۱۳ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۵۷۱۹
تعداد نظرات: ۱۰۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۴-۰۲-۱۳۹۳
کد ۳۳۵۷۱۹
انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۴-۰۲-۱۳۹۳
ربایش 200 دختر مسیحی در نیجریه به نام اسلام محمد(ص)

حوزه علمیه سکوت نکند

بنابراین دانش آموزان انگلیسی وحشت زده سایر همکلاسی ها و دانش آموزان را از این موضوع آگاه می کند و سپس آنها با اعلام اینکه این فرد احتمالا تروریست است خواستار پیاده شدن از هواپیما و پرواز با هواپیمای دیگر می شوند.
عصرایران - حدود یک ماه پیش ،‌ گروه افراط گرای "بوکوحرام"‌ بیش از 200 دختر دانش آموز را از مدرسه ای در نیجریه ربود. اکثر این دختران ، مسیحی بودند و در میان آنها چند دختر مسلمان نیز وجود داشت.

"بوکوحرام" در زبان محلی،‌ به معنی "آموزش غربی حرام"‌است و اعضای این گروه به رهبری "ابوبکر شیکاو"‌،‌ مدعی اند در صدد پیاده سازی احکام اسلام هستند و لذا این دختران را ربوده اند تا از فعل حرامی به نام آموزش،‌ دورشان سازند!

حوزه علمیه سکوت نکند
ابوبکر شیکاو ،‌رهبر "بوکوحرام"


چند روز پیش هم گروه "بوکوحرام"‌اعلام کرد که طبق تعالیم اسلامی ،‌حق دارد این دختران را به عنوان برده به فروش برساند یا به زور،‌ آنها را به ازدواج با مردان در آورد. "شیکاو"‌اعلام کرده که خودش با دو تن از این دختران نوجوان ازدواج خواهد کرد!

اخیراً‌ هم این گروه با انتشار یک نوار ویدئویی از این دختران مسیحی ، آنها را با حجاب اسلامی و در حال قرائت قرآن و خواندن نماز نشان داده و مدعی شده که آنها به دین اسلام گرویده اند!

حوزه علمیه سکوت نکند
دختران ربوده شده نیجریه ای

در این که این اقدام آنها ،‌ حتی مسلمانان را از دین زده می کند چه رسد به این که دختران بی گناه ربوده شده را متمایل به اسلام کند ،‌شکی نیست. در مغایرت آشکار این رفتارهای غیر انسانی با تعالیم اسلام هم تردیدی وجود ندارد. آنچه مورد بحث این نوشتار است ،‌وظیفه ای است که بر دوش حوزه علمیه قم ،‌صدا و سیما و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران سنگینی می کند.

قطعاً‌ آزادی این دختران بی پناه ،‌ کاری نیست که از عهده این سه نهاد در ایران برآید - که ای کاش می شد و دختران اسیر را آزاد می کردند و به خانواده هایشان باز می گرداندند - اما این سه نهاد می توانند و باید درباره ضد اسلامی بودن این قبیل کارها موضع بگیرند و با قدرت تمام این موضع را ترویج نمایند.

حوزه علمیه سکوت نکند
همسر رئیس جمهور آمریا به کمپین آزادی دختران نیجریه ای پیوست

اکثر قریب به اتفاق غیرمسلمانان ،‌ فرق میان شیعه و سنی و وهابی و سلفی و ... را نمی دانند و همه این ها را یکی می پندارند. بنابراین وقتی یک مسلمان نمای بی رحم در گوشه ای از آفریقا ،‌دختران مردم را به نام دین محمد(ص) می دزدد،‌ همان نگاهی به که او در میان افکار عمومی جهان شکل می گیرد،‌به تک تک ما مسلمانان تسری می یابد و پنداشته می شود که بقیه مسلمانان نیز بر همان مرام و مسلک اند و اگر همه شان دست به چنین اقدامانی نمی زنند ،‌یا به خاطر ضعف ایمان شان است یا به این دلیل که از دست شان بر نمی آید!

نکته این که چون این افراط گرایان به کارهای جنجالی مبادرت می کنند،‌ صدایشان رساتر از صدای اسلام واقعی به گوش جهانیان می رسد:‌ مانند آتش زدن مدارس دخترانه در افغانستان توسط طالبان یا ترور ملاله در پاکستان و اخیراً هم ربودن دانش آموزان دختر در نیجریه و صد البته سر بریدن های بی رحمانه در برابر دوربین و با شعار الله اکبر و پرچم لااله الاالله و محمد رسول الله.

هشدار جدی می دهیم که اینان در حال تبدیل شدن به نماد اصلی جهان اسلام هستند و هم اکنون هم بسیاری از غیر مسلمانان در جهان ،‌ اسلام را دین تورو و خشونت،‌ منطق گریز،‌ ضد علم،‌ ضد زن و تهدیدی واقعی برای امنیت جهان می دانند.

