۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۵۸۶۴
تعداد نظرات: ۱۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۳-۰۶-۱۳۹۸
کد ۶۸۵۸۶۴
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۳-۰۶-۱۳۹۸

90 دقیقه گفت‌وگو/ در خانه حیوان دارید؟/ چه نوعی؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد نگه داشتن حیوان در خانه و دلایل آن با هم گفت‌وگو می‌کنیم.

عصرایران- این روزها تب نگه داری حیوان در ایران بسیاری داغ شده است و بخشی از مردم در خانه‌های خود از حیوان‌های مختلف نگه داری می‌کنند. از پرنده و ماهی تا سگ و گربه.

آنها برای این کار خود دلایل مختلفی دارند. عده‌ای برای خارج شدن از تنهایی، برخی برای سرگرمی و بخشی بر اساس باورهای مذهبی و عامیانه.

حالا در 90 دقیقه گفت‌وگو در مورد نگه داشتن حیوان در خانه و دلایل آن با هم گفت‌وگو می‌کنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ در خانه حیوان دارید؟

1- با نگه داری حیوان در خانه موافق هستید؟

2-درخانه حیوان دارید؟ چه نوعی؟

3-چرا از از حیوانات در خانه نگه داری می‌کنید؟

4- خانه شما آپارتمانی است یا ویلایی؟

5- تا به حال به دلیل نگه داری حیوانات با همسایه‌های خود به مشکل خورده‌اید؟

6- هزینه نگه داری حیوانات در خانه چقدر است؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30، نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۱۳۹
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
208
129
اره سگ دارم. با وفا تر از بچه هامه
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
150
206
حیوان ندارم در منزل
حیوون جاش در منزل نیست
محبت و کمک مالی من در وهله اول به انسان هاست و کودکان بی سرپرست
حیوان در طبیعت از پس خودش بر می آید

شاید هم هنوز سلبریتی نشدم یا روشن فکر خخخ
تازه انسان و حیوان زبان مشترک ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
محبت به همه ی مخلوقات خدا واجبه چه انسان چه حیوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
حیوانات اشرف مخلوقات نیستن و به کمک تویی که اشرف مخلوقات نامیدنت نیاز دارن ... البته اگر انسان باشی
مهدی
| Netherlands |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
میلیون ها سال قبل از انسان حیوان بوده است و نیازی به انسان ندارد و آدم ها گمان می کنند دارند به حیوانات لطف می کنند و در واقع آنها را اسیر امیال خود کرده اند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
محبت به حیوانات با نگهداری و دربند کردنشون فرق میکنه مگر چوپان و باغدار باشی
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
@مهدی آفرین دقیقا همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
چقدر باید ادم از نظر نظافت مشکل داشته باشه حیوونی که پشمش میریزه تو‌خونه و فضولات داره تو محیط زندگیش نگه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
68
101
حیوان خانگی فقط ماهی و پرنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
من یک بلبل یا قناری را در قفس کنم تا از آوازش لذت ببرم ؟؟؟!!!! این اوج خودخواهی است . حیوان باید آزاد باشه و در طبیعت خاص خودش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
اتفاقا جز سگ و گربه که توسط انسان اهلی شده اند و همزیستی با انسان داشته اند . نگهداری حیوانات دیگر در خانه ظللم به حیوانات است.
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
114
176
ندارم چون انسان هستم و با انسان ها زندگی می کنم نه حیوانات
پول اضافی هم باشه از کودکان یتیم نگهداری می کنم تا حیوانات
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
والا ما داریم هر دو کار رو می کنیم ، چه اشکالی داره ؟ هم به انسان ها کمک می کنیم و هم حیوان خانگی داریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
پیامبر مهربانی ما را به حمایت از حیوانات نصیحت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
واقعا دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
پیامبر هم نگفته حیوون و اسیر کن بیار سر سفره ت اتاق خواب ت خخخخ
مهدی
| Netherlands |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
اینکه حیوانی را اسیر کنید مهربانی نیست و تنها در راستای امیال شما است و انسان آن است که بدونه چشم داشتی به حیوان کمک کند و حتی شنیدن اواز
شهریار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
نظر مهدی خیلی به واقعیت و انسانیت نزدیکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
حیوانات اهلی فقط سگ و گربه هستند که از مصاحبت با انسان لذت می برند. نگهداری بقیه حیوانات جفاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
56
98
داریم هم سگ هم گربه چون خانه حیاط دار درایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
حیوان جفت خودش رو میخواد . دراینصورت هم از نظر جسمی و هم روحی در عذابه . یکی از بستگان ما یک سگ نگهداری میکنه . بعد از حدود 10 سال سگه سررطان رحم گرفت . دامپزشک گفت بعلت نداشتن جفت بوده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
132
113
سگ دارم و با او عشق می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
آیا اون سگ هم با تو حال میکنه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
9
176
بله چند تا بز وبره داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
43
90
بله داریم، یه خوکچه هندی مریض رو به سرپرستی گرفتیم و حالش خدارو شکر خوب شد. تا وقتی حیوان خانگی نداری خیلی متوجه حرف بقیه که می گن حیوان خانگی خوبه نمی شی ولی وقتی داشته باشی تازه می فهمی چقدر خوبه. کلا هم باید جوری باشه که هم خود حیوان را اذیت نکنی هم بقیه رو. اگه منجر به اذیت هر کدوم بشه خوب دیگه اون موقع یه خودخواهیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
خوب چرا یک بچه سرطانی را درمان نمیکنی ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
57
67
ما به تازگی دو تا گربه پرشین رو از صاحب قبلیشون گرفتیم ، البته به ما واگذار کردند و بابتشون پولی ندادیم.
نگهداریشون به هر حال زمان و توجه می خواد ، در مقایسه با بچه آدم ( که برای خیلی ها سواله ) باید بگم بچه بزرگ میشه و نیازهاش تغییر میکنه ولی حیوان 100 ساله هم که بشه همون نیازها رو داره و شما نمی تونید ولشون کنید.
محبت حیوان ها کاملا جالبه ، اون ها با هم فرق دارند و هر کدوم اخلاق و عادات غذایی خودشون رو دارند ، منزل ما آپارتمانی هستش ، مشکلی با همسایه ها نداریم و البته گربه زیاد هم سر و صدا نداره ، الا مدت کوتاهی که عقیم نبودند و به هر حال ذات و عادات فصل جفت گیری رو داشتند.
داشتن حیوان به هر حال سبک زندگی شما رو عوض می کنه و باید یه مقدار هم بهشون رسیدگی کنید، مثلا همین عقیم کردن ، دادن داروی ضد انگل ، تمیز کردن خاک دستشوییشون و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
و حیوان داشتن در منزل بچه ها رو مسئولیت پذیر می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
لطفا به من پاسخ بده : شما حاضری در کاخ الیزه زندگی کنی ولی عوضش عقیم بشی ؟؟؟ بی توجهی و خودخواهی تا چقدر ؟ ؟؟
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
کی بهت اجازه داده حیوونی رو از بچه داشتن محروم کنی؟
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
10
90
دخترم چند تا جوجه گرفته بود مردند چند روزي خيلي حالم گرفته شد ديگر گفتم حق ندارد بخرد
ناشناس
Sweden
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
80
با سلام. علاوه بر گل و گلدان، تعدادی مرغ و خروس و به تازگی جوجه هایی که از تخم بیرون آمده اند، داریم. حس اینکه احساساتتون رو به غیر از انسانها با مخلوقاتی دیگر قسمت می کنید، بسیار عالیه و در متعادل کردن اخلاق و روحیه بسیار مناسب است. ضمن اینکه روزی دادن به حیوانات و جانداران دیگر باعث برکت و افزایش رزق و روزی و چیزی که امروزی ها به آن شانس میگویند، خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
22
42
دو تا مرغ عشق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
توی قفس چه حالی دارند ؟ شما حاضری بری تو قفس ؟
صدیقیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
86
79
بله سگ دارم. محبت و عشق بی پایان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
84
77
انسان هایی از گشنگی و نداری می میرن
بعد یه عده روشن فکر خرج واکسن و تفریح و گوشت و تولد سگ و گربه می کنن

