۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۴۷۰۰
تعداد نظرات: ۵۵۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۷-۱۲-۱۳۹۰
کد ۲۰۴۷۰۰
انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۷-۱۲-۱۳۹۰
یک اقدام ارزشمند از مجلس هشتم!

خلاص کردن "بودجه عمومی و نظام حقوقی" از حسادت ها و رقابت های خانوادگی بر سر مهریه

عصرایران - طبق مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی ، مهریه تا سقف ۱۱۰ سکه بهار آزادی مشمول ماده ۲ قانون محکومیت‌های مالی می شود و چنانچه بالاتر از آن شود، شرط تمکن(توانایی) زوج لحاظ خواهد شد.

خلاصه ماده 2 قانون محکومیت های مالی هم این است که اگر کسی محکوم به پرداخت بدهی اش شود و نتواند آن را تأدیه نماید ، راهی زندان می شود.

از آنجا که در سال های اخیر ، چشم و هم چشمی ها باعث ایجاد یک "فرهنگ جاهلی جدید" در خصوص مهریه ها شده و تعداد سکه ها به جای ارزش انسانی افراد نشسته است ، شاهد زندانی شدن رو به گسترش مردانی هستیم که نتوانسته اند مهریه های نجومی همسرانشان را بپردازند به گونه ای که هم اکنون 3 هزار و 500 نفر نه به دلیل این که مجرم هستند ، بلکه به این علت که قادر به پرداخت مهریه نشده اند در زندان های سراسر کشور به سر می برند!

خانواده ها در ابتدای وصلت ، از یک سو با درگیر شدن در رودربایستی و این که "چه کسی مهریه را داده و چه کسی گرفته؟" ، و از دیگر سو با افتادن در چاه عمیق چشم و هم چشمی و این که"فلانی مهریه اش اینقدر شده ، دختر ما چه کم از او دارد؟" اعدادی را به عنوان مهریه در عقدنامه ها می گنجانند که در روز عقد ، صرفاً یک عدد است ولی بعدها می تواند مشکلات جدی حقوقی ایجاد کند.

البته ازدواج و لوازم آن از جمله میزان مهریه ، از احوال شخصیه است و نمی توان افراد را مقید به عدد خاصی در خصوص میزان مهریه کرد اما این را هم باید در نظر داشت که نباید جامعه و بودجه عمومی کشور ، تاوان تصمیمات نابخردانه افراد را بدهد.

عاقلانه فکر کنیم: فلان دختر به خاطر این که مهریه دختر خاله اش 1364 سکه - به عدد سال تولدش هست - عارش می آید که میزان مهریه خودش از 1365 سکه - عدد سال تولد خودش - پایین تر باشد. در نهایت هم خانواده داماد برای این که "این دو جوان به هم برسند" با این تعداد مهریه موافقت می کنند.
یک سال بعد ، کار این زوج به طلاق می کشد و خانم ، مهریه اش را به اجرا می گذارد. مبلغ مهریه به پول امروز حدود یک میلیارد و 90 میلیون تومان است. انصافاً به جز ثروتمندانی معدود و مولتی میلیاردرها ، چه کسی می تواند در این دور و زمانه این رقم را پرداخت کند؟شاید 99 درصد ایرانی ها نتوانند از عهده این عدد برآیند و این نشان می دهد که کاری نامتعارف انجام شده است.

این که زن و خانواده اش هم بگویند "می خواست این مهریه را قبول نکند" ، اولاً کمال بی انصافی است چون مرد در آن زمان بر اساس عشق و دوستی و احترام به همسرش این رقم را پذیرفته و ثانیاً این سخن ، دردی را دوا نمی کند و باعث نمی شود داماد بخت برگشته میلیاردر شود و مهریه خانم را بپردازد.

نتیجه این می شود که مرد ، همانند مجرمان راهی زندان می شود ، حتی اگر تقصیری در طلاق نداشته باشد.
هزینه زندان هم با پول مردم تأمین می شود. یعنی باید نفت که ثروت ملی است فروخته شود ، از مردم مالیات حقوق و ارزش افزوده گرفته شود و بخشی از این بودجه عمومی ، صرف نگهداری ، تغذیه و دارو و درمان افرادی شود که به خاطر چشم و هم چشمی دیگران به زندان افتاده اند.

آیا واقعاً فرد فرد اعضای جامعه باید هزینه بدهند چون فلان دختر خانم برای عقب نماندن از دختر خاله اش دو پایش را در یک کفش کرده که مهریه من باید این قدر باشد؟

نظام اجتماعی و حقوقی ، فقط در حد معقول باید در قبال عملکردهای افراد جامعه زیر بار مسوولیت برود و از این روست که باید حافظ قراردادهای قانونی و عرفی افراد باشد و حسن اجرای آنها را تضمین کند نه این که خود را درگیر دور باطل و پایان ناپذیر جاهلیت مدرن کند و ناگهان وقتی به خود بیاید که دارد از هزاران زندانی پذیرایی می کند که قربانی حسادت ها و رقابت های خانوادگی شده اند.

از این رو ، قانون جدید که از یک سو ، حق انتخاب افراد را در تعیین میزان مهریه محدود نمی کند و از سوی دیگر ، جامعه(نظام حقوقی) را مسؤول تضمین بخش عقلانی مهریه می کند ، اقدام ارجمندی است که در میان بسیاری از کارهای بیهوده و بی فایده مجلس هشتم ، به عنوان یک مصوبه مثبت و مفید به حال جامعه می توان از آن یاد کرد.
بر این اساس ، محاکم قضایی ، افراد را به دلیل عدم پرداخت مهریه تا 110 سکه ، می توانند محکوم به حبس کنند و فراتر از این تعداد را در فرایندی حقوقی و نه کیفری پی می گیرند تا هم حق زنان ادا شود و هم هزینه های بی جهت زندان ، بر جامعه تحمیل نشود.


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۵۷
در انتظار بررسی: ۷۳
غیر قابل انتشار: ۳۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
665
3542
به خدا حرف دلم رو زدید. باور کنید این سکه بازی ها یکی از علل تاخیر ازدواج پسران و خود دختران است. خداییش 1000 تا سکه رو تو این دور و زمونه کی می تونه بده؟ کدوم جوونی توان این رو داره که 800 میلیون تومان بده؟ تقریبا هیچ کس جز عده ای خاص.
پس این مهریه ها خارج از عقل هستند و باید فکری بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
اونایی که منفی دادن احیاناً معتقدند که جوونای این دور و زمونه می تونن 800 میلیون بدن؟ خوش بحالشون!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
کسایی که منفی دادن احتمالان همون خانومایی هستن که چشم و هم چشمی میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
حرف حق جواب نداره. ممنون از عصرایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
به نظر می رسد کسانی که منفی دادند، خانم هایی هستند که دلال مهریه اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
یه گروه از خانم ها به صرافت افتادن که همه خانم های دور وبرشون رو با اس ام اس خبر کنن که بیان و به کامنت هایی که به نظرشون خوب نمیاد رای منفی بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
منفی ها مال خانم هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
ااااا......
شما از کجا فهمیدین که ما همدیگه رو با اسمس خبر کردیم؟ خیلی باهوشینا

کافر همه را به کیش خود پندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
ااااا......
شما از کجا فهمیدین که ما همدیگه رو با اسمس خبر کردیم؟ خیلی باهوشینا
کافر همه را به کیش خود پندارد

چون یکی از این اس ام اس ها برای خواهر من اومد. تو هم که خودت رو لو دادی آبجی خانوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
من یک حرف با آقا پسرای جوون دارم و اون اینکه اون دختر خانوما که روی چشم و هم چشمی مهریه بالا طلب میکنن در آینده با چشم و هم چشمی هم زندگی میخوان بکنن و وقتی آقا پسر نتونه تامین کنه کار به اختلاف و جدائی میکشه
واسه دختر خانوما هم این پیام رو دارم که 3500 زندانی مهریه و ایضا آقایون دیگه ای که دارن مهریه رو قسطی میدن تنها 10 درصد طلاق رو تشکیل میدن و بقیه مهرشونو حلال کردن و جونشونو آزاد
نتیجه : هم آقا پسرا هم دختر خانوما بجای عجله به وصال پس از یک عشق آتشین که رمانتیکه بیان به معیارهای عقلانی برای یک زندگی پایدار با احترام متقابل دست پیدا کنند و در روابط قبل از ازدواجشون اینها رو با روشهای مناسب بررسی و با مشورت بزرگترا به نتیجه برسن اونوقت اگه مهریه 5 تا سکه هم که باشه هیچ تاثیری در عملکرد آقا و خانوم نداشته باشه
وسیله رسیدن به این مرحله هم فقط بکار انداختن قوای فکری است نه تعطیل کردنش!!!
جواد*
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اون تعداد که منفی زدن احتمالا توی همین هفته ازدواج کردن ، هنوز از مشکلات خبر ندارن
سال دیگه همین موقع حال همتون رو میپرسم
این خط(-) اینم نشون (*)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
یکی از منفی ها مال منه که عصر ایران نظرم رو چاپ نمیکنه اما چند بار نوشته ام به جای این کارها باید قوانین ازدواج و فرهنگ مردم رو عوض کنیم نه اینکه زور بگیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
من تو اجراي ثبت اسناد كار مي كردم زنهايي بودن كه طلاق كرفته بودند و با مرد ديگري ازدواج كرده بودند و ماهانه مي امدند و قسط مهريه را كه از حقوق شوهر قبلي كسر شده بود مي گرفتند و مي رفتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
عجباااا
فعلا که از میزان مثبت های شما (چون تو هیچ کامنت دیگه ای نیست) معلومه شما یه عده رو برای خودتون خبر کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اصلا فرض كه 1000سكه راهم ميتواند بدهد منتها نمي فهمم كه چرا براي 6ماه و يا يكسال زندگي مشترك بايد 1000سكه بدهد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
343
708
ارزش زن ، به مهریه نیست ولی همان گونه که نوشته اید گرفتار جاهلیت مدرن شده ایم. من البته نمی گویم مهریه خیلی هم پایین باشد ولی این ارقام عجیب و غریب در وهله اول توهین به خود زن هاست که آنها را مانند کالا ارزشگذاری می کند در حالی که زن نیز مانند مرد ، انسان است و دارای ارزش های واقعی انسانی و البته که هیچ انسانی را با هیچ رقمی نمی توان قیمت گذاشت چه مرد چه زن.
مهریه هم نشان دهنده مهر و محبت مرد به زن است و محبت هم قابل ارزشگذاری مادی نیست.
این مهریه های نجومی و بر اساس چشم و هم چشمی فقط بر مشکلات و سوء تفاهم ها می افزاید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
288
667
gلطفا قانون گذاران آن را عطف به ما سبق نمایند اکنون منزل پدری ما به علت مهریه خانم برادرم که مطلقه است به مزایده گذاشته شده با اینکه این خانم مهریه اش را به صورت قسطی دریافت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مهريه بالاي 110سكه حبس ندارد پيگيري حقوقي دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
289
710
عدالت حکم می کند که این قانون شامل همه شود چه کسانی که قبل از این قانون ازدواج کرده اند و چه کسانی که بعد از این قانون ازدواج می کنند.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
طبق قانون اساسی ایران " قانون عطف به ما سبق نمی شود"
شما نمی توانید فردی را وادار کنید از قانونی پیروی کند که در زمان عقد یک قرارداد که در اینجا ازدواج است وجود نداشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
183
690
پسر دایی من وقتی می خواست ازدواج کنه ، خانواده دختر گفتند که زیر 500 تا سکه دختر نمی دن.
دایی من هم قبول نکرد و پسرداییم دچار افسردگی شد چون داقعا دختره رو می خواست و عاشقش بود. باور کنید تو دو ماه 15 کیلو وزن کم کرد و به یه آدم منزوی تبدیل شد که در عشق به خاطر پول شکست خورده بود. داییم اینا که دیدند وضعیت این طوره ، ناچار قبول کردند و پسر داییم با دختره ازدواج کرد. اما دو سال بعد دختره بنای ناسازگاری گذاشت که من فلان ماشین رو می خوام و تو عرضه نداری ببین شوهر خواهرم چه خونه ای خریده و از این حرف ها و نهایتاً کارشون به طلاق کشیده شد . حالا پسر دایی من با ماهی 750 تومان حقوق مانده و 400 میلیون تومان که باید بابت 500 تا سکه بده. امروز فرداس که بیان ببرنش زندان.
خداییش این انصافه؟ بنده خدا در این دو سال عاشقانه کار کرد برای خانواده اش که خودم شاهد بودم خودش رو برای بهتر شدن وضع زندگی زنش به آب و آتش می زد و حتی برای گرفتن کادوی تولد همسرش از من قرض گرفت که مثلاسورپرایزش کنه ولی این شد جوابش. این انصافه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
حالا می ره زندان تا 15 کیلو دیگه کم کنه تا هیکلش کاملا روی فرم بیاد
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
اینو خوب اومدی....
عمو عشق و عاشقی کیلو چند؟؟
پای پول که میاد وسط ادم همه چیو فراموش میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه، تاوان عاشق چنین دختری شدن همینه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
یکم خانمو گوشمالی بده تا از فکر مهریه بیاد بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
303
752
از خانم ها خواهش می کنم این بحث رو تعصبی نگاه نکنن چون اولین قربانی مهریه های سنگین خودشون هستند. اولا که نمی تونن در اغلب موارد بگیرن چون کسی اساساً این همه پول نداره که بده
ثانیا خیلی از مردها زیر بار مهریه های سنگین به شگرد آزار تا حد "مهرم حلال جانم آزاد" پناه می برند که خیلی هم غیرانسانی است.ثالثاً مهریه های بالا باعث بالا رفتن سن ازدواج جوانان از جمله خود دخترخانم ها می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
اونایی که منفی دادن یعنی این که خانم ها تعصبی نگاه کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
جناب کارشناس!! آقایون حق دارن دست به آزار و اذیت خانم ها بخاطر گرفتن حقوقشن بزنن؟؟؟؟؟
zahra
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
398
216
ye tarafe be gazi nrid.bazi marda vagan haeshoon pardakhte mehrie.chon ba ehsasate 1 nafare bazi kardan jormeeee.albte in ganoone jadid roham taid mikonm
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم زهرا
مشکل شما خانم ها اینه که فکر می کنید فقط زن ها احساسات دارند و می گویید با احساساتشون بازی شده . والله بالله مردها هم آدمند و احساسات دارند. اینو بفهیمد لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
age ehsas dashtin sare hichi zendegi ro kharab nemikardin.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
بعضی مردها هم زنشون رو کشتن باید همه مردها رو اعدام کنن؟
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
کی گفته مردها احساس دارن من خودم مردم ولی خیلی بی احساسم آقایون نباید عاشق بشند بلکه باید دختر را عاشق خود کنند که با 14 تا سکه هم راضی بسه
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
1481
1015
واقعا اونقدر احمق و کوته فکر هستید که فکر میکنید دلیل اصلیه بالا بودن مهریه ها ، چشم و هم چشمی و عقب نیوفتادن از دختر خاله ست؟؟
یعنی حتی با یه حساب سرانگشتی هم در این قوانین ناعادلانه ،میشه به این نتیجه رسید که مهریه بالا تنها روزنه ای ست که زن می تواند از حداقل حقوق خود دفاع کند

از حق طلاقی که ندارد که شرایط سخت و غیرقابل تحمل زندگی بتواند طلاق بگیرد و ناچار در قبال بخشش مهریه طلاق میگیرد.

