۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۴-۱۰-۱۳۸۷
کد ۶۱۹۹۹
انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۴-۱۰-۱۳۸۷

نقدی بر جایزه قتل حسنی مبارک

درست در روزی که جایزه قتل مبارک یک و نیم برابر شده، هیاتی از سوی حماس به مصر رفت تا با مردان مبارک مذاکره کند (نه اینکه مبارک را بکشد) در واقع ، در شرایطی که حتی حماس نیز داعیه کشتن مبارک را ندارد، در اینجا، عده ای گویا دوست دارند کاسه داغ تر از آش باشند!

عصرایران- خبر این است: تعدادی از دانشجویان تحصن کننده در فرودگاه مهرآباد که خواستار اعزام به غزه بودند، در پایان تحصن خود، برای "اعدام انقلابی" حسنی مبارک، رییس جمهور مصر، یک میلیون دلار جایزه تعیین کردند.

چند روز بعد نیز اعلام کردند به دلیل "استقبال مردمی" از طرح "اعدام انقلابی مبارک"، مبلغ این جایزه را به یک و نیم میلیون دلار افزایش داده اند.

پیش از ورود به بحث، بی مناسبت نیست اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تعیین جایزه برای قتل مبارک را یادآوری کنیم که در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره، ضمن اینکه این اقدام را مربوط به دولت ایران ندانست، اعلام داشت که نباید کارهایی صورت گیرد که در راستای وحدت کشورهای اسلامی و کمک به مردم مظلوم فلسطین نیست. (نقل به مضمون)

با این مقدمه، مشخص می شود که موضع جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت از چنین حرکت های خودسرانه ای نیست.

گذشته از این، اگر بخواهیم این ماجرا را از زاویه دید بازتری نسبت به زوایه دید تحصن کنندگان بنگریم، درخواهیم یافت همانگونه که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز گفته است، چنین کارهایی مفید نیست و بالاتر از آن، زیان آور نیز محسوب می شود.

درست است که ما، حسنی مبارک را از جمله سران خیانت پیشه عرب می شماریم و هیچ علاقه ای هم به او نداریم و مهم تر از همه، او را همدست صهیونیست ها در قتل عام کودکان فلسطینی می دانیم اما فارغ از این دیدگاه ها، نباید فراموش کنیم که مبارک، رییس جمهور قانونی یک کشور عضو جامعه ملل است و این را دنیا به رسمیت می شناسد. لذا بدیهی است که تحریک به قتل یک رییس جمهور در دنیای امروز، چیزی جز یک رویکرد تروریستی توصیف نمی شود.

معنای این سخن آن است که تعیین کنندگان جایزه، با دست خود ، دستاویزی برای متهم کردن مردم ایران به حمایت از تروریسم ساخته اند و این در حالی است که این اقدام، نه موضع دولت ایران است و نه مردم ایران برغم مخالفت شان با سیاست های قاهره، از ترور حمایت می کنند.

جالب اینجاست که دعوت به ترور رییس جمهور مصر (که آن را "اعدام انقلابی" نامیده اند) در حالی است که تمام بهانه های اسراییل در حمله به غزه، در یک جمله خلاصه می شود: "می خواهیم تروریست ها را از بین ببریم." در چنین شرایطی، عقل سلیم حکم می کند که تلاش شود این بهانه از دست دشمن گرفته یا حداقل کمرنگ شود نه اینکه با چنین اقداماتی، به آنها بگوییم که اگر برای اثبات تروریست بودن ما، مدرک ندارید، ما خودمان زحمتش را می کشیم و با بوق و کرنا کردن اینکه به قاتل یک رییس جمهور پول می دهیم، این امکان را فراهم می سازیم که به راحتی تروریست خوانده شویم.

البته کسانی که متاسفانه به نام ملت ایران دست به چنین حرکت هایی می زنند، خود بهتر از هر کس دیگری می دانند که هیچ کس برای گرفتن جایزه نمی رود یک رییس جمهور را بکشد مگر آنکه انگیزه های اعتقادی یا سیاسی بسیار محکمی برای این کار داشته باشد که نمونه هایش را می توان در ماجرای انور سادات و نیز شلیک مرگبار "ایگل امیر" یهودی به اسحاق رابین سراغ گرفت.

