۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۵۳۸۹
تعداد نظرات: ۷۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۴-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۲۵۳۸۹
انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۴-۱۲-۱۳۹۵

امان از گل به خودی، امان!

این گل به خودی باعث شد تا عربستانی که خود عامل بسیار از ناآرامی‌های منطقه است ایران را متهم به ناامن بودن کند. آنها می‌گویند برای حضور در ایران و بازی فوتبال امنیت نداریم. گل به خودی حمله کنندگان به سفارت عربستان باعث شد آل سعود مظلوم واقع شود.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- گل به خودی خیلی بد است. گل به خودی حتی باعث شده است برخی جان خود را از دست بدهند. "اسکوبار" بازیکن تیم ملی کلمبیا به خاطر گلی که در جام جهانی 1994 وارد دروازه خودی کرد، به ضرب گلوله کشته شد. جرم او "گل به خودی" بود.

باخت به خاطر گل به خودی بسیار سخت‌تر از باخت با گل‌های حریف است. ما ایرانی‌ها این روزها بهتر از هر فردی در جهان درد گل به خودی را می‌فهمیم. این روزها وقتی تیم‌های فوتبال ما مجبور هستند به خاطر گل به خودی عده‌ای در ماجرای آتش زدن سفارت عربستان در تهران در کشور سومی میزبان تیم‌های سعودی باشند، می‌فهمیم گل به خودی چقدر سخت است.

این گل به خودی باعث شد تا عربستانی که خود عامل بسیار از ناآرامی‌های منطقه است ایران را متهم به ناامن بودن کند. آنها می‌گویند برای حضور در ایران و بازی فوتبال امنیت نداریم. گل به خودی حمله کنندگان به سفارت عربستان باعث شد آل سعود مظلوم واقع شود.

به همین راحتی یک ندانم کاری (انشالله ندانم کاری) می‌تواند برای یک کشور در زمین سیاست و ورزش دردسر درست کند. اگر این افراد می‌گذاشتند دیپلماسی و سیاستمداران کار را پیش ببرند قطعا دیروز استادیوم آزادی میزبان صدهزار تماشاگر پرسپولیسی بود.  استقلال خوزستان مجبور شد در عمان از حریف عربستانی خود میزبانی کند. هفته آینده نیز استقلالی‌ها به آزادی می‌رفتند تا میزبان تیم از عربستان باشند. حتی بسیاری از کسانی که آرزوی رفتن به حج را داشتند هم می‌توانستند بعد از سال‌ها انتظار حاجی شوند.

امان از گل به خودی، امان!

نمونه دیگر این گل به خودی را این روزها اهالی سینما درک کرده‌اند. مسعود خان فراستی منتقد سینما که بعد از حضور در برنامه هفت تبدیل به مرد شماره یک نقد در این حوز شد، گل به خودی بزرگی به سینما و سینماگران زده است. این منتقد سینمایی با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس از فیلم‌های سینمایی به ویژه گشت ارشاد 2 انتقاد کرده و گفته است این فیلم را نمی‌شود با خانواده دید.

این حرف‌های آقای فراستی باعث شد تا سید صادق طباطبایی نژاد نایب رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی بگوید :« با توجه به حرف‌های فراستی قرارشد، فیلم گشت ارشاد 2 قبل از اکران توسط کمیسیون دیده شود.»

فراستی در ادامه حرف‌هایش در مجلس گفته است: «اکنون با وجود اعمال ممیزی‌ها، شاهد تولید فیلم‌های بسیاری بدون رعایت شئونات بوده و حتی به تازگی فیلمی که برای زنان کلاه گیس گذاشته‌اند، ساخته شده است. اشاره فراستی به فیلم کاناپه ساخته کیانوش عیاری است.

در حالی که سینماگران در این سال‌ها تلاش کرده‌اند راهی پیدا کنند که جلوی ممیزی‌های دولتی و غیر دولتی بر فیلم‌های خود را بگیرند یک منتقد سینما می‌آید با یک گل به خودی تمام رشته‌های آن را پنبه می‌کند.