به این ماجرا که اسفند گذشته در  آمستردام هلند رخ داد توجه کنید:

آن روز قرار بود 45 دانش آموز 15 - 16 ساله از فرودگاه آمستردام به شهر نیوکاسل انگلیس بروند. یکی از آنها مسافر جوانی را می بیند که در حال تایپ مطلبی به زبان فارسی در لپ تاپ خود است. به دلیل مشابهت الفبای فارسی و عربی ،‌او تصور می کند که مسافر جوان در حال نوشتن به زبان عربی است. بنابراین وحشت زده سایر همکلاسی ها و دانش آموزان را از این موضوع آگاه می کند و سپس آنها با اعلام اینکه این فرد احتمالا تروریست است خواستار پیاده شدن از هواپیما و پرواز با هواپیمای دیگر می شوند.

حوزه علمیه سکوت نکند
پرواز آمستردام - نیوکاسل به دلیل حضور یک مسلمان با تأخیر انجام شد

پس از گفتگو با این مرد، مشخص می شود او یک دانشجوی ایرانی مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تینسیه آمریکاست که برای دیدار با همسرش به آمستردام هلند آمده است. همسر این فرد در آمستردام مشغول تحصیل است.

با این حال،‌دانش آموزان وحشت زده ،‌حاضر به پرواز با هواپیمایی که او در آن بود نمی شوند و نهایتاً بعد از تأخیر 2 ساعت و 20 دقیقه ای،‌ از هواپیما پیاده می شوند و با پرواز دیگری می روند!

به راستی آیا همین یک ماجرا نشان نمی دهد که به واسطه فعالیت افراط گرایان و تروریست ها ،‌ چه صورتی از اسلام در میان مردم جهان ترسیم شده است که حتی دانش آموزان 16 - 15 ساله هم از مسلمانان می ترسند و آنها را تروریست می پندارند؟!
همین دانش آموزان ،‌ فردا از حمله نظامی به کشوری اسلامی مانند ایران حمایت خواهند کرد و بر حمایت خود استوار خواهند بود زیرا می پندارند که در حال نجات بشریت هستند.

در این سو ، هر چند به طور جسته و گریخته از سوی علمای حوزه علمیه قم ،‌ اقدامات افراط گرایانه محکوم شده است ،‌اما واقعیت این است که صرف گفتن سخنی در منبر ،‌ برای رساندن صدای اسلام اعتدالگرا به جهان کافی نیست. وزارت امور خارجه و شبکه های برون مرزی صدا و سیما باید به عنوان بازوان اجرایی و تبلیغی جمهوری اسلامی در فراسوی مرزها ،‌ رساندن صدای اسلام مهربان و معتدل به جهان را یکی از اصلی ترین راهبردهای خود قرار دهند.

حوزه علمیه سکوت نکندحوزه علمیه سکوت نکندحوزه علمیه سکوت نکند
از حوزه علمیه قم،صدا و سیما و وزارت امور خارجه انتظار می رود در برابر افراط گرایان برنامه ریزی هدفمند داشته باشند

به راستی از وقتی که ماجرای نیجریه به یک تیتر جهانی علیه اسلام تبدیل شده و حتی افرادی مانند میشله اوباما ، همسر رئیس جمهور آمریکا و دیوید کامرون،‌ نخست وزیر انگلیس هم به کمپین آزادی دختران نیجریه ای پیوسته اند، حوزه علمیه قم ،‌ که این همه امکانات در داخل و خارج کشور دارد ، چه اقدامات مؤثری برای رساندن صدای اسلام مهربان و معتدل به جهان کرده است؟‌ برای زهر "بوکوحرام"‌چه پادزهری تولید و عرضه کرده است؟
شبکه های برون مرزی صدا و سیما ،‌تا چه اندازه توانسته اند در ترمیم زخمی که بر چهره اسلام خورده کاری انجام دهند؟
وزارت امور خارجه و مشخصاً‌ سفارتخانه های ایران ،‌ چه اقداماتی را در کشورهای میزبان انجام داده اند ؛‌مانند نوشتن یادداشت در مطبوعات خارجی،‌صدور بیانیه،‌ برگزاری کنفرانس مطبوعاتی،‌ تشکیل کمپین دیپلمات های مسلمان برای آزادی دختران نیجریه ای و ... ؟

و اساساً‌ این سه نهاد در این باره با یکدیگر نشست و هماهنگی و همفکری کرده اند؟!

