۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۸۹۸۳
تعداد نظرات: ۴۵۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۸۹۸۳
انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۰
منتقد بودن ، چشم انصاف مان را کور نکند

پسر احمدی نژاد ، پردیس شریف کیش و باقی قضایا !

در واقع، صورت مسأله عوض شده است؛ به جای این که همه مواظب باشند که مسوولان حتی یک ریال هم از منابع عمومی به خود اختصاص ندهند، همه، کمیت اموال آنها را می سنجند تا اگر زیاد باشد، ابراز تأسف کنند، حتی اگر قانونی و مشروع باشد.
عصرایران - در روزهای اخیر خبری به طور گسترده در رسانه ها منتشر شد مبنی بر این که پسر احمدی نژاد در  دانشگاه شریف واحد کیش تحصیل می کند و از این بابت شهریه بالایی می پردازد و در عین حال در یکی از برج های جزیره سکونت دارد.

این خبر با آب و تاب فراوان و به عنوان مصداقی از اسراف گری و اشرافی گری رئیس جمهور بازتاب داده شد و سخن ها نوشتند که آن عروسی ساده پسر رئیس جمهور کجا و این کیش نشینی و تحصیلش در دانشگاه شریف کیش با شهریه های میلیونی کجا ؟ و حرف هایی از این دست.

دانشگاه شریف پردیس کیش

درست است که انتقادات جدی و قابل توجهی بر عملکرد دولت و شخص محمود احمدی نژاد وارد است و ما نیز همواره بدان پرداخته ایم ولی پرداختن به این قبیل مسائل خانوادگی افراد را مصداق نقد منصفانه نمی دانیم مگر آن که منتقدان مستنداتی داشته باشند که در این باره رانتی وجود داشته یا از منابع دولتی هزینه شده است.

انصاف باید داشت که تحصیل پسر یک رئیس جمهور ، آن هم نه در دانشگاهی در تهران که در پردیس دانشگاه شریف در کیش ، امر چنان عجیب و غریبی نیست که این همه درباره اش سر و صدا راه بیندازند و غوغا کنند.
مزید اطلاع افرادی که در جریان جزئیات پردیس شریف در کیش نیستند باید گفت که این شعبه دانشگاهی ، با آزمون ورودی ساده تری نسبت به دانشگاه شریف، دانشجو جذب می کند و کل هزینه های تحصیل را نیز از دانشجو دریافت می کند. هم اکنون نیز صدها نفر که پدرانشان رئیس جمهور و وزیر و وکیل هم نیستند در این دانشگاه و نیز پردیس دانشگاه تهران در کیش تحصیل می کنند.

انتقاد کرده اند که آن مراسم عروسی ساده چه بود و این تحصیل پرهزینه چیست؟ هدف از پرداختن به این بحث دفاع از احمدی نژاد نیست بلکه از این نگرانیم که بحث "نقد و انتقاد" در کشور به ورطه سطحی نگری و ابتذال کشیده می شود. مثلاً در همین مورد ، واقعاً مراسم ساده عروسی چه ربطی به هزینه تحصیل دارد؟ آنها اعتقاد به هزینه زیاد در عروسی نداشته اند یا اصلاً خواسته اند تبلیغ ساده زیستی رئیس جمهور را بکنند ولی در عین حال اعتقاد دارند که برای تحصیل باید خرج کرد ؛ این ایرادی دارد؟

محمود احمدی نژاد ، برای مردم ایران رئیس جمهور است ولی برای فرزندانش پدر ؛ حال این پدر حق ندارد نگران تحصیلات عالیه فرزندانش باشد؟
اگر پسر احمدی نژاد در دانشگاه شریف تهران تحصیل می کرد و کاشف به عمل می آمد که مثلاً در آزمونش مساعدتی به او شده ، حتماً می شد نسبت به قانون شکنی و رانتخواری اش اعتراض کرد ولی اتفاقاً وقتی پسر رئیس جمهور در دانشگاهی که پذیرش در آن ساده تر است و تازه هزینه اش را هم نه دولت که خودش می پردازد ، خیال ها آسوده تر می شود که مشکلی وجود نداشته است.

واقعاً برخی تنگ نظری ها جای تأسف دارد و در بوق و کرنا کرده اند که شهریه تحصیل پسر رئیس جمهور در مقطع دکترا ، میلیونی است! انسان متحیر می شود که این افراد چگونه فکر می کنند؟ در کشوری که یک مدیر یا حتی یک کارمند با رتبه بالا و بسیاری دیگر از مردم عادی می توانند هزینه تحصیل فرزندانشان را در دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی و پردیس ها و ... بدهند ، آیا تعجبی دارد که یک "رئیس جمهور" نتواند از عهده مخارج تحصیل فرزندانش برآید؟

گفته اند که در یکی از بهترین برج های کیش اقامت دارد؟ واقعاً این بنده خدا باید در کجای کیش اقامت می کرد؟ اگر در هتل بود که می نوشتند در هتل 5 ستاره با کلی هزینه اقامت دارد؛ اگر خانه می گرفت می گفتند در یکی از ویلاهای کیش است؟ خب! در کیش جز هتل و برج و خانه و ویلا کجا می توان اسکان داشت؟ آیا باید چادر می زد و با دمپایی پاره رفت و آمد می کرد تا معلوم شود مردمی است و خیال آقایان راحت شود؟! آیا اشکالی دارد پسر رئیس جمهور را افرادی همراهی کنند تا خطراتی مانند ربایش و غیره تهدیدش نکند؟ حالا احمدی نژاد نه ، هر رئیس جمهور دیگری.

البته در شکل گیری این باور غلط ،خود مسوولان هم سهیم هستند و آنقدر خود را فقیر و ندار و ساده زیست معرفی کرده اند که وقتی خبر می سد که فلام مسوول در فلان خانه اقامت دارد یا فرزندش در دانشگاه پولی تحصیل می کند ، جنجال بپا می شود.

در واقع ، صورت مسأله عوض شده است ؛ به جای این که همه مواظب باشند که مسوولان حتی یک ریال هم از منابع عمومی به خود اختصاص ندهند ، همه ، کمیت اموال آنها را می سنجند تا اگر زیاد باشد ، ابراز تأسف کنند ، حتی اگر قانونی و مشروع باشد.

الان در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، هیچ شهروندی بر فلان مقام دولتی خرده نمی گیرد که چرا ماشین آخرین مدل 100 هزار دلاری سوار می شود ؛ ولی همین شهروندان و رسانه ها اگر متوجه شوند که آن مقام یک لیتر بنزین با هزینه دولتی به ماشین شخصی اش زده است ، آن مقام را تا حد استعفا و برکناری و حتی محاکمه دنبال می کنند و آبرویی برایش باقی نمی گذارند.

اما در ایران این مرزها به هم ریخته است و اگر قرار باشد کسی را خراب کنند ، کوچک ترین و بی ربط ترین چیزها را به معجزه کلمه و رسانه چنان بزرگ و مرتبط می کنند که مسلمان نشوند ، کافر نبیند!

مثال بارز این در هم ریختگی ها را می توان در خصوص همین بحث احمدی نژاد و خانواده اش مطرح کرد. امسال احمدی نژاد در حالی به سفر نیویورک رفت که اهل و عیالش نیز همراهش بودند و اکثر رسانه ها از جمله عصرایران به شدت علیه این قضیه موضع گرفتند و نقد کردند که احمدی نژاد به چه حقی از رانت ریاست جمهوری استفاده کرده و خانواده اش را به نیویورک برده است؟!
این انتقاد بر حقی بود که البته با بی تفاوتی رئیس جمهور مواجه شد و جناب ایشان ، مردم را حتی برای پاسخگویی در این خصوص قابل ندانست!
اما در کنار آن نقد وارد ، عده ای شروع کرده اند به جنجال آفرینی که ایها الناس هیچ می دانستید که پسر رئیس جمهور دارد در کیش دکترا می گیرد و کلی هم شهریه می دهد و تازه در یکی از برج ها هم ساکن است؟!
این نقد ناوارد وقتی در کنار آن نقد وارد قرار می گیرد اثر نقدهای بجای دیگر را کمتر می کند و نهایتاً به سود مسوولان نقد گریز تمام می شود.

مردم ما عمدتاً بر این باورند که مسوولان به جای نمایش ساده زیستی و به رخ کشیدن آن ، بهترین غذاها را بخورند ، شیک ترین لباس ها را بپوشند ، در سفرهایشان در بهترین هتل ها به عنوان مقامات و نمایندگان کشور "ایران" اقامت کنند و کلی هم حقوق و پاداش و اضافه کار و حق مأموریت بگیرند ولی در مقابل درست کار کنند و مثلاً با یک تصمیم نابخردانه میلیاردها دلار بر کشور و ملت ضرر نزنند.

