۰۴ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۸۵۳۴
تعداد نظرات: ۱۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۸۵۳۴
انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۷-۰۲-۱۳۹۵
گفتاری به بهانه ماجرای تنبیه دانش آموز در شوش

فیلم گرفتن از خشونت معلم خطاست؟!

اعلام شده هم با معلم برخورد می‌شود و هم با نوجوانی که فیلم گرفته چون نباید تلفن همراه را به مدرسه می‌برده. اما اگر این فیلم نبود آیا این خشونت افشا می‌شد؟!
عصر ایران؛ مهرداد خدیر- «من، تنبیه را باور دارم. تنبیه، بیدار کردن است. چوب را باید خورد و روشن شد. جورِ استاد را باید کشید و راه یافت... اوسینوس، ترکه و شلاق را ابزارهای لازم آموزش می شناسد. می گوید ترکه را باید گرداند و درس را آموخت.

... در مدارس آتن چوب و فلک بود. شاگرد، عبارتی را در قرائت می انداخت، به شلاق بسته می شد. در عصر ایمان، هم تنبیه یا ترکه بود. جوانِ اسپارتی، فرمانبرداری را در سایه شلاق می آموخت. ضربه اگر بیدار کند، همیشه رواست... تنبیه، بیدار می کند. همه ابراهیمِ ادهم نیستند که در صحرا آواز «انتبه» بشنوند...»

احتمالا دشوار است که باور کنید اینها دیدگاه سهراب سپهری شاعر - نقاش محبوب معاصر است که مشهور است به دل‌نازکی و هم او که می گوید: «آب را گِل نکنیم» و « به سراغ من اگر می‌آیید نرم و آهسته بیایید/ مبادا که ترک بردارد چینی نازکِ تنهاییِ من...».

اما واقعیت دارد و سهراب سپهری در «اطاق آبی» و در فصل «معلم نقاشی ما» اصل تنبیه را رد نمی‌کند و اگر از خاطره تنبیه خود به تلخی یاد می کند به دلیلی دیگر است:

« تنبیه من اما جا نداشت. نظمی را به هم نزده بودم. معلم درس نمی‌داد... پس چرا چوبم زد؟ به من نزد. به بیداریِ ذوق زد. به حضور رؤیا زد... من شاگرد خوبی بودم. اما از مدرسه بیزار. مدرسه خراشی بود به رُخسارِ خیالاتِ رنگیِ خُردسالیِ من...»

سهراب سپهری، اصل تنبیه را به عنوان وسیله «پرورش» می پذیرد و اگر درباره خود اعتراض دارد به این سبب است که «جا نداشت». کما این که نوبت به پدر که می رسد می گوید: « پدر می زد. جانانه هم می زد. در من شوق تکرار خطا بود، در او التهاب زدن .اما پدر بود که دستم را گرفت و شیوه کشیدن آموخت. پدر در چهره گشایی دستی داشت. اسب را موزون می کشید و گوزن را شیرین می‌نگاشت...»

این مقدمه درباره «تنبیه» به خاطر اخبار مربوط به تنبیه شدید دانش‌آموزی در شوش (در استان خوزستان) آمد که فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و مردم را متأثر کرده و شخص وزیر به آن واکنش نشان داده است.

در این فیلم معلم، شاگرد را روی صندلی گوشه دیوار می‌نشاند و ابتدا با کاغذی که در دست دارد و سپس با مشت به شدت به سر و گردن دانش آموز می‌کوبد و شاگرد بی نوا و بی پناه  را در حال ناله و فریاد می‌بینیم.

وزیر گفته است: «از طریق هیات های رسیدگی به تخلفات اداری به این موضوع رسیدگی می شود».

نکته اصلی و بهانه این مطلب اما موضوعی دیگر است:

مقام محلی گفته است:« با دانش آموزی که فیلم برداری کرده هم برخورد خواهد شد. چون دانش آموز نباید گوشی تلفن همراه را با خود به مدرسه می برده است.»

اما آیا اگر هم کلاسی دانش آموز شوشی از این رفتار وحشیانه فیلم نگرفته بود جامعه و آموزش و پرورش از این اتفاق آگاه می شد؟ اگر این فیلم وجود نمی داشت آیا معلم انکار نمی کرد؟!

کودک یا نوجوانی که شجاعت و جسارت به خرج داده و یک رفتار خشونت‌بار را که می‌توانسته تکرار شود یا به خودکشی فرد مورد آزار بینجامد افشا کرده چرا باید مجازات شود؟

همراه داشتن تلفن همراه ممنوع است. درست. اما اگر قصد دانش آموز افشای این سبُعیّت و دفاع از هم کلاسی و خودش و اثبات رفتار خشن بوده باشد چطور؟ شایسته ستایش است یا سرزنش و نکوهش؟!

به جای این که جوانمردی و نوع دوستی او ستوده  و این فیلم‌برداری خاص یک استثنا و قابل بخشودگی تلقی شود از برخورد با این دانش آموز هم خبر می‌دهند.
 
نباید این تلقی درگیرد که آموزش و پرورش «ماشین تولید ترس» است. همین تلقی به معلم اجازه می‌دهد یا این سوء تعبیر را در او ایجاد کرده که حق دارد دانش آموز را زیر کتک بگیرد.


اتفاقا آموزش و پرورش باید این تلقی را بزداید و اعلام کند هر چند همراه داشتن تلفن همراه در مدارس ممنوع است اما در این مورد خاص چون قصد شاگرد افشاگری و تصحیح یک خطا بوده قابل چشم پوشی است.

با سهراب سپهری شروع کردیم. با جمله‌ای از او نیز به پایان می بریم:

«دبستان به سر رسید و به دبیرستان پا نهادم. راه من از خانه به سویی دیگر می‌کشید و از کوچه‌هایی دیگر می‌گذشت تا به مدرسه می رسید. حیاط مدرسه دیگر آن نبود. برنامه آن نبود. معلمان، دیگر نبودند. اما سُستی عناصر تعلیم، همان بود و بی منظوریِ تربیت، همان. آموختن، به حافظه سپردن بود و غایت، نمره گرفتن. کلاس، از زندگی بیرون بود...»
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۱۱۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
6
140
باید این تلقی درگیرد که آموزش و پرورش «ماشین تولید ترس» است.
اینکه آموزش و پرورش است این تلقی که باید براساس ترس همه چیز را حتی فرهنگ را به مردم داد ریشه در کل جامعه از جمله دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
سوالي كه هميشه بدون پاسخ مانده اينست كه در جامعه اي مدام بر تنبيه در همه سطوح اجتماعي تاكيد ميشه تنبيه بدحجاب تنبيه مخالف تنبيه منتقد ... چطور ميشه از يك معلم كه خودش هم قرباني است انتظار رفتاري غير از اين داشت؟ به نظر من نگاه كلي جامعه بايد تغيير كنه. با زدن و بستن مشكلي حل نخواهد شد.
معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
همکاران گرامی خودتان را اذیت نکنید دانش آموز خاطی را از کلاس اخراج کنید و به معاون مدرسه هم اطلاع دهید اگر معاون ها همکاری نکردند که معمولن هم همکاری ندارند خودتان از کلاس بیاید بیرون تا به کار دانش آموز خاطی رسیدگی شود اگر باز هم معاون یا رییس ترتیب اثر ندادند یک لیوان آب خنک بخورید و برگردید سر کلاس و توی دلتان پدرو مادر دانش آموز خاطی را لعن ونفرین کنید و بگذارید بچه ها از سر و کولتان بالا روند شما هم مثل یک پدر مهربان درس و مشق را بی خیال شید با بچه های عزیز موبایل بازی کنید تا کسی ناراحت نشود.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
با سلام به دوستان من یک معلم هستم داشتم امتحانات را تصحیح میکردم برای رفع خستگی اومدم روزنامه را مطالعه کنم شاید بگید چطور با خوندن روزنامه استراحت میکنی چون وقتی به نتیجه کارم که نمره دانش آموزه نگاه میکنم ناراحت میشم که نتیجه یک سال چه شده دلیلش هم اینه که دانش اموز که از مدرسه ومعلم حساب نمیبره خانواده هم یک گوشی موبایل بروز تمام فول در اختیار ش گذاشته از در مدرسه که بیرون میاد سرش تو گوشی تا لنگ شب .من مخالف تنبیه بدنی هستم ولی شما را بخدا که همتون کارشناس شده اید بگید چه کاری از دست اولیای مدرسه برا تنبیه برمیاد جز اینکه نهایتا دانش اموز را از کلاس اخراج کنه که اونهم باعث عقب ماندن او از درس میشه و... حال شما بگید این معلم بیچاره در طول سال چطور رفتار کنه که نه سیخ بسوزه نه معلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
از اون 105 نفر كه به اين كامنت راي مثبت دادن يكيشون به من بگه اين كامنت يعني چي؟
ولی دانش آموز
-
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
7
101
مجموعه آموزش و پرورش کشور باید نقد شود آیا خروجی این مجموعه عریض و طویل با نیازهای جامعه هماهنگی لازم را دارد یا اتلاف عظیم منابع در آن روی میدهد؟
معلمان که آینده سازان این مرزوبوم را به دست آنها به امانت سپرده اند آیا امانتدار خوبی اند یا در وادی معیشت خویش سرگردانند؟
با تغییر زمانه و تکنولوژی و تعریف سواد امروزه بسیاری از دانش آموزان از مدرسان خویش با سوادترند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
دقیقاً. بخدا بعضی از معلم ها آنقدر درگیر و مشغول به کارهای دیگر شده اند که وظیف اصلی خود را که همانا معلمی می باشد از یاد برده اند و بزعم خود خیال می کنند دولت اینها را استخدام کرده و با چند ساعت حضور در مدرسه بعنوان معلم یک پولی به ایشان بدهند و تمام! بعض از اینها باور کنید خیلی از اطلاعاتشان مربوط به زمان دبیرستان و دانشگاه است و به هیچ عنوان اطلاعاتشان را بروز نکرده اند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
8
71
با نظر شما موافقم اتفاقا اینکار مصداق کنترل اجتماعی است و باعث خواهد شد قانون شکنان همیشه بخاطر ترس از دیدن و ثبت شدن بی قانونی بر رفتار خود کنترل بیشتری داشته باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
13
97
اتفاقا باید برای تمام نقاط مدارس دوربین مدار بسته گذاشت و بدون قابلیت پاک کردن حافظه و این گونه معلم نماها را از سیستم حذف کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
دوست عزیز پیشنهاد شما بسیار خوب و درسته اما حقیقتا" در مدارسی که حتی برای تأمین وسایل گرمایش و سرمایش مشکل دارند و آموزش و پرورشی که کمترین بودجه را برای مناطق محروم در نظر میگیرند میتوان همچین توقعی داشت ؟؟ دوربین مداربسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
دقیقاً اگر آوردن موبایل به مدرسه ممنوع است در عوض باید سیستمی که نتوان آن را دستکاری نمود در مدارس باشد تا هم دانش آموز و هم معلمین را زیر نظر و کنترل قرار داد!
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
16
66
خطا نیست و خیلی هم کار بجایی بوده و بایستی از آن دانش آموز تقدیر شود تا معلمی که خود یک فرهنگی و باید مروج فرهنگ و ادب و اخلاق باشد دست به اشاعه خشونت و بد اخلاقی و بی فرهنگی نزند دانش آموز و والدینشان همینجوریشم با این هزینه ای سرسام آور چوب خورده هستند بخصوص اینکه از آموزش و پرورش رایگان فقط اسمش مانده و بیشتر هزینه های تحصیل از جیب همین والدین پرداخت می گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
آیا اگر معلمی با بچه آن مقام محلی همین کار را میکرد و شاگرد دیگر فیلم آن را پخش می کرد بازهم همین نظر را داشت یا آنموقع آن دانش آموز باید تشویق می شد؟
س.الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
معلمی که بعدازمدرسه بجای استراحت ومطالعه وآمادگی برای تدریس فرزندانتان، مسافرکشی وهزارکارکسرشان میکنه معلومه که فرداباتن واعصابی خسته چه شاهکاری میکنه.....تازه اینااول کاره.ماازاین مسئله چنان ضربه ای خواهیم خوردکه درآینده خواهیددید.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
27
19
آقاي محترم كه اين مقاله را جهت توجيه خشونت بعضي معلمان منتشر كرديد بايد بدانيد اصل تنبيه با خشونت و رفتارهاي رواني تند خويي هاي بعضي معلمان فرق داريد
تحقير نمودن كودكان - ترساندن -آسيب هاي بدني ....موجب ايجاد عقد ها در كودكان و بيزاري از آموزش و اذيت روحي دانش آموزان مي شود و در آينده موجب گسترش خشونت و بزهكاري بيشتر در جامعه مي شود در حال حاضر هيچ كارشناسي خوشونت ...را توصيه كه نمي كنند بلكه به شدت مخالفند
لطفا در نوشتن مقاله ها دقت شود تنبيه با خوشونت فرق دارد
اينكه نظام آموزشي كشور و معلمان مدتهاي زيادي است از ضعف علمي -آموزشي - كمبودهاي زندگي رنج مي برند و موجب تحميل مشكلات همانند عدم مهارت كاري جوانان -مدرك گرايي محض- مشكلات روحي و ....به جامعه شده است ثابت شده است و بصورت عيني در جامعه مشاهده مي شود كه نظام آموزش از استاندارد هاي بين المللي عقب مانده و در 100 سال قبل و شايد بيشتر سير مي كند
عصر ایران این متن در تقبیح خشونت در مدارس در هر شکل آن نوشته شده نه در توجیه آن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
معلم گرامی شما یا خیلی متعصبانه داری برخورد میکنی یا متأسفانه هنوز فرق بین توجیه با تقبیح را نمیدونی
ناشناس
Germany
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
26
37
اگر یک دانش آموز سر کلاس نا هنجاری کند و سرو وصدا و مانع درس دادن معلم شود و حق دیگر دانش آموزان ضایع می کند این معلم باید چکار کند پلیس در مقابل بینظمی چه می کند قضات در جلسه دادگا ه -امر به معروف و نهی از منکر - با اخلا لگران نظم و جامعه حکومت چه برخوردی میکند شورای نگهبان چه می کند شما راهکار نشان بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
لابد شما معلم هستید .ولی تاسف همینجاست که شما تفاوت تنبیه را با خشونت نمی دانید! و از تنبیه شاگرد فقط کتک زدن و تنبیه بدنی را بلدید! متاسفم که مدرسه را با جاهایی که ذکر کرده اید مقایسه می کنید!؟
تیمسار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
72
46
نقد این که یک معلم دانش آموزش را کتک زده است را به خود معلمان واگذارید! فقط یک معلم میداند که همکارش در کلاس چه شرایطی را تجربه میکند! بیرون گود نشسته اید و فقط میگویید لنگش کن! اگر معلم مدرسه نیستید پس به این نقدهای روشنفکرمآبانه پوک خود پایان دهید که هیچ از شرایط یک معلم نمیدانید! حتی یک نفر هم نمیپرسد که آن دانش آموز چه کرده است که اینگونه معلم خود را خشمگین کرده است! معلم هم انسان است! صبرش حدی دارد! ایوب پیغمبر که نیست! دانش آموز گاهی شرایطی را به وجود می‌آورد که دیگر راهی برای معلم باقی نمیماند! بعضا باید از یک نفر به گونه ای زهرچشم گرفت که مابقی حساب کارخود را بکنند! گاهی اوقات لازم است با ترس و رعب نظم را برقرار کرد!
