صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۲۰۷۴۶۴
تعداد نظرات: ۲۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - 03 April 2012
سال نو با سوخته شدن صورت "شیرین" در اسید آغاز شد (تصاویر 16+)

دیه و زندان جواب نداد: «اسید» در برابر «اسید»

برغم این، هنوز قوانین موجود در جامعه ما برای مقابله با اسید پاشی بسیار ناکارآمد و قدیمی است و این "عقب ماندن قانون از وضع موجود" باعث تشدید این جرم شده است.
عصرایران - "ساعت 18 و 45 دقيقه نخستين روز سال‌جاري مردمي كه از بلوار اصلي تهرانسر رد مي‌شدند، ناگهان صداي فريادهاي دختري را شنيدند كه مرتب تكرار مي‌كرد: «سوختم سوختم.» اين دختر در يكي از آلاچيق‌هاي بلوار روي زمين افتاده بود و از درد به خودش مي‌پيچيد. او دقايقي بعد به بيمارستان شهيد مطهري منتقل شد و پزشكان بعد از معاينه اوليه متوجه شدند، دختر 18 ساله كه «شيرين» نام دارد، قرباني اسيدپاشي شده است و مايع سوزاننده روي چشمان و صورت او ريخته شده است... ."

این اولین باری نیست که دختران کشورمان قربانی جنایت هولناکی به نام " اسیدپاشی" می شوند و احتمالاً آخرین مورد نیز نخواهد بود. اسید پاشی در سال های اخیر رواج رعب انگیزی داشته است و علاوه بر قربانیان اصلی که عمدتاً از ناحیه سر و صورت و چشم آسیب می بینند ، جامعه نیز جریحه دار می شود.

برغم این ، هنوز قوانین موجود در جامعه ما برای مقابله با اسید پاشی بسیار ناکارآمد و قدیمی است و این "عقب ماندن قانون از وضع موجود" باعث تشدید این جرم شده است.

طبق قوانین موجود ، برای جرم اسید پاشی ، حبس تا 5 سال و دیه و یا قصاص قابل طرح است. با این حال ، عملاً قصاص در اسید پاشی منتفی است زیرا طبق فقه و قانون ، قصاص باید دقیقاً با جنایت برابر باشد و از آنجا که هیچ تضمینی وجود ندارد که در قصاص اسیدپاشی ، فرد مجرم به اندازه قربانی آسیب ببیند ، حکم به قصاص اسیدپاش داده نمی شود.

نتیجه این وضعیت نیز مشخص است: فرد اسیدپاش ، بعد از این که قربانی خود را برای ابد از زندگی متعارف انسانی ساقط کرد ، چند سالی را به زندان می رود و سپس با پرداخت چند میلیون تومان به زندگی عادی برمی گردد ؛ انگار نه انگار که اتفاقی افتاده باشد! و این در حالی است که قربانی ، تا پایان عمر ، در عذابی دائمی به سر خواهد برد.


آمنه ، یکی از دخترانی که قربانی اسید پاشی شد

بنابراین تشدید مجازات اسیدپاشی به عنوان یک "جرم مستقل" ، از الزامات گریزناپذیر جامعه ماست. البته بسیاری از کارشناسان بر لزوم کار فرهنگی و ریشه یابی علل اسیدپاشی و درمان ریشه ها تأکید می کنند که قطعاً نظرات آنها محترم و صائب است اما در کنار عمل به توصیه های آنان - که ضمانت اجرایی هم ندارد - باید قانون نیز در این باره محکم و قاطع باشد.

بدیهی است که "پول" و "زندان" نتوانسته است اسیدپاشی را در جامعه ما از بین ببرد و شاید همین خفیف بودن مجازات باعث شده است افراد با خوف کمتری دست به اسید شوند.
بنابراین باید به سطوح بالاتری از مجازات اندیشید ، آن هم نه صرفاً برای مجازات مجرم که برای بازدارندگی.
در این خصوص دو سطح مجازات بالاتر برای این جرم قابل تصور است: اعدام ، مقابله به مثل.

از آنجا که اعدام سالب حیات است و نیز در مواردی مجرم دست از زندگی هم شسته ، بدان ناامید شده و حتی مرگ را رهایی از زندگی نکبت بار و شکست آلود خود می بیند ، مجازات اعدام توصیه نمی شود. به علاوه باید کوشید تا حد امکان از قوانین اعدام زدایی کرد.



طاهره ، یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی

اما "مقابله به مثل" می تواند بازدارندگی قابل توجهی در قبال تصمیم فرد برای اسید پاشی داشته باشد ؛ علت نیز کاملاً مشخص است: فرد اسیدپاش ، سوختن با اسید را فلاکتی بزرگ می داند و درست به همین دلیل است که از میان جنایت های مختلف ، اسید پاشی را انتخاب می کند و به صورت طرف مقابلش اسید می پاشد. حال اگر او بداند که این فلاکت بزرگ گریبانگیر خودش نیز خواهد بود ، در تصمیم خود برای اسیدپاشی مردد خواهد بود و ای بسا به خاطر "حراست از خودش در برابر اسیدپاشی" ، این کار را مرتکب نشود.

ذکر این نکته ضروری است که قانونگذار باید "مقابله به مثل" را نه از باب قصاص که به عنوان یک "مجازات مستقل" ، در نظر بگیرد چرا که در جرم اسیدپاشی ، تساوی آسیب در قصاص میسر نیست.


یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی
که جواب رد یه خواستگارش داده بود

شاید در نظر برخی ، مقابله به مثل در جرم اسید پاشی ، هولناک و غیرانسانی به نظر برسد ؛ طبیعتاً این مجازات مخوف است و اتفاقاً درست به همین دلیل است که قدرت بازدارندگی دارد.

نکته مهم این است: اگر قانون مقابله به مثل در اسید پاشی تصویب شود ، ممکن است چند "جنایتکار" با این روش مجازات شوند ولی قطعاً تعداد بسیار بیشتری "انسان بی گناه" که با ادامه شرایط فعلی ممکن است قربانی اسیدپاشی شوند ، نجات خواهند یافت و وجودشان در اسید ذوب نخواهد شد.

وانگهی وقتی مجازات مالی و زندان عملاً بازدارنده نیست و قصاص نیز قابلیت اجرا ندارد ، چه باید کرد؟ آیا باید دست روی دست گذاشت و منتظر ماند که کدام انسان بی رحم بر سر و صورت کدام دختر بی گناه اسید می پاشد و او را به خاک سیاه می نشاند؟

اگر اعلام شود که از این پس ، هر کس اسید بپاشد ، خود نیز به همین سرنوشت دچار می شود ، حتماً کاهش قابل ملاحظه این جنایت در جامعه را شاهد خواهیم بود زیرا هیچ کس دوست ندارد با سر و وصورت سوخته با اسید زندگی کند چه آن که در اغلب موارد ، این زندگی ، حتی از مرگ هم بدتر است.

