۰۶ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۳۶۱۹
تعداد نظرات: ۱۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۲-۰۸-۱۳۸۹
کد ۱۴۳۶۱۹
انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۲-۰۸-۱۳۸۹

دانشگاهیان برگزار کنند: مجلس ختمی برای اعتبار علمی دانشگاه های کشور

در واقع این طرح بدان معناست که "آی مردم بدانید که برای ورود به دانشگاه های معتبر کشور، نیازی ندارید درس بخوانید و سطح علمی تان به حدی باشد که در آزمون از رقبا پیشی بگیرید، همین اندازه که پول داشته باشید- یا پدر گرامی تان پول داشته باشد- کفایت می کند!
عصرایران ؛ جعفر محمدی - یکی از خاطرات دوران دانشجویی من، باز می گردد به سال 1377 ، زمانی که در دانشگاه شهید بهشتی تهران، در رشته حقوق تحصیل می کردم.

آن سال، طرحی در دست اجرا بود که به موجب آن، علاوه بر دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری و بر اساس رتبه های کنکوری شان وارد دانشگاه می شدند، تعدادی دانشجو نیز نه بر مبنای رتبه و سطح علمی که با پرداخت پول می توانستند وارد دانشگاه شهید بهشتی شوند.

این موضوع برای دانشجویان دانشگاه بسیار گران آمد، کلاس هایشان را تعطیل کردند و در محوطه وسیع دانشگاه دست به راهپیمایی و تجمعات اعتراض آمیز زدند.

دانشجویان معترض می گفتند که این کار وجهه علمی و اعتبار دانشگاهی مثل دانشگاه شهید بهشتی را که از جمله مراکز آموزش عالی درجه یک کشور به شمار می رود، خدشه دار می سازد.

حق، البته با آنان بود؛ دانشگاه، علی القاعده محل تمرکز و تحصیل نخبگان یک جامعه است و این اصل درباره برخی دانشگاه های معتبر که تحصیل در آنها، آرزوی هر کسی است با قوت بیشتری صدق می کند.
هم از این روست که دانش آموختگان مراکز علمی معتبر، همواره به اینکه در فلان دانشگاه معتبر درس خوانده اند مباهات می کنند و جامعه نیز آنها و سطح علمی شان را معتبر می داند.
این نکته، البته مختص به ایران نیست و در همه جای دنیا، جاری و ساری است. به عنوان مثال کدام فرد فرانسوی است که در سوربون تحصیل کرده باشد ولی بدان افتخار نکند یا کسی که در دانشگاه ام.آی.تی آمریکا تحصیل کرده، قطعا در پروسه جذب در بازار کار، بیشتر مورد وثوق است تا کسی که در یک دانشگاه گمنام پاکستانی همان رشته را به پایان برده است.

یکی از علل اصلی اعتبار این قبیل دانشگاه ها نیز سختگیری آنها در گزینش دانشجویان است ؛آنها صرفا اشخاصی که دارای مراتب علمی و استعداد ویژه ای باشند را پذیرش می کنند و خدمات آموزشی ویژه خود را مصروف این قبیل افراد می نمایند.

هم از این روست که ورود به دانشگاه معتبری مانند "هاروارد" برای هر کسی به سادگی میسر نیست مگر اینکه شخص ثابت کند که شایستگی علمی حضور در این دانشگاه را دارد. چنین دانشگاهی برای حفظ اعتبار و حیثیت خود هم  که شده، هرگز درهایش را به روی کسانی  که فقط به صرف داشتن "حساب های بانکی فربه" می خواهند تحصیل کنند، باز نمی کند. این در حالی است که در همان آمریکا که چنین دانشگاه معتبری وجود دارد، صدها و هزاران دانشگاه، با منت و خواهش، از این و آن می خواهند که در ازای پرداخت پول، تحصیل کنند و به سادگی مدرک بگیرند ؛ ولی مدارک اینها کجا و مدرک هاروارد کجا؟!

بازمی گردیم به کشور خودمان؛ در ایران نیز در سطح و اندازه های علمی خودش، چنین وضعیتی وجود دارد و به عنوان مثال کسی که در دانشگاه صنعتی شریف توانسته است کارشناسی ارشد یک رشته مهندسی را اخذ کند، قطعا اعتبار بیشتری دارد نسبت به کسی که همان رشته را در یک دانشگاه گمنام و از نظر علمی سطح پایین به پایان رسانده است.

