۰۷ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۵۵۴۹
تعداد نظرات: ۲۳۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۹ - ۰۱-۰۶-۱۳۹۸
کد ۶۸۵۵۴۹
انتشار: ۰۵:۰۹ - ۰۱-۰۶-۱۳۹۸

ملکۀ شن‌ها / 10 نکته دربارۀ قهرمان «عصر جدید» با رأی 6.5 میلیونی

انتخاب نهایی مردم در مسابقۀ تلویزیونی استعداد یابی بانوی هنرمندی است که با شن یا روی شن نقاشی می کند: زنِ 30 سالۀ ماهشهری که ستایش همگان را برانگیخت.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- انتخاب خانم «فاطمه عبادی» به عنوان قهرمان مسابقۀ استعداد‌یابیِ تلویزیونی «عصر جدید» یک رخداد بی سابقه است.

هر چند از منظر روند برنامه و با توجه به داوری‌های عمومی غیر منتظره نبود. چه، از همان اجرای نهایی حدس زده می شد که هنرمند 30 سالۀ ماهشهری که با «شن» یا روی شن نقاشی می‌کند و تابلوهایی زیبا می‌آفریند گوی سبقت را از 4 رقیب خود می‌رباید و این اتفاق نیز رخ داد.

تعداد آرای نهایی (‌6 میلیون و 544 هزار و 964 رأی) اما فراتر از پیش بینی‌ها بود و البته خود این مسابقه در ایران بی‌سابقه است چه رسد که استعدادهایی که کشف و معرفی شده اند و در صدر آنان هنرمند نقاش که حالا جایزۀ 500 میلیون تومانی را از آن خود ساخته است.

ملکۀ شن‌ها / 10 نکته دربارۀ قهرمان «عصر جدید» با رأی 6.5 میلیونی

مردم 5 گزینه در پیش داشتند: نخست، همین خانم جوان و هنرمند، دیگری جوان 20 سالۀ جسوری که دست به حرکات شگفت‌آور و خطرناک می‌زند و دوم شد (محمد زارع). گزینۀ سوم نوجوان 14 سالۀ اردبیلی که «آواز» می‌خواند و اگر در گذار از سن بلوغ حنجرۀ او تغییر نکند از امیدهای آتی موسیقی دستگاهی ایران به شمار است.

چهارمی یک شعبده باز حرفه‌ای اما در آستانه 40 سالگی چندان مشهور نبود و در اجراهای اول و دوم بیشتر حیرت آفرین بود اما بعد که از او خواسته شد مدام بگوید «این یک بازی است» تا انگ خرافه‌پراکنی و جادوگری بر او و «عصر جدید» ننشیند کمی اُفت کرد و گزینه پنجم نیز «گروه دختران نینجا» بودند که به صورت دسته جمعی حرکات ورزشی و آکروباتیک انجام می‌دهند.

با این همه فاطمه عبادی انتخاب شد و در چرایی آن می‌توان این موارد را برشمرد:

1. نقاشی، یکی از هفت هنر شناخته شده در دنیای مدرن است.از حیث رقابت در این چارچوب، تنها رقیب او پارسا خائف (موسیقی) بود اما مراد از موسیقی فراتر از آواز و مجموعه ای از هنرهای مرتبط با موسیقی است.

2. فاطمه عبادی، زن است. «عصر جدید» اما بیشتر مردانه بود تا زنانه و این که دختران نینجا و خانم عبادی به این مرحله راه یافتند از تلاش فراوان آنان خبر می داد. از این رو می توان گفت اگر فاطمه عبادی نبود چه بسا گروه دختران نینجا به جای ردیف پایانی به قهرمانی می رسید. اما چون یک زن دیگر حاضر بود او ترجیح داده شد.

3. زبان هیچ یک به اندازه هنر این زن، بین المللی نیست. اگر همین حالا فستیوالی در فرانسه یا کنیا یا کانادا برگزار شود او بیش از دیگران می تواند با حاضران و بینندگان ارتباط برقرار کند. خاصه این که برای کارهای خود سناریو تعریف می کند و قصه دارد و مردم قصه و روایت را دوست دارند.

مهم تر این که مردم در جست و جوی معنای زندگی هستند و هنر اصلی فاطمۀ عبادی این است که با «هیچ» و از «هیچ»  معنا می‌سازد. 

«با هیچ» به این خاطر که ابزاری ندارد و «از هیچ» به این سبب که از شن و خاک، پَست‌تر چه؟

خاک یا شن در فرهنگ ما نماد پستی است و زیر پای ما ( شاملو می‌گوید: مرا گر خود نبود این بند/ شاید بامدادی/ همچو یادی/ می‌گذشتم از ترازِ خاکِ سردِ پست)... عبادی اما با همین خاکِ سردِ پست، معنا می‌آفریند...



4. هر چند دوربین ها آثار او را ضبط کرده اند و از این منظر ماندگار شده اما همین که به سرعت محو و دوباره خلق می کرد و از شکلی به شکل دیگر درمی آمدند یاد آور حقیقت زندگی و سویۀ دیگر آن مرگ هم بود.

هنر، آفرینش و بازآفرینی است و خیام می گوید:

این کوزه گر دهر چنین جام لطیف

می سازد و باز بر زمین می زندش...

فاطمه عبادی نیز مدام می آفرید و از بین می برد و همین حس نوستالژیک یا دریغادریغِ عمیقی به مخاطب می بخشید یا دست کم برای این نویسنده چنین بود و حتی پیامی رساتر از «انهدام» که آیدین آغداشلو در غالب آثار خود به تماشا می گذارد. چرا که این زوال و انهدام را در عمل هم به نمایش می گذاشت.

5. چه در این خانم و چه در آن پسرک ماجراجو نوعی احساس استغنا و عطشِ بردن نداشتن دیده می شد و مردم شاید این ناتشنگی را دریافتند که به این دو بیشتر رأی دادند.

حال آن که پارسای نوجوان شوق فراوان نشان می داد و مرد شعبده باز می گفت شاید فرصت دیگری نداشته باشد و دختران نینجا نیز به گونه ای دیگر.

6. در هنر فاطمه عبادی نوعی مسؤولیت اجتماعی و نه تبلیغ ایدیولوژیک مستتر بود و همین کار او را متمایز می‌ساخت.

7. هر چند آرای نهایی به مردم سپرده شده بود اما داوران در تعیین ترکیب نهایی نقش داشتند و گرایش آنان تقریبا مشخص بود. از مجموع 4 داور 2 نفر ( آریا عظیمی نژاد و رؤیا نونهالی) محبوب ترند و از نوع مواجهه های قبلی آنان می شد حدس زد کدام را ترجیح می‌دهند و ترتیب برندگان نهایی را می‌توان بر پایۀ علاقه یا سلیقۀ آنان نیز دانست بی آن که دخالت مستقیم داشته باشند.

8. هر چند مقایسۀ یک مسابقۀ استعداد‌یابیِ تلویزیونی با انتخابات جدی چه ریاست جمهوری و چه مجلس شورای اسلامی پایۀ علمی ندارد و دو موضوع کاملا جدایند اما همین که زن سی‌ساله‌ای در پی چهار اجرای تلویزیونی بیش از 6 میلیون رأی بیاورد و چهره‌های مشهور سیاسی با آرایی بسیار کمتر در انتخابات ناکام بمانند از سوژه‌های مردم در گفت و گوها و فضای مجازی خواهد شد و گریز و گزیری هم از آن نیست.

9. میزان استقبال از این برنامه و آرایی که به 5 راه یافته اختصاص داده شد آن هم در قیاس با روی گردانی مردم از بسیاری از برنامه های کسالت بار صدا و سیما نشان می‌دهد چقدر هنر و سرگرمی در دنیای امروز اهمیت دارد.

جالب این که هیچ یک از این استعدادها هم محصول نظام استعدادکُش آموزش و پرورش نیستند که پس از 6 سال مفید و به درد بخور اول در 6 سال دوم بچه ها را خسته و فرسوده می‌کند و بهترین سال های نوجوانی‌شان را زیر کابوس کنکور دانشگاه ها و رقابت از طراوت می‌اندازد و جز برای آنان که رشته‌های خاص دانشگاهی را هدف قرار داده اند فایده ای ندارد.

فاطمه عبادی استعداد خود را نه از مدرسه و از زبان معلم یا ناظم که از ریختن نمک به روی میز و بازی با آن و نقاشی با نمک کشف می‌کند. پسرک هم که معلوم است نسبتی با درس و مدرسه ندارد و پارسا هم آواز را بیرون این ساختار دنبال کرده و داستان شعبده و ورزش زنان هم که نیاز به توضیح ندارد.

ساختار سیاسی و صدا و سیما چاره ای ندارند جز این که سلیقه غالب مردم را درک کنند و اگر این برنامه به معنی درک آن است جای خوش‌حالی دارد.

انتخاب یک زن هنرمند حاوی این پیام روشن است که بگذارید زنان شکوفا شوند و بگذارید خودشان و خانواده‌شان نگران خودشان باشند نه آن که از تریبون‌ها مدام ابراز نگرانی شود. می‌توان در عین حال، به مدعیان یک کاسه شن داد و گفت: اگر تواناترید شما یکی از همین تابلوهای شنی را خلق کنید!

10. دست آخر این که هر چند این برنامه کپی یک مسابقه مشهور استعداد‌یابی و در ظاهر و حتی چینش داوران از حیث جنسیت هم طابق‌النعل‌بالنعل است اما بومی‌سازی و ایرانیزه شد و از این نظر باید به احسان علیخانی دست مریزاد گفت.

منتها باید مراقب خودش باشد. چون این برنامه از شبکۀ سه پخش می شود. همان شبکه که از هنرهای مدیر جوان آن حذف عادل فردوسی‌پور و نود است و انگار در این ساختار محبوبیت خود یک عنصر تهدید کننده است!