حالا دم از انسانیت می زنن نوع دوستی
دست از سر حیوون ها بر دارررررررین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
برای همین خونه های محله های ضعیف چندبار کمک بردیم، به همشون نمیشد کمک کنیم، به یکی دوخانواده که میخاستیم کمک کنیم، بقیه با سنگ و .... به طرفمون پرتاب میکردن که از کمک به همون دو سه خانواده ضعیف هم بیخیال شدیم، یعنی کمک کردیم ولی دیگه جرات نمیکنیم دوباره بریم اون طرفا ، انگار از ادم طلبکار باشن که وظیفته اون جوری بود، اینه که از کمک به هم نوع هم بعضی وقت ها ادم پشیمون میشه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
21
43
1- با نگه داری حیوان در خانه موافق هستید؟خیر

2-درخانه حیوان دارید؟ چه نوعی؟بله - ماهی قرمز



4- خانه شما آپارتمانی است یا ویلایی؟آپارتمانی



6- هزینه نگه داری حیوانات در خانه چقدر است؟سالی 10هزار تومن اونم میشه برای غذای ماهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
19
63
سلام
جلوی منزل یه گربه ها غذای خشک میدادم همسایه ها ایراد گرفتن .
نگهداری از حیوانات در منزل با رعایت بهداشت و عدم مزاحمت برای همسایه ها مشکلی ندارد
استرس و افسردگی را از بین می برد
در استانبول که بودم همه حیوانات زیر نظر دامپزشکی بودن حتی حیوانات خیابانی و کنترل میشدن که این درست است و همه با حیوانات مهربان بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
یه همسایه داشتیم مثل شما غذا رو میذاشت درخونه بقیه همسایه ها بجز خونه خودش همه هم بهش معترض بودند حق هم داشتند حاضر نبود درخونه خودش غذا براشون بزاره
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
84
67
سگ دارم
ماهی 100 تومان
تا بحال شاکی نداشتم
تمام انرژی منفی خونه رو دور میکنه
خانه اپارتمان هستش
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
35
77
بله ، 10 سال پيش يه بچه گربه زخمي رو توي خيابون پيدا كردن و بعد از درمان نگهش داشتم ، الان از هر موجودي برام عزيزتره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
46
26
شغال
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
33
72
خانه حیاط دار دارم هزینه چندانی نداره سگ بسیار باوفاست تو جامعه ای که انسانها برای پول بهت احترام میگذارند این حیوان ارزشی بسیار بیشتر از بعضی آدمها دارد
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
14
35
ندارم. شخصا دوست دارم در آپارتمانم آکواریوم یا طوطی و قناری و پرنده های این چنینی داشته باشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
7
68
محبت ادمیزاد به ادمیزاد اولویت بیشتری داره تا ادمیزاد به حیوان . در ضمن من موافق کوچکترین ظلمی به حیوانات نیستم بزرگترین محبت ما به اونا کمک و مواظبت از محیط زیسته
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
92
39
نه حیوون دارم... نه حیوون دوست دارم... حالم هم بهم میخوره وقتی میبینم.... تا آدمیزاد هست کی با حیوون سر و کله میزنه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
حالم از بعضی به اصطلاح آدمیزادها به هم میخوره
90
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
51
77
حیوان ندارم. اساسا نگهداری حیوان در خانه را اشتباه می دانم.
س.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
7
44
بنظرم این خود افرادن که می تونن تصمیم بگیرن در خونه از حیوانات نگه داری کنن یا نه.
بله داریم، در کنار کلی گل و گیاه در خونه ی آپارتمانی، یه قناری هم داریم که هزینه ی زیادی هم نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
3
42
من از بچگی آکواریوم داشتم. هرچند مرگ و میر ماهی ها خیلی اذیت کنندست ولی در مجموع خیلی آرامش بخشه.
س.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
4
21
بنظرم این خود افرادن که می تونن تصمیم بگیرن در خونه از حیوانات نگه داری کنن یا نه.
بله داریم، در کنار کلی گل و گیاه در خونه ی آپارتمانی، یه قناری هم داریم که هزینه ی زیادی هم نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
11
47
به نظرم توی آپارتمان هم حیوان اذیت میشه هم همسایه‌ها
عباس بن فرناس
United Arab Emirates
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
41
34
شاید سوال درست تر این بود که در مورد شواف سلبریتی ها با حیوانات خانگی شون مطلب میزاشتید.... بزارید بحث اصلی رو منحرف کنم: بنظر شما اون سلبریتی که چند روز پیش گربه خونگی اش از دنیا رفت و ایشون هم عزادار شد!! و در شبکه های مجازی مطلب زد و مابقی سلبریتی ها هم تسلیت گفتن به ایشون کار درستی بوده؟؟ یا تمام اینها برخاسته از یک ذهن مریض هست؟؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
38
31
داشتن حیوان در خانه عموما" خوب است ولی نه هر حیوانی چرا که مثلا" سگ بنا به مواردی دارای محدودیتهای بهداشتی ودینی است که همراهی با سگ مضر است اما حیوانات دیگر مثل مرغ وخروس یا گوسفند وبز مفید میباشد اما سایت عصر ایران بهتر بود خلط مبحث نمیکرد ونیت خود را واضح بیان میکرد که دیگران را به اشتباه نمی انداخت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
اسب هم خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
13
42