حال اگر بیاییم درهای این دانشگاه و نظایر آن را که صرفا بر روی شایستگان علمی باز است ، بر روی کسانی که نتوانسته اند در آزمون ها قبول شوند ولی پول دارند نیز بگشاییم، آیا در گذر زمان، اعتبار این مراکز رفته رفته کمرنگ تر نمی شود؟

آیا کسی که با تلاش و کوشش خود توانسته به حدی از بضاعت علمی برسد که بتواند در دانشگاه تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، صنعتی شریف، علامه، دانشگاه تبریز، دانشگاه شیراز و نظایر اینها تحصیل کند، با فرد کم سوادی که پدرش پولدار است، همسان است که هر دو در کنار هم بنشینند و مدارک تحصیلی مراکز معتبر علمی کشور را کسب کنند؟!

اگر پول در بسیاری از جاها، حلال مشکلات است، آیا در عرصه علم نیز می تواند جایگزین دانش و تخصص شود؟

مصوبه اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به دانشگاه ها اجازه می دهد از این پس دانشجوی پولی نیز بگیرند، آغاز روندی است که می تواند در گذر زمان، باقی مانده اعتبار علمی دانشگاه های کشور را نیز به باد بدهد و ارج و قرب دانشگاه ها را براندازد.
در واقع این طرح بدان معناست که "آی مردم بدانید که برای ورود به دانشگاه های معتبر کشور، نیازی ندارید درس بخوانید و سطح علمی تان به حدی باشد که در آزمون از رقبا پیشی بگیرید، همین اندازه که پول داشته باشید- یا پدر گرامی تان پول داشته باشد- کفایت می کند!

جالب اینجاست که مدافعان این طرح مدعی شده اند که چون بسیاری از جوانان برای تحصیل به خارج می روند و در آنجا با موضوعاتی مانند مسایل اخلاقی مواجه می شوند، بهتر است به دانشگاه های دولتی اجازه دهیم با دریافت پول، این افراد را جذب کنند!(به مشروح مذاکرات مجلس مراجعه کنید.)
این استدلال (!) در حالی مطرح است که هم اکنون ظرفیت های خالی متعددی در دانشگاه های غیرانتفاعی و نیز در مراکزی مانند پردیس های دانشگاه های معتبر کشور در مناطق آزاد وجود دارد که می توانند جذب کننده افرادی باشند که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند.

وانگهی برای حل یک مشکل که نمی آیند وجهه و اعتبار دانشگاه های یک کشور را به باد دهند. این چه استدلال مضحکی است که ممکن است جوانان ما برای تحصیل در خارج از کشور دچار مشکلات اخلاقی و مالی و خانوادگی و ... شوند بنابراین بیاییم دانشگاه هایی که اعتبار و آبروی یک کشور هستند را پولی کنیم؟!

آقایان و خانم های نماینده ای که خلاقیت به خرج داده و چوب حراج زده اید به اعتبار علمی دانشگاه های کشور! بدانید که اگر خصوصی سازی و خودگردانی مالی در بسیاری از عرصه ها، جواب می دهد و نیاز است، در حوزه آموزش عالی، یک سهم مهلک است که ارزش علم را در حد سکه و اسکناس پایین می آورد و وای به حال مملکتی که در آن بتوان به ضرب و زور پول، نخبگان علمی و کم سوادان ثروتمند را کنار هم گذاشت و هم قدر و هم ارج ساخت!

واقعا این درد را باید با که گفت که در این مملکت، برای فلان فوتبالیست و تیم و سرمربی، هزینه های میلیاردی از بودجه عمومی مملکت و بیت المال می شود ولی وقتی نوبت به دانشگاه ها می رسد، تصویب می کنند که دانشگاه ها برای دخل و خرج شان، بروند دانشجوی پولی بگیرند و این در حالی است که دانشگاه های دولتی اساسا نباید مشکل مالی داشته باشند که بخواهند از طریق فروش صندلی های دانشگاه به ثروتمندان، کسب درآمد کنند و به زخم هایشان بزنند.