گل به خودی جناب فراستی صدای سینما گران را بلند کرده است که مهم‌ترین آن از سوی حمید فرخ نژاد بود.

فرخ نژاد با انتشار نامه سرگشاده در اینستاگرام خطاب به فراستی نوشت: «داری چيكار ميكنی با خودت مرد؟ كجا داری ميری؟ خدا شاهده دلم گرفت، نوشتن جون كلامو ادا نميكنه، اينی كه ميگم به ولله تحقير توش نيست ولی دلم بحالت سوخت، با خودم گفتم اگه قراره پير شيم و غم نون به آدم فروشی بكشونتمون، بارالها خودت ترتيبمونو بده تا هنوز واسه خاطر نون مجبور نشديم چارپايه‌كش اعدامی شيم، خودت آقايی كن و خلاصمون كن.»

داستان گل به خودی داستان عجیبی است. برخی گل به خودی‌ها به سادگی جبران نمی‌شود. کاش می‌شد به خودمان کمتر گل بزنیم.


برچسب ها: عربستان ، فراستی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۴۶
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
22
531
وقتی حمله به سفارت افتخار ملی میشه چکارباید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
واقعا اشتباه بزرگی بود. هم با حیثیت ما بازی شد هم با منافع ملی ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
تعداد تماشاگران ایرانی سینما کاملا مشخص میکنه حق با کیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
وقتی دولتی توان گرفتن حق ملتش را از حکومت جنایتکاری مثل سعودی ندارد باید چند جوان حق انها را کف دستشان بگذارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
322
31
عصر ایران نشون دادی استقلالی هستی
چرا در مورد گل به خودی استقلال در بازی با العین هیچی ننوشتی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اصلاح میکنم: الاهلی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
تو دیگه چقدر شوتی بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
شوت خودتی رضا
حسن
| - |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
آقا دمت گرم با این همه استنباط، خدایا این اسباب خوشی را از مانگیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
371
90
فراستی در این مورد انصافا راست میگه اکثر فیلمها مزخرف وبدرد نخور هستن سینما وبازیگراهم که نمیشه گفت بالای چشمتون ابروست بهشون بر میخوره کلا انتقاد نباید بکنی ازشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
بحث بر سر کیفیت نازل سینما یا فیلم ها نیست، بحث اصلی حفاظت اهالی سینما از "حریم آزادی" است تا زمینه ساخت فیلم بر پایه همان آزادی فراهم باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
میگن وقتی حرف راست میزنی فقط کسانی از حرفت ناراحت میشن که تمام زندگیشون بر دروغ استوار باشه.
دم فراستی گرم که لودگی ها و بی سوادی های سینما رو افشا میکنه و باعث ناراحتی عده ای میشه که دروغ زیربنای زندگیشونه :)
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
فراستی بادکنکیه که بیش از ظرفیتش باد شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
دوست ناشناس من موافقم که بعضی فیلمها ضعیف هستند که تعدادشون هم کن نیست اما....
اگه شما یک کمی به مجلات و سایتهای سینمایی نگاهی بیاندازی میبینی که منتقدهای مودب و با شعوری وجود دارند که منصفانه و مودبانه ایرادهای این فیلمهای را گوشتزدمیکنند ادب و احترام هم در دین اسلام و هم در فرهنگ ایرانی گوشتزد شده است نمیشود هر توهینی به کسی کرد و اگر او ناراحت شد بگوییم که تو نازک نارنجی و حساس و زود رنجی ؟؟؟؟؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
حالا به بازیگرها برنخوره من همینجا ازشون معذرت خواهی میکنم .
چه اشکالی داره رفته یک بحثی را با نمایندگان همین ملت که داننده پاش بیفته شش تا مقاله درباره اهمیت احترام به رای مردم مینویسه. رفتن پیش نماینده های مردم گل به خودیست واقعا ؟ نکنه سینمای ما با مجلس ما و وزارت ارشاد ما متفاوت و نامحرم هستند. امان از گل به خودی که مصطفی خان داره میزنه خوبه فوتبالیست نشدی
سعید
Germany
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
304
58
حالا کسی پیدا شده و از ابتذال روز افزون در سینما انتقاد کرده و خواستار تولید فیلمهایی با مضامین مفید و آموزنده شده ، شما این حرکت را زیر سوال می برید و آن را گل به خودی می نامید؟! اگر از نظر شما این کار گل به خودی است پس گل به خودی چیز بدی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
