۱۳ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۵۸۸۳
تعداد نظرات: ۲۷۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۵۸۸۳
انتشار: ۱۹:۲۳ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۰
بیت هایی در آغوش باد...

فراگیرترین کم فروشی و گرانفروشی در کشور؛ این پول ها خوردن دارد؟!

امیر نعیمی

سرعت اینترنتعصرایران  - دور جدید اختلالات شبکه اینترنت کشور از سه هفته گذشت و با ورود به هفته چهارم ،در آستانه یک ماهگی این اتفاق نا مبارک قرار گرفته ایم.

با این حال ، هیچ کس جوابگوی میلیون ها کاربر اینترنت در کشور نیست و "جواب ندادن"‌ ، "‌به گردن دیگران انداختن"‌ و " پاک کردن صورت مساله" اصلی ترین واکنش هایی است که مردم از مسوولان فضای اینترنت کشور دیده و تجربه کرده اند.

به این گفت و گو که چند شب قبل از سیما پخش شد و در آن یکی از مسوولان پاسخگو(!)ی مرتبط ، مهمان برنامه بود توجه فرمایید:

مجری: کاربران اینترنت برای جبران نقص های بوجود آمده در سرویس های دریافتی خود به کجا مراجعه کنند؟

مسئول: برای این کار باید به شرکتی که از آن اشتراک اینترنت خریده اند مراجعه و خسارت خود را مطالبه نمایند.

مجری : در پیامک هایی که برای ما ارسال شده عموم بینندگان از پاسخگو نبودن شرکت های ارائه دهنده اینترنت شکایت و عنوان کرده اند که اپراتور پاسخگو به آنها، جواب های سر بالا داده است و یا مشکل را به مرجع بالاتر نظیر" ارتباطات زیر ساخت "پاس کاری کرده است.

مسئول: مردم باید به شرکتی که سرویس کم کیفیت ارائه کرده است بگویند:"این مشکل شماست! و طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات رادیویی شما باید خسارت ما را تامین نمایید و این وظیفه شرکت ارائه کننده خدمات است که از مرجع بالاتر از خود طلب خسارت کنند".

مجری: ممنونم!(در این حد که ممنون؛ دیگه از این به بعد مشکل کم فروشی اینترنت و پهنای باند نداریم!)

این مسئول عزیز نگفت که از این میلیون ها کاربر ایرانی تا به حال چند نفر از این شیوه ای که عنوان کردند توانسته است حق خود را باز بستاند؟ و اساسا این سئوال مطرح است که آیا سازمان تنظیم و یا هر نهاد نظارتی دیگری قادر به نصب تجهیزات و نرم افزارهای پایش مستمر کیفیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت نیست؟ اصلاً  کاربر معمولی که در اغلب موارد نیز سر رشته ای از فنون شبکه ندارد چگونه بایدبار گران این نظارت را بر عهده گیرد و هر لحظه بررسی نماید که انچه خریده دقیقاً‌مطابق آنچه دریافت می کند هست یا خیر؟ و در این میان نهاد های نظارت کننده بر کیفیت خدمات ارائه شده برای چه حقوق می گیرند و دفتر و دستک برای خودشان جور کرده اند؟

وانگهی وقتی مشکلی در سطح ملی فراگیر می شود که نباید حل آن را به فرد فرد افراد جامعه سپرد ؛ بلکه دستگاه های حاکمیتی باید به عنوان نمایندگان مردم وارد گود شوند و حق مردم را بستانند نه این که بگویند بروید شکایت کنید و حق خودتان را بگیرید و بدین ترتیب عهده خود را از مسوولیت مبرا کنند.

