۲۳ اسفند ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر ۵۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۱-۰۸-۱۳۸۷
کد ۵۶۶۸۵
انتشار: ۲۰:۲۶ - ۲۱-۰۸-۱۳۸۷

انتقاد جوانفكر از مجلس به خاطر استيضاح كردان: وجدان ملت به درد آمد!

290 قاضی بدون صلاحیت کردان را در جایگاه متهم نشاندند... يک فرد فريب‌خورده(لاریجانی) چگونه مي‌تواند در سمت رياست مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد...اگر نمایندگان به نماز اول وقت اهمیت می دادند شاید نتیجه جلسه به آنجا نمی رسید.

 عصرایران - علي‌اكبر جوانفكر، مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهور، در مطلبي در وبلاگ خود با عنوان «منطق يك استيضاح» با اشاره به جلسه استیضاح کردان به انتقاد از نمایندگان مجلس به ویژه لاریجانی و حدادعادل پرداخت و نوشت:

روز سه‌شنبه برابر با چهاردهم آبان‌ماه، مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني خود به استيضاح آقاي علي کردان وزير سابق کشور پرداخت و راي اعتماد اوليه اش را از وي پس گرفت.

فرداي آن روز ، روزنامه‌هايي که بايد به مثابه چشمان بيدار ملت و ناظراني هوشيار و آگاه عمل کنند ، غالبا در يک فضاي غوغاسالارانه ، با آنچه اتفاق افتاد همصدايي کردند و به جاي پرداختن به متن مهمي که به حاشيه رانده شد ، حاشيه‌هاي بي اهميت را به متن تبديل کردند و کوشيدند رويدادي که قلب بزرگان و وجدان يک ملت را به درد آورد ، به نشانه يک فتح و پيروزي ارزشمند ، تبليغ و ترويج نمايند. اين نيز از دردها و نارسايي‌هاي امروز جامعه رسانه‌اي کشور است که در اين بحث ، اشارتي بيش را نمي‌طلبد.

در اينجا قصد دارم جلسه روز سه‌شنبه مجلس هشتم را از منظر حقوقي مورد بحث قرار دهم و با استناد به قانون اساسي، به آن اشکال وارد نمايم؛ چيزي که شايسته و بايسته بود تا نمايندگان محترم مجلس به آن توجه مي‌کردند و از ارتکاب اشتباهي که تاسف و تاثر عمومي را به همراه داشت و حتي نهيب پيامبرگونه رهبر عزيز انقلاب را نيز در فرداي آن روز برانگيخت ، اجتناب مي‌شد.

1- متن استيضاح، مبتني بر عدم صداقت آقاي کردان در ارتباط با مدرک تحصيلي و سوءاستفاده مالي وي از مدرک مزبور در مراتب اداري بود. روشن است که رسيدگي به اين موضوع فقط و فقط در صلاحيت دستگاه قضايي است و هيچ مرجع ديگري جز يک دادگاه صالحه نمي‌تواند سوء نيت يا دروغگويي آقاي کردان را در مورد مدرک جعلي تحصيلي يا فريب خوردن او از سوي يک موسسه يا افرادي خاص را مورد بررسي کارشناسي قرار دهد. اين موضوع را در يادداشتي که در هفتم آبانماه و در همين وبلاگ منتشر کردم ، مورد تاکيد قرار دادم و حتي در اين زمينه به ماجراي رسوايي کلينتون اشاره کردم که او در يک دادگاه ، مورد محاکمه قرار گرفت و سوء نيت او را قاضي دادگاه به اثبات رساند.

