۰۵ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد ۱۹۳۱۱۸

تماشاگران اسف انگيز!

عصر ایران ورزشی، اهورا جهانیان - حمید استیلی در برنامه نود، همان استیلی همیشگی بود: مظلوم و با حجب و حیا. استیلی صدای بلندی ندارد و در فوتبال ایران، به قول مجید جلالی، صداهای بلند به گوش می رسد.
 
نگاهی به کارنامه مربیگری مجید جلالی و علی دایی، به خوبی نشان می دهد که کدام یک از این دو مربی، قابلیت های بیشتری دارند. مجید جلالی را همه به عنوان مربی ای درجه یک در فوتبال ایران می شناسند اما علی دایی را کمتر کسی مربی بزرگی می داند. با این حال صدای بلند دایی، موجب می شود که او مربی پرسپولیس و تیم ملی شود و نرمخویی جلالی، او را در حاشیه فوتبال ایران نگه می دارد.
 
 استیلی نیز چونان جلالی، نرمخو و غیرپرخاشگر است. با کسی دعوایی ندارد. ماهها از تماشاگران پرسپولیس فحش های چارواداری شنید و دم نزد. بسیاری معتقد بودند که استیلی از پرسپولیس نمی رود تا مدیرعامل پرسپولیس مجبور به اخراج وی و پرداخت کل مبلغ قرارداد او شود. اما استیلی امیدوار بود که قهرمانی جام حذفی را در کنار عنوانی نسبتاً آبرومندانه برای پرسپولیس کسب کند. زمانی که قهرمانی در جام حذفی منتفی شد، حمید استیلی نیز کاسه کوزه اش را جمع کرد و از پرسپولیس رفت.
 
 عملکرد فنی استیلی در پرسپولیس البته قابل دفاع نبود. حمید استیلی در استفاده درست از علی کریمی و وحید هاشمیان اشتباهات فراوان داشت. تیمش ضعیف بازی می کرد و خودش نیز تصمیاتش به عنوان مربی، حاکی از تیزبینی و هوشمندی چشمگیری نبود. اما مگر فقط استیلی چنین مشکلاتی در فوتبال ایران داشته است؟
 
 پیش از استیلی، پرسپولیس علی دایی نیز خوب بازی نمی کرد. چند سال پیشتر، پرسپولیس دنیزلی اگر چه خوب بازی می کرد اما در نتیجه گیری ناکام بود. نه در لیگ برتر قهرمان شد و نه در جام حذفی. اما شاید در تاریخ باشگاه پرسپولیس، هیچ مربی ای به اندازه استیلی از تماشاگران این تیم دشنام نشنیده باشد. چرا چنین شد؟ چون که استیلی ناکام بود.
 
 اما بد نیست نگاه دیگری به پدیده فحاشی علیه حمید استلی داشته باشیم؛ شاید که نکته ای نو در آن نهفته باشد.
 
لیگ برتر فوتبال ایران، یکی از عقب مانده ترین لیگ های فوتبال جهان است. این حقیقتی است که هر فوتبال شناسی آن را تایید می کند. مهمترین دلیل این مدعا این است که فوتبال ایران در جهان فوتبال به شدت عقب مانده است. ما در تاریخ فوتبال خود سر جمع سه بار به جام جهانی رفته ایم و آخرین باری که هم که در این مهمترین تورنمنت بین المللی فوتبال حاضر شدیم، جزو سه تیم آخر جام جهانی بودیم!
 
در سطح آسیا نیز دیگر سال هاست که جزو سه تیم اول قاره نیستیم و احتمالاً در آینده نیز حال و روز بدتری خواهیم داشت. کیفیت فنی و ساختاری باشگاههایمان نیز رسوایی فاش تر از آفتابی است بی نیاز از توصیف! پس در این بساط عقب ماندگی ساختاری و مزمن، چرا این گونه دیوانه وار به زمین و زمان فحش می دهیم تا توپی از خط دروازه حریف بگذرد و گلی به ثمر برسد؟ برای اینکه لحظه ای مصیبت های تاریخی ریشه دارمان را فراموش کنیم؟
 
ظاهراً فوتبال در این دیار به داروی مخدری بدل شده است برای تسکین و فراموشی دردهای اجتماعی و اقتصادی و ... از جامعه نابهنجاری که قوی ترین مردش به ضرب دشنه ستم به خون خویش می غلطد و زنان خیابانی و تجاوز در آن به پدیده ای رایج بدل شده است، شاید هم نباید انتظار ادب و کنش اخلاقی در حوزه ورزش داشت؟
 
شاید استیلی باید خدا را شکر کند که تماشاگران پرسپولیس فقط به خانواده او فحش دادند و بیش از این با او جفا نکردند. حمید استیلی در برابر بی ادبی های مستمر تماشاگران پرسپولیس، هیچ گاه جامه ادب از تن گفتار خویش برنکند. نه به بازیکنانش تاخت، نه به داور و نه به عناصر تیم حریف.
 
هر چه بود استیلی رفت و دیر یا زود مربی دیگری جای او را می گیرد. آن مربی نیز اگر ناکام باشد، دشنام می شنود و تحقیر می شود و سرانجام می رود پی کارش! اما خوب است تماشاگران پرسپولیس لختی با خود بیندیشند که این فوتبال عقب مانده بی در و پیکر، ارزش این همه فحاشی و بی اخلاقی را دارد؟
 
در این یازده سالی که لیگ برتر در ایران برگزار می شود، پرسپولیس دو بار قهرمان لیگ شده است. آن دو باری هم که قهرمان شده، در کوران بازی های لیگ قهرمانان آسیا، پرّ کاهی در مصاف تندباد بوده است. یعنی بی هیچ دستاوردی از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته است.
 
