۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد ۱۰۷۹۳۷

گزارشگر خودشیفته

نقدی بر جواد خیابانی
عصر ایران ورزشی، اهورا جهانیان- گزارش جواد خیابانی در بازی بارسلونا – رئال مادرید، هر چند که تا حدی بهتر از سایر گزارشهای ضعیف این گزارشگر بود، ولی می تواند بهانه ای باشد برای بررسی عملکرد خیابانی.
 
جواد خیابانی از اوایل دهه 70 وارد تلویزیون ایران شد و به تا جام ملتهای آسیا در سال 1375، به عنوان گزارشگری حاشیه ای، که بازیهای کم اهمیت را گزارش می کرد، در تلویزیون فعالیت داشت.
 
 تا پیش از جام ملتهای 1996 ( 1375 ) آسیا، شفیع و بهروان و صالح نیا گزارشگران اصلی تلویزیون بودند که جام جهانی 90 و جام ملتهای اروپا در سال 1992 و سپس جام جهانی 1994 را گزارش کردند. ( البته در جام 94 جهانگیر کوثری هم به جمع گزارشگران سیما اضافه شده بود. )
 
خیابانی از جام ملتهای 96 برای فوتبالدوستان ایران به چهره ای شناخته شده بدل شد. وی در آن جام ملتها تا قبل از بازی ایران – کره جنوبی، هنوز همان مرد خجالتی و محجوب روزهای آغاز کارش در تلویزیون بود. فقط بازی را گزارش می کرد و پس از بازی هم در برابر مفسر برنامه اظهار فضل نمی کرد. نجیبانه سئوال می پرسید و جواب می شنید.
 
 اما پس از پیروزی 6 بر 2 ایران در برابر کره جنوبی، یخ خیابانی هم شکست. با فتح الفتوح تیم ملی ایران، آتشفشان میهن پرستی خیابانی هم فوران کرد و از آن پس رفتار و گفتارش در برابر دوربین سیما تغییر کرد. پیش از بازی با عربستان در نیمه نهایی همان جام، خیابانی دیگر شومنی کامل شده بود.
 
از آن هنگام به بعد، دیگر خیابانی ای دیگر را در تلویزیون دیدیم. گزارش تاریخی بازی ایران – استرالیا هم مزید بر علت شد که جواد آقا در تلویزیون بیش از پیش احساس راحتی کند.
 
خلاصه اینکه به تدریج جواد خیابانی خجالتی بودن و گزارشگری صرف را کنار گذاشت چرا که اکنون تلویزیون " خانه " او بود و او می توانست در حین بازی هر جور که می خواهد گزارش کند و در حین گزارش هر چه که دوست دارد بگوید. یعنی خیابانی مقید بودن به ظوابط یک گزارش حرفه ای و خوب را کنار گذاشت و بر پایه اهواء خویش هر چه که می خواست می گفت.
 
مثلاً در بازی ایران و عربستان در مسابقات راهیابی به جام جهانی 2002، در اواخر بازی که پیروزی 2 بر 0 ایران بر عربستان مسجل شده بود، گفت: " عربستان امروز در حد یک تیم روستایی بازی کرد. " بدیهی است که هیچ گزارشگر عاقلی رقیبی جدی که همواره از او شکست خورده ایم، این گونه حرف نمی زند ولی خیابانی برای اینکه " عقده های  ضد عرب" خود را بگشاید، چنان حرفی زد و این یعنی گزارش بازی بر پایه اهواء گزارشگر.
 
اما چه شد که خیابانی هم به سرنوشت بهرام شفیع بدل شد؟ پاسخ همان است که در ابتدا گفتیم. وقتی که تلویزیون برای گزارشگر به " خانه خاله " بدل شود، او احساس می کند در حین گزارش می تواند بگوید هر آنچه را که دل تنگش می خواهد.
 