خیلیا فکر میکنن با نگهداری یک حیوان دارن بهش لطف و محبت میکنن در صورتی که حیوون جاش مشخصه و زندانی کردنش برای ارضای حس محبت یا هرچی که خودتون اسمشو میزارین درست نیست
بنظرم بین کسایی که برای تفریح حیوون زبون بسته رو میزنن و کسایی که برای تفریح اونو زندانی میکنن و فکر میکنن آره فقط فکر میکنن دارن بهش محبت میکنن فرقی وجود نداره
يك دامپزشك
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
26
45
يك نكته مهم رو بايد دوستان توجه كنن ، وقتي صحبت از اين مي كنيم كه جاي حيوانات در طبيعت هست ، اين موضوع شامل همه حيوانات نميشه. سگ و گربه كه بدست انسان اهلي شدن ، در اثر هزاران سال همزيستي با انسان تغيير ژنتيكي دادن و بودن آن ها در طبيعت هم براي ساير گونه ها خطرناكه هم خودشون. اونها دقيقا جاشون توي خونس و بايد به درستي ارشون نگهداري شه ، نه در طبيعت ميكتونن زندگي كنن نه توي شهرها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
47
39
خیلی جالبه...سال ها پیش اگه یکی تو خونه خروس داشت و مرغ همین به ظاهر سلبریتی ها و غرب پرست ها فشار می اوردن که اینجا دهات نیست و شماها فرهنگ ندارید و ....
و حالا زمونه عوض شده ...در اسلام که مرغ و خروس و و .... توی خونه تاکید شده کار زشتیه ولی نگه داری از سگ نشانه شخصیت در حالی که نجس است!!
تفکر اسهال طلبی و غرب گرایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
35
بله. ماهی و مرغ و جوجه. از اینکه غذا بهشون میدم لذت میبرم. روزی نیم ساعت از وقتم رو همراه پسرم میرم پشت بام و با جوجه ها و مرغ ها میگذرونم. کار زیاد دارم اما پرورش حیوان رو خیلی خیلی دوست دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
29
34
هنوز اینقدر حیوان آذار نیستم که حیوان رو از محیط طبعی اش خارج کنم و مطابق میل انسانی خودم ازش انتظار داشته باشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
35
35
انسان ها واجب تر هستند. باید اول به انسان ها کمک کرد و بعد به حیوان ها.
سید مجید حسینی
Germany
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
27
39
مخالف نگهداری حیوانات خانگی از هر نوع(پرنده، سگ، گربه و...)هستم و این کار را خودخواهی انسانها می‌دانم.
۱- آنها حق دارند آزادانه در طبیعت زندگی کنند و نباید به خاطر خودخواهی آنها را محصور کنیم
۲- برخی بیماریها از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود
۳- نگهداری صحیح و اصولی از آنها مستلزم صرف هزینه و زمان زیاد است و اگر وقت و هزینه نگذاریم در حق آنها ظلم شده است.
۴- نگهداری برخی حیوانات خصوصا سگ باعث وابستگی شدید و حُب می شود ، تا جایی که افراد را از خانواده و عزیزانشان دور می‌کند.
۵- به طور کلی با هر نوع حیوان خانگی مخالف هستم
لاله
United Arab Emirates
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
21
34
الان نگه دارنده های حیوانات ۲ دسته شدن: کساییکه از قدیم اینکاره بودن و در حد کفتر و کفتر بازی اونهم پشت بوم خونه شون اینکار رو انجام میدادن..... و نوکیسه هایی که امروزه فقط واسه دادن پز و شواف اینکار رو میکنن.... کار هر دو شون هم غلطه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
کفتر بازها با سوت ها و سرو صداشون مزاحم همسایه ها هستند، و کبوترها هم گاها کثیف کاری روی خانه های مجاور دارن و فقط نفرین پشت سر خودشون جمع میکنن این کفتر بازها
حاجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
23
36
انسان حیوان در یک کره خاکی با هم زندگی می کنن اما نه در منزل هم
ما هم مخالف ظلم ب طبیعت و موجودات هستیم
اما طرفدار حضور حیوانات سر سفره و منزل انسان ها نیستیم
انرژی بد رو هم ب قول دوستان دور بکنه خوبه اما محل نگهداری حیوان در طویله و حیاط است نه سر سفره
هیچ پیامبری هم در منزل حیوان نگهداری نمی کرد
اولویت ها باید با انسان ها باشد
حیوانات قرن ها ست بدون منزل ما زندگی می کنن
محبت خودتون رو به هم جنس های خودتون اختصاص بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
شما گربه رو تو طویله نگهداری می کنین؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
پسر نوح با بدان بنشست
خاندان نبوتش گم شد
سگ اصحاب کهف روزی
پی نیکان گرفت و مردم شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
8
18
مرغ عشق داشتم. در دین اسلام هم به نگهداری از حیوانات توصیه شده است.
اکبر مطلق
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
6
27
من در ایام نوجوانی علاقه زیادی به کبوتر بازی داشتم وبرای همین هم با پول توجیبی هایم هفت تا کبوتر خریده ودر پشت بام مان نگهداری می کردم .لیکن اینکار باعث شد که از درس ومدرسه باز ماندم و یکسال که در کلاس سوم راهنمایی مردود شدم یکروز که خانه آمدم دیدم پدرم همه کبوترها را رها کرده رفته اند؛ خیلی ناراحت شدم .فقط این حرف پدرم در یادم مانده وهنوز هم در گوشم زنگ می زند که گفت: باباجونم گریه نکن خداوند همه موجودات را آزاد آفریده ، اگر دوست داری کسی ترا زندانی کند، من دوباره کبوتر هایت را بر میگردانم.این حرف پدرم آنروز آرامم کرد و این الگویی برایم شد که بخاطر هوس خود حیوانی را در بند وقفس نکنم.
محك
United States of America
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
31
31
روزانه ده هزار کودک در جهان یتیم می شوند / آمار 250 هزار نفري كودكان يتيم در ايران در سال 93