نفد هاي ايشان را زير 18 سال نميشه تماشا كنه . ايراد گرفتن ايشان واقعا باعث سرگرميمون شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
در پاسخ به پاسخ میگم
اگر اهل فیلم نباشید حتما متوجه نقدهای دقیق آقای فراستی نمیشید
همچینم نگارنده گفته گل به خودی که انگار مثل مذاکرات برجام از خطوط قرمز نظام رد شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
يك پيشنهاد! اين اقاي فراستي خودش بياد يك فيلم بسازه ببينيم چيكار ميكنه! به نظر من ساختن همين فيلمهاي مبتذل از ديد شما با تمام محدوديتهاي كه باهاش روبرو هستند واقعا شاهكاره! بخدا اين محدوديتها تا حالا بايد صنعت سينمايي كشور رو ورشكست كرده باشه. بازهم خيلي مردن كه تونستن دوام بيارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
چه پیشنهاد مسخره ای مثلا هرکی از هر چی انتقاد کرد باید بره بهتر از اونو بسازه شما به یه ماشین کتونی یا گوشی انتقاد داری اگه راست میگی باید بری خودت ماشین وگوشی بسازی اگه نسازی حق نداری انتقاد کنی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
242
65
این هنرمندا دوس دارن فقط ازشون تعریف بشه. یکی نقدشون میکنه بهشون بر میخوره. آخیییی....
دم فراستی گرم که اینارو میکوبه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
دوست عزیز فراستی یا هر منتقدی عموما فیلمهارو میکوبن نه بازیگرهارو، یه مقدار دقت بفرمایید.
محمد
| Germany |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
جالبه یکی سه تا کامنت گذاشته یکی ساعت 11:02دومی هم همون ساعت سومی 11:03دقیقه با یک مضمون خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور حداقل بین کامنت گذاشتن هات فاصله بذار تابلو نشی پولت هم از کامنت گذاری حلال باشه!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
محمد .... تو خودت می تونی سه تا کامنت تو یه دقیقه بنویسی وارسال کنی تخیلیات ذهن ...رو اینجا بیان نکن که
محسن محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
175
50
بردار محترم حرف منطق جواب نداره
واقع داره درست میگه در فیلم گشت ارشاد 2 تماماً حرف بد ورکیک میزنند تا بیننده بخنده
واقعاً متأسفام
پاسخ ها
ایرج
| Italy |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
یعنی چون شما خوشت نمیاد ، نباید یه سری حرفها تو فیلم زده شه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
متاسف باش!!! مهم نیست
ناشناس
Netherlands
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
37
143
این آقای فراستی؛آدمو از فیلم و هنر سینما بیزار میکنه.آقا!!! دست از این سینما بردار.تو با این تقدات؛ سینام رو به گند کشیدی
پاسخ ها
yaser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اتفاقا فراستی تنها کسیه که گند های سینما رو افشا میکنه.
سینما خیلی وقته به گند کشیده شده.ببین به چه روزی افتادیم که با حرف های رکیک و... میخوایم فیلممون رو پر مخاطب کنیم.
اميني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
نقد هاي ايشون بسيار هم درسته.
چرا نقد هاش به فيلم هاي بزرگ تاريخ سينما را نمي خواني؟ ايشون اتفاقا خيلي خوب فيلم را مي بيند و نقد مي كند.
سينماي ماست كه داره به بيراهه ميره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
27
124
چرا این فرد رو اینهمه بزرگش میکنین؟!!!!!....
پاسخ ها
اميني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
ايشون استاده توي كار خودش
بزرگي و كوچكي چيزي نيست كه به كسي بدهند ويا ازش بگيرند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
ايشون با سواد ترين منتقد هنر تو ايرانن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
چقدر واژه ی استاد مظلوم شده که به فراستی هم میگن استاد!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
87
31
افزایش کیفیت فیلمها به عبور از حدود شرعی نیست
اگه راست میگن سینما گران برن دوتا فیلمنامه خوب بنویسن
به نظرم خیلی هم حرف خوبی زده
ماهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
26
34