از حق حضانت فرزندان،
از ازدواج مجدد مرد ...که حداقل بتواند طلاق بگیرد
حق خروج از کشور
....
تازه همه اینها به شرطی که مرد توان پرداخت مهریه را نداشته باشد
همه ی اینها به شرطی که چندسال دوندگی کند
همه اینها شرایطی ست که قوانین ناعادلانه ی کشور ایجاد کرده ست
شما بشینید برای خودتون مقاله بنویسید و اسمش را هم بذارید جاهلیت مدرن و چشم و هم چشمی ....چه فرقی به حال جامعه دارد؟؟
این همه به فکر حقوق مردان و اون تعداد مردهای بیچاره و طفلکی که به خاطر مهریه در زندان هستند....فقط اپسیلونی هم به درد زن ها برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
ادبیات شما با کلمات آغازین کامنتتان کاملاً مشخص است.
اما درباره محتوای فرمایش سرکار علیه باید به عرض برسانم که مگر با افزایش میزان مهریه قانون عوض می شود و حق حضانت و طلاق را به زن می دهند؟ گویا شما زندگی مشترک رو با گروکشی اشتباه گرفتید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
"فقط اپسیلونی هم به درد زن ها برسید"
به نظر من این مقاله در راستای حفظ حق زن ها هم هست که به خاطر چشم هم چشمی ها و مهریه های بالا مجبورن دیر ازدواج کنن و یا خیلی وقت ها پسر محبوب خودشون رو به خاطر تعداد سکه از دست بدن مثل خود من که پسری رو دوست داشتم و از بخت خوب من به خواستگاریم هم اومد ولی از بخت بدم ، پدرم گفت که الا و بلا 1000 تا سکه باید مهر دختر ما باشه چون آبجی یزرگه من 1000 تا سکه مهرش بود. اونا هم قبول نکردن و من موندم و یک عمر حسرت. الانم دل و دماغ ازدواج رو ندارم و 7 ماه از اون ماجرا می گذره.رو حرف بابام هم نتونستم حرف بزنم.حس کردم دارن منو معامله می کنن وقتی پدرم می گفت 1000 تا و اونا می گفتند 500 تا و عموی پسره هم می گفت نه حرف شما نه حرف شما ، 700 تا.
خیلی حس بدی داشتم و درون خودم داشتم می شکستم.
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
نه جناب ناشناس
شما به کل نفهمیدید که من چی گفتم
مهریه بالا در شرایطی که مرد توان پرداخت آن را نداشته باشد میتواند مرد را به ازای بخشش مهریه مجبور به طلاق دادن کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم مهر
پس شما اصلا فلسفه مهریه را نفهمیدید. مهریه وسیله ای برای گرو کشی نیست. همانگونه که از نامش بر میاید وسیله ابراز محبت است.
برای احقاق حقوق زنان، نباید ماهیت مهریه را تغییر داد بلکه باید به اصلاح قوانین همت گمارد.
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خب شما موقعی که شوهرت زجرت میده یا میره ازدواج مجدد میکنه یا کتک کاری و بدرفتاری و میکنه........
اون موقع شما بشینو به فلسفه ی مهریه فکر کن.
و چون فلسفه ی مهریه این نیست و اصلش مهر و محبتته.... بذار که همینجور زجرت بده

'بلکه باید به اصلاح قوانین همت گمارد.'

واقعا؟ چرا به فکر خودمون نرسیده بود؟
چه جوری؟ توسط کی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
تموم این حقوقی رو که فک میکنید از دست دادید ارزونی خودتون. کاسبی کردن تو ازدواج خیلی کار زشتیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم مهر
اگر شما به دنبال حق حضانت و طلاق و خروج از کشورید ، خیلی راحت می تونید اینا رو تو عقدنامه بگنجونید همون طور که مهریه رو می گنجونید.
اگه می فرمایید که اگه مرد زجر کش بکنه ال می شه و بل می شه ، می تونید تو عقدنامه امضا بگیرید که حق طلاق با زن باشه . نه این که مهریه رو 1000 تا 1000 تا بذارید و بعدشم دادگاه و دادگاه کشی راه بندازید.
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم ناشناس حق با شماست
من اصل مهریه رو قبول ندارم و اون رو معادل همون قیمت گذاری میدونم ولی دارم از شرایط بعد از ازدواج صحبت میکنم
وقتی که زن در تنگنا قرار میگیره و به ناچار باید از همین مهریه ای که براش تعریف شده استفاده کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم مهر
خوشحالم که برخلاف کامنت اولتون که خیلی عصبانی نظر دادین ، این بار معقول به ماجرا نگاه کردین. این نشون می ده آدم منطقی هستین.
خانم مهر
حالا که داریم به نقطه مشترک فکری می رسیم بیاییم و مساله رو ریشه ای بررسی کنیم:
راه اول اصلاح قوانین هست که نه دست منه نه دست شما
بنابراین راه دوم رو انتخاب کنیم: گنجاندن دغدغه هایمان در عقدنامه مانند حق طلاق و حضانت و تحصیل و خروج از کشور و نظایر این . این طوری نیازی به مهریه های عجیب و غریب که شائبه قیمت گذاری رو زن ها رو پیش میاره نیست. زن ها باید به دنبال حقوق انسانی باشند نه به دنبال کاسبی و فشار از طریق اهرم مالی مهریه.
موفق باشید
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
''می تونید تو عقدنامه امضا بگیرید که حق طلاق با زن باشه ''

این حرف شما معادل اینه که من بهتون بگم:

شما میتونید مهریه ی 1000تایی رو قبول نکنید.

یک چیزهایی عرف هستند یک چیزهایی نه.
میفهمید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
«''می تونید تو عقدنامه امضا بگیرید که حق طلاق با زن باشه ''
این حرف شما معادل اینه که من بهتون بگم:
شما میتونید مهریه ی 1000تایی رو قبول نکنید.
یک چیزهایی عرف هستند یک چیزهایی نه.
میفهمید؟ »»»»

این عرف سکه های بالا رو کی به وجود آورده؟ من و شما.... ما هم می تونیم به جای سکه های بالا شروط حقوقی بذاریم . همین حرف ها رو می زنید مهرخانوم که می گن زن ها کاسبکارانه به ازدواج نگاه می کنن.
شما دنبال حق و حقوق هستید یا پول و پله؟ مساله این است
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خب آقای ناشناس شما بشینید تا عرف بشه
هر وقت عرف شد مارو هم خبر کنید!

من اگه روزی بتونم همه ی حقوقم رو موقع ازدواج داشته باشم از مخالفان همین مهریه هم خواهم بود.

ولی کدوم پسریه که حتی موقع شنیدن حق طلاق قیافش تغییر نکنه و به کما نره!؟

ظاهرا برای همین آقا پسرها شنیدن 1000تا سکه قابل هضم تره تا شنیدن حق طلاق و حق حضانت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
مهر خانم
1 - عرف رو ما باید بسازیم. فکر کردید باید اونم از چین وارد بشه؟
2 - این موضوع الان که شما دارید بحث می کنید توی قانون هست و حتی اگر عرف هم نباشه قانون اونو به رسمیت می شناسه. اگه شما واقعا و واقعا به دنبال حقوق زنانه هستید ، چرا از این قانون استفاده نمی کنید و چسبیدید به مهریه اونم 1000 تایی؟
گفتین خبرتون کنم،الان دارم خبرتون می کنم که تو قانون هست. برید ازش استفاده کنید. مگر این که برق سکه ها چشماتون رو گرفته باشه.
3 - فکر کردین وقتی مهریه 1000 تایی رو می شنون خیلی خوشحال می شن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
ناشناس دوم به مورد خوبی اشاره کرده. ظاهرا ما چشمهامون رو بستیم و فکر می کینم مهریه رو دختر تعیین می کنه. والله تا جائی که ما دیدیدم مهریه رو پدر دختر تعیین می کنه که اون هم مرده و احتمالا چون تجربه اش بیشتره و چند تا پیرهن بیشتر از جوانها پاره کرده میدونه که تنها مورد قانونی قابل اجرا به نفع زنان در پروسه طلاق و یا ارث از شوهر، فقط و فقط مهریه است. در ضمن آقایون موقعی که برای دختر خودشون یا خواهرشون خواستگار میاد ببینن کی بیشتر جوش مهریه رو میزنه
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
آقای محترم
شما گفتید باید عرف کنیم در حالی که به این سادگی و به قول خودتون وارداتی نیست

منظور من هم از 1000تا سکه مجاز از مهریه بالاست نه دقیقا 1000تا.

بله در قانون هست ولی اولا باید آقا پسر و خانواده محترمش رو طوری قانع کنی که قصد و غرضی درباره حرفی از طلاق نیست
دوما حتی با گنجاندنش در عقدنامه نمیشه اون اعتبار رو بهش داد و ازش مانند یک قانون استفاده کرد.
این حرف رو در صحبت با یک وکیل شنیدم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
"واقعا اونقدر احمق و کوته فکر هستید..."!!!
خودت هم احمقی هم کوته فکر که هنوز نفهمیدی چطوری کامنت میدن نفهمی چون زندگی مشترک رو با میدون جنگ اشتباه گرفتی،همونطور که دو طرف جنگ همیشه میخوان دست بالاتر رو داشته باشن امثال تو هم میخوان همیشه اهرم فشارشون علیه مرد که همانا مهریه هست قویتر باشه ولی من بت میگم زرشک مگر به خوابت ببینی.در ضمن با رنگ و لعابی که به حرفات میدی نمیتونی به چرندیاتت وجاهت عقلانی بدی
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
وای وای
اگه میدونستم شما انقدر فشار خونت میره بالا
حتما نظر محکم تری میدادم

سکته نکنی
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
مهر خانم یا مهری خانم
آبروی ما زن ها رو بردی با این طرز حرف زدنت. خواهشاً از این به بعد تو یکی از ما دفاع نکن. واقعاً شک دارم که تو یک خانم باشی با این طرز حرف زدنت. متاسفم برات.
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم لیلا
خب شما بیاید دفاع کنید تا من از شما یاد بگیرم

چطور این اولین کامنتیه که میدید و تا حالا چیزی نگفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
تا حالا داشتم از بیانات شما بهره مند می شدم مهری جون
من و شوهرم هم اصلا با هم مشکلی نداریم و عاشق همیم. مهریه منم 72 سکه است. اگه درست انتخاب کنی و ازدواج رو با مغازه اشتباه نکنی مجبور نیستی این همه عذاب بکشی و به این و اون فحش بدی. مودب بودن اولین شاخصه یک خانم هست عزیزم.
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
مهریه حذف شه حق طلاق میخوایم چیکار
مهناز و علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
آفرین لیلا خانم. زندگی یعنی عشق . ما که این کامنت ها رو با هم داریم می خونیم واقعا متاسف می شیم که مهریه شده دغدغه اول خیلی ها. باور کنید ما از اول زندگی مشترکمون تا حالا حتی یک بار هم درباره مهریه حرف نزدیم باهم. هر چی بوده مهر بوده و نه مهریه.
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم لیلا ما در مورد زندگی مشترک شما صحبت نمیکنیم ، ایشالله به پای هم پیر بشید.

