۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۱۰۹۷
تعداد نظرات: ۱۰۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۱۰۹۷
انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۱

تماشاگران؛ از آلمان تا ایران!

تماشاگران آلمانی پیش از این نیز فرهنگ بالای خود را اثبات کرده بودند؛ زمانی که تیم ملی آلمان در جام جهانی 2006،در خانه خودش مغلوب ایتالیا شد ولی همه تماشاگران تیم مغلوب شده شان را با خواندن سرودی لطیف و غمناک، تشویق کردند.
 
عصر ایران - تشویق بی امان تیم ملی آلمان از سوی تماشاگران این تیم در بازی با ایتالیا، بویژه زمانی که آلمان ها دو بر صفر از حریف خود عقب بودند، بار دیگر خیلی ها را به یاد تماشاگران ایرانی انداخت که به قصد دشنام گویی و عقده گشایی به ورزشگاهها می آیند و به جای روحیه دادن به تیم خودشان در لحظات بحرانی، در انتظار لغزش بازیکنان و مربیان تیم خودی و حریف هستند تا همه را یکجا به دشنه دشنام بنوازند!

جواد خیابانی هم در حین گزارش بازی به این نکته اشاره کرد که رفتار تماشاگران آلمانی می تواند درسی از "فرهنگ تماشاگر" در بر داشته باشد.

تماشاگران آلمانی پیش از این نیز فرهنگ بالای خود را به تمام دنیا اثبات کرده بودند؛ زمانی که تیم ملی آلمان در جام جهانی 2006، در خانه خودش مغلوب ایتالیا شد ولی همه تماشاگران حاضر در ورزشگاه، همراه با نخست وزیر این کشور، تیم ملی مغلوب شده آلمان را با خواندن سرودی لطیف و غمناک، تشویق کردند.

آدمی وقتی که رفتار توام  بانزاکت و کاملاً فرهنگی ( فرهنگ به صورت واژه ای ارزشی و نه توصیفی ) تماشاگران آلمانی را می بینیم و آن را با رفتار تماشاگر دشنام گو، عصبانی و سرشار از نفرت و خشونت فوتبال ایران مقایسه می کند، بی اختیار با خودش می گوید: حقا که چنین تماشاگر پرخاشگری، مستحق چنین فوتبال بی در و پیکری ست!

قطعاً کسانی مدعی خواهند شد که در فوتبال آلمان نیز رفتارهای پرخاشگرانه وجود دارد و تماشاگران آلمانی نیز گاهی دشنام می دهد و تندی می کند.

بله! این حرف بیراه نیست ولی این نوشته به رویه رایج و متداول تماشاگران ایرانی و آلمانی نظر دارد. به قاعده می نگرد نه به استثنا.

نحوه برخورد تماشاگران فوتبال آلمان با تیم ملی کشورشان پس از شکست به  ایتالیا در نیمه نهایی جام جهانی 2006، بازتاب تمام عیاری از شخصیت تماشاگر آلمانی بود.

نحوه برخورد تماشاگران ایرانی با تیم ملی کشورمان در بازی با ایرلند در مسابقات راهیابی به جام جهانی 2002 نیز، بازتاب تمام عیاری از شخصیت تماشاگر ایرانی بود.

تماشاگر ایرانی باید قبول کند که هنوز لیاقت فوتبال زیبا را ندارد. تماشاگر ایرانی باید ابتدا زشتی های رفتارش را اصلاح کند، آن گاه توقع فوتبال زیبا داشته باشد. 


