۱۸ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد ۱۸۱۷۳۹

دشنام گویان بوقلمون صفت

عصر ایران ورزشی، اهورا جهانیان - موضع گیری تماشاگران پرسپولیس علیه حمید استیلی، امری کاملاً قابل درک است. تماشاگر انتظار دارد تیمش خوب بازی کند و نتیجه بگیرد. تیم حمید استیلی، فارغ از اینکه مشکلش چیست، تقریباً هر هفته تماشاگران پرسپولیس را مایوس و مغموم روانه خانه هایشان می کند.

 این نظر تماشاگران پرسپولیس نیز تا حد زیادی قابل درک است که استیلی مربی ای در حد و اندازه تیم بزرگی چون پرسپولیس نیست. البته هیچ معلوم نیست که این نظر درست باشد ولی فعلا شواهد و قرائن حاکی از صحت آن است.

 شاید اگر استیلی تا آخر فصل فرصت یابد، خلاف چنین رایی را به همه اثبات کند. اما موضوع اصلی این یادداشت، نه عصبانیت تماشاگران پرسپولیس از استیلی و نه صحت و سقم آرای آنان درباره این مربی جوان و مودب است.

 در این یادداشت می خواهیم حافظه جمعی و تاریخی ایرانیان را و علاوه بر آن بوقلمون صفتی تماشگران فوتبال را به قدر مقدور بکاویم. حمید استیلی این روزها در حالی سایه علی دایی را به عنوان گزینه مد نظر تماشاگران برای مربیگری پرسپولیس بالای سر خود می بیند که دایی سال گذشته عملکردی بسیار ضعیف در مقام مربی پرسپولیس در لیگ برتر داشت.

 علی دایی با کسب پنج باخت پی در پی، رکوردی در تاریخ پرسپولیس و نیز در کارنامه سرشار از رکورد خودش برای خود ثبت کرد که شاید تا سال های سال پا بر جا بماند. علاوه بر این، پرسپولیس دایی تیمی بود که به هیچ وجه بازی های زیبا و باکیفیتی ارائه نمی داد.

فرض کنیم برکناری استیلی در شرایط کنونی بهترین تصمیم مدیران این تیم باشد. سئوال اساسی از آن دسته از تماشاگران پرسپولیس که بر طبل مربیگری مجدد دایی می کوبند این است که مگر همین سال قبل فریادهای " دایی حیا کن ... " شما آسمان استادیوم آزادی را نمی شکافت؟ چرا به این سادگی موضع سال قبل خود را فراموش می کنید؟

پرسپولیسی های افراطی، در آخرین سال های حضور دایی در زمین فوتبال، هر بار که دایی در برابر پرسپولیس قرار می گرفت، رکیک ترین فحش ها را نثار علی دایی می کردند. آنها هم با " دایی بازیکن " مشکل داشتند و هم با " دایی مربی پرسپولیس ". شعار " دایی یادت نره، پروین سرورته "، سال های سال از دهان پردشنام تماشاگران تندرو پرسپولیس در استادیوم آزادی شنیده می شد.

 حرمت قلم و مخاطب اجازه نمی دهد که سایر شعارهای این " سینه چاکان امروز دایی " را به یاد آنها بیاوریم. به راستی این همه فراموشکاری و بوقلمون صفتی از کجا نشات می گیرد؟ از درد و رنج های انسان ایرانی در طول تاریخ؟ از نیاز تاریخی ایرانی به دوروریی به عنوان تمهیدی برای ادامه بقا در برابر اقوام مهاجم؟

آبشخور این دمدمی مزاجی و پشتک وارو زدن هر چه باشد، نتیجه اش چیزی جز تخریب بیشتر اخلاق عمومی در این جامعه نیست؛ هر چند که چنین رفتاری، لااقل در این شکل افراطی اش، خود معلول دامن گستردن نابهنجاری های کلان در ایران امروز است.

 نوربرت الیاس، جامعه شناس غربی، در توضیح چرایی بروز تصادفات در کشورهای جهان سوم، به پایین بودن سطح تمدنی این کشورها اشاره می کند و مهمترین نشانه این سطح تمدنی پایین را " ناتوانی در به تاخیرانداختن میل " در مردمان جهان سوم می داند.