آن دانش آموز هم کاری خلاف قانون کرده و باید مجازات شود! به بهانه افشاگری کارش را توجیه نکنید! معلم مرض ندارد که بخواهد کسی را بدون دلیل کتک بزند!
پاسخ ها
بتینوش
| Netherlands |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
فکر می کنم کسی با تنبیه مخالف نباشد .. اما مهم شیوه تنبیهی است که اتخاذ می شود .. در بسیاری از فیلم های خارجی دیدم که دانش آموزان در صورت انجام خلاف تنبیه می شوند و این تنبیه به صورت انجام فعالیت هایی در خارج از ساعات مدرسه مثل نظافت کردن مدرسه و غیره است و یا بچه ها به اتاقی نزد مشاور فرستاده می شن تا خود رفتارشان را بررسی و مورد تفکر قرار دهند ... ای کاش جریمه های آگاهانه تری برای افراد خاطی توسط معلمین انتخاب شود ... مثلا می تونن کتاب های تربیتی خارج از برنامه درسی به اون شاگرد بدن تا وادار به خوندن کتاب و ارائه خلاصه ای از کتاب باشن
آمنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
جناب تیمسار من واقعا" متأسفم که معلمان این مملکت از لحاظ معیشتی و حمایتی شدیدا" در تنگنا هستند و این بزرگترین ضعف یک جامعه ست چرا که نظام آموزشی مهمترین بخش هر جامعه ای هست که در مملکت ما کمترین توجه بهش میشه اما همه ی این مسائل نمیتونه رفتار زشت و وحشیانه ی معلم رو توجیه کنه اگر امثال شما و تفکر شما بخواد توی جامعه حاکم باشه سنگ روی سنگ بند نمیشه و همه باید بخاطر مشکلات زندگیشون دیگران را مجروح یا مقتول کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
لابد شما واقعاً تیمسار هستید چون سخنانتان بوی پادگانی دارد! و شما دانش آموز را با سرباز و نظامی عوضی گرفته اید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
کسی که صبر ندارد نباید معلم شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
ببخشید،اشتباهی مثبت دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
معلم تیمسار عزیز ، این شخصی که اینطور بیرحمانه زیر ضربات نامعلم له شد فقط یک کودک بود نه یک انسان بالغ که بتواند از خود دفاع کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
3
14
جناب خدیر با عرض سلام و احترام، خواهشمندم در همه ی خبرها و مقاله هایتان(عصر ایران)، نظرات و کامنتهای مخاطبین را بگذارید، مثلا در چند روز گذشته نظرات در مورد یکی دو مطلب احسان محمدی تا چند ده مورد هم رسید که چاپ نشد،و خیلی موارد دیگر، گمان نمیکنم این همه نظر همه شان قابل چاپ نبوده باشند. خیلی از مخاطبین منتظرند بازخورد مطالب شما و یا بازخورد نظر خودشان را ببینند. در صورت امکان این نکات را اعمال فرمایید. با تشکر
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
24
14
بر خلاف ساير ديدگاه هاي شما، اين نظر شما اصلا قابل قبول نيست. ببينيد اينكه دانش آموزي موبايل سر كلاس ببرد خلاف است حالا درست يا نادرست. ضمنا تنبيه دانش آموز هم خلاف است. آيا مي توان يك خلاف را با خلافي ديگر حل كرد؟ اگر اين چنين باشد شما داريد حكم به برائت همه كساني مي دهيد كه براي رفع يك خلاف رفتارهاي خارج از قوانين و عرف دارند. مثلا براي رفع بي حجابي، فرد بي حجاب را كتك بزنند يا اقدامات ديگر خارج از عرف و قانون به خرج دهند.
يا در برخورد با كساني كه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي كنند مثلا سد راه آنها شوند و موارد ديگر
مطمئنا اين راهكارها چيزي جز هرج و مرج نخواهد داشت.
عصر ایران در این که تخلف است شکی نیست. اما آیا نباید در این مورد خاص به خاطر جنبه مثبت و افشاگرانه آن استثنا قایل شد؟ در این نوشته تنها این پرسش طرح شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
شاید سوال بهتر این باشد که چرا تلفن همراه در مدرسه ممنوع است؟ شاید هم تلفن همراه دوربین دار ممنوع باشد و نه هر تلفن همراهی!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
نه .... همین استثناها مملکت رو به اینجا رسونده.قانون باید سفت و سخت اعمال شود.من یه سوال دارم؛ چرا و چرا و چرا عمل معلم با این شدت تقبیح میشود؟بعضی ها حکم اعدامش را هم صادر کرده اند!اما هیچ کس از آرامش روانی و امنیت شغلی معلم نمیپرسد؟وقتی روز معلم میشود از در و دیوار ترنم "معلمی شغل نیست ، عشق است" ؛ "معلمی شغل انبیاست" وووووو شنیده میشود!!!چرا معلم را به چشم انبیا میبینید؟در حالی که او یک انسان است ؛ دارای نیازهای انسانی و عواطف و غرایز بشری؛ شما بگویید جناب نویسنده ی مقاله،برای معلمانمان چه کرده ایم،یا بهتر بگویم به معلمان چه داده ایم که چه از آنها میطلبیم و طلبکارشان هستیم؟مقام و منزلت و شان اجتماعی؟ثروت و مکنت و جایگاه اخلاقی؟چرا از سیلی هایی که معلمان در خلوت خویش به صورت خود میزنند کسی چیزی نمیگوید؟به جرم کدامین داده ها اینهمه جامعه را طلبکار قشر مستضعف فرهنگی می کنید؟چرا آوردن دوربین و موبایل توسط دانش آموز را استثنا میکنید اما حرکت این معلم را استثنا نمیکنید؟چرا از مثلث فشار بر معلم (معیشت ، آموزش و پرورش (نمره به هر قیمت و عدم اخراج دانش آموزان ناهنجار) و اولیا ( بچه های با تربیت امروزی) سخن گفته نمیشود که رکن رکین همه ی جوامع انسانی را در این مملکت به زودی زود و با این روند به خاک سیاه خواهد نشاند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
اگر این فیلم نبود حتی شخص وزیر هم از قبول آن شانه خالی میکرد و مدارس را گل و بلبل نشان میداد! حمید جان ما هم در این کشور زندگی می کنیم آنقدر تخلفات همین معلم ها ماست مالی و لا پوشانی کردند که اینها خودشان مقدس می پندارند در حالی که علاوه از آنچه در رسانه ها پخش میشود در همه جای کشور گاه و بیگاه از این اخبار هست ولی چون رسانه ای نمیشود برخوردی هم با معلمان خاطی صورت نمی گیرد مخصوصاً زمانی که دانش آموز از طبقات پایین جامعه باشد و کس و کار درست و حسابی نداشته باشد! هر جور ی تحقیر و تنبیه میشودد!
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
حمید عزیز
یک پلیس برای تعقیب یک راننده فراری باید از محدوده سرعت مجاز بگذرد و یک فرد در معرض حمله یک جانی میتواند در دفاع مشروع از خود حتی جنایتکار را بقتل برساند.
اینجا جرم حمل موبایل مد نظر مقام محلی نیست بلکه ناراحتی ایشان از انتشار خبر ی است که وضعیت بد آموزشی را منعکس میکند!
البته سریع قضاوت کردن نباید باعث شود از علت تنبیه این دانش آموز غافل شویم،اگر این دانش آموز رفتاری غیر اخلاقی و شنیع بروز داده تکلیف معلم چیست؟
متاسفانه آموزش و پرورش با اغماض بیش از حدی که طی سالهای اخیر نشان داده از برخوردهای انضباطی با دانش آموزان مشکل ساز و خاطی جلوگیری نموده و باعث شیوع رفتارهای هنجار شکنانه در محیطهای آموزشی گردیده است.
سریع قضاوت نکنیم.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
15
6
بر خلاف ساير ديدگاه هاي شما، اين نظر شما اصلا قابل قبول نيست. ببينيد اينكه دانش آموزي موبايل سر كلاس ببرد خلاف است حالا درست يا نادرست. ضمنا تنبيه دانش آموز هم خلاف است. آيا مي توان يك خلاف را با خلافي ديگر حل كرد؟ اگر اين چنين باشد شما داريد حكم به برائت همه كساني مي دهيد كه براي رفع يك خلاف رفتارهاي خارج از قوانين و عرف دارند. مثلا براي رفع بي حجابي، فرد بي حجاب را كتك بزنند يا اقدامات ديگر خارج از عرف و قانون به خرج دهند.
يا در برخورد با كساني كه قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت نمي كنند مثلا سد راه آنها شوند و موارد ديگر
مطمئنا اين راهكارها چيزي جز هرج و مرج نخواهد داشت.
بتینوش
Netherlands
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
19
بروز روزافزون پدیده های خشونت آمیز در مدارس مثل همین ماجرای رفتار بسیار خشن معلم با شاگرد و یا آزار جنسی دختر بچه 9 ساله توسط معلم در یکی از روستاهای زنجان و غیره نشان دهنده استخدام افرادی با عدم تعادل روانی است. ای کاش قبل از استخدام معلمان سنجش های روانی لازم و بررسی همه جانبه سوابق آنها صورت گیرد ... جای تعجب هست که در پرونده آزار اون دختر بچه اعلام شده معلم دارای سوء سابقه نیز بوده و دردناک تر اینکه آموزش و پرورش از بدو امر در جریان این ماجرا قرار گرفته و الان نیز از زیر بار مسئولیت درمان روانی دختربچه شانه خالی می کند... مسئولین محترم آموزش و پرورش و به ویژه شخص وزیر می بایست مسئولانه تر برخورد کنن و حداقل کاری که می تونن در چنین مواقعی انجام بدن عذرخواهی و پذیرش مسئولیت استخدام چنین معلم هایی هست و همچنین برخورد قاطع و اخراج قطعی معلم هاست و نه اینکه اون ها رو به یه مدرسه دیگه منتقل کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