کار دشوار احسان علیخانی این است که اگر کرنش نکند و به برخی تحمیل‌ها تن ندهد برنامه را از دست می‌دهد و احتمالا از او می گیرند و به دستیار پشت صحنه می سپارند و اگر تن بدهد محبوبیت خود را از کف می دهد!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۳۹
در انتظار بررسی: ۶۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
25
279
هرچند که احتمالا نظر نویسنده‌ی محترم این نبوده است ولی به نظر بنده این متن بیش از حد روی جنسیت خانم فاطمه عبادی تمرکز داشته است. به این معنا که خانم بودن شرکت کننده ای با نام عبادی در اول شدن ایشان نقش زیادی داشته است. من اگر جای خانم عبادی می بودم و به من میگفتند که "چون زن هستی به شما رای دادیم" از این مطلب خوشحال نمی شدم.
اتفاقا به نظر من تاثیر جنسیت در برنده شدن خانم عبادی اگر نگوییم هیچ، خیلی ناچیز بوده است. از اطرافیان بنده که برنامه عصر جدید را دنبال می کردند تقریبا تمامی آن ها نظرشان خانم عبادی بود و هیچ یک از آن ها در بیان دلیل خود به زن بودن ایشان اشاره ای نکردند و همگی از کار بسیار زیبای ایشان تعریف می کردند.
از طرف دیگر، در رابطه با نکته‌ی شماره‌ی 2، با توجه به اینکه افراد شرکت کننده در رای گیری می توانستند به همه ی پنج نفر رای بدهند، عامل تعیین کننده در رتبه بندی نهایی میزان کمتر رای آوردن افراد بود. بنابراین اگر عامل خانم بودن در انتخاب مردم تاثیر زیادی داشت، گروه دختران نینجا باید حداقل دوم می شد.
خلاصه آنکه بنده برخلاف نویسنده محترم اعتقاد دارم که خانم عبادی به خاطر استعدادشان و کار بسیار زیبایی که ارائه کردند نظر مردم را به خود جلب کردند و مردم هم مستقل از جنسیت افراد شرکت کننده در برنامه به آن ها رای دادند. این ارزش کار و نتیجه ی خانم عبادی را بسیار بیشتر می کند.
پاسخ ها
مصطفی
| France |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
دقیقا بخاطر اینکه زن بود و همچنین در آخرِ اجرای خودش با احساسی کردن ماجرا و پهن کردن بساطِ اشک و دعوت کردن از مادر پریسا و آن آقا و بچه هاش نظر ملتِ اشک در دمِ مشک را جلب کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
خیلی ها هم مثل ما بودن که اولا روبیکا رو نصب نمیکنیم روی گوشی هامون ...از طریق کد ussd هم ممکنه برات پیام تبلیغاتی بیاد و یا هزینه بر باشه ، کلا رای ندادیم ، وگرنه دوس داشتیم رای بدیم ولی به صدا و سیما اعتمادی نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
از نظر منم این خانم نه به خاطر استعداد و هنر، بلکه با سوار شدن بر موج احساسات مردم و حتی داورا بنده شد،
همون موقع که بشیر های های گریه میکرد گفتم اخر این برنامه حق به حقدار نمیرسه...

به نظر من محق ترین فرد ، دوم شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
بعضی وقتها نظرات پخته تر از متن اصلی است مثل این نظر
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
متاسفم واسه کسانی که میگویند خانم عبادی با اشک رای جمع کرده
امثال شماها انسانهای دغدغه مند را پشیمان میکنید
خودتان که کاری نمیتونید بکنید فقط به کسی که از درد مردم میگه و از نجات زندگی و جلوگیری فروپاشی اون میگه را سنگ میزنید
ناشناس
| - |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
امریکن تلنت یک برنامه تیپ تکرار شونده در بسیاری از کشورهاست که به وضوح جامعه رو مشغول به سودای رسیدن به بهشت هالیود می کنه، ایده آل جامعه مفتون امریکن تلنت و امثال اون تبدیل شدن به یک سلبریتی مثل داورهای برنامه و شهرت و ثروت و توهمات مشاهبهش میشه...
مهرداد
Germany
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
127
77
بسیار نقد منطقی و جامع و قابل قبولی بود ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
اصلا هم نقد خوبی نبود و بشدت بوی کینه و تنفر میداد بوی جناح بازی حتی از امین حیایی که واقعا محبوب بود و توی تمامی مراحل بشدت مورد تشویق بود اما شما باهاش کینه دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
یکی دیگه برنامه ساخته رسانه ملی پخش کرده ده ها میلیون ایرانی دیدند و نظر دادندفارغ از تمام حب و بغض ها و کینه ورزیهای این چند سطر مقاله بالا امیدوارم علیخانی با این همه استعداد و تلاش و زحمت و نبوغی که از خود نشان داد جاده خاکی نزند و به سرنوشت مافیایی مثل برنامه نود که تمام ابعاد ورزش نخست یک کشور را در چنبره خود گرفته بود و میرفت تا اختاپوس وار دیگر مراکز حیاتی از اقتصادی و سیاسی و فرهنگی این کشور را به سیطره گیرد دچار نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
48
168
اما دختران نینجا حتی اگر خانم عبادی هم در فینال نبودند، اول که هرگز! باز هم آخر می‌شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
مردم رقبتی به رفتارهای نامتعارف زنان ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
343
132
اتفاقا عصر جدید محصول اعتماد فروغی به علیخانی است علیخانی برای سرکشی و خود کامگی وقت زیاد داشت چون ماه عسل ولی عادل با همه ی توانایی هایش خود خواه و دو بهم زن و مصر به این بود که دکانی جلوی مغازه سیما بزد در همه ی زمینه ها سیاست و ورزش و با روش های غیر اخلاقی دنبال محبوبیت و بالنتیجه سوء استفاده از محبوبیش بود بهتر است بجای تذکر به سیما به عادل بگی از علیخانی درس یاد بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
102
65
حرفهات درست هست اما نیت خالص نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
شما که از نیت ادم ها با خبری دور بعدی شرکت کن اول میشی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
26
42
بند 8 و 9 بی معنی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
مخصوصا پاراگراف آخر بند ۹
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
82
26
بنظرم جا داره آحسان علیخانی نویسنده این متن رو به عنوان داور تو فصل جدید دعوت کنه
ناشناس
Latvia
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
21
142
اقبال مردم به یک بانوی گمنام نقاش , به ان پسرک گریزان ازمدرسه با ظاهری که باب میل همین صداوسیما هم نبود ,به نوجوان اواز خوان , به جوانی که برایشان شعبده بازی میکند (چیزی که هیچوقت در تلویزیون نمی بینند ) و همینطور به دختران رزمی کاری که حتی به ورزشگاه های کشور راهشان نمیدهند. ,بیشتر هست تا به نماینده های مجلس !!دوست ندارم همه چیز را سیاسی ببینم انهم در جامعه ایی که بشدت سیاست زده شده ,ولی خدایی خودتان قضاوت کنید, ارای حتی دختران نینجا رو که پنجم شدند با بسیاری از نماینده های مجلس.حالا ارای فاطمه عبادی که جای خود دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
قیاس مع الفارغ!
نماینده ی مجلس فقط یک شهر بهش رای میدن ولی این ها کل ایران بهشون رای دادن، با ریاست جمهوری مقایسشون میکردی بهتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
دوست دارم همه چیز را سیاسی و جنسیتی ببینم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
اتفاقا کاملا درسته.
رئیس زاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
24
63
درود بر فاطمه عبادی آبروی خوزستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
ایشون نه بخاطر هنر و استعداد، بلکه به خاطر احساساتی کردن مردم رای اورد،

مردم بیشتر به مادر اون دختر رای دادن تا به هنر این خانم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
مگه ميشه آبروي يه جايي به يه نفر بند باشه!
آبروي خوزستان به اونايي كه با عرق جبين زندگيشان را مي چرخانند . كارگر ، كشاورز و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
52
43
باسلام نقد موشکافانه ای بود برای خودم برخی نکات جدید وقابل تامل بود سپاسگزارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
26
60
احسان علیخانی در به بازی گرفتن احساسات مردم سوابق دیرینه ای داره!
سمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
23
52
جانا سخن از زبان ما می گویی که:
"انتخاب یک زن هنرمند حاوی این پیام روشن است که بگذارید زنان شکوفا شوند و بگذارید خودشان و خانواده‌شان نگران خودشان باشند نه آن که از تریبون‌ها مدام ابراز نگرانی شود."
در واقع انقدر اظهار نگرانی برای خانمها به نوعی توهین به شعور آقایان هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
همین تفرک خطرناک امثال این آقا زن های جامعه رو اینطوری کرده
ناشناس
United States of America
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
12
156
من چون ایران نیستم فقط ویدیوی نقاشی او را در سایتی دیگر دیدم و فهمیدم نقاشی ایشان کار هرکسی نیست ضمن اینکه فهمیدم برای برنده شدن تلاش نمی کند فقط تلاش میکند حرفش را با نقاشی بزند. همان کوزه گر دهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
و البته نونش رو با اشک گریه مردم میپزه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
5
12
این جمله آخربسیارهوشمندانه است:
کار دشوار احسان علیخانی این است که اگر کرنش نکند و به برخی تحمیل‌ها تن ندهد برنامه را از دست می‌دهد و احتمالا از او می گیرند و به دستیار پشت صحنه می سپارند و اگر تن بدهد محبوبیت خود را از کف می دهد!
همین ریسک برای شبکه 3 وجود دارد.یا منفوربمانندیا منفورتر.واقعابین ایندوفرق است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
26
123
خوشحال شدم از انتخاب این خانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
47
52
تحلیل قشنگی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
14
32
ممنون عزیزم افتخار بزرگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
22
109
حقش بود اول بشه الحق که هنرمنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
فکر کنید اگه مادر اون دختر رو دعوت نمیکرد و. اگه دکتر بشیر اونجور زار زار تو جایگاه داوری گریه نمیکرد، بازم این خانم اول میشد ...