اگر این مصوبه، اجرایی شود، دانشگاهیان دانشگاه های معتبر کشور، باید مجلس ختمی برای اعتبار و وجهه مراکز آموزش عالی برگزار کنند و غمگنانه شاهد شکوهی باشند که دارد از دست می رود.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
4
46
جاي بسي تاسف!!!!
ناشناس
Germany
۱۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
7
42
عب نداره. بزرگ میشم یادمون میره. اینم رو بقیه چیزا............مملکت گل وبلبله دیگه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
5
31
واقعاً اينا به خودشون نمي خندند با اين تصميماتشون؟؟!!
محمد مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
5
50
مگر تا الان بسیاری از آنهایی که در دوره های دکتری قبول شده اند با سواد
بودند و با امتحان قبول شده اند یعنی همه شان طی یک رقابت صحیح علمی و
بدور از تبعیض در حال درس خواندن هستند یا فارغ التحصیل گردیدند من
بعنوان یک مسلمان به همه آنهایی که نشانهای پر رنگی از مسلمان بودن خود
دارند و دم از آخرت میزنند و بواسطه ارتباطات یا هر سهمیه نا حقی یا هر
تبعیض دیگر وارد دانشگاه شدند میگویم از این حق الناس نمیگذرم و اگر
اعتقادی دارید که ندارید باید جوابگو باشید و از کسانی که اسباب این ظلم
را فراهم کردند نیز نخواهم گذشت ظلم شما ظلم به علم و دانش ظلم به مملکت
و ظلم به آیندگانی است که در این مملکت زندگی خواهند کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
5
39
انا لله و انا اليه راجعون
علت مطرح شدن اين مسئله اينست كه بعضي از نمايندگان هارواردي هستند (مدركشان)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
6
47
الان هم دنشجوی پولی داریم من دانشجوی ارشد تهرانم آخرین رتبه روزانه تو رشته ما 20 ولی شبانه هامون تا 220 هم اینجا داریم.
...تو این مملکت موندن حرومه
اینمملکت چیش درسته که استاد و دانشگاش درست باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
4
33
این آقایون نگران مدرک دکترای خودشان است که کپی است از مدرک مرحوم
کردان می باشد با این کار می خواهند همه مثل خودشان صاحب مدرک شود به
قولی همه را هم رنگ خودکنند !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
3
9
بعيداست اين طرح عملي شود ياحداقل دراجرا بااشكال مواجه مي شود شايسته نمايندگان نيست كه چنين طرح هايي تصويب كنندضمنا اين طرح جلومهاجرت مغزهارانمي گيرد بلكه آن را تشديد مي كند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
20
1
بابا چه اشكالي داره ، همه جاي دنيا اينجوريه ، چرا مردم بايد برن خارج كشور پولاشونو خرج كنندو سختي و دوري تحمل كنند تا درس بخونند. كجاي دنيا كنكور وجود داره. فقط مسئله اينه كه وقتي وارد دانشگاه شدند سطح علمي بالا باشه و كار بكشند از دانشجو نه اينكه فقط يه ميان ترم باشه و يه پايان ترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
میشه بگین کجای دنیا این جوریه؟
اون پولی که می گیرن شهریه ی دانشگاهه دوست عزیز و برای همه یکسانه
امیر
| Portugal |
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
اولا هیچ جای دنیا این طور نیست. دوم اینکه لازم است که بدانید که در اروپا و دیگر کشورهای معتبر از نظر علمی و دانشگاهی فقط و فقط برای ورود به مقطع لیسانس آزمون ورودی وجود نداره و برای ورود به مقطع فوق لیسانس و دکتری گزینش وجود داره.
نکته سوم اینکه در هیچ جای دنیا شما با پول به دانشگاه راه پیدا نمی کنی بلکه هزینه ای را می پردازی که همان شهریه دانشگاه هست و برای همه دانشجویان یکسان می باشد.
راستی شما خودت سختی دوری از کشور و خانوادت را در راه تحصیل علم در یک کشور دیگه تجربه کردی یا فقط برای دیگران نسخه شفا بخش می پیچی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