با اين همه كودك بي سرپرست و بد سرپرست؛ آيا نگهداري از حيوانات اخلاقي است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
6
47
من حیوان خانگی ندارم
به نگهداری سگ علاقه دارم اما نه در خانه، باید باغ یا ویلا باشه. به نظرم نگهداری حیوان در منازل شهری زیاد جالب نیست
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
18
23
ماهی و سگ، حداقل آزاری ندارن و باوفاتر از آدمها هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
7
7
به قول مولانا
صد هزاران مار و کُه حیران اوست
او چرا حیران شده ست و مار دوست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
24
25
1- با نگه داری حیوان در خانه موافق هستید؟ صد در صد

2-درخانه حیوان دارید؟ چه نوعی؟ بله- گربه هیمالین

3-چرا از از حیوانات در خانه نگه داری می‌کنید؟ علاقه به اون ها و کاهش استرس و بوجود اومدن کلی اتفاق خوب تو زندگی

4- خانه شما آپارتمانی است یا ویلایی؟ آپارتمانی

5- تا به حال به دلیل نگه داری حیوانات با همسایه‌های خود به مشکل خورده‌اید؟ اصلا - دلیلی وجود نداره برای این کار

6- هزینه نگه داری حیوانات در خانه چقدر است؟ 200000 تومن
خانم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
24
دو تا فنچ گرفتم اول سال الان شدن 10 تا نمیدونم با بچه هاش چکار کنم تازه دوباره هم تخم گذاشتن گفتم پرنده بی سر و صدایی هست الان ده تایی با هم سر و صدا میکنند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
دقیقا من هم گرفتار این مشکل شده ام. میخام یه تعدادشون رو بفروشم که نه خریدار هست و نه دخترم اجازه میده حالا من دو سه جفتی به اقوام دور و نزدیک داده ام که نسل گنجشکام زیاد بشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
پرنده ها رو آزاد کن وپروازش را بخاطر بسپار
رضا هادی نسب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
8
24
با نگهداری حیوان (و هر گونه ای از حیات وحش) در خانه مخالفم.
به این دلیل که نگهداری حیوانات خانگی، باعث به هم خوردن نظم طبیعت می شود. به این طریق که باعث تکثیر مصنوعی برخی از گونه ها توسط انسان و به منظرو کسب درآمد شده است.
اتفاق بدتر، شکار حیوانات به منظور نگهداری در خانه است. آتش زدن درخت بلوط به منظور شکار سنجاب بدترین این اتفاقات است.
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
7
20
عصری جون دلت خوشه ها ما الآن بتونیم شکم خودمونو سیر کنیم هنر کردیم تا چه برسه به اینکه شکم یه حیونو هم سیر کنیم...........
مرتضی
United Arab Emirates
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
14
34
ایا نگهداری از حیوونی که جای خاصی از بدنشو لیس میزنه کار بهداشتی و درستیه؟؟ بعضی ها میگن واکسن زده و تمیزه!! اگه هزار بار هم واکسن بزنه من یکی قبول ندارم و حالمم بهم میخوره...
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
15
39
حیوان نگه دارین
اما نه در اتاق خواب
نه در یک سفره
گوشه حیاطی طویله ای
نگهداری با معاشرت و همزیستی فرق داره آ
برخی ها فکر کردن نگهداری یعنی بیاری خونه ت و آغوش بگیری بوس ش کنی
محل نگهداری حیوانات منزل انسان نیست
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
9
20
حیوانات ک نباید با انسانها زندگی کنن کلا سیستمشون ب هم میخوره زبون بسته ها
حجت
Sweden
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
10
من با پرنده و ماهی مشکلی ندارم - همین الان دو تا فنچ و یه ماهی دارم - ولی جای سگ و گربه تویه خونه نیست - نو مزرعه یا حیاط خونه شاید ولی توی خونه نه - منم یه واحد اپارتمان دارم و مشکلی ندارم از بابت نگهداری پرنده - در ضمن من شنیدم نگهداری یه حیوان در اسلام سفارش شده - جهت دفع بلا و ...
حجت
Sweden
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
3
6
من با پرنده و ماهی مشکلی ندارم - همین الان دو تا فنچ و یه ماهی دارم - ولی جای سگ و گربه تویه خونه نیست - نو مزرعه یا حیاط خونه شاید ولی توی خونه نه - منم یه واحد اپارتمان دارم و مشکلی ندارم از بابت نگهداری پرنده - در ضمن من شنیدم نگهداری یه حیوان در اسلام سفارش شده - جهت دفع بلا و ...
alireza
India
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
7
38
حدود ۱ سال و نیمه یک سگ حمایتی دارم ( بدلیل تصادف با موتورسیکلت یک چشم تخلیه شده ) ، در مسیر برگشت از گرگان کنار جاده پیداش کردم.