علاوه بر این خیابانی نیز مثل شفیع، گرفتار نوعی خودشیفتگی است که نه تنها گزارش وی را بی کیفیت می کند بلکه اعصاب بینندگان را هم خرد می کند. برای خیابانی مهمترین چیز در حین گزارش، حرف زدن خودش است و حرفهای خودش.
 
بسیار پیش آمده است که خیابانی در حال طرح موضوع خاصی بوده و ناگهان صحنه مهمی پیش آمده است، ولی او باز هم حرف خودش را دنبال کرده است. انگار که حرف زدن او مهمتر از گزارش بازی است! و انگار که پای تلویزیون نشسته اند تا افاضات جواد خیابانی را بشنوند ولو در صحنه ای که رئال مادرید در حال گشودن دروازه بارسلونا است.
 
مثلاً در دقیقه 26 بازی بارسا – رئال، یک توپ خوب توعمق در اثر ضربه سر پویول به پدرو رسید و پدر و هم در حال پیشروی به سمت محوطه جریمه رئال بود، ولی خیابانی از آنجایی که مشغول صحبت درباره نحوه جاگیری بازیکنان بارسا در صحنه قبلای بود، حاضر به گزارش لحظه پیشروی پدرو به سمت هجده قدم رئال نشد.
 
علت این خصلت خیابانی  چیزی جز خودشیفتگی نیست؛ زیرا آدم خودشیفته، اگر توان سخنوری داشته باشد، با حرف زدن خودش خیلی حال می کند ( ! ) و معمولاً توان قطع کردن سخن  خود را ندارد. و گر نه چه کسی باور می کند که خیابانی قدرت درک این نکته بدیهی را نداشته باشد که پرداختن او به یک نکته حاشیه ای در حین گزارش، در برابر صحنه حساسی که در حین بازی پدید آمده است، هیچ ضرورت و اهمیتی ندارد.
 
خیابانی این نکته را می داند ولی توان به کار بستن آن را ندارد. یعنی می داند که حرکت مسی به سمت محوطه جریمه رئال مادرید به مراتب مهمتر از هر حرف دیگری است که او در آن لحظه از بازی مشغول بیان آن است. ولی دانایی همیشه توانایی نمی آورد. آنچه که مهم است این است که جواد آقا به خودش توهین نکند. اگر او حرفش را نیمه کاره رها کند، یعنی برای حرف خودش ارزش قائل نشده است و اگر او برای خودش ارزش قائل نشود، چطور می تواند از دیگران بخواهد برایش ارزش قائل شوند؟!
 
علاوه بر این ها، جواد خیابانی همانند پیمان یوسفی دید خوبی در حین گزارش ندارد و بارها و بارها شاهد بوده ایم که متوجه فعل و انفعالات بازی نشده و در توضیح ماوقع، ره به خطا سپرده است.
 
مثلاً در همین بازی چند شب پیش رئال و بارسلونا، ضربه آزاد ژاوی بازیکن بارسلونا، در دقیقه 30 به دست یکی دو بازیکن دیوار دفاعی رئال خورد اما اور خطای هند نگرفت و بازی ادامه پیدا کرد. در ادامه بازی، بازیکنان رئال در میانه میدان بر روی بارسلونایی ها خطا کردند و داور به نفع بارسلونا خطا گرفت و به ژاوی هم بابت اعتراضش نسبت به صحنه قبل، اخطار داد.
 
اما توضیح خیابانی درباره تمام این فعل و انفعالات این بود که ضربه ژاوی به دست بازیکنان رئال خورد و داور هند را نگرفت و ژاوی در ادامه بازی در وسط زمین خطا کرد و به دلیل خطایش اخطار گرفت! و چند ثانیه بعد که بارسلونایی ها توپ را به گردش درآوردند، " آقای اعصاب خرد کن " درباره توضیح مضحکش هیچ توضیحی نداشت و حتی شجاعت عذرخواهی نسبت به خطای فاحش خود را هم نداشت و خرمن خطایش را به باد سکوت سپرد تا در زمین ضمیر بیننده پراکنده شود.

