۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۴۸۸۴
تعداد نظرات: ۳۰۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۲-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۴۸۸۴
انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۲-۰۸-۱۳۸۹

کت و شلوار بیژن نوباوه ایرانی است ، مانتوی خانم ها غربی!

احتمالا یا اینها را یادشان رفته است و ما را کمی ساده گیر آورده اند یا حتما می خواهند با ما شوخی کنند یا قصد دارند پس از خواندن این مطلب ضمن ارائه یک شکایت عریض و طویل از عصر ایران غرب زده ، زین پس با لباس محلی و سنتی خود در پارلمان حاضر شوند!
عصرایران ؛ محسن جاحقی - بیژن نوباوه گفت: "وقتی زن ایرانی فکر می‌کند که مانتو بهتر است یا این‌که بچه ما فکر می‌کند که موی ژل زده قشنگ‌تر است، این تاثیر کار فرهنگی غرب و از هر فسادی بدتر است، چرا که ناهنجاری را به هنجار تبدیل می‌کند. زمانی اگر کسی حتی سایه چشم می‌کشید جلوی ورودش به سازمان (صدا و سیما) را می‌گرفتیم، ولی ببینید امروز چه خبر است"(ایسنا -22 آبان 89)

بیژن نوباوه که زمانی خبرنگار صدا وسیما بوده در نیویورک و اکنون هم نماینده مجلس شورای اسلامی ،اخیرا در اظهاراتی جالب توجه به مانتو و ژل مو حمله کرده ، آنها را تاثیر کار فرهنگی غرب دانسته، از هر فسادی بدتر می داند. خاطر ایشان البته بسیار مکدر است از اینکه روزی جلو در سازمان صدا و سیما عده ای بوده اند که به صورت زنان زل می زده اند تا ببینند اگر آنها سایه چشم کشیده اند، جلو ورودشان به سازمان گرفته شود "ولی ببینید امروز چه خبر است!

در اینکه حفظ شئون اسلامی از جمله حجاب، واجب است و باید حرمت آن همواره نگاه داشته شود هیچ شک و شبهه ای نیست کما اینکه بسیاری از خواهران و مادران ما در این دیار داوطلبانه و از سر اعتقاد همین گونه می زیند و اتفاقا بسیاری از جوانان و دانشجویان و مادران و خواهران ما مانتو هم می پوشند و البته که العیاذ بالله فاسد هم نیستند. حتی چماق رضا خانی هم نتوانست حجب و حیای ایرانی زن مسلمان را بدرد. اما چه شده است که آقای نوباوه اینقدر اوقاتشان تلخ شده است؟

آقای نوباوه ! اگر روشهای سایه-چشمی شما و همفکرانتان جواب داده بود که الان خاطر عاطر سرکار مکدر نبود و فریاد بر نمی آوردید که ایها الناس ببینید چه خبر است؟ اگر هم جواب نداده است لازم است آن مقام منیع در نوع برخورد در مقولات فرهنگی یک بازنگری مختصر بفرمایند تا نوباوه دیگری در 100 سال آینده یافت نشود بگوید ما از قدیم تا کنون جلوی تمام خانم های سایه چشم دار به سازمان را گرفته ایم اما وا مصیبتا ببینید چه خبر است!

این نکته هم که جناب ایشان فرموده اند که ژل مو زدن و مانتو از فرهنگ غرب است و چون غربی است از هر فسادی بدتر است کمی سست بنیان است. اصولا در غرب کسی مانتو نمی پوشد، و در ثانی اگر هم بپوشد و ما آن را به عاریت گرفته باشیم ملالی نیست. مگر خیلی از چیزهای ما غربی نیست؟ همان کت و شلواری که جناب نوباوه به تن می کنند که غربی تر است؟ حتما ایشان نمی دانسته اند که کت و شلوار غربی است؟ یا یادشان رفته هرروز کت و شلوار می پوشند و با آن به پارلمان می روند که اساسا یک مفهوم غربی است و پشت میکروفونی صحبت می کنند که باز هم غربی است و از رادیو پخش می شود که آن هم غربی است و در انتخاباتی شرکت می کنند که کلا بر اساس مفاهیم فلسفه سیاسی غرب استوار است.

احتمالا یا اینها را یادشان رفته است و ما را کمی ساده گیر آورده اند یا حتما می خواهند با ما شوخی کنند یا قصد دارند پس از خواندن این مطلب ضمن ارائه یک شکایت عریض و طویل از عصر ایران غرب زده ، زین پس با لباس محلی و سنتی خود در پارلمان حاضر شوند!

اندر باب ژل مو هم باید گفت اتفاقا همین یک قسمتش ایرانی و اسلامی است. بنده البته جرات ندارم وارد مسایل تخصصی دینی شوم اما احادیث و روایات بسیاری از ائمه معصومین وجود دارد که بر آراستگی ظاهر تاکید میکند. از جمله از امام صادق (عليه السلام) که مي‌فرمايد: «اذا اَخَذْتَ الدُّهْنَ علي راحتكَ فَقُل. اللهمّ اني اسأَلُكَ الزَّيْنَ و الزينَة( کافی جلد 6 ص 520) موقع روغن زدن موي سر، بگو: بارالها! از تو درخواست زيبايي و زينت دارم.

