تونیم! توی اینکه زن اعزام کنیم به مسابقات آسیایی یا نه موندیم!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
9
49
مگر يكي از شرايط ميزباني جام جهاني صاحب نام بودن آن كشور در فوتبال نيست؟!!!!!!!!!!!!!
داورنیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
20
49
تا آن موقع معلوم نیست کشوری به این نام وجود داشته باشد یا خیر. ولی در هر صورت از اکنون باید مسئولین آماده باشندوقاطعانه برخوردکنند.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
6
92
حق دارید و حق داریم که عصبانی باشیم، ولی مناسبات جهانی را با سیاست میشه مدیریت کرد نه با هو و جنجال. قطری های سالهاست که خود را از حاشیه هایی که ما و سایر کشورهای مسلمان درگیرش هستیم جدا کردن و فقط به سربلندی واقعی مردم کشورشون فکر می کنن. بلندپروازی را جایی انجام میدن که هزینه ای براشون نداشته باشه و حالا حق دارن که ثمره این نوع مدیریت خودشون را درو کنند. شک نکنید که ما برای مقابله با تحریف نام خلیج فارس باید یه برنامه ریزی بلند مدت زیرکانه داشته باشیم و شک نکنید که نداریم و نخواهیم داشت.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
کاملا موافقم. این از درایت قطریها و بی کفایتی مسؤلام ماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
برو قوي شو اگر راحت جهان طلبي ؟!
نمي دونم چرا وقتي لجتون مي‌گيره، ادبياتتون هم عوض ميشه، من هم موافقم، حقشون،
نكنه مي‌خواين بگين حق ما رو خوردن با اين الگوي مديريت جهاني‌مون ؟!؟!
farhad
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
5
62
ولش کنین این قطر رو . بگین ما برای چند صد سال دیگه درخواست میزبانی دادیم؟؟؟؟؟
ناشناس
Spain
۱۱:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
33
19
شايسته است است مسئولين مملكتي از هم اكنون نسبت به موضوع نام هميشه فارس اين خليج پارس با نامه نگاري هاي خود به فيفا و ساير مجامع بين المللي و دولت قطر بخواهند تا از انعكاس اسم مجهول خودداري نمايينددر غير اينصورت عملا اين كشور را در ليست متعرضان به كشور تلقي كرد وبا اينگونه كشورها بنوع ديگري برخورد نماييم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
5
3
ایت هورر کاروان گئچر ...
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
1
15
عربها توی چین از نفوذشون استفاده کردن و خلیج همیشه فارس رو به نام خلیج ع ر ب ی به همه دنیا نشون دادن . تو کشور خودشون که دیگه واویلا! یکی این مسئولین خسته ی ما رو از خواب بیدار کنه لطفا!
ضيايي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
4
8
واقعاً ما ايراني ها هم عقده ايم بجاي اعلام برنامه براي پيشرفت كشور مانده ايم كه در سال 2022 قطر از واژه معجول استفاده مي كند ياخير و بي برنامگي و عقده خود را با اين هياهو جبران مي نمايم روز پنج شنبه در برنامه نود آقاي فردوسي پور واقعاً عالي بود با نشان دادن كمبودها و كاستي ها و مشكلات و بي برنامگي ها گفتند آيا با اين امكانات مي توانيم در سال 3022 ميزبانت باشم در همين بازيهاي آسيايي ما چهارم شديم انگار خيلي پيشرفت كرديم يادمان هست كه بايهاي آسياي سئول 20 سال پيش هم بعد از چين و كره و ژاپن چهارم شديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
6
20
تا کنون نصایح دوستانه بی ثمر بوده باید حداقل یک اقدام کوچکی کرد که آنها بدانند وافعا"ما با کسی در مورد دفاع از حریم تاریخی کشور خود شوخی نداریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
8
10