من با نویسنده موافق نیستم، شما اگر از دیدگاه علم نشانه شناسی وسینما به گشت ارشاد یک نگاه کنید، در سطحی ترین عوامل بصریه، بنظر من برای انتقال یک مفهوم بدترین کار، ابرازپیام بطور مستقیم به مخاطبه، ما کارگردانان باسوادی نداریم بخاطر همین سینمای ما مولف نیست. و دچار سانتی مانتالیسم و سطحی نکری هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
باشه شما هر وقت خواستي فيلم بسازي سانتي مانتال نساز. منم اين فيلمها رو نگاه نميكنم و دوستم ندارم اما دليل نميشه كه چون من دوست ندارم بد هستند. هر فيلمي مخاطب خودش رو داره. طرف فروشنده رو ميسازه ايراد ميگيرين شهرزاد ميسازه ايراد ميگيرين ... كي ميخواهيد ياد بگيريد به حرف و نظر و ارزشهاي ديگران احترام بذارين.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
اصلا موضوع رو نگرفتی دوست من! فراستی تا الان هر چی عشقش کشیده گفته کم کسی هم بهش واکنش نشون داده چون توی جامعه سینما گران بلغور میکرد نه توی مجلس!!! فراستی جان شما سیاسی هستی؟! اصلا مجلس ایران رو میدونستی کجای نقشه هست! الان مهم شده؟! بیخیال سانتی مانتالیسم نیست داداش اسکنیسمه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
فراستی خیلی پایین تر از سطحیه که بهش می پردازند
ناشناس
Germany
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
19
80
زمانی که احمدی نژاد در قدرت بود اوباما در کاخ سفید مانع جنگ شد اگنون اوباما رفته و جایش را به ترامپ جنگ طلب داده است و این بار روحانی است که مانع جنگ شده است اما کافی است باردیگر تفکر احمدی نژاد در تهران به قدرت برسد تا یک جنگ ویرانگر علیه ایران و ایرانی شعله بگیرد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
چه ربطی به فراستی و گل به خوذدی داشت؟
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
خوب باشه ما به روحاني راي مي ديم حالا بگو نظرت در مورد اين گل به خودي چيه؟
حمید رحیمی نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
این بنده خدا از اون دست ربات هاییه که میره تو سایتا برای دفاع از برجام و روحانی کامنت می گذاره خوب عزیزم دقت کن حداقل مطلب مرتبط باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
34
23
عصر ایران اینهایی که ازشون بعنوان خودی یاد کردی اصلا خودی نیستند که اگر بودند برای به هرج و مرج کشیدن کشور خودشون خرسند نمی شدند.
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
80
22
درود بر فراستی مردی که با شهامت و شجاعت حقیقت را راجع به سینمای ایران میگوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
والا ما مبتذلتر از اون چندگانه ها نديديم اونام شامل حرف شما ميشه يا نه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
5
54
جالبه که پارسال در صدا و سیما سریالی به نام کیمیا پخش شد که در آن بازیگر نقش آزاده (رها) در لوکیشن های مربوط به فرانسه بی حجاب بود که بعداً معلوم شد کلاه گیس بوده، اما هیچکس صدایش درنیامد
پاسخ ها
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
يارو فرانسوي بوده
پرویز سویس
Switzerland
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
2
33
کاش قبل از شروع هر کاری چند ثانیه ای فکر میکردیم به عواقب آن کار.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
41
20
فراستی برای سینما پوچ و بی محتوای وطنی (البته نه همه آثار) یک نعمته و به نظرم به جای یک فراستی باید دهها فراستی دیگر هم داشته باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
15
30
دوستان عزیز. اینکه یه فیلم رو نمیشه تو خانواده دید نقد محسوب نمیشه. هر کس بخواد میره میبینه، هر کی هم نخواد نمیره.
توی هالیوود همه جور فیلمی ساخته میشه، از اسکار بگیر تا همین فیلمهای پر از فحش. تازه فیلمهای مشترک هم ساخته میشه که هم اسکار گرفتن و هم فحش میدن توش.
کسی ناراحته چرا رفته دیده؟
نقدهای خارجی رو بخونین خواهشا. دیدن یه فیلم با خانواده اصلا مهم نیست. امتیاز به چیزهای دیگه داده میشه.
من که تو نقدهای خارجی ندیدم کسی به این موضوع اشاره کنه و بخاد ازین طریق مخاطبش رو کم کنه. متاسفانه همه چی اینجا در همه.
دوباره میگم ناراحتین از فیلم چرا رفتین دیدینش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
این نظر نشان میدهد که نویسنده آن کاملا بی اطلاع است.

