صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۳۶۷۴۸۴
تعداد نظرات: ۲۳۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - 25 November 2014

4 نکته درباره تمدید مذاکرات

به دو ، سه یا چهار سال قبل برمی گردیم. در آن زمان ، صحبت بر سر چه بود؟ آیا جز این بود که گزینه ای به نام حمله نظامی به ایران همواره مطرح بود و تنها نحوه حمله و این که محدود خواهد بود یا نه و نیز واکنش ایران چه خواهد بود محل اختلاف بود؟
عصرایران ؛ جعفر محمدی - مذاکرات ایران و 1+5 برای 7 ماه دیگر تمدید شد و بدین ترتیب محمدجواد ظریف و تیم مذاکرات هسته ای ، سخت ترین روزها را پیش رو خواهند داشت تا بلکه در این مدت، توافق جامع حاصل شود.

در این میان، همراستا با بینامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برخی دلواپسان نیز در داخل از این که مذاکرات در سوم آذر به توافق نهایی منجر نشد، ابراز خرسندی می کنند. یکی از روزنامه های این طیف ، در تیتر یک خود ، تعبیر "هیچ" را برای این مذاکرات به کار برده است و آن دیگری، به جای تمدید مذاکرات، از عبارت "تمدید تحریم ها" در تیتر اول خود استفاده کرده است و ... .



 کاملاً مشخص است که اینان در صدد هستند زحمات تیم مذاکره کننده کشورمان را زیر سؤال ببرند و نتیجه تلاش هایشان را "هیچ" انگاری کنند و چنین القا نمایند که آنها موجب "تمدید تحریم ها" هستند، اما ذکر نکات زیر از باب تذکر و توجه ، خالی از فایده نیست ، هر چند که بیدار کردن کسی که خود را به خواب زده است، مشقت فراوان دارد:

1 - تا دیروز با ذوق زدگی -همانند آن رئیس جمهوری که رفته است- تیتر می زدند که تحریم ها کاغذ پاره است و امروز داد و قال راه انداخته اند که چرا نتوانستید تحریم ها را لغو کنید؟
تکلیف تان را مشخص کنید! اگر تحریم ها کاغذ پاره است، به خاطر مشتی کاغذ پاره، این قدر خودتان را اذیت نکنید ولی اگر بالأخره شما هم فهمیده اید که تحریم ها، نه کاغذ پاره که گلوله باران پیکر اقتصاد ایران است، اصلاح مواضع تان را صریحاً اعلام کنید چرا که مردم ، حرکت های شتر مرغی را خوب می شناسند: یا مرغ باش و بپر ، یا شتر باش و ببر!

2 - وقتی رفیق شفیق خودشان رئیس تیم مذاکرات بود، نه تنها هیچ نتیجه ای از مذاکرات عاید کشور نمی شد ، بلکه مرحله به مرحله بر تعداد مصوبات و قطعنامه های ضد ایرانی افزوده می شد و تحریم ها ، نه تمدید که تشدید می شدند.
در آن زمان هیچ کدام تان ، "هیچ" را تیتر نمی کردید و با فونت درشت در صفحه اول روزنامه هایتان نمی نوشتید: تشدید تحریم ها.
نه تنها این ها را نمی نوشتید، که از حماسه هایی که در مذاکرات خلق شده(!) سخن می گفتید و از این که منطق ما بر منطق آنها چربید. گاهی هم می نوشتید که جلیلی در سفرها، چمدان خودش را خودش حمل می کند و خیلی متواضع است.

انصاف باید داشت که کدام یک موفق تر بوده اند: تیمی که نتیجه مذاکراتش تشدید تحریم ها بود یا تیمی که توانسته است بخشی از تحریم ها را بشکند؟ تیمی که نتیجه مذاکراتش این بود که کشورها پول نفت ایران را ندهند یا تیمی که توانسته بخشی از پول بلوکه شده نفت ایران در دوران تیم قبلی را به کشور برگرداند؟
قرار شده است ماهانه 700 میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را پس دهند. دلواپسان این دستاورد را هیچ انگاری می کنند و می گویند: از جیب خودشان که نمی دهند، پول خودمان است که دارند به خودمان می دهند.
راست می گویند، پول خودمان است. اما این ها که توانستند پول خودمان را برگردانند کارشان تحسین دارد یا آنان که باعث شدند پول خودمان در حساب های دیگران بماند؟ اگر "بازگرداندن پول" خودمان ، هیچ است، "نگرفتن پول" نفت مان چه بود؟

3 - به دو ، سه یا چهار سال قبل برمی گردیم. در آن زمان ، صحبت بر سر چه بود؟ آیا جز این بود که گزینه ای به نام حمله نظامی به ایران همواره - حتی اگر بلوف - مطرح بود و تنها نحوه حمله و این که محدود خواهد بود یا نه و نیز واکنش ایران چه خواهد بود محل اختلاف بود؟ اینک اما دیپلماسی توانسته اند جنگ احتمالی را به عقب براند و سخن درباره چگونگی و زمان بندی لغو تحریم هاست نه در این باره که اگر بزنی ، می زنم.
این فضا بهتر است یا فضایی که سایه جنگ بر سر کشور باشد؟ کما این که بود اینک به لطف دیپلماسی جدید، نیست.

4 - نتیجه مذاکرات تیم قبلی چه بود؟ جز تشدید مستمر تحریم ها؟ می گویید در آن زمان زمان انرژی هسته ای داشتیم؟ مگر الان نداریم؟ آن زمان که حتی توان حفاظت از جان دانشمندان هسته ای را هم نداشتید!
وانگهی چه در آن زمان و چه اکنون، این انرژی اتمی که این همه رویش مانور داده می شود و این همه هزینه برایش داده ایم و می دهیم، چه کارکرد ملموسی برای کشور داشته است؟ قطعاً انرژی اتمی حق مسلم ماست اما هزینه هایش را باید سنجید و با توجه به واقعیت ها ، در بازه زمانی مناسبی ، ولو دیرتر ، بدان رسید نه این که همه بخش های کشور را فدای یک بخش کرد و با هزینه ای به مراتب بالاتر، به انرژی هسته ای رسید.

ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۲۳۲
در انتظار بررسی: ۵۸۰
غیر قابل انتشار: ۰
HASSAN
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خوشم میاد عصری هم از بردن اسم اون آقا که حالا رفته اکراه داره
ناشناس
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
در نکته 4 که ذکر شده باید هزینه را سنجید کاملا موافقم . گاهی اوقات نیت خیر هست اما عملکرد بسیار ضعیفه .
ناشناس
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
به قول آقاي كري : دنيا را امن كرديم براي دوستانمون(اسراييل، عربستان ، قطر...) تا در صلح و صفا به زندگي شرافتمندانه شان ادامه بدن!!!... هيچ دستاوردي براي ايران نداشت اين مذاكرات. مردم بيچاره زير چرخ تورم در حال جان دادن هستند.
ناشناس
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دیروز واقعا تو این فکر بودم که سرم رو تو جامعه بین الملل بالا بگیرم و بگم آدمم نه تروریست و نه آدمکش .
علی
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
مخالفان مذاکره منافعشون در ادامه تحریم هاست.
والا در شرایط صلح و ثبات اقتصادی هم میتوانانقلاب را با رفاه مردم به جهان صادر کرد
مریم
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تحلیل بسیار زیبایی بود . باید به این تیم مذاکره کننده خسته نباشید گفت. آفرین به این همت و سخت کوشی.
لازم است به دوستان حادٍثه اتمی فوکوشیمای ژاپن رو که در اثر سونامی و زمین لرزه به تاسیسات هسته ای ضربه و سبب نشات مواد رادیواکتیو شده بود یاداوری کنم که با توجه به اینکه این نیروگاه از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار بود اما در اثر این حادثه نتوانست مقاومت کند و حاصل آن چیزی جز میلیاردها هزینه و بی خانمان شدن افراد آن مناطق و شیوع بیماریها و سرطانهایی که گریبانگیر انسانهای مظلوم شد، نبود. آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده بودیم....؟؟؟ بیاییم خودمان رو گول نزنیم. حتی ما بهتر از دیگران کشورمان، ضعف هایمان، تکنولوزیمان را می شناسیم و می دانیم در کجای قدرت دنیا ایستاده ایم و چه کاریم. اگر از این زاویه قدری بهتر نگاه کنیم دیگر دنبال حرفهای بی اساس و بی منطق و دشمنان فرضی نمی رویم. بیاییم خودمان باشیم ...
ناشناس
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
امروز بازار بورس ایران سقوط کرد. فکر کنم اقتصاد ایران نتیجه مذاکرات رو تعیین میکنه نه حرفای صد من یه غاز شما. اگه مردید چاپ کنید.
ناشناس
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این دلقک بازی حمله نظامی یادگار دوران سید خندان است که ابله های روزگار باورش کرده اند. امریکا اگر میتوانست حمله می کرد نه از دیپلماستهای سعد آباد نشان می ترسد و نه از خنده های مهوع ظریف. ملتی با اقتدار همه رنجها را تحمل کرده ولی نتیجه را گروهی دست پرورده غرب بر باد می دهند و مثل همه نادانان جهان طلبکار هم هستند. یارو! تاریخ در دو روز نوشته نمی شود
ناشناس
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
فکر کردی آمریکا به خاطر بر روی زیبای حسن روحانی و دولت اصلاحات به ایران حمله نمیکنه ، نه جانم ، ترس از موشک های فاتح و نابودی اسرائیل او را از چنین فکر احمقانه ای باز داشته. و این هم چیزی نبود جز دستاورددلسوزان نظام در دوره های گذشته . امیدوارم این رو بفهمی جناب عصر ایران!!!!
ناشناس
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حرفهای شما مثل همیشه درسته آقای جعفر محمدی اما واقعیت تلخ اینه که مذاکرات به شکست انجامیده، فقط صداشو در نیاوردند. به 2 دلیل:
1) اوباما نمیخواد اعتراف به شکست برنامه تحریمهاش علیه ایران و نتیجه ندادن آن اعتراف کند.
2) اوباما میداند که تا حدود یک ماه دیگر جمهوریخواهان عمدتاً تندرو بر کنگره آمریکا حاکم میشوند و اولین کاری که میکنند تصویب تحریمهای جدید علیه ایران است و این به خودی خود، مذاکرات را به شکست میکشاند و در آنصورت مقصر شکست مذاکرات هم اوباما و حزبش قلمداد نخواهد شد بلکه جمهوریخواهان و ایران (به دلیل نشان دادن واکنش نسبت به وضع تحریمهای جدید) مقصر این شکست معرفی خواهند شد.
3) اگر توافقی میخواست صورت بگیرد، یکسال مذاکرات فشرده و سنگین زمان کافی و مناسبی بود و اتفاقا یکسال گذشته که دموکراتها و میانه روها اکثریت کنگره را تشکیل داده بودند و اوباما قدرت بیشتری داشت و حتی اشتون هنوز بر مسند ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود، فرصتی طلایی برای توافق بود نه اکنون و نه بعد از سال میلادی جدید!
ناشناس
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حضرات مخالف تیم مذاکره کننده عارضم خدمتتان بگویم که دکتر محمود با تیمش قراره دوباره بیان عین هولاکوخان والباقی ویرانیهای قبلی را بکوبند ناراحت نباشید یه کم آب قند تناول بفرمایید وصبور باشید
reza
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سلام
واقعا گل گفتید....
آقایون دلواپس مثل اینکه موضوع افزایش ناگهانی دلار و کلیه مایحتاج مردم تو دوره قبلی رو فراموش کردند افزایش ناگهانی که قشر متوسط رو هم فقیر کرد....تعطیلی خیلی از شرکتها کارگاهها و....نمونه رکود در خودرو سازی ومشکل در تامین قطعات و....افزایش تند قیمت خدمات درمانی وکمبود دارو ....
واقعا خجالت نمی کشید بازهم عرض کنم؟
نکته خیلی جالب که الان دقیقا هدف شما با اسرائیل ملئون یکی هست جنگ وبازی سیاسی تا به کجا؟
خواهشا کمی انصاف داشته باشید تو همون دوران بیمار شدید و برای یک عمل جراحی دومیلیون بدید وسال بعد همون عمل شده باشه پنج میلیون؟
تو همون دوران کلی هزینه نمیشد برای باز پس گیری همین پول خودمون؟دیگه فساد اقتصادی کلان بماند....مقایسه باخودتان
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
توپ كه اونور بود ، دوباره برداشتيم آورديم اينور
حقگو
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
جناب آقای محمدی عزیز، دست مریزاد ، حق مطلب را ادا کرده اید ، بخصوص طرح آن نکته مهم که ما ها اکثرا به آن توجه نداریم که دیگه صحبت از گزینه های کزایی روی میز نمیشود ! واقعا بسیار جای شکر و سپاسگزاری دارد ، من لم یشکر الخق لم یشکر الخالق...