باید نگاه هایمان را اصلاح کنیم و همان طور که گفته شد ، بجای پرداختن به کمیت مال و اموال مسوولان ، مواظب منشأ باشیم و اتفاقاً تجربه ثابت کرده است اگر مسوولیت های بزرگ به دست کسانی سپرده شود که از طریق مشروع و قانونی ، چشم و دل سیر شده اند ، بسیار بهتر از دادن کارها به دست تازه به دوران رسیده هایی است که معلوم نیست هیجان مال و مقام و شهرت چه بر سرشان خواهد آورد و متعاقباً آنها چه بر سر کشور خواهند آورد.




ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۵۶
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۱۲۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
347
1761
حالا چرا عصر ایران حامی این بابا شده؟
عصر ایران حامی یا مخالف افراد نباشیم. اگر حقی دیدیم حتی متعلق به مخالفانمان باید از آن دفاع کنیم.اگر باطلی از دوستان و نزدیکانمان هم دیدیم ان را نقد کنیم.
قرار نیست اگر منتقد دولت احمدی نژاد هستیم ، حق را ناحق و ناحق را جلوه دهیم. ما همچنان از عملکردهای سوء دولت انتقاد می کنیم و هزینه اش را نیز داده ایم و می دهیم.
مطلق نگر نباشیم ؛ به قول مولانا:
هر که گوید جمله حق است احمقی است
هر که گوید جمله باطل او شقی است
نه "احمق" باشیم ، نه "شقاوتمند"
موفق باشید
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
با عصر ایران موافقم
نگاه نکنیم چه کسی حرف میزند ببینم چه چیزی می گوید تا رد یا تایید کنیم
رفتار صحیح ، صحیح است حتی اگر کسی انجام دهد که تا به حال هیچ کار درستی انجام نداده باشد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
این شیوه زیبای نقد می تواند نمونه زیبایی از اخلاق حسنه اسلامی باشد که به عنوان طرحی نو باید الگوی سایر خبرگزاری باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
اقای عصر ایران عزیز این که شما میفرمایید کاملا درست است که حق را نباید نا حق کرد اما در متن نوشته بودید وقتی فلان مسئول یک لیتر بنزین با خرج دولتی میزنه مجبور به استعفا میکنند. سوال اینجاست که اقای احمدی نژاد که پرچم دار ساده زیستی بودند اون اوایل میگفتند ما کاخ برو نیستیم در اشپز خانه مجلس یا کاخ ریاست جمهوری میرویم و... چطور میتوانند چنین هزینه هایی رو به عنوان یک شخص با حقوقی معلوم پرداخت کنند؟ اگر اقای احمدی نژاد از روز اول فردی متمول بود یا منکر ان نمیشد انسان واقعا باید حسود و بخیل باشد که بگوید چرا پسر ایشان 20 میلیون تومان یا کمی
کمتر به قول اقایان خرج تحصیلش میکند.
سعید جمشیدی
| Canada |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
البته فقط اینجا بحث حریم خصوصی و خانه و خانواده مطرح می شه! ولی وقتی حرف آقای هاشمی وسط باشه، قضیه رو هر طور که دوست داشته باشید می تونید تعریف و تحریف کنید و داستان سرایی کنید و آبروریزی کنید. که چه نشسته اید!!!؟ پسران هاشمی مملکت رو تاراج بردند! اون یکی انگلیس درس می خونه! این یکی مدیرعامل متروی تهرانه(البته بود!)! وا اسلاما! وا مملکتا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
یادتان رفته آن تهمت هایی که شخص خود ریس جمهور به ناحق به سمت این و آن پرتاپ می کردند؟آن تهمت ها اگر هم درست، روا بود که در حق دیگران جاری شود؟روا بود؟
گفته اند از دیرباز که: ضامن را جای ضامن نگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
دوست عزیز ناشناس، هرچند که عصرایران به زیبایی پاسخ شما را داد، اما من میخواهم از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنم و آن به کار بردن لفظ بابا برای کسی که بهرحال رییس جمهور این مملکت است، میباشد. بکار بردن چنین الفاظی واقعا چه تفاوتی را بین شما که منتقد و مخالف رییس جمهور هستید با کسانی که خود را موافق رییس جمهور میدانند و از همین ادبیات استفاده میکنند، باقی میگذارد؟؟ فرق شما و ما بعنوان مخالفین این جریان با سایت هتاکی که از آیت الله العظمی صانعی با عنوان شیخ زن مرده یاد میکند و به یادگار امام میتازد که چرا بر جنازه همسر چنین شیخی نماز خوانده چیست؟؟؟ و هزاران سوال دیگر......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
مشکل ما گندم نمایی و جو فروشیه عصر ایران جون. تا اونجایی که من میدونم حقوق استاد دانشگاه حال فول پروفسورش چیزی حدود ماهی 2.5 که میشه سالی 30 تومن.
ریس دولت دهم هم که ادعا میکنه از جای دیگه جز دانشگاه در آمد نداره پس سالی 40 میلیون شهریه پسرشو از کجا میده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
عصر ایران عزیر دیدگاه بنده هم مثل شما هستش ولــی از کسی که ادعای رجایی بودن و دم از سادگی و نداری میزند و مردم را فریب میدهد اینها مورد قبول نمیباشد والا بقول شما پسر رییس جمهور باید در بهترین جا و محل زندگی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
در پاسخ به عصر ایران عرض می شود سخن شما متین و صحیح اما این نکته را در نظر داشته باشید که خود آقای رئیس جمهور و اطرافیان و حامیان جدی او با همین شیوه تبلیغاتی مذموم که شما آن را نقد نمودید رقبای خود را از میدان به در کردند و با ورود تبلیغاتی به حوزه زندگی شخصی مسئولان سابق نظام حتی به صورت غیر مستند آبرو و حیثیت آنان را بردند و مردم را نسبت به سلامت مسئولان نظام و روحانیت بدبین ساختند و خود را نماد ساده زیستی و رقبایش را نماد اشرافیگری معرفی نمودند، آیا افکار عمومی و رسانه ها حق ندارند ایشان را نقد کنند که چرا برخلاف تبلیغات خود عمل می کنید؟ دوم اینکه آیا بردن این همه محافظ و دوباب منزل اجاره کردن هزینه های بالایی نیست؟ آیا همه فرزندان با استعداد اما فقیر ملت می توانند از این امکانات استفاده کنند؟ آیا استفاده از دانشگاهی که معیار اصلی پذیرش آن پول است نه بارعلمی تایید بدست آوردن مدرک پولی نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
عصر ایران بیا بابای من هم بشو.سه ماه اجاره خانه نداده ام .7 ماهه حقوق نگرفته ام.4 قسط وام ازدواج هم عقب افتاده.برای گاز یک ماه خانه 45 متری اجاره ای برایم 60هزار تومان پول گاز اومده.بسه؟یا یازم بگم؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
می دونید که هزینه هر ترم اینجا 20 میلیون تومانه؟؟؟
کم پولی نیست واسه یه فرد به ظاهر ساده زیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
آفرین بر عصر ایران!
متاسفانه ما مردم ایران عادت کرده ایم بجای نقد منطقی تک تک اعمال افراد، بر همه اعمال مخالفان خط بطلان کشیده و همه اعمال طرفداران را تایید نماییم. نمونه بسیار کوچک آن تخریب یک شبه مربیان فوتبال بدلیل یک باخت و نادیده گرفتن همه زحمات آنها هستیم. در حالی که قبل از باخت، آنها را احساساتی تشویق می کردیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
دوست عصر ایرانی عزیز!
لطفا این قدر ساده نباش!مشکل مردم با رییس جمهور تحصیل پرهزینه فرزندش نیست.مشکل این است که این آقا ادعای ساده زیستی اش گوش فلک را کر کرده ولیکن در عمل جور دیگری رفتار می کند.مردم نگرانند که مبادا بقیه ادعاهای ایشان نیز به همین ترتیب باشد!من جمله آن نفتی که قرار بود سر سفره مردم بیاید اما میلونها نفر امروز به دلیل ندانم کاری ها و تصمیمات نابخرادانه این دولت در رنج فقر افتاده اند.مردم با تحصیل مشکل ندارند،بلکه به طور غریزی و ذاتی از دروغ و فریب بیزارند.حال بماند آنچه احمدی نژاد در مورد تحصیل فرزندان هاشمی می گفت...
حیدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
این نشان از انصاف است خدا کند همه منصف باشند و به عدالت قضاوت کنند که جامعه سخت نیازمند آن است
هوتن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
حرف عصر ایران کاملا منطقی. ولی آیا رئیس جمهور،خود چنین انتقادات، تبلیغات و عامه فریبی را برای جلب آرا به راه نیانداخت؟
ایشان خودشان زمانی چنین هزینه کردن هایی را اشرافیت اعلام کردند
شایان
| United Arab Emirates |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
کارت درست بود عصر ایران حق را باید گفت و از آن دفاع کرد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
159
1852
آفرین
واقعا آفرین به این متن
"مردم ما عمدتاً بر این باورند که مسوولان به جای نمایش ساده زیستی و به رخ کشیدن آن ، بهترین غذاها را بخورند ، شیک ترین لباس ها را بپوشند ، در سفرهایشان در بهترین هتل ها به عنوان مقامات و نمایندگان کشور "ایران" اقامت کنند و کلی هم حقوق و پاداش و اضافه کار و حق مأموریت بگیرند ولی در مقابل درست کار کنند و مثلاً با یک تصمیم نابخردانه میلیاردها دلار بر کشور و ملت ضرر نزنند."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
جالب اینجاست دور از چشم مردم همین کارها رو می کنند تازه تصمیم هم می گیرند!!!!
حالا شما هم انتشارش نده..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
459
2643
دوست عزیز این اقا که یک پژو 504 دارن چطوری میتونن چنین مخارجی رو تامین کنن؟
پاسخ ها
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
