۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۸۱۲۱
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۲۰-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۸۱۲۱
انتشار: ۲۱:۴۴ - ۲۰-۱۲-۱۳۹۸

فصل جدیدِ عصر جدید و چند مشکل از عصر قدیم!

عصر جدید امکان فکر و تخيل به تماشاچي نمي‌دهند، احسان عليخاني نشسته است تا همه چيز را به مخاطب شير فهم کند.

عصر ایران ؛ نهال موسوی - مشخصا برنامه عصر جدید ادامه دهنده برنامه‌های استعداد یابی موسوم به Got Talent است که معروفترین آنها America's Got Talent از سال 2006 از شبکه ان بی سی آمریکا در حال پخش است.

نمونه‌های بریتانیا، استرالیا، یونان، تایلند، فیلیپین و ... هم به همین شکل وجود دارد. برنامه های استعداد یابی به شکل‌های مختلفی در جهان وجود دارد، از کشف خواننده گرفته تا شعبده باز یا آشپز و حتی آهنگرانی چیره دست.

هر کدام از این برنامه‌ها هم شکل و ساختار خاص خود را دارد. برنامه‌های مانند آشپزخانه جهنمی hell's kitchen / آمریکا استعداد دارد America's Got Talent / اسطوره آمریکایی یا ستاره آمریکایی American idol / صدا The Voice / فکر می‌کنی می‌تونی برقصی So You Think You Can Dance / آبدیده در آتش Forged in Fire و ...

آمریکاز گات تلنت

2 قسمت جديد فصل دوم برنامه "عصر جديد" از تلويزيون پخش شد و علي رغم تلاش‌هايي که صورت گرفته تا روند رو به جلوتري نسبت به فصل قبل داشته باشد اما اين برنامه با مشکلاتی بدیهی و اساسی همراه است.

در فصل قبل چون شروع کار بود، اصل وجود اين برنامه را به فال نيک گرفتيم و با اغماض از کنار آن رد شديم اما چون همان رويه ادامه دارد ناچاريم به چند نکته اشاره کنيم:

مخاطب را ساده فرض نکنید!
بزرگترين مشکل برنامه عصر جديد دست کم گرفتن مخاطب است، همواره همه اتفاقات و همه آنچه هست راتوضيح مي‌دهند، به اين دليل که نکند مخاطب متوجه نشده باشد يا آن گونه که مد نظر ماست نفهميده باشد، با نگاهي خوشبينانه مي توان گفت مخاطب را ساده فرض مي‌کنند.

امکان فکر و تخيل به تماشاچي نمي‌دهند، احسان عليخاني نشسته است تا همه چيز را به مخاطب شير فهم کند. مدام توضيح مي‌دهد که اين که ديد به اين دليله يا منظورشون اينه... مثلا در اجراي یکشنبه شب گروه "مجاز"که فضاي يک ماشين و رانندگي را بازسازي کرده بودند عليخاني توضيح مي‌داد که اين سانروف ماشينه است، اين ايربگه(کیسه هوا) و ... دوست عزيز ما هم همين‌ها را داريم مي‌بينيم و متوجهیم، حال این يک نمونه بسيار ساده بود ولي در کل برنامه اين روند توضيح دهي وجود دارد.

گروه مجاز

بايد يادآوري کرد که عصر جديدي‌های عزیز شما برنامه تان را اجرا کنيد و اجازه دهيد تا مخاطب خودش به جمع‌بندي، تفسير و تحليل آن چه مي‌بيند بپردازد. همه چيز را نبايد توضيح داد اجازه دهيد تا سمند خيال تماشاچي هم به پرواز درآيد، در آن صورت برنامه شما جذابتر و گيراتر خواهد بود. چرا سعي داريد که مخاطب حتما آنگونه که شما مي‌خواهيد بايد به اين اتفاق نگاه کند؟

من مخاطب باید خودم دریافت، تحلیل و نتیجه‌گیری کنم حال موافق یا مخالف با شما و یا رای داورانتان.

کارگردانی نادرست است!
در دنیای تصویر 4 نوع نما (پلان) وجود دارد نماهای استبلیش یا معرف (تعریف کننده موقعیت مکان، زمان و ...)، نماهای اکشن (عمل) ، نماهای ری‌اکشن (عکس العمل) و خنثی. در یک برنامه تصویری استفاده درست از این نماها و در زمان و مکان لازم کیفیت کارگردان و تدوین‌گر را نشان می‌دهد.