کسانی که بر کرسی های سبز قانونگذاری تکیه کرده اند ، باید بدانند که اگر می توانند با تصویب این قانون ، زندگی افرادی را نجات خواهند داد ، ولی این کار را نکنند ، در جنایات بعدی شریک گناه محسوب می شوند.
واقعاً تا کی باید مجرمان اسید بپاشند ، دختران بسوزند ، رسانه ها تیتر بزنند و دادگاه ها به همین قوانین موجود بسنده کنند و دوباره و چندباره همین چرخه تکرار شود؟ آیا زمان اقدام فرانرسیده است؟!
ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۲۱۱
در انتظار بررسی: ۱۱۷
غیر قابل انتشار: ۳۶
ناشناس
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
اینکه حالا60 نفرموافق با اعدام هستند وبقیه بی خیال این قضیه تاشایدقانونی بهتروضع شود بنظرمن جواب مناسبی برای این عمل نمی باشدونمی توان با این آمارسطی به این زودی نتیجه گیری کردباید سریعا" قانونی وضع شود تامجرمین رابه وحشت بیاندازد نه اینکه مردم ازآنهاوحشت کنند یک آدم جنایتکار یک باراعدام می شود وراحت می شود ولی این دختران بیچاره بایستی تمام عمر ازاین نکبت وبدبختی عذاب بکشند بدون اینکه گناهی مرتکب شده باشند فقط یک بارخواهران یادختران خود رادرچنین وضعیتی تصورکنید درست است سینه تان درد می کشد قضاص واقعی یااعدام
ناشناس
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
فقط اسید در مقابل اسید . این باید به صورت قانون باشد .
در مورد تجاوز هم قطع آلت تناسلی . مطمئن باشید که هر دوی این موارد جواب صد در صد خواهد داد
ناشناس
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ضمن قدرداني از عصر ايران براي طرح اينگونه مباحث ، لازم است اينگونه مسائل توسط کارشناسان امر بيشتر مورد بررسي و تحقيق قرار گيرد و ريشه اين جرائم بررسي شود . از 180 نظر بينندگان عزير 60 نفر موافق با قصاص و يا اعدام هستند و اين نشان دهنده ي اين موضوع است که افراد جامعه به اين امر واقف هستندکه مجازات قصاص و اعدام حداقل در جامعه ما عامل بازدارنده نبوده و نخواهد بود از مسئولين امر تقاضا داريم براي کاهش جرائم خشن به فکر راهکاري بهتر باشند . به اميد جامعه اي پاک و عاري از چنين جرائمي .
زهرا
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
باسلام به خاطر خداهم كه شده نظرات بينندگان سايت را به نمايندگان مجلس ارايه كنيدتا فكري براي امنيت زنان ودختران بي پناه كنند.
ناشناس
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
کلوخ انداز راپاداش سنگ است..یک سطل اسید درمقابل یک لیوان اسید.
نا شناس
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اسید در برابر اسید و اگه از حدی که باید قصاص می شد بیشتر شده دیه براش ببرن و مبلغش رو جریمه براش بزارن به پای جریحه دار کردن عواطف جامعه ودر نتیجه پا به پا میشه
ایرانی
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ای کاش کسانی که اینکار رو تائید کردند و براحتی به دلیل به قول خودشان بی معرفتی دختر ، اینکار رو توجیه میکنند، یک لحظه ققط یک لحظه فکر میکردند اگر این آدمای بامعرفت خواهر یا مادر یا عزیزشون رو به دلیل بی معرفتی اسید می پاشیدند باز اینچنین قضاوت میکردندو حکم صادر میکردند. ما انسانیم ؟ خدایا چی شده ما کجا داریم میریم؟
سينا
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اسيد در برابر است اين بهترين راهه چون تو ايران فقط اين روش جواب ميده
ناشناس
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
قصاص همراه با حبس ابد. قصاص بخاطر اينكه فرد مصدوم را او خلق نكرده تا از بين ببره و حبس ابد بخاطر اينكه اين شخص مشكل روحي دارد وامكان صدمه رساندن وتكرار اعمال آنچناني وجود دارد.
ناشناس
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
انهایی که بر صندلی سبزید به جای آمنه ها دختران خودتان را اسید بپاشند قصاص عین آن را عملی می کنید؟
سعيد
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
انسان تركيبي از حيوان و فرشته است ولي در اين تعريف به حيوان ظلم شده
صفا
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
واقعا ناراحت كننده س. فقط چند ثانيه خواهر خودتون رو جاي يكي از اينها تصور كنيد، بخدا ديوانه ميشيد از ناراحتي و فكر.
بايد اين افراد اسيد پاش رو دو تا تير توي پاهاشون شليك كرد و بعد رهاشون كرد تا از شدت خونريزي بميرن.
كسايي كه فكر ميكنن من خيلي احساسي هستم، فقط و فقط 5 ثانيه خواهر خودشون رو تصور كنن كه اين اتفاق براش افتاده و حالا ميخوان يه عمر صورت خواهرشون رو ببينن.
افراد اسيد پاش رو بايد زجر كش كرد تا درس عبرت بشن نه با يه ديه سوري و ساختگي تنبه شون كرد
ناشناس
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
دریافت دیه وهمچنین اعدام مجازات اسید پاش است غیر این خیانت به اون دختران است وخانواده هایشان مسوولان به گوش...
علي
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اسيد در مقابل اسيد و بس.با تشكر از سايت عصر ايران كه اين موضوع ها را مطرح ميكند تا گوش شنوايي و چشم بينايي پيدا شود و جزئي از درد هاي جامعه را بشنوند و ببينند.
حمید همت
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اسلام بهترین گزینه راجلوی روی ما قرار داده.قصاص
حميد
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
جرم اسيد پاشي كمتر از تيراندازي در مدارس آمريكا نيست كاش بجاي اينكه اينقدر به مسائل ديگر كشورها دامن ميزنيم فكري به حال جرايمي كه خيلي راحت در كشور ما انجام ميشود باشيم
ناشناس
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آیا بهتر نیست هرپدیده ای رابررسی بنیادی کنیم وببینیم چرا اسید پاشی باید دردنیا ایران اولین ورکوردارباشد؟.
فریبا
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
سلام
اصلا چرا این ماده که بیشتر مصرف آزمایشگاهی داره باید اینقدر سهل الوصول باشه؟ واسه گرفتن یه شیشه کوچیک الکل سفید داروخانه چی کلی نیگانیگات میکنه میگه شاید بخوای بری بخوریش اما به این راحتی باید اسید تو خیابونا بریزه و بعد دنبال قوانین مجازاتی واسه استفاده کننده اش بگردیم؟
بهتره قبل از هر چیز این ماده از دسترس عموم خارج بشه.
آشنا
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آقایان اسید در برابر اسید:
برای دزدی سه هزار میلیارد در روز روشن چه حکمی پیشنهاد می کنید؟
ناشناس
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
واقعاً داغون بود... تازه من می گم اون آمنه هم که رضایت داد الان بیاد از رضایتش صرف نظر کنه و حکم رو اجرا کنه ...
ناشناس
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پدرشون را در بیارید !!!!!!!
ناشناس
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آقایون فقط بلد هستن گشت ارشاذ بزارن به جایی گذاشتن قانون مناسب.
عکس ها تکان دهنده بود
اسید = اسید
ماریا
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عالیه بهترین گزینه همینه امیدواریم قانون گذاران نیز مثل شما فکر کنند
ناشناس
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
واااااااااااااای من ترسیدم.
نکنه تا اصلاح این قانون هوس اینکار به سر خیلی ها بزنه!!!
ناشناس
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