24
2
بابا چه اشكالي داره ، همه جاي دنيا اينجوريه ، چرا مردم بايد برن خارج كشور پولاشونو خرج كنندو سختي و دوري تحمل كنند تا درس بخونند. كجاي دنيا كنكور وجود داره. فقط مسئله اينه كه وقتي وارد دانشگاه شدند سطح علمي بالا باشه و كار بكشند از دانشجو نه اينكه فقط يه ميان ترم باشه و يه پايان ترم
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
1
14
مدارك تحصيلي خيلي بي ارزش شده ... در آينده تعداد مدرك دارهاي بي سواد زياد مي شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
1
23
اگه تو دولتهای قبلی این اتفاق می افتاد توبوق وکرنا می کردند.عدالت از بین رفت .
امیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
20
با سلام
به راستی که از چنین مجلسی همان تراود که در اوست !! نمایندگانی که احیانا درست و حسابی درس خوانده بودند (روزی 8-12 ساعت) و با مشقت فراوان سد کنکور را شکسته و به دانشگاه های معتبر راه یافته بودند و با بدبختی و زحمات چندین ساله مدرک لیسانس یا دکتری خود را گرفته بودند، این گونه چوب حراج به علم و فرهنگ مملکت نمی زدند. زهی خیال باطل !!!
کارشناس ارشد از دانشگاه تهران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
19
پدر جان ، چرا متوجه نیستید. آقازاده های این کشور که کمتر از شریف نمیتونن برن... چون دیگه اون طرف آب کسی راشون نمیده ، طفلکیا مجبور شدن برای کارشون ی کلاه شرعی پیدا کنن، شما به فکر اون طرف قضیه باشین که اگر این آقازاده های عزیز دل ما میرفتن اون طرف آب چقدر ارز از کشور خارج میشد ولی حالا با این طرح عالی این آینده سازان پولای باباشون را تو این مملکت خرج میکنن
چقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدر خوبه ! نه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
17
جهان سوم : اگه می خوای خانه خودت را آباد کنی کشورت را باید ویران کنی ( کاری که الان بعضی از نمایندگان بی سواد ما می کنند )
کاش یکم فکر میکردم بعد همچین تصمیمی میگرفتن...آن دکتر یا آن مهندس که از دانشگاه های پولی مدرک بگیره روزی شاید همین آقایان زیر دستش برن ..خانه های پولی و جراحی های پولی..
( استعمار پیر ریشه های خودش را عمیق تر داره میکنه )
دردناک ترین خبر این هفته بود...
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
6
4
به نظرم دانشگاه هایی رو که استادشان فوق لیسانس است پولی کنند عیبی نداره چون چیز تازه ای نیست. دانشگاههایی که آبروی مملکتند آبرویشان را بااین تصمیم نبرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
10
قدم بزرگ جهت تکمیل پروژه پولی بودن آموزش و اشرافی شدن بعضی از دانشگاههای معتبر
ح
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
20
1
دانشگاه هم به این طریق درامد زایی میکنه
وقتی میبینه مردم میرن مالزی و اوکراین و قبرس 30 ملیون خرج میکنن تا مدرک بگیرن چرا دانشگاه های خودمون نگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
1
14
ناداني و جهل تا كه مارا كيش است بدبختي ما هميشه بيش از پيش است
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
1
15
از دانشگاه شریف:
دانشگاه شریف و تهران یه مدتی دو دانشگاهی میگرفتد مثلا آخن-ایران که پولی بودن
این تجربه کافی نبود
جو دانشگاه و جو علمی و .....
تحت تاثیر قرار گرفته بود
نماینده های محترم اگر بچه های شما کشش ندارند دانشگاه آزاد واسه همین ساختن دیگه بفرستین اونجا
یه بنده خدایی که شب و روز زحمت میکشه و درس می خونه سرخورده نمیشه کنار کسی بشینه سر کلاس که با پول باباش اومده؟!!

