۰۶ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۱۳۰۱
تعداد نظرات: ۲۷۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۳-۰۱-۱۳۹۵
کد ۴۶۱۳۰۱
انتشار: ۰۸:۳۷ - ۲۳-۰۱-۱۳۹۵
نگاهی به یک کانال خواستگاری تلگرامی

دختران ایرانی چگونه همسرانی را می پسندند؟

سروش بامداد
دختران ایرانی چگونه همسرانی را می پسندند؟
عصر ایران - یک کانال تلگرامی به تبع یک مؤسسه همسریابی برای دوشیزگان و دخترخانم‌های ازدواج نکرده و نیز خانم‌های جدا شده از همسر قبلی یا خانم هایی که شوهرشان فوت کرده امکان تازه و مدرنی برای همسریابی فراهم آورده است.

این امکان که مشخصات ظاهری، خانوادگی، تحصیلی، محل زندگی و علایق و سلایق خود را به اضافه مشخصاتی که در همسر مورد نظر جست و جو می‌کنند ذکر کنند تا از این رهگذار احتمال ازدواج آنان افزایش یابد و خانواده هایی تشکیل شود.

واکنش برخی نهادهای مسوول یا مدعی البته این است که تنها یک سایت مشخص اجازه دارد و بقیه ندارند و گمان می برند که همچنان می توان فضای کنترلی را ادامه داد یا دخترانی که دوست دارند شوهر کنند، مادر شوند و زندگی تازه ای را تجربه کنند و غالبا هم سی سالگی را پشت سر گذاشته اند کماکان باید منتظر بمانند تا یکی کوبه درِ خانه شان  را به صدا درآورد اما کانال مورد نظر البته به قاعده با هماهنگی ها و جلب موافقت هایی این امکان تازه را فراهم ساخته است.

جدای این که چنین امکان و رویکردی یک تحول بزرگ و بی سابقه به حساب می آید دقت و تأمل در معیارهای مورد پسند خانم‌ها که آشکارا ابراز شده تصویر جدیدی از جامعه ایران و دست کم آرزوهای جوانان ایرانی پیش چشم می گذارد که به کارِ جامعه شناسان، روان شناسان، سیاست مداران، روحانیان ، پژوهش‌گران، فیلم نامه نویسان و هر که با موضوع انسان در دنیای عصر ارتباطات سر و کار دارد، می‌آید.

با این که شاید در نگاه اول تصور شود در جامعه پول‌‌زده کنونی و با غلبه ارزش‌های مادی - به رغم همه داعیه‌های معنویت‌گرایی از تریبون های رسمی و صدا و سیما - نخستین مشخصه مورد علاقه زنان خواستگار یا آماده ازدواج پول و تمکن باشد اما نگاهی به همین فهرست نشان می‌دهد که اتفاقا اولویت دختران آماده ازدواج پول نیست.

یادمان باشد اینها مصاحبه تلویزیونی نیست که سخنان تظاهرآمیز بیان کنند. صحبت از یک عمر زندگی و انتخاب همسر است.

وقتی تصویر خود را - البته به شکل متعارف و همان گونه که در خیابان و دانشگاه و محل کار ظاهر می شوند- منتشر کرده اند و تمایل خود را به همسر یابی پنهان نمی کنند به قاعده ابایی هم نباید داشته باشند که بگویند شوهر پول‌دار می خواهند و ضرب المثل قدیمی را به یادآورند که «مرد باید پول‌دار باشه، کچل و بد اخلاق!»

شاید گفته شود علت این است که اولا کسانی که آمادگی خود را برای ازدواج اعلام کرده و ریسک طعنه های احتمالی را به جان خریده اند طبعا نبایدشرطی بگذارند که کار را مشکل کند ثانیا آدم پول دار چه بسا از طرُق  دیگری بتواند همسر اختیار کند و سراغ این گونه مراکز و موسسات و کانال ها نرود و سوم هم این که با نگاه بدبینانه برای پول شرط نمی گذارند اما بعدتر مطالبه می کنند.

 با این حال برخی دوشیزگان و خانم هایی که اجازه انتشار فرم های خود را در این کانال داده اند هوش‌مندانه به مقوله تمکن مالی هم اشاره کرده‌اند و می‌بینیم کسی اقامت در شمیران را در زمره شرایط خود قید کرده یا دیگرانی نیز بر توان تأمین نیازهای زندگی تاکید دارند و به بیان دیگر رودربایستی ندارند.

نگاهی به مشخصات مورد نظر در غالب فایل ها نشان می دهد این خانم ها بیش از هر موضوع دیگری بر «صداقت» تاکید دارند. همچنین بر «مسوولیت پذیری» و « اخلاق خوش». تفاوت جدی معیارها و پسندهای این نسل اما با نسل های قبل شاید در این باشد که بسیاری همسری را می پسندند که «‌اهل سفر» و « تفریح» باشد.

اینها ارزش های بسیار مدرنی هستند و بسیار بعید است که مادران و مادر بزرگ های ما در میان خصوصیاتی که برای شوهران خود می خواستند یا می جُستند یا اگر هم بیان نمی کردند در ذهن داشتند سفر و تفریح را هم می آوردند و نهایت آرزوی بندگان خدا شاید یک زیارت بود.

نکته دیگر هم توجه صریح به «ظاهر» است. چندان که شیک پوشی، اندام مناسب و خوش سیمایی و قد و قامت بالا در بسیاری از موارد آمده است.

از زاویه دیگری هم می‌توان نگاه کرد و از خلال این موارد ازعلایق جامعه بزرگ ترخانم های امروزی هم آگاه شد و در پی آن به راز برخی از جدایی ها، طلاق ها، ناسازگاری ها و نارضایتی ها هم پی بُرد.

مثلا وقتی این همه بر ظاهر و آراستگی و شادی و سرزندگی و اهل سفر و تفریح بودن تأکید می شود به این معنی است که ریشه برخی نارضایتی ها را قطعا باید در فقدان همین مؤلفه ها جُست.

کانال خواستگاری بانوان که در آن دختران و دوشیزگان و حتی خانم‌های مطلقه مشخصات خود را برای ازدواج اعلام می کنند به شکلی غیر قابل انکار و کاملا مستند از پوست اندازی جامعه خبر می دهد و این که شماری از پرورش یافتگان دستگاه عریض آموزش و پرورش و مخاطبان تریبون های رسمی با معیارهایی متفاوت از آموزش های رسمی به زندگی نگاه می کنند.

تحلیل ها و تفسیرهای متفاوتی درباره این پدیده می توان ارایه داد اما ملموس ترین آنها همین حس زندگی دوستی و لذت بردن و امکان انتخاب است. آیا گذار زمان دختران ایرانی را واقع بین تر کرده و به ارزش زندگی واقعی و استفاده از فرصت گذرا و زندگی در لحظه را بر شرایطی که شاید هیچ گاه تحقق نیابد و فرصت زندگی مشترک و یافتن همسر را برای همیشه از آنان بگیرد بیش از پیش واقف شده اند و از این رو به شرایط حداقلی و  ظاهری هم تن داده اند یا داستان را به گونه ای دیگر باید نگریست و این گروه را نباید نماینده همه دانست؟
برچسب ها: خواستگاری
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۷۴
در انتظار بررسی: ۳۲۵
غیر قابل انتشار: ۰
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
93
571
متاسفانه الان دخترا هدفشون از ازدواج راحتی و خلاصی از مسئولیت های زندگی تو خونه پدریه و مفهوم زندگی مشترگ و مسئولیت پذیری رو درک نکردن و فکر میکنن شوهر یکی هست که میاد همه مسئولیت هارو باید به گردن بگیره. من خودم مشکلم همینه که تا حالا ازدواج نکردم. حتی کسانی هم که الان شاغلن میگن بعد ازدواج کار نمیکنن. من چون تها زندگی میکنم و هم کار خونه و هم کار بیرون رو تجربه میکنم باید بگم واقعا کار بیرون 1000 متبه سختتره و خانوما با ادعای اینکه کار خونه سخته فقط شانه خالی میکنن از مشارکت در مسئولیت سنگین اقتصادی.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
سلام واقعا درست ميگه همسر من شاغله يك ريال توخونه خرج نمي كنه هميشه هم پول نداره واصلا هم مسوليت پذير نبوده وهمه چيز رو به گردن مرد ميدونه ديگه كم اوردم.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خیلی زیبا گفتی برادر. مشکل از فرهنگمونه که باید اصلاح بشه. خیلی از مردا رو هم من دیدم دوس دارن همسرشون خانه دار باشه و حرف اول و آخر رو بزنن. کلا افراط و تفریط داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
صحبتهاي اين عزيز كمي متناقضه. نويسنده ميگه: هدف دخترا "راحتی و خلاصی از مسئولیت های زندگی تو خونه پدریه" پس معتقده در خانه پدري مسئوليت داشته اند و فردي مسئول بوده اند....بعدش ميگه : دخترا "مسئولیت پذیری رو درک نکردن"... حالا در اينكه دختراي امروزي چقدر در خونه پدر مسئوليت دارند جاي سخن بسيار است اما ايشون نظرشون اينه. در مورد كار بيرون هم دقيقا نظرشون رو متوجه نشدم: موافق اند كه زن كار كنه يا سخته يا چي؟