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۱۳۸
غیر قابل انتشار: ۴۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
182
1558
به این میگن یه نقد رک و پوست کنده و بی تعارف ، هر چند گزنده است ولی واقعیت دارد
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
فقط مشکل اینه که استادیوم های فوتبال ما تک جنسیتیه
بازیای والیبال تیم ملی رو ملی نمیبینین ؟
هیشکی حتی یه ذره هم فحش نمیگه
چرا؟ چون اون بالا خانوم نشسته
خب اگهمن با خواهرم یا خانومم برم که دیگه جلوی اونا نمیتونم که به ناموسش فحش بدم
پس اینهمه فرهنگ فرهنگ نکنیم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
ما از فرهنگ فقط ادعا داریم ولی اونها این ادعاها رو عملیاتی می کنن
ناظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اگر ورزشگاه تک جنسیتی است و اون بالا خانم ها نیستند ، خوب اون بالا خدا که هست . یعنی از خانومها خجالت میکشند و از خدا نه ؟! این یعنی بد فرهنگی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
متاسفانه موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
به آقا هادی:
پس تا حالا نرفتی بازی والیبال، مخصوصا اگر میهمان عرب باشد (گرچه خیلی با فرهنگ تر از فوتبال هستند)
ضمنا آدم مودب همیشه مودب است نه اینکه تا خانمها را ببیند با فرهنگ شود!!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
نه دوست عزیز فقط کافیه که تو ایران با این فرهنگ بالامون دو جنسیتی بشه اون وقته که کسی دیگه تو ورزشگاه دنبال فوتبال نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
جناب هادی، عامل بازدارنده فحاشی باید درونی باشه نه اینکه بخاطر حضور این یا اون مجبورباشیم جلوی خودمونوبگیریم
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
ممنونم از نظرات دوستان
البته من خودمم نمیگم ایراد فرهنگیم داریم
ولی خودمونیم دیگه اگه مثلا تودانشگاه یا اصل یه محیط دیگه ای خودمون باشیم(پسرا) هرچی از دهنمون درمیاد حتی واسه خنده میگیم وعین خیالمونم نیس
اما اگه یه خانم بینمون باشه هممون مبادی آداب میشیم خب!!!
بد میگم؟
به نظر من که به شدت تاثیر داره
sepehr
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
135
804
تماشاگر ایرانی باید قبول کند که هنوز لیاقت فوتبال زیبا را ندارد. تماشاگر ایرانی باید ابتدا زشتی های رفتارش را اصلاح کند، آن گاه توقع فوتبال زیبا داشته باشد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
74
416
کاملا موافقم! ممنون.
Hooman
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
59
1115
همه چیزمان به هم می آید. چرا فکر میکنید فوتبال یا ورزش از سیاست و اجتماع و فرهنگ جداست؟؟
پاسخ ها
مجید
| France |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
دقیقاً....
همه ی پاهای هشت پا شبیه هم هستند؛ غیر از اینه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
میخواستم مشابه این نظر را بنویسم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
109
712
درتمامي ابعاد عقب مانده هستيم چون به سياست وهمه رفتار ما سياسي شده از فرهنگ دور ماندهايم قران ميخوانيم ودرغگويي را كه دشمني با خداست رواج ميدهيم متاسفانه از طرف مسيولين اتفاق ميافتد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
113
474
متاسفانه حالا حالا ها زمان میبره تا به اونا برسیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
ما با اين اوضاع و احوال به اونا برسيم ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
54
328
حقیقتو گفتی عصری جون.حالا میخواد بعضیها بدشون بیاد فدای سرت.تو ایران توی پخش زنده همیشه میگن عده ای تماشاگر نما. ولی در حقیقت عده ای تماشاگر توی انبوهی از تماشاگرنما درسته!! ما درست بشو نیستیم عصری جون.
تماشاگر نما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
1
91
حالا اگه ایران بود ؛ بازیکن و سرمربی و داور و صندلی های استادیوم و سرویسهای بهداشتی ورزشگاه و اتوبوس های شرکت واحد ؛ در امان نبودند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
157
201
بله..آقایان درست ولی همه چیز نباید به بی فرهنگی تماشاگران ایرانی ربط داده شود...آقایان اگر تماشاگران ایرانی هم در آن سطح از رفاه باشند و زیر انواع و اقسام فشارهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و .... نباشند رفتار متمدانه از خود نشان خواهند داد و به قول شما برای عقده گشایی به ورزشگاه نخواهند رفت...آن تماشاگر آلمانی که هزینه سفر به لهستان و اکراین و پرداخت چند صد یورو هزینه بلیط مسابقه برایش دغدغه ای به شمار نمی آید تحت کدام فشار باید عقده گشایی کند؟؟؟..کدام یک از تماشاگران عقده گشای ایرانی توان مالی دارد که برای تشویق تیمش مثلا برای بازی با امارات سوار هواپیما شود و دبی برود و هزینه بلیط و هتل بدهد ؟؟؟آقاین قیاس شما مع الفارغ است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
احسنت
موافقم
نکته ای رو هم من اضافه میکنم:
نظر من عکس نظر نویسنده است و فوتبال ما لیاقت چونان تماشاگرانی را ندارد، چه اینکه سالهای نچندان دور همیشه با عنوان "تماشاچیان بافرهنگ ایرانی" از آنها یاد میشد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
واقعا گل گفتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
کاملا موافقم. یه ایرانی با 500 تومن حقوق که داره یه خانواده رو باهاش می گردونه اگه بتونه بره استادیوم بازیکنایی رو می بینه که برای یک فصل پول 160 سال حقوق خودشو از تیم محبوبش می گیرن و درست هم بازی نمی کنن. تنها راه تخلیه خودشو فحش و بد و بیراه در فضایی نسبتا بدون محدودیت به نام استادیوم می بینه. البته من قبول دارم که راه نادرستیه ولی واقعیته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
62
106
متاسفانه فقر فرهنگي در ايران رو به فزوني است .بايد هر كس از خودش شروع كند و البته داشتن الگو كه خود وفادار ومعتقد (در عمل) به حرفهايش باشد بسيار مهم است.فقر فرهنگي خطرناك تر از فقر مالي است.عمل هر ملت ميزان است ونه تاريخ و گذشته يك ملت.
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
52
285
شاید خیلی چیزا توی ایران اومده باشه ؛ ولی متاسفانه فرهنگ اون چیزا هنوز به ایران نرسیده .
ناشناس
Netherlands
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
169
317
آقایون مقایسه مردم ایران با مردم اروپا قیاس مع الفارق است. خدا وکیلی کدوم خاصیت ما (فساد اداری، مالی، جنسی و ...) با اونا قابل مقایسه است که بخواد ورزشکارها و تماشاچیامون قابل مقایسه باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
خلایق هر چه لایق. کاملا" درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
ما فقط ادعامون میشه.ما خیلی باهوشیم. ما خیلی با همه فرق داریم. ما افتخارات تاریخی زیاد داریم و ... . با این وضع فعلیمون آدم فکر می کنه تمام این حرفا افسانس.
متنفر از فوتبال و هزینه های اون
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
55
238
اگه ایران بود ، خسارت مادی برآورد شده بعد از این بازی ، به 3 هزار میلیارد تومن میرسید !!!!!
مستضعف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
8
568
کاشکی فوتبال توی ایران ؛ برای همیشه تعطیل میشد . تا لااقل در هزینه های بیت المال صرفه جویی میشد .
حقوق های 5/1 و 5/2 میلیارد تومنی برای یه فصل !!!!!!!!!! بازیکنی که اون حرکات زشت رو توی استادیوم انجام میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به این میگن حیف و میل کردن هزینه های بیت المال .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
295
772
واقعا برای شما متاسفم با این تحلیل سطحی!! شما هر کدام از تماشاگران آلمان رو بیارید یک سال در ایران و با شرایط بی ثبات ایران زندگی کند بعد بفرستید ورزشگاه ببینید چطور از خحالت بازیکنا در میاین...آقا جان اون تماشاگر آلمانی غیر از ورزشگاه هزار جای دیگه برای خالی کردن خودش و رساندن صدای اعتراضش دارد دلیلی ندارد تو ورزشگاه دنبال این کارها باشد...
اتفاقا تماشاگر ایرانی خیلی هم لیاقت فوتبال زیبا را دارد...اتفاقا برعکس انچه شما گفتید ابتدا باید تمام زیرساخت های اجتماعی برای تماشاگر فراهم شود بعدا از تماشاگر انتظار رفتار درست داشته باشیم...آقاجان اون رفتار تماشاگر آلمانی معلول بسیاری از عوامل است که هیچکدوم در ایران وجود ندارد...آقایان عصر ایران اون صدهزار تماشاگری که برای بازی تیم ملی ایران با قطر روز و روز وسط هفته با وجود این همه فشار اقتصادی و ... و با دونستن اینکه همین بازیکن های تیم ملی از جیب بیت المال چند صد برابر اون ها درامد دارند به ورزشگاه می آیند لیاقت دیدن بازی خوب را دارند!!!!!!
پاسخ ها
فرید
| Netherlands |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
عصر ایران جواب بده و لااقل تو جرأت یک معذرت خواهی رو داشته باش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
الحق که راس گفتی