قصه برخورد تماشاگران افراطی پرسپولیس با علی دایی و حمید استیلی، قصه همین ناتوانی است. " تماشاگران پرسپولیس " در سال های اخیر، چو پرده داری بوده اندکه به شمشیر می زنند همه را ؛ از علی پروین تا علی دایی. در سال 84 فریاد کشیدند " پروین حیا کن ... "، در سال 89 بانگ برآوردند " دایی حیا کن ... " و اکنون ندا در داده اند " استیلی حیا کن ... ".

 این شیوه برخورد با مربیان یک تیم، بویژه مربیان جوان نوظهور، نشانه همان ناتوانی در " به تاخیرانداختن میل " از سوی تماشاگران یک تیم است. تماشاگر مایل به موفقیت تیم محبوبش است و چون که این موفقیت حاصل نمی شود، میل به عزل مربی تیم دارد و به همین دلیل، علیه مربی شعار می دهد و دیگر به این نکته نمی اندیشد که مربی ای که امسال به نفع او شعار می دهیم ( دایی )، همان کسی است که پارسال علیه او شعار می دادیم.

تماشاگران افراطی ای که امروز از موضع حمایت از دایی به محل تمرین راه آهن می روند و " دایی جویان " در ورزشگاه آزادی فریاد اعتراضان گوش فلک را کر می کند، زمانی که دایی در سایپا بازی می کرد، حتی به حضور چندین ساله دایی در پرسپولیس نیز احترامی نمی گذاشتند و علی دایی را آماج فحش های خود می ساختند.

بنابراین برای این مطالبه انان نیز نباید ارزش چندانی قائل شد. کافی است دایی به پرسپولیس برگردد و در چند بازی نتیجه نگیرد. بدون تردید شعارهایی که امروز علیه استیلی سر داده می شود، در چنان فردای مفروضی به جانب دایی معطوف خواهد شد.

این تماشاگر بی طاقت استادیوم آزادی را ناخودآگاه محملی برای گشودن عقده های اجتماعی و اقتصادی و گاه سیاسی خودش می بیند و به همین دلیل، صبر جهان سومی اندکش در بیرون ورزشگاه، در درون ورزشگاه بیش از پیش کاهش می یابد و در مواجهه با ناملایمات، سریعاً سر به دشنام گویی برمی دارد و در حین طی چنین طریقی، کاری هم با شعارهای پیشین خود و نسبت متناقض آن شعارها با شعارهای امروزینش ندارد.

 او تنها می خواهد فریاد بزند و فحش بدهد و عقده گشایی کند. اگر استیلی بد کار کند، به او فحش می دهد. اگر دایی ضعیف عمل کند، دایی را لجن مال می کند.  اگر پروین به بن بست برسد، حرمت سی و چند ساله علی پروین را زیر پا می گذارد. اگر هم استیلی و دایی و پروین هر سه خوب کار کنند، دشنه دشنام این تماشاگر در پیکر روح و روان بازیکنان و مربیان تیم حریف فرو می رود.

آیا  تماشاگری که دائما شعار " حیا کن، رها کن " علیه این و آن می دهد، خودش نباید از این رفتارش حیا کند و عادت مالوف و یا ورزشگاه محبوبش را رها کند؟