البته عزيزان

من بيست ساله ازدواج كرده ام. تازه فهميدم اصلا مهارت زندگي توي خانواده ها تطيله... تعطيل رسمي
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما از اون دسته آدما هستی که میخواهی همسرت کار بیرون هم داشته باشه و به اصطلاح رو پولش حساب باز کردی. واقعا که
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
جناب محمد خان چه ایرادی داره زن هم کار بکنه؟؟؟ اینهمه کشور زن و مرد کنار هم کار میکنن زحمت میکشن واسه زندگیشون هردو هم کار بیرون و هم کار خونه رو انجام میدن تو همه چی باهم مشارکت دارن. الان همکارای خانم بنده مگه دست و پا ندارن؟ مگه نمیتونن کار بکنن؟؟ چه فرقی میکنن با بقیه خانوما که میخوان بشینن خونه سریال ببینن. اتفاقا تناقضی تو حرفاشون نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ناشناس محترم سوم! حرفهای ایشون ابدا متناقض نیست و کلملا منطقی است. ایشون گفتن دخترا در خونه پدر مسولیت دارن در واقع منظورشون انجام کار اجباری است که از سوی پدر و برادر تحمیل میشه. حالا این خانم میخواد از زیر بار این امور با ازدواج شونه خالی کنه. {ا؟ چون دقیقا مسولیت رو درک نکرده و پذیرای اون نیست. ازدواج مفری شده برای فرار از کار اجباری منزل پدری و رهایی از قفس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
محمد جان وقتی دچار افراط و تفریط میشیم دیگه فرقی نداره از چی داریم دفاع می کنیم. ایرادی داره در زندگی مشترک زن هم کار کنه و بخشی از بار اقتصادی منزل رو بعهده بگیره؟؟؟ اصلا برابری زن و مرد از نظر شما چه مفهومی داره؟؟؟ زندگی مشترک چیه؟ شراکت رو می دونید یعنی چه؟ نه عزیزم شما دلت خواست جنسیتی به موضوع نگاه کنی و اشتباس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
در پاسخ به دوست عزیزمون که گفتند همسرشون شاغل هستند و از درآمدشون برای هزینه های زندگی خرج نمی کنند باید عرض کنم این از خلاهای قانونی کشور ماست.
در قوانین کشور تامین نفقه با مردان است بنابراین فرصت های شغلی هم باید در اختیار مردان و زنان سرپرست باشد و بس.
یا اینکه قوانین به صورتی اصلاح بشه که اگر زنی شاغل باشد نفقه به او تعلق نمیگیرد و مرد از نظر قانونی موظف به تأمین نیازهای اقتصادی او نیست مگر اینکه خود مرد شخصا بخواهد هزینه بدهد.
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من 11 ساله که ازدواج کردم و توی این 11 سال شاغل بودم. ولی خداشاهده نه یکبار منت سرهمسرم گذاتشتم و نه طعنه نزدم در حالی که 95 در صد حقوقم صرف امور خونه میشه.
توی کار خونه شاید خیلی زرنگ نباشم ولی به هر حال می تونم سرو سامان بدم ولی الان احساس می کنم شوهرم اونطور که باید قدر این فداکاری رو نمی دونه. هر چند من عاشق کار کردن هستم ولی دوست دارم حداقل در حد حرف هم که شده بگه که اگه کار اذیتت می کنه نرو سرکار که خسته بشی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
سلام به همه دوستان.
البته به نظر من، منظور نويسنده از مسئوليت دخترها در خانواده‌ها، قوانين و قواعدى است كه دختران را متعهد و محدود نگه مى‌داره وگرنه بعيد ميدونم كه مجبور به انجام كار باشند. در واقع اشاره به يك موضوع فرهنگى مى‌كنه و نه اقتصادى.
*
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من با نظر فاطمه موافقم..مردا فکر میکنن که زن وظیفه شه خرجی خونه رو بده درصورتی که این وظیفه مرده ...اگر زن هم شاغل بود و دلش خواست در مخارج خانه کمک حال همسر خودش میشه وگرنه این وظیفه زن نیست.اینو آقایون فراموش نکنن لطفااااااا
پسر مجرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
دوستان دقت داشته باشید که اگر وظیفه مرد خرجی دادن وظیف زن تبعیت کردن ولی اگر حقوق زن و مرد مساویه اون موقع سهم مرد و زن هم از تمام زندگی برابر و مشترک. اسمش زندگیه مشترکه نه یکی خرحمالی کنه اون یکی خوش بگذرونه.
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من یکی از بستگانم دقیقا همینطوریه.. میخواد بره خونه شوهر که بتونه مسافرت های خارجی بره و از بندو قفس خونه پدرش رهایی پیدا کنه... واقعا نمیدونم این روز ها ماداریم به کدوم سمت میریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من به همین دلایل با کار همسر آینده ام بعد از ازدواج مخالفم اما ایشان میتونند توی ان جی او های پاره وقت برحسب علاقه و برنامه ریزی صحیح مشغول شوند یا حتی ادامه تحصیل که به افسردگی خانه نشینی دچار نشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
6
146
بسیار شروع خوبی است برای پرداختن به موضوع جامعه شناسی مردم ایران لطفا ادامه دهید/متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اره ایرانی جماعت عاشق خاله زنکیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من هم فکر می کنم خلا چنین بحث هایی اجساس میشه
مخصوصا بخش نظرات که یک جامعه شناسی عالی برای من حساب میشه.
من خودم می خوام ازدواج کنم ولی احساس می کنم هنوز مهارت زندگی کردن بلد نیستم.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
4
98
تا وقتی مسئولین و مدعیان اخلاق مداری خودشان و برای فرزندانشان با دید مادی و با نگاه به موقعیت مالی همسر انتخاب میکنند چطور ممکن است مردم عادی الگوی درستی داشته باشند صدا و سیما و ارکان تاثیر گذار فرهنگ ساز این ممکلت ترویج مادیگرایی میکنند و مسئولینشان از مرفه ترین و ثروتمندترینها هستند و افکارشان را در جامعه تسری میدهند یا یک تحقیق ساده متوجه خواهید شد که فرزند هیچ مسئولی مستاجر نیست و یا از خانواده متوسط همسر انتخاب نکرده است و رفاه کامل زندگی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
موافقم. اکثر آقایون جامعه هم به دنبال بهره کشی از خانوم ها هستند و این قضیه اصلا در یک گروه دیده نمیشه. آقایون دنبال دختری هستند که مهریه کم بزاره. سر کار بره. کار خونه انجام بده و حقوقشم بیاره خونه. نفقه نگیره. و مثل ذرت شیرین از کنسرو بپره بیرون و همش لبخند بزنه وبگه شما درست میگی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
35
173
دخترانی که اینگونه خواسته هایی دارند ب باید حالا حالاها بنشینند تا یک خواستگار مسن براشون بیاد و شاید هم تا آخر عمر هیچکسی براشون پیدا نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
متاسفانه اکثر دخترها بیشتر دنبال اسپانسر هستند تا همسر و شریک زندگی .
هاشمي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دمت گرم اسپانسرو خوب اومدي
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
با این دیدگاه و تنفری که دارید بهتره فعلا دور ازدواج رو خط بکشید. ازدواج امری احساسی و عاشقانه است، برخی با بیزنس اشتباه میگیرن چه آقایون و چه خانمها.
اگه کسی نسبت به ازدواج دیدی غیر از عشق ورزی و دوست داشتن و دوست داشته شدن داره بهتره بی خیار ازدواج بشه چون بعدش واقعا اذیت خواهد شد چون از توی ازدواج فرآورده های اقتصادی و ... در نمیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
25
283
بخشی از دختران ایرانی جایی که به نفعشون هست از فرهنگ غربی در امر زندگی زناشویی استفاده میکنند و در جای دیگر به خاطر منفعت از فرهنگ ایرانی اسلامی. یعنی نه اونوری هستند نه اینوری و فقط به فکر منافع خود هستند و چیزی به نام عشق و عاطقه برایشان معنا ندارد. نتیجه این میشود که آمار ازدواج پایین میاید و طلاق بالا میرود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آفرین! شخصیت شناسی زن نوین ایرانی. صیغه اسلامی رو قبول نداره ولی برا مهریه اسلامی دست و پا می شکونه!
حامد
| Germany |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آقا به خدا زدی تو خال واقعا و حقیقتا حرف حساب زدی. دخترای امروزی اکثریت علاقه شدید به بحث مهریه و اینجور چیزا دارن و همچنین علاقمند به دریافت ماهیانه از همسر دارند و اصلا علاقمند به کار رو ندارن و بهونه میارن که محیط کار مناسب نیست و به چشم بد نگاه میکنن ... تو این موارد بحث اسلام رو پیش میارن جالبه تو طرز پوشش و بیرون رفتن و مسافرت انتظار زندگی اروپایی دارن.... البته اکثریت اینطورین منهای تعداد معدود. باعرض معذرت از خانمها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
دقیقا همینطوره که میگی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
29
158
خیلی جالبه که هیچکدام از این دخترها ملاک عشق و عاطفه را در اولویت اول قرار نداده اند و این نشان میدهد تفکر اینها کاملا مادیست، وای به حال مردی که همسر اینها شود.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
البته باید گفت که در واقعیت در زندگی دونفره بعد از ازدواج متوجه می شوید که معیار واقعا پول است و بس این را واقعا می گم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کدوم مردی عشق و عاطفه می فهمه
خیلی کمه تعداد چنین مردهایی
خیانت نکنند کلی ازشون ممنون میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اتفاقا میزان خیانت در مردان ثروتمند که در ماشینهای آنچنانی در خیابان ویراژ میدهند بسیار بالاتر است ولی همسرانشان بخاطر ثروت آنها هیچی نمیگویند و مهم برایشان فقط پول است حالا مرد هرکاری خواست بکنه‌ ولی کافیه یک مرد از قشر متوسط نگاهش تصادفی به خانوم دیگری بیافتد، همسرش زندگی را برایش جهنم میکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
2
66
حالا کاش ادرس کانالشم میزاشتید ما هم میرفتیم میدیدیم :دی
بدون شوخی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
یک جستجوی ساده در اینترنت شما رو به هدف نزدیک می کنه اخوی!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
3
78
در واقع کمتر کسی است که به تفریح و سفر و خوش پوشی بی علاقه باشد ولی اوضاع نا به سامان اقتصادی محصول مدیریت کشور در 10 سال اخیر باعث عدم امنیت مالی مردم شده و رسیدگی به موارد فوق الذکر را در سایه قرار داده.
پاسخ ها
zahra
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
مردی که اهل تفریح و سفر باشه با هزینه خیلی کم هم می تونه سفر و تفریح برای خانواده تهیه ببینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
زهرا خانم شما حتما دستت تو خرج نیست یا تعریفت از مسافرت ارزون با دیگران فرق داره...تا شمال بخواید بریدهیچ کار نکنید 200-300 خرج میشه...کف حقوق 1 تومنه، یعنی 30% از کل حقوق ییهو می پره...مستأجر هم نباشی خرج خورد و خوراکت در نمیاد تا نیمه ماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
زهرا خانوم اصلا اینطور نیست
به محض رفتن زیر یک سقف ناسازگاری شروع میشه که آی من اینجا نمیام باید منو ببری فلان کشور فلان هتل
من خودم با خانومم تو کوه آشنا شدم الان میگه من به کمتر از هتل نمیام
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
62
189
اقایان ایرانی به خانم ها بیش از حد سرویس می دن. درهیچ کجای جهان همچین مرد های خوبی پیدا نمی شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
هیچ جای دنیا انقدر خانم در حق مرد فداکاری و رسیدگی نداره. کاش قدر بدونند آقایون
سعید
| Germany |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بله واقعا در حق آقایون خیلی فداکارن که مهریه آنچنانی میزارن اجرا پدرشونو درمیارن آقایون همه تون قدرشناس باشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
مهریه آنچنانی رو آقایان خودشون قبول می کنند وقتی دختر خانم آنچنانی رو حتما می خواهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
سعید جان گل گفتی.لایک
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
48
256
من تنهایی درس خوانده ام، سربازی رفتم، دکترا گرفتم، کار کردم، خونه خریدم...من تنهایی همه سدهای زندگی ام را رد کردم چرا باید حالا که به ارامش نسبی رسیده ام با کسی شریک شوم؟ آن روزهای تنهایی او کجا بود؟ وانگهی در پس این تصمیم چه سودی نهفته است؟ عشق برای سن و سال ما جوک است!
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
احسنت برادر ازداج نکن یکشبه همه چیتو از دست میدی و مورد توهین قرار می گیری
خواب عمیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دمت گرم رفیق! ای کاش منم زودتر می فهمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما قطعا تنها بمون و کسی رو بدبخت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
یا باید در امر ازدواج شانست بالا باشه تا یک همسر خوب و اهل زندگی پیدا کنید یا باید با دخترانی امثال همینها که در کانالهای تلگرامی از صفات خواستگارهایشان صحبت میکنند ازدواج کنی که در اینصورت بای تحمل یک زندگی زجرآور را برای باقی عمرتان داشته باشید.
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
حیف دیر فهمیدم پولمو خودم نمی تونستم بخورم حالا هم پولمو می خوره هم روانم رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خوب شما هم می تونید با یه دختر هم رتبه خودت که در زندگی مستقل شده ازدواج کنی نه با یه دختر که 15 سال از خودت کوچیکتره و بچه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
با همین فرمون برو برادر
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اگر پدر بزرگوار شما هم اینطور فکر میکرد شما الان وجود نداشتی که تنهایی اینهمه زحمت بکشی.
ضمنا اگر طرز فکرت رو عوض نکنی بعد از 120 سال در تنهایی خواهی مرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
این صحبت بسیاری از زنان این کشور هم هست چرا باید با آقایان پول کسب شده خودمان را شریک شویم مگر آنها در کار خانه مسئولیت فرزندان بیدار خوابی شبهای بچه ها با آنها شریک می شوند که می خواهند حقوق آنها را بگیرند یا آنچه بعد ازدواج کسب می کنند را نصف می کنند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بنده هم نظر شما را تایید می کنم. ازدواج کردن با دخترهای امروزی که برای شان و شخصیت و تحصیلات شما ارزشی قایل نیستند و شما را صرفا برای پول یا ظاهرتان می خواهند کمتر از خودکشی نیست.
فرهاد
United States of America
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
13
243
من هجده ساله که ازدواج کردم و من و خانمم هر دو شاغل هستیم و تاحالا خانمم یک ریال درامدی که داره رو خرج خودش نکرده خودش نیست خداش هست تا حالا حتی یک تیکه طلا هم برا خودش نخریده همه درامدش رو خرج خونه و بچه ها می کنه وقتی هم من به او اعتراض میکنم و می گم چرا از پول خودت چیری نمی خری میگه من و تو نیستیم من و تو ماهستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خدا را صد هزار با شکر کنید که شانس آوردید و با همچین همسر محترمی ازدواج کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
منم یه زن شاغلم و تا مدت های زیاد مثل خانم شما رفتار می کردم ولی از زمانی که بحث زن صیغه ای و خیانت ردان داغ شد و در قالب شوخی از همسرم این حرفها رو شنیدم دیگه همه ی درامدم رو صرف خونه نمی کنم . برای روز مبادای خودم پس انداز شخصی درارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خوشبحالت که اینچنین همسر محترمی نصیبتون شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آفرین به این بانوی فهمیده. البته استثنا هستند. قدرشون را بدانید. همسر من حتی یک ریال ذر خانه خرج نمی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تمام زنان اگر احساس کنند همسرشان فرد قابل اعتماد و دارای ارزش و عزت نفس است و آنها را دوست دارد و به آنها احترام می گذارد و با انصاف است همین کار را می کنند اما با توجه به نظراتی که در این مجموعه مشاهده می شود اکثر این آقایان ارزش حتی یک لحظه فکر کردن به ایشان را هم ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
مگه داریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
اكثر بانوان به نظرم شبيه همسر جنابعالي هستند البته در ابتداي كار . اما مسائلي در مسير راه پيش مي آيد كه دلسرد ميشوند. روحيه قدرداني جنابعالي از متن پيامتان آشكار است. به احتمال زياد همين روحيه را در منزل هم داريد و پيام قدرشناسي و محبتتان به همسرمحترم منتقل گرديده است.
ناشناس
| - |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
احسنت به تو و خانمت که فضای صمیمی ایجاد کرده اید ولی بگویید واقعا چکار کرده اید که چنین شده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
84
44
برای همسر(زن) دوم هم میشه جستجو کرد؟!

