۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۹۳۴۸
تعداد نظرات: ۱۰۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۸
کد ۷۰۹۳۴۸
انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۸

رایان ؛ پرورش یافته نظام آموزشی کانادا / فردای فرزندان ایران چگونه خواهد بود؟!

یک دقیقه به این فکر کنید که یک کودک یا نوجوان ایرانی در طول سال با چه رویدادها و افکاری مواجه است و همتای او در کانادا چطور؟

عصرایران؛ جعفر محمدی* - امروز "رایان" را بسیاری از مردم می شناسند؛ او 13 سال دارد و فرزند "منصور پور جم"، دندانپزشک ساکن شهر بارهاون کانادا که در سانحه سرنگونی هواپیمای اوکراینی درگذشت. 

رایان 13 ساله در مراسم یادبود پدرش در دانشگاه "کارلتون" سخنرانی کوتاهی کرد که به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و همه را به شگفتی و تحسین واداشت.
او با روحیه ای بالا، مرگ آگاهی در عین امید به زندگی و مثبت نگری در میان بزرگ ترین فاجعه زندگی اش و با دایره واژگانی قابل توجه در چند دقیقه کوتاه، یکی از تاثیر گذارترین سخنرانی های حال حاضر را رقم زد.


او در فراز پایانی سخنانش درباره پدرش گفت: "منصور ؛ اگر بتونم اونو توی یه کلمه توصیف کنم، آدمی قوی بود. او فاجعه پشت فاجعه، دیوار پشت دیوار و اشتباه پشت اشتباه رو پشت سرگذاشته و در آخر قوی شده بود. او فوق العاده بود و ما، عاشق هم بودیم. او حتما از تمام دوستانی که اینجا جمع شدند ممنون است. او فوق العاده بود. من یک هفته است اینجا هستم بعد از اون فاجعه وحشتناک،  ولی هنوز نتونستم باورش کنم. من حسی دارم شبیه این که دارم خواب می بینم ولی می دونم اگر خواب دیده بودم و اگر اون منو از خواب بیدار می کرد، به من می گفت که همه چیز درست می شه و همین طور هم خواهد شد. ممنونم."

انتشار ویدئوی سخنرانی رایان همزمان شده بود با نهایی شدن و نشر گزارش " U.S. News & World Report" درباره بهترین کشورهای دنیا برای رشد و تربیت فرزندان.
در این گزارش، نام کانادا در میان 10 کشور جهان برای فرزند پروری آمده و در آن شاخصه های برابری درآمدی، آموزش عمومی توسعه‌یافته، احترام به حقوق بشر، برابری جنسیتی، نظام مراقبت بهداشتی پیشرفته، امنیت، روابط دوستانه خانوادگی و شاخص شادی  مورد بررسی قرار گرفته بود.

رایان پورجم، به عنوان فرزندی که در کانادا رشد و تربیت یافته است، مهر تاییدی است بر این رتبه بندی جهانی. این حد از اعتماد به نفس و آگاهی و احساسات کنترل شده، تنها در یک جامعه و نظام آموزشی سالم شکل می گیرد و البته رایان، تنها یکی از میلیون ها تربیت یافته نظام آموزشی کاناداست.

بار دیگر به شاخص های مورد بررسی نگاه کنید و بی هیچ تعصبی قضاوت کنید که فرزندان ما در چه فضایی تربیت می شوند و رشد می یابند؟!
جز این است که فرزندان ما در نابرابری فاحش درآمدی، آموزش های رسمی بیهوده، نابرابری جنسیتی، خانواده های عمدتاً متشتت و جامعه ای ناشاد و پر استرس تربیت می شوند؟

بچه های ما در دل یک نظام آموزشی فشل اند که آن نظام آموزشی نیز در دل یک جامعه بی قرار و پر اضطراب قرار دارد و معلوم است که این ملغمۀ نابهنجار چه خروجی انسان سوزی دارد و خواهد داشت.