اين حديث ضمن اينكه اهميت روغن زدن موي سر را مي‌رساند، به ما مي‌فهماند كه روغن زدن موي سر مي‌تواند امری عبادي نیز باشد. ممکن است جناب نوباوه بخواهد با تجزیه و تحلیل شیمیایی ژل مو و روغن به ما بفهماند که این دو جنس با هم فرق می کند و اولی فساد آور است و دومی نه، که اینجانب به علت فقدان دانش شیمی آلی این امر را به متخصصین علم کیمیا می سپارم.

در ثانی، آنقدر که ایشان نسبت به ژل موی سر و مانتو حساسیت دارند به امور دیگر نظیر فقر، بیکاری، حفظ حقوق شهروندی، دروغگویی و غیبت که گناه کبیره هم هستند هم همین حساسیت را نشان می دهند؟ واقعا ما در توزیع عادلانه حساسیت ها در جامعه کمی راه خود را گم نکرده ایم؟ آیا همانقدر که به ژل مو و سایه چشم خانم ها حساسیت نشان می دهیم به حادثه سعادت آبادها هم حساسیت داریم. آیا همه این مصائب و معاصی ، فسادهای کوچک اند و مانتوی خانم ها فساد اعظم؟!

بی اختیار به یاد جملات دکتر محمود احمدی نژاد در فعالیتهای انتخاباتی دور نهم ریاست جمهوری ایشان می افتم: "واقعا مشکل مردم کشور ما، شکل موی جوانان ما است؟ جوانها دوست دارند موی خودشان را هر جور می خواهند بگذارند، به من و تو چه ربطی دارد؟ من و تو باید به مشکلات اساسی کشور بپردازیم. دولت باید اقتصاد را سامان بدهد، فضای کشور را آرامش ببخشد، امنیت روانی درست کند، پشتیبانی کند از مردم. مردم سلایق گوناگون دارند. با سنتهای مختلف، اقوام مختلف، تیپهای مختلف، دولت خدمتگذار همه است. چرا مردم را کوچک می کنیم؟ مردم را آنقدر کوچک می کنیم که مشکل مهم جوانهای کشور ما این است که مدل مویشان را چگونه بگذارند و دولت هم نمی گذارد؟ یعنی شان دولت این است؟ شان مردم این است؟ این توهین به مردم ما است. چرا مردم را دست کم می گیریم. یعنی الان مشکل کشور ما این است که چرا فلان دختر ما فلان لباس را پوشید؟ یعنی مشکل مردم ما این است؟"
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۰۸
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۶۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
13
247
ايوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووول
پاسخ ها
تيرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
گفتن حقيقت با ارزش ترين رفتار يك رسانه است. ممنون عصر ايران
asal
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
اگر همه رسانه ها مثل شما بودن ما نیازی به خبر گزاری های متعدد نداشتیم
مرسی اقای محمدی
من اینجا را تنها وب سایت تحلیلی معتبر می دونم
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
من از کسانی هستم که می گویم از ابتدا باید حجاب آزاد می بود اما چون این آزادی وجود نداشته و اصولا ما مردمانی کم جنبه هستیم لذا در این شرایط وضع پیش آمده کمی اسفبار است.
مشکلات اقتصادی و سیاسی و ... مهم است اما دلیل بر این نیست که این مشکل که از مشکلات فرهنگیست اهمیتی نداشته باشد.
کت و شلوار و مانتو هر دو نوعی حجاب و پوشش هستند اما خود شما ببینید که هم اکنون چه مانتوهایی رواج پیدا کرده.
وقتی در جامعه ای یک دختر با آن وضع آرایش و لباس بیرون می آید و بخاطر بی جنبه بودن ما چشمهای زیادی به دنبالش می افتد و ... چه باید گفت و چه باید کرد؟
متاسفانه همین بدحجابها برخی مردها را چنان وقیح کرده اند که به یک زن محجبه نیز رحم نکرده و متلک پرانی می کنند.
آنوقت فردا روز اگر همین خانم بدحجاب بخاطر همین نوع پوششش مورد تجاوز قرار گیرد همین خود شما وش غیرت شده و از وضع مملکت می نالید.
اگر بنا به آزادی حجاب است باید از همان اول انقلاب این آزادی برای مردم قایل می شدند.
مش غلام حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
قررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررربون اون دهنت و قلمت بخور تو سر بقیه مداحا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
11
162
عالي بوود
ناشناس
France
۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
11
135
درود و دوصد بدرود عصرايران بزرگ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
12
134
کاملا با نظرت موافقم عصر ایران.
1404
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
249
21
مطمئنا عصر ایران عزیز یا عمق مساله ای را که آقای نوباوه اشاره کردند را نفهیدی یا خود را به کج فهمی زده ای ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
تو كه عمق مسئله را فهميدي بگو ما هم بدانيم برادر
ناشناس
Japan
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
13
82
آن هجوي که توي کلامت است خيلي خواندني اش ميکند
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
7
206
ايشان احتمالا" بايد آن سالها كه در آمريكا زندگي كرده چه شكنجه اي تحمل كرده با شد.!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
12
110
فدات ایول دمت گرم خیلی آقایی خیلی سالاری
چاکرتیم.

