۱۸ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۶۱۸۳۰
تعداد نظرات: ۱۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۱
کد ۸۶۱۸۳۰
انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۲-۰۷-۱۴۰۱
سکوت، نشانه رضایت نیست

آقای وزیر کشور! فرمول درست این است: معترضین خیابانی + ناراضیان خاموش

پیمایش ها و نظرسنجی های متعددی - اعم از محرمانه و غیرمحرمانه - در اختیار مسوولان کشور است که نشان می دهند درصد بسیار بالایی از مردم ایران از وضعیت کنونی کشور ناراضی اند ولو آن که به خیابان نیامده باشند. 

عصر ایران ؛ جعفر محمدی - وزیر کشور در سخنان جدید خود گفته است که  در شلوغ ترین روز تجمعات اخیر ۴۵ هزار نفر شرکت کردند و از بین 3 میلیون و 200 هزار دانشجو، فقط 18 هزار نفر در اعتراضات حضور داشته اند.

از آنجا که ما تعداد معترضان را شمارش نکرده ایم، سخنان این مقام رسمی را حمل بر صحت می کنیم و یک نگرانی جدی را بیان می داریم.

نگرانی جدی این است که مسوولان کشور در تحلیل های ناشی از این اعداد گرفتار شوند و به راه پرخطای کنونی خویش ادامه دهند.

به نظر می رسد مسوولان، تمایزی بین "معترضین خیابانی" و "ناراضیانی که به خیابان نیامده اند" قائل نیستند و همین می تواند به تحلیل های نادرست و متعاقب آن تصمیمات و رفتارهای نادرست تر بینجامد و بحران را عمیق تر و گسترده تر کند.

این که بخش عمده ای از مردم در تجمعات ناامن خیابانی که با گاز اشک آور، گلوله ساچمه ای، باتوم، بازداشت -و حتی به گفته خود مسوولان با کشته سازی ضدانقلاب- همراه است شرکت نکرده اند، معنایش رضایت آنها از شرایط موجود نیست.

آقای وزیر کشور! فرمول درست این است: معترضین خیابانی + ناراضیان خاموش

بسیاری از مردم در نقد سخنانی مانند اظهارات اخیر وزیر کشور می گویند اگر مجوزی برای یک راهپیمایی امن بدهند، خواهند دید چند میلیون جمعیت به خیابان ها خواهند آمد.

البته به نظر نمی رسد مسوولان چنین مجوزی بدهند و واقعیت هم این است که برای درک میزان نارضایتی موجود در جامعه، حتی به چنین تجمعی نیاز نیست. پیمایش ها و نظرسنجی های متعددی - اعم از محرمانه و غیرمحرمانه - در اختیار مسوولان کشور است که نشان می دهند درصد بسیار بالایی از مردم ایران از وضعیت کنونی کشور ناراضی اند ولو آن که به خیابان نیامده باشند. 

سوال اینجاست که هدف از این پیمایش ها که به طور مستمر، با هزینه های کلان، به صورت علمی و در سطح کشوری انجام می شوند چیست؟ آیا صرفا می خواهند ناراضی ها را بشمارند؟ یا بر اساس میزان رضایت و نارضایتی های موجود، روندها را اصلاح و رضایتمندی عمومی را افزایش دهند؟

اشتباه استراتژیک حکومت ها می تواند این باشد که  مبنای تحلیل ها و قضاوت هایشان صرفاً تعداد معترضان خیابانی باشد و ناراضیان خاموش را فراموش کنند. حتماً که نباید ناراضی ها به خیابان بیایند تا محاسبه شوند!

از آقای وزیر می پرسیم اگر فارغ از به قول خودشان 45 هزار معترض خیابانی، بخواهند درباره تعداد ناراضیانی که به خیابان نیامده اند آمار دهند، آیا از اعدادی مانند 45 میلیون سخن نخواهند گفت؟ منبع آماری شان هم پیمایش هایی باشد که نهادهای رسمی خود حکومت انجام می دهد و نتایج اش را به طور ماهانه و فصلی به مسوولان ارشد کشور می فرستد. (در یکی از نظرسنجی ها که توسط ایسپا در جریان اعتراضات سال 96 انجام شد، میزان نارضایتی اعلام شده، 74.8 درصد بود؛ اینجا را ببینید)

وانگهی، هر اعتراضی، مانند علامت یک بیماری است و نباید نشانه ها را نادیده گرفت. ممکن است شکل گیری یک خال در گوشه ای از پوست بدن، علامت وجود سرطان در بدن باشد. اگر فرد بگوید این خال حداکثر مثلاً یک صدم درصد از بدنم را پوشانده است و مهم نیست، فرصت درمان زودهنگام خود را از دست می دهد و ممکن است بعدها کار از کار بگذرد؛ این همان نگرانی جدی است که در صدر مطلب بدان اشاره شد.

آقایان و خانم های مسؤول!
نشانه ها را جدی بگیرید، در تحلیل های خود "مردم ناراضی" را به "معترضان خیابانی" بیفزایید و بر اساس آن هر سریع تر، اصلاحات جدی و ملموس را شروع کنید و مدام سنجش کنید که هر حرکت اصلاحی چقدر در میزان رضایت مردم تاثیر دارد. هرگاه به عدد 70 درصد رضایت عمومی دست یافتید، آنگاه می توانید بگویید که به نقطه بدایت حکمرانی مطلوب رسیده اید. این به نفع ملت و حکومت است؛ لااقل برای خودتان هم که شده، این کار را انجام دهید. 