تا چشتون در بیاد و از حسادت بترکین
احسان
United States of America
۱۲:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
2
74
هموطنان...و نگارنده محترم مقاله...از اینکه به هویت و تمامیت کشور بزرگمان حساسیت داریم شکی نیست و مایه افتخار هم هست اما...آیا کسی از شما تاکنون به سواحل و شهرهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده؟سوای محرومیتهای عجیب و غریبی که هنوز پس از سالها مردم این نواحی را رنج می دهد آیا وضعیت شهرهای بزرگ این منطقه را هم بررسی کرده اید؟آیا سربندر-بندر ریگ-بندررستمی-نخل تقی وعسلویه(قطب انرژی ایران) و سایر شهرهای کوچک این خلیج همیشه پارس را از نزدیک دیده اید؟!ولی همه شما حتما دبی رفته اید!!!همه شما ورزشگاه عظیم "آسپایر" در قطر را حداقل در تلویزیون دیده اید...راجع به پیست اتومبیلرانی بحرین و ابوظبی و امکانات سایر همین کشورهای کوچک و به قول ما حاشیه نشین شنیده اید حتما!!!عجیب است در مورد آلودگی خلیج زیبای فارس توسط کارخانه ها وپتروشیمی های ما اما نشنیده اید..حتما جاری شدن فضولات و روغن لنجها به این خلیج نیلگون را ندیده اید و ای کاش هیچوقت با آب بد بوی کیش!!!! و عسلویه استحمام نکنید...جریمه انداختن یک قوطی در اب دریا اما در دبی 500 درهم است!!!دوستان و هموطنان نجات نام این خلیج تنها نجات یک اسم نیست نجات مردمی محروم و درد کشیده است که هزاران نفر از آنها برای حفاظت از این مرز و بوم به شهادت رسیدند...نجات جوانان با استعدادیست که برای امرار معاش خانواده های خود مجبور به ترک تحصیل و تن دادن به خطر دریا و قاچاق کالا هستند...مقاله و اینترنت چاره محرومیت نیست اگر چه شجاعت در بیان دردها مهم است اما رفع مشکلات غیرت و تلاش هم میطلبد...این آبها اما در نهایت به کسانی تعلق خواهد داشت که از آن همچون شرفشان محافظت نمایند...هیچ انسان کاهلی هم نمی تواند از شرف و آبروی خود حفاظت کند...این یک مسابقه است و ضعیف تر مچکوم به شکست...
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
فدات شم ما توی این مملکت مشکلی نداریم هرچی هست زیرسر این کشورهای استکباری و ماهواره هاست مخصوصا فارسی وان.خوشم اومد ولی کیه جرات اینو داشته باشه قبول کنه راه رو اشتباه رفته.خیلی وقته یه مرد تو یاین مملکت پیدا نشده خیلی وقته.خدا رحمتت کنه امیرکبیر خدا بیامرزتت دکتر مصدق. نور به قبر مدرس بباره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
حقیقتی که شما گفتید در هزارتوی ذهن ایرانیهایی که صبح تا شب دنبال یه لقمه نون و پرداخت اقساط بانکی هستند گم میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
مرحبا احسان عزيز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
9
دارندگی و برازندگی
ميرخليلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
2
17
آخه ما نمي تونيم ميزبان بشيم چون خانمها حق ورود به ورزشگاه رو ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
25
1
چرا همش منفي مي بينيد؟!
با آمدن به قطر و توجه به اين كشور كوچك، عظمت ايران در شمال آن ثابت مي شود.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
8
1
بی خیال بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
7
جهت اطلاع عرض کنم در کلیپ معرفی استادیومهای قطر که در حال حاضر در سایت یوتیوب است این عنوان جعلی وجود دارد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
24
3
حالا این همه جوش بیخود نزنید معلوم نیست دنیا تا سال 2022 وجود داشته باشه یا نه!!!