امسال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد و همه خواهیم دید که این تیم مجدداً ناکام و بی نصیب از این تورنمنت نه چندان باکیفیت فوتبال آسیا، به خانه بازمی گردد.
 
پرسپولیسی ها قبلا فوتبال را می باختند اما اکنون فوتبال و اخلاق را یکجا باخته اند. حمید استیلی انسان مودب و متواضعی است. هیچ انسان متواضعی جاودانه منفور نمی ماند. نفرت کنونی از استیلی دیر یا زود از بین می رود ولی آنچه باقی می ماند، رفتار نفرت انگیز و بی اخلاقی نهادینه شده تماشاگران پرسپولیس است.
 
برای بردی کوچک در فوتبالی عقب مانده، مادر حمید استیلی هدف زشت ترین دشنام ها قرار گرفت؛ و این آیینه تمام نمای فوتبال زشت و مشمئزکننده ایران امروز است.
 
تماشاگران پرسپولیس البته با دشنام های زشتی که نثار استیلی کردند، به هدف خود رسیدند: استیلی استعفا کرد و رفت. اما آنها مصداق این سخن امیرالمومنین بودند که فرمود: هر کس خیری را به شیوه ای شر محقق کند، خود اولین مغلوب آن شر است ( نقل به مضمون ).
 
شاید کسانی خرده بگیرند که این موشکافی های اخلاقی در باب تماشاگران فوتبال، نابجا است و با آنها نباید زیاد سخت گرفت. چنین حامیان دوست نمایی، ورزشگاههای فوتبال را چونان محل عقده گشایی جماعتی ناکام و ناخرسند از مشکلات زیستن در این زمانه پررنج می خواهند و بی آنکه تصریح کنند، معتقدند که ورزشگاههای فوتبال، جایی است که می توان به مردم ناخرسند و فرورفته در چنبره مشکلات اجتماعی گفت: هر چه می خواهد دل تنگت بگو!
 
قطعاً این یادداشت نیز با واکنش تند و تیز تماشاگران پرسپولیس مواجه می شود و در نقد آن، دلیل ها اقامه خواهد شد که استیلی باید پیش از این ها می رفت و اصلاً آمدنش به پرسپولیس مشکوک بود و نتایجش غیر قابل دفاع بود و ... احتمالاً نویسنده یادداشت نیز به سرنوشت استیلی، گیرم با اندک تخفیفی از سوی تماشاگران متعصب پرسپولیس، مواجه و انبوه دشنام ها نثارش خواهد شد.
 
 اما کاش عاقلی از راه برسد این خیل دشنام گو را انذار و اندرز دهد که سرنوشت اخروی تان را به برد و  باخت یک تیم فوتبال گره نزنید. در  روایات آمده است که امام صادق (ع) رشته دوستی خود را با یکی از دوستان نزدیکش برید فقط به این دلیل که آن شخص به مادر مشرک برده خود ناسزا گفته بود.
 
اینک اما باید نگریست که تماشاگران پرسپولیس، که احتمالاً مدعی دینداری  هم هستند و چه بسا در ایام محرم اخیر جزو عزادارن امام حسین هم بودند، بابت شکست در یک بازی فوتبال، آن هم درکشوری که کل فوتبالش در جهان امروز، محلی از اعراب ندارد، این گونه رکیک ترین ناسزا را نثار مادر مسلمان حمید استیلی می کنند؛ استیلی ای که از قضا مهمترین گل تاریخ فوتبال ایران را به ثمر رسانده است.
 
