۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲۴۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۱۴۰۰
انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۰

آقای منطقی! لطفاً برای ما هواپیما نسازید

همچنین می شود کسی که هنر بزرگش مونتاژ پژوهای قدیمی فرانسوی است را یک شبه به مدیرعاملی صنایع هوایی گمارد تا برود و برای ملت هواپیمای پهن پیکر بسازد و لابد روی ایرباس فرانسه را کم کند!
عصرایران - در حالی که دو سال از خداحافظی منوچهر منطقی با ايران خودرو می‌گذرد، وی بزرگترین اشتباه خود را عدم اطلاع رسانی دقیق در مورد اقدامات زیربنایی و کارهای به ظاهر کوچک انجام گرفته، عنوان کرد.

مدیرعامل پیشین ایران خودرو که گویا در حال نهایی کردن کتاب خاطراتش است و البته معلوم نیست در کتابش به قربانیان پژوهای آتش گرفته نیز اشاره کرده است یا خیر ! در گفت و گویی اظهار داشته است:بزرگترین اشباه من این بود که در مورد اقدامات زیربنایی و برخی کارهای کوچک اما مهم، اطلاع رسانی نمی کردم.این درحالی است که امروز کوچکترین کارها اطلاع رسانی می شود . روی تصمیماتی مهمی که می گرفتم و کارهای ممهی که می کردیم مانور نمی داده ایم فکر می کردیم حالاچه فرقی می کند اطلاع رسانی کنیم یا نکنیم . این طرز تفکر از مهمترین اشتباهات من و همکارانم در آن دوران بود .

به این نتیجه رسیده ام اگر قرار باشد صنعت خودرو با صنایع مشابه دیگر به نتیجه برسند باید مدیران به طور پیوسته در آن رشد یافته و مشغول فعالیت شوند ، نمی شود مدیر کارگاه را یک شبه مدیر عامل کارخانه کرد.

هر چند آقای منوچهر منطقی مدت هاست دیگر سمتی در ایران خودرو ندارد ولی هنوز هم در حال و هوای آن است و هر از گاهی در این باره اظهار فضل و نظر می کند.
از این رو ، بی مناسبت نیست ایشان که به مدت هفت سال ، خودروهایی با کیفیت آنچنانی تحویل مردم دادند و بسیاری از هموطنانمان نیز در پژوهای تولیدی زمان ایشان طعمه حریق شدند ، به این چند سوال ساده پاسخ دهند . این منطقی نیست که کسی سال ها در رأس بزرگ ترین خودروسازی کشور باشد و بعد هم با سلام و صلوات بیرون برود و پاسخگوی دوران مدیریتش نباشد.

کتاب خاطرات منوچهر منطقی حتماً پرفروش خواهد بود به شرط آن که پاسخ ابهامات و سوالاتی مانند آنچه در زیر می آوریم را با صداقت در آن بیاورند:

1 - شما می گویید کارهایتان را اطلاع رسانی نمی کردید! سوال اینجاست که آیا ایران خودرو در زمان شما ، روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی داشت یا نداشت؟
پاسخ روشن است: داشت.
حال سوال اینجاست که وقتی شما از پتانسیل و امکانی به نام روابط عمومی به خوبي استفاده نکردید ، در سایر امور تخصصی تر و فنی تر و پیچیده تر ، اوضاع چگونه بوده است؟
 
2 - ایران خودرو یک بنگاه اقتصادی است و عملکرد یک مدیر را با معیار سود و زیان سنجش می کنند نه با ادعاهای یکجانبه و به قول شما اطلاع رسانی!
بهتر است این موضوع را به طور شفاف توضیح دهید که چگونه در شرایط شبه انحصاری تولید و عرضه خودرو در ایران ، موفق شدید(!) برای بزرگترین خودرو ساز مملکت ، 11 میلیارد دلار بدهی بتراشید و آن را در آستانه ورشکستگی تحویل دهید؟ (بودجه کل سالانه خیلی از کشورهای جهان 11 میلیارد دلار نیست.)

شما که خودرو را با هر کیفیتی که دلتان می خواست تولید می کردید ، به هر قیمتی که می خواستید می فروختید و مردم هم اغلب پول خودروها را پیش پرداخت می کردند و شما هم هر وقت دلتان می خواست خودرویی که پولش را قبلاً گرفته بودید را به مشتریان می دادید. با این اوصاف ، چگونه این همه بدهی بالا آوردید؟ شاهکار نیست؟!