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
12
84
عالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
چی چی فوری میزنی عالی بود ! تیم پول خرج میکنه یه سری بازیکن بدرد نخور می خره بعد یه سری نتایج تاریخی میگیره ولی تا یکی که از ته دل این تیم رو دوست داره اعتراض میکنه شما مقابلش جبهه گیری میکنی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
37
61
واقعا این مقاله لایق طرفداران قرمزدوست! و عصبیه پرسپولیسه.اگه پرسپولیسی نیستی اینو بزار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
برادر ناشناس شما هم اگر تیم مورد علاقت رو در حال نابود شدن ببینی عصبی میشی هوادار از همون اول فصل این روز رو پیش بینی کرده بود
setare
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
زدی وسط خال....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
لطفاً در دروازه را ببندید! سپس سیفون را هم بکشید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
آقای با شعور این یه تحلیل کلی از سطح فرهنگ جامعه جهان سومی که امثال شما رو هم ششامل میشه هست اگه استقلال هم چند فصل نتیجه نگیره فرهنگ شما آبی دوست ها هم تعریفی نداره سعی کن قبل از اینکه حرف بزنی یکم فکر کنی با سطح تفکر امثال شما که خودشون رو با فهم می دونند بوجود اومدن همچین شرلیطی در جامعه کاملاً طبیعیه
يه قرمز عصبي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
آقاي آبي و غيرعصبي و فهيم كه دم از لياقت مي زني، شما رو ارجاع مي دم به دو هفته پيش وقتي كه به خاطر يه مصدوميت كوچيك بازيكن تراكتور ، طرفداراي استقلال حرمت اون همه زحمت قلعه نويي رو زير پا گذاشتن و عليه ايشون شعار دادن. هنوز يادمون نرفته تا همين دو سال پيش از دقيقه شصت شروع مي كردين به هو كردن بازيكناي خودي. مصداق بارز ديگ به ديگ ميگه روت سياه الان كاملاً نمايان هست.
عصر ایران نقد تماشاگران پرسپولیس به معنای تجلیل از تماشاگران استقلال نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
اين مطلب تنها براي طرفداراي پرسپوليس صادق نيست. كل طرفداري فوتبال همينن . خودتونو تافته ي جدا بافته ندونيد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
44
15
لطفا با احساسات تماشاگران بازي نكنيد الان انها فقط نتيجه مي خواهند هركس كه باشد دايي پروين كادر فني هركس كه بتواند بايد قدم پيش بگذارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
9
37
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
1
56
این به اصطلاح بوقلمونها چیکار کنن وقتی امثال مثل اقای موقتی میاد و فوتبالو بازیچه سیاسی میکنن مردم چیکار کنن نویسنده محترم اگه دنبال فرهنگ لیگ اروپایی هستی باید مدیریت و اداره باشگاه هم مثل اونا باشن مردم خسته شدن از این بازیها واقعا فکر میکنی اگه این بوقلمونها اروم شن اینا اینقدر حیا دارن که این همه خراب کاری کردن برن علی دایی این وسط شده نماد اعتراض به عملکرد و سیاست باشگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
مدیریت اروپایی نیازمند همان صبریست که نویسنده محترم مقاله خاطر نشان کرده اند(از قول جامعه شناس محترم)..که کلا ما ایرانی ها نداریم...
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
6
14
حرف شما متین فقط یه سوال دارم هوادار بدبخت اگه فحش نده چیکار کنه؟حرف دلشو چه جور به زبون بیاره؟چطور دردش رو از بی صاحبی پرهوادارترین تیم آسیا بیان کنه؟چقدر بغضش رو بخوره من هیچ وقت تا حالا فحش ندادم همیشه حتی تا قبل از این بازی هم از هر کسی که مربی باشگاه بوده حمایت کردم ولی وقتی میبینی تیشه به ریشه تیمت میزنن به زبون هم نیاری ته دلت رضا میده که مسبب این غصه ها لایق ناسزاست این رو بخاطر داشته باشید باشگاهها بخشی از هویت مردم هر کشور هستن اگر نباشن مردم هویتشون رو در باشگاههای بیگانگان جستجو میکنن امیدوارم نوشته هام رو در معرض قضاوت خاننده هاتون قرار بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
22
10
خداييش چند گرفتي تا از استيلي و دار و دستش جانبدارى كنين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
کافر همه را به کیش خود پندارد!!!
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
10
14
از شما بعیده...
تماشگرای پرسپولیس حق دارند ...
تیمی که پرطرفدارترین تیمه ایرانه نباید جایگاهش 15 جدول باشه...
مگه پروین و دایی کی هستند؟
ما اونارو به خاطر پرسپولیس دوست داریم...
پس لطفا تیترتونو عوض کنید...
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
8
4