فرض کنیم که همین فردا همه کاربران اینترنت به خاطر جرم کم فروشی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی راهی محاکم شوند! آیا رسیدگی به این همه پرونده میسر است؟

به عنوان کسی که سال هاست در عرصه علوم شبکه فعالیت می کنم از طرف بعضی از این اپراتور های نه چندان پاسخگو و در بعضی مواقع بی ادب ، در کمال نا باوری با جملاتی نظیر:"فیبر نوری به لنگر گیر کرده" ،" مخابرات داره اینجا را رو کابل برگردون می کنه" ، " شما اشتباه می کنید سرعت خوبه !(همه چی آرومه)"،" داریم سرور ها رو به روز رسانی می کنیم" و... ،رسما سنگ قلاب شده ام. حال تصور کنید یک کاربر معمولی که اطلاعاتی در این باره ندارد چگونه می تواند حقوق پایمال شده خود را احیا نماید؟

اگر یک حساب سر انگشتی داشته باشیم و در حداقل وضعیت فرض کنیم که حق 10 میلیون کاربر اینترنتی فقط  در حد ماهی 2000 تومان حق بصورت کم فروشی ، قطع سرویس، افت کیفیت و... ضایع شود این رقم  ماهیانه 20000000000(بیست میلیارد تومان) می باشد که مردم پرداخت می کنند و مابه ازایش را نمی گیرند.

 آیا این وجوه که در سطح ملی از میلیون ها ایرانی به صورت ماهیانه گرفته می شود شرعی و قانونی است؟ آیا باید کسی از دیوار خانه مردم بالا برود تا عناوین مجرمانه بر او بار شود؟!

اگر کاربران از سر ناچاری به چنین وضعیتی تن در می دهند و از شکایت خود می گذرد و با زن بابای نا مهربان خود ( شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی) در غیاب مادر حق ستانشان از در سازش در می آیند ، یعنی مسوولان هم باید این رضایت اجباری را رسمی کنند؟!

راستی چگونه است که اگر کاظم آقا بقال ، نخود را 200 تومان گران تر بفروشد ، تعزیرات حکومتی سراغش می آید و جریمه اش می کند ولی کسی از مسوولان متعرض  فراگیرترین کم فروشی و گرانفروشی در سطح کشور نمی شود؟ شاید باور دارند که این پول ها خوردن دارد!
برچسب ها: اینترنت ، کند ، سرعت ، زیرساخت
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۷۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
5
870
میخورن، چه جور هم میخورن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
اینایی که منفی دادن احتمالا خود اقایونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
5
707
میخورن دوتا لیوان آبم روش

مثل 3هزار میلیارد
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
5
628
عصري جون 3000 ميليارد خوردن كسي جواب نداد بعد تو دنبال چي هستي؟؟!
ها نه به من بگو دنبال چي هستي ..خوب بگو ديگه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
9
430
از ماست که بر ماست !!
پاسخ ها
ي ك هموطن!
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
اين جمله تنفر برانگيز "از ماست كه برماست" يعني چي كه زير هر خبر و كامنتي مي بينيم.
حالا هر اتفاقي يك زماني افتاده،‌ راه حل الانش چيه؟
هممون دست رو دست بذاريم و منفعل كه تقصير خودمونه؟؟
به نظر من اطلاع رساني و آگاهي دادن به مردم حداقل كاريه كه همه وظيفه داريم انجام بديم و ظاهراً عصر ايران داره انجام ميده. مطمئن باشيد اين آگاه كردن مردم و بالا بردن سطح بينش سياسي جامعه يه زماني تأثيرات مثبت خودشو نشون ميده. پس به اميد اون روز . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
زی تیر نگه کرد پر خویش بر اودید
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
با نظر یک هموطن کاملا موافقم
حسا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
269
42
خونسرد باش عزیز
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
323
راهکار خوب از باطن خوب بیرون میاد...هم تو دانی و هم من
پاسخ ها
محسن
| Spain |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
واقعا چه جمله ی قشنگی گفتی مر30 احمد جان!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
470
سرعت پایین و افتضاح قیمت خیلی بالا و کیفیت پایین و خدمات و پشتیبانی افتضاح و فیلتر کردن سایت های علمی و تحقیقاتی و فنی و بستن پورت های ضروری اینترنت .... خداییش این پولی که از ما میگیرن چطور از گلوشون پایین میره ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
به راحتی نفس کشیدن ! از آب خوردن هم گذشته !
آدم آب رو هوس میکنه چند ساعت یکبار میخوره اما نفس دائم هست قطعی هم نداره ! افت سرعت هم نداره اصلااااااااااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
به ناشناس پاسخ داده: با این وضع آلودگی هوا خیلی مطمئن نباشید نفس هم قطعی نداشته باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
10
145
تابوده همین بوده
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
196
سلام
ممنون که لااقل شما گفتین
پاسخ ها
Ali.MT
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
منم ممنونم
چون عصرایران همیشه حرف های مهمی میزنه که خیلی های دیگه نمی زنن
به عقیده ی من بالای 80 درصد مطالب اختصاصیتون جز بهترین تحلیل ها به حساب میاد
ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
9
115
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد

عزیز دلم اینه تا بوده چنین بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
لطفاً یک بیت شعر جدید بگو. این یکی دیگه خیلی تکراری شده
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
هنوز جا داره از این بیت شعر استفاده کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
اصولا حرفهای تکراری و ابکی هم تو کامنتها زیاده
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
122
خدا خیرتون بده که این مسئله رو به طور جدی پیگیری می کنید. صدای ما کاربر ها که به جایی نمی رسه.
پاسخ ها
Tj
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
پیگیری می کنید. /؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
کجاش اینقدر عجیب بود؟!
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
126
سلام
ایترنت من که پرسرعته اینه وای به حال غیر adsl یا128 جالبه یک نمونه بگم بارها و بارها در محل ما کابل برگردون بوده و گاهی 2 روز قطع بودم ولی شرکت مربوطه گفت مخابرات باید جواب بده تکللیف من که پول دادم چی میشه؟ و اینکه پول 256 میدم از دایال اپ هم سرعتش پایین تره الان که یک عکس هم نمیشه دانلود کرد دیگه شبیه جوک شده بی خیال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
مگه بالای 128 ممنوع نیست از کجا 256 آوردی؟!! اگرم مال شرکت که عکس برای چی دانلود می کنی سر کار؟ هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
من نمیدونم کجا بالای 128 ممنوعه ولی اینجا تو بوشهر که ممنوع نیست و هر سرعتی که بخوای میتونی بگیری فقط کافیه پولش روبدی
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
من تو خونه اينترنت 1m استفاده مي كنم، اين ماه البته 512 'گرفتم اما با Dialup فرقي نمي كنه، ديگه چرا ممنوع باشه؟!!!
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
64
چرا کامنت منو نمیگذارید؟ متاسفم
علیــــــــــــــرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
218
اینترنت نه جانم
بگو فیلترنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
204
پول شيشليك مي گيرن !!! به جاش سيب زميني پخته مي دن .
وَيْلٌ لِّلْمُطَفِّفِينَ
امیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
123
نمیدونم چرا وقتی میبینن بهانه ندارن میرن سراغ لنگر کشتی!آخه دروغ ازین بدتر که الان سه هفته است سرعت پایینه اما تازه فهمیدن یه جا آتیش گرفته!اطلاعاتشون هم مثل اینترنتشون کند عمل میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
عزیزم لنگر کشتی یعنی جواب سر بالا، عبید زاکانی میگه یکی رفته بود اسب همسایشو بگیره، صاحب اسب گفته بود آخه اسبم سیاهه، یارو گفته بود چه ربطی داره؟ صاحب اسب گفته بود اگر بهانه باشه همین کافیه.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
94
ممنون که لا اقل شما به فکر افتادید ما که دستمون به هیچ جا بند نیست. اما من یه پیشنهاد هم دارم به نظرم شما چند روز از این جور مطالب بزارید تا این موضوع فراموش نشه و افکار عمومی در گیر موضع بشن مطمئنا نتیجه بخش خواهد شد همانطور که در جریان ننگین حقوق مادام العمر اتفاق افتاد و با پی گیری های اصحاب رسانه که عصر ایران هم جزوشون بود این قانون ننگین لغو شد در این مورد هم می تونید کار ساز باشید از بازدید کنندگان هم خواهش می کنم همگی پی گیر باشند و نزارن فراموش بشه تا بلکه این مشکل هم اساسی بر طرف بشه.
ببخشید طولانی شد
حسن از اورمیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
137
من که حلالشون نمیکنم!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
مثل اینکه اون یه نفری که رای نفی داده بهش برخورده چون این پولها بهش میچسبه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
169
دزدی در روز روشن
جالبه که بدترین سرویس ممکن رو مخابرات داره میده