یکی باید خانه دار باشه
دیگری باید شاغل باشه
هر کدوم هم یک بچه بیارن
شکل جدیدی از تشکیل خانواده با 3 عضو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
تاسف باره
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
4
90
من 20 سال است ازدواج کرده ام ازدواج یعنی از خود گذشتگی دو طرفه و کنار آمدن با هم چون هیچ دو نفری عینا مثل هم نیستند اگر این از خود گذشتگی نباشد کنار هم بودن زیبا و معنی دار نیست یک مشکل دیگر والدین هستند آیا مثلا خود من به فرزندم یاد دادم که چطور از خود گذشتگی داشته باشد یا به دخترم مسائل زندگی مشترک را یاد دادم یا از خود راضی و متکبر او را بار آوردم به دخترم گفته ام بیا آشپزی را یادت دهم و کنار دستم بایست و غذا پختن را یاد بگیر یا دکمه لباست را بدوز یا مرتب به او گفتم ولش کن خسته می شی بده بیرون کارهایت را انجام میدهند یا به پسرم گفتم امروز بیا کمک من و ظرفها را با هم بشوریم یا سر راه برایم کاهو بخر و... مسلما مقصر اصلی پدر و مادر ها هستند که درست زندگی کردن را به بچه ها یاد ندادند
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما هم اگر الان ازدواج می کردید نظردیگه ای داشتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
زمان شما تلگرام و.... نبود بیشتر درد ودل می کردن هرچند زیاد هم دعوا می کردن ولی امروزه هم دیگرو نمی بیند که محبت هم باشه چه برسه از خود گذشتگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ناشناس عزیز شما زندگیت را مدیریت کن و استفاده از تلگرام و .. را محدود کن تا همدیگر را ببینید و بهتر درک کنید یک تصمیم دو طرفه گویا تکنولوژی شما را هدایت و مدیریت میکند
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
81
79
عصر ایران تمام نظرات رو خوندم و تماما نظرات آقایون رو انعکاس دادید بهتر نیست از زبان ما خانمها هم بنویسید من یک دختر فوق لیسانس و کارمند در اداره ما خیلی از خانمها هستن که کار می کنن و خرج زندگی با وجود همسر تماما به گردنشون هست و بعضی از این خانمها همسر بیکار دارن چرا شما آقایون فکر می کنید که مورد ظلم قرار گرفته اید چرا به جای تعصبهای کورکورانه کمی واقع بینانه نگاه نمی کنید و همیشه فکر می کنید که حق با شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بله کسی منکر این قضیه و این خانوما نیست ولی بانوی عزیز نگاه به اکثریت کنید ما در مورد تفکر غالب داریم صحبت میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما جزو اقلیت هستید و کاملا هم قابل احترام هستید و از باید هم از شما بخاطر فداکاری تشکر کرد ولی متاسفانه اکثریت زنان و دختران اینگونه نیستند که شما میفرمائید.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خانم محترم جایی که من کار می کنم دقیقا بر عکس است
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خانم محترم اگه همکارای خانومتون تو خونه میموندن و به امور خانه داری میرسیدن همسرای بیکارشون کار پیدا میکردن و میرفت سر کار متاسفانه تو مملکت ما بخاطر زیاده خواهی خانوما جای مرد و زن عوض شده
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
احسنت عباس جون هزار احسنت حق مطلب رو ادا کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
39
176
دختران ایرانی یک گماشته می خواهند که هم کار کنه و پول زیاد بیاره و از زن هیچ چیز نخواد حرفی نزنه حتی به وظایف زن بودنش را انجام ندهدو هیچ وقت زن حوصله ندارد و با کوچکترین حرف و رفتاری زن افسرده می گردد.مرد باید بی پدر و مادر و خواهر و برادرو و با اصل و نصب و پولدا ر باشد و خواهر زن حق ورود در تمام موارد حتی در آمد مرد را داشته باشد.البته این رفتار تحصیل کردهای فوق لیسانس و دکترا است وای به حال بقیه.
توصیه من به جوانان .از افغانستان زن بگیرید از ایران نگیرید.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آقا درود به آن شیر پاکی که خوردی و حرف دل ما را زدی، همسر بنده دقیقا بخاطر همین مسائل چهار ماه خانه را ترک کرده و هرچه هم اصرار میکنم بر نمیگردد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
واقعا حلال باشه شیر پاکی که خوردی عین واقعیته چیزی که گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بزرگترین کمبود زنان ایرانی انصافه
انصاف
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دوستان عزیز همه اینا بستگی به دو اصل داره. اولی انتخاب درست هستش که خیلی مهمه. در مرحله بعدی رفتار و برخورد با طرف مقابل هستش که تعیین کنندس(هر چیزی به وقتش و به اندازش)
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ایول بابا
العان دخترا فقط خدمت کار میخوان
از صبح تاشب برن گردش، رستوران و ... بعدش هم با یه دوربین چند میلیونی عکاسی کنن واسه اینستاگرام و با فالووراشون خوش باشن
هیچ وقت هم حوصله ی شوهر رو نداشته باشن
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
جانا سخن از دل ما می گویی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
16
92
هدف دخترها بیشتر رها شدن از شرایط سخت و بی پولی خانه پدر هست ، اینها نماینده دخترای اصیل ایرانی نیستند عصر ایران با این معیارها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
فقط می خوان یه اسم تو شناسنامشون باشه و به نداشته هاشون برسن شرایط سخت اقتصادی هم بی تقصیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
درود بهت مرد درود این دقیقا واقعیت جامعه ماست
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
25
64
با این هزینه ها غیر ممکنه یکنفره بشه یک زندگی رااداره کرد زن من بعد از ازدواج بی کار شده و من روزی صد بار زیر بار فشار زندگی می میرم و زنده می شم و جالبه اصلا دنبال کار نیست و براش حتی مهم هم نیست چه بلایی داره سر من میاد حاضرم مهرش رو پرداخت کنم و خودم را خلاص کنم
ناشناس
France
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
15
83
اکتر خانمهای ایرانی فقط به خودشان ، سفر و تفریح فکرمیکنند ... دیگه چطور این مرد بیچاره پول اینهمه هزینه رو جور کنه اصلا بهشون ربطی نداره!! همیشه زود حوصله شون از شرایط عادی زندگی سر میره و به ظاهرشون تو خونه اصلا توجهی ندارن. راحت طلبی اکتر خانمهای ایرانی واقعا معظلی شده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خیلی خوبه که مردهای ایرانی اصلن ازدواج نکنن یا همون برن با زنهای افغانستان و عرب ازدواج کنن که هیچ حقی برای خودشون قایل نیستن من که عمرن با مرد ایرانی ازدواج نمیکنم
ناشناس
| France |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اکتر خانمهای ایرانی سرآمد خانمهای دیگر کشور ها هستن ... همه این بحثها و اظهارنظرها در جهت بهبود مسایل زندگی پس از ازدواج است وشما خانم ایرانی عزیز که حاضر نیستین با ایرانی ازدواج کنید مطمئن باشید که غالب مردان ایرانی سرآمد همه مردان در تمام دنیا هستند... شما میتوانید ساعات کاری و درامد مردان ایرانی نسبت به هزینه را با دیگر کشورها مقایسه کنید آنوقت متوجه خواهید شد که مردان ایرانی چقدر سخت کوش و خانواده دوست هستند...
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
متاسفانه تعداد زیادی از یانوان ایرانی در کورانی فرهنگی مسیر زندگی را گم کرده اند و دچار خود یزرگ بینی شده اند نه مادرانشان هستند نه خودشان بلکه معجونی که نمیتوان نوشیدشان برادرانم قبل از ازدواج اول بدانید که این دختران مانند مادرانتان نیستند و شریکان موثری برای زندگیتان نخواهند بود و بعداز ازدواج تنها یک عابر بانک مفلوک خواهید شد که انچه دختر در خانه پدر نداشته از شما توقع خواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
146
42
چقدر آقایون اینجا چیزی نوشتن. به عنوان یک خانم ( متاهل) از طرز فکر اکثر مردای ایرانی متنفرم . بیشتر مادر می خوان تا زن. و چقدر بیگانه ان با زن ها. من یکی که شانس آوردم یک نفر با سطح فکر بالا سر راهم قرار گرفت وگرنه عمرا با این بچه ننه های پر توقع ازدواج می کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
فکر کنم بچه ننه آن شخصی باشد که هرچه زن به او حرف زور میزند، میگوید چشم و در عوض آن مرد نمیتواند به زن بگوید که بالای چشمت ابروست. معنای مرد بچه ننه یعنی این.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دقیقا ً توجه کنید حتی بیان کلمات رو در حد اعلا میگن از طرز فکر اکثر مردهای ایرانی متنفرم ..!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
مردای ایرانی خیلی از زنها از نظر فکری عقب افتاده ترن میخوان وقتی تو زندگیهاشون میری میبینی توقعشون اینه که زنه هم کار خونه تمام و کمال به عهدش باشه هم تو خرج خونه با کار بیرونش کمک کنه هم خدا رو میخواد هم خرما رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
قدرت یک مرد در اداره زندگی از زن سرچشمه میگیره
وگرنه با زور و داد و بیداد که نمیشه زندگی و مدیریت کرد
اگه خانمها این قدرت را به مرد ندهند هیچ مردی نمیتونه زندگی را مدیریت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
8
95
پس ملاکهایی مانند اخلاق، مذهبی بودن، حیا، شرم، انسانیت، لقمه حرام آوردن سر سفره چه میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ یعنی همه زندگی شادی و لذت است به هر قیمتی و همه مردان باید خوشتیپ باشند و خوش لباس ؟؟؟؟؟؟؟ چند درصد مردم کشور ما دائم در حال شادی و لذت و مسافرت هستند بجز یک عده مرفه بی درد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ صداقت هم میدونید برا چی اولویته، برای اینکه طرف نگه پولدار هستم بعد جزو قشر متوسط و یا زیر متوسط در بیاد، وگرنه شما پولدار باشد دیگه کسی کار نداره که این پول را از راه حلال به دست آورده اید یا حرام.
علی
-
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
24
70
س. الان روسیه قضیه را برا ازدواج راحت کرده بروید روسیه زن بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اتفاقا خیلی خوب، مهمترین نکته اش این است که دخترهای آنجا، صدتا عمل زیبایی انجام نداده اند و به صورت طبیعی زیبا هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آره واقعا ، برید که یه غربالگری انجام بشه لااقل اگر مرد خوبی هست به چشم بقیه بیاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
والا بخدا شرتون از سر زنهای ایرانی کم همشون مدعی های پر توقع و قدر نشناس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
93
52