به قول حضرت سعدی (که رحمت خدا بر او باد):

من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

زمان توبه و عذر است و وقت بیداری
که پنج روز دگر می‌رود به استعجال
  

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۳۱۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
24
640
امکان یک اعتراض در سکوت را بدهند ببینند چقدر مردم میان به خیابان. من از شرایط به هیچ وجه راضی نیستم و چاره را در تغییر اساسی میبینم.
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
میتونید برویدهمه تان از ایران .
عصر ایران توهم کاسه لیس هستی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5درصد کل همه معترضین وناراضیانند.هرکی راضی نیست برود !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
مريم خانم نماينده تفكر حاكم است دقيقا اينا هم همين مي خواهند يا بميريد يا برويد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
باید به همه این افرادی که میگویند "هرکس از این وضعیت ناراضی است از ایران برود" بگویم که ایران متعلق به تمام ایرانیان است با تمام نفت و معادن و خاک و جنگلها و سایر منابع طبیعی. این کشور مثل یک ساخامان است که ارث و دارایی همه فرزندان(ایرانیان ) است. آنهایی که میگویند "هرکسی نمیخواهد از ایران برود" باید بتوانند سهم ارث همه انهایی که میخواهند از ایران بروند را پرداخت کنند. طبق یک مصاحبه قابل اصلاح از تقویم منابع و ارزش آنها برای هرفرد و نسلهای بعدی هر فرد سهم هر ایرانی حدود 100 میلیارد تومان (3.2 میلیون دلار) میشود. مدعیانی که میخواهند ما برویم لطفا اقامت کشور متبوعی که میخواهیم از دولت انجا را بگیرند(بنده خودم سوئیس میخواهم بروم) و به ازای هرنفر 3.2 میلیون دلار به حسابشان واریز کنند ( برای خانواده 4 نفره بنده 12.8 میلیون دلار ) بنده فردا خواهم رفت.
اگر هم بدون فکر حرف میزنید و نمی توانید سهم ما از منابع را بدهید لطفا ساکت باشید تا ما در ایران به دنبال احقاق حقومان باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
خانم مریم مملکت ارث بابات نیستا. بی ادب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
ما از ایران می‌رویم تا ایران بماند. ولی بغض‌های ما گریبان شما و فرزندانتان را خواهد گرفت.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
مریم خانم اونی که باید از ایران بره تو هستی وامثال تو !
نازنین
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
مریم خانوم مگر ایران ملک خصوصی امثال شماست؟ یا سند مالکیت ایران به اسم پدر شما بوده که به شما به ارث رسیده؟ خب همین دیدگاه را دارید که معترضین شعار میدهند ایران را پس میگیریم! از امثال شماها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
اونوقت شما چرا باید در این سرزمین بمانید؟ خونتان از مردم رنگین تر است؟ خودتان را نماینده خدا می دانید و مابقی باید از شما اطلاعت کنند؟ نکند کشور را آبادان کرده و ساخته اید و کسی خبر ندارد؟
خانواده من دو شهید داده آنقدر که شما بر سر مردم منت می گذارید هیچ توقعی ندارند و نباید هم داشته باشند. شهیدان ما رفته اند که امروز همه در کنار هم در این خاک با آرامش زندگی کنند به ویژه ناموس ایرانی که این روزها برسرشان دست بلند می کنید. آنوقت شما کی باشید که برای مردمی که هزاران شهید و جانباز داده اند تکلیف تعیین می کنید که بمانند یا بروند؟
حسین نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
15
401
خدا خیرتان دهد که حداقل شما حرف دل ما را میزنید....این ها یا خوابند یا خودشان را به خواب زده اند
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
13
355
متاسفانه از این مسئولین دیگه هیچ انتظاری ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
13
408
نیازی به مجوز برا راهپیمایی نیس فقط نتیجه انتخابات اخیر رو نگاه کنند میفهمند چند درصد از وضع موجود کاملا ناراضی اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
369
30
نه شما هم تعداد معترضان رو بشمارید.چرا نمی شمارید؟صرف نمی کنه براتون؟بشمارید و بگید اگه جایی تجمع میلیونی بوده کجا بوده و چه روز و چه ساعتی بوده؟به ولله که اگر بود همچین تجمعی روزی صد بار بهش اشاره می کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
معترضین مجوزی برای اعتراض نتونستن بگیرن الان یک مجوز بدن برای اعتراض بدون برخورد. ده ها میلیون میان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
والله شماها خیلی پرروویین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
خوب معلوم است تجمع میلیونی نیست . وقتی تا 5 نفر دور هم جمع میشوند پلیس ضد شورش میرسد و با ساچمه میزند یا 5 نفر را باباتوم میزنند و تا یک نفر حرف میزند گاز اشک اور میزند معلوم است تجمع شکل نمیگیرد. شما اعلام کنید نیروهای ضد شورش و لباس شخصی به خانه ها بروند و دولت تجمع را آزاد کند تا ببینید افراد چقدر می آیند.
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
این چه استدلالیه برادر من ؟
واقعاً متوجه نمیشید یا خودتون رو زدید به اون راه ؟
راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس و ... در کمال امنیت برگزار میشه و خطری متوجه کسی نیست و پلیس طرف راهپیمایی کنندگانه، اما تظاهرات اعتراضی که طرف مقابل تظاهر کنندگان پلیس و نیرهای امنیتی و لباس شخصی هستند و احتمال هر اتفاقی هست (مجروحیت، بازداشت، مرگ) طبیعتاً میزان شرکت کنندگان باید خیلی فرق کنه.
در مقایسه ها جهت انصاف رو فراموش نکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
8
210
درود احسنت
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
9
202
با سلام و احترام
نوشته بسیار خوبی بود.
موفق باشید.
سید مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
13
286
زنده باد بر قلمت عصر ایران حرف دل ما مردم رو میزنی . من خودم معترض به وضعیت کنونی کشور و فشار بر روی مردم هستم . معترض و ناراحت از خون جوانان ریخته شده هستم تا به امروز در هیچ تجمعی شرکت نکرده ام . اگر مجوز بدهند برای راهپیمایی اعتراضی حتما به همراه خانواده شرکت خواهم کرد . با اطرافیان خودم که صحبت میکنم . آنها هم از وضعیت کنونی کشور رضایت ندارند و خواستار تغییرات اساسی هستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
6
99
چه عجب...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
4
198
خیلی چیزعجیبی نیست این آمارها وقتی سطح رفاه ۸۵ میلیون جمعیت با آن پنج هزار نفری که بقول خودشان در عید فطر به آنتالیا رفته اند مقایسه می شود سطح نارضایتی مردم نیز با همین به اصطلاح ۴۵ هزار نفر مقایسه شود
ناشناس
Germany
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
6
241
اقای وزیر منتقدین خاموش ده ها برابر ان هایی که در خیابان می بینی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
نفرمایید منتقد خاموش بگویید اعضای حزب باد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
3
119
آنچه به جایی نرسد بلاغت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
7
227
من آمار آقای وزیر را کاملا قبول دارم و فقط می خواستم ازشون بپرسم این همه کشته و مجروح و بازداشتی کلا برای 45 هزار نفر بوده؟ خودتون گفتید فقط از نیروهای انتطامی 2000 نفر مجروح شده اند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
364
20
آقای محمدی، خیلی بی هویتی ، در فرانسه رای کامرون را می دانید چقدر بوده؟ با چه دسیسه ای رئیس جمهور ش کردند؟ ادای روشن فکری را در می آوری که چی ؟ به کوری چشم شما و همه بدخواهان این ملت و نظام ، این کشور امام زمان دیر یا زود همین امت جنگ دیده و زجر کشیده و ۴۳ سال تحریم همه جانبه دشمن ، به دست صاحب اصلی آن سپرده خواهد شد و سنتهای بی شناسنامه ها تاوان بی دینی را خواهید دید، ای بی همه کس دولت روحانی کشور را به پرت گاه برده یک مقاله در نقدش نوشتید چون مشاور نجومی بگیرش بودید حالا زهر زخم آلودتان را دارید از این نظام و ملت می گیرد کور خوندید،اقای محمدی ، ملت مظلوم شماو ازنابتان را به خاندان و اجداد بی نانتان محشور خواهند کرد
عصر ایران