ولی صحبت از جامعه ایه با قوانین موجود .
نکنه فکر میکنید این قوانین عادلانه ست و بقیه زن ها هم مشکلی ندارن؟؟ اگه اینطوریه که من دیگه حرفی با شما ندارم..
بله من با شنیدن این خبر عصبانی شدم و توجیهش هم نمیکنم شاید برای شما عادی باشه و از کنارش بگذرید.ولی برای من نه
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
می گن اگه می خوای یه چیزی رو خراب کنی ، ازش بد دفاع کن.
مهری خانم عزیز! تو هم داری از حقوق زن ها به بدترین شکل ممکن دفاع می کنی. آخه عزیز دلم با فحش دادن کاری از پیش میره یا وجهه خانم ها خراب می شه؟
وانگهی اگه فکر می کنی با تعداد بالای سکه مشکل خانم ها حل میشه منم با تو حرفی ندارم چون در این صورت با یه تاجر مواجهم نه با خانمی که دغدغه راستین حقوق زن ها رو داره. شب خوش
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خانم لیلا آخرین حرفیه که به شما میزنم

لطفا یه بار دیگه کامنتای منو بخون یه جا گفتم

"من اصل مهریه رو قبول ندارم و اون رو معادل همون قیمت گذاری میدونم ولی دارم از شرایط بعد از ازدواج صحبت میکنم
وقتی که زن در تنگنا قرار میگیره و به ناچار باید از همین مهریه ای که براش تعریف شده استفاده کنه ""

من نه از طرفداران سکه های بالا هستم نه اینکه کسی رو پشت میله های زندان ببینم ولی اقتضای جامعه این راهیه که جلوی من گذاشته.


شما میگید من بد دفاع میکنم؟ خب منکه گفتم شما لطف کن و بیا دفاع کن ....ولی شما که هیچی نگفتی گفتی من زندگیه خوبی دارم تموم...
در ضمن شما هم به جای اینکه منو هی متهم به دلال بودن و تاجر بودن و مغازه ای بودن بکنید میتونید کامنتای منو بخونید بعد نظر بدید.
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
من کاملا با نظر خانم مهر موافقم. لطفا دوستان یه سری به دادگاههای خانواده بزنن و مشکلات واقعی خانومها رو برای طلاق گرفتن ببینن. همون طور که همه به دلیل اطلاع رسانی فراوان از مشکلات پرداخت مهریه برای آقایون مطلعند، اونهایی که زندگی خوب و عاشقانه ای دارن ، مبارکشون باشه و برن خدا رو شکر کنن ولی این دلیل نمی شه که با مساله فانتزی رفتار کنن. زندگی به هیچ عنوان گرو کشی نیست ولی توی همین زندگی اگه به آقایون بگی کسی قرار نیست به زور بمونه ، پس زن هم حق طلاق داشته باشه به همون اندازه ناراحت می شن که بگی 1000 سکه مهریه و یا بیشتر. و یا اگه بگی بنای زندگی مشترک بر اعتماده، پس حق خروج از خونه با زن باشه رنگ گردنشون متورم می شه و یاد احکام الهی می افتادن! اما اگه بگی همین مهریه هم جزء احکام الهیه شروع می کنن فلسفه می گن که مگه زندگی گروکشیه!! نتیجه اینکه تا زمانی که این قوانین به موازات هم اصلاح نشه، اصلاح یکجانبه فقط ظلم در حق زن است و بس. مهریه می تونه در این وانفسای قوانین مردانه مملکت به عنوان ابزاری برای احقاق حقوق زن باشه. که البته مشخص است که این باید اصلاح باشه. ولی نه فقط یه طرفه.
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
الان خوابم میاد فردا جوابتو می دم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خانم ليلا با حرفاي شما كاملاً موافقم خودترو هم خسته نكن لين بنده خدا ليلا خانم خوابش مي يومده يه ... نوشته خودش امروز خواب كه از سرش پريد ميخونه مي فهمه چرت وپرت نوشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ناشناسی که در مورد خانم لیلا نظر دادی! واقعا برات متاسفم
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مهرخانم!شما از یه طرف می گین با مهریه بالا مخالفید از یه طرف دیگه این همه مطلب در مخالفت با این مطلب نوشتید. موضعتون چیه خانمی؟نمی شه که هم پز روشنفکرانه داشت که "من با مهریه های بالا مخالفم" و در همان حال از تصویب قانونی در همین زمینه این گونه عصبی شد. این قانون که در راستای همون ادعای شما مبنی بر مخالفتتان با مهریه زیاد است. پس مخالفت چرا؟
در ضمن در این که برخی قوانین باید اصلاح شوند تا زنان کمتر به مشکل برخورند حرفی نیست ولی راهش این نیست که مهریه را به عنوان چماق در زندگی مشترک بالای سر مرد نگه داریم و زندگی و عشق مشترک رو تحت الشعاع آن قرار دهیم.
اگر زن بخواهد مهریه را چماق کند ، مرد هم می تواند چماق هایی مانند ممنوعیت خروج زن از خانه را علم کند که در نهایت این زندگی نمی شود ، می شود جنگ سرد.
به امید خوشبختی همه مردان و زنان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مهر خانوم بله همه اینها که گفتی صحیصه ولی انتظار نداشته باشین وقتی از منظر حقوق قضائی به همه مسائل نگاه میکنید طرف مقابل شما هم این دید رو نداشته باشه به همه دوستان توصیه میکنم از منظر احساسی و عاطفی با موضوع ازدواج برخورد کنن و عقلانی تصمیم بگیرن مهمترین جنبه ازدواج حضور دو زوج که مکمل ( تاکید میکنم مکمل) همدیگه هستن در کنار یکدیگره تا از این طریق به آرامش برسن
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
این امکان وجود داره که همه خانم ها اگر حق طلاق،مسکن،خروج از کشور و... براشون مهمتر از مهریه است ؛ در حین عقد اینها رو بگیرن به جای مهریه یا در کنار مهریه ای منطقی . ولی به نظرم من چیزی که قشنگه اینه که اگه هر زوجی،روزی به هر دلیلی میخوان از هم جدا باشن، همه چیزهایی رو که دارن با هم تقسیم کنن.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
با اینکه عصر ایران یه بار هم به ما افتخار نداد تا نظرمون رو منتشر کنه ولی من این افتخار رو به عصر ایران میدم که نظر بدم
خانم و آقایون عزیز که وارد این بحث داغ شدید؛ تمام این مسائل اعم از مهریه بالا، قوانین ناقص، حق و حقوق زنان و... را می‌توان حل کرد اون هم با انتخاب درست، اگه انتخاب درستی داشته باشید دیگه نه مهریه، نه قوانین حقوق زن و مرد و نه هیچ چیز دیگه رو لازم نیست برای اهرم فشار استفاده کنید. من خودم با انتخاب درستی که داشتم در زندگی متأهلی خیلی موفق بودم. اولاً خودم از همسرم خواستم تا مهریه رو پایین بگیره و من هم بعد براش جبران می‌کنم اون هم قبول کرد و 14 سکه مهریه کرد، الان بعد از 10 سال با کار و تلاش زندگی مرفهی براش فراهم کردم و یه زمین به قیمت حدود 100 میلیون و یه ماشین سمند ال ایکس به نامش کردم. البته اینها هنوز ذره‌ای از محبت‌های اونو جبران نمی‌کنه و مادرم هم به داشتن عروسش افتخار می‌کنه و برای همه فامیل الگو شده. موفق باشید
راضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
به آقا رضا به خاطر داشتن چنین همسری تبریک می گم و همین طور به همسرشون به خاطر داشتن چنین شوهری. انشاالله افرادی مثل شما الگو بشن
اسما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
لیلا خانم مهر صدبار گف نظرش چیه دیگه هنوز نفهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آقا رضا برفرض شما ادم خوبی بودی و این همه از خانمت قدردانی کرده...دلیل میشه که بقیه مردها هم همینطوری باشن
این همه از آزارهای مردها علیه خانمشون خبر نداری
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
من واقعا متوجه نمی شم چرا یه دودوتا چهار تای ساده عقلی رو برخی از افراد متوجه نمی شن و مدام حرفای فقط قشنگ می زنن؟ شما فرض کنید حالتی پیش بیاد که زن به هر دلیل مایل نباشه زندگیش رو ادامه بده و بخواد جدا شه، طبق قانون این حق رو نداره و تا مرد راضی نشه که طلاق بده باید توی این زندگی بمونه، در این حالت زن می تونه از این سلاح استفاده کنه که اگه طلاق ندی مهریه ام رو اجرا می ذارم بلکه بتونه به طلاق برسه. یا فرض کنید هر دو به طلاق راضی باشن و زن بخواد بچه اش رو پیش خودش نگه داره باز عینا مساله قبل تکرار می شه. یا حتی اینکه زن بخواد درس بخونه و مرد اجازه نده و از این قبیل ظلمهای قانونی که به سادگی می تونه برای زن اتفاق بیفته ، در همه این موارد تا الان تنها سلاحی که زن داره مهریه اش است و تهدید به اجرا گذاشتن آن که می تونه کمکش کنه.بنابراین اول باید این قوانین اصلاح بشه و بعد سراغ مهریه بریم.
دوستانی هم که معتقدن باید انتخاب درست داشت و زندگی شیرینی داشته باشیم می تونن عین همین حرف رو به مردا و در مورد مهریه بزنن و بگن می شه مهریه خیلی خیلی بالا رو قبول کنی ولی زندگی رو اون قدر شیرین کنی که زن هیچ وقت مهریه اش رو نخواد! و زندگی شیرین یعنی همین و از این حرفا و بعد مثل آقا رضا بنده هم بگم من مهریه ام 5000 تا سکه است ولی خیلی از زندگیم راضیم!!و مهم فقط تفاهمه.چطور این حرفا رو در مورد مردا و قضیه مهریه نمی زنیم؟ و یا اونایی که می گن به جای مهریه بالا زن می تونه همه اینا رو شرط کنه می تونن به مردا بگن که مهریه بالا رو قبول نکنن.مگر کسی مجبورشون کرده که قبول کنن؟ در مورد مردها به سادگی می پذیریم که چون می خوان ازدواج سر بگیره این مهریه رو قبول می کنن، در مورد زن هم همین طوره، خیلی از اوقات چون می خواد ازدواج سر بگیره نمی تونه این شرطها رو بذاره. اما هیچ کس به فکر قانون گذاشتن برای زنها نیست. به همه این موارد این رو هم اضافه کنید که بعد از طلاق طبق عرف و فرهنگ ما وضعیت مرد بسیار بهتر از زنه. مرد بعد از طلاق به نسبت زن مطلقه شانس خیلی خیلی بیشتری برای ازدواج داره. بنابراین منطقیه که زن حداقل یه پشتوانه مالی داشته باشه. اگر بخواهیم فرهنگ و قوانین رو تغییر بدیم باید همه جانبه نگاه کنیم ، نه اینکه همیشه قانونگذار فقط مرد رو در نظر بگیره.
فرناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
در ضمن بهتره بدونید تا وقتی که دچار مشکل نشدید فکر می کنید قوانین به نفعتونه و شوهرتون هم گله. اگه روزی کوچکترین مشکلی پیدا کنید میبینید که همین شوهر گل طبق قانون می تونه مانع بیرون رفتن شما از منزل بشه. پس خانومهای عزیز بیاد با هم برای اون عده از خانمها که مشکل دارند همفکری کنیم نه اینکه چون خودمون مشکلی نداریم دلمون بخواد برای بقیه زنها قانون توی سرشون بزنه
همچنین بهتره بدونید حق طلاق، حق حضانت و ... که بصورت محضری به خانمها داده می شه هیچ وجاهت قانونی نداره. باید در قانون این حق در نظر گرفته بشه
آقاي ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
با سلام
تجربه 10 سال زندگي مشترك:
در زندگي مشترك اگر در دو طرف اخلاق، صداقت، وفاداري، تلاش و... گذشت و منطق حكمفرما باشه جز در موارد استثنا زندگي موفقي خواهند داشت.اما اگر 1)خانم از اخلاق سوء برخوردار بود يا خانم به قصد تجارت وارد زندگي مشترك شده بود يا بعد از ازدواج عاشق فرد ديگري شد و هزار دليل ديگر، آيا مرد بايد 1000 سكه غرامت بدهد؟ حتي اگر يك هفته با هم زندگي كرده بودند؟ با فرض اينكه كل زحمت آقا پس از 40 سال ( مجردي) 1000 سكه باشد آيا براي زندگي يه هفته اي بايد 40 سال زحمت خود را تقديم عروس خانم كند و فردا عروس خانم با پول اولي و مرد دلخواهش به خوشگذراني بپردازد؟2) حالا اگر مرد منفي بود وخانم مثبت آيا با فرض اينكه زن 1000 سكه خود را به اجرا بگذارد آيا مرد اين سكه را به ايشان خواهد داد؟ و اگر به اجبار داد آيا تضميني هست كه در ادامه زندگي به فكر تلافي و آزار و اذيت نيافتد؟ آيا اگر مرد به زندان بيافتد زندان براي خانم سكه مي‌شود؟ اگر زن مهر را گرفت و آقا با اخلاق گند خود زندگي را برايش جهنم نموده آيا مهر برايش خوشبختي خواهد آورد؟و.... زندگي حساب دو دوتا چهارتاست.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
سلام خانم مهر
اینکه شما می فرمایید در قوانین نسبت به خانمها بی مهری شده حرف نادرستی نیست.
اما اینکه حالا خانمها هم بخوان با ابزاری که دستشون هست گرکشی کنن کاری نادرستتر هست.
مهریه بالا همیشه این استرس و نگرانی رو برای مرد بوجود میاره که نکه یه روزی طرف مقابل اون رو بخواد و همیشه این فکر باهاشه حتی اگر عشق و محبت هم بینشون باشه این فکر همیشه مثل پتک تو افکار و زندگی مرد کوبیده میشه و این برای یک زندگی به مرور نابود کننه میشه. این به نفع شما خامونها هم نخواهد بود.
این نکته مهم رو هم بگم که مشکل اصلی در دیدگاه شما به عنوان یک خانم هست.
شما به زندگی از ابتدا به دید یک مشکل نگاه می کنید و فارغ از اینکه می تونید هوشمندانه انتخاب کرده و در طول زندگی با سیاستهای خودتون، از وقوع مشکلات آینده پیشگیری کنید تا نیازی به مهریه پیدا نکنید.
شما از ابتدا و هنوز شروع نکرده به جدایی و مشکلاتش فکر می کنید و همین باعث میشه که نتونید تصمیم درستی بگیرید.
امیدوارم صحبتهای من رو به عنوان یک جبهه گیری مردانه تلقی نکنید. بلکه اینها چیزهایی بود که به عنوان یک آدم متاهل که مهریه زنش 1357 سکه هست و از نزدیک این سنگینی رو تو زندگیش احساس می کنه و بعد از خوندن این گفت و گوها به نظرم رسید که می تونه کارگشا باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
369
343
"فرهنگ جاهلی جدید" ؛ تعبیر گویایی است بی تعارف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
اونایی که منفی دادن حتما فکر می کنند مهریه بالا نشان فرهنگ و شخصیت و لابد کار خوبی است!!!!!!!!!!!!!واقعا که!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
نه عزیزم اونایی که منفی دادن میگن چطور شما انقدر سنگ مهریه پایین رو به سینه می زنید اما حاضر نیستید حقوق اولیه زن رو بهش بدید؟
منفی دادن در اینجا نشونه نخالفت با عینییت جمله کامنت نیست مخالفت با ظلمیه هر روز بیشتر و بیشتر بر جامعه زنان این کشور وارد میشه...

