صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۳۳۶۱۷۱
تعداد نظرات: ۵۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 17 May 2014
یک موضوع انسانی

جان رفتگران فدای چند هزار تومان سود بیشتر شرکت ها؟!

اگر دقت کرده باشید،‌ بسیاری از کارگران شهرداری لباس هایی می پوشند که برغم آن که ظاهراً دارای لباس هایی با قسمت شبرنگی هستند،‌ اما در عمل هیچگونه بازتاب نوری در آن وجود ندارد.
عصرایران - در سال های گذشته تعدادی از کارگران شهرداری،‌ به ویژه رفتگرانی که در شب ها یا ساعات آغازین بامداد کار می کردند،‌ به دلیل محدودیت دید رانندگان در هوای گرگ و میش یا تاریک،‌ تصادف کرده و جان خود را از دست دادند.

بعد از آن بود که شهرداری ها لباس هایی با رنگ های قابل دید در شب (مانند نارنجی) در اختیار کارگران قرار دادند و در عین حال ،‌ شبرنگ هایی نیز روی آن نصب کردند تا با درخشش در نور خودروها ،‌ احتمال تصادف به حداقل برسد.

این تدبیر خوبی بود زیرا هم جان کارگران شهرداری را محافظت می کرد و هم رانندگان را از دردسرهای بعد از تصادف معاف می کرد.
این الزام گویا هم اکنون هم وجود دارد و بسیار هم خوب است. با این حال از آنجا که بسیاری از امور شهرداری ها به بخش خصوصی واگذار شده است،‌ متأسفانه شاهد قصور و تقصیر بخش خصوصی و احیاناً‌ خود شهرداری ها در این زمینه هستیم.


لباس های نامناسب رفتگران ،‌ آنها را در معرض تصادفات شبانه قرار داده است

اگر دقت کرده باشید،‌ بسیاری از کارگران شهرداری لباس هایی می پوشند که برغم آن که ظاهراً دارای لباس هایی با قسمت شبرنگی هستند،‌ اما در عمل هیچگونه بازتاب نوری در آن وجود ندارد. کاملاً‌ هم معلوم است که این شرکت های طرف قرارداد،‌ از اقلام ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده می کنند تا لباس ها ارزان تر تمام شود. همچنین در مواعد زمانی مناسب،‌ تعویض لباس های نو با مستعمل انجام نمی شود.
این بی توجهی ممکن است به بهای جان کارگری تمام شود که در خیابان و در فضایی با دید اندک کار می کند. حال آن که با حتی فراتر از شبرنگ ،‌می توان از چراغ های چشمک زن که بر روی لباس نصب می شود هم استفاده کرد.


حمل نامناسب ،‌خطرناک و غیرانسانی کارگران شهرداری در وسط شهر!