سلام
با تشکر از نقدتان.

1 - اگر نوشتن با نام و خانوادگی در یک رسانه شناخته و ثبت شده بی هویتی باشد، پس هویت از نظر شما چیست؟ بفرمایید آگاه شویم.
راستی اسم تان را ننوشتید آقا یا خانم محترم!

2 - در این گیرو دار، فرانسه به ما چه؟ ( ضمنا کامرون هم رئیس جمهور فرانسه نیست، شاید منظورتان دیوید کامرون، نخست وزیر وقت بریتانیا باشد!)

3 - روشنفکر بودن در این مملکت چه مزیتی دارد که کسی بخواهد ادایش را دربیاورد؟ 

4 - صرفا جهت بروز رسانی حضرتعالی عرض می کنم که من هیچگاه مشاورهیچ مقامی نبوده ام چه برسد به این که مشاور رئیس جمهور سابق بوده باشم، آن هم از نوع نجومی بگیرش! اطلاعات اشتباه خدمت تان داده اند دوست عزیز.
من از همان اول، فقط یک روزنامه نگار بوده ام و هیچ سمتی (تاکید می کنم هیچ سمتی) در هیچ دولتی (تاکید می کنم در هیچ دولتی) نداشته ام چرا که شأن رسانه و قلم را از همه جایگاه های سیاسی و اجرایی بالاتر می دانم.

5 - در دولت سابق هم مقالات متعددی در نقد عملکرد روحانی و دولتمردانش نوشتیم که در آرشیو سایت موجود است و می توانید ملاحظه بفرمایید و بعد از مطالعه شان، در قضاوتی که داشته اید، تجدید نظر خواهید کرد.

6 - راستی چرا به کوری چشم این و آن؟ انشاء الله این کشور همان طور که نوشتید به دست صاحب اصلی اش سپرده خواهد شد.

7 - دعا می کنم با نیکان محشور شوید؛ شما هم به جای نفرین، دعا بفرمایید هموطن عزیزم.

با احترام
جعفر محمدی

پاسخ ها
ابوذر آپدیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
والله که صاحب اصلی که اینهمه از او ( عج) دم می زنید ، از شما و رفتار و گفتارتان بیزار و معذب است.
رضا
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
سوادت هم که نم داره، در فرانسه لابد منظورت ماکرون بوده، وگرنه کامرون نخست وزیر انگلیس بوده! متاسفانه کشور دست امثال شماها افتاده که به لبه پرتگاه رسیده. اول برو کمی ادب یاد بگیرد متعصب درست نشدنی!
حسین احمد کرمانشاهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
در پاسخ به اون هموطن ناآگاه ۱۱:۵۵ که عصرایران هم پاسخ دادند باید بگم که شما از بس استقلال فکری از خودتون ندارید و فاقد سواد سیاسی هستید که هنوز نمیدانید رئیس جمهور فرانسه کامرون نبوده و نیست و جیمز کامرون نخست وزیر اسبق انگلیس هست.ولی برای دنیا نخسه خوشبختی میپیچید.ریشه بیشتر مشکلات کشور از توهمات خودبیش پنداری امثال شما و همطیفانتان هست
علی رضا تیموری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
درود بر شما با تشکر از جناب محمدی با جواب بدون حاشیه
جناب آقای ناشناس چند نکته در مورد صحبتهای بی پایه واساس
1- کشورهای دیگر به ما چه ربطی دارند
2- فرمودید امام زمان آیا واقعان در این زمان آن حضرت بیاید فکر میکنید چه اتفاقی میافتد ظهور امام زمان نمایان شدن امام مهدی(عج) پس از غیبت کبرا و پیش از قیام برای برپایی عدل و داد است پس بهتر است در این زمان فعلان به نفع شما است که انجام نگیرد
3- بدون مدرک و دلیل بر انسان خدا انگ وارد میکنید
4- در زمان آقای روحانی هر چند اشتباهاتی صورت گرفت در زمانی گشایش های اقتصادی هم شکل گرفت اکنون میبینید که فقر بیداد میکند و مشکلات صد چندان شده
5- اجداد ما فراوانی و از نعمت برخوردار بودند