بسیاری مواقع درکارگردانی و مونتاژ برنامه عصر جدید آنقدر سعی بر نمایش عکس العمل داوران دارند که اصل اتفاق را مخاطب نمی‌بیند، برای مثال در اجرای گروه ورزش باستانی چند حرکت زیبای اجرا را مخاطب ندید به دلیل اینکه می‌خواهند به مخاطب نشان دهند که ببینید داوران تعجب کردند، تحت تاثیر قرار گرفتند یا ... البته که این اتفاق لازم است اما بسیار کم و محدود نه اینکه هر چند ثانیه ما صورت داوران را ببینیم!

خانم نقاش

مسئله دیگر که آنرا واقعا درک نمی‌کنم مثلا در آیتم شنبه شب خانمی بر روی چوب با فندک نقاشی می‌کرد( اصطلاحا سوخته‌کاری) ولی ما بیشتر از این که جزئیات شکل کار کردن و روند این اتفاق را توسط او بر روی چوب ببینیم، بیشتر او را از نماهای غلط و دور می‌دیدم و شاهد حرف زدن و کل کل داوران بودیم!

شاید استدلال عصر جدیدی‌ها این باشد که می‌خواستیم مخاطب با دیدن محصول نهایی شگفت زده شود، باید به آنها یادآوری کرد که در این برنامه قرار است مهارت، شکل گیری و فرم کار هنری شرکت کننده به تصویر کشیده شود تا مخاطب از این فرایند آگاه شده و بر اساس آن رای دهد، اگر قرار بود با دیدن محصول نهایی مخاطب شگفت زده شود چه نیازی به انجام این همه کار جلوی دوربین!؟ همان تابلوهایی که قبل‌تر آماده کرده بود را نشان می‌دادند، طبیعتا هم زیباتر بود و هم شگفتی آن بیشتر خواهد بود!

باز در برنامه یکشنبه شب هم برای گروه سفالگری "به نگار" که از لاله‌جین همدان آمده بودند و تابلویی با مصالح گِل آماده کردند همین قضیه تکرار شد و ما زحمت این دوستان در آن زمان کم را به شکلی بسیار سربسته و در نماهایی از دور دیدیم، در صورتی که گروه شرکت کننده خود فکر همه اتفاقات را کرده بودند و قطعات را پراکنده درست کردند تا در لحظه آخر با قرار دادن آنها کنار هم باعث شگفتی مخاطب شوند اما کارگردانی نامناسب باعث شد ما روند شکل‌گیری این قطعات سفالی را نبینیم!؟

لطفا بچه زرنگ بازی را بگذارید کنار!
شرکت کننده حرفی می‌زند مدام احسان علیخانی و گاهی داوران می‌خواهند از او مچ گیری کنند! دیدی ما فهمیدیم! دیدی اونجوری نیست! و ...

شرکت کننده‌ای که به فینال راه یافته می‌گوید من از بچه‌هایم (گروه رزمی) پرسیدم آیا فکر می‌کردین یه روزی به صحنه عصر جدید بیاین؟ گفتن : نه / بعد پرسیدم: آیا فکر می‌کردین به فینال راه پیدا کنین؟ گفتن : «بله چون به کارمون ایمان داشتیم» / علیخانی سریع می‌گوید : وایسا این حرفت تناقض داره و ...

واقعا باید گفت که اگر یک بار شاهد چنین اتفاقی باشیم هیچ اشکالی ندارد و به قولی نمک برنامه است اما وقتی در موقعیت بچه زرنگ و زبل خان قرار بگیری و رویه‌ بر این باشد که مچ‌گیری کنی زیاد جالب نیست!

 

فکر کردید این اعلام ساعت و دمای سالن کار خوبی است؟
در قسمت‌هایی از برنامه مدام اعلام می‌شود که دمای سالن منفی 4 درجه است و الان ساعت 4 صبحه!؟ بر اساس گفته های خود عوامل برنامه چند سوال مطرح می‌شود : چرا باید گرمای سالن تامین نشود؟ سالنی که در این حد سرد است اصلا چرا باید این همه جمعیت را در آن جمع کرد؟ چرا تا ساعت 4 صبح طول کشیده است؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر...