از شهرداران سراسر کشور انتظار می رود با نگاهی انسانی به این موضوع بپردازند و در خصوص میزان قابلیت رؤیت کارگران در تاریکی و هوای گرگ و میش،‌ سخت گیری کنند. این انصاف و انسانیت نیست که یک شرکت طرف قرارداد برای این که چند هزار تومان کمتر هزینه کند،‌ جان کارگران و رفتگران مظلوم را به خطر بیندازد.
ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
اگر به متن قرارداد ارگان های دولتی با پیمانکاران مراجعه شود خواهید دید اغلب تعهدات پیمانکار بسیار شفاف و کامل مشخص نوشته شده و تعهد گرفته شده است . اما امان از ناظرین پیمان که گاه بر اثر مسامحه و عدم بازدید و گاه بصورت اگاهانه و تخلف ،تعهدات پیمانکار را پیگیری نمی کنند .
امیدوار
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
از توجه این سایت سپاسگزارم. من فکر می کنم که زمانی که مسیولی را برای مدیریت سازمانی انتخاب می کنیم باید جنبه های انسان دوستی و رافت انسانی او سنجیده بشود زیرا همیشه از اسلام و سرآمدی آن دم می زنند اما پیوسته نگاه سیاسی دارند...
سمانه
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
میدونم مثل همیشه نشر نمیدی چون مثل اربابانت عاشق اینی که مجیزتو بگن ولی با توام ای سایت معاند که که از اربابانت پول میگیری تا رقیبای بر حقشونو خار کنی اون عکسی که گذاشتی حداقل برا 10 سال پیش و الان اینطور نیست و همه از شبرنگ استفاده میکنند بهتره یه نگا له پلاک ماشینا تو عکس بکنی.خدا هدایتتون کنه که اکاذیب مینویسن و یه مشت گاگول تر از شما هم تایید میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
دوست عزیز! در مورد عکس حق با شماست ولی اصل مطلب حقیقت داره! البته ربطی به رقیبای برحق اربابان عصر ایران هم نداره شما به دل نگیر! این یک موضوع اجتماعی است که مربوط به دولت امروز و دیروز هم نمیشه.
اشکان
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
دوستان یکطرفه به قاضی نروید ؛ مقصر اصلی دستگاه مناقصه گذار یا کارفرما اصلی است که ملاکش پایین ترین قیمت است غافل از اینکه قیمت پایین عواقب بسیار بدی دارد.
ناشناس
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
پول وده ، پول زور وده..!!!!
حسین
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
ممنون از انتشار این مطلب خیلی مهم.
چرا نباید شهرداری تهران و با بهتر بگوییم ایران مدرنیزه بشود؟!
توی اکثر کشورهای اروپایی دیگه با دست رفتگراشون جارو نمی زنند بلکه با ماشین های مخصوص خیابان ها جارو شده و سپس توسط کامیون هایی آب پاشی می شوند.
امیدوارم توی شهرداری های کشورمان هم این مسائل رعایت بشود تا سلامتی هر چه بیشتر این عزیزان رفتگر هم مراعات بشود. خا رو خوش نمیاد. این افراد هم خانواده دارند.
ناشناس
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
فقط بلدند تراكم بفروشند و ظاهر شهر را بزك كنند و همين برجها كه مجوز داده اند و دست هم برنميدارند مشكلات شهرى را صد چندان كرده است
ناشناس
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
سلام
اصلاً برنگ داشتن مسخرس برای کار توی شب توی خیابون امروزه ، باید ال ای دی (لامپ) چشمک زن داشته باشه که یک چیز غیر طبیعی یا گرون هم نیست. با همون چند هزار تومن حله.
خیلی جاها الان اینطوریه که کسایی که شب مجبورن وسط خیابون کار کنند (محل گذر ماشین) لباس های چراغ دار میپوشند نه شبرنگ خالی. چون اومدیم و نور خیابون کافی نبود و ماشین هم چراغاش خاموش بود بعد تکلیف اون بدبختی که وسط خیابونه چیه؟
ناشناس
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
موافقم .
جیدعباسی
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
عصری عزیز وشجاع تشکر به نوبه خودم ازتوجه شما به این موضوع ولی ایا میتوان حریف این شرکتها وارتباطات فراوان وغیر سالمشان در شهرداریها شد؟ من خود مدتی نماینده این شرکتها بوده ام اینها حتی به مرگ کارگران راضیند تا به درامد بر سند خوب است درمورد درامد این شکرتها وحداقل پرداختی انها به کارگران نیز بنویسید.
ناشناس
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
کاش انسانها باهم برابر بودندای کاش
طالب حقیقت
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
از رویکرد سیاسی عصر ایران دل خوشی ندارم
ولی در زمینه اخلاق انسانی در موارد متعدد نگاه دلسوزانه و لنسان مدارانه ای داشته اید.
ناشناس
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
بامتخلفان واگذاری کار به پیمانکاران برخورد شود که منافع دارند...
وحید ازتبریز
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
اگه شهرداری ها بودجه نداشتن آدم خیلی ناراحت نمیشد...