یک دقیقه به این فکر کنید که یک کودک یا نوجوان ایرانی در طول سال با چه رویدادها و افکاری مواجه است و همتای او در کانادا چطور؟ همین است که بسیاری از ایرانیانی که اصطلاحاً دست شان به دهان شان می رسد، در تکاپوی آنند که به کانادا یا جایی نظیر آن بروند یا دستکم فرزندان شان را به آنجا بفرستند و حق هم دارند چرا که دغدغه هر پدر و مادری، آینده فرزندانشان است.

*صاحب امتیاز و سردبیر عصرایران

بیشتر بخوانید:

* 10 کشور برتر دنیا برای رشد و تربیت فرزندان در 2020

* 10کشور برتر جهان برای پرورش کودکان در سال 2018

* وضعیت یک‌دهه اخیر ازدواج و طلاق در ایران (اینفوگرافی)

* در جدول شادترین ملت های جهان کجا قرار داریم؟
*راهی به رهایی از کلیشه های مدرسه

* همه رستوران های کشور فقط باید یک نوع غذا سرو کنند/ نظام آموزشی ایران به همین مضحکی است!

برچسب ها: رایان ، کانادا
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۳۷۶
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
69
771
اونجا به زندگی اهمیت میدن، پس ابزارش رو هم خوب فراهم میارن. اینجا زندگی ...
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
البته با توجه به صحبت های آقا رایان، سلوک ایشان ارتباطی با نظام آموزشی کانادا نداشت! بلکه مستقیما از تربیت خانوادگی ناشی می شود !
ایشان به خوبی روحیه پدرشان را در خانواده تشریح می کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
نظام آموزشی هر کشوری سنگ بنای مدیران آینده ی اون کشور هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
51
488
الناس علی دین ملوکهم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یعنی این جمله خلاصه و عصاره تمامی بدیهای فرهنگی و کژیها و کاستی های جامعه ماست..!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مثلا اگر فارسي ميگفتي به كسي بر ميخورد يا كم ميشد؟
يا اينكه بنا بر اساس تربيت و اموزشي كه ديدي
بيش از اين چيزي نشد كه بگي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
s
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
105
701
فایده نوشتن چنین مقالاتی چیه ؟ جز اینکه مارو سرخورده تر کنه و نا امید تر کنه هممون میدونیم که قرار نیست هیچ تغییری ایجاد بشه هزار تا از این مقاله ها هم بنویسید به هیچ جای کسی بر نمی خوره
پاسخ ها
رامين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
آینه چون نقش تو بنمود راست
خود شِکَن! آینه شکستن خطاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
در نومیدی بسی امید هست, خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کند مگر اینکه خودشان بخواهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
افسوس افسوس افسوس و هزاران افسوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
تغییرو باید من و تو ایجاد کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
چون مسولان ما هم در اين نظام آموزش ديدند
بی نام
Germany
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
50
863
حرف زدن نخست وزیرشون رو دیدین؟؟! واقعا متاسفم واسه مسئولان کشورم، بیشتر باعث شرمندگین
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مشکل فرهنگی دولت و ملت... یک حقیقت تلخ
سینا
Netherlands
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
986
267
آقای محمدی چون یک کودک قدرت نطق خوبی دارد و احتمالا می تواند در آینده وکیل شود، دوباره ساز خود تحقیری را کوک کردید...
بس نیست...
از این قبیل هزاران هزار در ایران داریم...
انقدر خوبی ها را در خارج مطلق و عام و در ایران استثنا نپنداریم.
نوع نگاه شما واقعا مایوس کننده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
مطلب رو نگرفتی
رایان مثالی از یک الگوی آموزشی موفقه نه این که چون خوب حرف می زنه اینو نوشته
نگاه ریشه ای تر از یک فرد خاص است.
نظام آموزشی ایران و کانادا رو مقایسه کن بعد این طور کامنت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
در ایران هزار از این دست استعدادها داریم . این کودک هم ایرانیه ولی آیا خود شما امیدی به فردای ایران دارید ؟ من که ندارم و هر روز هم نا امید تر میشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
بله، اون خانوم مجری تلویزیون هم نمونه بزرگ شده همین تربیتی هست که شما با این دیدگاهتون بهش اشاره کردید.
حالا میبینید چقدر تفاوت وجود داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
خدمت آقای ناشناس: شما مقایسه کردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
هیچی بهتون نمیگم چون می دانم که " تربیت شده اید تا نفهمید"
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دوست عزیز، نطق خوب هم در سایه ی آموزش صحیح و اعتماد به نفس زیاد حاصل میشه .چیزی که در مملکت ما و بین دانش آموزان ما وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
نداریم داداش نداریم.... بیار یه پسر بچه که باباش مرده بیاد این طوری حرف یزنه نیست...
سوادکوهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
41
514
چند روز قبل صبح توی میدان انقلاب الفاظ بسیار رکیک پدری که در حال صحبت با پسر کوچکش به مدرسه بود توجهم را جلب کرد که بدترین فحش ها را نثار معلم کودک می کرد؛ نمیدونم اون کودک بزرگ بشه چی میشه...
پاسخ ها
رزان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
الان تو کانادا هیچکس فحش بلد نیست!خداروشکر شاهد غیبی فیلمهاشون هست! بچه من تو همین ایران و پایین شهره اما بدترین فحشش کلمه بیتربیته و در چهار سالگی غزلیات حافظ رو تحلیل میکنه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اتفاقا در هر زمینه ای اگه از غربی ها بدتر باشیم، در زمینه فحش دادن با اختلاف نجومی از اونها جلو تریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
اينها به كنار؛ حساب كن ببين چند سال زمان ميبره ما بتونيم تف كردن مردم توي كوچه وخيابان و جلوي چشم عابرين رو اصلاح كنيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
29
473
چیزی نمیشه گفت چون غیر قابل نشر
دختر جوان زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
37
4
متشتط دلبندم نه متشتت
عصر ایران

