فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۴-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۵۰۶۱
انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۴-۱۰-۱۴۰۲

سویا، آجیل و لوبیا در جلوگیری از عود سرطان سینه موثرند

سویا، آجیل و لوبیا در جلوگیری از عود سرطان سینه موثرند
یک تحلیل جدید نشان می‌دهد زنانی که از سرطان سینه جان سالم به در برده‌اند با سویا، آجیل، لوبیا و غلات کامل احتمال عود مجدد بیماری شان را کاهش می دهند.

 به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز مریلند، مصرف بیشتر ترکیبات سویا به نام ایزوفلاون ها به ویژه با احتمال بازگشت سرطان مرتبط است.

به گزارش مهر، این یافته‌ها هنوز نمی‌تواند دوزهای ایده آل ایزوفلاون ها یا سایر مواد مغذی را که به نظر می‌رسد مانع از عود بیماری می‌شوند را تعیین کند، بنابراین تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

محققان این مطالعه، به بررسی داده‌های ۲۲ مطالعه عمده که بر روی دانه‌های سویا، لیگنان‌ها (ترکیبات موجود در انواع گیاهان مانند دانه‌ها و آجیل‌ها)، سبزیجات چلیپایی (مانند کلم، کلم بروکلی و گل کلم) و چای سبز متمرکز بودند، پرداختند.

آنها همچنین به تأثیر مواد مغذی گیاهی که در این غذاها یافت می‌شوند، پرداختند.

دکتر «چانینگ پالر»، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «ما دریافتیم مصرف زیاد ایزوفلاون های سویا با کاهش ۲۶ درصدی عود سرطان سینه مرتبط است.»

به گفته نویسندگان، بیشترین فایده از مصرف روزانه ۶۰ میلی گرم به دست می‌آید که معادل دو یا دو فنجان شیر سویا یا نصف فنجان سویای پخته شده است.

با این حال، فایده ایزوفلاون های سویا در پیشگیری از مرگ ناشی از سرطان سینه کمتر بود- تنها حدود ۱۲ درصد کاهش یافت. این مزیت زمانی بالاتر بود که زنان حدود یک یا دو وعده از محصولات سویا را در روز مصرف می‌کردند.

تیم پالر همچنین لیگنان‌هایی را که در گیاهان بی‌شماری مانند دانه‌ها، مغزها، حبوبات، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند، بررسی کردند. دانه کتان، بادام هندی، کلم بروکلی و کلم بروکسل حاوی غلظت بالایی از لیگنان هستند.

این مطالعه نشان داد که سطوح بالای انترولاکتون به نظر می‌رسد احتمال مرگ ناشی از سرطان سینه را تا ۲۸٪ کاهش می‌دهد، و احتمال مرگ زودهنگام به هر علتی را تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.

یافته‌های مربوط به لیگنان و سویا به اندازه‌ای قوی است که به بازماندگان سرطان سینه توصیه می‌شود از آنها در هر رژیم غذایی استفاده کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: آجیل ، سرطان سینه
ارسال به دوستان
زاکانی: آیین تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب در دهه دوم محرم برگزار می‌شود جام جهانی ۲۰۲۶؛ آخرین رقص مسی و رونالدو وزارت دفاع: هرگونه خطای محاسباتی یا تعرض به با پاسخی قاطع و پشیمان کننده مواجه خواهد شد ترامپ: حملات علیه ایران را امشب لغو کردم کایرونیوس اسکورولوس؛ ماری که با مامبا اشتباه گرفته می‌شود (+عکس) فورد اسکورت RS ؛ مطرح ترین بازگشت خودرویی این روزها (+عکس) معماری اداری شوروی در قلب گرجستان (+عکس) ادعای سنتکام: تنگه هرمز باز است یکی از متفاوت ترین نمونه های معماری در آمستردام (+عکس) فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): تهدید آمریکا به حمله علیه ایران با پاسخ شدید مواجه می‌شود قورباغه درختی با یک ترکیب رنگ متفاوت (+عکس) سردار قاآنی: جنوب لبنان همواره سرزمین مقاومت و ایستادگی خواهد ماند ادعای ترامپ: ایرانی‌ها را نابود خواهیم کرد/ ایران در تبلیغات خوب است اما در جنگیدن خوب نیست سخنگوی سپاه: اگر آمریکا می‌خواهد شکست‌های قبلی خود را دوباره تجربه کند، پشیمان خواهد شد خروج قطار تبریز ـ مشهد از ریل در محدوده ترکمنچای