۰۱ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۹۲۷۱
تعداد نظرات: ۱۳۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۶
کد ۵۷۹۲۷۱
انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۶

من پشیمانم، تو پشیمانی، آنها خوشحالند!

یکی از مشکلات بزرگ روحانی این است که با مردم زیاد سخن نمی‌گوید. رییس جمهور می‌تواند در این شرایط که مردم در مورد بودجه و عملکرد او سوال دارند به طریق مختلف سخن بگوید. روحانی نه صد روز یک بار بلکه هر هفته باید به تلویزیون بیاید و با مردم حرف بزند.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- من پشیمانم، تو پشیمانی، آنها پشیمانند. نهضت پشیمانی از رای به روحانی این روزها به شدت فراگیر شده است. حق هم دارند. بالاخره زندگی سخت شده است. به معنای واقعی کلمه آینده بسیاری از مردم شده است نان شب.

حق هم دارند روحانی هنوز نتوانسته است بخش اعظمی از شعارهای خود را محقق کند. مردم چشم به راه گشایش‌های بزرگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند. گشایش‌هایی که هنوز اتفاق نیفتاده است.

به نظر می‌رسد تیم همراه رییس جمهور نمی‌تواند پابه‌پای شعارهای انتخاباتی او بیاید. آنها نه وسط کار نه بلکه همین ابتدای مسیر دولت دوازدهم کم آورده‌اند.

من هم بسیاری از نقدهای مطرح شده به روحانی را قبول دارم اما مانند برخی نمی‌توانم پشیمان باشم. چون می‌دانم روحانی چگونه به سرکار رسید و چه کشوری را تحویل گرفت.

ایران بعد از احمدی نژاد به مثابه ایرانی جنگ زده بود. این را من نمی‌گویم. هاشمی رفسنجانی می‌گفت که خود دولتی را تحویل گرفت که میراث دار جنگ 8 ساله بود. او شرایط دولت روحانی را از دولت خود سخت تر می‌دانست.

روحانی با ایرانی سروکار داشت که ناگهان از زمین مسطح به دره‌ای عمیق افتاده بود. او در چهارسال اول تلاش کرد ایران را از دره خارج کند. تا حدودی نیز موفق بود.

بگذارید بگویم ایران قبل از روحانی چگونه ایرانی بود.

من پشیمانم، تو پشیمانی، آنها پشیمانند!

ایران قبل از روحانی با مشکلات بی‌شمار اقتصادی حاصل از تحریم‌ها روبرو بود. بخش های صادرات نفت، تجارت و مبادلات بانکی ایران زیر ضربات شدید تحریم ها در حال نابودی بود. پول‌های ایران بلوکه شده بود و حتی در برخی موارد ایران مجبور بود مانند دوران قبل از اختراع پول مبادله کالا با کالا انجام دهد. مثلا نفت بدهد و برنج بگیرد. اوضاع ایران شبیه دوره نفت در برابر غذای صدام شده بود. ایران نفت صادر می کند و به جای پول آن کالا دریافت دریافت می کرد. صادرات نفت ایران نیز گام به گام در روند کاهشی به سمت صفر شدن حرکت می کرد.

ایران قبل از برجام، کشوری منزوی در عرصه جهانی بود و دوستان جمهوری اسلامی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسید؛ اکثر کشورهای جهان به واسطه فشارهای آمریکا، ایران و ایرانی را تحریم کرده بودند.

میزان نقدینگی ایران به پایین تر سطح خود رسیده بود. این یعنی حتی پرداخت حقوق به کارمندان دولت و یارانه‌ها به خطر افتاده بود.

روحانی توانست به هر وسیله‌ای از جمله برجام این مشکلات بزرگ را تا حدودی حل کند.

اگر در سال 92 شرایط کشور اینگونه رقم نمی‌خورد و روحانی با حمایت اصلاح طلبان به قدرت نرسیده بود، معلوم نبود چه سرنوشتی انتظار ایران و ایرانی را می‌کشد.

ایران حالا در حال نزدیک شدن به دورانی است که هنوز احمدی نژاد سرکار نیامده بود. دورانی که در سپهر سیاست ایران به دولت اصلاحات معروف بود.

حالا تقریبا پاهای ایران روی زمین است. این خود دستاورد بزرگی برای روحانی است. شرایط کشور عادی شده است و در شرایط عادی، مسئله‌ای همچون پشیمانی ایجاد می‌شود.  

بسیاری از مردم هنوز از مشکلات کشور خبر ندارند. هنوز نمی‌دانند دولت در برابر چه سدی از مشکلات قرار دارد. این که مردم نمی‌دانند مشکل مردم نیست مشکل دولت و شخص رییس جمهور است.

یکی از مشکلات بزرگ روحانی این است که با مردم زیاد سخن نمی‌گوید. رییس جمهور در این شرایط که مردم در مورد بودجه و عملکرد او سوال دارند باید به طریق مختلف سخن بگوید. روحانی نه صد روز یک بار بلکه هر هفته باید به تلویزیون بیاید و با مردم حرف بزند.

بیایید فراموش نکنیم. امروز به راحتی می‌توانیم به خاطر بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده است، روحانی را نقد کنیم و حتی بگوییم پیشمانیم. روزی روزگاری بسیاری از مردم نمی‌دانستند کدام دستگاه و کدام نهاد چقدر بودجه می‌گیرند و این بودجه‌ها را صرف چه کاری می‌کنند. امروز به واسطه شبکه‌های اجتماعی بسیاری از اخبار در اختیار مردم قرار دارد.

ما همه به روحانی نقد داریم. نقدمان هم جدی است. اما هیچگاه از رای به روحانی پیشمان نمی‌شویم. پشیمانی ما یعنی عدم شرکت در انتخابات. عدم شرکت ما در انتخابات یعنی روی کار آمدن کسانی که ایران را به ته دره انداختند.

تا می‌توانیم روحانی را نقد کنیم. اصلا به او رای دادیم که بتوانیم نقدش کنیم. به او بگوییم اشتباه می‌کند. بلند هم بگوییم، داد بزنیم. اما پشمیان نشویم.

ما یک مسیر را انتخاب کردیم که به نظر می‌رسد مسیری درستی است. راهی که در زمان دولت اصلاحات نیز آن را طی کردیم. شاید راننده‌ای اشتباه کنند اما این اشتباه بدین معنا نیست که مسیر اشتباه است.

باید کمک کنیم کشور دوباره از این مسیر خارج نشود.

آنهایی که ایران را از مسیر خود خارج کردند امروز از برخی پشیمانی‌ها خوشحال هستند. چون می‌دانند پشیمانی ما یعنی عدم شرکت در انتخابات. عدم شرکت در انتخابات یعنی بازهم به قدرت رسیدن آنها.

شاید روحانی در برخی تصمیمات خود اشتباه کرده باشد اما ما باید به فردا امید داشته باشیم و  ناامیدی را تزریق نکنیم.

