۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۲۶۹۷
تعداد نظرات: ۲۷۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۸-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۲۶۹۷
انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۸-۰۱-۱۳۹۰

آقایان! دل مردم از ولخرجی های فوتبالی خون است

پرورش بازیکنان گستاخ با پول ملت تا کی؟
عصرایران ؛ جعفر محمدی - رئیس فدراسیون فوتبال ، چند شب پیش در برنامه صندلی داغ تلویزیون گفت که دستمزد فوتبالیست ها ، آنقدرها هم که می گویند زیاد نیست!

علی کفاشیان افزود: البته بعضی ها برای هر فصل بالای 300 میلیون تومان هم می گیرند ولی همه که این قدر دریافتی ندارند و متوسط دستمزد بازیکنان لیگ برتر 90 - 80 میلیون تومان است!

این که در جامعه ای از استاد دانشگاه و پژوهشگر و قاضی اش گرفته تا معلم و کارمند و کارگرش درگیر اجاره خانه و شهریه مدرسه و دانشگاه و قبض های آب و برق و گاز و تلفن و موبایل و دخل و خرج زندگی باشند و هشت شان هم گرو نهشان باشد و تقریباً همه شان هم به دنبال وام و قرض الحسنه ای باشند برای زدن به زخم زندگی شان ، و بعد در همان جامعه ، از پول همین ملت (دقت کنید: از پول همین ملت) برای چند فوتبالیست دستمزدهای چند ده میلیونی و چند صد میلیونی و پاداش های آنچنانی بدهند و آخر سر هم رئیس فدراسیون بیاید و در تلویزیونی که با پول همین ملت اداره می شود لبخند همیشگی اش را بزند و بگوید این بندگان خدا که انقدرها هم پول نمی گیرند ، امری است که همه ما می دانیم و بارها نیز بدان اعتراض کرده ایم.
به همین خاطر بعد از سخنان آن شب کفاشیان درباره دستمزد ناچیز(!) فوتبالیست های وطنی ، برغم آن که جا داشت مطلبی بنویسم و صدای حق خواهی مردم را از زبان رسانه فریاد بزنم ، اما به دلیل تکراری بودن موضوع و این که می دانستم آقایان باز هم خود را به نشنیدن می زنند ، - به اشتباه  - از خیرش گذشتم تا این که صحنه های تأسف انگیز در بازی پرسپولیس و استیل آذین پیش آمد که در آن ، همین اشخاصی که پول های میلیونی از جیب ملت می خورند ، در برابر چشمان تماشاگران حاضر در ورزشگاه و میلیون ها تماشاچی تلویزیونی ، مانند گلادیاتورها به جان هم افتاده بودند و مشت و لگد و ناسزا حواله همدیگر می کردند تا مردم بدانند پول هایی که خرج این ها کرده اند هدر نرفته و خوب گستاخ و بی پروایشان کرده است!فوتبال

یعنی من و شما و امثال من و شما ، کلی پول می دهیم تا این آقایان که دست بر قضا الگوی جوانان و نوجوانان ما هم شده اند(!) ، چنین صحنه هایی را ایجاد کنند و کک شان هم نگزد چرا که فوقش چند بازی محروم می شوند (و استراحت می کنند) و چند میلیون تومان هم از آن پول های "یا مفت" را به عنوان جریمه پرداخت می کنند و روز از نو روزی از نو!

به قول یکی از دوستان تحریریه ، اگر همین دعوا و فحاشی هایی که این ها در مقابل چشم آن همه تماشاگر انجام دادند را عیناً چند نفر در یکی از خیابان های شهر مرتکب شوند ، آیا پلیس آنها را بازداشت نمی کند و ای بسا به عنوان اراذل و اوباش تحویل دادسرا نمی دهد؟ آیا فوتبالیست ها مصونیت قضایی هم دارند؟!

فوتبالیست های ما ، شیک پول می گیرند ، ماشین شیک سوار می شوند ، در خانه های شیک زندگی می کنند ، لباس های شیک می پوشند ، عروسی ها و جشن تولدهای شیک می گیرندو ... ولی رفتار شیکی ندارند که هیچ ، رفتار خیلی هایشان با اراذل و اوباشی که سر چهار راه ها می ایستند فرقی ندارد و فقط رنگی از شیکی بر زندگی شان زده اند که این رنگ هم در مواردی که دعوایی رخ می دهد یا پرده از برخی خلاف هایشان می افتد ، فرو می ریزد.

به این مثال توجه کنید: اگر دو شخص ثروتمند اصل و نسب دار مثلاً با یکدیگر تصادف کنند ، آیا پس از پیاده شدن از خودروهای گرانقیمت شان ، با یکدیگر گلاویز می شوند و در مقابل چشم مردم به همدیگر فحش های ناموسی می دهند؟ قطعاً خیر !
اما چرا اغلب فوتبالیست های ثروتمند ما از دعوا و فحاشی و بی آبرویی و ... ابایی ندارند؟ پاسخ کاملاً مشخص است: آنها بدون آن که ظرفیتش را داشته باشند ، ناگهان به پول های بادآورده و شهرت رسیده اند تا یک طبقه تازه به دوران رسیده ورزشی در کشور شکل بگیرد و الگویی زشت و زننده برای نسل جدید رقم بخورد.

مسوولان ما هم که یا خواب اند و این وضعیت را نمی بینند و یا این که ای بسا بعضی هایشان در این بریز و بپاش های فوتبالی ، سهمی دارند و از برچیده شدن این سفره پر از نان و نان متضرر می شوند و هیچ کاری برای اصلاح این وضعیت شرم آور نمی کنند.

روی سخن با همه فوتبالیست ها نیست ، چه آن که ورزشکاران با اخلاق و نیز کسانی که از این پول ها بی بهره اندکم نیستند ، ولی ویترین فوتبال ما متاسفانه همین وضعیت اسفناکی شده که می بینیم و می بینید.

اگر بناست فوتبالیست ها دستمزدهای دهها و صدها میلیونی بگیرند ، چرا باید مردمی که نان شب شان را محتاج اند و منتظر یارانه های چهل و چند هزار تومانی هستند پول این ها را بدهند؟ مگر مردم بدهکار آقایان هستند که باید خرج فلان تیم باشگاهی را بدهند و دم بر نیاورند و تازه دو قورت و نیم بازیکنان پر ادعا و کم ادب هم باقی بماند؟
نتایج درخشان شان(!) در بازی های ملی که مدام خون به دل ملت می کنند هم که به جای خود محفوظ!