حقا که بر حال و روز چنین تماشاگرانی باید گریست!       
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
88
21
بخواب بابا... گند زده به پرسپولیس تو نشستی از رو باد معده چرت و پرت تف می دی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
ایول بابا دمت گرم خوب گفتی.
چی مون درسته که فوتبالمون درست باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
این متن رو نوشته که امثال بی ادبی چون شما بفهید فقر فرهنگی چیه .
یاسمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
بعضی ها واقعا ادب ندارن. رعایت کنید اینجا خونواده نشستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
17
25
مرحبا عالی بود
امیر
Spain
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
6
20
خوب بود زودتر از این تیم جدا شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
16
28
به علی دایی فرصت دادن و به استیلی نه فرصت دادن و نه ابزار. فقط فحش دادن
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
8
20
بی شک دشنام دادن امری بسیار نکوهیده است و اصلا برای اثبات این امر بدیهی نیازی به آسمون ریسمون بافتن نبود و نیست.
نویسنده محترم چند روز پیش سایت عصر ایران متنی با عنوان " درس های یک محاکمه در آمریکا " با قلم مصطفی بدر السادات منتشر کرد که هنوز هم در آرشیو صفحه اول سایت عصر ایران ( نه عصر ایران ورزشی ) قابل مشاهده است.
در آن مقاله با مقایسه اقدام به دادن رشوه توسط یک فرماندار ایالات متحده آمریکا و جریان دادگاه آن که قاضی به بر علیه او اعلام جرم کرده و عنوان جنایت را در کیفر خواست وی نه بدلیل رشوه دادن بلکه به دلیل خدشه دار کردن اعتماد عمومی برایش بکار برده و حکم 14 سال حبس برای او داده است در صورتی که در همان ایالت برای قتل حکم 12 سال حبس صادر شده است و نتیجه گرفته است که از بین بردن اعتماد عمومی برای اقدام به رشوه دادن و نه رشوه دادن از قتل نفس مهمتر است چون با اینکار بسیاری از مردم را در واقع کشته است.
با همین مقایسه باید به عرض برسانم که آقای کاشانی رفیق شفیق آقای استیلی جنایتی در حد کشتن اعتماد هواداران پرپولیس مرتکب شده و آقای استیلی هم در این قتل شریک جرم محسوب می شود البته آقایان دکتر ذوالفقارنسب،دکتر زادمهر و آقای پنجعلی نیز به تناسب شریک جرم هستند که با دروغ انتخاب استیلی را بعنوان سرمربی کاملا فنی و فوتبالی جلوه دادند.
شاید اگر هم دشنامی باید داده می شد ( که به هیچ وجه توصیه نمی شود و کاملا محکوم است ) باید سمت آن به ترتیب به سوی آقای کاشانی و سپس آقای زادمهر و سپس آقای ذوالفقار نسب و کمی هم آقای پنجعلی معطوف می شد.
در ضمن آقای نویسنده شما راه حلی برای ابراز عقیده هواداران ارائه دهید.
وقتی آقای کاشانی بدون توجه به آمار نظر سنجی برنامه نود و برخلاف خواسته های هواداران شخص دیگری را می آورد و برای موجه جلوه دادن آن شوی بسیار مسخره و رسوایی را تدارک می بیند و شعور هوادار را به سخره می گیرد آیا مصداق دشنام ناموسی به هوادار نیست!!!!!!
عصر ایران نخیر، کار کاشانی مصداق دشنام ناموسی به تماشاگران نیست. اگر بخواهیم تفسیری موسع از دشنام، آن هم نوع ناموسی اش (!)، داشته باشیم، هر حرف و هر کاری را می توان ذیل عنوان دشنام ناموسی درآورد. کسی که چنین نگاهی می دارد به سادگی می تواند به دیگران، به صرف اینکه رفتار یا شیوه کاری آنها را نمی پسندد، دشنام ناموسی بدهد. اما در باب اینکه تماشاگران پرسپولیس چه می توانستند بکنند، باید گفت که آنها می توانستند مثل تماشگران رئال مادرید، که علیه رونالدو طومار امضا کردند و خواستار جریمه نقدی وی شدند، با امضای طوماری چند میلیونی، خواستار اخراج استیلی شوند. به جای چند ماه دشنام دادن، می شد طوماری با پنج میلیون امضا جمع کرد و آن را تحویل مدیران پرسپولیس داد.
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
اول اینکه امیدوارم پاسخم را منتشر کنید.
1- جمله ای که نوشتید "کار کاشانی مصداق دشنام ناموسی به کاشانی نیست" غلظ است چون بنده گفتم کار کاشانی مصداق دشنام ناموسی به هوادار است نه کاشانی.
2- بهتره برای اثبات دانش خودتون از واژه های عجیب و غریب عربی کمتر استفاده کنید و بیشتر به منطق کلامتان دقت کنید.( موسع = فراگیر )
3- اگر دقت کرده بودید متوجه می شدید که به شما آدرس داده بودم که آقای مصطفی بدرالسادات که احتمالا از دوستان شما و عضو تحریریه سایت هستند به استناد حکم دادگاه یکی از ایالت های آمریکا در مورد فرماندار همان ایالت اقدام به رشوه دادن را ( و انجام رشوه دادن ) بدتر از قتل نفس تفسیر کردند که درست هم بود چون اعتماد عمومی مردم را خدشه دار کرده بود.در این موضوع هم اعتماد عمومی هواداران پرسپولیس مورد هجوم کاشانی و کاشانی هایی که به شدت اهداف سیاسی دارند و نه نگاه ورزشی مردمی قرار گرفت.اگر شما مخالف این نظر من هستید پس چرا بر همکار خود نقد نکردید که " اگر بخواهیم تفسیری موسع! قتل، آنهم از نوع قتل نفس اش (!)، داشته باشیم، هر حرف و هر کاری را می توان ذیل عنوان قتل نفس در آورد. ... "