سو استفاده از احساسات و هیجانات عادی مردم اسمش هنر نیست، یه اسم دیگه داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
61
79
دوباره تهش عادل عادل كردي!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
38
32
تحلیل خیلی قشنگ بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
12
99
انقدر سر رای گیری این آقای مجری برنامه حرف زد که من تلویزیونو خاموش کردم رفتم خوابیدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
4
4
اگر كرنش نكند برنامه از دست مي رود....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
10
58
“هر چند دوربین ها آثار او را ضبط کرده اند و از این منظر ماندگار شده اما همین که به سرعت محو و دوباره خلق می کرد و از شکلی به شکل دیگر درمی آمدند یاد آور حقیقت زندگی و سویۀ دیگر آن مرگ هم بود.”
.
۴تا داور ،
تعدادی استاد و معلم حرفه ای به قول خود برنامه “کارگاه مهارت” ،
این تعداد رسانه های جمعی،
...
چرا با وجودی که همه از کار خانم عبادی لذت بردند(ازجمله خود بنده)، هیچ علم و اطلاعی از وجود گرایشی در هنر به اسم “”هنر میرا”” ندارن؟؟؟؟؟؟؟
این همه از خانم عبادی تقدیر میشه، ۱ کلمه از شاخه هنری که استفاده میکنه بحث نمیشه
یاشاید بخاطر مطالعه پایین،اصلا شناختی روش وجود نداره
.
.
“هنر میرا”
به قول لوکوربوزیه معمار یعنی:
خراب کن اثری که دوستش میداری تا بیافرینی اثری که دوستترش میداری
بعدها این شد سنگ بنای هنرهای میرا در رشته های مختلف هنری
به تاثیرگذاری بیشتر و توجه بیشتر مخاطب به اثر هنری از بین رونده
و در ماندگاری بیشتر هنری ازبین رونده
که پارادوکسی جالب داره
.
مثلا با وجودی که اورهای از بین رونده و میرایی خلق شد، اما امکان نداره تا سالها خانم عبادی و کاراشو فراموش کنید
وشاید رسالت هنر همینه
و بقول سردمداران این گرایش هنری،رسالت هنر همینه
چون هنر یعنی آفریش اثر یکتا
و حالا اثری ازبین رونده برای تاثیرگذاری بیشتر
.
این کار هنر خالصه در مقابل مهارت خالص باقی فینالیستها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
چرا میخای دنباله رو غربی ها باشی، هنر یعنی خلق از درون خودت ، یعنی چی که فلان غربی چون این نظر رو داده پس بقیه که نمیدونن هیچی حالیشون نمیشه؟ حالا این میرا و مانی اسمیه که اون روی اثرش گذاشته و اون دوست داشته اثر رو از بین ببره تا لذت ببره اثری بهتر خلق کنه ، دلیل نمیشه که صرف دنباله رو اعتقاد ناپایدار غربی ها باشیم! هر روز یه فرضیه و نظریه مطرح میکنن و فرداش یکی دیگشون میزنه زیر همه چی! ببین از خودت چی داری و خودت چقدر خلاقیت و نو آوری داری، دنباله روی دیگران نباش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
13
74
با سلام و تبریک ویژه به خانم عبادی ومحمد زارع که خانم مزد هنرش را گرفت ومحمد مزد تلاش وکوشش را وخسته نباشی به همه عوامل عصر جدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
خانم عبادی مزد احساساتی کردن مردم رو گرفت و محمد هرگز به مزد تلاشش نرسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
46
25
چقد ندید بدیدیم ما...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
66
39
خطری که داشت اینه که این خانم بسیار مستقیم وشعاری طرح می کشید مفهومی نبودو از احساسات استفاده میکرد ..
پاسخ ها
علی دانش پژوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
مگه هدف هنر چیه؟ هنر از دریچه احساس روی انسان تاثیر میذاره، اگر هنر این خانم حس نداشت خیلی ها میگفتن این چیه کشیده روح نداره احساس آدم رو برانگیخته نمی کنه، نکته مهم این نقد این بود که گفته فاطمه عبادی و محمد زارع تنها فینالیست هایی بودند که تمایلی به اول بودن نشان ندادند.
ایرج عاشوری
Canada
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
125
96
انتخاب خانم عبادی به خوبی نشون میده که حالا حالا ها در این مملکت میشه با نشون دادن و بزرگ نمایی بدبختی های مردم پول در آورد و رای کرفت و به جاهای خوب رسید .
هنر خانم عبادی نقاشی نبود ، هنر ایشون نمایش بدبختی زنی بود که تنها فرزندش رو از دست داده بود
ایشون به درستی میدونستن که بردن مردم به فاز غم و اندوه همیشه جواب داده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
تنها چیزی که به چشم من نیومد بدبختی اون زن بود‌ اتفاقا بزرگمنشی ایشون و تبلیغ اهدا ی عضو که بسیار هم اتفاق مبارکیه بیشتر دیده شد از نظدم
مصطفی
| France |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
به شدَّدددددت با شما موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
برعکس نظر شما من به هنر ایشون رای دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
من هم موافقم، اون شبی که بچه‌های کار رو می‌کشیدند یک سوالی برای من پیش آمد،
چرا کودکانی را که دز کوره‌های آجرپزی کار می‌کنند تصویر نمی‌شوند؟ و چرا کودکانی که توسط خانواده‌ها و یا افراد سودجو به کار خیابانی گماشته می‌شوند موجه جلوه داده می‌شوند؟ و در نهایت، مردم احساساتی ما میزان پذیرششان برای این کودکان بالا نخواهد رفت؟ و چه کیفی می‌کنند کسانی که صحنه مجوزدار برای کودکان کار می‌بینند. و در نهایت ترفند آقای علیخانی برای آوردن مردی که قلب گرفته تا چه حد شرایط را برای رقبا ناعادلانه پیش برد
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
کاملا مخالفم اصلا منطقی نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
خیلی هم کارش خوب بود
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
پروفسور جان بدبختی چیه؟
اون زن یک زن شرافتمند هست نه بدبخت
اون یک زندگی رو نجات داد
مراقب باش اگر انسانیتت رو باختی همه چیو میبازی
یه چیزی شما شنیدید اما هیچ درکی از اون ندارید
یعنی چی بزرگنمایی بدبختی ؟
برو از اونهایی بپرس که نیازمند پیوند اعضا هستند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
منم نگران انتخاب مردم شدم!
در اینکه خانم عبادی هنرمند هستند و کارشون فوق العاده بود، هیچ شکی نیست، ولی رای ایشون محصول احساساتی کردن ملت و اشک ریختن هاشون بود!! یعنی اینکه این مردم، کماکان انتخاب هاشون هیجانی و از سر احساس هست! ........
عصرجدید برای معرفی اینهمه استعداد، خوب کار کرد ولی رفتارهای احساسی داورا و سواستفاده از این احساس، حق اول شدن رو از دست محمد زارع یا پارسا خائف گرفت!
ناشناس
Germany
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
68
56
با توجه به سابقه نه چندان درخشان صدا سیما در این رای گیری های اپلیکیشنی تعداد کل ارا کاملا مورد تردید من یکی هست حداقل!!!
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
27
58
جناب خدیر
در خصوص آرا مغالطه کردید من خودم با ۴ سیم کارت مختلف به یکی از این پنج نفر رای دادم.
مطمئنا این ۲۴ میلیون رای واقعی نیست. ای کاش وارد این بحث نمیشدید و این بند را حذف می کردید وگرنه برداشت های ضد و نقیض از قلم تان خواهد شد؛ یکی مثل من
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
منم با چهار سیمکارت به پارسا خائف رای دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
منم با سه خط
ی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
حالا خوبه علیخانی ۱۰۰ بار دیشب این مسئله رو توضیح دادند گه ۲۴ میلیون رای به معنی ۲۴ میلیون رای دهنده نیست و حدودا ۱۰ میلیون نفر رای دادند که یک آمار فوق العاده است. شما بهتره به جای نالیدن و عیبگیری چشمهایتان را به روی واقعیت نبندید: مردم برنامه را دوست داشتند و خیلی خوب از محصول صدا و سیما استقبال کردند، به کوری چشم بی بی سی، منوتو و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
علیخانی هم منظورش 10 میلیون سیمکارت بوده دوست من، که میانگین شاید حدود 5 میلیون نفر بشن.
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
24
82
تو بند دوم نوشتید اگه خانم عبدی نبود دختران نینجا رای بهتری می اوردن یک توهین بزرگ به مخاطب و جامعه زنان و تحقیر خانم عبدی است. مردم فارغ از جنسیت به کسی رای دادن که پسندیدنش
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
44
52
این دو سطر اضافه بود جناب مهرداد خدیر!!!
منتها باید مراقب خودش باشد. چون این برنامه از شبکۀ سه پخش می شود. همان شبکه که از هنرهای مدیر جوان آن حذف عادل فردوسی‌پور و نود است و انگار در این ساختار محبوبیت خود یک عنصر تهدید کننده است!