گذشته از این، به فرض که کسی توانست از سیستم های امنیتی چند لایه رییس جمهور مصر عبور کند، او را بکشد و بگریزد! آن وقت، آقایان می خواهند در میان موج محکومیت های جهانی ترور یک رییس جمهور، برای قاتل مبارک مراسم بگیرند و جایزه اش را بشمرند و به او تحویل دهند؟!

تردیدی نیست که چنین حرکت هایی، به هیچ نتیجه ای نمی رسد جز اینکه این امکان را به مخالفان ایران می دهد که در رسانه های خود "پوسترهای دعوت به قتل مبارک" را نشان دهند و بگویند: دیدید گفتیم این ایرانی ها تروریست هستند؟!

و مگر نه این است که با چنین تحریکاتی در افکار عمومی جهان است که تهدیدات علیه کشورمان افزایش می یابد و امنیت ملی مان به خطر می افتد؟

ما، همانطور که پیشتر نیز گفتیم، دل خوشی از سران عرب و مخصوصا حسنی مبارک نداریم و آرزویمان این است که در سرزمین بزرگ مصر، یک حکمران صالح که از آرای واقعی مردم این کشور برخاسته باشد، حکومت کند ولی نمی توانیم نگرانی خود را از اقدامات گروهی خاص که متاسفانه حمایت نیز می شوند، پنهان کنیم، چه آنکه اگر روزی آمریکا بخواهد به ایران حمله کند، یکی از مهمترین بهانه هایش، حمایت ایران از تروریسم (!) است و آیا این افراد، با چنین اقداماتی، این "بهانه" را تقویت نمی کنند و از این رو، کارشان اقدام علیه امنیت ملی نیست؟

درست در روزی که جایزه قتل مبارک یک و نیم برابر شده، هیاتی از سوی حماس به مصر رفت تا با مردان مبارک مذاکره کند (نه اینکه مبارک را بکشد) در واقع ، در شرایطی که حتی حماس نیز داعیه کشتن مبارک را ندارد، در اینجا، عده ای گویا دوست دارند کاسه داغ تر از آش باشند!

بی گمان، برگزاری تحصن ها و تجمعات دانشجویی و مردمی علیه جنایات اسراییل در غزه، امری پسندیده و حتی ضروری است و از این منظر، اصل اقدام دانشجویان در تلاش برای رساندن صدای اعتراض مردم ایران به آنچه در غزه می گذرد، قابل تقدیر است اما حیف که چنان حرکت های خوبی با چنین اقداماتی عجیبی عجین می شود تا در نهایت بلندگوهای تبلیغاتی ضدایرانی هم از این تجمعات بی بهره نمانند.