در پاکستان که ما آدم حسابش نمیکنیم
سرویس نامحدود توسط دولت
1 مگ 12 دلار
2 مگ 19 دلار
3 مگ 24 دلار
4مگ 29 دلار

http://www.ntc.net.pk/tariffInternet.asp?menu_id=03
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
خوش به حالشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
یعنی میشه ما هم یه روز اینترنت پر سرعت واقعی داشته باشیم ؟!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
81
مي خورن يه آبم روش !!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
122
ای بابا اصلا خودتون گفتین که نسبت به ترکیه
10 برابر هم گرون تر میگیرند.
من که راضی نیستم
هر بارم که کانکت میشم هرکسی را که مرتبطه لعنتش میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
89
بهترین راه حل در شرایط فعلی پیشنهاد جواد است,پیگیری و پیگیری بویژه از طرف عصر ایران.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
4
71
البته در این که ریسلر های اینترنت به حقوق مشتریان رسیدگی نمیکنن و پهنای باند خوبی رو در اختیار اونها قرار نمیدن شکی نیست. اما مشکل اصلی تو مخابرات زیر ساخت و استان تهران هست که امکان افزایش پهنای باند با کیفیت مطلوب رو ندارن و به طبع اون کیفیت سرویس آی اس پی ها هم به شدت کاهش پیدا میکنه. یعنی میخوام بگم که سر منشا داستان افت کیفیت خود مخابراته و تقریبا نمیشه به آی اس پی ها خرده گرفت چرا که آب از سرچشمه گل آلوده. نظر یک کارشناس شبکه... خداییش منتشر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
اقاي کارشناس شبکه آي اس پي ها بايد با توجه به توان شبکه و پهناي باند مخابرات به مرئم قول خدمات بدند و همان قدر هم پول بگيرن نه اينکه پول خدمات را بگيرن بعد بگن مشکل از مخابراته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
70
دردم نهفته به زطبیبان مدعی باشد که از خزانۀ غیبش دوا کنند!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
1
63
مواظب باشید که مرض آنفلوانزای کابلی وسرخجه گیگابایتی هم در راه است !!!
ناشناس
Armenia
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
114
عزيزم واقعا از يه كارشناس بخواهيد براتون كندي اينترنت تو اين چند وقت رو براتون توضيح بده... هيچكدوم از اين چيزايي كه شما نوشتيد دليل كندي اينترنت نيست ... كل مشكلات موجود بخاطر اعمال نظرهاي سليقه اي و غير كارشناسي در بخش فيلترينگ هست كه باعث شده كندي بوجود بياد ... سرويس دهنده هاي بخش خصوصي مشكل ندارند ... هر چه ميكشيم از اين فيلترينگه كه كل سرويس دهي شركتها رو مختل كرده وچون به كسي جوابگو نيستند دستمون هم به جايي نميرسه و شما هم مجبوريد از اين مقاله هاي آبكي مي نويسيد
به عنوان نمونه سرعت دانلود تو اين چند روز كاهش پيدا نكرده ... اما چرا صفحات كند باز ميشند ... چرا صفحاتي كه با https كار مي كنند خيلي كند باز ميشند
اين كامنت پنجم من هست كه تاييد نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
من به شخصه باسرعت 220KB/sدانلود می کنم ولی صفحات خیلی دیر بازمی شوند ظهر هم دیگه رادیو هم نمیشه گوش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
دقیقا همین طور است که شما گفتید
در تمام این یک ماه تمام 24 ساعت با حداکثر سرعت در حال دانلود هستم و هیچ افت سرعتی ندارد ولی به محض اینکه می خوام یه صفحه را باز کنم سرعتش از دایل آپ هم کمتر میشه؛
به همین نیمچه سوادی که در زمینه شبکه دارم نتیجه اینکه: هیچ مشکلی در تهیه پهنای باند و جود ندارد بلکه اگر اراده کننده می توانند یک شبشه پهنای باند همه کاربران را 10 برابر کنند.
مشکل از روشهای جدیدی فیلترینگ است که این دفعه به جای فیلتر کردن کلید واژه ها به جان پورتهای مختلف افتاده اند.
یکی می بندند اون یکی را باز می کنند. یک ساعت دیگه یه جور دیگه بازی در میارن
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
149
5
جمع کنین بابا.
پاسخ ها
محمد
| United States of America |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
جمع کردیم. کجا پهن کنیم برادر؟ دلت خوشه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
دقیقا نفهمیدم
چیا جمع کنیم
ها؟؟؟؟
اگه فهمیدین یه ندا هم به من بدین
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