کار دشوار احسان علیخانی این است که اگر کرنش نکند و به برخی تحمیل‌ها تن ندهد برنامه را از دست می‌دهد و احتمالا از او می گیرند و به دستیار پشت صحنه می سپارند و اگر تن بدهد محبوبیت خود را از کف می دهد!
بهتر است همه بدانند که صدا و سیما ارث پدری آن ها نیست از جمله فردوسی پور
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
در یک رسانه، به خصوص رسانه ای که با پول من و باقی ایرانی ها اداره می شه، علایق من مالک مهمه. از این نظر بهتون گفتم چون مطمئنم اصلا نمی دونید رسانه و پیروی از ذائقه مخاطب یعنی چی. من پولشو دارم می دم، پس چیزی که من می خوام باید باشه. من هم فردوسی پور رو می خوام. این "من" که عرض می کنم هم بارها و بارها و بارها در نظرسنجی های خود صدا و سیما مشخص شده که در اکثریت هستند. صدا و سیما ارث پدری عادل نیست، ولی مالکان اصلی می خوان که عادل باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
صدا و سیما مال مردم است
نود برنامه برگزیده مردم بود
بعضیها عاجز از فهم این دو
و یا
نافع از نفهمیدن این دو
علی
United States of America
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
75
60
سلام درسته کارخانم عبادی قابل تقدیرهست ولی بایدقبول کنیم باتوجه به اینکه مردم ایران مردم احساساتی هستند این خانم هم بارندی تمام از احساسات مردم استفاده کرد واحسان علیخانی هم به این موضوع بادعوت کردن اعضای آن خانواده برنامه روبه قول خودش هندی کردو احساسات مردم رودرحدانفجارتحریک کرد ولی چهارشرکت کننده دیگر فقط هنرشونو نشون دادند وبه نظرمن حق این خانم حتی پنجمی هم نبود
پاسخ ها
ایران
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
حق برای کسانی بود که خود را آخر نوشتند نه کسانی که از سر غرور خود را اول نوشتند!!!!!
مصطفی
| France |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
دقیقا و دقیقا و دقیقا همینطور هست....من فک میکنم پارسا خائف هم به ذکر مصیبت می پرداخت بیشتر رای می آورد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
کار هنر بیان خلل ها و کاستی ها و کژی و ناراستی ها و به نوعی منتقدانی منصف هستند که کارشان بیان درد های اجتماعی است کاری که خانم عبادی در پنج روایت به آنها پرداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
مرحله قبل هم این خانم بالاترین رای مردمی رو داشت
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
34
37
درود و تبریک فراوان به خانوم عبادی عزیز...
اما دختران نینجا واقعا نیاز به جایزه اول رو داشتند.من خیلی ناراحت شدم پنجم شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
زارع هم کارش خوب بود ولی کاش جاش با دختران نینجا عوض می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
19
19
متن ضمن داشتن محتوای خوب انشای زیبایی هم دارد و قسمت آخر قصه پر غصه سرزمین ماست محبوبیت بر ضد خود عمل می‌کند
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
5
34
حيف از اينهمه استعدادها كه ساليان درازي ناشناخته كردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
82
41
اشتباه نمایندگان آذری زبان این بود که هر دفعه از ترک زبانها حمایت خواستند و این باعث شد دو پارس زبان مقام اول و دوم را کسب کنند
پاسخ ها
مصطفی
| France |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
و همچنین میخواستم به عبادی هم رای بدم که بعد از آن نمایش مسخره ی بساطِ اشک و آه منصرف شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
چه ربطی داره مردم هنرشون رو دوست داشتند به قومیت چه ربطی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
ربطی نداشت. خانم عبادی هم مرتبا" از خوزستانی ها و جنوبی ها میخواست که بهش رای بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
خانم عبادی عرب اصیل هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
13
10
بسیاری از آموزشهای ارائه شده در مدارس اگر با جدیت خانواده ها و دانش آموزان دنبال شود لازم و ضروری است. مگر کار با شن جز همان هنر و نقاشی است که در مدارس آموزش داده میشود و خانواده ها از این زنگ به عنوان فرصت مناسب برای اجازه گرفتن بچه ها از مدرسه و بردن انها به بازار و خرید استفاده میکنند؟ نکته دیگر که باید توجه شود تحقیر دستیار پشت صحنه.... است که به نظر نمیرسد غیر از دوستی و صداقت با علیخانی رفتاری داشته باشد. آیا منظور این است که دیگر هیچ برنامه ای دستیار نداشته باشد چون ممکن است او رئیس شود...
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
درسته، خانواده ها زنگ هنر رو جدی نميگيرن چون بعضی معلم های هنر فاقد تخصص هنری هستن، گاهی به دلیل کمبود معلم هنر، مثلا معلم ریاضی تدریس هنر میکنم!!
لیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
زنگ هنر وورزش زنگ خالیه دراصل...نه امکانات نه مربی کارازموده ..اموزش وپرورش به مراکز خصوصی ازاد تکیه وهزینه حتی کپی یک برگه روهم برمردم تحمیل... مشاوره تحصیلی برنامه ریزی تحصیلی تست وزبان وکنکور....استعدادیابی که اصل کارووظیفه هست رو به بیرون مدرسه و...ارجاع...چه رسد به این مسائل فوق برنامه..معلم امتحان وازمون اصلی رو اضافه ووقت گیروکاغذ باطل کن میدونه چه رسد به.....
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
43
30
آقای خدیر عزیز
اگر فاطمه عبادی با شن و ماسه تابلوهای زیبا خلق میکنه شما هم با کلمات یک تابلوی زیبا خلق میکنی. ممکنه بعضی از بخشهای متن رو قبول نداشته باشم مث پررنگ بودن بحث زن بودن اما خیلی زیبا مینویسید و خواننده را به تحسین وادار میکنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
البته با ذهنیت کاملا سیاسی و غرض ورزانه!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
38
56
در هنر این خانم و محبوبیتش شکی نیست. اما باید قبول کنیم که هنر در ایران فقط وقتی محبوه که گریه بندازی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
اغراق میکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
10
61
مقایسه رای خانم عبادی با برخی کاندیداهای انتخاباتی مغالطه ای بیش نیست و ماهی گرفتن از آب گل آلود محسوب میشه. شما الان بخوای به رای گیری استناد کنید، بسیاری از سلبریتی ها با اختلاف فاحش از دانشمندان و فرهیختگان رای بیشتری خواهند داشت. مثلا رای گیری بین الناز شاکردوست و یکی از اساتید دانشگاه شریف مثلا!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
اگر منظور کاندیدهای مجلس است که با استاد شریف نباید مقایسه شود زیر انتخاب انها کاملا سیاسی است در صورتیکه انتخاب استاد شریف علمی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
البته انتخاب اساتید شریف هم بی سیاسی کاری نیست
hamid
Germany
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
18
34
کلا مردم ایران به کسایی که اشکشون رو دربیارن رای میدن . مردم احساسی داریم به خاطر همینه که ...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
4
14
بنظر من نکته مهم دیگر در ارا مردمی ؛ برتری هنری است که با احساس مردم رابطه دارد در مقابل هنر های فیزیکی
خان خله
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
8
3
تلویزیون از آن مردم است اگر از برنامه های کسل کننده و تکراری بکاهد و شادی را نه از نوع طنز زوار دررفته مشتی دلقک به مردم بدهد نظیر عصرجدید و مشاعره کودکان و نوجوانان و بعضی سزبالهای فاخر چون شیهای برره و نود فردوسی پور و طبیعت گردی و پزشکی و...مردم روحیه شاد پیدا خواهند کرد بشرطیکه اقتصاد این چنین مرده نباشد و در آمارهای عصر جدید دست غیبی کار نکرده باشد.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
10
بررسیده ایم!! این واژه جدیدی است که درست کرده اید؟بکار بردن واژه های عامیانه در یک متن تحلیلی صحیح نیست.
عصر ایران «بررسیدن» به جای «بررسی کردن» مانند « کوچیدن» به جای « کوچ کردن» و «آغازیدن» به جای « آغاز کردن». در نثر کهن پارسی نیز ریشه و پیشینه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
البته بسیاری از خطاها و اشتباهات هم در نثر کهن پارسی ریشه و پیشینه دارد. این که دلیل نشد
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
ساخت و ساختار دستوری این واژه، کاملا درست و مطابق با قواعد زبان فارسی است. ضمن اینکه این واژه، در کلام دکتر کزازی- استاد مسلم زبان فارسی و یکی از فرهیختگان و ادیبان و زبان شناسان حوزه زبان فارسی، پر بسامد است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
کلمات کوچیدن و آغازیدن هم هنوز جا نیفتادن و کورد قبول محاوره و مکاتبه نیستند چه برسه به کلمه اختراعی شما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
13
با نظر دوست عزیزمان که فرمودند مقایسه ی بین رای خانم عبادی و نمایندگان مجلس مغالطه است، موافقم.
هر چند که بنده با ۳سیم کارت به خانم عبادی رای دادم و از قهرمان شدنشان بسیار خوشحال شدم اما این مقایسه درست نیست. خانم عبادی قهرمان ناشناخته ای بود که به لطف خدا و تلاش خودش شناخته شد و چه بسیارند قهرمانان در زندگی فردی، اجتماعی ، علمی یا حتی سیاسی که ناشناخته مانده اند و شاید به آرای مردمی هم نرسند اما قهرمانند.
و به قول دوست عزیزمان شاید اگر رای گیری بین یک سلبریتی و یک دانشمند متخصص انجام شود چه بسا که جناب سلبریتی آرا بسیار بیشتری کسب کند.
ایرانی اصیل
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
14
24
پیروزی خانم عبادی و آقای زارع به عنوان نماد تواضع و فروتنی بر سه نفر که نماد غرور و خودخواهی و خودبرتربینی بودند مبارک هیچ چیزی به اندازه این منو خوشحال نکرد وقتی دیدم سادگی بر خود بالابینی پیروز شد اشک در چشمانم جمع شد سه گروهی که آنقدر خود را بالا دیدند که در پیشبینی خود را اول نوشتند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
پیش بینی ربطی به غرور و تواضع نداره. اتفاقا" اگر خانم عبادی می دونسته اول میشه و اسم خودشو آخر نوشته نشون میده آدم صاف و ساده ای نیست و با خودش هم تعارف داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