شاید گفته شود که ماجرای دختران نیجریه ای چه ربطی به ما دارد؟‌
گذشته از ابعاد انسانی آنچه در نیجریه رخ داده است،‌ این ماجرا و نظایرش در وجه کلان به امنیت ملی ما مرتبط می شود چه آن که باعث شکل گیری ذهنیت منفی علیه همه مسلمانان و کشورهای اسلامی (تاکید می شود علیه همه مسلمانان و کشورهای اسلامی)‌ می شود و در این میان ،‌ایران نیز به عنوان کشوری با اکثریت مسلمان،‌ از آسیب این همراهی جهانی علیه اسلام مصون نمی ماند. آثار این نگرش سوء ،‌ می تواند از مبادلات اقتصادی و توریسم گرفته تا تعاملات سیاسی و حتی حمله نظامی،‌ در نوسان باشد و در هر زمینه ای،‌ مستقیم یا غیر مستقیم ،‌ به کشورمان ضرر بزند.

تفکیک جدی بین اسلام القاعده و داعش و طالبان و بوکوحرام و نظایر آنان و اسلام واقعی که مبتنی بر صلح و سلام است،‌ وظیفه علمای اسلام و دستگاه های تبلیغی جهان اسلام است. در این میان، نباید به تصور این که واقعه ای در آفریقا توسط فرقه ای غیر مرتبط با شیعه رخ داده ،‌ نسبت بدان بی توجه ماند زیرا جهانیان ،‌ شیعه و غیر شیعه نمی شناسند و همه را به پای اسلام می نویسند ،‌هر چند که این اقدامات را نه شیعه تأیید می کند و نه اهل سنت.

سکوت در برابر افراط گرایان مسلمان -که خاستگاه شان نیز به شدت مشکوک است- خیانت به اسلام و ستم به ایران است.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۴۰
غیر قابل انتشار: ۲۰۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
15
736
بدبختی اینه که همه از این احمقها(افراطیون)بعنوان برگه بازی استفاده میکنند و دولتی اراده واقعی برای از بین بردنشون نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
اکه چهار سالم دولت قبلی ادامه حیات داشت این وضع در ایران هم بود چی داری میگی عصری
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
اقا یا خانم ناشناس 11:33
اگه دولت قبلی بود تا الان به واسطه سخنرانی های دکتر احمدی نژاد، این دختران از دست بوکوحرام خلاص شده بودند...
چه میدانی که سیاست بی پدر و مادر است عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
تو خود ایران هم گروهی نه به شدت بوکو حرام ولی مروج اسلام خشن که با هر پدیده ای برخورد قهری می کنه هستن. نمونه اش اتفاقی که در کنسرت موسیقی یزد افتاد، یا در سایر کنسرت های مجوزدار در سراسر کشور، هر وقت برای این افراط گرایان که در داخل فعالیت می کنن و کاملا شناخته شده هستن و دست قانون اگر اراده ای باشه و بخواد می تونه بهشون میرسه اراده ای برای برخورد به وجود اومد، می شه امیدوار بود که حرکت های افراطی بوکوحرام هم تقبیح بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
31
623
سکوت در برابر افراط گرایان مسلمان -که خاستگاه شان نیز به شدت مشکوک است- خیانت به اسلام و ستم به ایران است.
پاسخ ها
جدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
واقعا اینها همه دسیسه هستند تا مردم کل دنیا از مسلمانان انقدر منزجر بشوند که تمامی کشورهای مسلمان رو به اتش بکشن...
اتفاقی که مدتهاست بر سر مسلمانان میانمار می افتدو هیچ کس ناراضی به نظر نمی اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
یعنی چی خاستگاهشون مشکوکه ؟ می خوای بگی کار آمریکا و اسراییله ؟ نه عزیزم کار خود ما مسلمان ها است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
الان اينهايي كه منفي دادن يعني با كار اين تروريست ها موافقند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
11
745
چرا سکوت کردن؟؟؟
این دلواپسی نداره؟؟؟
جالب اینجاست که کلا از کسی صدایی بر نمیاد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
به تعدادی دلواپس با سابقه کار مفید نیامندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
به خدا خیلی دلواپسی داره
بانام وپرچم اسلام چیکارها که نمی کنند
شاهين
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
11
451
آفرين، كاملا موافق اين مقاله خوب و وزين هستم . نقدي خوب و آگاهانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
9
261
اون جمله آخر شاه بیت بود. فقط اگه میشد عبارت "داخلی یا خارجی" رو بعد از "افراط گرایان مسلمان" اضافه کرد بهتر میشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
8
232
مطلب بسیار خوب و بجایی بود امیدواریم این سه حوزه بخصوص حوزه علمیه عکس العمل مناسبی نشان دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
متاسفانه در داخل هم شکل افراطی اسلام