سکوتهای اعصاب خرد کن خیابانی در حین گزارش بازی، از دیگر نقاط ضعف گزارشگری اوست. علت این سکوتها احتمالاً مشغولیت او به لپ تاپش است. مثلاً در بازی رئال و بارسلونا، در دقیقه 37 حساس ترین فرصت رئال در نیمه اول ایجاد شد که طی آن ضربه سر بازیکن رئال در شرایط بسیار خطرناکی از روی دروازه بارسلونا راهی اوت شد اما گزارشگر پر حرف ما خواب بود و روی این صحنه لام تا کام  حرف نزد.
 
البته گاهی اوقات هم جواد آقا واقعاً خوابش می آید. مثلاً در  بازی حساس و دیدنی یوونتوس و رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2003، خیابانی نه تنها کم حرف می زد بلکه در لابلای سکوتهای طولانی اش، صدای خمیازه اش نیز به گوش می رسید!

باری در نقد جواد خیابانی، سخن بسیار است و نکته ها چون تیغ پولاد است تیز. باشد که روزی عملکرد این گزارشگر را به تفصیل به نقد بکشیم و داوری کارشناسان و افکار عمومی را راجع به گزارشگری جواد خیابانی جویا شویم. جام جهانی 2010 فرصت خوبی است تا خیابانی اصلاحاتی را در شیوه گزارشگری اش اعمال کند.  
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
2
کاملا موافقم با این نقد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
2
2
عصر ایرانیا سلام هرکی نزدیک اهوراست از قول من ماچش کنه واسه این نقد قشنگش از این جی جی خیابانی
اقا راستی این آقاپرسپولیسیه و مزدک میرزایی هم همینطور تیمشون ببازه انگار تمام غمهای دنیارو رو سرشون ریختن یه پرسپولیسی پاس ساده بده با آب و تاب تعریف میکنن اما اگه استقلالی گل بزنه خیلس سریع ازش رد میشن بعدشم بیشتر میزارن به حساب غفلت خط دفاع تیم مقابل خسته نباشید عصر ایرانیا
aaa
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
3
3
من هم از گزارش فوتبالش خوشم نمی اید اما ضد عرب بودنش را خیلی دوست دارم
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
3
من كه ترجيح ميدهم وقتي آقاي خياباني يك بازي را گزارش مي‌كند صداي تلويزيون را ببندم و تصاوير را به صورت صامت نگاه كنم!
بی نام و نشان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
0
لال تا کام اشتباهه ها !
حالا بگرد پیداش کن.