علی رضا تیموری
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
شما که خیلی مودبانه و منطقی جواب این فردی که با اهانت و فحاشی جملات بی سروته را نوشت دادید. اما من میخواهم از این آقا یا خانم میخواهم بپرسم :" شما از چه چیزی طرفداری میکنید؟ از اجرای احکام اسلامی؟ ایران واقعا چقدر اسلامی است؟ ربای بانکی تمام زندگی مردم را از کسی که پول توی بانک میگذارد تا کسی که وام میگیرد گرفته و تمام لقمه های مردم را حرام کرده . شما که سنگ امام زمان را به سینه میزنید کی مقابل این ربای آشکار را گرفتید و علیه نظام رباخوار تجمع کردید؟"
کجای اسلام گفته رانت و دزدی و رشوه و پارتی بازی و ویژه خواری باید باشد. تمام نظام آکنده است از رانت ( فقط برخی فاش میشود) دروغ تمام نظام را گرفته ، ناشایست سالاری بیداد میکند . هدر رفت بیت المال بی نهایته . شما اگر داغ اسلام را داشتید باید از 30 سال پیش درخیابان بودید و یقه پاره میکردید.
تنها دلیلی که برای طرفداری شما میتوان یافت انگیزه بهره برداری مادی از بیت المال است و بس
آرمان ایرانی
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
ناشناسی که خودش را با چند جمله گستاخانه اش خوب شناساند! برای امثال شما فقط مهم اینست که جیره سروقت برسد! ساندیس با ناهار هم میدند؟
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
آقای محمدی دست مریزاد بعنوان دوستدار این آب و خاک عرض می کنم حرف دل اکثریت ملت را بیان فرمودید مطلبی که از روی دلسوزی و حس وطن پرستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
عجب انسان غافلی هستی
1. خود من دستکم ده مورد مقاله انتقادی از عصر ایران درباره دولت روحانی خوانده ام. این چه دردی از بدبختی های اقتصادی و اجتماعی امروز مردم دوا می کند.
2. دولت شما قرار بود بدون برجام و بدون گفتن اینکه نمی شود سالی یک میلیون شغل و مسکن ایجاد کند، اما درنهایت قیمت برنج و تخم مرغ و هزاران کالای اساسی را چند ده برابر کرد. (فقط از مرداد 1400 تا الان را بررسی کنید)
3. خوشحال می شویم چشم همه بدخواهان را کور کنید و کشور را شاد و آرام و با اقتصاد پیشرو تحویل امام زمان عج دهید و مردمتان را راضی نگه دارید که برای لقمه نان تا کمر در زباله ها نگردند، در غیر این صورت فکر نمی کنم چنین وضعی که دارید شایسته تحویل دادن به آن حضرت باشد!
4. چون صحبت شناسنامه هم شد، آمار بالایی از بلوچ ها پیر و جوان و کودک هنوز شناسنامه ندارند، اگر وقتی شد آن ها را آدم حساب کنید که خدا هم از شما راضی باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
186
اینها در نهادهای مختلف موازی وغیر موازی دارای بولتن های محرمانه از اوضاع و احوال کشور هستند و خیلی خوب هم میدانند وبرای مجوز واجازه راهپیمایی هیچ موافقتی نخواهند کرد و بشدت نگران ریزش نیروهای مدافع خودشان در داخل هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
182
انتخابات هر چند نصفه نیمه هم فراموش نشه که کمتر از ۲۰٪ شرکت داشتن
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
6
126
درود بر شما، دقیقا حرف حساب
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
2
39
درود
از این دلسوزانه تر و متعهدانه تر نمیتوان واقعیت را گفت! ولی کو گوش شنوا!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
291
19
یکی از دلایل نارصایتی مردم، آدرس غلطی است که از سوی رسانه‌های خارجی به آنها داده می شود. اتفاقا مردم در بزنگاه‌هایی مانند تشییع پیکر سردار سلیمانی به خوبی موضع خود را نشان داده‌اند. اگر مردم اطلاعات درست و کامل از وضع دنیا داشته باشند مطمئن باشید به سراغ شماها نخواهند آمد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
من انگلیس زندگی می کنم اینجا مردمش خیلی بدبختن متوسط تورم 30 درصدی 40 سال گرفتارشون کرده
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
تا کی می خواهید از افرادی زنده نیستند و نمی توانند جواب شما را بدهن مایه بگذارید؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
آقا/خانم ناشناس منفی های داده شده ، نشان دهنده میزان اطلاعات شما از میزان معترضین به وضع موجود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
مثلا اینکه بدانند در دنیا پوشش آدم‌ها تا جایی که به جامعه آسیب نزند اختیاری است به سراغ شماها خواهند آمد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
ما که فعلا شبیه کره شمالی ارتباط تلفنی و اینترنتیمان با دنیا قطع شده و نمیدانیم وضع دنیا چگونه است. شما هر حرفی زدی ما باور می کنیم، راحت باشن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
207
22
خیلی جالبه که اگر ایسپا نطرسنجی بکنه و نتیجش به نفعتون باشه و خوشتون بیاد فوری بهش استناد می کنید ولی اگر همون ایسپا یا صدا و سیما نظرسنجی بکنه و مثلا مخاطبهای تلویزیون رو بالای هشتاد درصد بدونه که اتفاقا هر دو همین آمار رو به دست آوردن فوری گارد می گیرید که نه اصلا اینجوری نیست.کی نظر سنجی کردن؟کجا نظرسنجی کردن؟چرا از ما نظر سنجی نکردن؟به خاطر همینه که مسئولین برای تزهای شما تره هم خرد نمی کنن چون فقط به فکر خودتونید و بر اساس توهماتتون مطلب می نویسید و حتی کسی قابل نمی دونه جوابتون رو بده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
نه میدونید نظرسنجی چیست و نه در رابطه با نحوه انجامش اطلاعی دارید.
از ابتدای نشر عصرایران خواننده مطالبش بوده ام و با وجود اختلاف سلیقه، باور بر بی طرف بودنش دارم. بهتر است شما هم کمی مودبانه اظهار نظر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
الان خاتمی بیاد بگه جریان اصلاحات اشتباه بود شما کاملا قبول میکنید ولی اگه بگه اصلاحات بهترین کار ممکن بود، باز هم قبول میکنید؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
استاندارد دوگانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
چقدر پول گرفتی اینجا نظر بدی؟
احمد رجب‌زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
112