آقا یا خانوم ناشناس، اگر در همان هالیوود هم فیلم سخیف ساخته میشود دارای درجه سنی میباشد که هرشخصی نتواند آنرا ببیند مثلا والدین کودکان خودشان را برای دیدن فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس، نبرند. الان متوجه شدید ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
9
33
دوستان اصلا متوجه موضوع نیستید!!! کسی نگفت فراستی چرا کوبیده جشنواره و فیلم و... رو مساله اینه همچین آدمی واسه چی رفته مجلس نقد کرده!! چه ربطی داره؟!! بشین توی مصاحبت نقد کن هر چی دلت میخواد بگو... نه کار فراستی نقد نبود یه اسمی داره که نمیتونم اینجا بنویسم... اما کاری کرد که دستمال کاغذی ها هم شرمنده شدن! نقد با چوغولی فرق میکنه
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
8
24
متاسفانه ما در کشورمان از این گل بخودیها بدتر و شدیدترش را بارها توسط همین گروهها و افرادیکه به اسم انقلابی گری به کشور و مردم خود گل زده اند را دیده ایم. این افراد و گروهها روی بنام لباس شخصی و روزی بنام دیگر بدور از عقل و منطق چنین میکنند.اما بدانند که در پیش خدا مسئول و جوابگو هستند.ملت ما از این گل بخودیها خاطرات تلخ فراوانی در ذهن و یاد خود دارد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
29
18
فراستی حیا کن .... سی نما رو رها کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
15
29
ازاین بابا فراستی بیش ازاین توقعی نیست. صداوسیما داره به اینا میدان میده. نمونه اش کار یبودکه یامین پوربا منافع ملی کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
8
25
چه فایده آتش دودش تو چشم ملت رفت!اونایی که این کار را کردند چی شدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
محاکمه شدند
حسن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
17
14
حكايت فراستي حكايت علي چشمه ...... بالاخره بايد خودشو مطرح كنه حالا به هر شكلي و در بيسواديش شك نكنيد و متا سفم كه ميلياردها تومان هزينه شنيدن حرف های ايشان توسط صدا و سيما ميشه
فرهود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
8
13
افخمی تو برنامه هفت روی آنتن زنده با لیوبی شرط بست که اگه سال دیگه فروش سینما به 200 میلیارد رسید استعفا میده
حالا افخمی و تیمش تمام تلاششونو میکنن واسه تایید این پیش بینی خودشون.
حمله فراستی به فیلم گشت 2 که با توجه به اکران نوروزیش احتمال 10 میلیاردی شدنش زیاده تازه شروع داستانه و این قصه تا آخر سال ادامه داره
مرتضی
Netherlands
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
9
14
من کاری با هیچ طرف دعوا ندارم. ولی من خیلی از فیلم ها می شناسم که واقعا نمیش با خانواده رفت و دید، چیزی که در سینمای امروز ما دیده نیمشه واقعا هنره. از هر چیزی جز هنر داستان نویسی و کارگردانی استفاده میشه تا فیلم جذاب یشه . از بازیگرهای آنچنانی تا تیکه های سیاسی ولی فیلم ها درون مایه ندارنو به نظر من واقعا باید جلوی این سیسنما تمام قد ایستاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
6
3
مواظب عناصر نفوذی دشمن باشید خصوصا افرادی که وضع روشنی ندارند.
بازنشته صدا و سیما با غیر مدیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
16