آخر زمان خیلی نزدیکه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
11
بزرگی کردن و بزرگی نشانه ها و شاخصه هایی دارد که قطر نشان داده از آن برخوردار است. همینکه کشوری مثل ایران میبالد که با قطر روابط خوب دارد قطری که تنها نمایندگی اسرائیل در آن کشور قراردارد. کشور کوچکی که نقش ناجی فلسطین و میانجی ایران را بازی میکند و رسانه ای دارد که همزمان مصر و اسرائیل را افشا میکند و .... همه نشان از مدیریت و محوریت و وزن آن کشور دارد. با اولدرم پولدرم که کسی روی ایران حساب باز نمیکند حالا هی شما از خودت تعریف کن و......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
10
مگه وقتی در بازیهای آسیایی نام خلیج فارس رو عوض کردند مسئولین ما چه واکنشی نشون دادند؟هیچ
مطمئن باشید که در جام جهانی هم قطری ها اون اسمی که مد نظرشونه رو استفاده می کنند و مسئولان ما باز هم هیج عکس العملی نشون نمیدن.
ناشناس
China
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
6
4
تا انموقع زمان زیادی مانده است. اگر مسئولین ایران شجاعت حل مشکلات با امریکا را داشته باشند این ... ها ساکت خواهند شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
7
ما نتونستيم تو چين كه بزرگترين حامي ماست جلوي كارشونو بگيريم.ميخواين تو كشور خودشون جلوي اينكار گرفته بشه.به خدا بهتره كمي منطقي فكر كنيم.بقول دوست عزيزمون ...این یک مسابقه است و ضعیف تر مچکوم به شکست...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
1
16
قطر میزبان جام جهانی شد!
بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند که آیندگان ندانند بی عرضگان این برهه از تاریخ ما بوده ایم...
سعید کرمانشاهی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
8
5
از عصر ایران برای همه روشنگریهایش سپاسگزاریم .
این نکته را فراموش نکنیم ایران امروز همچون ایران 1400سال پیش تنهاست ...
بنابراین امید ما اول به خدا بعد هم به ایرانیان و هموطنانمان در سرتاسر کره خاکی است .
امیدوارم ایران از این حمله هم جان سالم بدر برد.
ناشناس
Iraq
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
2
9
بچه ها احساسی قضاوت نکنید همین قطر که یک زمان مال ایران بود الان میتونه تیم ملی ما رو شکست بده... ما باید از فوتبال صرف نظر کنیم.
ناصر
Iraq
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
3
3
در شرایط کنونی توپ تو زمین قطریهاست و شروع کننده مسابقه اونا هستن چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد!! الان فقط می تونیم تحدید کنیم که اگر نام خلیج همیشگی پارس تغییر کنه یا سه جزیره همیشه ایرانی بخواد قطری بشه ( البته در نقشه هایشان ) اجازه برگزاری جام جهانی در قطر را نمی دهیم و موشکهای شیگولی پی گولی مون رو به طرف کشور قطر هدف گرفته کوک می کنیم !!!!! همین هیچ غلط دیگری نمی توان کرد !! با حمید عزیز بشدت موافقم ! دمت گرم حمیدجان .
وحيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
16
2
اينقدر ساده نباشيد برنامه ميزباني جام جهاني ،المپيكّّّّ، بازيهاي آسيايي و ... همه با هدف تعيين ميشن .خيلي احمقانه هست كه ما فكر كنيم قطر خودش ميزباني رو گرفته.(شايد براي بعضيها خنده دار باشه ولي) اگه دور و برمون رو نگاه كنيم ميبينيم كه اين كار صهيونيزم جهانيه.حالا كه دارن ويولون ميزنن تا كي صداش دربياد.....
نامرئی
Australia
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
3
8
تا وقتی مسئولین در قبال این شیطنت های کشورهای عربی اقدامی قاطع انجام نمی دهند همینه روز به روز جسور تر می شوند تا 12 سال دیگر احتمالا خدای ناکرده به هدفشان می رسند
داموس الملک
Germany
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
2
11
خواهیم دید به همان سادگی بازی های آسیایی این کار را خواهند کرد خودتان را خسته نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
8
مطمئن باشید به راحتی و با کمال افتخار این کار رو خواهند کرد و از عهده اش هم بر خواهند آمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
13
ما که داریم دنیا را مدیریت می کنیم پس امثال قطر هیچ کاری نمی تونن انجام بدن تازه فکر کنم میز بانی هم با پا در میانی و مدیریت ما به اینا و روسیه داده شد. شما هم دنبال حاشیه نبا شید فقط مدیریت دنیا رو ب چسبید.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
15
یه کم دقت کنید !!!!!
