صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۱۹۶۶۸۳
تعداد نظرات: ۲۶۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۰ - 10 January 2012

رد صلاحیت های معنی دار ؛ دست دولت رو شد!

واقعاً اگر فردی مانند علی مطهری به این دلیل رد صلاحیت شود که ملتزم به قانون اساسی و اسلام و ولایت فقیه نیست ، پس دیگر چه کسی در این مملکت مسلمان است؟
عصرایران - فرایند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، دو مرحله کلی دارد: ابتدا هیات های اجرایی که زیر نظر دولت و مشخصاً وزارت کشور فعالیت می کنند صلاحیت ها را بررسی و عده ای را مردود می کنند و سپس هیات های نظارت که تحت امر شورای نگهبان هستند ضمن بررسی شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده ، بررسی مجدد صلاحیت همه نامزدها را در دستور کار قرار می دهند و نهایتاً شورای نگهبان فهرست نهایی رقبا را اعلام می کند.

هم اکنون هیات های اجرایی دستپخت خود را بیرون داده و در همین مرحله اول قریب به یک پنجم کاندیداها را از گردونه رقابت ها خارج کرده اند!
البته بدیهی است که تعدادی از این افراد واجد شرایط لازم برای کاندیداتوری نبوده اند ؛ به عنوان مثال کسی که دارای محکومیت کیفری موثر است یا مدرک تحصیلی قانونی را برای ثبت نام ندارد ، طبیعتاً در همین مرحله رد صلاحیت می شود اما سخن بر سر این است که رد صلاحیت های گسترده منتقدان دولت چه از میان اصولگرایان و چه از بین معدود اصلاح طلبان موجود در عرصه ، شائبه سیاسی کاری وزارت کشور دولت دهم را به شدت تقویت می کند.

وقتی در میان رد صلاحیت شدگان ، منتقدان مهم دولت در مجلس و برخی طراحان و پیگیران سوال از رئیس جمهور وجود دارد و در رأس همه آنها علی مطهری رد صلاحیت می شود ، آیا مردم که در سکوت خود با تیزبینی ناظر بر امور هستند حق ندارند بپرسند که معنی این رد صلاحیت های عجیب و غریب چیست؟!
البته باید اذعان داشت که دولت در این یک مورد واقعاً فراجناحی عمل کرده و هم از میان اصولگرایان و هم از بین اصلاح طلبان افراد زیادی را رد صلاحیت نموده است و البته وجه مشترک همه این افراد نیز این بوده که با دولتی ها کنار نیامده اند.

واقعاً اگر فردی مانند علی مطهری به این دلیل رد صلاحیت شود که ملتزم به قانون اساسی و اسلام و ولایت فقیه نیست ، پس دیگر چه کسی در این مملکت مسلمان است؟ آیا علی مطهری نماز نمی خواند و روزه می خورد که از نظر آقایان التزام به دین ندارد؟ اگر این گونه است درباره خودشان چه می توان گفت؟!

ای کاش آقایان برای حذف رقیبان خود ، به جای آن که از قانون اساسی و دین و ولایت مایه بگذارند ، آنقدر صداقت می داشتند که بگویند : ما وکیل الدله می خوایم ؛ افرادی مانند علی مطهری در مجلس "موی دماغ" هستند و همان بهتر که بروند به دانشگاه تا در آنجا هم ایشان را بازنشسته کنیم!

حسابش را بکنید که اوضاع به حدی نامتعارف و ناعادلانه است که رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین واکنش به اقدام هیات های اجرایی هیات سه نفره ای را مامور بررسی این موضوع کرده است تا حق کسانی که بناحق صلاحیت شان رد شد احیا شود.

البته رد صلاحیت شدگان امکان اعتراض و تأیید صلاحیت دارند و شورای نگهبان نیز قطعاً آن دسته از تصمیمات هیات های اجرایی را که وفق قانون تشخیص ندهد وتو خواهد کرد و از این رو احتمال بازگشت بسیاری از چهره های موجه رد شده - اعم ازاصولگرا و اصلاح طلب و مستقل - وجود دارد ولی تا بدین جای کار باید گفت که آنچه وزارت کشور انجام داده است در تضاد با سیاست کلی نظام درخصوص هر چه باشکوه برگزار کردن انتخابات است.