اگر بناست فوتبالیست ها دستمزدهای کلان بگیرند ، فوتبال را خصوصی کنید تا از فروش بلیت و حق پخش تلویزیونی و تبلیغات و روش های متعارف دیگر کسب درآمد کنند. مگر در سایر کشورهای دنیا و مثلاً در همین اروپایی که فوتبال باشگاهی اش زبانزد دنیاست ، دولت ها از مردم مالیات می گیرند یا معادنشان را استخراج می کنند و می فروشند و درآمدش را به فوتبالیست ها می دهند؟
هرگز این گونه نیست و فوتبال ، به عنوان یک مقوله اقتصادی ، خودش درمی آورد و خودش هم خرج می کند و ای بسا مالیاتی هم به دولت و به جامعه می پردازد.

آقایان مسوولی که این پول ها را از جیب مردم  ، خرج فوتبالیست ها می کنند بدانند که اکثریت مردم با این مساله موافق نیستند و از این رو ، پولی که خرج می کنند ، نه قانونی است و نه شرعی.
اگر هم این ادعای ما را باور ندارند ، خودشان نظر سنجی کنند یا از هر موسسه ای که خودشان قبول دارند بخواهند نظرسنجی نماید تا بدانند که بر خلاف رأی و نظر و رضایت اکثریت ایرانی ها ، پول شان را مصرف می کنند و اگر به قبر و قیامتی اعتقاد داشته باشند ،باید برای ریال به ریال این پول ها جواب پس دهند؛ هم فوتبالیست ها و هم کسانی که این پول های کلان را از کیسه مردم خارج می کنند و به جیب خود و آنان واریز می کنند.

عصرایران ، این موضوع را همچنان پی خواهد گرفت ولو آن که تکراری باشد ، ولو آن که آقایان خود را به خواب زده باشند ، ولو آن که منافع مادی خیلی ها در همین پول های مفت تعریف شده باشد ، ولو  آن که ... . بالاخره یکی باید باشد که حرف دل مردم را فریاد کند یا نه؟!