اوایل کمی سخت بود ، اما کم کم با حوصله شرایط اوکی شده ، در حیاط منزل پدری نگهداریش میکنیم ، یکسری آموزشها از قبیل محل دستشویی رو دیده و با توجه به سنش ( ۱ سال و ۴ ماه ) هیچ مشکلی نداره ، نگهداری حیوان در خونه نیاز به یکسری آمادگیها داره ، اول صبر و حوصله ، دوم مسئولیت پذیری ، سوم فهم‌بالای صاحب در رعایت معذوریت های جامعه و مردم اطراف ، و چهارم‌رسیدگی بموقع ، نگهداری حیوون در خونه جدا از شرایط کلی که باید داشته باشید یک امر شخصی است و تا زمانیکه مخل اسایش دیگران‌نباشید ارتباطی به کسی ندارد ، مسئله پاکی و نجسی هم امری اعتقادی و شخصی است ، برخی اعتقاد دارند و برخی نه ، مهم اینه که شما بدلیل داشتن حیوان از دیگران‌طلبکار‌نباشید و توقع عجیب نداشته باشید چون جو کلی جامعه و رفتار دولت و باور بخش زیادی از مردم با این کار‌مخالفه، اما در یک کلام‌بگم این موجود اونقدر وفادار ، بامحبت و عزیزه که با هیچ چی نمیتونید مقایسه اش کنید.... قربون خدا برم که آفریده هاش همه بی نظیرن ، بجز انسان که همه چیز رو برای خودش میخواد و خودش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
19
تا دلت بخواد گوسفند دارم البته نه در خانه در دامداری سگ هم دارم 5 تا کلا حیوانات از انسان های امروزی بهترن
بنیامین
United Arab Emirates
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
11
10
یه گاندو خریدم از وبسایت آمازون از امروز به بعد میخام باهاش تو ولنجک بگردم....
عليرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
9
1-با نگهداري حيوان در منزل با رعايت تمامي موارد بهداشتي موافقم.
2-در منزل آكواريوم دارم.
3-براي سرگرمي و علاقه به ماهيان ترييني در منزل آكواريوم دارم.
4-منزل آپارتماني است.
5-تا به حال مشكلي از بايت نگهداري ماهيان نداشته ام.
6-هزينه نگهداري در ماه حدود 100 هزار توان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
8
6
به نظر من نگهداری از یک حیوان در منزل لازم است ، خصوصا برای بچه ها . ولی نه الزاما سگ و گربه. من خودم تو خونه دوتا فینچ دارم که برای بچه ها خیلی خوب است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
16
با نگه داشتن حیوان در آپارتمان به شدت مخالفم. به چند دلیل:
فضای کوچک و بسته آپارتمان برای حیوانات مناسب نیست؛
اگر سر و صدایی یا آلودگی داشته باشن باعث مزاحمت همسایه ها میشن؛
عادت کردن به حیوان و بعد مرگ اون حیوان به دلیل عمر کوتاهتر اکثر حیوانات (در مقایسه با عمر انسان) ناراحت کننده و آزاردهندس؛
نگهداری حیوان نیازمند صرف وقت و هزینه است.
حسین مصیبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
3
6
۱-در. روایات دیدم نگهداری کبوتر در منزل(اگر محلش مهیا باشه)برای منزل خوش یمن هست ولی مثلا سگ نگهبان هم باید جاش از محل زندگی انسان جدا باشه
۲-فعلا ندارم
۳-در مورد اول توضیح داده شد
۴-آپارتمانی
۵-خیر
حسین مصیبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
3
4
۱-در. روایات دیدم نگهداری کبوتر در منزل(اگر محلش مهیا باشه)برای منزل خوش یمن هست ولی مثلا سگ نگهبان هم باید جاش از محل زندگی انسان جدا باشه
۲-فعلا ندارم
۳-در مورد اول توضیح داده شد
۴-آپارتمانی
۵-خیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
12
در داخل فضای خانه نه
اما در حیات خانه گربه دارم که زمستان ها به کفش کن منتقل می شوند که سردشان نشود
رسیدگی می خواهد اما موجودات دوست داشتنی و مهربانی هستند خیلی چیزها را هم راحت می فهمند مثلا اگر ناراحت یا خوشحال باشید
از نظر من وجودشان در خانه به مال آدم برکت می آورد
هزینه نگهداری شان زیاد نیست از کنار غذای ما سیر می شوند
البته واکسیناسیون و غیره هست اما خیلی نمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
26
ای کاش کسایی که حیوان نگه میداشتند آدابش هم بلد بودن هر زوز که از توی پارک یا پیاده رو عبور میکنی فضولات سگ ها را میبینی که صاحبانشان بدون در نظر گرفتن آلودگی محیط زیست و پارکی که کودکان ما در آن بازی میکنند همه جا پخش شده و این خیلی چندش آوره
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
19
حیوانات دوست دارم ولی تو طبیعت نه خانه
روانشناس
United States of America
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
18
26