مخصوصا اون صد هزار نفر اخری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
کاملا با نظر شما موافقم.
ناشناس
Turkey
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
5
280
درسته که کلا آدمی بی فرهنگی هستیم (نه فقط به عنوان تماشاچی فوتبال) ولی اگه فوتبالیستای ما هم اقلا یکم نشون میدادن که فوتبال بلدن اینقدر فحش نمیخوردن...
امیر علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
237
247
با سلام
به نظر من این قضاوت در مورد تماشاگران ایرانی کمی یک طرفه و غیر منصفانه است. نحوه برخورد و حمایت تماشاگران آلمانی از تیمی که با جان و دل بازی می کنند و چندین برد با بازی زیبا و یه باخت اما همچنان با بازی زیبا مقابل تیم بزرگی مثل ایتالیا که بازیکنای با تجربه تری رو داره کاملا طبیعیه. اما تیم ایران که مثلا یه برد نچسب و شانسی مقابل ازبک و یه مساوی خانگی با بازی بد یه سری بازیکن بی تعصب با قطر فکستنی، یه لیگ برتر با بازیای خسته کننده و ملال آور آخه تماشاگر کیو تشویق کنه؟ با چه دلخوشی باید ورزشگاه؟ تماشاگرای ما خیلی از بازیکنای ما جلوترن، باید دست این تماشاگرای 100 هزار نفری رو بوسید که با این بازی بی مزه تیم ملی بازم میان و تشویق می کنند. لطفا درست مقایسه کنید تا از حقانیت و انصاف دور نشوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
تو رو خدا فقط ببینید مردم مالدیو چطور تیم خودشون رو تشویق میکنن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
104
256
زیبا و خواندنی نوشته اید. راستی چه انتظاری دارید از مردم شهری که در خیابان های آن عشق و موسیقی تعقیب و مجازات می شوند اما اعدام با آب و تاب نمایش داده می شود و مردم شهر برای تماشای خشن ترین مجازات ها صف می کشند و فرزندانشان را با خود می آورند.... سری به شهرهای آلمان بزنید. کبوتران روی پیادورو ها با امنیت راه می روند و از هر گوشه ای آوای موسیقی.... چه سخن دراز می کنم؟ شما که این کامنت را تایید نخواهید کرد...
دلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
58
353
فوتبالو بی خیال !
یکی به ما بگه ؛ امروز مرغ کیلو چنده ؟
$ چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
دلار : 2045 تومان
مرغ کشتار دیروز محتوی خون آبه در مشما : کیلویی 6050 تومان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
6
115
انصافا جو ورزشگاها خیلی خرابه. من بازی پرسپولیس الغرافه رفته بودم انقد قشنگ منم راه افتاده بودم که چند تا جدیدش رو هم خودم ساختم روونه داور بد بخت کردم
عطا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
111
431
در المان روز و شب اعصاب مردم از بابت
اقتصاد و هزاران چیز دیگه خرد نیست مردمش راحت میرن کنسرت راحت میرن سینما انواع و اقسام دغدغه ها رو ندارن
ولی مردم بدبخت ایران حتی یک دقیقه
هم اعصاب راحت ندارن حتی یک تفریح درست و حسابی هم ندارن دائم در حال دست و پنجه زدن با مشکلات اقتصادی و فرهنگی هستن.
ایا از این مردم رنج کشیده و عصبانی انتظار برخورد خوش رو هم دارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
پس بحران اقتصادی پشمه دیگه؟!؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
عزیز من اونا از سال 2008 در گیر مسائل بحران اقتصادی هستند و تمام مستعمره های اقتصادیشون(یونان و اسپانیا)رو با مالیات مردمی المان مانع از فروپاشی شون شده لطفا حرف رایگان نزن
ی . ک . زنجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اکه به مسایل اقتصادی مربوط به اروپا بحران میگید، پس به این آشفته بازاری که در ایران همه رو داره کله پا میکنه چی میگید؟ شرایط فعلی اروپایی ها صد برابر بهتر از شرایط ما ایرانی هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
عزیزان ناشناس. زیاد جو گیر نشین. بحران اقتصادی در آلمان اون چیزی نیست که شما فکر می کنین. شمایی که می گی آلمان از سال 2008 درگیر بحرانه و به ملت می گی "رایگان" حرف نزن برو بررسی کن ببین در آلمان از 2008 تا 2012 قیمت مرغ 2 برابر شده ؟ در ایران از ژانویه 2008 تا امروز 2 برابر شده. نان و شیر و گوشت و ............ را هم کنترل کن و مفت حرف نزن. عطا کاملا درست میگه.
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
1
114
اي كاش كمي هم از تفاوتهاي فرهنگي، اخلاقي و اجتماعي بازيكنان در سطح ايران و اروپا و نوع ارزش قائل شدنشون براي تماشاگران مينوشتيد تا بيشتر به منشا اين رفتارهاي متضاد پي ميبرديد
صراف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
56
179
دلار شد 2060 تومان !!!
شما دارید درباره فوتبال حرف میزنید !!!!!
مارادونا رو ول کردید ، غضنفر رو چسبیدید !!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
نرخ تعیین میکنی وسط دعوا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
55
74
چه چیز ما با المان قابل قیاس است اقتصاد تورم ورزش
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
به این لیستت قناعت و فرهنگ کار هم اضافه کن
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
42
102
بخاطر همين نقدهاي زيباىتان است كه عصراىرانىم . باشدكه اصلاح شوىم وبخود اىىم
ناشناس
Spain
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
6
112
به این نقد شما هم نقدی اساسی وجدی وارد است چرا که شما جای علت ومعلول را عوض کرده اید!بر این اساس که زیر ساختهای ورزشی(وحتی فرهنگی واچتماعی) کشورهای اروپایی بخصوص آلمان کاملا متفاوت با کشور ماست.باید دید مردمان کشوری که ادعای تمدنی کهن و فرهنگی غنی دارندچرا به چنین رفتارهایی در استادیوم های ورزشی دست میزنند؟کمی که واقع بین باشیم مردم ما از کوچکترین امکانات شهروندان اروپایی محرومند.آنها حتی در بسیاری از ورزشگاههای کشور از داشتن سرویس های بهداشتی مرتب و تمیز نیز محرومند.پس چگونه از مردمی که با دهها مشکل معیشتی و اقتصادی و اجتماعی و...دست و پنجه نرم می کنند انتظار عقده گشایی در معدود فضاهای مثلا تفریحی را نداشته باشیم؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
کاملا موافقم ناشناس
متاسفانه خیلی وقتا اینطور نقدهای یه طرفه علیه ایران و ایرانی توسط ایرانی انجام میشه و منو یاد اون روایت از زمانهای گدشته میندازه که یه بنده خدایی رفته بوده فرنگ و با دیدن بچه های فرنگی شروع به حمد و ستایش فرنگیان می کنه که به به و چه چه که کودکانشان نیز زبان فرنگی را از بر هستند
saeedurmia
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
102
102
تماشاگر ایرانی جلوه دهنده ی رفتار اجتماعی ایران است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
2
102
ضمن اینکه با محتوای کلی مطلب موافقم ولی نباید از کنار این موضوع به راحتی بگذریم که اگر ما هم در زندگی روزمره, مدیریت و فوتبالمان با همان نظم و ترتیبی که آلمانی ها در آن شهره خاص و عام هستن عمل می کردیم و پیش می رفتیم و مدیران فوتبالی ما با یک شکست اخراج نمیشدند و ... آن وقت میشد از تماشاگر هم انتظار داشت که تمام خشم فروخورده اش رو با خودش به استادیوم نیاورد. ما وجودهایی سرشار از خشم داریم که جرقه ای این بشکه باروت رو به هوا میفرسته. در رانندگی, در زندگی روزمره, در محل کار, در تاکسی و در فوتبال که جزیی از همین زندگی است هم همینطور. تمام تقصیر متوجه تماشاگران نیست
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
11
30
درسته که شاید تماشاگران ایرانی این مشکل را داشته باشند ولی این وظیفه دولتشون است که با فرهنگ سازی این مشکلات را برطرف کنند الان هم اگر در آلمان تماشاگران آلمانی چنین برخوردی دارند بخاطر فرهنگ سازی در سطح کشورشون هم هست .
کارشناس مسایل اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
1
194
فرهنگ فوتبال ما ؛ عین فرهنگ رانندگی و ترافیک ما و عین فرهنگ استفاده از موبایل ما و عین فرهنگ دماغ عمل کردن ما و عین فرهنگ استفاده از لوازم آرایشی ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در دنیا اولیم و زبانزد خاص و عام !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
پس با این تفاسیر ؛ چه واژه غریبی است این « فرهنگ » ؛ در کشور ما !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
فرهنگ ما ، تنه اش خورده به سیاست ما !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
چه با فرهنگیم ما .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
کارشناس مسائل اجتماعی!!!! کارشناس راه حل ارائه میده و منتقد صرف هر کسی میتونه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
خوشبحاله وزارت فرهنگ ما !
آشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
ببینم ناشناس !
کارشناس مگه دل نداره ؛ که نتونه انتقاد بکنه ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
خوش به حال وزارت فرهنگ ما که سرش اینقدر خلوته و هیچ کاری نداره :-)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
7
51
من اصلا استادیوم نمیرم ولی این دلیل نمیشود که اینقدر مردم ما را بی فرهنگ توصیف کنید مردم اینقدر از این بازیکنان بسیار بسیار گرانقیمت با توجه به سطح بازی انها ضعیف بازی میکنند که تماشاگر را عصبانی میکند و این عصبانیت بیش از حد یک جایی نمود پیدا میکند
تماشاگران مستحق بازی بهتر هستند ولی این بازیکنان مستحق این همه تماشاگر نیستند. مطمئنا نویسنده این مطلب خود بهتر از ما میداند ولی خوب دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
دمت گرم ناشناس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
58
72
جوامع توسعه يافته محصول انسانهاي توسعه يافته است.چند روز پيش در سايتتان راجع به علاقه مردم به تماشاي صحنه اعدام مطالبي چاپ كرديد. وقتي چنين فضايي در يك جامعه بوجود مي ايد از تماشاگر فوتبال چه انتظاري مي توان داشت؟ 
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
59
20
دوست عزیز ریشه یابی مشکلات را یادت رفت: ایرانی فوتبال دوست دارد و برای آن وقت و هزینه میگذارد ولی ته دلش از اینکه این بازیکنان بی غیرت و مسئولین بی غیرت تر را می بیند که این همه از پول بیت المال را خرج خود میکنند و با کمال سستی بازی میکنند، آنجاست که هم بابت این حیف و میل و هم بابت بی مسئولیتی فوتبالی ها، زبان به دشنام باز میکنند که خود را تخلیه کنند البته راهش این نیست و باید به تماشای اینگونه بازیکنها نرفت تا آنها هم فکر نکنند که مردم ... هستند
استقلالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
124
63
در این خصوص موافقم اگر اجازه داده شود خانمها هم در میادین ورزشی با خانواده خود حضور داشته باشند درروند اصلاح فرهنگ سازی تاثیر دارد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
نسل آینده از بی فرهنگی نسل کنونی ما و ضربات محکمی که بر پیکره اقتصادی و فرهنگی مملکتمان بواسطه بی تدبیری مسئولین وارد شده است همیشه ما را لعنت خواهد کرد
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
1
32
به نظر من حقا که چنین فوتبال بی در و پیکری مستحق چنین تماشاگر پرخاشگریست . زیرا شما سازو کار قانون مداری و ظابطه مندی در فوتبال آلمان را ببینید و بعد آن را با فوتبال خودمان مقایسه کنیم آنوقت به من حق می دهید
محمد پورعبدالله
United States of America
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
8
71
تماشاگر ایرانی باید قبول کند که هنوز لیاقت فوتبال زیبا را ندارد. تماشاگر ایرانی باید ابتدا زشتی های رفتارش را اصلاح کند، آن گاه توقع فوتبال زیبا داشته باشد.