 

 

 

برچسب ها: روحانی ، دولت ، پشیمانی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۳۷
در انتظار بررسی: ۸۸
غیر قابل انتشار: ۲۵
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
128
80
سلام خجالت بکش قلم به مزد و به خاطر دو روزه دنیا آخرت خود را به خطر نینداز.......
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
شماهایی که با رای به احمدی نژاد ملت را بدبخت کردید نه از خدا شرم کردید و نه ترسیدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
اگه ایران در زمان احمدی نژاد به پرتگاه افتاد علتش تحریم هایی بود که در اون زمان به درخواست سران فتنه اعمال شد
تا کی میخواین شرافتتون رو زیر پا بذارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
جز علی کریمی که نگران ویلای 20 میلیاردیشه مگه کس دیگه ای پشیمون شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
واقعا از این جواب هایی که ناشناس ها به مجید دادند تعجب کردم..... رای به احمدی نژاد و یا نگرانی علی کریمی برای ویلایش دلیل بر این نمیشه که انصاف رو کنار بذاریم و از روحانی فقط حمایت کنیم. روحانی بد جوابی به اعتماد مردم به او داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
فقط خوب بودن مهم نیست ! متاسفانه اگرچه شاید خود روحانی ادم خوبی باشه و یا لااقل بگیم بد نیست ولی بالای 50 درصد وزرا و مدیران واقعا بی کفایتی دور و بر ایشون هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
فرضا که احمدی نژاد کلا گند زد و 80 سال مملکت رو به عقب برد ،
روحانی که مرد درست کردن این گند نبود چرا کاندید شد ؟
این فضاحتی که میگه احمدی نژاد داشته رو وقتی توی 4 سال اول دید چرا باز کاندید شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
چرا شعار داد ؟
این شو کلید چی بود راه انداخت ؟
مردم رو به ته چاه کشونده میگه من نبودم دستم بود !!!!!
الان باید این حرفو بزنه ؟!
عموعبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
29
61
باور کنید قبل از اینکه متن رو بخونم فکر می کردم آقای داننده برای ضعف روحانی باز هم پای احمدی نژاد را وسط بکشد و از ویرانه های دوران احمدی نژاد بگوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
گناه را گردن دیگران انداختن خیلی آسان است. ولی در این 5 سال روحانی چه برنامه قابل قبول اقتصادی داشته است؟
ناشناس
Netherlands
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
37
107
شما پشیمان نباش ولی ریزش رای اصلاح طلبان شبیه سونامی خواهد بود .
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
41
69
يه ضرب المثل معروفي وجود داره که ميگه تو که نميتوني .... بخوري ، ..... مي خوري ..... مي خوري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
مودب باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
میخواستم بنویسم " دلواپس بی ادب " هرچی فکرکردم مودبشون رو پیدا نکردم .
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
ادب مرد به ز دولت اوست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
30
102
کسی که توی پنج سال کاری نتونه بکنه توی زمان باقیمانده هم کاری از پیش نخواهد برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
عاقبت اتکا به کدخدا بجای توکل به خدا همینه
مراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
18
77
آقاجون حرف شما درست قبل از روحانی ایران داغونِ داغون بود و روحانی اومد و گلستانش کرد
الان وضع مردم چه فرقی کرده؟ بابا خوش انصاف اوضاع ملت که داره روز به روز بدتر میشه بعد اون سخنگوی ...(لا اله الا الله خواستم یه چیز بهش بگم) دولت میاد سر ملت منت میذاره که چون بودجه شفافه مردم میتونن نقد کنن... انگار ما به روحانی رای دادیم که بتونیم نقد کنیم...
ناشناس
Germany
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
117
این حق مردم هستند بدانند چرا بودجه کشور صرف جاهایی داره میشه که کمترین نفع رو برای مردم دارند
عوام الناس بی خبر
France
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
68
می فرمایید "بسیاری از مردم هنوز از مشکلات کشور خبر ندارند."

همیشه مقایسه می کنید دولت 11 و 12 را با دولت احمدی نزاد. بیایید ما عوام الناس بی خبر هم مقایسه کنیم: می گویید در آن دوره رکود، بیکاری و مشکلات اقتصادی بود (البته که در دوره خاتمی نبود!!!) آیا برطرف شد؟، می گویید در دوره احمدی نژاد دزدی اختلاس بود(البته از قبل نبود!!!) آیا 15000 میلیلارد تومن صندوق فرهنگیان یادتان رفته؟، می گویید دلار گران شد، پول ها بلوکه شده بود، آیا با بازگشت این پول ها به کشور از خود پرسیدید صرف چه چیزی شد؟

تمام کنید این مقایسه ها را به فکر آینده باشید، شده اید مثال کسی که بابت اینکه گوشش در زیر بغلش نیست خدا را شکر می کند و خیلی هم به این نعمت خوشحالست، اینها استحمارست.


در صورت صداقت عمل، لطفا منتشر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
به نظر من مردم بیخود خودشون رو دارن خسته میکنن... مسئولین که مثل مردم عادی زندگی نمیکنن که دردشون رو بفهمند و سعی کنن مشکلشون رو حل کنن. مثلا وزیر راهی که با هواپیما این ور و اون ور میره میخواد از حال منی با خبر باشه که 5 صبح با ماشین تو جاده شلوغ و دو طرفه و خطرناک رانندگی میکنم تا برم سر کار که بعد آقای وزیر بیاد یه بانده دیگه بزنه؟