البته می توان این گزینه را نیز مورد تأمل قرار داد که رد صلاحیت های صورت گرفته توسط دولت ، ترفندی برای سنگین سازی فضا برای بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان است تا برخورد با کاندیداهای متصل به مراکز قدرت و ثروت دولتی برای این شورا هزینه بیشتری داشته باشد.

این دوره از انتخابات به دلایل متعدد ، با نامزدهای کمتری نسبت به قبل برگزار می شود و اگر مسوولان بررسی صلاحیت ها نیز سعه صدر نشان ندهند و تیغ رد صلاحیت ها را تیز تر و تیز تر کنند ، بیش از هر چیز گیوتین بر گردن میزان مشارکت مردم برافراشته اند و این در حالی است که بزرگان نظام تأکید بسیار دارند بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ؛ امر مهمی که تحقق آن منوط است به این که همه ایرانیان با هر طرز فکری در چارچوب قانون اساسی ، کاندیدا یا کاندیداهایی نزدیک به طرز تفکر خود بیابند و به انگیزه پیروزی آنها جمعه تعطیل خود را به پای صندوق ها بروند.


ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۲۶۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶۸
افتخاری
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
آن وقت که به کوچک زاده در مجلس می گفتی روسی زاده یادت رفته؟!
بهرام
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
یکی از عواملی که به شرکت موثر مردم در انتخابات آتی کمک خواهد کرد واکنش مناسب شورای محترم نگاهبان در برابر دولت خواهد بود.
ناشناس
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
بهرام که گور می گرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟
ناشناس
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
حالا چيكار كرده كه اينقدر سنگشو به سينه ميزنيد . چه مشكلاتي از مشكلاتون حل شده كه اينجوري به هم ريختين و به جون هم افتادين
رضایی
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
خشت اول گر نهد معمار کج
تا ثریا می رود دیوار کج
این کارها وقتی شروع شد که در انتخابات مجلس ششم حدود صد نماینده مجلس رل رد صلاحیت کردند. آیا آنها نماز نمی خواندند ؟کسانی که آن وقت به برکت نظارت استصوابی به مجلس رفتند حالا داره نوبت خودشون می شه که به تیغ نظارت دچارت شوند.
ناشناس
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
عصر ایران عزیز
با اینکه رد صلاحیت آقای مطهری (بدون توجه به مواضع ایشان) جای تاسف بسیار دارد ولی از یک بابت خوشحال هستم و آن اینکه تا کیسه رد صلاحیت به تن خودی ها نخورد درک اینکه رد صلاحیت (خصوصا فردی که خود را کاملا در خط نظام میداند) چقدر دردناک است. و این بلائی است که در سالهای گذشته بر سر خیلی ها آمد که همه از کنار آن به سادگی گذشتند.
میثم
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
راستی بازی شطرنج شروع شد و اولین حرکت بازی با مهره اسب آغاز شد.
ناشناس
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
آقای احمدی نژاد توسط همین اقایان مطهری و توکلی و ... رئیس جمهور شدند. خب باید این روزها رو هم میدیدند؟ و باید جوابگوی 8 سال درجازدن کشور هم باشند.
ناشناس
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اين يعني هركس كه عقيده اش با ماست مومن انقلابي و.... است وگرنه كافر است به نظر شما اين يعني چي.....................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
محمد مهدی
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
همه اینها یعنی یک چیز تو مایه های دمت گرم
ناشناس
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اختلاس یادتان نرود.گروه انحرافی راهم فراموش نکنید.مجلس درراس امورنیست.وووو...
کاوه اریا سالار
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
فارغ از دسته بندی های سیاسی مطهری یک نماینده واقعی هست کسی که حرف حق می زنه و نقطه ضعفی نداره و از کسی ترسی نداره که مثل بعضی ها امضا پس بگیره
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد
ناشناس
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
هرکی رو که توی دزدی3000میلیاردی موی دماغشون شده رد صلاحیت کردن.اینا کسایی رو میخوان که وقتی میخوان کار خلافی انجام بدن چیزی نگه!!دست پرورده میخوان...