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۷۷
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
4
586
اميد اينكه عصر ايران به قول خودش عمل كند وموضوع را پي گيري نمايد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
4
722
درود بر عصر ایران که حرف دل ما را زدی، تا کی باید برای عده ای اراذل و اوباش در فوتبال از بیت المال هزینه کرد.ما که راضی نیستیم.
پاسخ ها
وحدتی دوم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
دوست عزیز
بنده هم کاملا با نظر شما موافقم
ماهشهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
2
474
عالي بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
2
443
احسنت! حرف حق زدي. به نظر من بايد سقف و حداكثري براي پرداخت ها از جانب شركت هاي دارنده تيم ها در نظر گرفت. بعضي از شركت ها حقوق كاركنانشان را نمي دهند آن وقت ميليارد ميليارد خرج اين ها مي كنند! چرا آنهايي كه اسمشان را مهر گستر و عدالت محور گذاشته اند صدايشان كه در نمي آيد هيچ سال به سال پول بيشتري هزينه مي كنند و روز به روز بازيكنان بي اخلاق تر و باخت هاي بيشتر نصيب فوتبال مي كنند؟ آيا زماني كه در فوتبال اينقدر پول ريخته نشده بود و فوتباليست ها مثل مردم عادي بودند وضعيت بهتر نبود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
2
231
رسانه های جهان : ورزشی جدید به نام " کجبال " ( ترکیب کشتی کج و فوتبال ) در ایران ابداع شد .
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
4
436
بنازم به اين مقاله ات . حرف دل من و خيلي هاست . به خدا از اين شيواتر و دقيق تر نمي شد نوشت. من نيز حلال نمي كنم . كارگراني سر كار من هستند كه به خاطر دوا و درمان همسر سرطاني اش يا كودك دياليزي اش با چشم خونين صبح سركار مي آيد. به من مي گه مي شه جاي غذايي كه به من مي دهيد پولش رو بدهيد من خرج دواي گرون و ناياب بچه ام كنم. اونوقت مال بيت المال رو مي ديد يه سري گلادياتور مشت بزنن تو صورت هم و پخش زنده هم مي كنيد. دل من و ماها سوخته و درد گرفته از اين صحنه ها.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
3
312
عصر ايران آفرين بر شما واقعا عالي و درددل اكثريت مردم را نوشته ايد و ديگر ما قادر به نظر دادن نيستم و همه را خوب و بجا نگارسته ايد . درود بر شما سروران عصر ايراني كه واقعا ايراني هستيد و دوستتان داريم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
2
281
موافقم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
330
من كه به نوبه خودم حلالشون نمي كنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
226
به خدا قسم اگه 1% از این آقایان دغدغه ای چون شما داشته باشند عصر ایران عزیز
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
184
من به عنوان یک ایرانی خواستار شدیدترین برخورد با این ورزشکارنماهای بی اخلاق هستم
اینها آبروی پهلوانانی چون مرحوم تختی و مرحوم سیروس قایقران را که با دست خالی برای مملکتمان افتخار می آفریدند برده اند
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
189
از مقاله خوبتان بسیار سپاسگزارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
499
67
اولا که در این دیدار ، یک طرف که اتفاقا بیشتر کتک کاری کرد بخش خصوصی بود
ثانیا این اتفاقات در همه دنیا می افتد و طبیعت ورزش حرفه ای نیز همین است.
تو را خدا همین دلخوشی را هم از مردم نمی خواد بگیرید.
من ساعتی دوبار برای دریافت مطلب جدید از عصر ایران، به این سایت سر می زنم و در نود و نه در صد مطالب با شما موافقم، ولی این یکی فکر کنم شما هم تحت تاثیر اون ضربه بازیکن خارجی قرار گرفتید!
برید منشاء مشکل را پیدا کنید که چرا بقیه اینطوری دارن زندگی می کنن!
البته من هم با حقوق میلیاردی موافق نیستم ، ولی اینطوری روضه خوندن هم قبول ندارم
پاسخ ها
میرزایی دم آبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
باشه بعدا بهش میگم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۱
بخش خصوصی از جیب خودش هر چی می خواد هزینه کنه ولی ما که راضی نیستیم برا یه مشت آدم بی ادب و گلادیاتور یک ریال از بودجه بیت المال هزینه بشه. پیشنهاد می کنم این پولها صرف ساخت ورزشگاه، استخر شنا برا همه هموطنان بشه که همه بتونن استفاده کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
3
217
دمت گرم عصر ایران .حرف دلمونو زدی.واقعا که توی تمام سایتا تکی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
176
بهتر است مسئولین و صدا وسیما سایر رشته ها را نیز مورد توجه قرار دهد تا جوانان بیشتری به ورزش جذب شوند و اینقدر برنامه های رنگارنگ در صدا وسیما برای فوتبال در نظر گرفته نشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
3
180
ای بابا، فوتبالیست مفت خور باید کلی پول بگیره و به ازای هر لگد به پول 1 میلیون تومان دریافت کند.
طاهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
11
315
بخدا اگر اين فوتبال حرفهاي كه هيچ افتخاري رو نصيب ملت ايران نكرده و نمي كند و هميشه هم باعث خشه به غرور ايرانيان مي شود اگر هرچه سريعتر جمع شود به نفع مردم و ورزش و غرور ايرانيان است و يك صدم پول هزينه فوتبال باشگاهي و ملي كه همه اش از جيب ملتي هزينه مي شود كه اكثراً تحت پوشش نهاد هاي حمايتي هستند ، خرج ساير رشته هاي ورزشي شود باعث افتخلر آفريني هاي بي حد براي ايرانيان دلشكسته توسط فوتبال مي شود 100 ميليون تومان هزينه قرارداد يكسال بازيكن ضعيف ليگ معادل در آمد و ثروت و پس انداز كل عمر 50 % آحاد اين جامعه است جناب آقاي كفاشيان.
افرادي كه به هر طريق در فوتبال اسمي بهم مي زنند ديگر بفكر كاسبي كردن خودشان است و پول هاي هنگفتي مي گيرند از بودجه ملت و ديگر بازي براي مردم و اخلاق در جامعه برايشان اصلاً مطرح نيست و مسئولين باشگاهي هم براي كسب نتيجه ظاهر هر هنجار و اخلاقي را زير پا له و براي رسيدن به هدف از هر وسيله استفاده مي كنند ان هم براي غضب بيشتر پول بيت المال
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
263
من تشكر فراوان از نويسنده مقاله، فقط كافي است سرانگشتي حساب كنيد با اين پولها چند مدرسه چند بيمارستان مي توان ساخت؟ويا حي چند چاه نفت را مي توان احياءكرد ويا چند هواپيما خريد.حال دارو ودستگيري يتيمان وبهسازي روستاهاو...پيشكش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
139
آفرین عصر ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
211
حرف دل من بود
علی صاحب نیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
4
379
آفرین احسنت بر شما
بنده از اساتید جوان داننشگاه هستم و با وجود اینکه مدرک دکتری دارم و عضو بنیاد ملی نخبگان هم می باشم، ابتدای هر ماه با مشکل اجاره مسکن و هزار هزینه دیگر مواجه هستم ولی این آقایان فوتبالیست که اکثرا دیپلم هم حتی ندارند پول های آنچنانی از بیت المال که می گیرند که هیچ به عنوان الگو هم در روی صفحه اول مجلات اراجیف آنها چاپ می شود و از نظرات و اندیشه های فاخر آنها در برنامه های تلویزیونی مختلف هم به عنوان مهمان استفاده می شود. در عوض محقق و پژوهشگری که عمر و جان خود را در خدمت مردم و جامعه قرار داده است نه مورد تقدیر قرار می گیرد نه کسی از نظرات آنها بهره مند می گردد. کار درست را افرادی می کنند که بعد از کارشناسی بلافاصله به خارج از کشور می روند و از این سیستم بیمار اجتماعی کشور راحت می شوند
پاسخ ها