شما هم زیاد حرص نخور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
7
77
خواهشا از روحانی نخواه که بیاد با مردم صحبت کنه مگه وقتی میاد تلویزیون چی میگه؟همون حرفهای تکراری که همیشه میگه....همون حرف نزنه بهتره لااقل اعصابمون رو داغون نمیکنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
8
59
چه حرفهاي عوام فريبانه اي
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
5
53
میدونم پخشش نمیکنی ولی تواین جهنم اقتصادی مردم روحانی چرا باید بنزین رو وضعیت اقتصادی مردم میریخت هیچ کس نمیگه اقای نوبخت بودجه را نوشته همه از چشم روحانی این نابسامانی را میبینند ایا وقتش بود زمزمه گران کردن بنزین ونان و…وقطع یارانه تو این وضعیت اقتصادی داده شود همه که واسه خوشی از مرز تردد نمیکنند خیلیها کارشان ودر امدشان از مرز است عوارض خروجی چند برابر میشود همه از چشم روحانی میبینند که هر روز بدتر از دیروز می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
کلا تز روحانی برای «ا بین بردن فقر مطلق» این بوده که از دارا بگیره بده ندار مثلا عوارض خروج رو زیاد میکنه.. چرا؟ چون هر کس میره خارج حتما داره دیگه یا بنزین رو گرون میکنه چون هر کس ماشین داشته باشه دارا محصوب میشه....
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
کاملا درست است چون همه الان ماشین دارند.
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
13
51
برو بابا . شعر نوشتي
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
29
31
اون بازیگر یا سلبریتی که به خاطر زیاد شدن عوارض خروج میگه پیشیمانم وعذر می خوام که به روحانی رای دادم یکی نیست بهش بگه تو که در طول سال از بودجه بیت المال ده ها یا گاهی اوقات صدها میلیون دستمزد میگیری برای فیلمهای دوزای ودرپیتی که بازی میکنی خواهشا سکوت کن، من از قشر پایین جامعه هستم ولی اگر باز هم بخوام انتخاب کنم از بین روحانی ورییسی عقلانیت وتندروی قطعا روحانی را انتخاب میکنم با این که کلی بهش انتقاد دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
حالا چرا انتخاب حتما باید بین روحانی و رئیسی باشه؟
کسی نیست بهتر از ایندو باشه؟
ناشناس
Netherlands
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
14
56
عصر ایران انقدر از روحانی طرفداری نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
آخه اگه حمایت نکنه نونش قطع میشه
باور نمیکنی؟ مگه نون کیهان رو قطع نکردن!!!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
11
53
عصر ایران عزیز. چیزی نمانده که به کیهان جریان اصلاحات تبدیل شوید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
دمت گرم
خوب گفتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
4
30
وقتی مردم فکرکردند که به روحانی رای دهند روحانی رئیس جمهور شد و الان هم فکر می کنند خواسته هایشان عملی نمی شود پس به افکار و عقاید مردم احترام بگذارید
دانشی
Germany
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
7
23
همه اش لاپوشانی و دروغ است..
شما هم به اصلاحات و دولت خیانت میکنید..
چرا مطالب سردرگمی دولت در تعامل با بنگاههای دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی را منعکس نمیکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
زپلشک
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
30
15
عالی بود. پشیمان ها بخوانند
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
38
25
من پشیمان نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
نظرت محترم
ولی من پشیمانم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
7
33
روحاني در شعارهاي انتخابيش :
اونچنان رونق اقتصادي ايجاد بكنيم ، و اونچنان مردم رو از نظر درآمد سرشاري كه در اختيارشون قرار بگيره ارتقا، بديم كه به اين 45 هزارتومان رايانه ، خودشون نياز نداشته باشند .
دولت روحاني بعد از انتخابات :
آهن گران شد
ساختمان گران شد
اجاره گران شد
نان گران ميشود
بنزين گران ميشود
دلار گران شد
عوارض خروج مسافر چند برابر شد .
آقاي روحاني پس چرا اين كارهايي كه شروع كردي رو در شعارهاي انتخابيت نگفتي ؟
آيا مردم فقط براي اين به تو راي دادند كه كنسرت رو آزاد كني ؟
پاسخ ها
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
دوست عزیز درست است.
پیشنهاد می کنم ساختارهای قدرت در ایران را بهتر بشناسیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
آقای میرحسین
کسی که ساختارهای قدرت را بهتر از هر کسی می شناسد نباید حرف هایی بزند که نتواند به آنها عمل کند.
میرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
21
31
برای من همین که این همه مردم می تونند رئیس جمهور یک کشور را به راحتی نقد کنند، نشانه تحمل پذیری است. همین که راحت می توانیم در شبکه های اجتماعی ارقام بودجه را ببینیم خودش ارزش داره. همین مردمی که الان دارند نقد می کنند سال های سال از ارقام بودجه های دستگاهها خبر نداشتند. بیایید در این شرایط که آگاهی به ما می دهند نقد کنیم ولی پشت نکنیم.
بخاطر داشته باشیم که اگر زمانی یکی از این آقایان کم تحمل دوباره بر سرکار بیایند، آیا می توانیم باز هم نقد کنیم؟
آیا اصلا به ما مردم آگاهی می دهند؟
آیا اطلاع رسانی شفاف در مورد همین بودجه صورت می پذیرد؟
آیا شبکه های اجتماعی راحت در دسترس خواهد بود؟
کمی فکر کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
یه طوری میگی مردم رئیس جمهور رو به راحتی نقد میکنند انگار که رفتیم دفتر ریاست جمهوری و یقه رئیس جمهور رو محکم گرفتیم و سرش داد زدیم. دو تا نظر ساده دادن که دیگه منت گذاشتن نداره
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
حالا که ارقام بودجه رو در شبکه های اجتماع دیدی خیلی خوبه پس یه خورده جابجاش کن تا وضعیت بهتر بشه
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
دوست عزیز ناشناس من
آیا شما می توانید همین دو تا نظر ساده را در مورد عملکرد سایر مقامات کشور هم بدهید؟ اگر می توانید بسم اله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
خیلی پرتی میرحسین
همون بهتر تو حصر بمونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
کانلا با نظر شما موافقم
همه چیز گام به گامه . الان حداقل میدونیم برخی نهادهای بی ارزش چه پول کلانی بیخود و بیجهت میگیرن . در گام بعدی انشالله با فشار افکار عمومی این مقدار کم یا اصلا صفر خواهد شد
انشالله
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
ناشناس گرامی
هموطن عزیز
معلوم شد شخصیت شما چگونه است. حتی تاب و تحمل یک هم نامی رو هم ندارید چه برسه به انتقاد. شماها خوب بلدین از احساس و شور مردم استفاده کنید.
ولی بدانید که مردم راه به سطح آگاهی مطلوب رسیده اند و به این زودی ها و با این کارها هم از دولت پشیمون نمی شوند.
در پناه خدا باشید هموطن.
میرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
8
30
دوستان پشیمان
کافیه همین الان بروند و به آستان قدس رضوی سر بزنند. چقدر رئیس آستان قدس (حاج آقای رئیسی، که از کاندیداهای ریاست جمهوری بودند) به ارائه گزارش و آمار به مردم اعتقاد دارد؟ آیا گزارش عددی از بودجه، درآمدها و هزینه ها و کمک های مردمی و همچنین مالیات پرداختی به مردم می دهند؟
مگر نه این است که امام رضا متعلق به همه ی مردم ایران است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
اگه بغض نداشتی و چشات رو باز میکردی میفهمیدی که آمار داره
میرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
دوست عزیز.
سایت آماری آستان قدس رو بلدم.
این هم آدرسش
https://dev.aqr.ir
منتهی من چیزی جز آمار مربوط به نیروی انسانی ندیدم.
زمانی هم که وضعیت بودجه را خواستم مطالعه کنم، یک صفحه باز شد که نوشته نیاز به مجوز دارید.
اگه شما یافتی خوشحال میشم اعلام کنید.
با احترام
دانشی
Germany
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
3
5
چه استدلال بی منطقی!
شاید در مباحث سیاسی این حرف قابل طرح باشد ولی انتقاد از ناکارآمدی دولت در بخشهایی که مشکل بودجه نداشته و کلیت مسئله در کنترل خودش بوده (و نه نهادهای بیرونی) را چه کسی جواب میدهد.
یکی از این حوزه ها، اقتصاد دانش بنیان است که هزاران شرکت و دهها هزار متخصص و کارآفرین دانشگاهی درگیر آن هستند ولی با چیدمان نامناسب تیم مدیریتی در 4 سال گذشته در صندوق نوآوری و شکوفایی که متولی حمایت از این بخش است، مصداق سردرگمی و ناکارآمدی دولت در برخورد با بخش مهمی از فعالان دانش و فناوری کشور شده است. چرا که در این صندوق چند هزار میلیارد تومان منابع تزریق شده ولی بجای تخصیص بهینه صرف خرید ساختمان و سپرده گذاری بانکی شده است.
اصرار بر ادامه ناکارآمدی و دخالت برخی خواص دولت در بلاتکلیف نگداشتن افراد ناکارآمد، باعث سرخوردگی نخبگان و مدیران اقتصاد دانش بنیان کشور شده است و قطعا" ادامه آن قابل جبران نیست.