متولد 49 هستم. ما از معلمامانمان شنیده بودیم که می گفتند یک سیب گندیده یک قوطی سیب را خراب می کند و در صورت مشاهده باید آن را از قوطی خارج کرد ولی گویا این حرف در دور و زمونه امروزی دیگر بی خاصیت شده است! مگر تغییر مدرسه ان معلم که یک دختر بچه 9 ساله را بکرات مورد آزار و اذیت قرار داده مجازات عمل ننگین آن است! اخراج از کار و محرومیت از فعالیتهای اجتماعی کمترین مجازات است!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
27
27
شماها هیچی از زجرهایی که معلم ها می کشند نمیدونید
دانش آموزان امروزی اینقدر پررو و بی ادب شدن که در کلاس رکیک ترین حرفها رو میزنن ولی کسی نمیتونه باهاشون برخورد کنه چون دیگه معلم احترام و اقتدار قبل رو نداره
خود من سر کلاس یه بار از یه دانش آموز مواد مخدر گرفتم فکر میکنید چی شد؟ هیچی فرداش دوباره سر کلاس بود
درباره موبایل هم بگم یه بار یه دانش آموز از یه معلم یواشکی فیلم گرفته بود و با فوتوشاپ عکس های مستهجنی درست کرده بود و گذاشته بود تو فیس بوک و تلگرام و .... و آبروی معلم رو برد
اون موقع نویسنده این متن کجا بود؟ که از موبایل داشتن حمایت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
بخاطر یک اشتباه کل موضوع رو زیر سوال نمیبرند! وگرنه الان باید رانندگی هم ممنوع بود، چون هر سال کلی انسان بابت رانندگی جان خود را از دست میدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
اگر دانش آموزان امروز پر رو هستند مسبب اش شمایید چون در حال حاضر کودکان بیشتر از آنکه در خانه باشند در مدرسه و کلاسهای تقویتی و فوق برنامه مدرسه و سایر مراکز آموزشی و فرهنگی هستند که مجریان بیشتر آنها هم همان معلمان مدارس می باشند و این است نتیجه تعلیم و تربیت مدارس امروزی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
13
نويسنده محترم بداند كه اگر در عصر قديم تنبيه با تركه و...بوده دليل بر اين نميشود كه ماهم همان شيوه را باب كنيم.در ضمن تنبيه(به معناي بيداري) با خشونت زمين تا آسمان فرق دارد حالا چه اوسينوس بگويد چه سهراب سپهري چه شما.
حمیدرضارنجبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
7
20
درود فراوان
دراینکه تنبیه نبایدباشدشکی نیست اما همیشه معلمان قربانی اول این گونه اخبار هستندوبعدکل جامعه!چرا؟
آیاهیچ کس معیشت معلم رابه تصویر میکشد؟آیاهیچ کس رفتارها وناهنجاریهای دانش آموزان رابه تصویرمیکشد؟
آیاهمه خانواده هاازاصول تربیت صحیح آگاهند ودرمورد فرزندانشان پیاده کرده اندتامعلم ادامه دهنده آن راه باشد؟آیا میدانیم دریک کلاس درس دانش آموزطلاق ،اعتیاد ،فحشا ،بی بندوبار ،مقید، مذهبی ،و...درکنارهم درس میخوانند ومعلم گاه کاردبه استخوانش میرسدودرجهت احقاق حقوق خود یا گروههای مختلفی که برشمرده شد دست به تنبیه میزند؟؟؟؟آیا وقت کمی تامل نرسیده است یاخیلی دیرشده که هرروزشاهد اینگونه اخباریک طرفه هستیم؟!
ناشناس
Germany
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
13
تنبیه یعنی چه؟ ایراد ضرب و جرح در جوامع متمدن جرم است،حالا هر کسی مرتکب شود بازی کردن با کلمات است که باعث می شود نام عقده گشایی و ضرب و جرح را تنبیه بگذاریم،نام گران کردن را اصلاح قیمت یا آزاد سازی بنامیم.واقعا هم آموزش و پرورش ماشین تولید ترس است.اگر دانش آموزی بی نظمی می کند باید بیرون فرستاده شود از کلاس تا با او صحبت شده و نزد مشاور متخصص فرستاده شود.
ناشناس
Germany
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
19
مثل اینه که پلیس فردی رو که از چراغ قرمز رد شده بگیره کتک بزنه!! معلم هم باید دانش آموز خاطی رو بفرسته دفتر پیش مدیر که مشکل دانش آموز مطرح و ریشه یابی بشه و حل بشه. معلم حق نداره دانش آموز رو تنبیه کنه. حتی اگر موبایل هم نبود باید دانش آموزان دسته جمعی از ایم معلم شکایت می کردن. باید دانش آموزان رو به حق و حقوق خودشون آشنا کرد. ما که 12 سال مدرسه رو با ترس گذراندیم هر چند که من همیشه بهترین نمرات رو اشتم و در بهترین دانشگاه های ایران درس خوانده و دکترا گرفته ام اما هنوز اون صحنه های خشونت علیه بقیه ی دانش آموزان رو به یاد دارم و ناراحت می شوم. برای مثال یک بار در صف مراسم صبحگاهی یکی از همکلاسی های من(دختر) که حتی هنوز اسم و فامیلش رو به یاد دارم رو آوردن جلوی صف و به بچه ها گفتن بهش "هو" بگید و همه مدرسه بهش "هو" گفتن و ما کلاس چهارم دبستان بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
مدیر؟
اخراج دانش آموزاز کلاس ممنوغ است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
19
باید بطور رسمی تو کلاس ها و سالن های تمامی مدارس دوربین مدار بسته نصب کرد . اینجوری نه دانش اموز میتونه کار خلاف انجام بده نه معلم . جرم زدن دانش آموز رو هم ماست مالی نکنند معلمان . با بچه های خودشون هم همین طور رفتار میکنند؟
صفا
Spain
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
14
دوربين مدار بسته ببنديد سر كلاس ها خيال خودتون رو راحت كنين
اينقدر هم دعوا نكنين!!
:))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
10
26
پس جواب اعصاب معلم را کی میدهد. دانش آموز نهم دارم که 5 تا دوست دختر دارد و تو کلاس هم آرام نمینشیند. درس هم نمیخواند . مدیر هم میگوید اید قبول شود. چه کنیم؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
دوست عزیز شاگرد کلاس نهمی وای فای مدرسه رو هک کرده بود و ... این رو کجای دلمون بذاریم؟ چه کسی این بچه ها رو تربیت کرده من معلم این کارها رو یادشان دادم یا پدر و مادر ها بچه رو کنترل و تربیت نکردند دانش آموزی رو می شناسم در طول امسال سه تا آیفون به اندازه ی کل حقوق مرا شکسته و خراب کرده کار ما معلمین شده حکایت هواپیمای سقوط کرده که در آخر خلبان رو مقصر سقوط می دانند دنبال مقصر نگردید معلم بی تقصیر است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
19
13
اكثريت معلمان رفتارخوبي باشاگردان ندارند واصل پرورش دانش اموز كه مديريت علمي ميخواهدفراموش شده است.
سهراب بايگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
8
4
بقول خودشان تلفن همراه ممنوع بوده اينجا مي توانيم تصور كنيم كه در اين موبايل خط تلفني نبوده و فقط از دوربين فيلم برداري آن استفاده شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
13
مقام محلی حرف چرتی زده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
12
افشاگری و ترس از افکار عمومی یک عامل بازدارنده در مقابل رفتارهای ناهنجار می تواند باشد. ابزار مرتبط و رسانه ها نبایستی در این خصوص محدود شوند. به نظر من فشاگری در این حادثه و فشار افکار عمومی باعث فشار به آموزش و پرورش برای پاسخ گویی مناسب به این حادثه شده است. چه بسا اگر این افشاگری نبود موضوع در خفا ختم می شد و این ظلم هم ادامه پیدا می کرد. کسانیکه از محدودیت رسانه ها دفاع می کنند بدانند که ممکن است روزی خودشان گرفتار ظلمی شوند و صدایشان به جایی نرسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
10
12
معلم هم معلمای قدیم.........همه چی قدیمیش خوبه!
شهروند
Germany
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
14
13
اينكه ميفرمايند همراه بردن موبايل در مدارس خلاف است بنابراين ، دانش آموز خاطي بايد تنبيه شود اين درواقع ميدان دادن به خشونت طلبان است و اينكه با خيال راحت هر كاري كه خواستند انجام دهند ، اتفاقا ، آن مسئولي كه اين امر را گفته خودش تئوريسين خشونت است و بايد براي اينكه نظارت همگاني را تشويق كنيم به آن دانش آموز مدال شجاعت داده شود تا خلافكاران در هرلباسي امنيت احساس نكنند ، و حرفهايي از قبيل اينكه معلم هم انسان است و مشكلات دارد و ... توجيهاتي بي ارزش است كه ميخواهد رفتار نادرست را توجيه نمايد و مانند اين ميماند كه بگوئيم كارمند هم انسان است و دخل و خرج دارد پس ميتواند رشوه بگيرد!!
ضمنا كسي را هم به زور مجبور نكرده اند كه معلم شود اگر حوصله سروكله زدن با فرزندان اين ملت بيچاره را ندارند بروند دنبال كاري ديگر، تربيت انسان كاري انبيايي است و كسي كه حوصله ندارد و ... بهتر است سراغ كاري ديگر برود .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
چرا شما به جای فرستادن بچه تون به مدرسه به فکر معلم سرخونه نیستید؟کسی هم شما رو مجبور به فرستادن بچه به مدرسه نکرده.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
به جای تعیین تکلیف برای دیگران شما خودت بچه تو نفرست مدرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
