۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۶۹۶۸
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۶۹۶۸
انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۱

آنتن هایی که مرگ را مخابره می کنند!

این در حالی است که یک کارشناس مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت عنوان داشته است که آنتن های تلفن همراه تشعشعات الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند که قرار گرفتن در معرض این امواج در درازمدت مشکلات مختلفی از جمله سردرد، سرگیجه، مشکلات و تحریکات عصبی و... برای فرد ایجاد خواهد کرد.

وجود بیش از 14 هزار آنتن و دکل مخابراتی در نقاط مختلف کشور به ویژه در کلانشهرها، آن طور که کارشناسان و متخصصین حوزه سلامت عنوان می کنند تهدید جدی برای سلامت افرادی است که در معرض مستقیم و طولانی مدت امواج این دکلها قرار دارند.

به گزارش مهر، عوارض امواج آنتن ها و دکلهای مخابراتی، موضوعی است که همواره مورد بحث و اشاره کارشناسان حوزه سلامت قرار دارد و بعضا شاهد رسانه ای شدن این موضوع هستیم. اما آنچه مهم به نظر می رسد، این است که آیا امواج این آنتن ها واقعا برای سلامت مردم و کسانی که در معرض مستقیم و طولانی مدت امواج این دکلها قرار دارند، زیان آور و خطرناک است.

محمدجواد نظری ‌مهر یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از افزایش بی‌رویه نصب آنتن های مخابراتی BTS در کلانشهرها به ‌ویژه شهر تهران٬ می گوید: تضعیف سیستم دفاعی بدن٬ افزایش ناباروری مردان٬ ابتلا به بیماریهای آلزایمر و پارکینسون٬ اختلالات عصبی٬ چشم و سر درد٬ کم‌اشتهایی تنها گوشه‌ای از عوارض این امواج به‌ شمار می‌آید.

وی با اظهار تاسف از اینکه در چند سال اخیر شرکتهای مخابراتی با تطمیع مردم اقدام به نصب اینگونه تجهیزات بر روی ساختمانهای مسکونی کرده‌اند، می افزاید: در نصب این آنتن ها، استانداردها و شعاع مجاز آنها رعایت نمی‌شود و بیشتر آنها، با اتاق خواب و منزل افراد فاصله‌ای کمتر از یک متر دارد.

شاید بیشترین نگرانی از بابت این آنتن ها مربوط به کلانشهر تهران باشد. از همین رو، شورای شهر تهران با ورود به این موضوع و تهیه و تصویب لایحه ای به نام "ساماندهی دکلها، آنتن ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی شهر تهران"، توانست خیال شهروندان را از بابت این موضوع راحت کند.

بر اساس این لایحه که از روزهای پایانی سال گذشته لازم الاجرا شده است، امکان نصب این آنتن ها در حیاط 6 متری خانه ها وجود ندارد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، هدف از تصویب این لایحه را دفاع از حقوق شهروندان دانسته و می گوید: برخی از دستگاهها و شرکتها بدون هرگونه هماهنگی با شهرداری به نصب دکلها در وسط جاده یا کنار بیمارستان اقدام می کردند.  

براساس مصوبه شورای شهر تهران، نصب و ایجاد هر گونه دکل یا تاسیسات مخابراتی باید با صدور پروانه از سوی شهرداری تهران باشد همانگونه که برای هر گونه ساخت و ساز در شهر پروانه ساخت از سوی شهرداری صادر می شود باید برای دکلها نیز چنین روندی طی شود.

محمد جواد نظری‌مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام اینکه به‌علت نصب بی‌رویه دکلهای مخابراتی نیمی از پرندگان از تهران مهاجرت کرده‌اند٬ می گوید: بطور حتم این امواج بر تمام بخشهای محیط‌ زیست و جامعه پیرامون تأثیرات منفی به جا می‌گذارد.

این در حالی است که یک کارشناس مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت عنوان داشته است که آنتن های تلفن همراه تشعشعات الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند که قرار گرفتن در معرض این امواج در درازمدت مشکلات مختلفی از جمله سردرد، سرگیجه، مشکلات و تحریکات عصبی و... برای فرد ایجاد خواهد کرد.

از سوی دیگر، محمدهادی حیدرزاده مشاور زیست محیطی شهرداری تهران با عنوان این مطلب که طول امواج دکلها و آنتن ‌های مخابراتی قطعا بر سلامت افراد تاثیرگذار است، ایجاد سردردهای موضعی و سایر موارد مشابه و برخی از بیماری خاص از حداقل عوارض وجود دکلها و آنتن های مخابراتی عنوان می کند.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم امواج دکلها و آنتن های مخابراتی بر سلامت افراد، معتقد است که وزارت بهداشت باید تعیین کند در چه منطقه ای دکل یا آنتن نصب شود.