این مسایل عمدتا در جوامع مرد سالار که جقی برای تصمیم گیری مستقل زنان قایل تیستندومخیطهایی که محدودیتهای عیر اصولی روابط اجتماعی اعمال میگردد رخ میدهد.
ناشناس
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
العین بالعین والسن بالسن. پس اسید هم در برابر اسید. کاملا موافقم
علیرضا محمدنژاد داریانی
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
نظر تمامی دوستان قابل تامل و احترام است. به عنوان فردی حقوقی عرض می کنم که هر جرم را باید آسیب شناسی کرد. متاسفانه در جامعه ایران بجای حل کردن مساله صورت مساله را پاک می کنند. به لحاظ اصول و موازین حقوق بشری شایسته نیست که اسیدپاش خود گرفتار چنین مصیبتی شود. نباید احساسی برخورد نمود و باید با منطق و عقل و آموزش و فرهنگ سازی به دنبال حل چنین بحرانهایی بود. می بایست جامعه ما خود به دنبال درمان دردهایش باشد. درد را همین جامعه ساخته و چنین بزهکاران سنگدلی را همین جامعه پرورانده است. اصولا اموزه های اسلامی اجازه چنین مجازاتی را نمی دهند. چون مجازات باید برابر جرم باشد و امکان مجازاتی چنین برای مجرمان فراهم نخواهد بود. باید صریح گفت که خشونت ریشه در جامعه ما دوانده و متاسفانه جای خالی عطوفت، مهربانی و جوانمردی و بخشش را گرفته است. انتقام آن هم در شکل پلید نتیجه چنین نگرشی است که به رویش مجرمان می انجامد. همه و همه باید با عقل و منطق و تدوین صحیح و اجرای درست قانون و پایبندی به اصول اخلاقی و آموزش فرهنگی چنین رفتارهای زشتی را که برازنده جامعه دینی و اخلاقی ملت ایران نیست، از رخسار جامعه پاک کنند.
پاسخ ها
ایرانم آرزوست
| |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
رو خودت اسید بپاشن اینقد آسمون ریسمون می کنی؟
جم
| |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
دوست من
بنده دکترای حقوق دارم و باید خدمتت عرض کنم:
اولا طبق چه دلیلی می فرمایید طبق موازین حقوق بشری شایسته نیست اسید پاش خود گرفتار چنین مصیبتی شود؟ (چون موازین باید مدون باشد)
ثانیا اصل اولی در مجازات جرایم موجب ورود ضرر قصاص است (العین بالعین) منتها با توجه به جریحه دار شدن وجدان عمومی قانونگذار باید مجازاتی را به مثابه حکم ثانوی به مجازات قصاص بیافزاید؛ مثل اعدام
ثالثا آسیب شناسی جرم چه ارتباطی با میزان مجازات آن جرم دارد؟ به عبارت بهتر چون باید جرم ریشه یابی شود پس جنبه ارعابی مجازات را تعطیل کنیم؟
لطفا در ارائه نظر دقت کن
فاخته
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عصر ایران نوشت و دوستان هم نظر دادند اما ایا فقط اسید پاشی قبح زیادی دارد وباید چاره اندیشی کرد ؟
هیچ به درصد جرم و بزه هایی که اتفاق یافتد دقت فرموده اید که به تناسب جمعیتی در کجای جداول جهانی قرار داریم؟؟؟
براستی چرا ؟؟ ریشه ی این بیماریها در کجاست ؟ بزه به خودی خود علت نیست بلکه معلول است شما اگر به علت نپردازید با هیچ حکم و قانونی قادر به رفع معلول نخواهید بود . قصاص ،اعدام ،حبس و... هرگز عامل بازدارنده نخواهد بود نیاز به ارایه شاهد نیست ....
جنایت و بزه زمانی اتفاق میافتد که اخلاق سقوط کرده باشد
قبول بکنیم یا نکنیم فرقی نمیکند اما جامعه ما دچار انحتاط اخلاقی شده نگاهی به اطراف کنیم خواهیم دید که جو جامعه ی ما چگونه است اسید پاشی فقط نمود بارزتری است که بیشتر بچشم میاید وگرنه دیگر جرمها کم نیست
اگر عاملی توان بازدارندگی داشته باشد همان مکارم و فضیلتهای اخلاقی است که فلسفه بعثت پیامبران را شکل میدهد مگر نه این است که فرمود مبعث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم .......
واینکه چرا چنین شتاباک (میسقوتیم!!) ؟؟؟
شاید عده ایی نویسنده را به ارتجاء ارجا دهند ، اما به هزار و یک دلیل عقلی و حدیث نقلی لقمه های ( از هر طریق ممکن و...!) منشاء بسیاری ازنابسامانی ها و در درجه بعد بی تفاوتی خانواده ها در تربیت فرزندان و ملوکی که راهبرد های مهمتری !!! دارند .
خدایا سرزمین مارا از خشکسالی های اخلاقی ، دروغ و ..... مصون بدار
ناشناس
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
سلام
شاید بهتر باشد برای اینکه کمی منصفانه قضاوت کنیم خودمان را در دو طرف قضیه قرار دهیم. یعنی یک بار فرض کنیم که این دختر خانم خواهر ماست که به این صورت و به عمد کسی او را مورد ظلم قرار داده. و از طرف دیگر فرض کنیم که ظالمی که این کار را انجام داده برادر ماست که حال به یک هیولا تبدیل شده. من یکی به این نتیجه رسیدم که خواهرم هنوز از نعمت راز و نیاز با خدا برخوردار است.و دوست نداشتم برادرم را اعدام کنند تا هنوز فرصت بازگشت به آدم شدن و بنده خدا شدن را داشته باشد. واز طرفی با مجازات او دیکرانی که هنوز نه قربانی اند ونه مجرم نجات می یابند. بنابر این قصاص با اسید به نظر منصفانه تر است تا اعدام.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
merci kheili khandidam
سعید
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بهترین و با فرهنگترین کشور دنیا به ادعای مسوولان، ایران، جایی هست که نه تنها حیات وحش و حیواناش از دست مردم در امان نیستند ، بلکه مردمش از دست همدیگه هم آرامش ندارند.
مهریس
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
ضمن اینکه باید کار ریشه ای و فرهنگی انجام داد, در شرایط حاضر باید دسترسی به اسید هم محدود بشه. بله اسید در ایران امروز از چاقو و اسلحه هم خطرناک تر است. چرا که فرد بجای یکبار, هزاران بار می میره و زنده میشه.
ناشناس
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با سلام
به نظر من حبس ابد بهترین گزینه است
علی علوی
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید در مقابل اسید این تنها راه برای ریشه کن نمودن این مساله بزرگ اجتماعی است
قانونمند
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من اگه همچين اتفاقي براي خواهرم بيفته هم روي صورت خود اسيد پاش و هم روي صورت پدر و مادر و خواهرش اسيد مي پاشم.
یک دختر
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
جدا از همه این مسائل من میخوام بدونم تا حالا چند پسر بخاطر بی وفایی یا جواب رد دادن (یا هرچی که باعث شده این دختران قربانی اسدپاشی شوند) توسط دختران قربانی اسدپاشی شدند؟؟!
حسین
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
هر فردی زمانی شخصا به احقاق حقی که فکر میکنه ازش گرفته شده اقدام میکنه که از اقدام از طریق مراجع قانونی نا امید شده و دستش به جایی بند نیست. باید هر صاحب حقی مطمئن باشه که به حقش میرسه .وگرنه اوضاع میشه همین که هست. ظالم اسوده از مجازات و مظلوم به فکر انتقام یا ....
ناشناس
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عزیزان مشکل عصبی بودنه مردمه شادی به طرز وحشتناکی از جامعه رفته همه چیز تکراریه بعضی ها تحملشون بیشتر بعضی کمتر و واکنش نشون میدن به آمار افسردگی تو جامعه نگاه کنین الان هم اعلام کردی رقص و آواز از مهد کودک جمه میشه از همون کودکی فقط غصه و تو سر زدن و غم.فقط بلد هستن همه چیز رو جمع کنن بدون اینکه جانشین بزارن
ناشناس
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
واقعا ممنون عصرایران