ناشناس
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
چون نیک نظر کرد پر خویش بران دید
گفتا ز که نالیم که از ماست که برماست
ناشناس
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
نگران نباشید همشون بعد از یک سری اتفاقات جالب دوباره صلاحیتشون تایید میشه. من یکی احساس میکنم این اتفاقات خیلی آشناست یخورده حالا نفرات عوض شدند.
ناشناس
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
مجلس ما افرادی با تجربه و تفکر نو نیاز دارد این افرادی که الان در مجلس هستند تماما باید رد صلاحیت شوند و افراد دیگری بیایند
ناشناس
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
با سلام
آیا تا به حال فکر کردید این مجلسی که همه دوست دارن کاندیدش بشن و به مردم خدمت کنن !! چی داره که بعضیا بیش از یک میلیارد براش خرج میکنن؟ یعنی هیچ راه دیگه ای برای خدمت به مردم جز رفتن به مجلس وجود نداره؟ اونایی که رد شدن تو این چهار سال چه گلی به سر شما زدن که اینقدر براشون ناراحتین ؟!
ناشناس
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
از كي تا حالا ايشون معيار مسلموني هستن كه اگه رد صلاحيت شن ديگر مسلماني وجود ندارد؟!!
دانشجوي مركز علم كاربردي خانه كارگر
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اگر محجوب رد صلاحيت بشه بنده اعتقادم به نظام مقدس جمهوري اسلامي هزار برابر ميشه
چون ديدم كه متاسفانه در حد مجلس نيست...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اگر دلخوش و هدایتخواه و رسایی و حسینی و کوچک زاده از این مجلس بروند مجلس پاکی خواهیم داشت
ناشناس
| |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اگه چند نمره بهت بدن به محجوب راي ميدي؟؟؟؟؟؟؟
یاسر
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اتفاقاً بایستی از دولت تشکر نمود که قانون را در بررسی ها رعایت کرده است وافرادی مثل علی مطهری را که بدتر از سران فتنه هستند رد نموده است.
مهدی
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
عصرایران این مورد را واقعاً عالی و بی کینه زده ای. به این می گویند نقد.
ناشناس
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
مجلسي كه توش علي مطهري نباشه به درد لاي جرز هم نمي خوره
پاسخ ها
دانشجو
| |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
الان شما مجلس رو برای من تعریف کن !
ناشناس
| |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
مجلس فعلي که ايشون هم توش بودن. مشکل ما بودن يا نبودن يک اسم نيست عزيزان. مشکل ما اينه که هر کس بطور مستقل ميخواد وارد مجلس بشه بعد شروع کنه به ياد گرفتن قانون، آيين نامه داخلي مجلس و همکاري با بقيه که وقتي تازه داره ياد ميگيره اينجايي که اومده براي چيه؟!! دولتيها براي خدمتگذاري ميرسند خدمتشون و انواع خدمات بهشون ارائه ميشه تا وقت نکنن به گند کاريهاي دولت برسن!!!
مرتضی
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اگه زمان خاتمی بود و یه چنین اتفاقی می افتاد
این آقایون با تریبونها و فدایی ها و امکانات خاص !!! که در اختیار دارند، کفن پوش می ا.مدن تو خیابون و فریاد وا اسلاما،وا شرفا، وا مصیبتا، وا حقوق بشرا، وا عدالتا، وا.....سر میدادن.
آقای دکتر تو روز روشن خلاف قانون رفتار میکنه، بودجه رو به موقع نمی فرسته و ...، این کاراش خلاف قانون نیست ولی اگه یکی بخواد حقشو از این مال مردم خورا بگیره ، حتما باید از طریق قانون اقدام کنه؟
خوبه والا، یک بوم و دو هوا به این میگن.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
آخه تورم رو قیمت کفن هم تاثیر گذاشته و کفن پوشی برای افراد خاص شده!
آقا مراد
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
کسی که این تیتر رو زده، یا عمدا یا سهوا آن را انتخاب کرده (کاری ندارم) ولی باید بگم که دولت این وسط هیچ کاره هست و رد صلاحیتها توسط "هیئت نظارت که منتخب شورای نگهبان قانون اساسی" است صورت گرفته. پس پیدا کنید پرتقال فروش را.
عصر ایران با سلام
آنچه در این مرحله صورت گرفته ، رد صلاحیت توسط هیات های اجرایی است که زیر نظر دولت (وزارت کشور) فعالیت می کنند.
موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
كاش جناب آقا مرات كمي مطالعه ميفرمودند بعد نظر بالا بلند خود را ميدادند!!!!
ناشناس
| |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
پرتقال فروش جهل و نادانی عده ایست!
ناشناس
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
جریان انحرافی کار خود را کرد
مجید
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
عصر ایران جرات داری نظر من رو درج کن
آخه مثلا این مقاله رو نوشتی و یه مشت نظر طرفداراتون رو گذاشتی که چی بشه؟؟
مثلا میخوای بگی حق با شماست و شما درست میگین؟؟
شما مطهری رو چون نماز میخونه و روزه نمیشکونه مسلمان و مقید به اسلام میدونین؟؟
پس برین و تاریخ رو دوباره بخونین تا بفهمین نهروانی ها چقدر در نماز و روزه از مطهری جلوتر بودند ولی چون ولایت پذیر نبودند شدند خوارج
شب عاشورا خیلی از اون ملعون هایی که فرداش امام حسین رو شهید کردند اون شب را تا صبح نماز شب میخوندند
برادر من فتنه گری و سکوت مطهری در مقابل فتنه و ولایت پذیر نبودنش از روز هم روشن تر بود و هست
مخالفت ایشون با احمدی نژاد به خاطر کاراش و مثلا مشکلات اقتصادی و اون 11 روز نیست
مطهری داره کی رو گول میزنه
اون با احمدی نژاد از اونجایی مخالف بود که ایشون سرباز مخلص رهبری بود . و کارهایی میکرد و حرفایی میزد که امثال مطهری ها تاب شنیندنش رو نداشتن
حالا این 11 روز قهر رئیس جمهور را بهونه کردن تا عقده های همون موقع ها رو از احمدی نژاد بگیرن
مطهری اگر فتنه گر نبود و نباشه کمتر از اون ها هم نیست
همون بهتر که رد صلاحیت شه
معلوم نیست دستش با کیه و با کی ها همکاسه است اما اینو بدونه اینم یه روز مثل موسوی و کروبی و خاتمی دستش رو میشه و رسوا میشه و تمام فتنه گری ها و بی دینی ها و تظاهر هاش لو میره
" عصر ایران جرات داشته باش این نظر منو درج کن نه اینکه فقط نظر موافق هاتو بذاری"
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اونوقت این زیردستان احمدی نژاد مانند مشایی و جوانفکر هم سربازان مخلص ولایت هستند؟ اونوقت امیری فر با اون مستند جنجالی ظهور از بابصیرت ها می باشد؟؟!!
ناشناس
| |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
مجید جان بازم ......
ناشناس
| |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
من هم با شما موافقم در ضمن مگر نه اینکه شورای نگهبان صلاحیتها رو تایید میکنه پس چه ربطی به دولت داره
ناشناس
| |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
فکر کنم با تعداد ____ منفیها جواب گرفتی !
کوروش
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
آ قا یا خانم بنام خدا
برو عزیزم سواد یاد بگیر و بعد در مورد آقای مطهری اظهار نظرکن، شم سیاسی شنیدیم ولی شمع سیاسی نه!ضمنا" جناب مطهری ازبینش و بصیرت سیاسی فوق العاده ای برخوردار است ،اگر شهید مطهری و . . در این زمان بودند یقینا" تفکر فعلی دکتر مطهری رو داشتند.
فاطمه
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اصلا تیترتون اشتباهه.
من خودم با رد صلاحیت استاد مطهری مخالفم ولی این کار رد صلاحیت رو شورای نگهبان انجام میده .
چرا شلوغش میکنید و به دولت حمله میکنید؟(تو رو خدا فکر نکنید من حامی دولتم )
اصلا خوشم نمیاد حرف نامربوط زده بشه و به خاطر منافع خودمون گناه یکی رو پای دیگری بگذاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
برو قانون انتخابات رو بخون
ناشناس
| |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
شما که تیترو خوندید ، پاراگراف اولم میخوندی !