احمد
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
گر صبرکنی ز غوره حلوا سازی به امید کام شیرین مردم ایران تمام دنیا یک طرف ما یک طرف عزیزم
abbas
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ممنون جناب محمدي عزيز عالي گفتيد و حرف دل اكثريت ملت ايران را زديد.
مخالفان هم به تعداد مثبت و منفي ها توجه كنند و وضعيت خودشان را با اكثريت ملت بسنجند
محمد
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
یادمه تو اون زمانی که کاغذپاره بود تحریمها و هر روز قطعنامه ای از قطعنامه دان غربیها بیرون میومد فرزندان این مملکت به خاطر یک دارویی ساده و پیش پا بنام "شیاف" زندگیشان در خطر بود. ما مستحق داشتن بالاترین فن اوری هسته ای و غیر هسته ای هستیم ولی باید یاد بگیریم که به توسعه همه جانبه فکر کنیم. ما باید خودمان فن اوری دارو، خودرو، پزشکی، نفت، پالایشگاه و ... را داشته باشیم. وقتی هنوز تو ساخت یک شیاف ناتوانیم وقتی بعد از نیم قرن خودرو سازی هنوز ریشمان گرو فرانسوی هاست و یه عده با گرفتن پورسانتشان ما را وابسته به همین فرانسویهای بدذات نگه می دارن، وقتی بعد از یک قرن هنوز برای بنزینمان باید ترکیبات پتروشیمی مصرف کنیم وقتی برای عزاداری هایمان طبل ترک و چینی وارد می کنیم وقتی برای نمازمان قبله نمای چینی وارد میشه و وقتی پرچم کشورمان را وارد می کنیم و ... مطمئنا این فرانسوی ه و سعودی ها و ترک ها اجازه نخواهند داد ما انرژی هسته ای داشته باشیم که یکی از انرژی ها و فن اوری های برتر دنیاست. پس ما باید از داشته هایمان نهایت استفاده را بکنیم. هم افزایی داشته باشیم و همدیگر را یاری کنیم و در سایر صنایع نیز پیشگام و مطرح باشیم و یا حداقل خودمان بتوانیم رو پای خودمان بایستیم تا حرکتمان و توسعه مان موزون و مداوم باشه و سرطانی نشه
ناشناس
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
من چند تا سوال از کیهان و دوستان دارم خواهشا عصر ایران چاپ کن
1- شما و دوستان درمورد توافق ژنو گفته بودید حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده ، منبع خودتونو اظهارات مقام آمریکایی اعلام و مقامات دولت را دروغگو خطاب کرده بودید پس چرا در این مذاکرات در مورد تعداد سانتریفیوژها بحث می شد مگر ایران بنا به ادعای شما از حق غنی سازی محروم نشده بود ؟
2- در این چند ماهه شما و دوستان گفته بودید که دولت یازدهم از خطوط قرمز عبور کرده و ملت ایران را از حق خود محروم نموده ، پس چرا در وین دولت از این حقوق کوتاه نیامد ؟
3- آیا به خاطر دروغ و تهمت باید عذرخواهی کرد یا نه ؟
ناشناس
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
رحمت بر شیری که خوردی ای ظریف.
هادي
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
نه به اون شوري شور نه به اين بي نمكي.فقط اين روميدونم كه ادامه مذاكرات به خاطر همون اقتدارقبلي است نه تدبيرفعلي
حامد
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت عصر ایران مثل همیشه سخن حق از عصر اران
محمد ازاصفهان
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
يك سوال مهم : اين ذوق زدگي نتانياهو وخوشحالي اش از به نتيجه نرسيدن مذاكرات وهمخواني وي با دلواپسان داخلي حامل چه پيامي است ؟
امیر
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
عالی بود این مطلب مشکل ما اینه که همه چیز رو میخوایم یک دفعه درست بشه همه ما دوست داشتیم توافق امضا بشه اما خوب نشد ولی آیا اتفاتی که در سالهای گذشته میفتاد که بعد از هر بار مذاکره فشار افزایش پیدا میکرد تکرار شد خیر چیزی که من دیدم این بود مذاکره کننده مارو با احترام باهاش رودررو صحبت کردن نه مثل مذاکره کنندگان قبلی که متاسفانه این گونه نبود
ناشناس
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
هزاران هزار آفرین به مقاله جالب آقای محمدی واقعاً مثل همیشه وطن پرستانه و زیبا نوشتی زنده باشی و برقرار
مجید
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
درجواب برادرگرامی آقای محیط بان وسایردوستان همفکر باایشان باید عرض کنم که اگه این غول بی شاخ ودم ( آمریکا) بخواهد می تواند شردرست کند همانگونه که در سال 1367 هواپیمای ایرباس ماراسرنگون کرد ...توراخدا این قدرجنگ جنگ نکنید. عصرایران قربان معرفت ومرامت؛خیلی منطقی ومتناسب تحلیل کردی.
ناشناس
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آدم از صحبت های شما چند برداشت مبتونه داشته باشه.
1-اگه هر کدوم از از این امتیازاتی رو که تیم داده داده مثل توقف غنی سازی 20درصد ،مطوئن باشید الان سعید جلیلی رئیس جمهور بود.
2-این مبلغ 700میلیون دلار در هر ماه رو مشخص نیست در ازای چه امتیاز جدیدی دادن
3-یه مقاله داده بودید که چرا اینقدر روی ارسال انسان به فضا سرمایه گذاری میکنیم؟اصلا انسان بره فضا که چیکار کنه،الان هم که میگید خوب الان انرژی هسته ای به چه درد ما میخوره؟حتما فردا هم میگید ما موشک میخوایم چیکار اگه ما با دنیا دوست باشیم ،کسی کاری به کارمون نداره.البته همه میدونن که حرف هایی از این دست چقدر احمقانه و نشانه ی سطحی نگریه
اون زمان انرژی هسته ای داشتیم ،الان دکور انرژی هسته ای برامون مونده.نه از R&Dخبری هست ،نه از پیشرفت مراکز هسته ای مثل اراک.فردو رو هم که تعطیل کردن.
حمید
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
واقعا قبول دارم قشنگ گفتی اما متاسفانه این تحریم ها هنوز هست و هنوز دازیم ضربه میخوریم ایکاش زودتر حل میشد
حامی
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
به نظر بنده آقای محمدی حرف دل خیلی از طرفداران تفکر آقای روحانی رو با نگاهی واقع بینانه زده، اونهایی که ک که نتیجه ملموس ساعت ها مذاکره در بالاترین سطح سیاسی دنیا را " هیچ " تلقی می کنند لطف کنند دریک پاراگراف چهارخطی آخرین دستاورهای مذاکره تیم قبلی را با خانوم اشتون بنویسند.
ناشناس
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این تحلیل آب دوغ خیاری شما... تنها معناش اینه که شماها پادوهای داخلی آمریکا هستید...