باور کنید اقتصاددانان جهان باید بیایند و مدیریت مالی شما در آن هفت سال را به عنوان یک پروژه تحقیقاتی بررسی کنند تا ببینند چگونه می شود در چنان شرایط مطلوبی که خودروسازان دنیا خوابش را هم نمی بینند ، نه تنها سود نکرد ، بلکه ضرر هم داد.
شاید اگر خود شما روش تان را توضیح دهید ، جایزه نوبل اقتصاد را به خودتان بدهند!

3 - بد نیست درباره سودی هم که به سهامداران پرداخت می کردید کمی شفاف سازی کنید و اعتراف نمایید که با فروش دارایی های و املاک درطول مدیریت خود اندک سودی به سهامداران داده اید که این سود سود عملیاتی نبوده است.
به راستی اگر شما همچنان مدیرعامل ایران خودرو بودید ، آیا تا کنون نصف املاک آن به فروش نرفته بود؟!

 4 - جمله قصاری گفته اید: «نمی شود مدیر کارگاه را یک شبه مدیر عامل کارخانه کرد.» ؛ درود بر شما آدم منطقی! بله نمی شود مدیر یک کارگاه را که به قول سینمایی ها خاک صحنه خورده ، یک شبه مدیر عامل کارخانه کرد ولی می شود یک فرد سیاسی غیر خودرویی را یک شبه بر مسند بزرگ ترین خودروسازی کشور گمارد.
همچنین می شود کسی که هنر بزرگش مونتاژ پژوهای قدیمی فرانسوی است را یک شبه به مدیرعاملی صنایع هوایی گمارد تا برود و برای ملت هواپیمای پهن پیکر بسازد و لابد روی ایرباس فرانسه را کم کند!
خدا رحم کند! کسی که پژوهایش یکی در میان آتش می گرفتند ، قرار است چه هواپیمایی برای ما بسازد؟!

آقای منطقی ! از شما خواهش می کنیم برای ما هواپیما نسازید؛ همان خودروهایی که زحمتش را کشیدید ما را کفایت می کنند ... لطفاً بازنشسته شوید و کار را به متخصصان بسپارید.