اسید در مقابل اسید تنها حکم عادلانه ست. خیلی ها که میگن این حکم وحشتناک و غیر انسانیه ، چرا فکر نمی کنند که این بلا سر اون دختر اومده؟؟ این وحشتناک نیست؟
ناشناس
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
خانم بهرامی . ضمن همدردی با شما بنظرم نباید از تنبیه فرد خاطی میگذشتید . گرچه ما از آنچه بر شما گذشت بیخبریم. تا تنبیهی باشد برای افرادی نظیر این جانیان. بنظرم این گونه افراد از قاتل هم بدترند چون کشتن فرد یک دیه دارد و فرد مقتوول رنجی ندارد اما قربانی اسیدپاشی چه کند؟؟؟
reza
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آقايوني كه ميگن قصاص راهش نيست بايد ريشه اي رسيدگي كرد .اگه فكري دارند لطفا" ارائه كنند.متاسفانه مدتيه كه مرداي ايراني دارند پا جاي پاي مردان پاكستاني و افغان ميگذارند. جوانمردي و گذشت ايراني داره فراموش ميشه .بايد به اين حال گريست.
محمد رضا - تبریز
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
وقتی یه متهم اسید پاشی (مربوط به امنه) رو میبخشند ومیارن میشوننش تو تلویزیون (مربوط به برنامه ماه مبارک رمضان)و با کلی ناز و نوازش ازش استقبال میکنند خوب انگیزه ای میشه برای من جوون که برم اسید بپاشم رو دختره مردم تا شاید رضایت بده منم ببرن تو اون برنامه ... یعنی میشه ؟!!!
آسمان
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فكر كنم مسولان منتظرند تا همچين بلايي اول به خودشون يا خانواده شون بياد و بعد دست به اقدام جدي بزنند .فقط حرف و حرف و حرف...هيچ اقدام بازدارنده اي نيست و با نشون دادن افرادي كه مورد اسيد پاشي قرار گرفته اند خواستند تا كمي آن ها را تسكين بدهند . من هروقت اخبار اين چنيني ميشنوم با خودم فكر مي كنم اگر هر كسي با هر انگيزه اي و هر وقت كيفش بكشه و يك انتقام جانانه از من و خانواده ام با اسيد پاشي بگيره هيچ كاري از دستم برنمياد ...و جايي كه براي اين كار بسيار شنيع هيچ محاكمه و قصاصي نيست ( قصاص كه اون بنده خدا رو به حال اولش برنمي گردونه ولي مي تونه يك عامل بازدارنده باشه) معلومه كه هر كسي دلش بخواد دست به اين كار خواهد زد .
مهناز
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
کاش امنه بهرامی نمیبخشید.بعدازبخشش این دختراماراسیدپاشی چندبرابرشد.اگربه فکرخودت نبودی فکردخترای دیگرراهم میکردی.اکرحکم اجرامیشدخیلیا الان جرات نمیکردنداسیدروروی صورت دختران زیبایی مثل خودت خالی کنند.اشتباه کردی عزیزم اشتباه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چند برابر ؟
سارا
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
مادخترهابایدبرای حمایت ازخودمون یه وبلاگ بزنیم ودران از سیاستمدارهابرای ایجادامنیت خودمون خواستارقصاص ومقابله به مثل بشیم.دستورهای قضایی بایدبه نفع ماتغییربکند.دیه تنها راه حل نیست.فقط قصاص
ناشناس
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید در برابر اسید درست و قبول!!!
اما کسانی که با مهریه کلاه برداری می کنند و با ایجاد دید بد در مردان اسید پاشی را دامن می زنند چگونه باید مجازت شوند......
دست بردارید از این تیر زدن های یکطرفه و مقرضانه
پاسخ ها
منتظر
| |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چه ربطي داره آخه؟؟؟؟؟ اينجور وقتها همه بايد چشمهاشون روباز كنن. نه اينكه وقتي كلاه سرشون رفت بزنن مردم رو ناكار كنن
فاطمه
| |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
واقعا چه ربطی داره؟ الحمدولله الان تو مملکتمون همه جور کلاه برداری داریم، چه کلاه برداری مهریه ای و چه کلاه برداری با خواستگاری و دهها مورد دیگه
نوشین
| |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
این کجا و ان کجا...حالت خوب نیس اقا
nazanin
| |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
akhe che rabti dare?? yani az har ja adam zarbe khord bere asid bepashe????? yad begirim moshkelato jore dige hal konim
ناشناس
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به نظرمن یک انسان نمای وحشی وددمنش ازکارهای فرهنگی وروانشناسی به خلق وخوی انسانی برنمیگرددولازم است جهت عبرت سایرجانیان بالفطره وبالقوه باانجام قصاص وباایجادوحشت درآنها ازتکرار این عمل شنیع جلوگیری بعمل آورده وعدالت راهم اجراکرد . منهم موافقم اسیددربرابراسید
پاسخ ها
آرش
| |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
مطمئن باشید اگر کسی جنون داشته باشد از قصاص و مرگ هم نمی ترسد.