اگر نه هر بچه‌ای هم میفهمه که ایران فقط ضرر کرده و تحریمها تمدید شده و هیچ چیزی دست ایران رو نگرفته
ناشناس
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
درود بر جلیلی
احسان
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آفرين بر بصيرت نويسنده
رضا
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بالاخره یه حرفی باید بزنید دیگه، یه توجیهی باید بکنید، سعود الفیصل یه توک پا اومد کل تدبیر رو به باد داد، عجالتا با تمدید و امید سر می کنیم!
ناشناس
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت
حرف دل مردم است
ناشناس
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
واقعاً از خدا مي خوام كه كساني كه نااميدي رو به مردم تلقين ميكنن و دنبال جنگ و ... و در يك كلام تندرو هستن، از نتيجه اين مذاكرات هيچ بهره اي نبرند و چرخ زندگيشون نچرخه.
ناشناس
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
فقط كسي را ميتواني بيدار كني كه خواب باشد نه كسي كه خود را به خواب زده. دومي را نديده بگير
رضا
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
زحمات زیادی کشیده اند ولی لازم است دقت کنند که متاسفانه دولت 1/5 سال است که هیچ کاری نمی کند و منتظر تحریم ها است اقا جان کار خودتان را انجام دهید تحریم ها لغو شد فبها .... نشد هم لااقل زندگی مردم را به بازی نگیریم
نا شناس
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این تیم مذاکره هم نه تنها چیزی برای ملت بدست نیاورد بلکه همه چیز را هم از دست داد حداقل تیم آقای جلیلی عزت ملت را حفظ کرده و با دشمن سازش نکرد
حرف حق
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بحث اصلا توافق کردن یا نکردن نیست. بایستی تکلیف رو تا حد زیادی در این گام مشخص میکردند و یک گام به جلو میرفتن. تمدید کار خوبی نبود چرا که دوباره تا هشت ماه رکود داریم و دولت هم به خواب خود ادامه خواهد داد.... امیدوارم نظر من رو حذف نکنید
ناشناس
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خیلی تحلیل سبک و بی محتوایی بود...
در این نوشته یه فرض غلط شده و بر مبنای آن اسمان ریسمان باطلی پیچیده شده....
علت خوشحالی اسرائیل از به نتیجه نرسیدن مذاکرات ترس از کم شدن حمایت خسمانه آمریکا به ایران است ! اگر نمیدانید که اندکی فکر کنید و به زعم شما خوشحالی طیف اصولیون در این است که بالاخره مشخص شد که حرف امام راحل که آمریکا شیطان بزرگ و تمامی حرکاتش جز برای کینه ورزی و افزایش دشمنی نیست، مجددا اثبات شد...
برای دلایل بقیه هم حوصله ندارم شما را که خود را نه به خواب که به موت زدید چیزی بنویسم...
حسین اسماعیلی
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سلام.
ازقبل میدونم نظرات مخالف رو منتشر نمیکنید ،بااین حال..
هیچ کس زحمات تیم مذاکره کننده ودولت فعلی را نفی نمیکندچون واقعا تحریم ها اقتصاد مارا تا مرز فروپاشی پیش برده وما مردم مظلوم این فشارها را بیش از مسولین لمس کرده ایم.
حال تیم مذاکره کننده کار سختی پیش رو دارد صحیح ولی چرا فکرمیکنید این دولت وتیم او با نبوغ خود در حال حل مشکلات است،
این اجازه از طرف بالاترین مقام حکومت به این دولت داده شده نرمش قهرمانانه بکند،یعنی با یکسری اختیارات وارد مذاکره شده پس دستش نسبت به دولت قبل بازتراست.
سیاست حاکمیت ما در مذاکرات دولت قبل موجب میشد که توافق نشود ولی حالا به سبب فشارتحریمها و ترس از زیادشدن آن سیاست کمی معقولانه تر شده پس. قهرمان سازی نکنیدوهمه مخاطبان را افرادی فرض نکنید که تحلیلی نسبت به وقایع ندارند،وگرنه یک طرفه به قاضی رفتن شما موجب نوشتن مطالبی میشود که فقط به درد خواندن برای کسانی دارد که مثل شما فکر میکنند.
مهدی
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سلام
طبق معمول یک تحلیل آبکی و مسخره. همون حرفای خاتمی ترسو" داشتن حمله می کردن با مذاکره نذاشتیم"
متاسفم که فکر می کنید ایران و ایرانیا از حمله دشمن می ترسن. هرچند شاید برخی از کسانی که انقلاب کردن ولی خسته شدن می ترسن.
تحلیل بسیار بیخودی بود
لطفا منتشر کنید و نترسید.
همه مردم ایران
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
نمی فهمن دیگه شما ناراحت نشین.ملت هم بخوبی اینا رو شناختن که انداختندشون توی زباله دانی تاریخ. تازه حماسه انتخابات مجلس در پیشه انشاالله. درود بر ملت وکشور و رهبری و اسلام واخلاق و ایمان و همه چیزهای خوب دیگر. مرگ بر اسرائیل وهمه کسانی که از توافق هسته ای و صلح وآرامش وشکوفایی ناراحتند.
ناشناس
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سپاس مرد من قلمت را مي بوسم درود خدا بر تو باد
سکوت
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تا دیروز با ذوق زدگی - تیتر می زدید پیش به سوی توافق!!!! و حالا که توافقی صورت نگرفته فرار رو به جلو میکنید که چیز کمی هم به دست نیاوردیم!!! همین حرفارو زدید که طرف مقابل یعنی غرب رو پررو کردید. با این نگاه شما، غربیها نیز رفع تهدید به حمله نظامی بر ما را نیز جزء امتیازات اعطا شده به ایران تلقی خواهند نمود!!!
سرباز
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
با سلام
خواهش می کنم، واقعا وقت گذاشته ام، این بار نظر من رو نمایش بدهید.
وقتی کامنت های مثبت به این مقاله را می بینم ناامیدی تمام و جودم را می گیرد. ناامیدی از مردم سرزمینم. نا امیدی از مردم شیعه و عزادار حسین (که همه چیزش را برای عزت خود و دینش داد) که به جای آنکه به فکر قدرت درونی و ساخت این مملکت با این همه منابع انسانی و مادی باشد، به فکر کاهش غلظت اورانیوم برای خشنودی 5+1 است، تا شاید چهره ایران در جهان مثبت دیده شود غفلت از آنکه چنان رسانه در درست آن اسراییلی است که هر کار بخواهد می کند. اقتصادی که با تحریم کشورهای غربی فلج شود همان بهتر که فلج شود و بمیرد. با این تفکر عصر ایرانی همیشه جهان سومی خواهیم ماند و هیچ وقت کشور قدرتمند جهانی مانند روسیه و امریکا نخواهیم شد. هدفی که این مردم به آن می خندند و من به آن ایمان دارم.
چرا هیچ گاه ما امریکا را برای داشتن بمب اتم تحریم نمی کنیم. از چه تحریم کنیم، همه چیز دارد و ما هم چشممان به دست اوست.
تا کی مردم باید در آزمون و خطای اطمینان به این امریکای صهیونیستی باشند و از ساخت این کشور غافل باشد.
ناشناس
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حکایت شما و قافیه تنگ و شاعر شده