باب من یه پیکان داره عوضش دو تا آپارتمان تو تهران داره .چه ربطی ذاره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
دوست عزیز هنوز که اطلاعات شما بروز نشده اون رو که فروختند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
یعنی جدا نمی دونی ایشون حقوق و مزایای هیئت علمی داره؟ کدوم استاد دانشگاهی تو رشته های مهندسی رو دیدی که کمتر از زانتیا سوار شه؟ یک کم عاقلانه تر صحبت کنیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
دوست عزیز تر اون پژو 504 را هم دیگه ندارند چون 2.5 میلیلارد ناقابل به یه ایرانی خیر ! فروخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
این اقا چون هیئت علمی دانشگاه است تخفیف می گیرد. 504 را هم فروخت نابغه
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
آخی میگم این پژو رو فروخت چند صد میلیون
نگو می خواسته خرج تحصیل بچه هاشو بده پدر نمونه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
همونجوری که یک بازنشسته هزینه ی تحصیل فرزندشو تقبول می کنه .
یک ایرانی
| United States of America |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
شاید از طرف آقای مشایی هزینه تامین میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
الان من نمیفهمم چرا این نظر باید منفی داشته باشه؟ به چه دلیل؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
چه ربطی داره این چه فرهنگیه که باب شده ؟طرف به نظرش ارزش نداره رو ماشین سرمایه گذار کنه دوست داره رو یه چیز دیگه سرمایه گذاری کنه
حالا لابد هر کی ماکسیما داره لابد باید ویلا هم داشته باشه؟
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
توجه دارید که الان یه مدیر معمولی ماهی 2الی 3 میلیون حقوق میگیره دیگه این بنده خدا که رییس جمهوره
peyman
| United States of America |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
دوست من یه چیزی اون بالا نوشته.نگاه ها باید عوض بشه و من هم کاملا موافقم.میفرمایید ایشون 405 داشته بله داره اما چه ربی با این قضیه داره؟
لطفا متن رو کامل بخونید
اگر ریاست دولت هر کشوری نتونه هزینه دکتری فرزندش رو تامین کنه وای به حاله مردم...
ایم رو 4 بار بخونید
باید نگاه هایمان را اصلاح کنیم و همان طور که گفته شد ، بجای پرداختن به کمیت مال و اموال مسوولان ، مواظب منشأ باشیم و اتفاقاً تجربه ثابت کرده است اگر مسوولیت های بزرگ به دست کسانی سپرده شود که از طریق مشروع و قانونی ، چشم و دل سیر شده اند ، بسیار بهتر از دادن کارها به دست تازه به دوران رسیده هایی است که معلوم نیست هیجان مال و مقام و شهرت چه بر سرشان خواهد آورد و متعاقباً آنها چه بر سر کشور خواهند آورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
پژو شو 3 ميليارد تومن فروخت كه خرج تحصيل پسرشو بده ديگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
این برادران مطلعی که مدام از فروش خودرو مذکور خبر میدن یکم مطالعه بفرمایند ببینن ماشین رو کی خرید !
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
در جواب اون دوست عزيزي كه گفتند(کدوم استاد دانشگاهی تو رشته های مهندسی رو دیدی که کمتر از زانتیا سوار شه؟)بايد بگم فكر ميكنيد هيات علمي چقدر حقوق ميگيره؟من خودم 206 مدل سال 81 دارم.
در ضمن از منتقدان سرسخت رييس جمهور هستم
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
چقدر کوته بین؟؟
ناشناس
Germany
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
35
1747
رونوشت برای خود اقای احمدی نژاد بفرستید تا تهمت ها جور با جور بدیگران نزنه و از بزرگان عذر خواهی کند چون آنان هم پدرند و حق دارند نگران آینده فرزنداش باشند
پاسخ ها
اكبر ه ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
منظور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
دوست عزیز این که تهمت نیست واقعیت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
اینده مردم ایران مهمتر از اینده اقازاده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
142
1911
البته در شکل گیری این باور غلط ،خود مسوولان هم سهیم هستند و آنقدر خود را فقیر و ندار و ساده زیست معرفی کرده اند که وقتی خبر می سد که فلام مسوول در فلان خانه اقامت دارد یا فرزندش در دانشگاه پولی تحصیل می کند ، جنجال بپا می شود.
یعنی حالمون به هم خورده از مردم فریبی سفره نون وپنیرش رو بگو
پاسخ ها
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
این قسمت "حالمون به هم خورده از مردم فریبی " رو خیلی خوب اومدی.
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1840
422
عالی بود.واقعا باید دیدگاهمونوعوض کنیم وکمی منصف باشیم.به فکر آخرتمون هم باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
شما به فکر آخرت خودت باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
4
279
با این اوصاف به ماشیناشون نباید گیر بدیم چون اروپاییا گیر نمیدن باید به بنزین ماشیناشون گیر داد اقای احمدی نژاد ادعا میکنه که زندگی متوسط (حتی رو به پایین) داره چطور میتونه مخارج بیست میلیونی این دانشگاه رو بده مگر اینکه بگیم همه کسانی که زندگی متوسطی دارن میتونن این مخارج رو بدن
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
6
182
من که به نظرم مغلطه کرده اید . صداقت در دین ما جز بالاترین ارزشهای اخلاقی است و دروغ و ریا جز کثیف ترین و بدترین صفتهای اخلاقی است . دروغ گفتن و ریا کاری میتواند هر خصیصه خوب دیگری را بی ارزش کند . آیا به نظر شما هزینه بالای تحصیل آقا زاده در کیش نمیتواند موید عدم صداقت باشد ؟ آیا این موضوع خلاف کلیه تبلیغات در مورد ساده زیستی ایشان نیست. این تبلیغات به چه منظور بوده ؟ و اگر خلاف تبلیغات دولتی ثابت شود دلیلی بر عدم صداقت و ریا کاری آن شخص نیست . بنظر شما هر مسوول دیگری اعم از وکیل و وزیر میتواند تبلیغ ساده زیستی خود را کند ولی پولهایی کلان را در جایی دیگر خرج کند . حداقل چیزی که متوجه میشوم دروغ گویی اطرافیان رییس جمهور در مورد ساده زیستی ایشان است .
ناشناس
Australia
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
9
285
مسخره ترین مطلبی بود که از عصر ایران خوندم. بابا جان از چی داری دفاع می کنی تابلو است که از رانت باباش داره استفاده می کنه. شما فقط هزینه رفت و برگشت پسر احمدی نژاد را درنظر بگیرد، خدا تومان پوله. بعد احمدی نژاد با پنیر و نون خالی عکس میگیره تحویل مردم میده.
مردم این هم سند ساده زیستی من.
عصر ایران اگر واقعا به آزادی بیان ایمان داری این نظر رو منتشر کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
591
80
زمان خاتمی هم دو فرزندش تو دانشگاهای دولتی تهران درس می خوندن
چرا اون موقع این بحث ها نبود؟!1
پاسخ ها
ازاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
هردو با کنکور وارد شدن.
اعظمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
358
109
من خودم یک کارمند ساده هستم هیج درآمدی دیگر ندارم خودم ودختر بزرگم رشته مهندسی تحصیل میکنیم دخترکوچکتر هم گرافیک ولی از خرج ومخارج دیگه میزنیم یک رئیس جمهور که استاد دانشگاه است نمیتواند ازمخارج یک فرزندش برآید انصاف داشته باشید
فرهاد
Germany
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
35
11
اين هم يك شيوه ي گفتن مطلبه
امین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
294
متاسفانه مشکله بنده بشخص مرفه بودن مسوولان نیست، بلکه ظاهر نمایی است .
آقای احمدی نژاد چگونه با حقوق استادی و به گفتی خودشون نگرفتن حقوق ریاست جمهوری همچین توانایی را دارد؟
هرچند با پاراگراف آخر حقه مطلبو بیان کردین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
212
ماهم پدرهستيم و درمخارج پيش دبستاني بچه يمان با مشكل مواجه شده ايم. خداوند هيچ پدري را شرمنده زن وبچه نكند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
59
در بسیار ازکشورهای جهان منظورت غرب که نیست ؟مثل اینکه پژو رو یادت رفته ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
135
من با بعضي جاهاي اين مطلب موافقم اما انتقادات جدي به نگاه متن داردم!
ببين عصر ايران بايد ببيني پسر كي بوده بله در مورد پسر هاشمي ،خاتمي، و بسيار ديگر كه نه خود ادعاي ساده زيستي كرده اند و نه كسي اين را تبليغ كرده است حرف شما درست است
اما احمدي ن‍اد بسيار فرق دارد كسي كه افتخار مي كند كه در چنان خانه ساده و با چنان ماشين و لباس ساده اي زندگي مي گذراند و حقوق رياست جمهوري نمي گيرد و مردي است از جنس مردم چگونه اين هزينه را امين مي كند
من دانشجوي دانشگاه شريف تهرانم به جرات مي گويم كه كليه محصلين پرديس كيش از طبقه مرفه و بسيار متمكن كشور هستند و توانايي مالي بسيار زيادي هم دارند!برويد دقيق ميزان مخارج يك دانشجو را جستجو كنيد مبلغي مه گفته شده صرفا براي ثبت نام ثابت است و هزينه واحد ها و بسيار از خدمات مازاد بر آن است.
حال مسئله پرديس كيش نياز به بحث بسيار بيشتر است!
میرسعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
170
در جواب نویسنده محترم فقط حدیثی از حضرت علی نقل می کنم و امیدوارم فرمایشات ائمه جز خطوط قرمز وشامل سانسور نشده باشد
« بر رهبران حق است كه در خوراك و پوشاك ، همانند ضعيف ترين مردم رفتار نموده از هيچ چيز اضافي كه آنان قادر به تهيه آن نيستند برخوردار نباشند تا فقرا با ديدن رهبران، در آنچه هستند از خدا راضي باشند و ثروتمندان با ديدن آنان شكر و تواضعشان بيشتر شود.»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
211
عصر ایران این حرف ها نیست فقط بحث این است که چرا این آقا که می گوید ماشین قبلیم پژو قدیمی بوده است یا ادم ساده زییستی هستم این گونه و بی مهاوا خرج می کند ما مشکلی با آن نداریم و معتقیدم هرچه که می تواند بخورد اما مظلوم نمایی و عوام فریبی نکند (می دونم منتشر نمی کنی و لی برای خودت گفتم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
122
چشم انصاف ما را همین دو رو بودن افراد کور کرده است. یا دو از ساده زیستی یا کیش...
اردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
189
باید بین مراسم علنی عروسی و زندگی پنهانی اش تناسب وجود داشته باشد.
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
102
18
واقعا سپاسگذارم از تحلیل واقع بینانه شما. جامعه ایران به شدت به عقلانیت مدرن نیاز دارد. بخشی از عقلانیت مدرن، تفکیک بین مسائل است که در این تحلیل به خوبی بدان توجه شده است. ارسطو در کتاب سیاست خود در دو هزار سال پیش نوشت: گرسنه را پست ندهید. از این رو است که کاملا با دیدگاه نویسنده موافق هستم: «اگر مسوولیت های بزرگ به دست کسانی سپرده شود که از طریق مشروع و قانونی ، چشم و دل سیر شده اند ، بسیار بهتر از دادن کارها به دست تازه به دوران رسیده هایی است که معلوم نیست هیجان مال و مقام و شهرت چه بر سرشان خواهد آورد و متعاقباً آنها چه بر سر کشور خواهند آورد». تجربه کشورهای پیشرفته مخصوصا انگلستان را ببینید که اشراف، نجبا و خاندان اصیل و دارای اصالت خانوادگی را در سمت های مختلف از نمایندگی پارلمان، شهرداری و... قرار می دهند. چنین فردی، اصالت صدساله خانوادگی خود و سرمایه چندمیلیارد پوندی خود را فدای یک رشوه و یا اختلاس چند هزار یا چند میلیون پوندی نمی کند.
ابراهیم بلوکی
United States of America
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
4
168
سلام
عزیزم نشد.
من یکی از همان منتقدانم و این مطلب را در وبلاگم منتشر کردم. چرا؟
چون من نمی پذیرم در کشوری که فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکارند و دنبال یک لقمه نان خالی صبح تا شب زمین و زمان را جستجو می کنند، جوانی در این سن و سال شغلی دارد که تا هشت سال قبل نه خودش ونه پدرش در خواب هم نمی دیدند. جوانی که در تمام طول عمرش شاید یک ساعت هم طعم بیکاری و نگرانی از پیدا نکردن کار را نجشیده.
من نمی پذیرم که جوانی که تا قبل از معروف شدن پدرش شغلش درس خواندن بود، حالا درآمدی دارد که می تواند بیست میلیون شهریه را به راحتی بپردازد(انشاء الله که خودش می پردازد).
و من نمی توانم بپذیرم که این جوان که سنگین ترین کار عمرش بلند کردن خودکار و سخت ترین معادلۀ عمرش معادلۀ ازدواج خودش و خواهرش با فرزند مشایی و فرزند خورشیدی بوده حالا مشاور رئیس جمهور و مدیر کل فلان و رییس بهمان بشود آنهم از مسیر کاملاً قانونی و بدون رابطه بازی. تا تازه برسیم به حقوقی که برای این مشاغل می گیرد. و تازه برسیم به اینکه چقدر می گیرد که فلان مقدارش را برای شهریۀ داشگاه می دهد(انشاء الله که می دهد).
عصر ایران خواستی کمی دموکراتیک باشی ولی سوراخ دعا را گم کردی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
41
212
كاش پدر من هم رئيس جمهور بود . يك عروسي ساده برام مي گرفت دائم دم از عدالت مي زد بعد من با حقوق استادي پدرم مي رفتم دانشگاه بين المللي كيش درس مي خوندم و براي خودم كسي مي شدم. تازه تمام اينها در صورتي بود كه خودم هم شاغل بودم ولي حقوقم عمرا به يك ميليون تومان در ماه مي رسيد
پول ندارم کتاب بخرم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
52
179
عصر ایران برات متاسفم با این تحلیلت .
آقای احمدی نزاد با این شعار ها رییس جمهور شد که میخواد جلوی این مسایل رو در بین مسوولین بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
157
وقتي بعضي از آقايان چنين جوي درست كردند بايد هم از خود انان بازخواست شود. ساده زيستن معنيش اينه كه بچه هاشون توي لوكس ترين شهرهاي كشور درس بخونن؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
215
شرمنده وقتی که پسر،عروس و همسر آقای احمدی نژاد در سازمان ملل بودند استفاده از منافع ملی نبود!؟آنوقت ما باید ایشان را تا حد استعفا تظاهرات می کردیم!؟
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
92
دانشگاه های کیش خوابگاه ندارن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
145
خوب قبول کردیم که نباید انتقاد یکسویه بکنیم. حالا بینی و بین الهی این 3 هزار یورو رو آقا مهدی و حاج محمود از کجا میارن و می پردازن؟ پدر که بغیر از هیئت علمی دانشگاه مواجب ندارن و آقا مهدی هم ظاهرا این همه درآمد ندارن؟ اینو که باید جواب بدن؟!!!
سجاد
United States of America
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
204
11
محمود احمدی نژاد ، برای مردم ایران رئیس جمهور است ولی برای فرزندانش پدر ؛ حال این پدر حق ندارد نگران تحصیلات عالیه فرزندانش باشد؟
ناشناس
Germany
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
139
اقاي عصر ايران مردم و رسانه هاي معترض هم مي فهمند اين چيزي كه شما فهميدي رو
اما بحث عملكرد خود اين اقا و تهمت هايي كه به پسر هاشمي و .... زده بحث پژو 504 و كت و كاپشن و فيلم تبليغاتي و شلوار ورزشي و خونه جنوب شهرش آقاي عصر ايران مخالفين با اينها مشكل دارن وگرنه كسي كاري نداره كه اين اقا جقدر داره و چه جوري هزينه مي كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
160
10
بدینوسیله از نقد سراسر صداقت و خیرخواهی برای آقای رئیس جمهور و همه ما خوانندگان کمال تشکر را دارم امیدوارم این امر مبارک سرمنشائی برای تحلیل منصفانه پیرامون اوضاع و احوال سیاسی کشور باشد.
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
128
جناب مهم نیست که چرا تحصیل می کند مهم این است که پدر ایشان ادعا دارند سرمایه آنچنانی ندارند و حقوق یک استاد دانشگاه را می گیرند خوب نباید پرسید ترمی آنقدر که رسانه ها ذکر کرده اند از کجا می آورد ؟مگر استاد داشگاه ماهی چند حقوق می گیرد که بتواند این هزینه را بپردازد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
48
آقایون هزینه ثبت نام اونجا می دونین چقدره ...............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
4
150
آیا شما میتوانی ثابت کنی که هزینه اش از جیب ملت نیست؟ هروقت ثابت کردی بعد بیا نقد کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
146
خوب مقصر خودش هست وقتي مي ايد مثلا در حالي كه روي زمين و بدون پتو خوابيده و يا در سر سفره اي نشسته كه فقط نان و پنير بر روي ان است و ان وقت وقتي بچه اش را مي فرستد كيش و دانشگاه پولي با ان همه هزينه چه انتظاري داريد اگر از همان ابتدا واقعيت را نشان مي داد حال اينگونه نمي شد
هموطن
Denmark
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
170
شما بهتر بود بجای پیشنهاد به مردم ، مبنی بر اینکه دیدگاهشان را عوض کنند به مسولین و یا شخص رئیس جمهور پیشنهاد می دادید . چرا که این تبلیغ انتخاباتی ایشان بود که فردی ساده زی و اخیرا در سایتهای حامی ایشان لقب ( رئیس جمهور پا برهنه و صاحب انقلاب ) هم بایشان داده اند . طبعا ما خوب بیاد داریم که در زمان انقلاب ضد سلطنتی ؛ آقای احمدی نژاد در سنی نبود که در آن مشارکت و بقول آقایان سازماندهی کند . این خود ایشان هستند که سفره نان و پنیر و ماست به نمایش میگذارند . در هیچ کجای دنیا بغیر از ایران این نوع تبلیغات مرسوم نیست . اکثر رئیس جمهورها ، لیست دریافتی کمکهای مردمی را منتشر می کنند و هیچ کاندید ریاست جمهوری با دمپائی پلاستیکی در مجامع انتخاباتی ظاهر نمیشود . حال سئوال اینجاست : آیا بقال ارزان فروش سر خیابان ایشان هم میتواند چنین امکاناتی برای فرزندش فراهم بیاورد ؟ یا مثلا یک کارمند و یک معلم که برای تامین مخارج روزانه علاوه بر کار اداری ؛ شبها مسافرکشی میکند ؟ یا یک .... بگذریم .
آیا این عدالتی که شما میفرمائید فقط در مورد مسئولین بلند پایه مصداق دارد و یا برای آحاد ملت هم چنین عدالتی وجود دارد ؟ یک جمله هم برای کسانیکه می گویند بفکر آخرتمان هم باشیم : شما فعلا دنیا را بچسبید ؛ در آخرت فریاد رسی خواهد بود .
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
129
73
مطلبتون منصفانه و عالی بود.
من طرفدار نقد با رعایت انصاف و عدالت هستم.
بودن هیچ بغض وکینه و یا طرفداری بیش از حد.