همینه
behnam
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
12
134
ممنونم از این مقاله بجا
فقط جای یک موضوع خالیست و انهم از دست رفتن فرهنگ اصیل و زیبای ایران به دست همین اقایان به ظاهر دانشمند که به راحتی خار را در چشم ما میبینند اما..........
ایمان
United Arab Emirates
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
9
108
دستت درد نکنه عصر ایران ، گل کاشتی . ناز نفست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
11
190
عصر ایران ! پدر سوخته به نماینده مجلس خرده میگیری پدر سوخته . بدهم پدرت را در بیاورند پدر سوخته به نماینده مجلس ......
SAEED
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
4
25
از صبح که این خبر را خواندم در فکر فرو رفته بودم که به کدام بحث این مملکت و دولت مردانشن باید فکر کرد واقعا این هر از گاه بیانات آقایان یعنی چه؟!
ولی متن شما را که خواندم کمی آرام شدم هر چند جا داشت تندتر و محکم تر بنویسید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
4
16
عصر ایران ! پدر سوخته به نماینده مجلس خرده میگیری پدر سوخته . بدهم پدرت را در بیاورند پدر سوخته به نماینده مجلس ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
5
27
خیلی جالب بود مخصوصا پاراگراف آخر ما رو یاد خاطرات گذشته انداخت!!!!!!
خسته نباشید.
a
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
6
14
احسنت
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
6
11
به اين ميگن آزادي بيان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
9
بي نهايت سپاسگزاريم كاش اين حرف ها فقط در لابلاي كاغذها و نوشته ها گم نشوند و فراموش نشوند كاش كسي آنها را جامع عمل بپوشاند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
3
32
آقاي نوباوه صبح تو مترو له نميشه تو بي آرتي تحت فشار هم نيست برا رد شدن از رودخانه نه انگشتش قطع ميشه(زبانم لال) نه شنا ميكند اول برج هم كه صاحبخانه منتظرش نيست حلا شما نميگذاريد مشكل مردم را حل كند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
من با صحبتهای آقای نوباوه موافق نیستم ولی اگر یک کم انصاف داشته باشیم در مورد آقای نوباوه اینطور نمی گوئیم،که هنوز اثرات جنگ و شیمیائی شدن در چهرشون پیداست و اگر امثال اینها نبودند ،الان من و شما اینقدر راحت نمی تونستیم در مورد مسایل نظر بدیم!
عصر ایران اگر امثال نوباوه به جبهه ها نمي رفتند ،‌نه تنها ما نمي توانستيم اين گونه بنويسيم ،‌بلكه اي بسا اساساً‌ زنده هم نبوديم و از اين رو ،‌بي هيچ تعارفي بايد گفت همه ما حتي نفس كشيدن هايمان را هم مديون كساني هستيم كه در روزهاي خطر ،‌ براي دين و ناموس و ميهن جنگيدند.
اما نبايد فراموش كنيم كه دانستن قدر رزمندگان ديروز ،‌منافاتي با نقد گفتمان مسوولان امروز ندارد و قرار نيست صرفاً‌ به خاطر اين كه فلاني روزگاري در جبهه بود ،‌ مصون از نقد باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
18
بااینکه میدونم مثل نظرهای دیگه من بایکوت میشه ولی بذار بهت بگم خودتو خسته نکن اگه ده سال دیگه هم بگی باز اینا حرف خودشونو میزنند یه روز میگن امیر کبیر سکولار بود یه روز میگن زنای مانتویی فاسدن یه روز میگن ......
پس بهتره چیزی نگی اگه در سایت ترو هم تخته کنن ما دیگه خبرهای واقعی رو ازکجا بخونیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
21
آقاي نوباوه زندگي در ديار آمريكا را فراموش كرده ايد!؟ حتما در آن زمان كت وشلوار ساخت ايران را بر تن مي كرديدكه نكند غربي شويد!!!!
کامران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
13
خیلی خیلی ممنونم عصر ایران زمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
12
توهم پشت توهم
ناشناس
Kazakhstan
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
11
احسنت حرف حساب پاسخ ندارد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
15
آقا شما که اینقدر اسلامی هستی چرا خبرنگار در کشور آمریکا بودی به سازمان میگفتی میخواهم خبرنگار در افغانستان باشم که از نظر حجاب با ایران یکی هست. یا نکند این جملات را برای دیگران می پسندی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
14
عالی بود مرسی
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
12
عیب کسان منگرواحسان خویش دیده فروبر به گریبان خویش
نوباوه هم فتوا میدهد!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
10
جانا سخن از زبان ما ميگويي
متشكرم عصر ايران به تازگي مقاله هاي فوق العاده اي مينويسيد
اميدوارم گوش شنوايي پيدا شود
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
11
عصر ایران عزیز نکن اینکارو ما همین جوری هم میخاهیمت.داری زور میزنی درتو تخته کنن؟نکنه خسته شدی ازما؟ترو خدا بیخیال .اگه صبح که ازخواب پاشدم دیدم خدای نکرده فیل تر شدی چه خاکی به سرم کنم
پاسخ ها
ايران زمين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
آقاي محترم يه سايت هم هست كه حقيقت رو ميگه با اين حرفا خرابش نكنيد.ممنون عصر ايران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
11
مرسی عصر ایران
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
20
2
این یک موضوع کلیشه ای است که هر وقت یکی از آقایان مسئول در خصوص مشکل حجاب صحبتی به میان می آورد، تمام مشکلات خرد و کلان را بر سر او می کوبیم که مگر این بزرگترین مشکل ماست. عصر ایران عزیز، مناقشه در مثل نکن، عمق موضوع چیز دیگری بود و نگارنده محترم شما سعی داشت تا با هنر بیان خود، مسئله را کلیشه ای رفع و رجوع کند.
esi
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
9
نقد منصفانه ای بود . منتظر جواب اقای نوباوه هستیم.
hooman
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
19
آقاي نوباوه ، تازه پيتزا از اونهم بدتره !!!
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
20
6
جالبه شاخکهای شما همیشه نسبت به این مسائل حساستره. کاش این واکنش سریع رو نسبت به مسائل ضد اخلاقی هم داشتید. من هم مثل شما با برخورد با بدحجابی از این نوع بشدت بیزارم اما کمی قدرت استدلالتون رو بالا ببرید یعنی واقعا استنباطتون اینه از حرفای این بنده خدا. بابا گفته اگه کاملترین پوشش بدونند بد است نه این که چون میپوشن بد است. نگفته که مانتو بد است. همیشه تو این ضد و نقیض های اخبار سایتها و خبرگزاریها دلم به تو خوش بود عصر ایران اما حیف که چند تا از مطالبتون اونقدر شتابزده و سطحیه که آدم رو ناامید کردین. نه این که چون باب میل من نیست بلکه برداشت شتابزده و به تبع اون استدلالها و استنباطهاتون آدم رو نا امید میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
12
واقعا از شما سپاسگذارم حرف دل ما را بعد از 32 سال زديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
8
عصر ایران دوست داریم و ممنون هستیم که هر از گاهی حرف دل مردم می زنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
10
ایول واقعا گل کاشتی
ه م
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
10
شاید منشر نکنید
اما جای لیاخوف خالی - ما زورمان به کارمندان دولت در مجلس نمی رسد .