به گوش می رسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
5
200
آفرین گل گفتید ای کاش بتوان کمپینی در این مورد تشکیل داد و نفرت و انزجار مسلمانان و هموطنان ایرانی را از این حرکات ضد بشری به گوش جهانیان رساند دلواپسان کجا هستند که حرکت های خود جوش به راه بیاندازند ایا احساس خطر نمی کنند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
10
164
دقت کردین رفتار و سکنات این رهبر بوکوحرام حاکی از عدم سلامت عقلیشه؟
چرا این همه کشور مسلمان کاری نمی کنن؟ ایکاش کلاه سبزهای ما ( که اتفاقا ناو ارتش ما همان موقع به سواحل آفریقا رسید) برای کمک و نجات این دختران اقدام می کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
8
143
مطلب بسيار عالي و به جا بود اميدوارم صداي عالمين قم و دنيا برآيد كه كار اينها بسيار ظالمانه و حتي ضد اسلام است
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
6
286
جهانیان نمیدانندمسلمانان تروریست نیستد اما میبینند تمامی تروریستها مسلمانند شما بجای آنها باشیید چه نتیجه ای میگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
3
128
واقعا عالی بود سپاس عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
6
199
عصر ايران عزيز مثل هميشه بسيار زيبا و زيركانه به اين موضوع اشاره كردي . اينكه گفتي شاید گفته شود که ماجرای دختران نیجریه ای چه ربطی به ما دارد؟‌ گل گفتي . چون از نظر عده اي مسائل لبنان و سوريه به ما ارتباط دارد ولي اين كه دقيقا سلاح يك عده ضد اسلام كه به اسم اسلام مي باشد به روي اسلام واقعي گرفته شده است. ضربه اي كه مسلمان نماها چه در داخل و چه در خارج از مرزهاي كشورمان به دين اسلام ناب محمدي مي زنند را هيچ كافري نمي تواند بزند.
صدا وسيماي ميلي كه فقط مي تواند چوب لاي چرخ دولت بگذارد.
دوستان دلواپس هم كه با دلواپسي هايشان فقط تيشه به ريشه اسلام مي زنند.
پاسخ ها
همشری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
کاملاً وافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
5
155
ان شاالله با برگزاری یک میزگرد دلواپس ها نسبت به این عمل زشت و احمقانه اعتراض خواهیم کرد!
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
19
99
تعداد زیادی از این دختران مسلمان هستند ودر هر صورت این کار جنایت است وبکو حرام دراصل مسلمان نیست فقط در اسم مسلمان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
یعنی اگه این دختران مسلمان نبودن مهم نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Australia
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
11
168
برادر من!‌ آخه یکی دو مورد نیست که! شما به همه ی سرزمین های اسلامی نگاه کن ببین که چه کارهایی می کنند،‌ اون وقت باید هر روز از کارهای مسلمانان برائت جست!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
از کارهای مسلمانان برائت نجویید ، از هرچه ظلم و غیر انسانیست برائت جویید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
9
315
موسسه ای به نام امام خمینی متعلق به آقای مصباح یزدی که بیش از چند ده میلیارد تومان پول برای تبلیغ و معرفی اسلام در جهان می گیرد چه کرده است تا به حال ؟
فقط جریان انحرافی می سازد و دلار خرج می کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
گل گفتی آی گل گفتی ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
24
140
اي كاش علماي قم سردسته اين قوم را مفسد و خونش را حلال اعلام كنند به هر حال اينان دزد ناموس مردم هستند و به اسلام هم خيانت كرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
47
122
جای خالی بزرگانی مانند امام موسی صدر در جهان اسلام خالی است.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
8
132
پیشنهاد می شود خود عصر ایران جهت ایجاد یک کمپنگ ازادی دختران و برائت از بوکرحرام ایجاد کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
346
37