ما در حال حاضر دوتا سگ داریم در آپارتمان هستیم با همسایه ها هم مشکلی نداریم و ماهیانه ۲۰۰_۳۰۰ تومن خرجشونه. به عنوان یه روانشناس بهتون میگم که نگهداری حیوان خانگی مزایای خیلی زیادی داره قبول دارم اشکالاتی هم داره ولی مزیت هاش بسیار بیشتره از جمله مسئولیت پذیری در بچه ها و درمان اضطراب و افسردگی. در جواب دوستاتی که میگن این کار ظلم به حیواناته دقت کنید که حیوان خانگی خودش از ارتباط با انسان لذت میبره و اگر حیوونی ترجیح میده پیش انسان نباشه نباید تو خونه نگهش داشت. و در جواب دوستانی که میگن این هزینه رو برای فقرا بکنیم میگم که ترویج فرهنگ مهربانی در نهایت به کاهش فقر منتهی میشه در جامعه ای که به بچه گربه به اون همه لطافت و زیبایی رحم نشه به انسان هم رحم نمیشه. به نظرم بجای بحث بر سر نگهداشتن یا نداشتن (که فوایدش طبق متون علمی هم اثبات شده) انرژیمون رو بذاریم بر ترویج فرهنگ نگهداری از جمله جمع کردن مدفوع حیوون از خیابون، زیاد تنها رها نکردن حیوون، واکسیناسیون به موقع و ...
ناشناس
Netherlands
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
10
21
من چندین ساله که خارج از ایران زندگی می کنم و این مسائل (+ فرهنگ جمع آوری فضولات حیوانی در خیابان)اینجا جا افتاده و عادیست ولی خودم هیچوقت حاضر به اینکار-یعنی دربند کردن حیوان در منزل- نشدم و نخواهم شد.ژستهای غم و غصه تنهایی با تریپ روشنفکرانه در کافه فلان نشستن و پیپ هاوانا کشیدن رو نگرفتم و نمی گیرم که برای تنهایی شاعرانه ام بخواهم موجودی را دربند کنم.
چاپار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
4
7
سلام:بله مرغ و خروس و کبوتر دارم در حیاط 90متری ویلایی برای کبوتر ها دانه گندم خرید می کنم اما برای مرغ خروس ته مانه غذا و سبزیجات و کاهو میدهم و برای من نوعی آرامش به حساب می آید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
6
19
حشره داریم سوسک و پشه و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
15
حيوان خانگي ندارم.متاسفانه ما دچار افراط و تفريط شده ايم.
عده اي محبت بيش از اندازه به حيوانات دارند تا جايي كه اونها رو در منزل نگهداري كزده . هزينه زيادي براي غذا و نگهداري اونها پرداخت ميكنن ، در حالي كه در اطرافشون انسان هاي فقير و بي بضاعتي هستند كه توانايي سير كردن يا درمان خود و خانواده رو ندارن
عده ديگري هم هستند كه با بيرحمي به كشتن و يا آزار و اذيت حيوانات مشغولند و براي آنها هيچ حقي قايل نيستند
راه درست همان راهي است كه اسلام گفته رعايت حقوق انسانها و حيوانات
رسيدگي به انسان نيازمند مهمتر از رسيدگي به حيوانات است.
همچنين خانه جاي نگهداري از حيوانات نيست.
نگهداري برخي از حيوانات در خانه هم از جنبه بهداشتي و هم شرعي مشكل داشته و از طرفي زنداني كردن حيوان در خانه اساسا نوعي ظلم به حيوان مي باشه
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
6
12
به شخصه با نگهداری حیوان در خانه موافق نیستم و حیوان در خانه نداریم و تصور می کنم اگه رفاه و رضایت بچه هام رو از راه درست تامین و شهروندی خوب تربیت کنم، وظیفه انسانی خودم را به عنوان یک گونه انجام داده ام ! و به باقی گونه ها هم حق می دهم که با روش خودشان به بقای نسل ادامه دهند البته اگر انسان مزاحم بگذارد ...
پناه بردن به حیوانات در این وانفسایِ مسلمان نشود کافر نبیند را درک می کنم اما خیلی از تعاملات و برداشتها، تصورات شخص نگهدارنده است و حیوان از درک آن عاجز است. تفسیر انسانها از رفتارهای حیوانات نمی تواند لزوما دقیق و درست باشد. دنیای حیوانات متفاوت از دنیای آدمیان است و بالطبع تلاش انسانها برای تربیت حیوانات می تواند ظالمانه باشد. سگها و اسبها و ... به راحتی اهلی نشدند و امروزه تقاص رام شدنشان را با گوشت و پوست و استخوانشان می دهند ....
در مقوله نگهداری حیوانات در شهر و آپارتمان تصور می کنم بعضی ها دچار افراط شده می خواهند تافته جدابافته باشند. گمان می کنم راههای بهتری برای کمک به سایر گونه ها و حتی حل مشکلات ارتباطی با همنوعان وجود داشته باشد ...
در خاتمه، متاسفانه درصد قابل توجهی از سگها و گربه های سطح و اطراف شهرها، همانهایی هستند که از طرف صاحبان سابق طرد شده اند چون شرایط نگهداریشان را نداشته اند.اگر علاقمند و دلسوز حیوانات هستید از خرید و فروش و نگهداری آنها بپرهیزید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
32