ناشناس
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
چطور وقتي افرادي مانند بهزاد نبوي ها رد صلاحيت شدند هيچ كس و از جمله اقاي لاريجاني فرياد وا اسفا سر ندادند. وقتي كه با شخصيتي مثل اقاي رفسنجاني اينگونه برخورد مي شود و اب از اب تكان نمي خورد بايد انتظار هر چيزي را داشت . هيچ نگران نباشيد شوراي نگهبان همه"دوستان و خواص" را تاييد خواهد كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
یک جمله از برشت وضعیت این روزهای امثال آقای مطهری را نشان می دهد :(نخست ‌سوسياليست‌ها را گرفتند و من هیچ نگفتم، چون سوسياليست نبودم. آن‌گاه کاتولیک‌ها را بازداشت کردند و من هیچ نگفتم، چون کاتولیک نبودم. در مورد ناسیونالیست‌ها و انقلابی‌ها هم هیچ نگفتم، چون از آنها نبودم. سرانجام نوبت به خودم رسید، هیچ کس هیچ نگفت. چون هیچ کس نمانده بود.)
ناشناس
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
بوي مهرورزي و عدالت مياد :)
عبدالله
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
با سلام واقعا مقاله بااستدلال و منطقی بود. خداکنه دلمون به رحم بیاد وبه جای منافع خودمون به منافع ملی و کشور بیندیشیم.
علي
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
مردم همه عملكرد آقايان را مي بينند و اهداف آنها را مي شناسند در ضمن تصميم خودشون هم گرفته اند . خيلي ناراحت انتخابات نباشيد!!!
ناشناس
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
این توکلی رو هم اگه رد صلاحیت میکردن دیگه نور الی نور بود یعنی میشد
مجلس کاملا در خدمت اهداف عالی دولت خدمتگزار
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
نور علی نور درست نیست؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
وزارت كشور با اين نوع رفتار و ردصلاحيتهايش علنا" ثابت كرد كه حرف و عملش 180درجه با هم فرق دارد.رد صلحيت مطهري بسيار جالب است البته اگر ايشان را رد صلاحيت نميكرد آدم ممكن بود در برخي ادعاها و مظلوم نمائيهاي دولت تفكر كند اما با اينكار نشان داد كه شمشير را از رو بسته و به هرقيمتي(به هرقيمتي از مايه گذاشتن از دين و ولايت گرفته تاكاشتن نطفه آشوب ودركشور ...نفي حضور مردم درانتخابات تا....ميخواهد بلوا بپا كند...
شهري
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اتفاقا يكي از نماينده هاي شهر ما را هم رئيسمجلس ازش تشكر كرده به علت اينكه سنسور صندلي و ميكروفنش بعد از 4 سال حتي يكبار هم نياز به بازديد تعميركار نداشته است و اعلام شده كه ايشان بجز حقوق خودش هيچ خرجي براي مجلس نداشته است و هيچ حرفي هم نداشته است ما هم از ايشان تشكر ميكنيم كه علاوه بر اينكه براي مجلس هزينه نداشته براي ما علاوه بر اينكه مشكلي را حل نكرده مشكلي را هم درست نكرده آفرين بر اين نماينده ها
ناشناس
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
تنها چیزی که برای آقایان مهم نیست شرکت حداکثری مردم در انتخابات است بخدا کاری اینها دارند با انقلاب میکنند دشمن نتونست انجام بده
پیشگو
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
کار دولت درست نبوده اما تفاوت مطهری پسر با پدر زمین تا آسمونه .بهتره از نام پدرش سوءاستفاده نکنه که عاقبت بدی براش رقم میخوره.الله اعلم.
پاسخ ها
محمد حسین
| |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
آفرین ، حرف حق رو زدی
ناشناس
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
تو شهر ما این جمله نقل بحث های چند نفره مردم هست که [البته اسم شهر رو نمیگم واسه آبرو اون نماینده ]
نماینده ما یکبار تو مجلس دستشو میبره بالا ، بقیه همه میگن ساکت ساکت ایشون اولین باره دستشو برده بالا حتما یه حرف مهمی داره بعد 4 سال ، میکروفن بش میدن میگه اون پنجره رو ببندین باد سرد میاد [ یعنی از اول هم داشته با پنجره بالا سرش اشاره میکرده ]
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
آقا این طنز بود یا همچین نخبه ای هم در مجلس موجوده؟!