ناشناس
Oman
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
11
ناز قلمت!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
10
تحجر و جمود در دين از هر آفتي خطرناك تر است اگر خوارج نهروان اين را مي دانستند "از دين برگشته" نمي شدند همان كساني كه معتقد بودند كوچكترين گناهي مسلمان را از اسلام خارج مي كند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
34
3
شما از فتنه گرها بدترید !!!
همین شما ها و امثال فتنه گرتون هستید که نمی ذارید وضعیت حجاب و عفت اسلامی در این مملکت درست بشه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
11
زدید به هدف عالی بود اقا یادشون رفته که از کجا به کجا رسیده و بانوان کشور رو به خاطر پوشیدن مانتو فاسد خوندن!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
9
بابا دمت گرم عصر ایران .زدی به هدف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
16
من شخصا چادر را به مانتو ترجیح میدم ولی حرفای اقای نوباوه در شان ایشان نبود.نه مانتو و نه چادر هیچکدوم فی ذاته خیر یا شر نیستن مهم اون ادمی هست که اینا را میپوشه.خیلی از روسپی های کشورمون اتفاقا چادری هستند
اما در هرصورت برای من حجاب برتر چادر هست.موفق باشید
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
33
6
من كاري به شخص نوباوه ندارم ولي ين بابايي كه اين مقاله عصر ايران را نوشته فكر مي كنم از بيخ و بن اعتقاداتش مشكل داره والا موهاي سيخكي گروههاي رپ و . . . كه از علائمشون مي شود به موهاي سيخكي و ژل زده آنچناني اشاره كرد را توجيه نمي كرد.
عزيز من مگر نخواندي كه خودتون را در معرض تهمتها قرار ندهيد
عزيز من زيبايي در اسلام كه اشاره شده موهاي سيخكي نيست.
فكر مي كنم كه اين فردي كه اين مقاله رو نوشته در قرآن و احاديث نخوانده كه حفظ موهاي زنان را شر حجاب مي داند.
فكر مي كنم كه شما مقدار به اعتقادات خود شك كنيد
ناشناس
Japan
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
8
جامعه‌اي سعادتمندتر است كه فرهيختگاني دلسوز در ترسيم نقشه راهش مشاركت داشته باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
12
احسنت. حرفاي دكترو خوب اومدي
هشت
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
12
پدر سوخته،می خواهی دولت را بی کفایت جلوه دهی پدر سوخته،پدر سوخته،بدهم از شبیل اویزونت کنند پدر سوخته....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
7
هر روز که میگذرد از اینکه عصر ایران را برای خواندن انتخاب کردم بیشتر به خود می بالم(مردترین سایت در بین سایت های داخل کشور که فیلتر نشده اند) . ناز نفست . حمایتت میکنیم. غرورمونو داری برمیگردنی. اند اندی
ناشناس
Japan
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
12
جيگر آدم حال مياد از اين نگارش...
ناشناس
Malaysia
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
16
عصر ایران عزیز.... تحلیل نویسنده ی شما، به جا و زیبا بود ... آقایان مثل اینکه ترتیب و توالی مشکلات به کلی از یادشان رفته !!! ضمنا این خیلی جالبه که چند سالیه مد شده اون هایی که باید جواب بدن خودشان پرسنده میشن!!! آقای نوباوه ی عزیز!!! این وضعیتی که شما دارید اینجوری با تاسف در باره اش حرف می زنید محصول اجرای تصورات به اصطلاح کارشناسان فرهنگی مثل شماست که کار رو به اینجا رسانده ... شما دارید از کی می پرسید؟ شما و امثال شما باید جواب بدن نه اینکه سوال کنند!
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
5
بسيار زيبا و شيرين
ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
11
جناب آقاي نوباوه رئيس دفتر حضرت امام مرحوم آقاي توسلي نقل قولي دارند كه آقاي محمد هاشمي زماني كه رئيس صدا و سيما بودند براي گزارش كار خدمت امام رسيدند . در بين صحبتها به امام عرض كرد ما در صدا و سيما دستور داديم همه محاسن بگذارند و بايد ريش هم داشته باشند
امام از اين سخن او برآشفته شد و با غيظ به فرمود:چرا مردم را مجبور به تزوير و ريا ميكني چرا مردم را مجبور به آنچه نيستند ميكني و...
سند اين سخن در روزنامه ايران در سالها پيش موجود است
اين جمله حضرت امام را عرض كردم كه بداني چقدر شما دوست عزيز از غافله عقبي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
6
سخنی از دل ما گفتی .تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
28
1
افکار سکولاریتون از سر و روی مقاله تون میباره . سکولارهای بد بخت ایشالا تو جهنم خوشبخت خواهید شد.
amin
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
3
9
واقعا به جا بودش شما کشوری مثل مالزی یا ترکیه رو در نظر بگیرید زنان محجب توشون هست که با شلوار و پیرهن بیرون میان و آدم واقعا از حجابشون لذت می بره ولی تو همین تهران دخترایی با چادر میاد بیرون که اگه چادر نپوشه می گی داره تو یکی از فشن لاین های فرانسه راه میره
مورد آخر هم کت شلوار لباس صد در صد ایرانی هستش ( رجوع آخرین شماره مجله پوشاک ونساجی )
ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
5
احسنت عالي بود
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
4
جانا سخن از زبان ما میگویی
واقعاً ممنون
نام آشنا
United States of America
۲۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
6
کجا گوش شنوا!!!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
6
گمان نميكنم هيچ انسان اهل علم و مطالعه اي بتواند سخنان به حق و واقعي و البته علمي عصر ايران را انكار كند ويا قبول نكند.... پس بياييم بهتر بينديشيم..................
ناشناس
United States of America
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
7
سایت محترم عصر ایران . برخلاف آن شخص محترم که از کلمات پدر سوخته خطاب به شما استفاده کرده من از شما استدعا دارم با عنوان کردن سخنان گهر بار امثال آقای نوباوه اولا ایشان را مطرح نکنید در ثانی باعث تخریب اعصاب کاربران سایت نشوید امثال این آقا متاسفانه کاسه داغتر از آش هستند با تشکر فراوان از لطفی که مبذول خواهید فرمود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
دوست عزیز
اولا خوش بحالتان که در کشور آزاد زندگی می کنید.
ثانیا هر چند دوستان نباید از کلماتی مثل پدر سوخته استفاده می کردند، اما این از سر شوخی بوده و منظورشان حرفهای شخصیت طنز سریال قهوه تلخ است که امروز در مملکت ما متاسفانه زیاد شده اند. شما را به دیدن این سریال طنز قوی و پرمعنی از هنرمند بزرگ کشورمان مهران مدیری دعوت می کنم
خرمالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
آره هموطن گلم. اينجا پدرسوخته همون معني عزيز دلم رو ميده تازه ماهم وقتي ميشنويم كلي لذتش رو ميبريم. طول ميكشه ولي ايشالا عادت ميكني.
مجتبي
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
3
((مسائل را اصلي فرعي كنيم.)) قابل توجه اقاي نوباوه
علی -س
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
4
نقد بجایی بود همچون انتقادهای گذشته شما . لطفا نظرات افراد بی نزاکت را در سایت نیاورید.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
11
دمت گرم عصر ایران