جلسه روز سه‌شنبه مجلس شوراي اسلامي ، بيشترين شباهت را به جلسه يک دادگاه عمومي داشت که در آن 290 قاضي بدون آنکه صلاحيت قضاوت داشته باشند ، يک نفر را در جايگاه متهم نشاندند و او را بدون طي تشريفات قضايي از جمله برخورداري از وکيل مدافع ، مورد محاکمه قرار دادند ، درباره‌اش به قضاوت نشستند و او را به دروغگويي و فريب مجلس و عدم صلاحيت براي تصدي پست وزارت کشور محکوم کردند. اين کار به لحاظ حقوقي و قانوني يک اشکال جدي دارد و رييس‌جمهور محترم به عنوان پاسدار قانون اساسي اين حق را داشت تا نتيجه کار جلسه روز سه‌شنبه مجلس را به دليل عدم رعايت اصل تفکيک قوا و دخالت آشکار مجلس در کار دستگاه قضايي مردود اعلام کند.

2- ممکن است مجلس شوراي اسلامي با رد اين اشکال حقوقي و برخلاف متن استيضاح و مسير طي شده در جلسه علني ، ادعا کند که عدم راي اعتمادش به آقاي کردان ، مبتني بر سوء نيت يا دروغگويي وي نبوده و او را مستند به اين منطق که اصولا يک فرد فريب‌خورده ، صلاحيت تصدي پست حساس و مهم مانند وزارت کشور را ندارد و چنين فردي نمي‌تواند برگزارکننده انتخابات و پاسداري از راي مردم باشد ، از کار برکنار کرده است.

اگر استدلال مجلس مبتني بر اين منطق باشد ، دو اشکال يکي به آقاي لاريجاني رييس محترم مجلس و ديگري به اکثريت نمايندگان محترم قابليت طرح و بررسي دارد.

الف : آقاي لاريجاني در اظهاراتي که در جمع خبرنگاران ايراد کرد ، گفت «واقعا اينجانب از مدارک تحصيلي کردان اطلاعي نداشتم. ايشان معاون اداري مالي اينجانب در صدا و سيما بودند و چون اصل بر اعتماد است و ايشان گفته بودند که مدارک موجود است من فقط در خصوص مدرک دکتراي ايشان ترديد داشتم که از جنس مدارکي نظير دانشگاه هاوايي و يا اين جنس‌ها باشد.»

آقاي لاريجاني از يک سو گفته است واقعا از مدارک تحصيلي آقاي کردان بي‌اطلاع بوده و از طرف ديگر ابراز مي‌دارد در خصوص مدرک دکتراي ايشان ترديد داشته است. اگر فرض بر بي‌اطلاعي ايشان از مدرک تحصيلي آقاي کردان باشد، چنين استدلال خواهد شد که آقاي لاريجاني از سوي آقاي کردان فريب خورده است و اگر فرض بر ترديد ايشان گذاشته شود ، معني آن اين است که ايشان هم فريب خورده و هم احتمال مي‌داده فريب خورده باشد و هم نسبت به رفع آن و برخورد با فريبکار اهمال کرده است.

به اين ترتيب ، مستند به همان منطقي که آقاي کردان از وزارت کشور کنار گذاشته شد، مي‌خواهم تصريح کنم که با استدلال اول ، يعني فريب‌خوردن آقاي لاريجاني، اين سوال مطرح مي‌شود که يک فرد فريب‌خورده چگونه مي‌تواند در سمت رياست مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد و در چنين جايگاهي ، از حقوق مردم دفاع کند؟ با استدلال دوم نيز ايشان نه تنها نبايد در مصدر امور مجلس باشد بلکه به طور قطع، صلاحيت تصدي هرگونه مسووليت مهم در کشور را از دست مي‌دهد.

ب : اين اشکال ، فقط به آقاي لاريجاني محدود نمي‌شود و تعداد زيادي از نمايندگان محترم مجلس را نيز در بر مي‌گيرد. اين گروه از نمايندگان مجلس مدعي هستند که در دادن راي اعتماد اوليه به آقاي کردان ، به او اعتماد کردند و او آنها را فريب داده است .

