فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۱-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۴۶۴۰
انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۱-۰۷-۱۴۰۳

تاثیر مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل

تاثیر مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل
یک مطالعه جدید نشان داده که مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ ممکن است حافظه را بهبود بخشد و از شما در برابر "زوال عقل" محافظت کند.
بر اساس مطالعه جدیدی که در ژورنال Nutrients منتشر شد، کسانی که یک تخم‌مرغ در روز می‌خورند، در مقایسه با افرادی که به‌صورت هفتگی یا ماهانه تخم‌مرغ می‌خورند، به میزان کمتری با خطر ابتلا به زوال عقل روبرو بوده‌اند.
 
به نوشته نشریه پزشکی Everyday Health و به عقیده محققان دانشگاه ولورهمپتون بریتانیا، تخم‌مرغ‌ منبع خوبی از کولین، فولات، ویتامین D، ید، ویتامین‌های B و پروتئین با کیفیت بالا و اسیدهای چرب غیراشباع است که همگی نقش محافظتی در برابر بیماری زوال عقل دارند.
 
به گزارش دویچه وله، این مطالعه داده‌های مربوط به عادات غذایی ۲۳۳ بزرگسال در چین را برای دو سال مورد بررسی قرار داد.
 
نتایج نشان داد احتمال ابتلا به زوال عقل و به‌خصوص آلزایمر در افرادی که هفتگی تخم مرغ می‌خوردند، در مقایسه با افرادی که روزانه یک تخم مرغ می‌خوردند، ۱.۷۶ برابر بیشتر بود.
 
تخم مرغ یک پروتئین کامل و حاوی هر ۹ اسید آمینه ضروری است که بدن نمی‌تواند به تنهایی آنها را تولید کند.
 
در گذشته، پزشکان هشدار داده بودند که تخم‌مرغ ممکن است به خاطر وجود کلسترول بالا در زرده آن، برای سلامت قلب مضر باشد. این عقیده تا حد زیادی در طول زمان تغییر کرده است و مطالعات عمده اخیر نشان داده که مصرف یک عدد تخم مرغ در روز، برای اکثر افراد بی‌خطر است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: تخم مرغ ، زوال عقل
ارسال به دوستان
گفت و گوی مصر و قطر درباره تلاش‌های میانجیگری بین آمریکا و ایران عراقچی: رفع تحریم و برنامه‌ هسته‌ای در دور دوم بحث می‌شود بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد گروسی: اولویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی کامل توانمندی‌های هسته‌ای ایران است ۱۰ مصدوم در پی آتش‌ سوزی مرکز توانبخشی «امید» مسجدسلیمان نخست وزیر پاکستان: متن نهایی توافق صلح تهیه شده