اصلاح شد. با تشکر. ( نویسنده یادداشت)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
1
1
به نظر من این نقد زیادی منفیه و برای نقد کار یک نفر باید نقاط مثبت کاریش رو هم بیان کرد
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
لقبي كه ايشان به علي آبادي دادند هيچ وقت يادم نميره : "پدر ورزش ايران"!!! معلوم نيست چطوري به اين كشف بزرگ نايل شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
2
خیابانی خیلی مسخره گزارش میکند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
واقعا روی اعصابه. اطلاعاتش از فوتبال اونقدر پائینه که وقتی داور در نیمه اول به پیکه اخطار داد و بعد فهمید در شرایط آفساید بوده، متوجه نشد که اون اخطار بلااثره. یا درنیمه دوم جوری گزارش می کرد که انگار بازیکنای رئال صداش رو میشنون و بهشون تلقین می کرد که می تونن گل بزنن!
سعيد صالحي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
حتي بعضي وقتها صداي كليك كردن موس هم از آقا جواد شنيده مي شه... يكي نيست بگه بابا لپ تاپ ها تاچ پد دارن ديگه
ali
Japan
۱۶:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
ishon faghed danesh varzeshi hstand khososan dar varzesh football.bavar konid har vaght in agha gozaresh mikone seday bazy ro ghate mikonam.vali az gozaresh hay aghay mazdak va ferdosipour lazat mibaram.ba tashkor az asre iran
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
چرا يك روز برنامه نود در مورد گزارشگرا مسابقه smsنميذاره. موقع گزارش خياباني بهترين كار قطع كردن صداست.ولي جرا بازي به اين حساسي رو ميدن بهش كه اعصاب يه ملت را خرد مي كنه!!
آرش کمانگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
بسیار ممنون از درج این مقاله جالب..
من نمیدونم چرا از توانمندیهای آقا جواد دربرنامه های مناسب شخصیتش استفاده نمیشه..مثلا مثل آقای هاشمی که برنامه مسابقات تلویزیونی رو اجرا میکنه!!!!
آخه ایشون رو چه به ورزش؟!
البته فکر کنم خیابانی توی امور دوبلاژ انیمیشن های سیما هم موفق بشه!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
من بارها با شماره 137 صدا و سیما تماس گرفتم و در مورد نحوه گزارش آقای خیابانی انتقاد کردم که متاسفانه همه انتقادات بی اثر بودند
SAED
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
با سلام
ایکاش در مورد اظهارت ایشان بعد از باختهای تیم ملی هم می نوشتید که چطور همه چیز رو ماست مالی میکنه!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
1
1
آیا بهتر نبود به جای تخریب یک فرد با استفاده از القابی همچون خودشیفته و .... منصفانه او را مورد نقد قرار دهیم؟
آیا نمی شد نقطه ضعف های وی را محترمانه تر به وی گوشزد کرد؟
به راستی به درون خود مراجعه کنیم چرا اینقدر پرخاشگرانه نقد می کنیم؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
احسنت بر این نقد
گزارشگر بازی رو باید همانطور که هست برای بیننده گزارش کنه نه اینکه برای افکار مردم تعیین تکلیف کنه.ضمننا من نمیدونم که خیابانی نژاد پرست هست یا نیست چون خودش هم ترکه و جزو ما نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
من براي اينكه اوقات مفرح تري را در هنگام ديدن مسابقه فوتبال داشته باشم يعني كمي هم در كنار ديدين فوتبال بخندم به ترتيب ترجيح مي دهم كه گزارشگر فوتبال : بهرام خان ، جواد جان و ... باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