البته بخش جفنگ گفتن رو
وحید جعفری
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برخی بر این نکته تاکید دارند که ما در این یک سال ذخایر اورانیم بیست درصد رو از دست دادیم و کلی امتیاز از دستاورد های هسته ای رو واگذار کردیم... دوستان فقط یک لحظه فرض کنیم الان نه یک تن، بلکه یک میلون تن اورانیم بیست درصد (و یا با درصد بیشتر) داشتیم. چه دردی ازمون دوا می شد؟ این مقدار اورانیم چقدر قدرت چانه زنی ما در مذاکرات و نفوذ بین المملی مون رو افزایش می داد؟ (تو دوره قبل از داشتن این اورانیم فقط تحریم و تحریم و تحریم نصیبمون شد)
دوستانی که میگن ماهی هفتصد میلیون دلار (مجموعا 5 میلیارد دلار) از پوله خودمونو بهمون دادن، اصلا می دونن 5 میلیارد دلار تو این شرایط اقتصادی ما یعنی چی؟ می دونن فقط یه قسطش نیاز یک سال کشور به دارو های خاص رو برطرف می کنه؟ اصلا می دونن این بیداد سرطان که از لطف بنزین های پتروشیمی و پارازیت نیاز به دارو داره؟
عزت این دوستان لکه دار نمی شه وقتی جوون ایرانی کلیه خودشو به عرب می فروشه؟ عزت این دوستان فقط به درصد غنی سازی اورانیم وابستس؟
علي
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تشكر حرف 99 درصد ايراني ها را زديد
پاسخ ها
ممداقا
| |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
همون 1 درصد مهم هستن... عزیزم کجایی
ناشناس
| |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
معلوم شد شماها ریاضیاتتون هم مثل توهماتون میمونه...
99 درصد؟! الان باید بخندیم یا گره کنیم؟
ناشناس
| |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
علی دمت گرم خوب گفتی این دلواپسا 1% بیشتر نیستن ولی همه جا هستن
علی
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
همانطور که در ابتدای متن فرمودید بیدار کردین کسی که خودش را به خواب زذه از هر کاری سخت تر است. آقای رییس جمهور بسیار قشنگ فرمو دند ( خوب است که سانتریفیوژر بچرخد اما به شرطی که چرخ زندگی مردم هم بچرخد. این کسانی که از معاهده ی ژنو ناراحتند همان هایی هستند که از تحریم این کشور سود میبرند چون تحریم شفافیت را از بین می برد ) ایشان کاملا درس گفتند. احسنت به ایشان و احسنت به تیم مذاکره کننده
امیر
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
از دوستان امیدوار خواهش می کنم چشم به این مذاکرات نداشته باشند. اگر قرار بود این مذاکرات به جایی برسد تا الان رسیده بود. از دولت هم خواهش می کنم انرژی اش را برای بهبود وضع بازار و معاش مردم صرف کند، چون این کار برای خودش هم بهتر است. مردم 7 ماه دیگر طاقت این بازار راکد و اوضاع کساد را ندارند. بهتر است دولتی ها به خودشان بجنبد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این بازار تازه نتیجه ترمیم شده مدیریت دولتی است که ادعای مدیریت جهان را داشت و خسارات دوران مدیریتش با خسارات جنگ 8 ساله مقایسه میشه
یاسر
| |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
چطور؟؟؟بدبختی هشت سالو تحمل کردیم این هفت ماه رو تحمل نمیتونیم بکنیم؟؟تورو به امام حسین نوشته های منو چاپ کن تا دق نکردم از این زندگی ذلت بار....بزارین حداقل با نوشتنم خودمو خالی کنم
ناشناس
| |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دقیقا. حقیقت همینه که گفتی
ناشناس
| |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
میدونی چرا به جایی نمیرسه تا شما با نتانیاهو همصدا هستید کسی جرات توافق نداره اگر دیروز اعلام می کردند توافق شده همین مجلس کل هیات دولت و رای دهندگان و آمریکا و 5+1 و همه رو استیضاح می کرد. آره داداش گله این بازار راکدم ببر برا منتخب قبلیتون اتفاقا در خونش صف میکشن!
ناشناس
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تيم قبلي بجاي مذاكره اصولي جاي مذاكره تعيين ميكر يك روز قزاقستان يك روز استانبول فرداش نميدونم فلان جا اينها چه معني داشت وچه عايدي؟
احمد
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
گر صبرکنی ز غوره حلوا سازی به امید کام شیرین مردم ایران تمام دنیا یک طرف ما یک طرف عزیزم
فرزانه
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این تحلیل حرف دل اکثریت مردم ایرانه ... درود
ناشناس
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
عصر ایران دوباره به روزهای اوج نزدیک شدی دو هفته یک ماه قبل عصر ایران نبودی!
احمد
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
گر صبرکنی ز غوره حلوا سازی به امید کام شیرین مردم ایران تمام دنیا یک طرف ما یک طرف عزیزم
ناشناس
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
چه حمله ای کردند دوستان پایداری به این سایت
ناشناس
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آفرین برشما
سیدعباس
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تمدید استقامت , اعتماد و امید را به فال نیک می گیریم.
محیط بان
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
عامووو کدوم جنگ احتمالی ، اینا اگه بتونن به ایران حمله کنن یک ثانیه هم معطل نمی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برادر من چرا با 0-1 حرف می زنی ایناها هم حساب کتاب دارند و میدونند جنگ هزینه داره ولی لازم می شد انجام می دادند
مهدی
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آخه این چ نحلیلیه؟؟؟
ما بهد توافق ژنو فقط بشمارید چندبار تهدید نظامی شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شمردیم حاج مهدی
هیچی ، حتی یک بار هم تهدید نشدیم
موصی
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت
حسین
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سلام
اتفاقی به سایت شما برای پیگیری انعکاس اخبار مذاکرات آمدم. واقعا برای آقای محمدی متاسفم .ایشان بجای تحلیل فقط پاره ای کل سیاسی کرده اند و شما که این مقاله را روی سایت خود گذاشته اید ، هم همچنین .با احترام اگر دوست داشتید ایمیل بزنید تا بیشتر صحبت کنیم
ناشناس
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
"آن زمان که حتی توان حفاظت از جان دانشمندان هسته ای را هم نداشتید!"
و ما ادراک العرضه !
والا اینا که عرضه یه حفاظت ساده رو نداشتن دنبال مدیریت جهان بودن .
مطلب خوبی بود . متشکرم
علی
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقایی که این متنو نوشتی!