این مجلس واقعا خیلی خاص یوده کارها که نکردند
متاسفم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
1
13
به همین خاطراست که درمیان 100دانشگاه برترجهان، هیچیک ازدانشگاههای
ایران جایی ندارند.امیدواریم که مسئولان محترم برای ارتقای علمی
کشورچاره اندیشی کنند
عباس حسنی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
19
6
جناب آقاي محمدي با سلام و عرض ارادت ،ابتدا بابت نقدهاي منصفانه و اظهار نظرهاي صريح و به دور از حسابگري هاي مرسوم از حضرتعالي ممنون و سپاسگزارم و صراحت قلمتان راستايش مي كنم ، اما موضوعي را كه نقد كرده ايد را مي بايست از زاويه اي ديگر مورد توجه قرار داد.
با توجه به سهميه هاي مختلف آيا تمام كساني كه در دانشگاههاي اسم و رسم دار تحصيل مي كنند واقعا" شايستگي آن را دارند ؟
تمام كساني كه در دانشگاه هاي آزاد،شبانه ،غير انتفاعي ، پرديس هاي بين الملل ... در حال تحصيل هستند از مرفهين هستند يا بيشترشان از قشر متوسط و پايين هستند ؟ كسانيكه قبول ميشوند همگي واقعا" توان بالاي علمي دارند يا هستندكساني كه به خاطر سيستم غلط
گزينشي فقط بلدند خوب تست بزنند و مثل كسي كه غذا را همانطور كه نجويده و فرو داده بالا بياورند و طبق اين سيستم هركسي كامل تر بالا بياورده رتبه علمي بالاتري دارد ؟ تمام كسانيكه در كسب وكارهاي مختلف موفق هستند ، همگي از دانشگاههاي دولتي برجسته فارغ التحصيل شده اند يا اينكه مزد زحمات خود را فارغ از عنوان دانشگاهيشان و براساس پشتكار خود دريافت مي كنند؟
برادر گرامي ، مشكل جوانان امروز ما به قول جناب آقاي احمدي نژاد اينست كه آنها انجام هركاري را در شان خود نمي دانند! والا كسي كه كاري را به نحو احسن انجام ميدهد ديگر چه فرقي مي كند فارغ التحصيل از كجا باشد ؟چرا اينقدر نگران مدرك دار شدن اشخاص هستيد ؟ درصورتيكه خودتان بهتر مي دانيد اشخاصي كه مهارت دارند بيكار نمي مانند و اشخاصي كه مثلا" فارغ التحصيل پولي از شريف باشند و فاقد مهارت باشند طبعا" براي پيدا كردن كاردچار مشكل خواهند شد .
چرا موضوع راازاين زاويه نگاه نمي كنيد حالا كه با شجاعت و همت دولت دهم بحث هدفمندي يارانه هاي انشاا.. با موفقيت اجرا خواهد شد و اقتصاد بر اساس عرضه و تقاضاي واقعي استوار خواهد شد پس در اين بازارهر كالا و خدمتي كه توان رقابت را داشته باشد
باقي خواهد ماند و نيروي كار هم ازهمين منطق پيروي خواهدكرد بنابراين جاي نگراني بابت مدرك دار شدن همه افراد نخواهد بود .
موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
17
با درود خوشم میاد همیشه طرف حق رو میگیری واقعا خدا خیرتون بده که باعث میشی حس کنم زنده ام و دارم نفس میکشم.
پسردایی من مهندس صنایع هستش الان رفته دکتراشو اگه اشتباه نکرده باشم از مالزی بگیریه خیلی های دیگه هم همینکار رو کردن. من فقط یه سوال دارم. فقط یه دلیل نه بیشتر بیارین که
چرا باید برگردن ایران؟
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
گرچه از کار مجلس و پولی شدن درس خوندن دفاع نمی کنم ولی می خوام بدونم آیا کنکور نشون دهنده یه رقابت علمی هستش.
به نظر من دانشگاه پولی باشه بهتره تا کنکوری در کار باشه. مسئولای آموزشی بیان یه کاری کنند ، کسی که وارد دانشگاه شد به این راحتی ها نتونه بیاد بیرون. این فرق دانشگاههای ما با دانشگاههای تراز اول دنیاست. محمد از رشت
فیروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۲
0
5
حالا دیگر معلوم شد که اگه باز هم موضوع انشای معلم "علم بهتر است یا ثروت" باشد بدون هیچ شک وشبهه ای جواب "ثروت" است.
ز ثروت به هر چیز خواهی رسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
6
اين مجلس جز ضرر براي مردم چيزي ديگه اي نداشته