با سلام
همان "متشتت" که نوشتیم درست است؛ به معنی : پراکنده،  پریشان، متفرق

https://www.parsi.wiki/fa/wiki/385457/%D9%85%D8%AA%D8%B4%D8%AA%D8%AA

موفق باشید

Reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
4
48
با نظر شما موافقم . سیستم آموزشی ایران داغونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
6
63
حیف، چه انسانهای ارزشمندی در اون پرواز از دنیا رفتند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
4
59
به همین دلیل هست که برخی مسئولین عزیز مملکت ، خانواده هاشون را برای زندگی به آمریکا و کانادا و... می فرستند.
Viva Iran
Belgium
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
7
29
من با پاسپورت بلژیکی به کانادا سفر رفتم کمی بهتر از اروپاست چون اندازه کشور بزرگه و جمعیت کمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
6
82
یک نمونه از سخنرانی های احمد علم الهدی را پخش کنید تا تفاوتهای دو نوع جامعه و نظامهای سیاسی و اموزشی به خوبی مشخص شود
آريا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
11
23
سلام،در فيلم اينگونه به نظر مي رسد كه اين پسر عزيز دائم در حال سركوب بغض خود و گريه نكردن است ،اميدوارم اين يك اصل تربيتي نبوده باشد،گريه كردن و تخليه احساسات از مراحل گذر سالم از يك مصيبت است.
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
5
20
آقاي محمدي محترم؛
ايا شما به عنوان شخصيت رسانه اي شناخته شدي حاضر و آماده هستيد كه به مصاديق و علل اصلي چنين و اوضاعي كه در همه عرصه هاي كشور، باعث و باني هستند، اشاره كنيد؟! شما تازه فرض است كه در شمار خوبان اين سرزمين و نظام سياسي و رسانه اي هستيد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
15
41
بخاطر بچه‌ها هم که شده باید فرار کرد...
ناشناس
United States of America
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
5
22
خوب بود و درس آموز٫ممنون
ناشناس
Germany
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
5
25
آموزش پرورش و نظام آموزشی کشور از بیخ و بن ایراد داره آموزش عالی مون هم چیزی نیست.
ناشناس
Canada
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
3
64
من کانادا زندگی می کنم. نظام آموزشی اینجا یکی از بهترین هاست.
ولی این پسر فقط نتیجه تربیت نظام آموزشی خوب کانادا نیست. مسلما خانواده خوبی داشته و پدر و مادری که در تربیت رایان نقش بسزایی داشتن.
اینجاست که این درد سنگین تر می شود. از دست دادن یک همچین پدری!
راهب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
2
16
به همین خاطره که :
asriran.com/fa/news/709105/کاهش-تمایل-به-تربیت-دینی-فرزندان-چرا
آنتی تز
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
52
24
خدا رحمتش کنه. اما این سخنرانی چی داشت که اینهمه سیستم آموزشی ایران را تحقیر کردین. خوبه که فارغ التحصیلهای کارشناسی ما ائنجا بورس میگیرن. به جای این حرفهایی که میزنی برای جذب مخاطب، بهتره کمی بذر امید هم بپاشی. جز طلبکار بودن از ایران چی بلدین؟ اونو نشون بدین. همه ی شما حقیر ها!
ناشناس
France
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
8
22
جناب محمدی با درود چندباره برشما که مطالب پرمحتوا و معنادار می نویسید .توصیف تفاوت تربیت رایان را با هم نسلان ایرانی خودش بسیار زیاد است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
9
24
متاسفانه شرایط امروز جامعه ما طوری است که زنده ها هم امیدوار نیستند . بسیار خوب گفتید جناب سردبیر و تنها چیزی که میشه گفت اینه که دعا کنیم مسئولان بفهمند که این راه کج است و به ترکستان گرچه امید نداریم که بفهمند . هر بار که مسئولی حتی پس از هشت سال دهان باز می کنه نا امید تر و نا امید تر و نا امید تر میشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
6
21
واقعا همینطوره. افسوس و صد افسوس.
آفرین به چنین پدری و چنین تربیتی
جمالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
6
26
بی جهت نیست که مردم برای مهاجرت به کانادا وسایر کشورهای متمدن وپیشرفته خودشان را به اب واتش میزنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
15
6
اینکه عده ای از بازیگران یا غیره فرزندانشان را میفرستند کانادا واقعا دغدغشون تربیت است یا به نوعی خود کم بینی....؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