ممنوعیت بردن موبایل به کلاس درس باید هم شامل معلم بشود و هم شامل دانش آموز! نمی شود برای معلم ازاد باشد تا از هر پنج دقیقه برایش زنگ زده شود و یا اس ام اس بیاید و یا تلگرام بازی کند ولی برای دانش آموز بخاطر ترس از ضبط و فیلم برداری صحبتها و اعمال خلاف و دور از شان معلمی ممنوع باشد!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
چرا پاسخ من درج نشده؟یعنی چی؟تو مدرسه از عالم و آدم باید حرف بشنویم و اینجا هم جواب 4 تا حرف حساب درج نکردنه.این آدم باید جوابشو بگیره تا برای شغل دیگران تعیین تکلیف نکنه.اگه قراره توهین درج بشه جواب ما رو هم درج کنید....
شهروند
Germany
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
2
اينكه ميفرمايند همراه بردن موبايل در مدارس خلاف است بنابراين ، دانش آموز خاطي بايد تنبيه شود اين درواقع ميدان دادن به خشونت طلبان است و اينكه با خيال راحت هر كاري كه خواستند انجام دهند ، اتفاقا ، آن مسئولي كه اين امر را گفته خودش تئوريسين خشونت است و بايد براي اينكه نظارت همگاني را تشويق كنيم به آن دانش آموز مدال شجاعت داده شود تا خلافكاران در هرلباسي امنيت احساس نكنند ، و حرفهايي از قبيل اينكه معلم هم انسان است و مشكلات دارد و ... توجيهاتي بي ارزش است كه ميخواهد رفتار نادرست را توجيه نمايد و مانند اين ميماند كه بگوئيم كارمند هم انسان است و دخل و خرج دارد پس ميتواند رشوه بگيرد!!
ضمنا كسي را هم به زور مجبور نكرده اند كه معلم شود اگر حوصله سروكله زدن با فرزندان اين ملت بيچاره را ندارند بروند دنبال كاري ديگر، تربيت انسان كاري انبيايي است و كسي كه حوصله ندارد و ... بهتر است سراغ كاري ديگر برود .
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
15
21
دوستان بدونید و آگاه باشید که خیلیاتون که یک فرزند در خونه دارید نمیتونید کنترلش کنید اونوقت از معلم انتظار دارید با اینکه حداقل در روز با ۹۰نفر-ساعت سر و کار داره بتونه آروم باشه؟ اتفاقا معلمها از همه مشغله بیشتری دارند و بیشتر سرکار میرن و همانند تمام دنیا چند روزی رو تعطیلات دارند ولی برخلاف تمام دنیا کمترین حقوقها رو دریافت میکنند. شرم بر جامعه ای که معلمش یه میلیون میگیره و مدیرایی که زیر دستش بزرگ شدن ۸۰ میلیون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
شما اگر توان و قدرت اداره یک کلاس را ندارید نباید وارد آن کلاس شوید و باید معلمی را کنار گذاشته و سراغ یک شغل دیگر بروید!
دبیر آموزش و پرورش
Malaysia
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
9
25
هرکسی از ظن خود شد یار من وز درون من نجست اسرار من
در این که تنبیه نباشد شکی نیست ولی چه راهکاری را جایگزین برخورد با دانش آموزان فوق العاده سرکش و هنجار شکن که با هزاران مشکل در درون خانواده ،به مدرسه می آیند که حتی خانواده ها هم از پس آنها بر نمی آیند بویژه در مقطع متوسطه دوم می دانید. اینکه یک سویه انتقاد کنید دردی را دوا نمی کند.
حالات روحی معلم در ان لحظه را در نظر بگیرید .آیا خانواده ها هم در مقابل سرکشی و شیطنت فرزندان خود از کوره در نمی روند و هیچ برخوردی نمی کنند؟
معلمی که در کلاس درس با 30 تا 40 نفر دانش آموز با روحیات و خلقیات متفاوت روبروست که هر کدام دنیایی از مشکلاتند.
معلمی که تبعیضات گوناگون در اطراف خود را می بیند و دم نمیزند......
بهر حال انتظار است که یکطرفه قضاوت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
اولاً معلمی شغل انبیاست و اگر کسی تحمل سختی و مشقات معلمی را ندارد باید از این شغل دست بکشد! در ثانی اگر والدین می توانستند و توانایی تعلیم و تربیت به کودکشان را داشتند چرا او را بمدرسه می فرستادند! معلم پول میگرد که این مشکلات را تحمل کرده و در عین حال به کودک آموزش و تربیت و ادب یاد بدهد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
شما راست می گویید ما از معلمانی که قدرت تربیت و کنترل فرزند و فرزندان خود را هم ندارند چه انتظاری باید داشته باشیم!
saeid
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
15
این که اقدام نادرست معلمی با واکنش همگان مواجه شود، اقدام خوبی است. اما آیا جرات تسری دادن این واکنشها به رفتار دیگران را هم دارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
11
15
متاسفم که یک معلم چنین توجیهات غیر عقلانی داره .یعنی اگر کسی کارش سخت بود باید همکارانش رو بزنه؟
گرفتن فیلم از یک عمل وحشیانه کار بسیار درستی است و اساسا باید تمام مدارس دوربین ودار بسته داشته باشند البته من شاهد بودم خودم مدیر مدرسه هم این موارد رو سانسور میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
15
12
متاسفانه از رفتار بد معلمان نسبت به دانش آمموزان زیاد شنیده میشود. ظاهرا بچه های مردم ابزاری برای عقده گشایی اینان شده است. اگر مشکلی دارند از مراجع ذیربط طلب کنند چرا بچه مردم را کتک می زنند. تا وقتی که این معلمین خاطی علنا تنبیه نشوند همین منوال و بدتر خواهد شد.
mehdi ap
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
5
11
باید همه کلاس های مجهز به دوربین مدار بسته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
برادر یا خواهر عزیز
استفاده از لفظ عقده گشایی برای معلمی که جوانیش را به پای شما گذاشته بی حرمتی آشکار به علم و دانش است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
بی ربط نگفته بعضی از آقایان و خانمها از پس چند دانش آموز بر نمی آیند آنوقت ادعای استادی دانشگاه شدن دارند و بدی حادثه را مقصر معلم شدن خود می دانند و عقده هایشان را سر بچه های مردم خالی می کنند!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
10
16
اولا فیلم گرفتن اشتباهه همینطور که فیلم گرفتن مرتضوی اشتباه بود
ثانیا کتک زدن در مدارس عجیب نیست
وقتی در خاواده پدر با کتک بچه رو بار آورده خنده دار نیست که انقدر به آموزش و پرورش حساس باشیم؟
دوستی در امریکا بچه ش رو کتک زده بود و مددکاری مدرسه 2 هفته مانع از رفتن بچه به خونه شده بود از والدین بچه تعهد گرفته بودن
اونجا حساسیت طبیعیه ولی به نظر من اینجا مسخره ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
فیلم گرفتن اشتباه نیست. چند درصد از خانواده ها فرزندان خود را وحشیانه کتک می زنند؟ آنچه مسخره است مقایسه پدر با آموزگار از دیدگاه مسئولیت قانونی است , نه به قول شما حساسیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
پس از فردا معلما بگیرن همه بچه هارو بزنن چون فرهنگ مون کتک زدنه واقعا متاسفم بخاطر وجود همچین معلم هایی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
9
13
کسی هم نگاهی به وضعیت معیشتی فرهنگیان بیچاره داشته باشد که با هزار مشکل به سر کلاس می روند. در ضمن با این فرهنگ خشونت طلب جامعه و این وضع تربیت دانش اموزان معلمان تحت بیشترین فشار روحی و روانی در مدارس هستند. البته این توجیه خشونت مهار نشده نیست . خشونت از هر که سر بزند زشت است و قابل نکوهش.
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
میزان دستمزد کارگران با شیفتهای 12 ساعته و کر در کوره و معدن و سایر مکانهای خطرناک کمتر از نصف دستمزد معلمان است که سالی 6 ماه یا تعطیل هستند یا در مرخصی! وهمون 6 ساعت شیفت روزانه رو هم یا در دفتر مشغول چای خوردن هستند یا تعریف کردن جوکهای تلگرامی برای هم! پس نتیجه میگیریم که کارگران هم باید اچار به دست بگیرند و به فرق سر مردم در خیابان بکوبند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
7
11
معلمی که توانائی ارتباط با دانش آموز را ندارد و نمیتواند کلاس را اداره کن به تنبیه بدنی متوسل میشود.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
10
10
کسی هم نگاهی به وضعیت معیشتی فرهنگیان بیچاره داشته باشد که با هزار مشکل به سر کلاس می روند. در ضمن با این فرهنگ خشونت طلب جامعه و این وضع تربیت دانش اموزان معلمان تحت بیشترین فشار روحی و روانی در مدارس هستند. البته این توجیه خشونت مهار نشده نیست . خشونت از هر که سر بزند زشت است و قابل نکوهش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
3
2
آموزش و پرورش «ماشین تولید ترس»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
5
3
اصلاً قانون تلفن نبردن در مدارس بی خود است چه برسد به اینکه دانش اموز را سرزنش کرد از بردنش. والدین برای فرزندانشان تلفن همراه می خرند چون نیاز جامعه امروز است.
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
2
بهضی ها میگن تنبیه نباشه چیکار کنیم پس . کشورهای الگو و پیشرفته چیکار میکنند . همون کارو کنیم .