شما کجای کارید؟ مگه همین بیخ گوش کشور نیجریه یعنی کشور آفریقای مرکزی کلی مسلمان توسط گروههای افراطی مسیحی سلاخی نمی شوند؟ پس شما چرا ساکتید بعد حالا ربایش 200 نفر براتون این همه اهمیت پیدا کرده؟ مشکل شما غرب زدگی شماست. البته من از این کاری که صورت گرفته حمایت نمی کنم و باید باهاش مقابله کرد. اون چیزی که برای من جای تعجب داره اینه که شما چطوره که دلتون برای اسلام و مسلمین کمتر از مسیحی ها میسوزه. اگه توی عراق و سوریه و آفریقای مرکزی کلی آدم کشته بشن خوب به درک ولی اگه 4 تا مسیحی بلایی سرشون بیاد زود باید بیانیه صادر کنیم که آی ما تروریست نیستیم.!!!!!!!!!
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
یک سوال اینجاست که چرا این گروه بوکوحرام نمی رود و به مسلمانان آفریقای مرکزی که توسط مسیحیون قتل و عام میشوند کمک کند ؟این کشورها بگونه ای هستند که راحت می توان از یک کشور به کشور دیگر تردد کرد . پس مشکوک بودن این قضیه بیشتر نمایان میشود . که اصلا این آقای ابوبکر... هدف واقعیش چیست؟
Fariborz
| China |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
boro baba
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
آفريقاي مركزي؟!!!
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
ناشناس غرب نزده!!
آيا زماني كه حضرت امير اين را فرمون مشكل بزرگتري براي مسلماني وجود نداشت؟
كه با شنيدن درآوردن خلخال از پاي زن يهودي اگرمسلماني دق كند وبميرد نبايد ملامتش كرد!
وقت آن نيست كه ببينيم چقدر ازاسلام فاصله گرفته ايم وفكري براي مسلمانيمان بكنيم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
آقای ناشناس دو مساله است . 1 - جنایت توسط هر کس و بنام هر دین و در هر کجای دنیا ، مطرود و غیر انسانی و عیر اسلامی میباشد . 2 - در مساله جانیان بوکوحرام ، علاوه به جنایت در حق بشریت ، جنایتی عظیم تر اتفاق افتاده است و آن لکه دار شدن دین حنیف اسلام با اعمال این جانیان افراطی مسلمان نما میباشد . فلذا وظیفه مسلمانان بخصوص حوزه علمیه ، تبری از این عمل جنایتکارانه و محکومیت آن میباشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
نه هنوز وقتش نرسیده،احتمالا یکی دو روز اینده وقتش میرسه.اونوقت چشم.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
اتفاقا ما بیشتر از امثال شما برامون این مسئله است که خون مردم فلسطین چرا اینقدر رنگین تر از مسلمونای افریقای مرکزی و ایغور چین و...؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
هرکس یک انسان را بکشد انگار همه انسانها را کشته است و هرکس یک انسان را نجات دهد انگار تمامی انسانها را نجات داده است.(قران کریم).آیا در این آیه اسمی از غرب و شرق و مسلمان و غیره مسلمان آمده.مطلب نویسنده شمه ایی از خیل عظیم جنایت علیه بشریت است که بنام اسلام برعلیه مسلمان و غیر مسلمان و متأسفانه بیشتر در بلاد اسلامی انجام می شود. آیا نگرانی برای اسلام و فکر چاره ای برای آن غرب زدگی است!؟ خیلی متأسفم از مسلمانی شما که همه چیز را به سیاست ربط می دهید.
سامان
| Germany |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
دوست عزیز این کاری که انجام شده به اسم اسلام تمام می شود و آن گروه مسیحی نیز نا آگامانه به دین خودش خیانت کرده
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
4
150
پس کجایند دلواپس ها و .....؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
3
72
با شنیدن این خبر که جهانی هم شده هر پدر و مادری از هر دینی خود را جای اولیا آن دختران میگذارد و بدون هیچ تحقیقی که چه فرقه ها و دسته های در دین اسلام وجود دارد از هر مسلمانی منزجر میشود پس آقایان دلواپس واکنشی نشان دهید و این واکنش را تا آنجا که ممکن است جهانی کنید تا مادران وپدران بدانند اینها جانیانی هستند که که از نام اسلام سو استفاده میکند برای مطامع نفسانی خود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
3
124
فعلا همه دلواپس توافق ژنو و پيشرفت ايران هستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
2
186
بعضیا بصیرتشان فقط کف خیابان فاطمی ورم میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
ماييم كه رستم بود پهلوان
شروين
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
3
82
حتي براي همين مقاله هم بسيار دير است ....