... و سخن در این باب بسیار است اما عاقلان را اشارتی کافی.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
همانگونه که خود اشاره فرمودی عاقلان را اشارتی کافی است اما ...
ناشناس
FINLAND
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
خیلی زیبا و بجا این مطلب را بیان کردید. آنچه من میخواهم اضافه کنم این است که از سالهای دور همیشه یک جریانی بوده است که خود را دشمن سرسخت و تشنه به خون آمریکا و اسرائیل (و حتی عربستان سعودی) نشان داده است. اما این جریان خاص (که من نمیدانم تشکیلاتی است یا خودجوش) در مقاطع مختلف به دشمنان کشورمان بهانه لازم برای طرح ادعاهای پوچ را داده است. گوئی نوعی هماهنگی بین این جریان و دشمنان کشورمان وجود دارد. وقتی دشمن در پی متهم کردن ایران است به عدم تحمل اقلیتهای مذاهبی، حمایت از تروریسم، عدم رعایت حقوق بشر، نا امن کردن کشورهای همسایه، نبود آزادیهای فردی و غیره این جریان خاص با گفتار و رفتار خود عملا به دشمن سند و مدرک کافی در این زمینه را میدهد. گوئی کسانی در این جریان هستند که منافعشان در ملتهب نمودن شرایط ملی و بین المللی کشورمان است. من نمیدانم آیا کسی ضرر و زیان اقدامات این جریان برای کشورمان را به عدد و رقم حساب کرده است یا نه اما مطمئنا التهاب ملی و شر آفرین نشان دادن کشورمان در سطح بین المللی، خود را در ریسک سرمایه گذاری و صنایع توریسم و داد و ستد بین المللی نشان میدهد.
علی آریا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
اينهاهر جا كه رسيدند به اين مملكت ضربه زده اند فقط يك آدم با جرات پيدا نمي شود زيانهاي مادي و معنوي آنرا در رسانه هاي دولتي و همه گير بيان كند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
مسلم است که دست اندر کاران چنین کارهائی خود میدانند که از حماس نباید پیشی بگیرند وهدف آنان قطعا و قطعا چیز دیگری است واین نعل وارونه زدنها فقط به نفع مظلوم نمائی اسرائیل است
ناشناس
-
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
آفرين به شعور سياسي و اعتقادي نگارنده//به اميد اينكه روزي اساس و ريشه اين افراد خودسر و عوامل و اوامرشان برچيده شود--زنده باد ايران -پاينده باد صلح جهاني
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
امان از افراط گرایان تندرو که کاسه داغتر از آش می شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
هنوز فاجعه اصلی اتفاق نیافتاده. فاجعه اصلی این است که اگر در این چند روزه یک نفر پیدا شود و مبارک را ترور کند, آن وقت است که اوضاع برای ایران واقعا سیاه خواهد شد. چرا که اصلا مهم نیست شخص تروریست ایرانی هم نباشد. تمام انگشتها به سمت ایران اشاره خواهد کرد و خدا میداند چه خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
با سلام
حالا باید دعا کنیم در دعواهای سیاسی به این زودی ها مبارک ترور نشود که بیفتد گردن ایرانیها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
انصافا"نقد منصفانه ای است ، کاش جامعه ما یاد بگیرد که بدور از غلیان احساسات زود گدر نیز میتوان حرف زد و حتی حق خود را گرفت.
من بسیار افسوس خوردم زمانیکه دیدم اطراف سفارت مصر با آهن و سیم خاردار و ماموران محافظت میشود، آیا بازتاب این تصاوبر که تبلیغات بسیاری نیر روی آن صورت میگیرد به نفع نظام ، دولت و ایران و ایرانی میباشد؟
با احترام
مجتبی
ناشناس
GERMANY
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
ba sepas az matlabe roshangarayaneye shoma!tanha yek porsesh daram wa an inke, chetor dar keshwari ke chenanche yek roozname ya site interneti matlabi ro darj kone ke bar khalafe masaaleh wa amniate meli bashad,be soare site filter shode wa ya newisande maghale dar aan roozname morede mohakeme gharar migirad ama chonin afraadi ke moshakhas nist ki poshteshoon hast be raahati poster chap mikonand wa baraye sare reis jomhoor yek keshware digar jayeze taien mikonanad wa abb ham az aab tekan nemikhorad!!shayad kesi peyda shawar ke be in porsesh pasokhi dahad???!!!Yaa Ali