جام جهانی 2022 قراره در قطر برگزار بشه .
قطر کجاست ؟؟؟ خلیج فارس یا ... ع ر ب ی ؟؟؟
از قرار معلوم این موضوع یعنی برگزاری جام جهانی در قطر بهونه ای خواهد شد که خلیج همیشه فارس رو بعنوان جعلی خودش برسمیت بشناسند و به همه معرفی کنن
حواستون به این چیزا باشه .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
1
5
درود بر جناب احسان. با سخنان ايشان كاملا موافقم.
داریوش
United Arab Emirates
۱۵:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
8
2
اگر قطر بخواهد گامی در جهت تحریف نام خلیج پارس بردارد که قطعا همینگونه میباشد باید امنیت ملی این کشورک کوچک را بهم ریخت....هم شرعی است و هم ملی میهنی هم دفاع از تمامیت ارضی وطن....

پاینده ایران
LOHRASB
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
4
2
با تشکر از تحلیل منطقی و آینده نگری عصر ایران/ دولت قطر با هزینه کردن هنگفت و ریختن دلار هم در ایجاد فضای ورزشی و امکانات تفریحی و عامه پسند و هم تطمیع دست اندرکاران فدراسیون جهانی برای جبران بی توجهی و نا شناخته بودن و معرفی خود به عنوان دولت و کشوری که میتواند تاثیر گذار باشد اقدام به چنین حرکتی را نموده که خواسته جامعه عربی بوده و بدون شک این اتفاق با شور و مشورت دیگر دول عربی اتفاق افتاده و هیچ تردیدی نداشته باشید که به طور حتم و یقین این همه هزینه فقط جهت طوطعه علیه ایران و معرفی خود و اهداف از پیش تعین شده ضد ایرانی میباشد که اگر ما از همین الآن به آنها گوشزد محکم و قوی ننماییم و التیماتوم ندهیم که چنانچه علیه منافع ایران و تمامیت عرضی آن و بردن نام جعلی خلیج بی هویت ع....و بحث جزایر سه گانه و تبلیغ رسانه ای و پلاکاردی و گویشی شود به عنوان جنگ و تهدید و افترا و تهمت تلقی میشود و ما مجبور به بر هم زدن و نا امن کردن برگزاری این مسابقه جام جهانی و کشورهای مسبب آن خواهیم بود و تا آن زمان اقتدار ما نسبت به امروز صد برابر خواهد شد و ما به این شیخ نشین ها گوشزد میکنیم که با دم شیر بازی نکنند و بیش از این از عطوفت و خویشتنداری ما سوئاستفاده نکنند زیرا اگر عاقل باشند دچار جام زهر به جای جام جهانی نخواهند شد و به غیر از این منتظر ناکامی و شکست بزرگ باشند چیزی که ما مجبور به انجام آن هستیم زیرا اقدام حرکت ضد ایرانی در فضای جام جهانی و سکوت ما یعنی محکومیت و انزوا و باج دهی و شکست وحشتناک ایران و نبود امکان جبران و دفاع از خود و خارج شدن از فشار فضای ایجاد شده پس بر مسئولان ایران باد که از هم اکنون چاره اندیشی کنند و گرنه زود خیلی دیر است و جبران دست نیافتنی است / از عصر ایران تشکر میکنم و استدعا میشود این پیام را به مسئولان برساند و چاپ کند * لهراسب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
1
7
سوزن ما يه جايي گير كرده كه ما را از همه دنيا جدا ميكنه. تو را خدا (مسئولين عزيز) بيش از اين دنيا را عليه ما متحد نكنين (اين ميزباني در راستاي رودررويي دنيا با ماست).