افسوس و صد افسوس به دلواپسي هايمان ....
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
30
56
اسلام واقعی همیشه مظلوم واقع میشود چه درداخل جه درخارج فقط شدت وضعف آن متفاوت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
سروش جان اين اسلام واقعي ت كجا محقق شده ؟ توي سوريه توي ايران توي عربستان توي كجا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصن اين واقعي ت خيلي جاي بحث داره
ali
United States of America
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
4
89
لا اکراه فی دین (در دین اجباری نیست سوره بقره ) این حیوونهای کثیف شدن کاسه داغ تر از اش
کوروش کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
6
91
ما خود را پیرو کسی می دانیم که این روزها سالگرد تولد ایشان است,امام علی (ع) کسی که در مقابل در آوردن خلخال به زور از پای زن غیر مسلمان چنین فرمود:اگر کسی از شنیدن این موضوع دق کند و بمیرد نباید ملامتش کرد, آیا واقعا" ما پیرو این بزرگان هستیم؟
نستیهن
Germany
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
3
49
کمپینکی جهت حمایت از این دختران راه اندازی کنید. تا دیر نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
70
6
اینکه برای نجات جان افراد بیگناه ،باید تمام دستگاههای جمهوری اسلامی ایران بسیج شوند، شکی نیست.ولی قبول کنید شما هم پیازداغش را زیاد کردید! بنظرم دیپلماسی عمومی،کارکردش از سه نهادی که برشمردید،بردش بیشتر است.کافیست خبرگزاری رسمی و سایر خبرگزاریهای ما، این عمل را محکوم کنند.
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
109
23
دنيا اتش گرفته همه به جان هم افتادند هر كه بفكر خودشه و پر كردن جيبش انسان كيلويي چند؟ بايد شبانه روز خون گريه كنيم ودعا كنيم خدا اما م زمان صاحب دنيا را برسونه تا دنيا راو مردم دنيا را از ظلم و ستم نجات دهد انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
آره شما بشین فقط خون گریه کن، امام زمان هم که بیاد اول از کسایی‌ که کارشون در دنیا فقط نشستن و گریه کردن بوده اعلام برائت میکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
نشين توي آمريكا و شعار بده
بيا اينجا و زندگي كن و تلاش كن
و اصلاح كن اگه مرد عملي...
ما سالهاست گوشمون پر از حرفه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
9
55
خدا به عصر ایران خیر بدهد که تذکر به موقع می دهند . در یک برنامه ای از صدا و سیما ایران گفتند اینها مسلمان نیستند بلکه امریکایی و اسرائیلی هستند .حال حوزه های علمیه با این اطلاع رسانی
صدا وسیما از کجا بفهمد اینها کی هستند .ضرغامی رسانه ملی را رها کرده است .مدیریت صدا و سیما به دولت باید واگذار شود. یک طلبه از قم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
خوبه که بعد از این، حوزه علمیه هم بدونه که صدا و سیمای ایران فقط دروغ پخش می کنه
منطقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
3
82
دلواپسی واقعی را در کجا باید جستجو کرد؟ کجایند دلواپسان واقعی اسلام و مسلمین؟!
عظیم زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
7
63
لعنت برداعش وبوکوحرام ورهبرانشان....
داناپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
146
9
جناب عصر ایران اگر واقا با افراط گری مخالف هستید چرا به عقبه فکری و مالی انان که حاکمان امریکایی و وهابی عربستان هستند نمیپردازید ایا شک دارید که اینها مستقیم یا با واسطه عامل سرویسهای جاسوسی غرب برای اشائه برنامه طراحی شده اسلام هراسی هستند ؟ البته شما اینکار را نخواهید کرد چون به اربابان امریکایی و انگلیسی و نوکران مرتجع عرب انان بر میخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
100% عربستان بوده ولی تو برخی موارد با وارد کردن غرب به این موارد مخالفم .
ببینید تو تحقیقاتی که من کردم اکثرا فرماندهان و تاسیس گرانشون بودجه و هدایت از عربستان بوده مخصوصا وهابیت . حالا در مورد غرب اینها نیاز به اسلحه و ... دارند که باید خودشون تهیه کنند و بهترین مرکز خرید اسلحه غرب است چرا که اونها درآمدزایی میکنند از این راه . خوب همه موارد باید به سمت تاسیس گران اونها باشه که عربستان استاد این کار از القاعده و طالبان و ریگی و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
جناب دانا پور که با این کامنتتون به نظر نمیرسه دانایی داشته باشین میشه سند و مدرک این تحقیقتون رو رو کنید؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
افراطیون که ادعا می کنند به خاطر کشور حاضر هستند از جان خود بگذرند حتی حاضر نشدند از 45 تومن یارانه ها بگذرند !