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
با اجازه به سخن و جمله آخر اشاره و بسنده كنيم كه در خانه اگر كس است ،انصافا"يك حرف بس است.اما مثل اينكه در خانه كسي (شنوا)نيست...
ناشناس
-
۱۴:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
مرگ بر مبارك بيشرف خائن به ملت فلسطين .دست هر كسي كه اين مردك را به درك واصل كند مي بوسيم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
برو عمو كشكتو بساب
با اين استدلالهاي ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
به نظرمن این گروه از همین طریق امرار معاش میکنند می خواهند کاری کنند که در جوامع بین الملی ایران را تروریسم بنامند و بعد هم با تمام دنیا بجنگند ولی اگر جنگی اتفاق بیفتد باید دید که این افراد شجاع ایا همچنان به این شجاعی باقی میمانند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
به عقیده من باید طوماری توسط مردم ایران برای مقابله با این تصمیم غیر منطقی نوشته شود و اعلام شود ما اگر چه با سیاست های رئیس جمهور مصر مخالفیم ولی با این تصمیماتی که مردم ایران راتروریست نشان دهند نیز به شدت مخالفت می کنیم
ناشناس
CANADA
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
خيلي سيب‌زميني هستين بدبختا...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
دقت كنيد حماس درحال محاصره نه اب نه نان نه دارو نه سلاح ايا در موقعيتي هست كه بتواند اين كار را بكند وبعداز اين حالا كه همه ميدانند مبارك همدست اسرايل است تهديد دانشجويان ازاده ايراني چه زحمتي دارد يادمان نرود جرم پناه دادن به شاه ملعون جرم كمي در حق مردم ايران نبود مصر بايد خارج ازروابط رسمي متوجه موضع مردم ايران درمورد خود باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
ای کاش کمی تعقل و تدبر در اعتراضات وجود داشت. کشور ترکیه با تفکرات لائیک بهترین اعتراضات رو به این فجایع داشته ولی ما در این ایام محرم اگر کمی به تاریخ عاشورا نگاه می کردیم می دیدیم که مسلم در خانه هانی با ترور ابن مرجانه می توانست حتی از واقعه عاشورا جلوگیری کند ولی او پرورش یافته مکتب حسین و حسن بود که به موقع در برابر دشمن می ایستادند و در صورت لزوم صلح می کردند . ای کاش ما هم کمی درس می گرفتیم و در این ایام بجای بر سر و سینه کوبیدن کمی هم سعی می کردیم از آن عزیزان پیروی می کردیم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
حالا اين دانشجويان اين مبلغ را از كدام منبع مي خواهند بدهند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
ازاينكه شما همواره داراي روح لطيفي هستيد ودرمقابل جانيان وآمران به جنايت،حتي يك تهديدزباني خشك وخالي راهم برنمي تابيدوبه فكرعاقبت ان هستيد كه مبادادرمجامع بين المللي ماراتروريست بنامنددرحاليكه درمجلسشان بودجه براي سرنگوني نظام ما تعيين كرده اند واقعا بايد ازطرف همان جانيان تشكركردچون تاشماها نباشيد هيچ دغلكارجلادي نخواهد توانست ازخاك مسلمين گوهر بربايد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
يك سوال فني:
دانشجويان 1.5 ميليون دلار را از كجا آورده اند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
vaghan ziba va matin bood
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
اين اقايون تا ديروز اسم كل دانشجويان رو سياه كرده بودند با اينكه بيش از 10% دانشجويان رو تشكيل نميدن!
حال دانشگاه برايشان تنگ امده ميخواهند جاي ملت ايران را نيز بگيرند!
ما از تروريست ناميده شدن مي هراسيم زيرا بايد فرقي بين شيعه ي حسين (ع) و امثال بن لادن و ملا محمد عمر و .... قاتل و جاني ديگه باشد وگرنه چه فرقي است ميان ما با فرهنگ ايراني اسلامي ما و انها...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
چون کشور مصر فلان کار اشتباه را انجام داده پس ما هم باید چشمانمان را ببندیم و هر چه از دهانمان بیرون میاید بگوییم اصلا کجای دینمان میگوید که شخصی را بدون محاکمه بکشند که شماها میخواهید چنین کاری بکنید و برای انجام این کار نیز جایزه تعیین میکند مگه همه ملت ایران با این کار شما موافق هستند ولی این کار شما به اسم همه ملت تمام میشود. اقایان عزیز این راه درستی برای همدردی با مردم غزه نیست . لطفا چاپ شود