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۴۵
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۶۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
297
91
اي عصر ايران بي عقل اگر كمي ميفهميدي اين اقا خودروي بيكيفيت نميسازه اگه بفهمي مافيا خودروسازي همه كاره است اين بنده خدا كاره اي نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
و این آقای محترم هم 7 سال مدیرعامل بوده! اگه دست این نبود و همه چیز دست مافیا بود چرا 7 سال موند و بیرون نیومد؟ حرفا می زنی ها ناشناس جان.
همه چیز رو با کلمه مافیا ماستمالی نکنین...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
از کی تا حالا مدیر عامل کاره ای نیست؟
ناشناس
| Thailand |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
خوب عاقل اگه اینطوریه ایشون خودش مهره همین
مافیا بوده دیگه چی چی رو کاره ای نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
اگر دست مافیا بود چرا اونجا موند؟! ایا این عین تضییع حق الناس نیست؟
هر مدیری بی لایقه یا می گید اطرافیانش بد بودن یا دست مافیا بود !!!!!!!!
حامد
| Seychelles |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
هر جا کم میاریم میگیم مافیا!بابا یه بار راحتمون کنید همه چی رو ول کنین بدین دسته مافیا نه مراسم معارفه میخواد نه تودیع اونا که همه جا هستن.راستی از کجا میشه واسه مافیا ثبت نام کرد؟میخوام رئیسشون شم!
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
آقای با عقل اگر مافیای خودروسازی همه کاره است پس این آقای منطقی برای چی حرف از موفقیت ها و اقدامات زیر بناییش می زنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
كلمه "مافيا" كي وارد قاموس سياسي كشور شد؟!؟!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
جالبه تو این مملکت همه هیچکاره اند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
بدترین جنایت اخلاقی این است که اگر مدیری نمی تواند کاری را از پیش ببرد بر راس قدرت بماند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
9
286
نقدتان صریح و بی تعارف بود. امیدوارم منطقی جواب منطقی داشته باشد مخصوصا اون بدهی 11 میلیارد دلاری که واقعاً وحشتناکه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
عزیز من خوب درسته سایت دستتونه هرچی می خواین می نویسسین ولی قبلش یکم بررسی انجام بدین زشته
اون بدهی ها بدلیل هزینه های بسیار گزاف ساخت سایت های جدید در کشورهای دیگه مثل سوریه و ونزوئلا بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
بدهی 11 میلیارد دلاری از جیب من و تو وصول شده ! قطعات ارزان قیمت چینی را جایگزین قطعات مرغوب کردند و به قیمت گزاف ماشینهایشان را در بازار عرضه نمودند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
6
180
با هزار آرزو سمند خودروی ملی را 2 ماه پیش خریدم الان دنده عقبش ایراد داره کمکها همه صدا می دن و صداهای غیر عادی هم که چی بگم؟
این است خودرو ملی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
این است خودروی ملی، با ضبط دیکس دار، باند خربزه ای، ستون های تیرآهن 14 و البته فوق العاده ضعیف، با دید ناکافی از جلوی خودرو، بدون ترمز ABS و کیسه هوا، ضامن کشته شدن مسافر و راننده بدون درد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
اره " این است خودروی ملی" خیلی باحاله ! مرغ پخته رو هم به خنده میندازه انگار بی ام و ساختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
بهتره بدوني اين به اصطلاح خودروي ملي طرح شكست خورده شركت فرست اتومو انگلستان بود كه حتي اجازه ساخت پيدا نكرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
6
205
مملکته داریم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
3
126
میسازه و باید به زور هم سوار شی ! سقوطش هم علت فنی داره !
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
8
97
خيلي اعصاب خوردي بود وقتي مي ديدي اين آقاي منطقي در مصاحبه هاي تلويزيوني با آرامش خاص خودش اشتباهات خود را توجيه مي کند جواب هاي عجيب و غريب مي داد جوبي که انگار داره با کارخانه رولزرويز رقابت مي کنه .....
يادش به خير يک بار در برنامه صبحگاهي شبکه دو جوري از توليدات خودروي کشور قيمت اونها دفاع مي کرد که مجري با تمسخر گفت مثل اينکه يک چيزي هم بدهکار شديم!!!!!!!
خدا رو شکر که رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
246
17
آقاي منوچهر منطقي از مديران بزرگ نظام ماست. خدا بهشان قوت بدهد.
پاسخ ها
حامد
| Seychelles |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
کیه؟؟؟؟!!!!کیه؟کیههههههههههه؟
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
شما راست می گید ، از این دست مدیران بزرگ مملکت ما زیاد داره ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
اوآ مستشار توئييييييي؟!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
آره حق با تو است .از بزرگترین و موفق ترین مدیرهای ایران که شرکتش هیچ گونه بدهی بالا نیآورده و کلی سود داشته و اینهمه خودرو با کیفیت تولید کرده که با بنز آلمان و تویوتا ژاپن رقابت میکنه ! خدا خیلی بهش قوت بده انشا الله .!!!!!!!!!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