4- در مجموع و در چند جای مطلبی که نوشته بودم نه تنها دشنام ناموسی بلکه هرگونه دشنامی را محکوم کردم و اصلا نمی خواستم نتیجه بگیرم که هواداران خوب کردند که به استیلی دشنام دادند چه رسد به اینکه خدای نکرده تایید کنم که به مادر مهربانش دشنام بدهند.ایکاش یکبار در استادیوم و در بین تماشاگران ( فرقی نمی کند پرپولیس یا استقلال ) می نشستی تا ببینی که جوانان مملکت ایران را به جایی رساندند که به بازیکن محبوب خودش که در یک حرکت زیبا گل به ثمر می رساند برای تشویقش می گویند " مادر فلان عجب گل قشنگی زد ، خواهرت و ... چه بازیی می کنه و ... " این جوانان به جایی رسیدند که استادیوم جایی شده است برایشان که هیجانات سرکوب شده خودشونو حتی در شادی با الفاظ رکیک خالی کنند.
5- و اما در مورد پیشنهاد زیبایت در مورد جایگزینی برای دشنام در مواقع اعتراض به پیشگاه مبارک عرض کنم که به این نکته توجه نکردی قبل از اینکه کار به دشنام ( یا پیشنهاد شما جمع آوری طومار پنج میلیونی ) برسد هواداران در نوبت های مختلف و با عنوان های متنوع در نظر سنجی های برنامه نود شرکت کردند و در همه آنها گزینه ای را انتخاب می کردند که مفهومش مخالفت با کارهای کاشانی و عدم تمایل به سرمربیگری آقای استیلی با این شیوه انتخاب قلابی بودند که در همه آن نظرسنجی ها آمار بالای 90 درصد بود.اما آقایان کاشانی و استیلی به نظر مردم در زمان های مختلف توجه نکردند و آقای کاشانی نظر قاطع مردم را اینطور جواب داد که " من مسئول تیم هستم نه این مردمی که پیامک داده اند " و اینکه این آمار را اینطور توجیه می کردند که کسانی که با مدیریت من موافقند این وقت شب خواب هستند بنابراین این نظر سنجی علمی و قابل استناد نیست.حال به فرض که طومار پنج میلیونی هم جمع می شد همین آش بود و همین کاسه.
6- رئال مادرید تیمی است در پایتخت یک کشور اروپایی که کاملا خصوصی به معنای واقعی کلمه و با پیشینه ای بسیار زیاد.پس اگر طوماری آنجا جمع می شود مطمئن باشید که ترتیب اثر داده می شود یا به همان شکلی که هواداران گفته اند یا به شکلی دیگر که در نهایت نظرشان جلب شود اما انگار شما در خلا زندگی می کنید و نه در ایران!
آیا باشگاه پرسپولیس با بالای ده ، بیست میلیون هوادار کانون هواداران دارد تا امکان جمع آوری امضا باشد آیا اصولا راهکار عملی طومار پنج میلیونی در ایران فراهم است آیا این باشگاه پر طرفدار زمین تمرین و زمین مسابقه اختصاصی دارد که بقیه مسائلش درست باشد اگر زمین مسابقه داشت که آقای سردار عزیزمحمدی بهانه عدم امکان برگزاری دو مسابقه در دو روز در ورزشگاه آزادی را نداشت که لشکر شکست خورده پرپولیس را به مصاف تیم تا بن دندان مصلح رفیق و شفیق خود بفرستد تا این مسائل پیش بیاید.
7- به فرض طومار هم تهیه می شد و به گفته شما تحویل مدیران پرسپولیس می شد.کدام مدیر؟آقای سردار رویانیان را می گویی؟کسی که زمین ورزش را با پادگان اشتباه گرفته؟کسی که بلافاصله پس از داربی مصاحبه تصویری می کند و از صدا و سیما پخش می شود و می گوید که تا 48 ساعت دیگر سرمربی پرسپولیس را اعلام می کنم.اما امروز که پنج روز گذشته مصاحبه می کند که من نگفته ام تا 48 ساعت دیگر بلکه این عدد ساخته ذهن خلاق خبرنگاران و مطبوعات است.
کسی که در روز روشن دروغ می گوید می خواهد به طومار پنج میلیونی هوادار پاسخ مناسب بدهد؟
جناب جهانیان ، اهورای عزیز کمی در زمان و مکان زندگی کن نه در خلاء.
در پایان باز هم تاکید می کنم که هرگونه دشنام چه ناموسی چه غیر ناموسی نسبت به هر انسانی چه خودی چه غیر خودی چه مسئول چه غیر مسئول محکوم است.
عصر ایران واژه " كاشاني " در جمله مورد اشاره شما، به اشتباه به جاي واژه " تماشاگران " نشسته است. قطعاً فراست مخاطب بالاتر از اين است كه اين اشتباه صوري را، كه ناشي از سرعت بالاي كار است، درنيابد. به هر حال ممنون از تذكرتان. آن جمله اصلاح شد.
درباره استفاده از واژه هاي عربي نيز بهتر است به متن خودتان نگاهي بيندازيد تا دريابيد كه استفاده از واژه هاي عربي در زبان فارسي امري رايج و متداول است و در اين باره نبايد تعصب به خرج داد.
سخن آقاي مصطفي بدرالسادات براي نويسنده اين يادداشت حجت نيست. اين سايت هم پادگان نيست كه همه يك صدا يك حرف را بگويند.
درباره نحوه مخالفت با مربيگري استيلي، قبل از آن نظرسنجي هاي برنامه نود، شعارهاي " استيلي حيا كن ... " شروع شده بود. شركت در نظرسنجي برنامه نود، منافاتي با جمع آوري طومار نداشت. آيا كساني كه در نظرسنجي برنامه نود راي دادند، مي توانستد دشنام دهند اما نمي توانستند مودبانه طومار جمع كنند؟ فرض كنيم كه طوماري هم جمع مي شد و به جايي نمي رسيد. باز هم تماشاگران پرسپوليس حق فحاشي نداشتند. باشگاه با يك مربي قرارداد بسته و آن مربي ناكام مانده است. تماشاگران مي توانند به شيوه هاي دموكراتيك و مدني روي بياورند. مثلاً بازي هاي پرسپوليس را تحريم كنند.