ناشناس
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
به خدا یه حساب و کتابی هم هست
شمایی که میری میشینی تو مجلس فقط مرگ بر این و مرگ بر اون می دی هیچ به فکر مردم شهرتم هستی؟
هیچ می دونی یه روز باید جواب اون کودکی که سر چهار راه تا 3 صبح میلرزه و گل می فروشه تا از گرسنگی نمیره جواب اینا رو باید بدی به خدا باید جواب بدی؟
با این رد صلاحیت ها دیگه باید قید چیزی به اسم عدالت و زد
ناشناس
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
این نماینده هایی که دوباره کاندیدا شدن تو دوره قبل چه گلی به سر مردم شهرشون زدن که دوباره کاندید شدن.خجالت بکشید.شما باید اون دنیا به مردم جواب پس بدید. از نصیر اباد شهریار (جان عزیزت منتشرش کن)
ناشناس
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
حيف از مطهري اون واقعا ابروي مجلس است با اينكارها به نظام ضربه مي زنندمردم نااميد مي كنند.
ناشناس
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
امثال آقای مطهری واسه معروف شدن همه کاری کردن! فکر میکنم خودش بدش نیاد ازین رد صلاحیت! چون بیشتر معروف میشه. این ادم بیشتر دنبال بازیه تا خدمت به مردم!
محمد
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
بنام خدا

از اینکه آقایی مطهری رد صلاحیت شده کاری درستی نیست اما خداوکیلی از شمع سیاسی خوبی برخوردار نیست و هرگز بصیرت لازم را در فتنه 88 نداشت .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
من هم " شمع " سیاسی ندارم.
اگه کسی از این " شمع " های سیاسی از چین وارد کرد به من بگو ؛ واسه تولدم میخوام.!!!
ناشناس
| |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
منم شمع ميخوام!!
ناشناس
| |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
ای محمد! ای بصیر! ای "شمع" سیاسی!!!
شما هم دیکته ات خوب نیستا!!!
گل بابا
| |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
با اين نظري كه دادي معلومه كه خودت هم "شمع" سياسي نداري هم " فمه" سياسي.
ناشناس
| |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اصلا" "شمع" سياسي خيلي چيز خوبي نيست!!! "شمع" هاي فرهنگي و اقتصادي و اينها خيلي بهتره!!!!!! هنوز معني و نگارش يك واژه ساده را نمي دانيم و دم از بصيرت و مديريت و سياست و .......... ميزنيم. كاش بجاي همه اين حرفها مي توانستيم سرانه مطالعه را در كشور بالا ببريم....
ناشناس
| |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
شششششششششششمع.....شششششششششمع
شمع سياسي دارم كه بفروشم به آقاي مطهري با شمع بشه
ناشناس
| |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
محمدآقا داری یه فیتیله هم به من بده برای چراغ نفتیم میخوام ...!!!
ناشناس
| |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
ممد بزار اون فندکم رو بیارم "شمع" سیاسیت رو روشن کنم :))))))))))
ناشناس
| |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
قربونت برم كه شمع سياسي داري
ناشناس
| |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
شمع؟
ناشناس
| |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
فکر کنم فرق شم با شمع نمیدونی برادر!!
ناشناس
| |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
مگه شما پروانه سیاسی هستی که دنبال شمعش می گردی؟
ناشناس
| |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
بیا شمعارو فوت کن که صد سال زنده باشی تولت تولت تولتت مبارک!!!
ناشناس
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
گذشته از احترام خاصی که برای آقای مطهری و دیگر هم طیفان ایشان دارم اما به نظرم قانون مجلس هم باید طوری باشه که یک نفر مثلن بیش تر از دو دوره نتونه کاندید بشه ...
و مهم تر از اون تایید و یا رد صلاحیت آقایان مطهری ها از سوی دولت تاثیری در نوع و میزان رابطه ی مردم و این دوستان ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
چر مخالف میدین؟ راست میگه اتفاقا، معمولا اینطوریه که هر کی به قدرت میرسه حتی اگر نیت خدمت داشته باشه بعد از یه مدتی انواع امتیازها و حقوقی که بهش میرسه باعث میشه از هدفش دور بشه و بعد هم برای حفظش هر خطایی رو مرتکب بشه.
ناشناس
| |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
دلبندم مثلا" نه مثلن!!