صادق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
شما وضعتون از من البته بهتره. من البته نخبه نیستم ولی بعد 23 سال تحصیل مدرسی هستم که وضع دانشجوهام 100 برابر بهتر از مه و من لنگ هزینه پایان نامه و شهریه دانشگاه آزاد هستم که بخشی از پول فروش خانه پدری رو هم به دانشگاه دادیم ولی هنوز هم هم بدهکارم و هم بی پول. منتظر واریز یارانه ها هستیم!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
204
یکی از بازیکن های یک تیم لیگ برتری ثروتمند که از آشنایان ماست به اذعان خودش 700 میلیون گرفته برای یک فصل! حداقل و کف پولی که یک بازیکن می گیره 300 میلیونه! آقای کفاشیان این میزان درآمد رو که ماهانه چیزی در حدود 25 میلیون تومان میشه با حقوق ماهانه یک معلم زحمتکش که چیزی در حدود پانصد هزار تومانه!! (یعنی 50 برابر!!) مقایسه کنه و بعد بگه که حقوقشون زیاده یا کم!
در پایان به نظر شخص بنده این مشکل از بودجه ی بالای تیمهای صنعتی و دولتی نشات میگیره که برای به دست آوردن بازیکنان مورد نظرشون رقمهای نجومی پرداخت میکنن و هرساله کف قیمت قراردادها رو بالاتر میبرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
75
متاسفانه امروزه در صداو سیما و روزنامه ها از جزئیات زندگی فوتبالیستها خبر میدهند اما خیلی از ورزشها اگر قهرمانی نیز بدست آورد یا پخش نمیشود ویا برای رفع تکلیف بطور خلاصه اطلاع رسانی میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
86
نقد خوبی بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
105
وقتی که به فوتبال بهای افراطی داده شود وسایر ورزشها در حاشیه قرار گیرند اوضاع بهتر از این نمیشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
131
فوتبال باید از درآمد خودش خرج خودش بکند. آن وقت همه چیز حساب و کتاب پیدا می کند و واقعا حرفه ای می شود . آن وقت است که همه مراقب ساده ترین و رین رفتارهایشان م خواهند بود تا به هیچ قیمتی متضرر نشوند نه مثل الان که خیال همه راحت است از بودجه ای که تحت هر شرایطی و با هر نتیجه ای و صرف نظر از هر افتضاح و فضاحتی به باشگاه تزریق خواهد شد که البته از جیب ملت است .
يوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
103
عصر ايران دمت گرم.
آقا چرا بايد سرمايه ملي ايران كه همه مردم در آن سهم دارند به خاطر علاقه چند نفر به فوتبال از بين بره و ولخرجي بشه؟
اونيكه تا حالا فوتبال نديده مگه ضامن تيمهاي پيروزي و استقلال و ....است.
هر كي طرفدارشونه بهشون كمك كنه.
دوباره از عصر ايران تشكر مي كنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
133
چرا جوانانی که در سایر رشته ها فعالیت می کنند مورد بی مهری قرار گیرند و فوتبالیستها که به غیر از تعداد انگشت شمار لیاقت پوشیدن لباس مقدس ورزش را ندارند این همه بها داده شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
82
اميدوارم ادامه بدهي!
از ديد من درآمد فوتباليستها در باشگاههاي دولتي اگر از ميانگين جامعه بالاتر باشد (كه هست)، فرق چنداني با درآمد قاچاقچيان نخواهد داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
127
اميدوارم ادامه بدهي!
از ديد من درآمد فوتباليستها در باشگاههاي دولتي اگر از ميانگين جامعه بالاتر باشد (كه هست)، فرق چنداني با درآمد قاچاقچيان نخواهد داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
84
فقط می توانم بگویم دست مریزاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
67
رسانه های جهان : ورزشی جدید به نام " کجبال " ( ترکیب کشتی کج و فوتبال ) در ایران ابداع شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
96
این همه خرج و در آخر هیچ ... ممنون محمدی عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
143
خاک بر سر این فوتبال با این ..........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
148
من از شما بسیار تشکر میکنم صحبتهایتان بسیار بحق است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
120
30
متاسفم برای اسطوره فوتبال کشورمون که به خاطر 3 امتیاز حاضر هر کاری کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
اسطوره؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
یک مشت اراذل اوباش شدن اسطوره
همشهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
3
144
دست مریزاد با این نوشته خوبت . این هم یکی از سیاستهای غلط است.اگر گذشته فوتبالیها را بدانید خواهید فهمید که از اراذل و اوباش جامعه بوده اند و هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
2
146
مرسي عصر ايران از مقاله پر مغز شما.
و اما يك حقيقت تلخ:
فوتبال ما عين سياست ما و سياست ما عين فوتبال ماست.
دريغ و درد.
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
79
درود به شرفتان!
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
87
من با 11 سال سابقه كار هنوز شركتي هستم و حقوقم با 120 ساعت اضافه كار كه هر روز بايد تا ساعت 7 بايستم مي شود 550 هزار تومان 150 هزار تومان وام ميدهم 150 هزار تومان قسط وام با مابقي حقوقم باد ميخورم و......
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
96
با سلام وتقدیر از سایت وزین وحق طلب عصرایران ضمن تایید تمامی مواضع شما دراین مورد به نکته ای اشاره میکنم بنده یک افسر توپخانه ارتش هستم تمام دوران جنگ را در جبهه بودم وهزاران گلوله توپ برسر دشمن شلیک کردم دو بار درجنگ مجروح شدم جانباز 32درصد هستم در رشته تحصیلی تخصصی خودم مدرک کارشناسی ارشد دارم همسرم هم سی سال برای این مملکت وفرزندان ان زحمت کشیده والان بازنشسته است خودم به دوزبان فرانسه وانگلیسی مسلط هستم هرکس دوست دارد میتواند بیاید وزندگی مارا ببیند البته هیچگاه ناشکری نمی کنم وفقط می خواهم بگویم بعد گذشت 32سال از انقلاب هنوز ما کجا هستیموخاصه اینکه من واقای فوتبالیست هردو توپ شلیک کرده ایم اما این کجاوان کجاخدا به همه ما رحم کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
92
من كه به نوبه خودم حلالشون نمي كنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
96
تمام تیم ها باید به بخش خصوصی واقعی واگذار شودحداقل اینچنین از جیب مردم یک مشت بی تربیت آبروریز تحویل جامعه نمی شود.
ناشناس
NETHERLANDS
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
6
95
همه اش تقصیر احمدی نژاده که این فوتبالیست ها را اینقدر لوس و پررو کرد.
کافی نتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
57
24
البته اخلاق مدارانی چون مهدوی کیا،نوید کیا،محدی رحمتی،آرش برهانی،.... و بسیاری دیگر هم کم نیستند آما متاسفانه چوب بی کلاسی بعضی تازه به دوران رسیده هارو میخورند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
29
چه فایده همش تو حرف گیر کرده ایم بازم یه مدت حرفشو میزنن و بعدش هم همه یادشون میره
حافظه تاریخی ملت خوب نیست
ناشناس
GERMANY
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
81
اين همه پز و ادا دارند آخرشم عرضه ندارند از 4 تا نيم عربي ببرند. فقط کافيه يه فوتبال دسته اول جهاني رو ببينيد با اينکه هيچ ربطي به فرهنگ ما ندارند و چه بسا آزادند يه نگاه به مدل موهاشون بندازيد تا آخرشو بخونيد
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
2
138
من به نوبه خودم راضی نیستم که پول بیت المال(پول ملت ایران!) این گونه تلف شود و شخصا و قطعا روز قیامت ازحق خودم نخواهم گذشت (البته اگه اعتقاد داشته باشن به چنان روزی !! )