اين انصاف مردهاى ايرانيه : موقع ازدواج كه زن بايد خوشگل و ترگل باشه، خودشون هم كه اصلا لازم نيست به تيپ و قيافه شان برسند .همه حقوق رو هم مى خواهند ولى مهريه هم نمى دهند، زن هم انقدر پولكى؟ بعد هم كه كار خانه وظيفه زنه، باردار شدن و بچه دارى هم كه وظيفه زنه، پولى هم قاعدتا بابتش داده نمى شه، ولى مرد كه سر كار مى ره پول مي گيره زحمت كشيده و زن هم "مفتى" داره استفاده مى كنه. اگر زن علاوه بر زحمات توى خونه ، بيرون هم كار كنه، "بايد" پولشو بياره خونه ، اگر هم فكر كرديد كه مردها هم وقتى زن بيرون كار مى كنه، توى خونه به زن كمك مى كنند اشتباه كرديد، مردى گفتن زنى گفتن. البته اين در مورد همه آقايون صدق نمى كنه ولى در مورد خيلى ها صدق مى كنه. در همه جاى دنيا وقتى زن بچه دار مى شه مرد از نظر قانونى و اخلاقى موظفه تمام مخارج را بپردازد. اگر زن هم كمك كند فقط لطفى به مرد و براى كمك به اونه. ولى بعضى مردها در ايران همه چيز رو وظيفه زن مى دانند انگار كه مردها به اين دنيا آمدند فقط واسه تفريح.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
داغ دلمون رو تازه کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
برو بابا .همین طرز تفکر فمنیستی امثال شما خود روشنفکر های بی سواده که جامعه را به این روز انداخته
man
| Germany |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بسیار خب همه آقایون خوووووب توجه کنن ... که از این به بعد سعی کنید شما باردار بشید و بچه بیارید و بزرگش کنید و پولی هم که بابتش درمیارید خودتون خرجش کنید
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
همشیره همونطوری که وظیفه شوهره که بره بیرون و تو جامعه گرگ صفت حالا با هر زمحتی پا هر جون کندنی پول در بیاره ،وظیفه زن هم باردار شدن و کارهای منزل و بچه داری هست و هیچ کدوم منتی رو سر هم ندارن . در ضمن وظیفه مرد پرداخت نفقه هست نه خرجهای آنچنانی و تشریفات بهمان و فراهم کردن زندگی به سبک پادشاه ها .
محسن
Netherlands
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
50
کسی که مفهوم زندگی رو درک کرده باشه و بخواهد زندگی کند ، دنبال بهونه نمیگرده . زندگی هزاران پرده نا شناخته و دور از انتظار داره ، متاسفانه در کشور ما طبیعت زندگی آدما دست کار شده و باید از ریشه درمان شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
22
111
اون دختری که ملاکش پول و اندام قشنگ و قد و بالا هست میخوام بدونم خودش چقدر این ملاک ها را در وجودش میبینه که از طرف مقابلشم چنین انتظاراتی داره؟؟!!! تا اونجایی که ما دیدیدم اکثریت قریب به اتفاق زنان ایرانی خوش هیکل نیستن.به طرز افتضاحی شکم و پهلو دارن و ... بی پول هم که هستند پس این انتظارات خودخواهانه و مسخره را بریزن دور.ضمنادختری که اولین ملاکش،ظاهر و تیپ و قیافه انچنانی پسر هست مطمین باشید زن زندگی نیست.چون ظاهر پرست هست و هیچوقت سیراب نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آخه خودش انقدر عمل زیبایی انجام داده شبیه عروسک شده، تازگیها دقت کردید دختران چقدر شکل هم شده اند از نظر ظاهری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما نگران اون دخترا نباش لابد قیافه و هیکل دارن که منتظر خوش تیپ هستن شما نگران اکثریت مردانی باش که نه قد وهیکل دارن و نه تیپ و قیافه ملاک اولشونم تو پسند زنها قیافه اوناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
والا همون دخترهای عمل کرده عروسکی اکثرشون آخر میرن زن مردان ثروتمندی میشوند که هم سنشان بالاست و ظاهر و قیافه هم ندارند !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
همیشه زن باید زیبا باشد نه مرد، الان انگار برعکس شده و زنان دوست دارند با مردان زیبا و عمل کرده ازدواج کنند. البته طبیعی همهست چون وقتی نقش و جای مرد و زن در زندگی عوض شده و زنان دستور میدهند و مردان اطاعت میکنند خوب لابد مرد زیبا و با صورت عروسکی هم باید باشد دیگر !!!!!!!!!!!!!! دوره آخرالزمان که میگن همینه انگار.
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دوست عزیز ناشناس. زن اگه قیافه هم نداشته یاشه که آدم واسه چی ازدواج کنه؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
69
37
من یک خانم هستم که خانه و ماشین و درآمد دارم. همسری میخوام که خوش اخلاق و وفادار باشه و باایمان
و کاملا راستگو
حتی یک دروغ خیلی ناراحتم میکنه
متاسفانه اغلب آقایون بسیار دروغ گو هستند و وعده های پوچ میدهند با اون اعتماد بنفس بالاشون و یا خانمی می خواهند که در خانه بماند و صبح تا شب بهشون رسیدگی کنه و التماس کنه مقداری پول در اختیارش بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
عزیزم گشتم نبود ، نگرد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
س- مشکل اینجاست که بعد ازدواج تمام حرفای قبل ازدواج عوض میشه - نمونه هاشو زیاد دیدیم
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من هم به عنوان یک اقا دوست دارم خانمم شاغل باشه نه به خاطر پولش ، به خاطر وارد شدن تو اجتماع و بالا رفتن سطح درک و فهم از وضعیت زندگی امروز و لیکن خیلی از خانوما هنوز فکر میکنن که باید توی خونه بشینن و شوهر بیاره و اینا خرج کنند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دقیقا . مردهای ما بسیار ناز نازی ترسو و اغلب حراف و دروغ پردازند. متاسفانه مردها به دنبال تکیه گاهن . مردهای امروزی که اغلب هم متولدین دهه شصت هستند مرد نیستن. به دنیال زن نیستند. به دنیال مادر دوم هستند.
نشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
8
58
اين از زرنگي دختر خام هاست كه اول مساله پول و ماديات را مطرح نميكنند بعد از ازدواج هر روز بهانه جديدي كه مربوط به پوله ميتراشند.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بعد از امضای سند ازدواج همه چیز عوض میشه گرگی از لباس میش در می اید
مردم
-
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
11
واقعا که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
44
38
من دختری بودم که اولویتم برای ازدواج صداقت و خوش اخلاقی بود، بر همین اساس هم با فردی که احساس میکردم این ویژگی ها رو داره عقد کردم. ولی بعد از یک سال فهمیدم همش تظاهر بوده و تمام چیزهایی که شنیدم دروغ بوده.الان پشیمونم و هر روزم عذابه . با هر کسی هم که صحبت میکنم میگن تو دنبال چیزی بودی که الان وجود نداره.به قول یکی از دوستان گریه کردن تو یه رستوران شیک خیلی بهتر از گریه کردن تو یه دخمه است. متاسفانه انسانیت خیلی کمرنگ شده هم برای آقایون هم برای خانمها .منم تصمیم گرفتم همرنگ جماعت بشم.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اره عزیزم شما برو تو همون رستوران شیک گریه کن ...البته اگر زنجیره ای بود چه بهتر نه !!!!؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
2
11
پس چرا آدرس کانال رو اعلام نکردین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
63
21
چقدر آقایون اینجا چیزی نوشتن. به عنوان یک خانم ( متاهل) از طرز فکر اکثر مردای ایرانی متنفرم . بیشتر مادر می خوان تا زن. و چقدر بیگانه ان با زن ها. من یکی که شانس آوردم یک نفر با سطح فکر بالا سر راهم قرار گرفت وگرنه عمرا با این بچه ننه های پر توقع ازدواج می کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما که قبلا پست گذاشته بودید. پس شما که همسرت اینطوری هست که میگی، چرا حرص مردهای دیگر را میخوری، برو به زندگیت برس !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
انشا ال.. خدا به همسرتون بیشتر بده چون بنده خدا اگه نتونه توقعات را براورده کنه خدا میدونه چه بلایی سرش میاد بیچاره
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
خدا به شما دو ناشناس پاسخ دهنده هم یه زن بده که نیاین اینجا حرص همه ملت ایران رو بخورین. یه زنی که حقوقی نگیره و گوش به فرمانتون باشه و از خودش شخصیت و استقلال نداشته باشه وگرنه خدا میدونه چه بلایی سرش میاد.
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
52
29
کاش مادران این بچه ننه ها یکم مسئولیت یادشون می دادن. خرج پسرای این دوره زمونه رو هم ما باید بدیم. هزار جور هم توقع دارن. یک ذره درک و فهم ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
از ادبیات محترمانه ی شما معلومه که خیلی فهیم تشریف دارید...!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
28
10
من دختری بودم که اولویتم برای ازدواج صداقت و خوش اخلاقی بود، بر همین اساس هم با فردی که احساس میکردم این ویژگی ها رو داره عقد کردم. ولی بعد از یک سال فهمیدم همش تظاهر بوده و تمام چیزهایی که شنیدم دروغ بوده.الان پشیمونم و هر روزم عذابه . با هر کسی هم که صحبت میکنم میگن تو دنبال چیزی بودی که الان وجود نداره.به قول یکی از دوستان گریه کردن تو یه رستوران شیک خیلی بهتر از گریه کردن تو یه دخمه است. متاسفانه انسانیت خیلی کمرنگ شده هم برای آقایون هم برای خانمها .منم تصمیم گرفتم همرنگ جماعت بشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
57
37
والا ما که خونه پدری دست به سیاه سفید نمیزدیم . خانمی بودیم واسه خودمون. الان چی؟ اصلا زنان ایرانی برای چی باید ازدواج کنن. خرج شوهرامونم ما باید بدیم. کار خونه. بچه. بارداری کوفت درد ....همه به گردن ماست. بخدا بعضی ها فقط به خاطر حرف مردم شوهر می کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
چقدر هم زنان ایرانی خرج همسرانشان را میدهند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
خوب شما با این طرز تفکر همون خونه بابا میموندی ، باردار هم نمیشدی دست به سیاه و سفید نمیزدی و یه نفر دیگه رو با این سطح توقعات بد بخت نمیکردین
سامان
United Arab Emirates
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
12
90
تجربه 11 ساله بنده از ازدواج.
غلط کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
13
87
من تا حالا بارها خواسگاری رفتم و نتیجه ای که گرفتم اینکه زن های ایرانی به شدت پر توقع هستند. متاسفانه زن سالاری هست در جامعه ما و زن ها و خانواده آنها فکر می کنند که داماد یعنی یک غلام حلقه به گوش. شوهر یعنی کسی که پول زیاد بیاره و خونه و ماشین داشته باشه، کم حرف باشه ، خوب گوش کنه ، خوش تیپ باشه، اهل سفر باشه و خلاصه همه چیزهای خوب رو داشته باشه.
حالا از دختر خانم بپرسید خوب وظیفه تو چیه تو زندگی؟ میگه خب منم زنشم دیگه! همین که یکی رو داره که دوسش داره خیلیه!!! به جان خودم به خودم گفتن این حرف رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
جناب واقعا اگر با همچین دختر و خانواده ای وصلت کنید، به مشکلات بزرگ میخورید همانطور کنه بنده و خیلیهای دیگر به آن مشکلات خوردند. اگر دیدید ملاک خانواده دختر این چیزهاست، همان موقع خداحافظی کنید و خود را نجات دهید. امیدوارم دختری نجیب و اهل زندگی برای ازدواج نصیب شما شود.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