نوباوه جای اینحرفا به فقر گسترده ی مردم رسیدگی کنین که خودش بدترین فسادها رو باعث میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
6
اون قسما دروغ و دروغگویی رو خوب اومدی برادر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
8
همین طور ادامه بدهید تا مسئولین بفهمند قبل از حرف زدن کمی فکر کنند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
2
5
عصر ایران جون این ها معنی انتقاد رو که نمیفهمند یه کم ملایم کار کن تا فیلترت نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
4
درسته موضوعاتی مثل استیضاح وزرا و بررسی برنامه های دولت از دست مجلس خارجه ولی این جور مسائل که هست.!! بپردازید که ما به این چنین مجلسی تعجب نمی کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
31
6
منظور آقای نوباوه این نبوده که هر کی آرایش مینکه اونوری .منظور ایشون اون نوع غلیظیه که الان وجود داره.
اگه تهاجم فرهنگی از این چیزا شروع نمیشه چس با چی شروع میشه؟
احتمالا به سبیل جناب عالی برخورده ،البته اگه سبیلی داشته باشی.
تهاجم فرهنگی ذره ذره و با همین چیزا شروع میشهو توسط مردای زن ذلیلی مثل تو اشاعه پیدا میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
هوووووووووووي يواششششششششش
ناشناس
Netherlands
۲۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
5
بسیار هم عالی
انشالله که اثر گذار باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
14
ایکاش در نمایشگاه مطبوعات به غرفه روزنامه ایرانیان سر می زدید میدیدید مدیر مسئول یعنی نوباوه سرش چقدر از کارمندان مانتوئی شلوغ بود اگر قبول نمی کنید به دفتر روزنامه سر بزنید این موضوع ایراد نیست ولی رطب خورده منع رطب .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
1
2
این که نوشته اید باید در توزیع حساسیتها عادل بود کاملا درسته. ولی من زمانی را هم بیاد میارم که آقای نوباوه یک تنه جلوی "دکتر" کر... ایستاد و دروغ رو بزرگترین گناه معرفی کرد. وضعیت حجاب قطعا اصلی ترین مشکل جامعة ما نیست و کلی عامل و علت داره که تا اونها حل نشه، ‌حجاب جوانهای مملکت درست نمیشه،‌ اولیش ازدواجه که دوباره کلی عامل داره و ... (فکر کنم آخری در کار نیست) اما مشکل اینجاست که بی حجابی داره به از بین رفتن فرهنگ حیا میشه و داره یه فرهنگ دیگه درست میشه. توی این فرهنگ جدید، باحجابی زشت و منکره و بی حجابی داره عرف میشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
21
1
سلام خيلي براتون متاسفم. كه اصلا حرف اقاي نوباوه را نفهميديد.ژل مو كجا روغن مو كجا واقعا متاسفم.همين است كه در صدا وسيما مجري مرد زير ابرو بر ميدارد.تا زماني كه امثال شما هستند ....بايد دعا كرد اقا بياد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
0
9
بعلهههههههه ...کیییی بوووووود؟
saeid
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
31
2
بازم برات متاسفم آقای مدیرمسول چون تاختن به کسانی راآغازکرده ای که یک تارموی گندیده اشان به هزارتامثل تومی ارزد.آنروزهاکه نوباوه راآمریکای خونخواربه این روزانداخت که الان بایدبخاطرسرطان هرازچندگاهی شیمی درمانی کندوتوکه خودراروشنفکر(طاغوتی)می پنداری کارت به جایی رسیده که ایشان رامسخره میکنی،آنروزهاکجابه عسش ونوش مشغول بودی؟؟؟؟؟؟؟تورابایدازپاآویزان کردکه دیگرچنین جسارتهایی به خودت ندهی.توکه جرات نمیکنی نظرات منوکارکنی لااقل مردباش برای خودم وروی ایمیلم جواب بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
باباي منم جبهه بود و شيميايي شد ولي به خدا قسم يه سر سوزن از سوابقش استفاده نكرد و هر موقع بهش اعتراض كردم گفت واسه اين چيزا نرفته
چه ربطي داره
بسيجي و بچه هاي جنگ واقعي داداش از موقعيتشون سوئ استفاده نميكنن و واسه مردم منت نميزارن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
6
واقعا تشکر
همیشه تذکرها و تشویق هاتون واقعا بجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
3
6
همین سایت هم که شما دارید غربی هست کما این که شما سروئر هات تو ایران هست ولی 99% سایت ها سرور هاشون غربی هست !!! اصلا چرا باید با غرب اینقدر دشمنی کرد...ما با افکار نادرست غرب مخالفیم نه با اینجور چیزها
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
5
درود بر شما که حرف دل ما را میگویید.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
5
آقا چوب لاي چرخ عاقلان قوم ! نگذاريد و از نون خوردن نندازيد ، شما را چكار به اين كارها .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
8