این اتفاقات هیچ که فضیلتی محسوب نمی‌شود بلکه حتی یک ضعف بزرگ برای گروه برنامه ساز است. به جای این حرفها سالن درستی انتخاب کنید با وسایل گرمایشی مناسب و برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که تولید برنامه تا ساعت 4 صبح طول نکشد.

داوران عصر جدید

در نهایت بسیاری موارد دیگر هم هست که می‌توان به آن اشاره کرد اما دوباره تکرار می‌کنم هدف این نوشتار این است که به برنامه سازان عصر جدید چند نکته بدیهی را یادآوری کند.

در فصل قبل عصر جدید مطلبی نوشتم با عنوان «عصر جدید و فرزندان بی شناسنامه!» که به دلیل اهتمام برنامه عصر جدید به یک مسئله اجتماعی مهم از آن تقدیر کردم ولی حال دیگر انتظارات ما از این برنامه بیشتر است.

حال که در موقعیتی ویژه تنها برنامه‌ساز استعدادیابی تلویزیون هستید (بدون هیچ رقیبی در تلویزیون یا خارج از آن) ، طبیعتا یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ها هستید و خواهید بود ولی این اقبال توجه باعث نمی‌شود هر چه ساختید و یا گفتید را درست بدانیم و بپذیریم.

بیشتر بخوانید: 

کرونا «عصر جدید» را متوقف کرد/ توضیح احسان علیخانی

«عصر جدید» فقط کشف استعداد یا ...