آنچه مسلم است اینکه به رغم مصوبه شورای شهر تهران برای ساماندهی آنتن های مخابراتی، اما عوارض نصب این دکلها همچنان بر سلامت افرادی که در معرض مستقیم و طولانی مدت امواج آنها قرار دارند، می تابد. موضوعی که در دراز مدت اثرات تخریب خود را بر جای می گذارد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۳۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Seychelles
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
444
پارازیت های ماهواره ای چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
طبق نظر یکی از دوستان که کارشناس برجسته مخابرات است، اگر این پارازیت ها روی فیل اجرا شود، آنرا نابارور می کند.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
براي همينه كه 21 درصد زوج هاي تهراني نابارور هستند.
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
پارازیت های ماهواره ای در مقابل امواج موبایل مثل کوه در مقابل کاه هست گاهی این امواج آنقدر شدید و با فرکانس بالا هستند که مولکول های هوا در مقابل آن تغییر شکل میدهند . شاید شما گاهی دیده اید که هوا موج دار میشود و با نگاه به دور دست متوجه وجود موج در فضا میشوید . این بخاط وجود موج با فرکانس های بالا در فضاست این امواج عامل اصلی سرطان ناباروی و مشکلات عصبی هست . از این امواج برای کور کردن ماهواره ها استفاده میشود . متاسفم که جان مردم اینقدر بی ارزش هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
امواج ماهواره از امواج پرازیت خطرناکتر است!
لطفا" کمی زاویه دیدتات را عوض کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
5
293
اگر امواج موبایل این همه زیاد بار است، پس پارازیت با انسان چه می کند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
258
به این مطلب افزایش سرسام اور پخش پارازیت روی ماهواره را هم اضافه کنید پی به عمق فاجعه خواهید برد
fazel
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
6
156
وچه کسی در آینده به خسارت دیدگان غرامت پرداخت خواهد ؟تازه اکثرشان داخل مدارس دولتی است خصوصا مناطق فقیر نشین.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
46
140
دوست عزیز، آنتن های موبایل در همه جای دنیا وجود دارد تاکید می کنم در همه کشورهای دنیا و بویژه در کشورهای صنعتی مقل آلمان بیش از 20000 به قول شما آنتن مخابراتی وجود دارد. آیا آلمان را قبول دارید؟ آیا آلمانی ها به شهروندانشان ضرر می رسانند؟ مرجع رسمی برای اظهار نظر درباره استاندارد بودن این آنتنها سازمان انرژی اتمی ایران و سازمان تنظیم مقررات ایران است لطفا در این بارها از این سازمانها استعلام کنید که دارای مستندات علمی و فنی می باشند. حداقل، کارشناسی که اظهارنظر می کند خوب است مستندات علمی ارائه کند!!! خیالتان راحت باشد سیستمهای موبایل شهر تهران همگی اروپایی (نوکیا و اریکسون) بوده و از جدیدترین استانداردهای اروپایی پیروی می کنند همان سیستمهایی که در شهرهای سوئد، انگلیس، سوئیس، آلمان، ایتالیا، ایالات متحده امریکا و ... استفاده می گردد.
ولی چیزی که در کشورهای دیگر (بویژه پیشرفته) نیست این آلودگی بیش از صد برابر استاندارد جهانی هوا است این ریزگردها است این پازاریتهای مخرب است آیا اینها باعث علت مرگ و میر نیست؟ لطفا کمی معقولانه بنگربم چونکه تا نخواهیم واقعیت را ببینیم چیزی اصلاح نمی گردد.
با تشکر - یک کارشناس موبایل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
قربونت آقاي كارشناس
تو كه بلدي چهار تا از اون استانداردهايي كه گفتي و گزارش آناليز چند تا از اون دكلهاي خوشگلتون رو بيار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
در هیچ جای دنیا آنتن‌های مخابراتی در مناطق مسکونی و کنار مدارس نصب نمی‌شود. در حالی که اینجا هر ساختمان یه انتن داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
آلودگی هوا هم بجای خود، استاندارد و شعاع آنتن ها رعایت نمیشه

بنده به عنوان یک رادیو آماتور با سابقه میگم شک نکنید که این امواج ضرر داره....