اما در واقع باید گفت ما چیزی به عنوان جانیان بالفطره نداریم. هیچ انسانی از اغاز تولد نمی تواند جنایت کار باشد. این فرهنگ دستپرورده بسترهای جامعه است.
بحیرا
| |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آرش جان اگه ما با قصاص اسید در برابر اسید موافقیم نتها به خاطر جبران جنایت فرد نیست . بلکه اگه در جامعه علنا اعلام بشه که قصاص اسید پاشی مقابله به مثل است شاید افرادی که کما بیش این فکر را در سر دارن به خود آمده و پشیمان شوند!
ناشناس
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
خداییش غیر از ایران و افغانستان و پاکستان شما تاحالا کجا شنیدید که مردم رو هم دیگه اسید بپاشن؟؟نمی دونم این کار وحشیانه و ترسناک از کی و چطور شروع شده؟؟خدا بهمون رحم کنه
پاسخ ها
علیرضا
| |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من که افغانستان و پاکستان رو هم از شما شنیدم .
آرش
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
همین امروز تعدا تجاوز به عنف بسیار بیشتر از اسیدپاشی است، در صورتی که در برخی موارد اعدام های علنی هم صورت گرفته است.
اما این جنایات با این قوانین از بین نرفته اند.
آنچه جامعه کمبودش را دارد در لایه های دیگری است. یک انسان چطور تربیت شده است که می تواند به خود اجازه چنین کاری را دهد.