من مرد هستم...
من با مهریه بالا به شدت مخالفم...
اما با این هم مخالفم که یک زن نمیتونه یک شب بدون سرپرست توی یک هتل اقامت داشته باشه...
یه سفر خارجی داشته باشه...

هویت زن در این کشور وابسته به هویت مرده...

کسانی که به این کامنت رای منفی دادن با این مخالفن...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خانم ناشناس. ما مخالف حقوق خانمها نیستیم ولی مخالف حقوق من در آوردی خانم ها هستیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
67
139
مشكل مهريه از آنجايي شروع مي‌شود كه مي‌گويند كي داده كي گرفته. زمان پيامبر مهريه را موقع ازدواج مرد به زن مي‌داد و در نتيجه اگر كسي نداشت مهريه 1000 سكه هم نمي‌بست.
aliraza
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
283
148
کار خوبی استولی به نظر من نمایندگان محترم باستی مهریه را مشخص نمایند که حد اکثر بیش از 20 میلیون تومن نباشد مازاد آن میتواندباشد به هر مقدار که توافق کنند اما در همان زمان عقد نقدا داماد پرداخت کند طبعا اگر نداشته باشد نمیدهد واگر داشته باشد که داده است وموقع جدائی همون 20 میلیون بدهکار زن هست ولا غیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
مجید جان دلبندم! alirezaنه aliraza اسمتو درست بنویس، بعد نظر بده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
12
187
مهریه در زمان پیامبر همون اول پرداخت می شده و مثل الان نبوده که از اون به عنوان چوبی روی سر مرد خانواده استفاده کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
پسره پول مراسم ازدواج و تهيه خونه رو هم اولش نداره چه برسه به پرداخت مهريه
مهر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
460
290
بشینید پشت سر هم منفی بدید و جواب هایی که مخالف این مقالست رو هم منتشر نکنید همونطور که جواب های منو پیرو پاسخ های شما منتشر نشد

مگه واقعیت در این جامعه ی درمونده عوض میشه؟؟
مگه از این همه ظلمی که به زن ها میشه کم میشه؟


دور هم خوش باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
واقعا شما خانم ها چقدر متوقع هستید. تو این کامنتها که تا این لحظه منتشر شده ، 7-6 تا کامنت از خانم مهر منتشر شده ولی بازم می گه کامنتهای من منتشر نمی شه دور هم خوش باشید. آدم می مونه چی بگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
3000 تا پاسخ از شما گذاشتن می خواهید اسم سایت را عوض کنیم بزاریم مهر ایران؟
چت که نیست سایت خبریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
درسته که میگن هر چی بیشتر رو بدی ...
محکوم به پرداخت مهریه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
15
287
110 تا 800000 تومن ، میشه 88000000 تومن !
بازم ندارم بدم
سلام زندان !!!
کارمند !
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
83
361
34 سالمه ، میترسم زن بگیرم
از اینکه شاید پس فردا زنم مهریشو بذاره اجرا !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
کار خوبی میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
والله منم 30 سالمه می ترسم شوهر کنم. مبادا مخالف کار کردنم باشه. یا یکهو ازم خوشش نیاد بره طلاقم بده. یا زن دوم بگیره. یا منو ببره اونجائی که خودش می خواد . یا نذاره درسم رو ادامه بدم. یا کتکم بزنه. یا معتاد باشه و یا .....

از چه چیزهائی باید بترسم!!!
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
کارمند و ناشناس شما به درد هم میخورین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
گر حکم شود که مست گیرند **** در شهر هر آنچه هست گیرند

بابا جون مهریه دلیل اصلی ترس از ازدواج نیست فشار زندگی برای آقایون از همه مهمتره

شما فعلا بترسید و بلرزید که با این حلوا حلوا کردنا . . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مبارکه
کارمند+ناشناس
به پای هم پیر شیم الهی
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
کارمند و ناشناس دغدغه های مشترکی دارین ناقلا ها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
تو با اين اعتماد به نفسي كه داري همون بهتر كه زن نگيري تا يه نفر ديگه به آمار اضافه نكني
جوان در آستانه ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
119
200
مجلس باید یه اصلاحیه به این مصوبه بزنه و اون اینکه :
مهریه تا سقف 110 « ربع سکه بهار آزادی » مشمول ماده 2 قانون محکومیت های مالی شود .
سام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
219
268
این دخترا که این همه ادعای احساس دارن و مردا بی ااحساسن کجااااااااااااااااااااااان؟؟.... خرید و فروشه یا ازدواجه؟؟... یا چزوندن تنها کسیه که دوستون داره و اومده خواستگاریتون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
"تنها كسيكه دوستتون داره؟" واقعاً؟!!!
تاحالا فكر كردي اين حرف رو به چند خانوم ديگه هم گفتي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ای ول ناشناس خوب اومدی.

این سام فکر میکنه وقتی رفته خواستگاری طرف بهش لطف کرده. اه اه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
59
145
110 تا سکه ، خوبه به شرطی که حبابش بترکه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
چه خوش باوری که توجیهات حضرات راباور کردی، پس باش تا بترکه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خوشتیپ الان سکه هم نمیدن باید بری پیش خرید کنی ، پول سکه رو امروز میدی یه کاغذ میدن دستت واسه 9 ماه دیگه
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
37
88
خیلی ممنون از این قانون ولی خیلی دیر بوده خیلی زندگیها بخاطرش شروع نشد و خیلیها به طمعش زود تموم شد و خیلیها هم ادامه داره ولی بدون رابطه عاطفی و با خیانت میگذره
خانمها میتوانند هنگام عقد حق طلاق بگیرند و مهریه بالا لازم نیست .
متاسفانه مهریه یکنوع خرید و فروش کالا را تداعی میکند و نباید انتظار عشق و عاطفه و احساس از آن داشت .
XL
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
75
116
مهرم حلال ، جونم آزاد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
252
159
نه بابا !!! مثل اینکه مجلس هم ، بلده قانون به درد بخور تصویب کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
قانون بدرد بخور؟ فقط براي يك طيف از اجتماع؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
112
154
دخترها بدبخت شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
110 تا هم کم نیست
باز هم پسرها بد بخت هستند
تنها راه عدم ازدواجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خوبه
میذاریمتون بترشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
بعد از ترشوندن اينا بايد دختر وارد كنيم ،مثلا از چين مهريه هم نمي خواد!!
از طرف یک پدر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
56
95
زن ها به جای این که با اهرم مهریه بخوان فشار بیارن جهت احقاق حقوقی مانند حق طلاق ، می تونن در عقدنامه امضا بگیرن که حق طلاق با خودشون باشه یا حقوق دیگری مانند حضانت و تحصیل و ... و به جاش از این مهریه های نجومی دست بردارن و با مهریه متعارف و عاقلانه ، با عشق زندگی کنند. خدا همه دختر پسرا رو خوشبخت کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
واقعا برو ببین این تعهدهای محضری، ضمانت اجرائی دارن یا ندارن. به ما که گفتن توی دادگاه به اندازه یک تیکه کاغذ باطله هم ارزش ندارن. ما هم گوش نکردیم و بعد نتیجه اش رو به چشممون دیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
2
22
در جواب دوست عزیزی که گفتن عطف به ماسبق بشه عرض م یکنم همه قوانین اگر به نفع متهم یا محکوم علیه باشه عطف می شه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
87
157
یک راه حل برای دخترها وجود داره اینه که قانون دور بزنند و اینکه قبل از ازدواج از پسر بخواهند یک خونه و یک ماشین به اسمشون کنند و همچنین حق طلاق را بگیرند تا جبران شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
اونی سن یی یمسن،با این کارای احمقانه ی بچگانه میخوای قانون رو دور بزنی؟تو با این مغز پوکت راه حل هم ارائه میدی؟حقت همونیه که نوشتم.خیلی وقتا آدم حرف نزنه سنگین تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
غصه نخور بلاخره یک بدبخت پیدا می شه که بدبخت ترش کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
راه درستش همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
"اونی سن یی یمسن"
ساغول چوخ گوزل گلدين
nader
Germany
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
9
295
همزمان با روز جهانی زن (8 مارس) تصویب این قانون بهترین هدیه بود برای مردان ایرانی.
سام
Thailand
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
140
231
مثل اینکه خانوما همه بسیج شدن برا منفی زدن هر پستی که مخالفشونه؟؟؟ اخه پسر 1میلیارد نداره مگه دروغه که میاین منفی میدین؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
خانم هایی که منفی دادن ! واقعا اینقدر متوهمید که پسرا میلیاردر هستن؟ تو کدوم کره و سیاره زندگی می کنید همشیره ها؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اگه نداره غلط ميكنه پاشو از گليمش درازتر مي كنه و شكر زيادي مي خوره! چشمش رو باز كنه و درست تصميم بگيره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
زندگي شروع نشده بناي خط و نشان كشي و فحاشي رو گذاشتيد.واي به حال اينكه شروع بشه...
ALi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ناشناس دوم ( 8:01 ) ( احتمالاً خانم ) مراقب حرف زدنت باش. ماها شوهر بدبختت نيستيم كه از ترس مهريه شما لال شده. چاله ميدوني بلغور كني ، عين خودت جوابتو مي ديم
saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ناشناس دوم ( 8:01 ) ( احتمالاً خانم ) مراقب حرف زدنت باش. ماها شوهر بدبختت نيستيم كه از ترس مهريه شما لال شده. چاله ميدوني بلغور كني ، عين خودت جوابتو مي ديم