من برای مقاله کرار دغلکار که نویسنده پرسپولیسی دو اتیشه عصر ایران نوشته بود دو بار نظر دادم که متاسفانه هیچ کدام ثبت نشد البته قبلا هم چندین بار نظر داده ام وارسال نموده ام ولی بندرت شاهد ثبت نظر خود بوده ام برای مدیریت ورزشی این سایت خیلی متاسم.
عصر ایران شاید نظرتان ارسال نشده است. عصر ایران ورزشی فقط نظرات زیر را منعکس نمی کند: 1- نظراتی که حاوی فحش مستقیم به خلق الله اند. 2- نظراتی که حوزه خصوصی زندگی دیگران را افشا می کنند. 3- نظراتی که خطوط قرمز سیاسی را آشکارا درمی نوردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
لطفا این خطوط قرمز رو بیشتر توضیح بده عصر ایران جون. الان 2 ساله سایتت رو می خونم و نزدیک به صد کامنت گذاشتم که تعداد انگشت شماری اش چاپ شده. نه فحش به خلق الله دادم نه وارد حوزه خصوصی کسی شدم. یه کاره بگو کلا دارم رو خط قرمز زندگی می کنم. یا شاید هم ایران حوزه خصوصی زندگی آقایان شده!!!!
عصر ایران در صورت رعايت ملاك هاي سه گانه مذكور، كامنت هايي كه از اين به بعد در صفحه ورزشي سايت مي گذاريد، ان شاء الله منتشر مي شود. همان طور كه دو كامنت اخيرتان منتشر شد.
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
2
12
اگر مرد عمل بودند از این هفته یک پرسپولیسی هم نباید برای دیدن بازی تیم به ورزشگاه برود .تا به خواسته هایشان برسند.مدیریت ومربی به فحش و ناسزا عادت کردند و چیزی عوض نمی شود.
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
15
9
واسه این نویسنده واقعا متاسفم. اولش میگه مشکل تماشاگران پرسپولیسه بعد میگه عقده گشایی طرفداران فوتبال در جهان سومه. در انتها برمیگرده سراغ طرفدارای پرسپولیس. این مقاله واسه نقد کردن نبود، واسه خرد کردن تماشاگرها بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
5
8
چرا همش شما نظر های "پرسپولیسی نیستس بگذار" را تو سایت می گذارید؟؟؟
بعدشم که همه می دونم (بعضی) تماشاگرهای آبی و قرمز و زرد و ... همه یه جور اند و متاسفانه این رفتارهای غلط ، در کشور نهادینه شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
2
13
در حقیقت اونا از عملکرد دایی راضی نیستند، اما با چماق دایی میخوان بزنند تو سر استیلی.
عابد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
3
12
با اینکه علی دایی رو خیلی دوست دارم و بسیار آدم عزیزی و محترمی هست ولی تفاوت علی دایی و استیلی در این است که علی دایی تکلیف تیمش روشن نبود و با بدبختی و دردسر و اعصاب خردی میتونستی حدس بزنی تیم میبره یا میبازه ولی استیلی تکلیفش روشنه میدونی میبازه و ناراحتی نداره حرص و جوش هم نمیخوریم در هر صورت پرسپولیس یه تفکره یک اندیشه است. ببره, ببازه, هر طوری بشه من دوستش دارم و همیشه خواهم داشت بنابراین حقشه یه مربی خوب داشته باشه و این را هم نادیده نگیریم که بچه ها غیرتی بازی نمیکنند.
مهدی صفوت
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
4
9
همه حرفاتون رو قبول دارم مخصوصا نظر اون جامعه شناس محترم غربی رو. این افراط در رفتار در جامعه ما در ترافیک و اتوبان های ما به وضوح دیده میشه. ولی یه مسئله رو نگفتین و اون نحوه بر سر کار اومدن استیلی و بر کناری علی دایی بود. یادتون نره که جناب استیلی در تفکرات سیاسی هم پیاله جناب کاشانی هستند. مردم به این قضیه بیشتر معترض هستند.
عصر ایران ممنون؛ ولی فراموش نکنید که تماشاگران پرسپولیس، سال قبل که دایی به " نحو معقول " مربی پرسپولیس شده بود، همین شعارها را علیه دایی هم سرمی دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
10
8
اين نوع تيتر گذاشتن خارج از ادب رسانه اي است ،‌چند باري كه به سايتتان سر زدم از اين جور تيتر هاي هيجاني و نپخته زياد ديدم ،‌لطف كنيد در نقل اخبار و تيتر هايتان حرفه اي تر ظاهر شويد و قضاوت و نتيجه گيري را بر عهده خوانندگان بگذاريد، لطفا حرمت قلم را نشكنيد ،‌با تشكر از شما
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
3
29
آقای عصر ایران!نویسنده محترم!
اگه ناراحت نمی شی چندتا نکته در مورد آقای کاشانی رفیق گرمابه و گلستان آقایان شورای شهری ها و دولت بگویم که از این به بعد خوب تحلیل کنی.
در اینکه تماشاگران ما ( استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تیم ملی و ... ) هوادار نیستند بلکه تماشاگرند شکی نیست. و تماشاگر هم می خواهد از بازی لذت ببرد و هم انرژی خود را در استادیوم خالی کند و هم در محیط زندگی با سایر مردم بر سر تیم خودشان کری بخوانند و فقط همین و بس.
چون تماشاگرند و سیستم فوتبال هم به آنها در حد تماشاگر بها می دهد و نه بیشتر.
1- سیستم فوتبالی که به نظر بالای 90 درصدی مردم برای عدم انتقال تیمها از شهری به شهر دیگر بی اعتنا است تا جائیکه تیم پاس و پیکان به دسته پایین سقوط کنند.