آفرين.
ممنون ار اين نقد جالب. واقعا اين گزارش بازيهاي مهم آقاي خياباني هم داستاني شده.
آقا نمشه حداقل اين بازي هاي استقلال رو ايشون گزارش نكنن تا ما با اعصاب راحت بتونيم بازي را ببينيم؟؟؟
من نمي دونم اين مسئولين صدا و سيما واقعا اين نقدها و ايرادها رو متوجه نميشن؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
آفرين.
ممنون از اين نقد جالب. واقعا اين گزارش بازيهاي مهم آقاي خياباني هم داستاني شده.
آقا نمشه حداقل اين بازي هاي استقلال رو ايشون گزارش نكنن تا ما با اعصاب راحت بتونيم بازيو ببينيم؟؟؟
من نمي دونم اين مسئولين صدا و سيما واقعا اين نقدها و ايرادهارو متوجه نميشن؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
1
0
باسلام
من خيلي اهل فوتبال نيستم
اما با گزارش خياباني هم مشكلي ندارم
بعد از فردوسي پور خياباني بهترينه...
ناشناس
-
۱۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
گزارش فوتبال اگه خیابانی باشه من صدای تلویزیون را می بندم و تر جیح میدم در سکوت ببینم متاسفم که مسولان صدا وسیما شعور بینندگان را به بازی میگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
تو رو خدا یکی این خیابانی رو راضی کنه که دیگه گزارش نکنه!
صدا و سیما هم که هر کار دلش بخواد می کنه چرا این بازی حساس رو دادن به اقا جواد!!!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
به نظر من علت افت جواد خياباني اينه كه بعد از مشهور شدن احساس كرد كه نيازي به پيشرفت نداره و تلاشي نميكنه. واقعاً اعصاب خرد كن شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
1
واقعا دلم خنک شدها!
یادمه تو یه بازی پرسپولیس که این آقا گزارش میکرد یه صحنه کمک آفساید گرفت و تو صحنه آهسته معلوم بود که آفساید نبوده. ولی ایشون که صحنه آهسته رو ندیده بود گفت اگه ممکن باشه صحنه آهسته رو ببینیم که آفساید بوده یا نه! چند لحظه بعد دوباره صحنه آهسته رو نشون دادن ولی آقا ساکت بود و چند دقیقه بعد گفت خوب صحنه آهسته رو هم ندیدیم که بدونیم آفساید درست بود یا نه!!
وای که دل خیلی ها از این آقا خونه!!!
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
1
1
سلام
منم جزء منتدان پر و پا قرص گزارشگري آقاي خياباني هستم.
اما لحن اين نقد اصلاً خوشايند نيست و شخصيت نقاد هم با اين نوع نوشتن به نظرم زير سواله!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
نقدتان غيرمنصفانه بود.براي نقدنيازبه كاربردن چنين القابي نيست .درود بر گزارشگر سبز.
سید مجید حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
واقعا جای تاسف دارد که صدا وسیما اینهمه پول خرج مسابقات زنده ورزشی میکند ولی یک گزارشگر برای این بازی میگذارد که از گزارش کردنش حال هرچه بیننده را بهم میزند من درحین بازی رئال -بارسلونا چند بار با روابط عمومی صدا وسیما تماس گرفتم ولی نتوانستم ارتباط برقرارن مایم خواهشمنداست یک گزارشگر بیطرف را برای این مسابقات بگذارید
هادي
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
گوشه هايي از گزارش آقا جواد :
كي پشت توپه ؟ رونالدو
به كي مي خواد گل بزنه ؟ به بارسلونا
آيا اون موفق ميشه گل بزنه يانه ؟
پشت توپ مي ايسته دستاش رو به كمرش مي زنه . پاهاش رو باز مي كنه .