جمله ی آخرت، ترکوند. براووو عصر ایران ، جدا خوشم اومد.
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
110
71
تماشگر آلمانی بعد از پایان بازی در زندگیشان چه دقدقه ای دازند؟؟؟؟
تماشاگر ایرانی بعد بازی باید به فکر مرغ که داره گران میشه ، دلار که معلوم نیست کجا داره میره ، سینما و کنسرت که نمیتونه بره و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
60
10
و باز هم انبوه منفی های خودجوش که بدون ارتباط به محتوای خبر روانه ی عصر ایران می گردد!!!
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
26
22
تلاشی که بازیکن اروپایی میکنه البته قابل مقایسه نیست با تلاش بازیکن ایرانی. لااقل اون کلی پول میگیره و تمام تلاششو میکنه، ولی بازیکن ایرانی کلی پول میگیره و هروقت حال کنه تلاش می کنه. بماند پولی که میگیره از جیب بنده و شماست و برخورد در حد ارث پدریه. نظر منم که کلا منتشر نمیشه. این جملۀ جادویی معمولاً منتشر کننده است البته.
مژده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
104
72
فضا های عمومی تک جنسیتی همیشه با ناهنجاری همراه میشوند. چه استادیوم ها و چه برنامه ی خاله شادونه
جنسیت دوگانه ی بشر زیبای نهایی آفرینش است که در کشور ما با تفکیک آن به لجن کشیده شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
5
10
حقا که چنین تماشاگر پرخاشگری، مستحق چنین فوتبال بی در و پیکری ست!
عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
29
12
>این تحلیل ربطی به فوتبال نداره