چرا این گونه مطالب سانسور میشود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
17
علت مشکلات روحتنی کابینه پیر و بی انگیزه اوست
من بع عنوان کسی که از اوضاع وزارت نفت مطلع ست میگویم در وزارت نفت کلیه مسولین بازنشستگانی هستند که چندین بار بازنشسته شده اند و انگیزه ایی برای کار ندارند وزیر شخصی را به قایم مقامی خود انتخاب کرده که سوابق کارشناسی دارد و بازنشسته هم هست چه انتظاری از دولت با این وضع فجیه کابینه اشش دارید کابینه نا کار امد تبل و لخت و پیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
34
امیر کبیر در عرض سه سال امیر کبیر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
یکی از بهترین کامنت ها، عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
8
25
یک تحلیل سراسر غلط که بر مبنای فرضیات غلط ارائه شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
آقای داننده باید بیشتر بدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
آقای داننده با این مقالاتشان اثبات میکنند که یا در عالم هپروت سیر میکنند یا واقعا چیزی نمیدانند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
5
6
من دیدم در فضای مجازی که اکانتهایی که همسو با مردم نیستن. چجوری همراهی میکنن باهاشون در نارضایتی ها و میگن اره منم پشیمونم که رای دادم به روحانی و دیگه رای نمیدم و... نکرده طرف اسم اکانت رو عوض کنه و البته فکر نمیکرده کسی از قبل انتخابات یادش باشه این اکانت رو. متاسفانه عملکرد دولت مورد قبول نیست ولی باید حتما همواره یاداوری کرد به اون افراد که شما از نارضایتی ما از دولت سود نخواهید کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
19
اگر واقعا" نمی گذارند استعفا بدهد ، اگر مانده است پس راضی به شرایط موجود است ،
کاش فرهنگ استعفا بین مسئولان جابیافتد ، بازرگان وقتی فهمید نمی تواند قضیه گروگان گیری را مدیریت کند ، با صدای بلند اعلام کرد این کار اشتباه است و استعفا هم کرد ،
امروز همه به حرف آن روز بازرگان رسیدند و کسی هم نمی تواند او را مقصر ماجرا بداند ،
اگر اختیار ندارید بروید ، اگر ماندید ، هر خبط و خطایی که ببینیم مسئولش شما هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
3
12
آقای روحانی که همش از دم از امید میزد و حقوق شهروندی، الان باعث ناامیدی در جامعه شده و بعضی کاراش در تضاد با حقوق شهروندیه. بیشتر کسانی که به ایشان رای دادند برای امید رای دادند. ما در این بودجه هزینه هایی می بینیم که بیخودند و سالهاست که برای ما سودی نداشته. ما رای دادیم که آقای روحانی بیاد با این چیزا مبارزه کنه. نه اینکه بیاد شفاف بگه مردم این هزینه ها بیخود هست که همه میدانیم بی فایده است ولی ... و من برای تامین این هزینه ها ناچارم از جیبه شما بردارم. من دیگه هرگز رای نمیدم. چون ساختار این سیستم به شکلیه که با آمدن رییس جمهور اصلاحی درش صورت نمیگیره. الانم ناامیدم کاش موقع زلزله سرپل بودم. کاش زودتری زندگی تمام شه. اوضاع اقتصادیم هم خوبه متوسط روبه بالام ولی یاس و درد در جامعه بیداد میکنه ولی عقلانیت خیلی کم شده دروغ و فساد زیاد شده و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
4
9
از این همه طرفداری بی مورد خسته نشدید؟
مردم از حرف خسته شدن
شما هم زبان احزابی هستید که فقط به منافل حزب فکر میکنن نه منافع ملت
وگرنه رسانه انقدر باید بی طرف باشه که حتی بعضی جاها از احمدی نژاد هم طرفداری کنه و فرد مورد نظرش رو چنان تحت فشار بزاره که منافع ملت پیش بره
کسی از محمود دل خوشی نداره اما حداقل اگر تروم بود کار هم بود
اگر دلار بالا میرفت میگفتیم تحریم شدیم و تو جنگ حلوا خیر نمیکنن
الان که توافق کردیم چرا داره هر روز همه چیز بالا میره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
5
11
نه عزیز شما چرا پشیمان باشی اصلن خودشو ناراحت نکن
حقوقت محفوظه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
13
نیاز به صحبت نیست از کردارش میتوان به نیاتش پی برد شما منظورتان این است که سخنان دلنشین به مردم بگویند و آنها را احمق فرض کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
25
7
من پشیمان نیستم وامیدوار به اصلاحات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
چه دل خوشی داری تو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
4
15
من یکی از پشیمانهام .از هر کس که به وعده های خود عمل نمی کند و خود را به بیخیالی زده نباید حمایت کرد چه اصلاح طلب و چه اصول گرا. مردم باید یاد بگیرند که مطالبه گر حق خود باشند. بنابراین از پشیمانی خودم پشیمان نیستم .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
11
10
باور کنید خیلی از اینهایی که میگن پیشیمانیم که به روحانی رای دادیم به خصوص در فضای مجازی نه تنها به روحانی رای ندادن که به رقیبش رای دادن الان اب رو گل الود دیدن میخوان ماهی بگیرن
محمد
Armenia
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
14
5
عجب تحلیلی!باز هم سیاه نمایی از دوران قبل از روحانی. مثل اینه که دوران جنگ را هم سیاهنمایی کنیم. دوست من برادر من! ما آخر انرژی هسته ای میخواستیم یا نه؟ مگه روحانی امروز نمیگوید رفراندوم؟خوب آن روز هم نتیجه انتخابات/همه پرسی این بود که مردم میخواستند که از حقوق هسته ای دفاع شود.لازمه ی اینکار هم ایستادگی و تحمل سختیها برای پیشرفت هسته ای بود.امروز هم اگر دولت قدرت مذاکره دارد به خاطر تحمل سختیهای آن روز بود و گرنه اگر در صنعت هسته ای دست خالی بودیم با چه پشتوانه ای میتوانستیم مذاکره کنیم؟ بله تحریمها جنگ اقتصادی بود.مانند جنگ نظامی سختیها دارد و متاسفانه همه ضربه میخوریم اما به امید آینده ای بهتر برای خود و فرزندانمان. یعنی این موضوع را متوجه نمیشوید عصر ایران ؟ بله که میشوید. پس عوام فریبی نکنید.شرایط قبل از روحانی را با عراق صدام مقایسه نکنید.روحانی با کوبیدن احمدی نژاد رو کار آمد اما با دستاوردهای دولتش که ما حصل مقاومت مردم بود پز مذاکرات را داد. این تحلیلهای انتخاباتی را کنار بذارید.سعی نکنید با دوقطبی از آب گل آلود ماهی بگیرید.در نقد دولتهای قبل مو را از ماست بیرون میکشید و انتظار عصمت از دیگران دارید اما وقتی نوبت دولت مورد نظر خودتان میشود دعوت به خویشتنداری میکنید. هیچکس شکست دولت را نمیخواهد چون همه متضرر میشویم.از دولت باید حمایت کرد اما نه با تحلیلهای کری خوانی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
13
18
من که اصلا پشیمان نیستم. همین که اقتصاد یک ثبات نسبی دارد برای من کافی است.
مشکلی هم بابت پرداخت عوارض و مالیات و ... ندارم ولی بابت اینکه این پول به جیب یه سری موسسه معلوم الحال و بلا استفاده برود خیلی مشکل دارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
به جیب نجومی بگیران چی .تا فاصله طبقاتی بیشر شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
5
15
جناب اقای داننده واقعا خودت متوجه شدی چی گفتی.
روحانی= حقوق نجومی=گرانی آب وبرق و حامل ها= فاصله طبقاتی= بیکاری=دادن شغل به ژن ها خوب=وزرایی فرسوده و فرتوت = استاندارانی با داشتن ریشه های فتودالی و.......... حالا هنوز بگو ویرانه گرفت
علیرضا دولتشاهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
12
بنظر بنده مقاله خوبی نبود اینکه من بتوانم از بودجه نقد داشته باشم ولی اثار نقد را نبینم جه فایده ویا اصلا بطور مثال می خواهند عوارض خروج ازکشور را برای رشد گردشگری داخلی افزایش دهند ولی هیچگاه گزارش ویا عملکردی بیرون نمی آید متناسب با بودجه صرف شده ویا موسسات که پول می گیرند به کجا گزارش می دهند من که هر روز دارم اخبار رو می بینم چیزی ندیدم البته جای خوشحالی دارد که حاج آقای سیدحسن خمینی در خصوص موسسه حضرت امام گفتند بزودی گزارش خواهند داد
باشو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
11
نظرات خودش گویا هست. کاملا مشخصه که مردم چقدر در این خصوص تغییر نظر دادن. نظر مردم ارجحه جناب نویسنده. بجای ایراد گرفتن به عقل جمع، یه کم تغییر 180درجه ای رفتار دولت تحلیل کن. مردم ما آگاه بودن و الان آگاه تر شدن.
رضا / اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
13
عصرایرانِ عزیز همیشه حرفهای تو آبی بود بر آتش خشم و ناامیدی مردم، اما به نظر میرسه این حجم از ناامیدی رو حتی شما هم دیگه نمیتونید کنترل کنید.
من بعنوان یک جوان ایرانی،مایوس از همه چیز و همه کس و همه جا باور دارم که مشکل از روحانی نیست و فراتر از اوست. ما فهمیدیم که هیچکس نمیتونه اوضاع این ملک مصیبت زده رو به سامان کنه هیچکس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
5
کشورهای دوست کشورهایی هستند که منافعشان کاملا به هم گره خورده ومنافع و امنیت هر کدام خط قرمز دیگریست و ...