توی تبریز میخوان نرده کشی مسیر بی ار تی اتوبوس شهری رو عوض کنن وبه قول خودشون زیباسازی کنن اونایی که تبریز اومدن میدونن مسیر شرق به غرب تبریز بیش از 10 کیلومتره...
من حساب سر انگشتی کردم دیدم پول فقط ضایعات نرده قبلی ها بیش از 200میلیارد میشه ...
ابراهیم
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
شهرداری که از همه اداره ها و سازمانها پولدارتره !!!!!!!!!!!!!!!
مهدي
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
جاي دلواپسان خالي است
ناشناس
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
متاسفانه شرکتهای پیمانکاری برای برنده شدن در مناقصات کمترین قیمت راپیشنهاد میدهند ودرزمان اجرای قرارداد برای جلوگیری از ضرر ویا منفعت بیشترازحق وحقوق کار گر به عناوین مختلف می زنند مانند همین موضوعی که بدرستی شما اشاره کردید در واقع نیروی کار پیمان کاران همان شیوه برده داری های قدیم هستند منتهی با شیوه جدیدش.
ناشناس
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
سلام و خسته نباشین
ممنون از نکته و نظرات سنجیده شما
من خودم تو کار تولیدی هستم وقتی کارپردازها برای خرید میات فقط دنبال جنس ارزون میگردن و تولیدی هم بر حسب اجبار یا به خاطر سود بیشتر به جای شبرنگ متری 6000
یا شبرنگو نصف میکنن یا از جنس شمعی بسیار شبیه شبرنگ استفاده میکنن در این میان مسولین به خاطر پورسانتهای دریافتی از جون کارگران میگرن
ناشناس
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
آقای ناشناس که این موارد رو بی ارزش شمردی محترمانه بهت میگم ساکت شو
ناشناس
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
درود بر کسی که زبان گویای این بی زبانان بشه!!!
ناشناس
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
درود بر کسی که زبان گویای این بی زبانان بشه!!!
محمد
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
مشکل ها زیاد هست شهرداری می توانست در هر خیابان یک مخزن اشغال بگذارد تا مردم اشغالهایشان در ان بریزند نه اینکه هیچ امکاناتی نگذارد و کارگران شهرداری هر روز و شب مشغول جارو کردن خیابانها باشند و مردم اشغالهایشان در جوب و خیابان بریزند.
این همه پول شهرداری می گیرد اما خدمات رسانی و امکاناتش در حد صفر هست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
البته بحث آشغال سطح خیابونها، مشکل فرهنگی مردم هم هست.
ناشناس
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
در بهبهان استان خوزستان کارگران همین لباس را ندارند و بدون دستکش و ماسک با انواع بیمار ها مواجه می شوند.
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
بابا بی انصافی نکنید آقای قالیباف همه امور را مکانیزه کردند اینها فتو شاپه!!!!!
ناشناس
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
شهرداری بیشتر یک بنگاه تجاری است که از هر حرکتی سهم خواهی میکنه. با پول هر قاعده ای رو تغییر میده به قیمت پایمال کردن حقوق ساده مردم.راضی نیستیم.
گلاره
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
جناب ناشناس کدوم یکی از چرخهایی که ذکر کردی در دولت قبل چرخید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
بخدا شايد چند دقيقه قبل از خبر شما صحنه‌اي در خيابان مشاهده كردم كه خيلي ناراحت شدم يك پيرمرد رفته‌گر بود كه خسته يك گوشه‌اي نشسته بود با خودم فكر كردم كاش براي اين عزيزان كه اينها هم پدران و برادران ما هستند لباس تابستاني تهيه مي‌شد تا در اين گرماي سوزان با لباسهاي ضخيم زمستاني مجبور به كار نشوند كاش كرامت انساني مورد توجه قرار مي‌گرفت. كاش و هزاران كاش ديگر
ناشناس
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
شما یک سر به سوله های بازیافت شهرداری بزنید و از آنجا گزارش تهیه کنید تا عمق فاجعه را بفهمید
ایرانی
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
تا کی ما می خواهیم از نیروی انسانی بجای رفتگر استفاده کنیم ؟
کاری که بسیار عبث است و با ایجاد گرد و غبار و بلند کردن خاک فضا را نه تمیز می کنیم بلکه غبار را پراکنده می کنیم.
بهتر نیت از ماشین های تمام اتوماتیک که هم خاک را مانند جارو برقی می کشند و هم سطح زمین را می شورن استفاده کنیم؟؟؟
ناشناس
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
شهروند درجه سه که می گن یعنی همین . سال قبل به یک طلافروش دست برد زده شد و قتلی اتفاق افتاد . درست یک هفته بعد سر دزد بالای دار بود. اما کی هست بداد این رفتگران زحمت کش برسه
ناشناس
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
شهرداری فقط به فکر نما و قیافس! گل می کاره، چمن می کاره ولی چیزای بنیادی همه مشکل داره.
خسرو
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