مستند به همان منطقي که برپايه آن ، آقاي کردان از تصدي امور وزارت کشور کنار گذاشته شد ، اين سوال مطرح خواهد شد که آيا نمايندگان فريب خورده مجلس هشتم نيز صلاحيت قرار گرفتن در چنين جايگاه حساس و مهمي را دارند؟ اين سوال پاسخ مناسبي را مي‌طلبد ، به ويژه آن که در مصوبه اخير ، نمايندگان مجلس ، خود را براي نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري نيز صاحب صلاحيت دانسته‌اند.

اما جلسه روز سه‌شنبه مجلس دو حاشيه هم داشت که توجه بسياري را به خود جلب کرد:

1- در باب فضيلت و اهميت اقامه نماز اول وقت ، احاديث و روايات زيادي وجود دارد و شايسته بود مجلس شوراي اسلامي در موقع بلند شدن صداي اذان ظهر ، جلسه علني را در روز استيضاح به طور موقت تعطيل مي‌کرد و پس از اقامه نماز ، آن را از سر مي‌گرفت، اما چنين نشد و در واقع آقاي لاريجاني راي خدا را به راي نمايندگان گذاشت و تاسف‌آور آن که توصيه و نظر خداوند متعال و ائمه معصومين (ع) ، راي نياورد و مجلس به کار خود ادامه داد. اين احتمال را نمي‌توان ناديده گرفت که اگر نمايندگان محترم مجلس به نماز اول وقت اهميت لازم را مي‌دادند ، شايد نتيجه جلسه به آنجا نمي‌رسيد که قلب بزرگان و وجدان مردم از آن به درد آيد.

2- آقاي حداد عادل نماينده محترم مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و رييس مجلس هفتم نيز اخيرا در گفت‌وگو با خبرنگاران ، استيضاح آقاي کردان را پيامي به همه کساني دانسته است که مسئله مدرک دانشگاهي را شوخي گرفته و مي گيرند و با آن بازي کردند و آبروي دانش و دانشگاه را بردند.

وي افزوده است : “من به همه کساني که از دانشگاههاي غيرحقيقي و از راههاي نادرست براي خود عنوان و مدرکي دست و پا کرده‌اند توصيه مي‌کنم اجازه دهند حرمت علم و اعتبار دانش و دانشگاه محفوظ بماند و از اين پس شاهد اين نباشيم که کسي درباره مدرک دانشگاهي ، مورد شبهه قرار گيرد و درس نخوانده و زحمت نکشيده عنوان دانشگاهي را کسب کند.”

آقاي حداد عادل در حالي بر حرمت و اعتبار علم و دانش و اهميت مدرک دانشگاهي تاکيد کرده است که در دوران رياست ايشان بر مجلس هفتم شوراي اسلامي ، طرحي مبني بر معادل بودن يک دوره نمايندگي مجلس با مدرک کارشناسي ارشد ، مورد تصويب قرار گرفت . به اين ترتيب کساني که يک دوره نمايندگي مجلس را در کارنامه خود دارند ، بدون توجه به مدرک تحصيلي‌شان مي‌توانند در دوره‌هاي بعد نيز داوطلب نمايندگي مجلس شوند اما ساير افراد جامعه براي ثبت‌نام بايد مدرک فوق ليسانس يا ليسانس با پنج سال سابقه کار اجرايي ، آموزشي و پژوهشي داشته باشند.

اکنون مي‌توان از آقاي حداد عادل پرسيد آيا اين مجلس هفتم نبود که سر شوخي با مدرک دانشگاهي را باز کرد؟ اگر به گفته شما ، آقاي کردان آبروي دانش و دانشگاه را برده است ، آيا نمايندگان محترم در مجلس هفتم با مصوبه خود به دانش و دانشگاه آبرو دادند؟ مترادف کردن چهار سال دوره نمايندگي مجلس با سطح فوق ليسانس ، آيا به منزله بي‌حرمتي به اعتبار و دانش و دانشگاه محسوب نمي‌شود؟ اين در حالي است که برخي نمايندگان ميان‌دوره‌اي با وجود آن که کمتر از چهارسال در مجلس حضور داشتند ، به عنوان دارنده مدرک فوق ليسانس ، در دوره بعد شرکت کردند.