من كه هر موقع خياباني گزارش مي كنه صداي تلويزيون رو قطع مي كنم . از بس چرت و پرت ميگه
فراهاني
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
1
0
خدايي اين نقد نيست سركوبه
خياباني طرفدار هم زياد داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
0
دستت طلا اي نويسنده عزيز، يه چند سالي هستش كه وقتي دريل اتوماتيك پاتيناژ كار ميكنه، منزل در سكوت كامل هستش!!!!!!!
غلامعلی ضیائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
1
0
نگارنده محترم عصرایران ورزشی ،
نظریات شما درست ، با عنایت به رسالت خطیرتان در کسوت خبرنگاری و گزارشگری که با هدف نهی از ،به نوعی منکر انجام میدهید ، اکیدا خواهشمندیم
که مطالب مربوط به موضوع " گزارش بر پایه اهواء و شومنی و خودشیفتگی و ......... را درمورد آقای فردوسی پور با تاکیدات فراوان متذکر شوید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
يه نظرسنجي بذاريد تا نظرات مردم هم نسبت به آقاي خياباني مشخص بشه واقعا موقع گزارش روي اعصاب ادم راه ميرن. اين نقد شما حرف دل همه ي ماست. ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
آقای اعصاب خورد کن!
بهترین صفتی بود که میشد پیدا کرد.
واقعا چرا چند تا گزارشگر جدید مثل فردوسی پور استخدام نمی کنن؟
hamed
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
جواد خیابانی=آقای اعصاب خرد کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
1
0
با سلام
دوستان گرامي در عصر ايران بسيار نكوست جهت افزايش توانايي و يا هشدار به نقاط ضعف به نقد بپردازيم وليكن موارد مطرح شده در اين مقاله بسيار كوبنده و خارج از موازين اخلاقي ايست ، مطمعنآ اين آقا نكات مثبتي هم دارند كه بد نبود حداقل به چند مورد آن اشاره ميكرديد. با تشكر
ایرج
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
1
0
مشکل خیابانی نیست بازی فوتبال بخاطر استرسی که داره روی اعصاب اثر میزاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
1
0
ولی به نظر من خیلی هم خوبه . از صد تا برنامه طنز جالبتره و کلی می خندیم.دوست داریم جواد جون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
خياباني مزد نان به نرخ روز خوردن خود را مي‌گيرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
همش درسته، خياباني خيلي رو اعصابه
ناشناس
-
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
آقا این مرد خودش یه کار شناسه !!!!!!!!!! دهنه من یکی رو سرویس کرده با اون نظراتش !!!!!!! آقا خوش بیانی درست ، ولی تو رو چه به کارشناسی . اصلا کارشناسارو قبول نداره ؟!!
حسين
Kuwait
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
خياباني باغيرته اگه يخورده غيرت خياباني تو ورزشكارا بود اين سرنوشت ورزشمون نبود
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
اگه يادتون باشه توي مراسم قهرمانان ورزش بعد از المپيك آتن ، اين آقا لپ حسين رضازاده رو كشيد و گفت من آرزو داشتم يك بار اين كارو بكنم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
نظر سنجي هم كه مشخص شد ايشون چقدر طرفدار داره، با شنيدن گزارش خياباني، تلويزيونها به دوره صامت خود برميگردند!!!
موسوي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
خياباني استارت اعصاب خورد کردن را هميشه در ابتداي بازي مي زند جايي که بعضاً تنها 20 الي 30ثانيه از شروع بازي نگذشته که مي گويد صفر صفر مساوي است و اين سوال پيش مي آيد که آيا بازي رسمي هم وجود دارد که دو تيم توافق کرده باشند که مثلاً تيم مقابلشان يک يا دو گل جلو باشند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
1
بابا اسمش روشه جواد!! بالاخره باید مقداری از جوادیت اسمش رو هم به رخ بکشه بابا جواد جواد ج و ا د
عبدالهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
1
0
با یادداشت شما موافقم اما خودت میدونی بی انصافی هم زیاد داشت. تا عادل نبود جواد نخبه بود از قدیم گفتن نو که اومد به بازار ... احترام پیشکسوت یادتون نره اگه هدف اصلاح جواد بود بهتر نبود قبلا این گزارش رو برای خودش می فرستادین یا باهاش مصاحبه می کردین....؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
0
1
در این که جناب خیابانی خودشیفته هست و خودشون رو کارشناس و اهل فن میدونن شکی نیست اما این مطلب هم حائز اهمیت هست صدا و سیمای محترممون هم خودش عملکرد خوبی نداره و محض اطلاع دوستان باید بگم که چند مدتی هست که مسابقات پخش زنده رو از الجزیره اسپورت و اسکای اسپورت میدزدد و به قول پیمان یوسفی نشون به این نشون که یه لوگوی گنده روی آرم این شبکه ها میذاره و یه زمانهایی هم شماره تلفن روابط عمومی صدا و سیما رو "اونم جوری که نصف صفحه رو میگیره" روی زیرنویبس این شبکه ها قرار میده.
ظاهر قضیه این هست که همه چیزمون زد و بندی هست و گزارش کردن جناب خیابانی هم کاملا سفارشی و دستور از بالاست وگرنه از نظریات جمیع دوستان کاملا مشخصه که ایشون هم مثل خود صداو سیما عملکردش مناسب نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
1
0
موارد عنوان شده صحیح است ولی خصمانه مطرح شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
0
0
جالبه...شما این قدر نظر اینجا درج می کنین تو اونور اصلا نظر درج نمی کنین...!
حامد
Japan
۱۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
0
1
واقعا جواد خياباني دورانش چند ساليه به پايان رسيده . بعد از بيماريش ديگه واقعا اصلا خوب نبود . كار اشتباهي بود بازي به اين مهمي رو دادن به جواد . كار كار عادل بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
0
1
اون بنده خدایی که با 137 تماس گرفته آدمو یاد سوری خانم در سریال زن بابا میندازه که زنگ میزد 110 شهرداری بیاد! 137 شماره شهرداریه نه صدا و سیما، شماره صدا و سیما 162 هست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
1
0
این دیگه چه جور نقدیه !!! هر چه فحش بود به این آقا دادید . من فکر کنم نویسنده این مقاله یه خورده حسابی با این خیابانیه داره ....... نویسنده متن بالا خدایش مگه اینطور نیست ، گفتم خدایش هاااااااااااااا