اگر با تنبیه میشد پیشرفت کرد ممنوع نمیکردند . روح کودک لطیف هست و اگر خطایی از کودک سر زد نباید تنبیه بدنی بشه . محرومیت از بعضی چیزها مثل زنگ ورزش و یا محول کردن مسئولیت هایی جهت تنبیه مناسب هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
25
18
جالبه . هر موقع که معلمی دانش آموزشی را به باد کتک می گیرد فریاد می زنند که حقوقمان پائین است و وضع معیشتی خوبی نداریم. یعنی به خاطر وضعیت معیشتی بدتان دانش آموزان را کتک می زنید!! جل الخالق
پاسخ ها
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
آره ديگه.هركي بيشتر دانش آموز رو بزنه حقوق بيشتري ميگيره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
دمت گرم داداش حق گفتی خدایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
1
تقصير احمدي نژاد
شما ناراحت نباشين
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
5
6
کاش این آقای نویسنده بی اطلاع را فقط یک روز برای تدریس به یکی از کلاس های درس بفرستند
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
2
نبایستی دانش آموز فیلم بردارمواخذه شوذ با توجه به تکرار موضوع این مشکل بایستی از طریق ایشان گزارش میشد
نوراله محمدپناه
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
7
3
سلام روزتون بخیر.به نظرم باید به دانش آموزی که این فیلم رو گرفته و پخش کرده جایزه بدهند. و مدیر و کادر مدیریت اون مدرسه رو به علت بی عرضگی از کار معلق کنن تا در عبرتی بشه برای همه ،تا دیگر شاهد این جور برخوردها نباشیم . اگه این طوری برخورد نشه قطعا ما به زودی شاهد پدیده ی برخورد مستقیم خانواده ها با معلمان ومدیران مدارس خواهیم بود.
معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
9
جناب خدیر,یک لحظه خودتون رو به جای معلم ها بذارید...درسته که قانون, تنبیه بدنی دانش آموزان رو منع کرده...اما وقتی دانش آموز رو در روی معلم بدترین فحش ها رو نثار معلمش می کنه, معلم باید چه بکنه؟باید منتظر قانون باشه تا یک نمره از انضباطش کم بشه ک مطابق قانون نهایتا سه روز هم اخراج بشه؟
تکلیف شخصیت معلم چی میشه؟این معلم چجوری میخواد کلاس داری بکنه؟دانش آموز دیگه از اون معلم حساب می بره؟
انصاف هم چیز خوبی است...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
5
سلام دوستان عزیز امروز کار تدریس وانتقال مطالب به مخاطبان کار بسیار سخت وطاقت فرسای شده است چون اغلب مخاطبان دانش آموزان تشنه یادگیری درس راندارند ومتاسفانه فرزند سالاری وکاهش جمعیت خانواده مشکل دیگری است که فرزندان تمایلی به انگیزه خواندن را ندارند.
علی
United States of America
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
4
9
فقط میتوانم بگویم متاسفم برای جامعه ای که معلمانش چنان بی ارج و قرب شده اند که با چنین الفاظی از سوی افرادی مواجه میشویم که گویا خود به تنهایی و بدون هیچ دست نوازش معلمی به اینجا رسیده اند.این افراد که در چنین محلی با چنین لحنی معلمان را می نوازند آیا تا کنون هیچ معلمی و هیچ آموزگاری نداشته اند؟کامنت های دردآلود معلمان را عقده گشایی میخوانند و خود از عقده ای که در اینجا می پراکنند بی خبرند.سلامت روانی جامعه چنان مفتضح گشته که بدون شک همین افراد و دست پروردگان همین افراد محیط مدارس را میآلایند و وقتی خونی به مغزی نمی رسد و انسان جایزالخطا مرتکب خطا میشود و مرتکب تنبیه میگردد آسمان را به ریسمان میبافند که ایها الناس حقوق دانش آموز بر باد رفت.مگر معلم چه می خواهد جز خاطری آسوده که بی دغدغه ی معیشت و شغل دوم و سومی که تامین کننده ی کمبودهایش است و محیطی آرام و منضبط دریافتی خود را حلال گرداند؟چرا دانش معلمان به روز نمیشوند؟ چرا معلمان روانشناس نیستند بلکه گاها روانی معرفی میشوند!؟چرا معلمان آمادگی ذهنی لازم برای حضور در کلاس ها ندارند؟ آیا معلم انسانی ماورایی است که هوا نوش جان کند و با قالی سلیمان به دوردست ترین نقاط کشور جهت تدریس برود و در فلاکت بار ترین شرایط ممکن گذران زندگی کند و دم برنیاورد؟ آیا معلمان خود فرزند و خانواده ندارند؟ شک نداشته باشید معلمی که در قبال بی مبالاتی و بی انظباطی و حضور ناآماده دانش آموز در کلاس واکنش نشان میدهد بی شک در قبال فرزند خود سخت گیرتر است.نه آقایان و خانم های محترم ، نخواستیم فداکاری آن معلم را که جان بر سر دانش آموزانش می بازد ، بزرگ بدارید.معلم را به حال خود رها کنید و آینده این سیستم و حتی کشور را با این اوضاع اسف بار آموزش و پرورش به عینه ببینید.