ايشون اينقدر موفق بودن كه وقتي جنرال موتورز ورشكست شد از اين حضرت آقا دعوت كرد كه بهشون كمك بكنه. هر چي بيشتر خدا قوت بده بدهي ايران خودرو بيشتر ميشه. حتما ميدونين كه ايران ناسيونال و هيونداي كره با هم تاسيس شدن. خداييش چند تا مدير به درد بخور تو اين مملكت داريم؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
129
13
متاسفان ما هر وقت چیزی به ضررمان باشد با هوچی گری انرا بزرگ میکنیم. ما در صنعت هوایی در حد صفر بودیم و اگر بخواهیم به جایی برسیم باید صبر و تحمل داشته باشیم و اگر هم کسی بتواند در این راستا کمکی بکند باید برای ایران این کار را انجام دهد نه اینکه بگوید برای ما هواپیما نسازید . ما باید پشتوانه محققان باشیم نا مایوس کننده انان.
پاسخ ها
حامد
| Seychelles |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
بعد این محققان که گفتید باید سابقۀ 11 میلیارد دلار بدهی داشته باشن؟ شرایطه دیگه ایی نداره.من 1000تومان ضرر کردم میشه از منم حمایت کنین؟کمه ولی قول میدم حمایت کنین بیشترش کنم
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
اول اطلاعاتت و کامل کن بعد حرف بزن ، لطفا دقیقا زمانی رو که ما در حد صفر بودیم و بیان کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
آقا امير دوس ندارم ارزوي بد بكنم. اما دوس دارم بدونم اگه واسه عزيزاتون تو سانحه هوايي اتفاقي بيفته بازم شعار صبر رو ميديد؟
فرانسوس ها چقدر كشته دادند تا صنعتشون پيشرفت كرد؟
حقير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
امير خان حرفت قبول بايد صبر و تحمل داشته باشيم اما خداوكيلي كلاهتو قاضي كن نه با مديريت كسي كه با اون شرايط هلو اينهمه بدهي بالا مياره آره مديري كه هم تخصصش رو داره هو سالها اينكاره بوده نه با آقاي منطقي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
جناب آقای منطقی بیاین راجب نکته های این نوشته توضیح بدن که چرا ایران خودرو ضرر کرد بیاین توضیح دهند چرا ما همچنان سوار لگن های میلیونی میشیم چرا کارهای زیربنایی که پایه ریزی کردن چرا هنوز به به مرحله جوابدهی نرسیده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
شما سوابق خودرو سازی این آقا را به ما بگو، سوابق هواپیما سازی (پهن پیکر؟!) پیشکش.
بعدش ، این آقا در یک بازار کاملا انحصاری بدهی های میلیاردی بالا آورد تا دولت کمکش کنه! بعدش ، آدم بیاد یه برندی رو که سالها (منظورم 405) از دور خارج شده ، سرشو عوض کنه، تهشو عوض کنه، مردم بزار سرکار، آتیش بزنه! میشه مدیر! میشه کاربلد! میشه خودرو ساز.! لابد با این وصف خودرو سازهای کره ای ،ژاپنی و اروپایی و... هواپیما سازن و هواپیما سازانشون ، پهن پیکر ساز!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
219
9
خاک بر سر عصر ایران منافق مثل آدم کوجولوی منفی باف کارتون گالیور همه چیزو میدونه که نمیشه
پاسخ ها
حامد
| Seychelles |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
این مثالو منحصر آقای داییه قانونه کپی رایتم ازشون حمایت میکنه.خلاقیت داشته باش آقا!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
خاك بر سر اوني كنن كه به جاي اين كه به نقدها پاسخ بده ،‌كم مياره و فرافكني مي كنه آقاي مهدي خان
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
مودب باش لطفا .البته اگه یاد گرفتی یا میتونی.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
زیاد توهین کنی میگه سوار اولین هواپیمای ساخته شده با مدیریت منطقی بشی ها !!!! صاحب 405 صدی 14 از تهران
پوریا
| France |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
دقت کردین هروقت جلوی مطالب عصر ایران کم میارن فحش میدن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
5
53
آی گل گفتی..
mm2
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
4
72
شاهكار ايران خودرو : پژو آردي (R&D) Research and Development آخرين تكنولوژيها و نتايج تحقيقات را در اين اتوموبيل مشاهده مي كنيد. فكر كنم بعد از آردي ديگه تحقيقات خاصي ايران خودرو نداشته.
در ضمن آقاي منطقي بعد از اين همه سال تازه فهميدن كه مدير كارگاه را نمي شود يك دفعه مدير كارخانه كرد. خوب معلومه نتيجه اش مي شود پژو آردي
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
RD مخفف Rear Drive هست استاد، یعنی به زبان خودمون پژوی دیفرانسیل عقب! چون همانگونه که مستحضر هستید موتور و سیستم انتقال نیروی پیکان زیر اتاق 405 سواره. ولی انصاف بدید که حتما کلی R&D داشته دیگر! من مدتیه فکر می کنم چطور برای تیم ملی مربی خارجی میاوریم برای این کمپانی های معظم اما بدرد نخور هم یک مدیر عامل ژاپنی/آلمانی/فرانسوی استخدام کنیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
3
73
براي حدود سي سال قالپاق هاي ماشين هاي توليدي ايران خودرورابا يك قالب مي زدند ومي زننند ودراين دقت نكرده اند كه پره هاي سمت چپ وراست دريك جهت هستند كه اين باعث سروصدا وتاثير درمصرف اضافي بنزين مي شودحالا همين مديران مي خواهند هواپيماي پهن پيكر بسازند وكافي است توجه بفرماييد كه دربيشتر هواپيماهاي ما دكمه هاي نگهدارنده ميز پذيرايي از چندين مدل وچندنوع پيچ درشان بكاررفته وسرهم بندي كرده اند كه نشان مي دهد با اين مديران حتي نمي توانيم اين دكمه ها رانيز بسازيم وبي نظمي وبي سليقگي ازسروروي سيستم مي بارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
4
50