اینجاست که میگن رسانه باید صدای مردم باشه...وقتی از مردم می نویسید می بینید که بازتاب ها چقدر واقعی تر میشه...تشکر ویژه منو هم به عنوان یک رسانه ای زیر سانسور بپذیرید
korosh
Norway
۰۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
2
21
اقای نماینده محترم اگر شما یادتان رفته که ما برای چه شما را به نمایندگی از خودمان انتخاب کرده ایم و ماهیانه حقوق و مزایای خوبی هم برای شما در نظر گرفته ایم.دوباره مختصری از ان را به شما یاداوری میکنیم.و لطفا بجای درگیر کردن خود با نوامیس مردم و دخالت در امور خصوصی ما که اتفاقا برای ان حقوق و دستمزدی هم درنظر گرفته نشده به کارتان رسیدگی کنید که وقتمان تنگ است.موارد زیر قسمتی از ان مشکلاتی است که شما را برای حل ان گماشته ایم.
1- رسیدگی و حل مشکل فروش و خروج نوامیس ایرانی به اجنبی.
2- رسیدگگ و حل مشکلات بانوان ایرانی که از روی ناچاری دست به خودفروشی و فحشا میزنند.
3- حل مشکلات فقر روستائیان از جان عزیزترمان تا دیگر شاهد قطع انگشتانشان به
دلیل بی توجهای مسئولان.
4- ساماندهی به نیروی انتظامی و اموزش به انها جهت حمایت از جان ومال و ناموس ملت.تا دیگر شاهد قتل مردم و تادی به نوامیسشان و بردن اموالشان در روز روشن و در جلو انظار نباشیم.
5-
ناشناس
Germany
۰۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
18
2
با لحن آرام تر مینوشتی بهتر بود، :-)
سرگردان
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
26
3
خیلی مسخره بود. به این میگن قیاس مع الفارق!شما به جای اینکه ردی بر نظر آقای نوباوه بنویسید دو موضوع بی ربط رو سعی کردید به هم ربط بدید.ضمنا در تایید حرف آقای نوباوه باید عرض کنم بدحجابی از مصادیق هجمه فرهنگی هست ولی بیکاری هم از همین مصادیق است؟؟؟!؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
22
2
عصر ايران خودت بهتر از هركس ديگري ميداني كه منظور نوباوه چيست پس لازم نيست با تحريف و معني سازي نظر ايشان را طور ديگري جلوه گر كني: كاملا مسلم و معلوم است چماق رضاخاني نتوانست حجاب را برادارد اما ضرغامي و همفكران شما موفق شدند
2-صدا و سما فيلمهايي كه پخش مي كنند توسط يك عده بازيگر...كه هيچ بويي از فرهنگ و هنر و صحبت و معاشرت ايراني نبرده اند ساخته مي شود
3- مطمئنا منظور ايشان مانتوهاي معمولي نيست و شما هم مطمئنا كور نيستيد كه مانتوهاي باسن نما و مرسوم را ببينيد
پس خودتان را به خريت نزنيد و درست تحليل كنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
13
سخنراني انتخاباتي رو خوب اومدي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
2
22
بنده خدا نوباوه در آمریکا چه مشقتی کشیده!
یه کتاب بنویسه به نام تبعید به نیویورک!
محسن رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
11
4
ما که هرچی کامنت گذاشتیم عصر ایران رو سایت نذاشت اینو دیگه کم لطفی نکنید:
ریختن آبروی مسلمان(مرحوم کردان) چه حکمی دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
15
درود بر شرفت عصر ایران من نمیدونم این حضرات کی میخوان یادشون بیارن که حجاب دختران ایرانی با شلاق رضاخانی نرفت و با جلوگیری از ورود خانومهای سایه چشم دار به سازمان فخیمه صدا و سیما هم غلیظ تر نمی شود؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
9
عالی بود. ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
19
3
چرا خلط مطلب مي كنيد ايشان نقص حجاب بوسيله مانتو را اشاره مي كنند آقايان كه چنين مشكلي ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
14
ممنون،چه قدر سایت با شجاعتی هستید در این بی رسانگی با انصاف ایران عزیزمون
ناشناس
Netherlands
۰۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
22
می خوامت خفن!!!!!!!!!!!
طفلکی نیویورک بوده چی کشیده!!!!! من هی می گم اینا باید اونجا سختی کار بگیرن!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
12
آقای نوباوه فراموش کرده اند که وضع فرهنگی مملکت حاصل تفکر ایشان و همفکرانشان بوده پس به فکر اصلاح خود باشید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
0
11
با تشکر - ای کاش همیشه اینگونه بودید و فضای سیاسی ماچنین بود که همه به راحتی حرف دل خود را می زدند و از این مقدس معاب ها انتقاد منطقی می شد.
مهدی
Japan
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
27
3
سلام
با عرض معذرت، به نظر بنده سفسطه فرموده اید.
آنچه از جناب نوباوه نقل کرده اید این است که "وقتی زن ایرانی فکر می‌کند که مانتو بهتر است یا این‌که بچه ما فکر می‌کند که موی ژل زده قشنگ‌تر است، این تاثیر کار فرهنگی غرب و از هر فسادی بدتر است، چرا که ناهنجاری را به هنجار تبدیل می‌کند."