21
80
25 ساله ازدواج کردم ..خانمم هم فرهنگی است ..تو این 25 سال سالی 2% درآمدم هم نتونستم پس انداز کنم ... همیشه از کل درآمدم با خبر بوده ولی من تا امروز فیش حقوقیش رو ندیدم ... همیشه هم من باید پول همه چی رو بدم و وقتی ازش میپرسم میگه خرج خوردو خوراک خونه کردم ..1 ریال هم پس انداز و طلا نداره .... تو عیدی 2 میلیون بی خودی خرج کرد در صورتی که من چک طلبکار داشتم ... کلاً بقول یکی از دوستان درک اکثرشان تعطیله ..آدم میمونه ول کنه بره میگه بچه هام چی میشن خودش چجوری از پس مشکلات بر میاد ... بمونی ..هم مثل برده میخان ازت استفاده کنن ....ای داد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
درک خودت و اون دوست لمپنت تعطیله/ بی ادب. اگه زن تو باهات روراست نیست به دیگران اهانت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما هم که به سبک لمپنها و با ادبیات زشت جواب دادید !!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما به درک خودت شک کن برادر مطمئن باش با چنین افکاری هیچوقت خوشبخت نخواهی بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کاملا با شما موافقم. ادم به نون خالی بسازه ولی محتاج پول زن کارمند نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
سعید خان بچه مال باباش است نه مامان که ول کنید بروید باید با خودتان ببرید وگرنه باید بروند پرورشگاه
رویا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
3
129
با خواندن کامنت های دوستان که اکثریت آقا هستند و چند تایی هم خانوم به نتیجه رسیدم که مرد و زن جامعه ما کلا شمشیر رو از رو برای هم بستن و در واقع اکثریت حوصله خودشون رو هم ندارن، چه برسه حوصله یکی دیگه رو
همه دنبال یک ادم ربات نما هستند که دکمه اش رو بزنن تا کار مد نظرش رو انجام بده...با این وضعیت، طلاق نباشه عجیبه
چه تنها مردمانی شده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
احسنت
ناشناس
United States of America
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
33
بابا کار ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
منم
مهراس
-
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
39
سلام
از تعداد بسیار زیاد نظرات میشه فهمید که واقعن انتخاب همسر تو این دوره و زمان خاص تبدیل به یکی از اولویتای اصلی شده مسئولین محترم لطفاً بیدار بشید و فکری به حال خانواده ایرانی کنید و با خوندن این نظرات بفهمید که مشکل اصلی در انتخاب همسر و ازدواج که یکی از شروط مهم پیامبر اکرم (ص) برای یک مسلمان هستش تامین مخارج زندگی هستش تامین مسکن و ... حداقل هایی که واسه جوان امروز شده یک آرزو هر چی در میاریم میزاریم رو پول پیش خونمون، من نمیدونم از کجا باید بیاریم تا سپرده کنیم وام خرید مسکن بگیریم با این همه گرفتاری من مسلمون چطوری به خانوادم برسم چطوری بچمو تربیت کنم خیلی حرف هست کاش یه روزی همه چی درست شه ای کاش !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
جناب درسته که مسئولین باید مشکلات را حل کنند ولی زن و مرد هم باید در روزهای سخت در کنار یکدیگر باشند و به یکدیگر کمک کنند نه اینکه خانوم بشینه دائم سرکوفت بزنده به مرد که چرا پول نداری به جای اینکه کمک کنه یا حدااقل حمایت کنه و پشتیبان روزهای سخت باشه. مگر پدران و مادران و اجداد ما روزهای سخت با هم زندگی نکردن و الان به آرامش رسیدند. زنی که در روز سخت ول کنه بره، همون بهتر که برود.
ناشناس
-
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
5
83
منم یک خانم شاغل هستم و حدود 13 سال ازدواج کردم ولی تا حالا هیچی برا خودم نخردیم همه ی در امدم با همسرم یکی شده فقط برای بچه ها و خانواده و خانه ساختن خرج شده و یک ریال هم پس انداز ندارم انشاء الله خداوند توفیق و سلامتی بده بتوانیم همپای همسرم زندگی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شما جزو اقلیت هستید و امیدوارم همسرتان قدرتان را بداند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کاراشتباهی کردی به نظرم. طن همیشه باید یک برگ برنده داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بنده خدا فردا شوهرت شلوارش که دوتا شد خوشی زد زیر دلش رفت دنبال یک زن دیگه (ویژگی اکثر مردهای ایرانی) طبق قانون هیچی از این زندگی دونفره مال تو نیست بهتره پولاتو جمع کنی واسه خودت یه آرامش خاطری داشته باشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
25
3
من دختری بودم که اولویتم برای ازدواج صداقت و خوش اخلاقی بود، بر همین اساس هم با فردی که احساس میکردم این ویژگی ها رو داره عقد کردم. ولی بعد از یک سال فهمیدم همش تظاهر بوده و تمام چیزهایی که شنیدم دروغ بوده.الان پشیمونم و هر روزم عذابه . با هر کسی هم که صحبت میکنم میگن تو دنبال چیزی بودی که الان وجود نداره.به قول یکی از دوستان گریه کردن تو یه رستوران شیک خیلی بهتر از گریه کردن تو یه دخمه است. متاسفانه انسانیت خیلی کمرنگ شده هم برای آقایون هم برای خانمها .منم تصمیم گرفتم همرنگ جماعت بشم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
5
84
من 7 سال پیش با همسرم آشنا شدم بعد از 5 سال دوستی ازدواج کردیم-همیشه حرف من این بود که زندگی شوخی نیست.ولی دختر خانومها تا وارد زندگی زناشویی نشن هیچ درکی از زندگی ندارن.بعدا تازه مشکلات و .. به سراغتون میاد یک سال اول زندگی واقعا سخت بود تا اینکه تونستم متقاعدش کنم که زندگی پستی بلندی داره زندگی متاهلی اینه نه اون که زمان نامزدی یا مجردی تو خونه پدری میگذره.توقع دختر خانوما از پسرای امروزی به عنوان مرد خونشون دقیقا چیزی هایی که تو رویاهاشون داشتن.شما باید شب بعد از کلی کار روزانه و خستگی کار نقش بازیگر فیلمهای شبکه های ماهواره ای بازی کنی و مثل اونها ابراز احساسات کنی چون درکشون از زندگی اون چیزهایی هست که تو فیلمها یاد گرفتن نه زندگی مادرشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
احسنت به نظر شما. واقعیت همین است آنها مردی را میخواهند که در فیلمها و داستانهای رومانتیک تخیلی ساخته شده و در واقعیت وجود ندارد.
ناشناس
-
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
4
28
بنده با تحقیقاتی که انجام داده ام به این نتیجه رسیده ام که بر خلاف گذشته که مردان به زنان خود بدبین بودند و به انحای مختلف هم این بدبینی را اظهار می کردند ، متاسفانه در جامعه امروزی زنان بدبین تر شده اند ولی چون روشهای کنترل را هم بلد نیستند فقط خودخوری می کنند و این یا در دراز مدت باعث طلاق می شود یا دچار بیماری افسردگی . زنان امروزی حتی مثل مردان قدیمی توانایی این را ندارند که رک و پوست کنده به شوهر خود بگویند من به تو بدبین هستم . نمی دانم علتش چیست که با همران خود صداقت در کلام به کار نمی برند .
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
3
53
به خدا آدم این نظرات رو میخونه میترسه سمت ازدواج بره واقعا این دیواری که از روز اول بین زن و مرد تو جامعست باعث شده هیچی از همدیگه ندونن و تبدیل شن به دشمن همدیگه نه اینکه همسرانی باشن که با هم به آرامش برسن
اینجاست که بازم یاد اون وعده عصرایران میفتم که فراموشش کرده که کلاسهای مجازی آموزش مهارت زندگی رو برگزار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
من که فقط شاهد دعوا و بداخلاقی همسرم هستم. هر کاری هم میکنم راضی که نمیشه هیچ ،فقط روز به روز توقعش میره بالاتر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
مهارت زندگی چیه دوست عزیز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الان تنها چیزی که زندگی را حفظ میکند ((((((( پول ))))))) میباشد، نه مهارت نه اخلاق و نه تحتی تیپ و قیافه، فقط پول و طلا و اسکناس !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
آفرين!
به نكنه بسيار بسيار مهمي اشاره كرديد.ريشه اكثر مشكلات در عدم شناخت جنس مخالف به همين علت مي باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
2
65
پسر و دختر امروز از 5 سالگی از مهد و... تا 25 سالگی در دانشگاه , همنشین همسالان خود هستند. در 25 سالگی همان کودک ننر 5 ساله با سن و قد و ادعای بزرگ هستند. نه دختر خانم تمرین اداره ی خانه و شوهر و بچه و مسایل آن را دارد نه پسر سنگ زیرین آسیاب است و مدیریت مشکلات را تمرین کرده.
قبلا دختر ها و پسرها از حدود 10 سالگی در خانه یا مغازه و کارگاه و شاگردی این و آن تمرین زندگی و مشق تحمل و حل مشکل میکردند.
امروز خدارا شکر عموما بینیاز از کار فرزند در سنین پایین هستند. این خلا را باید بعنوان پرورش بطور جدی در نظام آموزش بگنجانیم.
امروز در واقع دو کودک گنده با هم ازدواج میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
دختر و پسر امروز از سن 5 سالگی سرشون در تبلت و کامپیوتر و تلگرام و اینستاگرام است و همه چیز را به صورت مجازی و تخیلی میبیند و واقعیت را درک نمیکند، بخاطر همین هم مشکلات نسبت به قبل صد چندان شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
3
52
هععععععععی من که فکر نکنم با این وضعیت اقتصادی بتونم عمرا ازدواج کنم اگه بتونم خرجج خودما در بیارم که زنده بمونم شاهکار کردم . نویسنده:یک جوان 27 ساله با مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک . ازدواجم آرزووووست.....
نقطه سره خط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
بابا جان به چه زبونی بهتون بگیم! ازدواج نکنید. چرا دو دستی خودتون رو میندازید تو بدبختی آخه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ازدواج که کردی بعدا آرزوت عوض میشه از ما گفتن...
ناشناس
-
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
10
54
به عنوان کسی که همسرم 3ساله کارمنده وهنوز یک ریال توخونه خرج نکرده وبراخودش ماشین خریده والان میخواد مغازه تجاری بخره وبده اجاره توصیه میکنم همسر کارمند نگیرید وبروید دنبال دختر روستایی که قربون صدقتون بره هر روز نه اینکه پولتون رو خرج زن کنید تازه بدهکارترین فرد به همسر باشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
همسرت 3 ساله کار میکنه هم ماشین خریده هم مغازه ؟؟؟کارمند کجاست ایشون ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
واقعا ازدواج با دختر روستایی رو خوب امدی.
انسان جازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
53
باسلام
مخلص کلام
ازدواج تبدیل شده به یک معامله
یک معلم
Japan
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
6
44