ناشناس
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
واقعا متاسفم.هینجوری میخاین مشارکت تو انتخابات بالا بره؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
اينم يه راهشه . اول رد صلاحيت بعد تاييد صلاحيت
محمد
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
انوشیروان محسنی.
اقا نماینده ما رو رد صلاحیت کردن. بابا ایشون 12 سال هست داخل مجلس هست تازه دوره قبل تونست نایب رئیس کمسیون بهداشت بشه و یکم قدرت پیدا کرده بود. خدایش تو شهر نوشهر و چالوس من کس دیگه ای رو نمیشناسم بتونه همین یه خورده کاری که این اقا میکرد رو انجام بده.
حداقل چندتا بودجه برای پل چالوس و بیمارستان نوشهر گرفت...
حالا چون اصلاح طلب بود باید رد صلاحیت بشه.
ناشناس
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
من به عنوان کسی که به احمدی نژاد رای داده هر روز هزار بار میگم "خدایا منو ببخش...؛ به خدا نمی دونستم اینجوری میشه"
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
من هم به عنوان کسی که به موسوی رای داده هر روز هزار بار میگم "خدایا منو ببخش...؛ به خدا نمی دونستم اینجوری میشه"
محسن
| |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
من که رای ندادم ولی یه مثبتو بهت دادم ;)
محسن
| |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
منم یه منفی بهت دادم و در ضمن از اول هم می دونستم احمدی نژاد بعضی ایرادها را دارد (مخصوصا دور دوم) و با علم به اونها رای دادم . وقتی قحط الرجالی میشه چاره چیه؟
ناشناس
| |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
واقعا باید طلب بخشش کنی..شما به تاریخ و آینده ایران ظلم کردی
ناشناس
| |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
حداقل تو به اشتبات پی بوردی عین محسن سرتو نکردی تو برف
ناشناس
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
دست دولت تا ارنج رو شده بس نیست؟!
ناشناس
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
دست دولت خیلی وقته رو شده
Sayed
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
این امر که قابل پیش بینی بود.به نظر میرسه دولت از سخت افزار خود برای تصاحب مجلس استفاده کرد، باید دید رقیب با سخت افزار خود چه بدلی میزند.نهایت ار تایید اصول گرایان و رد معدود اصلاح طلبان است.
!!!
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
اینها در حقیقت ماحصل عملکرد همان وکیل الدوله هائی است که با خوش خدمتی به دولت مجوز دخالت دولت در خانه ملت را دادند ...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
دمت گرم! اصل مطلب رو گفتی.
reza
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
ایشان التزام عملی به اسلام نظام ندارند؟! ولی کوچک زاده و رسایی و حسینی التزام (از نوع عملیش )دارند.
پاسخ ها
محسن
| |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
این سه تا از نخبگان مجلس بودند! یعنی معنای کامل و جامع لغت وکیل الدوله...:)))))
ناشناس
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
حيف اقاي مطهري كه صلاحيتشو بايد اين دولت تعيين كنه.....
درود بر مطهري....
پاسخ ها
مصطفی
| |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
بابا بی خیال، کوتاه بیا
ناشناس
| |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
درود بر مطهریه پدر!!!! مطهریه پسر که خیلی وقته تو خاکیه!
علیرضا
| |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
ناشناس عزیز که مطهری را در خاکی می بینی، شما اصلا" در شناخت جاده ها نابینایی. خداوند شفایت دهد.
ناشناس
| |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
قرار بود کابینۀ هفتاد میلیونی درست بشه انگار منظور هفت نفری بود
ناشناس
| |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
علي مطهري آبروي مجلس هشتم است
ناشناس
| |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
نماز و روزه را خوب اومدي
اين تحليل هاي عوامانه من را به خنده ميندازه اي کاش دست به دامن چسيزهاي ديگه اي ميشديد....!!!
يادآوري ميکنم قاتل حضرت علي قاري و حافظ قران بود..
کساني از امام حسين رو برگردوندن و ياريش نکردن مسلماناني شايد بهتره امسال من و شما و علي مطهري بودند ..
و تمام قاتلين امامان معصوم هم همه مسلمان بودند و نه آمريکايي و اسرائيلي...
تعداد کاراکترهای مجاز:1200