2- سیستم فوتبالی که آقای کاشانی در سمت غیر قانونی سرپرست موقت! 2 سال بر مسند بزرگترین و پر طرفدار ترین تیم فوتبال آسیا قرار می گیرد در صورتیکه در همین سیستم مدیر عامل قانونی عمرش در برخی موارد به 3 ماه هم نمی رسد.
3- آقای کاشانی با قصد عوام فریبی از خوشنام ترین افراد فوتبال برای حذف دائی و آوردن استیلی استفاده کرده غافل از اینکه مردم خیلی خوب همه چیز را می فهمند.
4- در بیانیه کمیته فنی 3 نفره می نویسند که آقای دائی انتخاب کمیته فنی است به شرطی که با مدیران پرسپولیس همکاری کند و کسی نیست که از آنها بپرسد که مجبور کردن یک نفر برای همکاری با فرد غیر قانونی خودش نوعی جرم محسوب می شود.
5- و یا در رد دائی آورده اند که ایشان حاضر به همکاری با مدیران پرسپولیس نیست در صورتیکه متن نامه دائی کاملا روشن می گوید حاضر به همکاری با با مدیر عامل قانونی با هیئت مدیره است پس باید نتیجه گرفت که کمیته فنی و آقای کاشانی خود آقای کاشانی را قانونی نمی دانند.
6- آقای کاشانی برای مقابله با دائی و به بهانه انجام تعهد مالی پول شیث رضایی را که به دلیل مزاحمت برای خانواده ای در دبی آقای دائی او را از تیم اخراج کرد داده اما پول آقای دائی را که تیم را قهرمان جام حذفی کرده نداده.
7- باز سیستم مدیریتی آقای کاشانی بر اساس لج بازی است چون اولین نفر پس از استیلی با شیث رضایی قرارداد بست کسی که از لحاظ اخلاقی در حد پرسپولیس نیست و از لحاظ فنی هم خودشان به این نتیجه رسیدند که 5 هفته رو نیمکت بنشیند.
و ....
آقای نویسنده خانه از پایبست ویران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
كوروش جان تمام گفته هات درست، اما قضيه شيث رو خيلي خوب اومدي، نميدونم چرا استيلي، آدمي رو كه ازلحاظ رفتار و كردار اصلاً وجهه خوبي نداره رو برگردوند به تيم، خدائيش شيث چه نكته مثبتي داشت كه بايد برگرده اماسپهر حيدري تحصيل كرده بايد از اين تيم بره، من از همون روزي كه استيلي ايشونو به تيم برگردوند، از جناب استيلي بيزار بيزار شدم، يا علي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
9
7
خیلی عالی بود
حیف که این بوقلمون صفتها اکثرا آنقدر عقل و سواد و امکانات ندارند که به سایت شما مراجعه کنند و با خواندن مقاله شما درد خود را درمان کنند
کلا فرهنگ فحاشی در این جامعه عجیب جا باز کرده از آن بالا تا آن ورزشگاه و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
5
7
میخوام به این نویسنده محترم بگم که بعد از هفت بازی شش امتیاز نباید اعتراز کرد پس میخواهید بعد چه نتیجه ای اعتراز کنیم با این نتایجی این تیم مگیره احتمال افتادن به دسته پائین تر هست
پاسخ ها
همون قرمز عصبي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
البته اگه همين جوري بخواي اعتراز كني اعتراضت نتيجه نميده اخوي!!!
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
دوست عزیز اعتراض نه اعتراز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
3
13
به نظر من این شعارها و اعتراضها علتش سرکوب نسل جوان تو جامعست و فقط بهانه ای برای اعتراض هستش...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
9
9
فکر می کنم عصر ایران و نگارنده باید لحن موردخطاب قرار دادن مرددم رو تغییر بده.
اینکه یک عده از مردم رو بوقلمون صفت خطاب کنیم خارج از ادب و فرهنگ نقد و خبر رسانی است .
مردم ماچه کار باید می کردند که نکردند و مسئولین چه کار کردند ؟
نگارنده عزیز لطف کنید کمی با مردم ملاطفت به خرج دهید و انها را نیز درک کنید .
عصر ایران در ادبیات توده گرایانه و پوپولیستی رایج در فضای سیاسی و روشنفکری شصت سال اخیر ایران، مردم همواره تقدیس شده اند. همه قلم به دستان سال ها و سال ها از فضیلت های مردم و رذیلت های حکومت ها دم زدند. نتیجه این مداحی های دروغین، چیزی جز این نبوده است که امروز همه می دانند باید از " مردم " تعریف کرد و در خفا خلاف مصالح مردم عمل کرد. اجازه بدهید ما جزو تملق گویان مردم نباشیم. " مردم " در این دیار، همواره متملقین حرفه ای و خستگی ناپذیر داشته اند. شلاق این جملات تند و تیز، اگر توان نقدشنیدن ( و نه لزوماً پذیرش نقد ) را در یک نفر هم افزایش دهد، مراد اصلی نویسنده مقاله محقق شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
در جواب عصر ایران شما زورتان به مردم رسیده اگه ادعای متملق نبودن هستی چرا باید از اشخاصی که انتقاد کنی نمیکنی چرا از اشخاصی که کار رو به اینجا کشیدن نمیکنی مطمئنی اگه همین کارو با بهترین مردم دنیا میکردن اینکارو نمیکردن پس تو نویسنده محترم فقط زورت به کسایی میرسه که خط قرمز ندارن
عصر ایران وضعيت سياسي و اجتماعي هر جامعه اي، برون داد كنش جمعي مردم آن كشور است.