امیدوارم سانسور نشه ! حرف حق تلخ !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
به فرض که این افراطیون با امریکا هم کاسه باشن برای تخریب اسلام، چرا ما این حرکت رو محکوم نمی کنیم ؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
72
40
عصری جان توروخدا تحقیق کنید که حدود 5-6نفر دائما در حال ابراز نظر مخالف هستند.
مینویسی 4=2+2 میان منفی میدن.
خیلی جالب و البته مشکوک هستند نه کم میشن نه زیاد فقط همیشه هستن. همیشه هم غیر عادی هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
بررسي شود اين تروريست هاي رواني اسلحه و تداركات خود را از چه منابعي تامين ميكنند.؟؟؟!!!
ناشناس
| Italy |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
عزیزم خوب ننویس ۲+۲=۴ یه چیز دیگه بنویس شاید مثبت گرفتی‌
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
1
4
با سلام و تبریک به مناسبت ولادت باسعادت آقا امیرالمومنین اگر ما ندای مظلومی را بشنویم و به هر طریق به آن جوابی ندهیم مسلمان نیستیم.
دوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
12
آخه جالب اینجاست که چهره خود ایران هم اوضاع مناسبی تو دنیا نداره... بهتر نیست اول خودمون رو درست کنیم بعد به فکر این کارها بیفتیم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
1
8
قيافه رهبرشون كه درعين منگلى مثل مارگير هاست ، البته شنيدم تو اينجا هم دلواپسانى داره
ناشناس
Italy
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
7
بله از طریق موسسهٔ نشانه خدا مصباح یزدی ده‌ها میلیارد خرج کردن که به جایی‌ برسیم که هر کشوری که در خاور میانه انقلاب میکنه رهبرشون بلافاصله از ایران اعلام برائت کنه و بگه ما اگر سر کار بیایم اسلامی مانند ایران پیاده نخواهیم کرد!
بابك
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
10
20:30 صداش در نمياد چون چيزاي مهمتري براي پخش داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
2
7
حضرت علی برای خلخال پای دختر یهودی فریاد برآورد یا موی زنان؟ واقعا ما پیرو علی هستیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
3
6
حوزه علمیه چیکار کنه مشکلات کشور خودمونو پاسخ بده کشورهای دیگر پیشکش
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
4
مقاله خیلی خوب و منطقی بود. لازمه که این سه نهاد موضع گیری کنند ولی به نظر من کافی نیست. ما در عمل باید حسن نیت کشور و اسلام رو نشون بدیم. راه حلش هم سادست. جذب توریست. با تمام محدودیت هایی که برای مسافران خارجی وجود داره، اکثرشون از سفر به ایران راضی هستند و بازتاب خوبی به خارج منتقل میکنند. باید به این سمت بریم که با یک برنامه درازمدت تبدیل به کشور توریستی بشیم.
سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
3
نوشته بسیار دلسوزانه و عمیقی بود. اما چه می شود کرد و گفت غیر از تاسف.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
4
انشالله بعد از نماز جمعه این هفته مثل هر موضوع دیگری اون یک عده دستوری یه چند تا شعار میدن وپلاکارد میگیرن دستشون.شما زیاد حرص نخور
فواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
5
مقاله خوبی بود.ممنون عصر ایران
قلندر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
3
باسلام
من احمدی نژادیم ولی این مطلبتون خیلی با حال بود باید اسلام ناب محمدی را ما با درست کردن فرهنگمون نشون دنیا بدیم.
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
12
1
آقاي عصر ايران واقعا از شما بعيده متوجه نباشيد خود آمريكايي ها بوجود آورنده اين گروه ها هستند براي ضربه زدن به اسلام اونوقت شما تصوير همسر اوباما را ...
هدایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
8
0
عصر ایران عزیز اینا همش نقشه و توطئست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
7
سوال اصلی اینجاست، چرا اکثر کارهای تروریستی و افراطی گری توسط مسلمانان دنیا انجام می شود؟! واقعاً چرا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
2
علما و مسئولین، انتظار ملت ایران و دنیای اسلام روشنگری و پاسخ جدی، رسا و روشنگرانه است. به طوری که با استدلال مبین، پایه های سست استدلال این قشری نگران را (که اکثرا عامدانه یا نا آگاهانه از طرف دشمنان اسلام حمایت میشوند) فرو بریزید.
ناشناس
Kazakhstan
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
3
2
دو حال وجود دارد:
1 - اینها یا گروه هایی هستند که حامیان آنها جنگ افروزان غربی هستند و
2 - یا اینکه دست پروده گروه هایی شبیه طالبان هستند که باز هم تروریست غربی هستند. و دلایل آن اینکه اولا مسلمان از هر فرقه اصیل که باشد، با تروریست دشمن و تروریست را دشمن خدا، دین و انسانها میدانند و دلیل دیگر اینکه بررسی شود آیا 50 سال به قبل هم اینچنین وضعیت های اسفناکی داشته ایم یا نه؟ و فکر نکنم مثل این گروه های تروریستی که طی دو دهه گذشته برای مردم جهان شناخته شده اند وجود داشته است. خدا نابود کند هر چی تروریسته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
7
خواستگاهشان زیادهم مشکوک نیست. از همین خاورمیانه تغذیه میشن.
درود بر ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
1
5
