فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۲-۰۴-۱۳۹۷
کد ۶۱۸۶۲۵
انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۲-۰۴-۱۳۹۷

ارتباط قهوه با طول عمر

ارتباط قهوه با طول عمر

نوشیدن مقدار زیادی قهوه با کاهش خطر مرگ زودهنگام مرتبط است.

به گزارش ایسنا، برخی از متخصصان مدعی هستند که نوشیدن مقدار زیادی قهوه بخصوص مصرف روزانه هشت فنجان قهوه یا بیشتر با کاهش خطر مرگ زود هنگام مرتبط است.

محققان آمریکایی در یک مطالعه که ۱۰ سال به طول انجامید، مشاهده کردند افرادی که روزانه هشت فنجان قهوه یا بیشتر مصرف کرده‌اند در مقایسه با افرادی که قهوه مصرف نکرده‌اند ۱۴ درصد کمتر در معرض مرگ زود هنگام بوده‌اند.

محققان همچنین اظهار داشتند: رابطه بین مصرف زیاد قهوه و کاهش خطر مرگ زود هنگام از ترکیب‌های غیر کافئین قهوه ناشی می‌شود.

قهوه حاوی بیش از ۱۰۰۰ ترکیب زیستی از جمله پتاسیم و اسید فولیک است که تاثیر مثبتی بر بدن دارند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، در این مطالعه اطلاعات بیش از ۵۰۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت. در مدت ۱۰ سال بیش از ۱۴ هزار نفر از آنان فوت کردند. اما افرادی که بیشترین مقدار مصرف قهوه را داشته‌اند کمتر در معرض مرگ زود هنگام بوده‌اند.

برچسب ها: قهوه ، کافئین
ارسال به دوستان
تمرکز ندارید؟ ۷ راهکار علمی برای درمان ذهن نامتمرکز مرثیه ای برای تهران ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران سردار فدوی: ابرقدرت دنیا را مستاصل کرده‌ایم/ در آستانه پیروزی عظیمی قرار داریم قیمت جهانی نفت امروز ۲۱ خرداد