متشکر
Ali
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
130
" ولی اتفاقاً وقتی پسر رئیس جمهور در دانشگاهی که پذیرش در آن ساده تر است و تازه هزینه اش را هم نه دولت که خودش می پردازد "
عذر میخوام یه سوالی برام بوجود اومده.. ایشون هزینه ی به این سنگینی رو چطور میتونن پرداخت کنن؟ مگه شغل و منبع درآمدشون چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
158
این مساله به هیچ وجه قابل توجیه نیست. اساسا تحصیل در دانشگاه های پولی ان هم با چنین شهریه های سنگینی عامل تبعیض و ناقض نخبه سالاری است. اگه واقعا شایستگی داشتند این افراد دانشگاه شریف قبول می شدند نه شعبه ی کیش. این آقا دکتراش رو از شریف! میگیره پس فردا هم با همین مدرک پولی میخواد جای پدرشو بگیره!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
123
جاهای دیگه این حرفا نیست چون دولتشونم ادعای مهر ورزی و اجرای عدالت بین همه نمیکنه . عصر ایران دری وری ننویس . من خودم امسال به خاطره اینکه از پس هزینه های این دانشگاه و زندگی تو کیش بر نیومدم نتونستم ادامه بدم واسه ارشد. لطفا چاپ کن
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
90
آقا مگر همین ها نبودند که به مقامات ارشدِ دیگر آنگونه تاختند،مگر همین ها نبودند که به دختر آقای هاشمی حمله کردند و... حال چرا همین بلا سر خودشان نازل نشود؟ چرا خودشان طعم هوچی گری و تهمت و افترا را نچشند؟ آدمیزاد تا خودش گرسنه نشود گشنگی را درک نمی کند.تو را به خدا هواداری نکنید.بگذارید طبیعت کار خودش را بکند
!!!
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
82
واعظان کاين جلوه در محراب و منبر مي كنند
چون به خلوت مي‌روند آن کار ديگر مي‌کنند مشکلي دارم ز دانشمند مجلس باز پرس
توبه فرمايان چرا خود توبه کمتر مي‌کنند؟!!!
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
123
مسئله اینجاست که اگر فرزند یکی از رقبای ایشون اونجا درس می خووند چی می شد؟ ضمن اینکه واقعا چطور با حقوق استاد دانشگاهی می شه از این کارا کرد؟ ما که نتوونستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
139
عصر ایران!
نمیدونی یا خودتو زدی به اون راه؟!
بحث سر صرف درس خوندن در دانشگاه شریف کیش و میزان هزینه آن نیست؛ بلکه بحث سر ادعاهایی است که این جریان با سر دادن آن و فریب عده ای به قدرت رسیده است!!!
در مورد همین عبارت خودت:
" آنها اعتقاد به هزینه زیاد در عروسی نداشته اند یا اصلاً خواسته اند تبلیغ ساده زیستی رئیس جمهور را بکنند ولی در عین حال اعتقاد دارند که برای تحصیل باید خرج کرد ؛ این ایرادی دارد؟"
اگر هم حق با شما باشد ( که نیست!) اما سوال وقتی پیش میآد که میبینیم اون مجلس ساده عروسی در بوق و کرنا میشود اما درباره
خرجی که برای تحصیل میکنن سکوت مطلق خبری حاکم است و اگر نبود اختلاف سیاسی پیش آمده بین خود مدعیان اصولگرایی با احمدی نژاد و جریان انحرافی، هرگز هیچ سایتی اجازه و جرات نمی کرد در همین حد مختصر هم اطلاع رسانی کند!!!
خلاصه اینکه اصل انتقاد به تفکری ست که با فریبکاری به کسب قدرت و حفظ آن می پردازد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
143
بارها آقای احمدی نژاد اعلام کرده که تا کنون حقوقی دریافت نکرده وهر چه بوده است همان حقوق معلمی است که میگیرد . این حرفها است که اون حرفها را میزنند . مطمین باشید اگر ایشان از اول تظاهر به ساده زیستی نمیکرد برای این ملت فرقی نمیکرد که فرزندان ایشان کجا درس بخوانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
38
ما به شکل زندگی خصوصی احمدی نژاد انتقاد نداریم ما فقط منتقد دیدگاهها و عملکرد حقوقی ایشان هستیم و گرنه همانطور که شما گفتید ایشان در اینجا نقش پدر دارند و پدری که رئیس جمهور است قطعا فرزندانش می توانند در بهترین دانشگاههای ایران و جهان تحصیل کنند و ایرادی از ما وارد نیست ولی متاسفانه باید گفت این فرهنگ غلط بدبینی از خود ایشان به جامعه ساری و جاری شده است و گرنه فرزند مدیران درجه چندم ایران الان از رانتهای مختلف استفاده میکنند و میکردند.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
141
آقای رئیس جمهور فقط حقوق دانشگاه را می گیرند(در حالی که تدریس نمی کنند) و دست به حقوق رئیس جمهور نمی زنند در حالی که کار ریاست جمهوری انجام می دهند. خوب انتظار دارید با این ادعا در مورد او چه فکر کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
69
... تا ثریا می رود دیوار کج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
109
دریکی از سایتها نوشته بود پسر نخست وزیر اسبق یونانبه سبب مشکلات اقتصادی بیکار و در تظاهرات مسالمت امیز خیبابانی علیه پدرش شرکت میکرد در دوران خدمت سربازی کسی اورا نمی شناخت واز هیچ مزیت نخست وزیر بدون پدرش استفاده نمیکرده است حالا نمیشد ایشان نیز به صورت ناشناس تحصیل میکرد .
سهيل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
125
اينم از همون دكترا هاست ؟ :دي
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
211
واقعا مگه حقوق یک رییس جمهور چقدر هست که در ترم 20 میلیون شهریه پرداخ میشه؟؟؟؟ ایشون که واسه خیریه با یک عملیات نمایشی ماشین میفروشن لطف کنن پسرشون بفرستن دانشگاه پیام نور. پس کو اون آقایی که ادعا میکرد از جنس مردم؟؟؟ واقعا ما داریم اینجور زندگی میکنیک که ایشون اینجور خرج میکنند؟؟؟؟
شهدوند
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
59
جناب عصرایران سلام
مبارک است
ایا میدانید حضرت علی هم که با دست رنج خود کار میکردند و میتوانستند بهترین زندگی را داشته باشند ولی مانند کسانی که در پایین ترین سطح جامعه بودند زندگی میکردند اینها برادر من داستان نیست که بشنویم و به به و چه چه بکنیم بلکه برای اینه که الگویی باشه برای مسئولین لطفا درج کنید
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
97
2
واقعاً عالی بود.
مجتبي
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
167
بعد از اين همه ريا و تزوير و عوام فريبي معلومه وقتي دم خروس ميزنه بيرون چشم همه در مياد.عصر ايران به مردم حق بده كه اين قضايا را از كسي كه صداي ساده زيستي اش گوش فلك را كر كرده و تركش بي اخلاقيهاش به همه اصابت كرده را بر نتابند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
183
کسی مشکلی با رفاه مسئولین ندارد! اما وقتی نمایش مضحک و بی معنی ساده زیستی راه می اندازند، حداقل باید بدانند که مردم بلانسبت خر نیستند! ضمنا پسر ایشان الان در مقطع فوق لیسانس درس میخوانند و نه دکترا!
ناشناس
Germany
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
148
حرف شما در مورد هر کس دیگری غیر از احمدی نژاد قابل قبوله ولی کسی که خودش جزو سردمداران حرف در آوردن برای مسولین قبلی بود حالا باید حس کنه چه حالی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
216
5
کاری به متن فعلی ندارم نظرسنجی که الان توی سایت هست ومربوط به یارانه هامیشه کاملا دست خودتون را رومیکنه که شما عصر ایرانی ها نماینده قشر مرفه بی درد هستید ولذا پایگاه ومخاطبتان در بین توده مردم پایین است هرچند به جایگاه ومرام ومسلک عصر ایران که بیشتر لیبرال مسلکی و قیافه روشنفکری و منتقدبودن به خود میگیرید پی برده بودم ولی نظرسنجی حاضر کوس رسوایتان است
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
67
زیاد مطمئن نباشيد که همه مردم عادی شهریه های سنگین دانشگاه رو راحت میدن درضمن ازکسی که ادعای ساده زیستی این کارا بعیده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
69
آقاي احمدي ن‍ژاد بارها عنوان كردند كه در حد استاد يك دانشگاه حقوق مي گيرند. بنده هم استاد دانشگاه هستم اما از پس هزينه چنين دانشگاهي و اقامت در كيش براي فرزندم بر نمي آيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
63
4
زنده باد که اینقدر فهمیده و منصفید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
87
از تو بعیده عصر ایران،کی گفت رییس جمهور پسرشو نفرستده دانشگاه کیش،مشکل اینجاست که اگه الان به رییس جمهور بگی پسرت کیشه،میگه من اصلا پسر ندارم،دشمنا این حرفا رو درآوردن منو خراب کنن،میگی نه برو بپرس،جان من چاپ کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
41
4
آفرین به عصر ایران
مثل همیشه منصف و نترس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
65
استفاده از رانت یعنی همین که فلان شرکت به ایشان و همراهانشان محل اقامت داده! مگر اجاره کرده و پول میده ؟
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
87
واقعا از عصر ایران تشکر می کنم . ولی باید گفت علت این حساسیت مردم ریاکار بودن مسولین است . یعنی خود ریس جمهور وقتی میاد لباس مامور محترم شهرداری رو برتن می کند و در فیلم انتخاباتی خانه ی فقیرانه و مردمی رو نشون میده مردم انتظار ندارن که ترمی 20 میلیون برای تحصیل پرداخت کنه !!! البته موارد دیگه ای هم هست مثلا چند روز پیش در یکی از برنامه ها ریس یک سازمانی گفت ماهی 8 میلیون حقوق می گیرد ، باورتون نمی شه ولی وقتی مادرم فهمید داشت سکته می کرد (!) چون انتظار نداشت ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
6
139