جامعه شناسی رفتارها در اجتماع ایرانی نشان داده که آداب اجتماعی ما متاسفانه ضعیفه.
حاب گاهی در ماجرای خاله شادونه و جمع کودکان و گاه در میادین فوتبال و سطح خیابان و غیرو

صداوسیمای ما هم انگار فقط آقای خیابانی را برای فرهنگ سازی رفتارها دارد!!!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
45
117
البته.. دوست عزیز نویسنده.. این رو هم باید در نظر بگیری که از اون ایرانی تماشگر که حتی تو ورزشگاه پایتختش باید برای آب خوردن بره دهنش رو بگیره زیر شیلنگ WC و یا تو هر شرایط آب و هوایی باید روی بلوک سیمانی بشینه و یا حتی دختر ش و خانمش رو نمی تونه ببره ورزشگاه.. و ... چرا باید انتظار حرکت مودبانه و لطیف رو داشته باشی..!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
127
60
کسی که این نقد رو نوشتی و تا تونستی به ایرانی جماعت توهین کردی بهتر بود به جای تماشاگر از کلمه تماشاگرنما استفاده میکردی همه که مثل شما نیستن که به قصد دشنام گویی و عقده گشایی به ورزشگاه بروند.در ضمن اگر همین آلمان رو که میگی تماشاگرهاش میدیدند که مسئولین المانی دارند میلیارد ها تومن پول مملکت رو میگیرند میدن به بازیکنهایی که یه یقرونی ارزش ندارند 100 برابر بدتر فحش میدادند.
شمایی که سنگ المان رو به سینه میزنی بهتره بهتون یاد اوری کنم نزاد المانیها نازی است نازی هایی که در جنگ جهانی دوم 100ها هزار مردو زن بیگناه رو کشت و الان دم از حقوق بشریت میزنه ولی نزاد ما ایرانیها آریایی از نزاد کوروش کبیر هستیم .
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
با نزاد آریایت برو تو غارا زندگی کن ........بحث فوتباله نه جنگ جهانی یه خط دیگه مینوشتی پای مغول ها هم باز میشد
شکوهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
63
وضعیت فرهنگی ما در همه زمینه ها دچار مشکل و نابسامانی میباشد. وضعیت رانندگی رو ببینید. همه مردم مانند یک دشمن با هم برخورد میکنند. هیچ اهحترامی در جامعه وجود ندارد . مردم خیلی راحت به توهین میکنند. تماشگران فوتبال هم نمونهای از مردم جامعه هستند. وقتی مسئولین مدام با پرخاشگری و ناسزا سخنرانی میکنند چه انتظاری از مردم میشه داشت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
4
53
آهاااااااااااای
ما 2500 سال تاریخ و فرهنگ داریم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
89
54
نه بابا کی گفته؟ اخبار ساعت 9 شبکه یک رو مگه گوش نمیدی؟ اروپا در حال فروپاشیه ...!
قلقلک
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
2
124
باید به ریشه نگاه کرد:
1) فرهنگ سازی از کودکان آغاز می شود و به مرور زمان اتفاق می افتد نه با یک دستورالعمل و نه اجبار. اتفاقی را برایتان میگویم که زمانی که در همان آلمان بودم افتاد: دوچرخه سواری امری رایج در آلمان است. روزی یکی از آشنایان با دوچرخه از خیابانهای کوچک شهر ماینز رد میشد که به هنگام عبور از یک خیابان خلوت و کوچک به چراغ قرمز برای عبور دوچرخه توجه نکرد و چون خیابان کوچک بود و نه ماشینی و نه کسی در آنجا بود از این خیابان چراغ قرمز را رد میکند!!! اتفاقا چند قدم جلوتر پلیس که نظاره گر ماجرا بوده جلوی او را میگیرد و میپرسد که با توجه به اینکه چراغ قرمز چرا رد شدید؟ ایشون هم بهانه می اورد که اینجا هیچ کسی نبود و من هم به کسی ضرر نرسوندم! پلیس در جواب می گوید که درسته که کسی نیست ولی اگر بچه ای در جایی یا در پشت پنجره شما را ببین فکر میکند که میتوان از چراغ قرمز عبور کرد و این کار شما رواج بی قانونی است!!! این آشنای ما هم 40 یورو جریمه می شود. در مدارس ما چه کاری برای بچه انجام میدهیم که فرهنگ سازی شود؟؟؟؟؟؟ اگر در ایران بود: آقا به خدا زنم مریضه و دارم می رم داروخانه و ...! یعنی هزارو یک دروغ الا پذیرفتن اشتباه!!! خوب بچه هم میبینه که راست گویی خوب نیست پس باید دروغ گفت تا کارمون راه بی افته!!!