همون بهتر كه راس امور نباشه
بشين از همديگه عكس بگيرن بازيشونو بكنن
كاري به كار مردم نداشته باشن
به قول معروف اگر خير نمي رسوني شر نرسون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
11
1
تمامی دانشگه های معتبر جهان مثل MIT , HARRVARD و صد ها هزار دانشگاه دیگر همین روند پولی را طی میکنند پس چرا آنها عزا نمیگیرند؟ بهترین کار را مجلس کرد باید سر قیف در ایران برعکس شود مثل دانشگاه های معتبر جهان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
3
اگه تو دانشگاه ها سختگیری درست وجود داشت و هر کسی توش دووم نمی آورد این جور طرح ها ایراد نداشت ولی الان چی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
1
6
از مجلسی که در راس امور نیست مگه انتظار دیگه ای داشتین ؟
جدا سقوط یه کشور مگه حتما باید با کودتا و غیره باشه ؟؟
سقوط کردیم خبر نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
2
5
حلا که بزرگ شدیم می تونیم به اون سوال معلم عزیز که می پرسید علم بهتر است یا ثروت ؟ جواب بدیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
1
1
بابا مگه اين دانشگاهها تا حالا نخبه پرورش مي دادن ؟؟......ميشه بگين نتيجش كو ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
1
2
بالاخره جواب انشای همیشگی داده شد که علم بهتر است یا ثروت ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
1
1
جناب اقای عباس حسینی این که کسی که فارغ التحصیل شده و توان علمی نداره و نمی تونه کار پیدا کنه به شرطی عملی میشه که سیستم کاری سالم باشه ولی تو این مملکت بلبشو درس خوندنش بدتر از کار پیدا شدنشه
من به شخصه به دوستان و اشنایانم میگم دنبال درس خوندن نباشن دنبال پارتی و ... باشن خیلی بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
4
پاراگراف " ای مردم بدانید ... " مخصوص برنامه پارازیت می باشد ! تقلید نکنید !!! من هم با شما موافقم ! و امیدوارم که حداقل دانشگاه ها هم مثل بقیه چیزهامون پول کی نشه ! که اکثراً شده ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
5
نمایندگانی که با اون وضعیت انتخاب شدن بایدم چنین قوانینی رو تصویب کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
3
اين كه چيزي نيست چند وقت ديگه سهميه قبول شدگان كنكور را كم مي كنند واز دكان ايجاد شده سود كلاني مي برند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
3
وضع آموزشی کشور ما این قدر عجیبه که این تصمیمات توش عادیه
دوست من همیچی زیر سر این کنکوره
فارغ التحصیل پلی تکنیک
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
1
0
مسخرست؛ اولاً اعتبار علمی دانشگاه ها رو به طرز وحشتناکی پایین میاره و همین یه ذره اعتباری که دانشگاههایی مثل شریف و تهران و پلی تکنیک و ... با کمترین امکانات با بدبختی بدست آوردن از بین میره؛ ثانیاً اینقدرکه نمی فهمن با پایین آوردن اعتبار دانشگاه ممکنه دانشجو های پولی رو نگه دارن ولی همون چند تا نخبه ای هم که مونده بودن همین جا درس بخونن رو فراری می دن چون دیگه هیچ آینده تحصیلی ندارن. ضمناً موافقم با اون دوستی که گفته اگه اینا با بدبختی های ما می رفتن دانشگاه و مصیبت های ما تو داشگاه رو می کشیدن قدر اعتبار علمی رو می دونستن و خود به خود اصلا این بحث مطرح نمی شد که بخواد تصویب شه یا نه!!!
ناشناس
Netherlands
۱۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
8
واقعا بايد نشست و به حال اين مملكت گريه كرد. اين از هم مثلا از نمايندگان مردم.
مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
3
به نظرمن تمام دانشجویان دولتی باید به طرح اعتراض کننددرمملکتی که یک دانشگاه یک شبه منحل میشودچنین چیزی بعیدنیست