هر چه فاصله تون با منبع انتشار کمتر باشه و زمان بیشتری در معرض اون باشید خطرش بیشتره
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
عزیز دل برادر ! الان سیستم های موبایل دربست در اختیار شرکت های چینی است نه اروپایی! استاندار اونهاهم معلومه!
محمدرضا ملک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
لازم دانستم به مطالب دوستمان چند نکته اضافه کنم .فاصله افقی از آنتن موبایل می بایستی 5 متر باشد و اگر دقت کرده باشید جهت رعایت این فاصله از دکلهای 24 و30و36و54 متری در شهرها استفاده می شود .این موضوع در جواب افرادی بود که نگران نصب دکل در منازل هستند .برای سایتهای پشتبامی نیز از دکل های 12 و 18 متری گایدمس یا 6 متری پل استفاده میشود که مجددا جهت رعایت فاصله 5 متری افقی در مقابل آنتن می باشد .ضمنا دوستانی که در مورد مستنداد دوستمان سئوال کردن میتوانند از عصر ایران آدرس ایمیل بنده را بگیرند تا مدارک مربوطه برایشان ارسال شود
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
بنده نظارت بر محل و نحوه نصب آنتنهای موبایل را نفی نمی کنم اینکار بایستی به خوبی انجام شود تا مثلا آنتنی با فاصله یک متری از پنجره خانه ای نصب نشود.
برای میزان مجاز نرخ جذب انرژی الکترومغناطیسی پارامتری به نام SAR بصورت جهانی استاندارد شده است. تستهای سازمان انرژی اتمی برای شبکه موبایل نشان می دهد که مقدار این پارامتر در سطح شهر تهران کمتر از یک دهم مقدار مجاز استاندارد جهانی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
48
از گزارش خوبتون ممنون. اما اگه مي تونين راهكاري به عنوان جايگزين ارايه بدين. لطفا به بررسي اين مسأله در كشورهاي پيشرفته بپردازين. كشورهاي ديگه براي اين مسأله چه تدابيري را انديشيده و بكار بسته اند. راه حل مناسب انجام اين كار چيست؟
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
مهرداد عزيز سلام؛
اگه واقعا كارشناس مخابراتي پس حتما ميدوني كه چند سالي هست كه تجهيزات خوب نوكيا و اريكسون و زيمنس جاشون رو به محصولات بي كيفيت چيني داده اند كه خيلي خم خطرناك هستند . دليلشم تحريم ها هستش .
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
محمد رضای عزیز
اول باید بگم قبول دارم تحریم داره باعث میشه بیشتر از تجهیزات چینی استفاده بشه ولی من هنوز نمی تونم به جرات بگم BTS های هوواوی (چینی) مثلا از نوکیا ضعیفترن یا خطرناکتر. جهت اطلاع عرض می کنم که یکی از اپراتورهای آلمان (که مهد نوکیا زیمنس است) و همچنین یکی از اپراتورهای کانادا از BTS های هوواوی استفاده می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
راه حلش اين است كه مجوز از شوراي شهر گرفته و بابت آن عوارض پرداخت كنند اونموقع ديگه هيچ ضرري براي انسان ندارد و حتي با شرايطي براي انسان مفيد هم خواهد بود
ناشناس
United States of America
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
2
50
فقط در شهر بوشهر بیش از 10 انتن موبایل در مدرسه ابتدایی نصب شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
143
سلامت مردم کیلویی چنده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
چیکار به قیمت کیلویی مردم داری؟ هر چی هست از مرغ کیلو 5600 که ارزونتره!
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
98
ای بابا اخه کی به فکر مردمه؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
3
43
حالا شما سرطان را تخفيف داديد ديگه!!!
ناشناس 110
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
1
39
تازه به همه اين موارد دكل هاي ديتا ادارات ، سازمانها ، آي اس پي ها و .. را هم اضافه كنيد كه بعضا تجهيزات استفاده شده خروجي چندين وات داشته و ساخت چين ونا كجا آباد هستند ودر فركانسهاي 2.4 و 5 گيگاهرتز كار مي كنند و زنده زنده شما را به تدريج مي پزند! تمام اين مسائل از ضعف مخابرات و پيچيدگي قوانين ومقررات جهت اختصاص خطوط ارتباطي خصوصي ،و نبود بستر مخابرات با سرعت مناسب در سطح شهر ناشي مي شود.
رهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