عالی بود. اگر ما دائم به زعم خودمان تمامی بحران‌ها را به گردن دشمن بیندازیم و نقشی برای خودمان در تکمیل پازل دشمن در نظر نگیریم و مردم را فریب خورده به حساب آوریم ودر آخر هم کلاس تبیین و بصیرت تجویز کنیم، این قصه پر غصه تکرار خواهد شد. درس دشمن شناسی می‌دهیم ولی توقع داریم دشمنان برایمان دل بسوزاند. هنرمان تبدیل نخبه ، هنرمند، ورزشکار، معلم، دانش آموز و.... به دشمن تنها هنرمان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
229
21
با شما موافقم، من هم ناراضی خاموشم، چرا؟
ناراضی از اینکه همسایه های سگ بازم شبها با عربده کشی بر روی پشت بام یا از پنجره منازلشان آسایشم را به هم می زنند.
ناراضی از اینکه موجوداتی که غالبا کم سواد ولی خود بزرگ بین، ولنگار، پرتوقع و سیری ناپذیر و... که به وسطه امکاناتی که جمهوری اسلامی ایران در اختیارشان قرار داده و برای فراهم کردن آن هزاران عزیز به خاک افتاده اند( و به تقلید مهوع به آن ها سلبریتی می گویند) سردمدار آشوبب و بلوا شده و به نفع برده داران اروپایی و آمریکایی چوب لای چرخ اقتصاد ایران قرار می دهند.
ناراضی از اینکه شما و امثال شما که برای کسانی که مسبب نابسامانی ها هستند سال ها هورا کشیده اند و حالا ژست منتقد و ناصح به خود گرفته قلنبیات و سلنبیات! منتشر می کنند تا احیانا در آینده از نمد آن برای خود کلاه تهیه کنند.
ناراضی از اینکه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
دیدگاه تقلیل گرایانه رایج در راستای این که آزادی به ارتباط جنسی و برهنگی و سگ گردانی تعبیر میشود، قابل تامل و بررسی است.
از جنابتان که هم راستا با حکومت هستید میپرسم که چرا از دولت محبوبتان مطالبه نمیکنید که با فسادهای بزرگ برخورد کنند؟ مشکلات جامعه موارد دیگریست. واقعیت را وارونه جلوه ندهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
خب همسایه تون مشکل داره زنگ بزن میان می برنش. بعدش به بقیه چه ربطی داره که اینجا مطرحش میکنی؟ نکنه می خوای بگی معترضا سگ بازن؟
برای بقیه موارد هم خب شما هر روز دارید تجمع میکنید دیگه، حالا قبلا کفن می پوشیدید الان نه
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
آفرین!
ناشناس
| Ireland |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
اطفأ ذرت پرت نكن ! وو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
ناراحتی از ایران برو، مجبورنیستی بمونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
فقط با خط دوم نظرت موافقم
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
آقای محمدی دست مریزاد واقعاً حرف دل اکثریت آحاد جامعه را بیان کرده اید حرفهایی که صادقانه و متواضعانه از سر دلسوزی و وطن پرستی بیان شده است امیدواریم گوش شنوایی باشد و بیش از این هزینه به جامعه تحمیل نگردد.
ناشناس
Romania
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
6
77
آقای محمدی اولش معترضان رو در دسته دهه هشتادی و جوانان محدود و کوچک کردی از دستت ناراحت بودم.
ولی این دفعه دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
99
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
8
118
حداقل به خاطر حکومت کردن خودتان هم که شده واقعیت رو ببینید. بدنه حامیان جدی حکومت هم دچار ریزش شدن تا دیر نشده اصلاح کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
چرا می گوئید حکومت خودتان؟!!
درست آن است که بگویید: حکومت خودمان.
فکر نکنید من در این حکومت، سمتی داشته و دارم.
من حتی آبدارچی یا جاروکش خیابانها نبوده ام و هیچ حقوق یا مزایایی برای از این حکومت نگرفته ام مگر چیزهایی که به همه مردم داده اند.
این حکومت اصلاح می خواهد ولی اصلش از خودمان است. مرزبندیِ ما و آنها اشتباه است.
حسین
Germany
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
8
140
آقای وزیر کشور! بسیاری به شیوه حکمرانی جمهوری اسلامی معترض هستند. کجا این اعتراض را بیان کنند که مورد ضرب و شتم، گاز اشک آور، گلوله و بازداشت قرار نگیرند؟ لطفا بر اساس قوانین موجود جمهوری اسلامی پاسخ دهید.
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
از درگاه ایزد یکتا براتون اجر جزیل طلب می نماییم دست مریزاد با جرأت می گویم این خواست اکثریت ملت ایران است در قانون اساسی هم پیش بینی شده است درخواستی قانونی و شرعی و عرفی.
حنیف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
77
سلام و احترام
نقد عالمانه و دلسوزانه بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
7
74
بسیار عالی بود محمدی و جواب منطقی و عقلانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
109
اگر وزیر نیامدن به خیابان را عدم اعتراض تفسیر میکند رای ندادن را با وجود آنکه تمام ارکان نظام میخواهد شهروندان رای بدهد را چه تفسیر میکند؟ مرددمی که رای ندادن و نخواهند داد را مخالف نظام میداند؟ حتما جواب بده بالاخره بازی هم قواعدی دارد به کدام منطق قایل هستی وزیر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
4
62
بسیار عالی، به امید گوش شنوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
7
126
متاسفانه وبدون تعصب باید بگویم ۸۰ درصد مردم ناراضی ومعترض شدیدند.ولی اگر به خیابان نمی آیند ترس ویا مشکلات دارند.ولی امیدی به اصلاح این وضع ندارند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
9
108
احسنت واقعا همینطور است ما سالمندان معترضیم ولی پای آمدن به خیابان را نداریم خدا خیرتان بده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
عصا و ویلچر ندارید؟
سعید محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
8
75
با سلام درود بر شرفتان که حرف دل ما را می‌زنید احسنت بر شما و قلم شجاعانه تان لطف پیشنهاد رفراندوم مانند سال ۵۸ را به مسولان بدهید تا میزان رضایت اکثر مردم مشخص شود .....باتشکر
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
سعید جان الان تو تمام کشورای دنیا تقریبا همه مردم ناراضی هستن کدومشون رفراندوم برای تشخیص میزان رضایت گذاشتن؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
47
توی این روز ها جای برنامه خندوانه خیلی خالیه انجایکه رامبد بپرسه