برای این ما به نتیجه این مذاکرات میگیم "هیچ"،چون یادمون نمیره که جناب روجانی فرمودن در کمتر از یک سال ما توافق میکنیم!
برای اینکه فرمودن سانتریفیوژ بچرخه اگر چرخ زندگی مردم بچرخه...اما الان چرخ زندگی شما میچرخه؟؟
اگه 2 تا تحریم برداشته شده و چندرغاز گیرمون اومده،به جاش ده ها تحریم دیگه به ما اضافه شده از طرف اتحادیه اوروپا و کنگره و غیره!

کدوم دیورا تحریم شکسته وقتی هنوز داریم تحریم میشیم؟؟

آقای جلیلی ادعاش این نبود که میرم توافق میکنم و حق هسته ای رو هم میگیرمو تحریما رو هم میشکونم.اما آقای روحانی و طریف مگه این ادعاها رو نداشتن؟الان چی شد پس؟
تحریم که داریم میشیم،توافق هم که نشد،تو هسته ای هم که بر اساس توافقنامه ژنو نه اجازه توسعه داریم نه اجازه ارتقا و نه اجاز راه اندازی اراک...

شما چرا فرافکنی میکنی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقای روحانی درست گفتن علی آقا طی این یکسال بخشی از پولها برگشت ، برنگشت ؟ این توافقه یا تعرض ؟
نوسان دلار در یکسال گذشته چند درصد بوده ؟
روز یه بار 500 تومن میره روش ؟
از اون دهها تحریمی که میفرمائی برداشته شده دوتاشو اسم ببرید ؟ نه دوتا زیاده یکیشو اسم ببرین؟
از زمان روحانی کدوم تحریم جدید اضافه شده ؟
آقای جلیلی ادعا نداشتن توافق میکنن و تحریم رو میشکنن درست ولی منکر این نیستین که در هر مرحله تحریمها تشدید میشد ؟ منکرین ؟ سند میخواین ؟
یه سر به آرشیو سایتا و روزنامه ها بزنین.
اون موقعی که راه اندازی کردیم و غنی سازی کردیم و ... چه گُلی سر مملکت زدیم مثلا ؟
ای کاش دولت احمدی نژاد یکسال دیگه ادامه پیدامیکرد فقط یکسال تا اونوقت معنی نچرخیدن چرخ زندگی دستتون میومد .
شما دقیقا مصداق همونایی هستین که ودشونو به خواب زدن .
مومن هشت سال کلنگ دست اون بنده خدا بود یه کلّه داشت خراب میکرد ، اونوقت میخوای یک ساله همه چی یه جا درست بشه ؟
چرخ زندگی مردم میدونی یعنی چی ؟ یعنی طرح نظام جامع سلامت و بیمه همگانی .
خدا اون روز رو نیاره ولی یه سر به بیمارستانا بزن ببین هزینه هات با دوسال پیش چقدر فرق میکنه
ناشناس
| |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آرامش الآن کشور ثبات ارز و ارزش پول ملی مثبت شدن رشد اقتصادی وو .. ثمره این دولته ووو افزایش هرروزه تحریمها و بی ثباتی کشور ثمره آن تیم مذاکرات خودتون قضاوت کنید
یاسر
| |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بدبختی مردم را ببینی همه چی برات معلوم میشه دادش بنگر که مردم چقدر زجر میکشن در زندگیشون .امار طلاق رفته بالا معنیشو میدونی؟فاصله طبقاتی میدونی یعنی چه؟؟؟بیکار بودن شرکت ها واخراج کارمندانش یعنی چه؟؟؟اگروجدان داری پس ماروهم کمی درک کن........عصر ایران توروخدا چاپ کن
ناشناس
| |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آخه استاد پیچوندن مطالب هستن.
ناشناس
| |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
علي آقا ما چوب ندونم بكاري افكار غلط اون 8 سال رو ميخوريم
چرا به سوالا جواب نميدي؟
براي شما كه تحريما كاغذ پاره بود حالا چي شده؟
الان پروژه هسته اي دقيقا چقدر بهت منفعت رسونده؟
بخدا اگر انصاف داشتي حق رو ميدي و حقيقت رو ميگفتي اما ....
ناشناس
| |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
پس آقای جلیلیتون برای هواخوری میرفت اونجا؟ این بلایی که شما و جلیلی سر مردم آوردین 1000 تا ظرفیم نمیتونه درستش کنه! بعدشم مردم عقل دارن دیگه خوب میفهمن تحریم کم شده یا زیاد.
ناشناس
| |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
وقتی متوجه نمیشی، نمیشی دیگه. صحبت کردن دیگه چه فایده ای داره!!
ناشناس
| |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دمت گرم. اینا از بی کدخدایی دارن میمیرن
ناشناس
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
روحانی مچکریم . ظریف متشکریم .
ناشناس
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
عالی.
کریم کریمی
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
عصر مای عزیز این تحلیل که ارایه شده واقعا نوعی زر زدنه ما برای 5 میلیارد تومن دوباره مجبور شدیم برای 7 ماه دیگر هم تعلیق را بپذیریم هم تحریم را هم تحریم های اضافه شده در طول چند ماه قبلی توافق رایادمان نرود که آنها زمانی فقط برای رحذف 20 در صد چونه می زدند الان برای ادامه تحریم ووحذف حتی 5درصد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
5 میلیارد تومان نه عزیز دلم !!!5 میلیارد دلار .....جناب کریمی عزیز!!!!!
ناشناس
| |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
5 (دقیقتر 4.9) میلیارد دلار نه تومن.
اون موقع که سر 20درصد چونه میزدن ما این تعداد سانتریفیوژ نداشتیم عزیز دل.
مشکل امثال شما ناآگاهی هست بیشتر تا منطق. شما وقتی میخوای در مورد موضوعی بحث کنی اول از تمام فاکتور ها باید مطلع بشی بعد نتیجه گیری کنی
مهدی
| |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برادر من یه مقدار با ادب باش.
ناشناس
| |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شما اول فرق تومان و دلار رو یاد بگیر بعد نظر بده.
ناشناس
| |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
از ادبیاتت معلومه که چه کاره هستی و از حساب کتابتم معلومه که چقدر باسوادی!