شما به جاي رويكرد تفهمي و همدلانه به فحاشي تماشاگران، خوب است فكرتان را به تمرين روشهاي دموكراتيك براي ابراز نارضايتي در برابر رويدادهاي نامطوب معطوف كنيد.
بايد قبول كنيم كه رفتار تماشاگران پرسپوليس، مظهر تام و تمامي از عقب ماندگي فرهنگي ما ايرانيان بود. براي اين درد بايد چاره اي جست و گر نه قهرماني پرسپوليس و استقلال در ليگ سطح پايين فوتبال ايران، اهميت چنداني ندارد. شايد فقط به كار فراموشي موقت مشكلات اساسي دشنام گوياني شود كه از عقب ماندگي فرهنگي رنج مي برند و به بدوي ترين وغير دموكراتيك ترين شكل ممكن ابراز نارضايتي مي كنند.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
راستی جناب اهورا این مورد رو یادم رفت بنویسم که شما چطور و بر اساس چه مبنایی حکم صادر می کنی که : " استیلی ای که از قضا مهمترین گل تاریخ فوتبال ایران را به ثمر رسانده است. "
چطور به این نتیجه رسیدی؟
اولا که از لحاظ فوتبالی و ورزشی این بازی مهمترین بازی ما نبوده شاید بازی مقابل استرالیا و یا بازی های دورتر که از حافظه من خارج است مهمتر از این بازی باشه.
دوم اینکه حتی اگر با معیارهای سیاسی هم بررسی کرده باشی و به این نتیجه رسیده باشی که برد ما مقابل آمریکا مهمترین دیدار ما بوده در طول تاریخ!!!
یاد آور می شوم که ما این بازی را 2 بر یک بردیم.
ابتدا استیلی گل زد سپس آمریکا جبران کرد و بازی مساوی شد و در اواخر نیمه دوم که این مهمترین بازی تاریخ فوتبال ما به قول شما داشت با سماوی به اتمام می رسید اگر گل دوم و پیروزی بخش را مهدی مهدوی کیا با یک استارت یک نیمه ای وارد دروازه آمریکا کرد.
بنابراین اگر مغرض نبودی حداقل می گفتی استیلی ای که از قضا یکی از دو گل مهم تاریخ فوتبالمان را به ثمر رساند.
و اگر منصف بودی باید حتما اسمی از مهدوی کیا می بردی چرا که گل مهدوی کیا مهمتر از گل استیلی بود.
البته تو مقصر نیستی چون در جامعه ورزشی سیاسی ما همه استیلی را تمجید می کنند.
آیا دلیلش این نیست که :
زمانی که استیلی به همراه کاشانی در مصلای تهران مشغول شرکت در همایش بود مهدوی کیا مچ بند به دست در اندیشه مسابقه با کره بود ؟!!!!!!
عصر ایران دوست عزيز، گل استيلي در شرايطي به ثمر رسيد كه رهبران ايران و آمريكا در اين سو و آن سوي جهان، پاي تلويزيون نشسته بودند و آن مسابقه تاريخي را تماشا مي كردند. رهبر جمهوري اسلامي ايران و آقاي خاتمي در اين سو و بيل كلينتون ساير مقامات دولت آمريكا در واشنگتن مشغول تماشاي مسابقه تيم ملي فوتبال كشورشان بودند. چنانكه مي دانيد، قرار بود كلينتون بعد از آن بازي پيامي بدهد. اما آمريكا باخت و به جاي كلينتون، رهبر ايران پيام داد! اين از حيث اهميت سياسي بازي. از حيث ورزشي، گل هاي زيادي را مي توان به عنوان " مهمترين گل هاي تاريخ فوتبال ايران " برشمرد؛ گل خداداد عزيزي در برابر استراليا، ضربه آزاد زيباي علي پروين در فينال جام ملتهاي آسيا در برابر كويت در ورزشگاه آزادي و چند گل ديگر. درباره بازي ايران و آمريكا هم شما در اشتباه هستيد. گل استيلي ايران را يك بر صفر پيش انداخت و در اواخر بازي مهدوي كيا گل دوم ايران را به ثمر رساند و پس از آن بود كه تك گل آمريكا به ثمر رسيد. بنابراين گل مهدوي كيا نتيجه مساوي را تغيير نداد بلكه ايران پيش افتاده را پيشتر انداخت. به هر حال گل مهدوي كيا هم مهم بود ولي زيبايي گل استيلي و بوِيژه اينكه گل وي نخستين گل آن بازي تاريخي بود، سبب شد كه بازي ايران و آمريكا با گل حميد استيلي در خاطر عموم ايرانيان به عنوان خاطره اي شيرين ثبت شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
جناب اهورای عزیز
در پاسخ به دو پاسخ آخرتان باید عرض کنم که شاید اشکال نظراتم این است که چون طولانی هستند شما فرصت نمی کنید با آنها را کامل با تفکر بیشتری بخوانید چون:
1- نظر سنجی برنامه نود قبل از اولین بازی پرسپولیس و جریان حیا کن رها کن بوده که آقایان به آن بی تفاوت بودند.
2- واژه های عربی متن من واژه هایی هستند که در اثر زیادی استفاده در زبان پارسی در واقع جزئی از زبان پارسی شده اند و تشخیص عربی بودن یا نبودن آن دیگر مهم نیست و حساسیتی هم نیست اما واژه های عربی که هر چند سال یکبار استفاده می شود منظور من بوده مثل موسع که بنده برای اولین بار شنیده ام.
3- در مورد طومار هم بنده گفتم امکان جمع آوری طومار فراهم نیست یعنی چون حزب یا همتن کانون هواداران بصورت مشخص تشکیل نشده و یا امکان استفاده از اینترنت برای اکثریت هواداران فراهم نیست این امر غیر ممکن است و در واقع همان امکان پیامک هم برایشان فراهم شده نسبت به آن بی توجه بودند.
4- مگر تماشاگران بازی پرسپولیس را تحریم نکردند آمار 2000 نفر تماشاگر یعنی چه؟آقایان در قبال آن چه عکس العملی را نشان دادند؟شاید انتظار داری همین 2000 نفر هم نروند که اگر هر یک از بازیکنان و کادر فنی و مدیران پرسپولیس ( در کل 50 نفر باشند ) تنها 40 نفر دوست و فامیل داشته باشند تعداد تماشاگران می شود 2000 نفر!!!!!!!!