یعنی ایشان چنین "فکر کردن"ی و تبدیل نخنجاری به هنجار را ناشی ازز فرهنگ غربی می دانند اما نویسنده محترم گویی به کسی پاسخ می گوید که خود مانتو یا ژل را بدترین فساد می داند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
14
منهم با نظرات عصر ايران موافقم و به نوباوه نصيحت مي كنم اول يك سوزن به خودش بزند بعد يك جوال دوز به مردم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
5
چرا همگي به يك نوباوه حمله مي كنيد ؟ اصولا" كسي از يك نوباوه توقع كلمات و جملات قصار و پر مغز را ندارد كه ... دارد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
10
4
شما هم زورتان به بیژن نوباوه می رسد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
3
1
سلام
دراينكه ما در تكميل فرهنگ پوشش خود دچار وام غربي هستيم شكي نيست كه اين خود يك ضعف است چه براي نويسنده و چه براي آقاي نوباوه
البته مسايل اقتصادي هميشه در جامعه ما موثر بوده اما نمي تواند جاي مسايل اجتماعي ما را بگيرد مثلا غيرتي كه تنها نامش بر زبانها مانده و در پايان اينكه غرض ورزي هاي سياسي در اينگونه نوشتار بيشتر جاي دارد تا درد دل مردم گرسنه
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
2
10
بسیار متن زیبا و تاثیر گذاری بود و افسوس در این کشور هر کس بخواهد به جایی برسد اول باید به مانتو و روسری و ژل کلی بد و بیراه بگوید و اگر وقتی داشت به کار اصلی خودش برسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
28
3
به نظر می رسد متن از روی عصبانیت نوشته شده و در برخی عبارات متأسفانه از مدار حق خارج گشته است. از جمله اینکه از کلمه زل زدن که بار منفی دارد استفاده شده و گفته شده "جلو در سازمان صدا و سیما عده ای بوده اند که به صورت زنان زل می زده اند تا ببینند اگر آنها سایه چشم کشیده اند، جلو ورودشان به سازمان گرفته شود" در حالی که چنین موضوعی (زل زدن) اصلا صحت ندارد. ضمنا آقای نوباوه هم نگفته اند که مانتو بد است، بلکه گفته اند که این تفکر که مانتو (البته مانتو قدیم منظور بوده) را بر سایر حجابهای کاملتر برتری بدهیم اشتباه است. لطفا متن را با دقت بیشتری بخوانید
زمزمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
3
13
خوب بود ولي كم بود هرچند نخواهند فهميد
ايلي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
53
2
بهتره خفه شی و گه زیادی نخوری. وقتی راجع به مسايل دینی تخصصی نداری غلط می کنی زر بزنی و از امام صادق علیه السلام حديث نقل کنی. با چه حقی حديث رو منطبق با ژل می کنی بچه سوسول.
نوباوه وقتی راجع به مانتو حرف زده منظورش اون مانتوهای چسب و تنگی که مانکن ها تو خيابون می پوشن.
زياد عصبی نشو خوب نيست برات.
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
ماشاء الله ادب!!!!!!!!
تو حتما با اين طرز حرف زدن حرفت تاثير گذاره
از كجا ياد گرفتي اينطور حرف بزني بگو ما هم بريم ياد بگيريم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
حداقل به حرمت نام امامی که در نوشته ات آوردی کاش اینقدر الفاظ زشت و زننده به کار نمیبردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
3
31
به نظر من یکی از شروط نماینده مجلس شدن باید کسب حداقل نمره قبولی تست IQ باشه.
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
22
4
خجالت داره کسی که وجودش در راه نظام داده اینجوری باهاش برخورد می کنید
ناشناس كارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
18
البته نظر بنده اينه كه به جاي ژل موي سر و مانتو امثال آقاي ايلي رو هدايت كنيد ...
ناشناس
Iraq
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
25
ایلی اهل کجایی اینقدر شجاعی ؟ این بددهنی رو از کجا به ارث بردی ؟ نکنه شعبون بی مخ بودن برای امثال شما یه افتخار شده ؟ تازگیا بشدت لات و بی حیا تشریف دارین بعد هم ادعای مسلمونیتون می شه !! الحق که شماها بازماندگان و از ایل و طایفه همان کوفیان و خوارج بد کردار و پندار هستید . چی رو می خواهید ثابت کنید که سه اصل پندار نیک ، گفتار نیک ، کردار نیک بد و غیر قابل تحمل است ؟ و نماز را از ته حلق خواندن و جانماز آب کشیدن و بعدشم فحاشی وعربده کشی و هتک حرمت ملت ایران رو کردن افتخار امثال شماست ؟ ثابت کرده ای ای عزیز جان برادر زیاد جوش نزن !
ايران زمين
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
19
شايد تكراري باشه.ولي منم مي خواستم ازت تشكر كنم عصر ايران.و متاسفم براي كساني كه حداقل در نظراتشون ادب را رعايت نمي كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
3
14
... احسنت به این قلم شیوا ...