مردم ایران حالتون چطوره عالی
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
83
از رشت دو ملیونی نماینده با بیست هزار رفته مجلس . آقایون ما ناراضی هستیم . پول نداریم دندون درست کنیم بریم مسافرت این فلاکتی هست این چه زندگی هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
4
40
درود بسیار
به نوبت اند ملوک اندر این سپنج سرای
کنون که نوبت توست ای ملک به عدل گرای .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
132
12
منم معترضم ولی مثل شما وطن رو به اجنبی و مزدوران داخلیش نمی فروشم من خودم توی اسنپ هر مسافری که سوار میکنم معترضه ولی همشون هم میدونن مقصر اصلی کیه و عقلشون میرسه امثال شما اصلاح طلبان که گوله غوفا و هوچیگیری خارج نشینان را خوردید و تصور کردید خیلی زیادید!! غافل از اینکه بازتاب رسانه ای شما هزاران برابره نه جمعیتتان! لطفا بریزید توی خیابون و بهانه ترس رو هم نیارید ببینیم کلا چند نفرید.
رئیس زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
10
64
درود بر عصر ایران و استاد محمدی عزیز!
متاسفانه وزیر و امثال ایشان به جای گردن نهادن بر حقیقت روشن به پاک کردن صورت مسله مشغول هستند.
همین رفتار ها و ناراستی ها در سخن و کردت مردم ایران را عصبی کرده!
اگه واقعا و شرافتا هنوز شک دارید فراخوان دهید مردم مخالف و ناراضی مثلا در ورزشگاه ازادی جمع شوند تا جمعیت ناراضی را ببینید...
رای ندادن مردم ندیدید؟؟با هزار التماس و ترفند و تقلب و رای باطله و قربون صدقه ۴۰ درصد رای مردم دارید باز هم خودتون می زنید به کوچه علی چپ؟؟؟خجالت آور نیست؟؟
برادر عزیزم چرا این همه خلاف گویی و قلب حقیقت می کنید
امام حسن ع فرمود اگر دین ندارید لااقل ازاده باشید
مرد باشیم و دروغ نگوییم ...
همین کارها را کردید و همین حرفای بی پایه و اساس کشور را به چنین روز هایی افتاد ...بس نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا بس......
خاموشی حداقل پیشه کنید....الله اکبر از از این همه همه.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
116
16
فرمول درست این است
مزدوران خارجی + داعشی های وطنی + اصلاح طلبان
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
از نظرشما همه مردم داعشی هستند هرکس حرف بزنه مزدوره !!!!
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
9
65
درود درود یکی از بهترین نقدهایی ک این روزها خواندم شاید بگویم بهترین بیراه نگفته ام درود و صد درود بر عصر ایران و نویسنده ی مطلب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
8
67
دست شما دردنکند. واقعا عالی نوشتید. همین وزیر محترم اکثر استانداران را از افراد نظامی و با نگاه جناحی انتخاب کردند بدون توجه به تخصص. متاسفانه یک عده قلیل در این مملکت خود را صرفا بر اساس ادعای انقلابی صاحب همه چیز می دانند واین باعث شده نیروهای دلسوز و متخصص گوشه نشین شوندو دو قطبی ایجاد شود. در حالی که مملکت مربوط مال همه است ومن یکی حاضرم بخاطرش جانم را هم بدهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
79
20
جالب است کامنت های حامی را منتشر میکنند اما منتقد را نه البته مثل همیشه
بسیاری از مردم به شرایط انتقاد دارند اما باور اکثر آنها این است مه در بستر ناامنی هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد و نه تنها چیزی به داشته‌های انها اضافه نمیشود که کم هم میشود
نیامدن مردم به خیابان که شما را ناراحت کرده به دلیل ترس از گاز اشک آور نیست (اگرچه خرابکاری و آتشبازی به اصطلاح معترضان ترسناک تر است) بلکه به دلیل ترس از ناامنی و سقوط در چاه مبهم آینده است
قطعاً به خلاف دولتهای قبلی مورد حمایت شما این دولت خوب میداند که باید با همه توان از زندگی مردم گره‌گشایی کند و اتفاقا در تحلیل ریشه حوادث اخیر هم نباید تاثیرات همین تلاشها را نادیده گرفت (آمریکا میگوید تمرکزمان روی حوادث ایران است!!)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
12
55
درود به شما جناب آقای محمدی .
رادین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
9
71
درود به شرفت، اگر مسئولین مثل کبک نباشن میبینن تو مملکت چه خبره؟
کسی که میگی برید از مملکت مگه سر سفره بابات نشستیم؟!!! ایران وطن ماست و با هر سختی که باشه وطنمون رو میسازیم اون طوری که لیاقت ماست نه شما..
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
7
66
تحلیل عصر ایران تخلیل بسیار درست و منظقی بوده و بر اساس واقعیتهای جامعه هست، ممنون از شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
6
75
واقعا شناسایی تعداد معترضین و ناراضیان خیلی کار پیچیده ای نیست
تمام آنهایی که در انتخابات شرکت نمیکنند ناراضی هستند
حتی درصد قابل توجهی ارا آنهایی که در انتخابات شرکت میکنند شامل تمام آرا باطله ، و بخشی از آرای غیر باطله که بنا بر مصلحتهایی در انتخابات شرکت میکنند ناراضی هستند
