فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۸۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۷-۰۵-۱۴۰۳
کد ۹۸۸۰۵۱
انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۷-۰۵-۱۴۰۳

بیماران قلبی و کلیوی این توصیه را جدی بگیرند

بیماران قلبی و کلیوی این توصیه را جدی بگیرند
 خوردن چند سیب بیشتر یا کلم بروکلی، خیار، موز یا لوبیا سبز واقعا می‌تواند نیاز به دکتر رفتن را کم کند به‌ ویژه برای افرادی که فشار خون بالا دارند و با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلیوی‌ مواجه هستند.

انجمن قلب آمریکا مصرف چهار تا پنج وعده میوه و سبزیجات در روز را برای سلامتی توصیه می‌کند.

 خوردن چند سیب بیشتر یا کلم بروکلی، خیار، موز یا لوبیا سبز واقعا می‌تواند نیاز به دکتر رفتن را کم کند به‌ ویژه برای افرادی که فشار خون بالا دارند و با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلیوی‌ مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر «دونالد وسون»، محقق ارشد این مطالعه و استاد دانشگاه آستین در تگزاس گفت: بیماران مبتلا به فشار خون بالا با دو مشکل اساسی بیماری‌های قلبی و کلیوی مواجه می‌شوند. این مطالعه بررسی می‌کند که آیا کاهش میزان اسید در رژیم غذایی می‌تواند عوارض مربوط به بیماری‌های کلیوی و بیماری قلبی ناشی از فشار خون بالا را کاهش دهد یا خیر.

وسون افزود: محصولات حیوانی به‌ ویژه گوشت معمولا تولیدکننده اسیدند در حالی که میوه‌ها و سبزیجات هنگام مصرف، تولیدکننده باز (پایه) هستند.

به گزارش سی‌ان‌ان، متخصصان برای بررسی اینکه گیاهان چگونه می‌توانند کمک کنند، روی ۱۳۵ فرد مبتلا به فشار خون بالا و افرادی که با وخیم‌تر شدن بیماری‌های قلبی و کلیوی مواجهند، یک آزمایش کنترل‌شده تصادفی انجام دادند.

شرکت‌کنندگان به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه که روزی دو تا چهار فنجان میوه و سبزیجات به رژیم غذایی‌شان اضافه کردند، گروهی که روزانه ۲ دز (چهار یا پنج قرص ۶۵۰ میلی‌گرمی) جوش شیرین مصرف کردند و گروهی که به درمان‌های پزشکی استاندارد ادامه دادند. طبق این مطالعه، جوش شیرین میزان اسید را کاهش می‌دهد.

به گفته وسون، محققان پس از پنج سال مطالعه دریافتند که ۲ رژیم غذایی حاوی گیاهان بیشتر و مصرف جوش‌شیرین، بهبود سلامتی کلیه‌ها را به دنبال داشت اما تنها مصرف میوه‌ و سبزیجات بیشتر به سلامتی قلب هم کمک کرد.

او یادآور شد: نتیجه‌گیری ما این بود که برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا، رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ و سبزیجات باید بخشی اساسی از روش‌ها و راهبردهای کنترلی و درمانی باشد.

از سوی دیگر دکتر «ماریون نستله»، استاد بازنشسته تغذیه، مطالعات غذا و بهداشت عمومی در دانشگاه نیویورک که در این مطالعه شرکت نداشت می‌گوید که این پژوهش در میان مطالعات مربوط به مزیت مصرف گیاهان برای سلامتی بدن، در نوع خود جدیدترین است.

او گفت: ما مدت‌ها است که مزیت این رژیم غذایی را می‌دانیم اما کاهش بیماری‌های کلیوی را هم به فواید آن افزود.

چرا باید از مصرف اسید اجتناب کرد؟ 

مطالعات آزمایشگاهی وسون بر این متمرکز است که کلیه، اسید را از خون حذف و از طریق ادرار دفع می‌کند. تیم تحقیقاتی او سال‌ها پیش نشان داد که رژیم غذایی تولیدکننده اسید برای کلیه‌ حیوانات مضر و رژیم غذایی قلیایی برای کلیه‌ها مفید است. تحقیقات اخیر نتایجی مشابه را در انسان‌ نشان داد.

وسون می‌گوید: سوال واقعی آینده این نیست که آیا میوه‌ها و سبزیجات بر کنترل فشار خون موثرند یا خیر. سوال این است که چگونه می‌توانیم طوری عمل کنیم که بیشتر بیماران مبتلا به فشار خون بالا از آن‌ مطلع باشند و پیروی کنند.

با این حال وسون می‌گوید حتی اگر فشار خون بالا ندارید هم هر چقدر بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کنید، برایتان بهتر است. انجمن قلب آمریکا مصرف چهار تا پنج وعده میوه و سبزیجات در روز را توصیه می‌کند که یک وعده آن می‌تواند حاوی پنج تا هشت گل کلم‌بروکلی، یک موز، یک فنجان سبزی برگ‌دار خام یا چهار توت فرنگی بزرگ باشد.

برچسب ها: بیماران قلبی ، کلیوی
ارسال به دوستان
انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی در آستانه اجرا تمرکز ندارید؟ ۷ راهکار علمی برای درمان ذهن نامتمرکز مرثیه ای برای تهران ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران سردار فدوی: ابرقدرت دنیا را مستاصل کرده‌ایم/ در آستانه پیروزی عظیمی قرار داریم