عروسی ساده را یا سفر خانوادگی به نیویورک باور کنیم سر سفره نون و پنیر روی زمین یا پسر در واحد دانشگاهی که اختصاصا برای ثروتمندان بیدرد در نظر گرفته را باور کنیم ایا ایشان عوض شده یا همه اینها به بازی گرفتن احساسات مردم بوده از مردم از کسی که ادعایی ندارد انتظاری ندارند اما...
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
6
84
ببخشید تو عکیهای تبلیغاتشون روی زمین میخوابن و نون وماست میخورن بعد ترمی 20 میلیون رو از کجا میارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
35
8
عالی بود احسنت
اظهار نظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
5
54
آقای ریس جمور!شما حداقل امکانات را برای تحصیل دانشجویان فراهم کنید تا خانواده ها با مشقت فراوان هزینه تحصیل فرزندانشان را فراهم نکنند.متاسفانه فاصله امکانات در اختیار فرزندان مسوولین و مردم بسیار زیاد و شرم آور هست.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
38
2
عالی بود
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
89
5
درود! عصرایران
انصافاً درج این نوشته را رعایت اخلاق شهروندی کامل می دانم. در حال حاضر شهریه کل دوره دکتری در دانشگاه آزاد (در هر جای ایران ) بیشتر از 40 میلیون تومان است به عبارتی 5-4 میلیون تومان که اگر یه حساب سر انگشتی بکنید متوجه می شود در تمامی رشته ها قریب 1000 در این مقطع مشغول به تحصیل هستند که بخش قابل توجه ایی ازاین افراد از قشر متوسط هستند . بنابراین ایشان یکی از این N نفر است که اتفاقا پدرشان رئیس جمهوری است.
لذا در این قضیه هر در دهل زدن و انتقاد غیر حرفه ایی و به تعبیر عصر ایران مبتذلانه است.
هر بر پدر آقا در خیلی جاها انتقاد وارد است اما من معتقدم در بوق و کرنا کردن قضیه کار غیر منطبق با اخلاق ژورنالیستی و شهروندی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
اخوی شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد ترمی 4 تومن این دانشگاه ترمی 20 تومن.افتاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
4-5 میلیون کجا 20 تا کجا؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
50
بنظرم در اين نوشته يك كنايه خيلي معني داري بود كه كساني كه نظرشان را نوشتند نگرفتند افرين سپردن مسواليت هاي بزرگ دست افراد با اصالت وچشم دل سير.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
84
4
آفرین. برای انصافت. و عدم تعصبت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
110
مشکل ادعاهای ایشان است که تا هفت آسمان بلند است و گرنه کسی با درس خواندن آقازاده هایشان در هیچ کجای دنیا مشکل ندارد
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
49
خیلی خیلی جالبه . خوب بیاند شفاف سازی کنند ببینیم این پول ها رو از کجا اوردند که خرج تحصیل میکنند مثل اون اقازاده ها که تو انگلیس بودند و هی پول خرج می کردند بله تو اروپا به مدل بالا بودن ماشین رییس جمهور گیر نمیدند وقتی بفهمند از مال دولت اضافی میخوره گیر میدند ولی مملکت ما که این جور شفاف سازی ها رو نداریم
محمدهادی عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
10
21
نقد منصفانه و محترمانه از سیاسیون، نهادینه کردن روحیه پذیرش نظر دیگران و احترام به عقاید کسانی که دقیقا مثل ما نمی اندیشند بنیان و اساس توسعه سیاسی جامعه است.
تلاش عصر ایران و تمامی رسانه هایی که می کوشند تا فرهیختگی سیاسی و اجتماعی را در کشور نهادینه نمایند قابل تقدیر است و باید با تغییر رفتار شهروندان حمایت شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
59
بعنوان پدر بایستی نگران فرزندش باشد ولی آیا بعنوان رییس جمهور نباید نگران قشر مستضعف باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
108
خیلی هم مهم هست و به مردم ربط دارد. مگر آقای احمدی نژاد در تبلیغات انتخاباتی 6 سال پیش از شهریه زیاد دانشگاه آزاد و اشرافی گری و ... شکایت نمی کرد.
من از شما خیلی روشن فکر تر هستم و حقوق فردی افراد را به رسمیت می شناسم. ولی در این مورد باید دید احمدی نژاد بر چه جریانی سوار شد. مگر همین آقای احمدی نژاد در تبلیغات 6 سال پیش از تراکت های تبلیغاتی کوچک و سیاه و سفید استفاده نمیکرد. ارتباط برج با اها در چیست. برج نشینی پسرش هم برای خدمت به ملت پابرهنه است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
219
چرا مساله را وارونه طرح می کنید؟ مشکل احمدی نژاد این است که این موارد را برای دیگران گناهی بزرگ می داند اما حال که به خودش رسید همه چیز مباح شده است
به یاد بیاورید هنگامی را که ایشان تصویر همسر یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری را در مناظره اش علم کرده بود و نحوه عضویت او در هیات علمی دانشگاه ایراد می گرفت!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
107
فقط یادمون می مونه برای ریاست داشتن باید فقیر بود و برای پدر خوبی بودن پولدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
اگر مي شد دوست داشتم هزاران + بدم
آفرين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
71
ایشان هنوز از همان بقالی سر گوچه شان خرید می کنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
5
باور کنیم یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
14
بابا انصافتو قبول داریم به خدا! از این چیزا ننویس
مصطفي
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
43
عزيزان دل مشكل آنجاست كه نويسنده محترم اشراف كامل بر جزيره كيش نداشته اند در اين جزيره هستند افراد بومي كه منازل خود را اجاره مي دهند دقيقا مانند شهر هاي ديگر حالا اقامت در يك برج لوكس ديگر چه توجيحي دارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
37
55
خیلی خوشحال شدم که با دید باز منتقد هستید و در گیر احساسات و جو گیری ها نشدید وگرنه هم این دنیا خسران زده ایم هم اون ور...
موفق باشید
m.am
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
47
متن خوبی بود اما با توجه به دیدگاه اقای احمد نژاد این ایراد است. چون ایشان و همقطارانش صرف اشرافی گری را منفی می دانند و اینگونه اقای هاسمی را نقد می کنند. از طرفی در احادیث بای زمامدار شرایطی آمده. برای مثال بنگریم به سیره حضرت علی (ع) و تفاوت آن با حضرت صادق (ع) که یکی از وجوه آن زمامدار بودن حضرت علی (ع) است. که به خود و خانواده شان سخت می گرفتند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
59
حالا اگه یه رییس جمهور دیگه بود همین آقایون که دارین ازشون دفاع میکنید تا حالا 10 بار استیضاحش میکردن .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
116
یقینا رئیس جمهور کشوری ثروتمند مثل ایران کوچکترین حقش همین کاریه که کرده ، تازه میتواست بخواهد پسرش در خود دانشگاه شریف توی تهران پذیرش بگیره ، بزرگ کردن این مسئله اصلا درست نیست ، اما اشکال موضوع برمیگرده به اظهارات قبل از آن ، نشان دادن نشستن ریاست جمهوری چهار زانو در کنار خانواده در منزلی که تمام تزئینش فقط یک فرش ساده است و خود منزل کوچکتر از آپارتمانی که فرزندشان اکنون در اختیار دارند، جریمه هیئت همراه بخاطر خوردن چلوکباب برگ بجای کوبیده ، اظهار خرید ارزان از بغالی درب منزل در نارمک و صدها عمل و اظهار نظر اینچنینی منجمله عروسی محقرانه که ضعیفترین مردم جامعه هم آنرا پذیرا نیستند ، این تفاوت دو نوع اظهار وعمل است که باور جامعه را عوض میکند و زمینه ای برای این حرفها میشود ، ریاست جمهوری که اعلام میکند فقط همان حقوق استادی دانشگاه را میگیرد نه حقوق ریاست کشور یا آنکه با سربلندی ماشین 504 قدیمی خود را بعنوان قناعت در استفاده از امکانات بمردم نشان میدهد یعنی آنکه ساده زیست بوده و خواهد بود یکباره نمیتواند بگوید از همان حقوق چنین هزینه سنگینی را برای فرزندش تامین میکند ، همین دوگانگی های عملکرد و گفتار بزرگان است که موجب میشود جامعه و بخصوص جوانان ما دچار سردرگمی و دیرباوری شده و پذیرای حرف اولیاء خود نباشند ، واقعا مردم دنیا از صداقت چه بدی دیده اند که جامعه ما لقمان وار عکس آنرا گزیده است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
59
آزاد:بوشهر هرچند انتشار نمی دهید ولی می نگارم بله ایشان که حقوق نمی گرفتند فقط حقوق هیئت علمی می گرفتن تهران هم که ارزان ترین شهر ایران هست حداقل برای ایشان که بقالی سرکوچش ارزون می فروشه .درضمن ساده زیستی تو تهران وفلان برج دوقلو همترازه مگه فرقی داره ,ضمنا لابذ ازهاشمی وبچه هاش یاد گرفته چون تواین موارد در ایام ریاست جمهوری به اندازه کافی تجسس کرده بوده ویاد گرفته .حالا هم شده مصداق شعر انگشت مکوب پنجه به درکوفتن کس تاکس..........
دي نيوز
Switzerland
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
63
اتفاقا در بحث سفر به نيويورك جاي توجيه كوچكي وارد بود وآن اين بود كه چون سفر كاري بوده و طولاني مي توانست خانواده را هم به دنبال خود برد ولي با وجود دانشگاه هاي متعدد پيام نور در سراسر كشور چرا واحد كيش با هزينه اسكان محافظين و همراهان رئيس جمهور .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
153
ميشه حقوق رييس جمهور رو اعلام كنيد تا بدونيم كه ميشه باهاش هم اهل و عيال رو نيويورك برد هم بچه اش توي كيش تحصيل كنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