عصر جدید و فرزندان بی شناسنامه!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۵
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
18
156
متاسفانه نقش علیخانی بیش از حد پر رنگه. مثلا برام خیلی عجیبه که اول داورا وارد میشن. بعد دست میزنن تا علیخانی مثل یه قهرمان وارد شه.
پاسخ ها
شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
مجری توی تموم دنیا یه تعریفی داره که اون تعریف در دایره بسیاری از مجری های ما نمیگنجه . علیخانی پوپولیست هست نه مجری
من
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
117
30
ساخت چنین برنامه هایی نباید باعث ترویج بی حیایی شود
بقیه ش فقط و فقط سلیقه س و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
83
33
از نظر عصر ایران کلا تلوزیون بده و شبکه سه بسیار بد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
من هم با شما موافقم . اگر علیخانی هیچ حرفی هم نزند می گویند چرا حرف نزد؟کلا باید گیر بدهند .....
سمیه
Germany
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
27
77
وای واقعا اجراشون مسخره است . با مسابقات ترکیه که مقایسه میکنی تازه میفهمی چقدر ضایع و غیر حرفه ای اجرا میکنند. به خودشون زحمت ندادند یه ثانیه شمار نصب کنند تا انقدر علیخانی وسط اجرا نگه چند ثانیه تا پایان مونده. جالب نیست مجری انقدر صحبت ها و تکه کلام های اضافی میگه
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
23
56
به نظرم بیشتر جایی برای استعداد کشی است
بچه نابغه اوتیسم را ندیدند که از روی سادگی تمام استعداد خود را نشان داد ولی کسانی به مرحله بعد رفتند که شاید از آنها هزارتا بهتر داریم
و متاسفانه جایی برای نظر مردم در نظر گرفته نشده که شاید در بسیاری از موارد نظر مخالف داوران داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
در اینکه کسانی که میرن مرحله بعد لزوما بهترین نیستن با شما موافقم ولی داورا کلا با حرکات نمایشی حال میکنن ولی در مورد اون کودک نابغه اوتیسم چون نهایت استعدادش همینه طبیعتا مرحله بعدی چیز بیشتری برای ارائه نداشت پس رفتنش به مرحله بعد معنی نداره و بنظرم کار درستی کردند.
ناشناس
United Arab Emirates
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
82
36
شما را چه به عصر جدید؟؟ شما برو همون پرشیاز گات تلنتتو ببین با اون شرکت کننده های مسخره اش و مجریهای بی نمک و داورهای بیسوادش...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
14
26
در تایید حرف شما مثال می زنم ،
در شبکه های فارسی زبان دو مورد برنامه مشابه داریم ، اولی استیج من و تو و دیگری پرشین گات تلنت ام بی سی پرشیا ،
در مقایسه این دو می بینیم با توجه به اینکه کاملا مشخص است ، ام بی سی سرمایه گذاری بیشتری هم کرده ، بازهم به پای استیح نمی رسد چون برنامه سازان من و تو ، از شبکه بی بی سی آمده اند ، به عبارت بهتر ساخت چنین برنامه هایی بسیار سختر از آن چیزی است که به نظر می آید و از عهده هرکسی برنمی آید
ناشناس
Belgium
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
13
51
دوست عزیز. اینها مجری نیستند که. معلوم نیست با چه روابطی وارد شده اند. یکی از مجریهای قدیم که هنوز یادمه خوب بود کمال الحق سلامی بود و بعدش آقای نوذری. مجری هم باید اطلاعات بالا داشته باشه هم سواد اجتماعی بالا داشته باشه.که کسی رو تحقیر نکنه
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
خدا هر دوی این بزرگان را رحمت کنه بله اونها مجریان خوبی بودند ولی الان زمانه عوض شده و نسل جدید نیازمندیهای جدیتری داره و احسان علیخانی مجری توانمندیه ولی طبعا نیاز داره اصلاحاتی در روش اجرا داشته باشه.با این همه محدودیت که در ساخت هست باز خوب جمعش کرده ولی فقط اینکه همون موضوعات متن را رعایت کنه بهتر هم میشه هرچند از قبل ضبط شده و شاید نشه اصلاح کرد. ولی به استعدادهای فردی اهمیت نمیدن داورا و فقط عاشق جنگولک بازی های نمایشی هستند که جذابیت زیادی هم نداره و طبیعیه.. اینش خوب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
21
68
علیخانی بیش از حد حرف میزنه مخصوصا وسط اجرا هی مزه میریزه حرف میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
خب باید این انتقادات و پیشنهادات منتقل بشه تا اصلاح کنه ولی اصل این حرکت باارزشه و نباید دلسردشون کرد. به هرحال همه وقت میزاریم و تماشا میکنیم و طبعا با نظر داوران همیشه هم نظر هم نیستیم ولی باید ایرادات کار و نمایش را برطرف کنه تا تاثیر بیشتری داشته باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