میشه بفرمایید کشورهای دوست ما که قبلا انگشت شمار بوده اند و حالا زیاد شده اند کدامند.کشورهای همسایه ماکه کلا دشمن ما هستند.
مردم یکی دو کشور دوست ما هم که چه در مسابقات ورزشی و چه جاهای دیگر نفرتشان را از ما بروز داده اند و نشان داده اند که با حاکمانشان هم نظر نیستند. کشورهای دورتر هم که خودتان بهتر میدانید چقدر؟؟!! با ما دوست اند.
کلا خیلی محبوبیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
14
خانه از پایبست ویران است و خواجه در کنج ایوان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
خواجه در بند نقش ایوان است
مرجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
10
دوباره لبخند دوباره پيوند دوباره ايران
ولي همش پوچ
توشركتي كار ميكنيم كه بعد از 19 سال سابقه با عوض شدن مديريت به چشم يك افغاني بهمون نگاه مي‌كنند . همش دارو دسته خودشون رو دارن ميارن سركار . كسي نيست به فرياد ما برسه پايان سال مي‌زنند اتمام قرارداد كي ميخواد جوابگوي اينها باشه آقاي روحاني لبخند از لبمان ما رفت بايد جوابگوي باشيد
گراني ، بيكاري داره بيداد ميكنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
این دولت فقط فامیل بازی همه می بینند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
13
واقعا منظور اين ملت ازپشيموني به راي دادن متوجه نمي شيد يا خودتون زيدي به نفهمي؟؟؟؟؟
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
10
6
متا سفم برای مردم کشورم که انتخاب میکنند وزرتی پشیمان میشوند همان اشتباهی که کردند درسال 84 وآن افتضاح را به بار آوردند واصلاحات تداوم نیافت مردمی که اصلاحات رایک شبه میخواهند همان بهتر احمدی نژاد ها رییس جمهورشان باشند نه خاتمی ها وروحانی ها و..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
11
مردم به هیچ کس نه خاتمی نه احمدی نژاد ونه روحانی چک سفید امضا ندادند هر کس صدای مردم رانشنوه باید منتظر چنین واکنشی باشه فقط آقای نوبخت را یک ماه حقوق یک کارگر بهش بدهند ببینه مردم چی میکشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
5
من كه پشيمان هستم كه به روحاني راي دادم البته اعتقادم اينه كه هر دولتي براي دوره دوم به علت محدوديت و عدم بازگشت دوباره يعني دوره بعدي وجود ندارد به فكر عمل جراحي است بوده و فشار مضاعفي به اقشار جامعه وارد خواهد آمد مثلا در دور دوم روحاني گراني دلار و خونه و بنزين و نان و برنج و ... در برنامه جراحي دولت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
13
من به آقای روحانی رای دادم، روزی که بودجه اعلام شد، تصمیم گرفتم دیگه رای ندم و از رایی که دادم پشیمون شدم، ولی وقتی ریز بودجه معلوم شد، ازینکه اولین باره که توی این جهل ساز مشخص شده بودجه صرف چ اشخاص و نهادهایی میشه خوشحالم، امیدوارم با اعتراضات مردم و این آشکار سازی ها بودجه در سمت درست و برای آبادی کشور صرف بشه، نه در جاهای بدون بازخورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
8
3
گویی یادتان رفته همین چندماه گذشته حمله گروه تروریستی داعش به مجلس ، پول ها برای امنیت جان ما ایرانی ها در سوریه و عراق و لیبی خرج میشود تا یک لحظه کشور دچار بی امنیتی نشود.
معمولا روئسای جمهوری در چهار سال اول که پای کار می آیند سعی می کنند خوب کار کنند اما نقطه ضعف بزرگ دولت ها فقط یک چیز است، اعضا کابینه پیر و فرسوده شده اند، چرا آقای روحانی فقط وزیر ارتباطات را جوان انتخاب کرد، ایشان خوب ظاهر شد و از عملکرد وزیر جوان راضی ام، از گذشته هم بارها گفته اند کار را باید دست جوانان سپرد کسی که از کارافتاده و پیر شده انگیزه ای برای کار و فکر ندارد و این موضوع سبب میشود افراد بدون انگیزه در سمت های مختلف به کار گمارده شوند.
به طور مثل: وزیر نفت چرا به نیروی جوان در وزارتخانه خود اهمیت نمی دهد و چرا اصلا با نیروی انسانی مشکل دارد؟ در حالی که راس وزارت و سازمان ها افراد با سن و سال بالا مشغول بکار هستند، معلوم است که کارکرد از پایه مشکل دارد.
poya
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
9
خوبه خودتون هم میگید سخن گفتن ما سخن نمیخوایم عمل میخواهیم از دولت مجلس بانک ها دستگاه ها قوه قضایه عمل میخوایم وگرنه تا الان حرف زدن حرف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
8
ضمن اذعان به درستی مطالب نویسنده اما باید این مسائل رو بدونید که مردم به امید تغییر و تحول و با همین وعده ها رای دادند مردم کارد رو در استخوانشون حس می کنند و واقعا به تمام معنا گرفتارن شما توی این شرایط هرچی براشون بنویسی فایده ای نداره چون کارد رو تو استخوان حس می کنن. پس باید تغییر شتاب و شدت زیاد و قابل لمسی براشون داشته باشه طبق وعده های داده شده.
sd
Germany
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
8
جناب نویسنده با فرض درست بودن حرفهای شما
آیا بعد از 5 سال نباید مشکلات کم کم حل بشه . متاسفانه چیزی که ما داریم می بینیم روز به روز بدتر از قبله . شما هم از احمدی نژاد بهانه ای گیر آوردید و هم میگید تقصیر اونه . بابا پنج سال گذشته پس کی قراره ما مردم آرامش داشته باشیم و مثل آدم زندگی کنیم .همه چیز رو دارن گرون می کنن ، اون وقت شما چسبیدی به این نوشته های بی ارزش میخوای بیام برات کف بزنیم .واقعا متاسفم از مرفهان بی درد که درد مردم را درک نمی کنن
مخالف آقای دکتر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
12
2
آقا من یه اصلاح طلب بودم . ولی بعد از قضایای سال 78 فهمیدم باید به فکر راه سومی بود که میشه گفت آقای روحانی الان داره تو اون راه گام بر میداره . ولی نمیدونم چرا بعضی از دوستان هنوز نمیدونن با خودشون چند چندن ؟ یه روز رای میدن . یه روز نمیدن . یه روز خوشحال و کامیابن و یه روز هم ناامید و پشیمان .
سامیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
11
روحانی میشه احمدی نژاد دوم هر دو یه مسیر دارن میرن 4 سال اول شعار های قشنگ 4 سال دوم گند زدن قشنگ ...
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
3
13
خجالت بکش. چاپلسی تا چه حد!!!!!!!!!
مردم دیگه عاصی شدند از دست روحانی معامله گر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
9
روحانی با مردم سخن نمی گوید و وقتی سخن هم میگوید به قدری کلی گویی و شعاری و تکراری میگوید که کسی حوصله شنیدن ندارد. تاکی میخاد از برجام بگوید؟ تا کی میخاهد از آینده توهمی افتصاد بگوید؟تا کی از باید و نباید؟
ناشناس
Germany
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
5
حق نداریم از مسیری که رفته‌ایم پشیمان باشیم و ناامیدی را تزریق کنیم!!!!!
این حق رو هم که نویسنده از ما گرفت پس تو این مملکته چه حقی داریم؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
9
آقا تو ایران کافیه که خر از پل رد بشه . خواهشا حداقل دیگه به خاطر اینها به جون هم نیفتیم چه روحانی چه احمدی نژاد هرکدام فقط به اطرفیان خود کار کردند نه مردم تا کی تعصب کورکورانه؟ تاکی عوام گری؟
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
9
در مورد انتخاب وزیر زن، انتخاب وزیر از اهل سنت، انتخاب وزیر از قومیت ها و بویژه قوم ترک، تدریس زبان محلی در مدارس و دانشگاهها و ... قبل از انتخابات چه وعده و وعیدهایی شنیدیم و چه عمل به وعده هایی دیدیم؟! پنج سال زمان کمی هست برای تحقق این وعده ها؟ منظور آقای روحانی از جمله «نشد که فلان کار را بکنم» چیست؟ حوزه مانع شد؟ بالاخره با مردم صریح باشند. اخیرا گفته اند در انتخاب وزرا اصلا کسی نه توصیه کرده و نه با توصیه کسی وزرا را انتخاب کرده است. پس معنی «نشد» در این میان چی میتونه باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
4
1
این احمدی نژادی های نون به نرخ روز خور اینجا چیکار میکنن؟ برا چی نظر میدن؟ اگه پشیمونیم باشه واسه ماهاست که به روحانی رای دادیم واسه شماهانیست! من پشیمونم از اینکه به روحانی رای دادم ولی پشیمونیم وقتی بیشتر میشه که یاد روزای بد دوران احمدی نژاد میفتم و میترسم ازاینکه روحانیپا تو مسیری احمدی نژاد طی کرد بذاره واشتباهات اونو تکرار کنه و مردم فقیر رو فقیرترکنه! روزی بوددر دوران احمدی نژاد مااسترس گرانی وفقر رو با پوست وگوشتمون لمس کردیم. بااین وضعیت دور نیست دوباره اون روزگار رو تجربه کنیم. آقای روحانی آقای رییس جمهور تجدید نطرکن و فقط مث احمدی نژاد حرف نزن وعمل کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
8
خوشحال باشن
تا اصلاح‌طلبان یاد بگیرن که باید مطالبه کنن از کسی که حمایت کردن
چرا هیچکدوم اعتراضی ندارن
به تعرفه ۱۵۰ درصدی خودرو
به عوارض خروج از کشور هر نفر دفعه‌ای ۵۰۰ هزار تومان
به گرانی دلار تو محرم و صفر که کسی سفر نمیره
به گرانی طبا تو محرم و صفر که کسی عروسی نمیکنه
به بیکاری مثل ۵ سال قبل
به رکود واقعی نه عددی مثل ۵ سال گذشته