5- بنده باز هم می گوییم که چه تفهمی!!!! چه غیر تفهممی!!!!!!!! قصد تایید دشنام گویی را ندارم.
اما به صراحت می گویم سرداران فوتبال و جامعه راه های دموکراتیک را ارائه نمی دهند یا راه های موجود را هم بسته اند حرف من اینست.
والسلام
عصر ایران بدیهی است که مدیران یک تیم به صرف مخالفت اکثریت تماشاگران با حضور یک مربی در تیمشان، زمانی که آن مربی حتی در یک بازی هم هداست تیم را برعهده نگرفته است، نمی توانند تصمیم به برکناری مربی بگیرند. اگر استیلی نتایج خوبی می گرفت، نظر آن آکثریت مورد اشاره شما هم عوض می شد. پارسال اکثریت تماشاگران علیه دایی شعار می دادند و امسال به نفع او هورا می کشند.
اینکه شما برای اولین بار واژه موسع را شنیده اید دال بر این نیست که این واژه در متون گوناگون ادبیات فارسی به کار نمی رود. عبارت " تفسیر موسع "، برخلاف نظر شما، عبارت مهجوری نیست.
به نظر ما امکان جمع آوری طومار وجود داشت. کسانی که در ورزشگاه فحش می دادند می توانستند به جای فحاشی، در همان مکان طومار امضا کنند.
اگر بعد از کسب نتایج ضعیف پرسپولیس، تمامی بازی های پرسپولیس با حضور 2000 تماشاگر برگزار می شد، اوضاع خیلی زودتر از این ها فرق می کرد. استمرار در تحریم بازی های پرسپولیس به مراتب مدنی تر از فحاشی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
وای عاشقتونم. خوب برید با هم چت کنید. نویسنده این مطلب واقعا باید از اینکه جوابهایش با عنوان عصر ایران منتشر می شود شرمنده باشد. اسم عصر ایران را با بگو مگوی بچه گانه خراب نکنید
عصر ایران پاسخگویی به خوانندگان نشانه احترام به آنهاست نه نشانه ورود به بحث های بچه گانه. این پاسخ ها علیرغم وقت محدود و فشردگی حجم کار اعضای تحریریه نگاشته می شوند.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
kourosh tnx 4 behtarin nazarhaye in link ++++++++l
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
عجب فکی داره این کوروش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
سلام خسته نباشی آقا کوروش خودتونو خسته نکنید باید بگم انگار استیلی با عصر ایران فامیله چون چند وقت پیش مطلبی با عنوان تماشاگرانه بوقلمون صفت گذاشته بود که منو خیلی ناراحت کرده بود دوستم ندارم ادامه بدم فقط خواستم بگم که تو عصر ایران کاشانی و استیلی خیلی محبوبن خودتو خسته نکن ممنون میشم چاپ شه
نوید پناهی
Australia
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
13
12
مربی خیلی خوبی بود ولی متاسفانه در بازی بین دایی و کاشانی سوخت , مطمئنم اگه میموند پرسپولیس نتیجه میگرفت
به هرحال این مربی با شخصیت دوباره بلند خواهد شد و خودش را درجایی دیگه ثابت خواهد کرد
بابت تموم زحماتت جناب استیلی عزیز سپاسگزاریم.
امیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
5
9
در جواب کوروش :اینکه تومیگی کارکاشانی اخه خونواده کاشانی چه کاره هستند اقای باشعور تو با کاشانی مشکل داری نه با ناموس اون هواداران پرسپولیس که به مادر استیلی دشنام دادند از نفهمی و لاابالیگریشون بود وگرن اون بنده خدا (مادر استیلی) که کاره نبود که اینجوری مورد دشنام قراربگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
آقای امیر خان!
در نوار بالای هر نظر سمت چپ کلمه پاسخ نوشته شده است چنانچه روی آن کلیک فرمایید می توانید جواب هر شخصی را که می خواهید در ذیل نظرش بدهید.
نظر مرا یا کامل نخوندی یا با حب و بغض جناحی و سیاسی خوندی چون بنده در مجموع و حداقل در دو جای نظرم هرگونه دشنام گویی ( چه رسد به دشنام ناموسی ) را به هرکسی محکوم کردم اما آسیب شناسی کردم که چرا کار به دشنام می رسد و دنبال راه حل عملی و علمی بودم که این پدیده شوم از بین بره والا آقای جهنیان هزار تا مقاله بنویسند که فحش ندهید آخرت تون در خطره و امثال شما هم به بنده با کلمات معکوس توهین کنید ( آقای با شعور ) و به ریشه نپردازیم همین آش است و همین کاسه.
راستی اصلا یکبار هم استادیوم رفتی البته برای دیدن مسابقه فوتبال نه برای همایش ها و استقبال ها و ... تا ببینی که جوانان ایران را به چه درجه ای از فرهنگ رساندند که برای تشویق بازیکن مورد علاقه خودش می گوید: " مادر فلان عجب گل قشنگی زد و یا خواهرت و ... چه پاسی دادی دمت گرم و ... "
برای این درد چه راه حلی داری؟
راستی یه سئوال!
جوانان هوادار پرسپولیس چه گناهی کردند که آقای کاشانی می خواد به اهداف سیاسی و حزبی خود برسد ؟
راستی یادم رفت وقتی یک برنامه فوتبالی مثل نود رو می بینی و یا یک روزنامه ورزشی رو می خونی و یا به اخبار ورزشی گوش میدی آیا با وجود این همه سردار احساس می کنی که صحبت از میدان ورزشی است یا میدان جنگ فکر می کنی که سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس و تراکتور سازی تبریز و پاس همدان و دیگر باشگاه ها یک دپارتمان ورزشی اند یا ...؟