پس معلوم است که قصاوتت بر مبنای تستعدادهای افراد نبوده و احساسی نطر دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
این نظر شما خیلی مغرضانه است!
عبدالله
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
خائف مغرور نیست اقتضای سنشه که شوق برنده شدن داره
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
8
13
من عصر جدید رو فقط یک قسمت دیدم ...زنده باشند مردی که تو قهوه خونه کار میکردند ... بعد از مدتها کلی با شادی خندیدیم
کار فینالیستها رو ندیدم نظری هم نمیتونم داشته باشم ... اما بعضی هنوطنان به درستی اشاره کردند ... میشه با گرویندن مردم نظرشونو جلب کرد...
و البته جنس بنجل هم طرفداری زیادی داره
دارم به این فکر میکنم که اگه برا همایون شجریان و تتلو رای گیری بشه واقعا نتیجه چه خواهد شد ...
ناشناس
Netherlands
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
13
گفنتار هوشمندانه بود! به خانم عبادی تبریک میگم که بدرستی هنرمند هستند و بسیار خلاق و نیز به آقای زارع. امیدوارم پارسا در گذر زمان حنجره اش بهتر و بهتر شده روزی به ستایشش از روی صندلیهامان بافتخارش بلند شویم گرچه الان هم یک هنرمند است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
انتخاب خانم عبادی به خوبی نشون میده که حالا حالا ها در این مملکت میشه با نشون دادن و بزرگ نمایی بدبختی های مردم پول در آورد و رای کرفت و به جاهای خوب رسید .
هنر خانم عبادی نقاشی نبود ، هنر ایشون نمایش بدبختی زنی بود که تنها فرزندش رو از دست داده بود
ایشون به درستی میدونستن که بردن مردم به فاز غم و اندوه همیشه جواب داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
در ابن مسابقات چه کم برات گداشت تا زحمت نیفتی و از جات بلند نشی. باید برات رقاصی می کرد؟
حق طلب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
4
0
به ناشناس 11.01 اشتباه مثبت دادم. کاملا مخالفم
داداشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
13
14
از حدود ساعت یازده و نیم شب امکان رای دادن به پارسا نبود و آرا نیز واقعی نیست بعضی ها با چند سیم کارت رای می دادند ایکاش از نظر تخصصی آرا را نقد می کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
...ول کنید بابا. یه سرگرمی سادست. چرا قومیتیش می کنید؟ پارسا بچه با استعدادیه. ولی هنوز بچست. با این کارها خراب نکنید آینده بچه رو. ضمنا اجرای بدی رو برای فینال انتخاب کرد. اجرای اون آواز همایون شجریان از اساتید آواز هم بر نمیاد چه برسه به یه بچه 14 ساله. انتخابش بد بود و رای خوبی نیاورد. ولی چطور تا همینجای کار نمیگید رایها درست بود یا نادرست؟ بالاخره به فینال که رسید.
داداشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
16
12
از حدود ساعت یازده و نیم شب امکان رای دادن به پارسا نبود و آرا نیز واقعی نیست بعضی ها با چند سیم کارت رای می دادند ایکاش از نظر تخصصی آرا را نقد می کردید
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
5
نکته شماره ۵ که نویسنده اشاره کرده اند واقعا عالی و تامل برانگیز است و مصداق هایی ار ان را در زندگی واقعی می شود دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
من هم نکته ش پنج نظرم روجلب ....
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
5
6
باعرض سلام و خسته نباشید به همه دستندرکارهای سایت
باید عرض کنم که نظر شخصی بنده اینه که هیچکس بهتر از نویسنده عزیز این متن نمی تونست بهتر و شیواتر نظر قشر جوان جامعه درمورد کشور داری صداوسیما و اموزش و پرورش بی کفایت انعاس دهد....
اقا دست مرررریضاد.....عالی بود.
قلمت استوار...خدا قوت پهلوان...خسته نباشی دلاور....
لیک
غزل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
2
22
امیدوارم تمام رای خانم عبادی فقط برای هنرش بوده باشه و نه ماجراهایی که در کنار اجراش به‌وجود اومد چراکه این قصه مادر ممکن بود روی رای مردم اثر داشته باشه و فقط به هنر خانم عبادی توجه نشه. به نظر من یکی از اشکال های برنامه عصر جدید، اضافه کردن چاشنی‌هایی بود که من خیلی نمی‌پسندیدم و ضرورتی براش نمی‌دیدم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
نقاشی دوم هیچ برتری نداشت. فقط وابسته به ماجرایی واقعی بود که روایت می کرد و همه افراد در سالن از قبل از ماجرا خبر داشتن و بعد از اجرا هم بقیه ملت خبر دار شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
مرحله قبل هم این خانم بالاترین رای مردمی رو داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
این برنامه کپی خارجیه. اونجا هم همین کارا رو می کنن
سوسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
8
یکی رو میشناسم با 4 سیمکارت به یکی رای داده و خانومش با سه تا سیمکارت به طرف مقابل از لج شوهرش رای داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
چه زن و شوهر باحالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
5
11
بنظرم نقد بسیار درستی بود. اگر مسئولین شبکه سه بگذارند احسان علیخانی ثابت کرده کارشو خیلی خوب بلده. همانطور که در ماه مبارک مضمون همه برنامه های شبکه ها مثل ماه عسل شده. چون هیچکدام این توانایی رو نداشتند برنامه ای با مضمون دیگری بسازند. آقای علیخانی همیشه برای بینده ارزش خاصی قائل هستند. خانم عبادی هم نفر اول شدن برازنده هنر بینظیرشون بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
10
14
کپی نعل به نعل تواین برنامه حالت تهوع برانگیر بود حتی زاویه های دوربین ها ،جای ایستادن مجری و ......
شما هم لطفا علیخانی کپی کارو با عادل عزیز که محبوبیتش رو مدیون تلاش زیاد؛ خلاقیت و هنر ذاتی تو اجراش هست رو با یه کپی کار مقایسه نکن .نهایت احسان علیخانی همون ماه عسل بود .چرا اینقدر بی انصافی آخه که این دو رو با هم مقایسه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
حتی ری اکشن تماشاگران هم مانند گات؛ کارگردانی شده بود.
و البته عادل را با احسان مقایسه نکنید. عدل سیاسی کاری می کرد و این یکی گریه زاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
7
28
چرا به هر چیز اینقدر جنسیتی و سیاسی نگاه میکنید!؟
من به فاطمه عبادی رای دادم چون "هنرمند" عالی و استعداد عالی بود
به دختران نینجا رای ندادم چون کارشون رو در حد نفر برتر عصر جدید نمیدیدم
دست از ان کلیشه های جنسیتی و سیاسی بردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
18
12
تشکر از خلاقیت و جرات فروغی جوان. والبته جوایز ارزنده ای که جدای از جوایز نقدی بهشون دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
9
پیشنهاد من اینه تعداد هنرهای این مسابقه و طبقه بندی آن مشخص بشه، یعنی دسته ی موسیقی و آوار، دسته ی نقاشی، دسته ی هنرهای آکروباتیک، دسته ی هنرهای نمایشی مثل تئاتر، و .... و مثلا اگر هشت دسته بندی صورت گرفت ، برای هر دسته یک داور خبره در همون قلمرو و زمینه انتخاب بشه فارغ از جنسیت ، با این رویکرد فصل دوم خیلی قشنگ ترو حرفه ای تر خواهد شد و هیچ نمونه ی خارجی هم نخواهد داشت ولی چهار داور در همه جای جهان همین تقلید صورت میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
پیشنهاد بجایی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
9
15
من کارهای نقاشی روی شن خانم سیمونووا رو که در امریکن تلنت شرکت کرد به کار خانم عبادی ترجیح میدم. اما خب، برای اغلب مردم این هنر چندان شناخته شده نیست و خیلی توجه ها رو به خودش جلب کرد. کلا تو عصر جدید مسائل حاشیه ای به اندازه ی متن می تونست در رای بینندگان تاثیرگذار باشه که نکته خوبی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
18
11
به نظر من سید بشیرو حیایی محبوب ترن تو مردم
البته بین هم فکرای شما نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
16
13
این برنامه ماحصل تلاش و مدیریت فروغی هست اونوقت میگید حذفش نکنن؟!
اگر دختران نینجا و دیگری و دیگری اجرا کردند قطعا به خاطر جرات و نفوذ فروغی بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
12
7
فقط مردم از برانگیخته شدن احساساتشان رای دادن وگرنه دربرنامه های قبل کسانی باکارهای فوق العاده ودرسطح بین المللی بودند که متاُسفانه حذف شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
17
17
آرای مردمی حاصل نتیجه گیری احساسی مردم است. رای خانم عبادی نتیجه جذابیت بصری نه ارزش هنری واقعی نقاشی هاش بود و آوردن مادر دختری که قلبش اهداء شده بود و نیز شخصی که قلب را گرفته بود و دختر او هم در رای مردم بسیار اثر گذاشت. زنانگی و مادر بودن خانم عبادی هم بی تاثیر نبود ادبیات و کلام وی هم همراه با نوعی افتادگی و مظلوم نمایی بود.زارع هم با تکیه بر همین جذابیت بصری و ظاهری کارش رای گرفت در ضمن شخصیت کم حرف و مظلوم او و نیز زندگی ساختار شکنانه اش مانند ترک تحصیل ، فعالیت خارج از قواعد و مبتنی بر داشته های ناچیز رای غیر قابل باوری گرفت. رای پارسا خائف کمی پایین تر از پیش بینی شد شاید دلیل اش کم بودن جذابیت موسیقی سنتی و محلی برای مردم در مقایسه با هنرها و ورزش های غیر استاندارد و خارج از چارچوب و قوائد(آنگونه که محمد زارع به درستی گفت: ورزش های خیابانی) است. آقای شعبده باز رای واقعی خود را گرفت ولی دختران نینچا علیرغم ارائه شخصیتی مظلوم از خودشان به دلیل پایین بودن جذابیت بصری کارشان در مقایسه با نفرات اول و دوم ، رای کمی گرفتند و پنجم شدند. شاید یکی از دلایل ناکامی دختران نینجا گروهی بودن کارشان نیز باشد به نظر می رسد که مردم به کار انفرادی رغبت بیشتری دارند زیرا در کار گروهی کاریزما و شخصیت محوری بسیارکم رنگ تر از کار انفرادی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
نظر منطقی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
نقد خوبی بود. البته کاری به محتوی ندارم. ادبیات قوی داشت
عزت
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
19
14
دختران نینجا خیلی حیف شد که اول نشدن . توی تمام شرکت کننده ها اونها از همه بیشتر مستحق برنده شدن بودن