هر موقع اعتراض کردند اون موقع انتظار داشته باشن که مردم پشیمان نباشن وگرنه قد همای اقبال رو از همین الان واسه ۳ سال دیگه بزنن
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
13
هزار بار هم بنویسید باز پشیمانیم با این کابینه و روحیه روحانی هیچوقت نمیتونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
10
بله بله میبینم که داره چشماتون باز میشه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
11
تو بر کنار فراتی ندانی این معنی
براه بادیه داند قدر آب زلال
اگه فکر میکنید این مثلا اصلاح طلبان هزار رنگ دلشان برای مردم و کشور میلرزد ، زهی خیال باطل.
مشی آقای شریعتمداری کیهان تند است و باب میل تندروها ولی یک جمله ی او را با طلا باید سر در بنیاد باران زد : فقط بگویید چه چیزی را میخواهید اصلاح کنید ؟
20 سال گذشت کسی جوابی نداد فقط نام اصلاح طلب را برای عوام فریبی تکرار !!! میکنند
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
10
خوب عزیز می خوایی متن بنویسی تعریف کنی از روحانی تریف کن اشکالی نداره اما بعد از گذشت 5 سال هنوزم دارید از گذشته مایه می زارید یه خورده چیپ شده . حداقل دوسه تا کار خوب و بزرگ روحانی رو بگو ازش دفاع کن، مثلا از برجام بگو از هواپیمای بوئینگ بگو از بر طرف شدن تحریم ها بگو
حسین
Germany
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
7
من از رای دادن به روحانی پشیمان نیستم اما از اینکه برای مشکلات مردم اهمیتی قایل نشد و دوباره همان مدیران نالایق را بر سر کار گذاشت به شدت ازش عصبانی و دلگیرم ریئس کل بانک مرکزی با بی لیاقتی زندگی مردم را نابود کرد نظام بانکی را افتضاح کرد اما روحانی به جای برکناری به توصیه دوستان عمل کرد و به مالباختگان دهن کجی کرد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
16
از میزان نقد پذیری آقای روحانی همین بس که کامنت های اینستاگرامشون رو غیرفعال کردن. اینم تحمل شنیدن نقد