زندگی ما که خودش سرتا پا فیلمه.از اول ماه که حقوق می گیریم باز بدهکاریم و از مغازه نسیه میاریم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
12
8
رونق نسبی امروز سینمای ایران در مقایسه با چندین سال پیش تا حد بسیار زیادی مدیون برنامه هفت و شخص مسعود فراستیه. بنظرم سینماگران باید قدر ایشون رو بدونن چون از فیلمی هم ک بد میگه آدم مشتاق میشه بره و ببینه. این برنامه جشنواره فجر رو به میان مردم اورد.
فقط تحمل ها کمه و گوش ها عادت کردن به چاپلوسی شنیدن دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
11
7
این تحلیل رو اصلا قبول ندارم. چنان میگید کمیسیون فرهنگ مجلس خودی نیست که انگار قانون رو نمیشناسید. مجلس شورای اسلامی نسبت به حوزه فرهنگ کشور مسئوله اصلا وظیفش اینه که آدمای متخصص رو بیاره و ازشون سوال بپرسه و نظارت کنه (نظارت از وظایف مجلسه). اینکه نباید قانون اجرا بشه چون من خوشم نمیاد یک نوع دیکتاتوری است. بفهمید خواهشا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
14
13
جوک نگو عصر ایران اگه فیلم مشکل نداره خب مجلسم ببینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
18
10
پس موضوع امربه معروف ونهي ازمنكرچه مي شود مگراين دوفريضه مثل نمازواجب نيست؟اتفاقا كارجناب آقاي فراستي بسياردرست بوده است چون متاسفانه بعضي كارگردانان درسينما به ناكجاآبادمي روند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
12
11
ممیزی فیلم های غیر اخلاقی گل به خودی نیست آقای داننده. رفتار فراستی درست است. تا به الان هم بادکنک آرتیست ها را کم باد کرده است. بنده به شخصه از حضرتشان سپاس گذارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
4
5
این که هر کسی انتقاد کند (در هر زمینه ای) به آن گل به خودی بگویند صحیح نیست. حالا در مورد فراستی تا حالا به نظرتون چند نفر به خاطر انتقاد ایشون، فیلمی رو تماشا نکرده باشد و آن فیلم دچار حاشیه شده است. تا الان هر چی حاشیه بوده است، یا از خود عوامل فیلم یا به خاطر حضور مردم همیشه در صحنه (مثل سفارت عربستان) بوده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
6
16
فراستی خودی نیست که شما می فرمایید گل به خودی...
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
7
11
خود همین آقا گفته بود من فیلما رو نمیبینم و نقد میکنم شما هم هیچکاری نمیتونین بکنین چون فلانشو ندارین. خب این شخص خودش ممیزیه خودش منشوریه خودش مشکل داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
9
20
عصر ايران عزيز: استاد و بنيانگذار گل به خودي محمود احمدي نژاد بود كه اينها انگشت كوچيكه شم نميشن
خسته
United States of America
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
8
13
فراستی خودش و حرفاش مبتذل ترینن! حالا از فیلما ایراد می گیره! اگر فیلما در لفافه موارد غیراخلاقی رو بیان می کنن ایشون که تو چشم مجری زل می زنه و هر چی به دهانش میاد رو میگه!
بانو
-
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
6
5
در مورد فراستی البته کار ایشون اسمش گل به خودی نیست. چون ایشون اصلا "خودی" سینما نیستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
2
10