ما مي خواهيم به آنچه كه ملت غيور و هوشمند ايران لايقش هستند برسيم. تو را خدا كمي تسامح و تساهل پيشه كنيد. بعد از اين كه جاپايي محكم براي خود باز كرديم، اون موقع هر حرفي خواستيم مي زنيم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
5
اینکه از الان نگران بروز چنین مسائلی باشیم کاملا به حق و بجاست، اما ای کاش به جای طرح این مسائل و پوشاندن ضعف های گسترده در توسعه نیافتگی و ... به فکر پیشرفت زیر ساخت ها و بنیان های اصلی در حوزه های مختلف می بودیم، تا مجبور نباشیم ناراحتی و البته حسادت خود را نسبت به میزبانی قطر مخفی نماییم.
به هر حال این که ما کشوری هستیم اسلامی با قوانین خاص خود در آن شکی نیست و اینکه ممکن است محدودیت هایی را برای برگزاری تورنمت های بین المللی برای ما ایجاد نماید بجا، اما به راستی این بهانه خوبی برای مسئولین ما ایجاد کرده است؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
10
2
غلط کردن که خلیج فارس رو به جز این نام به کار ببرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
15
1
قطر جرات این قلطها را نداره که نام مجعول استفاده کنه
مال این حرفها نیستند
عرب ایرانی
Austria
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
8
4
منطقه قطر از دیر باز بخشی از شاهنشاهی ایران بوده است. در بسیاری از دورانهای باستانی همه کرانه جنوبی خلیج فارس بخشی از ایران بوده و توسط ساتراپ های ایرانی اداره میشد. در تاریخ معاصر قطر توسط ترکان عثمانی، انگلیسی ها اداره شده و در ۱۹۷۱ به استقلال (؟) رسید،( ویکی پدیا).این امیر نشینان حوزه خلیج فارس باید از روزی واهمه کنند که سیاست جهانی استعماری فعلی قادر به نگهداری رژیمهای دست نشانده نداشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
3
1
بهتره با تقویت تیم فوتبال و صعود به مرحله نهایی جام جهانی و اهتزاز پرچم ایران جلوی این موزماربازیهای عربها را بگیریم حضور ایران در جام جهانی به شدت تاثیر این اقدامات را کاهش خواهد داد اما عدم حضور ایران ......
نعمت ا.. عزیزی
Russian Federation
۰۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
8
1
انشاع الله خیر ومبارکه برای ایران. .تاان موقع قطر به یک جزیره هموار وصاف شده(خود مختار تحت دولت مرکزی تهران-ایران) میشود{زیرابا اولین شیطنت دشمنان مقر مرکزی امریکا نابود باید بشه وقطر ضمیمه ایران}.یا در حداقلی شرایط حاکمیت 100درصد وابسته به ایران کبیر خواهد داشت...
کردستان/ سرنوشت ۱۳ دانش‌آموز درپی واژگونی سرویس مدرسه استثنایی برترین و موفق ترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) زمان برگزاری آزمون جدید استخدامی آموزش و پرورش قدرت‌نمایی پدیده وزنه‌برداری جهان/ شکستن غیررسمی رکورد جهان انتقاد صریح سکینه سادات پاد از قالیباف : چرا لایحه ارتقا امنیت زنان تصویب نمی شود؟ بازنشستگان حساب‌هایشان را چک کنند / حساب بازنشسته‌ها چقدر شارژ می‌شود؟ افراد مبتلا به فشار خون بخوانند آخرین اخبار از وضعیت عالیشاه علی لاریجانی چه می گوید؟ مذاکرات جدید در راه است؟ آخرین وضعیت امید عالیشاه؛ بدون آسیب جدی اما تحت نظر ایمپلنت‌ ستون فقرات کودکان ایران‌ساخت واکنش کارآفرینان به اظهارات عضو شورای عالی فضای مجازی در باره فیلترینگ ؛ بگذار در ایران بمانیم و کار کنیم تمام خواص و عوارض شوید تازه و خشک + روش عجیب چینی ها برای درمان باد فتق تکنیک بی نظیر داوید ویا شما را هیجان زده می کند (+فیلم) درگذشت فعال رسانه ای پیشکسوت استان بوشهر