آقای منطقی: هیچ کدام از کارهای شما منطقی نبوده، حد اقل به پرسشهای منطقی پاسخ دهد تا نشان دهید حد اقل یکی از پارامترهای مدیریت (پاسخ گویی ) البه کمی دیر را دارا میباشید.
مهرداد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
6
75
چقدر بدبختیم ما.9 میلیون تومان پول نقد دادیم پراید خریدیم ماشین رو گاز میدی سوت میکشه.شیشه ی برقی خرابه.تازه در رو وقتی می خوای باز کنی از تو دستگیره از جا در اومده!ای خدا !!!!لظفا یه تحقیق کنیدبا 9 میلیون تو خارج چه ماشین هایی میشه خرید.با تشکر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
مرغ همسايه غاز است.
از طريق قيمت خودرو ياهو، يا زدن كلمه "بيجو روآ" ببينيد همين كشورهاي عربي ماشين ما را مي خرند، با قيمت بيش از 12 هزار دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
برات متاسفم که ملت ما رو با اعراب مقایسه می کنی !!!
اینجوری هیچ وقت پیشرفت نمی کنی
باید هدف رو بی ام و یا بنز قرار بدی تا بتونی یه پژوی خوب تحویل مردم بدی اما اینجوری که شما داری می گی گاری هم نمیشه به مردم تحویل داد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
شما تو امریکا پراید خریدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
"برات متاسفم که ملت ما رو با اعراب مقایسه می کنی"
خیلی بی فرهنگی که خودتو برتر از دیگران میدونی
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
51
یه عکس تو مجله دیدم که جای اون عکس اینجاست.موضوع عکس:
تفاوت سمند ساخت سال 1380 با سمند سال 1389 و تفاوت سوناتا ساخت 1380 و سوناتا ساخت 1389 .لطفا جای عکس آقای منطقی این عکس را قرار دهید .دیگر نیازی به نوشتن مقاله نیست.
حامد
Seychelles
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
31
میگم این بدهی هایه 11 میلیلرد دلاری مد شده ها.ایران خودرو،وزارت نفت خدا به بعدیش رحم کنه.یه پیشنهادم دارم منو وزیری مدیرعاملی چیزی منین قول میدم رکورد 11 میلیاردو بشکن اسمه ایرانو تو گینس ثبت کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
38
واقعن به همچین مدیری که به قول شما در بازار انحصاری شرکت را ورشکست می کند باید جایزه نوبل اقتصادی داد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
31
آقای منطقی حتما می دانید کارنامه چیست! مردم امروز به کارنامه نگاه می کنند نه اینکه به حرف گوش می کنن.معلومه که کارنامه خوبی نداشته اید که حرف می زنید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
43
خدای من 11 میلیارد دلار !!!!!!!!!!
نکنه ماشین های که میگفتن صادرات کردیم ، کارخونه زدیم همش هدیه بوده .
محمدی
Australia
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
80
13
شما که ماشاءالله در همه امور صاحب نظر هستید بهتر بود بجای نق زدن با دوتا کارشناس صنعت خودروسازی و هواپیما سازی مصاحبه می کردید و اظهار نظر آنان را منعکس می کردید نه با جنجال و تخریب هدف خود را پیش می بردید. فراموش کرده اید تمام توان ما ساخت ژیان و پیکان مونتاژ بود و اکنون به همت جوانان برومند عزیزمان بسوی ساخت موتور ملی و دیگر صنایع پیش می رویم . ما می توانیم و اطمینان داریم شما مدیران لایق را معرفی کنید. کشورهای پیشرفته هم با وجود نداشتن دشمنان بین المللی دهها سال زحمت کشیده اند تا قدمی برداشته اند بقول معرف دیکته نانوشته غلط ندارد. همان ژاپن الگوی شما بارها ماشین های خود را فراخوان می کند. درد کشور ما این است که قلم د رسانه دست کسانی است که منصف نیستند آنها که مغرضند جای خود. آقای عصر ایران بذر محبت افشان تا عشق درو کنی نه بذر کینه که حاصل آن تنفر باشد. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
لیاقت ما را با کره ایها مقایسه کن که کیفیت و اپشن ماشینهاشون جند برابر بیشتر از ماها و قیمتشون چند برابر کمتر از مال ماها
ناشناس
| France |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
دمت گرم
خیلی حال کردم باهات...
پوریا
| France |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
تو همون ژاپن هواپیما بدلیل اشتباه تعمیرکار هواپیما و پرچ اشتباه بالها یک هواپیما سقوط کرد جالبه بدونی که تمام مسئولین هواپیمایی این کشور استعفا دادن و رییسشونم خودکشی کرد
قیاس نکن
فریبرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
شرمنده ولی این موتور ملی رو که می فرمایید به گفته خود ایران خودرو نتیجه تحقیقات آلمانیها میباشد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
میشه بپرسم تا کی باید به سوی موتور ملی پیش بریم تا بهش برسیم؟ الان هم همون کپی بردار و مونتاژ کار هستیم غیر اینه؟ یکی از دلایل پیشرفته بودن ژاپن هم اینه که وقتی ماشین مشکل داره هر چقدر هم هزینه داشته باشه فراخوان میده و جبران میکنه آقای منطقی مسولیت ماشینهای که آتش گرفتند را پذیرفت؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
68
7
در زمانی که دکتر منطقی ایران خودرو را تحویل گرفتند ما یک خودرو هم صادرات نداشتیم ولی در زمان مدیریت ایشان صدها خودرو به بلاروس، عراق، سنگال و مصر و ... داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
واسه همين بدهي بالا آورد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
به چه قيمتي؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
جالبه امثال ایشون باید مدیرعامل بنز و بی ام و باشن با اینهمه مدیریت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
جناب آقای عزیز ص