خالص قرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
2
65
جعفر آقا سلام خسته نباشي راستي چقدر در ايران خصوصي سازي منطبق با واقعيته كه اين يكيش باشه حتما در مورد دو تيم بزرگ كوچيك شده سير خصوصي شدنشونو بياد داري خصوصي سازي ساز و كار داره حتي كميته انضباطي اش هم بايد از خودشون باشه يعني بايد در و چارچوب به هم بخونه اما لحاف چل تيكه خيلي زود پاره ميشه من خيلي وقته كه ديگه رغبت نميكنم فوتبال داخلي رو تماشا كنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
50
150
آقایان غاصب مسندهای مدیریتی در ورزش هیچگونه دغدغه بیت المالی را که بدلیل حمایتهای جناحی بر سر سفره اش نشسته اند را ندارند , به اینها نمی شود خرده گرفت چون اینها ابن الوقت هایی هستند که ممکن به اقتضای شرایط سر هر سفره ای بنشینند , لیکن درد اصلی , منتخبین مردم و بظاهرمتدینینی هستند که با بی تدبیری و یا هر دلیل دیگری نظاره گر بغارت رفتن بیت المالی که ظاهراً جیبش برای مظلومین و محجوبین فقط تنگ است می شوند . آیا این همان غیرت اسلامی که امام علی (ع) برای آن آهن داغ بر دست برادر معیل ومحتاج و کورش می گذارد ؟ مطمئناً موج بی دردی و بی توجهی در منتخبین مردم بزرگترین عامل این بند و باریهای مالی است . از یک طرف عدالت رابا سهمیه بندی و واقعی کردن نرخ بنزین و سوخت فریاد می کنند و از طرف دیگر خروارها پول مردم را به جیب بی اخلاقهای داخلی و یا کسانی را که با دلالی از خارج به فوتبال داخلی آورده می شوند بدون یک دقیقه بازی بنام خسارت و شکایت و محکومیت در محکمه های فیفا , می ریزند . کافی است نگاهی به ارقامی که فقط بعنوان شکایت قراردادهای خارجیان از دو باشگاه بزرگ کشور از بیت المال هزینه شده بیندازید تا دلیلی باشد بر دردی آقایان , که اگر یک میلیونم این خسارتهای مالی بر اثر اشتباه یک کارمند ساده و بی پشتوانه در دستگاه دولتی وارد می شد باید سر از محاکم قضایی و اخراج در آورد ولی آقایان فقط به یک تصمیم به اندازه هزینه عمرانی یک شهر را بابت جریمه به یک بازیکن یا مربی دست چندم که حتی رنگ کشورمان را نمی بیند از جیب این مردم در کمال بی دردی می پردازند , می دانید چرا ککشان را هم نمی گزد و کماکان بر صندلی می چسبند ؟ چون هیچکدام با زحمت و صداقت بر این مسندها ننشسته اند .
پاسخ ها
غ س
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
احسنت خیلی عالی گفتی
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
4
140
بهترين راه براي پائين آوردن حقوق اين به اصطلاح فوتباليستها در اين مملكت كه از تمام متخصصين ، مهندسين ، نخبه ها و .... بيشتر درآمد دارند و به هيچ دردي هم نمي خورند اينست كه هيچ كدام از بازيهاي داخلي را صدا و سيما پخش نكند و اهميتي به آنها ندهد. ( كه صد البته صدا و سيما هم چنين كاري نمي كند !!! )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
75
خداوند به شما و هركس كه صميمانه و صادقانه بخواهد به درد دل مردم و مسائل آنها توجه كند جزاي خير عنايت فرمايد انشاءاله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
85
آفرین بر شما
جانا سخن از زبان ما می گویی
حتما" پیگیری نماییدتا کی اینهمه تبعیض حقوق و دستمزد این آقایان باید متعادل شود
آبادان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
117
حالم از اين به اصطلاح فوتبال به هم ميخوره.. متاسفانه به اسم فوتبال ، بي تربيتي و .... را در اين كشور رواج دارند رواج مي دهند . 99٪ اين مردم اين فوتبال را نمي خوان. واقعا بايد به كي دردمان را بگيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
120
عصر ایران جان من دست نویسنده را می بوسم. لطفا جمع کل هزینه هایی که در 2 سال گذشته خرج فوتبال و فوتبالیستها شده را به دست آورده و اعلام عمومی کنید و مردم اگر این ارقام را بفهمند خودشان تکلیف حیف و میل کنندگان را روشن خواهند کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
62
آفرين بر شما كه حرف حق ميزنيد. بعضيا سرشون رو كردن زير برف و خودشون رو به كوچه علي چپ زدن . تا كي ميخوان حق مردم رو از بين ببرن با اين فوتبال بيخود كه فقط توش پر از دعوا و فحاشيه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
71
به نظر من نباید ورزش رو از جوونا گرفت . هزینه ورزش ضروریه البته به جاش . مثلا اگه توی فوتبال پیشرفتی نداریم از بودجش کم کنن و به سایر رشته های ورزشی مثل فوتسال یا والیبال یا بسکتبال و .. اضافه کنن. به نظر من هر چقدر از بودجه ورزش کم بشه چند برابرش باید در جاهای دیگه مثل مبارزه با مواد مخدر و ...هزینه کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
ورزش مردمی غیر از فوتبال و فوتسال و.... است
خدادادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
69
خدا پدرتان رابيامرزد كه حرف دل ميليونها ايراني را مي زنيد آخر فوتبال به چه درد ماميخورد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
98
احسنت حرف دل ما رو زدي
سالانه 100 ميليارد تومان صرف فوتبال ميشود فوتبالي كه نتايج اون رو همه ميدونند با اين 100 ميليارد تومان براي چند جوان ميشه كار ايجاد كرد؟
چند بيمارستان و مدرسه و...ميشه ساخت؟
پيشنهاد من اينه فوتباليستها هم بايد مثل كارمند معمولي حقوق بگيرند(حتي در صورت خصوصي شدن) و اگه درامد بيشتر ميخوان بايد كار و پيشرفت كنند تا بتونند لژيونر بشن در اين
صورت هم فوتبالمون پيشرفت ميكنه و هم عدالت اجرا ميشه و اون 100 ميليارد تومن رو هم ميشه باهاش چند تا استاديوم ساخت تا اين عربا نيان مسخرمون كنند خواهش ميكنم اين مطلب رو هم به مطالبتون اضافه كنيد.
با تشكر
علی
UNITED STATES
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
75
اینها همه ناشی از مدیریت اشتباه است بیچاره مردمی که هشتشان گرو نهشان است
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
32
آفــر یـــن! حرف حق جواب ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
39
به نظر من به بازیکنان باید حقوق ماهیانه بدهند.نباید حقوق چند صد میلیونی داد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
حقوق مصوب اداره کار البته با بیمه تأمین اجتماعی! اگر هم بد بازی کردند اخراج! اگر هم پول کم بود تعدیل!
طاهر 2
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
47
و در ثاني همه مسئولين در پيدايش اين اسراف در پول دادن به فوتباليستها مقصرند همين صدا و سيما اين قدر كه بودجه و وقت صرف فوتبال داخلي و خارجي ميكند يك ميليونيوم براي ساير رشته نمي كند يادش بخير كه در دهه 60 سيماي ما با آن كمبود بوجه و ساعت پخش مسابقات زيباي ژيمناستيك جهاني را پخش مي كرد به خداي واحد دلمون براي ديدن يك ساعت مسابقات ژيمناستك جهاني لك زده نمي دانم چرا پخش نمي شود و يا ساير رشته ها غير از اين فوتبال لعنتي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
52
حرف دل خیلی از ماهاست.با مدرک فوق لیسانس درگیر سربازی هستیم و هیچ جایی کار نمیدن بهمون.ولی اینا که نمیفهمن شخصیت چیه سربازی رو هم با بازی تو چندتا باشگاه می پیچونن.به ما که می رسه باید بریم
ایمان
UNITED STATES
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
40
مدتها بود فوتبال ایرانی نگاه نمی کردم و با این بازی(استیل آذین-پرسپولیس) تصمیم گرفتم هرگز اینارو نگاه نکنم--- بازی دیشب رئال-بارسا درس اخلاقی بود برای بازیکنان مثلا مسلمون ما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