دریاچه ارومیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
من اهل تعریف و تمجید الکی نیستم ولی واقعا عصر ایران متفاوته انگار جو نگارشش با بقیه اهل قلم.
تک تک حرفهایت رو قبول دارم و این سیاست راستگویی شما که بدون تزویر و رعایت حال کسی حرف حق رو میزنی بسیار ارزشمنده.
بعد از این بیشتر به این سایت سر میزنم.
به امید رعایت این سبک در همه زمینه ها.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
منظور اصلا تملق گویی نبوده و نیست .
وظیفه رسانه است که هر جا کاستی می بیند بیان و در صورت توان راه حل نیز ارائه کند .
ولی این نقد می تواند همراه با احترام متقابل باشد . در این که تماشاچیان ما کمی احساسی و در پاره ای از موارد خطی عمل می کنند ، شکی نیست .
ابتدا می بایست ریشه یابی کرده ، بدانیم این خط ها از کجا ناشی می شود ، این احساسات کی و کجا لطمه دیده و با اگاهی کامل از مسئله بوجود آمده نسبت به حل آن بکوشیم .
در کنار نقدی که به نوشته شما داشتم جوابگویی شما قابل تقدیر هست و کمتر رسانه ای در کشور خط مشی شما را دارد .
کار شماقابل تقدیر هست .
رامين
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
13
6
پرسپوليس قهرمان جهان
پاسخ ها
sara
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
رامین بی خیال بابا
هوادار استقلالی
Canada
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
1
7
عصر ایران مقاله جالبی بود.ولی باید به مردم حق بدی که شعار علیه مربیان میدهند.وقتی که تیمی حدود40درصد طرفدار متعصب دارد چرا نباید یک مریي در حد این تیم آورد. چرا باید کسانی به این تیم اورده شوند (از مدیر عامل گرفته تا بازیکنها)باید یا لابی و سیاسی کاری به تیم پر طرفدار بیایند؟احترام به تماشاگر وطرفدار اگر گذاشته شود مطمئن باش بدون پاسخ نمیماند. اگر سیاسی کاری از فوتبال ایران کنار گذاشته شود مطمئن باش فرهنگ هوادار هم بالا میرود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
1
2
متأسفم که یک نفر اینطور همصدا با یک فرضیه به فرهنگ و شعور جامعه خودش توهین می کنه. مگه در مسابقات اروپایی کم شاهد مرگ فجیع ده ها تماشاچی بوده ایم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
1
4
خیلی عالی بود من خودم استقلالی هستم و طرفدارای ما هم فرقی با اونا ندارن کلا جامعه ما همینه اما میشد راه بهتری انتخاب کرد برای اعتراض مثلا تماشاگران برای دیدن بازی نرن به استادیوم این به نظر خیلی بهتر و مودبانه تره حالا چه پزسپولیس چه هر تیم دیگه. توی این فوتبال یک سری چیزا اصلا با هم جور در نمیاد و همین هاست که فوتبال رو به این بن بست رسونده. بازم میگم بهتره مردم به دیدن بازی نرن این از هر تنبیهی بدتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
3
1
کی کرده لنگ رو لوله پرویز دوبله سوبله
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
0
2
یک نکته فراموش شده ؛وآن این است که کادر فنی و بخصوص مدیریت باشگاه طرفداران را موقع انتخاب مربی مسخره کردند؛وطوری عمل کردن که انگار مردم نمیفهمند.دلیل اعتراض من وگفتن شعار علی دایی علی دایی همینه والا دایی و استیلی برام فرقی نمیکنه
امیر علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
1
2
واقعا ذات تماشاگران ما رو گفتی با مشکلات سیاسی اقتصادی اجتماعی میان ورزشگاه و عقده های این گونه مسائل رو توی ورزشگاه خالی میکنند
بیطرف
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
1
2
اگر هرکس درجای درست خود قرار گیرد مطمئن باشید سطح فرهنگ جامعه و هوادار هم بالا خواهد امد.مثلا همین کاشانی در حال حاضر مشغول کارغیر قانونی در پیروزیست یا حمید استیلی کدوم تیمو قهرمان کرده حالا بیاد پرسپولیسو قهرمان کنه.فوتبال هم مثل بقیه علوم سواد میخواد.مدیران برای مردم الگو هستن.وقتی مدیران فاسد وناکارامد باشن از مردم بیشتر از اینها انتظار نمیرود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
1
2
با حرف نويسنده كه بايد حرمت استاديومها رعايت شود موافقم . ولي در جامعه اي كه رئيس فدراسيون فوتبالش در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها علنا" اعلام ميكنه كه به هيچ قيمتي حاضر به ترك پستش نيست ايا راه حل منطقي جلو پاي تماشاگران هست كه به آن متوسل شوند. در جامعه اي كه هيچ چيز سر جاش نيست و ورزشش به دست نااهلان افتاده است بايد كمي هم حق به تماشاگر داد.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
2
0
من کاملا موافقم . نمی خوام از جریانی حمایت کنم . اما به خدا استیلی کارش رو بلده , سطح فنیش بالاست . تا پرسپولیس گل دوم رو خورد همه به استیلی شعار دادن . مشکل آقای کاشانیه نه استیلی .