مشکل ما ایرانیان امروز خونه و ماشی نیست.پول نیست. مشکل سبک زندگیه که نه غربیه و نه اسلامی. خونه و ماشی مدل بالا آرامش نمیاره. مرد ارامشش با زنه و زن آرامشش با مرده. پول جمع نکنید راهش زندگی باهم و انس دایمی با هم است امتحان کنید.هر چیزی که بخواهید پیش شوهر و خانمتون است حتی اگر فقیر و بی چیز و بیکار باشه اینو بعد از مطالعات طولانی متوجه شدم. موفق باشید.
پاسخ ها
مهراس
| - |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
سلام آقای معلم
این حرف شمارو من فقط از کسایی شنیدم که خودشون مشکل اقتصادی ندارن پولدار نیستن ولی از حداقلا تامین هستن 6 ساله ازدواج کردم از روز اول تمام فکر و ذکرم به تامین مخارج زندگیه من و خیلیای دیگه تو این مملکت تعطیلات هم سر کار هستند خانواده بدون پول خونه و ماشین نیاز به دور هم بودن داره ولی وقتی کار نکنی باید دیرکرد قسط پرداخت کنی هر وامی که تسویه میشه باید وام بعدیو بگیری یک کلام تو این مملکت درد کشیده ها یا مسئولیتی بشون داده نمیشه یا اگرم جایی مسئول بشن گذشتشونو فراموش میکنن وقتی میگم ای کاش همه چی درست شه خیلی درد هست که خواسته هامون فقط شده آرزو ای کاش یه روزی یه جایی یه تصمیمی گرفته بشه که بچه های ما مثل ما نشن !!!!!!!!!!
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
55
فیلسوفی را پرسیدند ازدواج بهتر است یا تجرد؟ مکثی کرد و انگاه بفرمود: پایان هر دو حسرت است و پشیمانی!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
11
7
رویکرد این کانال خیلی پول محوره ... بعلاوه نکته مهم سن دختر پسرا هست که بالای سی هستن بیشترشون..پس نمای دقیقی از خواست جوانها نیست
حسین دیباجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
2
19
به نظر بنده اگر مشابه همین نظرات در شبکه های تلویزیون به صورت مستند به همراه کارشناسان زبده جامعه شناسی و مشاوره های خانوادگی رنامه ای تدارک دیده شود دو منفعت دارد
1) سیمای تلویزیونی بر تعداد مخاطبانش افزوده می شود و خلاء محبوببت مردمی به جای رفتن به سمت شبکه های ماهواره به تلویزیون می رود
2) ثانیا در برنامه ریزی کلان حکومتی و دولتی ، این مشکل جدی گرفته می شود و مردم و علی الخصوص جوانان در سن و سال ازدواج با معیارهای واقعی به طور ملموسی آشنا شده و خواسته ای واقعی همسن و سالان در شرف ازدواج را بیشتر درک خواهند کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
6
44
29 سالمه فوق لیسانس از بهترین دانشگاه ایران گرفتم تازه باید برم سربازی ، تو این مملکت فقط آقازاده ها باید زنده گی کنن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
3
18
دخترها و پسرهای این دوره راحت طلب شده اند و زیر بار مسئولیت نمیرن. به همین دلیل دخترها نقشی به عنوان همسر در زندگی مشترک ندارند و فقط به فکر خودشون و خوش گذرانی هستند. اینکه در کنار شوهرشون و باهم سختی های زندگی رو بگذرنونن یا در اول زندگی قناعت داشته باشن معنایی نداره. همه امکانات رو همون اول میخوان. به جهت همین راحت طلبی بیشتر اونها حتی هنر خانه داری ساده هم بلد نیستن، وظایف زناشویی که بماند. این عوامل میتونه در طلاقها بسیار موثر باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
2
24
الان که واقعا معیار پول و درامد شده، صداقت، درک و همه این صفات قشنگ رو اگه هم بخوان در کنار پول میخوان. هر چند اگه این صفات خوب رو هم نداشته باشی ولی درامدت خوب باشه با تبصره قبولی. متاسفانه خونواده ها جای اینکه دختراشونو اهل زندگی بار بیارن و بهشون بگن زندگی رو باید با همسرت مشترک بسازی، پرتوقع بار میارن. نمیشه به راحتی با اینا زندگی کرد. البته جسارتن اینو نمیشه تعمیم داد به کل جامعه ولی اینا چیزاییه که میبینیم، نمیتونیم خودمونو گول بزنیم. بعدشم صداشون در میاد که ما چقد مظلومیم تو ایران و این حرفا. هیج جای دنیا اینجوری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
8
59
متاسفانه درصد قابل توجهی از دختران ما بجای شوهر و شریک و رفیق زندگی بدنیال اسپانسر مالی هستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
3
19
پسری سی ساله ام. مشکل من از خودمه... اعتماد به نفس ندارم؛ خودم رو قبول ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
شاید بیش از حد به نظر دیگران اهمیت میدی برادر.منم این مشکل رو دارم . دارم سعی میکنم رو خودم کار کنم.بعضی وقتا فکر کن هیچکس به جز خودت تو این دنیا نیست. به من کمک کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
اعتماد به نفس هم داشته باشی اگه پول نداشته باشی و بری خواستگاری، خانواده دختر و دختر کاری میکنند که اعتماد بنفس شما از بین برود !!!!!!!!!!!!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
4
بخش عمده حرفهاي مطرح شده در اينگونه سايت ها بيشتر شبيه تعارف چون وقتي وارد زندگي ميشن واقيت ها جوري ديگه است اونوقت ماهيت همه اين حرف ها مشخص ميشه يا اينكه دخترهاي با سن بالاهستن كه بالاخره اميدوارند با اين حرف ها اتفاق خوبي بيفته
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
22
27
خلاصه مقاله و نظرات : دختر بد، پسر خوب!
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
18
39
متاسفانه دخترای امروزی خیلی پر توقع هستن و مرد رو به چشم یه ماشین پول میبینن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
2
58
من یک زن کارمندم و شاغل و دو تا بچه دارم هر چه درآمد داشتم صرف خانه کردم نه پس اندازی نه طلایی. اینکه خانم هم بیرون کار کنه هم داخل خانه برایش خیلی سخت است و تحت فشار قرار می گیرد. کارخانه و بچه داری خیلی سخت تر از کار بیرون است و شما در بیرون در ساعت مشخصی کار می کنی و بعد فارغی و کار خانه وقت و زمان ندارد. به نظرم خانمهای ایرانی خیلی نجیبنتر از اینی هستند که در کامنتها آمده اکثریت آنها که تحصیلات دانشگاهی دارند چون کار پیدا نمی کنند در خانه هستند . توان خانمها در آن حد نیست که هم در بیرون کار کنند و هم در خانه . جتی شما آقایان هم در این حد توان ندارید . خامنها حمایت عاطفی نیاز دارند. نه عشق های سریالها. اینکه درک بشوند که چقدر کار کرده اند و خسته اند . تشکر کوچکی بشود. در کارهای خانه به آنها هر چند کم کمک شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
ای بابا اینا درکشون به این مسایل نمیرسه مشکل فرهنگی دارن هم میخوان همسرشون کدبانو باشه هم میخوان دونگشو تو هزینه های خونه بده هم مثل مدلها خوشگل و تر تمیز و مرتب باشه مردای این دوره زمونه تو ازدواج هم مامان میخوان جمعشون کنه هم بابا میخوان که حمایت مالیشون کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
دوست عزیز ، مادر دل سوز و همسر مهربان بنداز بالا. دیگه از قدرشناسی گذشته . اوضاع خرابتر از این حرفاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
55
25
این از پررویی مردان ایرانی هست. نباید با مردان ایرانی با سطح فرهنگ و درک پایی ازدواج کرد. اینا خودشون رو هم نمی تونن جمع کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
احسنت
men
| Germany |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
این نظر و ادبیاتی که شما استفاده کردین کاملا گویای طرز و فکر و وضعیت زندگی مجردی یا متاهلیتونه وای به اون بدبختی که همسرته یا قراره همسرت بشه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
این دقیقا تفکر همان تیپ کلاسیک دختر های ایرانیست دوستان مجرد ببینید و بعد در مورد ازدواج تصمیم بگیرید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
26
سلام به همه چه زن و چه مرد اول باید خودمون رو درست کنیم اخلاق، انسانیت، بلوغ اجتماعی، بلوغ فرهنگی و در نهایت بلوغ عاطفی تا بتوانیم انتخاب درستی انجام دهیم که به این مشکلات برخورد نکنیم یا در مواجه با مشکلات کم نیاریم. یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کو گوش شنوا، متاسفانه اکثریت فقط پول را میشناسند و مدرک دکترا یا فوق لیسانس در رشته های پزشکی و مهندسی آنهم عمران- معماری- مکانیک !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
40
این دعواهای جنسیتی چیزی جز بحث های بچگانه و بیهوده نیست.
ما نسل جدید درک درستی از جنس مخالفمون نداریم و حاضر به فهم همدیگه هم نیستیم. همین باعث همه مشکلات و اینهمه طلاق شده !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
2
44
من به عنوان یک پسر:
خواستگاری دختری با سطح مال بالا رفته افتم. ثروت این خانواده هم ارثی نبود و یک شبه بدست نیامده است. اما می گویند باید پسر از نظر اقتصادی مشکل نداشته باشه. امنیت شغلی داشته باشه... و استقلال هم (از همه نظر) داشته باشه. خوب من جوون چجوری میتونم بدون کمک پدرم این خواسته رو براورده بکنم! جالب اینکه خودشون برای پسرشون همه کار هم کردند و زنش داده اند! حالا نوبت پسر مردم میشه ....
بله ازدواج یه معامله شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
زن و مرد از همه نظر باید در یک کفو باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
16
یک نظر سنجی از خانوم های مجرد:
شما اگر سطح مالی و تحصیلاتتون از خواستگارتون بالاتر بود و اینکه خواستگارتون همه معیارهای شما (مثل اخلاق، خانواده معتبر، ادب، قیافه... و سفر(:) رو داشت، به اون جواب مثبت می دادی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
از ته دل میگم من قبول میکردم حتی اگر چهره خیلی معمولی هم داشت برام مهم نبود.فقط اخلاق ، خانواده ، مسئولیت پذیری ، ادب ولی متاسفانه تا به حال چنین موردی رو ندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
معلومه که بله
من دنبال پول در آوردن رفتم که اگر مردی مناسب رو پیدا کردم که فقط پول نداشت به مشکل نخوریم. ولی متاسفانه مردا دنبال یک همسر وابسته مالی و در عین حال خیلی بزک کرده هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
کاملا موافقم . من هم همین نظر رو داشتم و لی متاسفانه بعد از سی سال کسی رو با چنین ویژگی هایی پیدا نکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
6
46
بنظر من ان پسرهایی که دراین وضعیت تن به ازدواج میدهند. پسرهایی هستند که بسیار ساده اندخصوصاانهایی که مهریه چندصدسکه ای راقبول میکنندوازاین طرف حق طلاق رابه زن میدهند همین مهریه کی داده وکی گرفته برایشان مشکلساز میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
3
68
والا حقیقتش رو بخواین من تا قبل از خوندن کامنتای دوستان
حتی فکرشم نمیکردم چنین زنهایی با چنینین تفکراتی ان هم به این تعداد وجود داشته باشند
بنده خدا همسر من با اینکه مغازه دارم هر ماه حقوقش رو میاد تو دستگاه کارتخوان مغازه کارت میکشه تا در این شرایط رکود کمک زندگیمون باشه .بدون منت وبدون اینکه کسی بفهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
داستان بود یا واقعیت؟؟؟؟؟