5
بالای تصویر صفحه اصلی را نگاه کنید، اسم کودک هم انگلیسی است. رایان در زبان پارسی به معنی دانشمند و صاحب فکر قاعدتا نگارش انگلیسی متفاوتی دارد.
تامل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
4
19
دخترم دانشجوست و با همکاری استادش یک بازدید علمی برای دانشجویان ترتیب دادن ولی مدیر تربیتی دانشگاه به بهانه های مختلف از جمله رضایت والدین-هماهنگی با بسیج دانشگاه-کافی نبودن تائیدیه ها و در آخر اگر برای دانشجویان اتفاقی بیفتد مقصر شمائید - بازدید را لغو کرد ....بدون شرح
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
4
13
کانادا خوبه ولی حیف مه هوای سردش قابل تحمل نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
4
37
من هم پدر یک پسر 13 ساله هستم که در سیستم فشل آموزشی ایران در حال تحصیل است .
با تمام وجود منظور نویسنده را درک می کنم.
سیستم آموزشی ما بچه هایی بدون اعتماد به نفس ، وابسته ، بیسواد و........... تحویل جامعه می دهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
28
20
واقعا برای نویسنده این متن متاسم،باید یاد آور بشم که این بچه در درجه اول محصول تربیت پدر و مادر خوب خودشه، ما از این بچه ها در ایران عزیز خودمون کم نداریم ،چشم ها را باید شست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
13
24
با سلام آقای محمدی هر وقت که شما مطلبی رو مینویسید انگار که حرف دل من و میلیونها ایرانی را زده اید اگر در این مملکت ده تا مرد مثل شما بودند کشورمان به این روز نمی افتاد معلوم نیس خدا ما رو دست چه کسانی سپرده، خدا شما رو حفظ کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
33
17
من جدن هنوز نفهمیدم شما موافق رفتن مردمید یا مخالف اون خانم چادری تو شبکه افق هم که می گفت هر کی می خواد بره بره، شما هم که به زبان با کلاسانه و شبه روشنفکری همین رو دارید می گید
ببینید این مملکت ۴۰ ساله از یک استعمار ۴۰۰ ساله رها شده و کشورهای برده دار غربی هنوز در حال استعمار و سنگ اندازی هستند، خب یکم که افق دید کوته بینانه خودتان را باز کنید کسی باید بمونه که تنها به فکر خودش و اینده بچه هاش نباشه بلکه باید کسی بمونه که بخواد بمونه و بخواد یک تغییر رو ایجاد کنه و کشور رو رشد بده، واگرنه تخریب کن به چه درد کشور می خوره، غربی ها به همراه مستعمره های عربشون تخریب کارند نیازی به نوع وطنیش نیست :/
مجتبی
United States of America
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
14
22
در ایران شغل خوب، خونه و ماشین خوب دارم ولی به خاطر فرزندانم دارم اپلای میکنم دانشگاه های کانادا.
دعا کنید کارم درست بشه زودتر برم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
19
17
اي بابا اين همه نخبه و دانشمند داره تو اين كشور باهمين وضعيت به قول شما فشل بوجود مياد عجيب از اينهمه خود كوچكبيني
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
34
19
اگه خیلی کشته و مرده کانادا هستی جمع کن برو همون جا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
6
34
توو ایران هم بچه دبستانی مشتش رو گره میکنه و با خشم و نفرت و چشمای پر اشک فریاد مرگ بر این و اون سر میده.
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
2
17
شما درست میگی ولی تربیت فقط نظام آموزشی نیست
رضا ایرانزاد
Germany
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
1
28
برای رایان 13 ساله نازنین که با دیدندش در این ویدیود قلبم آتش گرفت و اشکم درآمد آروزی صبر و توان تحمل غم و اندوه جانکاه را دارم. حتما مثل پدر گرامی اش قوی میباشد! ما را هم در غم خودت شریک بدان! زنده باشی ای جوان نازنین یادگار منصور!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
6
21
یک انسان به تمام معنا به بار میارن. طوری حرف میزنه که بزرگای ماهم اینطوری نمی تونن حرف بزنن. یک نگرش مثبت به زندگی و انسانیتی که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا فرای از هر دین و مذهبی که دارید به آن احترام می گذارند. واقعا از خودم در برابر این کودک شرمم می شود.
محبوبه آیت
United States of America
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
5
27
سلام جناب آقای محمدی