( نویسنده یادداشت: نخیر، بنده حتی یک بار هم با آقای خیابانی برخورد نداشته ام )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
1
0
خیابانی حرف نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
1
0
معلومه که نویسنده با اقای خیابانی مشکل داره.خیابانی دوست داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
1
2
آفرین بر نفس دلکش و لطف سخنت !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
10
0
در مورد خیابانی کاملا صادق است ولی در مورد شفیع نه به این شدت....
ناشناس
-
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
دوستان گرامي در عصر ايران بسيار نكوست جهت افزايش توانايي و يا هشدار به نقاط ضعف به نقد بپردازيم وليكن موارد مطرح شده در اين مقاله بسيار كوبنده و خارج از موازين اخلاقي ايست ، مطمعنآ اين آقا نكات مثبتي هم دارند كه بد نبود حداقل به چند مورد آن اشاره ميكرديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
0
1
چرا طرفداراهای خیابانی حرف زور میزنند. شما بازی هایی که این گزارش میده رو دقت کنید. بارها و بارها شده که از جریان بازی گم میشه و مثلا توپ خطا شده ولی این همین طور گزارش میده و حواسش فقط به درست کردن کلمات جدیده که مثلا 2 دقیقه پیش تو کتابها پیدا کرده ..استاد پاچه خواریه و کوبیدن کشورهای دیگه. اینکه تو توی تلویزیون دولتی مثلا به استرالیها بگی ملت دزد که هنر نیست. نهایت بی شخصیت بودنته ..من پاچه خوارتر از خیابانی گزارشگری ندیده ام و اصلا اون این جریان رو تو ورزش آود ..هنوز یادم نرفته تو المپیک داشت از سوریان تعریف میکرد روز بعدش که سوریان مدال نیوورد و بقیه گفتن چرا مدال نگرفت چرخش 180 درجه کرد و هر چی از دهنش در اومد گفت اون هم به خاطر اینکه بقیه زودتر انتقاد کردند و گرنه این آقا که جراتشو نداره.. با چاپلوسیش و حمد و ثنا گفتن مسوولین تا حالا مونده و مثلا به خاطر یه اجرا از سایپا 4 ملیون میگره برای 30 دقیقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۸
12
0
faghat khiabaniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۸
0
1
علاوه بر همه اینها، این آقا حس ناسیونالیستیش خیلی ...و اعصاب خورد کنه. به امید تجدید نظر جامع اندر احوالاتش .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۸
0
0
ای بابا، حالا همه چیمون آراسته، چاقو کله مون مونده بی دسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
0
0
واقعا از این نقد خوشم اومد دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
0
0
من که از گزارشاش خوشم میاد. این ایراد ها هم بنی اسرائیلیه. بابا دست وردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
0
0
امروز نوبت خياباني بود بهش گير بدي، مزدك و جاوداني رو به خاك سياه نشوندي .احتمالا فردا نوبت عادل و يوسفي هستش
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
0
0
کاملا با نظر شما موافقم. از صدا و سیما می خواهم كه دیگر ایشان بازیهای جام جهانی را گزارش نکنند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
0
0
با تشکر از نویسنده ، نکات خوبی را اشاره کردید. گزارشگر در حین گزارش که سخنرانی نمی کند آن هم اطلاعات ناقص که مجبور بشود هی ببافد. جواد گزارشگر خوبی بود ولی به قول خودتان وقتی تلویزیون را خانه خود دید پیشرفت نکرد.. گزارش عادل خیلی می چسبه چون هم هیجان داره و هم اطلاعات میده و اینقدر سریع هست که هیچ وقت جا نمی مونه.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