29
از مقاله بسيار خوبتان سپاسگزارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
66
25
من میگم که چند تا بازیکن مثل کریم باقری داریم که خوش اخلاق و محبوب باشه ؟؟ چرا هیچ مستندی در مورد رندگی ایشون و آقای دایی پخش نشد که در آلمان چطور خوب و پاک زندگی کردن ؟ چرا جوانان ما شدند مانکن و مدل ؟ ایا این دروازه بان که به این راحتی حرف از خدا میزد چقدر آدم مبادی اداب انسانی هست ؟ از شما میخوام کریم باقری رو دعوت کنید به دفترتون و مصاجبه ای باهاش بکنید. مرسی
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
75
مقاله بسیار عالی بود
اگر امکان دارد نظرات کاربران را روی صفحه اصلی قرار دهید
آیا حلال و حرام و .... چه می شود؟
چرا باید اینقدر بیت المال صرف هزینه های چند بازیکن شود؟
متعجب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
214
62
عجیبه برام که هیچ کسی مخالف این مقاله نبود. درسته که فوتبالیستها بیشتر از بقیه میگیرند. اما مقاله میتونست با دید بازتری نوشته بشه. مثلا اول اینکه باید تیمهای ورزشی ما خصوصی بشه (بطور واقعی نه اینکه نهادی یا سازمانی در اختیار بگیرنش) تا دیگه کسی فرمایشی فوتبالیست برتر (گرونتر) نشه دوم اینکه پولش از جیب همین ملت نره! مثلا میتونه ورزشکار مثل Tiger Woods نماینده برندی بشه که اگر بد اخلاقی کنه به اون برند صدمه میزنه و اگه خوش اخلاقی کنه اون برند را محبوبتر میکنه. در نتیجه ورزشکار هم تشویق میشه خوش اخلاق باشه.
بنظر من باید این حقوق ها بالاتر هم بره و حقوق دیگران هم بالاتر بره. خیلی جا داره هم درآمد همه بالاتر بره هم تولید و ارزش افزوده ملت ایران بالاتر بره. متاسفانه این دید وجود داره که مردم را به چشم میز صندلی میبینند و فکر میکنند هر چقدر پول کمتر بدهند صرف جویی میشود. در صورتی که باید پول بهتر بدهند و البته با توجه به شاخصهای درست کار بیشتر و بهتر هم تحویل میگیرند.
فکر کنم لازمه یاد آوری کنم شاخص درست نسبت با مرکز قدرت یا سلام علیک بهتر با آقای رییس نیست.
این قضیه هم در رابطه با ورزش درسته هم در رابطه با کارمندان و متخصصان و استادان دانشگاه ....
پاسخ ها
تعجب از متعجب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
متعجب جان! عصرایران هم گفته خصوصی بشه پس به چی گیر دادی؟
habib
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
92
من از خواندن بعضي از نظر ها گريه ام گرفت (داروي بچه-پول غذا-درمان همسر و...)
دل صاف مي خواهد درک کند ولي متاسفانه که اين آقايان...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
76
آقا همین پر و بال دادنهای زیاده که اینها رو پررو کرده فکر کردند خبریه. به جهنم که دعوا کردند. اصلا پخش هم نکنید انگار دو تا لات چاله میدونی سر سیبیلشون دعوا کردن. اصلا اینها مگه کی هستند که بهشون اینقدر بها میدیم و دعواشون هم شده موضوع؟؟
اینقدر همو بزنند که بمیرند
mousavi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
57
تا موقعي كه مبناي ورزش فقط پول باشد ازورزشكار پولي هم بيشتر از اين انتظار نميرود .براي مثال فوتبالستهاي قبل از انقلاب را كه با عشق به مردم ووطن بازي مكردند (نه براي پول)بااكثر فوتباليستهاي بعد از انقلاب قياس كنيدو....
ناشناس
THAILAND
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
116
بسیار عالی
من یه پیشنهاد دارم: تا حالا دو در صد بودجه دستگاهها رو اختصاص دادیم به ورزش و صرفا فوتبال و میبینیم که به کجا رسیدیم.
حالا بیاییم و یک درصد رو به دانشگاهها و تحقیقات اختصاص بدیم، آیا بهتر نیست؟
پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
عالی بود. لطفا بوجه فوتبال و تحقیقا را با هم مقایسه کنید
doost
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
120
این حرفهایی که زدین من تضمین میدهم حرف 75میلیون ایرانیست اما کی هست که ازپول بیت المال دفاع کند.
كودك فهيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
137
آقاي جعفر محمدي عزيز ... ، يه سوال دارم ، چرا هيچكس تو قم صداش در نمياد ؟چرا يه نفر نمي ره از حضرات استفتا كنه ؟ چرا وقتي يه زن رو تو آلمان می کشن اينجا تشيع جنازه نمادين راه مي اندازن ولي تو اين مملكت بي عدالتي دخل همه رو آورده و كسي تشيع جنازه نمادين راه نمي اندازه ؟ اين كامران نجف زاده كه گزارش هاي جگرخراش از پاريس ! مي فرستاد كجاست ؟ يا اون يكي كه تو ميدون هفت تير اومده بود و لنگه كفش مي داد دست مردم تا ببينه تا كجا مي تونن پرتاب كنن به استكبار! كجاست ؟
محسنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
106
جالبه واقعا به اسم جلوگیری از هدر رفت سرمایه های کشور و هدفمندی یارانه ها به بهای گرانی و فشار بر مردم، جلوی یارانه ها که تا حدودی همه ملت از آن استفاده میکردندگرفته شد (که البته تا حدود زیادی کار درستی است) ولی همچنان پول و سرمایه این ملت به حلقوم این فدراسیون فوتبال و جیب گل و گشاد فوتبالیست ها میرود و بامزه دست آخر هم این نتیجه کارشان است، یکی نیست که یه اقدام انقلابی کنه و جلوی این بلعنده بیت المال حرام کن را بگیره و حداقل خصوصیش کنه؟؟؟
ارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
83
ایول.ادامه بدهید حرف دل مردمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
62
دمت گرم عصر ایران . واقعاً این پولی که این بازیکنان میگیرند حلال است ؟ من و کل خانواده‌ام اگر در جامعه به حساب بیایم اصلاً راضی نیستیم .
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
107
من كه اصلا راضي نيستم و از حق خود و خانواده ام نميگزرم كه بره تو شيكم يك مشت انسان بي فرهنگ و بي سواد و بي دين كه بيت المال مملكت اسلامي خرج ... اين ها مي شه
خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
68
حرف دل اکثر مردم ایران است بجز آنهایی که منفعتی در این بین نصیبشان می شود
ناشناس
GERMANY
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
57
در مملکتی که از خصوصی سازی فقط پنبه اش را میزنند و می خواهند نباشد این حرف ها ی اگرچه خوب محلی از اعراب نخواهد داشت. که خانه از پای بست ویران است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
41
داد اگر داد من و ناله اگر ناله توست ، آنچه البته به جايي نرسد فرياد است...ببينيد فوتبال هم آينه كوچكي از جامعه است. واكنش افراد جامعه مثلا در هنگام رانندگي و يا تجمعاتي اينگونه مثلا در استاديوم اجازه بروز پيدا ميكند و مي توان متري براي سنجش اخلاق در جامعه داشت. اين فقط پول فراوان نيست كه خرج مويزهاي كشمش نشده مي شود، با وجوديكه به ايراني بودنم مي بالم اما متاسفم كه بگويم و البته هر وجدان بيداري اين را مي داند كه متاسفانه اخلاق در جامعه ما سير قهقرايي را مي پيمايد آنهم با يك شيب تند. كدام يك از اينها ماليات درست و حسابي مي دهند. كافي است يك قسط قراردادهايشان عقب بيفتد تمام روزنامه ها الم شنگه برپا مي كنند. آنوقت هزاران دانشجوي تحصيلات تكميلي از كمترين امكان براي انجام پژ‍وهش هاي علمي نابرخوردارند. اگر شما بي اخلاقي را در ميان بازيكنان ديديد سالهاست كه سكوهاي تماشاگران به سكوي دشنام و ناسزا و بي اخلاقي تبديل شده..متاسفانه كم كمك بحث هاي نژاد پرستانه و قومي هم در حال مد شدن است. آيا فكر نمي كنيد مشكل فراتر از اينهاست هرچند كه بعنوان يك مسكن شايد برخورد قهرآميز با يك مشت لات بي سر وپا كه بعضا نمايندگان ورزشكاران ايران زمين در تيم ملي هستند افاقه كند