51
نمیدونم در چه حد درسته ولی شنیدم امواج پارازیت نوعی از امواج ویو میباشد. یعنی همون تشعشعی که مرغو تو ماکرو ویو نیم ساعته میپزه. اگر درست باشه بیچاره ما
مادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
1
64
پارازیت رو هم که اضافه کنید، تازه می‌فهمید چرا بچه هایی که جدیدا متولد می شوند همه بیقرار و عصبی و بی اشتها هستند و اختلال خواب دارند. واقعا بیچاره ما و بیچاره بچه های بیگناه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
1
31
آقای مهرداد عزیز استفاده از موبایل و منافع آن مشکلی ندارد مشکل اصلی محل نصب دکلهاست که بدون ضابطه نزدیک مدارس و مهد کودکها و منازل مسکونی نصب شده است .برای نمونه یک دکل 24 متری درست 5متری پنجرده ما ساختمان جنبی نصب کرده بودند که هر موقع باد می آمد وحشت می کردیم
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
قبول دارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
41
تهران، شهر مردگان متحرک
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
1
53
من تعجبم از آنهائی که پای دستگاههای پخش پارازیت هستند فکر آینده خودشان و خانواده شان را بلحاظ سلامتی میکنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
1
33
خواستم بگم ظاهرا پولي بابت نصب اين آنتها به صاحب مكان پرداخت ميشود پس بيخود نيست كه اينقدر طرفدار پيدا كرده! بيخيال باقي ساكنين محل!!!
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
2
6
تو رو خدا یک کارشناس واقعی ! که تونصب تجهیزات پارازیت هست اظهارنظر کنه. ناشناس باشه تا رئیسش نفهمه!
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
10
9
تا جایی که من میدونم این اثراتی که میگن امواج الکترومغناطیس روی سلامتی دارد هنوز به صور دقیق اثبات نشده.
طبق استاندارد حداکثر توان تشعشی آنتن BTS می تواند 30 وات باشد با توجه به اینکه توان با عکس مجذور فاصله رابطه دارد، مثلا در فاصله 10 متری از آنتن توانی که به شما می رسد حدود 0.3 وات است. حالا این رو مقایسه کنید با توان تشعشعی خود گوشی موبایل که طبق استاندارد (GSM890/900) می تواند تا 2 وات باشد و فاصله آن با شما تنها چند سانتیمتر است. حالا 2 وات کجا 0.3 وات کجا!!؟
حالا اگر بخواهیم بحث را تخصصی تر کنیمم باید بگم که الگوی تشعشعی آنتن BTS به گونه ای است که در زیر خود آنتن توان کمتری تشعشع می شود پس کسانی که در نزدیکی آنتن سکونت دارند نگران نباشند.
سازندگان گوشی هم طوری آنتن اون رو طراحی می کنن که توان بیشتری از پشت گوشی تشعشع شود، پس هیچوقت کوشی را برعکس در گوشتون نذارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
4
25
همه چی آرومه ....
دادستان کل کشور : ضارب امام جمعه کازرون جانباز نبود، سابقه بمب گذاری هم داشت علی لطیفی: با این بازیکنان تیم ملی به مشکل می‌خورد/ فردوسی‌‌پور با حذف از تلویزیون محبوب‌تر شد رشد ۱۳۱ درصدی درآمد تپسی و سهم ۲۳ درصدی از بازار در ۸ شهر بزرگ درخواست ۱۰۸ نماینده مجلس از پزشکیان : وام مسکن را افزایش دهید ادعای زلنسکی : روسیه طی یک هفته گذشته ۴۶۰ پهپاد ایرانی «شاهد» را به سمت اوکراین شلیک کرد در پی توقف صادرات گاز ایران ؛ برق عراق قطع شد شمار شهدای غزه به ۴۴۲۳۵ تن رسید توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره دانشجویان دانشگاه شهید رجایی: اخراج سیاسی نشدند، 3 ترم مشروط شده بودند سخنگوی شهرداری تهران : تعدادی از اتوبوس‌هایی که از یکی خودروساز‌های داخلی خریداری کردیم، حتی روشن هم نمی‌شوند عارف : اگر حملات غیرمنصفانه ادامه یابد، به مردم اطلاع خواهیم داد چه تحویل گرفته‌ایم / «آگاهانه» سکوت کرده‌ایم دستگیری ۳ شهروند ازبکستان به اتهام قتل خاخام اسرائیلی در امارات (+عکس) امضای توافقنامه ایران با گروه مبارزه با پول‌شویی اوراسیا ؛ یک گام دیگر برای FATF ادعای نماینده مجلس: قانون عفاف و حجاب تا ۱۵ آذر توسط رئیس مجلس ابلاغ می‌شود معاون حقوقی رئیس جمهور: قانون عفاف و حجاب در حالت تعلیق قرار گرفته است تکذیب توقیف لوگو پرسپولیس توسط طلبکار میلیاردی !