جواد ... ضد عرب نیست او یک متعصب ... است . هر گزارشي که او کرد بهتر است با سکوت آن را دید.
زیبا کرمی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
دستت واقعا" درد نکنه که دل منو خنک کردی. اگر بتونی اینو رسانه ای کنیم خیلی خوبه. اصلا" نمی تونه گزارش کنه پرسپولیسی .... فقط می تونه توی صدا و سیما بخوره و ... و از منابع صدا و سیما استفاده کنه و از این اون توی یک گزارش تعریف کنه. راستی چند سری به برنامه نود و دیگر برنامه ها در مورد گزارش ضعیف خیابانی ایمیل و پیام دادم و از آنجایی که اینها خودشان یک باند هستند جوابی دریافت نکردم. باز هم تشکر میکنم. انشاء الله با حذف چنین آدمهایی از فوتبال ما، فوتبالی تمیز و پاک و بدون حاشیه داشته باشیم.
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
پیشنهاد : گزارشگری این آقا به صورت یک مسابقه SMS در اولین برنامه سری جدید 90
توسط فردوسی پور به داوری مردم گذاشته شود. تا همه ببینند چقدر اعصاب مردم از این نوع گزارشگران خراب است ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
ای بابا کی را داریم که بهتر از اینها که هستند گزارش کنه پس بهتر خودمون رو به همین گزارشگرها راضی کنیم البته به شرطی که مثل ورزش و مردم به نام کسی ثبت رسمی و....نشه
يورغون علي فورغون زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
بابا اسم اين بنده خدا كه روشه .... خداوكيلي شما از يه ... بيشتر از اين انتظار داريد ؟
محسن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
دستت درد نکنه عالی بود حقشه باید از فوتبال ایران حذف بشه
بهمئی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
عالی بود باید برنامه ای تهیه بشه و سوتی های آنها پخش بشه تا بفهمن ما ..... نیستیم .راستی کسی که طرفدار پرسپولیسه نباید از بیشتر از این هم ازش انتظار داشت ...
محسن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
واقعا" در این مطلب در حد جام جهانی 90 بود دستت درد نکنه انشاء الله صداسیما به خودش بیاید و این مطالب و اظهار نظرها را ببیند و با استخدام مجریان باسواد، باکلاس، و از همه مهمتر باجنبه، به پیشرفت فوتبال ایران کمک کند و این پرسپولیسی ..... به سزای اعمالش برسد تا در یک بازی یک طرفه گزارش نکند.
کمال ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
0
0
متن فوق نشان از عقده ها دارد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۱
0
0
خیابانی تنها گزارشگریه که وقتی بازیای تیم ملی ایران رو گزارش میکنه غیرت و تعصب رو میشه از صداش فهمید
اینو قبول دارم که ایراد زیاد داره اما شک نکنید این همه انتقاد دلیل شخصی داره نه عمومی
کار شما واسه این نقد تند شبیه گزارش خیابانیه(البته به قول خودتون)که میگید راجع به چیزایی حرف میزنه که بهش مربوط نیست
نوع نگاهتون قشنگ نبود
موفق باشی عصرایران
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۷
0
0
مطلب نویسنده 100% درست بود. کسی که یه ذره از فوتبال سرش بشه نمیتونه خیابانی رو تحمل کنه. واقعا پر اشتباه گزارش میکنه. اگه غیرت و تعصب نسبت به تیم ملی داره پس همون بازیهای تیم ملی رو بدن بهش گزارش کنه نه بازیهای اروپایی رو. الان که تو جام جهانی هستیم اکثر بازیهای آرژانتین و اسپانیا (که تیمهای محبوب خیابانی هستند) رو خیابانی گزارش میکنه که واسه اشتباهات هر بازیش میشه یه کتاب نوشت. حتی گزارشگرهای جدیدی که وارد صدا و سیما شدند از خیابانی بهتر هستند.