از همه رئیس جمهور ها همین انتظار رو دارید؟ یا فقط از این بابا. . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
123
این سنت ناپسندی بود که خود ایشان در پایه گذاری ان نقش بسیار مهمی داشت و الان دامان خودش را گرفته
hasan
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
125
2
آفرین . گفته اندیاعالمانه سخن بگو .یاعاقلانه سکوت کن تحلیل درستی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
124
الان آقایون هم بریزوبپاش دارن و هم با تصمیمات نابخردانه میلیاردها تومن به بیت المال ضرر میزنن
ناشناس
United States of America
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
162
دلم آنش گرفت ، بیایم همه با هم پول جمع کنیم برای مسئولین ساده زیست تا بچه های آنها هم درس بخوانند . هم اکنون منتظر یاری شما هستیم
يك رهگذر
Netherlands
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
27
انتقدات شما صرفا سليقه اي بوده اين مسئله مشابه سفر خانوادگي به نيويورك بوده است
saman
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
58
اگر مطلق نگر نبودید چرا حرفهای منطقی من در مورد بازار ارز و سکه را تو سایت نذاشتین بعد هم برا رئیس جمهوری که خود همه را متهم به اشرافی گری میکند و بسیاری از مسئولین را به واسطه عملکرد فرزندانشان بدون دلیل و مدرک به باد تهمت و افترا میگیرد صرف هزینه های میلیونی برای تحصیل فرزندش عیب محسوب می شود و الا اگر از اول این ادعا ها را نمی کرد هیچ کس الان حرفی نمی زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
47
28
حرف حساب زدين ، تشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
53
اگر اخلاق در فرهنگ سياسي ما نهادينه شود بي ريشه هاي بي ادب ديگر توان عرض اندام نخواهند داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
86
متن
"مردم ما عمدتاً بر این باورند که مسوولان به جای نمایش ساده زیستی و به رخ کشیدن آن ، بهترین غذاها را بخورند ، شیک ترین لباس ها را بپوشند ، در سفرهایشان در بهترین هتل ها به عنوان مقامات و نمایندگان کشور "ایران" اقامت کنند و کلی هم حقوق و پاداش و اضافه کار و حق مأموریت بگیرند ولی در مقابل درست کار کنند و مثلاً با یک تصمیم نابخردانه میلیاردها دلار بر کشور و ملت ضرر نزنند."
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
109
اقای احمدی نژاد بگم؟ بگم؟ بگم؟....
محمد
United States of America
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
146
2
نوش جونش منم رئیس جمهور بودم برا پسرم اینکارو میکردم شما چی؟
پاسخ ها
Ganja
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
نه، من نمیکردم، چون مال مردم خور و دو رو و دون مایه نیستم. شما چی؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
72
ببخشید ایشون که می فرمودن فقط با حقوق معلمی زندگی می کنن و آقای مشایی هم توی یه خونه ماهی هشتاد ببخشبد اولش هشتاد بعدا هشتصد زندگی می کنن چجوری حالا هزینه اینجا رو تامین می کنن، اون حق مسولین دولتی هم مال آدمی که می گه نون و پنیر می خوره و مال حلال و اینا نیست تازه بگذریم از هزار تا چیزه دیگه که از کی هر کی تو کیش زندگی می کنی برج نشین و مثل اینکه خبر نداری اونجا همچین شهر ارزونی هم نیست و ببخشید حقوق رییس جمهور که خب خود ایشون می گن نمی گیره چه قدره که کفاف همه اینها رو هم می ده ؟؟؟
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
119
این نظرات شما 100% در حالت عادی صحیح هست، اما وقتی کسی فیلم بازی می کنه و می گه از مال دنیا همین پژو 504 و خونه رو دارم آدم اینا رو می بینه حق داره به شک بیفته! به نظر من شخص رئیس جمهور نماد آبروی یک کشوره و باید همیشه شیک و باکلاس باشه و مخصوصا در مقابل خارجی ها آبروی کشور رو حفظ کنه...
پاسخ ها
Ganja
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
منظورت اینه که کاپشن پاره پوشیده بود بده؟ بی کلاسیه؟ عجبا!!
بابصیرت!
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
145
مسئله این است که جناب ایشان در تبلیغات ریاست جمهوری و مناظره های تلویزیونی آنقدر بگم..بگم کردند و آبروی افراد را بردند و آنقدر آمار دروغ دادند تا توانستند با کوچک کردن بزرگان در نگاه ساده بین بخشی از عوام، بزرگ شوند و جا خوش کنند و خواسته و ناخواسته چنین بلایی سر اقتصاد و سیاست کشور بیاورد...متاسفانه رئیس جمهور محترم اکنون نیز با تجربه مثبتی که از این شیوه غیر منصفانه و غیر اخلاقی آموخته اند در مقابل منتقدان قانونی و ناظران حکومتی از جمله مجلس نیز با تهدید به افشاگری از پاسخگویی امتناع می ورزند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
81
مگه ایشون نمیگن که فقط حقوق معلمیشون رو میگیرن ؟!!!
حقوق ایشون رو با شهریه اون دانشگاه و هزینه افامت مقایسه کنید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
80
حرفتون درسته ولی می شه به من بگید چه کسی این ادبیات نادرست را برای از صحنه به در کردن دیگران رواج داد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
35
6
رییس جمهور عضو هیات علمی دانشگاه اند
دانشجوي پرديس كيش
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
2
204
به عنوان يك همكلاسي پسر رئيس جمهور ميگويم هر وقت اين آقا با دوتا محافظ تنومندش ميان سر كلاس ، درس براي همه ما زهر ميشه ... دوتا هفت تيركش يه جوري به همه خيره ميشن كه انگار ما همه تروريستيم و قصد كشتن آقازاده رو داريم !!!
عصر ايران ، نامردي اگه نظر من رو منتشر نكني
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
تو هم اگه پسر رئیس جمهور کشوری بودی که اینقدر دشمن داره جرات میکردی تنها جایی بری ؟
بی پول
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
2
86
ای کاش شرایط ادامه تحصیل برای همه بود.من که آرزو دارم ارشد بخونم.نه قبول میشم نه پولش رو دارم برم پردیس.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
117
ايراد از آن جهت وارد است كه طرفداران احمدي نژاد عكس هاي او را در حال خوردن نان و پنير همه جا منتشر مي كنند!!
يا اينكه مصاحبه جعلي در روزنامه شان چاپ مي كنند كه همين آقازاده مراسم عروسي نگرفته و با چاي و شيريني برگزار شده .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
19
با توجه به نظرات داده شده نشان میدهد بازتاب این خبر منفی بوده است مسئولین محترم در نظام اسلامی باید مراقب باشند بعضی امور که برای مردم عادی مجاز است برای آنها خالی از اشکال نخوهد بود مثالهای زیادی دراین زمینه وجود دارد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
19
مشکل بزرگ دقیقا همینجاست در حرف عابد و زاهدیم ولی در عمل بیا و تماشا کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
16
كليت مطلب عالي بود. مرسي از ديدگاه منصفانه شما عصر ايران. اما در اين قضيه هم ابهاماتي در سوء استفاده از بيت المال وجود دارد كه بهتر است حل شود. ميزان دقيق هزينه، ميزان تخفيف هيات علمي، بررسي منابع درآمدي رييس جمهور. اگه شبهه اي نبود، تحصيل گواراي وجودشون.
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
25
مسئله به هیچ وجه مقدار این پول نیست.مسئله سیاهنمایی و پنهانکاری است که متاسفانه در این دولت نهادینه شده. به نظر من که عصر ایران از حق دفاع کرد اما از حقانیت دفاع نکرد.برای کسی که شعار تبلیغاتیش ساده زیستی است این جریانات دور از انتظاره.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
46
3
منصفانه بود
دانشجوی ارشد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
43
من دانشجوی روزانه ی ارشد دانشگاه تهران هستم، من و دوستانمون که همگی از قشر متوسط (نه فقیر) جامعه هستیم تو خرج خوابگاه که ماهی 100 تومان بیشتر نمی شود ، مونده ایم، حالا این رییس جمهور مردمی 20 میلیون واسه هر ترم پسرشون میدن، خداییش بی انصافیه
حقجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
51
دانشگاه حضور پسر احمدی نژاد را تکذیب نکرد ولی گفت مقدار شهریه کمتر از آن است که گفته شد.
ولی خردورزان با حساب سرانگشتی، می دانند هزینه سنگینی برای تحصیل، مکان برای خود و همراهان و رفت و آمد با هواپیما در بر دارد!!
حسین
Germany
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
27
به قول ما کاشانیها شاید زنش قالی بافته
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
2
20
نویسنده محترم عصری جون
به شما پیشنهاد می کنم نظر آقای قرائتی درباره عدالت دولت را که به حضرت علی ع نسبت دادند را یک بار بخوانید
جون من چاپش کن
يكي از ملت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
84
نظرسنجي:
1 ـ آياحرف = عمل
2 ـ اوميتواند ماهم مي توانيم ؟
3 ـ حالا كه اشكالي ندارد ، براي ديگران چي اشكال دارد يانه ؟
4 ـ چگونه حقوق رامديريت كنيم كه از پس
هزينه هاي عجيب برآئيم ؟
5 ـ ما كه يارانه ميگيريم پس دردي نداريم چطور رويمان ميشود از اين حرف ها بزنيم ؟
6 ـ چقدر تعداد نمك نشناس ها زيادند؟
7 ـ چگونه يك نفر در آزمون شركت ميكند اما سه نفر در كلاس حاضر ميشوند؟
8 ـ اگر عصر ايران منتشر نكند ديگر سايتش را نبينم ؟(تهديد جدي)؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
22
سلام