خوبه که این تذکرات را می دید. اما برای من جای تعجبه شما که به این مسئله اهمیت دادید، چرا به مسئله تصرف رودخانه طالقان و آلودگی آب شر تهران که بنده اطلاع رسانی کردم توجه نکردید. اهمیتش کم بود؟
فقیر
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
بروبه صندوق مهرامام رضاسربزن ازنیروهای خدماتی تحقیق کن اصلابه 20:30بگوبیا باباکسی نیس بشنوه ماهانه 250هزارتومان کدوم زندگی 4نفره رونجات میده
ناصر
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
و خداوند در کمین ستمگران است ....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
خداوند با ابزارهای خودش وارد عمل میشه.
شاید خداوند منتظره که ما حق خودمون رو خواستار بشیم!
ناشناس
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
اون پولی که رفتگران شهرداری پرداخت می کنه من پنج برابرش پرداخت می کنم اقای شهردار یه روز اشغال جمع کند ؟
ناشناس
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
شما اینچنین موارد بی ارزشی را برای تخریب شهرداری به صورت غیر مستقیم هشدار می دهید یا منعکس می کنید چون ایراد اساسی نمی توانید بگیرید. متاسفانه در حال حاضر در کشور ما کمتر کسی به فکر ضعفا و مظلومین است و نمونه آن این دولت است که نه چرخ صنعت و عمران را می چرخواند و نه چرخ سانترافیوژ ها را و البته صد برابر دولت قبل شعار می دهد.
بازم نظر من پخش نکنین و بشینین دور هم به حرف من فکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
ناشناس جان!‌ اگه دقت کنی ،‌کل شهرداری ها رو گفته نه یک شهردار و شهرداری خاص رو. لطفا مسائل انسانی رو سیاسی نکنید.
lمهدي
| |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
عزيزم،اين هم از تبعات دولت قبل است كه به شما ي=سرايت كرده وحاضر نيستيد آن را ترك كگنيد كه مسائل انساني و اجتماعي رو هم با ديد سياست مينگريد و برداشت سياسي ميكنيد ..بابا همه كه مثل شما نيستن .اگر عصر ايران مطلبي رو ميزنه كه مفهوم اجتماعي داره به خاطر گير دادن به حزبي يا شخصي نيست ..فقط نيت انسان دوستانه است ..ولي حيف كه شما از انسانيت فقط سود وبرداشت خودتان را دارين
ناشناس
| |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
میچرخاند...سانتریفیوژ...نه میچرخواند...نه سانترافیوژ..بعد بگین چرامیگن عده ای بیسواد
ناشناس
| |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
به خاطر اون چرخ سانتریفوژ شما، من دایی خودم رو از دست دادم در دولت قبل. چون یک داروی ساده رو نتونستیم براش پیدا کنیم و باید از عراق قاچاقی میاوردیم.
چون دوستان شما داشتن با ارز دولتی دارو، ماشین وارد میکردن.
این از ما که قشر متوسط به بالا بودیم. ببینید چه تعداد خانواده های دیگری که بدتر از ما زندگیشون سیاه شد... فقط به خاطر این جهل شما!
ناشناس
| |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
یعنیا امثال تو شرفو به گند کشیدن
من
| |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
خدا شفات بده!!!!!
ارش
| |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
واقعا راست گفتی جان ادما بی ارزشه( شما اینچنین موارد بی ارزشی )
ناشناس
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
ممنون که به فکر کسانی هستید که هیچ تریبونی ندارند . امیدوارم همیشه صدای مردم بمونی عصرایران
بدبخت
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
چرااین بیچاره هارا به شرکت سپردین چراازشرکتی درنیماورن بااداره قرارداد ببندندتاشرکتها اینطوری بکنند....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
کجای کاری 90 درصد رفتگرای شهرداری افغانی هستن . بیان استخدامشون کنن
ناشناس
| |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
این اخلاق باید درست شه نه اینکه خصوصی رو دولتی کنیم و بلعکس
ناشناس
| |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
مشکل شرکتی و غیر شرکتی نیست. مشکل عدم نظارته.
و متاسفانه باید بگم این مساله عدم نظارت و جدیت در برخی موارد، یک موضوع فرهنگیه.
شما کافیه یک بار به دوست یا فامیل خودتون در مورد یک سهل انگاری تذکر بدید. همه میدونیم برخورد اونها چیه: "چقدر زندگی رو سخت میگیری..." یا "همه چیز رو که نباید اینقدر جدی گرفت" و ...
متاسفانه این فرهنگ وقتی وارد نهادهای بزرگتر بشه، طبیعیه که نتایج فاجعه بار تری هم به دنبال داشته باشه
ناشناس
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
درود به شما که اینچنین مواردی را هشدار می دهید یا منعکس می کنید. متاسفانه در حال حاضر در کشور ما کمتر کسی به فکر ضعفا و مظلومین است.
پاسخ ها
محمدرضا
| |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
يعني خوشم مياد يه نفر هست كه هميشه منفي بده . به متن پيام هم چندان ارتباطي نداره!
تعداد کاراکترهای مجاز:1200