زمانی را شنیده ایم که معلمان هم ارج و قرب داشتند و هم معیشتشان کفاف گذران امور زندگی شان را می داد،زمانی را دیده ایم و به یاد داریم که معلم صورت خود را به سیلی سرخ نگه میداشت اما ارج و قربش هنوز به جا بود و زمانی را شاهدیم که معلم نه ارجی دارد و نه مالی و نه مکنتی...
به راستی از معلمان چه میخواهیم؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
5
تنبیه در لغت به معنی آگاهیست
بعضی با با بفرما
بعضی با بنشین
وگروهی که در منزل و با تربیت بد پدر مادر فقط با تنبیه بدنی آگاه می شوند با گروه اخیر چه باید کرد؟
آموزش خانواده کجای ثربیت فرزندان قرار دارد؟
خانواده ای که با یکی دو فرزند در تربیت آنها مانده اند معلم با 40دانش آموز با فرهنگ های متنوغ و اخلاق گوناگون چه کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
7
چرا از بخشنامه های ناقص و ضعیف انتقاد نمی کنید چرا از ضعف مدیران مدارس در اجرای آیین نامه های انظباطی انتقاد نمی کنید مدیرانی که نه بر اساس لیاقت بلکه بر اساس رابطه در مدارس هستند انهایی که به غیر چاپ بنر و بفرما کلاس حاضر است چیز دیگری بلد نیستند حتی بلد نیستند کامپیوتر را روشن کنند فلانی بچه فلانی است کارش نداشته باشید و... عامل اصلی تنبیه ریشه در اینها دارد که باعث میشود نظم کلاس بهم بریزد ومعلم کاسه صبرش لبریز وناچار به تنبیه برای کنترل کلاس شود یا کدام مشاور مدرسه توانایی ارشاد دارد که این اتفاق نیفتد بخشنامه وقانون باید قوی باشد مدیر باید لایق باشد و...
ناظر آموزشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
3
4
تنبیه یه جاهایی لازم هست. یک بام و دو هوا نداریم موبایل کلا در مدرسه قدغن هست حتی معلمین نیز نباید در کلاس صحبت کنند. عصری جان بهتر است بدانید که موبایل سواستفاده های خطرناکی در سنین دانش آموزی دارد از قبیل ارتباط با جنس مخالف تماشای صحنه های خشن و نامشروع و حداقل بازیگوشی و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
7
دقیقاً آموزش و پرورش ما انعکاس جامعه ماست دوستانی که اعتراض دارند نگاهی به نوع رفتار مان در جامعه بیندازند تنبیه مگر تنبیه بدنی است! تمام ادارات و نهادهای ما و خودمان هرروز همدیگر را به اشکال مختلف تنبیه میکنیم آیا کارمند دولتی که حقوق 87 میلونی میگیرد ملت را تنبیه و تحقیر نمیکن؟آیا بانکی که سود ربوی بعد از 40 سال استقرار نظام اسلامی میگیرد ملت را تحقیر و عقده ای و دچار تنش نمیکند؟...
ناشناس
Germany
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
8
امروز صبح که وارد مدرسه شدم یکی از دانش آموزان آمد سلام جاهل مابانه ای کرد و با دستش کوبید به سینه ام. "کم میای پیش مااااا". نمی دانم ولی فکر می کنم قصدی نداشت به خنده برگزار کردم. چون به این نتیجه رسیده ام که نمی توان جلوی این سیل ایستاد. همین امسال توی کلاس کلمات رکیکی از دانش آموزان شنیدم که در عمرم نشنیده بودم؛ نه درگوشی که آدم خودش را به نشنیدن بزند با فریاد از این طرف کلاس به طرف دیگر. با خودم فکر میکنم اگر می خواستم مثل پنج _ شش سال قبل مجبورشان کنم که مثلا حتما تمرینها را انجام دهند و یا بخاطر حرف رکیک بروند دفتر حتما تا حالا سکته کرده بودم اون هم بی فایده. گاهی واقعا برای رفتن به مدرسه حال بسیار بدی پیدا می کنم. اینها مشتی نمونه خروار بود از مرکز استان که انتظار است امور روال بهتری داشته باشد. از شیوع مواد مخدر و بدتر بیکاری والدین و مسایل جنسی بگذرم. دوستان عزیز نمی خواهم کار همکارم را توجیه کنم . بله باید به موضوع رسیدگی تمام و کمالی شود ولی بدانید با وزارتخانه ای که تنها هم و برنامه اش پایین آوردن بودجه سرانه اش است و در تامین هزینه برق و گاز مدرسه در مانده همزمان به مسولان مدارس برای بالا نشان دادن درصد قبولی فشار وارد میکنند تا با روشهای خنده داری مانند قرار داد بستن با معلمان برای تضمین درصد قبولی بیشتر مثلا کارایی خود را نشان دهد. زودتر از آنکه فکرش را بکنید دیگر فرد عاقلی سمت حرفه تدریس نخواهد رفت.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
8
خلایق هرچه لایق تو کشوری که اموزش شده اولویت دهم این وضعیت طبیعیه.هرکشوری پیشرفت کرده بخاطر اموزش پرورشه.اون وقت تو مملکت ما معلم باید مسافرکشی کنه راستی چرا هیچ فکر نکردید یه بانک رو خیرین نمیسازن ولی مدارس ما باید خیر ساز باشه اولویت علم نیست....ثانیا بچه های پررو و لوس دهه هفتاد که انواع فیلمهای پورنو را نگاه کردن اعصاب واسه معلم میزارن؟؟؟؟
یه معلم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
11
من خودم یه معلم هستم،من خودم مخالف تنبه بدنی هستم،ولی به نظر شما با دانش آموز هنجار شکن و بی ادب چکار باید کرد؟شما که اون معلم رو محکوم میکنید چه راهکاری سراغ دارید؟من دانش آموز خاطی رو از کلاس اخراج میکنم ولی چه فایده،معاون و مدیر هیچ برخوردی انجام نمیدن،ولش کن حوصله ندارم بیشتر از این توضیح بدم فقط واسه آموزش و پرورش متاسفم به نظرم به جای محکوم کردن اون معلم باید وزیر رو محکوم کرد
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
10
من کار این معلم رو کاملا ناشایست می دونم.ولی نمی دونم چرا رسانه ها مخصوصا رسانه ملی فقط و فقط خطاهای معلمین رو به مردم گزارش می دن واصلا از کشته شدن معلم توسط دانش آموز(محسن خشخاشی؛ دبیر فیزیک مدارس بروجرد) ویا در همین هفته معلمی که گذشت : حمله پدر وبرادر دانش آموزی به دبستان دخترانه ای در اهوازکه مقنعه مدیر ومعلم مدسه رو درمیارن وبه کتک و فحاشی کادر مدرسه می پردازن. و دهها اتفاق بد دیگه گزارشی به مردم نمی دن.نقد باید دوجانبه باشه...
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
9
دوستان و کارشناسان علوم تربیتی یه سوال دارم خدمتتون؟ اگه یه دانش اموز تو کلاس رفتار ناهنجاری انجام بده و قانون شکنی کنه و حقوق دانش اموزان دیگر رو ضایعععع کنه به هر شکل « مزاحمت در امر تدریس ، صدمه زدن به همکلاسی ها ، قلدوری ، توهین به مجموعه عوامل اجرایی مدرسه از مدیر گرفته تااااا معلم و مستخدم ، گاها آزار و اذیت جنسی نسبت به سایر دانش آموزان ، حمل سلاح سرد و .........» چه جور میشه باهاش برخورد کرد؟؟؟؟ ای راه حلی هست که حق باشه و معلم و مدیر مدرسه بتونه از اون استفاده کنه تا از خودش که جهنممممم از حق و حقوق دانش آموزایی که اومدن تا تو به محیط منظم و امن تحصیل علوم کنن دفاع کنه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
11
من دست کسانی که می بوسم که به من معلم نحوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس عملا رفتارهای مستهجن (لفظی-عملی) انجام می دهند. 1. از کلاس بیرون می اندازم می رود گوشه حیات با موبایلش ور می رود 2. قدشان از من بلند تر است واقعا می ترسم تنبیه کنم برگرده منو بزنه. 3. دوست بشم باهاش و مثل خودش رفتار کنم و او از این کار خوشش هم بیاید و تشویق هم بشود . 4. به روش نیارم و نشنیده بگیرم . مدرسه ما مشاور نداره و مدیر و معاون واقعا دیگه خسته شده اند . من راهکاری بهتر از اینها واقعا لازم دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
3
10
با سلام
بهتر است که بجای محکوم کردن یک معلم و سیستم آموزش پرورش که البته گاهی هم بجا است نگاهی هم به خانواده ها و فرزندانی که در آنها تربیت می شوند بیندازیم. بدون شک دانش آموزان امروز بسیار گستاخ و بی ادب هستند و این معلول ناهنجاری هایی است که در بیشتر خانواده ها وجود دارد و گاهی برای یک معلم ابزاری بجز تنبیه وجود ندارد. و اما نگارنده محترم این مقاله آیا شما فکر می کنید همه فرزندان این مرز بوم با امکاناتی همچون فرزندان شما و تربیتی همچون خانواده هایی که در رفاه کامل بسر می برند خواهند داشت. البته خدای ناکرده این جمله نقض غرض نمی باشد ولی شرایط اجتماعی کشور به دلیل شکاف عمیق فرهنگی و اقتصادی بسیار زیاد است و بهتر است که همه جانبه به این امر نگریسته شود.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
4
7
ما هجمه به معلمین زحمتکش کشور را به هر بهانه ای شدیدا محکوم می کنیم برادر یا خواهر عزیز آیا در هر شغلی که جنابعلی مشغول هستید تاکنون همه موارد طبق قانون و مقررات پیش رفته ایت
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
4
10
عصر ایران عزیز
کاش اون روزی که دانش آموز چاقو به سینه معلم فقید فیزیک جناب خشخاشی زد هم در دفاع از مظلوم بپا میخاستی
متاسفانه کسانی که هیچ درکی از مشکلات کلاس داری ندارن اینجا با گرفتن ژست های روشن فکرانه میخوان معلمان رو یک قشر عقده ای نشون بدن
همه چیز کشورمون به هم میاد ماشالله. مطمئنا در چنین جامعه ای نباید انتظار داشته باشیم معلم عزیز باشه
شمس کیا
United States of America
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
3
10
من که یک معلمم که دانش آموز تنبیه نمی کنم ولی عیب از سیستم است از معلم نیست اگر در مدرسه و اداره و خانواده با دانش آموز خاطی برخورد شود این مشکلات پیش نمی آید
من امسال چندین بار دانش آموزی را که علنی با صدای بلند در کلاس به دوستاش فحش ناموسی می داد و خیلی کار های نا هنجار می کرد به دفتر فرستادم و دو دقیقه بعد دوباره کلاس بود که چاره ای نیست باید ساخت و من هم وبقیه همکاران هم می ساختیم و اما به چشمم می دیدم که چند نفر از دانش آموزان دیگر را درگیر مشکلات اخلاقی کرد وبه غیر از یکی دو نفر کسی اهل درس نبود
اگر در مدرسه اداره کلاس و... با او برخورد می شد شاید سی نفر دیگر سالم مانده بودند امافقط مهم این بود که آن دانس آموز تنبیه نشود اخراج نشود و... و بقیه.... فراموش نکنیم که که گاهی
ترحم بر پلنگ تیز دندان های ستم کاری بود بر گوسفندان
محسن
United States of America
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
6
6
بر دوره ای که دانش اموز ابتدایی معلمش را در روز معلم ابتدا به بهانه تقدیر تحقیر کرده وسپس به اتش میکشد .باید برای معلم حق تنبیه اینگونه دانش اموزان را قایل شد
پدری از لس انجلس
United States of America
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
2
9
جالبه که خیلی ها پیشنهاد داده اند دوربین مدار بسته توی مدارس نصب شود!!!
(هفت هزار پلیس نامحسوس بین مردم)
هیچکس روشی پیشنهاد نمی کند که بر مبنای اعتماد باشد!
اصلا هم جای تعجب نیست که پلیس هفت هزار گشت نامحسوس بین مردم بفرستد. چون مسئولان پلیس هم نهایتا همسطح خود مردم فکر می کنند.