17
71
خیلی خوبه عصرجدید ولی یکم دخالتهای علیخانی و کلا حرف زدنش زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
اینقدر گفته ماه عسل دیگه صداش رو اعصابه
سیدمجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
4
15
ممنون از موضوعی که انتخاب کردین و انتقادات و پیشنهادات بجایتان.بنظرمن همه حرفهای شما قابل قبوله ضمن اینکه موارد دیگه ای هست که باید اشاره بشه.اولاسطح و کیفیت این برنامه نوپا به مراتب از برنامه پرشین گات تلنت که از شبکه MBC PERSIA و با حضور چهره های مشهور پخش میشه بالاتره و بدون تعارف خیلی هم بهتره با اینکه محدودیت های زیادی در اجرا وجود داره ولی حداقل داوران بقول عامیانه کشکی و با ادا و اصول نظر نمیدن یا حداقل لوس بازی های دخترانه و سطح پایین نشون نمیدن. پس تا اینجا بایدنمره قبولی دادولی موضوع اصلی اینه که سبک و سیاق سلیقه داوران یکسانه و عموما هم مثل سری اول برنامه،به کارهای نمایشی و رزمی گروهی اقبال بیشتری دارند و استعدادهای فردی را نادیده میگیرند که این یک نوع ضعفه. مثلا از یک گروه رزمی کار که هر روز مشغول تمرین در باشگاه هستند و اصول رزمی را آموزش دیدند ایا انتظاری غیر از این هست که حرکات نمایشی هماهنگ انجام دهند؟ این جای تعجب داره که یک تکواندوکار بپره هوا و دوتا فن رزمی اجرا کنه؟ یا حرکات زورخانه ای و...؟داوران نبایدبه موضوعاتی که بدیهی و بخشی از ذات یک کار هست بهای زیادی بدهندوعوضش هنری که دریک فرد ذاتیه و به خوبی اون راعرضه میکنه اعتنایی نکنند. بنظر من این ضعف در برنامه مشهوده و همه تقریبا از قبل میدونیم گروهی که انتخاب میشه کدوم خواهد بود.بنظرم باید به این نکته توجه بشه
رضا حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
5
13
برنامه بیشتر باید اجرا باشه تا صحبت های مجری و داوران. علیخانی حرف زیاد میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
9
11
« در قسمت‌هایی از برنامه مدام اعلام می‌شود که دمای سالن منفی 4 درجه است و الان ساعت 4 صبحه!»
.
اینو منم عمیقا نمیفهمم
مثلا گات تلنت آمریکا رو که اجرا میکنن، برنامه اگه ۷ تا ۹شب پخش میشه از حدود ۵-۶بعدازظهر بوقت محلیشون اجرا شروع میشه و وقتی هنوز داره اواخر برنامه ضبط میشه پخشش با آگهی های بینش شروع شده
همون شبم ۲ساعت زمان رای گیری داره و مثلا ۱۱ تا ۱۲ دیگه برندگان آرای مردمی هم اعلام شده
.
اما ما به شلخته ترین حالت ممکن برنامه میسازیم!
.
آخه اون بنده خدا استعداد چه گناهی داره که بخاطر عادت تیمهای فیلم سازی ما به ضبطهای شبانه تا ساعت ۴ باید صبر کنه؟؟
یا بخاطر آسیب ندیدن دوربینهای برنامه توی دمای کم کار کنه؟؟
اینا عملکرد آدمو خراب میکنه
یا تماشاچیان چه گناهی کردن که تو اون دما و اون ساعت باید بیدار باشن که شاید صبحش هم از ۸ یا ۷ باید سرکار باشن؟؟
.
.
چرا این ساعت ضبط توی پروژه های سینمایی ما درست نمیشه؟؟
حالا یه سری بازیگر پولشو گرفتن مجبورن مطیع باشن
اون بنده خداهایی که تماشاچی هستن یا اونهایی که میان اجرا میکنن قبول همنمیشن و عایدی هم براشون نداره اونا چه گناهی دارن؟؟
همین فرزند عزیز اوتیسم کردستانی برنامه قبل چه گناهی کرده که تا اعلام نتایج ۴ صبح بیدار باشه؟؟
فرزندان ما مگه ۷ صبح مدرسه ندارن؟؟
تو خونه هم تا ۴ بیدارن؟
یا حتی خود پخش برنامه نمیشه ۱ساعت زودتر باشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
عین همینو تو دست فرمون هم داریم!! ساعت 5 صبح!!!
این دقیقا علامت بی نظمی و بی برنامگی مطلقه و ابدا افتخار نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
18
11
باتوجه به عناد عصرایران با صدا و سیما، خیلی نمیشه به نظرات عصرایران توجهی کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
11
13
تقلیدی بسیار بسیار سطح پائین و کودکانه!کاش در فصل دوم از داوران جدید و خبره تری استفاده میشد
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
14
11
اصلا با نظرتون موافق نیستم. در کل ایراد ساختاری اساسی در این برنامه وجود نداره. شکل کلی برنامه مثبت هست. ایرادهایی هم که نویسنده گرفته بیشتر سلیقه شخصی هست تا یک نظر کارشناسی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
11
17