من شما را نمیشناسم ولی از طریق یادداشت هایتان برای شما و نظرتان احترام بسیاری قائلم اما نوشته شما در تحسین بسیار بجای رایان پورجم جفا به پدر ایشان و مادر داغدارشان است. تحقیقات اجتماعی و روانشناختی نشان داده است که خانواده مهم‌ترین نقش دارد. رایان سرافراز فقط از پدرش گفت ‌ارتباط با پدرش به همین دلیل موثر بود. با احساسات و صلابت گفت که بغض فروبرده اش جان سوز و استقامتش مبهوت کننده. ویژگی های. رایان را بیشتر به خانواده اش نسبت میدهم . به ارتباط نزدیک و موثر پدرش در طول حیات و به مادرش که چنان در چنین زمان حساسی بیشتر به پسرش و روحیه مثبت او فکر کرده و به خانواده گسترده اش که چنین پدر و مادری تربیت کرده اند. شما فکر میکنید تمام دانش آموزان که در سیستم آموزشی کانادا تعلیم دیده اند به بالندگی رایانند و همه مهاجرینی که در کانادا زندگی می‌کنند منصور پور جم. بادتان باشد که به احتمال قریب به یقین مرحوم پورجم ‌همسر محترمشان و قطعا خانواده گسترده ایشان هم در سیستم فرسوده آموزشی ایران درس خوانده اند. خانواده رایان به نظر میاد بهترین های فرهنگ مبدا و مقصدشان را در خود دارند. در یک نگاه رایان پورجم، و پدر و مادرش همانقدر فرزند ایرانند که فرزند کانادا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
6
19
ما که حرف قابل انتشاری نداریم
باید بنشینیم ببینیم آقای محمدی یه چیزایی بگه که بخش کوچکی از درد دل ما و البته ورژن پاستوریزه اش باشه
بی بی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
20
9
به نظر من ربطی به الگوی آموزشی نداره، اون پدر و مادر اگر توی ایران هم بودند همینجور بچه شون رو تربیت میکردن، تاثیر تربیت خانواده خیلی بیشتر از محیط هست.
بشیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
10
20
برداشت من از فیلمی که دیدم اینه که رایان بیشتر محصول تربیت چنین پدر قدرتمندیه تا محصول سیستم آموزشی،او بیشتر از پدرش یاد گرفته و تحت تاثیرش بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
22
21
یک جوری نوشتید انگار هر بچه ای توی ایران بزرگ بشه بدبخت میشه، آخه این چه تیتری هست که زدید؟ اصلا حرفه ای عمل نکردید
من
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
8
24
واقعا مسئولان ما که روزها موضوع موشک پرانی به هواپیما را کتمان کردند تا ابد باید شرمسار باشن و کنار برن
ناشناس
Canada
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
68
14
ما تربیت یافته ی فرهنگ شهادت و عاشورا هستیم و نیازی به بلبل زبانی نداریم......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
19
32
البته کشورکانادامقصدبسیاری ازدزدها واختلاسگرهاهم هست حتماجای امنی براشونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
26
بچه پر بغض بود . خیلی دلم براش ناراحت شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
9
21
جناب صاحب امتیاز ،این حرفا رو به ما نگو ،بخدا ما خیلی وقته که فهمیدیم تو چه گردابی روز مرگی میکنیم