يک نکته حائز اهميت نيز به ضرورت توجه به تجربه در گزينش کارگزاران بازمي‌گردد. نظام اسلامي بايد در انتخاب مدير ، اولويت را به دارندگان تجربه بدهد. مولاي متقيقان امام علي‌(ع) در صفاتي که براي مدير ضروري مي‌داند ، از مجهزبودن به سلاح تقوي و تجربه ياد مي‌کند و به مالک اشتر مي‌فرمايد: اي مالک! در انتخاب مدير و کارگزاران خود باتجربه‌ها را انتخاب کن و در جاي ديگري مي‌فرمايد : تجربه بالاتر از علم است.

به اين ترتيب مي‌توان نتيجه گرفت که در توصيه امام علي (ع) به مالک اشتر ، مدرک تحصيلي يا سوابق علمي مبناي توجه براي انتخاب کارگزاران حکومت نيست بلکه تجربه ملاک عمل است و آقاي حداد عادل در ارتباط با موضوع آقاي کردان ، بيش از حد روي مدرک دانشگاهي تامل کرده است و در عمل نيز مجلس شوراي اسلامي آقاي کردان را بدون توجه به تجارب و سوابق طولاني وي در عرصه‌هاي مديريتي که درجاي خود يک ضرورت قطعي است برکنار کرد و ملاک قضاوت خود را بر مدرک تحصيلي و مسائل مترتب بر آن گذاشت که به هيچ وجه شرط کافي و قانوني براي سپردن مسووليت‌ها محسوب نبوده و نيست.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۰:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
وجدان من که به درد نیومد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
مثل اينكه همه اشتباه كردن غير از كردان و جوانفكر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
اگر مجلس هشتم فقط يك كار مفيد انجام داده باشد همين استيضاح و بركناري مي باشد!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
ايشان از وجدان كدوم ملت صحبت ميكنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
منم کلی حال کردم،
هرکی رو هم دورو برم دیدم حال کرده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
لطفا در نتيجه‌گيري هاي خود، از ملت مايه نگذاريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
به نظر من بهتراست بهاشتباه آقاي کردان کمتر پرداخته شود.زيرا توجيه يک اشتباه به 1000 دليل مي شود 1001 اشتباه.(ابو علي سينا)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
1-سلام
2-گور بابای مدرک
3-وجدان و انسانیت و تقوی و... هم که اصلا نباید در نظر گرفته شود
4-احتمالا آقای جوانفکر هم زمانی که از آقای کردان خواست تا استعفا بدهد یا وجدانش خواب بوده یا اینکه خیلی به درد نیامده بود
5-البته من در یک نکته با طرفداران آقای کردان موافقم که
گر حکم کنند که مست گیرند
در شهر هر آنکه هست گیرند
6-و بسیار نکاتی که گفتنی است اما:
جز راست نباید گفت
هر راست نشاید گفت
ناشناس
-
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
وجدان من هم درد نگرفته تا بعد ببينيم چي ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
دوست عزيز:
1 - آقاي كردان به نماينده هاي مجلس دروغ گفته اند پس بايد مطابق آنچه اتفاق افتاده جوابگوي دروغ خود در مجلس ميشدند. نه در دادگاه در واقع رايي كه گرفتند بر اساس دروغ بوده.
2- اشتباه آقاي لاريجاني بحث جلسه نبوده و خود قابل پيگيري ميب اشد. در ضمن آقاي لاريجاني كمترين تحرك را در جلسه داشتند.
3- مصوبه كانديد شدن دوباره نمايندگان با احتساب تجربه كاريشان در مجلس هيچ منافاتي با داشتن مدرك ليسانس كساني كه مي خواهند براي بار اول كانديد بشوند را ندارد.
4 - در مورد نماز اول وقت حق با حضرتعالي مي باشد ولي حقوق ملت شايد در آن لحظه بدليل شرايط خاص مقدم دانسته شده است.
5- راستي چرا اين همه از كردان دفاع مي كنيد . راستي مدرك حضرتعالي چيست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
بنده نه تنها وجدانم درد نیامد بلکه تسکین هم یافت !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
نميدانم چرا ولي حالم به هم خورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
ولی وجدان من بدجوری داغون شد!
نمیشه کردان برگرده؟
ناشناس
Netherlands
۱۳:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
این اقا که قبلا از اقای کردان خواسته بود عدالت را در مورد خودش اجرا کندو استعفا دهد قبل از اینکه دیگران عدالت را در مورد او اجرا کنند و تاکید کرده بود عدالت در مورد او اجرا خواهد شد. حال چه شده است که این اقا تغییر عقیده داده است؟ایا به سبب اظهارات قبلی مورد توبیخ قرار گرفته است؟وبرای جبران به اتخاذ چنین مواضعی روی اورده است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
با این کاری که نمایندگان کردند باید دست آنها را هم بوسید.مسله کردان دیگه بایگانی شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
به چه حقي وبا كدام پشت گرمي يك نفر به خود اجازه مي دهد به 290 نفر نماينده مجلس اين چنين اهانتي روا كند ايا نميبايست دادستان اقامه دعوي بنمايد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
از نظر آقاي جوانفكر ترك نماز اول وقت نمايندگان كه يك امر مستحب است مشكل دارد اما دروغ هاي آقاي كردان در مورد مدارك ليسانس و فوق ليسانس مشكلي ندارد. ظاهراً دروغ از نظر ايشان ديگر گناه كبيره نيست. كاش همه ما كمتر دم از اسلام و مسلماني مي زديم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
با عرض سلام میخواستم بپرسم که آقای جوانکر حال شما خوبه؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
آقای کردان در مورد مدرک دکترا یا فریب خورده است یادروغ گو اما در مورد مدرک لیسانس و فوق لیسانس تغریبا دروغگو بودن ایشان محرز شد با این حال نمایندگان ایشان را محاکمه نکردند در آن صورت ایشان باید مجازات میشد بلکه اعلام نمودند دیگر به ایشان اعتماد ندارند .
به امید روزی که مانند کشورهای پیشرفته اکثر زمام داران ما حقوق دان باشند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
من كه خيلي خوشحال شدم از بركناري آقاي كردان.فقط به خاطر مدرك جعلي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
من که کلی هم کیف کردم.(آقای جوانفکر در بین مردم نیستید)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
فرموده اند:
"به اين ترتيب ، مستند به همان منطقي که آقاي کردان از وزارت کشور کنار گذاشته شد، مي‌خواهم تصريح کنم که با استدلال اول ، يعني فريب‌خوردن آقاي لاريجاني، اين سوال مطرح مي‌شود که يک فرد فريب‌خورده چگونه مي‌تواند در سمت رياست مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد و در چنين جايگاهي ، از حقوق مردم دفاع کند؟ با استدلال دوم نيز ايشان نه تنها نبايد در مصدر امور مجلس باشد بلکه به طور قطع، صلاحيت تصدي هرگونه مسووليت مهم در کشور را از دست مي‌دهد"