حضور علیخانی کلا اضافه س، کدوم برنامه گات تلنت مجری داره، شرکت کننده میاد برنامه شو اجرا میکنه و میره، اگه سوال یا توضیحی هم لازم باشه خود داورا می پرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
8
17
اشکال اساسی این برنامه وجود مجری است که هم سعی داره چهره خاصی از داورها به بیننده القاء کند که مثلاً فلان داور خیلی سختگیر و بهانه گیر است و آن یکی خیلی فنی و تخصصی . ضمن اینکه با توضیحات و حرف زدنهای بی جا حتی در وسط اجرای برنامه ا طرفی باعث حواس پرتی کسی که برنامه اجرا می کند می شود و از طرفی سعی دراد در رای داوران تاثیر بگذارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
15
8
چرا اصلا اشاره نکردید در این فضای کرونایی، اجتماع این همه آدم چقدر بی مسولیتی است؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
10
6
مرسی خانم موسوی، گلللل گفتید به خدا حرف دل منو زدید راجع به این برنامه!
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
8
14
آدم نمیدونه این مسابقه استعدادش دقیقا کجاشه؟!!
طرف بیست ساله داره یه کاریو میکنه. بعدش تو این مسابقه استعداد یابی هم شرکت میکنه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
6
5
مجری و کارگردان آماتور یک طرف بدتر از همه با این همه هزینه و آن ال سی دی بزرگ چرا تصویر برداری بسیار آماتوری ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
7
9
نمیدونم چه اصراری دارند مرتب ساخت سالن را نشان دهند سالنی که سیستم گرمایشی مناسبی ندارد چرا اینقدر دوست دارند عوامل پشت صحنه را نشان دهند در حالی که ما نمای درستی حتی برای داور ها روی خود صحنه نداریم بیشتر از آنکه صحبت های استعدادها را بشنویم مرتب حرافی های مجری و عوامل را میبینیم - به نظر من یک برنامه جداگانه برای عوامل درست کنند اینقدر وسط استعداد یابی آنها را نبینیم و تبلیغ خودشان را نکنند چون اصل برنامه دارد در حاشیه قرار میگیرد
Ftm
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
7
18
چه ربطی داره
چرا یه برنامه رو انقد مورد حمله قرار میدید
این حرفا ینی چی واقعا؟؟؟؟؟
اقای علیخانی و تیم شون ی برنامه ای رو میسازن ک باعث سرگرمی و همچنین استعداد ادما کشف بشه
اولا ک اگر شما خوب برنانه رو ببینید می فهمید ک اصلا ایشون تلاشی برای شیر فهم کردن ندارن
سانروف ماشینم ک گفتن ب داورای مسابقه بود ک ب معنی شیرفهم کردن نبود ب معنی اینک دیدی چ بامزه بود و با هم خندیدن
این حرفای مسخره و نگاه های بیخودتونو بزارید کنار لطفا
از وجهه سرگرمی بهش نگاه کنید
انقدم با کشورای دیگ مقایسه نکنید
اونا هرچی هستن برای خودشونن ک هیچ پخی ام نیستن بی تعارف گفتم اینو
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
9
3
مشکل اینجاست که اون کودک اوتیسم تمام توانائیش رو روز اول نشون داد
و قطعا اگر یک نابغه تو این برنامه وجود داشته باشه اونم اون کودک اوتیسم است
که متاسفانه داوران ندیدند باید رای مردمی هم باشد
چه اشکالی دارد ۵ نفر از فینالیستها را مردم انتخاب کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
4
8
سلام به نظر من کاش در فصل جدید در انتخاب داوران هم تغییراتی می دادند مثلا به جای خانم نونهالی و آقای دکتر می توانستند از اشخاص دیگری استفاده کنند
زنجان / ۱۰ مصدوم در تصادف دو پراید پوتین : تصمیم گرفتیم تولید انبوه موشک‌های بالستیک مافوق صوت را آغاز کنیم / هیچ سامانه ای در جهان قادر به رهگیری این موشک نیست تهاتر کره شمالی با روسیه ؛ نفت و موشک در ازای سرباز استرالیا به وزیر سابق اسرائیل ویزا نداد آلمان : موضع ما در قبال اسرائیل تغییری نکرده/ به صادرات تسلیحات ادامه می‌دهیم قیمت جدید و نهایی محصولات سایپا در آذر 1403 اعلام شد (+جدول کامل) بیانیه دفتر آیت الله سیستانی در پی حمله تروریستی به مسافران پاراچنار پاکستان دلار آزاد از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد! سرهنگ علی محمدی معاون اجرایی پلیس راهور فراجا شد شهیندخت مولاوردی: خشونت علیه زنان طبقه اجتماعی نمی‌شناسد / زمانی که ما در دولت بودیم اعلام شد که بالای ۷۰ درصد از جامعه دارای درجاتی از اختلالات روانی هستند وزیر خارجه عراق : تهدیدهای آشکاری از سوی اسرائیل علیه ما وجود دارد قتل در پارک قیطریه بخاطر متلک رئیس مرکز تحقیقات ایدز : بیمار ایدزی هم می‌تواند ازدواج کند و بچه‌دار شود تخلیه برخی مدارس اصفهان به‌دلیل فرونشست چرا شلوغ‌کاریِ خیابانی علیه فدراسیون فوتبال و قلعه‌نویی نمی‌گیرد؟!
#videojsscript