نظارت در نهادهای آموزشی نظارت و آموزش بر سلامت تربیت کنندگان نسل آینده در بلند مدت می تواند مشکل گشا باشد.

در یکه جامعه در صورت معتاد بودن والدین بچه ها را از خانواده ای که صلاحیت داشتن فرزند را ندارد می گیرند در خانواده دیگر پدر معتاد از گدایی فرزندانش ارتزاق می کند.

این شکل برخورد در مقابل جمله اسید = اسید.
دو نگاه متفاوت به یک مساله اجتماعی است. اسید = اسید راحت ترین و عجولانه ترین و ساده ترن تصمیمی است برای اینکه خودمان را از مسئولیت های اجتماعی مان مبرا کنیم.
هیچگاه با انتقام گیری، هیچگاه با مجازات درد آسیب دیدگان از بین نمی رود.
به امید حوصله رسیدگی ریشه ای به مسائل اجتماعی.
هموطن
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
متاسفانه این مشکل با هیچکدام از راهکارهای پیشنهادی ؛ ریشه کن نمیشود .
فرهنگ غلط بر جامعه ما حاکم هست .
جامعه مرد سالاری و ( لوطی گری ) یا بعبارت صحیح تر ؛ عضلات قوی داشتن به معنی حاکم بودن بر سرنوشت دیگران .
این نامردانی که اقدام به عمل شنیع می کنند ؛ خود کاملا دچار عقده های فردی هستند که لابد لاک این عقده ها ؛ طاقت شنیدن جواب منفی از سوی جنس مخالف را ندارند . بقول خودشان می گویند حال که من از دیدن چهره زیبای تو محروم میشوم ؛ کاری میکنم که تو هم از دیدن دنیا محروم بشوی . حتی می گویند تو یا مال من هستی یا مال خاک . معلوم نیست این نامردان ضعیف و ناتوان و سست اراده ؛ به کدامین صفت این حق را بخود میدهند . قلدرانی که نه تنها به جامعه نامحرم هستند ؛ حتی بهخ محارم خویش نیز نا محرم اند .
چاره درد این نوع قلدر بازیها تنها از طریق کار فرهنگی که بدبختانه ما به آن اهمیت نمیدهیم کمی قابل حل میباشد .باید به این نامردان قلدر حالی بشود که اگر دختری به تو جواب رد داد ؛ برو خودت را اصلاح کن چرا که لیاقت و شآن آنرا نداری که مورد علاقه این دختر باشی . مجازات این افراد باید حبس ابد و بدون هر گونه تخفیفی باشد که چون زندگی یکی را نابود کرده ؛ خود نیز از زندگی محروم شود و گرنه بحث دیه و نمیدانم از این حرفها چاره ساز مشکل نیست .
یک قانون سه فوریتی در مجلس و مجازات زندان ابد برای نامردان نامردم .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چه ربطی به جامعه مرد سالار داره ؟
ناشناس
| |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
خيلي هم ربط داره . نگاه كن به جامعه . پسر هر كاري بخواد ميكنه و ميگه كنتور نميندازه و به راحتي شب را خارج از منزل ميگذراند و .. اينها اصلا در جامعه قبحي نداره ولي خدا نكنه يك دختر يكي از اين كارها را بكنه واويلا است پسر تو كوچه و خيابان پرسه ميزنه و در هيچيك از فعاليتهاي مربوط به خانواده و حتي خودش مسئول نيست لباسش را هم مادر پيرش بايد بشوره و برايش غذا درست كنه انگار چون مرد بدنيا امده محق است. اين جامعه ماست كه مردان را خود خواه و هيز و بي ناموس بار مياره
بحیرا
| |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ناشناس جان پس به چی ربط داره؟ بلا نسبت شما بعضی از مردا اونقدر حیوان صفت شدن که یادشون رفته خدایی هم بالای سرشونه.
ناشناس
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من به عنوان یک پسر کاملاً موافقم
پاسخ ها
nazanin
| |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
che rabti be pesar bodan dare?? hamin chand vaghte pish khanomi ba asid hamsaresho sozond va monja be margesh shod. be onvane ye ensan nazar bedin
ناشناس
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
در جرم اسيد پاشي ابتدا بايد دودست متهم را از ناحيه مچ قطع نمود و پس از 6 ماه بي دست بودن در ملا عام گردن زده شود .اگر با دو نفر از اين افراد چنين كاري صورت بگيرد ديگر مسالهاي به نام اسيد پاشي وجود نخواهد داشت.
اينقدر بحث و جدل فقهي و علمي نياز نداره.
پاسخ ها
nazanin
| |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
baba shomaha dige ki hasin? emale khoshonat to jamee baese adi shodane on baraye afrad mishe. habse abad behtarin rahkare ke fard be baghye asib naresone. va farhang sazi baraye ravabete javona.
بحیرا
| |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
کاملا با نظر جناب ناشناس موافقم. حدالامکان بعد از قصع دستان ، چشمان مبارک هم کور شود و پس از شش ماه دیگر اععععععععداااااام.
ناشناس
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تا خاک نشدی خاکی باش
ناشناس
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید برابر اسید چیه باید میله داخ رو زنده زنده کرد تو چششون تا چششون اول در بیاد بعدچند بار اسید ریخت تو صورتشون باید بلایی بزرگتر از اونچه خودش مرتکبش شده به سرشون اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شما خودت هم علی الظاهر دست کمی از اون اسید پاشها نداری .
حميد
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
جهت جلوگيري از اين خشونت فقط و فقط يك راه حل وجود دارد
مقابله به مثل : يعني به همان مقدار اسيد با همان غلظت بر صورت مجرم پاشيده شود. قابل ذكر است اعدام ممكن است جوابگو نباشد زيرا وحشت پاشيده شدن اسيد بر روي صورت در بعضي موارد از اعدام بدتر است .
ناشناس
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فقط قصاص
اکبر
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به نام خدا
من با نظر عصر ایران در این مورد مخالفم.قانونگذار در اعمال قانون محذورات خاصی دارد و شخص مجرم نیز از دیدگاه قانون دارای حداقلی از حقوق می باشد و بزه انجام شده از طرف شخص خاطی ناشی از ضعف در خصوصیات اخلاقی وی می باشد،لذا مقابله به مثل تعمیم ضعف اخلاقی مجرم به قانونگذار می باشد. لذا قانونگذار برخلاف مجرم موظف است در همه موارد اخلاق حداقلی را رعایت کند.
برای حل مشکل اسیدپاشی باید ریشه ای تر فکر کرد و در تقویت اخلاق پایه در جامعه نهایت کوشش را به خرج داد.
سيروس
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اعدام بدون محكمه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اعدام واسه این آدما خییییییییییییییلی مرگ راحتیه به نظر من....
ناشناس
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید در مقابل اسید و بس
ناشناس
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
ببینید کجای کارمون عیب داره
مهدی
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تا وقتی انتقام گیری در جامعه ما مذموم نشده با هیچ مجازاتی نمی توان جلوی این خشونت ورزی را گرفت . به کامنتها یک نگاه بیندازید تا عممق فاجعه معلوم شود .
ناشناس
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
برام سواله که ادم ربایی تا 15 سال حبس و در شرایطی حتی بدتر از اون مجازات داره اما اسیدپاشی که حتی ممکنه و احتمالش هم زیاده منجر به مرگ زودرس مجروح حتی بعد از چند سال بشه با 5سال و دیه مجازات میشه و هزاران چرای دیگه...نمی دونم اگه این جرم در صدر اسلام وجود داشت خداوند چه دستوری به پیامبر (ص)میداد و ایا زندگی با این همه زجر سختتر از مزگه؟
خداوند شیطان رو از همه دور کنه و خودخواهی ها رو کم
ناشناس
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید در مقابل اسید هم یه نظر من ممکنه فایده نداشته باشه چون مجرم را تبدیل به مار زخمی میکنه که دیگه به هرکسی برسه نیش میزنه و از جامعه انتقام میگیره.به نظر من باید دو دستش را قطع کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با توجه به پیشرفتهای سریع علوم پزشکی امکان احیای پوست در آینده وجود دارد بنابراین هر قصاصی به غیر از اسید ممکن است درست نباشد
محمد
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
همین چندوقت پیش خانم آمنه از حکم قصاصش می گذره، همه خوشحال میشن،هورا می کشن به مرامش، غافل از خیانتی که این خانم به خودش و هم جنساش کرده، بعد ار این همه تبلیغات و خبر در موردش، بعد از اون همه دوندگی واسه حقش، با دستای خودش همه چیزی رو که بدست آورده بود، حیثیت دختران و زنان ایران رو، ازش می گذره، متاسفم.
پاسخ ها
رضا
| |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آخه اون زمان توی اینترنت همه جو گیر شده بودن که قصاص نکنه و...
وقتی بخشیدش همه براش هورا کشیدن ....
حالا می بینم که دوباره عده ای به فکر قصاص افتادن ....
عجبم از این روزگار .
ناشناس
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چهره دختری را که میتواند زندگی نرمال و عادی داشته باشه یک فرد به خاطر خود خواهی محض اینگونه نابود میکند و نه تنها زیبایی را از او میگیرد بلکه به منظری تبدیل میشود که نمی توانی ببینی! باید قبل از دیدن چهره به شما هشدار دهند!! برای عامل این کار قصاصی فراتر در نظر گرفته شود. اگر بیشتر سوخت، به درک که سوخت. ما تحمل دیدن چهره این دخترکان معصوم را نداریم پس پدر و مادرشان چه زجری میکشند؟
ارسطو
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
هرکی به اندازه یک قطره آب وجدان داشته باشه از این فاجعه تاثر وار که مثل غده سرطانی در جامعه در حال رشد کردنه حکمی جزء قصاص نمیداد و دلیل رشد کردن این غده هم چیزی جزء عدم وجدان و مسامحه کاری مسئولین رسیدگی به این پرونده های دردناک نمیباشد ( ای کاش حتی لحظه ای خود را جای این مضروبین میگذاشتیم تا عمق فاجعه را بهتر درک میکردیم)
raha
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
هر عاملی که باعث برهم خوردن نظم عمومی و برهم زدن زندگی خانوادگی شود باید با اشد مجازات توسط حاکمین شرع مجازات گردند که در غیراینصورت فقط به گسترش آن دامن می زنند زیرا جرمی که عواقب وخیمی نداشته باشد قبح آن ریخته می شود و ترسی هم از تکرار آن وجود نخواهد داشت با دو سه سال رفتن به زندان که مشکلی حل نمی شود انگار میره تعطیلات..
خشایار سید شکری
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
افزایش مجازات وقتی کارآمد است که مجرم قبل از انجام جرم فکر کند،در حالی که در مورد جرائم خشن (مثل اسیدپاشی)مجرم اصلاً به اتفاقات بعدی فکر نمی کند تا از ترس مجازات ،جرم نکند.صرفنظر از آن که مجازات های خشن می تواند به آبرو و اعتبار کشور آنهم در شرایط حساس فعلی آسیب جدی وارد کند.بطور کلی افزایش جرائم خشن در یک کشور نشان دهنده کاهش سطح عمومی تحمل پذیری جامعه است که یکی از دلایل آن وخامت اوضاع اقتصادی و فرهنگی است و تا این مشکلات حل نشود افزایش مجازات هیچ دردی را مداوا نخواهد کرد.
ناشناس
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عقيمشون كنيد. تنها راه چاره اينه
ترسش بيشتر از مرگه و بازدارندگيشم عاليه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ترسش اونقدري هست كه اينهمه منفي بگيره. نه؟ اگه تو جامعه چو بيفته كه مجازات اسيد پاشي اينه هيچكس حتي بهش فكر هم نميكنه
ناشناس
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
در مقابل كار غير انساني نبايد كار غير انساني كرد بهتر است حبس ابد بدون تخفيف و عفو و مرخصي برايشان در نظر گرفته شود
s
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
از بعضی تعجب می کنم که راه حل را در اسید جستجو می کنند
دی پی ارامش روانی و فرهنگ سازی باشید
مگر با اعدام این همه قاچاقچی ، امار قاچاق کم شده؟
مردم همه عصبی هستند ، فشار زندگی بیداد می کند ، محدودیتها برای جوانان فراوان است و جوانان یادنگرفته اند با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند
کسی که اسید می پاشد کارش از تهدید گذشته
ناشناس
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بهتربن مجازات به نظر من حبس های طولانی مدت بدون امکان مرخصی و عفو هست.
مثلا 40 یا 50 سال.
تمام کشورهای دنیا این کارو میکنن و جواب داده
حبس طولانی مدت بدون امکان مرخصی و عفو.
طرف 25 ساله باشه وقتی آزاد میشه 75 سالشه و عملا عمرش تباه شده.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پول خوراکش رو شما میدی ؟
nazanin
| |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
pole khorakesh alan az beitolmal bardashte mishe. shoma negarane amniate mardom bash be ja pole khorak...
ناشناس
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
متهم اصلی اسید است
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
این پیام رو حذف کن .
خیل مسخرست .
ناشناس
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
مثل همیشه پشت بام ما وسط نداره یا باید قصاص بشه ویا با پرداخت دیه آزاد.
در صورتیکه از این افراد میتوان در کارهای عمرانی سخت استفاده نموده وشبها به زندان یا گمپها برگرداند حداقل مجازات این زندان با اعمال شاقه هم 30سال باشه
ناشناس
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اعدام ولاغیر