من میمیرم برای این ادبیات!!!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
بابام زیر خاکه تورو چه جوری میشه جمع کرد هادی جون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
تو يكي اصلا" اينترنت ميخواي چكار با اين ادب و كمالات؟؟؟؟
محمد
Iraq
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
2
122
خدا رو شکر مای کامپیوتر و مدیا پلیر هنوز باز می شن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
باحال بود!!!
ايووول
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
112
9
من سایت هایی که ir.داره رو خوب باز میکنم...به شما هم توصیه میکنم همینکار رو بکنید:))))
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
64
من دارای شرکتی هستم که در یافت مدارک و نامه را عموما از طریق اینترنت انجام می دهم متاسفانه چند هفته ای است که نمی توانم از ایمیل استفاده کنم ون برای ارسال یک فایل چند کیلو بایتی بایستی چند ساعتی معطل باز شدن ایمیل باشم تا بتوانم نسبت به ارسال فایل اقدام کنم لازم به ذکر است که اینترنت اینجانب Adsl+128 می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
من با 512 مشکل دارم دلت خوشه بابا از 128 دیگه چه انتظاری داری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
3
65
سایت خوبی هستید ولی حیف که بسیار محتاط در ابراز عقاید خوانندگان. حیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
114
آقاجون کوسه کابلو توی دریا گاز گرفته قطع شده وزیر گفت عکسشو گرفتیم نشون میدیم جای گاز کوسه رو !:))
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
:))))))))))))))))
Javan
Thailand
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
78
توی یه برنامه شبکه آموزش صدا و سیما، مسئولی رو از رگولاتوری رو دعوت کرده بودند برای مشکل کم فروشی در اشتراک اینترنتی
مسئول مدام می گفت باید مردم خودشون سرعتشون رو مونیتور کنن (128کیلوبیتی 10 اشترکی رو میگه!) و اگر کم فروشی شده گزارش کنن (به کجا بماند) مجری پرسید خوب حالا شما از کجا صحت این قضیه رو بررسی میکنید؟ جواب: ما خودمون به شکل آنلاین می تونیم وضعیت رو چک کنیم!
پس... ! سرکاریم مهندس جان
عصر ایران اتفاقا نویسنده مطلب نیز بخش های از همین برنامه را در ابتدای متن بازگو کرده است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
این برنامه مشارکتی است.یعنی رگولاتوری برای حضور در این برنامه و مطدح کردن خودش بصورت دقیقه ای پول میده. معلومه که مجری جرات نداره حرف بزنه.همه سر تا پا یک کرباسند.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
عصری جون اونجایی که باید جواب بدی جواب نمیدی
ناشناس
United States of America
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
42
اقا برید عراق ببینید چه سرعتی دارن
بابا خسته شدیم از این همه محدودیتو گرونی اینترنت
چرا کسی به فکر مصرف کننده ها نیست تو این مملکت؟
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
26
خیلی نامردی عصر ایران چرا نظرم رو درج نکردی بی معرفت؟
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
44
یا لنگرگاه را تغییر مکان بدن تا لنگر روی کابل فرود نیادیا کابل نوری را از مسیر لنگرگاه دور کنند تا کابل خودشو زیر لنگر نندازه یا برن یه لنگر گاه ویه کابل نوری و یه کارگاه تعمیرات کابل نوری در جای دیگری احداث کنند تا مشکل اینترنت اصولی حل بشه.
آخه این حضرت چرا شعور خود را اینقده در معرض تمسخر قرار می دن؟مگه قرار یک مسئول به اصطلاح نخبه!!!!!!!چند بار خود را از یک سوراخ در معرض گزش قرار بده وباعث خنده وشادی آدم وعالم قرار بگیره.
این خود شیرینی ها ونون به نرخ روز خوردن ها وکار از گند باطن کردنها روزی جواب داره که ان شا الله آن روز در پاسخ در نمونند و ذات تبهکارشون بتونه پاسخی در خور عدالت خواهی آن روز ارائه کنه .که بعید می دانم چنین ذواتی
از پس جواب بربیاد.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
38
عصر ایران عزیز از انعکاست ممنون واقعا حرف دل همه کاربران اینترنت رو زدی ولی اینا تا حالا به چی جواب دادن که این بخواد دومیش باشه
ناشناس
Switzerland
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
2
92
جالبه ، اين آقا كوسه قسمت HTTPS كابلو گاز گرفته!