به نظر من راه حل بسیار اساسی تری نیاز است. در نظام آموزش و پروزش باید انقلاب ایحاد شود.
چون پدرمادرهای فعلی خیلی اصول تربیتی را بلد نیستیم، باید عمده سرمایه گذاری روی نسل های آینده بشود تا آنها اصولی تر بچه تربیت کنند. اینکه خانواده خا انتظار دارند مدرسه بچه هایشان را تربیت کند، نشانه بی آگاهی محض آنان از نقش پدرمادری است. عمق فاحعه را نشان می دهد.

معلم وظیفه اش مشخص است: ریاضی، تاریخ، علوم زبان فارسی و ... آموزش بدهد. معلم مسئول تربیت اجتماعی نیست که بعضی از خوانندکان گلایه کرده اند(نقل به مضمون: مسبب پررویی دانش آموزان امروزی معلمان هستند!) وااسفا!

معلم خشونت فیزیکی نشان داده! خودش غیر از اینکه مجرم است و باید از حرفه معلمی معلق شود، باید تحت درمان روانشناسی قرار بگیرد. شاید زمانی که خودش شاگرد مدرسه بوده، زبانی غیر از خشونت متوجه نمی شده و پدومادر سنگ تمام برای تربیتش نگذاشته اند.


-در مورد همراه داشتن موبایل در کلاس، من با استثنا قائل شدن مخالفم. اما امیدوارم این اتفاق بهانه جدی باشد برای تغییر مقررات آوردن وسایل الکترونیک به کلاس.
دوسال پیش اتفاق مشابهی در لس آنجلس افتاد: معلم با دانش آموز درگیری فیزیکی داشت (دلیل ماد مخدر). مردم همگی از معلم حمایت کردند بخاطر اینکه فیلم حاکی از گستاخی بی حد و حصر شاگرد بود. اما قانون اسثنا قایل نشد و معلم معلق شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
6
7
والا نمیدونم معلمها دیگه چی میخوان حقوق و مزایاشون را چرا با هارج قیاس میکنن با هزاران ادم بدیختی که گاها از اخلاق و سواد از اونها خیلی خیلی سرار هستند ولی ناونستند شغل مناسب سوارشون را داشته باشند مقایسه کنند با کارگران بدیخت بدون بیمه و مزایا یا حتی کارگر با بیمه و مزیا مقایسه کنند تا بفهمند با معیارهای این مملکت حقوق بالا و زندگی رویایی دارند که اکثرا ...نه همه..کاخ ساختن و زندگی مرفه ای نسبت به جامعه ایران دارند و کلی تعطیلات با حقوق..دم از مسلمونی میزنیم اما همیشه خودمون را با بالاتر از خودمون مقابسه میکنیم.با بقیه مردم عادی مقایسه کنید نیفهمید حقوقتون نصفشم زیاده با این درس دادنو بی سواد تحویل جامعه دادنتون!!!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
2
6
با تنبیه به هیچ وجه همانند دیگران موافق نیستم ، من خود نیز معلمم به نظر بنده مشکل از دولت و وزارت خونه و سیستم است که باید اصلاح گردد و همچنین باید اصلاح گرددعدم احترام به معلم ، چه از طرف دانش آموز و چه از طرف وزارت آموزش و پرورش یا دولت ، روز نیست معلم مورد بی احترامی این دو قرار نگیرد هیچ ابزاری دست معلم نمانده وقتی قرار است دانش آموز به صورت حتمی قبول شود و همچنین حتی بزرگترین خطای دانش آموز اخراجی را برای وی در پی ندارد ، از لحاظ اقتصادی انگیزه ای برای معلم نیست که رفتاری را که در مدرسه دوران تحصیل با وی شده و با کتک گذرانده عوض نماید ، اما باید از خود شروع کرد که این ها اصلاح شوند ، به امید شروعی زود
جدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
5
باسلام ،معلم یک اشتباه کرده ودانش هم از ایشان فیلم گرفته بنامیم دانش اموز مهربان واسلام
جسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
3
5
سلام دوستان بزرگواری که نظر دادند خیلی لطف داشتند وهمه براساس اطلاعات ودلواپسی های خود برای فرزندان خود ووطن خود مطلب گذاشتند پیشنهاد بنده ی حقیر اینست دوستان نظام آموزشی همسایگان مارا نیز با توجه به امکانات به روز و میزان اهمیت دادن آن ها به فرایند آموزش را نیز رصد کنند تا ببینند نظام آموزشی به فرموده ی رهبری نظامی قدیمی است و احتیاج به انقلابی در عرصه ی به روز شدن دارد بودجه ی بسیار کم عدم توجه به آموزش و ب آموزش و پرورش به دید یک فرزند خوانده نگاه کردن این هاتنها گوشه ای از مشکلات عدیده ای است که این وزارت خانه عریض و طویل در گیر آنست ای کاش درصدی از پول هایی که اختلاس می شود را به حساب آموزش و پرورش بریزند وا یکاش نگاه مصرفی بودن را به نگاه سرمایه گذاری بلند مدت در آموزش و پرورش تبدیل کنیم.به امید آن روز انشا الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
8
12
معلمین تنها قشری در این جامعه هستند که بیش از 3 ماه سال رسما تعطیلند. 13 روز عید کاملا تعطیلند. تمام پنجشنبه ها تعطیلند. ضمنا روزهای شنبه تا چهارشنبه هم تنها تا ساعت 12:30 (نیمه وقت) کار می کنند. نکند معلمین گرامی با این وضع کار کردن توقع حقوق کامل و بالاتر هم دارند!؟
باقر
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
8
5
با سلام در جامعه فعلی که وضیعت کودکان و نوجوانان را بررسی کنید خواهید جایگاه ادب و معرفت و اعتقاد در بین آنان کمتر و کمتر شده است و دسترسی آسان به فضای مجازی ناسالم در سنین پائین آنها را گستاخ کرده است در این بین آموزش و پرورش کدام شیوه برخورد را بجای تنبیه معرفی کرده است و چه راهکارهایی را برای اصلاح دانش آموز و محیط آموزشی و بالا بردن سطح توانایی معلمان ارایه و به انجام رسانده ضمنا اگر سالی از جامعه 12 میلیونی دانش آموزی فقط 10 یا بیست مورد تنبیه گزارش می شود نمی توان عموم معلمان را سرزنش کرد
ناشناس
-
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
10
دراین مقوله حرف برای گفتن زیاده اما .... مدرسه محل اموزش درس وپرورش انسان است متایفانه اوزش وپرورش دقت کافی ونظارت لازم را در انتخاب وهمچنین پرورش معلمانش ندارد افرادی عاجز به تنبیه روی می اورند ودراخر اگر این فیلم نبود ضعف مان اشکار نمی شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
2
14
واقعا متاسفم، من شخصا شاهد برخورد کادر مدرسه و مدیر با والدین بودم در نهایت بی ادبی و گستاخی. انگار دارن با یه دانش آموز حرف میزنن، واقعا خیلی از کسایی که دارن تو آموزش و پرورش کار میکنن صلاحیت حضور در این ارگان رو ندارن مثلا باباش مدرسه غیر انتفاعی زده و بچش شده معاون آموزش بدون هیچ تجربه و علمی و برخوردش با مردم هم مثل لاتهای چاله میدونه. مدیر و ناظم زدن بچه رو توجیه میکنن و همینطور معلما و اگر هم شکایت کنی تهدید و رفتار بد با بچه میشه نتیجش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
11
15
فقط همین بس که نظر های معلمها رو اینجا بخونید و قضاوت کنین بچه های مردم زیر دست چه افراد کوته فکری درس میخونن ، بخواین حساب کنین حقوق معلم از خیلی ها بیشتره و این شده یک حربه برای اونها بیخود نیست که وضع آموزشی هر روز بدتر از دیروز میشه
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
6
خانه دوم ديگر امن نيست؟
بررسی نسبت ارزش طلا به نقره از سال ۱۸۶۹ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) پرولاکتین (هورمون شیر) چیست؟ عوارض و درمان پرولاکتین بالا سفر به ایران قدیم؛ چه کسی اولین بار در قطعه هنرمندان دفن شد؟(+عکس) حضور هنرمندان در مراسم جشن حافظ ؛ اسامی برندگان (+عکس) لبنان و دانستنی‌های جالب عروس خاورمیانه (+عکس) «حد وسط»؛ کلید طلایی فلسفۀ «ارسطو» برای باز کردن دروازۀ «خوشبختی» ویتامینی که کمبود آن سبب یبوست می‌شود با مشخصات و قابلیت های موشک A-Darter آشنا شوید(+عکس) ماجرای آتش سوزی در یک بنای تاریخی دامغان نیروهای هلال احمر در آماده باش سرمربی صنعت‌ نفت: قطعا به لیگ برتر صعود خواهیم کرد وزیر ارتباطات: خسارت ۵۰ همتی فیلترینگ به کسب‌وکارها توییت جدید مقام معظم رهبری به زبان عبری: تمام سران باندتروریستی صهیونیستی باید محاکمه شوند رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین: اثر واقعی قطعنامه شورای حکام در بهترین حالت ۶ ماه آینده نمایان خواهد شد سفر فرمانده سنتکام به اسرائیل
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