با تشکر از ملت فهیم ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
با این که من با این کار موافق نیستم ولی با این استدلالهای الکی هم موافق نیستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
فصل , فصل امتحانات است ! مگر این دانشجویان درس نمیخوانند ؟...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
بعد می گیم چرا به ما می گن تروریست؟!!
با این ادعاها دوس دارین چی بگن، مردمان عدالت خواه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
بابا يك حرفي زده شد تا خوش باش عده اي شود دانشجوياني كه آنجا بوديم كل سرمايه مان 10 ميليون نمي شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
متاسفانه این تشکلات به اصطلاح خود جوش تا همین اکنون کلی از جیب وآبروی مردم ایران خرج کرده اند با آنکه نه شناخته شده هستند ونه تحت حمایت مردم ایران.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
دقیقا جریانی در کشور وجود دارد که تحمل کوچکترین آرامشی را برای این مملکت ندارد و شرط اساسی برای بقای خود را ایجاد التهاب در روابط با کشورهای دیگر میبیند و نمونه هایی از این دست زیاد داشته ایم که دقیقا در بحرانیترین مواقع زهر خود را به این مملکت و مردمش ریخته اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
پس با این حساب باید اولمرت را هم به عنوان مقام رسمی یک کشور که جامعه جهانی آن را پذیرفته است، محترم بشماریم.
نه عزیزم. از آنجا که مبارک در کشتار مسلمانان با کافران حربی، همکاری کرده است، در این جنایت شریک است. چطور است آنها هر کاری میکنند، تروریست نیستند، ولی ما اگر تهدیدشان کنیم، تروریست هستیم.
ناشناس
-
۲۱:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
این مسئله نشان می دهد آگاهی سیاسی این دانشجویان چقدر پایین است. مسئله اسرائیل در حال حاضر بیشتر مصر است و برای همین از مصر برای بر عهده گرفتن مسئولیت رفح تضمین مکتوب خواسته است تا در صورت پرواز یک راکت، مثل مور و ملخ به مصر بریزند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
عزيز دلم اگه ما تو دهن اونها عسل هم بذاريم بازم بهمون ميگن تروريست. اين كار يه حركت نمادينه تا به همه بفهمونيم كه مبارك يه خائنه. اگر هم اون نامرد به درك واصل نشه حداقل مثل سلمان رشدي شبها از ترس از خوابش نميبره
الان سي ساله به ما ميگن تروريست. چه اين كار انجام بشه چه نشه از نظر اونها ما تروريستيم. پس خدا كنه به درك واصل بشه
ناشناس
-
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
کاملا درست و بجا بود.
ناشناس
CANADA
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
in daneshjoyan behtare in mablagh o kharje foghara , ke tebghe amare dolati , 14 melyon zire khate faghr hastand , bekonand !!!!! na inke be donya sabet konand ke terorist hastim.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
خواهشا نعل وارونه، به نفع اسرائیل نزنید
این همه اسرائیل با همراهی زبونی چون مبارک، آدم می کشند، غرب جرات محکوم کردن آن را ندارد، آن وقت به خاطر یک حرف ساده و قصاص یکی از عاملین این جنایت، خودمان را ناراحت کنیم؟!!
آن ها در این ماجرای غزه، نشان دادند به بهانه احتیاجی ندارند، و در روز روشن همه چیز را برعکس جلوه می دهند.
چیزی که جلوی آمریکا را می گیرد، بهانه ندادن ما نیست، قدرت و قاطعیت ما است.
همان طور که امروز در غزه، ماه ها خویشتن داری و صلح حماس، جلوی حمله آن ها را نگرفت ولی مقاومت و شدت عمل حماس، آن ها را متوقف کرد.
با توجه به مواضع اوباما، رفتار صلح طلبانه ما مدنظر نیست، قدرت ما است که آن ها را می ترساند. صحبت این دانشجویان هم همین شدت عمل را می رساند، که آن ها را بیشتر متوجه می کند.
اتفاقا این حرف آن ها را می توان به دور اندیشی و درایت آنان ربط داد.
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