صحبت سر رای دادن به رئیسی یا روحانی نیست. صحبت اینه که دور بعد معلوم نیست 15 درصد هم حاضر بشن پای صندوق برن یا نه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
آفرين !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
15
روحانی هر روز در تلویزیون است همه حرفهایش را گفته حرفی برای گفتن نداره چه بگوید؟ دیگر حرفهای دروغش تمام شده صبر کنید تا انتخابات 1400 ایشان با لیدر ش جهانگیر خان ببافند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
15
مهم اين بود كه رايش رو از مردم بگيره! ديگه الان واسه چي بايد با مردم سخن بگه؟!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
8
نه به روحاني و اصلاح طلب ها به معني آره به اصولگرا ها هرگز نيست! کلا ديگه راي نمي دم.
چه فرقى ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
6
ميدونى بزرگترين مشكل اين نيست كه روحانى نمياد حرف بزنه، بياد چى بگه خب؟ مهم اينه حرفهايى رو كه قبلا زده الان عمل كنه و نتيجه عمل كردم به وعده هاش سر سفره مردم مشخص بشه. نتيجه عمل كردن به حرفهاش تو انتخاب مديران راستگو نمود پيدا كنه. به حرف زدن باشه كه رييس جمهور قبلى ٢٤ ساعته حرف ميزد. اينم مثل اونه؟ به عمل كار برايد داداش نه به حرف
خبازي مقدم خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
6
وباعث خوشحالي اقايان هم حتما ملت هستند
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
11
روحانی به ازمردمی که دنبال پناهگاه اقتصادی و بعضا سیاسی بودند، بد جور خیانت کرد، از چاله درآمدی و بر چاه شدیم. رای دادن دیگر تعطیل. این درسی بود که روحانی به مردم اموخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
8
1
این دولت، با انتشار جزییات بودجه ، حرکتی رو انجام داد که شاید به عبارتی " خودکشی سیاسی " محسوب بشه ، اما هوشمندانه و حساب شده بود و اثرش رو ان شاءالله درآینده کشور خواهد گذاشت و قدر این حرکت رو آیندگان خواهد دانست. چون همه مردم، اسامی نهادهای حکومتی بی مصرف بودجه خور رو اقلا شنیدند و خیلی ها هم مجبور شدند بالاجبار برای ظاهرسازی همراهی با مردم ، اونو محکوم کنند.
میرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
13
4
آقای داننده عزیز
من به شخصه از روحانی عبور نمی کنم.
می دانم اگر پشیمان شوم، راه را برای ورود مجدد پوپولیست ها در سال 1400 فراهم کرده ام.
آنها و طرفداران اشان، دقیقا همین نا امیدی مردم از صندوق ها را می خواهند.
با یک انتقاد و دو انتقاد هم مسیرم کج نمی شود.
یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
با اين حرفا خودتون رو به حماقت زدين برادر من و دولت مردان (از هر گروهي كه باشند هيجچ فرقي نمي كنن) از اين حماقت و توجيه بيشترين بهره برداري رو مي كنن...
یه دانشجوی بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
3
14
ماله کشی های قبل از تو سوتفاهم بوده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
عصر ايران شده ماله كش دولت روحاني... سمت جديدتان را تبريك عرض مي كنيم!
مصطفی
United States of America
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
13
هنر احمدی نژاد این بود که مسکن بد بسازه. یارانه بد بده. راه های بد بسازه. سفرهای استانی بد بره. انرژی هسته ای بد رو راه بندازه. ماهواره بفرسته هوا. شوخی های بد کنه. هنر روحانی این که همین کارهای ناقص رو هم بلد نیست انجام بده! فقط بلده سخنرانی کنه!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
10
3
هموطنان عزیز کمی با خود رو راست باشیم و حافظه بلند مدت خود را تقویت کنیم فراموش کرده اید که در زمان احمدی نژاد بودجه ی مثلا سال 89 در تیر 89 تصویب شد برگه ی رای من همین نظم رو هم که بوجود اورده باشه من راضیم بعضی از ماها به تغیر کوچیک تو زندگی شخصیمون میخوایم بدیم دو سال طول میکشه اونوقت از روحانی انتظار داریم ایران و تو 5 سال جهان اولی کنه همین ترکیه تو سال 2005 تورمش 200 درصد بود و 10 سال طول کشید تا تورمشون تک رقمی بشه و نتیجه ی صبر شونو هم دارن میبینن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
11
میخواستم بنویسم من که پشیمونم رای به روحانی دادم ماشالله یه کورس تاکسی باید سوار بشی تا برسی به اخر کامنتها. خسته نباشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
10
رای و خواست مردم خط قرمز است . درست نیست همان کارهایی که رئیس جمهور قبل علی رغم میل و خواست و حقوق مردم انجام میداد الان با رای مردم انجام شود . مردم عقد اخوت نبسته اند با کسی .
اینکه با انتقاد مردم باز اصلاح نمی شود و به خواست مردم پاسخ داده نمی شود چه فایده ای برای مردم دارد
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
8
آقایان و بانوان محترم : چرا خودمان و خودتان را اذیت و ناراحت میکنیم و سر مسائلی که خودمان بهتر می دانیم بحث میکنیم . قرار نیست وضعیت درست بشه. ما تونستیم بعد از سی سال موشک با برد 2000 کیلومتر و نقطه زن درست کنیم و الحق هم جای افتخار داره . نمی تونیم مسائل اقتصادی و فقر و ... درست کنیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
9
مابه اين حرفها كارنداريم اگرنمي توانيدكارانجام بدهيدچراآمديد؟اگرمي توانيدپس درست عمل كنيدچون تاچشم بزنيداين 4سال هم مي گذرد و اصلاح طلبها معدوم خواهندشد.اينكه به سرملت الان چه آمده است بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
احسنت
اردشیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
13
روحانی با پنبه سر برید. جیب خالی دولت رو از جیب ملت پر میکنه.. من پشیمانم... نوبخت به شعور ملت توهین میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
ن فقط نوبخت كه بيشتر وزراي ايشون و حتي خودرييس جمهوور به شعور مردم توهين كردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
8
9
من پشیمان نیستم چون رای ندادم.