ناشناس
Korea (Republic of)
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
46
19
من که هیچ نکته خاصی ندیدم تو صحبتاش. فقط اینکه روون انگلیسی صحبت می کنه جذاب بنظر میاد. وگرنه نمونه های متعددی از فرزندان شهدا هستند که سخنرانی های به مراتب مهیج تری دارن
من
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
3
22
البته اين رو فراموش كرديد كه اون تربيت يافته چه پدر و مادري ست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
13
11
سردبیر محترم
با احترام به نظر شما و قبول تمام کاستی های وارده به نظام پر ایراد آموزشی کشور، چیزی که من از این ویدئو دستگیرم شد این بود که رایان عزیز بیشتر حاصل تربیت یک پدر فهیم و با شخصیت متعالی است تا یک نظام آموزشی فراگیر، بنا براین اگر میخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم مثل همیشه بهتر است از خودمان شروع کنیم و از زیر بار مسئولیت خطیر تربیت فرزندانی مانند رایان عزیز شانه خالی نکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
2
16
نمیشه یه راهی رو پیش پای اونایی که دستشون به دهنشون نمی رسه بذارین؟؟؟ نه که نمیشه.راه ،فراره که اونم بسته است ؛آب در هاون می کوبیم و غربال می کنیم.
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
32
8
هیچ چیز فوق العاده ای در این سخنرانی نبود. اتفاقا بعضا نکات منفی هم دیده می شد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
5
20
وقتی یک جامعه درست می کنید که فلسفه وجودیش با مرگ و گریه و ناله کردن همراه است خروجی جز یک جامعه افسرده و نگران نخواهد داشت
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
29
12
سلام . خدا صبر این بچه بده . این پسر خیلی بی احساس صحبت می کنه . انگار داره در مورد دوستش صحبت می کنه . پدرش را با اسم نام می بره . تو کشور خودمون هم بسیاری از این بچه ها داریم که با همین سیستم آموزشی پیشرفت خوبی می کنند . این قدر خود کم بین نباشیم .
علش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
7
24
اینا یکی از اون کسایی هستن که زینب خانم گفت جمع کنن برن
اگه گسی رفاه میخاد بچه با تفکر مثبت میخاد ذهن سالم میخاد، آرامش روحی میخاد از ایران بره
واقعا من نمیدونم چرا مردم از زینب خانم ناراحت شدن به نظرم خیلی مشاوره خوبی داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
6
اگر در ايران بود ...
ناشناس11
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
7
14
این نوجوان را تحسین می کنم . اما در هر جامعه ای خوب و بد هست در همین به اصطلاح کشورهای مدرن و مترقی ،بوده اند نوجوانانی که اسلحه به دست وارد مدرسه شده و همکلاسی هاو معلمینشان را به رگبار بستند . زشت و زیبا همه جا هست. البته نظام آموزش و پرورش و کلا تربیت فرزندان در ایران وضعیت مطلوبی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
7
23
شوما یه لحظه پیچ تلویزیون ایرانو باز کن :