وای برشما
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
1
1
این یعنی دانشجویان و نخبگان ساکن روستاها که با جون کندن درس میخونن و میان دانشگاه دولتی بااونی که باپول دزدی باباش میاد دانشگاه دولتی دریه ترازن وای برشما ایییییییییییییینه عدالت؟اینه؟ازما میگذره اما ازخدای ما نمی گذره.من یکی که ساکت نمیشینم این یعنی ظلم آشکار.مجلس شرم کن تو ازمایی
خدایا خودموسپردم به تو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
3
ازماست که برماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
2
تمام صحبت ها كرديد ....!
چه فايده اي دارد ...؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
7
واقعاً این نمایندگان از جایگاهشون شرم نمی کنند؟ واقعاً آیا مجلسی ضعیف تر و ناکارآمد از مجلس هشتم وجود داشته؟
محسن
Japan
۱۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
4
اقای عباس حسنی به نظر شما سهمیه ها و نا عدالتی در کنکور کم هستند که حالا میخواید پولیشونم بکنید دیگه نور علی نور میشه !
من موندم واقعا بعضی ها چقدر رو دارند که قصد توجیح چنین چیز مضحکی را دارند...
عصر ایران عزیز پیشنهاد میکنم یه نظر سنجی در این رابطه بزارید تا شکاف های بین نظر مجلسی ها و مردم مشخص بشه که این مجلس داره به کجا میره...!
Sj
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
1
تا آدم خودش تجربه نکنه باورش نمیشه! من تو دانشگاه رتبه اولم اما باید بمونم نیمسال دوم تا جا برای آقازاده ها باز شه! دلیلشونم اینه که فقط رتبه 1-10 کشوری! میتونه از نیمسال دوم انتقالی بگیره اما هیچ توضیحی برای سهمیه های ... ندارن! همین کارارو میکنن که >فرار مغزها و... همه جارو به گند کشیدن همه جا!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
0
این موضوع هم مشابه تمام موارد دیگر این مملکت می باشد که با ندانم کاری و بی فکری آینده را از بین خواهد برد. در مقاله های دیگری که در مورد فرار مغزها مطلب می نویسید، اسم پنج نفر دیگر را که همگی از دانشگاههای کانادا و استرالیا بورسیه تحصیلی آن هم در مقطع دکترا گرفته اند، اضافه کنید.
سيمين
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
1
بابا اين شعارها برا آنوقت بود كه اقايون بي پول بودند خالا همه شون پولدار شدند ديگر شعار نمي دهند بد است. الان فقط يك مدرك آنهم از شريف كم دارند آنهم شما مانعشان هستيد. آدم پول داشته باشد قدرت داشته باشد ولي مدرك نداشته باشد خوب ميخرد مجلس هم كه دست خودشان است براشان قانون تصويب مي كند. حالا شما هرجي دوست داري انتقاد كن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
0
0
اتفاقا به نظر من فکر بدی هم نیست شاید قدمی باشه برای وارونه کردن این قیف دانشگاهی . با این روش میشه مثل خیلی از دانشگاهای کشورهای خارجی سطح دانشگاهی رو هم از لحاظ مادی هم علمی بالا برد. چرا فکر کردید که کسی که کنکور میده سطح علمیش بالاتره؟ کدوم یکی از کتابهای ما استاندارد که کنکورمون استاندارد باشه. من یک مهندس معمارم از یکی از دانشگاهای معتبر معماری انگلیس هم مدرکم رو گرفته ام، ایران هم کنکور دادم و قبول هم شدم. کاملا آشنا هستم به کنکور ایران. نصف کنکور به نظر من شانسیه. شاید اون سوالی که برای شما میادرو شما خونده باشین یا یادتون باشه یا در اون خبره باشین ولی برای کس دیگه اینطور نباشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۳
4
1