چشمت رو باز کن صادرات کرده ؟ اگه صادرات می کرد باید سود می داد نه بدهی نجومی
یا اگه هم صادرات داشته همش مفتی بوده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
بدهي بالا آورد و بعدش هم رفت. ان حضرات تو ساخت هواپيماي آنتونف 140 يا همون ايران 140 موندن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
با اجازت اين صادرات با پول من و شما انجام ميشه در ضمن پاكستان سمند ايران را قبول نكرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
3
29
آيا بعد از ساختن هواپيماي به قول آقاي منطقي پهن پيكر ايشان راضي ميشوند به اتفاق خانواده از تهران به شيرازتشريف ببرند؟ عمرنات پتاسيم
ياسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
2
30
آفرين عصر ايران
اين آقا حتي شهامت نداشت يكبار رسما بياد از خانوادههاي افراد داغ ديده عذر خواهي كند
نا سلامتي زمان ايشان خودروها آتش مي گرفتند !
حالا برخي داستانهاي ايشان هم بماند
ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
30
به هر حال همونطور که به عینه داریم میبینیم، ما میتوانیم (حتی 11 میلیارد!)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
30
6
این چه طرز تحلیل و انتقاد است؟! ای کاش انتقادات بجا و قابل تامل خود را قدری محترمانه تر و با رعایت اخلاق مطرح می کردید. از شما به عنوان یک رسانه وزین این توقع می رود که منصفانه و با ادبیات فاخر به نگارش بپردازید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
4
24
آقای منطقی، برادر، داری کامنت هارو میگم تو با این همه محبوبیت حیف بیکار باشی بیا یه کارخانه ساخت هواپیما بزن بلکه میخائیل توپولف اون دنیا سربلند بشه!!! :-)
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
4
20
سلام و درود بر تمام كاركنان سايت عصر ايران
وقتي مقاله ها و مطالب عصر ايران رو مي خونم دعا مي كنم اي كاش طوري مي شد كه تمام سايتهاي خبري و رسانه ها به اندازه يك صدم عصر ايران به وظايف خود عمل مي كردند
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
32
11 میلیارد دلار بدهی می دانید از کجا آمد؟ . از وقتی پای یک بنگاه اقتصادی مثل ایران خودرو را در مسائل سیاسی باز کردند و به زور مجبورش کردند به خاطر بسط مناسبات سیاسی با کسور های دوست مثل ونزوئلا و سنگال و آذربائیجان سایت تولید خودرو بسازد که اصلا مقرون به صرف نبود و نه تنها سود نداشت و بلکه کلی هم بدهی بالا آورد .
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
5
با سلام .انصاف داشته باشيد واطلاعات نداريد سكوت كنيد 11ميليارد در طول مديريت منطقي تماما ايجاد نشده است سياستهاي احداث سايتهاي برون مرزي مربوط به وزير است نه منطقي در صد كمي از كيفيت مربوط به مونتاژ است بيشتر مربوط به قطعه سازي است كه مافيا است طراحي وتوليد سواري sdوطراحي سواري رانا و طراحي وتوليد موتور x7وسيستم كاهش هزينه توليد در زمان ايشان است ركود بازار وتب ارزان شدن خودرو بدنبال كاهش تقاضاي خودرو در بازار جهاني جز بد شانسي هاي ايشان است مدير استراتژي خوبي است ولي در نظارت بسيار كم رو ميباشد
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
5
آقاي عصر ايران چرا اين سئوالات رو از آقاي منطقي حضوري نپرسيديد... مي دونم اين پيام رو چاپ نمي كنيد چون در ماههاي قبل از نجم الدين تعريف كرديد و الان داريد منطقي رو مي كوبيد. بزار من جواب بدم چرا زيان داده چون من در ايران خودرو شاغلم مي دونم ...ولي مرد باش وپخش كن... چون از منطقي خواستند انقلاب اسلامي را با صادرات سمند صادر كند لذا صادرات اين خودرو به زيان ايران خودرو بود نه به سودش و بنابر اين كليه زيانهاي وارده بعلت صادرات است بشينيد با هم حساب كنيم .وقتي سمند را در سوريه مجبورن 8.5 ميليون بفروشند معلومه زيان ده مي شود مي گيد نه سري بزنيد به شهر شام در سوريه ..مندر سايت سوريه كار كردم در قسمت مهندسي محصول/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
5
3
مگه الان بهتر شده؟
ح - نادري
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
10
58
خدائيش بي انصافيه كه قدر زحمات بي شائبه دكتر منطقي تو ايران خودرو رو كسي ندونه چهل سال بود ايران خودرو فقط وفقط داشت پيكان مي ساخت حالا بگذريم از اينكه همون پيكان شرافت داشت به پرايدي كه بناحق جاي اونو توبازار گرفته ولي همين دكتر منطقي بود كه با يه تصميم شجاعانه پيكان وبه تعبيري گاو شيري ايران خودرو رو كنار گذاشته و اين شركت به ساخت خودرو هاي روز از قبيل سمند و 206 اس دي وغيره رو آورد قبول دارم كه همين خودرو ها نيز نواقصي دارند و كاملاً رضايت مشتريان رو برآورده نمي كنند ولي انشاا... اين نواقص هم كم كم رفع شده وبه اميد خدا روزي خواهد رسيد كه حد اقل از كره عقب نباشيم وتمام اينها نقطه شروع واستارتي را مي طلبيد كه به نظر بنده دكتر منطقي باني آن شد وانصافاً در دوره ايشان ايران خودرو خيلي پيشرفت كرد و حتي در خارج از مرزها نيز اقدام به احداث شركتهاي خودرو ساز نمود كه اين باعث افتخار صنعت خودرو سازي كشورمان است پس بيائيد عينك بد بيني را از مقابل چشمانمان بر داشته و قدر افراد كاردان و زحمتكش را بدانيم بنده با پشتكار و درايتي كه در دكتر منطقي سراغ دارم اطمينان دارم ايشان در صنعت هواپيما سازي نيز منشا تحولات خوبي خواهند بود . انشاا...
پروفسور نصیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
12
4
این طرز نقد مزخرفترین نوع ناشیانه گری هست...