شدیدا تایید میشه!! اینجا چاله میدون نیست فرهنگ داشتن خوب چیزیه قابل توجه ناشناس دوم
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ناشناس دوم(8:01) ولا هرچقد چشمامون باز کنیم هرچقد چشما رو بشوریم یه جور دیگه نگاه کنیم اخرش مهریه همون هزار تاس...همتون یه چی میخواین ... مهریه بالا!!... ضمنا اینجا داریم بحث میکنیم و"ما شوهر بدبختت نیستیم از ترس مهریه نتونیم حرفی بزنیم" ... شعور خوبه ها!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
وقتی میگه شکر می خوره یعنی میخواد چاله میدونی بحث نکنه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خانم ناشناس(8:01) بهتره زن این جماعن هیولا صفت نشی بشین تو خونه با زن بودنت حال کن. شوهر نکن خواهر من ولی مودب باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
3
38
این قانون هم به درد نمیخوره
باید قانون بزارن مهریه موقع عقد پرداخت بشه
تا ظلم کمتری به مردم بشه
سعید
United States of America
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
291
305
اگه خانوما مخالف 110 سکه هستند ، همگی جمع بشن برن جلوی مجلس ، فردا قانون تصویب بکنن که مهریه حداقل 1500 سکه . اصلا نه 2500 سکه .
اونوقت اونقدر تو خونه پدرتون بمونید که ترشی 180 ساله بشین .
حرفی نیست .
همیشه حق با شماهاست خب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
نظرها رو ول کن ساعت12 شب منفی ها رو بچسب ((:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
دخترها بترشن پسرها چه غلطی میکنن؟؟؟؟
ازدواج فقط مال دخترهاست؟؟ شما احیانا نیاز به ازدواج نداری یا راه های دیگه ای هم داری؟؟؟؟؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
این نوع منفی زدن نشون میده که خانوما هم خر و میخوان و هم خرما رو !!! عجب !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
فعلا که ما با 1500 تا ازدواج کردیم و زندگی خوبی داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ناشناس دوم ( 13:05 ) : جهت استحضار شما چيزي كه زياده دختره هرزه هست. اگه به اين مدل گفتگو باشه، هيچ نيازي هم به ازدواج نيست. شما خانوما مثل اينكه يادتون رفته يه طرف هر خيانت و هوس ابزي مردها يه زن ديگه هست كه ماشاءا... تعدادشونم كم نيست. پس ديگه با اين لحن اهانت آميز ديگه صحبت نكن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ینی میخواید بگیدآقایون فقط برای رفع نیاز جنسی ازدواج میکنن؟ که تا بخوان زن هرزه هست؟ دوست عزیز ازدواج برای مستئل مهمتری انجام میشه بقاش هم به چیزی بیشتر از مهریه وابسته اس ولی قانون و عرف مردسالارانه ایران موجب شده زن ها برای پیش گیری از اهرم مهریه استفاده میکنن، مجلس مخترم با تصویب قوانین موازی میتونه مانع ناراحتی نصفی از جامعه بشه
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
86
352
اول بگم من یه مرد هستم . دوم شما بگید تو مملکتی که هیچ مرجعی نیست از خانمها دفاع کنه و زنی که مثلاً شوهرش معتاده و هیچ سرپناهی هم نداره چی کار کنه ؟ بخدا تو فامیلمون این اتفاق افتاد شوهره معتاد بود و چون هیچ مهریه ای هم نداشت مجبور شد با اون مرد معتاد زندگی کنه تا آخرش هم خودشم معتاد شد و مرد چرا ؟ من خودم شاهدم هر جا داد زد هیچ کس و هیچ دادگاهی به دادش نرسید
توروخدا این نظر منو بذار تا این منفی ها توجیه پیدا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
دمت گرم بخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مرده معتاد باشه مي تونه 1000 تا سكه بده؟!!
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اعتیاد هریک از طرفین دلیل مسلم برای در خواست طلاق است
لطفا" هرجا به مشکل خودیم نگوییم مرد معتاد بود و خانم باز و زنه هرز میپرید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خب برادر من چند درصد افرادی که خانومشون مهرشون رو گذاشته اجرا معتادند یا قاچاقچی یا دزد ؟ اون زن به جای اینکه دنبال مهریه می گشت اگر دنبال یک آدم واسه زندگیش می گشت بهتر بود.
حمزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اعتیاد چون به عنوان بیماری شناخته می شود به علت آن نمی توان طلاق داد و یا گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
بحث اینه که این همه به فکر مردا هستند چرا هیشکی به داد زنا نمیرسه
فرح.ع
Netherlands
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
117
38
ازشماممنون هستیم که مسئله ی مهریه رامطرح ونتیجه گرفتیدکه جوانهای مادر زندان نمانند.ولی اگرمحدودیت برای گذاشتن مهریه دردفترخانه های کشوربگذاریددخترخانم هادیگر درپی کاسبی ازآقاپسرهامون نمی شوند.چراکه بااین عقدهای خش دارکه ازنظرشرعی عقدی که درآن زورواجبارباشد ومکروحیله خش داراست پس عقدبه خودی خودباطل می شود.مهربایدمهریه ی فاطمه ی زهرا(ع)که طبق نرخ امروز3تا7میلیون بیشترنمی شودباشد.بازهم می توانستیدبهترازاین هم حکم صادرکرده به تصویب برسانیدتااین دخترهای کلاش خانواده اراآزارندهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
واقعاً متعصفم از اين تفكرت در رابط ه با دختر خانوم هاي جامعه مگه سطح همه اقشار جامعه در يك سطحه كه يه همچين نظري ميدين؟ و يا اصلاً از قوانين ناعادلانه دادگاها در قبال خانوم ها خبر دارين؟ اميدوارم گذرت به اونجا نيفته!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خانم شما چطور مهریه حضرت زهرا رو به نرخ امروز تبدیل کردید؟؟؟!!!
ایشون با مهریه شون در اون زمان کلیه وسایل زندگی یعنی جهیزیه شون رو تهیه کردن. اون وقت میشه 3 تا 7 میلیون؟؟؟!!!
دقت کنید حضرت علی از مال دنیا یک زره داشت که می دانید در آن زمان فلز بسیار با ارزش بود و اون رو فروخت و شد مهر حضرت زهرا که با آن جهیزیه برای خودشان خریدند و مهمانی عروسی هم با آن داده شد
حمید ع
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
60
21
از نویسنده مقاله که منصفانه موضوع را بیان کرده متشکرم و بنده از هر مطلبی که منصفانه وبدون چپ روی وراست روی عنوان بشه با جان ودل استقبال میکنم واین مقاله کاملا متعهدانه و خداپسندانه نگاشته شده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
3
71
یکی از خانم ها درباره جلسه خواستگاریش و مهریه حرف زده. واقعا منم همون حس رو داشتم. نشسته بودم گوشه اتاق و بزرگ های دو خانواده داشتن چانه می زدند که مهریه چقدر باشه. انگار می خواستند خونه یا ماشین خرید و فروش کنن. هی چونه می زدن .
پدرم می گفت 777 تا اونا می گفتن از 200 تا بیشتر نمی شه و یکی می گفت حد وسط رو یگیریم و یکی می گفت 500 تا چطوره و اون یکی می گفت خیلی بالاست و اون یکی می گفت کمه و ... یاد بازار سید اسماعیل افتادم. به خدا زشته این جوری. به جای این که بیان ودرباره حق طلاق و اشتراک اموال و حق تحصیل من حرف بزنن داشتن منو رسما معامله می کردن. آخرشم به توافق نرسیدند و قرار شده دو طرف فکراشون رو بکنن دوباره بیان برای چونه زنی!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
68
23
اگر چه برای خیلی ها نوش داروی پس از مرگ است ولی طرح بسیار مفیدی خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
228
135
زن ها استاد مسلم مظلوم نمایی هستن. فقط هم فکر می کنن خودشون احساسات دارن. فکر می کنن مردا آدم آهنی هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مظلوم نمایی نه...فرشته نمایی !
در مورد حق طلاق خانمها درد دلی دارم که شنیدنیست...
من باور کرده ام که تقریبا عموم خانمهایی که حق طلاق دارند حتما از شوهرانشون جدا میشن و ای کاش مثل آدم جدا می شدن! برای دفاع از خود تا جایی که تصور و تخیلشون راه بده با بروز انواع احساسات تاثیر گذار در موقع اختلاف، مرد خود را شیطانی معرفی میکنند که حتی خدا هم نیافریده...کافی است سری به دادگاهها بزنید و دفاعیاتشان را بشنوید. مثلا اگر به هر دلیلی احساس کنه شوهرش ممکنه دوتا گوشی داشته باشه بعد از اینکه روزگار شوهرشو سیاه کرد به دادگاه مراجعه میکنه..اول مهرش رو اجرامیذاره و بعد بدون اینکه به مسئله اصلی بپردازه عادی ترین جملاتی که در دفاع از خواسته ی طلاق خودش مطرح مکنه معمولا اینها هستند:آقای قاضی شوهرم مرد نیست-آزار جنسی میده-کتکم میزنه-تازه دست بزنم داره!-اعتیاد داره- تازه تریاکی هم هست! -خسیسه-خیانت کاره- زنبازم هست--تعادل روانی نداره-فحش میده- تهمتم میزنه-درو روم قفل میکنه-به بچه ها اهمیت نمیده- یه روز خوش تو زندگیم نداشتم- تنبل و تن پروره- اصلا آدم نیست!-همه مسئولیت زندگی گردن منه-جوونیمو به پاش ریختم-با همه چیش ساختم-قدر نشناسه-تمام عمرم کلفتی خودشو خانوادشوکردم- به مادرش بیشتر از من اهمیت میده- خواهراشو که دیگه نگو-منکه ازش نمیگذرم ایشالا خدا هم ازش نگذره ای خدا خودت انتقاممو ازش بگیر...ایخدا...و الی آخر، متاسفانه جزئی ترین و خصوصی ترین مسائل زناشویی را نیز در جلسه ذاذگاه یا برای همکاران شوهر و یا دوستان و خانواده و ایضا بقال سر کوچه فاش میکنه و بعد از اینکه آبرویی برای او باقی نگذاشت ضمن تاثیر گذاری روی مامورین! با اجرای مهریه ..این شیطان ملعون را راهی زندان میکنه و کوتاهم نمیاد...دریغ از ذره ای رحم و شفقت و در آخر کار همچون فزشته ای پاک و منزه زندگی خودش و فرزندانش رو به حوادث روزگار می سپاره. و گاهی که وجدان درد میگیره با خودش میگه حقش بود ..می حواست دو تا گوشی نگیره!!! و اینهمه از مزایای حق طلاق خانمهاست!؟
ببخشید خیلی تند رفتم..دلم خیلی پر بود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
راس میگه بخدا زنها اصلا هم با احساس نیستن و و خیلی سنگدلن. همش یا از این ور بوم میفتن یا از اونور بوم.
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
بروبابا آقای ناشناس
برو همین حرفها رو به عنوان یه زن تو دادگاه بگو ببین اصلا محلت میذارن؟؟؟؟
به این حرفها طلاق که سهله ، محلت هم نمیدن
تازه این فرد که میگید یک فرد خاصه، دلیل میشه همه ی زنها همینطوری باشن؟؟ در ضمن ما هم که از شوهرش خبر نداریم شاید واقعا حرفاش راست باشه.

راست میگن که پسرا ترجیح میدن مهریه بالا بدن تا حق و حقوق طرفو.مگه مرد حق طلاق نداره و هر ان امکان نداره دلش بخواد طلاق بده؟؟؟ ''زنی که حق طلاق داشته باشه حتما طلاق میگیره!'' واقعا که
اصلا همون بهتر که مهریه رو بالا بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اصلا هر زنی که حق طلاق داشته باشه بخواد طلاق بگیره. مگه چی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آقای ناشناس به نظرت مادرت و خواهرت هم استاد مظلوم نمائی یا فرشته نمائی هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
در مورد همسرشون اگر منظورتونه بله هستند! یعنی مادر و خواهر من هم استاد مظلوم نمایی و فرشته نمایی در برابر همسرشون هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
5
31
دستون درد نکنه بابت پرداختن به این مشکل.
در کنار این موضوع یک نکته بسیار مهم دیگه هس و اون سربازیه
خداوکیلی اولا زمان خدمت خیلی زیاده تازه علاوه بر خود مدت زمان سربازی، تمام سال های قبل از اون هم تحت الشعاع قرار می گیره. چون جوون مردم نه میتونه کار پیدا کنه، نه ازدواج کنه
مشکل مهریه هس. ولی سربازی در درجه اول اهمیت قرار داره.
حرف دل ما رو هم منتشر کنید.
مرسی
هستی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
131
80
من خودم یه دختر هستم و کاملاً با این قانون موافقم. دلیل نداره به خاطر رندی و شیادی بعضی از خانم ها، آقایون دمار از روزگارشون در بیاد و زندگیشون رو پشت میله های زندان بگذرونند. حرف حق رو باید گفت و تایید کرد، ربطی هم به خانم و آقا بودن نداره.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
من هم یه پسرم و کاملا با این قانون مخالفم.
چطوره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
احسنت به انصاف شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
هستی جان من فک نمی کنم کسی مخالفتی با این قانون داشته باشه
حرف اینه... همیشه شعبون یه بار هم رمضون

هر چی قانون تصویب میشه تو این مملکت باید به نفع مردا باشه؟
چرا یه زن حق طلاق نداره؟
چرا حضانت فرزند به راحتی به مرد دادده میشه؟
چرا به زن به عنوان یک موجود اضافه نگاه میشه؟
چرا هر وقت میخوان از زن تعریف کنن میگن خانواده؟ مگه خانوداه فقط از زن تشکیل شده؟
نخیر علت اینه زن تو این جامعه فقط شده محل پرورش مرد...
زن در خدمت مرد...

من هم پسرم ...
هستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
موافقت من با این قانون دلیل بر این نیست که مشکلات زنان رو نادیده می گیرم، اتفاقاً به نظرم مشکلات خانم ها مخصوصاً در موضوع طلاق واقعاً عدیده هست. منظور من فقط این قانون خاص بود. چیزی که مسلمه اینه که باید برای احقاق حق خانم ها هم قوانینی نوشته یا اصلاح بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آقاي !هستي موافقم.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
18
59
اصل طرح خوب است ولی ولی
همین 110 سکه رو کی داره بده
من که میمیرم تا یارانه رو بدن 110 سکه رو از کجا بیارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
الان این سه تا منفی واسه چی بود مثلا؟؟؟
نه وجدانا مگه این بنده خدا چی گفت؟
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
بابا تو چیکار داری آخه؟