اتفاقا به نظر من فکر بدی هم نیست شاید قدمی باشه برای وارونه کردن این قیف دانشگاهی . با این روش میشه مثل خیلی از دانشگاهای کشورهای خارجی سطح دانشگاهی رو هم از لحاظ مادی هم علمی بالا برد. چرا فکر کردید که کسی که کنکور میده سطح علمیش بالاتره؟ کدوم یکی از کتابهای ما استاندارد که کنکورمون استاندارد باشه. من یک مهندس معمارم از یکی از دانشگاهای معتبر معماری انگلیس هم مدرکم رو گرفته ام، ایران هم کنکور دادم و قبول هم شدم. کاملا آشنا هستم به کنکور ایران. نصف کنکور به نظر من شانسیه. شاید اون سوالی که برای شما میادرو شما خونده باشین یا یادتون باشه یا در اون خبره باشین ولی برای کس دیگه اینطور نباشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
0
0
انکس ادعا میکند با کنکور قبول شده و رتبه علمی دارد قبولی خودش هم انقدر پول خرج کرده تو کلاس ها رفته بعد قبول شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
0
0
دمت گرم.در ایران پول و سروری.آما در دیگر کشورها علم و برازندگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
0
0
واقعا تصویب شد یا دارن بررسی میکنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
0
2
آقایون به فکر خودشون هستند یک کردان کم بود حالا از این به بعد 50 تا 50 تا اضافه می شوند چون آقایون نماینده پول دارند از این به بعد میتوانند مدرک دکتری را هم براحتی کسب کنند و پزشو به هم بدهند ولی نمیدانند علم به مدرک نیست به سواد و شعور بستگی دارد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
0
0
به نظر من طرح خیلی خوبیه چون دانشگاه ها میتونن از این طریق درآمدزایی کنند از طرف دیگه کی گفته اونی که تو شریف میخونه نابغه یا با استعداد هست آیا واقعا تست زدن ملاک استعداده؟ مشکل از سیستم آموزشی ما هست که به بچه ها فقط تست زدن یاد میده اگر کنکور رو بردارن و براساس نمرات دوره دبیرستان دانشجو بگیرن بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
0
4
من دانشگاه شیراز مکانیک خوندم.اشک آدم در میاد تا یه درس پاس بشه.چقدر واسه کنکور خوندم تا قبول شدم.اینا میخوان با این کاراشون جلوی رفتن دانشجورو بگیرن.من که می‌خواستم برم.ولی‌ ا الان دیگه انگیزم ۱۰۰ برابر شده.واقعا باید به حال این مملکت تاسف خورد.دولت عدالت گستر!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
0
1
اين طرح آمريكاست كه توسط نمايندگان اجرا مي شود تاهمه نخبگان به آنجامهاجرت كنند.بررسي كنيدتاببينيدالمپياديهاكجاهستند.اكثرمديران دراسانهاي كشورازدانشگاههاي درجه هيچم هستندآنوقت فارغ التحصيلهاي شريف،تهران،پلي تكنيك ،خواجه نصير وسايردانشگاههاي معتبربايد بروندبه آمريكاتادرآنجاازعلم خوداستفاده كنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۴
0
4
خوب یه سری آقازاده ها هستند که باید مدرک بگیرن ...
طعنه سنگین روزنامه فرهیختگان به جلیلی : میز مذاکره ، کلاس تاریخ و فلسفه و پدیدارشناسی روح هگل نیست دستگیری کلاهبرداری که از دختران زیر سن قانونی اخاذی می‌کرد آیا ایران با درخواست احتمالی آمریکا برای مذاکره دوجانبه موافقت می‌کند؟ علم چطور دژاوو را توجیه می‌کند؟ آقای قالیباف! ما را به یاد خرزوخان شب های برره انداختید / می دانید با 8 میلیارد دلار چند خودروی روز دنیا می شد وارد کرد؟ نوجوان قائمشهری به دلیل برخورد با قطار جان باخت بورل : آینده اتحادیه اروپا در خطر است قالیباف : وزیر نیرو در تابستان جرأت ندارد بگوید که در تولید برق مشکل نداریم اما در زمستان می گوید بازجویی محسنی اژه‌ای از متهمان یک پرونده مهم دلفین دریای بالتیک از تنهایی با خودش صحبت می‌کند سخنگوی دولت درباره احتمال مذاکره ایران و آمریکا : دولت ایران هر پیشنهادی که در راستای منافع ایران باشد بررسی می‌کند رازگشایی از قتل ۳ زن در مشهد عمارت وزیر جنگ مظفرالدین شاه را ببینید پیروزی در آسیا ؛ کابوس یکساله و ادامه دار پرسپولیس حواشی کنسرت جنیفر در عربستان؛ تضاد سنت و مدرنیته