... جانا ، سخت از زبان ما می گویی ...

... این آقای نوباوه استدلال هایش به درد بچه های زیر 5 سال می خورد . تعجب می کنم که ایشان چند سالی در آمریکا بوده و هنوز اینقدر افق دیدشان پایین است. معمولا هر کس چند سالی در کشورهای پیشرفته زندگی کرده باشد ذهنش اش روشن و دید بازی دارد.... عجیب است والا ... .. لازم شد یک هیئت تحقیق و تفحص در مجلس این قضیه را پیگیری کند که ایشان اصلا در آمریکا چه کار می کرده اند ؟!!
پاسخ ها
ايران زمين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
نه برادر من.اينا فقط براي من و شما از اين حرفا مي زنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
2
8
واقعا ممنونم ازتون
مش غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
1
15
ببین نقدت چقدر خوب و تاثیر گذار بوده که اینهمه نظر دادن تو موفق میشی ادامه بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
2
15
آقا دمت گرم.مخصوصا اون تيكه كه مربوط به دكتر حاج سيد محمود احمدي ن‍ژاد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
2
0
مسلما استفاده از چادر واجب نيست هرچند حجاب برتر است.
استفاده از روغن براي مو سنت است.
اصلاح اوضاع فرهنگي با كار علمي ميسر است.
.......
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
0
3
شکوفه شکووووووفه........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
8
1
من تعجبم هر وقت صحبت از حجاب و غیرت می شود شما بر آشفته می شوید قبلا آقای رهبر نماینده اصفهان از حجاب گفته بودند مثل اینکه تا چوب ور می داری ..... جالب اینجاست که سر و ته سخن گوینده را می زنی و بعد می خواهید از آب گل آلود ماهی بگیرید و بعد هم می شوید دلسوز فقرا و بیان می شود این جمله که مگر ما فقط همین یک مشکل را داریم و شما به فکر فقرا نیستید و بعد ماهی مقصود را می گیرید قربون خودتی!!!!!
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
0
0
جمالت آفتاب هر نظر باد
ز خوبی روی خوبت خوبتر باد
موفق باشید
برزیل/ ریزش پل و سقوط یک کامیون تانکر حامل اسید در رودخانه همه چیز درباره زگیل پوستی تداوم آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس صحنه‌های باورنکردنی از زایمان سنجاب مادر (فیلم) رسانه های دولتی سوریه بعد از سقوط بشار اسد / اول سردرگمی بعد همراهی/ سردبیر روزنامه الوطن: ما تقصیری نداریم؛ خبرهای ارسالی را منتشر می کردیم که مشخص شد دروغ هستند علت چرب شدن موی سر چیست ؟ / کاهش چربی موی سر با چند راه ساده و طبیعی وزیر کشور: گواهی ولادت از امروز دوشنبه الکترونیکی شد علم‌الهدی: دولت برای جلوگیری از اعتراض مردم بابت ناترازی‌ها، بی‌حجابی را آزاد کرد (فیلم) نخستین هواپیمای مسافربری بزرگ ساخت چین رکورد زد محسن رضایی: آنها که از سقوط دولت سوریه خوشحالند، خواهند دید که پیروزی با اسلام است / ملت ایران اجازه بازگشت دوران سیاه قاجار و پهلوی را نمی‌دهد افزایش آلودگی هوای کلانشهرها تا بعدازظهر فردا سه شنبه کشته شدن ۱۰ عضو یک خانواده در سقوط هواپیمای تاجر برزیلی طرز تهیه قابلی پلو / پیشنهاد جذاب به عاشقان غذای شیرین دسترسی به خط تماس «ChatGPT» توسط واتس‌اپ (فیلم) بازگشایی سفارت عربستان در افغانستان پس از ۳ سال