خیلی بی ظرفیتن تماشاگرا . خیلی خیلی ! من که خودم تو ورزشگاه بودم دلم سوخت برای حمید . من پرسپولیسیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
2
آقای بوقلمون زمان دایی مشکل کاشانی بود نه شیوه مربیگری شهریار . بگو للللللللللو .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
1
0
من معمولا يا بهتر بگم كلا ورزشي نميخونم و اتفاقا به اين صفحه اومدم، نكته بسيار جالبي كه توجه مرا جلب كرد واكنشهاي متععد عصر ايران به نظرات ورزشي است در حاليكه در عصرايران سياسي مطلقا اين رو نميبينيم، كاش عصر ايران سياسي هم مثل بخش ورزشي خود عمل كنه و اين كمترين روزنه جهت نفس كشيدن ما رو كه در حال خفه شدن هستيم را نبنده و اجازه بده نظرات سياسي هم با آزادي بيشتري منتشر بشه، البته همه ما درك ميكنيم كه فيلتر نشدن عصرايران در اولويته، موفق باشيد
محمد
Switzerland
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
2
از این نویسنده یک مطلب دیگه هم خونده بودم.
فارغ از موضوع اصلی مطالب ، ایشان شخصیتی به شدت ایرانی ستیز دارند و در پی تخریب جامعه ایرانی هستند.
من او
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
1
باز داری پاتو میکنی تو کفشه دایی ااااااااا ، حواستو جمع کن نذار برگردم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
2
1
بابات دشنام گویان بوقلمون صفت
پرسپولیسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
0
2
دایی کارنامه نداره؟
کلا سه فصل و نیم مربی بوده، دو جام حذفی و یک جام لیگ برتر رو گرفته

خداییش انصاف داشته باشیم

اما واقعا ما تحمل نداریم، اگه دستمون باشه، هر هفته یکی رو عوض میکنیم، استقلال و پیروزی و تیم ملی، همه همینجوریم
این سوال رو هم دارم که ایا ارسنال جلوی منچستر 8 تا خورد، مربی عوض شد؟