2) در خانه پدر و مادر آنقدر گرفتار درآمد شده اند که عملا هیچ نظارتی بر رفتار بچه نیست و فقط فکر می کنیم که باید شکم پر شود! دریغ از قدری تربیت اجتماعی! نه با چوب و کمر بند! بلکه با مطالعه داستانهای آموزنده و بحث با فرزند! در نهایت باید انتخاب را به خود فرزند بگذاریم نه اینکه تحمیل کنیم! (اروپا این کار رو کرده و موفق هم بوده).

حال اتفاقی دیگر: روزی در مترو از محل کارم در فرانکفورت بر می گشتم. پسر بچه ای با مادرش جلوی من نشستند. بعد از زمانی کوتاه پسر بچه به مادرش گفت: پس تو که گفته بودی برای من دوچرخه می خری. چرا نمیخری مامان؟ مادرش بعد از لحظه ای به پسرش گفت: ببین عزیزم بابا و من داریم کار میکنیم که خونمون رو عوض کنیم و بریم جای بهتر. میتونیم دوچرخه بخریم و دیر تر بریم یا اینکه بریم جای بهتر و بعدش برای تو بعد از زمانی دوچرخه بخریم. آیا بهتر نیست که از این محلی که هستیم زودتر بریم؟؟ پسر با کمال تعجب گفت: بریم ولی برام بعد از رفتن به جای بهتر حتما دوچرخه بخر!!!
حال می توانید تصور کنید که یه خانم ایرانی چه می گفت؟؟ حدس می زنید: الف) جونمرگ شده بابات همین لباس رو هم با هزار و یک بد بختی خریده حالا برای تو دوچرخه بخره؟؟؟؟؟ تو بهتره درست رو بخونی و ...!! ب) خانم پدر بابا رو در میاره که من امروز جیگرم سوخت وقتی این بچه دوچرخه میخواد! برو یه کاری کن مرد تا این بچه عقده ای به بار نیاد و....!
توجه کنید: ما با رفتار خودمان خیلی از وقتها پرخاشگری را به بچه ها یاد می دهیم و انتظار داریم پسرمون بهترین باشه!!! نه باهاش منطقی صحبت می کنیم و نه اجتماعی!

2) صدا و سیما: خدا وکیلی کدام از سریالهای صدا و سیما مروج آرامش و قانون بوده؟؟؟ کدام؟؟؟ یا طرف قاچاقچیه یا دزده یا ...! بعدش هم که هندی تموم میشه! واقعا از بچه انتظار دارید که آرامش رو یاد بگیره؟؟؟ از کدام برنامه تلویزیونی؟؟؟؟
3) رفتار خود مردم در بیرون: بارها مشاهده کرده ام که وقتی یه ماشین به یه ماشین دیگه میزنه دونفر پیاده شده و با الطاف خیلی خیلی محبت آمیز جلوی زن و بچه همدیگر را می نوازند! خوب بچه هم میگه لابد رسمش اینه. ولی اگر ما بیرون بیاییم و سلامی بکنیم (در هر صورت اتفاق افتاده) و بگیم اجازه بدیم پلیس بیاد چی میشه؟؟؟؟؟ این بهتره یا این که به جون هم افتادن؟؟ و هزاران چیز دیگه.
حالا تصور بکنید که اون بچه بزرگ میشه و میره تو جامعه: نه آرامش رو میدونه چیه نه نزاکت رو نه خویشتن داری رو! خوب هر جا هم هر حرفی که بخواد بزنه از بچگی خورده تو سرش میگه میرم ورزشگاه اونجا که برای هر نفر یه پلیس نیست! منم مثل بقیه فحش میدم تا یه خورده خالی بشم!!!
ما دو تا کارشناسمون با هم کنار نمی آن! هر کی می خواد حرف خودشو پیش ببره اون هم با پرخاشگری و توهین! خوب این میشه که ما از اون تماشاگر های انگلیسی هم پایین تریم حالا آلمانی بماند!
پیشنهاد:
1)رواج قانون: سعی کنیم با قانون زندگی کنیم نه با بی قانونی! اگر نکنیم بد ترو بد تر میشه وضعمون! این کار را باید صدا و سیما و رادیو و شهرداری ها به عهده بگیرند و حتما هم مردم کمک خواهند کرد.
2) در هر جایی در کشور با تابلوی بزرگ بنویسیم: دروغ ممنوع حتی شما پدر و مادر من! به خودمون یاد بدیم که اگر اشتباه کردیم بگیم اون کار رو کردیم و تبعاتش رو بپذیریم. دروغ نگیم که خودمون رو توجیه کنیم.
3) رواج آرامش در جامعه با رواج قانون! مردم وقتی بدونند که قانون هست آرامش بیشتری دارند نه پارتی بازی و ...