ما یک گربه در حیاط پشتی شرکت داریم. یک سال پیش توی خیابون و وقتی کمتر از 2 ماه داشت پیداش کردیم. گرسنه و در حال مرگ بود. ولی الان سالمه و همه 15 نفر پرسنل شرکت دوستش دارند و به اون محبت مبکنند. برای تغذیه هم از مانده غذاهای پرسنل استفاده میکنیم. خلاصه اینکه نه ما با اون مشکلی داریم و نه اون با ما مشکلی داره. نه با کسی قهر میکنه و نه به کسی ایراد میگیره. وقتی نیاز های روزانه اش که هموان غذا هست رو تامین میکنیم، قدردانی میکنه و توقع اضافی نداره. پشت سر کسی حرف نمیزنه و غیبت نمیکنه. علی رغم اینکه گاهی اوقات از بقیه گربه هایی که داخل حیاط می شوند، کتک میخوره، ولی هیچ شکایتی نداره و دعوا راه نمیندازه. در مورد مشکلات اقتصادی و سیاسی هم نظری نمیده و هروقت ما رو میبینه ، قیافه و چهره مثبتی داره. خلاصه اینکه همیشه همان گربه ای هست که باید باشه. نه بیشتر و نه کمتر.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
6
9
مگر میشود کسی حیوان خونگی نداشته باشد،مورچه،سوسک،پشه
منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
4
10
حيوان خانگي ندارم و علاقه اي هم به نگهداري ندارم. فقط نظرمو در قالب چند خط مينويسم:
حيوانهاي خانگي بر دو نوعند. يا خلق و خوي اسارت پيدا ميکنن و با انسان دوست ميشن که در اين حالت به نظر من بايد مرزي ميان زندگي انساني و حيواني وجود داشته باشه و اختلاط حيوان و انسان درست نيست. مثلا نگهداري سگ در حياط خانه ويلايي بهتره تا در اتاق خواب و عمق زندگي شخصي.
يا مجبور به تحمل زندگي در اسارت ميشن مثل ماهي و پرنده و ... که به نظر ميرسه اين ظلم به حيوانات هست که بخاطر قشنگي خانه يا براي دل خودمون اونا رو به بند بکشيم و در اسارت نگه داريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
4
حیوان ندارم ولی دوست دارم اکواریوم داشته باشم، یعنی تو فکرش هستم
در ضمن زمان گفت و گوتون خیلی تایم بدیه، اولین باره که رسیدم بهش،اگه مثلا ساعت بین شش تا هشت باشه یا از ساعت ده تا دوازده شب باشه بهتره چون الان خیلی ها سر کارن نمیتونن تو این بحث شرکت کنند، امروز هم شانسی این موقع تونستم شرکت کنم تو بحث ، ممنون
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
31
22
ما ایرانی هستیم... فرهنگمون هم ایرانیه.. سگ گردانی و نگهداری از حیوون هیچ جایی تو فرهنگمون نداره....
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
در عوض سگ کشی و آزار حیوانات جزء لاینفک فرهنگ ما شده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
12
19
گربه دارم، به پسرم یاد دادم تمام موجودات زنده شایسته احترام و کرامت هستند. داره عشق و انسانیت را با نگهداری از حیوان تمرین میکنه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
11
18
ما دو تا سگ که یکیشون در نقاهتگاه حیوانات داشت تعطیل میشد گرفتیم، یکی هم از تولگی شش ماهه بدون سرپرست بود گرفتیم.
الان دو ساله در خاله ویلایی و داخل خانه هستند. خیلی هم راضی هستیم. مزیت های خیلی زیادی دارند. اما مهمترین مزیت برای ما فعالیت فیزیکی بیشتر هست که خیلی مفیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
11
3
یک پیشی و یک ماکائو دارم
ناپلئون بناپارت
United Arab Emirates
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
26
تو آمریکا و کلا غرب اونایی که تو خیابون سگ گردانی میکنن یه کیسه نایلون هم همیشه همراه خودشون دارن (بعلتی که حتما اطلاع دارید) و اینکار رو یک مسئولیت اجتماعی و وظیفه خودشون میدونن ... آیا تو مملکت ما هم اینطوریه؟؟ آیا جوون فرشته نشین مایه دار حاضره دستشو بکنه تو کیسه پلاستیک و اون چیز رو برداره از رو پیاده رو؟؟؟
نبی
Romania
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
17
با اسارت حیوانات مخالفم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
4
12
سلام من نه حیوان خانگی دارم ونه تمایل به نگهداری از حیوان دلیلم هم برای نگه نداشتن حیوان کاملن انسانیه همونطور که دلیلی نداره مادرطبیعت مثل سگ وگربه وپرنده زندگی کنیم واقعن دلیلی نمیبینم که حیوان را مجبور به زندگی دریک خانه کنیم ونگه داری ازحیوان درخانه رو نوعی حیوان آزاری میدونم وخودخواهی انسان برای لذت بردن از هم نشینی با حیوانات وبا حیوان آزاری هم به شدت مخالفم وهمه موجودات زنده رو لایق محبت و عشق میدونم امیدوارم روزی باشه که بشر برای پر کردن خلا های زندگی اش به حیوانات متوسل نشه و به صورت مسالمت آمیز با همه موجودات زندگی کنه...
بابک
United Arab Emirates
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
22
20
آدمی که تنهایی خودشو بخاد با حیوانات پر کنه مریض هست....
پیشکسوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
8
یک خوکچه هندی برای دخترم خریدم الان فکر می کنم اسیر کردیم
حیوان باید در طبیعت باشد
*****فقط حیوانی که فرارنکند باید حیوان خانگی باشد یعنی بدون قفس و بس *******
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
