فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۵۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۸-۱۲-۱۴۰۲
کد ۹۵۲۴۴۴
انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۸-۱۲-۱۴۰۲

فواید نوشیدن چای و قهوه برای میانسالی

فواید نوشیدن چای و قهوه برای میانسالی
محققان نشان دادند که ۸۴ درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که دائماً قهوه می‌نوشند، در حالی که ۱۲ درصد از آن‌ها نوشیدن چای و بیش از دو سوم (۶۸.۵ درصد) به طور روزانه قهوه می‌نوشند. در این گروه، ۵۲.۹ درصد یک فنجان در روز، ۴۲.۲ درصد دو تا سه فنجان در روز و ۴.۹ درصد چهار فنجان یا بیشتر در روز نوشیدند.

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن روزانه یک فنجان چای یا قهوه در دوران میانسالی می‌تواند شما را در دوران پیری قوی‌تر نگه دارد، زیرا این عمل با افزایش سن با احتمال کمتری برای ایجاد ضعف جسمانی مرتبط است.

به گزارش جماران، این مطالعه توسط تیمی از دانشگاه ملی سنگاپور انجام شد و شامل ۱۲۰۰۰ شرکت کننده بین ۴۵ تا ۷۴ سال بود که به مدت ۲۰ سال تحت نظر بودند. شرکت کنندگان برای اولین بار با آن‌ها مصاحبه شد.

در میانسالی، زمانی که میانگین سنی آن‌ها به ۵۳ سال رسید و از آن‌ها در مورد عادت آن‌ها به مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه، چای، نوشابه‌ها و غذا‌هایی مانند شکلات پرسیده شد.

محققان نشان دادند که ۸۴ درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که دائماً قهوه می‌نوشند، در حالی که ۱۲ درصد از آن‌ها نوشیدن چای و بیش از دو سوم (۶۸.۵ درصد) به طور روزانه قهوه می‌نوشند. در این گروه، ۵۲.۹ درصد یک فنجان در روز، ۴۲.۲ درصد دو تا سه فنجان در روز و ۴.۹ درصد چهار فنجان یا بیشتر در روز نوشیدند.

کافئین ضعف جسمانی را کاهش می‌دهد

مصرف کنندگان چای از نظر دفعات مصرف چای به چهار گروه تقسیم شدند که گروه اول هرگز آن را مصرف نمی‌کنند، گروه دوم حداقل یک بار در ماه، گروه سوم حداقل هفته‌ای یک بار و گروه چهارم آن را حداقل یک بار در ماه می‌نوشند. گروهی آن را به صورت روزانه مصرف می‌کنند.

نتایج نشان داد که نوشیدن قهوه یا چای در میانسالی با احتمال کمتری برای ایجاد ضعف جسمانی در اواخر زندگی مرتبط است.

محققان خاطرنشان کردند که هر چه میزان کافئین مصرفی بیشتر باشد، خطر ضعف جسمانی در سنین بالا کاهش می‌یابد.

مطالعه‌ای که در سال گذشته منتشر شد تأیید کرد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌تواند به طور قابل توجهی طول عمر را افزایش دهد، نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌تواند به طور قابل توجهی طول عمر را افزایش دهد، زیرا نوشیدن قهوه آسیاب شده احتمال مرگ را تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد، در حالی که قهوه فوری این احتمال را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهد، در مقایسه با ۱۱ درصد برای قهوه بدون کافئین.

برچسب ها: چای ، قهوه ، میانسالی
ارسال به دوستان
ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس) انتقال ۵۹۸ زندانی تبعه افغانستان به کشورشان ایران و آمریکا/ روزها: مذاکره و توافق- شب‌ها: موشک و پهپاد سنتکام از حمله به یک نفتکش در دریای عمان خبر داد تجربه عجیب مدیریت کافه توسط هوش‌مصنوعی / سفارش ۶۰۰۰ دستمال برای منویی که وجود ندارد درخواست عون برای خروج اسرائیل از لبنان ادعای ترامپ: امشب ایران را خیلی سخت بمباران خواهیم کرد/ در آینده نزدیک جزیره خارک را تصرف خواهیم کرد لاک پشت نر یا ماده؟ این 3 نشانه ساده راز آن ها را فاش می کند!