رای ندادم چون کاندیدای قابلی پیدا نکردم

من بین بد و بدتر انتخاب نمیکنم بد همیشه بد

است

اما یک سوال دارم از پشیمانها . چرا زمان

احمدی نژاد اینقد شما سلبریتها و سیاسیون

براحتی او را نقد نمیکردید .اما حالا می بینیم

همه در هر محفلی و بخصوص در فضای مجازی

نقاد دولت روحانیشدند. منشا اختلاسهای

میلیاردی از کدام دولت شروع شد بابک زنجانی

ها متولد کدام دولت هستن . دکل های نفتی

گمشده و هزارن معضل دیگر که ما از ان بی

خبریم تحفه ی کدام دولت بود.؟

اگر از روحانی نفدی میشود دلیل نمیشود که

احمد نژاد مورد تایید است. زخمهایی که احمدی

نژاد بر بدنه ی کشور زد سالها ی سال اثرش

ماندگار است و هیچگاه نه جبران می شود و نه

از بین خواهد رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
11
1
باسلام برای پیشرفت باید فداکاری کرد باید از جان گذشت اجازه دهیم دولت کارش را بکند اگر درست نشد اعتراض کنیم
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
3
12
اشتباه ما این بود که به جای جهانگیری به یک نفری که اصالت اصلاح طلبی نداشت رای دادیم.
روحانی یک اصولگراست که لباس اصلاح طلب پوشیده است و اشتباه ما هم این بود که گول آن را خوردیم
مبین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
2
8
سؤالی دارم:
اگر واقعاً کارنامه‌ی دولت اصلاحات عالی بود، چرا در سال 84 ، با اینکه نامزد هم داشتند، اما رأی نیاوردند؟
حتی میزان مشارکت هم به دلیل دل‌زده شدن طرفداران اصلاحات پایین آمد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
13
آقاي نويسنده حماقت هم اندازه داره!! به قول معروف با اين همه كار دنبش كو... مردم به روحاني راي ندادند كه بتونن انتقاد كنن بلكه به دنبال بهبود معيشت و زندگي بهتر در سايه شعارهاي عوام فريب ايشون بودند. مغلطه كردن رو كنار بزارين و به حال و روز مردم نگاه كنيد.
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
13
چه حرفی بزنه آقای روحانی
از کدوم بودجه دفاع کنه . بودجه ای که سهم آموزش و پرورش و دانشگاه و بهداشت کم شده و سهم سازمان ها و بنیادهای بی اساس که هیچ سود و منفعتی ندارند چند برابر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
5
6
من پشیمان نیستم، ب هاین معنی که اگر زمان به عقب برگرده دوباره همون رای رو میدم، ولی امکان نداره در انتخابات بعدی به هیچ جناحی رای بدم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
15
یک‌کلام.از حضور خودم‌تو انتخابات و رای به روحانی پشیمونم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
13
گرداننده محترم سایت عصر ایران، توصیه حقیر به شما اینستکه همانند همیشه منطقی و بی طرفانه با موضوعات برخورد کنید تا مخاطبانتان را از دست ندهید.
حال سوال بنده اینستکه وقتی وزارت صنعت سایت ثیت سفارش خودرو را مسدود میکند و به عده ای خاص رانت میدهد مقصر دولت فبل است؟ وقتی شرکت سایپا با استفاده از همین رانت یک شبه قیمت سراتو را نوزده میلیون تومان افزایش میدهد باز هم مشکل از دولت قبل است و وقتی آقای روحانی به بکی از هزاران وعده در سایر حوزه ها از جمله در خصوص آزادی در دانشگاهها عمل نمیکند و.... ما نباید احساس فریب خوردن داشته باشیم؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
15
نویسنده ی محترم لطفا اول برید ببینید روحانی چه بلایی سر بازار خودرو آورده بعد ازش طرفداری کنید,
روحانی شکست خورده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
12
از ماست که بر ماست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
1
15
اتفاقا خیلی زیاد سخن میگوید . و خدا رو شکر به ایشان رای ندادم
چه کسانی مسؤولان را به سمت تصمیمات غلط می برند و ما به عنوان مردم، برای نجات ایران چه می توانیم بکنیم؟ واکنش به انتشار شعری منتسب به رهبری در کیهان؛ تکذیب می‌شود نوه آیت‌الله طالقانی معاون ایلان ماسک شد؟ (+ عکس) توضیحات وزیر رفاه در خصوص عدم پرداخت یارانه: یارانه کسی را حذف نکرده‌ایم/ بزودی قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی بسته می‌شود تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟ پزشکیان: قرار است از کارشناسان بین المللی برای مشورت دعوت کنیم؛ با رهبری صحبت کرده ایم ۲۹ نهاد در خودروسازی کشور دخالت می‌کنند تهدید تلویحی انصارالله یمن از سوی ترکیه  عراقچی خواستار مخالفت کشورها با اقدام تروئیکای اروپا شد / غیر سازنده است تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده در یک نمایش مهلت سه‌ماهه بهشت زهرا به بدهکاران قبور جزئیات پیش نویس قطعنامه ارائه شده غرب علیه ایران در آژانس نگرانی وزیر بهداشت از کاهش آمار ولادت ها در ایران به زیر یک میلیون نفر وزیر کار : از ۱۰۱ معدن کشور، ۱۰۰ معدن سنتی هستند/ جان کارگران در خطر است محسنی اژه ای : در حوزه تدوین فهرست‌های عفو، باید شاخصه‌ها تعریف شوند / در عفو اخیر، از ۳ هزار و ۵۰۰ محکومِ گنجانده شده در فهرست عفو، نام ۷۰۰ نفر را رد کردم