ناشناس
GERMANY
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
48
‫متاسفانه فرهنگ خشونت ‫در تمام حوزه ها غالب شده.
غ س
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
16
باسلام و تشکر ازاینکه مشکلات واقعی مردم را منعکس وازته دل خیلیها حرف می زنیدمن نیز چندساله که مسابقات لیگ داخلی وحتی داربی روهم تماشا نمی کنم اما چیزی که واضح است خیلی ازباشگاهها درامدهای دیگری نظیر تبلیغات روی لباس بازیکنان فروش بلیط و ترانسفر بازیکنان به خارج دارند کاش میزان این درامدها با میزان دریافتی ازبودجه کشور دربررسیهای بعدی شما مقایسه شود
ازخوانندگان همیشگی سایت وزین عصر ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
19
الحق که درست گفتی تا کی باید ما و علاوه بر ما سایر فدراسیونهای ورزشی تاوان این ورزشی که هیچ ثمری که نداشته برای این مملکت که هیچ مایه ابروریزی هم بوده را بدیم
امیدوارم مسولین ورزشی کشور از خواب غفلت بیدار شده و برخورد قاطعانه ای داشته باشند.
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
18
در اینکه فوتبال تنها سرگرمی جوانان ایرانیه و تلوزیون هم چیز دیگه ایی برا پخش نداره که شکی نیست. اما یک مسئله وجود داره و اون هم اینه که فوتبال رو باید خصوصی کرد یعنی بخش خصوصی باید از جیب خودش هزینه کنه و هر چی سود کرد برای خودش باشه. نه اینکه از بیت المال ریخت و پاش بشه.در ثانی چطور کل مملکت رو دادن به بخش خصوصی و نه تنها امنیت شغلی جوانان رو از بین بردن بلکه حق و حقوق اونا رو هم نصف کردن و اون نصفه رو هم پیمانکاران محترم با مکافات به جوونا میدن و ... وقتی هم اعتراض میکنیم میگن مملکت برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی باید بسمت خصوصی سازی حرکت کنه و ما باید خفه خون بگیریم حالا سوال اینجاست که چرا این خصوصی سازی شامل فوتبال با این همه هزینه و ریخت و پاش نمیشه؟؟؟ فوتبال رو خصوصی کنید ببینید آیا باز هم بخش خصوصی حاضره اینجوری برای این فوتبال زاغارت هزینه کنه و جواب نگیره؟؟ آیا باز هم فوتبالیستها این دستمزدهای نجومی رو خواهند گرفت؟ آیا مردم حاضر به هزینه کردن از جیب خودشون برای این فوتبال خواهند بود و هزار آیای دیگر...
ا ب پ ت ...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
23
تا وقتی باشگاهها دولتیه. فوتبالیستها هم باید حقوق کارمندهای دولت رو بگیرند. هر وقت باشگاهها خصوصی شد. خود باشگاه هر چقدر دوست داشت بده. این رو به نمایندگان مجلس هم پیشنهاد بدید پی گیری کنند که چرا باید باشگاهها که از بودجه دولت (بیت المال) پول می گیرند سالی چند میلیارد خرج اینها کنند.
ثقفیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
16
دمتون گرم, حرف حقی می زنید
زنده و پایدار باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
21
مسوولان ما در این بریز و بپاش های فوتبالی ، سهمی دارند و از برچیده شدن این سفره پر از نان و نام متضرر می شوند و هیچ کاری برای اصلاح این وضعیت شرم آور نمی کنند.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
20
مقاله جالب و درستیه. یکی از روسای سابق فدراسیون فوتبال گفته بود که سالانه 300-400 میلیارد تومن بودجه فدراسیون فوتبال است که جای تامل داره! خوب بالخره ملت باید مشغول باشند . اشتباه نکنیم در یک بازی فوتبال 22-23 نفر دنبال توپ نیشتند . ملتی چند ملیونی سرکارند که اینرو هم مصلحت ایجاب میکنه و این بودجه براش ناچیزه.باید به این بازیکنان فوتبال حق و حقوقی به اندازه کارگران و معلمان که دو قشر زحمتکش جامعه هستند و درآمد سالانه شون 7-8 میایونه داده بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
36
5=2+2 كي به كيه
ناشناس
NORWAY
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
1
23
عجب بخور بخوری است تو ایران...
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
21
عصر ایران اگر بتواند فقط همین یک مورد را پیگیری نماید نقش رسانه ای خود را انجام داده است.
تا گذشت زمان چه رقم زند.
ابراهیم رحیمیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
84
عجیب نیست که هیچ کس با این مقاله مخالف نیست . زیرا همه از این وضع بشدت ناراضی هستند و هیچ نکته غرور آفرینی که مایه مباهات مان باشد را در این وضع مدیریت فوتبال نمی بینند .
حال بیایید فرض بفرمایید حال و هوای اوائل انقلاب هنوز در جامعه حکم فرما بود . آنوقت خدا وکیلی مردم و مسئولین عالی رتبه با افرادی که این چنین گستاخانه و بی پروا از دستمزدهای 80 و 90 میلیون تومانی ( که حدود 15 برابر حقوق یک معلم است ) صحبت می کردند ، چگونه برخورد می کردند ؟ آیا مسئولین می پذیرفتند که چنین شخصی در بدنه یک حکومت انقلابی و اسلامی باقی بماند و این روند ادامه یابد ؟ چرا دولت خصوصی سازی را از فوتبال شروع نمی کند ؟ این همه خرجی که برای فوتبال ایران شده است ، باعث چه تغییرات مثبتی در افکار و رفتار مردم و بخصوص جوانان در سطح ملی و فراملی شده است ؟ در کجای دنیا با دادن حقوق های کلان به عده ای ورزشکار که عموما از سطح تحصیلات پایینی هم برخوردار هستند به عالمان و ادبا و هنرمندان فرهیخته اش این چنین دهن کجی میکنند ؟ آخر کدامیک سبب تعالی جامعه میشود ؟ فوتبالیست یا استاد حوزه یا دانشگاه ؟ فوتبالیست یا دبیر و آموزگار ؟ فوتبالیست یا پزشک و جراح ؟ فوتبالیست یا ..............؟
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
18
مقاله خیلی خوب و به نظر من کاملاً درست بود
A
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
23
پول مفت آن هم در زماني كه بايد بازحمت ورنج پول درآورد جوابي بجزء لگد زدن و اراجيف گفتن حاصلي ندارد.
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
19
مقاله خیلی خوب و به نظر من کاملاً درست بود
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
21
خواهش می کنم این موضوع را تا جایی که به نتیجه برسد دنبال کنید.
بخدا ما راضی نیستیم که نتونیم دانشگاه بریم به خاطر شهریه بالا بعد اقایان اینطور پولهای کلان به جیب ببرند و فوتبالی در این سطح پایین به انجام بدن.
مرسی از کامل بودن مطلب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
19
من به عنوان کسی که از نزدیک در جریان خصوصی سازی باشگاه های فوتبال بوده ام باید به اطلاعتون برسونم که بعد از رایزنی های متعدد با انواع تیم های خصوصی و دولتی ( سازمان تربیت بدنی برای استقلال و پیروزی) به این نتیجه رسیدم که هیچ وقت در کشور ما فوتبال خصوصی نخواهد شد.
عین روز برای آقایان روشن است که خصوصی سازی مساوی است با پیشرفت فوتبال اما تا به مسئولین تیم های مختلف می گوییم برای خصوصی شدن باید وضعیت مالی شما شفاف باشد ناگهان ارتباط خود را قطع می کنند و عطای آنرا بر لقایش می بخشند... مطلب زیاد است و در حوصله این متن نمی گنجد فقط بدانید فقط بدانید فوتبال ایران= اتلاف منابع به بهترین وجه ممکن! .........
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
19
این فوتبال وبال گردن کشور است یا باید خصوصی شود که هر چه درآمد دارد خرج کند یا تعطیل شود.
ميرزا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
18
پول داشتن ظرفيت ميخواهد
الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
23
در این فوتبال رو بایدبست.
وقتی پولی که حاصل دسترنج کارگران و کارمندان و دیگر اقشار ضعیف جامعه است تقدیم این انسانهای بی مقدار می شود باید هم چنین رفتاری بکنند .