سختکوشی ، مبارزه با هزار محدودیت ، بی امکاناتی ، عمق امیدواریشون به اینده در سیل تمام ناامیدیها ، ایجاد باور نسبت به توانایی دختران ایرانی ، بی ادعایی و هزار ویژگی دیگه اونها رو شایسته اول بودن میکرد

نمیدونم کسانی که بهشون رای ندادن چه فکری کردن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
آره واقعا" خیلی جسارت و جرات و از خود گذشتگی کردند و حقشان دوم یا سوم بود.
ناشناس
Netherlands
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
14
10
نمایش استعداد یابی نبود نمایش کپی ناقص و بی استعداد از هنرمندای اونور آبی بود.خودتون نمیتونید چیزی خلق کنید و این روزها بیشتر به کپی زدن از آمریکاییها روی آوردید که مثلا ما هم مثل اونا یه چیزی داریم.
پاسخ ها
صلورحمه وبرکاته.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
از حسادت به صدا وسیما بمیرید
الیاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
17
10
نقد نویسنده قابل احترام است اما به نظر می رسید مردم به خانم عبادی فارق از هنر خارق العادش بر نمایشی که مادر و دختر کوچلو پریسا در صحنه انجام دادند رای دادند....
اگر نگاه منصفانه داشته باشیم حق قهرمانی متعلق بود به محمد زارع جوانی جسور که دارای خلاقیت ذاتی که تمام وسایل ساخته و ایده خودش بود در صورتی مشابه ان وجود داشت اما خود این جوان می ساخت و امتحان می کرد ... نمونه یک جوانی که رای دادن را به عهده مردم گذاشت، به آنچه که نداشت فکر نکرد، برایش تعلقات دنیوی بی ارزش بود، با احساسات بازی نکرد در صورتی که زندگی به مراتب سخت تر از شرکت کننده های دیگر داشت..... گفتید حذف آدم های محبوب آدمی محبوبی که از شهرت و مقامش سوء استفاده کند خود به خود نفرت انگیز می شود .... عادل در برنامه نود با تمام توانمندی های که داشت اما جبهه گیری سیاسی داشت و برنامه های بسیاری را برای دفاع از اصلاح طلبان به روی آنتن می برد و این دهن کجی به شعور مخاطبی بود که حزبی مخالف با عادل داشت ...... در کل ما مردم ایران به کسانی که احساساتمان را جریح دار کند رای می دهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
ولی ارزش کار خانم عبادی و پارسا خائف بسیار بالاتر از کار محمد زارع بود.
مهرآیین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
اولدوستان صولگرا که تمام شبکه ها را کنترات گرفتند،مستقیم به اصلاح طلبا می توپند،هر شب و هر روز،توهین به شعور مخالفشون نیست،فقط عادل توهین می کرد و یامین پور و ثابتی و فروغی و ازغدی و افق و...اصلا هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
موافقم...
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
15
12
بنظر می آید که حق گروه نینجا ضایع شد .چون کار گروهی دختران و ارائه آن از نظر فیزیکی با توجه به محدودیت های موجود برای زنان در ایران بسیار سخت است . در ضمن اگر در شب اخر از گروه نینجا بجای نوجوان ۱۴ ساله اردبیلی شروع می کردند احتمالآ رتبه این گروه بالا تر میرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
رای آخر مردم به دختران نینجا نشان از نارضایتی ذاتی مردم از رفتارهای غیر متعارف داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
36
20
روسیاهی موند برا شماها که روزی ده تا مقاله میزدید که صدا و سیما مخاطب نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
حتما از نظر شما درصد خوبیه!
یک برنامه از بین دهها برنامه!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
17
26
با کاری که اقای احسان علیخانی در مرحله اخر اجرای خانم عبادی کرد از احساسات مردم استفاده کرده و رای ها را به سمت خانم عبادی تغییر داد. که به نظر من در حق سایر شرکت کنندگان ظلم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
دوره قبل هم رای این خانم از همه بیشتر بود عزیزم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
28
19
به نظر من حق پارساخاعف بود اول بشه خانم عبادی هم دوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
از نظر کار فاخر و دارای ارزش هنری بله خائف بالاتر از همه بود ولی مردم بیشتر با احساس تصمیم به رای دهی می گیرند.
میم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
6
4
بند آخر مقاله زیبا بود
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
10
16
ما که تا حالا عصر جدید ندیدیم
REZA.sh
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
8
8
ای جانم ماهشهرر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
من خودم آذری ام ولی از اینکه توی یه شهر کوچک تو خوزستان خانمی اینهمه مهارت داره و زحمت زیادی کشیده ، ایشون رو تحسین می کنم و به مردم ماهشهر تبریک می گم.
بهلولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
11
20
با سلام
ضمن تبریک و تهنیت به فینالیست های اولین دوره عصر جدید که به عنوان نمایندگان جوانان با استعداد کشور به این مرحله رسیده و در نهایت خانم عبادی به مقام اول رسید، بایدبه عرض برسانم که انتخاب قطعه آرایش غلیظ برای پارسا در شب فینال که فقط با آرا مردم عادی روبرو بود صد البته که بسیار عالی اجرا کرد ولی اصل قطه عامه پسند نبوده و بنا بر این آرا مردم عامی کمتری نسیبش شد، در مقابل خانم عبادی علیرغم اجرای بسیار عالی اجتماعی و عامه پسند و دعوت از مادر ایثار گر و نمونه پریسا و بر انگیخته شدن احساسات به‌حق مردم خوبمان قبل از رای گیری و دریافت آرای بسیاری به همین جهت، در نهایت اول شد، آیا انصاف و قضاوت حکم نمی‌کرد که تجلیل از مادر عزیز زنده یاد پریسا و گیرنده عضو طلایی ایشان بعداز اعلام نتایج انجام می‌گرفت.
بهر حال به نظر بنده در این یک قلم به پارسا اجحاف شده. الله و اعلم با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
احسنت.... بسیار درست گفتید. احساسی کردن فضا نقش بسیار زیادی در برنده شدن خانم عبادی داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
3
8
چقدر تاکید داری رو زن بودن
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
3
اگر ادامه پیدا کند فکری بحال داوری آن بکنن.یعنی از اول، شرکت کنندگان،هرکدام امتیاز بگیرن، حذف نشن وناراحت نرن.یکی اش هم اینکه افراد هم رشته باهم رقابت کنن. و داورا هم به رشته ای که آن را داوری میکنن بخورن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
30
11
حق محمد زارع بود که اول بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
بی مدعا وسخت کوش..اهل حرف ودورویی وتزویرومظلوم نما وملتمس شهرت وجایزه ودربند مادیات نبود‌دراین برنامه...چند جمله ناب وعمیق فلسفی ودرذهن ماندنی گفت که میارزید به کل صحبت های طولانی دیگران..سرزمین ای کاش ها....به چیزی که ندارمش فکر نمیکنم... ودرون من همینه چه بامو چه بی مو این خود درون من مهمه ....کلی هزینه وخلاقیت درساخت وسایل روداشت...کاش اول میشد..اما باز خوب شد..
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
آره والا
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
39
25
کار زشتِ خانم عبادی نقاشیِ زیباش و همچنین رتبه ی قهرمانیش رو تحت الشعاع قرار داد....ایشون با پهن کردن بساط گریه و زاری و تحریک احساسات تونست توجه مردم رو از اجراهای دیگه به خودش جلب کنه
پاسخ ها
محیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
یعنی میفرماید تمام این ۶ ملیون چه خانم چه آقا با نقاشی خانم عبادی احساسی بر خورد کردن،واقعا ک متاسفم چون چشم ندارید استعداد و هنریک خانم خوزستانی روببیند ،دست مریضات خانم عبادی گل کاشتی ،احسنت
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
بله همینطوره...من خودم به خانم عبادی رای دادم اما بلافاصله دیدم مادر پریسا اومد و بعد آقای علیخانی اون آقا و بچه هاش رو صدا کرد و فضای گریه رو فراهم کردن پشیمون شدم و دیگه رای رو هم ک نمیتونستم پس بگیرم.....
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
نه تمام شش میلیون ولی از هر 5 رای یک نفر را هم با گریاندن جذب کرده باشد کافی است و در ضمن در ایران ما گریاندن خودش هنری است که این خانم این هنر را به زیبایی بلد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
درسته... زیروبم رفتار ادما..تزویر واغراق درمحبت وبازی احساسات.همگی پیش بینی شده وازروبرنامه واسه جایزش بود...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
بیشترین رای این خانم بدلیل احساسی کردن کارهاش بود و مردم ما هم متاسفانه در همه مشارکت هاشون نشون دادن که احساساتشون به منطقشون چیره است.
یک استاد دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
3
3
متاسفانه در قسمت آخر عدالت رعایت نشد. وصحنه ای احساسی به نفع یکی از شرکت کتندگان ایحاد شد. این موضوع باید مورد اعتراض داوران قرار میگرفت.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
7
عصر جدید برنامه خوبی بود فقط مشکلش این بود که خیلی یه برنامه رو کشش میدادن. مثلا همین فینالو تا ساعت 2 و 3 بامداد کشش دادن. حوصله آدمو سر میبرن. به نظرم احسان علیخانی استاد کش دادنه!
در مورد آرا هم فک میکردم پارسا اول بشه ولی پیشبینیم اشتباه بود مثل خیلیای دیگه. محمد زارع اصلا فکرشو نمیکردم دوم بشه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
6
2
این خانم اصلا حقش نبود اول بشه
میرخلیلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
3
یک دانه شن را بردار
وزن بودن را حس کن

