فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۷۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۱-۱۲-۱۴۰۱
کد ۸۷۹۴۷۰
انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۱-۱۲-۱۴۰۱

درمان دیابت با این آجیل خوشمزه

درمان دیابت با این آجیل خوشمزه
مصرف روزانه بادام به مدت ۱۲هفته مقاومت به انسولین را کاهش می هد.

طبق یک مطالعه، خوردن منظم بادام ممکن است منجر به بهبود وزن بدن و قند خون در افراد دارای اضافه وزن و چاق شود.

به گفته محققان، گروهی که بادام دریافت کردند، کاهش قابل توجهی در وزن بدن، شاخص توده بدنی (BMI) و اندازه دور کمر در طول دوره مداخله به دست آوردند و کلسترول کل خود را کاهش دادند. ویسواناتان موهان (Viswanathan Mohan) رئیس تحقیقات دیابت در بنیاد تحقیقات دیابت چنای و یکی از محققان این مطالعه، گفت: مصرف ‌کنندگان بادام ما هم در وزن بدن و هم در قند خون بهبودهایی داشتند.

موهان توضیح می دهد: چاقی یک مشکل بهداشتی است که در سرتاسر جهان دیده می شود و می دانیم که چاقی خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد.

ما همچنین می دانیم که این یک مشکل پیچیده است که به شدت با دیابت در هم تنیده است و فکر می کنیم راه حل نسبتاً ساده ای را شناسایی کرده ایم. گایاتری راجاگوپال (Gayathri Rajagopal) محقق دکترا در دانشگاه مدرس و پژوهشگر ارشد این مطالعه، خاطرنشان کرد که بادام خواران عملکرد سلول‌های بتا خود را که سلول ‌هایی در پانکراس هستند که انسولین را می ‌سازند، بهبود می ‌بخشند.

به گفته محققان، این یافته برای افراد مبتلا به پیش دیابت بسیار مهم است و نشان می دهد که مصرف منظم بادام می تواند شروع دیابت را به تاخیر بیندازد. راجاگوپال گفت: علاوه بر این، ما می دانیم که بادام باعث افزایش احساس سیری می شود و آن را به یک میان وعده سالم برای افراد مستعد دیابت نوع ۲ تبدیل می کند.

محققان همچنین دریافتند: شرکت کنندگان پس از مصرف منظم بادام، سطح کلسترول تام و تری گلیسیرید بهتری داشتند که هر دو برای مدیریت چاقی و دیابت بسیار مهم هستند. آجیل هایی مانند بادام جزء رژیم غذایی سالم هستند که می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش دهند. بادام در هر وعده ۲۸ گرمی، ۶ گرم پروتئین گیاهی دارد.

پژوهشگران اضافه کردند: محتویات اسید چرب مطلوب و دربرگیرنده بالای ویتامین E بادام با بهبود کلسترول و تری گلیسیرید مطابقت دارد که در این مطالعه مشاهده کردیم.

محققان افزودند: علاوه بر این، بهبود در وزن بدن، عملکرد لوزالمعده، کاهش مقاومت به انسولین و قند خون بهتر نشان می‌ دهد که بادام برای سلامتی متابولیک قلب مفید است.

علاوه بر این، شرکت کنندگان در طی ۱۲ هفته کاهش قابل توجهی در وزن بدن، شاخص توده بدنی، دور کمر، گلوکز و تری گلیسیرید داشتند. شرکت کنندگان همچنین ۱۳ درصد کربوهیدرات کمتری مصرف کردند، کالری دریافتی از چربی را افزایش داده و افزایش مصرف پروتئین را تجربه کردند. شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Frontiers in Nutrition منتشر شده است.

منبع:سیناپرس

ارسال به دوستان
تمرکز ندارید؟ ۷ راهکار علمی برای درمان ذهن نامتمرکز مرثیه ای برای تهران ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران سردار فدوی: ابرقدرت دنیا را مستاصل کرده‌ایم/ در آستانه پیروزی عظیمی قرار داریم قیمت جهانی نفت امروز ۲۱ خرداد