در انگلیس ، این سرزمین کفر یکبار اتفاقی مرگبار در استادیوم افتاد از آن پس رفتند سراغ راهکار.
اون راهکار چه بود آیا آمدند بین هوادارن فنس های فولادی کشیدند؟
آیا آمدند امنیت ورزگاه ها را سپردند به گارد ویژه و یگان سلطنتی و یا سازمان MI6
یا نه برعکس
لباس های معمول پلیس را که مردم در تعقیب مجرمین بر تن آنها می بینند را عوض کرده و با لباس هایی رنگی و شاد آنها را مصلح می کنند!
کلاه خود و سپر و باطوم به دست آنها نمی دهند.
در ورزشگاه رژه نظامی نمی روند و آرایش نظامی نمی گیرند.
کلیه فنس ها را جمع آوری کرده اند.
فاصله بین تماشاگر با کنار زمین را زیاد نکرده اند.
چون به این تنیجه رسیدند که پلیس و فنس و اقدامات ویژه پلیسی حساسیت را به تماشاگر منتقل می کندو نتیجه عکس می دهد.
در فوتبالمان من بعنوان یک تماشاگر و دوستدار فوتبال می ترسم در مورد فوتبال فکر کنم و یا نظر بدهم چون سر و کارمان می افتد با یک جماعت ...!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
5
7
جناب آقای جهانیان... در مورد اینکه آقای استیلی نباید چنین آماج فحش های ناموسی قرار می گرفت نظر شما صحیح است اما شما باید این نکته رو هم در نوشته ی خود در نظر می گرفتید که این آقا وقتی با هزاران کارشنی هایی که در فصول گذشته از سال 83 در تیم زوبل تا زمان دایی برای کله پا کردن مربیان وقت به منظور رسیدن به جایگاه سرمربی گری تیم و نیز به گواه یک یک مربیان از زوبل و دنیزلی و قطبی گرفنه تا دایی.. انجام میدادند و با توجه به آشنایی که با ضعف فرهنگی تماشا گران نه تنها پرسپولیسی که ایرانی داشتند که حتی به اسطوره هایی مثل دایی .. پروین .. مرحوم حجازی و حتی در همین سال اخیر در تبریز با امیر قلعه نویی رحمی نکردند چگونه با آن پیش زمینه های ذهنی ای که از ایشان در کارشکنی ها به همراه رفیق شفیقش کاشانی که خود با دسیسه جانشین محمد حسن انصاریفرد شده بود .. می خواستند رحم کنند؟؟؟؟ همچنین ایشان انسان عاقل و بالغ چگونه وقتی دیدند مربی سال قبل که دو جام آورده و اینچنین مورد حمایت هواداران قرار داشته و سرپرست موقت وقت نیز مورد انزجار هواداران قرار گرفته .. به خود اجازه دادند میل و شهوت دنیوی قدرت طلبی در نیمکت تیم را به شادی این ملت هوادار کثیر ترجیح داده و سالی پر از سرافکندگی و ناکامی برای آنها در مقابل هواداران رقیب به ارمغان بیاره ؟؟
آیا به نظر شما این خفت و خواری برای ایشان به سبب معنی این ضرب المثل معروف نیست که هر چه کاشتی همان را درو می کنی یا ضرب المثل چوب خدا صدا نداره ...
راستی آقای جهانبانیان از مقالات شما مشخصه که یک تیفوسی استقلالی هستی که همیشه در حال کوبیدن یک قسمت از اجزای تیم پرسپولیس هستی یک بار کریمی یک بار تماشا گران و... بد نیست امروز که تیمتون به نفت باخته یک مقاله در مذمت این تیم هم بنویسید!! ( در انتظار انتشار کامنتم هستم )
صالح
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
5
10
در مدتی که مطالب ورزشی خودندم از سایت ها و روزنامه ها و ... مختلف...این بهترین مطلبی بود که خوندم.دقیقا نگاه مسیولین همینه که گفتین...ارزش موارد مهم اجتماعی-سیاسی و اقتصادی با موارد این چنینی و در نهایت صدور اجازه برای فحاشی از طرف برخی دوستان کامنت گذار هم نشان دهنده ی همین نگاه اشتباهه...
مجید - اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
1
13
وقتی تعصب کور وارد می شود،عقل خارج
می گردد.
ما فکر می کنیم بهترین تماشاگران را داریم،توهم زدیم خودمان خبر نداریم.
حیا کن رها کن شده اصل مهم تماشاگران ما!!
جامعه ایی که مطالعه نداره همه چیزش سقوط میکنه.حرف زیاد است،حوصله اندک.
آشنا
Turkey
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
8
2
آقای استیلی برای ماندن در این جایگاه حیف بود حد و اندازه او از هر نظر که فکرش بکنید بالا تر از اینهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
"نا" آشنا!!!!!
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
1
5
به عنوان هوادار متعصب پرس پولیس با فحاشی به افراد مخالفم چون هیچ کس دوست نداره فحش بشنوه . مادر و اعضای خانواده استیلی چه کاره بودند که فحش بشنوند . ولی اقای استیلی باید همان هفته پنجم رفع زحمت میکردی برادر من . اقای مقاله نویس با اصل موضوع مقاله که نباید به همه افراد فحاشی کرد موافقم ولی اون اقایون این همه سرشکستگی و حقارت طرفداران پور شور پرسپولیسی رو مقابل ابی ها از اول فصل ندیدند ؟ جواب طرفدارها رو کی میده ؟ ایا با عذرخواهی مداوم استیلی بعد اکثر بازیها شده جواب هواداران . بدون که این هوادار هست که مدام با هوادار تیم رقیب کری میخونه . خیلی وقته که نمی تونه خوب کری بخونه چون چیزی نداره که بگه . تازه فکر میکنم با اومدن پروین پرسپولیس صد سال عقب گرد کرده . خدا رحم کنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