هر مثبت یا منفی که میدن باید ته و توشو و امار طرفو دربیاری؟
رای خودتو بده به ملت چیکار داری؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
1
57
یکی نیست بگه چرا 110 سکه شاید بخاطر اینکه 110 بداد داماد برسد و تشابه آن با پلیس 110 من که نفهمیدم ! هرکی عشقش می کشه قانون تصویب می کنه بدون کارشناسی لابد دو سال دیگه این رقم می شه 125 به خاطر تشابه با شماره آتش نشانی چون دامادها خودشون رو آتیش زدند . جمع کنید این کاسه کوزه هارا یه قانون درست حسابی وضع کنید تا فردا مجبور نباشید عوض کنید .
ناشناس
United States of America
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
4
160
چطوره این مجلس یک فکری هم به حال خانومهای مطلقه ای باشه که باید برگردند توی خونه باباشون سر کوفت بشنوند از در و همسایه و تازه عده ای شون هم باید از بچه هاشون دل بکنند !
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آخی مگه نشنیدی داشتن بحثشو میکردن این نماینده های دلسوز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
این موضوع نیاز به فرهنگ سازی داره نه وضع مهریه سنگین
علی
Germany
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
4
100
در ایران ازدواج را با زر خرید بردگان اشتباه گرفته اند و هیچکس متوجه این توهین نیست بی فرهنگی تا کی ؟
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
4
58
سلام خیلی حرفا برای گفتن هست اما به نظر می رسه به اصل موضوع کمتر توجه میشه توی کشور ما ارزش زن رو با پول می سنجن وقتی هم که شوهر کرد میشه جنس دست دوم و باید یک جورایی تاوانشو از شوهر گرفت. اما اگر برا زن یک جایگاه و ارزش اجتماعی برابر مرد قایل بشیم (منظورم اینه که جامعه قایل بشه) تنها برای هرجور حمایتی میتونیم بحث استراک در دارایی مطرح کنیم و این دیگه باعث نمیشه زن به زور بخواد مهریه به اجرا بزاره بلکه طی یک روال قانونی و عادی زن از دارایی همسرش سهم می بره. البته این یک ایده خام است که باید بیشتر راجع بهش فکر کرد.
ضمنا آیا می دونید به کسایی که به خاطر همریه به زندان میافتن چی میگن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اصلا چرا زن باید از دارایی مرد سهم ببره اگه بقول شما جایگاه و ارزش اجتماعی براربی داشته باشه. چرا مرد از دارایی زن سهم نبره.
همش فکر سرکیسه کردن مردان چرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
130
121
روزی به بلاد چین و ما چین شدیم. از بهر خرید جامه ای نو به بازاری شدیم و حجره ای یافتیم که کاسبش دخترکی نه بسان بادام چشمان بل حورالعین بود. بی درنگ سایز کمر جویا شد و گفتمش به قیاس شما چه دانم که چیست. دخترک متری برگرفت و پیرهنم لختی به بالا کشید و متر به دور کمر افکند و سایز کرد. از این حرکاتش ما را خوش آمد. پس انواع و اقسام جامه های کتان و جین تعارف نمود و من بر هر کدام عیبی نهادم. به حجره همسایگان رفت و جامه قرض نمود تا یکی به میلم یافت. پس جامه به ناچیزی خریدیم و دخترک را گفتمش ای دوست! مواجب تو چگونه است که کعبه وجودم از برای این جامه بی مایه اینگونه طواف کردی؟ چو نرخ مواجبش گفت، دو دوست بر سر خویش کوبیدم و آهی به حسرت کشیدم و گفتمش من دو برابر به تو می دهم و تو عروس مادرم شو و به دیار ما بیا و همینگونه مرا تر و خشک کن که دخترکان دیار ما نه بسان تو فرنگی سخن می رانند و نه به قامت تو باشند و جیب ما را به تاراج می برند و ادعایی بس عظیم دارند. حقا که دختر شرقی به تو گویند. جامه فروش لبخندی زد و خواندن کتابش از سر آغاز نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
احسنت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ایول خیلی باحال بود
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
1
44
مشکلات ما در تعریفِ حریمِ روابطِ انسانیِ ماست نه در اندازه‌ی مهریه. این بحران از کودکی دامان ما را می‌گیرد و ما در بزرگسالی معنایی برای حفظ حریم اشخاص نمی‌شناسیم. ما در سر کار درست کار نمی‌کنیم. در خیابان، درست رانندگی نمی‌کنیم. برای پیشی گرفتن همدیگر را له می‌کنیم. به جان هم می‌افتیم در کوچه، در خیابان. مفهوم ازدواج را در اوضاع درک نمی‌کنم چه رسد به مهریه. خوش به حال کسانی که دغدغه‌های دیگری دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
7
39
با تشکر از مطلب ارزشمندتان. البته یک نکته واقعا درخور توجه است و آن اینست که ازدواج طبق سنت اسلامی تعریف خاص خود را دارد و مهریه هم آنچه که درباره اش در قرآن کریم آمده (گفته تا حد تواناییتان زنان خود را از اموالتان بهره مند سازید ). که البته خداوند بر توانایی هرکس آگاه است و کسی نمیتواند بهانه تراشی کند.
مهریه بالا تعهد مالایطاق ایجاد میکند. که خود میتواند یکی از موارد بطلان عقد نکاح محسوب شود . این وظیفه علمای دین است که حرام بودن و باطل بودن هر گونه قرارداد و معاهده ای علی الخصوص عقد نکاح را بدون در نظر گرفتن توان انجام تعهدات ، اعلام نمایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
10
288
من و همسرم موقع ازدواج هيچي نداشتيم .وقتي تو محضر از محضر دار خواستيم مهريه اين باشه كه موقع طلاق اموال نصف بشه ، داد و فغان محضردار رو به آسمون رفت و اينقدر فلسفه چيد كه پسرجان اين كارو نكن! آقايون حتي اين رو هم قبول نمي كنن.شما كجاي كارين؟ اين همه تبعيض فقط براي مرد سالاريه اين قوانين هم همه براي گوشه نشين كردن زنه.مثلا تصويب قانون ازدواج مجدد مردان بدون هيچ شرطي در راستاي چيه؟ حقوق زن؟؟ من مهريه بالا رو قبول ندارم ولي دقت كنيد كه وقتي يه مرد حق ازدواج مجدد داره اگه يه زن نخواد با مرد دو زنه زندگي كنه قانون چي داره بهش بده ؟
اون چيزي كه تو زندگي با همكاري همسرانشون ساختن باهاشون شريك كنن .چرا اين قانون تصويب نمي شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
چرا با اين قسمت اسلام كه گفته مهريه بدين موافقين ولي با اون قسمتش كه گفته مرد ميتونه بيشتر از يه زن بگيره مخالفين؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خانومی چرا شما دارایتو با شوهرت نصف نمیکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
چرا با اين قسمت اسلام كه گفته مهريه بدين موافقين ولي با اون قسمتش كه گفته مرد ميتونه بيشتر از يه زن بگيره مخالفين؟!
واسه اینکه زنها منفعت طلبن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آقای ناشناس ما نه با این مهریه موافقیم نه با ازدواج مجددتون. منتها از این مهریه استفاده نکنیم چیکار کنیم؟؟ بذاریم همینجوری حقمونو بخورن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
236
88
به نظرم مهريه يك شاخه گل رز كافيه...چه خبره 110 تا سكه !!!! دختر ها كه بايد از خداشون هم باشه وگرنه كه بايد بخوابن تو سركه ترشي بشن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اون هم زياديه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
تو حرف نزنی سنگین تری
مریم بانو
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ادب مرد به ز دولت اوست ...........
مواجه شدن با افرادی مثل شماست که خانوم ها رو می ترسونه که متوسل به مهریه بالا برای تضمین شدن حداقل خوشبختی بشن هرچند که می دونن راه درستی نیست.......... به طور مثال فردی مثل شما حتی اگه مهریه 10000000000 میلیاردی هم بپردازه همسرتون خوشبخت نخواهد بود چون تحمل شما با این طرز تفکر و اخلاق غیرممکن و امر محالیه،پیشنهاد بهتر اینکه: اصلا اصراری به ازدواج شما و اهدا گل رز هاتون نیست .........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
غعلا که 1 میلیون پسر ترشیده بیشتر از دخترها باد کردن رو دست جامعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خانم مريم بانو من پيشنهادم اينه كه شما از همين الان بري تو دبه تو سركه بخوابي !!! اين شما هستي كه با اين طرز تفكر هرگز نميتوني همسرت رو خوشبخت كني.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
ای ول مریم بانو

اصلا این پسرای اینجوری اگه چماقی بالا سرشون نباشه که، نمیتونن درست فکر کنن
هستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مریم بانو خوب جوابتو داد ناشناس نه چندان گرامی! دختر ترشیده شدن بهتر از ازدواج با مردهایی مثل شماست که آدم رو روزی هزار بار به غلط کردن بندازه، در ضمن اگه به ترشیده بودنه که آمار شما آقایون بیشتر از خانومهاست...
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
11
154
باسلام به همه دوستان
خواستم بگم كه چرا آقايون بدور از تعصب به اين مسئله نگاه نمي كنن؟ اولاً آيا فكر نمي كنيد اين مسئله مهريه به ابزاري براي خانومها تبديل شده براي دفاع از آينده شون به دليل اينكه اكثر قوانين قضايي به ضرر خانوم هاست؟ لذا اول بايد فكري به حال اين قوانين بعضاً ناعادلانه كرد.
ثانياً اگر كمي منصف باشيم مي بينيم كه تعداد زندانيان خانوم كه در حصار برخي مردان نامرد گرفتارند و روز به روز بر تعدادشون اضافه مي شه و كسي حتي قانون گذار محترم! هم فكري به حالشون نمي كنه به مراتب خيلي خيلي خيلي بيشتر از تعداد زندانيان مرد هست؟
ثالثاً در مورد مهريه اگر آقايون حد ومرز خودشون رو بشناسند و به سراغ افرادي هم سطح خودشون برن و اون قدر كمالات داشته باشن كه حرفشون خريدار داشته باشه اون وقت به جاي التماس براي كم كردن و يا احياناً قبول مهريه هاي نامتعارف، اونا هستن كه ميزان مهري رو تعيين مي كنن نه همسر اونا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
63
97
آقایون محترم چرا کسی به این موضوع فکر نکرده که با پول 110 تا سکه تو شهری مثل اصفهان نمیشه یه آپارتمان کوچیک هم خرید تا زن بعد از طلاق و آواره شدن اونجا زندگی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مگه مرد بعد از طلاق هم مسوول تامین زندگی زن هست؟ چه رویی دارین شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
خانم محترم مگه مرد قسم خورده بياد زندگي زناني رو كه عقده هاي حقارت بچگيشونو دارن باز كنه.به مرد چه ربطي داره كه تو بعد از طلاق ميخواي چيكار كني برو همونجايي كه بودي.
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آره تو محله بالا شهر نميشه خريد ولي تو محله متوسط شهر ميشه خريد. اين حرف شما بازم از زياده خواهي زنانه نشأت مي گيره كه بعد از طلاق خونه مجردي تو محله خوب شهر مي خواين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
100 میلیون تو تهران هم میشه یک آپارتمان 50 متری خرید ، حالا شما کاخ می خواهیی مشکل خودته
کل زندگی که خرج مسکن و خوراک و پوشاک زن با مرده ، با این چندرغاز حقوق لابد باید ویلا بخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
نه خیر وقتی یک زن تموم زندگیش رو برای مرد گذاشته کار هم نکرده که حالا درآمدی داشته باشه و همش برای مرد و بچه ها تلاش کرده....
مرد باید که، و وظیفشم هست که زن رو بعد از طلاق تامین کنه
ناشناس
| Iraq |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آخه موضوع اينه كه مهريه رو كه يكجا پرداخت نمي كنن كه آدم از آوارگي نجات پيدا كنه.ماهي يك سكه تازه فيش حقوقي طرفو نگاه ميكنن اگه حقوقش كم بود تا ماهي ربع سكه هم مي رسه.آقايون عزيز زياد نگران نباشيد و آرامش خودتونو حفظ كنيد!!!!!!!!!!!
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
( به ناشناس 12:22 ) چقدر شما ظالم و به انصاف هستيد. زن تمام زندگيشو براي مرد و بچه هاش گذاشته؟؟؟؟ پس مرد چي گذاشته ؟ تمام ( مرده گي شو )
آخه آدم بي انصاف اين عمر كه داره مي ره از هر دو طرف مي ره . يه جوري مي گي انگار مرد بعد از اين همه سال زندگي جوون ترم شده. بعضي اوقات زياده خواهي بعضي از خانم ها نفرت انگيزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
همه را نمی گم بعضی ها را می گم : چه تلاشی کرده؟ از این سالن آرایش به آن باشگاه از این تلفن به شمسی خانوم تا اون قرار با نرگس جون ، همه هم که از جیب آقاشون
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
89
75
احسنت بر اين مجلس. كار بسيار خداپسندانه‌اي انجام شد. انشاالله ديگر كسي را بخاطر مهريه در زندان نبينيم. بدهكار مهريه، مجرم نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
88
171
زنی که مثلا 2 سال زندگی کرده و طلاق گرفته مثلا چیکار کرده که باید یک میلیارد تومن بگیره؟ یه چیزایی از خودمون درآوردیم و خودمون هم توش موندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
دمت گرم دکتر جراح هم این همه پول در نمیاره بعد خانوم میاد مهرش رو می ذاره اجرا می گه باید یه میلیارد بدی و الا زندان!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مرد ايراني بدبخت ترين مرد دنياست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
تازه این زن خوبشه ، اون کلاه بردارهایی که برای مهریه با طرف ازدواج می کنند و فردا می گذارند اجرا چی؟
تو خارج هم همچین بلاهایی سر مرد ها نمی آورند فقط می گن اینجا مرد سالاریه! زن ذلیل تر از مرد ایرانی خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اگه مرد ایرانی بدبخت باشه که وای به حال زن ایرانی
sh
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
18
129
اخرسرتنهاراهی که برای مردم می ماندهمان ازدواج های موقت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
39
76
اونایی که مخالف این مقاله اند به لب مطلب توجه نکرده اند که می گوید بیت المال نباید صرف نگهداری زندانیان مهریه های بالا شود . راست هم می گوید. در ضمن این قانون که مهریه های بالا را منع نکرده است بلکه ضمانت زندان را به 110 سکه محدود نموده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
8
11
جهت اطلاع من هفته پيش با 180سكه عقد كردم خيلي هم راضيم هرچند اطرافيان بهم طعنه ميزنن
ناشناس
Germany
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
3
13
به خدا همان 110 تا سکه هم با این قیمت ها سنگی ههههههههههههههههه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
65
84
با سلام خدمت همگی . من یک سوال دارم و خوشحال میشم جواب دوستان را بدونم : اگر زندگی مشتر ک را یک سفر بدونیم و زن و مرد را مسافران این سفر و ازدواج را وسیلیه سفر در صورت بروز حادثه ای ناگوار برای ( به بن بست رسیدن زندگی مشترک ) چرا بایستی خسارت این شکست را مرد پرداخت کند ؟ مگر ما شریک زندگی هم نیستیم ؟ مگر از این شکست فقط زنها متضرر می شوند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
هر چی حق برای آقایون بود به مرور با انواع اقسام تبصره گرفتند اگر واقعا مرد یکی زن یکیست برای چی مرد ها باید مهریه بدهند؟ نفقه بدهند؟ اگر هم اسلامیه من نمی خواهم زنم بره قاطی 100 تا مرد کار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
زنها فقط تو سود شریکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
این سفر سفریه که مسیرش رو مرد تعیین میکنه مقصد رو هم و هرجا که بخواد به سادگی همسفرش رو عوض میکنه یا همسفر های مقطعی برای خودش دست و پا میکنه و در نهایت بار سفر به دوش زنه سفری که حق هیچ نظری رو توش نداره حتی حق اینکه بخواد این سفر رو ادامه بده یا نه؟؟
حرف حساب
United States of America
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
40
218
ببینید این چیزی یه که وکیل من میگه:

" شوهربدون ارایه مدرک و دلیل هر وقت بخواهد می تواند، زن خود را طلاق بدهد.، البته به شرط پرداخت مهریه، اجرت المثل و نفقه سه ماه"



مرد میتواند حق تعلق را به زن خود هنگام عقد "تنفیذ " کند. "تنفیذ"!! آقای وکیل گفتن هر وقت هم مرد اراده کند میتواند این حق رو از زن بگیرد.