فقط به قیافه اینها بنگرید که چقدر خودشان را برای یک بازی آرایش می کنند هر کس نداند فکر می کند که اینها عازم مراسم عروسی هستند.
hadi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
15
محبت مي كنيد بفرماييد سايت عصر ايران توسط چه گروه و اشخاصي اداره ميشه .از سايت شما فوق العاده لذت مي برم
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
16
بسیار بیسار به جاست این مطلب اما آبه که تو هاون کوبیده میشه
ali
CANADA
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
42
از مقاله خوبتان بسیار سپاسگزارم.
علی بشارت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
22
من ازخارسردیوارفهمیدم که ناکس کس نمی گردد ازآن بالا نشستن ها - حکایت به اصطاح فوتبالیسنهای امروز ماست که یک شبه از کیسه مردم میلیادر شده اند و سره را از ناصره تشخیص نمی دن
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
29
صفای همه عصر ایرانی ها دمتون گرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
32
درورد بر عصر ایران.
ممنون که حرف دل مردم را می زنید. بنده علاقه زیادی به ورزش به خصوص فوتبال دارم ولی اصلا راضی نیستم که پول بیت المال خرج چنین کسانی شود.
این پول اگر در جاههای دیگری از جامعه تزریق میشد مطمئنا اثرات بهتری در بر داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
2
81
فوتبال حیا کن ... مملکت رو رها کن !!!
توصیه های علی لاریجانی به آمریکا درباره موضوع هسته‌ای ایران انتصاب نخستین فرماندار زن در استان فارس زیباکلام : چیزی به اسم « وفاق ملی » وجود ندارد واکنش ایران به ضرب و شتم و بازداشت دو دانشجوی ایرانی از سوی پلیس روسیه شرکت ترامپ سرویس پرداخت ارز دیجیتال راه اندازی می‌کند تیم ملی فوتبال ۷نفره ایران قهرمان جام جهانی شد تاکید ایران بر اجرای فوری و کامل حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت جزئیاتی از توافق احتمالی لبنان و اسرائیل به روایت نیویورک تایمز افزایش آمار شهدای لبنان در حملات اسرائیل به ۳۶۴۵ نفر عذرخواهی حسین شریعتمداری از رهبر انقلاب واکنش پدرام پاک آئین به توهین فرماندار انزلی به خبرنگاران نمای شگفت‌انگیز از خورشید از چهار دید مختلف (+عکس) روسیه : قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام ، هدیه بایدن به ترامپ است زنجان / ۱۰ مصدوم در تصادف دو پراید پوتین : تصمیم گرفتیم تولید انبوه موشک‌های بالستیک مافوق صوت را آغاز کنیم / هیچ سامانه ای در جهان قادر به رهگیری این موشک نیست