ناشناس
| |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اورانيوم 20% به چه درد ميخوره؟؟؟ اگر دو تا كاربرد براش گفتي من 100 كيلو اورانيوم 20% ميفرستم برات.
ازخمین
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دورود بیکران بر تیم هسته ای که همانند سرداران زمان جنگ مقابله کردند
ناشناس
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خداییش مخالفان خجالت نمی کشند فقر مردم را نمی بینند وافعاً مردم برای آنهاارزش دارند ،بی پولی میدونند چیه مستاجری و بیکاری می دونند چیه با داشتن فوق لیسانس بیکار بودن میدونند چیه و اقعاً دنبال چه چیزی هستند.........
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
الان فقر مردم برطرف شد؟ اوضاع بهتر شد؟
س
| |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
فقر چیزی نیست که یکدفعه برطرف بشه آقای ناشناس 11:02
واقعا تفکرتون در همین حد هست ؟؟
این آقایون مذاکره میکنند تا وجه ازدست رفته را بدست بیاورند! معجزه نمیتوانند بکنند !!!!!!!
ناشناس
| |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خوشحالم که ریشه بیکاری و فقر با این تمدید کنده شد
ناشناس
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خدایت خیر دهد ای آزاد مرد آزاد اندیش
علی
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
لایک داری آقای محمدی
لایک فراوان داری آقای ظریف
ناشناس
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
مثل همیشه عالی ،خدایا به این دولت کمک کن.
امین
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ایول.
نیگاش نکن ظریفه
شش نفرو حریفه.
خسته نباشی دکتر. ما به تو و تیمت اعتماد داریم.
ناشناس
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حرف راست ،حقیقت،و دل ملت.
ناشناس
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
فقط میتونم بگم فوق العاده بود! واقعا یاد این جمله میفتم: "خیلی ها از همین تحریم ها نان می خورند!"
ناشناس
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این تحلیل خیلی آبکی است
خوب فعالیت های هسته ای رو تعلیق کردی به جاش بهت 700 میلیون از پول خودت رو دادند!!
خوب یه چیزی دادی ،یه چیزی گرفتی!
این که هنر نیست!!
در تیم قبلی چیزی ندادند ،چیزی هم نگرفتند!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حالا دیگه بی نتیجه بودن مذاکرات قبلی شذ افتخار.
ناشناس
| |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
گویا خاطر مبارک نیست! در تیم قبلی چه شد
ناشناس
| |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خدا شما را شفا دهد !! چيزي ندادن يعني چي ؟ پولها بلوكه شد پس چر ا؟
ناشناس
| |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
مگه الان نتیجه داده که بهش افتخار کنیم
الان تحریم هستیم همراه با تعلیق
ناشناس
| |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
درتیم قبلی چیزی نگرفتیم ولی پولمان بلوکه شد و هرروز تحریمها بیشتر شد و ارزش پولمون کم شد وو ....
ناشناس
| |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
چیزی ندادند؟! لطفا" سرتون رو از زیر برف تعصبات کورکورانه بیارید بیرون تمام تلاش این تیم صرف بدست آوردن تکه تکه همان چیزهاییست که داشتیم و تیم قبلی به یکباره از دست داد
ناشناس
| |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
در تيم قبلي چيزي ندادند اما تحريمهاي با سير صعودي و بلوكه ماندن پولها مون و تهديدهاي مختلف روبرو بوديم
ناشناس
| |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
میشه بگی چه فعالیتی داشتیم؟ حالا چیو تعلیق کردیم؟ کشوری که فقط تولید کننده باشه و نتونه از تولیدش استفاده کنه یا بفروشه همون بهتر که تعلیق باشه مثل اینه هی بنزین بسازی ولی ماشین نداشته باشی سواربشی!
امير
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تحريم هاي آمريكا قبل از اينكه مشروعيت تحريم هاي سازمان ملل پشتوانه اش باشد كاغذ پاره اي بيشتر نبودند و به نوعي محروم كردن ايران و آمريكا از روابط با يكديگر بود و به غير از آمريكا تمام دنيا با ما ارتباط داشت.
ولي سياست خارجي دوستان اصولگرا تمام دنيا را پشت سر آمريكا قرار داد و ايران را از دنيا منزوي كرد.
حالا دولت جديد متهم است كه چرا مطابق ميل آقايان خرابكاري هايشان را سر و سامان نمي دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
++++++++++++++++++
ناشناس
| |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
هزاران لایک.
ناشناس
| |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
یک میلیارد لایک
هورام
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تحريم ، هيچ و بي احترامي به ايراني در دنيا نتيجه سياستهاي غلط دولت هاي قبل و تندروهاي مثل پايداري است متاسفم كه خودشون هم نمي دونن چي ميخوان ؟
ناشناس
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
داداش، خودش هیچ است خیلی جدی نگیرید ایشان را
ناشناس
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حرفات درسته جعفر جان
اما قبول کن که مردم با شنیدن خبر تمدید زمان مذاکره خسته و ناامید شدن همه منتظریم تا تحریم ها شکسته بشه شاید یه کم بیداد گرونی از سرمون دست برداره