مسئولين عزيز! ، اوني كه ملتو فرض كردين، خودتونيد

به خدا اين دروغ گفتن و (معذرت مي خوام) احمق فرض كردن مردم، بيشتر از كندي سرعت اينترنت آدمو آزار ميده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
جانا سخن از زبان هممممممه ما ميگويي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
آقا من اخراج بشم تقصیره شماست
کامنتت رو که دیدیم چنان خندم گرفت وسط شرکت که...
واقعا درست گفتی احمق فرض شدن بیشتر درد داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
دمت گرم رفیق......
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
ناشناس جان!!
این درد سالهاست که به ما آشناست!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
45
خوب این مشکل چاره داره. چارش هم اینه که از فردا به بقال گرانفروش هم گیر ندن تا عدالت !!! کاملا برقرار بشه.
amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
35
دیگه کسی به کاظم بقال هم کاری نداره.
یک نفر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
20
سلام ممنون عصر ایران

چند روز پیش رادیو گوش می دادم. مسول محترمی در مورد فلترینگ افاضه کلام می کردند که :
...حدود هزار نفر ( باصدای کشیده خوانید) از ما در خواست کردند که یاهو رو ببندیم و ادامه داد و حدود پانصد نفر ( باز با صدای کشیده بخوانید) از ما خواسته اند که گوگل را ببنیدیم.
مجری فوراً کلامش را قطع کرد و گفت: آقا این رقم در برابر میلونها کاربر خیلی ناچیز است.
و مسئول محترم شروع کرد با آسمان به ریسمان بافتن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
27
جالبه توجه که چطوری میشه ادعای مدیریت جهان رو داشت ولی برای اینترنت 1مگ تقلبی بایدهزار جور مدرک و پروانه تاسیس و از این جور دنگ و فنگ ها فراهم کرد؟قوانین جدید برای کافی نت ها رو هم که همه شنیدن. به نظر بنده سیاست کشور اینه که کلا مقوله ای به نام اینترنت و ارتباطات به حداقل برسه و دست عده معدودی باشه که کاملا کنترل شده و با نظارت کشور انجام بشه و قابل استفاده باشه. به نظر بنده مسئله کم فروشی ناشی از محدود کردن و به حداقل رسوندن دسترسی به اینترنت و ارتباطات شبکه ای در کشور است. با تشکر.الهم عجل لولیک الفرج.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
36
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
انچه البته به جایی نرسد فریاد است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
38
در یک مقاله یکی از معیارهای پیشرفتگی جامعه رو سرعت اینترنت در اون کشور ذکر کرده بود.
م.م
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
22
15
دزدی بزرگ کار آی اس پی هاست.میدونن در توانشون نیست که ساپورت کنند ولی با مشترکان جدید قرارداد میبندن و همینطور ترافیک رو بصورت غیرمجاز و نامحدود زیاد میکنن.اگر اینا به نسبت پهنای باندشون مشترک جذب کنن.بیشتر مردم از خدمات محروم میشن.اونوقت صداشون در میادو بقول دوستمون حکایت ننگین حقوق مادام العمر تکرار میشه.در ضمن خدا حفظتون کنه.
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
36
13
نقص فنی در تمام کشورها پیش می آید و نباید در این مورد سخت گرفت اما نکته اینجاست که مسئولین بایستی با مردم روراست باشند و در صورت امکان ضرر و زیانهای احتمالی را جبران کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
خوب بعدا" دشمنان سو استفاده تبلیغاتی میکنند دیگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
امشب شبکه دو باز هم باز هم باز هم اعتراض کرد ! و دیگه طوری بود که مجری ش گفت چی میشه این کشتی ها یه کمی از اون ورتر برن ؟