لطفا کمی هم از دیدگاه آنان به مسئله نگاه کنید، درست است که شما با این طیف خوب برخورد نمی کنید و بارها در ساتتان به آن ها تاخته اید، ولی هدف آنان را که دفع هر متجاوزی به شدیدترین شیوه ممکن است، درک کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
آفرین بر نویسنده نکته بین. آیا واقعا صدور حکم اعدام یک فرد، در حیطه اختیارات یک گروه کوچک دانشجویی است؟ کل پول توچیبی دانشجوهای کشور یک و نیم میلیارد تومن نمیشود این آقایان به پشتوانه چه کسانی چنین حرفهایی میزنند؟
وزارت اطلاعات برای برخورد با تحریک کنندگان کاری خواهد کرد؟!!!
ناشناس
UNITED ARAB EMIRATES
۲۳:۲۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۴
0
0
گم شید احمق های پولکی
این بار چقدر گرفتید تا این متن رو منتشر کنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
ممنون از نقد بسیار به جا و متین شما . کاش متوجه می شدیم که اگر مرتبا" خود را با کمتر از خود بسنجیم , مرتبا" رو به قهقرا خواهیم رفت . بهتر است به دنبال این باشیم که حق را آنچنان بگیریم که وجهه و شخصیت مملکتمان هم حفظ شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
من نمیدونم کسی که مبارک کشت چه جوری میخواد از شما دانشجویان جایزه شو بگیره البته اگر زنده موند خوبه و رئیس جمهور یک کشوری رو بکشی جایزه بگیری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
حالا چرا جایزه میدن مگه خودشون کارهای مهمتری دارن خودشون برن خوب
ناشناس
GERMANY
۰۳:۴۱ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
اولا که اینها این مقدار پولشان کجا بود که بخواهند آن را جایزه بدند اونهم قشر دانشجو که به نون شبش هم محتاج است مگر اینکه دست های پشت پرده ایی آنها را حمایت میکند که قطعا نیز چنین است. دوما کی حاضر است دست به چنین کاری بزند چون اونقت باید جایزه اش را در آن دنیا خرج کند. ...
ناشناس
-
۰۶:۵۰ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
باید این سگان به اصطلاح مسلمان را به جهنم واصل کرد بنده به عنوان یک سنی از جنوب ایران براین عقیده هستم که حسنی مبارک وملک عبدالله وامثال اینها هستند که فلسطین را به این بدبختی انداخته اند به عنوان حاکم کشور اسلامی از اسرائیل حمایت کرده اند و به آیات قرآنی که در جای جای آن ظالمین را لعن کرده اند پشت کرده اند این ها بزرگترین دشمن برای اسلام هستند و باید نابود شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
کار عاقلانه ایی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
مبارك يك ديكتاتور به تمام معيني است اوتمام مخالفان خود را بدون دادگاه محكوم وخيلي ها را اعدام كرده از طرفي كجاي اين دنيادادگاهي وجود دارد كه توان محكوم كردن يكي از همدستان اسرايل را داشته باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
امروز باید فکر وتدبیر کرد نه تهدیدهای پوچ برای بهانه دادن به دیگران یک ونیم میلیون دلار را برای مردم بیچاره غزه بفرستید نه برای ترور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
شما ظاهرا دايه مهربان تراز مادر هستيد وقتي مصري ها هم ازاو متنفر هستند وقتي كه اودستور داد تونل هاي كمك رساني كه تنهاراههاي رساندن دارو به مردم بود را با انسانهاي درون ان از بين ببرند ميدانيد چند نفر زير زمين دفن شد او باتنها حزب مخالف خود در مصر چه كرد مگر شما موضع وزير خارجه مصر را در مورد مقامات كشورمان نشنيده ايد ودر اخر درتمام اعتراظات دمكراتيك انجام اين حركتها ي نمادين مرسوم است ازعصر ايران انتظار بيشتر بود لطفا براي غزه كاري بكنيد
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
...آیا اگر برای کشتن یکی از مسئولین ما جایزه تعیین کنند چه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
يعني اينا واقعا خودجوش بودن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
دانشجويان 1.5 ميليون دلار را از كجا آورده اند؟
بعد می گیم چرا به ما می گن تروریست؟!
ناشناس
CANADA
۰۹:۱۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
سلامـاً