6
ضمن تشکر از نویسنده مطلب مربوط به رفتار نادرست تماشاگران، بنده دکترای تربیت بدنی دارای مدرک مربیگری فوتبال درجه B آسیا و استاد دانشگاه هستم که اخیرا مقاله ای در خصوص بررسی امتیاز میزبانی در لیگ برتر فوتبال کشورمان انجام دادم و متاسفانه نتایج تحقیق نشان داد که با افزایش تعداد تماشاگران از میزان امتیاز میزبانی کاسته می شود، به بیان ساده تر، حضور تماشاگران در فوتبال ایران نه تنها سودی برای تیمهای ما ندارد بلکه به ضررر تیمهاست. مقاله مذکور در یکی از نشریات علمی-پژوهشی به چاپ رشیده است و در صورت درخواست سایت عصر ایران بنده حاضرم مقاله را به طور کامل در اختیار شان قرار دهم تا حداقل مردم ما با دیدن آمار واقعی مربوطه قانع شوند که رفتار تماشاگران ایرانی چقدر دارد به فوتبال ما ضربه میزند. با تشکر: دکتر ف - ط
عصر ایران با سلام، اگر مقاله تان را براي ما ارسال كنيد، ممنون مي شويم.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
1
جناب نویسنده حالا شما نمیخواد احساساتی بشید و از علی دایی مایه بذارید. بزرگ بودن یه مربی فقط به دودوتا پهارتای رو کاغذش نیست. شک نداشته باشید که اگه همه فاکتورهای مربیگری رو در نظر بگیرید علی دایی از حیلی ها تو فوتبال ایران بزرگتره حتی از آقای جلالی
من نمیدونم منظورتون از کارنامه چیه ولی علی دایی بعد ورودش به ایران در هر تیمی که بوده یه قهرمانی اورده،
حمید استیلی هم شاید مستحق این برخوردها نباشه ولی جدای همه ی مسایل جانبی در خیلس از مواقع مخصوصا بازی اول مقابل استقلال ضعف تاکتیکی بارزی داشت
در هر صورت اگه همه ی این مسایل یه مقصر بخواهد قطعا این عنوان نصیب مدیرانی خواهد شد که علاوه بر عدم تخصص، ذهنشان پر از اولویت های سیاسی و غیر ورزشی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
0
ضمن تشکر از انعکاس نظر بنده، مقاله مربوط به امتیاز میزبانی تا روز شنبه به آدرس الکترونیکی سایت عصر ایران ارسال خواهد شد. با تشکر
عصر ایران سپاس
میر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
0
3
جناب جهانیان طبق عادت همیشگی شما و دوستان ، که هر نظر غیر خوشایندی را حتی در ستون غیرقابل انتشار هم درج نمی کنید احتمالا این نظر هم منتشر نمی شود که مهم نیست چون روی سخن با خود شماست ، وقتی شیوه های دموکراتیک در جامعه ای جواب نمی دهد ... رفتارهای انفجاری جایش را می گیرد حالا هر چقدر شما بگویید فحش دادن بد است دعوا بد است و ...
نمونه همین حضرت جنابعالی، هر کدام از مقالاتتان از کم هوشی علی کریمی تا ... مورد مخالفت شدید مردم قرار گرفته ولی هر روز شاهد فرمایشات جدید شما هستیم که تازگی بخش نظرات را هم در بست در اختیار گرفتید ! متاسفانه نه دانش فوتبالی نه دانش روانشناسی نه دانش.... شما در سطح یک نشریه دانشجویی هم نیست ولی هر روز سعی در بازی کردن نقش دانای کل دارید
انشاالله مدتی به اعصاب ما و خودتان استراحت دهید و با کسب اطلاعات بیشتر مطالب پخته تری از شما منتشر شود
عصر ایران عصر ایران ورزشی فقط نظراتی را منتشر نمی کند که حاوی 1 - از خط قرمزهای لازم الرعایه مطبوعات عبور کرده باشند، 2- زندگی خصوصی دیگران را افشا کنند، 3- حاوی توهین مستقیم و الفاط رکیک باشند.
پاسخ ها
میر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
ممنون از انتشار نظر کوتاه شده اینجانب ،
به نقل قولی از مرحوم مدرس اکتفا می کنم که به رضاخان گفتند لطفا حدود دم مبارک را مشخص فرمایید ما هر جا پا می گذاریم دم شماست. وقتی هر جمله ای خط قرمز محسوب می شود نتیجه اش رفتارهای رادیکال است چه فحش در ورزشگاه چه کتک زدن راننده ای دیگر به خاطر یک بوق چه ....
در هر حال از عصر ایران به خاطر سعی در شکستن این جو متشکرم ولی انتقاد من به ستون ورزشی پا برجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
0
1
آقای اهورا باز مقاله نوشتی !؟ کی میری مرخصی آخه!؟؟
عوارض جبران ناپذیر خوابیدن با موی خیس سروش صحت: شیمی را تجدید آوردم، اما بعداً معلم شیمی شدم (فیلم) آزمایش موفق یک سلاح ضدپهپاد عجیب (+عکس) بازی مافیا منجر به قتل شد انتقاد استاد دانشگاه مفید قم از علم الهدی: آنچه درباره دینداری و معیشت می گوئید با روش پیامبر و امام علی سازگار نیست معماری جالب خانه ای که حول یک درخت شکل گرفته است؛ درخت سم ماهی! (+تصاویر) عملکرد جالب و حیاتی سامانه های پایداری کشتی (+فیلم) شرکت‌های حمل مسافر اینترنتی مشمول قوانین حمل و نقلی تاکسیرانی نمی‌شوند مردان از مصرف این ویتامین غافل نشوند/ ۶ فایده مهم ویتامین E برای مردان رابطه مصرف گلاب با کاهش میل جنسی (فیلم) چهره‌ هوش مصنوعی برای نخستین بار دیده شد(+عکس) نحوه برخورد والدین با سیگار کشیدن نوجوانان اتهام وزیر خارجه الجولانی به ایران روزنامه هم میهن: یک نفر توضیح بدهد رفع فیلترینگ به صورت گام به گام چه معنایی می دهد؟ چای کیسه‌ای حاوی این مواد خطرناک است