دیگه صدا وسیما هم فهمیده چی به چیه اونوقت مشکل فنی ؟؟؟؟
یک بار دو بار سه بار ده بار صد بار ....
خوب باشه قبول ! بیان حداقل راستشو بگن ! نه اینکه یک دروغ تکراری رو صدبار بگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
70
صد رحمت به تکنولوزی کبوتر نامه بر
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
آفرین!!
:)))))
سین شین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
1
21
آقا چرا توپ را میندارید در زمین ISPها مثلا ISPها چه جوابی دارن به مردم بدن؟ همه ISPها با هم مشکل پیدا کرده یعنی؟! خب مردم که نادان نیستن میدونن مشکل از کجاست
عمو يادگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
19
اين روزا با اين اينترنتي كه برامون تهيه ديدن مثل اينكه بايد برگرديم به غار !!!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
17
بايد اين سيستم را ريشه اي اصلاح كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
کاملاً موافقم. بسم الله.
ناشناس
Germany
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
17
حرف دل مارو زدی، گفته بودن ارزون می شه که نشد اینهمه پول می دیم برای 512 که اعصابمون راحت باشه باز هم هر روز سرعت بد تر از دیروزه هیچکس هم پاسخگو نیست چه برسه به خسارت اسمشونم گذاشتن مسلمون توی کشورهای مستکبر کافر که می خوان حسرت عقب نشینی رو براشون به جا بذارن اگه یه ساعت این اتفاق بیفته خسارت می دن به خدا
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
3
25
قابل توجه اون دوستی که میگه دزدی بزرگ کار isp ها ست. من به عنوان مدیر یک شرکت اینترنتی نکاتی را ذکر میکنم شاید تو تغییر نظر شما تاثیر داشته باشه
1- سرویس شرکتهای خصوصی به گفته اکثر کاربران بهتر از سرویس مخابرات است
2- پشتیبانی شرکتهای خصوصی خیلی بهتر از مخایرات است
3- به جرات میتونم بگم 90 درصد شرکتهای خصوصی با ورود یکباره و تخلفات مخابرات در حال ورشکستگی هستن
4- بعد از اجرای هدفمندی تمامی هزینه های این شرکتها 2 تا 3 برابر شده ولی سود این شرکتها کاهش داشته
5- کم فروشی شرکت زیرساخت در واگذاری پهنای باند به شرکتهای خصوصی بیش از حد تصور است
6- اعمال فیلترینگ شدید باعث کاهش شدید سرعت مخصوصا در باز کردن صفحات وب
7-بدهی بالای شرکت مخابرات به شرکتهای اینترنتی
8- تخلفات شدید مخابرات به عنوان رقیب شرکتهای خصوصی و پاسخگو نبودن سازمان تنظیم مقررات در قبال این بی قانونی ها
- گرفتن مبلغ 3 هزار تومان بابت هر دایری فقط در حراسان رضوی
- معدوم کردن برگه های دایری شرکتهای خصوصی
- تاخیر در راه اندازی سرویس adsl مشترکان شرکتهای خصوص گاها تا ده روز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
15
اینترنت !
2 مگ داریم و داغون عصر ایران جان !
یعنی شما وقتی میخواید فایلی رو دانلود کنید ، نستالژی ایام اینترنت 56 میشه برات...
هدیه
Switzerland
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
22
نقص فنی یکی دو روز قابل قبوله نه سه هفته.
دو هفته پیش یه کلاس اینترنتی داشتم که در ابتدا اعلام شد بخاطر سرعت کم تصویرتون رو قطع کنید و فقط به صدا گوش بدین. با این وجود کلاس بخاطر آپلود یه فایل پی دی اف نیم ساعت تعطیل شد. و بعد از اون هم استاد بخاطر ناراحتی از سرعت کم کلاس رو تعطیل کرد.
آخه این مملکته داریم ؟!!!!!!!!!!
ناشناس
Canada
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
26
الناس علی دین ملوکهم.ندزدید تا مردم دزد نشوند.(قوه قضا کجاست؟!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
11