8
21
داشتن حیواناتی مثل سگ برای اوناییکه که گله دان، مزرعه دارن یا حداقل تو روستا زندگی میکنن.... یک آپارتمان نشین تهرانی یا شهرستانی را چه به حیوانداری؟؟؟ میخاید چی رو به کی ثابت کنید؟؟
پیشکسوت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
33
خیلی فوضلات سگ در پارک می بینم این اصلا درست نیست
باید هرکسی سگ می بره پارک مدفوع سگ را خودش جمع کنه
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
3
6
سلام.بخاطر بچه ها قبلا لاک پشت داشتیم. ولی الان 3 ساله مینا داریم و باید بگم اگه مراقب تمیزی قفسش باشه واقعا پرنده فوق العاده ای هست
رضا اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
17
من هیچ گونه حیوان خانگی در منزل ندارم و این کار را اشتباه می دانم. همانطور که نگهداری حیوانات در باغ وحش را هم اشتباه می دانم.
به نظر من هر موجود زنده ای حق دارد در مکانی که حقش هست زندگی کند و ما انسانها حق نداریم بخاطر علاقه ی شخصی این حیوانات را در بند کنیم
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
7
من در منزل قناری دارم از زمانی که پدرم زنده بود یادمه ما تو خونه قناری داشتیم حدود 45 سال
خونه امون ویلاییه ومشکلی با نگهداریش ندارم
برای کسانیکه تنها زندگی میکنن نگهداری از یک حیوان در خانه میتونه آرامش بخش باشه.البته بستگی به حیونی داره که میخواد نگه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
12
13
دو تا گربه نژاد DSH یا همون گربه های خیابانی که هردو بچه بودند و بدون مادر و مریض هر دو درمان شدند و الان یکی 1 سال داره و اونیکی 2 سال و فرشته های خونه ما هستند و خوشبختیو برکت رو با خودشون آوردن به خونه ما
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
10
13
1- بنده در منزل حیوان نگهداری نمیکنم و اصولاً با نگهداری حیوانات در منزل مخالفم
2- نگهداری حیوان در منزل باعث به وجود آمدن یکسری علائق و عواطف به آن می شود و انسان ناخوداگاه به حیوان عشق می ورزد که طبیعتا این مسئله از علاقه انسان به چیزهای مهمتر مثل خانواده خواهد کاست.
3- بنده نگهداری حیوان در منزل را ظلم به حیوان و از روی خودخواهی انسان می دانم زیرا حیوان باید به همان گونه ای که خدا خلق کرده زندگی کند تا اینکه به جهت برآورده کردن یکسری از کمبودهای عاطفی ما انسان ها اسیر شود.
4- زندگی مشترک انسان و حیوان ممکن است باعث تاثیرپذیری فرد نگهدارنده شود که قطعا این مسئله بنوعی تنزل شخصیت انسان محسوب می شود.
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
2
آکواریوم دارم و توی آن ماهی.
علي داروساز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
19
سلام من شديدا علاقه به حيوان خانگي دارم همه جورش رو داشتم ، در حال حاضر به خرگوش لوپ و به عروس هلندي دارم ، قبلش هم گربه و قبل از اون هم بك سگ گلدن ، گربه حمايتي بود دستش شكسته بود نگهش داشتم خوب شد و آزادش كردم اما در مورد سگ ، خونه من آپارتمان و ١٥٠ متر هست ولي نتونستم به سگ گلدن رو نگه دارم بزاريد راحت بگم اكثر كسايي كه سگ دارن ، سگ صاحب اونايت تا اونا صاحب سگ ، سگ من حق نداشت جلو من راه بره توي اتاقم بياد رو مبل بياد و... هنوز فرهنگ نگهداري از سگ وجود نداره ، بهضي وقت ها نگهداري از حيوانات اسير كردن اوناست اين خودش ظلمه ، منم سگم رو دادم به يكي از دوستانم در لواسان و جاش بسيار خوبه و بهش سر ميزنم ،
فواید و خواص گیاه تاج خروس شگفت انگیز است + روش مصرف نفوذی یا شبکه نیابتی؟ ۲ کشته بر اثر سقوط جرثقیل تاور کرین در کرمانشاه تله‌پورت کوانتومی چیست؟ لحظه به رگبار بستن مناره یک مسجد در حال اذان توسط نظامیان اسرائیلی - غزه (فیلم) یک زن دارای تابعیت ترکیه در دولت جدید سوریه سمت گرفت جزییات تکان‌ دهنده از مرگ یک زن در مرکز نگهداری از معلولان تشکر ترامپ از ایلان ماسک به خاطر کمک به پیروزی در انتخابات (فیلم) بازداشت 3 نفر به دلیل آلودگی ۱۷۰ هکتار زمین کشاورزی در لرستان آتش گرفتن چادر‌های آوارگان بر اثر بمباران غرب خان یونس در جنوب نوار غزه توسط اسرائیل (فیلم) تکذیب روایتی از دیدار پزشکیان و رهبری با موضوع حجاب پست معنا دار خبرگزاری آناتولی ترکیه : در 22 روز اتفاق افتاد، 2 رئیس و 2 وزیر! (عکس) عضو شورای عالی فضای مجازی: مسئله رفع فیلترینگ این هفته در شورای عالی فضای مجازی به نتیجه خواهد رسید (فیلم) نماینده گم‌شده کنگره در یک مرکز مراقبتی پیدا شد لحظه باورنکردنی شکار تمساح توسط کوسه در سواحل استرالیا (فیلم)