Ernesto
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت....
ناشناس
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آفرین برشما
ناشناس
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
درود برشما واقعا این خرمگس های نیش زن چی دارند در مقابل این منطق
KAMRAN
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این انرژی اتمی که این همه رویش مانور داده می شود و این همه هزینه برایش داده ایم و می دهیم، چه کارکرد ملموسی برای کشور داشته است؟ قطعاً انرژی اتمی حق مسلم ماست اما هزینه هایش را باید سنجید و با توجه به واقعیت ها ، در بازه زمانی مناسبی ، ولو دیرتر ، بدان رسید نه این که همه بخش های کشور را فدای یک بخش کرد و با هزینه ای به مراتب بالاتر، به انرژی هسته ای رسید.
حرف دلم رو گفتي . متشكريم عصر ايران
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حرف حق جواب نداره همينه ها...
خسرو
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت به عصرایران
پاسخ ها
یاسر
| |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شایدم کمتره چون اینا به اون پولها پول نمیگن .اینا کارشون بادلاره ست
سپهر
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
البته قابل درک هست که برای این طیف ماهی 700 میلیون دلار پولی نیست. حتماً دآمد حاصل از تحریم مبلغش بیشتره
ناشناس
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
والا به قران حرف منطقی و حساب شده ، دلواپس ها جواب ندارن فقط رو دارن
ناشناس
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خسته کردید ملت رو...مردم تا کی باید گرانی را تحمل کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اميد
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تندروها بايد به جرم خيانت به منافع امت اسلام و تباه كردن بيت المال مسلمين محاكمه گردند.
ناشناس
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تحليل خوب و جامعي بود موفق باشيد با آرزوي پيروزي نهايي
ناشناس
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت
Ernesto
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت....
yasin
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت
ناشناس
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حرف حق جواب نداره ولی افسوس بعضی البته خیلی اندک یا نمی فهمن یا خودرا زده اند به نفهمی اما اکثریت مردم برای این گروه خاص تره هم خورد نمی کنند ولی آنها با پرویی تمام خود را وکیل وصیل مردم می دانند
مجيد
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
واقعا حرف راستو گفتي ممنون.
علی110
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
احسنت عالی بود این دلواپسان جزهزینه تراشی برای کشوروملت هیچ فایده ای ندارن اگه خدای ناکرده جنگی بشه همیناکه به طبل جنگ میکوبن اگه یکیشون بره جنگ!همانطورکه درجنگ8ساله خیلیشون سابقه جبهشون تا40کیلومتری اهوازم نیس آخرشم مردم بیچاره رومیندازن جلو توقضیه تحریما همین دلواپسا ازیه طرف ژست استکبارستزی گرفتن ازطرف دیگه باکاسبای تحریم امثال ب ز هم پیاله شدن وبه اصطلاح خودشون تحریمودورزدن سفره مردم هرروز کوچکتر ازروز قبل شد واینا یه ذره از سوروساتشون وسفرخارجیشون کم نشد بونیددیگه حنای این برای مردم رنگ نداره
سجاد
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آدمين عزيز اين دلواپسان عددي نيستن كه واسشون وقت بزاري قانعشون كنين.
طالب
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تحلیل منطقی و استواری بود، امیدواریم عقلانیت و آینده نگری علاوه بر امورشخصی در رفتارهای اجتماعی و سیاسی همه ی ما ایرانیان تثبیت شود.قطعا دولت تدبیر و امید و شخص آقای روحانی و وزیر امور خارجه دانا و فهیم ایشان، کشور ما را به ساحل امن و آرامش خواهند رسانید.
بهزاد
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تبارک الله
خدایی عصرایران اگر تو نبودی این حرفها کمی پررنگتر و گاهی کمرنگتر در دلمان میماند و غمباد میشد.
ناشناس
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
فعلا تمام دست آورد هسنه ای رو به باد دادیم تحریمها هم همشون هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ميشه دست اوردهايي كه در هسته اي بدست اورديد يكي يكي نام ببريد ملت اگاه بشن !!!
حتما يكي ا اين دست اوردها پرشدن جيب دلال هايي بوده كه از تحريم ميلياردر شدن
ناشناس
| |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دقیقا کدو دست اوردها ؟
ناشناس
| |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بله برا شما نون داشته. دستاورد بوده!
ناشناس
| |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
همچین میگه دستاوردهای هسته ای که انگار از این دستاوردها سالی دو سه هزار مگاوات برق داره در میاد یا کلی پول و دلار! ولمون کن بابا تو رو خدا...
ناشناس
| |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
میشه جز کاهش غنی سازی از 20%(که اهمیت خاص علمی و عملی نداشت) به 5% بگی کدوم دست آورد های هسته ای از بین رفته؟
اگه نمی دونی سکوت اختیار کنی و حرف نزنی بهتره
تعداد کاراکترهای مجاز:1200