انتخابات اخیر ریاست جمهوری و مجلس گویای همه چیز هست.
پاسخ ها
حمیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
آفرین
انتخابات اخیر همزمان با شورای شهر بود
جدای از سربازها و افرادی که از ترس رد شدن در گزینش استخدام ها اجبارا رفتن رای دادن، حساب کنید تعدادی از همون زیر 20 درصدی هم که شرکت کردند به طمع پیروزی اقوام و آشناهای نامزد شوراهاشون بود که بلکه بعد از انتخاب شدن به نون و نوایی برسن
تصور کنید انتخابات فقط مربوط به ریاست جمهوری بود... اونموقع تعداد اراء دیدنی بود!
خان زورگو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
4
69
طبق منطق جناب وزیر، جمعیت حاضر در فراخوان های حکومتی را اگر تایید در نظر بگیریم پس آنهایی که نمی آیند معترض هستند . جناب وزیر آمار طرفدارانتان را که دارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
69
16
با شما موافقم، من هم ناراضی خاموشم، چرا؟
ناراضی از اینکه همسایه های سگ بازم شبها با عربده کشی بر روی پشت بام یا از پنجره منازلشان آسایشم را به هم می زنند.
ناراضی از اینکه موجوداتی که غالبا کم سواد ولی خود بزرگ بین، ولنگار، پرتوقع و سیری ناپذیر و... که به وسطه امکاناتی که جمهوری اسلامی ایران در اختیارشان قرار داده و برای فراهم کردن آن هزاران عزیز به خاک افتاده اند( و به تقلید مهوع به آن ها سلبریتی می گویند) سردمدار آشوبب و بلوا شده و به نفع برده داران اروپایی و آمریکایی چوب لای چرخ اقتصاد ایران قرار می دهند.
ناراضی از اینکه شما و امثال شما که برای کسانی که مسبب نابسامانی ها هستند سال ها هورا کشیده اند و حالا ژست منتقد و ناصح به خود گرفته قلنبیات و سلنبیات! منتشر می کنند تا احیانا در آینده از نمد آن برای خود کلاه تهیه کنند.
ناراضی از اینکه...
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
جانا سخن از زبان ما می گویی
از همینجا سرت رو می بوسم
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
میشه بگی کدوم امکانات که جمهوری اسلامی فراهم کرده؟؟؟!!! عزیز داریم با هزینه زندگی در بهترین جای اروپا (قیمت مسکن خودرو مواد غذایی ووهمگی به قیمت اروپا)با حقوق ودرامد ایران زندگی میکنیم .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
15
40
آفاي عصرايران ايجا خيابان نيست اغتشاشگر نمي تواند چيزي را آتش بزند لطفا نترسيد همه نظرات را منتشر كنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
8
61
جانا سخن از زبان ما می گویی . بسیار عالی بود جناب آقای محمدی عزیز.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
6
70
خود را به آمارهای ساختگی و تحریف واقعیت دلخوش نکنید. تا دیر نشده است چشم باز کنید و کشور را به پرتگاه غیر قابل بازگشت نبرید.
صادق
Netherlands
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
6
99
یعنی به خاطر این عده کم اینترنت ۸۰ میلیون رو قطع کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
احسنت
رضا ن.
Germany
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
9
70
جناب محمدی محترم بسیار گرامی!!! باور کنید من سالهاست که همین حرف شما را میزنم یا زدم که اگر به مردم اجازه حتی تظاهرات مسالمت آمیز در سکوت را بدهند بدون شعار و چیزی، آنوقت خواهند دید که تعداد ناراضیان چندین میلیون و چندین برابر هواداران خودشان است.کشور مگر مال همه ایرانیها نیست؟ پس چرا یک اقلیت میخواهد همیشه خودش را بر اکثریت تحمیل کند؟ این کجایش دمکراسی هست که حکومت مردم بر مردم است نه یک گروه خاص بر اکثریت مردم! در ضمن به وزیر داخلی گفته شود که میگن: مُشت نمونه خروار است! برای فهمیدن کیفیت مثلا برنج یک کیسه پنجاه کیلوئی کافیست فقط یک مشت آنرا در دست گرفت که آیا محصولش خوب است یا نامرغوب، نمی آیند کل برنج یک کیسه پنجاه کیلوئی را دانه دانه بشمارند تا ببینند چه کیفیتی دارد!! وزیر برود خدا را شکر کند که فعلا یک اقلیتی به اعتراضات میآیند البته به نمایندگی از اکثریت مردم احتمالا ناراضی، وگرنه اگر چند میلیون یکهو و همزمان به خیابان بریزند چرخ اقتصاد و خدمات اجتماعی و درمانی و غیره از کار میافتد پدرجان! بعدا میگن اسلام هراسی راه انداختند، وقتیکه این تصاویر ضرب و شتم مردم ایران در سراسر دنیا نمایش داده میشود مسبب اسلام هراسی خود مسئولین ناکارآمد هستند. اصلا هم توجه نمیکنند این تصاویر برخورد بسیار زشت و تحقیر زنان کم حجاب توی خیابان دیگر از اینترنت پاک نمیشود و سندی ابدی است بر عملکرد خطای مسئولینی مثل جناب وزیر داخلی! با این شیوه برخورد خشن با معترضین فقط بر میزان نفرت پراکنی میافزایند و راه آشتی را برای همیشه میبندند! بجای اینکه نگران حال و آینده کشور باشند به فکر تامین منافع گروهی میخواهند باشند؟ جوانان را ناهنجار کنید با دستگیری و ترساندن، یک نسل سوخته برجا میگذارید که قراره بعدا سکاندار کشور باشند! تجارب و آموخته سنین جوانی است که نقش مهمی در شکل گیری شخصیت میانسالی و پیری دارد! مگر نمیگن بالاترین ثروت هر جامعه جوانانش هستند؟ حکومت باید با جوانان سازش کنند نه برعکس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