ما نه بخيل هستيم و نه تنگ نظر حرفمون اين است كه همانطور كه عصر ايران گفته منشا اين هزينه هاو درآمدهاي كلان ازطريق رانت نباشه اين مسئله بايستي اطلاع رساني شود در غير اينصوت نوش جونش
ناشناس
Germany
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
36
من خودم به عنوان یک دانششجو میگم در رابطه با اون قسمت که گفتین باید گفت که این شعبه دانشگاهی ،" با آزمون ورودی ساده تری نسبت به دانشگاه شریف، دانشجو جذب می کند و کل هزینه های تحصیل را نیز از دانشجو دریافت می کند" آزمونش انقدر ساده است که انگار وجد ندارد ثانیا در مورد هزینه ها حدودا هر ترم باید 4 تا 5 میلیون تومان پول پرداخت کنند(که البته بیشتر از این حرفاست) آقای احمدی نژاد که بارها در مصاحبه ها گفته اند که فقط حقوق ریاست جمهوریشان را میگیرند پس این هزینه را از کجا می آوردند؟ ثالثا آنهایی که خرج تحصیل فرزندانشان را در دانشگاههای دولتی میدهند دو حالت دارند یا پولدارند یا یه کارمند ساده که 2 تا 3 شیفت کار و گاهی با ماشین مسافر کشی میکنند حالا آقای احمدی نژاد کدامند؟
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
با تشکر از مطلبتان
لازم به ذکر است که مسئله نقد یک شخص خاص و عادی نمی باشد. به یاد بیاورید که حضرت علی نیز بالاترین شخص یک حکومت بود اما همواره سعی میکرد در حد افراد پایین جامعه زندگی کند تا تحمل این وضع را برای آنها آسان تر بنماید. دوست عزیز در این مملکت خییلی خانواده ها بخواطر مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل فرزندانشان در مقاطه ابتدای و راهنمایی میشوند. خییلی ها حتی سقفی رو سر ندارند چه برسد به برجو ویلا. از اینشان به عنوان رئییس جمهور یک مملکت که داییه ساده زیستی نیز دارند انتظار میروند (حتی اگر هم برایش مقدرو باشد) همچون الگو های موجود در تاریخ اسلام تن به این مسائل ندهد. لازم به ذکر است که این انتقاد ها در مورد یک شخص عادی هیچ موضوعیتی ندارد اما در مورد رئیس جمهور یک مملکت کاملا قابل طرح می باشد
وزارت خارجه: بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تبعه افغانستانی غیرمجاز در کشور حضور دارند اتحادیه اروپا: مورا با تخت‌روانچی درباره طیف مختلفی از مسائل دیدار می‌کند تساوی استقلال مقابل پاختاکور؛ آبی‌پوشان همچنان در بحران نتایج (+خلاصه بازی) عضو اتاق بازرگانی ایران: تعداد «اسنپی‌ها» بیشتر از نیروی انسانی کارخانه‌ ها هستند رئیس ستاد تیپ گولانی استعفا کرد تغییر رنگ این موجودات به اندازه دویدن انسان به مدت ۲۵ دقیقه انرژی مصرف می‌کند یک مقام راهداری: روشنایی جاده‌های کشور الزامی نیست/ در کشورهایی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت هم سیستم روشنایی اجباری نیست مقاومت اسلامی عراق: اگر رژیم صهیونیستی بغداد را بزند، آمریکا را می زنیم معاون ترامپ: بچه‌دار شدن را تشویق می‌کنیم/ بچه‌ها روح زندگی‌اند مهدی چمران: پذیرفته نیست که در حوزه های زیرساختی و خدمت به مردم دچار عقب ماندگی باشیم نروژ: هیچ ارتباطی بین پیجر های بمب گذاری شده و شرکت‌های این کشور پیدا نکردیم نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی در گالری ثالث چالش بزرگ کیانوش رستمی برای حضور در مسابقات جهانی تاریک‌ترین دوره رسانه در تاریخ معاصر ؛ جان باختن ۱۳۷ فعال رسانه‌ای در یک سال اسطوره اینتر و تیم ملی آرژانتین: پله، مارادونا و مسی بهترین‌های تاریخ هستند