سهراب سپهری
محمد متوسلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
3
باسلام ...به اقای علیخانی دست مریزاد میگویم که در بلوای سردرگمی مردم با اجرا و مدیریت خوب باعث تولید برنامه ای در حد انتظار مردم شدند.با وجودهمه کاستی ها و امکانات موجود برنامه خوبی بود ..انتقاد بسیار اسان است ولی جمع و جور کردن برنامه های اینچنینی بسیار مشکل است ....
سادات
Germany
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
7
به نظر من تمام شرکت کنندگان عصر جدید خوب بودند.ولی چیزی که باید توجه داشته باشیم اگر هر کدامشون سه چهار بار دیگه رو صحنه می یومدند کارشون دیگه خسته کننده میشد،ولی خانم عباذی اکه صد بار دیگم اجراداشته باشه برا بیننده بازم دیدنش جالب وجذابه وتکراری نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
2
4
بابا یکم حرف منطقی بزنید اجرای فینال خانم عبادی ومحمدزارع ازبقیه بهتر بودخداییش من خودم شخصا طرفداردختران نینجا بودم ولی اجرای آخرشون توقع بیشتری داشتم حق خانم عبادی بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
5
بابا یکم حرف منطقی بزنید اجرای فینال خانم عبادی ومحمدزارع ازبقیه بهتر بودخداییش من خودم شخصا طرفداردختران نینجا بودم ولی اجرای آخرشون توقع بیشتری داشتم حق خانم عبادی بود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
5
4
نخست آن که نقاشی با شن ابداع خانم برنده نبود و سابقه طولانی در جهان دارد. دوم آن که همین برنده شدن ایشان نشان داد که جامعه ایرانی تا جه حد از استعداد خالی است یا استعداد های بسیاری امکان بروز ندارند. این در مقایسه با برنامه های مشابه غربی و شرقی نمود واضحتری می یابد. کجای دنیا استعداد برترش کسی است که با شن نقاشی می کشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
در اکثر برنامه های استعدادیابی میبینید که یک خواننده نفر اول شده آیا خوانندگی ابداع ایشون بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
2
5
باسلام
کار خانوم عبادی عالی بود . حتی برای پسر 11 ساله ام هم قابل درک بود . اینقدر جنسیت جنسیت نکنید . همه خوب بودند ولی خانوم عبادی عالی بود. کار اخرش بی نظیر بود و اصلا گریه زاری راه ننداخت(بقیه شرکت کنندها تو همه ثشمت ها دست به دامان مروم و همشهری هایشان بودند . هر کس یه طریقی) مشکل همه مون اینه که هنر کاملی در هیچ زمینه ای نداریم ققط همه رو به اشتباه قضاوت می کنیم . بس کنید از همه پیش داوری و قضاوت . کمی با هم مهربانتر باشیم
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
4
6
من از صمیم قلب به خانم عبادی تبریک عرض میکنم.بنده با ۸ سیمکارت ب سرکار خانم‌فاطمه عبادی رآی دادم و خیلی خوشحالم که ایشون قهرمان عصر جدید شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
ماشالللللههههههههه !
اون وقت واقعا هشت سیم کارت مواقع ذیگه به چه دردت میخوره ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
1
4
البته اموزش و پرورش در پرورش همین استعدادها هم دخیل بوده و این بی انصافی است که بگوییم اموزش و پرورش هیچ خدماتی نداشته۔اگر چه انتقاداتی به سیاستها ی اموزش و پرورش وارد است۔نویسنده با بی انصافی با اموزش و پرورش قضاوت کرده۔هزاران هزار نفر از همین اموزش و پرورش در مجامع بین المللی و المپیادها برا کشور افتخار افریده اند۔
ماهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
8
3
اصلا حقش نبود این زن باید اخر میشد . اصلا باید همون اول حذف میشد دختران نینجا باید اول میشدن
خیلیا هستن ک از اون بهتر نقاشی میکشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
1
تنها فینالیستی که درمجازی هم ازقبل تبلیغات داشت...
پلین
Germany
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
5
1
محمد جون حقش بود اول شه بالا تر از استعداد اون پیدا نمیشه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
5
قابل پیش بینی بود چون در چند دقیقه یک فیلم صامت با داستانی عمیق وبخصوص ترویج اهداف جشن نفس را در زندگی بخشیدن را به نمایس گذاشتند .
کاری که ایشان انجام دادند تاثیر گذارتر از یک فیلم سینمایی یا یک سریال چند قسمتی باهزینه ای طبیعی خودشان بود.
آفرین به مردمی که قدر شناس هنر واقعی هستند .
هرچند ۴ اجرای دیگر هم درجای خودشان بسیار خوب وبا ارزش بودند ومورد توجه مردم قرار گرفتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
4
5
تنها دلیلی که این خانوم برنده شود این بود که با اجرای اخرش با احساسات مردم بازی کرد و متاسفانه چون تمام ایرانی ها از روی احساس تصمیم میگیرن به ایشون رای دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
3
6
به نظر من حق خانم عبادی بود و ربطی هم به احساساتی کردن موضوع نداشت و ایشون واقعا هنرمند توانایی هستند . چراکه در مراحل قبل هم همیشه بصورت مستقیم بالا می اومدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
8
4
پایان عصر جدید، استعدادیابی نبود، ماه عسل بود به سبکی دیگر. اشتباه کردم وقتم و به این برنامه گذاشتم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
8
4
این خانم انقد فیلم هندی بازی کرد و با احساسات مردم بازی کرد که اول شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
9
6
پارسا اگه اول هم نمیشد که بعید بود نشه 100 درصد دوم بود واقعا واسه علیخانی متاسفم با این برنامه ش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
8
7
شما آرای قبل از فینال رو نگاه بکنید میبنید که شانس کی واسه دوم شدن بیشتر بود معلومه که پارسا واقعا برات متاسفم علیخانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
5
ملت همون بهتر که برن کنسرت تتلو رو نگاه کنن چی میفهمن که هنر چیه
راشد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
4
اگر زنان ايراني در هر اموري وارد شوند واقعا" پيروز ميدان مي شوند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
6
3
بیشترین رای این خانم بدلیل احساسی کردن کارهایی بود که ارائه داد و مردم ما هم متاسفانه در همه مشارکت هاشون نشون دادن که احساساتشون به منطقشون چیره است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
3
8
دیروز "شن" در #صحرای_طبس بر چشم #آمریکا کوفت و امروز "شن" در دست بانوی هنرمند #ایرانی و به انتخاب اکثریت #ایرانیان بر فرق همه‌ی آمریکاپرستانی از قبیل #مسیح_علینژاد کوفت که توهم زده‌اند؛ #حجاب مانع #پیشرفت بانوان سربلند #ایران عزیز است! و #شن هنوز هم سرباز #خداوند منان است! تبریک! خانم عبادی! و تبریک! #احسان_علیخانی بابت همه‌ی زحمات! یا علی...
#حسین_قدیانی
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
6
اگر ایشان ( خانم فاطمه عبادی ) در کشور چین زندگی می کرد شرایطی را برایش فراهم ایجاد می نمودند که مرتب بر روی شیشه نقش های مختلف ایجاد نماید و با استفاده از چسب مخصوص شن ها بر روی شیشه ثابت گشته و بصورت تابلو به سایر کشور ها صادر می گردد که خود باعث اشتغال زایی و ارز آوری برای مملکت می گشت ( با استفاده از مواد فراوان و ارزان )
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
5
6
برنامه استعداد یابی نبود بلکه فیلم هندی بود که نفر اولش خوب بازی کرد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
3
4
نظرتون بوی سیاسی وتخلیه کینه از صدا وسیما داشت.اتفاقا این برنامه با مدیریت عالی آقای علیخانی نشان داد این فقط نود نیست که بیننده دارد ودر ضمن مردم علاقه وافری به سیمای ملی ایرانی خودشون دارند نه به اشخاص خاص.ایکاش مسابقه و سوالی در صدا وسیما بگذارند وبپرسند آیا به نود علاقه داشتید یا به شخص عادل اونوقت متوجه میشدین.بهر حال از صداوسیمای ایران بخاطر چنین برنامه های زیبایی تشکر میکنم.
صمد 2046
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
4
دست چپت از راست ندارد کم و کاست
از بهر زنان علم و هنر باید خواست