یعنی این مسُله هم باید از طرف دولت باشه هم از طرف مردم. چوب دوسره!
با تمام این کارها شاید ما 200 سال دیگه آدم بشیم!
ممنون میشم اگه کامنت من رو رو سایت قرار بدید.
جیرتان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
5
126
زیاد تند نرو بیا باهم بریم
اولا تیم طرف مقابل ایتالیا بود انهم در مرحله نیمه نهایی معتبر ترین جام فوتبال دنیا
دوم اینکه تیم المان خوب بازی کرد و بازیهای قبلی را هم بسیار عالی نتیجه
گرفت و چیزی که مهم بود سعی و تلاش بازیکنان هردو تیم و نمایش فوتبال
زیبا که همه لذت بردند
سوم اینکه تماشاگران اروپائی فوتبال از
مردم طبقه مرفه و بالاتر هستند قیمت
بلیط چنین بازی بسیار زیاد میباشد و هر
کسی نمیتواند به دیدن این بازیها برود
چهارم نوع نگرش و دید مردم و بازیکنان و دولت به فوتبال در اروپا با ایران متفاوت است
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
53
69
جوانی که نتواند انرژی درون خود را در محیط زندگی تخلیه کند مجبور است انرژی را با تعدادی از هم سن و سالش در ورزشگاه خالی کند که نتیجه اش این می شود که می بینید .
بیشتر جوان ها برای دیدن بازی نمی رود بلکه برای تخلیه انرژی درونی و عقده خود به ورزشگاه می روند
ناشناس
Sweden
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
5
5
درسته
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
106
67
به نظرم چندین دلیل داره که در ایران وضعیت اینطوریه:
1-در مجموع، جامعه ایران، عصبی هست به خاطر مشکلات بیکاری و گرانی و ... که بازتابش رو در ورزشگاه می بینیم و میبینیم که اکثریت، اصلا عصبی هستند.
2-محیط و جو ورزشگاه در اروپا، خانوادگی هست اما در ایران فقط تک جنسیتی.
3-ورزشگاه های خارجی بسیار لوکس و مجلل و زیبا و راحت هستند و تماشاچی، اذیت نمیشه. حتی برای قسمت تماشاچی ها سقف داره تا آفتاب و بارون روی اونا نباشه. اما در ایران، ورزشگاه ها به شدت قدیمی و بد هستند .
4- ما جهان سومی هستیم، همین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
65
99
واقعا با این تحلیلاتون به شعور مردم دارید توهین میکنید!
حالا می خواهید نظرم را منتشر نکنید، ولی این دومین مطلب بی خود از شما راجع به مردم است
آقای محمدی چرا اجازه میدید به هر کسی مطلب بنویسه
zendeh bad
United States of America
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
163
53
کار انگلیس ،اسرائیل و امریکاس که فرهنگ مارو خراب کردن، تمام مشکلات تقصیر اون هس، گرانی نان، قتل، تجاوز،.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
رفتی اونوردنیاازهیچی خبرنداری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
10
60
اما آیا به این فکر می کنید که چه عواملی موجب این پرخاشگری شده اند؟ انسانها که ذاتاً پرخاشگر نیستند؟!!
فرشاد
Australia
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
55
هر وقت شرایط اجتمایی وفرهنگی واقتصادی ووتجاری و.... به کشور آلمان نزدیک شد. اونوقت حرفت منطقی بود
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
10
تماشاگر ایرانی اگر این رفتارها را می کند، تا اندازه زیادی حق دارد گرچه انتقاد نیز تا حدی قابل قبول است. تماشا گر علاوه بر نتیجه بازی خوب، زیبا و غیرتمندانه را هم می پسندد. بدون شک اگر تماشاگر ایرانی بازی غیرتمندانه و تلاش بازیکنان را ببیند، این رفتار را نخواهد داشت. اما وقتی بازیکنان از پول بیت المال دستمزد های آنچنانی در باشگاه ها می گیرند و در تیم ملی هم در مقابل حریف راه می روند و آن عرق ملی مورد انتظار را به نمایش نمی گذارند، بیش از این نباید انتظار داشت. فوتبال ما با آلمان قابل قیاس نیست و یکی از دلایل آن وجود فساد شدید در فوتبال استکه بازیکنان شایسته در تیم ملی حضور ندارند. بنابر این تماشاگر ایرانی با ظرفیت هایی که در جامعه سراغ دارد انتظار ندارد مثلا فوتبال ما در برابر تیم های عربی که هر یک جمعیت کشورشان به اندازه یک شهرستان ما هست بازی برابر یا ضعیف تری را به نمایش بگذارد. بی شک اگر تماشاگر بازیکنان شایسته، تلاش و غیرت آنان و برچیده شدن فساد فوتبال را در خارج از مستطیل سبز ببیند( نمونه اش انتخاب مجدد آقای خنده رو و دلالی ها و...)، برخورد محبت آمیزی را خواهد داشت ولو تیم ملی شکست بخورد.
آخرین نظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
114
218
قابل توجه دوستان عزیز.... می خواستم به دوستانی که در باره ی حضور خانواده در ورزشگاه نظر داده بودند بگویم :

فرهنگ ما آسیب دیده است البته دشمن آخرین تیرهایش را رها کرده است و اگر ما بتوانیم ناهنجاری های فرهنگی امروز جامعه مان را حل کنیم برای همیشه قطعا پیروز صحنه خواهیم بود (بدون کوچکترین شک)
فرهنگ آسیب دیده نمی پذیرید که جوانی با ان همه مشکلات و سرگرمی های ( نوعا تحمیل شده) به ورزشگاه بیاید وبه جای دیدن مثلا فوتبال ، با موبایلش شروع به فیلمبرادی از ناموس مردم کند!. بله این کاری هیجانی و داغ برای او است . به همین دلیل مسئولان اجازه ورود بانوان به ورزشگاه ها را نمی دهند. همچنین دلایل دیگری نیز وجودارد از جمله وجود افرادی ناشی که در همه جا پیدا می شوند ولی کنترل آنها در داخل سالن بسیار راحت است از ورزشگاه ها .... و مسئولین برای حفظ حرمت بانوان اجازه ورود آنها را به ورزشگاه نمی دهند ...
در پایان عرض کنم روزی این هنجار ها جریان واقعی خود را پیدا می کند و همه با اطمینان خاطر هر کار مثبتی را که دوست داشته باشند می توانند با خیال راحت انجام دهند ...نه به قصد......................................
ناشناس
Hungary
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
25
برو بابا فوتبال ایران چه چیزش زیباست که این مثلا تماشاگران استودیومش زیبا باشد این مسخره شعبان بی مخی لیدرها فکر نکنم جای دیگر مرسوم باشد مردم خودشان خودجوش تیمی را تشویق میکنند نه اینکه یک کسی با نفوذ تیم انها را هدایت کند و بعد از تیم هم طلبکار باشد
يك مادر دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
57
5
تلويزيون روز بازي هاي مهم رفتار تماشاچي هاي آلماني را پخش و در استاديوم ها بين دو نيمه و پايان بازي به جوونا نشون بدن تا ادب ياد بگيرن
حسین
Kazakhstan
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
19
6
آلمان سنت ستبری در پس از عصر روشنگری دارد