حالا هی‌ شما بیاین بگین حق طلاق و بفیس تو عقدنامه

ولی‌ مهریه پرداختش واجبه هنگام تعلق

واسه همینه ک مهریه‌ها میره بالا واسه اینکه مرد هر وقت خواست زنشو طلاق نده

اگه نمیدونید بدونید که زن میتونه حتا مهریه آاش رو ببکشهِ در مقابل حضانت بچه

حالا هی‌ شما مردا نقو بزنین بجون خانوما

اسیر نگرفتین که، خنگ هم نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
دمت گرم حرف حساب ، بعد مهر تو حرف حساب زدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
123
103
اینکه بعضی ها بهونه می آرن مهریه باعث احقاق حقوق زنان می شه چرندیاتی بیش نیست .چون الان زنان مثل مردها توی جامعه کارمی کنن و اتفاقا" همه حقوقشون رو پس انداز می کنن چون مرد بیچاره مجبوره طبق سنت خرج خوراک و پوشاک زن و بچه رو بده .از نظر قضایی هم که مرد ها حق هیچ گونه ظلمی به زنان رو ندارن .پس این هیاهوی برخی زنان جامعه ما فقط برای کسب امتیازات بیشتره .اگه یه مقداری ایمان و اعتقاد زنان ما بالا بره خیلی از این مشکلات حل می شه .متاسفانه الگوی زندگی معصومین بخصوص حضرت زهرا برای زنان ما فراموش شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
دقیقا همینطوره هیشکی نیست بگه چرا همه مسئولیت ها رو ما باید به گردن بگیریم و زنا فقط از سرویس هایی که میگیرن لذت ببرن
راوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
13
41
همه این مشکل برمیگرده به دیدگاه جامعه نسبت به زن... آقایون محترم اگه یه دختر خانمی که ظاهر خیلی معمولی داشته باشه و تحصیلات و شغلی هم نداشته باشه و به دلایلی از شوهرش طلاق بگیره آیه حاضرید او را به همسری انتخاب کنید... در کشور ما متاسفانه صفت دختر بودن مهمترین ارزش در انتخاب همسر شده... پس اول معیارهای خودتون رو عوض کنید تا زنها به شما بیشتر اعتماد کنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
پسری که تحصیل نداشته باشه، شغل نداشته باشه، ظاهر معمولی هم داشته باشه قبل از ازدواجش شما حاضر هستید زنش بشید که ما حاضر باشیم با یک دختر مطلقه! با این شرایط ازدواج کنیم؟
ناشناس
Italy
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
3
29
سلام
اعمال ماده 2 برای مهریه درست نیست چرا که با این کار بنیان خانواده پاشیده می شود و این ربطی به 110 تا سکه یا بیشتر ندارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
5
16
110 سكه با فرض سكه اي 800 تومان ميشه حدود 90 ميليون. يعني كساني كه ازدواج ميكنند و زير بار كلي هزينه ازدواج و اجاره و ... ميروند مي توانند به راحتي 90 ميليون جور كنند؟ فكر نميكنم
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
32
5
واقعا نقد خوبي بود ... ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
15
245
باید به این مطلب هم توجه نمود که چه بسیار مردانی هستند که سرنوشت و زندگی یک خانواده را خراب می کنند و بخاطر هوس زنی رو وارد زندگی خودش میکنند وب عد بدون هیچ دلیلی قصد طلاق دختر رو دارن و بعد از تقسیط مهریه و فرار کردن از پرداخت اون از راههای مختلف در واقع عملا هیچ مبلغی رو پرداخت نمی کنن.این قانون ارزش شخصیتی رو تعیین کرده (110 سکه )و راه رو برای مردان بوالهوس هموار میکند.خواهیم دید که از این پس آمار طلاق به شدت افزایش خواهد کرد. واین قاون نه تنها باعث تحکیم خانواده نمی گردد بلکه باعث تلزلزل هر چه بیشتر آن نیز خواهد شد. این قانون پاک کردن صورت مسئله بود نه راه حل آن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
چه میدونی ما چی می کشیم.
میر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
32
121
می فرماید به مارماهی مانی نه این تمام نه آنی ، منافقی چه کنی مار مانی یا ماهی؟
قصه قوانین ما و آدمهای ما هم شده قصه مارماهی ، تا هر جا به نفع مونه میشیم مسلمون و حرف از مهریه و نفقه و ... هر جا به ضررمونه میشیم روشنفکر و حرف از حق طلاق و برابری همه حقوق زن و مرد .
فلسفه مهریه چیز دیگری بود تبدیلش کردیم به یک چیز خود ساخته و بعد با انواع و اقسام قوانین می خواهیم چیزی که خودمان راه انداختیم اصلاح کنیم
بهتر است قبل از هرچیزی این حضرات مجلسی که نه آنچنان دانشی در اسلام و نه فرهنگ غربی دارند و همچنین خود ما تکلیفمان را با مار یا ماهی بودنمان معلوم کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آفرین. کاملا دردست گفتی. یا باقوانین اسلام ازدواج کنید اینقدر هم غر نزنید (قابل توجه خانم ها) یا هم به قولی فرنگی ازدواج کنید. خانم ها از هر دو روش قسمت های خوبشو واسه خودشون اقتباس میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
نه که شماها قسمت خوبشو برنمیدارید؟؟
همین مهریه مگه مال اسلام نیست تا اسمش میاد همشون ننه من غریبم بازی درمیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
آقای عزیز قوانین اروپایی و غربی بعد از طلاق کلیه مایملک بین زن و مرد تقسیم میشه،لازم نیست به حقوق عادی زنان در غرب اشاره کنم که قطعا میدونید
کندج
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
14
64
تصور کنید حق حضانت پسرتون ( میگم پسر چون آقایون خیلی به نژادشون متعصب هستند ) با زن باشه ، هر وقت دلش خواست حق طلاق داشته باشه ، حق کار و حق خروج از کشور هم داشته باشه و یک تام الاختیار به تمام معنی ( مثل جامعه مردسالار ایران ) باشه . خوب فکر می کنی این حقوق چقدر می ارزه 110. بعنوان یک مرد در قبال چند تا سکه این حقوق را به زنتون میدید؟ نگید 110 سکه که .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اگه حق حضانت به صورت مشترک بین مرد و زن و عادلانه باشه من حاضرم در قبال 14 سکه همه این امتیازات را به همسرم بدم و یا حتی اموالم را نصف کنم . اسمش همسره یعنی شریک تو همه چیز زندگی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
نمی ارزه. من که بچه بی مادر نمیخوام. ترجیح میدم در این شرایط بچه رو هم با خودش ببره هر جا هم خواست بره. تازه دستی یه چیزی هم بهش میدم و مهریه هم نمیخوام
هستی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
62
181
مناظره خانم مهر با بقیه خیلی خوب بود. ولی اگر کسی کاملاً کامنت های خانم مهر و.... را بخونه و مشکلات حقوقی جامعه را هم بدونه، کاملاً با نظر خانم مهر موافق می شه. ایشون حرف های کاملاً درستی میزنن. فرض بگیرید زنی هست که قصد طلاق داره ولی همسرش ایشونو طلاق نمی ده> از طرفی در حقوق ما هم حق طلاق با مرده، زن مجبوره از حربه مهریه و بخشیدن اون برای طلاق استفاده کنه. حالا اگر فقط مهریه 110 تا باشه و مرد هم اونو هر جور شده بپردازه و به زن بگه حالا برو بشین تا موهات مثل دندونات سفید بشه،من طلاقت نمی دم، چی می شه؟ همه حرف مهری خانم یا خانم مهر همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
جواب ایشونو را هم دوستان دادن که می توانید حق طلاق را در عقدنامه قرار دهید
با 100000 سکه هم نمی توانید طرف را مجبور به طلاق کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
جواب شما آقاي ناشناس روهم در ادامه بقيه دادن كه اين مطلب تنفيذه و ضمانت اجرايي نداره عزيزم، همينطور كه خانم هستي گفت كاملاً حق با خانم مهر هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
حق طلاق در عقدنامه اون اعتبار لازم رو نداره....این هم صدبار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
به نظر منم همینطوره ، مرسی از خانم مهر ، عالی بود
فرناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
گل گفتی. تازه میره زن دوم و میگیره و زن اولش اینقدر بشینه تا بمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
اگر قانون مشکل دارد باید آن را اصلاح کرد شما دارید یک بی قانونی دیگر راه می اندازید که مثلا با زور مهریه سنگین حرفتان را به کرسی بنشانید دختر خانم های ایرانی ( اکثرا) هم می خواهند مهریه زن ناصرالدین شاه را داشته باشند هم آزادی آنجلینا جولی
به جای این حرفها لطف کنید تکلیفتان را با خودتان معلوم کنید که واقعا از زندگی چی می خواهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
148
38
خانمهای شاغل نبایستی درخواست مهریه سنگین بکنند چون درآمدشان مال خودشونه و پس انداز کافی می توانند داشته باشند و هم چنین تمام وظایف مادری را بدلیل اشتغال نمی توانند انجام دهند لذا بحٍث باید متکثر شود و تمام جنبه ها دیده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
دقیقاً !مهریه برای زنانی است که شغل و محل درآمدی ندارند و برای زندگی بعد از طلاق به کمک نیاز دارند نه بانوان شاغل !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
تمام وظایف مادری رو نمی تونن انجام بدن؟؟؟؟؟!!!!! پس حتما شما بهشون کمک می کنید و 9 ماه بچه رو توی شکمتون نگه میدارید و بعدش با کلی زجر به دنیاش میارید یا شما شیرش می دید. یا پوشک بجه رو عوض می کنید و براش حریره درست می کنید و شیشه شیرش رو می شورید و هزار تا کار دیگه. عزیز جان بنده هم شاغلم و هم تمام این کارها رو خودم انجام دادم. مادرم هم شاغل بود و من یادم نمیاد حتی یک روز غذای حاضری یا بدون سالاد یا سبزی خوردن، خورده باشم. به حمدالله مادرم دو تا بچه دکتر تربیت کرد و امیدوارم خدا به منم توفیقش رو بده
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
3
102
سلام به همه دوستان

در مورد مهریه من نمیدونم چرا همه فقط این جنبه رو میبینند اگر گذرتون به دادگاه های خانواده افتاده باشه

میبینید که الان وضعیت پرداخت مهریه چه جوره

یک جوری همتوت میگید آخه 1000 تا و اعداد دیگه سکه زیادش بیانصافیه که انگار یقه طرف را گرفتن و گفتن همهش رو بده

بابا خدایش چند نفر را میشناسید که تونسته باشه همه مهرش را بگیره اگثر قریب به اتفاق جناب قاضی همه را قسط میکنه و در نهایت یک سکه از دم قسط مینویسه تازه بیسترشون را نیم مینویسه انهایی هم که بخاطر سکه تو زندان هستند انقدر روشون زیاده که میگند انه نیم را هم نمیدیم وگر نه اگر بخواند تو زندان نمیرند ولی به این بهونه میخواند هیچی ندند این هم انصاف نیست که دختر جوانی که آبروش را و زندگیش را پا جوان دیگه میزاره حالا به هر دلیلی تو این شرایط جامه حداقل کمک خرج را از مرد نگیره