متاسفانه این کار یک عده باعث شد و بهانه داد عرب ها بخصوص عربستان با اسرائیل و ترکیه بیشتر بهم نزدیک شوند که حالا حالا ها ازبین نخواهد رفت واقعا این خود سر ها ضرر های به کشور زده که دشمن نمیتوانست ان را انجام دهد
سپنتا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
4
5
یکی ازمواردسفسطه بجای نقد سخن ، نقدسخنگوست . چنانکه دکتری که سیگارمیکشدامکان داردتحقیقی جامع درموردمضرات سیگاربنویسید. فراستی راتواب ، نان به نرخ روز خور،جناحی والخ ... خواندند ولیدوستان دلیلی بررد گفته های ایشان بیان ننمودند زیرا شماهم مثل آقای فراستی بدون دیدن باشنیدن وبابغض به نقدایشان پرداختید.(واین دال برحمایت من ازایشان نیست ) اما آقای فراستی به اندازه ی کافی ووافی تریبون دردست داشتندکه این نقدهارا بیان بفرمایند. انتقاد اهالی سینما مصلوب کردن حق بیان وآزادی وبرون رفت ایشان ازاین ورطه بود.آقای فراستی راستی چرامجلس راکه مسائل جامعه رادرسطح کلان میبیند ودست به تصویب قوانین عادی میزندراانتخاب کرده اند. اینجاست که شائیبه ها بوجود میآید.فراستی باز برطبل ناهمواری وناهمگنی برخلاف هنرشناختی وکارکردگرائی نقد هنری میکوبد فراستی نقاد خوبی نیست ولی نقدهای خوبی هم دارد. اما هر نقش وپایگاه وکنش اجتماعی اندرونی دارد که فراستی توان شناخت اینهاراندارد و همیشه باعصبیت وتعارض وتمارض به یکه تازی به گزین گویه های میپردازد که الاحق مصداقی ندارد ویا اگرداشته باشد به آن شدت نیست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
3
1
خخخخخخخخخخخخخخخخ!
alborz
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
1
3
چه خوش گفت اکبر به مسعود فراست
بیا پول من را بده نا مردک کم فراست
امروز فهمیدم اکبر عبدی خوب شناختت و من بی دلیل ازش ناراحت بودم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
1
1
موضع گیریهای بعضی ها بنظر میاد بیشتر بخاطر بخاطر اون گذشته معلومیه که داشتن مثل ایشون یا مثل محمدرضا شریفی نیا ... برا همین مردم نمیتونن متوجه صداقت و یکرنگی در رفتار و گفتارشون نمیشن. شاید برا همین حس نفرت میدن
عضو اتاق بازرگانی ایران: تعداد «اسنپی‌ها» بیشتر از نیروی انسانی کارخانه‌ ها هستند رئیس ستاد تیپ گولانی استعفا کرد تغییر رنگ این موجودات به اندازه دویدن انسان به مدت ۲۵ دقیقه انرژی مصرف می‌کند یک مقام راهداری: روشنایی جاده‌های کشور الزامی نیست/ در کشورهایی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت هم سیستم روشنایی اجباری نیست مقاومت اسلامی عراق: اگر رژیم صهیونیستی بغداد را بزند، آمریکا را می زنیم معاون ترامپ: بچه‌دار شدن را تشویق می‌کنیم/ بچه‌ها روح زندگی‌اند مهدی چمران: پذیرفته نیست که در حوزه های زیرساختی و خدمت به مردم دچار عقب ماندگی باشیم نروژ: هیچ ارتباطی بین پیجر های بمب گذاری شده و شرکت‌های این کشور پیدا نکردیم نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی در گالری ثالث چالش بزرگ کیانوش رستمی برای حضور در مسابقات جهانی تاریک‌ترین دوره رسانه در تاریخ معاصر ؛ جان باختن ۱۳۷ فعال رسانه‌ای در یک سال اسطوره اینتر و تیم ملی آرژانتین: پله، مارادونا و مسی بهترین‌های تاریخ هستند ضربه سنگین به رئال مادرید؛ وینیسیوس جونیور مصدوم شد صلاح: از لیورپول ناامید شدم، احتمال جدایی‌ام زیاد است ترکیب پرسپولیس برای دیدار با الریان مشخص شد