همین چند وقت پیش شرکت تویوتای ژاپن چند صد هزار خودرو معیوب را از سطح بازار جمع آوری کرده

هر چند بار هم یک شرکت بزرگ خارجی و خدا را شکر مردمشان ایرانی نبودند!!

ای کاش اندی معرفت و شعور داشتید
ح . منطقي
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
2
10
خلايق هر چه لايق.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
4
شرکت هسا که ایشان مدیر عامل هستند، شرکت هواپیمائی ایران ایرتور را خریداری کرده و قرار است با استفاده از این فرصت هواپیمائی را که ساختند به نام ایران 140 پرواز بدهند. این هواپیما دارای نواقص بسیار تکنیکی است و همین بس که از چند مدل ساخته شده 3 فروندش دچار حادثه شده اند و فعلا با محدودیتهای بسیاری در بعضی خطوط پرواز میکند.
باقري
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
11
4
نويسنده مطلب اگر از سوابق و خدمات آقاي دکتر منطقي در سالهاي جنگ و دفاع خبر داشت اين مطالب را نمي نوشت. ايشان از بنيانگذاران صنايع دفاعي کشور و ... مي باشند
آوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
6
بزرگی میگفت کشور ما در صنعت نساجی حرف زیادی در دنیا داشت اما در صنعت خودروسازی برعکس ! متاسفانه مدیران نالایق صنعت نساجی را نابود کردند وصنعت خودروسازی که هیچی ازش سردر نمیارن رو وارد کشور کردند . حالا چی میشد خودرو وارد میکردیم ولی در عرصه های دیگه که دستی داشتیم خودمون رو نشان می دادیم . تا کی باید هموطنان ما در پژو ها و پراید های بی کیفیت تکه تکه بشوند فقط به خاطر اینکه سیاست های اصلی اشتباه است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
11
13
باسلام وقتی دیدم فقط انتقادات را مطرح می کنیدو ظاهرا از سوابق مدیریتی منطقی اطلاعی ندارید مگر ایران خوردو، حیف است حمایتی از یکی از مدیران فعال ، دلسوز و متخصص این نظام نکنم ایشان قبل از ورود به ایران خودرو یکی از مدیران موفق و تأثیر گذاز وزارت دفاع بود که البته بنیه دفاعی ایران در بخشی از تولیدات مرهون خدمات ایشان است و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
2
2
از افتخارات ايران خودرو توليد خودروهاي بي كيفيت و مرگبار است كه ساليانه مسبب اصلي مرگ هزاران نفر مي باشد بنابراين مي شود با توليد هواپيما اين افتخارات را كامل كرد!
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
2
1
شما همون ایران خودرو رو به ورشکستی رسوندی بسه بیخیال بقیه... با شعار کاهش هزینه فقط فکر گسترش بیهوده شدی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
2
10
نوکرتم چاکرتم ، خواهش میکنم اقای منطقی این کار رو نکن! خاک زیر پاتم ! صاحب پژو 405 با مصرف صدی 14 از تهران
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
2
6
در کشور ایران ساخت ماشین با توجه به هزینه های بالای آن مقروم به صرفه نیست. آقا جان ما که این کاره نیستیم ، کشور سوییس رو نگاه، یه کشور درجه یکه میگه آقا من ماشین رو وارد میکنم چون برای من هزینه پایین تری داره .
مختار
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
2
2
عصر ايران ... شما نمونه يك خبرگزاري واقعي هستيد ..
خودروي فرسوده مارو گرفتن يه پژو دادن كه وسط راه با سرعت 80 يهو خود به خود خاموش ميكنه ... يدونه نماينگدي ايران خودرو هم بلد نيست درستش كنه ... هنوز يك ماه هم نشده ماشين تحويل گرفتيم