ممنون
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
45
82
خانم ها واقایون گل من دعوا نکنید.یکم با تفکر به مسئله نگاه کنید خانمها که میگند مهریه زیادش خوبه به این توجه نمیکنند وقتی مهریه میخواند وطلاق میگیرند اولین کسی که تو زندگی بدبخت میشه خودشون هستند تازه ادم چند بار میخواد با عشق ازدواج کنه یه بار که تو زندگی شکست بخوره بعدش هم اگه خوب باشه اون شکست همیشه جلوی چشمشه وزندگی براش زهرمار میشه.مهریه کم بیشتر نفعش واسه خود خانمهاست نباید به اون با تعصب نگاه کرد.به جای این همه چشم وهم چشمی یه کم تشریفات وانتظارات زوج وزوجه کم باشه هم سن ازدواج کم میشه هم امار طلاق میاد پایین هم محبت بیت خانواده ها زیاد میشه.چرا به جای محبت وعشق باید تو زندگی ادم همش دعوا بر سر مهریه وفلان کس اونو خریده وما نداریم باشه؟
تو دین اسلام این همه توصیه به سادگی کرده مگه نمیگیم ما مسلمانیم یه کم به دینمون توجه کنیم.چشم وهم چشمی داره خانواده هارو نابود میکنه.یه کم بیشتر با تفکر کارامونو بکنیم
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
از اسلام حرف نزن كه فشار خون بعضيا مي افته پايين.
هم مردها و هم زنها ( البته نه همشون ) اسلام واسشون وقتي خوبه كه بصرفه براشون وگرنه مي گن اين حرفا مال 1400 سال پيشه. وگرنه مهريه يه حق مثل همه حقوقيه كه اسلام واسه مرد در نظر گرفته. اگه اين خوبه پس اون حقوق هم خوبن واگر حقوق مرد زياد و بدن پس مهريه و نفقه و باقي حقوق خانمها هم خوب نيست. شترسواري كه دولا دولا نميشه.
ناشناس
Spain
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
8
4
قانون كار شناسي نشده است اگر مهريه 110 عدد سكه باشد ومرد نتواند بپردازد زندان دارد ولي اگر بيشتر باشد ونتواند بپردازد حقوقي است وزندان ندارد. باز اگر مي گفتند 110 عدد را پراخت كند ومابقي حقوقي است بهتر بود.
عصر ایران مجلس همان بخش دوم فرمایش شما را تصویب کرده است.
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
1
32
از بعضی ها شنیدم که میگن مهریه چماقی در دست زن و حق طلاق چماقی در دست مرد هست. واقعا اینطور ازدواج کردن به چه درد میخوره؟ زندگی مشترک یعنی پسر و دختر هر چیزی که داشتن با هم نصف کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
32
60
110 سکه هم زیاداست .کسی که کارمندوکارگراست هرگزنمی تواند110 سکه رایکجابه زنش بدهد . مهریه آلت وابزاری شده است برای کوبیدن ونابودکردن مردان اهل زندگی .
حمزه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
5
115
به نظر من به جای مهریه قانون بزارن که اموال مرد در صورت جدا شدن نصفش به زن برسه... هم مرد نمیتونه بگه ندارم هم زندانی نمیشه کسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
همین درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
این در صورتیه که زن هم به اندازه مرد فعالیت داشته باشه در زندگی مشترک نه اینکه خوش بگذرونه سفر بره تفریح بره و تو فکر مدل مو و لباس عروسی ها باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
43
70
بهترین قانون همون قانونی که تو بعضی کشورهای غربی هستش که میگه زمان جدا شدن رن شوهر مرد باید نصف دارایی شو به زن بده این جوری هیچ کس زندان نمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
منم یه زنم و کملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۹
چرا زن نباید همچنین کاری کنه؟!!!!!!!!
پروفسور ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
8
30
میخواهم بدون طرف گیری از اقایان وخانمها نظر بدهم -خانمهای محترم مگر شما فکر میکنید اگر یک اقا سالم ویاهوش واهل هیچ خلافی نباشد وتمام مرحله زندگیش را با موفقیت طی کندفکر میکنید ماهی چند در ازای یکماه کار کردن حقوق میگیرد 400الی500هزار تومان انهم پسری که تمام مراحل را با موفقیت پشت سر بگزراند که تقریبا30درصد پسرها به این کار موفق میشوند که این حقوق میشود سود بانکی یک ساله30میلیون یا30سکه پس خانمهای محترم شما اگر جای اقایان وخانمهای موفق هم بودید بیشتر از این نبودید بنظر من مهریه باید اجباری30الی40سکه باشد وبقیه موارد مثل شرط عقدوسرپرستی فرزندان وغیره درسند ازدواج قید شود**خواهش مدکنم این را به کارشناسان اطلاع دهید تا با دلیل بتوانند صحبت کنند
harf hesab
United States of America
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
58
296
هم آقایون و هم خانوم‌ها حقشون تو این جامعه داره باطل می‌شه

درد آقایون تو این جامعه اینه: ۱)سربازی اجباری ۲)مهریه بالا

درد خانمها تو این جامعه هه ۱) حق ازدواج مجدد همسر ۲)عدم حق طلاق ۳) ارث نبردن به اندازهٔ برابر ۴) عدم حق تحصیل ۵)عدم حق کار ۶) عدم حق انتخاب محل زندگی‌ ۷) عدم حق سفر خارجه ۸) عدم حق حضانت فرزند و ...

بماند که خانمها با مشکله فرهنگی‌ جامعه هم دست و پنجه نرم می‌کنن :نگاه بده جامعه به خانمها به عنوان یک جنس و یا زن مطلقه‌ای که دیگه نمیتونه به راحتی‌ در جامعه زندگی‌ خوبی داشته باشه (در مقایسه با آقایون)

حالا ببینید شما آقایون چه کار‌ها که نمیکنید تا زیر این ظلم‌ها (سربازی و مهریه) نرید. اما ما خانوم‌ها قرنهاست که داریم رنج می‌بریم و هیچ کی‌ به حرفمون نمیکنه
پاسخ ها
ALi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
شما به اين نكته اشاره نكردي كه تو جامعه ما به زن به چشم جنس نگاه مي شه ولي به مرد هم به چشم عابر بانك و بولدوزر نگاه مي شه كه طبق قانون وظيفه داره صبح تا شب جون بكنه و همه جور هزينه رو تأمين كنه و طبق همون قانون زن هيچ وظيفه اي جز برآورده كردن نياز جنسي مرد نداره و نهايتاً به دنيا آوردن بچه. طبق همون قانون شير دادن به بچه ، بزرگ كردن بچه ، شست و شو ، رفت و روب و تهيه غذا جزء الطاف زن به مرد حساب مي شه نه جزء وظايفش. و خدا نكنه زن شاغل هم باشه كه همين الطاف رو هم قطع مي كنه و يا منتشو به سر مرد مي ذاره.
اگر قرار به برابر شدن حقوق زن و مرد باشه ( يعني موارد ذكر شده توي شرع را كلاً ناديده بگيريم ) پس خانم ها بايد سربازي برن ، توي مخارج خونه قانوناً مسئول باشن ، چيزي به نام نفقه و خرجي وجود نداشته باشه و بحث سرپرستي مرد هم به كل منتفي بشه. اونوقت تمام حقوقي كه طرفين دارن متقابل بشه.
لطفاً يه طرفه به قاضي نريد و همه مردها رو به چشم آدم هاي هرزه هوسباز ظالم نگاه نكنيد. همون قدر كه كه زن ها مي تونن از زندگيشون ناراضي باشن به همون نسبت هم مردها مي تونن اينجوري باشن. چه مهريه باشه چه نباشه. خدا نكنه كه يه زندگي به سمت اختلاف پيش بره كه همه اين حرفا به اندازه كشك نمي ارزه. چيزي كه از بين مي ره طراوت و جووني و زندگي هر دو طرف هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
11
9
اصلا در مورد مهریه در زمان ازواج نباید
حرفی زد لذت زندگ دو طرفه هست
خرج زندگی هم باید اشترکی باشد
اگر زن کار می کند خرجش باخودش
اگر شاغل نیست در کار خانه داری و بچه داری و امر خانه را انجام میدهد
ماهیانه مبلغی بطور دلخواه به حساب خانم
بریزد و تمام مخارج هم با مرد باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
4
5
آيا اين قانون به مهريه هاي قبل از اجرائي شدن اين قانون هم اثر دارد يا خير چون در خود قانون به اين موضوع اشاره نشده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
4
7
آقا حالا یک تحقیق بکنید و با قوه قضاییه تماس بگیرید ببینید با این قانون جدید از این 3500 نفر زندانی چند نفر آزاد میشوند.
هستی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
54
71
درسته که میشه حق طلاق را در عقد نامه آورد ولی گذاشتن این شرط بیشتر مربوط به توافقی قبل از عقده . بعد از عقد رسیدن به این توافق که آقا بیا بریم حق طلاقو به من بده...... 9/99درصد آقایون راضی نمی شن. خودمونو گول نزنیم با این حرفا قانونو کامل بدونین حق می دین به امثال مهری خانم
ساناز
Switzerland
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
6
127
شمارو به خدا نظرمو پخش کنینو
عصر ایران چرا در مورد ازدواج مجدد بی قید شرط مقاله نمی نویسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چند درصد زنای که همسراشون ازدواج مجدد میکنن مسطحق این هستن؟​؟
چند درصد زنای که همسراشون معتاد هستن مقصر هستن؟؟؟؟
چند درصد زنای که همسراشون اجازه کار یا تحصیل بهشون نمیدن واقعا خاین هستن؟؟؟​
......
........
این حرف که قانون تو اعتیاد حق به زن میده رو نزنین که اگه حتی تو قانون هم باشه باز اکثر مواقع انجام نمیشهو
این حرف که قانون تو اعتیاد حق به زن میده رو نزنین که اگه حتی تو قانون هم باشه باز اکثر مواقع انجام نمیشه
اگه شما مردا واقعا میگین زندگی جبهه جنگ نیست چرا به حق ازداج مجدد اعتراض نمیکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
نویسنده مقاله منتظر نظر شما هم هستم.
دختر دم بخت
Iraq
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
4
82
پس چرا پسرا خودشونو نمي بينن كه زمان خواستگاري حرف جهيزيرو پيش مي كشن؟اينقدر خودخواه نباشيد.اگه شماها بخاطر مهريه ازدواج نمي كنيد ماهم بخار هزينه جهيزيه ازدواج نمي كنيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
101
35
کلا مگه زن ها چیکار می کنن که باید صدها سکه بگیرن؟ کدوم پروفسور تو دنیا برای دو - سال کار این همه سکه می گیره که یه دختر پر روی 23 ساله به خاطر این که دو سال زن یکی بوده باید بگیره؟ مسخره تر از این نمیشه! به این نمی گن مهریه میگن کلاهبرداری قانونی و شیادی رسمی.
ازاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
8
2
بنده 20سال وکیل دعاوی در ازدواج هستم بهترین نظر در سایت شما نظر پروفسور ح بوده
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
4
82
اصلا مهریه رو باید بردارن هر چی تو زندگی مشترک به دست آمد تقسیم بر 2 مثل بقه جاهای دنیا و در مورد طلاق حق رو قانون مشخص کنه نه با مرد نه با زن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
8
29
من میرم زن چینی میگیرم هم مهریه نمیخواد هم چشم هم چشمی نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
163
8
عصر ايران. اگه يه نگاهی به نحوه بحث کردن ها و منفی و مثبت ها بيندازيد متوجه دو نکته ميشويد.
1- 70% نظرها با تعصب بيان شده
2- تعداد خانم های خواننده سايت شما به مراتب بالاتر از آقايان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
مطمئنا تعداد خانمها بیشتر نیستو تعداد آقایون بیشتره
فقط همون تعداد نظرات خانم ها هم به مذاق بعضی ها خوش نمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
3
81
خاک عالم دو دستی بر سر هممون، که هم مردامون مینالن، هم زنهامون
خاک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
61
24
خانم های بیکار ماشاالله چه غوغایی کردند!
منطقی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
23
21
اقا این هم خداییش خیلی زیاده . مهریه باید هم اندازه دیه زن باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
13
14
به نظرم اونهایی که دوست داران تاریخ تولد رو مهریه شون باشه میتونن از گل استفاده کنند . چه اشکالی داره مهریه عروس خانم 1365 شاخه گل باشه که هم باعث مهر و محبت میشه هم اینکه داماد سر از زندان در نمیاره تازه کلی هم کلاس داره و نشون میده چقدر خاطرخواه هم هستن ...
ناشناس
Switzerland
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
6
74
بهترین عامل جلوگیری از طلاق ازدواج نکردنه
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
8
164
و اما بعد با کمال احترام به تمام خانم ها
سال ها تبعیض و قوانین ظالمانه وحتی بد تر از آن عرف وحشتناک در مورد خانم ها جاری بوده و هست. صرف نظر از خوبی یا بدی قانون یاد شده زن ها را محق می دانم که با تعصب با آن برخورد کنند چه که تا کنون خیری از قانون ندیده اند. اگر عقده های فمینیستی در جامعه ما زیاد است بدلیل سال ها ظلمی است که بر این جنس رفته. در ازدواج زن از هر نظر به شکل قانونی متضرر است. من شخصا استقلال وجودی ام را با هزاران سکه عوض نمیکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
48
8
آقا ببخشید می توانید تعدادی از "بسیاری از کارهای بیهوده و بی فایده مجلس هشتم " را نام ببرید؟
فردین از قهرمان گیشه تا قربانی سیستم سینما؛ بازخوانی گفت‌وگویی قدیمی با تقی مختار دستگیری ۲ پیمانکار شهرداری خرم آباد به جرم ارتشاء چرا نباید به محض بیدار شدن از خواب گوشی را چک کرد؟ تهران/ دستگیری ۵۱ سارق موبایل قاپ و مالخر برزیل/ ریزش پل و سقوط یک کامیون تانکر حامل اسید در رودخانه عملیات وعده صادق ۳ را انجام دهید تا بپرسیم پس چی شد چهارمی؟! / سه هدف جریان نفوذ در عرصه تقابل ایران و اسرائیل همه چیز درباره زگیل پوستی تداوم آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس صحنه‌های باورنکردنی از زایمان سنجاب مادر (فیلم) رسانه های دولتی سوریه بعد از سقوط بشار اسد / اول سردرگمی بعد تغییر به رنگ جدید/ سردبیر: خبرهای ارسالی را منتشر می کردیم که مشخص شد دروغ هستند علت چرب شدن موی سر چیست ؟ / کاهش چربی موی سر با چند راه ساده و طبیعی وزیر کشور: گواهی ولادت از امروز دوشنبه الکترونیکی شد علم‌الهدی: دولت برای جلوگیری از اعتراض مردم بابت ناترازی‌ها، بی‌حجابی را آزاد کرد (فیلم) نخستین هواپیمای مسافربری بزرگ ساخت چین رکورد زد محسن رضایی: آنها که از سقوط دولت سوریه خوشحالند، خواهند دید که پیروزی با اسلام است / ملت ایران اجازه بازگشت دوران سیاه قاجار و پهلوی را نمی‌دهد