آفرین به شما زوج خوشبخت
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
مرحبا، توصیه میکنم شما از همسرت یه مجسمه بساز از جنس طلا!!!!!! چون نمونه مشابهی نداره یا خیلی خیلی کم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
حتما رفتار شما با ایشون انقدر خوب بوده که ایشون هم چنین کاری کنند. این رفتار متقابله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ایشالا شما هم قدر ایشون رو بدونید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
12
اشکال کار اینه یک تعدادی از جوانها خوشگذرانی را با خوشبختی اشتباه گرفتند
پاپک
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
15
دمت گرم عصرایران راضی ام ازت :: چه کامنت های با حال و با مزه ای بود کلی خندیدم :) یاد فیلم "آتش بس" افتادم :)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
12
16
دختران پول پرست و آهن پرست که بویی از عشق و محبت و مهربانی نبردن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
آقایون چی چی پرستن؟لابد عشق :))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
خخخخ آفرین عشق رو خوب اومدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
5
32
در حال حاضر دو نوع عشق داریم: عشق مادر به فرزند و عشق خدا به بنده. بقیه همش حاصل ترشح هورمونه.
هرمز درختچی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
9
ماشاله به نظرات پروفوسوران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
12
25
جالبه، آقايون كار مى كنند و با پولش براى خودشون خونه و ماشين مى خرند، يعنى حتى نصف نصف به نام خودشون و همسرشون هم نه، كامل به نام خودشون.بعد هم توقع دارند خانمها اين كار را نكنند. از همه جالب تر هم اينكه در تمام نظرهاي بالا، آقايان بدون آوردن حتى يك پاسخ درست و منطقى، نظرهايى كه خواستار كمى انصاف در مورد خانمها شده اند را با بي ادبى به فمينيست بودن متهم كرده اند و منفى داده اند. يعنى اگر نيمى از جامعه خواستار احترام به زحماتشون باشند سريع متهم مى شوند، بعد بعضى ها مى گويند خانمها گماشته مى خواهند، با توجه به خيلى از نظرات بالا، به جز چند تايى كه مودبانه و درست بودند، اكثر مردهاى ايرانى زن را به چشم يك كارگر بى جيره مواجب مى بينند. اينها همه از تربيت خانواده ناشى مى شود، از من و شما كه به فرزندمان چه ياد بدهيم
ناشناس خوشبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
6
12
شرايط فعلي جامعه ما همينه. همه چيز با پول و ماديات سنجيده ميشه، پول پول پول
وقتي اينو داشته باشي براي جماعت بانوان بهتريني
از نظر اين قشر از جامعه ما، ارزشهاي ديگه رو ميشه با پولداري بدست آورد
اخلاق از نظر اين دوستان يعني با كلاس بودن، يعني مد، سفر خارجه، مهمانيهاي شبانه، زندگي اشرافي
علي
Germany
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
1
55
همسر من خانه دار است هشت سال هم از من كوچكتر است موقع ازدواج در يك خانه كوچك مشترك با پدر و مادرم زندگي كرديم تا اينكه پدرم فوت كرد (‌بعد از 10 سال ) ما صاحب يك پسر شديم كه الان 7 سالشه ،‌بدبختانه مادرم كه 85 سالش هستش از سه سال پيش دوچار آلزايمر شده و واقعا اذيت ميكند ضمنا چند تا هم خواهر دارم كه متاسفانه هيچكدام به مادرمان رسيدگي نمي كنند ما چند سال پيش تونستيم يك خانه نسبتا بزرگتري را خريداري كنيم ، بنده خودم هم از صبح ساعت 6:30 بيرون دنبال كار هستم تا ساعت 7 يا 8 شب و در واقع همه كارهاي مادرم را همسر انجام ميدهد به فرزندان رسيدگي مي كند و كارهاي خانه و ....
بنابراين قصدم از اين تعاريف اين است كه دوستان وقتي با دختري ميخواهيد ازدواج كنيد بهتره اولا باهاش رو راست باشيد ثانيا در ابتدا واقعيت زندگي خود را بهش بگيد و الكي وعده سرخرمن ندهيد .و در فكر زندگي باشيد چون زندگي مشترك يعني توام با شاديها ئ سختي ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
38
28
آقایون محترمی که میگید توقع خانمها بالاست شما یه مرد به من نشون باشید که کم توقع باشه، چشم و دلش پاک باشه مسئولیت پذیر و خانواده دار و مودب باشه من خودم زنش میشم.پسرای الان اینارو که ندارن پولم ازشون نخوایم خخب واسه چیمونه ازدواج کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
برای آرامش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
وقتی بی ادب و بی خانواده باشه مسئولیت پذیر نباشه مدام چشمش دنبال این و اون باشه به نظرتون آرامشی هم می مونه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ادب رو خوب گفتين. البته بر ميگرده به تربيت خانوادگي و تا حدودي الگوهاي مردان در زمان رشد
دنیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
7
17
آقایون خودشون توقعاتشون بسیار بالاتره دنبال دخترایی هستن که هم زیبایی داشته باشن هم تحصیلات عالیه هم شغل با در امد ثابت هم خانواده عالی ثروتمند وهم اخلاق و .... آیا همه این ویزگی ها در یک شخص وجود داره؟
شما اول هم جنس های خودتون را و خودتون را مورد قضاوت قرار دهید بعد در مورد خانم ها اظها نظر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
7
وقتی این نظرات رو خوندم واقعا ترسیدم،امیدوارم یادمون باشه هر کسی روزی برای خودش دارد
مريم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
8
21
اقا پس من اين وسط چه باحالم كه ٤ برابر شوهرم درامد دارم و ده برابر ايشون كار ميكنم! ايشون به روي مباركشم نمياره!! همه مخارج خونه با منه تازه سفر هم ميبرمش!!!!
دو قورت و نيمشونم باقييييي...
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
شما همینطور ادامه بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
8
16
من همه جوره با همسرم دارم می سازم با بی پولیش ، بی توجهیش ، بی ادبیش، بی خانوادگیش بعد با وقاحت تمام هر روز یه چیزی رو بهانه میکنه و قهر میکنه . مثلا باورتون میشه چند وقت پیش یه مدت باهام قهر کرده بود دلیلش هم این بود که آرایشگاه ابروم رو قرینه برنداشته بود. .. به نظرم آقایون جامعه دچار توهم و خودشیفتگی شدن و تا این بیماریشون درمان نشه نباید ازدواج کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
من نفهمیدم شما خانمید یا آقا!!! اگه آقایید که شما داری با بی پولی خانم تون می سازید، اگه خانمید یعنی شوهرتون ابرو برمیداره؟؟؟؟ یا قرآن.....
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
البته این نوشته های شما بیشتر شبیه داستان تخیلی می‌مونه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
12
18
ازدواج نکنید بمونید خونه پدرتون. ما رو هم تو دردسر نندازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
شما خودتون دردسر هستید
رضوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
4
43
من یک خانم متاهل هستم و خدا رو شکر از زندگی خودم بعد 6 سال راضی هستم. حرف آقایون رو خوندم. به نظرم آقایونی که این حرفا رو می زنن همون کسایی هستند که ملاک انتخابشون فقط ظاهر و اونم به طور افراطی هست. من سر کارمون چندتا دختر هم سن خودم هشتند(28-29-30) بسیار متشخص مهربون با ظاهر زیبا و در عین حال با وقار، ولی هیچ مورد مناسب و در شان خودشون برای ازدواج وجود نداره. چون آقایون هم سن سالشون دنبال یه دختر 21-22 ساله می گردن که هزار مدل بلا سر قیافه اش آورده و هیچ فهم و درکی از زندگی نداره جز وقت گذروندن جلوی آینه! با همچین انتخابایی همچین داستانهایی هم باید تعریف کنند از زندگی! کسی که ملاک زندگی و شروع اون براش ظواهر و مسایل جنسی و... باشه نباید توقع داشته انتخابش بعد از ازدواج از خودش فهم شروع و درک متقابل نشون بده!
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
کل نظرات کاربرا رو خوندم. به نظر بنده این جملات سرکار عالی رو باید با آب طلا نوشت. احسنت به شما
ستار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
4
15
در جامعه ای که آموزه های اخلاقی به سخره گرفته می شوند باید دختران ما از پیدا کردن شوی عاجز باشند و به حیوانات اهلی مهرورزی کنند.پسران ما هم باید تلاش کنند تا وارث فقر و فاقه نباشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
25
21
قابل توجه آقایان از خود متشکر من 16 سال است کار می کنم خانه در حد دو آپارتمان توی محله نسبتا خوب تهران -ماشین دارم پس عجیب نیست انتظار داشته باشم که طرف مقابل هم این حداقل ها را کسب کرده باشد آقایان امروز زیاد حرف می زنند ولی عرضه اداره خودشان را هم ندارند قدیم یک مرد خانواده خودش و پدری را می گرداند اما حالا اینها در اداره حداقلی یک خانواده ناتوان هستند بد نیست کمی فکر کنند چرا توانمندی زنان افزایش و توانمندی آقایان کاهش یافته است آیا به خاطر اعتیاد - رفیق بازی و عدم مدیریت صحیح اقتصادی نیست که عرضه تهیه حداقل های زندگی را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
آفرین واقعا حرف حق رو زدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
7
11
همین که تفریح می خوان یعنی پول پول پول...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
مشکل جامعست!
هرآدم سالمی احتیاج به تفریح داره!!
حقگو
Germany
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
19
14
خانواده ها، دختران و زنان باید بدانند هرچه محدوده مشخصات برای خواستگار خود تنگتر کنند شانس آنان برای ازدواج گمرنگتر می شود و شاید به صفر برسد. متأسفانه خیلی از خانمها با اصرار بی مورد بر شرایط خویش، ترشیده می شوند و خودشان متوجه نمی شود که چه زیانی به خود می رسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
ادبیات بی ادبانه ای به کار بردید!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
7
18
بنده به تازگی(دوسال) هست که ازدواج کرده ام.
توصیه من به کسانی که میخوان برن خواستگاری اینه که در جلسه خواستگاری به دختر بگن رک و راست بگن من همینی هستم که میبینی و چیزی از مال دنیا جز حقوق یا درآمد فعلی ندارم(حتی اگه مال و اموالی دارید پنهان بکنید)
مطمئن باشید اگه صد جا رفتید و دختر صدو یکم جواب مثبت داد اون زن زندگی میشه.
خودم به این شیوه به خواستگاری میرفتم ولی متاسفانه مادرم بدون اطلاع من ،کار رو خراب میکرد و میگفت پول و پس انداز دارم.حالا ناراضی نیستم ولی به اون چیزی که میخواستم هم نرسیدم
ناشناس
Netherlands
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
8
39
دختر ایرانی از خداوند به این بزرگی فقط یک شوهر میخواهد و از شوهر به این درماندگی همه چیز میخواهد.
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
خیلی باحالی
الناز
Sweden
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
11
38
راستش من يه چيزي رو بايد صادقانه در مورد دخترهاي ايراني بگم و اون تنبل و راحت طلب بار اومدنشونه. تو خونه پدري، فقط به قر و فرشون ميرسن و عارشون مياد برن كار كنن و فقط الكي درس ميخونن و مدرك جمع ميكنن! باباهاشون كه بازنشسته ميشن شوهر ميكنن كه آزادي به دست بيارن و يكي خرجشونو بده! البته من خودم يه دختر مجرد ٣٠ ساله هستم. خارج از ايران تنها زندگي ميكنم و هيچ كس رو اينجا ندارم. روزي بيشتر از ١٢ ساعت كار ميكنم و از نظر مالي مستقلم. دخترهاي ايراني مثل خودم رو اينجا زياد ميبينم. همه خوشحال و بي دردسر زندگي ميكنيم. هم استقلال مالي داريم، هم استقلال فكري و هم استقلال در شيوه زندگي.
عبداقادر
United States of America
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
6
0
سلام
سایت محترم اینقدر به خودت نبال کهشرایط ازدواج فراهم آورده ای شم فقط انتقال شرایط داده اید
از آسمان ی از کشور دیگری شوهر وارد نکرده اید که اینهمه ادعا دارید شرایط ازدواج فراهم آورده اید
شما حتی مقصر هستید که شرایط ازدواج اون خانم بدبختی که ازدواج یک پسر حقش بود را ازش گرفته اید چون تو سایت شما نیست. وشما اون پسر ثبت نام کرده تو سایت را ازش گرفته اید
ايرج
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
16
15
من حدودا ١١ ساله ازدواج كرده ام اوايل ازدواجمون خانم بنده شاغل بودند، حقوقشونو جمع مى كردند و بعد از اينكه به مبلغ مشخصى مى رسيدند از من پول تاكسى مى گرفتند و مى بردند توى بانك حساب بلند مدت باز مى كردند.به هر قيمتى كه شد نذاشتم بره سر كار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
2
20
مشکل اصلی و کلیدی اموزش غلط و بسیار دور از واقعیت به فرزندان این کشور در مدارس و دانشگاه هاست .
گروهی افراد بیسواد با نگرشهای چند شخصیتی بکار گماردند و این فجایع را ببار اوردند .... خود کرده را تدبیر نیست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
27
به نظرم باید اعتدال وجود داشته باشه، نه از خود گذشتی مفرط و نه خودخواهی. خانوما میتونن یه بخشی از درآمدشونو برای خودشون خرج کنن که خیلی تو روحیشون تاثیر داره و یه بخشی رو پس انداز کنن و موقع نیاز به همسرشون کمک کنن، نباید موقع کمک کردن منت بذارن چون تاثیر خیلی بدی داره ولی همسر هم باید به نحوی قدردانیشو ثابت کنه وگرنه به مرور زمان مشکل پیش میاد.
به نظر من که خانم و متاهل هستم مشکل از دو طرف میتونه باشه، خانم های منت گذار و آقایون قدر ناشناس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
12
چقدر دله پری دارید شما
یک نفر خسته از فرهنگ غلط ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
32
21
سلام.
به نظر من زن توی جامعه کنونی ما نباید کار کنه
زن باید بشینه توی خونه و خونه داریش رو بکنه،شاید بگید من خیلی متعصب و خشک هستم ولی این طور نیست
دلیل دارم و دلیل من اینه که فساد جامعه ی امروزی مارو گرفته،وقتی یه زن بیرون میره مردها با چشماشون اونو .....