متفکرانی چون:هگل،هایدگر،کانت،مارکس،گوته،نیچه، شلایر ماخر،هابرماس و... و همین طور بشمار تا الخ.
این آدما از همچین سنتی اومدن.
ما چی؟ اصلا معلوم نیست تاریخمون باید کی بدرد بخوره
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
10
عزیزان من این رفتارها فقط در فوتبال نیست ما ایرانی ها خیلی وقته که به خودمون رحم نمیکنیم و بدترین رفتارها رو با خودمون انجام میدیم. البته بگذریم که شرایط اجتماعی هم به این موضوع دامن زده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
52
15
عصر ایران نظر من رو هم چاپ کن .ما تقریبا 200 سال از المان عقبیم چه انتظاری داریم
فوتبال
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
0
17
اينراهم بايد در نظر گرفت كه بازيكن فوتبال هم براي كشورش فوتبال زيبا ارئه مي ده بنابراين جاي فحشي براي خودش نمي زاره. خدايي فوتباليست ايراني كه از پول ماليات مردم حتي مردم زير خط فقر ثروتمند مي شه نبايد غيرتي بازي كنه حالا اگه غيرتي بازي نكنه مردم هم مي دونن دستشون بجايي بند نيست كه يقه اونها رو بگيرن پس مجبورن فحش نثارشون كنن.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
3
32
فوتبال ما هم لياقت تماشگر خوب نداره
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
23
22
در ایران هم تماشاگران تراکتور سازی در اولین فصل حضور در لیگ برتر و در فصلهای بعدی این فرهنگ را داشتند اما هیچ رسانه ای به فکر ترویج این فرهنگ نبود.
زاگرس آریان
Netherlands
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
2
117
اگر تماشاگران ایرانی "بی فرهنگ" هستند، شما روزنامه نگاران و دست در کاران فرهنگی گناهکار نخست و اصلی هستید!
اصلن همین دید سیاه-سپید بینی که اکنون ملت به آن گرفتار شده است، نتیجه کارهای نسنجیده شما بویژه روزنامه نگاران است. به جای نقد دیگران بهتر است ابتدا خود را سبک سنگین کرده و نارسایی های خود را صادقانه بنگرید. آنگاه است که ما ملت می توانیم از شما (که ناسلامتی چشم و گوش ملت هم خوانده می شوید) یاد بگیریم. برای یک بار هم که شده جستجو کنید چرا بیشتر رسانه چی های ما این گونه ندید بدید هستند و همه چیز غرب را ساده لوحانه و سطحی می ستایند و به عنوان الگو به خورد ملت می دهند، آن هم با زیاده روی های چندش آوری که حال آدم را به هم میزند.
آقایی که در تهران نشسته اید و با نوشته خود تماشاگران ایرانی را بی فرهنگ خطاب کرده اید!
آیا هیچ به این اندیشیده اید که چرا این تماشاگران، این چنین رفتاری دارند؟
آیا فکر نمی کنید اگر تماشاگر ایرانی حتی نیمی از شرایط تماشاگر آلمانی را داشت هیچگاه چنین رفتاری را انجام نمی داد؟
آیا هیچ به این اندیشیده اید که اگر تماشاگر آلمانی نیز در شرایطی همچون تماشاگر ایرانی می بود، بدتر و وحشیانه تر از تماشاگر ایرانی رفتار می کرد؟
اگر نمی دانید بهتر است کمی بیشتر پژوهش کنید.
پس از بیست سال زندگی در غرب، از جمله همانجایی که شما سنگ آن را به سینه می زنید، آنهم زندگی در متن جامعه و معاشرت با مردم کوچه و بازار و نه به عنوان توریستی که یکی دو هفته، تنها زیبایی این دیار را می بیند، به این نتیجه رسیده ام که ملت ایران یکی از بافرهنگ ترین و نجیب ترین ملت های دنیاست. هر ملتی دیگری بجای ملت ایران بود که می بایست با این همه گرفتاری و ناهبنجاری دست و پنجه نرم کند، تا حالا یکدیگر را لت و پار کرده بودند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
1
204
در این مملکت کدوم کارمون به هنجاره که انتظار داریم در استادیوم ها ناهنجاری نبینیم. مشکل خارج از استادیومه.
به قول فردوسی پور همه چیمون به همه چبمون میاد
ناشناس
France
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
90
101
قبول کنیم که مردم بی فرهنگی هستیم، از تماشاگرای فوتبال بگیر و طرز رانندگی مون، واقعا در مقایسه با مردم اروپا مایه آبروریزیه... یکم احترام فقط همین، متاسفانه فراموش شده...
پاداش ویژه برای شناسایی ماینرهای غیرمجاز حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت؛ نروژ آمادگی خود را اعلام کرد ارسلان کاظمی؛ توپ‌رباترین بازیکن انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ سرنوشت تیم ملی فوتسال فردا مشخص می‌شود؛ ماندن یا رفتن شمسایی؟ یونایتد به دنبال شکار مهاجم فرانسوی؛ کولو موانی در رادار شیاطین سرخ طلسم جام حذفی برای تراکتور شکسته نشد؛ حذف سرخ‌پوشان از گردونه رقابت‌ها تحولی بزرگ در تیراندازی ایران؛ تولید داخلی سلاح‌های ورزشی به زودی آغاز می‌شود موفقیت بزرگ والیبال ایران: کسب سه کرسی در فدراسیون جهانی سرپرست فرمانداری بندرانزلی منصوب شد / فرماندار عزل شده که بود؟ سخنی با مسؤولان : به این نمودارها نگاه کنید و بین "مردم" و " افراطیون" یکی را انتخاب کنید ماجرای نقص فنی قطار در ایستگاه شهید حقانی چه بود؟ کلاهبرداری در قالب پستچی اسامی محصولات غیرمجاز و تقلبی آرایشی اعلام شد خبر مهم درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین‌اجتماعی/ مبلغ جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد هشدار به مصرف کنندگان، اسامی محصولات غیرمجاز آرایشی
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