پس با اين حساب جناب دكتر احمدي نژاد هم فريب خورده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
به نظر اينجانب استدلالهاي فوق كاملا منطبق بر واقعيت و منطق ميباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
بله . با اینکه از تند روی برخی نمایندگان و رفتن آبروی کردان به این شکل قدری ناراحت شدیم ولی بازهم نباید کسی که میگویند ... با مدرک فوق دیپلم خود را دکترا معرفی کرده به عنوان وزیر کشور کار کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
لطفا از طرف ملت هر چیزی که می خواهید نگویید. بگویید وجدان من به درد آمد.حداقل منو قاطی نکنی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
جناب آقای جوانفکر بنظر می رسد که دیگر بحث و هزینه کردن پیرامون این موضوع به صلاح و مصلحت کشور نباشد ، کشور با مسائل و مشکلات زیادی مواجه است ، بهتر است همانند دکتر احمدی نژاد باتمام قوا وتوانمان پیگیر حل و فصل آنها باشیم .
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
آقای جوانفکر شما فکر می کنید مردم چه کسانی هستند؟هالو؟
نمایندگان مجلس همان مردمند و هیچ کس از این واقعه وجدانش به درد نیامد بلکه وجدانش راحت شد....
اگر به خداوند اعتقادی دارید قسمتان می دهم شما و دولتمردان دست از این اعمال خود بردارید
پناه می برم به خدا از شر شیطان رانده شده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
آقای جوانفکر توقع داشتند که علی (ع) درنامه اش به مالک اشتر بنویسد یا علی کسانی را به کار بگیر که حد اقل دیپلم داشته باشند یا دیگر از سیکل پایین تر نباشند