ترحم بر پلنگ تیز دندان، خیانت است بر گوسفندان
پاسخ ها
امیر
| |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
چطور بعضی مواد مخدر اعدام داره ولی حالا که به اسید پاشی رسید نداره؟ قصاص هم که نمیکنن
کوروش
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فقط قصاصصصصصصصصصصصصصص
ناشناس
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به نظرم جرم اسید پاشی خیلی سنگین است و بدتر از قتل است یعنی فرد هر روز یک بار می میرد ...
و اعدام مجرم منطقی است باز باید علما نظر فقهی اسلام را بیان کنند.
به نظر می رسد اسید در برابر اسید قابل اجراء نباشد و کیفیت مسئله قابل بحث باشد
ناشناس
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
در شرایط فعلی با رواج سریع این کار زشت، فقط اعدام می تواند از تعداد آن بکاهد. قانون باید شرایط جامعه را هم در نظر بگیرد.
ناشناس
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بايد بدون صرف زمان اسيد پاش هم مزه اسيد را بچشه انوقت بقيه حساب دستشون مياد. و ازاين غلط ها نميكنن
دریا
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بایدبا اینجور ادمها مثل خودشون رفتار کرد تاادم بشن باترسوندن قصاص و دیه ایناادم بشو نیستن
مجید
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
ما در کشور ی زندگی میکنیم که همه ادعای مسلمانی میکنند امنیت هر فرد مسلمان باید تامین ودر ار امش اسایش باشند به نظر بنده اینها علفهای هرز هستند که باید از ریشه کند
ناشناس
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تنها راه باقی مانده اجرای اشد مجازات برای اسیدپاش یعنی اعدام است.مگر این جنایت ایجاد رعب و و حشت نمی کند ؟.پس طبق قانون مجازات اسلامی این کار در حکم محارب است و حکم محارب هم اعدام است.به نظر من باید برای تهدیدکننده به این کار هم مجازات سنگین در نظر گرفت.از رییس محترم قوه قضاییه تقاضا داریم این مسئله را با اجرا نمایند.
خبرنگار
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
«اسید» در برابر «اسید»
ناشناس
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فقط قصاص!
hadi
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید مقابل اسید، بهترین راه کار
bahar
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فقط اسید در برابر اسید شاید بتواند تا حدودی جلوی این وحشیگری را بگیرد
پاسخ ها
نازی
| |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با نظرشما کاملا موافقم فقط اسیدپاشی به صورت خودشون تاادم بشن
محسن
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به نظر من اعدام برای این افراد کافی نیست برای اینکه یکبار می میرند و تمام .ولی اگر مقابله به مثل شود می فهمند یک عمر صبح از خواب برخاستن و صورت خود را در آئینه دیدن یعنی چه . البته در این میان افرادی که از قصاص می گذرند مثل خانم .... کم مقصر نیستند .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
از اون بهتر این است که درس عبرت برای دیگران می شود.
samarghand
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید = اسید
تند باد
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
از پیگیری شما تشکر می کنم این موضوع بسیار مهم است باید فورا رسیدگی و پیگیری شود
ناشناس
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید پاشی . زور گیری. تجاوز و. . . بهتر است مسئولین بیشتر به این مسائل بپردازند این مسائل خیلی وقته تو جامعه ما فراگیر شده و کسی به فکر نیست.ما هم اینقدر نگوییم بهترین مردم دنیا رو داریم
ناشناس
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شما براي باتري ماشين باز كردن جاه اسيد نياز داريد فروشنده جه كناهي كرده . با جاقو مي شود ادم را كشت و يا جراحي كرد. بايد با اين ها رفتاري شود كه براي بقيه عبرت شود.فقط تصور كنيد با خود شما جنين كاري مي شد جه مي كرديد.
ناشناس
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید پاشی . زور گیری. تجاوز و. . . بهتر است مسئولین بیشتر به این مسائل بپردازند این مسائل خیلی وقته تو جامعه ما فراگیر شده و کسی به فکر نیست.ما هم اینقدر نگوییم بهترین مردم دنیا رو داریم
غلام
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تورا خدا حیف نیست که این فرشته ها توسط یه مشت اراذل واوباش مورد حمله اسید پاشی قرار بگیرند وبعد با محکومیت ناچیز به جامعه برگردند وپوزخند به خانواده های قربانیان بزنند!؟ این چه قانونیه!؟ این جرایم در نظرگرفته هم برای سارقین ، قاچاقچیان ،اختلاس کنندگان بسیار ناچیز است وشخص خاطی بطور مکرر بازداشت و مثل آب خوردن آزاد می شود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
هیچکدام فرشته نیستند. اما عامل انجام اسید پاشی قطعاً و با هردلیلی، جرمی کرده و باید مجازات مطابق قانون شود. لطفاً جوگیر نشید.
ناشناس
| |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
فرشته؟؟؟؟؟؟؟؟ چون خانم یا زیبا به دنیا آمده اند فرشته شده اند؟ مرد بودند اینقدر حس انسان دوستی شما رو برمی انگیختند؟
مهندس علي
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بنام خدا
راي مجازات مجرمين اسيد پاشي، با روشهاي مهندسي پزشكي مي توان تا حد زيادي يكسان سازي و معادل سازي كرد. به اين صورت كه دو عامل را مي توان در معادل سازي در نظر گرفت : اول ميزان يا شدت سوختگي و دوم مساحت و محل سوختگي .
مورد اول يعني ميزان اثرگذاري اسيد و شدت سوختگي به چند عامل بستگي دارد كه عمدتاً شامل نوع اسيد- غلظت اسيد – زمان تاثير و ... مي گردد كه ابتدا براي آن مي توان جدولي بر اساس كتب مرجع، مشاهدات باليني و اطلاعات كسب شده از مصدوم تهيه نمود كه با توجه به حالت مصدوم بتوان به اطلاعاتي در خصوص موارد فوق پيدا نمود وشرايط را مجدداً تكرار نمود.
مورد دوم يعني مساحت و محل سوختگي را راحت تر مي توان اعمال نمود و براي عدم تجاوز از حد مقرر مي توان روي بدن مجرم جداسازي يا ايزولاسيون پوششي در نظر گرفت تا سوختگي از محدوده مورد نظر بيشتر نگردد.
تحقيق براي موارد فوق مي تواند بعنوان موضوعي جهت تحقيق و پژوهش دانشجويان رشته هاي مهندسي پزشكي، شيمي و ... و يا حتي يك تحقيق مستقل دولتي انجام گيرد تا جداول دقيق وخوبي براي اجراي اين حكم الهي (قصاص) تهيه گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اين نامت منو كشته "مهندس علي" نيست شما تنها مهندس اين خطه هستي!!!
عزيز دل كسايي كه از اين عناوين استفاده ميكنن به نظر من از يه جور عدم اعتماد به تفس رنج ميبرن وگرنه تو معرفي خودشون از اين عناوين استفاده نميكنن