بیشتر مشکلات کشور ، حاصل حاکمیت 30 سال یا بیشتر افسادطلبان بر این کشور است. والسلام،
فریبرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
81
با استدلال وزیر کشور ، پس غیر از کسانی که در نماز های جمعه یا تجمعات به طرفداری از نظام شرکت میکنند همه مخالف حکومت اند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
5
63
اعتراض حق طلبانه مردم راقبول کنید وریشه یابی کنید.آیا خادم ومخدوم جاهاشون عوض شده.مگر ملت نباید صاحبان اصلی مملکت باشتد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
6
60
عالی نوشته اید.افسوس که گوش شنوائی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
42
23
عجب
خب تو آمریکا 80درصد مردم مخالف حمله نظامی به عراق بودند ولی تجمع خاصی صورت نگرفت
تو کره و ژاپن 90درصد مردم خواهان تعطیلی پایگاه های نظامی آمریکا تو کشورشون هستند ولی به جز تجمع چند صد نفره اتفاق خاصی نمیفته
حالا شما چه اصراری داری مردم بریزن خیابون نمیدونم
یعنی خارجی ها که آزادند و کسی هم کاری به کارشون نداره چرا تظاهرات نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
چشم نخوری با این استدلال های قوی در رد حق مسلم مردم معترض بر طبق اصل قانون اساسی!
یهو الگوت شده آمریکا؟ در ضمن کلا اعتراضات آزاد اونجارو از شبکه خبر خودمون پیگیری کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
3
5
سکوت ، نشانه خیانت هم نیست!
شهید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
2
23
آفرین پسر گلم آقای جعفر محمدی من ازسال 42 با انقلاب بوده ام امروز هرکسی را میبینم گله مند است... متاسفانه این بیماری حکمرانان است که به حرف ناصحین عمل نمیکنند امروز شما آقای محمدی مثل همیشه به وظیفه ات خوب عمل کرده ای ای کاش ای کاش چندتا مومن صادق مثل جنابعالی درراس امورفرهنگی کشوربودند والا نوشته های کیهان وسخنان عباسی وعلم الهدی و صدیقی ورسائی سم مهلکی برای اسلام ودین مردم است
پروبر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
4
23
سلام در آخرین انتخابات ریاست جمهوری که رییسی انتخاب شد چند درصد شرکت کننده بود . خود این آماار نشان از تعداد معترضین است. البته از زمان انتخابات تا کنون آنقدر گرانی افزایش پیدا کرده که معترضین بیشتر هم شده ان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
19
1
با سلام و احترام
وقتی صحبت از امنیت می شود یاد افرادی میافتیم که در عراق و سوریه توانستند امنیت برقرار کنند و جا دارد از اینها تشکر کرد چون وجود امنیت از نان شب هم ضروری تر است .
فقط اینجا توی کشور خودمان نبایستی امنیت را به اینترنت گره بزنند شاید روزی برسه که براحتی بتوان به اینترنت دسترسی پیدا کرد آنوقت چکار کنیم ؟
پرویز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
3
19
اگر آمار می خواهید به تعدا.د شرکت کنندگان در آخرین انتخابات ریاست جمهوری توجه کنید .
فرید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
2
15
دقیقا درود بر نویسنده محترم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
1
15
متاسفانه مصلحین جامعه طرد شدن تمامیت خواهی باعث شکاف بزرگی شده کسانی که باید مشاوره های درست بدن در جای دیگری سیر میکنن در فضای امروز همه آسیب میبینن
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
1
27
تو این مملکت فقط اونایی که حقوق بالایی دارن، راضین، اگه نونشونو از سطل زباله در میوردن اینطوری نظر نمیدادن
صدها ستاره‌شناس خواستار توقف پرتاب ماهواره‌های استارلینک شدند اسپانیا جلوی ورود کشتی حامل تسلیحات برای اسرائیل را به بنادرش گرفت موسیمانه: جوانان استقلال می توانند شرایط را تغییر دهند رشیدی کوچی خبر داد: رفع فیلترینگ فضای مجازی، به زودی فایننشال تایمز: سربازان کره شمالی در مواجهه با اینترنت آزاد در روسیه؛ «خودشان را با پورن خفه کرده‌اند» فاضل‌میبدی: ایران باید به فکر مذاکره مستقیم با آمریکا باشد / مذاکره با آمریکا باعث محدودیت اسرائیل می شود قرارداد اسرائیل و بوئینگ برای خرید 25 جنگنده اف 15 در باب آداب شاهنامه خوانی و مسئولیت معنا کردن ابیات ارتش ۶ نفره ترامپ را بشناسید کشته شدن ۴ تروریست در درگیری با نیروهای سپاه در فیروزآباد راسک (+عکس)/ یک سپاهی به شهادت رسید / 2 زن و یک مرد از شهروندان زخمی شدند سرلشکر سلامی: مقاومت غزه توانست دولت جنگ‌افروز آمریکا را تغییر دهد / زدن بنادر برای براندازی اسرائیل کافی است امید طالبان به ترامپ / حذف نامش از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا  دعوتنامه سری اول خریداران خودرو شاسی بلند ترا صادر شد یک زن رئیس دفتر ترامپ شد آقای مهدی تاج، شکایت از «ترامپ» به کجا رسید؟