مبین نت در جواب همه مشکلات چند وقته من میگه ما حاضریم پول سرویس یک ساله شما رو عودت بدیم و دستگاه رو پس بگیریم.
اصلا نمی فهمن که کاربر پول نمیخواد.سرویسش رو میخواد!!!
ناشناس
Canada
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
1
10
نطرات راپخش کنید
حمید نعیمی
Canada
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
7
15
مگه سرعت اینترنت کمه؟؟/؟؟/
rock
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
1
17
کاش میشد برای یک ماه مردم از اینترنت استفاده نمی کردند و از دیال اپ استفاده میکردند کاش میشد برای یک ماه این شرکت ها تحریم میشدند ایا بازهم وضع این بود چطوری میگن مال حروم از گلو پایین نمیره ولی داریم میبینیم که میره و یه ابم روش
فکر میکنید چرا واقعا سایت های علمی بسته میشن چون اون مسائلی که دانشگاه درس میدن به راحتی در اینترنت پیدا میشه و 100 ها دلیل دیگر ببینید هیچ کس خوب ما رو نمی خواد
اینه جامعه ای که توش زندگی میکنیم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
2
16
درود بر عصر ایران
خبرنگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
1
5
چرا نظر من رو منتشر نکردید چرا گزینشی عمل می کنید نکنه به صلاحتون نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
2
12
اینقدر گرون فروشی میکنن که حاضر پول یک سال اینترنت کار بر رو بده
اما پاک کردن صورت مسئله راه حل نیست
نا شناس
Netherlands
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
2
14
سلام.روزگاری یادمه نامه می دادم.1 هفته بعد نامه رسان می اومد در خونه جوابمو می داد.الان در هزاره سوم در همین دهکده جهانی که ما تنها اسمش را یدک می کشیم سایتی رو بزن و اینتر کن برو مسافرت وبیا بعد باز می شه.در همه جوانب جامعه مشکل داریم.اینترنت تنها یکی از آنهاست.جان خودت پیاممم رو بذار.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
این دیگه نشد اغراق کردی چه جور هم
اینجا عصر ایرانه چیزی که می گی لا اقل یه جور باید باشه که اعتبار این رسانه رو حفضش کنی نه اینکه با این حرفای سطحی ابروی عصر ایران رو ببرید البته ببخشید ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
اونم معلوم نیس اصلا باز بشه یا نه
محمد
Germany
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
0
salam agha chera hame ra be yek cheshm mibinid man khodam yek sherkate servis dahande internet hastam aval in ke vaghti user ham ye sorati ra dar khast mikonand man dakhele barname sorata ta 2barabar vasashon bishtar mizaram ke ye moghe hagh khori nashe badam har moghe ghati dashtan akhare mah ya beheshon hajm ezafe dadam ya chand roz rayegan .hame ke mesle ham nistan ke shoma hame sherkata ra mahkom be dozd bodan mikonid
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
1
واقعا برای چی باید ماهی 15 هزارتومن برای چنین اینترنتی پول داد؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
1
باید قوه قضائیه اطریق دیوان عدالت اداری به صورت مدعی العموم ،حق استفاده کنندگان اینترنت در ایران را استیفا نماید. از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می توان به تضییع حقوق کاربران به راحتی پی برد.
اردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
0
2
از ظرف بستنی لیوانی و نخ برای انتقال اطلاعات استفاده کنیم باور کنید سرعتش بالاتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
2
جالبه با سرویس دهنده که تماس میگیریم میگه خیلی ام خوبه بیکارا میان راجع به سرعت کم ما چیزمینویسن
وبگردی