- و اينكه پيش پرداخت كه داديم الان حساب ميكنيم يك ميليون از ما زياد گرفتن معلوم هم نيست كي پس ميدن ..
خدايي اين صنعت لايق حمايت هست ؟
دانشجوی دکتری هوافضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
10
3
البته ايشون يک شبه هم وارد مسايل هوافضايی نشدن. ايشون در زمان جنگ نيز تو پروژه های هوافضايی بودن و البته تحصيلات دکتری از بهترين دانشگاه ايران نيز دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
1
2
من فقط می خوام بگم که فکر نکنید مافیا فقط گانگسترند و هفت تیر کشی می کنند. مافیا شاخ و دم نداره. مافیا یعنی نفوذ در یک سیستم و اینکه سعی کینم به هر قیمت به نفع گروهی اندکی منافع مالی را رقم بزنیم. حالا میخواهد با گروکشی مسائل حاشیه ای چون اشتغال و "تولید ملی" باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
3
5
به همه کسانی که سوار اين هواپيييماااا خواهند شد .. پيشاپيش تسليت عرض می نمايم و اميدوارم خداوند رحمی کنه و حداقل همشون رو به بهشت ببره ما که توی اين مملکت چيزی نديديم .. بی انصافيه که ايرانیا اون دنيا هم جهنم نصيبشون بشه..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
2
8
بع بع من گوسفند هستم.چون اگر نبودم به جای خودرو ,آشغال به من نمی فروختند که از روز اول فقط توی تعمیر گاهها هستم.حتی ماشینشون را هم پس نمی گیرند که عوض کنند.میگن تعمیر می کنیم ورایگان است.خب تکلیف وقت و شکستن غرور من جلوی خانواده ام چه می شود.
ناشناس
Netherlands
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
2
11
جناب محمدی که گفته اید زمانی تولید ما فقط مونتاژ ژیان و پیکان بود و ازانتقاد از مدیران نالایق ناراحت شده اید! آیا میدانید در همان زمان مونتاژ پیکان و ژیان کشور کره جنوبی و یا چین و خیلی های دیگر حتی صنعت مونتاژ ما را هم نداشتند ولی الآن آنها کجا هستند و ما کجا؟ انتقادات عصر ایران کاملا" درسته.
موضوع اینه که در مملکت ما مشکل اصلی و ریشه همه دردها و کمبودها سوء مدیریته و همین اقایان مدیر هم فکر میکنند که قحط الرجاله و حاضر نیستند کار را به کاردان بسپارند!!!
کشف جسد خانم ٤٥ ساله در رودخانه کرج سیتی با چهار گل مقابل تاتنهام تحقیر شد کامبک تاریخی ایران مقابل روسیه؛ پیروزی شیرین در لیگ پادوبنی شکست غیرمنتظره الهلال در لیگ عربستان تظاهرات در اسرائیل در اعتراض به عدم توافق مبادله اسرا انتقاد تند پیروز قربانی از جواد خیابانی: «نقد فنی نه، حمله بی‌رحمانه!» عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی کاراته‌کاهای ایران با اقتدار به فینال جام جهانی رسیدند سرنوشت «طرح ژنرال‌ها» در غزه به کجا رسید؟ ادعای تروئیکای اروپا و آمریکا: ایران قصد دارد برنامه هسته‌ای خود را به روش هایی که منطق صلح آمیز معتبری ندارد، گسترش دهد ادعای دریافت پول از خانواده بازیکنان؛ خان‌محمدی را به دادگاه کشاند معافیت‌های مالیاتی کارگران به سراسر کشور ابلاغ شد شهادت 38 نفر در حمله امروز اسرائیل به غزه مقایسه حرف رسایی با سخنان رهبری درباره ظریف نقدهایی بر رفتار و گفتار علیرضا بیرانوند؛ فاصله از یک الگوی ملی
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