فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۲-۰۱-۱۳۹۸
کد ۶۶۰۷۱۳
انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۲-۰۱-۱۳۹۸

سیر بخورید تا سرطان روده نگیرید

سیر بخورید تا سرطان روده نگیرید
این پژوهش که توسط محققان چینی صورت گرفته تأکید می‌کند، مصرف میزان بالا سبزیجات آلیومی ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 79 درصد کاهش می‌دهد.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، خوردن سبزیجات آلیومی ریسک بروز سرطان روده را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، خوردن سبزیجات آلیومی که شامل سبزیجاتی مانند سیر، پیازچه، تره فرنگی و موسیر می‌شود ریسک بروز سرطان روده را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

محققان با تحت بررسی قرار دادن 833 نفر در اولین بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی چین در شهر شنیانگاستان لیائونینگ دریافتند، هر چقدر مصرف سبزیجات آلیومی بیشتر باشد، میزان حفاظت در مقابل سرطان روده بزرگ بیشتر خواهد بود.

این پژوهش که توسط محققان چینی صورت گرفته تأکید می‌کند، مصرف میزان بالا سبزیجات آلیومی ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 79 درصد کاهش می‌دهد.

دانشمندان گزارش دادند که در شمال شرقی چین، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در هر دو گروه مردان و زنان که مصرف سبزیجات بالاتری دارند مشاهده شده است.

پژوهشگران توصیه می‌کنند، همه افراد روزانه 50 گرم از سبزیجات آلیومی استفاده کنند تا ریسک بروز بیماری‌های مختلف در خود را کاهش دهند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرطان روده بزرگ یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در سراسر جهان است. بطوری‌که در سال 2018، بیش از یکی میلیون و 80 هزار مورد ابتلا به این سرطان و 862 هزار مرگ ناشی از این سرطان در جهان وجود داشته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
حسین شریعتمداری: باید از NPT خارج شویم؛ دارد دیر می شود امروز با خاقانی: آن میانجی هم از میان برخاست پروژه کوارترهورس؛ جانشین هواپیمای مافوق صوت لاکهید بلک برد در راه است داستان جالب کندترین آزمایش جهان سپاه: انهدام محل استقرار جنگنده های F35 و F16 آمریکا در اردن جزئیات حمله بامدادی آمریکا به کرج و پیشوای ورامین نشانه‌هایی که مردان نباید نادیده بگیرند؛ از خستگی تا افت تمرکز مقامات آمریکایی: واشنگتن از طریق قطر به ایران درباره تشدید فشار نظامی پیام داده است تحولی در هوانوردی قرن ۲۱ با ۷ پروژه بلندپروازانه (+عکس) کویت حریم هوایی خود را بست /سرگردانی هواپیماهای مقصد کویت (عکس) تنگه هرمز به صورت کامل مسدود شد تصویری از «نورالسلطنه» دختر مظفرالدین شاه قاجار سپاه پاسداران: حمله به ۱۸ هدف ارتش آمریکا در بامداد پنجشنبه حمله آمریکا به چند نقطه ایران ؛ حمله به پاسگاه‌های ساحلی سپاه، فرماندهی انتظامی و محوطه فرودگاه بندرعباس، میناب، قشم، سیریک، ورامین، پیشوا، آبیک قزوین / حملات ایران به پایگاه های آمریکا در اردن، کویت و بحرین ۵ نکته حرفه‌ای برای رانندگی با خودروی دنده دستی در ترافیک شهری