یا مرگ بر این و مرگ بر اون و نفرت پراکنی یا فحاشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
8
25
رایان نتیجه نظام آموزشی کشوری است که زیربنای آن دموکراسی است که متاسفانه در کشور ما کمبود آن بشدت حس میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
4
18
فقط شرمندگی و سرافکندگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
22
8
اطلا حرف شما را قبول ندارم
اينكه يك شخص به مرگ عزيزش چه واكنشي نشون ميده و چقدر ميتونه به خودش مسلط باشه بيشتر به فرهنگ اون جامعه مربوطه نه آموزش و پرورش اون كشور
در كشور ما اگر شخصي اينطوري در مرگ پدرش تا 40 روز سياه نپوشه و اشك نريزه و ضجه نزنه همه به چشم ادم سنگدل و بي احساس نگاه ميكنند ربطي به تربيت در مدرسه نداره اصلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
11
28
اینجا به خواهرزاده من که کلاس اول هست گفتند با موشک جمله بساز .خب معلومه مغز اینها رو از الان دارند با جنگ پرورش می دن
ناشناس
Romania
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
2
13
تمام فرزندان ایران اگر در محیطی مناسب قرار بگیرند همین استعداد را دارند. ولی متاسفانه محیط آموزشی و منابع ناکارآمد آموزشی و .... باعث شده که مردم از این سیستم نا امید شده اند و هر کس دستش برسد با اموزشگاههای خصوصی سعی میکند این ضعف را جبران کند. و افرادی هم که وضع مالی بهتری دارند مهاجرت میکنند تا از این وضعیت نجات پیدا کنند...
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
25
10
بیا من صدها نفر کودک که بهتر از این حرف بزند و دیدگاهش هم مثبت باشد توی شهر کوچکمان بهت معرفی کنم تازه این خودش میگه که پدرش کلی فاجعه و شکست داشته پس اوجا هم انقدر که میگین گل و بلبل نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
15
19
باعث تعجب من شد که براساس یک مشاهده شما یک سیستم آموزشی رو مورد تایید قرار دادید!
۱- چقدر از خوب صحبت کردن ایشان سهم تربیت خانوادگی و چقدر سهم سیستم آموزشی اونجاست؟
۲- آیا مثالهای کمی میشه در ایران پیدا کرد که بهتر از ایشون صحبت کنند و صد البته بعنوان تاییدیه برای سیستم آموزشی کشورمون نمیشه استفاده کرد؟
۳- آیا شما مطمئن هستید که جملات از خود ایشون است؟
۴- کجای سیستم آموزشی کانادا دقیقا اینجور قوی بودن و مثبت اندیشی رو تدریس میکنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
11
با عرض سلام
ضمن تشکر از سایت عصر ایران که به دقت و شدت پیگیر مسائل آموزش و پرورش فشل ایران است. یک نکته قابل توجه و متمایز نسبت به کانادا این است که این کشور بر مبنای مهاجران کشورهای مهاجر از امریکا و سپس اروپا تشکیل شده، پس اساس آموزش و پرورش آن نیز غربالگری های متعددی را پشت سر گذاشته است
تفکر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
7
14
سخنرانی ایشون به دلیل تاکید بر مثبت اندیشی مطرح شده چیزی که مقاله شما صد در صد نقطه مقابل اونه
مجری صدا وسیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
25
9
هر کس مدل تحصیلی اینجا رو دوس نداره جمع کنه بره از اینجا بره همون جا که مدل تحصیلی خوب و باکیفیتی دارن :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
راه باز کنید
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
دم شما گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
5
15
چنین تربیتی در آموزش و پرورش ایران حتی به صورت اتفاقی امکان پذیر نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
24
12
همیشه از قدیم گفتند مرغ همسایه غازه. چه رسد به مرغ اون ور آبی .
آقای عصر ایران چرا از نخبه های ایرانی گزارش تهیه و انتشار نمی دهید همش نفوس بد و انتشار امواج منفی .
اگه همین حالا به به هر موسسه روان درمانی در کانادا مراجعه کنید دائم دم از مثبت نگری می زنند اما متاسفانه در ایران فقط منفی نگری.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
كدوم نخبه همونهاي كه همشون رفتند ان ور آب؟
fatima
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
15
درباره اینکه نظام آموزشی کانادا موفق هست حرفی نیست.