ظاهراً نويسنده اين يادداشت و نظردهندگان مثبت به آن، آن‌قدر با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي و امام خميني(س) بيگانه است كه حتي يك بار هم سخنان ايشان را درباره حسني مبارك نشنيده است.
مگر هشدارهاي امام خميني(س) درباره حسني مبارك مصري و حسين اردني را كه مي‌فرمود اين دوره‌گردها پادوهاي آمريكا و صهيونيسم در منطقه هستند فراموش كرده‌ايد؟
يعني تا كنون نشنيده‌ايد كه ايشان با تمجيد از اقدام شهيد خالد اسلامبولي، ترور انور سادات به دست وي را ستودند؟ آيا بنيان‌گذار انقلاب به اندازه شما نمي‌فهميد كه «بدیهی است که تحریک به قتل یک رییس جمهور در دنیای امروز، چیزی جز یک رویکرد تروریستی توصیف نمی‌شود.» پس چرا از اين اقدام شهيد اسلامبولي آن گونه تمجيد كرد و حتي حسني مبارك را "نسخه دوم انور سادات" ناميد تا بدين وسيله، تكليف ديگران را براي اقدام مشابه عليه جاشنين او نيز روشن كند؟
گفته‌ايد «نباید فراموش کنیم که مبارک، رئیس‌جمهور قانونی!!! یک کشور عضو جامعه ملل است.»
چرا حتي يك بار به خود زحمت نداديد تا تاريخچه حكومت اين به قول امام(س)، دوره‌گرد پادوي آمريكا و صهيونيسم را بخوانيد؟ آيا نمي‌دانستيد كه وي در 14 مهر 1360 بدون برگزاري انتخابات، در يك اقدام يكجانبه و استبدادي خود را به عنوان رئيس‌جمهور مصر به مردم مظلوم اين كشور تحميل كرده است؟ چرا نرفتيد در صحيفه نور كه به قول مقام معظم رهبري بايد دستورالعمل نظام جمهوري اسلامي باشد بخوانيد كه در همان زمان امام خميني(س) در سخنراني مهم 17 مهر 1360 يعني سه روز پس از كودتاي ديكتاتورمآبانه مبارك به دستور آمريكا و اسرائيل فرمودند آمريكا حسني مبارك را براي جانشيني سادات در نظر گرفته بود. خود حسني مبارك نيز بلافاصله بعد از انتصاب به رياست جمهوري طي سخناني در مجلس مصر اعلام كرد به راه سادات وفادار خواهد ماند.
آيا نمي‌دانيد كه وي پسرش را از سال‌ها پيش در آب‌نمك خوابانده تا مانند سلاطين او را به جاي خود منصوب كند آن‌گونه كه معاويه بن ابي‌سفيان، يزيد را به مردم تحميل كرد؟
آيا نمي‌دانيد كه مبارك اجازه نداد در انتخابات نمادين اخير رياست جمهوري مصر، هيچ كس به جز خودش كانديدا شود و تنها رقيب احتمالي خود را كه در ميان مصري‌ها به‌شدت محبوب است (أيمن نور) به زندان انداخت و هنوز دارد زير دست شكنجه گران موساد آب خنك مي‌خورد؟
كاش با اندكي انصاف و علم و مراعات تقوا اظهار نظر مي‌كرديد؟ اگر معتقد موقن به حقانيت اسلام و عترت رسول‌الله(ع) بوديد و آنها را الگو و اسوه حقيقي مي‌شناختيد و نه «دنياي امروز» و «حقوق بشر غربي» و «مبارزه با تروريسم آمريكايي» اندكي محتاطانه‌تر صحبت مي‌كرديد. آيا امام زمان شما هم مانند شما مي‌انديشد؟...
عصرایران: فرمایشات شما متین ، ولی اینها که گفتید معنایش این نیست که برویم سر حسنی مبارک را ببریم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۵
0
0
بعد از جنگ با صدام که بیش از 200 هزار ایرانی را که هزاران نفر آن کودکان بودندشهید کرد چنین مقوله ای مطرح نشد ویا با آل سعود و دیگر کشورهای عربی و اروپایی وبراردران روس و چینی که عمده تسلیحات عادی و شیمیایی صدام را تامین میکردند هم همین طور و سعودیها که مستقیما حد اقل یک هواپیمای ایرانی را سرنگون کردند و حجاج خانه خدا را به خاک و خون کشیدند ...
عجب مردمانی هستیم !؟ راستی اولویتهای ملی ومیهنی ماچیست؟
چرا انسان‌ها دیر بالغ می‌شوند؟ فسیل ۱٫۸ میلیون ساله پاسخ می‌دهد میوه پالمیرا یا سیب یخی؛ سوپر میوه‌ای که معجزه‌ درمان چاقی است افراد در رویارویی با ویروس‌های تنفسی، درگیر برونشیت حاد می‌شوند بهترین رژیم غذایی بیماران کلیوی تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام/ پاسخ ایران؛ راه‌اندازی مجموعه قابل‌توجهی از سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته نیمار در دبی خانه خرید (+عکس) خطوط تلگراف کرج؛ عکسی از دورۀ قاجار که یک شاهکار مینیمالیستی است غریب‌آبادی: قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام تبعاتی برای ایران نخواهد داشت لاریجانی و اعلام آمادگی برای توافق جدید هسته ای با امریکا روسیه: قطعنامه ضدایرانی تروئیکا در شورای حکام از حمایت چشمگیری برخوردار نیست هشدار پوتین به غرب: ما آماده‌ایم کارهای ساده روزانه که از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کنند کرواسی از ترکیه پهپاد خرید وزیر دفاع ایتالیا: اگر نتانیاهو وارد ایتالیا شود بازداشت می‌شود بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام