فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۵۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۸-۰۵-۱۴۰۱
کد ۸۵۴۰۳۰
انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۸-۰۵-۱۴۰۱

این صبحانه محبوب ممکن است سرطانزا باشد

این صبحانه محبوب ممکن است سرطانزا باشد
اکنون نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد که خوردن بیش از حد تخم مرغ در روز می‌تواند خطر مرگ بر اثر سرطان را افزایش دهد.

پژوهشگران از طریق یک بررسی سیستماتیک بر روی ۵۵ پژوهش با داده‌های تقریبا ۲.۸ میلیون نفر دریافتند که خوردن هر یک تخم مرغ اضافی در روز با افزایش ۷ درصدی خطر مرگ به هر علت و افزایش ۱۳ درصدی خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان مرتبط است.

به گزارش ایلنا، غذا‌هایی که ما هر روز می‌خوریم به روش‌های بی شماری که برای دانشمندان شناخته شده و یا ناشناخته مانده اند بر بدن ما تاثیر می‌گذارند. غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک را افزایش دهند یا از ما در برابر آن محافظت کنند.

اکنون نتیجه پژوهشی تازه نشان می‌دهد که خوردن بیش از حد تخم مرغ در روز می‌تواند خطر مرگ بر اثر سرطان را افزایش دهد.

پژوهشگران از سراسر جهان در این پژوهش که نتایج آن در تاریخ ۲۷ مه ۲۰۲۲ در نشریه Frontiers in Nutrition منتشر شد به مطالعه گروهی از افراد در یک دوره زمانی طولانی در مورد چگونگی ارتباط مصرف تخم مرغ و دریافت کلسترول در رژیم غذایی و خطر مرگ افراد به هر دلیلی خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و خطر مرگ ناشی از سرطان پرداختند.

پژوهشگران از طریق یک بررسی سیستماتیک (نگاهی روشمند به ادبیات موجود در مورد موضوع مورد نظر) و یک متا آنالیز (تحلیل آماری نتایج پژوهش‌های قبلی) بر روی ۵۵ پژوهش با داده‌های تقریبا ۲.۸ میلیون نفر دریافتند که خوردن هر یک تخم مرغ اضافی در روز با افزایش ۷ درصدی خطر مرگ به هر علت و افزایش ۱۳ درصدی خطر مرگ ناشی از ابتلا به سرطان مرتبط است.

پژوهشگران هیچ ارتباطی بین مصرف تخم مرغ و مرگ ناشی از بیماری قلبی پیدا نکردند. برای افرادی که تنها چند بار در هفته تخم مرغ می‌خورند خطر بسیار کمی وجود دارد. پژوهشگران "شواهد کمی درباره افزایش خطرات" برای کسانی که به طور متوسط کم‌تر از نیمی از تخم مرغ در روز می‌خوردند پیدا کردند.

این در حالی است که خوردن تخم مرغ فواید اثبات شده زیادی نیز دارد. در واقع، تخم مرغ می‌تواند سیستم ایمنی، سطح انرژی و حتی پوست و موی شما را تقویت کنند. به علاوه، تخم مرغ می‌تواند کلسترول HDL (نوع خوب) شما را افزایش دهد و به گفته متخصصان حاوی ماده مغذی است که برای حافظه و شناخت عالی هستند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
«دیوید هاکنی» گران‌ترین هنرمند زنده جهان درگذشت جزئیات تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تأکید وزیر آموزش و پرورش بر برگزاری امن امتحانات نهایی / ممنوعیت دریافت وجه در مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام خوش آمدگویی باشگاه فوتبال دهوک عراق به یحیی گل‌محمدی (عکس) رفع اختلال فنی در چهار بانک کشور تا ساعات آینده سوئد: جنگ روسیه و ناتو در آینده نزدیک محتمل است تداوم چالش دریافت روادید تیم ملی پیش از دیدار با نیوزیلند اعتراض غنا به تصمیم کانادا برای عدم صدور ویزای توماس پارتی زمان‌بندی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی در جام تختی روزهای پایانی بهار به چه کنسرت‌هایی برگزار می‌شود؟ پزشکیان به مردم: صبوری شما در برابر تنگناها و فشارهای اقتصادی، برای ما آزمونی بزرگ و مسئولیتی سنگین بود سیدمهدی طباطبایی: کسی فریب وحدت‌شکنان را نمی‌خورد تاریخ‌سازی ژاپن در لیگ ملت‌های والیبال واکنش شکیرا به شایعات عجیب پس از افتتاحیه جام جهانی آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی؛ میزبانی با ظرفیت ۶۰ هزار نفر