علي نامداري
| |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
لطفا اينهمه به فكر يك اسيد پاش نباشيد كه مثلا كمي بيشتر دچار سوختگي گردد بحث قصاص نيست بايد شديدترين مجازاتها اعمال گردد
مهندس علي
| |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اول عرض كنم كه كلمه اول اين نوشتار"براي" مي باشد.
دوم خدمت برادر ناشناس خودم بگويم كه بهتر است هيچگاه وارد اين مسايل حاشيه اي نشويم و به اصل موضوع توجه نماييم.
سوم بنده حقير اينبار و فقط براي اينكه بدانيم كه بدون دليل نبايد به ديگران انگ و تهمت زد (هر چند اين روزها حسابي عادي و فراگير شده است) بگويم كه استفاده از عنوان مهندس را صرفاً براي اين نوشته ام كه مشخص شود اين نظر يك كارشناس مي باشد ومي تواند شروعي براي يك روند باشد و گرنه بعد از 14 سال كار مهندسي اين اولين استفاده از اين عنوان مي باشد و ...
ناشناس
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به نظر من اگه یه کامیون اسید هم بپاشن درست نمیشه مشکل ریشه ای هستش.یه کم قدیمیتر ها یادشونه که جوونا یه زمانی با ولع دنبال یه ویدئو بودن تا یه فیلم ایرانی زمان قدیم رو ببینین اما الان اگر ده تا فیلمم پشت سر هم پخش کنه کسی نمیبینه چون با آزادی ویدئو و با وجود خیلی چیزای دیگه این مسئله عادی شد.اینم همینه از همان دوران مدرسه همه جا پسر و دختر رو جدا میکنن همه یه جورایی دچار ولع میشن در مردا با اسید و خشونت خودشو نشون میده در خانما هم یه جور دیگه.وقتی بزارن همه انسانها متمدنانه در کنار هم زندگی کنن این مسائل پیش نمیاد.البته میدونم چاپ نمیشه
پاسخ ها
مجید
| |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عزیز برادر درست میگید هرچه آدمی را محدود کنند حریص تر میشه /و مقصر اصلی صدا و سیماست که بلد نیستند برنامه بسازند /فقط خرافات را رواج میکنند
SD
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بنظر من اعدام خوب است. اسید پاشی به عنوان قصاص دو نفر را مصدوم و زمین گیر میکند. خواهشا نظر سنجی عمومی کنید.
عافیت طلب نباشند که در آخرت به عافیت طلبها بهایی نبخشند
رضا
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پيشنهادات جالبي در مقاله درج شده است.اميدوارم مسئولين براي جلوگيري از تكرار اين عمل وحشيانه و ناجوانمردانه مقابله به مثل را براي مجازات تصويب نمايند.به نيت كاهش موارد مشابه.
نا شناس
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
میدونیدمن به چی فکر میکنم به این که اگر یکی از این نامردها اسیدو رو یکی از مسوولان بریزه اونموقع قانون چگونه باهاش رفتار میکنه .......... اون تروریست میشه مطمین باشید اون موقع خیلی راحت اعدام میشه بهمین راحتی
پاسخ ها
زري
| |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
افرين.ريز بين هستيد
مرصاد
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
مگه همین الان کسانی که اقدام به قتل می‌کنند نمی‌دونن که عاقبتشون اعدامه ولی باز اینکارو میکنن؟ اسید مقابل اسید جوابگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اونایی که از مرگ باکی ندارند و دست به قتل میزنن اعتقادی به دیار باقی ندارند و شاید اعتقاد دارند ولی زندگیشون رو دوست ندارند و براشون مهم نیست که بمیرند برای همین اعدام بازدارنده نبوده
اما کسی که اسید میپاشه زندگی خودش رو دوست داره وگرنه خودکشی میکرد و چون زندگیش رو دوست داره اگه بدونه ادامه زندگیش رو باید با ظاهر سوخته بگذرونه شاید از عاقبتش بترسه!
ناشناس
| |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اگر همونطوري كه قتل رو انجام دادن سرشون بيارن جوابگو ميشه
نوشین
| |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اگه موافقید تشویقی بدن بهشون/انقد ازین ادمایی که ژست روشنفکری میگیرن رو هوا حرف میزنن بدم میاد/نمیدونم چرا حتی روشنفکری ایرانی هم ضد زنه
ناشناس
| |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
من يك پيشنهاد دارم . كليه اعضاي از دست رفته قرباني را از جاني بگيرند و به قرباني پيوند بزنن و اگر گروه خونشان يكي نبود به كس ديگري بدهند اينطوري هيچ شبهاي براي اقدام يكسان باقي نميمونه. ضمنا اين اسيدپاشي ها ثابت ميكنه مردا خيلي قصي القلب هستند.
ناشناس
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
برای اسیدپاشی مجازات اعدام بهتر است چون پاشیدن اسید بر صورت یک فرد عملا با قتل آن فرد تفاوتی ندارد چون به فرض زنده ماندن او تا آخر عمرش مجبور به زندگی حاشیه ای و در انزوا خواهد شد و عملا از صحنه زندگی کنار گذاشته می شود که این تفاوتی با قتل فرد ندارد و حتی میتوان گفت که از قتل هم فجیع تر است. آنهایی هم که می گویند فرد اسیدپاش چه بسا اصلا خودش خواهان مرگ باشد و آن را رهایی از زندگی نکبت بار بداند درست فکر نمی کنند چون اسیدپاشی نشانه نهایت خودخواهی است. اگر فرد اسیدپاش تا به این اندازه نا امید و درمانده بود که مرگ را بر زندگی ترجیح بدهد دست به خودکشی میزد نه اینکه به صورت دیگری اسید بپاشد. فرد اسیدپاش در نهایت خودخواهی و تکبر اراده می کند که با این جنایت فردی را برای ابد ناقص و از لذت زندگی محروم کند و این نشانه نهایت خشم است که نه به سمت خود بلکه به سمت دیگری نشانه رفته است. در حالتی که فرد جانی نا امید و سرخورده و خواهان ترک زندگی باشد خشمش به سمت خودش گرایش پیدا می کند نه به سمت دیگران.
پاسخ ها
بحیرا
| |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با مرگ فقط یک بار عذاب می کشه . ولی شخصی که مورد اسید پاشی قرار گرفته هر دقیقه هزاران بار میمیره.
ناشناس
| |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
قصاص صورت گیرد بهتر است. چون حداقل مقابله به مثل می شود و بهترین مجازات خود عمل است.
علي نامداري
| |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اتفاقا چون اينزندگي بدتر از مرگ است بايد مجازات اسيد پاشي درمورد اسيد پاش جنايتكار اعمال شود تاعبرت سايرين گردد
ناشناس
| |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
عزیز ناشناس! چه بخواهید چه نخواهید در آن لحظات فرد می خواهد انتقام بگیرد، دختر روح آن پسر را نابود کرده، به او خیانت کرده، پسر هم همه دارایی دختر که زیباییش هست را از او می گیرد! قضیه دو دو تای ریاضی است و با هیچ قانونی حل نمی شود! جز زمانی که دروغگویی دختران و خودخواهی پسران از جامعه رخت بربندد
علي
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
كاملا با شما موافقم چاره اين فقط و فقط قصاص است
تعداد کاراکترهای مجاز:1200