اما منصفانه اگر بخوایم نگاه کنیم تربیت درست این پسر توسط خانواده اهمیتش بیشتره. رایان چیزهایی رو که میگه از پدرش داره . نگاه مثبت و زیبا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
14
16
اینکه ما مشکلات داریم درسته ولی چرا عادت کردین بزنید تو سر خودمون!
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
12
18
من در این مملکت نخواهم ماند اگر ماندم تشکیل خانواده نمیدهم اگر تشکیل خانواده دادم سعی میکنم هرگز فرزندی نیاورم و اگر اگر فرزنداوردم قطعا قطعا میفرستم ان طرف
جوان نا امید از هرچیز ایرانی


البته عصر ایران نشون داده که بیطرف نیس در نمایش پیام ها
ناشناس
Germany
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
3
24
آموزش و پرورش ما بر مبنای فکر کردن نیست بر مبنای حفظ کردن و اطاعت کردن و سوال نکردن است یک روش قرون وسطایی
آرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
2
11
البته این روزها مدام می شنویم که نبايد دنبال مقصر گشت اما مگه میشه نقصان به این بزرگی که نتیجه اش وجود کوهی از مشکلات جورواجور در جامعه هست مقصر را حتی اگر گناه او را تقصیر بنامیم نه قصور، ناشناخته رها کرد و فقط امید واهی به بهبود خودبخودی اوضاع داشت!؟آیا ما مردم نباید به خود بیایم و دقایقی تامل کنیم؟
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
5
12
عالی نوشتی
توصیه های علی لاریجانی به آمریکا درباره موضوع هسته‌ای ایران انتصاب نخستین فرماندار زن در استان فارس زیباکلام : چیزی به اسم « وفاق ملی » وجود ندارد واکنش ایران به ضرب و شتم و بازداشت دو دانشجوی ایرانی از سوی پلیس روسیه شرکت ترامپ سرویس پرداخت ارز دیجیتال راه اندازی می‌کند تیم ملی فوتبال ۷نفره ایران قهرمان جام جهانی شد تاکید ایران بر اجرای فوری و کامل حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت جزئیاتی از توافق احتمالی لبنان و اسرائیل به روایت نیویورک تایمز افزایش آمار شهدای لبنان در حملات اسرائیل به ۳۶۴۵ نفر عذرخواهی حسین شریعتمداری از رهبر انقلاب واکنش پدرام پاک آئین به توهین فرماندار انزلی به خبرنگاران نمای شگفت‌انگیز از خورشید از چهار دید مختلف (+عکس) روسیه : قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام ، هدیه بایدن به ترامپ است زنجان / ۱۰ مصدوم در تصادف دو پراید پوتین : تصمیم گرفتیم تولید انبوه موشک‌های بالستیک مافوق صوت را آغاز کنیم / هیچ سامانه ای در جهان قادر به رهگیری این موشک نیست
#videojsscript