خود مدرک دانشگاهی خود دال بر تجربه داشتن در یک محدوده خاص میباشد لیکن انچه که ما از بکار بردن کلمه تجربه منظور داریم این است که طرف فکری را به عمل آورده و تا حدودی با خطرات ومضرات (ریسک ) آن آشنا شده است البته اینکه کردان قبل از استیضاح باید به دادگاه میرفت حرف کاملا درستی میباشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
اما به گوش مسئولین برسانید که شما ها نباید خودتان را در تقابل با مردم قرار دهید چون شما جز یه استاد کسی نبودی این مردم بود که شما را اشتباها انتخاب کرده و به اینجا رسیده ای پس یادت باشه همین جوری که انتخابت کردن یه روزی هم میتونن پایین بکشن و می کشن به امید خدا ؛؛؛ هر چند که الان میشنویم که دارند طرفداراتون پول توزیع میکنن بین مردم که رای برات جمع کنن اما این کارها برات سودی نخواهد داشت به امید خدا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۲
0
0
بیچاره احمدی نژاد با این مشاوران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
0
0
اگر 290 نفر قاضي مقابل كردان بودند در عوض كردان هم مقابل 70ميليون نفري بود كه مي خواستند انتخابات آتي رياست جمهوري در كمال صحت و سلامت و بدور از جعل اسناد و مدارك باشد.
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
0
0
چرابااومانندزمان علي عمل نكردندودستورندادندكه پولهااگرمهريه زنش هم كه شده پس بدهد مثل اينكه اقاي جوانفكرازاسلام ناب خبر ندارندوبه اسلام فرمايشي بيشترعلاقه دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
0
0
آقاي جوانفكر بايد بدانند كه همين نمايندگان در ابتدا به آقاي كردان راي اعتماد دادندو درصورتيكه اين 290 نفر صلاحيت ندارند پس دو وزير ديگر كابينه هم ( راه و اقتصاد) با راي همين افراد به كابينه راه يافتند.
ناشناس
-
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
0
0
چرا فقط نظرهاي مخالف را در سايت آورديد؟
من با استيضاح و عدم راي اعتماد كردان موافقم ولي با آقاي جوانفكر نيز در رابطه با رفتار مجلس هم نظرم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
0
0
قابل توجه اقایون سیاستمدار و مسئولین رده بالا ی مملکت:
لطفا در دعواهای خود مردم را به میان نکشید و از این ملت مستضعف و نجیب مایه نگذارید . چون ما مردم انقدر مشکلات و تحمل گرانی و.. داریم که به خاطر دعوای مسئولین بر سر قدرت (و در ظاهر به نام خدمت) وجدانمان درد نمیگیرد ...پس خواهشمندیم در دعوای جنگ قدرت خود، ما ملت را وارد نکنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
0
0
از وجدان کدوم ملت حرف می زنید؟ بزرگان چه کسانی هستند؟چرا از دیگران مایه می گذارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
0
0
خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۳
0
0
بنظر من پيگيري قضائي آقاي كردان ميتواند به همه موارد اشكال ايشان پاسخ دهد. سوال اينست كه چرا براي ايشان محكمه قضائي تشكيل نميشود.
بلیط هواپیما فلای تودی
آهن پرایس