آن زمان گذشت که می گفتند :
زنان را همین یک هنر بس
که نشینند و زایند شیران نر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
4
نکته ای که باید به ان توجه شود این است که دانسته و یا ندانسته هنر را قوم گرایی نکنیم انچه که در شرایط بحرانی امروز ایران دشمننان ان می خواهند چه درون حکومت وچه خارج از ان این است .....این خانم جدای از جنسیت او حقش بود . من بدلیل عدم اعتماد به صدا و سیما و مخابرات نرم افزار ان را نصب نکردم وشر کت نکردم
خروس بی محل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
5
این برنامه هرچند تقلید بود ولی یک پیام اساسی داشت و آن اینکه نظر قاطبه مردم با نظر مدیران حاکمیت بسیار متفاوت است. مردم به موسیقی، هنر و ورزش علاقه خاص دارند.
یک رای یت
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
3
از منظر جامعه شناسی سیاسی، مشارکت های مردمی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و .. ، مبتنی بر ایستارهای احساسی، ارزشی و عقلائی می باشد. و تحلیل گران مشارکت های فوق در جهان سوم را غالبا مبتنی بر ایستارهای احساسی و ارزشی می دانند. در صورتی که در جامعه نرمال، میبایست نسبت منطقی از سه ایستار مذکور برقرار باشد. نظر سنجی صورت پذیرفته در عصر جدید نشان داد که متاسفانه، غالب مشارکت ها در جامعه ایرانی نیز مبتنی بر ایستارهای احساسی و ارزشی بوده و نسبت نا متوازنی بین سه ایستار فوق برقرار میباشد و شاید بتوان گفت که میزان دخالت عقلانیت در آن از درصد پائینی برخوردار است. بر این اساس کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در دوره بعدی صرفا با مانور بر روی تحریک احساسات و یا مانور بر روی ارزشهای موجود در جامعه می توانند آرای خوبی را به خود اختصاص دهند که این امر زنگ خطری برای جامعه می باشد. و این رفتار اجتماعی دور از شان ملتی انقلابی و در محور مقاومت می باشد که می بایست از سوی تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
کاملا درسته...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
2
مقايسه رآي يك هنرمند با نماينده مجلس و .... كار اشتباهي است
يعني اگر حرف شما درست باشه اگر خانم عبادي كانديد نمايندگي مجلس بشه حتما رآي مياره ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
5
4
احسان پاچه خواری بلده
مثل عادل عزت نفس نداره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
3
در قسمتی از نظر که در مورد استعداد کشی اموزش و پرورش بی استعداد نقدی داشته اید این نقد را به جا و شایسته دیدم. خواستم نظر مخاطبان را به این نکته جلب کنم که اگر آموزش و پرورش کمی متحول می شد و بر پایه استعداد یابی و شکوفایی نسل ها قدم بر می داشت الان چگونه جامعه ای می داشتیم. متاسفانه خود ؟اموزش و پرورش نیازمند تحولی بنیادین است تا بعد از این منظر بتواند تاثیر گذاری داشته باشد وگرنه این کاروان راهی به جز از استرس و اضطراب روزافزون، دلزدگی نسل های جوان از درس و دانش راهی به جایی نمی برد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
4
برای چه منظوری در اتمام مطلبتون از برنامه نود و عادل فردوسی پور مطلبی در جهت محبوب بودن این شخص سخن به میان آوردید من نه طرفدار این شخص و نه طرفدار برنامه اشون بودم مطمئن هستم که این نظر من تنها نیست فقط این که ماتریبون نداریم تا نظرمون رو اعلام کنیم برای چندمین بار از عصر ایران درخواست دارم بجای همه مردم اعلام نظر نکند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
2
بعضی ها دقیق نمی خونن. بعد نظر می دن. نویسنده نگفته فقط دو داور محبوب بودن گفته اون دو نفر محبوب تر بودن. این «تر» را چرا ندیدین؟ یعنی هر چهار نفر محبوب بودن. دو نفر محبوب تر. پس جسارتی به امین حیایی نشده. ضمن این که اتفاقا در نقدی که همین آقای خدیر پارسال واسه فیلم شعله ور نوشت کلی تعریف کرد از بازی امین حیایی. کارش درسته این نویسنده. بیخود گیر ندین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
4
6
در برنامه عصر جدید بین فینالیست ها عدالت برقرار نشد و جنبه احساسی بر کار گروهی و پر تحرک و زیبا دختران نینجا تأثیر گذار بود باز با راه انداختن گریه و زاری توسط احسان علیخانی عدالت قربانی شد.
خودم
United States of America
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
6
2
به نظر من اختلاف کار محمد و خانم عبادی زیاد نبود ولی در عوض اختلاف جایزه ها زیاد بود
م-م
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
3
3
نظر همه دوستان شایسته و محترمه به نظر بنده مردم به افکار خودشون رای دادند نه به هنر اونها. اول اینکه خانم عبادی دردها و مشکلات عمیق جامعه را نشان دادند برای همین اول شدند. آقای زارع دوم شد چون بازخورد جامعه جوان ما برای آزادی بیان احساسات و گریز ناخداگاه از چارچوب سازیهای سخت و دست و پاگیر جامعه و خانواده در کشتن آرزوها و هیجانات و ایده های اونهاست. آقای خائف سوم شد چون روح انسان نیازمند نوازشی دائمی و ناپیدا در دوری جستن از تکرارهای خسته کننده و رنجهای زندگی بشری در بستر هنر زیبا و اصیل است. آقای شعبده باز نیز بازتابی از نیاز جامعه به تفریح و سرگرمی، معما و در کل هنری سالم و هیجان انگیز و در آخر دختران نینجا نماد جامعه کوشای زنان ما برای دست یابی به جایگاه خود و اینکه آنها می توانند کار گروهی را به بهترین شکل در غالب هنرهای زیبای رزمی در مقابل انبوه گروه های ورزشی مردان به نمایش بگزارند و سرسختی خود را به رخ جامعه بکشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
عصر ایران و نکته هایش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
6
حق به حقدار رسید دیگه این همه بحث وجدل نمیخاد وسلام
amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
6
3
برنامه عصر جدید نشون داد که متاسفانه ایران ما چقدر از خلاقیت و استعداد تهی شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
3
به نظر من هم، رای مردم به این خانم هنرمند حاوی یک پیام بود، کلا در ایران همیشه ارا مردم حتی در امور غیر سیاسی، یک جهت گیری سیاسی داشته و داره! همونطور که مردم وقتی فهمیدن عادل مغضوب صدا و سیماست بیشتر ازش هواداری کردن! با توجه به نگاه محدود برخی به حضور بانوان در جامعه، این رای گیری حاوی یک نوع پیام برای این گروه بود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
6
بسیار عالی بود کارشون ..منکه به هنر ایشون رای دادم .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
2
1
قابل توجه سایت عصر ایران این مقاله اقای مهرداد خدیر را سایت خبری ...عینا بدون ذکر منبع خبری وحتی نام نویسنده تو سایت خودش درج کرده که مصداق سرقت و کپی غیر قانونی هست.خواهشا پیگیری کنید.
عصر ایران ممنون از توجه و دقت شما. اما در سطر دوم نام نویسنده را ذکر کرده. به احترام شما البته پیام تان با حذف نام سایت مورد اشاره منتشر می شود.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
البته بعد اینکه من بهشون گوشزد کردم نام نویسنده را درج کردن
عصر ایران سپاس مجدد از شما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
3
4
عوام فریبی و سؤاستفاده از احساسات مردم همواره ابزار خوبی برای رأی جمع کردن است! کاری که عبادی با کارگردانی علیخانی به خوبی اجرا کرد و نتیجه گرفت!
پاسخ ها
آموزگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
بی انصافی است این گونه اظهار نظر کردن ؛حقش بود و باید به رای دهندگان احترام گذاشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
0
از هنرهای مدیر جوان آن حذف عادل فردوسی‌پور و نود است
گیر دادی یا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
3
به نظرم اقبال مردم به خانم عبادی به این دلیل بود که نقاشی هاش از دل بر میومد به همین دلیل به دل میشست ایشون کاملا مسلط به هنرشون هستن وقت می گذارن سوژه هاشون رو از روی دلسوزی انتخاب می کردن و کلا برای وقت خودشون و مردم ارزش قائل بودن در ضمن اقای خدیر داور مورد علاقه شما خانم نو نهالی و اقای عظیم نژادن معلوم نیست مال مردم هم همین جور باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
3
دست آقای علیخانی و بقیه درد نکنه با اینهمه محدودیتها ایشون خیلی زحمت کشیدند ، کارشون عالی و جذاب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
0
این نفاشی با شن بود یا ماسه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
1
تحلیل خوبی بود ولی در مورد اموزش وپرورش غیر منصفانه سخن گفته این همه دانشمند در این کشور در اموزش پروزش درس خوانده اند. که هیچ جایی در عصر ایران نداشتند . طرف قلب پیوند می زند هنرمند نیست ولی کسی با شن نقاشی می کشد نفر اول هنر این مملکت هست .
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
4
0
حقش نبود بابا سعید فتحی واقعا اجرای بهتر بود حالا خوبه باز محمد زارع دوم شده
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
3
حالا که مسوولان سیما رضایت دادن به نمایش فعالیت دختران نینجاکار , لطف کنن این سعه صدرو برای نشون دادن مسابققات ورزشی دختران عضو تیمهای ملی مون هم داشته باشن
والله بخدا حیفه شبکه ماهواره ایی والیبال دخترامونو در سرزمین دور نشون بده , اون وقت تلویزیون خودمون حتی در اخبارش هم فقط دو جمله خبرشو بگه و تمام !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
4
0
عجب فیلم هندی ساخت این علیخانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
0
آمیتا باچان هم نمیتونست همچین فیلمی بازی کنه آفرین به کارگردان فیلم آقای علیخانی و بازیگرش خانم عبادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
2
میگم احسان جون آقای گلزار رو هم توی این فیلمت بازی میدادی آخه ایشون سابقه بازی توی یه فیلم هندی روی دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
7
0
500 میلیون ارزش این همه گداصفتی و ترحم خریدن رو نداشت..... واقعا متاسفم واسه خودم که چند ماه نشستم این برنامه رو دیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
4
0
تنها هنری که واقعا اجرا شد هنر آواز سنتی آقای پارسا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
5
0
بازی کردن با شن هنر نیست هنر واقعی و استعداد واقعی رو پارسا نشون داد واقعا برات متاسفم علیخانی با این اعلام نتیجه ت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
4
0
من موندم با 500 میلیون چقد میشه شن و ماسه خرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
2
0
دارم به این فکر میکنم که اگه برا همایون شجریان و تتلو رای گیری بشه واقعا نتیجه چه خواهد شد ...
فروغ
Latvia
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
1
0
من هم فردوسی پور رو می خوام. این "من" که عرض می کنم هم بارها و بارها و بارها در نظرسنجی های خود صدا و سیما مشخص شده که در اکثریت هستند. صدا و سیما ارث پدری عادل نیست، ولی مالکان اصلی می خوان که عادل باشه
چرا بزرگترین تمدن‌های جهان 3177 سال پیش ناگهان فروپاشیدند؟ آتش بس لبنان - اسرائیل با میانجیگری امریکا و فرانسه / آتش بس از ساعت 4 بامداد چهارشنبه / متن توافق : عقب نشینی حزب الله از جنوب لبنان / نظارت آمریکا بر آتش بس / نتانیاهو : آتش بس را قبول می کنیم تا بر ایران متمرکز شویم خواص پیاز برای آقایان نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم: Wi-Fi 7 و مزایای آن برای کاربران تانکی که تبدیل به کوادکوپتر می‌شود! این فلز سرنوشت جنگ‌ها را عوض می‌کند/ ارزشمندتر از طلا جنایت هولناک در دل پایتخت؛ مدیرعامل شرکت معروف تولیدی پارچه به قتل رسید بایدن: توافق آتش‌بس بین اسرائیل و لبنان برقرار شد حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه تلاش دولت آینده ترامپ برای متوقف کردن خرید نفت ایران توسط چین معمای قتل خاخام در امارات روشن‌تر شد؛ دستگیری مظنونان در ترکیه سخنگوی دولت: برای ماندگاری باید از جهل و خودخواهی گذر کرد هفته یازدهم لیگ برتر؛ هفته‌ای ویژه با VAR وزیر امنیت داخلی اسرائیل: آتش‌بس با لبنان خطای تاریخی است یک پمپ‌ بنزین در شیراز - سال ۱۳۵۳ (عکس)