خودتون بهتر میدونید بقیش رو
قانون کار ما هم ایراد داره متاسفانه
شما شاهد هستین که توی یه خانواده زن و شوهر هر دو سر کار هستن و توی یه خونه دیگه مرد ازبیکاری دست به هر کاری میزنه،چی میشد قانون کار ما الویت با مرد بود و خانمهایی رو که شوهرشون سر کار هست رو در موارد لزوم میبردن سر کار
زن باید بچه داری و شوهر داری کنه نه اینکه هر روز بزنه بیرون و به بهانه کار با هزار تا نامحرم بگو و بخند داشته باشه و وقتی توی خونه رسید دیگه نه حوصله بچه رو داشته باشه نه شوهرش رو
فکر من قدیمی نیست جامعه ی ما پر از فساده
زنان جامعه ی ما اگه دوست دارن شاغل باشن و کمک کنن توی اقتصاد خانواده این همه کار هست که فقط با جنس خودشون مراوده دارند،چرا و چرا شغلی رو انتخاب میکنید که باید هر روز با مرد نامحرم برخورد داشته باشید
زن،زن است و به خاطر طبیعتی که داره ی روزی ی جایی در برخورد با نامحرمان میلغزه
خدار رحمت کند استادمون رو که گفت مراقب زن ها باشید که روی ی تار مو راه می روند،زن با ی دوستت دارم دلش میلرزه و هیچ وقت این حرف از ذهنش پاک نمیشه
زنان جامعه ی ما توی خونه که هستن مثل کنیزهای مطبخی هارون هستند و اما بیرون که میخواهند بروند میشن پرنسس و حوریه
اگه می خواهیم جامعه ی ما فسادش کمتر بشه باید زن توی خونه بشینه و به شوهرش برسه
در پایان از تمام زن هایی که عفت و پاکی رو پیشه زندگیشون گرفتن معذرت میخوام،منظور من اونها نبود.
موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
بله متاسفانه شما نه متعصب بلکه نادان هستین چون بطور خودخواهانه ای شایستگی های یک انسال رو برای حضور در جامعه فقط بخاطر جنسیتش نادیده میگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
برادر من شما صد سالی دیر بدنیا اومدی
جوان دیروزی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
2
15
میدونم جرات درج مطلب منوندارین ولی خدایش قبل ازانقلاب مردم این همه سختگیری درازدواج نداشتن واین همه چشم به هم چشم خدایش اصلانبود........وضمناصمیمیت ورفت وامدهاصدبرابراین دوره بود...
عصر ایران اصطلاح قبل از انقلاب از 1357 به ده ها سال قبل از آن هم معطوف می شود. اما با تغییر سبک زندگی از اوایل دهه 50  طبعا روند تغییر شروع شد. دیدگاه ها را منعکس می کنیم. مگر آن که حاوی توهین باشد یا مخاطره ای ایجاد کند. چرا نباید جرأت پیام محترمانه شما را داشته باشیم؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
1
15
عین همین کانال برای آقایون هم وجود داره . از عصر ایران بعید بود یک جانبه به قضیه نگاه کردن . بررسی کانال خواستاگرام اقایون اتفاقا نکات بیشتری رو مشخص میکنه . مثلا اینکه تقریبا 90 درصد اقایون از اندام گفتن و مثلا با وجود اینکه شرایط مالی خودشون رو متوسط اعلام کردن شرایط مالی خوب رو جزو ویژگی های همسر مورد نظرشون گفتن.
عصر ایران در این گفتار به این کانال پرداخته شد. چون از نگاه نویسنده کمتر مسبوق به سابقه بوده در حالی که اعلام آمادگی مردان شاید امر متعارفی باشد. با توجه به استقبال فراوان از این گفتار و گفت و گوی بی سابقه ای که درگرفته سراغ آن موضوع نیز خواهیم رفت.
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
6
38
شما آقایان چرا از زن های بزک کرده بد می گویید ؟وقت انتخاب همسر هم دنبال این دخترها می روید و بعد از ازدواج هم چشمتان دنبال آنها است. خوب خانمها هم خودشان را با اقتضائات روز هماهنگ می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
گل گفتي
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
14
ضمن تائیدمطلب جوان دیروزی بایدبه این نکته هم اشاره کردحرف شنوی جوانان انموقع ازبزرگترها واستفاده ازتجربیات انها فوق العاده بود که الان چنین چیزی وجودندارد نکته دوم اکثریت مردم ایران چه مونث وچه مذکراداب زندگی وزناشویی رابلد نیست که این معظل منجربه اکثرطلاق ها شده است ولی به بهانه دیگر صداوسیمای ماهم که یک رسانه ملی است وبایدبه اموزش وفرهنگ زندگی وزناشویی بپردازد فرصت نمیکندمرتبا درسوریه یمن فلسطین عراق سیرمی کند
نا سناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
11
9
من 35 سال است ازدواج کرده ام ویه کشاورز هستم همیشه همسرم می اید که در کار سخت کشاورزی به من کمک کند من اورا از این کار ممانعت می کنم ومی گویم بجای این کارهای سخت بر به خودت وبچه ها رسیدگی کن با این حال چند روزی امد در مزرعه همراه من کار کرد اما مریض شد وچند برابر کارش خرج دکترش کردم بنظر من غیراز کارهای پزشکی ومعلمی بقیه کارها باید به مردها داده شود تا محتاد وگمراه نشوند اگر کارها به مردها داده شود عدالت اجتماعی برقرار خواهد شد واینقدر سن ازدواج بالا نمی رود البته زن باید سواد داشته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
36
18
مردای مزخرف باحالی هستید :))))
خوشم اومد از نظراتتون یکی یکیتون باید از نو ادب بشید پرروهای تن پرور
خخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
درد بی شوهری آدمو بی ادب می‌کنه D: اگر یکی از این بی ادبایی فرمودید، همین الان بیاد خواستگاریت، یه هو خوش تیپ و مودب و متین میشه و هر شب میاد تو خوابت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
4
28
باعرض سلام من هم یک خانم شاغل والبته درپست دولتی وهم رده همسرم هستم با 13 سال سابقه کاری . وباید عرض کنم تا بحال یک ریال نه برای خودم نه برای پدرو مادر وبستگانم خرج کردم وهمه حقوق ومزایا در زندگی مشترک صرف میشود ولی متاسفانه بعد 13 سال زندگی مشترک با خیانت همسر وازطرف دیگه به این موضوع که به من به عنوان یک ماشین 24 ساعته نگاه میکنه روبرو شدم اید اوایل هرچیزی که بدست می آورد به نام من میزد ولی در حال حاضر با بالا رفتن سن وهمچنین آموزشهای اطرافیان شرایط حادی روبرای من توخونه بوجود آورد که مجبور شدم خونه ای روکه به اسم من بود به نامش وکالت فروش بزنم متاسفم که با تمام وجود وبا تمام احساس وارد این زندگی شدم وچیزی جز خیانت و دروغ و فاصله نصیبم نشد وبخاط وجود بچه ومسایل دیگه مجبور به ادامه این زندگی هستم چه اگر خودم تنها بودم شاید هزاران بار بخاطر فقطو فق خیانتهاش به این زندگی خاتمه اده بودم ولی متاسفانه ... ویک سوال از شما آقایون خانومها اگر بدونن شما خالصانه توزندگی درکنارشون هستید وبه هیچ عنوان جاده خاکی نمیزنید مطمئن باشد خانمها هم با تمام وجود در کنار شما خواهند بود اینو من که شاغلم وبا بسیاری ا خانمهای شاغل سروکار دام میگم آیا شما هم حاضرید فقط مختص خانمها باشید وهرچی روکه توزندگیبدست میارید با خانمتون شریک بشید ؟چرا همیشه فداکاری باید از شمت خانمها باشه . ومطمئن باشید انق زرنگ نیستید که از حس وشامه قوی زنانه بتونید فرار کنید اگرم خانم بروتون نمیاره به حساب نفهمیدنش نذارید بحساب خیلی چیزای دیگه بذارید ممنون
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
3
19
ما به دلیل هرم سنی و مهاجرت مردان و جنگ تعداد پسران آماده ازدواج دهه 50 و 60 و 40بسیار کمتر از دختران است و در نتیجه خیلی از دختران باحیا و محجوب آن سالها از نعمت ازدواج و بچه دار شدن محروم مانده اند اگر این اتفاق در کشورهای دیگر می افتاد مسولین آن کشورها با سیاستهای مهاجرتی و تشویقی و... به فکر حل مشکل می افتادند مثلا کشورهای غربی که با بحران سالمندی مواجه شده اند مهاجرپذیر شده اند اما در ایران نهادهای اجتماعی و ... تعطیلند
مريم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
1
13
تمام اشتباه ما از اينجا ناشي مي شود كه اول انتخاب مي كنيم بدون شناخت ،و بعد از ازدواج به طرز مو شكافانه اي يكديگر را زير ذره بين مي بريم بياييد اول هدف خود را از ازدواج مشخص كنيم،بعد طرف مقابل را خوب بشناسيم،سپس انتخاب كنيم،از مسئولين و خانواده هاي محترم هم خواهش مي كنم شرايط شناسايي و ارتباط نزديكتر جوانان با هم در يك پروسه طولاني تر را فراهم نمايند،تا هركس قرار است خود و طرف مقابل را بيشتر بشناسد و توان و تحمل خود را در خصوص پذيرش واقعيت هاي زندگي محك بزند اين فرصت برايش مهيا شود .آنگاه آمار طلاق،فرزندان طلاق، طلاق عاطفي و آسيب هاي اجتماعي پس از طلاق نيز پايين مي آيد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
33
16
به نظرم دخترایی که شاغلند و مستقل ازدواج نکنند خیلی سود میکنن. ازدواج در ایران یعنی بری پرستار یه مردی بشی کلی بهش رسیدگی کنه. صدتا سود برسونی تا اونم با صدتا نازو ادا سالی یه بار ازت حمایت مردانه کنه. 24 ساعت مواظبش باشی. گشنه نباشه؟ لباساش تمیزه؟ چند تا لیوان اب میخواد؟ بچه میخواد؟ وایی صدای بچه بیدارش نکنه؟ اونم در روز 8 ساعت بره پشت میز بشینه بیاد درامدش هرچی بود حق نداری اعتراض کنی. با کمبوداش باید بسازی. بایددددددددد
اما وایی به روزی که غذات خوشمزه نباشه. دیگه زن نیستی.
وایی به روزی که رو صورتت یه خط بیفته. اون حق!!!! داره بره دنبال یکی بهتر از تو.
تو ایران سود ازدواج بیشتر و اکثرا به مرد میرسه. دخترا رو از بچگی عاشق عروس شدن بار میارن که بدون تفکر و از سر وظیفه تن بدن به ازدواج.
زن ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
7
22
من دوسال ازدواج کردم با یه آقاپسری که تیپ و قیافه امروزی تحصیل کرده و بزرگ شده غرب تهران اما متاسفانه با طرز فکر جد بزرگش در مورد خانمها و زنها ، به هیچ عنوان منو درک نمیکنه و آخر منطقش اینه که من مردم و همه ی حق ها با منه ... که اینها همه اش برمیگرده به تربیت غلط خانواده ها جو نامناسب خانوادگی که یه سری دختر و پسرای کم تحمل و عصبی و پرتوقع و بی ادب تحویل جامعه میدن که میرن یه عده آدم بخت برگشته رو عذاب میدن .
سعیده
United States of America
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
8
9
باید بگم انقدرها هم ناامید نباشید درسته زمانه عوض شده و خیلی مشکلات و معزلات فرهنگی بوجود آمده ولی اگر با صداقت جلو برید و در امر ازدواج به سطح خودتون واقف باشین و دنبال یک شریک با همون سطح برید و برای بعد ازدواج رویا پردازی نکنین خداوند هم برکت توام میکنه و میتونین ازانتخابتون لذت ببرید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
8
35
سلام دوستان من سال 1996 تا 2000 میلادی در استانبول ترکیه بودم دوستی داشتم ایرانی که با یک خانم روسی نامزد کرده بود و بعد ازدواج کردند . یه روز دوستم برای نامزد روسی خود یه انگشتر نقره حدود 30 هزارتومان به پول ما ، خرید این خانم بیشتر از 10 بار ازش تشکر کرد و من متعجب شدم گفتم اگه یه خانم ایرانی بود و یه سرویس طلا براش می گرفتی اینقدر قربون صدقت نمی رفت وبهش گفتم اکه میخوای اخلاقش تغییر نکنه بایران نبرش .
رها
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
20
13
از میزان لایک و دیسلایک ها کاملا مشخصه که اکثر خواننده های ایران آقا هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
موافقم. چون اکثر خواننده های این سایت آقایان هستند و متاسفانه این بحث بصورت ناعادلانه ای در فضایی غیرمنصفانه مطرح شده.
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
حق با شماست. ولی این رو مطمئن باشید که بخش زیادی از این جملات فقط بخاطر کل کل کردنه. وگرنه اگر همسر همین آقایون معترض رو یک هفته ازشون بگیرن، آه و ناله دوری رو شروع می‌کنن. البته خانم ها هم کم نذاشتن و خوب دارن حمله میکنن. بهتره به منصفانه یا غیر منصفانه بودن نقد ها توجه نکنید. فقط از این تفاوت دیدگاه ها برای بهتر کردن زندگی مشترک بهره ببرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
3
9
دوستان با سلام در نظر داشته باشید که در خانه ماندن وتلویزیون تماشا کردن نهایت ارزوی هیچ خانم تحصیل کرد ه ای نیست چون طبق اخرین تحقیقات خانم های شاغل از سلامت روانی وشادابی ورضایت بیشتری از زندگی برخوردار هستند به نسبت خانم های خانه دارودر مورد هزینه نکردن خانم های شاغل جدا از صحیح یا غلط بودن این امر بنده معتقدم این به دلیل عدم امنیت روانی است که خانم ها احساس می کنند چرا که داشتن همسر دوم ویا حتی صیغه ای در قانون وفرهنگ ایرانی واسلامی مطرود نیست وهمین مساله باعث مقاومت خانما شده است و در مورد ولخرجی خانم ها باید بگویم بنده علی رغم تمکن مالی همسرم بارفتن مسافرت اروپا موافق نبودهام چرا که معتقدم این هزینه رامیتوان در راه اموزش صرف کرد میتوان با مدیریت کردن هزینه ها خوب زندگی کرد در صورتی که به زندگی مشترک عمیقا ووجداناچایبند بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
15
12
زن دوم .خلاص
نرخ بلیت حج سال آینده به ارز و سوخت گره خورد پروانه رضایی نخستین زن معاون روابط کار شد خاموشی‌های خانگی متوقف شد نشست گروه ۷؛ اتهام‌زنی به ایران و حمایت از آتش‌بس در لبنان برای گسترش شمولیت مالی و توسعه توثیق الکترونیکی باید نگاه سنتی را کنار بگذاریم درباره قطعنامه 1701 که مبنای مذاکرات آتش بس لبنان و رژیم اسرائیل است، چه می دانیم؟ تاسیس یک جایزه ادبی به نام برنده نوبل ادبیات نروژی درخواست اوکراین از گروه هفت برای مقابله با محور روسیه-ایران-کره شمالی ادعای رسانه اسرائیلی: آتش‌بس در لبنان؛ اعلام رسمی امشب، اجرا از فردا صبح بارزانی: تنش با ایران و ترکیه به نفع کردها نیست هشدار نارنجی هواشناسی مازندران؛ بارش برف و سیلاب در راه است علی لاریجانی: بودجه‌ای که دولت به مجلس داد، تحولی نشان نمی‌داد / سهام عدالتی که داده‌ایم، فقط اسمش این است که به مردم دادیم / من را بخاطر دفاع از برخی نمایندگان ردصلاحیت شده رد کردند زنجرک تخت‌: حشره ای که به شکل عجیبی نازک است! (عکس) فاسل وگا اکسلنس؛ خودرو لوکس فقط 156 دستگاه در جهان (عکس) بنکیو زیمنس با این موبایل بسیار باریک از شاخ های زمان خود بود! (فیلم)