اخه خدا وكيلي ما سر پيازيم يه ته پيازيم بزارين اون دانايي فر بدبخت ازاد بشه كه زن وبچش منتظرنن ملت اينقدر عذاب ندين افراطي ها بزارين به درد خودمون بسوزيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
98
7
نشستید توی عصر ایران و فکر کردید همه ایران شمائید. تعداد کامنتها و مثبت و منفی ها رو می شمرید و هورا می کشید که وای ما پیروزیم در حالی که بیشتر مراجعه کنندگان به اکثر سایتهای خبری و تحلیلی موافقان اون سایتها هستند. خوب اگه شما بری رجانیوز کامنتها به طرفداری از افکار رجانیوزه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
کاملا مرتبط با موضوع!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
11
وقتی بک کاریکاتور که اساسا اثری هم ندارد کشیده میشود حوزه علمیه و همه محافل اسلامی اعتراض میکنند ولی در باره این عمل سکوت میکنند. شما باشید چه فکر می کنیدنمی گید که این عمل حتما اسلامیه که کسی صداش در نمیاد؟ نه اعتراضی نه راهپیمایی . انگار نه انگار که این گروه دارند به نام اسلام و پیغمبر اسلام این عمل وحشیانه را انجام میدهند . کجایند ملت های مسلمان و علمای قم ؟
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
1
6
آفرین -تحلیل زیبایی بود
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
6
آدم حیران میماند که چرا همین القاعده و طالبان رگ غیرتشان برای آزادی سرزمینهای اشغالی فلسطین ورم نمی کند؟......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
3
ديروز شبكه نمايش سيما فيلم هندي اسم من خان است را كه بر ضد افراطي گري مسلماني بود را قسمتي پاياني فيلم كه كاملا افراطيون مذهبي كه بسيار خشونت گرا هستند را رد ميكرد را سانسور كرد!!!!
چرا؟؟؟،،،
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
5
به برکت صدا و سیما و رسانه های آزادی که نداریم اصلا مدیا و اثرگذاری های مدیا توی ایران تعریف نشده... پرچم داران اسلام توی ایران خیلی راحت می تونن بعد از نماز جمعه این هفته راهپیمایی بذارن و مخالفت کنن و با مدیا توی بوق کرنا کنن که ایران مخالف این قضیه است. حماقت بوکوحرام شده خوراک تبلیغاتی مدیای غرب. اینجوری میشه که در طولانی مدت جا می افته که اسلام همون تروریسم و وحشی گریه. اسلام ما سیاسی شده. واسه همین استاندارد رفتاریش دوگانه ست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
5
همین الان در شبکه های اجتماعی مثل اینستگرم خیلی از ایرانیها به این کمپین ملحق شده اند.....ا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
4
فعلا بیشتر دلواپس توافق ژنو هستیم ومابقی مشکلات داخلی وجهان اسلام بعد از دلواپسی
ناشناس
United States of America
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
1
4
چرا این گروه های افراطی به سیره پیامبر رجوع نمی کنن ،پیامبر با زنی ازدواج کردن که یکی از تجار بزرگ عرب بود و سواد داشت.ایشان حتی برعلیه زنده به گور کردن دختران بلند شدند.چرا حالا عده ای به اسم ایشان چنین کارهای نابخردانه و به دور از عقلی انجام میدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
0
8
یادمان نرود اول انسانیم بعد مسلمان و این اقدام به خاطر غیرانسانی بودن باید محکوم شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
2
5
چند وقت پيش با كسي در برزيل از طريق اينترنت شطرنج بازي ميكردم، به انگليسي از طريق چت پرسيد كجا زندگي ميكني؟ گفتم ايران، گفت يعني مسلماني؟ گفتم شيعه هستم گفت شيعه يعني چي؟ گفتم يكي از شاخه هاي اسلام است. گفت: يعني كارهايي كه بقيه مسلمان ها انجام ميدهند رو شما انجام نميديد و محافظه كار تر هستيد... نميدونستم چي بايد جوابش بدم...
حق لعنت برناصبیون وهابی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
0
3
ما خودمان همدیگر را تکفیر میکنیم و مثل وهابیون تاریک اندیش در جای خدا خود را نشانده ایم .
ناشناس
Germany
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
7
2
چطور در یک کشور رد 200 نفرو نتونند پیدا کنند در حالی که در کشور ما یک مجرم نمیتونه در این یرزمین به این بزرگی مخفی بشه ، این معنا داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
0
7
تاکید دوباره:
"پنداشته می شود که بقیه مسلمانان نیز بر همان مرام و مسلک اند و اگر همه شان دست به چنین اقدامانی نمی زنند ،‌یا به خاطر ضعف ایمان شان است یا به این دلیل که از دست شان بر نمی آید!"
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
1
12
برادر گرامی از صدای ضرغامی چه انتظاری داری اون فقط می خواد ذهن ما ایرانی ها را به سمتی که خودشان می خواهند هدایت می کنند از اوکراین گرفته تا انگلیس دنبال سوژه هستند تا به ما بکن خدا را شکر کنید که شما را به این روز نداختیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
1
18
جبهه پایداری ها از همین نوعند دیگه
حسن
Germany
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
1
6
آیا جهان اسلام تنها به ایران و قم ختم میشود چرا دولتهایی مانند ترکیه و عربستان هیچ اقدامی نمیکنند ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
1
36
کجایی داداش تو همین کشور خودمون از این بوکو حرام ها کم نیستند که به کنسرت ها هم حمله میکنند.کجایی برادر!!!!..
وبگردی